Serieus. Bij mij was het een systeem waar vrijwel woonkamer en slaapkamers verse lucht kregen en het in de badkamers en keukens werd afgezogen. Dat werkte echt heel goed. Vooral omdat de ramen dicht konden blijven waardoor je helemaal geen geluid van de weg en snelweg hoorde.quote:Op maandag 7 september 2009 12:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ook doordat de in- en uitlaatventielen ongeveer 20cm van elkaar geplaatst zijn. Dit zorgt ervoor dat de lucht dat wordt aangezogen, meteen weer wordt afgevoerd. Ook niet echt optimaal, lijkt mij
Verschil is, bij jou is het goed geïnstalleerd en gebouwd. In Vathorst... is het wat "minder".quote:Op maandag 7 september 2009 12:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Serieus. Bij mij was het een systeem waar vrijwel woonkamer en slaapkamers verse lucht kregen en het in de badkamers en keukens werd afgezogen. Dat werkte echt heel goed. Vooral omdat de ramen dicht konden blijven waardoor je helemaal geen geluid van de weg en snelweg hoorde.
Volgens mij is het in vathorst voornamelijk een verhaal wat bij de meeste mensen tussen de oren zit.quote:Op maandag 7 september 2009 12:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Verschil is, bij jou is het goed geïnstalleerd en gebouwd. In Vathorst... is het wat "minder".
Nee hoor. Iedereen heeft daar fouten gemaakt. De architect, de bouwers, de installateurs en volgens mijn vriendin Stork ook (slechte communicatie mbt de installatie).quote:Op maandag 7 september 2009 12:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij is het in vathorst voornamelijk een verhaal wat bij de meeste mensen tussen de oren zit.
Dat is tegenwoordig vrij standaard bij nieuwbouw. Komt gewoon omdat er zoveel klojo's in de bouw/aannemerij rondlopen. Echte vakmensen zijn er bijna niet meer.quote:Op maandag 7 september 2009 12:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee hoor. Iedereen heeft daar fouten gemaakt. De architect, de bouwers, de installateurs en volgens mijn vriendin Stork ook (slechte communicatie mbt de installatie).
En alle andere facetten van bouw t/m bewoning.
Alleen doen bewoners doorgaans geen duit in het faal-zakjequote:Op maandag 7 september 2009 12:48 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig vrij standaard bij nieuwbouw. Komt gewoon omdat er zoveel klojo's in de bouw/aannemerij rondlopen. Echte vakmensen zijn er bijna niet meer.
Het hele systeem klinkt dan ook niet erg "controleerbaar". Een afzuigunit ergens op zolder, verder alle kiertjes dichtgekit, en als de afzuigunit niet werkt wordt er totaal niet gecontroleerd of het binnenklimaat niet heel erg ongezond wordt... Waardeloos ontwerp dus, en gedoemd tot falen.quote:Op maandag 7 september 2009 12:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee hoor. Iedereen heeft daar fouten gemaakt. De architect, de bouwers, de installateurs en volgens mijn vriendin Stork ook (slechte communicatie mbt de installatie).
En alle andere facetten van bouw t/m bewoning.
Toen bij mij in huis het WTW systeem opgeleverd werd is er een persoon rondgelopen met een stromingsmeter bij de in en uitlaten om deze af te stellen. Dat zal toch in vathorst ook wel hebben plaats gevonden.quote:Op maandag 7 september 2009 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hele systeem klinkt dan ook niet erg "controleerbaar". Een afzuigunit ergens op zolder, verder alle kiertjes dichtgekit, en als de afzuigunit niet werkt wordt er totaal niet gecontroleerd of het binnenklimaat niet heel erg ongezond wordt... Waardeloos ontwerp dus, en gedoemd tot falen.
In Vathorst hoefde de persoon niet rond te lopen omdat ze naast elkaar zaten, scheelt tijd en geld.quote:Op maandag 7 september 2009 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toen bij mij in huis het WTW systeem opgeleverd werd is er een persoon rondgelopen met een stromingsmeter bij de in en uitlaten om deze af te stellen. Dat zal toch in vathorst ook wel hebben plaats gevonden.
Het systeem is goed, mits goed gemonteerd. Een motor werkt ook alleen als je die op de juiste manier monteert. Doe je dat niet, betekent dat niet dat de motor niet goed is. Enkel de montage.quote:Op maandag 7 september 2009 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het hele systeem klinkt dan ook niet erg "controleerbaar". Een afzuigunit ergens op zolder, verder alle kiertjes dichtgekit, en als de afzuigunit niet werkt wordt er totaal niet gecontroleerd of het binnenklimaat niet heel erg ongezond wordt... Waardeloos ontwerp dus, en gedoemd tot falen.
Bullshit, ik woon in een appartementcomplex met 256 woningen en elke woning heeft men gemeten om in te regelen. Dat komt omdat de in en uitlaat ventielen nooit uit de verpakking hetzelfde afgesteld zijn als men die monteerd wist een monteur mij toen te vertellen dat daarom elke ventiel na complete montage van het gehele systeem ingeregeld moet worden.quote:Op maandag 7 september 2009 14:48 schreef Aardwetenschapper het volgende:
In Vathorst hoefde de persoon niet rond te lopen omdat ze naast elkaar zaten, scheelt tijd en geld.
Nee, hij beweert het ik nietquote:
Ja, dergelijke dames zijn een soort mannen met een doos. Erg prettig in de omgang. Maar ik vind het zelf altijd wel jammer dat zulke dames nauwelijks te bespelen zijn.quote:Op maandag 7 september 2009 11:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Moet je eens tegen mijn vriendin zeggen... LTS, MTS en HTS afgestudeerd... Allemaal electro.
Mn schoonmoeder is functioneel applicatiebeheerder bij een groot bedrijf.
Kan je me dan ook vertellen hoe de bewoner moet detecteren of het systeem defect raakt? Anders dan dat-ie na 3 dagen niet meer kan ademen?quote:Op maandag 7 september 2009 14:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het systeem is goed, mits goed gemonteerd.
Niet, is imo ook niet de verantwoordelijkheid van de bewoner. Enkel af en toe kijken of de boel nog werkt zoals de handleiding dat aangeeft.quote:Op maandag 7 september 2009 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan je me dan ook vertellen hoe de bewoner moet detecteren of het systeem defect raakt? Anders dan dat-ie na 3 dagen niet meer kan ademen?
Op de huizenmarkt spelen hele andere zaken een veel grotere rol. Ik noem:quote:Op maandag 7 september 2009 17:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Interessante voorspelling, met een beetje geluk komt er ook in Nederland een einde aan de recessie in het 3e kwartaal. Dan is het bij 5 kwartalen gebleven tot op heden en is de schade nog wel te overzien
Dan klopt mijn punt: het is een waardeloos systeem, als je als bewoner niet kan zien dat het zuurstofpercentage in je huis wel heel erg laag aan het worden is door een lullig defect.quote:Op maandag 7 september 2009 17:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Niet, is imo ook niet de verantwoordelijkheid van de bewoner. Enkel af en toe kijken of de boel nog werkt zoals de handleiding dat aangeeft.
Die handleidingen zijn simpel en overzichtelijk (zie ze regelmatig thuis).
Verder is het onderhoud (afgezien van de filters) niet aan de gebruiker.
Nog erger, in een appartement met dichte ramen wonen en met de auto naar je werk rijden.quote:Op maandag 7 september 2009 17:57 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt mij afschuwelijk om in een appartement te moeten wonen waarvan de ramen niet eens openkunnen! Vooral in de zomer. In wat voor zelf opgelegde gevangenis woon je dan!
Overdag op je ge-airco'de kantoortje, in de file naar je huisje tussen snelwegen en verbrandingsoven en daar dan met gesloten ramen de volgende werkdag afwachten. Ik ben dan net zo lief dood!
Ach de meeste mannen denken dat ze verstand hebben van techniekquote:Op maandag 7 september 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vrouwen snappen niets van techniek. Het mag een wonder heten dat ze kunnen autorijden.![]()
quote:Op maandag 7 september 2009 12:48 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig vrij standaard bij nieuwbouw. Komt gewoon omdat er zoveel klojo's in de bouw/aannemerij rondlopen. Echte vakmensen zijn er bijna niet meer.
Ik heb een optie genomen op een nieuwbouwwoning. Dat project is vorig jaar niet doorgegaan omdat er niet voldoende verkocht was. Nu is het herontwikkeld. En is het een iets ander ontwerp. Nog steeds erg mooi. En heb ik een uitbouw erbij en in totaal ben ik dan nog minder geld kwijt dan vorig jaar. Nu dus maar hopen dat er voldoende van verkocht wordt.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:31 schreef xenobinol het volgende:
Iemand laatst nog een huisje gekocht of verkocht
je kan ook hopen dat er niet voldoende verkocht wordt zodat je volgend jaar nog goedkoper uit bent.quote:Op vrijdag 11 september 2009 08:37 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb een optie genomen op een nieuwbouwwoning. Dat project is vorig jaar niet doorgegaan omdat er niet voldoende verkocht was. Nu is het herontwikkeld. En is het een iets ander ontwerp. Nog steeds erg mooi. En heb ik een uitbouw erbij en in totaal ben ik dan nog minder geld kwijt dan vorig jaar. Nu dus maar hopen dat er voldoende van verkocht wordt.
Wat gebeurt er als dat niet zo is? Ben je dan een deel van je geld kwijt?quote:Op vrijdag 11 september 2009 08:37 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb een optie genomen op een nieuwbouwwoning. Dat project is vorig jaar niet doorgegaan omdat er niet voldoende verkocht was. Nu is het herontwikkeld. En is het een iets ander ontwerp. Nog steeds erg mooi. En heb ik een uitbouw erbij en in totaal ben ik dan nog minder geld kwijt dan vorig jaar. Nu dus maar hopen dat er voldoende van verkocht wordt.
Hoe werkt zo'n optie? Dat je pas betaalt als het huis daadwerkelijk gebouwd is?quote:Op vrijdag 11 september 2009 08:37 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Bij mij was het een koopcontract ondertekenen met als ontbindende voorwaarde oa. x aantal appartementen moeten verkocht worden.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:04 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Hoe werkt zo'n optie? Dat je pas betaalt als het huis daadwerkelijk gebouwd is?
Toevallig een project in vleuten?quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:08 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een optie genomen en binnekort ga ik een voorlopig koopcontract tekeken. Dan heb je de tijd om je hypotheek te regelen en als er dan genoeg verkocht is zodat de bouw begint kun je naar de notaris. Pas als je daar bent geweest betaal je iets.
Vorig jaar had ik alles al klaar staan. Ik was ook al bij de projectleverancier geweest voor de keuken (alleen om te orienteren) maar toen ging het dus niet door. Het heeft me dus niks gekost.
@Prutzenberg Van mij mag het nu wel doorgaan. Wordt wel tijd dat ik lekker ga samenwonen met mijn vriendin.
Maar dan heb je dus nog geen garantie dat het project daadwerkelijk wordt afgebouwd...quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:09 schreef royjn het volgende:
[..]
Bij mij was het een koopcontract ondertekenen met als ontbindende voorwaarde oa. x aantal appartementen moeten verkocht worden.
Op het moment dat ze willen gaan bouwen moet je naar de notaris en vanaf dat moment ga je betalen.
Op het moment dat je naar de notaris bent geweest wel. De start van de bouw hangt af van een aantal ontbindende voorwaarden.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:15 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Maar dan heb je dus nog geen garantie dat het project daadwerkelijk wordt afgebouwd...
Wat voor garantie heb je dan? Wat als de bouwer failliet gaat?quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:20 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Op het moment dat je naar de notaris bent geweest wel. De start van de bouw hangt af van een aantal ontbindende voorwaarden.
Dan heb je het GIW garantiefonds volgens mij. Is bij van Hoogevest ook gebeurt.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:25 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Wat voor garantie heb je dan? Wat als de bouwer failliet gaat?
Heb het ook gezien. Enerzijds kan ik met de mensen die grove winsten hebben gepakt met al die nieuwbouwprojecten niet echt medelijden hebben (en dan bedoel ik vooral projectontwikkelaars) maar niet afgebouwde huizen vind ik toch een treurige aanblik. Voor het personeel in de bouwsector en mensen die in onzekerheid verkeren over de afbouw van hun huis vind ik het heel vervelend. Het kromme is natuurlijk ook dat er nu in die nieuwbouwprojecten woningen leeg blijven of überhaupt niet meer gebouwd worden terwijl aan de andere kant zoveel mensen op een woning wachten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:15 schreef pberends het volgende:
http://www.eenvandaag.nl/economie/35069/hoe_gaat_het_in_de_bouw_
Hoe gaat het in de bouw? - Reportage EénVandaag van gisteren.
Leuk die man, die wil dat de overheid kunstmatig "het vertrouwen weer terug gaat brengen"... Terwijl de enige reden dat we nu in een crisis zitten, juist is dat het "vertrouwen" tot zeepbelniveau was gestegen...quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:15 schreef pberends het volgende:
http://www.eenvandaag.nl/economie/35069/hoe_gaat_het_in_de_bouw_
Hoe gaat het in de bouw? - Reportage EénVandaag van gisteren.
Ik vind het beroepen van de bouw op de overheid echt belachelijk. De hele bouwsector is door huurtoeslag en hypotheekrenteaftrek enorm overgesubsideerd. 2008 was een topjaar voor de bouw. Nu het even (flink) slecht gaat trekken ze meteen aan de bel van de overheid. Wat is dit nu weer voor gelul? Ze beginnen meteen te huilen als idd de zeepbel niet tot in het oneindige wordt opgeblazen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:44 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Heb het ook gezien. Enerzijds kan ik met de mensen die grove winsten hebben gepakt met al die nieuwbouwprojecten niet echt medelijden hebben (en dan bedoel ik vooral projectontwikkelaars) maar niet afgebouwde huizen vind ik toch een treurige aanblik. Voor het personeel in de bouwsector en mensen die in onzekerheid verkeren over de afbouw van hun huis vind ik het heel vervelend. Het kromme is natuurlijk ook dat er nu in die nieuwbouwprojecten woningen leeg blijven of überhaupt niet meer gebouwd worden terwijl aan de andere kant zoveel mensen op een woning wachten.
www.cbs.nlquote:Op vrijdag 11 september 2009 15:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe is het nu verlopen met de huizenprijs in juli en augustus?
Die worden echt wel gebouwd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:44 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]d. Het kromme is natuurlijk ook dat er nu in die nieuwbouwprojecten woningen leeg blijven of überhaupt niet meer gebouwd worden terwijl aan de andere kant zoveel mensen op een woning wachten.
Die worden idd wel gebouwd. In de buurt van mijn project is wel een nieuw project van start gegaan. Maar dat lag weer een segment lager en die verkocht wel goed.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:08 schreef henkway het volgende:
[..]
Die worden echt wel gebouwd.
Zodra er duidelijkheid is over de juiste prijs dan past de grondspeculant de prijs aan zodat er weer verkocht wordt
4,4% dus, maar volgende maand gaan de prijzen hard zakken. Ik weet het zekerquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:06 schreef henkway het volgende:
[..]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)9/2009-08-21-m11.htm
zo dus
Juist heel belachelijk, als ze haast krijgen dan haan die dingen acht wel voor iminder de deur uit.quote:Op vrijdag 11 september 2009 16:52 schreef LXIV het volgende:
Het is een beetje een loterij zonder nieten voor de projectontwikkelaars. Gaat het heel goed, verdienen ze heel veel en is het "de vrije markt" en de beloning voor het ondernemersrisico.
Gaat het minder, piepen ze meteen om de overheid voor geld.
Vind je 4,4% niet genoeg?quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
4,4% dus, maar volgende maand gaan de prijzen hard zakken. Ik weet het zeker
50% in één jaar, waar staat dat? Dit is namelijk voor het eerst dat ik dat lees.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, ik hoop op 50%, alle kenners weten het zeker dus in augustus gaat het gebeuren
Ik verwacht dan ook dat die, na een initiële daling van gemiddeld zo'n 10% vanaf de top, voornamelijk nog verder zal zakken doordat de huizenprijzen de inflatie niet bij kunnen houden. Op die manier blijft de nominale waarde van de meeste huizen redelijk op peil, en dat is ook het beste voor ons allemaal. Zo zullen individuele huizenbezitters bij verkoop niet of nauwelijks met enorme restschulden worden geconfronteerd, maar zullen huizen in de toekomst toch relatief een flink stuk goedkoper worden, voor ons allemaal.quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:56 schreef LXIV het volgende:
Het zakken van de huizenmarkt zal eerder gestaag dan plotsklaps gaan. Deze markt is zeer illiquide. Het duurt zeker drie jaar voordat hij significant gezakt is, zeker in Nederland.
Maar check de trend in de grafiek, die gaat echt niet plots afvlakken. Voorlopig gaan we nog flink zakkenquote:Op vrijdag 11 september 2009 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
In een half jaar tijd 5% eraf vind ik niet niks hoor. Daarbij zal deze lijn toch zeker zes jaar doorgaan dus komen we als we hem lineair doortrekken op -60% uit. Nu zal die wel afvlakken, maar 50% eraf lijkt me heel reeël.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lijkt mij ook.... Maar het is natuurlijk wel even slikken voor alle selfmade beleggers.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
In een half jaar tijd 5% eraf vind ik niet niks hoor. Daarbij zal deze lijn toch zeker zes jaar doorgaan dus komen we als we hem lineair doortrekken op -60% uit. Nu zal die wel afvlakken, maar 50% eraf lijkt me heel reeël.
Lees de draadquote:Op vrijdag 11 september 2009 19:53 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
50% in één jaar, waar staat dat? Dit is namelijk voor het eerst dat ik dat lees.
Tel je dan die atoombom die gaat vallen ook mee?quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
In een half jaar tijd 5% eraf vind ik niet niks hoor. Daarbij zal deze lijn toch zeker zes jaar doorgaan dus komen we als we hem lineair doortrekken op -60% uit. Nu zal die wel afvlakken, maar 50% eraf lijkt me heel reeël.
Dit is wel een heel sterk staaltje extrapoleren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als die valt is er geen bewoonbaar huis meer over, misschien is dat wel goed voor de 'schaarste'quote:Op vrijdag 11 september 2009 22:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tel je dan die atoombom die gaat vallen ook mee?
En wat er nog bewoonbaar is, is nog steeds onbetaalbaar voor de overgebleven 100.000 mensen omdat ze nog een staatsschuld moeten afbetalen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als die valt is er geen bewoonbaar huis meer over, misschien is dat wel goed voor de 'schaarste'
En die schaarste en HRA is met de wind weggevlogen?quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:17 schreef LXIV het volgende:
Volgens een rapport van het IMF van vóór de credietcrisis waren de NL-se huizenprijzen 30% overgewaardeerd. Dat was dus exclusief schaarste en HRA.
Uiteraard overdrijf ikquote:Op vrijdag 11 september 2009 23:13 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dit is wel een heel sterk staaltje extrapoleren.
Alleen als die volgende economische tik echt komt zou dat misschien kunnen.
http://www.funda.nl/koop/(...)dseweg-10/kenmerken/quote:Vraagprijs ¤ 7.500.000 k.k.
Oorspronkelijke vraagprijs ¤ 89.000.000 k.k.
Marco Borsato's crib?quote:Op zaterdag 12 september 2009 06:27 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/(...)dseweg-10/kenmerken/
Tja crisis he
Of zou dit het Nederlandse verblijf zijn van Commisaris Rex?quote:Op zaterdag 12 september 2009 08:12 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Marco Borsato's crib?
[ afbeelding ]
Voor die prijs krijg je deze hond er zeker ook bij? Nou, thanks but no thanks.
Afijn, zal wel een foutje geweest zijn, die 89 miljoen. Hoop ik tenminste.
Uiteraard, maar "normaal" maakt dat niet zoveel uit. Immers, "de huizenprijzen kunnen toch alleen maar omhoog". Nu gaan ze voorlopig alleen nog maar omlaag en slinkt het bedrag dat ze ervoor zullen vangen met de dag. Ik zou niet lekker zitten in elk geval, als ik hun was.quote:Op maandag 14 september 2009 12:01 schreef Fastmatti het volgende:
Huizen boven het miljoen is altijd lastig geweest, crisis of niet.
1.850.000 euri is ongeveer 185.000 KK. Daar kun je best een huisje voor kopen lijkt mij.quote:Op maandag 14 september 2009 11:47 schreef JodyBernal het volgende:
De riante woonboerderij van Antonie Kamerling en Isa Hoes is ondanks hun media-offensief ook nog niet verkocht.
Ze vroegen er eerst 1,85 miljoen voor en zijn daarna gezakt naar 1,6 miljoen. Maar erg veel heeft dat blijkbaar niet geholpen. Ik vraag me af of ze nog kijkers hebben. Wie koopt er in deze tijden nu een huis van 1,6 miljoen, als je niet eens zeker weet of de hypotheek aftrekbaar blijft? Alleen de kosten koper zijn al een rib uit je lijf. huis/flatje
Aldus Tonko Gast......quote:Op maandag 14 september 2009 13:17 schreef pberends het volgende:
'Huizenprijzen dalen 20 tot 25 procent'
5% in een half jaar terwijl een groot deel van de bevolking nog van de daken schreeuwt dat er niets aan de hand is. Denk je echt dat dit zo blijft?quote:Op maandag 14 september 2009 13:47 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Aldus Tonko Gast......
Wie de fuck is dat dan. komop he!
Hoeveel zijn we nu echt gedaald sinds deeltje 1? Misschien 5%?
Ik denk dat onder de 250.000 de daling geweest is, zal nog een tijdje achterblijven op de inflatie.
Hoe verder boven de 250.000 hoe meer er nog vanaf kan.
Een van Bos' adviseursquote:Op maandag 14 september 2009 13:47 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Aldus Tonko Gast......
Wie de fuck is dat dan. komop he!
Hoeveel zijn we nu echt gedaald sinds deeltje 1? Misschien 5%?
Ik denk dat onder de 250.000 de daling geweest is, zal nog een tijdje achterblijven op de inflatie.
Hoe verder boven de 250.000 hoe meer er nog vanaf kan.
Het is een jaar geleden dat het van de daken werd geroepen dat we aan de rand van de afgrond staan op de huizenmarkt.quote:Op maandag 14 september 2009 13:52 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
5% in een half jaar terwijl een groot deel van de bevolking nog van de daken schreeuwt dat er niets aan de hand is. Denk je echt dat dit zo blijft?
Ok, dat begreep ik ook wel, maar waarom wordt dit ineens ene nieuwsbericht. Weet je wel wat die adviseurs nog wel meer roepen? En ook een heleboel andere adviseurs.quote:
We kieperen er langzaam in. Het is nog lang niet voorbij:quote:Op maandag 14 september 2009 13:58 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het is een jaar geleden dat het van de daken werd geroepen dat we aan de rand van de afgrond staan op de huizenmarkt.
Je hebt gelijk, maar het eerste half jaar gingen de prijzen niet omlaag er werd gewoon niets verkocht. Na een half jaar pas gingen de prijzen dalen en nu al is er 5% af. Zo'n gaan huizenmartkcrashes trouwens altijd.quote:Op maandag 14 september 2009 13:58 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het is een jaar geleden dat het van de daken werd geroepen dat we aan de rand van de afgrond staan op de huizenmarkt.
ouwe koek, dat staat los van de herzieningquote:Op maandag 14 september 2009 14:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Staatssecretaris De Jager bindt in op hypotheekrenteaftrek
Dat is slechts marginaal. Na 2 jaar leegstand zal er toch betaald moeten worden.quote:Op maandag 14 september 2009 14:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vraag me af of ik op basis van deze regeling ook HRA voor 2 jaar kan krijgen op een vakantiewoning in het buitenland. Zolang ik beide woningen te koop zet, lijkt het mij okay, toch?quote:Op maandag 14 september 2009 14:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Alsof er nu nog iemand een huis koopt zonder dat zijn eigen verkocht is?quote:Op maandag 14 september 2009 14:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
We kieperen er langzaam in. Het is nog lang niet voorbij:
1) Koopkracht zal komende jaren dalen\
2) Banken blijven zeer voorzichtig met kapitaalverstrekking
3) HRA is zelfs voor het CDA nu een reele discussie waard.
4) De mythe van almaar stijgende huizenprijzen is doorgeprikt
5) Er zijn veel minder 20 tot 30 jarigen (starters) dan 10 jaar geleden
6) Babyboomers verhuizen naar kleinere woningen
7) Rente stijgt en zal verder stijgen als de ECB de kapitaalmarktrente aan de markt laat.
8) AFM heeft zojuist (10-9) beperkingen op top-hypotheken afgekondigd
9) Er is nog steeds een overwaardering, ook na die 5% afwaardering
10) Mensen die hun huis in 2007 te koop aanboden (en niet verkochten) krijgen nu geen HRA meer terug, wardoor ze sneller zullen moeten verkopen.
10 stoplichten die op rood staan. En de meesten blijven dat de komende drie jaar ook. Wacht maar gewoon af.
8)
Alsof mensen nooit ontslagen worden of nooit scheiden of nooit moeten verhuizen omdat het werk verhuist...quote:Op maandag 14 september 2009 14:17 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Alsof er nu nog iemand een huis koopt zonder dat zijn eigen verkocht is?
En zodra je eigen verkocht is moet je wel iets anders kopen wat er op de markt is.
Het gaat om mensen die al vanaf 2007 met twee huizen zitten, waarvan de HRA nu afgelopen is en de spaarrekening leeg. Die worden langzaam wanhopig.quote:Op maandag 14 september 2009 14:17 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Alsof er nu nog iemand een huis koopt zonder dat zijn eigen verkocht is?
En zodra je eigen verkocht is moet je wel iets anders kopen wat er op de markt is.
Ik plaats vaker analisten/investeerders met een enigszins bewezen trackrecord, of figuren die ogenschijnlijk niet alleen maar poep praten, maar de waarheid lijken te vertellen. Wat Gast zegt klinkt ontzettend reëel niet?quote:Op maandag 14 september 2009 14:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ok, dat begreep ik ook wel, maar waarom wordt dit ineens ene nieuwsbericht. Weet je wel wat die adviseurs nog wel meer roepen? En ook een heleboel andere adviseurs.
Gewoon stemmingmakerij. Het is een slechte markt momenteel maar dit is gewoon stemmingmakerij.
Uitvreter!quote:Op maandag 14 september 2009 14:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Vraag me af of ik op basis van deze regeling ook HRA voor 2 jaar kan krijgen op een vakantiewoning in het buitenland. Zolang ik beide woningen te koop zet, lijkt het mij okay, toch?
Dan zou het gemakkelijker zijn om een 2e huisje in NL aan te schaffen en daarvan 2 jaar extra HRA te genieten. Met een aflossingsvrije hypotheek is het goed mogelijk om maximaal HRA te nemen en na een jaar of 2 wat af te lossen mocht die regeling op zijn einde lopen.quote:Op maandag 14 september 2009 16:55 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Uitvreter!
Ja, wellicht, in theorie, is dit mogelijk, maar daar komt nogal wat bij kijken. Hypotheekrente aftrekken in Nederland op een huis in het buitenland is sowieso alleen van toepassing als je permanent in dat huis in het buitenland gaat wonen en van de keuzemogelijkheid gebruikt maakt om nog steeds belastingplichtig te zijn in Nederland (en dus wel in Nederland blijft werken).
Dus als je permanent over de grens verhuist (wel naar een EU-land), in Nederland blijft werken, maar je huis in Nederland ook te koop zet, dan is dit wellicht een optie. Maar als je dat echt wilt, dan lijkt het me slimmer om gewoon eerst even de hypotheek op je huis in Nederland af te lossen (dat wordt dan je tweede huis), zodat je de hypotheek op je huis in het buitenland 30 i.p.v 2 jaar kunt aftrekken.Houd er dan wel rekening mee dat je tweede huis dan in box 3 valt en je er elk jaar een flinke belasting over mag betalen! Kun je misschien toch beter dat vakantiehuisje als je tweede huis laten beschouwen.
Of de belastingdienst er ook intrapt als je je huis in Nederland eerst 2 jaar te koop zet (en je dus dubbele HRA geniet) en dan alsnog zogenaamd besluit om het toch maar te houden en zelfs weer terug te verhuizen, zou ik eerlijk gezegd niet durven zeggen.
Het probleem ontstaat vooral na die 2 jaar, als je toch ineens je huis niet wilt verkopen (of wil je dat toch wel?). Ik vermoed dat de belastingdienst dit soort truken wel kent en er ook maatregelen tegen heeft genomen. Deze regeling met die 2 jaar is niet van gisteren.quote:Op maandag 14 september 2009 17:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zou het gemakkelijker zijn om een 2e huisje in NL aan te schaffen en daarvan 2 jaar extra HRA te genieten. Met een aflossingsvrije hypotheek is het goed mogelijk om maximaal HRA te nemen en na een jaar of 2 wat af te lossen mocht die regeling op zijn einde lopen.
Helaas heeft NL niet zulk mooi weer als zeg Spanje of zo...
Vooralsnog pas 6%. En als je meer dan 10 jaar geleden gekocht hebt dan moet het heel diep zakken wil je geen overwaarde meer hebben. Niet dat je er een drol aan hebt, je betaalt er enkel belasting over, maar goed.quote:Op maandag 14 september 2009 18:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach, niemand heeft toch overwaarde meer in een markt waar de prijzen met 50% dalen minimaal?
Probleem is dat het nog niet zover is. In de overbruggende periode is er dus nog steeds sprake van overwaarde, want die wordt gewoon afgeleid van de WOZ. Pas als je je huis eindelijk voor een beroerd bedrag van de hand hebt kunnen doen, mag je gaan klagen bij de instanties.quote:Op maandag 14 september 2009 18:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ach, niemand heeft toch overwaarde meer in een markt waar de prijzen met 50% dalen minimaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |