abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73483636
@ Cassandra87:
Mijn moeder geloofd niet in labeltjes en psychologen vanwege haar verleden met die mensen. Zij heeft zelf bordeline. Mijn vader zei toen die onderzoeken waren al dat mijn moeder er liever niets mee te maken wilde hebben. Dus ik nam aan dat hij wel zou vertellen wat er speelde. Blijkbaar niet dus.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_73494787
Afhandeling verschilt per uwv werkbedrijf geloof ik. Hier hebben ze de boel op de schop gegooit, compleet andere boeg, fuseringen etc. weet eigenlijk niet hoe het nu gaat.

Ok ik mag dan een positieve aardige meid zijn, het begint wel obsessieve vormen te krijgen haha.
Ik heb mijn hele leven gewijdt aan het 'zorgen' voor anderen, opkomen voor anderen.
Ik zou nooit een kutopmerking kunnen maken of iemand kunnen kwetsen, zit gewoon niet in mij.
Mijn ex heeft dat door en loopt me nu op te naaien, en juíst door te zeggen dat ik egoistisch ben en mensen alleen maar gebruik en nooit klaar sta voor een ander. Dat is compleet het tegenovergestelde van wie ik ben als persoon en behoorlijk kwetsend.
Serieus, alle meubels en witgoed heb ik bij hem achtergelaten zodat hij niet opnieuw moest beginnen, maar wel allemaal van mijn spaarcentjes. Egoistisch he??
Heb me de hele dag kut gevoelt omdat hij me zo ver kreeg hem terug te kwetsen. Kreeg 5 dagen om mn spullen op te halen of hij flikkerde het bij oud vuil. Kon t niet nalaten om te zeggen dat ie dan maar een nieuw bed, bankstel en wasmachine etc. moest aanschaffen dan was ie verder van huis.
Vervolgens de hele avond niet boos op hem maar boos op mezelf omdat ik t een kutstreek van mezelf vond.
Moet niet gekker worden..
pi_73494930
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Afhandeling verschilt per uwv werkbedrijf geloof ik. Hier hebben ze de boel op de schop gegooit, compleet andere boeg, fuseringen etc. weet eigenlijk niet hoe het nu gaat.

Ok ik mag dan een positieve aardige meid zijn, het begint wel obsessieve vormen te krijgen haha.
Ik heb mijn hele leven gewijdt aan het 'zorgen' voor anderen, opkomen voor anderen.
Ik zou nooit een kutopmerking kunnen maken of iemand kunnen kwetsen, zit gewoon niet in mij.
Mijn ex heeft dat door en loopt me nu op te naaien, en juíst door te zeggen dat ik egoistisch ben en mensen alleen maar gebruik en nooit klaar sta voor een ander. Dat is compleet het tegenovergestelde van wie ik ben als persoon en behoorlijk kwetsend.
Serieus, alle meubels en witgoed heb ik bij hem achtergelaten zodat hij niet opnieuw moest beginnen, maar wel allemaal van mijn spaarcentjes. Egoistisch he??
Heb me de hele dag kut gevoelt omdat hij me zo ver kreeg hem terug te kwetsen. Kreeg 5 dagen om mn spullen op te halen of hij flikkerde het bij oud vuil. Kon t niet nalaten om te zeggen dat ie dan maar een nieuw bed, bankstel en wasmachine etc. moest aanschaffen dan was ie verder van huis.
Vervolgens de hele avond niet boos op hem maar boos op mezelf omdat ik t een kutstreek van mezelf vond.
Moet niet gekker worden..
Wat een lul is die ex van jou
Je moet boos op hem zijn en niet jezelf
Heb je die spullen nu wel of niet meegenomen?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_73495389
Ik ben ook wel boos op hem. Heb nog een hele lange mail gestuurd die hij weigert te lezen. Goed, mij om het even.
Maar opzettelijk iemand kwetsen gaat zó tegen mijn natuur in. Zelfs als ik iemand écht niet mag, dan zou ik nog alles voor diegene doen. En dat is zo idioot aan mij Maar ik ben er tevreden mee hoor..
Alleen is het wel pijnlijk om af en toe terug te bijten, ben ik niet gewend, en zeker niet na bijna 5 jaar lief en leed.

Nee ik ben een loods aan t regelen, maar ben geneigd om de grote meubels enz. daar te laten staan omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen hem met niets achter te laten. Maf he.. Het kriebelt wel hoor.
pi_73495439
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben ook wel boos op hem. Heb nog een hele lange mail gestuurd die hij weigert te lezen. Goed, mij om het even.
Maar opzettelijk iemand kwetsen gaat zó tegen mijn natuur in. Zelfs als ik iemand écht niet mag, dan zou ik nog alles voor diegene doen. En dat is zo idioot aan mij Maar ik ben er tevreden mee hoor..
Alleen is het wel pijnlijk om af en toe terug te bijten, ben ik niet gewend, en zeker niet na bijna 5 jaar lief en leed.

Nee ik ben een loods aan t regelen, maar ben geneigd om de grote meubels enz. daar te laten staan omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen hem met niets achter te laten. Maf he.. Het kriebelt wel hoor.
Als jij die meubels enzo betaald heb zou ik ze meenemen. Ze zijn tenslotte van jou.
14 SHADES OF GREY
pi_73495568
Je bent zeker niet de eerste die t zegt. Weet ik ook.
Maar ik heb ruimte om iets te sparen en net een nieuwbouwwoning gekocht, voor mij is t makkelijker om nieuwe spullen te kopen..

Maar goed de ergste frustratie is 'eruit getypt' dus dat lucht wel weer op!
pi_73495792
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Je bent zeker niet de eerste die t zegt. Weet ik ook.
Maar ik heb ruimte om iets te sparen en net een nieuwbouwwoning gekocht, voor mij is t makkelijker om nieuwe spullen te kopen..

Maar goed de ergste frustratie is 'eruit getypt' dus dat lucht wel weer op!
Tsja dan moet je vooral doen wat jij denkt dat het beste is.
14 SHADES OF GREY
pi_73527728
Zo wat een stilte hier..
Net even langs de bibliotheek geweest en heel wat leesvoer gehaald, 2 dikke pillen over asperger maar dan in verhaalvorm, en een informatief boek. Kijk er naar uit een weekendje niet druk doen en gewoon rustig lekker lezen.
Hebben jullie mijn idool trouwens al eens gezien?

Pijnlijk om te ondervinden dat zelfs in bootcamp amper iemand de moeite nam om met hem te spreken.
Hihi ik zal wel een rare smaak hebben maar dat vind ik dus echt een leuke jongen
Maar ik val juist weer op mannen die staan voor waar ze in geloven en niet bang zijn om zich zelf te zijn.
Hoop echt iets te kunnen bijdragen aan zijn droom, en niet alleen voor autisten maar voor iedereen die zich anders voelt en hierdoor niet voldoende mee kan komen in deze (achterlijke) stereotype maatschappij van tegenwoordig
pi_73528191
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo wat een stilte hier..
Net even langs de bibliotheek geweest en heel wat leesvoer gehaald, 2 dikke pillen over asperger maar dan in verhaalvorm, en een informatief boek. Kijk er naar uit een weekendje niet druk doen en gewoon rustig lekker lezen.
Hebben jullie mijn idool trouwens al eens gezien?

Pijnlijk om te ondervinden dat zelfs in bootcamp amper iemand de moeite nam om met hem te spreken.
Hihi ik zal wel een rare smaak hebben maar dat vind ik dus echt een leuke jongen
Maar ik val juist weer op mannen die staan voor waar ze in geloven en niet bang zijn om zich zelf te zijn.
Hoop echt iets te kunnen bijdragen aan zijn droom, en niet alleen voor autisten maar voor iedereen die zich anders voelt en hierdoor niet voldoende mee kan komen in deze (achterlijke) stereotype maatschappij van tegenwoordig
Die gast kan echt goed zingen. Alhoewel het niet mijn smaak is kan ik wel horen dat hij talent heeft.
Waarom is dat raar dat je zo'n leuk vindt? Niks mis mee.
14 SHADES OF GREY
pi_73528381
stereotypen wel ergerlijk, een reactie van een vriendin van me: Nerds kunnen dus toch wel wat!
maar ik ben altijd lekker eigenwijs geweest.
Kan voor deze jongen echt respect op brengen.
You raise me up is ook niet mijn nummer 1 hit maar hij heeft een fantastische stem en kan praktisch alles zingen!

Dat ie eruit lag was ook wel sneu, hij was buiten aan t oefenen maar doordat het regende, hebben ze hem binnen gezet in de drukte alwaar hij een paniekaanval kreeg. Hierdoor heeft hij zijn 3e auditie verpest, en mocht deze later over doen vanwege zijn asperger, maar hij wilde niet anders behandeld worden dan de rest en heeft geweigerd.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:16:31 #261
273135 Labjas
symbol of science
pi_73528481
Ik heb een paar (licht) autistische vrienden... Echt leuke mensen, soms heb je wel geduld nodig met ze.

tvp
pi_73528491
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:13 schreef Cassandra87 het volgende:
stereotypen wel ergerlijk, een reactie van een vriendin van me: Nerds kunnen dus toch wel wat!
maar ik ben altijd lekker eigenwijs geweest.
Kan voor deze jongen echt respect op brengen.
You raise me up is ook niet mijn nummer 1 hit maar hij heeft een fantastische stem en kan praktisch alles zingen!

Dat ie eruit lag was ook wel sneu, hij was buiten aan t oefenen maar doordat het regende, hebben ze hem binnen gezet in de drukte alwaar hij een paniekaanval kreeg. Hierdoor heeft hij zijn 3e auditie verpest, en mocht deze later over doen vanwege zijn asperger, maar hij wilde niet anders behandeld worden dan de rest en heeft geweigerd.
Waarschijnlijk komt hij er ook wel zonder de X-factor. Aangezien hij talent heeft.

Stereotypen zal je altijd blijven houden.
14 SHADES OF GREY
pi_73529003
hai welkom labjas

Hij is hard op weg, bezig met een cd-tje Ben benieuwd
De stereotype man vind ik dan weer 3 keer niks
pi_73529125
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:16 schreef Labjas het volgende:
Ik heb een paar (licht) autistische vrienden... Echt leuke mensen, soms heb je wel geduld nodig met ze.

tvp
Ik heb moet altijd geduld opbrengen met normale mensen.

Welkom trouwens
14 SHADES OF GREY
pi_73529208
Nou zeg 'altijd geduld op brengen'??
pi_73529274
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Nou zeg 'altijd geduld op brengen'??
Oke ik overdrijf bij sommige mensen. De meeste mensen daar kan ik goed mee omgaan als ze mij maar snappen
14 SHADES OF GREY
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:47:36 #267
273135 Labjas
symbol of science
pi_73529393
Wat een warm welkom van de autisten
pi_73529671
*heet Labjas van harte welkom!

de ene autist is de andere niet
pi_73529700
Haha ik moet veel geduld opbrengen bij 'normale' mensen en bij mensen met een labeltje, en eigenlijk bij allen geen want ik heb gewoon vrij veel geduld. Alhoewel ik het niet kan uitstaan als iemand mij 10 x vraagt waar t knopje van de pc zit om m aan te doen.

Oh vraagje in zijn algemeenheid. Of eigenlijk een toelichting op mijn stelling wat betreft relaties. Ik vroeg me af of herhaaldelijk tegen een muur oplopen bijdroeg aan een reactie van een autist. Hoop dat het zo niet uit de context valt.
Voorbeeldje: In 2004/2005 zat ik op de avondschool. Heb daar een jongen leren kennen en ging vriendschappelijk met hem om. Had immers al een relatie. Nu bijna 5 jaar later is hij weer in contact met mij gekomen, en op mijn hyves stond dat ik inmiddels vrijgezel was. Begon met de vraag of ik zin had om eens wat te drinken (via msn overigens). Ja tuurlijk, waarom niet. Al gauw begonnen de gesprekken erover dat hij mij nooit is vergeten en wilt zien waar het op uit draait. Waarop ik heb verteld dat ik voorlopig geen relatie wilde, ik kwam net uit een en wilde ongebonden zijn. Ach hij kon wel 3 maanden of 6 of zelfs 12 wachten.
Eh
Dus maar weer gezegd dat ik geen interesse had en niet op zoek was naar een relatie. Werd niet gesnapt, ik had hem al jaren niet gezien dus hoe kon ik hem nog kennen, en ik moest hem maar de kans geven en hem leren kennen. Hele hoop gedram aan te pas gekomen. Nu krijg ik nog af en toe een opmerking dat ik oppervlakkig ben en niet open sta voor t leven want anders had ik m wel een kans gegeven.
Denk inmiddels ook zoek t maar uit.

Heeft ie later zijn excuses aangeboden en verteld dat hij de diagnose pdd-nos heeft gekregen en hierdoor moeite heeft met contact zoeken. Plus het feit dat hij vaker werd afgewezen zonder duidelijke reden (en dit was dus mijn hele punt) maakte dat hij zichzelf opdrong (en dan bedoel ik niet een moment, maar elke keer als we elkaar spraken, msn, telefoon, irl, en dat is dus de reden dat ik liever geen contact zoek)

Klinkt dit als een herkenbare situatie? Ik probeer echt begrip te tonen en mijzelf in te leven. Maar nee is voor mij nee, dat kan ik dan aardig vertellen of op een gegeven moment wat botter uit de hoek komen. Ik werd t een beetje zat om die jongen elke keer te kwetsen, maar toch kan ik mij in een dergelijke situatie niet echt goed inleven..
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:01:23 #270
273135 Labjas
symbol of science
pi_73529828
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:56 schreef DeepChord het volgende:
*heet Labjas van harte welkom!

de ene autist is de andere niet

(ik ben ook een beetje raar trouwens, maar dat is elke fokker!)
pi_73530123
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:57 schreef Cassandra87 het volgende:

Klinkt dit als een herkenbare situatie? Ik probeer echt begrip te tonen en mijzelf in te leven. Maar nee is voor mij nee, dat kan ik dan aardig vertellen of op een gegeven moment wat botter uit de hoek komen. Ik werd t een beetje zat om die jongen elke keer te kwetsen, maar toch kan ik mij in een dergelijke situatie niet echt goed inleven..
Dit heeft volgens mij niets met autisme te maken, maar meer met een wanhopige jongen die alle kansen aangrijpt om een relatie te krijgen. Volgens mij wil hij het zo graag dat hij niet meer openstaat voor jouw hints dat jij het óók na 12 maanden wachten niet ziet zitten.
pi_73530159
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Haha ik moet veel geduld opbrengen bij 'normale' mensen en bij mensen met een labeltje, en eigenlijk bij allen geen want ik heb gewoon vrij veel geduld. Alhoewel ik het niet kan uitstaan als iemand mij 10 x vraagt waar t knopje van de pc zit om m aan te doen.

Oh vraagje in zijn algemeenheid. Of eigenlijk een toelichting op mijn stelling wat betreft relaties. Ik vroeg me af of herhaaldelijk tegen een muur oplopen bijdroeg aan een reactie van een autist. Hoop dat het zo niet uit de context valt.
Voorbeeldje: In 2004/2005 zat ik op de avondschool. Heb daar een jongen leren kennen en ging vriendschappelijk met hem om. Had immers al een relatie. Nu bijna 5 jaar later is hij weer in contact met mij gekomen, en op mijn hyves stond dat ik inmiddels vrijgezel was. Begon met de vraag of ik zin had om eens wat te drinken (via msn overigens). Ja tuurlijk, waarom niet. Al gauw begonnen de gesprekken erover dat hij mij nooit is vergeten en wilt zien waar het op uit draait. Waarop ik heb verteld dat ik voorlopig geen relatie wilde, ik kwam net uit een en wilde ongebonden zijn. Ach hij kon wel 3 maanden of 6 of zelfs 12 wachten.
Eh
Dus maar weer gezegd dat ik geen interesse had en niet op zoek was naar een relatie. Werd niet gesnapt, ik had hem al jaren niet gezien dus hoe kon ik hem nog kennen, en ik moest hem maar de kans geven en hem leren kennen. Hele hoop gedram aan te pas gekomen. Nu krijg ik nog af en toe een opmerking dat ik oppervlakkig ben en niet open sta voor t leven want anders had ik m wel een kans gegeven.
Denk inmiddels ook zoek t maar uit.

Heeft ie later zijn excuses aangeboden en verteld dat hij de diagnose pdd-nos heeft gekregen en hierdoor moeite heeft met contact zoeken. Plus het feit dat hij vaker werd afgewezen zonder duidelijke reden (en dit was dus mijn hele punt) maakte dat hij zichzelf opdrong (en dan bedoel ik niet een moment, maar elke keer als we elkaar spraken, msn, telefoon, irl, en dat is dus de reden dat ik liever geen contact zoek)

Dit klinkt ergens wel herkenbaar . Wat het bij mij vaak is dat als vrouwen in contact kom ik denk dat zij in mij geïnterreseerd is. Maar dan wel op romantisch vlak. En dit is bijna altijd misplaats. Meestal is dat gewoon vriendschappenlijk. Daardoor onstaan spanningen. Aangezien ik verkeerde signalen krijg. Als zij in dit geval duidelijk is zal dit niet leiden tot spanningen. Zeker nu ik dit soort dingen steeds beter begrijp.
14 SHADES OF GREY
pi_73530206
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:01 schreef Labjas het volgende:

[..]

(ik ben ook een beetje raar trouwens, maar dat is elke fokker!)
Volgens mij is dat raar zijn in jouw geval niet vervelend, als je zelfs klaar staat voor autistjes en ze met geduld benaderd. . En dat is goed!
Raar én vervelend, dat zou dan weer minder zijn.
pi_73530358
Deepchord het ging mij er niet om dat dit typisch een geval van autisme was Zou een beetje sneu zijn.
Maar het omgaan en benaderen met en van dingen. Moeilijk contact leggen en er op een desperate manier (in dit geval) mee omgaan, maar voornamelijk het oppakken van hints en reactie na (herhaaldelijke) afwijzing. Dat laatste is waar mijn stelling namelijk over ging.

Tijnbrein hoe werkte dat voor jou? Is dat dat stukje lichaamstaal verkeerd interpreteren? Meestal denken de écht leuke jongens juist dat meiden niet geinteresseerd zijn hihi wat ook niet altijd handig is. Hoe heb je dat beter leren begrijpen? Of is dat hetzelfde als een vogel vragen hoe hij heeft leren vliegen..

Ik ben ook raar overigens maar noem t liever prettig gestoord
pi_73530398
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Deepchord het ging mij er niet om dat dit typisch een geval van autisme was
Ik begrijp het ook altijd verkeerd. .

Laat staan als ik signalen van vrouwen zou moeten interpreteren: recipe for disaster!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')