abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72224302
quote:
Kabinet zint per 2015 op bezuiniging 35 miljard
Van onze verslaggevers Douwe Douwes, Kim van Keken
Gepubliceerd op 28 augustus 2009 06:00, bijgewerkt op 28 augustus 2009 08:24

DEN HAAG -
Het kabinet zoekt naar manieren om in 2015 een financieel gat te dekken dat kan oplopen tot 35 miljard euro. Dat is ongeveer 20 procent van de rijksbegroting op jaarbasis – en de hele begroting van het ministerie van Onderwijs.

Minister Bos van Financiën heeft vorige week maandag tijdens een informele vergadering in het Catshuis aan de ministerraad verteld hoe de overheidsfinanciën er voor staan. Zelfs als de economie in de komende jaren met 2 procent per jaar groeit, heeft de overheid in 2015 een begrotingstekort van 5,5 procent van het binnenlands product. Dat is het dubbele van de grens die Europa hanteert, voordat er ingegrepen moet worden.

Bos en minister-president Balkenende hebben al aangegeven dat de begroting voor volgend jaar een ‘doorkijkje’ naar de middellange termijn zal bevatten. Mogelijk zullen zij met Prinsjesdag de instelling van een werkgroep bekendmaken, die de hele rijksbegroting gaat doorlichten. Ingrijpende hervormingen op de woning- en arbeidsmarkt zijn niet langer taboe, evenals het afstoten van volledige overheidstaken.

Het CDA zoekt de oplossing van de financiële problemen vooral in het verkleinen van de overheid. De christen-democraten willen voor de verkiezingen van 2011 beginnen met bezuinigen, bijvoorbeeld door wetgeving voor te bereiden.

De PvdA wil vooral kijken naar hervormingen aan de lastenkant, zoals snijden in de hypotheekrenteaftrek en de aftrek van pensioenpremies. Bovendien willen de sociaal-democraten een diepgravende analyse over de arbeidsmarkt, om te voorkomen dat werknemers die nu hun baan verliezen niet meer aan de bak komen als de economie weer aantrekt.

Afgelopen maart onderhandelde het kabinet over een crisispakket en de bezuinigingen op de langere termijn die daar tegenover moeten staan. De basis voor die gesprekken was het ‘lijstje-Gerritse’, een inventarisatie van mogelijke bezuinigingen, opgesteld door hoge ambtenaren.

Uit alle maatregelen in dat lijstje koos het kabinet uiteindelijk voor de verhoging van de AOW-leeftijd. Daarnaast werd afgesproken om in 2011 een begin te maken met bezuinigen. Eerder beginnen zou de economie beschadigen.

Het kabinet zal vandaag naar verwachting de onderhandelingen over de begroting voor 2010 afronden. De koopkracht zal volgend jaar gemiddeld tussen de 0,25 en 0,5 procent dalen. Volgens minister Donner van Sociale Zaken is het ‘uiterst merkwaardig’ dat de koopkracht nauwelijks daalt, terwijl de economie dit jaar met bijna 5 procent krimpt. ‘Herstel en werkgelegenheid zijn het allerbelangrijkst’, aldus Donner. ‘De fixatie op koopkracht is in deze tijden een verkeerde.’
Als ik rechts was zou ik nog maar een crisisje veroorzaken. Dan krijg je de overheid helemaal op de knieën en wordt het een slaaf van het grootkapitaal.

Walgelijk dit

Laten ze eerst maar eens uit zoeken waarom Nederland zo ongelovelijk hard getroffen wordt. Je zult zien dat andere landen niet zo diep hoeven te snijden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72224360
Misschien moeten ze eens in de eigen uitgaven snijden.
Geen JSF, minder ambtenaren, ontwikkelingshulp en andere linkse hobby's drastisch omlaag en je zit zo aan die 35 mld.

Ik bedoel, als ik lees dat er bij RWS 200 ton wordt begroot voor stoelmassages voor ambtenaars dan is er ruimte genoeg om te bezuinigen.

Maar ik vermoed dat de burger wel weer zwaarder belast zal worden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:10:18 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72224392
Dit was al bekend hoor mensen.
Het geld wat in de economie gestopt is om die te reanimeren moet terug, ooit.
Dus moeten wij bloeden, en hard ook.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_72224399
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:09 schreef Strolie75 het volgende:
Geen JSF, minder ambtenaren, ontwikkelingshulp en andere linkse hobby's drastisch omlaag en je zit zo aan die 35 mld.

Ik bedoel, als ik lees dat er bij RWS 200 ton wordt begroot voor stoelmassages voor ambtenaars dan is er ruimte genoeg om te bezuinigen.

Sinds wanneer is de JSF een linkse hobby? Is dat een nieuw rechts codewoord of zo?
pi_72224408
Laten ze maar eens gaan bezuinigen op al die ontwikkelingshulp. Koenders geeft veel te veel geld uit aan nietzeggende onzin. Verder kunnen er wel een aantal subsidies worden gestopt (milieuclubjes, kunst, enz). En als ze even die kinderbijslag buiten NL stoppen, hou je ook wel weer wat over.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:11:49 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72224421
Misschien omdat Nederland een handelsland is?

Enne Klopkoek, wat is je alternatief?
pi_72224446
We gingen toch een hoop geld verdienen aan die aandelen Fortis?
pi_72224523
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:11 schreef Tijger_m het volgende:
Sinds wanneer is de JSF een linkse hobby? Is dat een nieuw rechts codewoord of zo?
Er zit niet voor niks een komma tussen. Wacht, ik zet ze onder elkaar voor je:

JSF
Aantal ambtenaren
Ontwikkelingshulp en andere linkse hobby's

Jij begrijpen nu?
pi_72224547
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:11 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Laten ze maar eens gaan bezuinigen op al die ontwikkelingshulp. Koenders geeft veel te veel geld uit aan nietzeggende onzin. Verder kunnen er wel een aantal subsidies worden gestopt (milieuclubjes, kunst, enz). En als ze even die kinderbijslag buiten NL stoppen, hou je ook wel weer wat over.
Koenders is gewoon op kosten van de belastingbetaler aan het lobbyen voor een baantje bij de VN na deze kabinetsperiode.
pi_72224555
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:09 schreef Strolie75 het volgende:

Lekker makkelijk.

Wat ik me constant af vraag is hoe het kan dat landen zoals Duitsland en Frankrijk (vooral op de laatste wordt vaak gefoeterd) sneller uit de crisis komen. Nu is Duitsland wel nog dieper gezakt dan Nederland, maar ze komen er ook weer sneller uit en de overheidsfinancieën krijgen daar een minder grote opdoffer als hier. Voor Frankrijk geldt ongeveer hetzelfde hoewel daar het herstel trager is maar ook het 'dal' wat minder diep was.

Nederland lijkt er relatief slecht voor te staan. De vraag is hoe dat kan. Hoe kan het dat de overheidsfinancieën hier een grote opdoffer krijgen? Hoe kan het dat het herstel hier trager gaat? Hoe kan het dat zo'n enorme krimp is ontstaan?

Ik krijg hier echt een heel slecht gevoel bij. Dat CDA lacht nu in zijn vuistje want die wilden altijd al flink snijden in de overheid. Krijgen ze nu hun zin.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Donald Duck held vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:18:23 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72224598
ontwikkelingshulp stoppen. bam, 5 miljard per jaar ineens beschikbaar voor eigen problemen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:19:40 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72224638
quote:
Laten ze maar eens gaan bezuinigen op al die ontwikkelingshulp.
Dat om te beginnen! Die 4.5 miljard per jaar maakt het ook in Afrika SLECHTER i.p.v. beter.
censuur :O
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:19:55 #13
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_72224646
quote:
Dat ontwikkelingshulp een linkse hobby, nietszeggende onzin of weggegooid geld zou zijn is volgens mij een (hardnekkige) mythe, maar goed. Tvp'tje dus.
pi_72224652
TT is verkeerd.
Kabinet MOET 35 miljard bezuinigen.

En misschien is die crisis ook wel eens goed want het gaat niet snel beter worden aangezien achter de crisis de vergrijzing komt. Dus de bezuinigingen van 35 miljard per jaar moeten wel structureel zijn.
pi_72224730
Na het zuur komt er ... nog veel en veel meer zuur.
pi_72224760
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:11 schreef Hexagon het volgende:
Misschien omdat Nederland een handelsland is?

Enne Klopkoek, wat is je alternatief?
Dat is van die bullshit. België en Duitsland zijn net zo goed handelslanden en die worden aanzienlijk minder sterk geraakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72224778
Wat dacht je van het afschaffen van ontwikkelingshulp (veroorzaakt alleen maar verdere overbevolking en het helpt toch niets), het afstoten van de antillen en het snijden in al die duizenden belachelijke subsidies die jaarlijks verstrekt worden.

Scheelt je miljarden op jaarbasis, ik denk dat we er dan al (bijna) zijn.
pi_72224818
en ja hoor, daar wordt de lijn tussen arm en rijk weer wat duidelijker gemaakt.

Iedereen die nu redelijk meekomt (en dus eigenlijk de overgang tussen arm naar rijk is), zal een eventueel koophuis op moeten geven om op hun 70ste in een volkswijk bij hun kinderen in te moeten trekken wegens gebrek aan voldoende inkomen om zelfstndig te wonen.

helemaal top
Krijgt de overheid toch nog zijn zin.
Against all odds red ik het als alleenstaande moeder van vier in een ruime koopwoning.
Daar knok ik keihard voor!

Maar omdat we graag geld uitgeven aan Jan blanke-lapzwans-met-biertje-en-poot-op-salontafel en AllemanAchmed-die-niet-eens-hier-woont, "want dat staat zo leuk sociaal en ontwikkeld", en daarnaast graag absurde topsalarissen uitkeren of achterlijk dure spoorlijnen aanleggen (om ze vervolgens niet in gebruik te nemen zoals het bedoeld was) is het niet meer dan redelijk dat ik wat inlever en toch maar naar een flat 10 hoog vertrek.

Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:27:35 #19
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_72224850
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als ik rechts was zou ik nog maar een crisisje veroorzaken. Dan krijg je de overheid helemaal op de knieën en wordt het een slaaf van het grootkapitaal.

Walgelijk dit

Laten ze eerst maar eens uit zoeken waarom Nederland zo ongelovelijk hard getroffen wordt. Je zult zien dat andere landen niet zo diep hoeven te snijden.
Dat hoeft niet onderzocht te worden hoor.

De Nederlandse economie is een geheel open economie en voor 60 to 70% afhankelijk van het buitenland. handel (export/import), vestigingen van hoofdkantoren van buitenlandse bedrijven of leveren van service aan het buitenland (doorvoer, baggeren/watermanagment, ) enz

Daarom wordt Nederland harder getroffen dan onze directe buren, hoewel het in de GB en in landen als Spanje er toch een stuk slechter aan toegaat op dit moment.

En dat we alle "reddings"-plannetjes van de regering ooit een keer weer moesten gaan compenseren met bezuinigingen en lasten verzwaringen was allang duidelijk en nu totaal geen nieuws meer.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_72224965
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:27 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat hoeft niet onderzocht te worden hoor.

De Nederlandse economie is een geheel open economie en voor 60 to 70% afhankelijk van het buitenland. handel (export/import), vestigingen van hoofdkantoren van buitenlandse bedrijven of leveren van service aan het buitenland (doorvoer, baggeren/watermanagment, ) enz

Daarom wordt Nederland harder getroffen dan onze directe buren, hoewel het in de GB en in landen als Spanje er toch een stuk slechter aan toegaat op dit moment.

En dat we alle "reddings"-plannetjes van de regering ooit een keer weer moesten gaan compenseren met bezuinigingen en lasten verzwaringen was allang duidelijk en nu totaal geen nieuws meer.
Ik heb dus uitgelegd dat ik in dat excuus niet geloof.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:33:50 #21
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_72225001
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is van die bullshit. België en Duitsland zijn net zo goed handelslanden en die worden aanzienlijk minder sterk geraakt.
België weet ik niet. Maar Duitsland is een hele andere economie dan Nederland. Nederland is veel meer dienstgericht dan bv Uk of Duitsland. De groei nu in Duitsland zal Nederland dus pas later op reageren.
pi_72225183
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland lijkt er relatief slecht voor te staan. De vraag is hoe dat kan. Hoe kan het dat de overheidsfinancieën hier een grote opdoffer krijgen? Hoe kan het dat het herstel hier trager gaat? Hoe kan het dat zo'n enorme krimp is ontstaan?
Omdat er hier teveel geld is besteedt aan werkweigeraars, asielzoekers en andere tuig. Daarbij is er de laatste 20 jaar helemaal niets in het land geinvesteerd, de groei is enkel voortgekomen uit de consumptie van de tweede, derde en vierde hypotheek. Daar betalen we nu letterlijk de prijs voor.
pi_72225201
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:33 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

België weet ik niet. Maar Duitsland is een hele andere economie dan Nederland. Nederland is veel meer dienstgericht dan bv Uk of Duitsland. De groei nu in Duitsland zal Nederland dus pas later op reageren.
Het blijft raar. Het is namelijk niet zo dat de Duitse en Franse overheden amper niks hebben uitgegeven. En toch staan ze er minder slecht voor.

Bovendien was het zo dat in de tijd van hoogconjunctuur (toen Balkie zichzelf op de borst zat te kloppen) Nederland niet bij de 'toplanden' hoorde.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72225223
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:41 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Omdat er hier teveel geld is besteedt aan werkweigeraars, asielzoekers en andere tuig.
Ja hoor. De economische crisis werd hier bestreden door asielzoekers te pamperen. Ga toch weg.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72225274
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja hoor. De economische crisis werd hier bestreden door asielzoekers te pamperen. Ga toch weg.
Een economische crisis kun je niet bestrijden. Wel kun je gezonde overheidsfinancien hebben voordat de crisis komt, maar dat hadden we niet. Daarbij is er helemaal nergens in geinvesteerd behalve in gelukszoekers en luilakken. Daar betalen we nu de prijs voor, jammer genoeg gaan ze het weer bij de werkenden halen.
pi_72225312
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Een economische crisis kun je niet bestrijden. Wel kun je gezonde overheidsfinancien hebben voordat de crisis komt, maar dat hadden we niet. Daarbij is er helemaal nergens in geinvesteerd behalve in gelukszoekers en luilakken. Daar betalen we nu de prijs voor, jammer genoeg gaan ze het weer bij de werkenden halen.

Oké, nu haak ik af.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72225391
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Oké, nu haak ik af.
Haak maar weer af hoor. Het is gewoon een feit dat Nederland al twintig jaar lang niks heeft gedaan. Er is niet geinvesteerd in de infrastructuur, Schiphol heeft niet kunnen uitbreiden, de Tweede Maasvlakte is er nog steeds, etcetera. Gevolgen voor het land zijn schrijnend, mensen zijn allemaal later thuis omdat ze in de file staan of ze staan als pakvee in de trein, Schiphol is uit de top tien van grootste luchthavens gevallen, de Rotterdamse haven is in een vrije val belandt. Nee, het gaat niet meer goedkomen met Nederland, met dank aan links.
pi_72225452
Ze proberen jongeren wijs te maken hoe ze met geld om moeten gaan, om niet in de schulden te komen voor hun dure scooter. Maar zelf kan heb kabinet totaal niet met geld omgaan. We zitten in een crisis, dat betekent dat sommige plannen de koelkast in moeten en je minder uit moet geven. Maar nee, we plukkken de burger nog verder kaal. In Engeland doen ze dat beter, lagere lasten voor de burger zodat ze meer bestedingsruimte hebben en de economie weer opveert. De mentaliteit van onze regering faalt gewoon hard.
Powered by Janetje®
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:52:03 #29
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72225461
We staan er mede zo slecht voor omdat we geen jonge buitenlanders meer toelaten in onze economie, terwijl we een flink tekort aan beroepsbevolking hebben. Maar goed, zo'n standpunt is natuurlijk alles behalve populair want dat bekt niet lekker
pi_72225512
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:52 schreef Grumpey het volgende:
We staan er mede zo slecht voor omdat we geen jonge buitenlanders meer toelaten in onze economie, terwijl we een flink tekort aan beroepsbevolking hebben.
Hoe kan het dan dat hoogopgeleiden momenteel geen werk kunnen vinden? In een maand of drie tijd is het totaal omgedraaid.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:57:24 #31
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72225600
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:26 schreef Exoteria het volgende:
en ja hoor, daar wordt de lijn tussen arm en rijk weer wat duidelijker gemaakt.

Iedereen die nu redelijk meekomt (en dus eigenlijk de overgang tussen arm naar rijk is), zal een eventueel koophuis op moeten geven om op hun 70ste in een volkswijk bij hun kinderen in te moeten trekken wegens gebrek aan voldoende inkomen om zelfstndig te wonen.

helemaal top
Krijgt de overheid toch nog zijn zin.
Against all odds red ik het als alleenstaande moeder van vier in een ruime koopwoning.
Daar knok ik keihard voor!

Maar omdat we graag geld uitgeven aan Jan blanke-lapzwans-met-biertje-en-poot-op-salontafel en AllemanAchmed-die-niet-eens-hier-woont, "want dat staat zo leuk sociaal en ontwikkeld", en daarnaast graag absurde topsalarissen uitkeren of achterlijk dure spoorlijnen aanleggen (om ze vervolgens niet in gebruik te nemen zoals het bedoeld was) is het niet meer dan redelijk dat ik wat inlever en toch maar naar een flat 10 hoog vertrek.

Het is inderdaad niet het eind van de wereld hoor, een flat 10 hoog. Misschien moeten we met zun allen ook even wat minder eisen gaan stellen. Als een alleenstaande moeder met 4 kinderen een mooi koophuis kan hebben, dan gaat het helemaal niet zo slecht op dit moment toch?
pi_72225643
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:57 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet het eind van de wereld hoor, een flat 10 hoog. Misschien moeten we met zun allen ook even wat minder eisen gaan stellen. Als een alleenstaande moeder met 4 kinderen een mooi koophuis kan hebben, dan gaat het helemaal niet zo slecht op dit moment toch?
Inderdaad, met de huizenmarkt is helemaal niets mis
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:59:16 #33
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_72225645
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Walgelijk dit

De rijksbegroting is 233 miljard euro op een BBP van nog geen 600 miljard.
Wie is hier nu het "grootkapitaal"
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_72225656
Als ik over het geld besliste , zou ik eerst Nederland redde dus

Ontwikkelingshulp (tijdelijk) stopzetten
Troepen uit Afghanistan/Irak halen
Kinderbijslag alleen in Nederland geldig, dus niet naar andere landen

Verder weet ik het even niet meer
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:01:04 #35
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72225701
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:53 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Hoe kan het dan dat hoogopgeleiden momenteel geen werk kunnen vinden? In een maand of drie tijd is het totaal omgedraaid.
Wat ik bedoel te zeggen is dat de gemiddelde leeftijd van werkenden binnen enkele jaren op 55 ligt, in amerika ligt deze bijvoorbeeld op 35. Als we nu niet beginnen met het verjongen van onze samenleving door jonge buitenlanders toe te laten, dan hebben we over een decennia echt niet meer die gunstige samenleving als die we nu gewend zijn, en zal er linksom of rechtsom sowieso flink gekrompen moeten worden.
Het is een paradox misschien, maar juist buitenlanders zijn nodig om onze welvaart in stand te houden op het niveau zoals we nu gewend zijn. Maar ach, roep dat nu maar eens in de tweede kamer
  Donald Duck held vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:03:00 #36
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72225767
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:52 schreef Grumpey het volgende:
We staan er mede zo slecht voor omdat we geen jonge buitenlanders meer toelaten in onze economie, terwijl we een flink tekort aan beroepsbevolking hebben. Maar goed, zo'n standpunt is natuurlijk alles behalve populair want dat bekt niet lekker
Na dat verzoek van Wilders om uit te rekenen wat allochtonen kosten, kwamen de resultaten van een eerder onderzoek ook weer bovendrijven. Daaruit bleek dat allochtonen als geheel alleen maar geld kosten ipv opbrengen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:06:01 #37
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72225847
Je ziet zelf toch wel in dat ik dat onderzoek eerst wel eens nader wil bekijken, om de waarde ervan te kunnen inschatten? sowieso ben ik benieuwd naar de berekening van 'opbrengsten'.

Wat ik zeg richt zich alleen op jonge allochtonen namelijk, het toelaten van allochtonen die niets toevoegen aan onze economie is een heel ander punt.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:06:22 #38
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_72225858
Mooie aanleiding om eens flink met de botte bijl in die linkse hobby's te hakken.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_72225878
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:41 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Omdat er hier teveel geld is besteedt aan werkweigeraars, asielzoekers en andere tuig. Daarbij is er de laatste 20 jaar helemaal niets in het land geinvesteerd, de groei is enkel voortgekomen uit de consumptie van de tweede, derde en vierde hypotheek. Daar betalen we nu letterlijk de prijs voor.
Zelden zoveel onzin in één post gezien.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_72225927
Kort gezegd : Ik vind dat de rijken het meest gekord moeten worden en de armsten het minste
pi_72225940
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:06 schreef Xenomaniac het volgende:
Mooie aanleiding om met de botte bijl eens flink te hakken in de linkse hobby's.
Leuk woord hè, "linkse hobby's".

Ze zouden ook eens de bijl kunnen zetten in "rechtse hobby's". Alleen al met de hypotheekrenteaftrek kun je 11 miljard besparen, dat is al 1/3 van het gewenste bedrag.
pi_72226042
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:06 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Zelden zoveel onzin in één post gezien.
Wil je zeggen dat het niet waar is dan De groei in Nederland is volledig gefinancierd door huizenbezitters en dat moet dus nu terugbetaald worden. Dat dit problematisch zal zijn omdat de overheid enkel maar in luilakken en gelukzoekers heeft 'geïnvesteerd' staat als een paal boven water.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:13:45 #43
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_72226048
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:09 schreef Igen het volgende:
Ze zouden ook eens de bijl kunnen zetten in "rechtse hobby's". Alleen al met de hypotheekrenteaftrek kun je 11 miljard besparen, dat is al 1/3 van het gewenste bedrag.
Heeft rechts maar 1 hobby?
En die ene hobby kost maar 11 miljard?
Valt me nog mee.

Doe mij eens net zo'n lijstje van de linkse hobby's.
Namen en rugnummers graag.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_72226104
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Leuk woord hè, "linkse hobby's".

Zie hier de denkwijze van een communist.. Belastingkorting geven is iets heel anders dan geld uitdelen aan werkweigeraars. Zelfs als je de HRA afschaft zal de belasting flink naar beneden moeten.
pi_72226121
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:13 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Valt me nog mee.

Uh, misschien was het een voorbeeld?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2009 12:16:14 ]
pi_72226171
Waar blijft nou dat zoet waar Jan-Peter het jááááááren geleden over had?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:18:40 #47
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72226178
Defensie, lage winstbelastingen, aanleggen van grote infrastructurele heisa welke duurder uitvalt en niet gebruikt wordt, zo lastig is het niet hoor, elke politieke richting verkloot wel ergens geld.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:19:00 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72226190
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:01 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen is dat de gemiddelde leeftijd van werkenden binnen enkele jaren op 55 ligt, in amerika ligt deze bijvoorbeeld op 35. Als we nu niet beginnen met het verjongen van onze samenleving door jonge buitenlanders toe te laten, dan hebben we over een decennia echt niet meer die gunstige samenleving als die we nu gewend zijn, en zal er linksom of rechtsom sowieso flink gekrompen moeten worden.
Het is een paradox misschien, maar juist buitenlanders zijn nodig om onze welvaart in stand te houden op het niveau zoals we nu gewend zijn. Maar ach, roep dat nu maar eens in de tweede kamer
ONZIN! Wij Nederlanders hebben bewust gekozen voor een afname van de groei van de bevolking, anders hadden we zelf heus wel meer kinderen kunnen produceren.
Het hele probleem met "buitenlanders" is dat de buitenlanders die hier komen netto geld kosten. Dat doen zeer veel landen (Canada, USA, Australie, Nieuw Zeeland, etc.) veel beter: daar zijn buitenlanders welkom als ze een goede opleiding en goede baan hebben. Daar heb je wat aan als land, niet aan lapzwansen.
censuur :O
pi_72226216
Ontwikkelingshulp stoppen
Flink snijden in de (voornamelijk linkse) subsidies (200.000 euro voor een flashgame !)
Andere linkse hobby's beëindigen
ABN AMRO verkopen
Fortis verkopen
Immigranten het land uit, en immigratiestop
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_72226223
Tijd om die cultuursubsidies de nek om te draaien. Dat is een industrie die uitsluitend voor eters uit de staatsruif is weggelegd.
pi_72226226
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zie hier de denkwijze van een communist.. Belastingkorting geven is iets heel anders dan geld uitdelen aan werkweigeraars. Zelfs als je de HRA afschaft zal de belasting flink naar beneden moeten.
Dat is kommaneuken. Ze hadden het evengoed koopsubsidie kunnen noemen, want om een huis te kunnen kopen moet je werken. En dan betaal je belasting.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2009 12:21:12 ]
pi_72226231
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:13 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Valt me nog mee.

Van die 11 miljard klopt ook weinig.... het is uiteindelijk 'maar' 3 miljard (die 11 is al een hoog bedrag) en ik hou hier rekening met overdrachtsbelasting en OZB)....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72226241
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
Tijd om die cultuursubsidies de nek om te draaien. Dat is een industrie die uitsluitend voor eters uit de staatsruif is weggelegd.
Wat dacht je van alle subsidies, scheelt meteen 20 miljard.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:21:28 #54
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72226248
quote:

[..]

ik kan je ook op je eigen beredenering pakken, want het geld dat naar een werkweigeraar gaat komt ook voor 100% weer terug in de economie, net als die aftrek.
pi_72226275
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is kommaneuken. Ze hadden het evengoed koopsubsidie kunnen noemen, want om een huis te kunnen kopen moet je werken. En dan betaal je belasting.
Het blijft een communistische denkwijze. Volgens jouw redenatie bezit de overheid 100% van jouw inkomen en alles wat je niet aan belasting hoeft af te dragen is subsidie.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:23:12 #56
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_72226288
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:16 schreef Igen het volgende:
Uh, misschien was het een voorbeeld?
Misschien een beetje een beroerd voorbeeld?
Profiteren Henk en Truus met hun koopflatje in Osdorp niet van de aftrek en is dat alleen voorbehouden aan Jan-Willem en Mabel in zuid?

Maar goed, het was een voorbeeld dus je hebt meer rechtse hobby's in petto.
Vertel.
pi_72226309
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:21 schreef Grumpey het volgende:

[..]

ik kan je ook op je eigen beredenering pakken, want het geld dat naar een werkweigeraar gaat komt ook voor 100% weer terug in de economie, net als die aftrek.
Dus gratis geld is goed voor de economie Daarbij gaan er kostbare manuren verloren door hun.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:24:40 #58
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72226324
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

ONZIN! Wij Nederlanders hebben bewust gekozen voor een afname van de groei van de bevolking, anders hadden we zelf heus wel meer kinderen kunnen produceren.
Het hele probleem met "buitenlanders" is dat de buitenlanders die hier komen netto geld kosten. Dat doen zeer veel landen (Canada, USA, Australie, Nieuw Zeeland, etc.) veel beter: daar zijn buitenlanders welkom als ze een goede opleiding en goede baan hebben. Daar heb je wat aan als land, niet aan lapzwansen.
een opmerking later gaf ik dat zelf ook al aan. Maar goed, blijft het punt: we moeten dus wel de deur wijd open gaan zetten voor jonge, goede allochtonen. Iets wat nu echt veel te weinig gedaan wordt.

Ik heb het gevoel dat veel mensen onderschatten wat voor enorme druk die vergrijzing op onze economie gaat geven, en wie mogen dat betalen? Precies, de mensen die geboren zijn in de jaren 60/70/80/90, en wel tot hun 70e
pi_72226346
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:23 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Misschien een beetje een beroerd voorbeeld?
Profiteren Henk en Truus met hun koopflatje in Osdorp niet van de aftrek en is dat alleen voorbehouden aan Jan-Willem en Mabel in zuid?

Maar goed, het was een voorbeeld dus je hebt meer rechtse hobby's in petto.
Vertel.
HSL, betuweroute, JSF, ontwikkelingssamenwerking*, om eens wat te noemen.

* Lees maar eens hoe het zat met de ontwikkelingshulp aan Afrika tijdens de koude oorlog. Dan zul je al gauw begrijpen dat het in de westerse wereld juist een rechtse hobby is.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:25:33 #60
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_72226347
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:24 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus gratis geld is goed voor de economie Daarbij gaan er kostbare manuren verloren door hun.
Beide opmerkingen zijn waar idd.
pi_72226357
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 11:51 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ze proberen jongeren wijs te maken hoe ze met geld om moeten gaan, om niet in de schulden te komen voor hun dure scooter. Maar zelf kan heb kabinet totaal niet met geld omgaan. We zitten in een crisis, dat betekent dat sommige plannen de koelkast in moeten en je minder uit moet geven. Maar nee, we plukkken de burger nog verder kaal. In Engeland doen ze dat beter, lagere lasten voor de burger zodat ze meer bestedingsruimte hebben en de economie weer opveert. De mentaliteit van onze regering faalt gewoon hard.
En die rechtse mentaliteit werkt dus niet. Zelfs de Labour-partij is daar rechts geworden met als gevolg dat ze in simpele kaders denken zoals 'lastenverlichting', wat dus niet hielp. Die BTW-verlaging was een grote farce.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72226364
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:13 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat het niet waar is dan De groei in Nederland is volledig gefinancierd door huizenbezitters en dat moet dus nu terugbetaald worden. Dat dit problematisch zal zijn omdat de overheid enkel maar in luilakken en gelukzoekers heeft 'geïnvesteerd' staat als een paal boven water.
De groei in Nederland is volledig gefinancierd door huizenbezitters? Ehm ja, en door autobezitters, computerbezitters en koelkastbezitters. Het is onduidelijk wat je bedoelt. Groei ontstaat door hoge huizenprijzen? Of door rente-aftrek?

Dat de regelingen voor sociale zekerheid in de jaren tachtig en negentig wat te coulant waren, geef ik toe, maar op dat gebied is veel veranderd en onderhand bestaat er een aardig rechtvaardig systeem. Om immigranten af te beelden als een "investering in tuig" vind ik nogal stompzinnig en simpel.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_72226385
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:25 schreef Igen het volgende:

[..]

* Lees maar eens hoe het zat met de ontwikkelingshulp aan Afrika tijdens de koude oorlog. Dan zul je al gauw begrijpen dat het in de westerse wereld juist een rechtse hobby is.
Ja klopt. Jan Pronk wilde dat toen veranderen maar kreeg de wind van voren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72226415
quote:

[..]

Pardon? Belasting afhankelijk maken van de hoogte van iemands' hypotheek lijkt me nou niet bepaald liberaal...
pi_72226423
quote:

[..]

Grapjas. De HSL is een linkse hobby, rechts vind het vliegtuig (terecht) het betere alternatief. De Betuwelijn is om zeep geholpen door links, vanwege de eisen die zij gestel hebben. JSF is dan als enige weer noodzakelijk aangezien de F16's letterlijk uit de lucht vallen. Ontwikkelingssamenwerking rechts noemen is gewoon waanzin.
pi_72226427
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:26 schreef lightbearer het volgende:

[..]

De groei in Nederland is volledig gefinancierd door huizenbezitters? Ehm ja, en door autobezitters, computerbezitters en koelkastbezitters. Het is onduidelijk wat je bedoelt. Groei ontstaat door hoge huizenprijzen? Of door rente-aftrek?

Dat de regelingen voor sociale zekerheid in de jaren tachtig en negentig wat te coulant waren, geef ik toe, maar op dat gebied is veel veranderd en onderhand bestaat er een aardig rechtvaardig systeem. Om immigranten af te beelden als een "investering in tuig" vind ik nogal stompzinnig en simpel.
'Te coulant' Jonge, nu kom je zelfs als je twee ledematen mist niet meer in de WIA en zul je moeten bijklussen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72226476
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:27 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Pardon? Belasting afhankelijk maken van de hoogte van iemands' hypotheek lijkt me nou niet bepaald liberaal...
Klopt, maar het is de enige denivellerende maatregel die Nederland heeft dus terecht dat de liberalen zich zorgen maken over het afschaffen hiervan.
pi_72226486
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Grapjas. De HSL is een linkse hobby, rechts vind het vliegtuig (terecht) het betere alternatief. De Betuwelijn is om zeep geholpen door links, vanwege de eisen die zij gestel hebben. JSF is dan als enige weer noodzakelijk aangezien de F16's letterlijk uit de lucht vallen. Ontwikkelingssamenwerking rechts noemen is gewoon waanzin.
Ah, je hebt mijn raad niet opgevolgd en niet de geschiedenis van de ontwikkelingshulp opgezocht?

Okee, dan zal ik het kernpunt verklappen: het doel van ontwikkelingshulp is traditioneel het winnen van zieltjes voor het westerse, kapitalistische systeem. Als dat geen rechtse hobby is, dan weet ik het ook niet meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2009 12:30:54 ]
pi_72226512
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:21 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat dacht je van alle subsidies, scheelt meteen 20 miljard.
Puik idee! Wie niet produceert zal ook niet eten.
pi_72226516
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:26 schreef lightbearer het volgende:

[..]

De huizenbezitters hebben massaal de virtuele overwaarde gefinancierd en vervolgens uitgegeven aan auto's, computers en koelkasten. Die moet worden terugbetaald.

Deze virtuele overwaarde wordt trouwens voornamelijk gecreëerd door de overheid die weigert grond ter beschikking te stellen aan zijn bevolking.
pi_72226521
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Klopt, maar het is de enige denivellerende maatregel die Nederland heeft dus terecht dat de liberalen zich zorgen maken over het afschaffen hiervan.
De verhoogde politie-uitgaven zijn ook een denivellerende maatregel. Vooral als je kijkt wie dat ten goede komt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72226547
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De verhoogde politie-uitgaven zijn ook een denivellerende maatregel. Vooral als je kijkt wie dat ten goede komt.
Niet de 'rijken' hoor. Die wordt vooral getroffen door de jaloezie van agenten.,
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:34:19 #73
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_72226584
quote:
HSL, betuweroute,
Ik zou toch zweren dat 'paars' dat besloten heeft.
quote:
JSF,
Dat is geen rechtse hobby maar een keuze van Defensie.
quote:

ontwikkelingssamenwerking*, om eens wat te noemen.
Nou, inderdaad, daar noem je ook wat.
Een zeer rechts issue, ontwikkelingssamenwerking.
quote:
Zeg krullebol, de koude oorlog is alweer zo'n 20 jaar over.
pi_72226621
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Fijn dat jij weet waar liberalen zich zoal zorgen over maken, maar denivelleren - het bewust vergroten van de verschillen tussen arm en rijk door ongelijke belastingmaatregelen - is niet liberaal.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:36:14 #75
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_72226628
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
Whehehe, staat ie de zegeningen van links rond te toeteren, komt ie met Pronk.
Fail.
pi_72226693
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

pi_72226706
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:34 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Ik zou toch zweren dat 'paars' dat besloten heeft.
Paars was toch met de VVD? En een tijd van vrijheid blijheid?

En die HSL, daar gaan treinen met een gigantische toeslag op rijden, en dus is het enige nut ervan, dat louche bankiers en andere rijke zakenlieden wat langer kunnen uitslapen. Dat klinkt mij behoorlijk als "rechtse hobby" in de oren.
quote:
[..]

Dat is geen rechtse hobby maar een keuze van Defensie.
Volgens mij leven wij niet in Turkije en staat de regering boven defensie. Niet omgekeerd.
quote:
[..]

Nou, inderdaad, daar noem je ook wat.
Een zeer rechts issue, ontwikkelingssamenwerking.
[..]

Zeg krullebol, de koude oorlog is alweer zo'n 20 jaar over.
Ik heb geen krullen. Ik heb zelfs geen lang haar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2009 12:39:52 ]
pi_72226718
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:35 schreef lightbearer het volgende:

[..]

Fijn dat jij weet waar liberalen zich zoal zorgen over maken, maar denivelleren - het bewust vergroten van de verschillen tussen arm en rijk door ongelijke belastingmaatregelen - is niet liberaal.
Het is de enige denivellerende maatregel op honderden nivellerende maatregelen, mag het een keer?
pi_72226860
Dan vlug nog een half miljoen verrijkers en gelukszoekers binnen halen, is zo dit tekort terug gewonnen.
pi_72226894
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:31 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De huizenbezitters hebben massaal de virtuele overwaarde gefinancierd en vervolgens uitgegeven aan auto's, computers en koelkasten. Die moet worden terugbetaald.

Deze virtuele overwaarde wordt trouwens voornamelijk gecreëerd door de overheid die weigert grond ter beschikking te stellen aan zijn bevolking.
Daar heb je wel gelijk in. Zolang de overheid bouwen blijft bemoeilijken en huishoudens kleiner blijven worden, zullen de huizenprijzen niet gaan dalen. Het feit dat de overheid een deel van de prijs voor die hypotheken betaalt middels de HRA draagt daar overigens ook aan bij. Wanneer de huizenprijzen wel gaan dalen, zullen de mensen die op dat moment een huis hebben met een hoge hypotheek hun spaargeld zien verminderen.

Het is echter onmogelijk dat zoiets verantwoordelijk is voor de hele economische groei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')