Welke niet?quote:Op zaterdag 5 september 2009 23:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke heffingen worden steeds hoger?
De inflatie is weliswaar laag, maar nog altijd 0,2%. Er is dus geen sprake van een deflatie. Dit zijn cijfers van het CBS.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Genoeg werknemers die niets met een CAO te maken hebben hoor. Van deflatie is wel degelijk sprake, niet in geval van belastingen maar ga maar eens kijken in de winkels, een en al aanbiedingen. Luxe goederen worden met de dag goedkoper. Snel een dooddoener er tegen aangooien als: "dus weet je wederom niet waar je het over hebt" komt op mij erg ongenuanceerd over, geef eens een onderbouwing van je argument.
Het CBS berekent het maatschappelijk wenselijke.quote:Op zondag 6 september 2009 11:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
De inflatie is weliswaar laag, maar nog altijd 0,2%. Er is dus geen sprake van een deflatie. Dit zijn cijfers van het CBS.
Laat dan eens jouw berekening zien waaruit blijkt dat de CBS-cijfers niet kloppen....quote:Op zondag 6 september 2009 11:11 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het CBS berekent het maatschappelijk wenselijke.
Ik vroeg ietsquote:
Dat is al langer bekend: het CBS heeft bijvoorbeeld een heel klein stukje "woonkosten" in het inflatiemandje. Terwijl woonkosten een veel groter deel van het totaal uitmaken.quote:Op zondag 6 september 2009 11:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Laat dan eens jouw berekening zien waaruit blijkt dat de CBS-cijfers niet kloppen....
Laat eens zien dan?quote:Op zondag 6 september 2009 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is al langer bekend: het CBS heeft bijvoorbeeld een heel klein stukje "woonkosten" in het inflatiemandje. Terwijl woonkosten een veel groter deel van het totaal uitmaken.
In het inflatiemandje zit, Peijenburg koek en die maakt een groter deel uit dan lasten lokale overheden en waterschappenquote:Op zondag 6 september 2009 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is al langer bekend: het CBS heeft bijvoorbeeld een heel klein stukje "woonkosten" in het inflatiemandje. Terwijl woonkosten een veel groter deel van het totaal uitmaken.
Ik ben nog op zoek naar het inflatiemandje maar deze uitleg geeft al aan dat niet alle kosten worden meegenomen.quote:Het CBS meet elke maand de prijzen van de goederen en diensten in het mandje. In dit mandje zitten onder meer de dagelijkse boodschappen, uitgaven voor duurzame consumptiegoederen zoals wasmachines en auto's, huur (dus geen hypotheek), school- en collegegeld en consumptiegebonden belastingen zoals motorrijtuigenbelasting. Ook de aanvullende zorgverzekeringen maken vanaf 2007 deel uit van de CPI.
De verplichte basisverzekering is echter geen onderdeel van de consumentenprijsindex. Andere uitgaven die niet meetellen bij de berekening van de CPI zijn bijvoorbeeld de inkomstenbelasting en de sociale premies. Deze uitgaven zijn net als de basisziektenkostenverzekering verplicht voor consumenten en maken dus geen deel uit van het vrij besteedbaar inkomen van de consument. En daarom maken ze ook geen deel uit van de CPI.
Dus als de basisziektenkostenverzekering VERDUBBELD, is het dus GEEN inflatie, omdat men toch al verplicht is om deze basisziektenkostenverzekering te nemen. Wat een complete nonsense. Ongelofelijk dat dit in Nederland kan.quote:Deze uitgaven zijn net als de basisziektenkostenverzekering verplicht voor consumenten en maken dus geen deel uit van het vrij besteedbaar inkomen van de consument.
En als de Albert Heijn dus gaat stunten met die koek (hij zit ook in het vergelijkingsmandje van de supermarkten) dan heeft dat dus een enorme impact op de 'inflatie'.quote:Op zondag 6 september 2009 13:17 schreef henkway het volgende:
[..]
In het inflatiemandje zit, Peijenburg koek en die maakt een groter deel uit dan lasten lokale overheden en waterschappen
Er is niets mis met die ventilatie, enkel de installatie die niet goed is uitgevoerd. Mn vriendin werkt bij Stork Air (waar de ventilatiesystemen vandaan komen) als oa tester van deze systemen. Ze zei dat die ventilatiesystemen op geen enkele manier zich zo kunnen gedragen als ze doen in Vathorst, tenzij ze compleet verkeerd worden geïnstalleerd.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:13 schreef dvr het volgende:
Amersfoort lijkt me in dit geval niet zo representatief.. er zijn vernietigende TV-programma's geweest over Vathorst en de ziekmakende balansventilatie die in de woningen daar gebruikt wordt. Iemand die dat gezien heeft zal er niet willen wonen.
Architecten hebben wel meer rare ideeen... Jammer dat er naar ze geluisterd wordt.quote:Op maandag 7 september 2009 10:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het helpt natuurlijk ook niet dat de architect er voor gekozen heeft om de ramen niet open te laten gaan (kunnen domweg niet open).
Dat is juist gedaan om dat wtw systemen niet te laten ontregelen. Deze systemen werken dmv een over en onderdruk in huis.quote:Op maandag 7 september 2009 10:25 schreef RvLaak het volgende:
Het helpt natuurlijk ook niet dat de architect er voor gekozen heeft om de ramen niet open te laten gaan (kunnen domweg niet open).
Het is natuurlijk ook een heel gek idee om te bouwen wat mensen willenquote:Op maandag 7 september 2009 10:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Architecten hebben wel meer rare ideeen... Jammer dat er naar ze geluisterd wordt.
Vrouwen snappen niets van techniek. Het mag een wonder heten dat ze kunnen autorijden.quote:Op maandag 7 september 2009 11:26 schreef Fastmatti het volgende:
Het valt mij trouwens wel op dat vrouwen persé de ramen open willen hebben. Dit terwijl het aantoonbaar frisser in huis was met de mechanische ventilatie.
Het systeem, van Stork, werkt ook wanneer de ramen op staan. Op zo'n moment werkt het systeem deels op natuurlijke ventilatie. Zo'n beetje alles is in te stellen op dat systeem, ook of je ramen open staan.quote:Op maandag 7 september 2009 11:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is juist gedaan om dat wtw systemen niet te laten ontregelen. Deze systemen werken dmv een over en onderdruk in huis.
Mijn appartement is verbouwd daarin heeft men ook een wtw systeem geplaatst en ook meteen alle kleine klapramen vervangen door vaste ramen die dus niet meer open gaan.
Wat wel van belang is dat je regelmatig de filters vervangd het is echt ongelofelijk hoe zwart zo'n inlaat filter na 3 maanden al is.
Moet je eens tegen mijn vriendin zeggen... LTS, MTS en HTS afgestudeerd... Allemaal electro.quote:Op maandag 7 september 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vrouwen snappen niets van techniek. Het mag een wonder heten dat ze kunnen autorijden.![]()
Ik heb ook zo'n strok kast hangen en ja ik weet het maar dan moet je wel naar die kast toelopen om deze om te schakelen. Aangezien ik in een appartement woon hoef ik geen trappen op, maar bij de meeste huizen zal dat apparaat wel op zolder hangen en dat is voor mensen al teveel werk om omhoog te lopen.quote:Op maandag 7 september 2009 11:42 schreef RvLaak het volgende:
Het systeem, van Stork, werkt ook wanneer de ramen op staan. Op zo'n moment werkt het systeem deels op natuurlijke ventilatie. Zo'n beetje alles is in te stellen op dat systeem, ook of je ramen open staan.
Ik gaf alleen aan dat dit mischsien gedaan is om de EPN te halenquote:Dat mensen denken dat de ramen dicht moeten, is aperte onzin.
Je hebt geen verbrandingsoven in de buurt nodig om die filters vies te krijgen een grote stad werkt al vervuilend genoeg.quote:Ook een probleem in Vathorst, is dat er een verbrandingsoven in de buurt staat en men te dom/lui is om hun filters te bekijken/vervangen (kwam ook in de docu naar voren).
Klopt, dat was het punt ook niet. Het punt is meer dat de klachten over ziekte veelal veroorzaakt worden door de mensen zelf.quote:Op maandag 7 september 2009 11:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je hebt geen verbrandingsoven in de buurt nodig om die filters vies te krijgen een grote stad werkt al vervuilend genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |