Serieus. Bij mij was het een systeem waar vrijwel woonkamer en slaapkamers verse lucht kregen en het in de badkamers en keukens werd afgezogen. Dat werkte echt heel goed. Vooral omdat de ramen dicht konden blijven waardoor je helemaal geen geluid van de weg en snelweg hoorde.quote:Op maandag 7 september 2009 12:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ook doordat de in- en uitlaatventielen ongeveer 20cm van elkaar geplaatst zijn. Dit zorgt ervoor dat de lucht dat wordt aangezogen, meteen weer wordt afgevoerd. Ook niet echt optimaal, lijkt mij
Verschil is, bij jou is het goed geïnstalleerd en gebouwd. In Vathorst... is het wat "minder".quote:Op maandag 7 september 2009 12:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Serieus. Bij mij was het een systeem waar vrijwel woonkamer en slaapkamers verse lucht kregen en het in de badkamers en keukens werd afgezogen. Dat werkte echt heel goed. Vooral omdat de ramen dicht konden blijven waardoor je helemaal geen geluid van de weg en snelweg hoorde.
Volgens mij is het in vathorst voornamelijk een verhaal wat bij de meeste mensen tussen de oren zit.quote:Op maandag 7 september 2009 12:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Verschil is, bij jou is het goed geïnstalleerd en gebouwd. In Vathorst... is het wat "minder".
Nee hoor. Iedereen heeft daar fouten gemaakt. De architect, de bouwers, de installateurs en volgens mijn vriendin Stork ook (slechte communicatie mbt de installatie).quote:Op maandag 7 september 2009 12:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij is het in vathorst voornamelijk een verhaal wat bij de meeste mensen tussen de oren zit.
Dat is tegenwoordig vrij standaard bij nieuwbouw. Komt gewoon omdat er zoveel klojo's in de bouw/aannemerij rondlopen. Echte vakmensen zijn er bijna niet meer.quote:Op maandag 7 september 2009 12:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee hoor. Iedereen heeft daar fouten gemaakt. De architect, de bouwers, de installateurs en volgens mijn vriendin Stork ook (slechte communicatie mbt de installatie).
En alle andere facetten van bouw t/m bewoning.
Alleen doen bewoners doorgaans geen duit in het faal-zakjequote:Op maandag 7 september 2009 12:48 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig vrij standaard bij nieuwbouw. Komt gewoon omdat er zoveel klojo's in de bouw/aannemerij rondlopen. Echte vakmensen zijn er bijna niet meer.
Het hele systeem klinkt dan ook niet erg "controleerbaar". Een afzuigunit ergens op zolder, verder alle kiertjes dichtgekit, en als de afzuigunit niet werkt wordt er totaal niet gecontroleerd of het binnenklimaat niet heel erg ongezond wordt... Waardeloos ontwerp dus, en gedoemd tot falen.quote:Op maandag 7 september 2009 12:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee hoor. Iedereen heeft daar fouten gemaakt. De architect, de bouwers, de installateurs en volgens mijn vriendin Stork ook (slechte communicatie mbt de installatie).
En alle andere facetten van bouw t/m bewoning.
Toen bij mij in huis het WTW systeem opgeleverd werd is er een persoon rondgelopen met een stromingsmeter bij de in en uitlaten om deze af te stellen. Dat zal toch in vathorst ook wel hebben plaats gevonden.quote:Op maandag 7 september 2009 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hele systeem klinkt dan ook niet erg "controleerbaar". Een afzuigunit ergens op zolder, verder alle kiertjes dichtgekit, en als de afzuigunit niet werkt wordt er totaal niet gecontroleerd of het binnenklimaat niet heel erg ongezond wordt... Waardeloos ontwerp dus, en gedoemd tot falen.
In Vathorst hoefde de persoon niet rond te lopen omdat ze naast elkaar zaten, scheelt tijd en geld.quote:Op maandag 7 september 2009 14:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toen bij mij in huis het WTW systeem opgeleverd werd is er een persoon rondgelopen met een stromingsmeter bij de in en uitlaten om deze af te stellen. Dat zal toch in vathorst ook wel hebben plaats gevonden.
Het systeem is goed, mits goed gemonteerd. Een motor werkt ook alleen als je die op de juiste manier monteert. Doe je dat niet, betekent dat niet dat de motor niet goed is. Enkel de montage.quote:Op maandag 7 september 2009 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het hele systeem klinkt dan ook niet erg "controleerbaar". Een afzuigunit ergens op zolder, verder alle kiertjes dichtgekit, en als de afzuigunit niet werkt wordt er totaal niet gecontroleerd of het binnenklimaat niet heel erg ongezond wordt... Waardeloos ontwerp dus, en gedoemd tot falen.
Bullshit, ik woon in een appartementcomplex met 256 woningen en elke woning heeft men gemeten om in te regelen. Dat komt omdat de in en uitlaat ventielen nooit uit de verpakking hetzelfde afgesteld zijn als men die monteerd wist een monteur mij toen te vertellen dat daarom elke ventiel na complete montage van het gehele systeem ingeregeld moet worden.quote:Op maandag 7 september 2009 14:48 schreef Aardwetenschapper het volgende:
In Vathorst hoefde de persoon niet rond te lopen omdat ze naast elkaar zaten, scheelt tijd en geld.
Nee, hij beweert het ik nietquote:
Ja, dergelijke dames zijn een soort mannen met een doos. Erg prettig in de omgang. Maar ik vind het zelf altijd wel jammer dat zulke dames nauwelijks te bespelen zijn.quote:Op maandag 7 september 2009 11:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Moet je eens tegen mijn vriendin zeggen... LTS, MTS en HTS afgestudeerd... Allemaal electro.
Mn schoonmoeder is functioneel applicatiebeheerder bij een groot bedrijf.
Kan je me dan ook vertellen hoe de bewoner moet detecteren of het systeem defect raakt? Anders dan dat-ie na 3 dagen niet meer kan ademen?quote:Op maandag 7 september 2009 14:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Het systeem is goed, mits goed gemonteerd.
Niet, is imo ook niet de verantwoordelijkheid van de bewoner. Enkel af en toe kijken of de boel nog werkt zoals de handleiding dat aangeeft.quote:Op maandag 7 september 2009 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kan je me dan ook vertellen hoe de bewoner moet detecteren of het systeem defect raakt? Anders dan dat-ie na 3 dagen niet meer kan ademen?
Op de huizenmarkt spelen hele andere zaken een veel grotere rol. Ik noem:quote:Op maandag 7 september 2009 17:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Interessante voorspelling, met een beetje geluk komt er ook in Nederland een einde aan de recessie in het 3e kwartaal. Dan is het bij 5 kwartalen gebleven tot op heden en is de schade nog wel te overzien
Dan klopt mijn punt: het is een waardeloos systeem, als je als bewoner niet kan zien dat het zuurstofpercentage in je huis wel heel erg laag aan het worden is door een lullig defect.quote:Op maandag 7 september 2009 17:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Niet, is imo ook niet de verantwoordelijkheid van de bewoner. Enkel af en toe kijken of de boel nog werkt zoals de handleiding dat aangeeft.
Die handleidingen zijn simpel en overzichtelijk (zie ze regelmatig thuis).
Verder is het onderhoud (afgezien van de filters) niet aan de gebruiker.
Nog erger, in een appartement met dichte ramen wonen en met de auto naar je werk rijden.quote:Op maandag 7 september 2009 17:57 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt mij afschuwelijk om in een appartement te moeten wonen waarvan de ramen niet eens openkunnen! Vooral in de zomer. In wat voor zelf opgelegde gevangenis woon je dan!
Overdag op je ge-airco'de kantoortje, in de file naar je huisje tussen snelwegen en verbrandingsoven en daar dan met gesloten ramen de volgende werkdag afwachten. Ik ben dan net zo lief dood!
Ach de meeste mannen denken dat ze verstand hebben van techniekquote:Op maandag 7 september 2009 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vrouwen snappen niets van techniek. Het mag een wonder heten dat ze kunnen autorijden.![]()
quote:Op maandag 7 september 2009 12:48 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Dat is tegenwoordig vrij standaard bij nieuwbouw. Komt gewoon omdat er zoveel klojo's in de bouw/aannemerij rondlopen. Echte vakmensen zijn er bijna niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |