abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72822814
quote:
Op woensdag 16 september 2009 06:44 schreef Oishinbo het volgende:
Grappig en triest topic tegelijk. Ik ben zelf een allochtoon (geboren en getogen in NL) en snap ergens wel hoe TS zich voelt, zo voelde ik me nl. enkele jaren geleden ook omdat je als allochtoon gewoon harder moet werken om jezelf te bewijzen. Nu vind ik dat NL het niet verdiend om zo te worden afgezeken. Ik woon in Dubai, 1van de volgens TS meest geweldige steden ter wereld, waar als je woont je nooit meer terug wilt naar NL. Een beetje naief gedacht. Sinds ik in het buitenland woon, waardeer ik NL juist des te meer.
Dubai is niet geweldig, maar beter dan NL. En ik praat niet als een malloot die nooit in het buitenland is geweest en een soort utopie in zijn hoofd heeft gebouwd. Ik praat als iemand die jarenlang in het buitenland heeft gewerkt EN ook het strontparadijs genaamd NL.

Ik denk dat je heimwee hebt. Dat mag, maar ik delde het zeker niet toen ik in China zat en kwam echt met tegenzin terug. Ja, ik vind het leuk dat ik die MBA gratis krijg, maar feitelijk is het niet gratis en betaal ik het met mijn kennis terug.... ik MAAK het gratis door mijn baas te screwen en nadien ontslag te nemen. Dat is een klein verschil.
pi_72822899
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:14 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
Weet je wie je op die faculteiten veel ziet? Allochtonen, zowel met Nederlandse als niet-Nederlandse roots. Ik beweer echt niet dat alle Nederlandse studenten als Martijn zijn, maar Martijn is ZEKER niet een of ander marginaal figuur die net mijn pad is gekruist en verder niks voorstelt op macro niveau.
Dat beeld klopt wel enigszins met wat ik bij Farmacie in Utrecht zag. Maar op de TU/e kun je de allochtonen met een loep zoeken.
quote:
Beschavingen gaan ten onder aan hun verwendheid. Dat is al duizenden jaren zo. In het begin zit alles tegen en dan werken ze en krijgen het beter, dan komt een generatie die het te goed heeft om nog ambitieus te zijn en die generatie luidt het verval in. De huidige Nederlandse jongeren krijgen alles en hadden alles en hebben alles. Kijk maar eens rond, bolle koppen, dure kleding, verwaande houding, pretentieus, studie door pa en ma betaald, 3 keer per jaar op vakantie, eetgeld van thuis mee, kleedgeld van thuis mee, rijbewijs door pa betaald, en aan het eide van de rit staat er ook een baan klaar die mede door hun ouders of contacten (de befaamde netwerk) is verkregen etc etc.
Sommige ouders doen ook alles om hun kinderen een gebrek aan verantwoording bij te brengen. Maar hier geldt ook weer: op de TU/e moet je ook moeite doen om dit soort lui te vinden.
pi_72829070
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:14 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Weet je wie je op die faculteiten veel ziet? Allochtonen, zowel met Nederlandse als niet-Nederlandse roots. Ik beweer echt niet dat alle Nederlandse studenten als Martijn zijn, maar Martijn is ZEKER niet een of ander marginaal figuur die net mijn pad is gekruist en verder niks voorstelt op macro niveau.

Beschavingen gaan ten onder aan hun verwendheid. Dat is al duizenden jaren zo. In het begin zit alles tegen en dan werken ze en krijgen het beter, dan komt een generatie die het te goed heeft om nog ambitieus te zijn en die generatie luidt het verval in. De huidige Nederlandse jongeren krijgen alles en hadden alles en hebben alles. Kijk maar eens rond, bolle koppen, dure kleding, verwaande houding, pretentieus, studie door pa en ma betaald, 3 keer per jaar op vakantie, eetgeld van thuis mee, kleedgeld van thuis mee, rijbewijs door pa betaald.
In het geval van MBA en andere commerciële en economische consorten moet ik je gelijk geven; dat zijn nou eenmaal de opleidingen die de snelle, gladde popiejopies en de kinderen van de nouveau riche aantrekken, ook al zijn ze niet van academische of hogeschoolstatuur. Jouw beschrijving van Martijn is er dan ook eentje die van toepassing op de cohhhhrpsballen en de rijkeluiskindjes, en daar valt het gros van de Nederlandse studenten nog steeds niet onder. Kom ook eens voor gein kijken op een willekeurige harde-beta-/technische opleiding; vergeet vooral niet je vergrootglas mee te nemen want muv van de aziaten en de indiërs kom je daar maar verrekte weinig allochtonen tegen.
quote:
en aan het eide van de rit staat er ook een baan klaar die mede door hun ouders of contacten (de befaamde netwerk) is verkregen etc etc.
ook nepotisme is zo oud als de mensheid .
pi_72837695
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:27 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

. Ja, ik vind het leuk dat ik die MBA gratis krijg, maar feitelijk is het niet gratis en betaal ik het met mijn kennis terug.... ik MAAK het gratis door mijn baas te screwen en nadien ontslag te nemen. Dat is een klein verschil.
You go girl!!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_72849225
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:27 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]
Wat heeft dat ermee te maken met dat NL jou (een allochtoon nog wel) de kans heeft gekregen om je studie te doen? Ben je er niet een beetje dankbaar voor dat er gesubsidieerd onderwijs is. In Amerika zit je al snel met een studieschuld van $60,000. Ik weet niet waar jij oorspronkelijk vandaan komt maar in mijn geval, als ik in mijn thuisland was geboren en getogen, dan was ik nu boer of had ik moeten zwoegen voor een kutsalaris.

Heb ik heimwee? Ja en nee. Ik mis de zekerheid en een systeem dat eerlijker is dan hier. Ik heb jarenlang schijt aan NL gehad en gefeest in het buitenland enz maar naarmate de tijd verstrijkt dan boeit alle luxe enzo je niet meer, ik ga liever Kolonisten of klaverjassen met vrienden dan weer het zoveelste 5* hotel checken en roddelen over materiele zaken. Aan de andere kant hoef ik niet terug naar NL, ik heb schijt aan Wilders, de polarisering, de hoge belastingen, de brutaaltjes in NL en de obsessie met seks en geweld. Ik wilde alleen het positieve uitlichten (en het negatieve dat je overal tegenkomt) omdat je wel erg hard in je oordeel bent.
pi_72855343
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:14 schreef Oishinbo het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken met dat NL jou (een allochtoon nog wel) de kans heeft gekregen om je studie te doen? Ben je er niet een beetje dankbaar voor dat er gesubsidieerd onderwijs is. In Amerika zit je al snel met een studieschuld van $60,000. Ik weet niet waar jij oorspronkelijk vandaan komt maar in mijn geval, als ik in mijn thuisland was geboren en getogen, dan was ik nu boer of had ik moeten zwoegen voor een kutsalaris.

Heb ik heimwee? Ja en nee. Ik mis de zekerheid en een systeem dat eerlijker is dan hier. Ik heb jarenlang schijt aan NL gehad en gefeest in het buitenland enz maar naarmate de tijd verstrijkt dan boeit alle luxe enzo je niet meer, ik ga liever Kolonisten of klaverjassen met vrienden dan weer het zoveelste 5* hotel checken en roddelen over materiele zaken. Aan de andere kant hoef ik niet terug naar NL, ik heb schijt aan Wilders, de polarisering, de hoge belastingen, de brutaaltjes in NL en de obsessie met seks en geweld. Ik wilde alleen het positieve uitlichten (en het negatieve dat je overal tegenkomt) omdat je wel erg hard in je oordeel bent.
Okay, beste man, luister eens naar jezelf. Ik hoor iemand die rationeel is en weet dat NL niet deugt aar heimwee heeft. Weet je hoe ik dit weet? Hoe kut je Dubai ook vindt, je wilt niet weer terug naar NL en daarmee is alles gezegd, c'est tout, andere woorden en afwegingen zijn niet nodig.

NL< Dubai. Of de linkerzijde van de vergelijking een lage of hoge waarde bevat is niet van belang omdat de waarde aan de rechter zijde groter is.
pi_72855543
quote:
Op donderdag 17 september 2009 04:48 schreef ErictheSwift het volgende:

[..]

In het geval van MBA en andere commerciële en economische consorten moet ik je gelijk geven; dat zijn nou eenmaal de opleidingen die de snelle, gladde popiejopies en de kinderen van de nouveau riche aantrekken, ook al zijn ze niet van academische of hogeschoolstatuur. Jouw beschrijving van Martijn is er dan ook eentje die van toepassing op de cohhhhrpsballen en de rijkeluiskindjes, en daar valt het gros van de Nederlandse studenten nog steeds niet onder. Kom ook eens voor gein kijken op een willekeurige harde-beta-/technische opleiding; vergeet vooral niet je vergrootglas mee te nemen want muv van de aziaten en de indiërs kom je daar maar verrekte weinig allochtonen tegen.
[..]

ook nepotisme is zo oud als de mensheid .
Nou, op zich is een commerciele master a la finance, econometrie, economie of een fatsoenlijke kwantiatieve MBA niet verkeerd. Het gaat pas mis als je masters hebt als 'global leadership' (wattuh?) of MBA (Organizational Management), studies waar je in feite niks nieuws leert maar oude wijn in nieuwe zakken krijgt aangeboden met een prijskaartje van 25000 pleuro.
pi_72856857
te lang verhaal
pi_72857061
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:32 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:

[..]

Beste man, prima als dat jouw conclusie is. Het enige wat ik van jou vraag is om ook rationeel te zijn omdat ik vind dat je soms gelijk hebt, alleen jij schiet door, geeft nooit toe dat je fout zit en maakt rare vergelijkingen en begint dan te schelden en haat te zaaien. Daar hebben we Geert Wilders al voor. Zo versterk je alleen maar t beeld dat allochtonen niet deugen en zo blijven we bezig.
pi_72858392
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:10 schreef Oishinbo het volgende:

[..]

Beste man, prima als dat jouw conclusie is. Het enige wat ik van jou vraag is om ook rationeel te zijn omdat ik vind dat je soms gelijk hebt, alleen jij schiet door, geeft nooit toe dat je fout zit en maakt rare vergelijkingen en begint dan te schelden en haat te zaaien. Daar hebben we Geert Wilders al voor. Zo versterk je alleen maar t beeld dat allochtonen niet deugen en zo blijven we bezig.
Och, dat beeld bestaat toch wel en bestond lang voordat 'kutmarookkaantjes' en 'rape negerts' e,d, op het toneel kwamen. Ik moet Nederlanders helemaal niet en als de pleuris uitbreekt dan breekt het maar uit. What do I care? Ik heb geen vrouw of kinderen of toekomstplannen in NL.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:59:53 #236
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_72862401
Bansheeboy... ben jij dat??

Nee, zo slim is bansheeboy toch niet? zal toch niet?
Neerkomen wel!
pi_89793287
Mensa, I miss you ;(
kiek m goan, kut
pi_89793923
Goede OP. Oh en ik ben PVV stemmer. Wou ik er even bij zeggen, gewoon zodat ik later kan zeggen dat ik geen racist ben en naar dit topic kan verwijzen als iemand me daarvoor uitmaakt :P
  zaterdag 11 december 2010 @ 03:49:13 #239
313789 TheFamousMan
"De Stroboscoop"
pi_89794040
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 02:27 schreef Quir het volgende:
Ik heb het gelezen.
Ik ook.

Maar TS lijkt me zelf een aardig verkakte koorknaap, aan z'n schrijfstijl te zien :')
Op woensdag 5 januari 2011 schreef Klinkerbotsing:
Waarom zijn jouw topics altijd zo awesome _O_
Op maandag 11 april 2011 schreef Myraela:
Hallo mijn "Als je 10 jaar ouder was geweest had ik je geraakt" toekomstige echtgenoot.
  zaterdag 11 december 2010 @ 04:01:05 #240
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_89794135
Heb OP net min of meer gelezen.

Grote meuk aan generaliserend gehaat. :')
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_89794160
Vanwege mijn Hollandse luiheid heb ik de tekst niet gelezen. En als deze opmerking al gemaakt is heb ik vanwege mijn Hollandse luiheid het topic ook niet doorgelezen.
Wie zijn doel voorbijstreeft, mist het evenzeer als hij, die het niet bereikt
pi_89794198
Sowieso werken. :')
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  zaterdag 11 december 2010 @ 04:23:21 #243
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_89794263
Oke, Martijn was dus lui ?
Gaat nergens over dit.
It's okay to be white
  zaterdag 11 december 2010 @ 04:23:35 #244
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89794265
Het probleem met Hollanders, de rasechte aardappel bedoel ik dus. Is dat ze graag invloed uitoefenen op anderen. ZIj spelen graag het alfa-mannetje. Willen je vertellen wat te doen, je breken om je vervolgens hun keuzes te geven zodat ze zich ook als redder kunne wanen. Dat hoort bij de geest van een machtszieke.

Als dit niet lukt worden ze dwars, maken ze je spullen kapot hebben ze geen zin meer, gaan je wederom de les voorlezen ectetera. Het zit ze in het bloed. Dus het is vast niet dat ze echt veels te lui zijn, ze willen je gewoon lekker dwars zitten. Je moet speuren naar de factoren waar meneer Hollander zich aan ergert en dan komt de echte aap uit de mouw. Kunnen ze niets aan doen het zit ze in het bloed.

[ Bericht 9% gewijzigd door Schenkstroop op 11-12-2010 04:32:21 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 11 december 2010 @ 12:59:31 #245
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_89799363
Ja schenkie, het ligt allemaal aan anderen dat je je zo kut voelt, helemaal niet aan jezelf :')

En wat een up ook...
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:12:15 #246
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_89799766
o daar hebben we die huilie ook weer. (TS dus)
ben je elke dag anaal vernederd door een Nederlander dat je Nederland nu nog niet los kan laten?

ga huilen in een hoekje zeun }:|
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
  zaterdag 11 december 2010 @ 13:13:36 #247
257229 opastokvis
pi_89799818
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 04:04 schreef hetizmij het volgende:
Vanwege mijn Hollandse luiheid heb ik de tekst niet gelezen. En als deze opmerking al gemaakt is heb ik vanwege mijn Hollandse luiheid het topic ook niet doorgelezen.
^O^
pi_89800890
Ik wou dat meer Nederlanders zo goed konden schrijven als die twee uit Nederland gevluchte allochtonen in dit topic.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 11 december 2010 @ 14:17:10 #249
257229 opastokvis
pi_89802061
mensa-allochtoon is gewoon een zielig mannetje dat alleen kan haten op alles wat nederlands is.
één keer in de zoveel tijd opent hij weer een haattopic, om dan lekker te trollen tot zijn allochtoonse penisje bijna tot nederlands formaat gegroeid is.

of hij wil laten weten dat hij heel slim is en de juiste keuzes gemaakt (en wij zijn niet slim en maken niet de juiste keuzes natuurlijk, want mensa is namelijk alwetend).

nou bij deze mijn jongen (kom maar even bij papa op schoot zitten):

je hebt de juiste keuze gemaakt toen je nederland verliet, goed gedaan jongen!
nu alleen nog de nederlandse taal vergeten, dan hebben we ook geen last meer van je. :W
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 december 2010 @ 14:32:25 #250
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_89802478
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 december 2010 13:42 schreef sigme het volgende:
Ik wou dat meer Nederlanders zo goed konden schrijven als die twee uit Nederland gevluchte allochtonen in dit topic.
Jammer dat 50% met dat talent alleen maar onzin uitkraamt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')