Heet dat niet SPW?quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:20 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Ik heb sociaal pedagogische hulpverlening op MBO niveau gedaan
Ik heb verschillende keren in Italie gewerkt, en je kan van alles van Italianen zeggen, maar lui zijn ze niet.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:38 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Nou over het algemeen heb ik anders vrij goede ervaringen gehad met mensen uit India, al hangt het wel af van hun universiteit. Iemand die aan de Indian Institute of Technology heeft gestudeerd mag bij mij altijd aan de slag, tenminste als ik een bedrijf had.
Italianen zijn wel lui, dat is een feit, nog luier dan Nederlandes en dat is dus een heel prestatie an sich.
Fail, hij gebruikt keurig alinea's.quote:
Omdat hard werken nu eenmaal meer gewaardeerd wordt. Dat jij nu alleen werkt vanwege het geld is prima, maar andere mensen zoals ik willen er meer uithalen. Het geeft mij veel meer voldoening dan wanneer ik er de kantjes vanaf loop.quote:Op maandag 14 september 2009 13:53 schreef Sjibble het volgende:
Maar waarom zou je harder werken?
Je krijgt heus niet meer verdiend.
Als mijn loon is gebaseerd op de moeite die ik er insteek dan zou ik me kapot werken.
Maar of ik nou het minimale uitvoer of me helemaal de tering werk, mn loon is net zo hoog. Dus waar zal ik voor kiezen denk je?
Oneens, Martijn is een nogal gemiddelde blanke student uit een net bovenmodaal gezin met een pa die advocaat is etc etc. Marijn vindt zichzelf gewedlig. Martijn kijkt een beetje neer op allochtone medestudenten, want ook al kunnen ze alles beter op papier, Martijn heeft de klasse en opvoeding om het werk echt goed uit te kunnen voeren. Martijn werkt niet, hij 'buffelt superrr harrrrrrrd met een rolllende rrrr.' Martijn moet zijn studie Nederlands Recht immers ook combineren met de rrrroeien en bestuurrrrlijke verantwoordelijkheden (lees: de patser uithangen op corpsfeesten en onzekere eerstejaars meisjes neuken).quote:Op maandag 14 september 2009 14:19 schreef ioko het volgende:
Het voorbeeld van TS is herkenbaar, al denk ik dat deze mensen in alle westerse landen voorkomen. Ik denk echter niet dat het veel meer is dan een voorbeeld.
Die zie je ook meer dan genoeg op Britse, Duitse, Belgische of waar-dan-ook universiteiten....quote:Op maandag 14 september 2009 21:53 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
[..]
Oneens, Martijn is een nogal gemiddelde blanke student uit een net bovenmodaal gezin met een pa die advocaat is etc etc. Marijn vindt zichzelf gewedlig. Martijn kijkt een beetje neer op allochtone medestudenten, want ook al kunnen ze alles beter op papier, Martijn heeft de klasse en opvoeding om het werk echt goed uit te kunnen voeren. Martijn werkt niet, hij 'buffelt superrr harrrrrrrd met een rolllende rrrr.' Martijn moet zijn studie Nederlands Recht immers ook combineren met de rrrroeien en bestuurrrrlijke verantwoordelijkheden (lees: de patser uithangen op corpsfeesten en onzekere eerstejaars meisjes neuken).
Ik zie dagelijks nog Martijnen op mijn Nederlandse uni.
Ik werk dan ook natuurlijk wel aardig hard. Als iemand een invaller nodig heeft sta ik vaak klaar.quote:Op maandag 14 september 2009 21:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Omdat hard werken nu eenmaal meer gewaardeerd wordt. Dat jij nu alleen werkt vanwege het geld is prima, maar andere mensen zoals ik willen er meer uithalen. Het geeft mij veel meer voldoening dan wanneer ik er de kantjes vanaf loop.
Goed idee, ik ga dit topic doorgeven aan het meldpunt discriminatie. Dat zal 'm leren!quote:Op maandag 14 september 2009 22:20 schreef Marruk het volgende:
Hoezo eigenlijk zou deze persoon geen berisping krijgen wegens discriminatie? Omdat het over Nederlanders gaat? Ik kan mij vergissen, maar worden dergelijke reacties over Marokkanen of Turken bijvoorbeeld niet verwijderd van het forum?
Daarbij is je stuk tekst uiteraard gewoonweg kwetsend en niet academisch opgebouwd. Wel leuk hoor dat je tracht een essay te schrijven, alleen de subjectiviteit spat er van af, dat zou iemand met jouw kaliber intelligentie toch zeker niet horen te doen als ik het allemaal moet geloven.
Tsja, echt veel boeit mij ook niet. Het is alleen vreemd dat moderators waarschijnlijk wel ingrijpen als hetzelfde gezegd zou worden over niet Nederlandse groepen. Maar ja, zei al dat ik er ook naast kon zitten. Ik weet het niet.quote:Op maandag 14 september 2009 22:30 schreef classpc het volgende:
[..]
Goed idee, ik ga dit topic doorgeven aan het meldpunt discriminatie. Dat zal 'm leren!
Negers mogen het ook ongestraft over 'niggers' hebben.quote:Op maandag 14 september 2009 22:32 schreef Marruk het volgende:
[..]
Tsja, echt veel boeit mij ook niet. Het is alleen vreemd dat moderators waarschijnlijk wel ingrijpen als hetzelfde gezegd zou worden over niet Nederlandse groepen. Maar ja, zei al dat ik er ook naast kon zitten. Ik weet het niet.
Oke, ik begrijp het.quote:Op maandag 14 september 2009 22:00 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik werk dan ook natuurlijk wel aardig hard. Als iemand een invaller nodig heeft sta ik vaak klaar.
Toch kan ik niet ontkennen dat er dagen zijn waarvan ik de kantjes er wel eens van af loop.
Maar toch zijn ze tevreden over me. En daar gaat het om. Zijn ze dat niet ga ik harder mn best doen.
Ik probeerde maar een gemiddelde luie werker na te doen
Daar ga je al de fout in; advocaten zitten ruimschoots boven modaalquote:Op maandag 14 september 2009 21:53 schreef Mensa_Allochtoon het volgende:
Oneens, Martijn is een nogal gemiddelde blanke student uit een net bovenmodaal gezin met een pa die advocaat is etc etc.
Bij-na goed!! De Martijn zoals jij hem beschrijft is niet de doorsnee blanke gemiddelde nederlandse student; hij is een zogenaamde corpsbal en/of kakker, meestal afkomstig uit de gegoede kringen rond het Gooi. Ik had toch wel verwacht dat zo'n slimmerik als jou het juiste woord voor dat stereotype zo uit de mouw kon schudden. Blijkbaar niet; je stelt me wel enigszins teleur hoor :s .quote:Marijn vindt zichzelf gewedlig. Martijn kijkt een beetje neer op allochtone medestudenten, want ook al kunnen ze alles beter op papier, Martijn heeft de klasse en opvoeding om het werk echt goed uit te kunnen voeren. Martijn werkt niet, hij 'buffelt superrr harrrrrrrd met een rolllende rrrr.' Martijn moet zijn studie Nederlands Recht immers ook combineren met de rrrroeien en bestuurrrrlijke verantwoordelijkheden (lees: de patser uithangen op corpsfeesten en onzekere eerstejaars meisjes neuken).
Ik zie dagelijks nog Martijnen op mijn Nederlandse uni.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |