Honderden nog wel nou nou als ik jou was zou ik maar snel weg gaan uit nederland hoor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:39 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is de enige denivellerende maatregel op honderden nivellerende maatregelen, mag het een keer?
En met de PvdA. Kies Kok, weetjenogwel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:38 schreef Igen het volgende:
Paars was toch met de VVD? En een tijd van vrijheid blijheid?
Misschien moet je je eens verdiepen WIE die lijn wilden en waarom.quote:En die HSL, daar gaan treinen met een gigantische toeslag op rijden, en dus is het enige nut ervan, dat louche bankiers en andere rijke zakenlieden wat langer kunnen uitslapen. Dat klinkt mij behoorlijk als "rechtse hobby" in de oren.
Je haalt wat dingetjes door elkaar.quote:Volgens mij leven wij niet in Turkije en staat de regering boven defensie. Niet omgekeerd.
Natuurlijk, het is allemaal Amerika-haat. Zie je "links" protesteren tegen alle overheidsaankopen van Amerikaanse goederen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:54 schreef Xenomaniac het volgende:
Het punt is namelijk dat het hier een Amerikaans toestel betreft.
Mocht er besloten worden tot een Zweeds of Frans toestel hoor je ze niet.
Noem buiten Defensie eens wat Amerikaanse goederen die de Nederlandse overheid zoal aankoopt?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:00 schreef lightbearer het volgende:
Zie je "links" protesteren tegen alle overheidsaankopen van Amerikaanse goederen?
Turkije was een voorbeeld van een land waar de regering niet boven het leger staat.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:54 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
En met de PvdA. Kies Kok, weetjenogwel.
[..]
Misschien moet je je eens verdiepen WIE die lijn wilden en waarom.
[..]
Je haalt wat dingetjes door elkaar.
Defensie moet toestellen vervangen en komt met een advies.
Dat links daarmee aan de haal gaat kan rechts vrij weinig aan doen.
Het punt is namelijk dat het hier een Amerikaans toestel betreft.
Mocht er besloten worden tot een Zweeds of Frans toestel hoor je ze niet.
Wat Turkije hier verder mee van doen heeft is me een raadsel.
Met aannames, halve waarheden en onwaarheden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:09 schreef Igen het volgende:
En verder vind ik dat ik mijn aanval op de "rechtse hobby's" nu wel genoeg uitgelegd, onderbouwd, verdedigd en bediscussieerd heb.
Weet ik zo even niet. Defensie is sowieso de grootste kostenposten wb de koop van buitenlandse goederen, maar "links" is eerder tegen buitenproportionele defensie-uitgaven dan tegen de koop van Amerikaanse producten. Protesteert men ook tegen Amerikaanse schepen, geweren, helicopters of granaten? Of anders gezegd: denk je dat "links" blij zal zijn als Frankrijk hier kernkop-installaties komt neerzetten?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:03 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Noem buiten Defensie eens wat Amerikaanse goederen die de Nederlandse overheid zoal aankoopt?
Het vervangen van verouderd materieel zie ik niet direct als buitenproportioneel, maar dat zal wel aan mij liggen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:19 schreef lightbearer het volgende:
"links" is eerder tegen buitenproportionele defensie-uitgaven dan tegen de koop van Amerikaanse producten.
Hebben we niet.quote:
Protesteert men ook tegen Amerikaanse schepen
Hebben we amper.quote:geweren,
Eindelijk, touché.quote:
helicopters of granaten?
Ik zou het ook niet leuk vinden als de marine van Tonga besluit Texel in te nemen.quote:Of anders gezegd: denk je dat "links" blij zal zijn als Frankrijk hier kernkop-installaties komt neerzetten?
In jou beperkte gedachten wereld wel, maar de immigranten golf moest er toch echt komen van alle rechtse kabinetten omdat we te weinig arbeiders hadden. Links was hier juist op tegen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:19 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe dan ook, de onleefbaarheid in dit land is veroorzaakt door links.
Moet je nou echt de essentie van mijn post wegknippen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:13 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Met aannames, halve waarheden en onwaarheden.
Typisch links en derhalve niets nieuws onder de zon.
Mjah. lul er maar omheen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:37 schreef Igen het volgende:
Moet je nou echt de essentie van mijn post wegknippen?
Moet je nou echt de enige ironisch bedoelde zin nemen, en dáár serieus op in gaan, om een weerwoord te bieden?
Alleen de SP.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
Links heeft inderdaad voor de migratie gewaarschuwd.
In de eerste plaats omdat links de Nederlandse arbeiders niet aan het werk wilde zetten. Ten tweede heeft links de gezinshereniging veroorzaakt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In jou beperkte gedachten wereld wel, maar de immigranten golf moest er toch echt komen van alle rechtse kabinetten omdat we te weinig arbeiders hadden. Links was hier juist op tegen.
Toen de grote immigratie golf aan de gang was om arbeiders binnen te halen bestond de SP nog niet eens.quote:
EU-regels voorkomt volledige stop, stap je daar uit, dan stort de export in.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:20 schreef MoneyTalks het volgende:
Ontwikkelingshulp stoppen
JSF is van "rechts" wat bedoel je met links? Als je Wilders kopieert: dat zijn mini-uitgaven tov. HRA beperken en ontslagrecht versoepelen.quote:Flink snijden in de (voornamelijk linkse) subsidies (200.000 euro voor een flashgame!)
Andere linkse hobby's beëindigen
Als je ze nu verkoopt, draait de staat verlies, de koper kan failliet gaan, waardoor veel mensen hun spaargeld kwijt zijn, waardoor de economie weer instort.quote:ABN AMRO verkopen
Fortis verkopen
Welke immigranten?quote:Immigranten het land uit, en immigratiestop
Als je het elsevier artikel leest, in eerste plaats omdat er teveel mannen oorlog moesten voeren in indonesie, dat is toch echt geen linkse bezigheid.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
In de eerste plaats omdat links de Nederlandse arbeiders niet aan het werk wilde zetten. Ten tweede heeft links de gezinshereniging veroorzaakt.
Een gezinsherenigingbepaling waren al in de contracten van 1968 en 1969 opgenomen. Toen zat er een rechts kabinet. Het kabinet Den Uyl heeft lopen uitzoeken in hoeverre het mogelijk was om dit te beperken in de hoop dat ook de kans op een permanente vestiging kleiner werd. Dat bleek in verband met EEG regels niet te kunnen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
In de eerste plaats omdat links de Nederlandse arbeiders niet aan het werk wilde zetten. Ten tweede heeft links de gezinshereniging veroorzaakt.
Beetje slecht artikel. Zo weet ik dat het generaal pardon van Den Uyl vooral te maken had met het feit dat het een zootje was met de migratie. Hij wilde schoon schip maken. Dus een pardon.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toen de grote immigratie golf aan de gang was om arbeiders binnen te halen bestond de SP nog niet eens.![]()
![]()
http://www.elsevier.nl/we(...)iet-zo-tijdelijk.htm
En de SP was pas in 1972 opgericht.
Ignorance is bliss vooral in rechtse borrelpraat kringen, waarvan we hier op fok er nogal veel van hebben.
FF simpel de groei van DE en FR uitgelegd:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
Wat ik me constant af vraag is hoe het kan dat landen zoals Duitsland en Frankrijk (vooral op de laatste wordt vaak gefoeterd) sneller uit de crisis komen. Nu is Duitsland wel nog dieper gezakt dan Nederland, maar ze komen er ook weer sneller uit en de overheidsfinancieën krijgen daar een minder grote opdoffer als hier. Voor Frankrijk geldt ongeveer hetzelfde hoewel daar het herstel trager is maar ook het 'dal' wat minder diep was.
Nederland lijkt er relatief slecht voor te staan. De vraag is hoe dat kan. Hoe kan het dat de overheidsfinancieën hier een grote opdoffer krijgen? Hoe kan het dat het herstel hier trager gaat? Hoe kan het dat zo'n enorme krimp is ontstaan?
Ik krijg hier echt een heel slecht gevoel bij. Dat CDA lacht nu in zijn vuistje want die wilden altijd al flink snijden in de overheid. Krijgen ze nu hun zin.
Frankrijk was de eerste die met maatregelen kwam.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:14 schreef JoaC het volgende:
[..]
FF simpel de groei van DE en FR uitgelegd:
Duitsland en Frankrijk zijn 2 grote landen met een enorme intermne markt, doordat zij voor de korte termijn flink in hun eigen markt investeren, hebben wij er op lange termijn pas profijt van. Door de open markt van de EU is dit nl. zo geregeld.
Nederland kwam met de slooppremie bij nieuwe auto's, omdat Duitsland en Frankrijk een enorme automarkt hebben, profiteren zij van deze regeling, dit komt via hun markt weer bij de onze terecht, omdat we meer hebben aan een directe groei hun interne markt dan de onze, omdat die van ons op langere termijn met hun meegroeit.
Ik probeerde simpel uit te leggen waarom veel "investeren" in de Nederlandse economie zo weinig zin heeft.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:45 schreef HarryP het volgende:
[..]
Frankrijk was de eerste die met maatregelen kwam.
Duitsland daarna. En pas daarna kwam Nederland met zijn stimuleringsplan.
Maar die plannen zijn goed voor de economie. Niet voor de staatschuld.
We maken geen economische voorspoed die lenen we.
En dat doen we al jaren. En nu komt de tijd dat we moeten betalen. Dus of we even 35 miljard willen besparen omdat we in het verleden te veel op de pof hebben geleefd.
De voorloper van de SP is altijd tegen arbeidsimmigratie geweest en de SP zelf vanaf '72 ook.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:56 schreef Basp1 het volgende:
Toen de grote immigratie golf aan de gang was om arbeiders binnen te halen bestond de SP nog niet eens.![]()
![]()
Niet zo aanstellen. Misschien heb je er wel eens wat over gelezen, maar het is niet ideaal om miljarden te moeten lenen. Het is handiger om gewoon minder uit te geven. (de PvdA vertaalt dit blijkbaar als 'meer binnenhalen'). Voor niets gaat de zon op etc.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als ik rechts was zou ik nog maar een crisisje veroorzaken. Dan krijg je de overheid helemaal op de knieën en wordt het een slaaf van het grootkapitaal.
Walgelijk dit![]()
Wel eens gehoord van de VS van A? Die zullen de komende jaren op een houtje moeten bijten willen ze het komende decennia financieel beter worden. Wij staan er perfect voor. Het zal me een zorg wezen waarom Frankrijk en Duitsland het zo "beter" (Nederland wordt niet ongelofelijk hard getroffen, andere landen hebben geen wondermiddelen, kortom: je overdrijft) doen.quote:Laten ze eerst maar eens uit zoeken waarom Nederland zo ongelovelijk hard getroffen wordt. Je zult zien dat andere landen niet zo diep hoeven te snijden.
Wat was dan de voorloper van de SP.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:16 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
De voorloper van de SP is altijd tegen arbeidsimmigratie geweest en de SP zelf vanaf '72 ook.
De SP is in haar gehele bestaan tegen arbeidsimmigratie geweest, het heeft nog nooit niet in hun programma's gestaan. Dus steek dat zwaaihandje maar in je reet.
Opgeleukte cijfers.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:31 schreef Fastmatti het volgende:
dat het met onze buurlanden eigenlijk heel goed gaat terwijl wij op een houtje moeten bijten.
Goed zo knul.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:48 schreef Basp1 het volgende:
verzuurde rechtse bal
Goed en slecht zijn rekbare begrippen. Als het bloed door de straten loopt gaat het slecht. Niet als we 35 miljard moeten bezuinigen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:31 schreef Fastmatti het volgende:
Nederland staat er helemaal niet goed voor. Een jaren 80 scenario is echt niet ondenkbaar hoor. Enige verschil is dat we nu wel weten dat het met onze buurlanden eigenlijk heel goed gaat terwijl wij op een houtje moeten bijten.
Als ik mijn ouders of de jaren 80 hoor dan weet ik dat het echt pijn gedaan heeftquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:18 schreef waht het volgende:
[..]
Goed en slecht zijn rekbare begrippen. Als het bloed door de straten loopt gaat het slecht. Niet als we 35 miljard moeten bezuinigen.
Er waren te weinig mensen omdat Nederland een actief emigratiebeleid voerde vanaf het einde van de tweede wereldoorlog (want Nederland was toen volquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:47 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat blijkt nu juist een reden te zijn dat de Fransen minder hard naar beneden tuimelen. Niet alleen door Keynesiaanse mechanismen maar ook doordat de stroperigheid van bepaalde markten (bijv. de arbeidsmarkt) er voor zorgt dat de crisis al over is voordat de mensen eindelijk ontslagen kunnen worden. Ook waren Franse banken gebonden aan strenge regels wat er voor gezorgd heeft dat zij dus niet allerlei rommel in huis hebben gehaald.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:54 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Opgeleukte cijfers.
Die Fransen en Duitsers zijn er nog lang niet, die krijgen nog een paar deuken.
Om die Fransen er even uit te pikken, dat overheidsapparaat is veel te groot,
Dat is een goed punt.quote:de pensioengerechtigde leeftijd is veel te laag
En waarom? je bent ermee bekend dat de Franse auto's weliswaar minder uitgesproken zijn geworden maar ook minder snel stuk gaan als voorheen? En owja, bepaald onzuinig zijn ze niet.quote:en molochen als PSA kunnen onmogelijk in de huidige vorm blijven bestaan.
quote:Die Fransen krijgen nog flinke bezuinigingen en lastenverzwaringen voor de kiezen. En dan heb ik het nog niet eens over de werkloosheid die daar uiteindelijk ook door het dak gaat.
En wij op een houtje bijten? Mwoah, dan toch op z'n minst op een gemarineerd houtje met truffelsaus ofzo.
weg met onzinmissies zoals afghanistan. Kost een miljoen per dag.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:21 schreef Pumatje het volgende:
-immigratie stop
-Ontwikkelingshulp onmiddelijk stoppen
-Minder ambtenaren
is al een goed begin
Idd, geen NATO-militair meer op onze bodem.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:21 schreef Pumatje het volgende:
-immigratie stop
Idd, weg uit Afghanistanquote:-Ontwikkelingshulp onmiddelijk stoppen
Te beginnen bij het leger. Strak planquote:-Minder ambtenaren
is al een goed begin
Dat komt meer in de buurt volgens mij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:25 schreef capricia het volgende:
[..]
weg met onzinmissies zoals afghanistan. Kost een miljoenmiljard per dag.
De eerste keer dat je wat zinnigs zegt en het klopt dat in de jaren '80 Nederland ook dieper zakte dan de rest (op de VS en UK na), de recessie langer duurde (langer dan in Duitsland, Frankrijk, Scandinavië etc.) en het herstel trager was. En natuurlijk plaffoneerden de overheidstekorten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:31 schreef Fastmatti het volgende:
Nederland staat er helemaal niet goed voor. Een jaren 80 scenario is echt niet ondenkbaar hoor. Enige verschil is dat we nu wel weten dat het met onze buurlanden eigenlijk heel goed gaat terwijl wij op een houtje moeten bijten.
SC heeft enorme klappen gehad en dan tel ik Jerome Kerviel nog niet eens mee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:24 schreef Klopkoek het volgende:
Ook waren Franse banken gebonden aan strenge regels wat er voor gezorgd heeft dat zij dus niet allerlei rommel in huis hebben gehaald.
Het gaat niet om de producten an sich, het gaat erom hoe het georganiseerd is.quote:En waarom? je bent ermee bekend dat de Franse auto's weliswaar minder uitgesproken zijn geworden maar ook minder snel stuk gaan als voorheen? En owja, bepaald onzuinig zijn ze niet.
Okay, allemaal aan de linzensoep dan.quote:
Ik zou trouwens best eens een officieel cijfer willen zien van wat dat gedoe in Afghanistan nou netto per dag kost.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:27 schreef Klopkoek het volgende:
Dat komt meer in de buurt volgens mij.
Dat zijn incidentjes. De feiten zijn dat de Franse banken amper wat mochten, iets wat gelange tijd als een nadeel werd gezien. Idem dito voor de Canadeze banken trouwens. Die mochten ook geek ruk. Zelfs in de zgn. 'linkse' Volkskrant had je daar lacherige stukjes over in de trant van "haha, onze ING groeit kneitherard maar die malle Canadezen helpen hun eigen bankensector om zeep".quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:32 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
SC heeft enorme klappen gehad en dan tel ik Jerome Kerviel nog niet eens mee.
Bovendien is in de Franse bankensector de onderste steen nog lang niet boven.
Hoezo is het dan ruk? Onderbouw het eens? En bewijzen de verkoopcijfers en de (toegenomen) kwaliteit van de producten niet dat het wel goed zit? Of dat ze op zijn minst aan de betere hand zijn.quote:[..]
Het gaat niet om de producten an sich, het gaat erom hoe het georganiseerd is.
Danone maakt ook geweldige toetjes maar zijn net zo ruk georganiseerd.
Nee, aan de spiritus en drank. Want dat gebeurt er in tijden van ellende. Dan zorgen de machthebbers dat drank vrij toegankelijk wordt en het morrende volk massaal aan de fles gaat. Verdeel en heers, brood en spelen enzovoorts. Wordt het hier net Zimbabwe.quote:[..]
Okay, allemaal aan de linzensoep dan.
stond laatst in de VK: 1 miljoen per dagquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:37 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ik zou trouwens best eens een officieel cijfer willen zien van wat dat gedoe in Afghanistan nou netto per dag kost.
Peanuts dus eigelijk....quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:39 schreef capricia het volgende:
[..]
stond laatst in de VK: 1 miljoen per dag
Kan je 5 flashgames voor laten maken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Peanuts dus eigelijk....
hoeveel dagen/jaren gooien we nu al zinloos dat geld over de balk?quote:
Maar geen gat van 35 miljard van vullenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:50 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Kan je 5 flashgames voor laten maken.
Het is niet de bedoeling om een gat te vullen maar om aan bepaalde zaken gewoon geen geld meer uit te geven.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar geen gat van 35 miljard van vullen
Met gat bedoel ik de discrepantie tussen inkomsten en uitgavenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:55 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling om een gat te vullen maar aan bepaalde zaken gewoon geen geld meer uit te geven.
Bezuinigen, het woord zegt het al.
Bezuinigen om een gat te vullen ja.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:55 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling om een gat te vullen maar om aan bepaalde zaken gewoon geen geld meer uit te geven.
Bezuinigen, het woord zegt het al.
Is geen onzin. Is (Europees) machtsvertoon. Willen we de baas blijven of willen we de baas blijven? (Met 'we' bedoel ik het Westen en/of Europa, en we leveren macht in ten faveure van China en India)quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:25 schreef capricia het volgende:
[..]
weg met onzinmissies zoals afghanistan. Kost een miljoen per dag.
Daar mag OSW wat mij betreft minstens een kwart aan bijdragen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:52 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb zelf 600 tot 700 miljoen per jaar gevonden aan extra kosten.
Nee, stoppen met onzindingen.quote:
het gewoon wegegooid geld.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:10 schreef Klopkoek het volgende:
waht laat zijn slechte inborst zien en Xeniomanic weet niet dat die 600 tot 700 miljoen per jaar gaat over de kosten die defensie maakt en exclusief de extra kosten van Rijkswaterstaat en andere ministeries die daar actief zijn is.
Hier ben ik het helemaal mee eens. En die hele zogenaamde "kenniseconomie" is ook een grote illusie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Omdat er hier teveel geld is besteedt aan werkweigeraars, asielzoekers en andere tuig. Daarbij is er de laatste 20 jaar helemaal niets in het land geinvesteerd, de groei is enkel voortgekomen uit de consumptie van de tweede, derde en vierde hypotheek. Daar betalen we nu letterlijk de prijs voor.
Nee heur, ik werk niet voor defensie. Bovendien zeg ik niet dat ze per definitie goed werk leveren, die NAVO-soldaten. Maar je naiviteit wat internationale politiek betreft is duidelijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:12 schreef capricia het volgende:
[..]
het gewoon wegegooid geld.
Al die onzin-'kijk ons eens stoerdoen'-missies.
De enige mensen die het goed werk vinden, zijn zij die daar hun salaris vandaan halen.
dat is nog geen argument om geld nutteloos over de balk te gooien.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:19 schreef waht het volgende:
[..]
Nee heur, ik werk niet voor defensie. Bovendien zeg ik niet dat ze per definitie goed werk leveren, die NAVO-soldaten. Maar je naiviteit wat internationale politiek betreft is duidelijk.
Blijft raar dat niemand beseft dat je niet het rijkste land ter wereld wordt door tegen iedereen 'aardig' te zijn.
Zoals de HRAquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:03 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nee, stoppen met onzindingen.
Best goed hoor, zo'n recessie. Kan je nog eens wat zaken evalueren.
Is een zinsnede als: "alleen al" al te moeilijk voor je om te begrijpen?quote:
Waarvan minstens 3/4 vervolgens op andere manieren toch weer door de overheid betaald zal gaan worden (verslaafden zullen toch opgevangen blijven worden bijvoorbeeld). Net als wanneer men de HRA afschaft. Dat doet men toch niet zonder de getroffenen op een of andere manier te compenseren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat dacht je van alle subsidies, scheelt meteen 20 miljard.
Hoeft niet. Kun je ook de kerk laten doen. "Samen de schouders eronder zetten". Ik zie dat wel gebeuren, als Balkenende zijn verstand verliest.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarvan minstens 3/4 vervolgens op andere manieren toch weer door de overheid betaald zal gaan worden (verslaafden zullen toch opgevangen blijven worden bijvoorbeeld). Net als wanneer men de HRA afschaft. Dat doet men toch niet zonder de getroffenen op een of andere manier te compenseren.
Opties genoeg, je zult het later dubbel en dwars terug moeten betalen door hogere lasten en andere ellende maar we kunnen prima onze snelwegen verkopen aan de hoogste bieder. En de NS en het spoor brengen ook wel miljarden op. Of Schiphol verpatsen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:42 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Typisch weer nederlandse spruitjementaliteit. Waar zijn de echte helden die gewoon voorstellen om 35 miljard euro meer te verdienen?
Dat zou een goed plan zijn indien het bedrijfsleven een budgettekort had. Overheden verdienen geen geld, dat stelen ze. Meer inkomsten voor de staat is meer diefstal. Ergo, de overheid moet bezuinigen (door zichzelf overbodig te maken, bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:42 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Typisch weer nederlandse spruitjementaliteit. Waar zijn de echte helden die gewoon voorstellen om 35 miljard euro meer te verdienen?
Dat heeft de overheid al gedaan. De meeste staatsbedrijven zijn al verkocht, maar dat kun je maar één keer doen. Alles wijst inmiddels op een failliete overheid.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Opties genoeg, je zult het later dubbel en dwars terug moeten betalen door hogere lasten en andere ellende maar we kunnen prima onze snelwegen verkopen aan de hoogste bieder. En de NS en het spoor brengen ook wel miljarden op. Of Schiphol verpatsen.
De onderdelen die ik aanwijs zijn prima te verkopen. Dat is echt wel winst op korte termijnquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:57 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dat heeft de overheid al gedaan. De meeste staatsbedrijven zijn al verkocht, maar dat kun je maar één keer doen. Alles wijst inmiddels op een failliete overheid.
maar ff keiharde cijfers overleggen waarmee je die mythe in een klap van de tafel kan vegen dat laat je dan achterwege..quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:19 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat ontwikkelingshulp een linkse hobby, nietszeggende onzin of weggegooid geld zou zijn is volgens mij een (hardnekkige) mythe, maar goed. Tvp'tje dus.
quote:http://www.telegraaf.nl/b(...)tenaar__.html?p=25,1
Ambtenaar krijgt gratis stoelmassage
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - De honderden ambtenaren van Verkeer & Waterstaat, die op kosten van de belastingbetaler tijdens kantooruren stoelmassages zouden krijgen, raken hun traktatie al weer kwijt.
Het departement had hiervoor maar liefst 200.000 euro per jaar uitgetrokken, exclusief btw. De Telegraaf had de hand weten te leggen op stukken van een thans lopende Europese aanbesteding van het ministerie voor komend jaar, waar dit uit bleek. De massages, die al plaatsvinden, zouden een 'preventief middel' zijn tegen ziekteverzuim. Daarom zouden de 600 medewerkers elke maand een of meerdere keren moeten worden behandeld.
Na vragen van deze krant over de massages, maakte het departement van minister Eurlings echter donderdagavond bekend dat de nieuwe aanvraag zal worden ingetrokken. Volgens een woordvoerder is het in deze tijd van financiële krapte belangrijk om "volledige soberheid" te betrachten. Waarschijnlijk kunnen alleen ict'ers van het departement in de toekomst nog even bijkomen op de kneedstoel.
Gewoon het beste vliegtuig van de plank kopen is rechts beleid. Raar gekonkel om werkgelegenheid en hoogwaardige technologie in Nederland te krijgen; clusterbeleid is een veel linksere reactie ala Fokker, Daf en andere gefaalde subsidieputten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:11 schreef Tijger_m het volgende:
Sinds wanneer is de JSF een linkse hobby?
Ken je RSV nog? Minister van Aardenne met zijn blanco cheques? Die kolenmachine.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
Gewoon het beste vliegtuig van de plank kopen is rechts beleid. Raar gekonkel om werkgelegenheid en hoogwaardige technologie in Nederland te krijgen; clusterbeleid is een veel linksere reactie ala Fokker, Daf en andere gefaalde subsidieputten.
Rekeningrijden afschaffen, ontwikkelingshulp afschaffen, voila : 10 miljard bespaard en alle ambtenaren die daarbij horen nog eens enkele tientallen miljoenen per jaar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:08 schreef Napalm het volgende:
Halleluja; eindelijk zal Den Haag keuzes moeten maken, wellicht zelfs visie tonen..
Jaah, RSV, ik kon ff niet op de naam komen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ken je RSV nog? Minister van Aardenne met zijn blanco cheques? Die kolenmachine.
Het is tijd dat Nederland eens echt wat gaat doen. Het eeuwige gepolder kan niet voor lange termijn succes zorgen want het is amper meer dan pappen en nathouden. Noem eens één serieuze ingreep de laatste 15 jaar welke niet is afgedwongen door pure directe noodzaak?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:35 schreef Klopkoek het volgende:
Sad dat rechtsjes zoals Napalm domme dingen als 'Halleluja' roepen. Mijn haat tegen rechts wordt alleen maar groter. Ze vinden zo'n crisis gewoonweg leuk.
Die verkiezingen zijn er in 2011. Ver genoeg weg van 2015 om het dan eens goed over bezuinigingen te laten gaanquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:43 schreef ouderejongere het volgende:
Leuk om te zien dat de regeringspartijen totaal verschillende oplossing hebben om het begrotingstekort dat ze zelf veroorzaakt hebben terug te dringen.
Er is maar 1 oplossing: nieuwe verkiezingen uitschrijven, laat de kiezer bepalen hoe zij vinden hoe we dit oplossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |