abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72300333
In 2008 werkte ik nog in China voordat ik terugkwam naar NL om mijn MBA te halen. In China hadden we regelmatig het genoegen om pas afgestudeerde ‘hoogopgeleide’ Hollanders te mogen verwelkomen in ons bedrijf. Laat ik Drs. Martijn als uitgangspunt nemen. Drs. Martijn komt uit een degelijk kakgezin, draagt Polo Ralph Lauren, heeft van die blonde manen die men zo vaak ziet bij die typische koorballen, heeft een bolle kop, een te kleine bril en heeft veel 'buitenschoolse activiteiten' gehad (lees:zuipen bij zijn studentenclub). Doet het altijd goed op je CV in NL. Vraag me niet waarom. Voor mij zou een lidmaatschap bij een dispuut juist een alarm doen afgaan. Maar goed.

Enfin, Martijn is slechts een voorbeeld. Er waren tientallen mensen die een bijna exacte kopie waren van Drs. Martijn. Martijn was een afgestudeerde aan de Erasmus Universiteit en volgens zijn sollicitatiebrief wilde hij naar China om ons te verrijken met kennis uit een van de toonaangevende Westerse economieën. Wel, hij mocht komen. Natuurlijk, immers, als Hollander had hij een streepje voor bij het van oorsprong Hollandse bedrijf, en zijn vader was ook een big boss bij het moederbedrijf in NL en een beetje een Hollander is niet vies van een beetje nepotisme. I scratch your back and you scratch mine. Bijna de helft van de goede baantjes krijgen Nederlanders puur via hun ‘netwerk,’ wat gewoon nepotisme is.

Afin, Martijn was volgens eigen zeggen een echte ‘kwantitatieve man’ en als we met cijfers gingen werken moesten we echt bij hem zijn, want hij had een Master uit Holland, terwijl de rest alleen maar ‘inferieure’ Chinese diploma’s had. Goed, we vroegen meneer Martijn om onze marketing data te analyseren. Meneer weet na een dag zwoegen twee heuse A4jes in te leveren waarbij hij niet veel verder kwam dan knullige analyses van gemiddelden, mediaan, tabellen met leuke kleurtjes en standaarddeviaties. Hij heeft nog het lef om ons uit te leggen wat standaarddeviatie precies inhoudt. Uit respect lacht niemand hem uit. Maar eigenlijk zou hij meteen uit de deur zijn gekickt als hij een local was. Als we hem erop wijzen dat de analyse wat dieper moet en hij zich beter ook kan bedienen van clusteranalyse, (M)AN(C)OVA en regressieanalyse, weet meneer dat heel kundig te beschrijven als inferieure analysetechnieken, daarmee waarschijnlijk verhullend dat meneer daar nooit van gehoord heeft. Immers, een beetje een koorbal heeft wel wat beters te doen dan formules leren. Een echte koorbal heeft zijn tijd besteed aan netwerken, buitenschoolse activiteiten (zuipen), neuqen, de Elsevier lezen, de Elsevier website lezen etc etc. Goed, hij kon tenminste een standaarddeviatie berekenen, dus helemaal nutteloos was Martijn niet. Toch?

We zetten Martijn op een andere functie waarbij hij onze database moest updaten. Martijn was namelijk heel expliciet geweest in zijn CV en was een echte ‘ICT expert.’ Maar eenmaal on the job, blijkt dat hij geen benul heeft van Oracle databasetechnieken, maar wel weet hoe PowerPoint en MS Word werken. Goed, niet echt wat je een ‘ICT expert’ noemt, maar vooruit, hij kan dus typen en PowerPoint slides maken. Fijn.

Van boekhoudkundige data krijgt Martijn ook hoofdpijn, dus een functie bij onze accountancy en finance afdeling was ook geen succes. Martijn kwam niet veel verder dan basiskennis over accountancy en finance dat mijn achterlijke neef van 15 je ook kan vertellen met zijn middelbare school kennis. Martijn heeft het allemaal wel ooit geleerd, maar is te lui geweest om dat allemaal te onthouden. Martijn….Drs. Martijn, had zich waarschijnlijk nooit voorgesteld dat hij ECHT zou moeten werken met die kennis en had zich vooral mentaal voorbereid op een kakker-baan bij KPMG of Deloitte waar hij zijn centen gewoon kon verdienen met het…. zijn van een koorbal. My god. Afin, we gingen door.

We vroegen dhr. Martijn of hij dan op zijn MINST kon aanschuiven bij een etentje. Bij het diner zouden Vlaamse klanten aanwezig en wellicht kon zijn aanwezigheid (en beheersing van de Nederlandse taal) de klanten beter stemmen. Maar dhr. Martijn reageert zeer geïrriteerd. Het etentje is namelijk om 18:30 uur gepland en hij wil Peking gaan verkennen tot diep in de nacht……iets dat hij ‘verdiend’ heeft na een lange dag van ‘werken.’

Enfin, zo gaat het maandenlang door tot Martijn een nieuwe uitdaging heeft gevonden (lees, China voor gezien houdt en op de Antillen de blanke wijze gaat uithangen…ik heb medelijden met die arme Antillianen) en ons bedrijf hulpeloos achterlaat en ons ‘good luck’ wenst. Waar moeten we heen zonder zijn ‘know how’ en Hollandse vlijtigheid?

Het moraal van het verhaal is dat de Nederlandse arbeidsethos en scholingsgraad in rap tempo aan het verloederen is. Ooit was het om legitieme reden wereldberoemd, echt waar daar ben ik heel eerlijk in. Thans is het echter slechts een grap te noemen. Ik denk dat Nederlanders, zeker de huidige generatie, één van de luiste mensen in Europa zijn, wellicht alleen overtroffen door Zuid Europeanen. Nederlanders die uit de universiteit komen werken nauwelijks. Ze willen alleen veel vakantiedagen, business class snoepreisjes en makkelijke taken. Ze hebben voor de makkelijkste studies gekozen en ook voor de makkelijkste richtingen in de studies: Vrijetijdskunde, Rechten, Organisatietheorie, Pedagogie, Psychologie, Culturele Wetenschappen, Veiligheidsstudies, Politicologie en weet ik veel wat nog meer voor stront.

Ik vraag me echt af hoe dit volk denkt te gaan concurreren met de rest. Ik hoor vaak dat Nederlanders het van hun creativiteit moeten hebben….iets dat de rest van de wereld ontbeert….maar ook dat is een grap. Denkt men nou werkelijk dat één of andere Janneke uniek bedeeld is met creativiteit? Alsjeblieft zeg. Doe me een lol. Op dit moment hebben bijna alle lokale Chinese bedrijven in Peking Nederlandse stagairs als persona non grata verklaard. Niemand wil nog Hollanders over de vloer. Niet geheel toevallig gaan alle stagairs naar Westerse bedrijven in China, waarbij nepotisme en niet talent de doorslag geeft. Een Indiër die daar werkte merkte ook heel juist op dat Westerse bedrijven wel Oosterlingen willen hebben, maar Oosterse bedrijven nauwelijks interesse hebben in Westerlingen buiten de hoedanigheid van consument.

Wie wil er nou een luiwammes die ook nog kapsones heeft, bij het minste of geringste 6 maanden overspannen thuis gaat zitten, om de vier weken ziek is, met de VUT wil, alleen business class wil vliegen, 36 urige werkweken al lang vindt en zijn bed niet uit wil komen voor een lease auto dat minder dan 35.000 waard is? Niemand.
  maandag 31 augustus 2009 @ 02:11:28 #2
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_72300419
Morgen misschien.
pi_72300437
Iemand wou de VOC-mentaliteit (studeerde geschiedenis en rechten) terug.
pi_72300547
Ik heb het gelezen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_72300570
Ik werd nieuwsgierig, maar dit was me toch teveel tekst op een dergelijk tijdstip...
 FR
pi_72300639
In Scandinavie is het niks beter.
Goed geschreven OP trouwens.
pi_72300651
Ik heb het me erbij neergelegt dat Nederlanders zo zijn. Ik ga dus na mijn studie ook zo snel mogelijk weg naar het buitenland voordat ik erop ga lijken.
pi_72300653
TVP'tje. Lees ik morgen wel als ik wakker ben.
  maandag 31 augustus 2009 @ 02:39:54 #9
154125 Rimas
Hoe bedoel je stalker
pi_72300673
Damn ik heb het ook gelezen. Nu moet ik even bijkomen.
pi_72300698
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 02:13 schreef Stoomhamer het volgende:
Iemand wou de VOC-mentaliteit (studeerde geschiedenis en rechten) terug.
Bedoel je dat wij de Chinese maatschappij weer moeten ontwrichten met Opium?
pi_72300701
Goed geschreven, wel verontrustend.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_72300702
Je stelling onderbouw je niet met argumenten.

- 'Wereldberoemd',
je hebt het alleen maar over hoe een paar Chinezen tegen ons aankijken.

-'Hollanders''
ik lees alleen over ene Martijn, een 'super kakker' met een universitaire opleiding.
pi_72300719
Overigens ben ik het wel eens met de OP. Al is er niks met een gezonde werk/privé balans.

Als je met een 32 of 36-urige werkweek alles kan doen wat je wil doen waarom dan 40+ uur werken?
pi_72300838
En jij bent niet lui, want jij doet wel wat in de baas zijn tijd?

Een topic openen op FOK!
  maandag 31 augustus 2009 @ 03:13:06 #15
6941 APK
Factual, I think.
pi_72300927
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 02:37 schreef h_h23 het volgende:

Ik heb het me erbij neergelegt dat Nederlanders zo zijn. Ik ga dus na mijn studie ook zo snel mogelijk weg naar het buitenland voordat ik erop ga lijken.
China!

Mooie OP overigens, hoewel ik denk dat het niet specifiek Nederlands is.
Engelse kakjongetjes kunnen er volgens mij ook wel wat van.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_72300957
Opketyft
pi_72301014
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 02:00 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
In 2008 werkte ik nog in China voordat ik terugkwam naar NL om mijn MBA te halen. In China hadden we regelmatig het genoegen om pas afgestudeerde ‘hoogopgeleide’ Hollanders te mogen verwelkomen in ons bedrijf. Laat ik Drs. Martijn als uitgangspunt nemen. Drs. Martijn komt uit een degelijk kakgezin, draagt Polo Ralph Lauren, heeft van die blonde manen die men zo vaak ziet bij die typische koorballen, heeft een bolle kop, een te kleine bril en heeft veel 'buitenschoolse activiteiten' gehad (lees:zuipen bij zijn studentenclub). Doet het altijd goed op je CV in NL. Vraag me niet waarom. Voor mij zou een lidmaatschap bij een dispuut juist een alarm doen afgaan. Maar goed.

Enfin, Martijn is slechts een voorbeeld. Er waren tientallen mensen die een bijna exacte kopie waren van Drs. Martijn. Martijn was een afgestudeerde aan de Erasmus Universiteit en volgens zijn sollicitatiebrief wilde hij naar China om ons te verrijken met kennis uit een van de toonaangevende Westerse economieën. Wel, hij mocht komen. Natuurlijk, immers, als Hollander had hij een streepje voor bij het van oorsprong Hollandse bedrijf, en zijn vader was ook een big boss bij het moederbedrijf in NL en een beetje een Hollander is niet vies van een beetje nepotisme. I scratch your back and you scratch mine. Bijna de helft van de goede baantjes krijgen Nederlanders puur via hun ‘netwerk,’ wat gewoon nepotisme is.

Afin, Martijn was volgens eigen zeggen een echte ‘kwantitatieve man’ en als we met cijfers gingen werken moesten we echt bij hem zijn, want hij had een Master uit Holland, terwijl de rest alleen maar ‘inferieure’ Chinese diploma’s had. Goed, we vroegen meneer Martijn om onze marketing data te analyseren. Meneer weet na een dag zwoegen twee heuse A4jes in te leveren waarbij hij niet veel verder kwam dan knullige analyses van gemiddelden, mediaan, tabellen met leuke kleurtjes en standaarddeviaties. Hij heeft nog het lef om ons uit te leggen wat standaarddeviatie precies inhoudt. Uit respect lacht niemand hem uit. Maar eigenlijk zou hij meteen uit de deur zijn gekickt als hij een local was. Als we hem erop wijzen dat de analyse wat dieper moet en hij zich beter ook kan bedienen van clusteranalyse, (M)AN(C)OVA en regressieanalyse, weet meneer dat heel kundig te beschrijven als inferieure analysetechnieken, daarmee waarschijnlijk verhullend dat meneer daar nooit van gehoord heeft. Immers, een beetje een koorbal heeft wel wat beters te doen dan formules leren. Een echte koorbal heeft zijn tijd besteed aan netwerken, buitenschoolse activiteiten (zuipen), neuqen, de Elsevier lezen, de Elsevier website lezen etc etc. Goed, hij kon tenminste een standaarddeviatie berekenen, dus helemaal nutteloos was Martijn niet. Toch?

We zetten Martijn op een andere functie waarbij hij onze database moest updaten. Martijn was namelijk heel expliciet geweest in zijn CV en was een echte ‘ICT expert.’ Maar eenmaal on the job, blijkt dat hij geen benul heeft van Oracle databasetechnieken, maar wel weet hoe PowerPoint en MS Word werken. Goed, niet echt wat je een ‘ICT expert’ noemt, maar vooruit, hij kan dus typen en PowerPoint slides maken. Fijn.

Van boekhoudkundige data krijgt Martijn ook hoofdpijn, dus een functie bij onze accountancy en finance afdeling was ook geen succes. Martijn kwam niet veel verder dan basiskennis over accountancy en finance dat mijn achterlijke neef van 15 je ook kan vertellen met zijn middelbare school kennis. Martijn heeft het allemaal wel ooit geleerd, maar is te lui geweest om dat allemaal te onthouden. Martijn….Drs. Martijn, had zich waarschijnlijk nooit voorgesteld dat hij ECHT zou moeten werken met die kennis en had zich vooral mentaal voorbereid op een kakker-baan bij KPMG of Deloitte waar hij zijn centen gewoon kon verdienen met het…. zijn van een koorbal. My god. Afin, we gingen door.

We vroegen dhr. Martijn of hij dan op zijn MINST kon aanschuiven bij een etentje. Bij het diner zouden Vlaamse klanten aanwezig en wellicht kon zijn aanwezigheid (en beheersing van de Nederlandse taal) de klanten beter stemmen. Maar dhr. Martijn reageert zeer geïrriteerd. Het etentje is namelijk om 18:30 uur gepland en hij wil Peking gaan verkennen tot diep in de nacht……iets dat hij ‘verdiend’ heeft na een lange dag van ‘werken.’

Enfin, zo gaat het maandenlang door tot Martijn een nieuwe uitdaging heeft gevonden (lees, China voor gezien houdt en op de Antillen de blanke wijze gaat uithangen…ik heb medelijden met die arme Antillianen) en ons bedrijf hulpeloos achterlaat en ons ‘good luck’ wenst. Waar moeten we heen zonder zijn ‘know how’ en Hollandse vlijtigheid?

Het moraal van het verhaal is dat de Nederlandse arbeidsethos en scholingsgraad in rap tempo aan het verloederen is. Ooit was het om legitieme reden wereldberoemd, echt waar daar ben ik heel eerlijk in. Thans is het echter slechts een grap te noemen. Ik denk dat Nederlanders, zeker de huidige generatie, één van de luiste mensen in Europa zijn, wellicht alleen overtroffen door Zuid Europeanen. Nederlanders die uit de universiteit komen werken nauwelijks. Ze willen alleen veel vakantiedagen, business class snoepreisjes en makkelijke taken. Ze hebben voor de makkelijkste studies gekozen en ook voor de makkelijkste richtingen in de studies: Vrijetijdskunde, Rechten, Organisatietheorie, Pedagogie, Psychologie, Culturele Wetenschappen, Veiligheidsstudies, Politicologie en weet ik veel wat nog meer voor stront.

Ik vraag me echt af hoe dit volk denkt te gaan concurreren met de rest. Ik hoor vaak dat Nederlanders het van hun creativiteit moeten hebben….iets dat de rest van de wereld ontbeert….maar ook dat is een grap. Denkt men nou werkelijk dat één of andere Janneke uniek bedeeld is met creativiteit? Alsjeblieft zeg. Doe me een lol. Op dit moment hebben bijna alle lokale Chinese bedrijven in Peking Nederlandse stagairs als persona non grata verklaard. Niemand wil nog Hollanders over de vloer. Niet geheel toevallig gaan alle stagairs naar Westerse bedrijven in China, waarbij nepotisme en niet talent de doorslag geeft. Een Indiër die daar werkte merkte ook heel juist op dat Westerse bedrijven wel Oosterlingen willen hebben, maar Oosterse bedrijven nauwelijks interesse hebben in Westerlingen buiten de hoedanigheid van consument.

Wie wil er nou een luiwammes die ook nog kapsones heeft, bij het minste of geringste 6 maanden overspannen thuis gaat zitten, om de vier weken ziek is, met de VUT wil, alleen business class wil vliegen, 36 urige werkweken al lang vindt en zijn bed niet uit wil komen voor een lease auto dat minder dan 35.000 waard is? Niemand.

Het is lease auto die
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 31 augustus 2009 @ 03:43:07 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72301051
Helemaal mee eens. De skills van Nederlandse afgestudeerden zijn bedroevend. Er heerst een algehele disinteresse en een zesjescultuur. Facultatieve of extra kennis daar heeft men schijt aan. De docenten (uitzonderingen daargelaten) gedragen zich vergelijkbaar. Ze hebben het opgegeven. Het onderwijs wordt gereduceerd tot het herhalen van een kunstje. Wat ik me goed kan voorstellen want het is een kwelling om die underachievers iets bij te brengen. Ik heb geen idee hoe je uit die impasse kan komen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72301069
Niet gelezen maar toch heel erg bedankt voor de moeite.
Feyenoord Rotterdam
pi_72301070
puntloos
Free people own guns! Slaves do not!
pi_72301072
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 02:42 schreef MoneyTalks het volgende:
Goed geschreven, wel verontrustend.
  maandag 31 augustus 2009 @ 04:08:10 #22
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_72301083
Gelukkig heb ik eerst je topic over Nederlandse meisjes nog even gelezen voordat ik hier inhoudelijk zou gaan reageren.

De behoefte is weg

pi_72301101
Weer zo'n allochtoon die loopt Nederland loopt af te zeiken! Rot dan gewoon op man !
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_72301104
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 04:30 schreef Winner_Taco het volgende:
Weer zo'n allochtoon die loopt Nederland loopt af te zeiken! Rot dan gewoon op man !
Ik vind niet dat TS Nederland(ers) loopt af te zeiken.

TS geeft geen moreel oordeel over luiheid en kritiek is niet per definitie als afzeiken bedoeld.
pi_72301114
Lekker generaliserend weer

Eerst je topic over Hollandse meisjes en nu dit, leuk he trollen?

Toch wil ik nog even kwijt dat samenlevingen door drie fases heen gaan: Eten, geld en kunst.

Een arm land wordt gemotiveerd door de behoefte aan eten, een land dat in ontwikkeling is door geld. Men wil namelijk steeds meer rijkdom en luxe. In Westerse landen hebben we dit al en willen we kunst. We willen mooie dingen, we willen meer uit het leven halen dan alleen werken, werken, werken.

Oh, psychologie is niet perse een stront studie zoals jij dat zegt. Een diepere kennis en de toepassing van psychologie door iedereen is juist datgene wat de wereld kan redden.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_72301116
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 04:35 schreef SuperFucker het volgende:

[..]

Ik vind niet dat TS Nederland(ers) loopt af te zeiken.

TS geeft geen moreel oordeel over luiheid en kritiek is niet per definitie als afzeiken bedoeld.
TS lult maar wat met zijn subjectieve logica! Allerlei vooroordelen over Nederlanders aangaande hocky-dudes , een slecht arbeidsephos , de mentale weerbaarheid van een geestelijk gestoorde en vooral het hebben van een slechte instelling die ALLE Hollanders schijnbaar hebben.

Als er vervolgens een miljarden kostende brug of een of ander ambitieus prestige project in China verzonnen wordt kunnen ze opeens niet buiten de expertise , de ervaring en de genialiteit van de Nederlandse ingenieurs en worden ze vanuit de Achterhoek bij bosjes ingevlogen en op de hoogste functies neergezet !
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 05:11:08 #27
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_72301129
TS is arrogante kwast!
  maandag 31 augustus 2009 @ 05:17:10 #28
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_72301132
quote:

Beetje jammer dat je dan zegt dat Nederlanders het moeten hebben van netwerken en nepotisme. Als je dat ergens nodig hebt om hogerop te komen is het China wel. Zonder contacten kom je daar nergens.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_72301139
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 04:54 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

TS lult maar wat met zijn subjectieve logica! Allerlei vooroordelen over Nederlanders aangaande hocky-dudes , een slecht arbeidsephos , de mentale weerbaarheid van een geestelijk gestoorde en vooral het hebben van een slechte instelling die ALLE Hollanders schijnbaar hebben.

Als er vervolgens een miljarden kostende brug of een of ander ambitieus prestige project in China verzonnen wordt kunnen ze opeens niet buiten de expertise , de ervaring en de genialiteit van de Nederlandse ingenieurs en worden ze vanuit de Achterhoek bij bosjes ingevlogen en op de hoogste functies neergezet !
Ingenieurs, uit de Achterhoek?
pi_72301752
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 02:43 schreef SuperFucker het volgende:

- 'Wereldberoemd',

-'Hollanders''
ik lees alleen over ene Martijn, een 'super kakker' met een universitaire opleiding.
Maar het is wel waar.
Wij Nederlanders dénken wel dat we heel wat voorstellen, maar hebben eigenlijk geen benul van hoe de rest van de wereld tegen ons aankijkt. Dat is samen te vatten in één smiley, namelijk:
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 31 augustus 2009 @ 08:50:00 #31
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_72301867
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 08:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maar het is wel waar.
Wij Nederlanders dénken wel dat we heel wat voorstellen, maar hebben eigenlijk geen benul van hoe de rest van de wereld tegen ons aankijkt. Dat is samen te vatten in één smiley, namelijk:
Ik kan het alleen maar met je eens zijn..
pi_72301877
Hoe hoger het onderwijs hoe minder je daadwerkelijk leert heb ik wel eens het idee. Je leert meer een bepaalde denkwijze en niet zozeer hoe je iets daadwerkelijk doet (althans, dat was op het HBO zo) maar als ik zie wat bv mijn zus heeft moeten leren ( werktuigbouwkude WO niveau) dan is dat echt geen simpele kost en behoorlijk diepgaand.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 augustus 2009 @ 08:52:27 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72301888
quote:

[..]

Maar het is wel waar.
boeien, voorlopig behoort Nederland nog steeds tot de rijkste landen ter wereld.

http://www.nuzakelijk.nl/(...)ische-ranglijst.html
http://www.volkskrant.nl/(...)rde_op_ICT-ranglijst
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:00:40 #34
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72302011
quote:

[..]

Maar het is wel waar.
Flikker een eind op man. Nederlanders zijn vaak heel pragmatisch, iets waar veel landen nog iets van kunnen leren. Elk land heeft wel zo zijn voor- en tegens qua arbeidscultuur.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:09:26 #35
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72302115
Goed geschreven en een schrijnend gebrek aan argumenten.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:13:48 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_72302174
Ja eh, dus jouw bedrijf neemt mensen aan omdat ze bij het corps gezeten hebben, en je noemt Nederlanders domme, luie mensen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:16:35 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_72302232
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 05:17 schreef SillyWalks het volgende:
Beetje jammer dat je dan zegt dat Nederlanders het moeten hebben van netwerken en nepotisme. Als je dat ergens nodig hebt om hogerop te komen is het China wel. Zonder contacten kom je daar nergens.
En de andere hoofdreden dat Nederlanders (of om het even buitenlanders) alleen bij buitenlandse bedrijven werken is omdat ze daar als enige een beetje Engels spreken .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_72302877
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 08:52 schreef Swetsenegger het volgende:
boeien, voorlopig behoort Nederland nog steeds tot de rijkste landen ter wereld.
Thank you for stating my point.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 augustus 2009 @ 10:01:06 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72302983
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Thank you for stating my point.
Welk punt? Je aanname dat IEDEREEN in de wereld op een specifieke manier over Nederlanders denkt?
En hoe zou mijn opmerking dit punt bevestigen?
pi_72303045
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Welk punt? Je aanname dat IEDEREEN in de wereld op een specifieke manier over Nederlanders denkt?
En hoe zou mijn opmerking dit punt bevestigen?
Het punt dat Nederlanders denken dat ze heel wat voorstellen in de wereld.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:11:15 #41
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_72303162
quote:

Dude, de afgunst en de jaloezie druipt uit je stukje. Die gast heeft het beter voor elkaar dan jij, en daar baal je blijkbaar behoorlijk van. Hij verdiende waarschijnlijk ook meer dan jij?
quote:
Nog meer afgunst. Met de Nederlandse scholingsgraad gaat het juist prima, zeker als je het vergelijkt met andere landen. Wellicht zou je eens moeten verdiepen in die 'sociale wetenschappen' dan had je dat geweten.
quote:
Grappig, hier in Nederland lopen die Chinezen nog steeds als een malle fiscalisten, internationaal recht studenten en andere te regelen. Blijkbaar hebben die allemaal de memo uit China gemist? Ook is china voor de gemiddelde student of zelfs scholier (!) zonder verdere opleiding nog steeds een van de makkelijkste landen om een stage te krijgen die vrij goed verdiend.
quote:
Raar dat er dan toch zoveel mensen zijn die dat allemaal hebben en steeds nieuwe betere functies aangeboden krijgen. Je kan ze lui noemen, je kan ze weet ik veel wat noemen, maar ze hebben het mooi voor elkaar. Het klinkt een beetje alsof jij de boot hebt gemist en daar een beetje chagarijnig over bent.

Maar niet erg, nog even en jij komt er ook wel
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 augustus 2009 @ 10:51:46 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72303941
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het punt dat Nederlanders denken dat ze heel wat voorstellen in de wereld.
Waar haal je dat uit mijn opmerking (hint: Ik heb het over Nederland, niet over Nederlanders)
pi_72303962
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Waar haal je dat uit mijn opmerking (hint: Ik heb het over Nederland, niet over Nederlanders)
Je woordkeus.
pi_72303963
Blijf je over Nederland zeiken? Je _hoeft_ hier niet te wonen, hoor.
pi_72305013
Je kan zeggen wat je wilt. En Nederlanders zijn ook relatief lui. Maar feit is dat Nederlandse organisaties wel zeer productief zijn. Dan kunnen die Chineesjes wel keihard werken, maar ondertussen doen wij hetzelfde met minder personen. Nederlanders zijn behoorlijk efficiënt. En de eindproducten zijn kwalitatief hoogwaardig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 31-08-2009 11:53:07 ]
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:52:11 #46
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72305262
quote:
Maar het is wel waar.
Haha. Nee, dat is echt complete onzin Zowel in Europa als in de VS (geen ervaring met aziatische landen zelf) staan Nederlanders zowel kwa niveau als kwa instelling hoog aangeschreven. Ik vind wel dat het kwa onderwijs hier de verkeerde kant opgaat, maar vooralsnog heeft dat nog geen ernstig effect op onze reputatie.

Verder: trolltopic; net zoals het topic van de TS over dat nederlandse vrouwen allemaal hoeren zijn enzo.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:53:50 #47
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72305294
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:42 schreef Picchia het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt. En Nederlanders zijn ook relatief lui.
Relatief t.o.v. wat? VS? Spanjaarden?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_72305329
volgens mij zit ts zelf bij een dispuut en heeft ie er een hekel aan en komt ie af en toe op fok stoom af blazen
pi_72305381
Ooit gehoord van hardwerkende hoogopgeleide niet-kakkers?
Jij denkt dat iedereen gevalletje drs. kakker Martijn is?
pi_72305396
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:53 schreef Catbert het volgende:

[..]

Relatief t.o.v. wat? VS? Spanjaarden?
Japan, VS, UK. De werkdruk ligt daar hoger. Maar ik denk niet dat het welvaartsniveau daardoor evenredig bij hen is mee gestegen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:59:43 #51
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_72305446
Leuk stukje.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:05:05 #52
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72305570
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:58 schreef Picchia het volgende:
Japan, VS, UK. De werkdruk ligt daar hoger. Maar ik denk niet dat het welvaartsniveau daardoor evenredig bij hen is mee gestegen.
Hahaha.

Sorry hoor, maar ik ben dus voor m'n werk veel in de VS geweest, en de werkdruk daar hoger? Echt niet meer dan vergelijkbare bedrijven hier hoor, en daar is lunchtijd over 't algemeen inbegrepen in je tijd en zijn ze zo een uurtje weg. Bij Amerikaanse overheden is het helemaal ernstig. Die hebben een nine-to-four-thirty baan waarbij ze ook nog uitgebreid lunchen. Zit ik daar om 5 uur, komt de bewaker langs of ik zo wel even 't licht uit wil doen omdat 'ie naar huis gaat.

Dat Amerikanen zo hard werken is een fabeltje. Je hebt bedrijven waar hard gewerkt wordt, maar die heb je in NL net zo goed.
pi_72305678
Misschien is werkdruk dan het verkeerde woord. Maar het is een feit dat zij de meeste uren maken. Maar dat zegt niet zoveel.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 augustus 2009 @ 12:12:08 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72305724
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je woordkeus.
Kortom je hebt geen flauw benul.
pi_72305847
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:10 schreef Picchia het volgende:
Misschien is werkdruk dan het verkeerde woord. Maar het is een feit dat zij de meeste uren maken. Maar dat zegt niet zoveel.
Nee, uren zeggen vrij weinig, je kan heel lang op een stoel zitten zonder iets productiefs te doen.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:19:37 #56
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72305867
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:10 schreef Picchia het volgende:
Amerikanen maken niet meer uren dan wij doen. Je hebt daar dezelfde verschillen als hier. Ambtenaren voeren geen zak uit, bij veel startups is het hard werken, en dan heb je het hele spectrum daartussen.
pi_72305921

Aantal uren per jaar (2004)
pi_72305931
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Kortom je hebt geen flauw benul.
pi_72306212
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:21 schreef Picchia het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is omdat er in Nederland veel parttimers zijn, vnl de vrouwelijke bevolking.
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 12:34:36 #60
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_72306258
Volgens mij gaat het ook niet om het aantal uren dat men werkt, maar om de efficiëntie ervan. Leuk dat iemand 60 uur in de week werkt, maar als iemand anders hetzelfde werk in 30 uur kan dan lijkt me de laatste een betere werknemer!
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:44:31 #61
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72306513
quote:
[ afbeelding ]

Hoeveel parttimers denk je dat er zijn in Korea e.d.?

Edit:
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:32 schreef Poepoog het volgende:
Dat is omdat er in Nederland veel parttimers zijn, vnl de vrouwelijke bevolking.
Idd.
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:47:32 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_72306583
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:18 schreef Wackyduck het volgende:
Nee, uren zeggen vrij weinig, je kan heel lang op een stoel zitten zonder iets productiefs te doen.
In Japan is dat erg, daar zitten ze van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op hun werk.

te slapen.

Het is daar oneervol om eerder naar huis te gaan dan je collega's, dus krijg je zo'n dagelijks terugkerend elkaar wegkijk-ritueel.
pi_72310435
quote:
[ afbeelding ]
Een gemiddelde fulltimer zit ook op 1800 uur per jaar. Het gemiddelde ligt in dit land wat lager doordat veel vrouwen werken, en die werken vaak parttime.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_72310907
quote:
Vorig jaar had driekwart van de vrouwen van 15 tot 65 jaar parttime werk. In alle andere EU-landen werkt minimaal de helft van de vrouwen met een baan in voltijd.

Van de mannen in Nederland werkt een op de vier in deeltijd. Een stuk minder dan vrouwen, maar ook de Nederlandse man overtroeft daarmee zijn seksegenoten elders in Europa.
Nederland is dus ook Europees koploper met het aantal parttimers onder de mannen. In andere landen werken ze gewoon meer.
pi_72314092
quote:

[..]

Maar het is wel waar.
Voor jou geldt hetzelfde. Onderbouw je stelling met argumenten.

Met hoeveel nationaliteiten heb jij gesproken, in hoeveel landen ben je geweest, in welke economische sectoren heb jij gewerkt waardoor jij kan beweren dat er een negatief beeld bestaat over Nederland(ers)?
pi_72314368
Ben helemaal moe en duizelig van de tekst.
Die gekke Martijn moet je er gelijk uitschoppen natuurlijk.
Verder chinezen man waar heb je het over. Die zijn gek
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
pi_72315406
en hoe nu verder volgens TS ?
pi_72315592
Goed verhaal, lekker kort!
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:40:31 #70
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_72316400
Wat een conclusie nav het werkvlijt van 1 (een) persoon. Het hele NL werketos eraan ophangen...... Generalisatie, heet dat.
How can I make this topic about me?
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:41:06 #71
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_72316415
Kort maar krachtig

Vind jou topics altijd zo veelzeggend
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_72316901
Dus eigenlijk is je klacht dat de HRM afdeling van jouw bedrijf uitsluitend stereotype korpsballen aan neemt?
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_72322980
Deels ook herkenbaar in het Nederlandse bedrijfsleven maar aan de andere kant:
Zie het ook maar zo goed te krijgen.

Overigens bij ons een NL bedrijf zijn het nu net de Poolse, Indiaas en Italiaanse collega's die niet gehinderd worden door enige kennis van zaken.
pi_72325211
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 02:43 schreef SuperFucker het volgende:

- 'Wereldberoemd',

-'Hollanders''
Dacht je dat Martijn een of ander uniek wezen was? Verkijk je niet, ik heb genoegen Martijnen gezien, het soort type dat nog steeds denkt dat die simpele Oosterlingen hem als een godheid zullen vereren alleen omdat hij weet hoe je woorden cursief en vet kan maken in MS Word. LOL, laat me niet lachen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 augustus 2009 @ 22:35:17 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72325345
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:32 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Dacht je dat Martijn een of ander uniek wezen was? Verkijk je niet, ik heb genoegen Martijnen gezien, het soort type dat nog steeds denkt dat die simpele Oosterlingen hem als een godheid zullen vereren alleen omdat hij weet hoe je woorden cursief en vet kan maken in MS Word. LOL, laat me niet lachen.
Sow he... genoegen Martijnen nog wel!

Nee... DAN is het waar!
pi_72325395
Waar is Martijn...?? Ben benieuwd naar zijn versie van het verhaal..
pi_72325521
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:43 schreef HarryP het volgende:
Deels ook herkenbaar in het Nederlandse bedrijfsleven maar aan de andere kant:
Zie het ook maar zo goed te krijgen.

Overigens bij ons een NL bedrijf zijn het nu net de Poolse, Indiaas en Italiaanse collega's die niet gehinderd worden door enige kennis van zaken.
Nou over het algemeen heb ik anders vrij goede ervaringen gehad met mensen uit India, al hangt het wel af van hun universiteit. Iemand die aan de Indian Institute of Technology heeft gestudeerd mag bij mij altijd aan de slag, tenminste als ik een bedrijf had.

Italianen zijn wel lui, dat is een feit, nog luier dan Nederlandes en dat is dus een heel prestatie an sich.
pi_72325622
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:36 schreef SuperFucker het volgende:
Waar is Martijn...??
1.Of hij leest de Elsevier
2.Of hij is ergens aan het skieen
3.Of hij leest de Elsevier om bij te komen van het skieen
pi_72325860
Wat is er eigenlijk zo erg aan de elsevier?
Als er 12 kuikens in een baksteen passen, hoeveel pingpongballen moet een krokodil dan eten om sneller te kunnen zwemmen dan een wasmachine?
pi_72325947
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 02:27 schreef Quir het volgende:
Ik heb het gelezen.
pi_72325956
Haha, die Martijn knakkers zie ik ook iedere dag rondstruinen. Ooit heb ik er eentje in de projectgroep gehad, voor de vorm stond zijn naam op het voorblad maar daar was dan ook alles mee gezegd. Wij hadden ons mooi in laten pakken en hij had er een acht aan overgehouden.
pi_72326055
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Haha, die Martijn knakkers zie ik ook iedere dag rondstruinen. Ooit heb ik er eentje in de projectgroep gehad, voor de vorm stond zijn naam op het voorblad maar daar was dan ook alles mee gezegd. Wij hadden ons mooi in laten pakken en hij had er een acht aan overgehouden.
Ik denk dat er in elke cultuur wel een paar Martijnen zijn..
Als er 12 kuikens in een baksteen passen, hoeveel pingpongballen moet een krokodil dan eten om sneller te kunnen zwemmen dan een wasmachine?
pi_72326194
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 04:54 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]TS lult maar wat met zijn subjectieve logica! Allerlei vooroordelen over Nederlanders aangaande hocky-dudes , een slecht arbeidsephos , de mentale weerbaarheid van een geestelijk gestoorde en vooral het hebben van een slechte instelling die ALLE Hollanders schijnbaar hebben.
Kijk eens rond op straat, de gemiddelde Nederlander van NU maakt een soort reverse evolutie door, terug naar zijn/haar oervorm.

Ik had genoeg Nederlandse klasgenoten die hun eigen taal niet eens goed beheersten. Dat waren VWO klanten! Toegegeven, ik beheers het Nederlands ook niet 100% maar het is mijn derde taal en daarnaast nog een stronttaal van een flutland en zodoende niet mijn tijd waard. Maar als je je EIGEN taal niet kent, dan ben je echt een aap.

Daarnaast ga jij mij niet wijsmaken dat Nederlanders niet bij het minste of geringste overspannen raken. Ik heb meerdere malen met eigen ogen gezien hoe zo een Janneke lekker 6 maanden thuis ging zitten omdat ze 'niet lekker in haar vel zat' of zich 'opgeblazen, sip en ongewaardeerd voelde.' Rot aub op met zo een mentaliteit.
pi_72326241
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:57 schreef Granaatappel het volgende:
Ooit gehoord van hardwerkende hoogopgeleide niet-kakkers?
Jij denkt dat iedereen gevalletje drs. kakker Martijn is?
true
pi_72326276
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:51 schreef so-wie-so het volgende:

[..]

Ik denk dat er in elke cultuur wel een paar Martijnen zijn..
Ik vind het altijd zo knap dat ze je zo aan het lijntje weten te houden, we hadden hem natuurlijk uit de projectgroep moeten flikkeren. Maar net als de emmer over begint te lopen worden de Martijnen weer enigszins productief en dus geef je ze het voordeel van twijfel. Een paar dagen later wordt er gepland om het eindresultaat samen te stellen, en dan blijkt het werk van Martijn weer vol rekenfouten of denkfouten te zitten. En omdat Martijn dan zegt hij zijn best gedaan heeft, zit Bolkesteijn e.a. vervolgens thuis het werk van Martijn te corrigeren. En toch zet je die naam dan maar weer op het voorblad, dat is toch wel de gave van Martijn.
pi_72326293
quote:
[ afbeelding ]
komt door deeltijders en dat vrouwen ook participeren? juist goed lijkt me"?
pi_72326391
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:54 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Kijk eens rond op straat, de gemiddelde Nederlander van NU maakt een soort reverse evolutie door, terug naar zijn/haar oervorm.

Ik had genoeg Nederlandse klasgenoten die hun eigen taal niet eens goed beheersten. Dat waren VWO klanten! Toegegeven, ik beheers het Nederlands ook niet 100% maar het is mijn derde taal en daarnaast nog een stronttaal van een flutland en zodoende niet mijn tijd waard. Maar als je je EIGEN taal niet kent, dan ben je echt een aap.

Daarnaast ga jij mij niet wijsmaken dat Nederlanders niet bij het minste of geringste overspannen raken. Ik heb meerdere malen met eigen ogen gezien hoe zo een Janneke lekker 6 maanden thuis ging zitten omdat ze 'niet lekker in haar vel zat' of zich 'opgeblazen, sip en ongewaardeerd voelde.' Rot aub op met zo een mentaliteit.
Als je dan toch graag generaliseerd mag je ook even gaan uitleggen waar het overgrote deel vd uitkeringen naartoe gaat.

Ik heb het idee dat je het ook niet erg vind om de vruchten te plukken van alles wat je in dit flutland hebt geleerd en hebt meegekregen. But that's just me.
pi_72326524
quote:
[ afbeelding ]
Ik weet niet hoeveel dit zegt hoor.

Qua uren staan we vrijwel onderaan, maar qua welvaart staan wij vrijwel bovenaan. Volgens mij zijn we dan gewoon efficënt
pi_72326676
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 08:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

http://www.nuzakelijk.nl/(...)ische-ranglijst.html
http://www.volkskrant.nl/(...)rde_op_ICT-ranglijst
Ja, nog wel. Maar ik vraag me af hoelang mensen nog bereid zijn bijna 3000 euro per maand aan zo een luie Hollandse mongool te betalen omdat hij een heuse (HBO) bachelor facility management heeft. Facility management...in fuck's name....wat moet dat uberhaupt voorstellen?

Je ziet nu al dat zelfs autochtone industriele werkgevers ALTIJD voor een Oost Europeaan kiezen TENZIJ de beheersing van de Nederlandse taal een absolute vereiste is om het werk te kunnen doen. Ook in high-tech zie je steeds vaker dat bedrijven liever mensen uit India en Pakistan importeren omdat die beter en goedkoper zijn en Engels spreken.
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 23:07:40 #90
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_72326841
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:04 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Ja, nog wel. Maar ik vraag me af hoelang mensen nog bereid zijn bijna 3000 euro per maand aan zo een luie Hollandse mongool te betalen omdat hij een heuse (HBO) bachelor facility management heeft. Facility management...in fuck's name....wat moet dat uberhaupt voorstellen?

Je ziet nu al dat zelfs autochtone industriele werkgevers ALTIJD voor een Oost Europeaan kiezen TENZIJ de beheersing van de Nederlandse taal een absolute vereiste is om het werk te kunnen doen. Ook in high-tech zie je steeds vaker dat bedrijven liever mensen uit India en Pakistan importeren omdat die beter en goedkoper zijn en Engels spreken.
Ja, outsourcen die handel. Maar ja, de hoogste functies verhuizen niet mee he!
Ik vraag me af welke prachtstudie TS eigenlijk zelf gedaan heeft?
pi_72326904
quote:

[..]

Wie denk je nou werkelijk wiens Engels beter is, dat van iemand uit Nederland of iemand uit Pakistan. En een facility manager verzorgt de faciliteiten (dus de werkplek) en steunt de werknemers meestal in hun werkzaamheden. Leek me toch wel duidelijk.
pi_72326947
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:08 schreef so-wie-so het volgende:
En een facility manager verzorgt de faciliteiten (dus de werkplek) en steunt de werknemers meestal in hun werkzaamheden. Leek me toch wel duidelijk.
Is dat niet iets voor een conciërge?
pi_72326964
En nu ga ik slapen! Welterusten iedereen
pi_72326966
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:58 schreef so-wie-so het volgende:

[..]

Als je dan toch graag generaliseerd mag je ook even gaan uitleggen waar het overgrote deel vd uitkeringen naartoe gaat.

Ik heb het idee dat je het ook niet erg vind om de vruchten te plukken van alles wat je in dit flutland hebt geleerd en hebt meegekregen. But that's just me.
Geen dag uitkering gehad. Och gossie, mevrouw denkt nog dat alle allochtonen een uitkering krijgen en van haar genade afhankelijk zijn.

Ik hoef jouw uitkering niet en ik ga die van jullie ook niet financieren met mijn belasting. Als ik klaar ben vertrek ik en dan mag je wel mijn studielening houden. Een afscheidscadeau voor al die jaren Hollandse 'gastvrijheid.'
pi_72327010
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:10 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Geen dag uitkering gehad. Och gossie, mevrouw denkt nog dat alle allochtonen een uitkering krijgen en van haar genade afhankelijk zijn.

Ik hoef jouw uitkering niet en ik ga die van jullie ook niet financieren met mijn belasting. Als ik klaar ben vertrek ik en dan mag je wel mijn studielening houden. Een afscheidscadeau voor al die jaren Hollandse 'gastvrijheid.'
Hou je bek man jankbal. Donder dan nu gelijk op

pi_72327031
quote:

[..]

*kuch* PROFITEUR *kuch*

welterusten
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 23:11:52 #97
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_72327046
quote:

[..]

Als we je nu een afscheidscadeau geven, ga je dan meteen? Om als gast ontvangen te worden dient men zich als gast te gedragen zei mijn oma'tje altijd!
pi_72327180
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:08 schreef so-wie-so het volgende:

[..]

Wie denk je nou werkelijk wiens Engels beter is, dat van iemand uit Nederland of iemand uit Pakistan.
Gast, ik praat over office language, niet over het alledaagse Engels van een Nederlandse boerenlul die nog steeds over een 'breadje healthy' of 'I am sitting nog steeds on school' spreekt.
quote:
En een facility manager verzorgt de faciliteiten (dus de werkplek) en steunt de werknemers meestal in hun werkzaamheden. Leek me toch wel duidelijk.
Strontstudie dus. Fijn dat dat tegenwoordig wordt geleerd op de Nederlandse HBOs.
pi_72327188
quote:

[..]

Begin te twijfelen of je wel een allochtoon bent en niet één of andere malloot die allochtonen in een kwaad daglicht wil zetten.
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 23:15:42 #100
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_72327228
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:14 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Gast, ik praat over office language, niet over het alledaagse Engels van een Nederlandse boerenlul die nog steeds over een 'breadje healthy' of 'I am sitting nog steeds on school' spreekt.
[..]

Strontstudie dus. Fijn dat dat tegenwoordig wordt geleerd op de Nederlandse HBOs.
En welke studie heeft TS gedaan (nogmaals)?
pi_72327253
Je IQ zal wel hoog zijn TS, maar je EQ is duidelijk te laag.
pi_72327403
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:15 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En welke studie heeft TS gedaan (nogmaals)?
Ik heb sociaal pedagogische hulpverlening op MBO niveau gedaan omdat het een super leuke studie is en zo, en heel gezellig is en zo, en ik zeg maar maar heel veel gezellige vrienden heb daar en zo... en ik graag iets met maatschappij wil doen en zo... en niet goed met cijfers om kan gaan en zo...en gewoon supper gezellig uit wil gaan en zo...en dat kan allemaal met zo een studie en zo . En zo. Zeg maar.

Snap je? Mag ik nu mijn 2500 euro en lease auto?
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:21:34 #103
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_72327442
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:20 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]
Mag ik nu mijn 2500 euro en lease auto?
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 23:23:35 #104
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_72327521
quote:

[..]

Ik heb sociaal pedagogische hulpverlening op MBO niveau gedaan omdat het een super leuke studie is en zo, en heel gezellig is en zo, en ik zeg maar maar heel veel gezellige vrienden heb daar en zo... en ik graag iets met maatschappij wil doen en zo... en niet goed met cijfers om kan gaan en zo...en gewoon supper gezellig uit wil gaan en zo...en dat kan allemaal met zo een studie en zo . En zo. Zeg maar.

Ik geef je liever 2500 euro aan tickets voor jou en je hele familie!
pi_72327781
Hoe denk je over beta-afgestudeerden?
pi_72327950
quote:

[..]

Het is wel allemaal u tegen de wereld he?

Edit:
Als jij deze cultuur niet aankan waarom ga je dan pas NA je studie weg en rot je nu niet meteen op??

[ Bericht 5% gewijzigd door Twest1 op 31-08-2009 23:40:52 (wilde het nog ff kwijt) ]
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:49:12 #107
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72328288
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:37 schreef Twest1 het volgende:
Als jij deze cultuur niet aankan waarom ga je dan pas NA je studie weg en rot je nu niet meteen op??
FF profiteren van het feit dat je een studie hier bijna gratis krijgt natuurlijk. En daarna terug naar 't 3e wereldland waar 'ie vandaan komt en daar de patser uithangen met z'n westerse opleiding.
pi_72328301
quote:

[..]

Sommige mensen hebben verbale tics.

Een pedagogisch werker met lease auto...

Weet je eigenlijk wel wat E.Q. is?
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:53:52 #109
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72328428
quote:
Ik heb sociaal pedagogische hulpverlening op MBO niveau gedaan
Dat is een grapje hoop ik? Ik neem aan dat je ook daadwerkelijk een WO opleiding gedaan hebt?
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:55:09 #110
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_72328462
Haha, je maakt mijn avond weer goed
Je geeft daar een mooi lesje generaliseren
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:56:06 #111
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72328494
quote:
Het moraal van het verhaal is dat de Nederlandse arbeidsethos en scholingsgraad in rap tempo aan het verloederen is.
[...]
Ik vraag me echt af hoe dit volk denkt te gaan concurreren met de rest.
So what?
Lekker chillen mên, ik hoef geen infarct op mn 45e
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 23:56:18 #112
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_72328498
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:53 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat is een grapje hoop ik? Ik neem aan dat je ook daadwerkelijk een WO opleiding gedaan hebt?
Met zo'n bek! Minstens een PhD binnen
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:58:32 #113
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72328560
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
Met zo'n bek! Minstens een PhD binnen
Dat mag ik hopen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:59:52 #114
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_72328609
quote:

[..]

Zeg nou maar gewoon wat je wel hebt gedaan...

Ik ben het trouwens wel eens met je klacht. En ik herken het zelf ook. Natuurlijk is dat ook onze schuld als studenten, maar ik vind ook dat wij wat beter gemotiveerd worden. Er is inderdaad een zesjes cultuur, die niet door de studenten maar door de scholen worden doorgevoerd (hoe meer studenten overgaan, hoe beter slagingspercentage ze hebben en hoe meer subsidie per student ze krijgen). Het systeem moet gewoon drastisch worden veranderd. Ik was vandaag op de introductiedag en de leraren vertelden hoe ze zo goed mogelijk gaan voorbereiden op het examen. Ik wil dat ze mij de stof zo goed mogelijk duidelijk maken, dan komt het examen vanzelf wel. Ik weet niet hoe het op de uni is maar op het HBO zijn de boeken goed, de boeken zijn van gerespecteerde schrijvers in hun vakgebied. Echter, de leraren voegen weinig toe. Een powerpoint slideshow van hoofdstuk 1,2,3 en de 'lecture' is afgelopen. Dan kan ik dat boek goddome wel thuis lezen.
ya te encontrara siempre te va buscando la verdad
un día entenderá lo poco que va quedando en su lugar
  dinsdag 1 september 2009 @ 00:00:55 #115
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72328650
En neuken ís toch ook veel leuker en belangrijker dan regressieanalyse?
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
pi_72328727
quote:

[..]

Voor iemand die teruggekomen is in 2008 om zijn MBA te doen (OP) is een sociaal pedagogische MBO opleiding echt een perfecte basis.... Zeker als je niet zo goed met cijfers om kan gaan.

HOAX
pi_72329885
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 00:03 schreef Duikelaar het volgende:

[..]

Voor iemand die teruggekomen is in 2008 om zijn MBA te doen (OP) is een sociaal pedagogische MBO opleiding echt een perfecte basis.... Zeker als je niet zo goed met cijfers om kan gaan.

HOAX
nee echt?
  † In Memoriam † dinsdag 1 september 2009 @ 01:00:04 #118
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_72329919
Even gauw op de Nederlandse belastingcentjes een
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:58 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen.
Voorlopige status: MBA binnenhalen! En dan een bek alsof ie hersenchirurg is!
  Moderator dinsdag 1 september 2009 @ 01:06:40 #119
236264 crew  capricia
pi_72330007
Tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72343823
quote:

Al die serieuze reacties op dit stuk! Je vergeet trouwens nog de uitdrukkingen 'ik had zoiets van' en 'ja, kweenie'

In 'Leve het vooroordeel' citeert Theodore Dalrymple nog een stel tienermoeders die ook op zo'n niveau communiceren. Ik had medelijden met degene die het boek in het Nederlands vertaalde.
pi_72347857
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Al die serieuze reacties op dit stuk! Je vergeet trouwens nog de uitdrukkingen 'ik had zoiets van' en 'ja, kweenie'

In 'Leve het vooroordeel' citeert Theodore Dalrymple nog een stel tienermoeders die ook op zo'n niveau communiceren. Ik had medelijden met degene die het boek in het Nederlands vertaalde.
Heb je nog meer boeken gelezen waaruit je kunt citeren? Pedante pik.
pi_72351404
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:09 schreef Duikelaar het volgende:
Ach gut, MBO'ertje voelt zich aangesproken. Als je eens boeken zou openslaan, kon jij ook citeren.
pi_72355131
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 18:09 schreef Duikelaar het volgende:

[..]

pi_72356096
Lui? LOL

zo die is leip
pi_72356153
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:10 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ach gut, MBO'ertje voelt zich aangesproken. Als je eens boeken zou openslaan, kon jij ook citeren.
Bedankt, wist niet wat pedant precies betekende, maar jij bent dus de definitie ervan
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:29:10 #126
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_72356377
TS moet naar Chinees strafkamp!
:O
pi_72356482
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:23 schreef SuperFucker het volgende:
Bedankt, wist niet wat pedant precies betekende, maar jij bent dus de definitie ervan
Goed zo, weer wat geleerd, knul!
pi_72356484
.
I´m back.
pi_72356519
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ja, het niveau van die 'hollandse prachtkinderen' is daadwerkelijk om te janken.
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:37:06 #130
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_72356642
Ni hao.
pi_72357106
TS, wat zal je volgende topiconderwerp zijn?
pi_72357219
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:29 schreef Rotter het volgende:
TS moet naar Chinees strafkamp!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:56:28 #133
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_72357311
TS haat Nederlanders ...
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:08:30 #134
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_72357762
Mods... kan iemand deze baggeraar verwijderen of in ieder geval de troep die HET produceert?

Dank voor de genomen moeite
pi_72357775
Leuk topic
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 2 september 2009 @ 00:21:43 #136
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72359896
Nederlanders zijn slimmer
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_72359937
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Goed zo, weer wat geleerd, knul!
Wist het serieus waar niet, toen opgezocht op internet, maar kreeg een lijst met tig definities.

Ik vat het in ieder geval niet op als iets negatiefs en mijn opmerkingen zijn nooit persoonlijk bedoeld op dit forum.
pi_72360007
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:08 schreef Rotter het volgende:
Mods... kan iemand deze baggeraar verwijderen of in ieder geval de troep die HET produceert?

Dank voor de genomen moeite
Ik ken 2 topics van TS en volgens mij zijn het één van de drukst bezochte topics van FOK!

Denk niet dat FOK! zo´n gebruiker gaat bannen.
pi_72360166
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 04:08 schreef PLAE@ het volgende:
Gelukkig heb ik eerst je topic over Nederlandse meisjes nog even gelezen voordat ik hier inhoudelijk zou gaan reageren.

De behoefte is weg

Oh ja, dat is hij... laat maar dan inderdaad

Zelden zo´n generaliserend type meegemaakt, zelfs niet op Fok! (of is dat weer erg generaliserend )
pi_72360239
Het HBO kan dan wel slecht ten boek staan, maar stoomt je wel klaar voor de real world. Doordat alles zo lastig gaat en je overal zelf achteraan moet lopen word je gehard. Daardoor het ik nu een voorsprong op mijn collega's en ben ik zeker niet lui. Ik loop overal achteraan en zorg dat ik goed voorbereid ben op alle overleggen die plaats vinden. Daardoor onderscheid ik mij (ben zeker niet lui), maar richt ik mij op de belangrijke zaken.
pi_72362077
TS met zijn vrouw

Wij haten Nedellandels!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72362230
pi_72362527
quote:
Op woensdag 2 september 2009 00:40 schreef Pixelodion het volgende:
Het HBO kan dan wel slecht ten boek staan, maar stoomt je wel klaar voor de real world. Doordat alles zo lastig gaat en je overal zelf achteraan moet lopen word je gehard. Daardoor het ik nu een voorsprong op mijn collega's en ben ik zeker niet lui. Ik loop overal achteraan en zorg dat ik goed voorbereid ben op alle overleggen die plaats vinden. Daardoor onderscheid ik mij (ben zeker niet lui), maar richt ik mij op de belangrijke zaken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 september 2009 @ 08:32:11 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72362708
quote:

[..]

Voor 3 ruggen kom ik mijn nest niet uit. Met MBO
Ik laat die chinezen gewoon het werk doen. Zeer effectief.

En nee, er worden juist steeds MINDER hightech klussen naar het oostblok en India uitbesteed omdat het wel goedkoop LIJKT, maar het absoluut niet IS.
  woensdag 2 september 2009 @ 09:16:47 #145
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_72363161
quote:
Op woensdag 2 september 2009 08:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voor 3 ruggen kom ik mijn nest niet uit. Met MBO
Ik laat die chinezen gewoon het werk doen. Zeer effectief.

En nee, er worden juist steeds MINDER hightech klussen naar het oostblok en India uitbesteed omdat het wel goedkoop LIJKT, maar het absoluut niet IS.
Daar heeft Swets toch een belangrijk punt. De afgelopen jaren is er veel werk naar het buitenland gegaan, maar de kwaliteit die het opleverde was lang niet altijd goed. Vaak waren er weer dure aanpassingen voor nodig om het passend te krijgen met de daadwerkelijke wensen van westerse bedrijven en de geldende standaarden hier.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_72364069
quote:
Op woensdag 2 september 2009 00:24 schreef SuperFucker het volgende:
Wist het serieus waar niet, toen opgezocht op internet, maar kreeg een lijst met tig definities.

Ik vat het in ieder geval niet op als iets negatiefs en mijn opmerkingen zijn nooit persoonlijk bedoeld op dit forum.
Duikelaar vroeg om een sneer vanwege zijn gescheld. Als jij er dan op door gaat...

Maar je weet nu in ieder geval wat pedant betekent.
pi_72365019
Ben het er wel mee eens, alhoewel er wel erg gegeneraliseerd wordt. Bij mij op de universiteit waren er toch redelijk wat die gewoon keihard werkten. Ze vielen alleen in het niet bij derest van de studenten die 10 jaar over hun studie doen, lekker elke avond borrelen en zogenaamd goed bezig zijn door in het bestuur te zitten (lees: borrelen en netwerken).

Btw, het is de moraal
pi_72366103
quote:
Op woensdag 2 september 2009 09:16 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Daar heeft Swets toch een belangrijk punt. De afgelopen jaren is er veel werk naar het buitenland gegaan, maar de kwaliteit die het opleverde was lang niet altijd goed. Vaak waren er weer dure aanpassingen voor nodig om het passend te krijgen met de daadwerkelijke wensen van westerse bedrijven en de geldende standaarden hier.
Zolang je nog een developer in India kunt inhuren voor $30 per dag (HCL) zal er altijd werk naar India gaan. China wat minder omdat de taalbarriere groter is en Chinezen hebben meer moeite met autonoom denken. Dat zit niet in de cultuur. Ze doen daar wel veel off shore werk voor Japan.

Overigens is de kans op fouten/rework met de moderne development technieken steeds kleiner geworden.
  woensdag 2 september 2009 @ 11:57:55 #149
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72366519
quote:
Op woensdag 2 september 2009 11:40 schreef Duikelaar het volgende:
Zolang je nog een developer in India kunt inhuren voor $30 per dag (HCL) zal er altijd werk naar India gaan. China wat minder omdat de taalbarriere groter is en Chinezen hebben meer moeite met autonoom denken. Dat zit niet in de cultuur. Ze doen daar wel veel off shore werk voor Japan.
Natuurlijk zal er veel geoutsourced worden, het is simpelweg lekker goedkoop. Wij outsourcen een deel van onze development naar Servie bijvoorbeeld. Maar waarom Servie en niet India? Omdat ervaring leert dat communicatie een erg groot probleem is. Daarnaast heerst er een enorme ja-knik cultuur. Als je een Indier vraagt of 'ie het begrepen heeft, krijg je geen eerlijk antwoord maar gewoon een "ja", waar een Nederlander (of Amerikaan) gewoon door blijft vragen.
quote:
Overigens is de kans op fouten/rework met de moderne development technieken steeds kleiner geworden.
De fouten die ontstaan ontstaan meer door cultuurverschillen en communicatieproblemen dan door "development technieken". Hoe goed je "technieken" ook zijn, als requirements verkeerd geinterpreteerd worden zal nooit de juiste software gebouwd worden.
pi_72366779
Gelukkig kan je altijd nog dolfijnentrainer worden!
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_72367020
quote:
Op woensdag 2 september 2009 11:57 schreef Catbert het volgende:

[..]

Natuurlijk zal er veel geoutsourced worden, het is simpelweg lekker goedkoop. Wij outsourcen een deel van onze development naar Servie bijvoorbeeld. Maar waarom Servie en niet India? Omdat ervaring leert dat communicatie een erg groot probleem is. Daarnaast heerst er een enorme ja-knik cultuur. Als je een Indier vraagt of 'ie het begrepen heeft, krijg je geen eerlijk antwoord maar gewoon een "ja", waar een Nederlander (of Amerikaan) gewoon door blijft vragen.
[..]

De fouten die ontstaan ontstaan meer door cultuurverschillen en communicatieproblemen dan door "development technieken". Hoe goed je "technieken" ook zijn, als requirements verkeerd geinterpreteerd worden zal nooit de juiste software gebouwd worden.
Ja, helemaal mee eens. Overigens worden Westerse bedrijven wel steeds beter in het begrijpen van de niet Westerse cultuur en veelal wordt dat beschouwd als integraal onderdeel van de development technieken. Ik heb een tijdje in Bangalore gezeten om een off-shore project op te zetten (ERP). Veel rework maar nog steeds 70% goedkoper dan ontwikkeling in Nederland.
  woensdag 2 september 2009 @ 12:45:01 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_72367808
quote:
Ze hebben voor de makkelijkste studies gekozen en ook voor de makkelijkste richtingen in de studies: Vrijetijdskunde, Rechten, Organisatietheorie, Pedagogie, Psychologie, Culturele Wetenschappen, Veiligheidsstudies, Politicologie en weet ik veel wat nog meer voor stront.
Ja, dat zijn zeker allemaal studies waar kakkers massaal op inschrijven (muv rechten)
  woensdag 2 september 2009 @ 15:07:38 #153
217708 Luiheid
Luiheid kent geen tijd.
pi_72371285
Geen naamtopique
Was je erbij?
  woensdag 2 september 2009 @ 15:08:00 #154
217708 Luiheid
Luiheid kent geen tijd.
pi_72371301
Maar toch ben ik wel een beetje wereldberoemd.

Who wants to touch me?!
Was je erbij?
pi_72374247
  woensdag 2 september 2009 @ 18:25:18 #156
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72374334
Goed geschreven, maar ik voel me niet aangesproken.
  woensdag 2 september 2009 @ 18:42:03 #157
246373 Idler
Simplicity!
pi_72374790
Veel te lang verhaal in de OP, maar luiheid is goed!
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_72388314
TS, plz nog een topic? Je hebt wel een nette schrijfstijl!
pi_72388456
quote:
Op donderdag 3 september 2009 01:16 schreef Flashwin het volgende:
TS, plz nog een topic? Je hebt wel een nette schrijfstijl!
.
I´m back.
  vrijdag 4 september 2009 @ 17:06:20 #160
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_72436845
Urgh, GEEN posts van deze TS.

Zijn posts staan vol spelfouten en allerlei andere rotzooi. Hij moet eerst maar eens een MBO cursus Nederlands doen. Wat hij schrijft is vloeibare cholera. Erg besmettelijk en een echte dooddoener...
pi_72437083
In het iets lager opgeleide segment van de markt rondkijken, en daar het personeel vandaan halen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_72715057
Door ts ga je haast wel op wilders stemmen, als wilders hem het land niet uitschopt, dan doen anderen het wel, hup hup hup en terug naar je zandkasteel geitenfokker
pi_72715680
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:06 schreef Rotter het volgende:
Urgh, GEEN posts van deze TS.

Zijn posts staan vol spelfouten en allerlei andere rotzooi. Hij moet eerst maar eens een MBO cursus Nederlands doen. Wat hij schrijft is vloeibare cholera. Erg besmettelijk en een echte dooddoener...
Je maakt hopelijk een grapje. Mijn allergrootste fout is dat ik uberhaupt ooit tijd geinvesteerd heb in het leren van 'Dutch' (the capital of Denmark). Wat heb je daar tegenwoordig aan? Geen bal. Het is gewoon een apentaal van een apenland waar niemand ooit van heeft gehoord.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2009 @ 22:46:19 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72715754
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:44 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
'Dutch' (the capital of Denmark).
Hee, dit garpje kwam ook al in je andere topic voor!

Origineler wordt je niet van dat intellect van je.
pi_72715801
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:30 schreef klipper het volgende:
Door ts ga je haast wel op wilders stemmen, als wilders hem het land niet uitschopt, dan doen anderen het wel, hup hup hup en terug naar je zandkasteel geitenfokker
Ach man, alsof ik me bedreigd voel door die homo. Ik schijt op Wilders en op jou. Wat wil hij doen? Mij uitzetten? Oei oei I'm really scared. Daar gaat mijn plannetje om de rest van mijn leven in dit stuk stront door te brengen. Sarcasm mode.

Please don't deport me and allow me to spend the rest of my life at the beautiful sunny beaches of Almere. I LOVE Almere.

LOL
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2009 @ 22:48:27 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72715846
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:47 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
teh rest
wattuh?
  zondag 13 september 2009 @ 22:48:34 #167
8369 speknek
Another day another slay
pi_72715852
quote:
Wat wil hij doen? Mij uitzetten? Oei oei I'm really scared. Daar gaat mijn plannetje om de rest van mij leven in dit stuk stront door te brengen.
Whehe.
pi_72715912
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

wattuh?
Opzouten biggetje.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2009 @ 22:52:02 #169
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72716020
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:49 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Opzouten biggetje.
Neuh, ik vermaak me wel.

Maar ik begrijp dat dit Mensa niveau is? Anoniem een beetje lafjes transparante mensen op hun uiterlijk proberen te pakken?

hint: Als ik ook maar remotely wakker lag van iemand die me 'biggetje' noemde had ik geen foto van mezelf geplaatst. Ik snap dat dat een moeilijk concept is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 september 2009 @ 22:54:05 #170
862 Arcee
Look closer
pi_72716111
quote:
'Dutch' (the capital of Denmark).
Dat Amerikanen alleen maar Amerika en Amerikanen kennen zegt iets negatiefs over Nederland?:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_72717262
quote:

[..]

Ach man, alsof ik me bedreigd voel door die homo. Ik schijt op Wilders en op jou. Wat wil hij doen? Mij uitzetten? Oei oei I'm really scared. Daar gaat mijn plannetje om de rest van mijn leven in dit stuk stront door te brengen. Sarcasm mode.

Please don't deport me and allow me to spend the rest of my life at the beautiful sunny beaches of Almere. I LOVE Almere.

LOL
hoe zielig ik je ook vind...het heeft ook iets hilarisch. Maar goed..blijf vooral in je prentieuze waan leven..
pi_72718054
Loop ik door de stad en wie zie ik daar.......
Juist ja Mensa_Allochtoon.

pi_72719548
quote:

[..]

China is toch ook niet meer te vergelijken met Nederland? Daar werken ze als idioten omdat als je dat simpelweg niet doet je er meteen uit ligt. In Nederland werkt dat niet zo en kunnen mensen meer maken.
pi_72719549
Schattige tekst.

Maar als dit zo'n schijtland is, wat is China dan wel niet? Een land waar meer dan 130 miljoen mensen niet kunnen lezen of schrijven bijvoorbeeld. Een land waar vrijheid een begrip is was niet in het woordenboek voorkomt. Een land wat nog steeds constant de mensenrechten schend en mensen worden onderdrukt.

Je praat over deze Nederlandse corpsbal alsof het zo is dat iedereen zo is, maar jij, met je mooie MBA opleiding, moet toch ook wel weten dat je van dat kleine handje Nederlanders wat je kent en/of gezien hebt, je geen representatie kan maken van een heel land?

Blijkbaar doen we het met deze 6'jes cultuur wel zo goed dat een tweede baan hebben iets is wat nauwelijks voorkomt, dat er bijna niemand is die honger leid, waar de zwakkeren worden gesteund door de sterkeren. Een land wat voorop liep in het gelijk maken van iedereen zijn rechten, waar het homohuwelijk geaccepteerd is, waar homofiele stellen kinderen kunnen adopteren.

Zodra China en andere landen zich kunnen meten met dat soort dingen, kan jij commentaar erop geven. Zolang China nog steeds een land is waar mensen honger lijden en constant onderdrukt worden heb je eigenlijk niets in te brengen.

En daarbij, als het hier zo kut is waarom vertrek je dan niet gewoon.

GTFO TROLL
Op donderdag 31 mei 2007 12:24 schreef Daywalk3r het volgende:
Heb je daar ook nog een client voor nodig.. godver... dat moet tegenwoordig overal voor
pi_72720316
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat Amerikanen alleen maar Amerika en Amerikanen kennen zegt iets negatiefs over Nederland?:')
Veel Amerikanen hebben wel van Nederland gehoord.
ROBODEMONS..................|:(
pi_72720356
quote:

[..]

Je maakt hopelijk een grapje. Mijn allergrootste fout is dat ik uberhaupt ooit tijd geinvesteerd heb in het leren van 'Dutch' (the capital of Denmark). Wat heb je daar tegenwoordig aan? Geen bal. Het is gewoon een apentaal van een apenland waar niemand ooit van heeft gehoord.
Eigenlijk ben je gewoon een beetje dom. Zeker omdat je veel studies hier in Nederland ook gewoon in het Engels kunt volgen.
  maandag 14 september 2009 @ 01:21:52 #177
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_72720359
quote:

Bravo
  maandag 14 september 2009 @ 01:24:58 #178
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_72720392
Na te vaak 'Holland' en 'Hollander' gelezen te hebben gaf ik op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_72720544
quote:
In 2008 [...]
  maandag 14 september 2009 @ 01:41:24 #180
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_72720572
  maandag 14 september 2009 @ 03:26:14 #181
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_72721047
Als ik dit topic zo lees wil TS niets liever dan de Martijn uithangen, alleen neemt niemand hem serieus.
pi_72721326
Vermakelijk stukje tekst en ik herken het wel een beetje, althans dat gedeelte van de kakker en de ge-wel-di-ge "verbeteringen" die in het secundair onderwijs doorgevoerd zijn. Maar waar TS doodleuk aan voorbij gaat is dat een Uni als de TU toch best hoog aangeschreven staat, dat asmI die technologie levert die er voor zorgt dat er een x86-64 in je laptopje zit te rekenen, en dat de hogere tertiaire opleidingen niet massaal bevolkt worden door diegenen waar hij blijkbaar zo'n hoge pet van op heeft (muv van aziaten, maar dat zijn ook echt kei- en keiharde werkers op dat niveau).
pi_72727677
Hier ben ik het wel eens met TS, voor het eerst.

Soms zitten er echt van die kakkers tussen die denken dat ze reteveel gaan verdienen en hun werk lachend uitvoeren.

En dat is uiteindelijk zo'n grote teleurstelling als je daar eenmaal staat, met 2200 bruto beginnersloon, 40K studieschuld, en al die jaren zwoegen op de Uni
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  maandag 14 september 2009 @ 13:43:34 #184
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_72728424
Ik vind het een lange OP, en generalisatie op basia van één respondent lijkt me niet heel legitiem.
pi_72728628
Hulde voor de TS. Hij treft slaat de spijker op de kop!

Onderwijs in Nederland is echt bagger... en ja we zijn inderdaad lui... we moeten een voorbeeld nemen aan onze Duitse mede-studenten, dat zijn tenminste hardwerkende studenten.
pi_72728676
Maar waarom zou je harder werken?
Je krijgt heus niet meer verdiend.
Als mijn loon is gebaseerd op de moeite die ik er insteek dan zou ik me kapot werken.
Maar of ik nou het minimale uitvoer of me helemaal de tering werk, mn loon is net zo hoog. Dus waar zal ik voor kiezen denk je?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  maandag 14 september 2009 @ 14:19:18 #187
85962 ioko
I Appear Missing
pi_72729315
Het voorbeeld van TS is herkenbaar, al denk ik dat deze mensen in alle westerse landen voorkomen. Ik denk echter niet dat het veel meer is dan een voorbeeld.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 14 september 2009 @ 14:30:15 #188
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_72729558
quote:

[..]

Ik heb sociaal pedagogische hulpverlening op MBO niveau gedaan
Heet dat niet SPW? .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  Redactie Frontpage maandag 14 september 2009 @ 14:31:59 #189
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_72729590
Gast. Ik lees van jou een aantal topics over dat Nederland/Nederlanders je niet aanstaat/staan. Waarom zorg je dan niet dat je met de wiedeweerga oprot? Probleem opgelost toch?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 14 september 2009 @ 14:33:12 #190
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_72729618
Briljante OP

De TS krijgt van mij dik gelijk
  maandag 14 september 2009 @ 14:43:15 #191
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_72729871
Rare fetish hoor, TS. Wel zo'n tyfushekel hebben aan NL maar toch je best doen om het voor ons inferieure volk eventjes zo netjes mogelijk onder woorden te brengen.

Lekker fappen is dat zeker wanneer zo veel mensen over je heen kotsen tegelijkertijd. Bijna hentai-achtige proporsies neemt dat aan bij jou lijkt wel.

Het feit dat je alleen al zo je best doet om dit op te schrijven bewijst dat je eigenlijk toch stiekum wel een beetje houdt van dit lieve kleine kikkerlandje
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_72729993
Blijkbaar zit je bij Mensa. Gaat heel slecht blijkbaar daar. Dat ze zulke mensen aannemen als leden. Nog niet vaak zo een ongefundeerd, slecht onderbouwd stuk gelezen hier op Fok. En dat zegt veel.

Kan ook wel zeggen uit ervaring dat Chinezen ongeveer 4x zo lang doen over de makkelijkste klusjes. Aangezien je ze alles precies moet voorkauwen wat ze moeten doen. Een mooi verhaal van een vriendin die daar ook werkte was dat ze ooit langsliep en zag dat alles kopjes er nog stonden. Omdat niemand zelf nadenkt daar bleef dat er gewoon staan. Dus riep ze iemand erbij en zei ze kun je de kopjes meenemen. Komt ze een uur later terug staan alle schoteltjes met de lepeltjes er nog. Verder zullen ze vrijwel nooit wat vragen. Ze doen het liever fout en wachten totdat jij je ermee bemoeit. Kijk dan maakt het weinig uit hoeveel tijd je in iets steekt als je toch overal langer over doet. Nadenken is iets wat alleen de bazen doen. Aangezien die vaak niet precies weten wat er omgaat in zo'n groot bedrijf maar ook totaal geen feedback terugkrijgen worden er vaak compleet verkeerde beslissingen genomen. Ik kan zowel doorgaan. Maar eigenlijk heb ik al teveel woorden besteed aan zo'n dom stuk. Een prettige dag verder.
  maandag 14 september 2009 @ 16:53:48 #193
111528 Viajero
Who dares wins
pi_72733513
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:38 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Nou over het algemeen heb ik anders vrij goede ervaringen gehad met mensen uit India, al hangt het wel af van hun universiteit. Iemand die aan de Indian Institute of Technology heeft gestudeerd mag bij mij altijd aan de slag, tenminste als ik een bedrijf had.

Italianen zijn wel lui, dat is een feit, nog luier dan Nederlandes en dat is dus een heel prestatie an sich.
Ik heb verschillende keren in Italie gewerkt, en je kan van alles van Italianen zeggen, maar lui zijn ze niet.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 14 september 2009 @ 16:55:33 #194
111528 Viajero
Who dares wins
pi_72733558
Je OP is trouwens ook nogal vreemd, ik heb in 20 landen gewerkt op vijf continenten, en Nederlanders staan overal goed aangeschreven. Niet alle Nederlanders zijn corpsballen (corpsballen zou ik voor mijn bedrijf ook nooit aannemen trouwens).
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 14 september 2009 @ 17:41:03 #195
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72734827
quote:
Op maandag 14 september 2009 01:38 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Fail, hij gebruikt keurig alinea's.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72743623
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:53 schreef Sjibble het volgende:
Maar waarom zou je harder werken?
Je krijgt heus niet meer verdiend.
Als mijn loon is gebaseerd op de moeite die ik er insteek dan zou ik me kapot werken.
Maar of ik nou het minimale uitvoer of me helemaal de tering werk, mn loon is net zo hoog. Dus waar zal ik voor kiezen denk je?
Omdat hard werken nu eenmaal meer gewaardeerd wordt. Dat jij nu alleen werkt vanwege het geld is prima, maar andere mensen zoals ik willen er meer uithalen. Het geeft mij veel meer voldoening dan wanneer ik er de kantjes vanaf loop.
pi_72744645
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:19 schreef ioko het volgende:
Het voorbeeld van TS is herkenbaar, al denk ik dat deze mensen in alle westerse landen voorkomen. Ik denk echter niet dat het veel meer is dan een voorbeeld.
Oneens, Martijn is een nogal gemiddelde blanke student uit een net bovenmodaal gezin met een pa die advocaat is etc etc. Marijn vindt zichzelf gewedlig. Martijn kijkt een beetje neer op allochtone medestudenten, want ook al kunnen ze alles beter op papier, Martijn heeft de klasse en opvoeding om het werk echt goed uit te kunnen voeren. Martijn werkt niet, hij 'buffelt superrr harrrrrrrd met een rolllende rrrr.' Martijn moet zijn studie Nederlands Recht immers ook combineren met de rrrroeien en bestuurrrrlijke verantwoordelijkheden (lees: de patser uithangen op corpsfeesten en onzekere eerstejaars meisjes neuken).

Ik zie dagelijks nog Martijnen op mijn Nederlandse uni.
  maandag 14 september 2009 @ 21:56:15 #198
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_72744862
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:53 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Oneens, Martijn is een nogal gemiddelde blanke student uit een net bovenmodaal gezin met een pa die advocaat is etc etc. Marijn vindt zichzelf gewedlig. Martijn kijkt een beetje neer op allochtone medestudenten, want ook al kunnen ze alles beter op papier, Martijn heeft de klasse en opvoeding om het werk echt goed uit te kunnen voeren. Martijn werkt niet, hij 'buffelt superrr harrrrrrrd met een rolllende rrrr.' Martijn moet zijn studie Nederlands Recht immers ook combineren met de rrrroeien en bestuurrrrlijke verantwoordelijkheden (lees: de patser uithangen op corpsfeesten en onzekere eerstejaars meisjes neuken).

Die zie je ook meer dan genoeg op Britse, Duitse, Belgische of waar-dan-ook universiteiten....
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_72745119
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:35 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Omdat hard werken nu eenmaal meer gewaardeerd wordt. Dat jij nu alleen werkt vanwege het geld is prima, maar andere mensen zoals ik willen er meer uithalen. Het geeft mij veel meer voldoening dan wanneer ik er de kantjes vanaf loop.
Ik werk dan ook natuurlijk wel aardig hard. Als iemand een invaller nodig heeft sta ik vaak klaar.
Toch kan ik niet ontkennen dat er dagen zijn waarvan ik de kantjes er wel eens van af loop .
Maar toch zijn ze tevreden over me . En daar gaat het om. Zijn ze dat niet ga ik harder mn best doen.

Ik probeerde maar een gemiddelde luie werker na te doen
[/quote]
  maandag 14 september 2009 @ 22:05:14 #200
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_72745438
Te lui om te lezen, sorry
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 14 september 2009 @ 22:11:09 #201
78498 classpc
I don't like change
pi_72745802
Kijk uit het is die zeurpiet weer
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  maandag 14 september 2009 @ 22:12:45 #202
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72745907
Corpsbal. Corpsbal.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72746384
Hoezo eigenlijk zou deze persoon geen berisping krijgen wegens discriminatie? Omdat het over Nederlanders gaat? Ik kan mij vergissen, maar worden dergelijke reacties over Marokkanen of Turken bijvoorbeeld niet verwijderd van het forum?

Daarbij is je stuk tekst uiteraard gewoonweg kwetsend en niet academisch opgebouwd. Wel leuk hoor dat je tracht een essay te schrijven, alleen de subjectiviteit spat er van af, dat zou iemand met jouw kaliber intelligentie toch zeker niet horen te doen als ik het allemaal moet geloven.
  maandag 14 september 2009 @ 22:30:41 #204
78498 classpc
I don't like change
pi_72747094
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:20 schreef Marruk het volgende:
Hoezo eigenlijk zou deze persoon geen berisping krijgen wegens discriminatie? Omdat het over Nederlanders gaat? Ik kan mij vergissen, maar worden dergelijke reacties over Marokkanen of Turken bijvoorbeeld niet verwijderd van het forum?

Daarbij is je stuk tekst uiteraard gewoonweg kwetsend en niet academisch opgebouwd. Wel leuk hoor dat je tracht een essay te schrijven, alleen de subjectiviteit spat er van af, dat zou iemand met jouw kaliber intelligentie toch zeker niet horen te doen als ik het allemaal moet geloven.
Goed idee, ik ga dit topic doorgeven aan het meldpunt discriminatie. Dat zal 'm leren!
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_72747211
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:30 schreef classpc het volgende:

[..]

Goed idee, ik ga dit topic doorgeven aan het meldpunt discriminatie. Dat zal 'm leren!
Tsja, echt veel boeit mij ook niet. Het is alleen vreemd dat moderators waarschijnlijk wel ingrijpen als hetzelfde gezegd zou worden over niet Nederlandse groepen. Maar ja, zei al dat ik er ook naast kon zitten. Ik weet het niet.
pi_72747519
Waarom gaat dit topic niet op slot?
[/quote]
  maandag 14 september 2009 @ 22:42:29 #207
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72747928
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:32 schreef Marruk het volgende:

[..]

Tsja, echt veel boeit mij ook niet. Het is alleen vreemd dat moderators waarschijnlijk wel ingrijpen als hetzelfde gezegd zou worden over niet Nederlandse groepen. Maar ja, zei al dat ik er ook naast kon zitten. Ik weet het niet.
Negers mogen het ook ongestraft over 'niggers' hebben.

Een Nederlander die Nederlanders bekritiseert. Ik snap de discriminatie niet zo.
pi_72751929
quote:
Op maandag 14 september 2009 22:00 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ik werk dan ook natuurlijk wel aardig hard. Als iemand een invaller nodig heeft sta ik vaak klaar.
Toch kan ik niet ontkennen dat er dagen zijn waarvan ik de kantjes er wel eens van af loop .
Maar toch zijn ze tevreden over me . En daar gaat het om. Zijn ze dat niet ga ik harder mn best doen.

Ik probeerde maar een gemiddelde luie werker na te doen
Oke, ik begrijp het.
pi_72755785
quote:
Op maandag 14 september 2009 21:53 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
Oneens, Martijn is een nogal gemiddelde blanke student uit een net bovenmodaal gezin met een pa die advocaat is etc etc.
Daar ga je al de fout in; advocaten zitten ruimschoots boven modaal
quote:
Marijn vindt zichzelf gewedlig. Martijn kijkt een beetje neer op allochtone medestudenten, want ook al kunnen ze alles beter op papier, Martijn heeft de klasse en opvoeding om het werk echt goed uit te kunnen voeren. Martijn werkt niet, hij 'buffelt superrr harrrrrrrd met een rolllende rrrr.' Martijn moet zijn studie Nederlands Recht immers ook combineren met de rrrroeien en bestuurrrrlijke verantwoordelijkheden (lees: de patser uithangen op corpsfeesten en onzekere eerstejaars meisjes neuken).

Bij-na goed!! De Martijn zoals jij hem beschrijft is niet de doorsnee blanke gemiddelde nederlandse student; hij is een zogenaamde corpsbal en/of kakker, meestal afkomstig uit de gegoede kringen rond het Gooi. Ik had toch wel verwacht dat zo'n slimmerik als jou het juiste woord voor dat stereotype zo uit de mouw kon schudden. Blijkbaar niet; je stelt me wel enigszins teleur hoor :s .
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:02:45 #210
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_72775275
landverrader
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  dinsdag 15 september 2009 @ 19:06:27 #211
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72775406
je bent gewoon jaloers is mijn conclusie
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_72782877
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 19:06 schreef Pumatje het volgende:
je bent gewoon jaloers is mijn conclusie
Ja hoor, vast.
pi_72788188
Je hebt gelijk, want iedere Nederlander is een blonde cropsbal met overgewicht en met een vader met bovenmodaal inkomen.

En loop maar eens rond op een van een faculteit voor de "zwaardere studies". Lees: Faculteit der Medische Wetenschappen of de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen. Grootste gedeelte van de studenten daar zetten zich wel in voor hun studie. In tegenstelling tot die lui met pretstudies die woensdag middag al weekend hebben.
Als je op de bovengenoemde faculteiten net zoveel Martijnen van vinden als jij omschrijft krijg jij van mij de Nobel prijs.

Niet alle hoog opgeleiden zijn zoals deze jongens.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:38:17 #214
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72788419
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:42 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Ja hoor, vast.

Jep.. eerlijk dat is echt mijn conclusie
je bent een jaloers figuur
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:43:48 #215
6941 APK
Factual, I think.
pi_72788657
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:38 schreef Pumatje het volgende:

Jep.. eerlijk dat is echt mijn conclusie
je bent een jaloers figuur
Zal hem aan z'n reet roesten wat een of ander soldaatje van hem vindt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:59:50 #216
261271 GladdeGerard
glijdende grijpgrage Gerard
pi_72789184
Allemaal gelul dit, ik doe zelf en internationale opleiding en de Nederlanders zijn niet luier dan de Afrikanen, Oost Europeanen of mensen uit welk land dan ook. Het verschilt van persoon tot persoon, en niet van cultuur tot cultuur.
ganz geile Gerard
  woensdag 16 september 2009 @ 00:00:09 #217
261271 GladdeGerard
glijdende grijpgrage Gerard
pi_72789190
Wel een amusant stukje over die Martijn trouwens.
ganz geile Gerard
pi_72791915
Grappig en triest topic tegelijk. Ik ben zelf een allochtoon (geboren en getogen in NL) en snap ergens wel hoe TS zich voelt, zo voelde ik me nl. enkele jaren geleden ook omdat je als allochtoon gewoon harder moet werken om jezelf te bewijzen. Nu vind ik dat NL het niet verdiend om zo te worden afgezeken. Ik woon in Dubai, 1van de volgens TS meest geweldige steden ter wereld, waar als je woont je nooit meer terug wilt naar NL. Een beetje naief gedacht. Sinds ik in het buitenland woon, waardeer ik NL juist des te meer.

- Als je talent hebt, dan kom je er in principe wel. Ja je moet harder werken dan andere mensen die een baan van papa krijgen. Maar je krijgt kansen. In andere delen vd wereld (Azie, Midden-Oosten, waar dan ook) is het trouwens OOK doodnormaal om je netwerk te gebruiken om hogerop te komen. Soms krijg je niet eens een kans (laat staan om te studeren) als je geen geld/contacten hebt.

- OVERAL ter wereld hebben luie Westerse mensen met een grote bek een streepje voor omdat ze uit Amerika/West-Europa komen. Zo ook in Dubai. Onze Martijntjes en schreeuwapen zijn vooral Engelsen, heeft nix met NL te maken. Meer de arrogantie van Westerlingen. En ook hier (zoals in de rest vd wereld...) heb je volop discriminatie, nog erder dan in NL. Wij hebben vacatures gericht op rassen bijv. "GEVRAAGD: Afwasser, moet uit Bangladesh komen, Bediening, moet uit de Filipijnen komen, Manager: liefst Europees." In het Midden-Oosten moet ik ontzettend vaak benadrukken dat ik uit NL kom zodat ik met een btje respect word behandeld (hoewel ik het wel ontzettend naar mn zin heb in het M-O). En je weet vast wel hoe Chinezen praten over mensen met een donkere huidskleur?

- In ieder ander land heb je ook P&O trutten. Als je een beetje slim bent dan leer je vanzelf hoe je met dat soort types moet omgaan. Daarna krijg je vaak een 2e gesprek met een afdelingshoofd, die doorgaans wel wat slimmer is en uiteindelijk de beslissing maakt.

- Je bouwt pensioen op, krijgt bijstand/uitkering als t nodig is, er is een WAO, gesubsidieerd onderwijs, AWBZ, minimunloon, CAO, VAKBONDEN, ga zo maar door. Er zijn inburgeringscursussen (je moet wel willen..) waar je vrienden kun maken.

- In NL word ik niet elke dag genaaid van alle kanten. Er zijn REGELS. Als ik iemand van een bedrijf (bank ofzo) vraag over een service dan krijg ik gewoon een antwoord ipv. standaard ja-geknik en dat je er na een tijd achter komt dat je auto toch NIET 100% is verzekerd nadat je hem in de prak hebt gereden (spreek uit ervaring). Je kunt klagen. De taxi wordt niet onder je neus vandaan gepikt. Iemand komt opdagen als je een afspraak maakt (en meestal op tijd). Je kunt internetbankieren en hoeft niet voor elk dingetje een 'processing fee' ofzo te betalen. Ja je hebt shit zoals huisjesmelkers..... maar hier zijn ze nog veel veel erger en er is niet eens een instantie waar je kunt klagen. Op elke vraag krijg ik het antwoord 'reverting back shortly...' ROT TOCH OP.

- Ik heb geen last van corpsballen maar ik word doodziek van alle domme, verwende, arrogante mensen die ik tegenkom. Doe maar normaal. Ja ik heb alles wat mijn hartje begeert en krijg gratis allemaal shit (door mn werk) zoals overnachtingen in 5* hotels of diners bereid door een Michelin*-chef. NEE ik kan nooit een fatsoenlijk gesprek hebben over politiek, maatschappij, wat dan ook, alleen shoppen, jaloers gezeik en hoe ver-schrik-ke-lijk heet het toch niet is. Ik mis de gezellige terrasjes aan de gracht. De gesprekken met mensen (taxichauffeur, dametje op straat) zonder dat ze geld, contacten of sex willen.

- Ik krijg verdomme niet van elke maaltijd voedselvergiftiging dankzij de hoge voedselkwaliteitseisen voor horecagelegenheden.

- Ik verwacht niet voor iets debiels in de gevangenis te worden gegooid.

ETC ETC

Ja ik was in NL ook ontzettend gefrustreerd met alle Martijntjes en schreeuwerige leeghoofden om mij heen tijdens de studie maar so what....... Nu is iedereen jaloers op me. Boeiend dus? Dankzij NL heb ik de kans om mezelf in het buitenland te bewijzen. Waar zou jij zijn zonder je geweldige MBA van een NLse uni? En als je niet het IBG had voor je stufi en lening en OV. Wat ik wil zeggen is dat het gras niet altijd groener is aan de andere kant. Als je niet gelukkig bent in NL, jammer, ik zie dat je van plan bent weg te gaan. Maar ik hoop dat je je in de tussentijd realiseert dat geen enkele plek 'perfect' is en dat er OVERAL dingen zijn die gewoon kut zijn. That's life.

[ Bericht 2% gewijzigd door Oishinbo op 16-09-2009 09:26:21 ]
pi_72792325
quote:
Op woensdag 16 september 2009 06:44 schreef Oishinbo het volgende:
Goed gezegd. Echt.

Maar TS is zo een drol dat hij dit gaat wegwuiven...hij heeft gewoon een harde praktijkles nodig.
pi_72798095
  woensdag 16 september 2009 @ 18:52:34 #221
206337 aychelle
pi_72813586
quote:
shhhiiiiiiit zeg ...
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  woensdag 16 september 2009 @ 18:59:46 #222
206337 aychelle
pi_72813876
quote:
Grappig en triest topic tegelijk. Ik ben zelf een allochtoon (geboren en getogen in NL) en snap ergens wel hoe TS zich voelt, zo voelde ik me nl. enkele jaren geleden enz. enz enz .....
interessant stuk zeg , maar waar kom je oorspronkelijk vandaan dan als ik vragen mag? Kom je eigenlijk uit het midden oosten, of zie je er midden oosters uit??? of ben je getint , bruin of zwart. Of ben je oost aziatisch? Ik hoor eigenlijk dat in het Midden oosten, erger is qua rasicme dan nederland ja. Ken ook wel een verhaal van de vele ethiopiers die toch al vaak daar de '' donkerste '' zijn die vaak worden gediscrimineerd, of fillipijnse die worden gelokt voor een mooi baantje die ergens komen bij een rijke vent die ze misbruikt. Ja fijne landen hoor! buiten nederland .. .
pi_72818553
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:59 schreef aychelle het volgende:

[..]

interessant stuk zeg , maar waar kom je oorspronkelijk vandaan dan als ik vragen mag? Kom je eigenlijk uit het midden oosten, of zie je er midden oosters uit??? of ben je getint , bruin of zwart. Of ben je oost aziatisch? Ik hoor eigenlijk dat in het Midden oosten, erger is qua rasicme dan nederland ja. Ken ook wel een verhaal van de vele ethiopiers die toch al vaak daar de '' donkerste '' zijn die vaak worden gediscrimineerd, of fillipijnse die worden gelokt voor een mooi baantje die ergens komen bij een rijke vent die ze misbruikt. Ja fijne landen hoor! buiten nederland .. .
Nou, in NL heb je dat soort praktijken ook. Denk eens aan al die meisjes die achter de ramen in Amsterdam terechtkomen omdat ze naar NL zijn gelokt met valse beloftes (ook door Europeanen). Je hebt heel erge discriminatie bijv. van Antillianen en Arabieren (Afwassers die worden uitgebuit, de cv's van hoogopgeleide Marokkanen worden vaak meteen de prullenbak in gesmeten als de NL werkgever een Arabische naam ziet). Dus om nou met het vingertje te gaan wijzen..

Wat ik wilde zeggen is dat je overal discriminatie hebt dat is gewoon human nature om jezelf superieur te voelen. Klopt wel dat het voor bepaalde rassen heel erg is in het Midden-Oosten met name als je Zuidoost-Aziatisch, Indisch, Afrikaans ofzoiets bent dan ben je in principe een slaaf en krijg je echt niet de kans om de American dream te vervullen zoals in het Westen wel kan (mits je er echt hard voor werkt). Maar voor de rest zijn Arabieren ontzettend gastvrij (1 vd redenen dat ik het liefst in het M-O woon) en nee ik ben geen Arabier.
  woensdag 16 september 2009 @ 21:18:03 #224
206337 aychelle
pi_72819678
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:50 schreef Oishinbo het volgende:

[..]

Nou, in NL heb je dat soort praktijken ook. Denk eens aan al die meisjes die achter de ramen . .. etc etc et bla bla bla ..... en nee ik ben geen Arabier.
maar wat ben je dan voor de 2e keer
pi_72822211
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:32 schreef Skazminko het volgende:
Je hebt gelijk, want iedere Nederlander is een blonde cropsbal met overgewicht en met een vader met bovenmodaal inkomen.

En loop maar eens rond op een van een faculteit voor de "zwaardere studies". Lees: Faculteit der Medische Wetenschappen of de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen. Grootste gedeelte van de studenten daar zetten zich wel in voor hun studie. In tegenstelling tot die lui met pretstudies die woensdag middag al weekend hebben.
Als je op de bovengenoemde faculteiten net zoveel Martijnen van vinden als jij omschrijft krijg jij van mij de Nobel prijs.
Weet je wie je op die faculteiten veel ziet? Allochtonen, zowel met Nederlandse als niet-Nederlandse roots. Ik beweer echt niet dat alle Nederlandse studenten als Martijn zijn, maar Martijn is ZEKER niet een of ander marginaal figuur die net mijn pad is gekruist en verder niks voorstelt op macro niveau.

Beschavingen gaan ten onder aan hun verwendheid. Dat is al duizenden jaren zo. In het begin zit alles tegen en dan werken ze en krijgen het beter, dan komt een generatie die het te goed heeft om nog ambitieus te zijn en die generatie luidt het verval in. De huidige Nederlandse jongeren krijgen alles en hadden alles en hebben alles. Kijk maar eens rond, bolle koppen, dure kleding, verwaande houding, pretentieus, studie door pa en ma betaald, 3 keer per jaar op vakantie, eetgeld van thuis mee, kleedgeld van thuis mee, rijbewijs door pa betaald, en aan het eide van de rit staat er ook een baan klaar die mede door hun ouders of contacten (de befaamde netwerk) is verkregen etc etc.
pi_72822814
quote:
Grappig en triest topic tegelijk. Ik ben zelf een allochtoon (geboren en getogen in NL) en snap ergens wel hoe TS zich voelt, zo voelde ik me nl. enkele jaren geleden ook omdat je als allochtoon gewoon harder moet werken om jezelf te bewijzen. Nu vind ik dat NL het niet verdiend om zo te worden afgezeken. Ik woon in Dubai, 1van de volgens TS meest geweldige steden ter wereld, waar als je woont je nooit meer terug wilt naar NL. Een beetje naief gedacht. Sinds ik in het buitenland woon, waardeer ik NL juist des te meer.
Dubai is niet geweldig, maar beter dan NL. En ik praat niet als een malloot die nooit in het buitenland is geweest en een soort utopie in zijn hoofd heeft gebouwd. Ik praat als iemand die jarenlang in het buitenland heeft gewerkt EN ook het strontparadijs genaamd NL.

Ik denk dat je heimwee hebt. Dat mag, maar ik delde het zeker niet toen ik in China zat en kwam echt met tegenzin terug. Ja, ik vind het leuk dat ik die MBA gratis krijg, maar feitelijk is het niet gratis en betaal ik het met mijn kennis terug.... ik MAAK het gratis door mijn baas te screwen en nadien ontslag te nemen. Dat is een klein verschil.
pi_72822899
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:14 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
Weet je wie je op die faculteiten veel ziet? Allochtonen, zowel met Nederlandse als niet-Nederlandse roots. Ik beweer echt niet dat alle Nederlandse studenten als Martijn zijn, maar Martijn is ZEKER niet een of ander marginaal figuur die net mijn pad is gekruist en verder niks voorstelt op macro niveau.
Dat beeld klopt wel enigszins met wat ik bij Farmacie in Utrecht zag. Maar op de TU/e kun je de allochtonen met een loep zoeken.
quote:
Beschavingen gaan ten onder aan hun verwendheid. Dat is al duizenden jaren zo. In het begin zit alles tegen en dan werken ze en krijgen het beter, dan komt een generatie die het te goed heeft om nog ambitieus te zijn en die generatie luidt het verval in. De huidige Nederlandse jongeren krijgen alles en hadden alles en hebben alles. Kijk maar eens rond, bolle koppen, dure kleding, verwaande houding, pretentieus, studie door pa en ma betaald, 3 keer per jaar op vakantie, eetgeld van thuis mee, kleedgeld van thuis mee, rijbewijs door pa betaald, en aan het eide van de rit staat er ook een baan klaar die mede door hun ouders of contacten (de befaamde netwerk) is verkregen etc etc.
Sommige ouders doen ook alles om hun kinderen een gebrek aan verantwoording bij te brengen. Maar hier geldt ook weer: op de TU/e moet je ook moeite doen om dit soort lui te vinden.
pi_72829070
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:14 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Beschavingen gaan ten onder aan hun verwendheid. Dat is al duizenden jaren zo. In het begin zit alles tegen en dan werken ze en krijgen het beter, dan komt een generatie die het te goed heeft om nog ambitieus te zijn en die generatie luidt het verval in. De huidige Nederlandse jongeren krijgen alles en hadden alles en hebben alles. Kijk maar eens rond, bolle koppen, dure kleding, verwaande houding, pretentieus, studie door pa en ma betaald, 3 keer per jaar op vakantie, eetgeld van thuis mee, kleedgeld van thuis mee, rijbewijs door pa betaald.
In het geval van MBA en andere commerciële en economische consorten moet ik je gelijk geven; dat zijn nou eenmaal de opleidingen die de snelle, gladde popiejopies en de kinderen van de nouveau riche aantrekken, ook al zijn ze niet van academische of hogeschoolstatuur. Jouw beschrijving van Martijn is er dan ook eentje die van toepassing op de cohhhhrpsballen en de rijkeluiskindjes, en daar valt het gros van de Nederlandse studenten nog steeds niet onder. Kom ook eens voor gein kijken op een willekeurige harde-beta-/technische opleiding; vergeet vooral niet je vergrootglas mee te nemen want muv van de aziaten en de indiërs kom je daar maar verrekte weinig allochtonen tegen.
quote:
en aan het eide van de rit staat er ook een baan klaar die mede door hun ouders of contacten (de befaamde netwerk) is verkregen etc etc.
ook nepotisme is zo oud als de mensheid .
pi_72837695
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:27 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

. Ja, ik vind het leuk dat ik die MBA gratis krijg, maar feitelijk is het niet gratis en betaal ik het met mijn kennis terug.... ik MAAK het gratis door mijn baas te screwen en nadien ontslag te nemen. Dat is een klein verschil.
You go girl!!
pi_72849225
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:27 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]
Wat heeft dat ermee te maken met dat NL jou (een allochtoon nog wel) de kans heeft gekregen om je studie te doen? Ben je er niet een beetje dankbaar voor dat er gesubsidieerd onderwijs is. In Amerika zit je al snel met een studieschuld van $60,000. Ik weet niet waar jij oorspronkelijk vandaan komt maar in mijn geval, als ik in mijn thuisland was geboren en getogen, dan was ik nu boer of had ik moeten zwoegen voor een kutsalaris.

Heb ik heimwee? Ja en nee. Ik mis de zekerheid en een systeem dat eerlijker is dan hier. Ik heb jarenlang schijt aan NL gehad en gefeest in het buitenland enz maar naarmate de tijd verstrijkt dan boeit alle luxe enzo je niet meer, ik ga liever Kolonisten of klaverjassen met vrienden dan weer het zoveelste 5* hotel checken en roddelen over materiele zaken. Aan de andere kant hoef ik niet terug naar NL, ik heb schijt aan Wilders, de polarisering, de hoge belastingen, de brutaaltjes in NL en de obsessie met seks en geweld. Ik wilde alleen het positieve uitlichten (en het negatieve dat je overal tegenkomt) omdat je wel erg hard in je oordeel bent.
pi_72855343
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:14 schreef Oishinbo het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken met dat NL jou (een allochtoon nog wel) de kans heeft gekregen om je studie te doen? Ben je er niet een beetje dankbaar voor dat er gesubsidieerd onderwijs is. In Amerika zit je al snel met een studieschuld van $60,000. Ik weet niet waar jij oorspronkelijk vandaan komt maar in mijn geval, als ik in mijn thuisland was geboren en getogen, dan was ik nu boer of had ik moeten zwoegen voor een kutsalaris.

Heb ik heimwee? Ja en nee. Ik mis de zekerheid en een systeem dat eerlijker is dan hier. Ik heb jarenlang schijt aan NL gehad en gefeest in het buitenland enz maar naarmate de tijd verstrijkt dan boeit alle luxe enzo je niet meer, ik ga liever Kolonisten of klaverjassen met vrienden dan weer het zoveelste 5* hotel checken en roddelen over materiele zaken. Aan de andere kant hoef ik niet terug naar NL, ik heb schijt aan Wilders, de polarisering, de hoge belastingen, de brutaaltjes in NL en de obsessie met seks en geweld. Ik wilde alleen het positieve uitlichten (en het negatieve dat je overal tegenkomt) omdat je wel erg hard in je oordeel bent.
Okay, beste man, luister eens naar jezelf. Ik hoor iemand die rationeel is en weet dat NL niet deugt aar heimwee heeft. Weet je hoe ik dit weet? Hoe kut je Dubai ook vindt, je wilt niet weer terug naar NL en daarmee is alles gezegd, c'est tout, andere woorden en afwegingen zijn niet nodig.

NL< Dubai. Of de linkerzijde van de vergelijking een lage of hoge waarde bevat is niet van belang omdat de waarde aan de rechter zijde groter is.
pi_72855543
quote:
Op donderdag 17 september 2009 04:48 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

In het geval van MBA en andere commerciële en economische consorten moet ik je gelijk geven; dat zijn nou eenmaal de opleidingen die de snelle, gladde popiejopies en de kinderen van de nouveau riche aantrekken, ook al zijn ze niet van academische of hogeschoolstatuur. Jouw beschrijving van Martijn is er dan ook eentje die van toepassing op de cohhhhrpsballen en de rijkeluiskindjes, en daar valt het gros van de Nederlandse studenten nog steeds niet onder. Kom ook eens voor gein kijken op een willekeurige harde-beta-/technische opleiding; vergeet vooral niet je vergrootglas mee te nemen want muv van de aziaten en de indiërs kom je daar maar verrekte weinig allochtonen tegen.
[..]

ook nepotisme is zo oud als de mensheid .
Nou, op zich is een commerciele master a la finance, econometrie, economie of een fatsoenlijke kwantiatieve MBA niet verkeerd. Het gaat pas mis als je masters hebt als 'global leadership' (wattuh?) of MBA (Organizational Management), studies waar je in feite niks nieuws leert maar oude wijn in nieuwe zakken krijgt aangeboden met een prijskaartje van 25000 pleuro.
pi_72856857
te lang verhaal
pi_72857061
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:32 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Beste man, prima als dat jouw conclusie is. Het enige wat ik van jou vraag is om ook rationeel te zijn omdat ik vind dat je soms gelijk hebt, alleen jij schiet door, geeft nooit toe dat je fout zit en maakt rare vergelijkingen en begint dan te schelden en haat te zaaien. Daar hebben we Geert Wilders al voor. Zo versterk je alleen maar t beeld dat allochtonen niet deugen en zo blijven we bezig.
pi_72858392
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:10 schreef Oishinbo het volgende:

[..]

Beste man, prima als dat jouw conclusie is. Het enige wat ik van jou vraag is om ook rationeel te zijn omdat ik vind dat je soms gelijk hebt, alleen jij schiet door, geeft nooit toe dat je fout zit en maakt rare vergelijkingen en begint dan te schelden en haat te zaaien. Daar hebben we Geert Wilders al voor. Zo versterk je alleen maar t beeld dat allochtonen niet deugen en zo blijven we bezig.
Och, dat beeld bestaat toch wel en bestond lang voordat 'kutmarookkaantjes' en 'rape negerts' e,d, op het toneel kwamen. Ik moet Nederlanders helemaal niet en als de pleuris uitbreekt dan breekt het maar uit. What do I care? Ik heb geen vrouw of kinderen of toekomstplannen in NL.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:59:53 #236
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_72862401
Bansheeboy... ben jij dat??

Nee, zo slim is bansheeboy toch niet? zal toch niet?
Neerkomen wel!
pi_89793287
Mensa, I miss you ;(
kiek m goan, kut
pi_89793923
Goede OP. Oh en ik ben PVV stemmer. Wou ik er even bij zeggen, gewoon zodat ik later kan zeggen dat ik geen racist ben en naar dit topic kan verwijzen als iemand me daarvoor uitmaakt :P
  zaterdag 11 december 2010 @ 03:49:13 #239
313789 TheFamousMan
"De Stroboscoop"
pi_89794040
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 02:27 schreef Quir het volgende:
Ik heb het gelezen.
Ik ook.

Maar TS lijkt me zelf een aardig verkakte koorknaap, aan z'n schrijfstijl te zien :')
Op woensdag 5 januari 2011 schreef Klinkerbotsing:
Waarom zijn jouw topics altijd zo awesome _O_
Op maandag 11 april 2011 schreef Myraela:
Hallo mijn "Als je 10 jaar ouder was geweest had ik je geraakt" toekomstige echtgenoot.
  zaterdag 11 december 2010 @ 04:01:05 #240
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_89794135
Heb OP net min of meer gelezen.

Grote meuk aan generaliserend gehaat. :')
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_89794160
Vanwege mijn Hollandse luiheid heb ik de tekst niet gelezen. En als deze opmerking al gemaakt is heb ik vanwege mijn Hollandse luiheid het topic ook niet doorgelezen.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
pi_89794198
Sowieso werken. :')
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  zaterdag 11 december 2010 @ 04:23:21 #243
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_89794263
Oke, Martijn was dus lui ?
Gaat nergens over dit.
It's okay to be white
  zaterdag 11 december 2010 @ 04:23:35 #244
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89794265
Het probleem met Hollanders, de rasechte aardappel bedoel ik dus. Is dat ze graag invloed uitoefenen op anderen. ZIj spelen graag het alfa-mannetje. Willen je vertellen wat te doen, je breken om je vervolgens hun keuzes te geven zodat ze zich ook als redder kunne wanen. Dat hoort bij de geest van een machtszieke.

Als dit niet lukt worden ze dwars, maken ze je spullen kapot hebben ze geen zin meer, gaan je wederom de les voorlezen ectetera. Het zit ze in het bloed. Dus het is vast niet dat ze echt veels te lui zijn, ze willen je gewoon lekker dwars zitten. Je moet speuren naar de factoren waar meneer Hollander zich aan ergert en dan komt de echte aap uit de mouw. Kunnen ze niets aan doen het zit ze in het bloed.

[ Bericht 9% gewijzigd door Schenkstroop op 11-12-2010 04:32:21 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 11 december 2010 @ 12:59:31 #245
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89799363
Ja schenkie, het ligt allemaal aan anderen dat je je zo kut voelt, helemaal niet aan jezelf :')

En wat een up ook...
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:12:15 #246
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_89799766
o daar hebben we die huilie ook weer. (TS dus)
ben je elke dag anaal vernederd door een Nederlander dat je Nederland nu nog niet los kan laten?

ga huilen in een hoekje zeun }:|
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:13:36 #247
257229 opastokvis
pi_89799818
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 04:04 schreef hetizmij het volgende:
Vanwege mijn Hollandse luiheid heb ik de tekst niet gelezen. En als deze opmerking al gemaakt is heb ik vanwege mijn Hollandse luiheid het topic ook niet doorgelezen.
^O^
pi_89800890
Ik wou dat meer Nederlanders zo goed konden schrijven als die twee uit Nederland gevluchte allochtonen in dit topic.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 11 december 2010 @ 14:17:10 #249
257229 opastokvis
pi_89802061
mensa-allochtoon is gewoon een zielig mannetje dat alleen kan haten op alles wat nederlands is.
één keer in de zoveel tijd opent hij weer een haattopic, om dan lekker te trollen tot zijn allochtoonse penisje bijna tot nederlands formaat gegroeid is.

of hij wil laten weten dat hij heel slim is en de juiste keuzes gemaakt (en wij zijn niet slim en maken niet de juiste keuzes natuurlijk, want mensa is namelijk alwetend).

nou bij deze mijn jongen (kom maar even bij papa op schoot zitten):

je hebt de juiste keuze gemaakt toen je nederland verliet, goed gedaan jongen!
nu alleen nog de nederlandse taal vergeten, dan hebben we ook geen last meer van je. :W
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 december 2010 @ 14:32:25 #250
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_89802478
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:42 schreef sigme het volgende:
Ik wou dat meer Nederlanders zo goed konden schrijven als die twee uit Nederland gevluchte allochtonen in dit topic.
Jammer dat 50% met dat talent alleen maar onzin uitkraamt...
pi_89806818
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2009 02:27 schreef Quir het volgende:
Ik heb het gelezen.
Op dinsdag 2 maart 2010 12:58 schreef Frollo het volgende:
Patatzeggers hebben dus gelijk.
  zaterdag 11 december 2010 @ 19:27:43 #252
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_89810890
Ts _O-
  zaterdag 11 december 2010 @ 19:39:40 #253
298997 Spaghettivreter
Tevens bierzuiper.
pi_89811381
Aan de postgeschiedenis van TS te zien hebben we volgens mij te maken met een troll :')
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:37:12 #254
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_89813411
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2009 00:03 schreef Duikelaar het volgende:

HOAX
:|W
pi_89817711
TS _O-
kiek m goan, kut
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:46:01 #256
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_89819739
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2009 02:00 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

Eens

[ Bericht 0% gewijzigd door bellabeauti op 11-12-2010 23:51:30 ]
pi_89819744
quote:
Drs. Martijn, had zich waarschijnlijk nooit voorgesteld dat hij ECHT zou moeten werken met die kennis en had zich vooral mentaal voorbereid op een kakker-baan bij KPMG of Deloitte waar hij zijn centen gewoon kon verdienen met het…. zijn van een koorbal. My god. Afin, we gingen door.
Dit stukje vond ik met name erg grappig. Ik werk bij KPMG en de collega's daar maken heel wat meer uurtjes per week deze en aankomende 2 a 3 maanden dan onze kwallochtoon... Ja daar worden ze ook voor beloond natuurlijk.

Verder is dit een poep topic en de moeite niet waard om nog langer in te posten.
pi_89822029
Jammer dat sommige mensen terug komen.
pi_90355973
quote:

_O-
iemand een ijsje likken?
pi_90356265
Care :D
pi_90357397
Mensa_Allochtoon topic _O_

Opperklapjosti :')
  donderdag 23 december 2010 @ 20:50:53 #262
78498 classpc
I don't like change
pi_90359697
Go China! _O_
pi_90362097
.
  donderdag 23 december 2010 @ 22:06:08 #264
78498 classpc
I don't like change
pi_90363980
Gaat dit topic eigenlijk nog ergens over?
  donderdag 23 december 2010 @ 22:18:29 #265
78498 classpc
I don't like change
pi_90364767
Blijkbaar niet. :')
  donderdag 23 december 2010 @ 23:06:17 #266
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90367671
Klassieke topicreeks. Tijd voor nieuw materiaal...
  vrijdag 24 december 2010 @ 03:38:15 #267
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90379191
quote:
7s.gif Op donderdag 23 december 2010 23:06 schreef eleusis het volgende:
Ik kende dit topic nog niet, maar hij moet nu wel weten wat hem te doen staat om hogerop te komen. Netwerken!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90437271
quote:
Maak er anders zelf een ;)
iemand een ijsje likken?
pi_90479108
mijn droom was altijd als emailbeantwoorder bij een chinese webshop te gaan werken maar dat zit er volgens TS dus ook niet meer in :'(
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
pi_90479479
quote:
Toegegeven, ik beheers het Nederlands ook niet 100% maar het is mijn derde taal en daarnaast nog een stronttaal van een flutland en zodoende niet mijn tijd waard.
Toen ik dat las was mijn motivatie TS van repliek te dienen wel verdwenen. Dat is mijn tijd niet waard, zeg maar.
pi_90479511
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 00:51 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Toen ik dat las was mijn motivatie TS van repliek te dienen wel verdwenen. Dat is mijn tijd niet waard, zeg maar.
Sowieso op die idioot reageren :')
pi_90479970
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2009 02:27 schreef Quir het volgende:
Ik heb het gelezen.
pi_90480361
quote:
Vrijetijdskunde, Rechten, Organisatietheorie, Pedagogie, Psychologie, Culturele Wetenschappen, Veiligheidsstudies, Politicologie
Dit makkelijke vakken met makkelijke richtingen noemen :').

Je kan een aap zelfs leren die oneinige spreadsheets te analyseren of zelfs uit te rekenen als je hem lang genoeg traint om met een rekenmachine om te gaan. Het feit dat je jezelf heel wat vind omdat je dagelijks met cijfers werkt waar heel veel nullen achter staan zegt meer over jou dan over de mentaliteit van de Nedelander.

Enige wat ik in dit (toch redelijk amusant om te lezen) verhaal tegenkom is de misplaatste arogantie van een kantoormedewerker die trots is op het feit dat hij 80 uur per week cijfers zit te bekijken, analyses loopt te maken en ja en amen zegt tegen de gene die boven hem staan in de hoop daar zelf ook een keer terecht te komen.

God wat ben ik blij dat ik ergens werk waar ik met mijn handen kan werken en nog eens een geintje kan uithalen met mijn baas zonder meteen te hoeven vrezen voor mijn baan.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_90484413
De TS heeft het over de Nederlandse luiheid maar spreekt wel nog steeds Engels met de Chinezen :') Ik ken dus Nederlanders met mindere diploma's die wel de moeite deden om Chinees te leren :D

Ik moest overigens wel lachen om "breadje healthy" :') _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Flammie op 27-12-2010 10:03:09 ]
  maandag 27 december 2010 @ 12:47:37 #275
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_90489745
vergerleken met chinezen is iedereen lui ... :D
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_90490303
quote:
11s.gif Op maandag 31 augustus 2009 02:39 schreef Rimas het volgende:
Damn ik heb het ook gelezen. Nu moet ik even bijkomen.
Twiddel
  maandag 27 december 2010 @ 13:12:09 #277
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_90490599
Diep dit.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_90597560
Wat is L-ascorbinezuur :?
iemand een ijsje likken?
  woensdag 29 december 2010 @ 20:19:56 #279
257229 opastokvis
pi_90597962
google is je vriend, nu ook op hyves en facebook ^O^ :+

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ascorbinezuur
pi_90777528
Nu wel gelezen.
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2009 09:09 schreef TNA het volgende:
Goed geschreven en een schrijnend gebrek aan argumenten.
:Y

quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:19 schreef opastokvis het volgende:
google is je vriend, nu ook op hyves en facebook ^O^ :+

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ascorbinezuur
Wat is hyves? Facebook?

:P

Google? :?
 FR
pi_90782880
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2009 23:14 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

En hier ben ik het gewoon mee eens hoor, het Engels van Nederlanders is natuurlijk niet supergoed maar het is wel zo dat Nederlanders denken dat het wel heel superieur is als je het vergelijkt met andere non-native landen. Ik reis ook veel en overal hebben ze over het algemeen beter Engels dan Nederlanders (zelfs in de armste landen) maar Nederlanders zijn volgens mij ook gewoon beter in Duits leren.
pi_90783279
Eens met TS dat er wat mis is met de attitude van de meeste Nederlanders. Niet willen werken, maar wel geld willen of hetzelfde als de hardwerkende buurman
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 januari 2011 @ 10:52:24 #283
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_90783794
Mensen die het over de spreekwoordelijke nijverheid van Chinezen hebben, hebben in het dagelijks leven waarschijnlijk weinig met Chinezen te maken.
  maandag 3 januari 2011 @ 11:55:43 #284
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_90785992
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:32 schreef draaijer het volgende:
Eens met TS dat er wat mis is met de attitude van de meeste Nederlanders. Niet willen werken, maar wel geld willen of hetzelfde als de hardwerkende buurman
Dat is, veelal, mens eigen en niet nationaliteitafhankelijk :)
  maandag 3 januari 2011 @ 11:58:03 #285
257229 opastokvis
pi_90786066
mensa allochtoon is eigenlijk een dikke nederlandse autist die zich nu rot zit te lachen _O-
pi_90787701
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:55 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dat is, veelal, mens eigen en niet nationaliteitafhankelijk :)
Ik denk dat Nederlanders daar toch wel iets anders in zijn. In de UK mag het gezien worden als je financieel succesvol bent. Als je hier al met een wat dikkere auto rijdt, ben je opeens een patser of crimineel
  maandag 3 januari 2011 @ 13:03:40 #287
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_90788391
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:45 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik denk dat Nederlanders daar toch wel iets anders in zijn. In de UK mag het gezien worden als je financieel succesvol bent. Als je hier al met een wat dikkere auto rijdt, ben je opeens een patser of crimineel
Zie het verband tussen de berichten niet.
pi_90788832
TS is gewoon een vieze, passieve probleemdenker zonder de capaciteiten om met oplossingen te komen! Geen haar beter dan zijn vriend Martijn dus! Want zeiken kunnen we allemaal!
Of niet dan?
  maandag 3 januari 2011 @ 13:28:00 #289
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_90789362
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 10:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Mensen die het over de spreekwoordelijke nijverheid van Chinezen hebben, hebben in het dagelijks leven waarschijnlijk weinig met Chinezen te maken.
Wel goeie PR van de chinezen verder :7

Sowieso is de verheerlijking van veel werken een merkwaardig iets. Het verbaast me dat zoveel toch intelligente mensen deze moraal zomaar accepteren.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 3 januari 2011 @ 13:41:24 #290
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90790079
De verheerlijking van het Harde Werken ontgaat mij ook volkomen. Dat is toch echt een lagere moraal, voorbehouden aan de verbeeldingsloze horden en het voortploeterende burgervolk. Welke intellectueel maakt daar nu goede sier mee.
  maandag 3 januari 2011 @ 14:08:03 #291
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_90791343
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:41 schreef Ringo het volgende:
De verheerlijking van het Harde Werken ontgaat mij ook volkomen. Dat is toch echt een lagere moraal, voorbehouden aan de verbeeldingsloze horden en het voortploeterende burgervolk. Welke intellectueel maakt daar nu goede sier mee.
Het punt is dat er net wordt gedaan alsof het een enorme deugd is, een specifiek doel dat bereikt moet worden. Dat slaat natuurlijk nergens op. Een utopische samenleving lijkt mij er een waar iedereen zoveel werkt als hij zelf wil, niet een waar iedereen 24 uur per dag werkt.

Nog afgezien van de farce die 'hard werken' vaak is natuurlijk.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 3 januari 2011 @ 14:10:44 #292
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_90791449
Werk is een noodzakelijk kwaad.

[ Bericht 35% gewijzigd door Ringo op 03-01-2011 17:34:54 ]
  maandag 3 januari 2011 @ 15:04:26 #293
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90793998
TS heeft een mooi stukje geschreven. Ik ben nu klaarwakker en zal de underachievers voor schut zetten...
  maandag 3 januari 2011 @ 15:29:14 #294
81894 godigita
Trollercoaster
pi_90795166
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2009 22:12 schreef Ringo het volgende:
Corpsbal. Corpsbal. :{
  maandag 3 januari 2011 @ 16:27:54 #295
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_90798372
quote:
19s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:08 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het punt is dat er net wordt gedaan alsof het een enorme deugd is, een specifiek doel dat bereikt moet worden. Dat slaat natuurlijk nergens op. Een utopische samenleving lijkt mij er een waar iedereen zoveel werkt als hij zelf wil, niet een waar iedereen 24 uur per dag werkt.

Nog afgezien van de farce die 'hard werken' vaak is natuurlijk.
Ik heb jarenlang plezier gehad met vrijwilligerswerk. Toch wel irritant dat dat alleen mogelijk was met geldschieters die ergens een slaatje uit wilden slaan. En daarom investeerden in onze feesten. Tja het blijft een geld-maatschappij.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_90798514
Loopt dit topic nog steeds _O-
pi_90801837
TS is intelligent ^O^
intergalactic
pi_90861258
Ik wilde het wel lezen maar ben te lui :O
pi_90861345
Ik heb het gelezen en kan me niet profileren met je personageschets.
pi_90861480
quote:
19s.gif Op maandag 3 januari 2011 13:28 schreef kingmob het volgende:

[..]

Wel goeie PR van de chinezen verder :7

Sowieso is de verheerlijking van veel werken een merkwaardig iets. Het verbaast me dat zoveel toch intelligente mensen deze moraal zomaar accepteren.
Dat hangt er natuurlijke vanaf in welke mate het werk voorzien is van de interesses die de persoon in kwestie het meest aan het hart gaat.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:11:17 #301
298997 Spaghettivreter
Tevens bierzuiper.
pi_90861725
quote:
10s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:30 schreef Citizen.Erased het volgende:
Loopt dit topic nog steeds _O-
Nu niet meer ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: