LOL OMG OMGquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Whehe vluchten voor de economische crisis?... nou waar was dat plaatje dat laatst gepost werd over geldgierige moslims?
Oh die enkele tientallen maakt dus ook geen verschil op een totaal van een miljoen allochtonenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:07 schreef Koewam het volgende:
Kleine nuance... de ondernemende, ambitieuze en hoogopgeleide Marokkanen en Turken gaan weer terug.
En dat is wel zorgelijk te noemenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:07 schreef Koewam het volgende:
Kleine nuance... de ondernemende, ambitieuze en hoogopgeleide Marokkanen en Turken gaan weer terug.
Kan, maar de uitvreters blijven dus, en de mensen die bereid zijn om te werken en een leven op te bouwen vertrekken. Zie je het verschil?quote:
Jij gaat later de reet van je demente ouders afvegen??quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:07 schreef maickeltje het volgende:
[..]
HULDE!!!!!!!!!!!
Je hebt namelijk aan geen 1 allochtoon wat.
Nee natuurlijk niet, dat is ook het 'kutte' aan dit hele geheel. Van mij mogen ze blijven, en moeten de mensen die géén last hebben van de economische crisis (de uitbuiters) oprotten. De mensen die nu vertrekken zijn slachtoffer van iets waar ze geen blaam aan hebben, en dat is op z'n zachtst gezegd jammer te noemen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar als de hoogopgeleiden teruggaan.. Dan blijven de eh.. minder begaafden dus achter. Is dan het probleem wel opgelost?
Ja hoor als een geleerde allochtoon dat niet doet, doe ik dat wel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:09 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Jij gaat later de reet van je demente ouders afvegen??
En ook nog fucking veel belasting betalen om de aow op te kunnen hoesten??quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:10 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Ja hoor als een geleerde allochtoon dat niet doet, doe ik dat wel.
Ik word helaas maar 54 heb ik mij laten vertellen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:12 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
En ook nog fucking veel belasting betalen om de aow op te kunnen hoesten??
Meki wanneer vertrek jij?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:21 schreef Meki het volgende:
deze TS is 54 jaar en heeft verstand van een elfjarige ?
en nog een racist en PVV stemmer
Zéér goed punt, Nederland is qua lonen erbarmelijk te noemen als je een beetje internationaal werk kan krijgen, hoewel daar wel tegenover staat dat ons sociale stelsel beter is, en dat in het buitenland nog al eens te wensen over laat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:25 schreef Muzz_ het volgende:
In Marokko / Turkije kun je een mooie villa kopen voor een ton. Je krijgt (als je voor een Multinational werkt) meer betaald dan hier in Nederland. Waarom zouden ze blijven plakken?
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:25 schreef Steven.seagal het volgende:
Allemaal die n00b WildersBashers hier. Wilders for president!!!
Weer heerlijk generaliserend Mekiquote:
He in de OP wordt gesproken over hoogopgeleide Marokkanen die vertrekkenquote:
Kunnen ze eigenlijk hun zorgverzekering behouden ondanks dat ze in Marokko oid wonen? (Langdurig).quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zéér goed punt, Nederland is qua lonen erbarmelijk te noemen als je een beetje internationaal werk kan krijgen, hoewel daar wel tegenover staat dat ons sociale stelsel beter is, en dat in het buitenland nog al eens te wensen over laat.
Maargoed, het is maar net waar je concessies in wilt maken hé.
Wel als ze staatsburger blijven en een gedeelte van de tijd in Nederland wonen lijkt me, maargoed dan moet je alweer twee adressen en dergelijke hebben. En de kosten daarvan lijken me ook niet gering.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:31 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Kunnen ze eigenlijk hun zorgverzekering behouden ondanks dat ze in Marokko oid wonen? (Langdurig).
De rest blijft gelukkig hier.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:07 schreef Koewam het volgende:
Racistquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee jij bent diegene die een racist uithangt en blij is dat veel mensen weg gaan
jij loopt achter PVV aan en je leider Wilders..
Jaa de meest productieve en economisch welvarende mensen blijven inderdaad hier ja (quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De rest blijft gelukkig hier.²
Ik ook, ik snap eigenlijk ook niet wat ze nog in dit land doen, koud, duur, te veel regels.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:55 schreef MrX1982 het volgende:
Met vrijwillige remigratie is opzich niets mis. Het is wel jammer voor dit land als het goed opgeleide beschaafde allochtonen zijn aan de andere kant kan ik me er wel iets bij voorstellen dat mensen terug gaan naar waar hun roots liggen.
Ik ben dit jaar op vakantie geweest in West-Turkije, Gumbet om precies te zijn en dat deel van Turkije heeft me aangenaam verrast. Modern, lekker weer, goedkoop, vriendelijke mensen etc. Als ik Turk zou zijn had ik het ook wel geweten.
Dat vroeg ik mezelf ook af. Natuurlijk is er een verschil tussen vakantie en ergens permanent wonen maar het oogt in ieder geval aangenaam om in het westelijke deel van Turkije te leven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:56 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Ik ook, ik snap eigenlijk ook niet wat ze nog in dit land doen, koud, duur, te veel regels.
Waarom? Als je hier geboren bent dan lijkt het me toch prettiger om in een eensgezinde samenleving op te groeien dan al die religieuze regeltjes op je dak te krijgen die je eigenlijk niet zo gewend bent. Het kan maar zo zijn dat je dat wel liever hebt natuurlijk, maar over 't algemeen lijkt 't me prettiger om van 'westerse' samenleving naar 'westerse' samenleving te verhuizen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:24 schreef Meh7 het volgende:
Als wij zouden emigreren is het land waar wij naartoe zouden emigreren natuurlijk snel gekozen, terwijl jullie eerder zouden kiezen voor België, Duitsland, Amerika, Nieuw Zeeland of Australië o.i.d.
Als je in een westerse samenleving wil wonen, dan zit je in Nederland gewoon goed natuurlijk, dan hoef je in principe niet te emigreren. Voor de keuze van bijvoorbeeld Turken voor Turkije, zullen de roots natuurlijk wel een rol spelen, het geeft een vertrouwd gevoel denk ik. Daarnaast zijn er in Turkije ook genoeg verwesterde steden, als je naar Turkije verhuist om te werken voor een multi-national, is er een grote kans dat je op zo'n plaats terecht komt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Waarom? Als je hier geboren bent dan lijkt het me toch prettiger om in een eensgezinde samenleving op te groeien dan al die religieuze regeltjes op je dak te krijgen die je eigenlijk niet zo gewend bent. Het kan maar zo zijn dat je dat wel liever hebt natuurlijk, maar over 't algemeen lijkt 't me prettiger om van 'westerse' samenleving naar 'westerse' samenleving te verhuizen.
Let wel, het kan ook zijn dat je cultuurverschillen juist super vindt natuurlijk, persoonlijk zou ik ook graag naar de Emiraten verhuizen
Je hebt toch Turkse roots? Heb je als je in Turkije bent dan niet het gevoel alsof je thuis komt of hoofdzakelijk een vakantiegevoel en wil je het daarbij houden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:24 schreef Meh7 het volgende:
Nou jongens, om jullie vraag te beantwoorden, hoewel onze (ik spreek even in het algemeen) roots in een ander land liggen, zijn wij hier geboren, hier opgegroeid, is onze familie hier, zijn onze vrienden hier, studeren wij hier, werken wij hier en kortom leven wij hier. In die context is emigreren voor ons net zo natuurlijk als voor jullie. Als wij zouden emigreren is het land waar wij naartoe zouden emigreren natuurlijk snel gekozen, terwijl jullie eerder zouden kiezen voor België, Duitsland, Amerika, Nieuw Zeeland of Australië o.i.d.
Dat zeker, je hebt hier ook weinig grote internationale bedrijven in schubbekutteveen om maar iets te noemen, maar volgens mij is het emigreren voor een baan die je wordt aangeboden of waar je op solliciteert niet echt een reden om aan te kaarten in relatie tot Wilders en de economische crisis waar dit topic om draait.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als je in een westerse samenleving wil wonen, dan zit je in Nederland gewoon goed natuurlijk, dan hoef je in principe niet te emigreren. Voor de keuze van bijvoorbeeld Turken voor Turkije, zullen de roots natuurlijk wel een rol spelen, het geeft een vertrouwd gevoel denk ik. Daarnaast zijn er in Turkije ook genoeg verwesterde steden, als je naar Turkije verhuist om te werken voor een multi-national, is er een grote kans dat je op zo'n plaats terecht komt.
Op familiebezoek speelt het eerste meer en in een vakantieoord zal het tweede meer naar voren komen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je hebt toch Turkse roots? Heb je als je in Turkije bent dan niet het gevoel alsof je thuis komt of hoofdzakelijk een vakantiegevoel en wil je het daarbij houden.
Daar had ik al een kanttekening bij geplaatst.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat zeker, je hebt hier ook weinig grote internationale bedrijven in schubbekutteveen om maar iets te noemen, maar volgens mij is het emigreren voor een baan die je wordt aangeboden of waar je op solliciteert niet echt een reden om aan te kaarten in relatie tot Wilders en de economische crisis waar dit topic om draait.
Als reden voor emigratie is het inderdaad wel te noemen, maar ik zou me niet kunnen indenken waarom 2e of 3e generatie immigranten zouden emigreren naar een land waar de roots van opa en oma liggen alleen omdat hier de PVV is. Volgens mij komt er wel meer bij kijken dan dat, of je moet een godsgruwelijke hekel hebben aan alles waar Nederland voor staat.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:49 schreef Meh7 het volgende:
Er gaan altijd wel mensen "terug" naar hun land van oorspronkelijke herkomst. Wilders zal maar een kleine factor daarin spelen, als hij aan de macht zou zijn, zou het een ander verhaal zijn, maar dat is sowieso zeer onwaarschijnlijk.
Ah dan heb ik er over heen gelezen, mon excuse.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daar had ik al kanttekening bij geplaatst.
[..]
Ben je etnisch gezien een Nederlander of?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:46 schreef EchoAlpha het volgende:
Ik ben later ook van plan om te vertrekken uit Nederland.
Maar met plannen kom je er niet. De mensen daar zijn anders dan in Nederland. De sfeer in Turkije vind ik heerlijk en 100 keer beter dan hier. Als ik daar buiten kom voel ik me echt vrij en "thuis". De mensen zijn aardig en het weer is ook prachtig.
Maar ondanks dat de mensen daar aardig zijn kunnen ze me soms wel op de zenuwen werken omdat ze zo nieuwsgierig zijn en doorvragen itt tot bijv. in Nederland waar men maar snel niks meer zegt.
Eerst school afmaken, een maandje het leger in en dan gaan kijken wat ik wil gaan doen...Ik wil wel naar Turkije maar ik vraag me af of ik het wel daar kan uithouden
Nou ja, voor iemand die al plannen had om te emigreren of aan het twijfelen was, zal de PVV en de daarbij horende verrechtsing van Nederland, net dat duwtje in de rug kunnen zijn om de keuze te maken. Ik denk dat het wel een rol speelt, maar niet de meest belangrijke.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah dan heb ik er over heen gelezen, mon excuse.
Maargoed het word dus weer op het bordje van de PVV en de "Hollander" gegooid terwijl er waarschijnlijk wel meer achter schuilt. Ik zal voorzichtig zijn het te gooien op slachtofferrol maar ik kan me zo niet indenken waarom een net opgerichte oppositie-beweging reden is om naar een volstrekt onbekend land te verhuizen met waarden en normen anders dan je gewend bent hier in het westen.
Dat ze verhuizen naar Turkije moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten, en ze staan vrij in die keuze, maar ik ben wel benieuwd wat de échte beweegredenen hiervan zijn, zonder het meteen op discriminatie te gooien wat al zo vaak gebeurd.
Precies, ik vind dit verhaal dan ook meer aandoen als een na-schop van ontevreden emigranten die nog maar eens zuur duidelijk moeten maken wat er allemaal mankeert aan Nederland. En dat ligt helemaal niet aan het feit dat ze Turks of Marokkaans zijn hoor, want er zijn ook genoeg Nederlanders die verhuizen naar de States en dan alles wat Nederlands is afkraken en hoe blij ze wel niet zijn dat ze weg zijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:54 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nou ja, voor iemand die al plannen had om te emigreren of aan het twijfelen was, zal de PVV en de daarbij horende verrechtsing van Nederland, net dat duwtje in de rug kunnen zijn om de keuze te maken. Ik denk dat het wel een rol speelt, maar niet de meest belangrijke.
Turkquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ben je etnisch gezien een Nederlander of?
Ah oké dan kunnen we praten denk ik, wat zijn nou de exacte beweegredenen die jij zou hebben als ik zo bot mag zijn het te vragen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je huis en haard achterlaat en naar een land verhuist van opa en oma puur omdat er een geblondeerde heethoofd rondhuppelt in Den Haag.quote:
Precies...quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:11 schreef cultheld het volgende:
Alsof ze niet zouden vertrekken als Wilders niet in het spel voor kwam.
Ik ga niet weg vanwege Wilders oid.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:03 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah oké dan kunnen we praten denk ik, wat zijn nou de exacte beweegredenen die jij zou hebben als ik zo bot mag zijn het te vragen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je huis en haard achterlaat en naar een land verhuist van opa en oma puur omdat er een geblondeerde heethoofd rondhuppelt in Den Haag.
Wat ik zo ver begrepen heb is een verbintenis met Turkije om haar bevolking en de algemene ambiance die het land kent is het niet?
Ja oké het is maar net wat je graag wilt en hoe je het gewend bent natuurlijk inderdaad, ik zelf vind het juist prettig dat ik op straat niet door iedere onbekende word aangesproken, en vind het individuele gevoel eigenlijk best prettig moet ik zeggen. Niet dat ik anti-sociaal ben of iets in die richting, maar constant praatjes maken en gevis naar meningen en gesprekjes vind ik altijd zo opdringerig over komenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:19 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Ik ga niet weg vanwege Wilders oid.
Ik vind Turkije gewoon levendig en fijn land. Je kan midden in de nacht gewoon ergens wat Thee gaan drinken, genieten van het weer.
Of gewoon een zakje zonnepitten voor 50 cent kopen en dan langs de kust lopen met wat vrienden. Als ik in Turkije ben heb ik gewoon een erg leuke tijd. In Nederland heb je kut weer, alles is duur, mensen zijn bot tegen je, je kan geen vriendelijk praatje met iemand op straat maken. In Turkije kan dit vaak wel (let op: vaak wel niet altijd). Het is gewoon de warme cultuur en mensen daar. Dat heb je hier gewoon niet. Men is in Nederland gewoon een individu en daar is het vaak gewoon een groep. Als ik in Turkije ben ga ik bijv. ook altijd naar Fenerbahçe om voetbal te kijken. Waarom? Nou heel simpel. Het is daar gigantisch gezellig. Iederen meezingen, springen, vlaggen etc. etc. Gewoon super om tussen te staan en niemand die je raar aankijkt ofzo. Vrouwen, mannen, kinderen (gezinnen gewoon die samen gaan) iedereen is daar gezellig. Hier in Nederland. Laten we naar Ajax gaan! Ok...Zitten ze daar een patatje te vreten en te kijken alsof ze naar een slechte B-soap kijken. Ik kan de gezelligheid die ik in Turkije vind niet in Nederland vinden. Men kent die gezelligheid, die groepsverband in Nederland niet.
Ook hier heb je trouwens plekken (vaak volksbuurten) waar mensen wel gezellig op straat keuvelen.quote:k vind Turkije gewoon levendig en fijn land. Je kan midden in de nacht gewoon ergens wat Thee gaan drinken, genieten van het weer.
Of gewoon een zakje zonnepitten voor 50 cent kopen en dan langs de kust lopen met wat vrienden. Als ik in Turkije ben heb ik gewoon een erg leuke tijd. In Nederland heb je kut weer, alles is duur, mensen zijn bot tegen je, je kan geen vriendelijk praatje met iemand op straat maken.
Vmbo is toch hoogopgeleid in Marokko?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar als de hoogopgeleiden teruggaan.. Dan blijven de eh.. minder begaafden dus achter. Is dan het probleem wel opgelost?
Nee mevrouw vooroordeel, in de Moslim landen zijn ook universiteiten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:30 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Vmbo is toch hoogopgeleid in Marokko?
Joh, het was dan ook een grapje, vandaar de smiley.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:33 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Nee mevrouw vooroordeel, in de Moslim landen zijn ook universiteiten.
Bachelor, Master, Dr. Anders.
Zou je je niet kunnen voorstellen he.!
Het niveau is niet te vergelijken, omdat het grotendeels lachwekkend laag is daar. Het zou mooi zijn natuurlijk als hoogopgeleiden van hier daar wat aan gaan doen. Meer kennis zou de wereld goed doenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:33 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Nee mevrouw vooroordeel, in de Moslim landen zijn ook universiteiten.
Bachelor, Master, Dr. Anders, alles....
Zou je je niet kunnen voorstellen he.!
De universitaire opleidingen zijn net zo pittig (zo niet pittger) als de opleidingen alhier.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:25 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Het niveau is niet te vergelijken, omdat het grotendeels lachwekkend laag is daar. Het zou mooi zijn natuurlijk als hoogopgeleiden van hier daar wat aan gaan doen. Meer kennis zou de wereld goed doen
Nee, het niveau is niet te vergelijken omdat alle vervolgopleidingen vanaf de middelbare school universiteit heten. Als je de particulier opgerichte of de bovenste laag van de staatsuniversiteiten wilt binnenkomen voldoe je niet eens met een vwo-papiertje en een basisbeurs. Wat dat betreft is het niveau op een vlak al hoger. Op het andere vlak heerst er in het buitenland géén zesjesmentaliteit en is er ook in de collegebanken keiharde concurrentie om de hoogste punten te halen. Het niveau van het onderwijs kun je gewoon gelijkstellen omdat een BSc. ook gewoon toegang geeft tot de europese masters.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:25 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Het niveau is niet te vergelijken, omdat het grotendeels lachwekkend laag is daar.
Daarnaast denk ik niet eens dat men de Nederlandse verblijfsvergunning opgeeft en gewoon probeert te eten van twee walletjes. Tbh denk ik dat er helemaal geen vraag is naar buitenlandse hoogopgeleiden omdat ze er zelf ook gewoon genoeg hebben. Een bedrijfje opstarten met wat startkapitaal lijkt mij veel waarschijnlijker. Het is alleen jammer dat dergelijke nieuwsberichten helemaal geen cijfers geven over hoe het deze mensen afgaat. Misschien zijn het wel steeds dezelfde mensen die ieder jaar hetzelfde proberen maar in de boeken staan genoteerd als emigranten.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:36 schreef wikwakka2 het volgende:
Is dit niet weer zo'n 'nieuws'-bericht dat elk jaar weer opnieuw gepost wordt? Volgens mij gebeurt dit sowieso al jaren, en, al helemaal als je ook nog onderdaan van dat andere land bent, is het zo gepiept om op het vliegtuig te stappen en een nieuwe start te maken in een land waar het levensonderhoud veel lager ligt en alwaar het leven vaak ook nog eens minder hectisch is.
Grapjas.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De universitaire opleidingen zijn net zo pittig (zo niet pittger) als de opleidingen alhier.
Inderdaad, en ik vraag me eigenlijk ook af wat deze emi/immigranten nou eigenlijk meer te bieden hebben dan lokale hoogopgeleiden. Tsja, ze spreken waarschijnlijk Nederlands, maar tenzij je in de touristenbranche gaat werken heeft dat ook niet echt veel meerwaarde. Zelf spreken ze vaak ook nog niet eens écht perfect Turks, Arabisch of iets dergelijks, dus is het maar de vraag of er zoveel bedrijven om hen staan te springen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:42 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Daarnaast denk ik niet eens dat men de Nederlandse verblijfsvergunning opgeeft en gewoon probeert te eten van twee walletjes. Tbh denk ik dat er helemaal geen vraag is naar buitenlandse hoogopgeleiden omdat ze er zelf ook gewoon genoeg hebben. Een bedrijfje opstarten met wat startkapitaal lijkt mij veel waarschijnlijker. Het is alleen jammer dat dergelijke nieuwsberichten helemaal geen cijfers geven over hoe het deze mensen afgaat. Misschien zijn het wel steeds dezelfde mensen die ieder jaar hetzelfde proberen maar in de boeken staan genoteerd als emigranten.
gaayyy...quote:
Het is in zoverre jammer dat blijkbaar mensen met grote economische waarde (hoog-opgeleiden) vertrekken. Zo'n goed nieuws-bericht is dit dus ook weer niet.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:27 schreef JodyBernal het volgende:
Grappig om te zien hoe vrijwel niemand het echt erg vindt dat deze lui vertrekken. Dat zegt w.m.b. genoeg: het is maar goed dat ze weggaan, dat is beter voor henzelf ook.
Mooiboy Ahmed of Murat met zijn playerskills blijven dan ook in Nederland de player uithangen. Afgezien daarvan hanteren de landen waar het hier om gaat zelf een actief remigratiebeleid waarbij ze d.m.v. bijv. geld (aanbieden van startkapitaal) stimuleren om hen daar een bedrijf op te laten starten (met handelscontacten in het buitenland, zoals bijvoorbeeld Nederland!!). Denk aan import en export. Hogeropgeleiden spreken doorgaans bovendien Engels, een taal die ook in dat soort landen zeer gewaardeerd wordt- met name bij buitenlandse bedrijven. (Denk aan Microsoft, Dell, HP, etc.)quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:47 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Inderdaad, en ik vraag me eigenlijk ook af wat deze emi/immigranten nou eigenlijk meer te bieden hebben dan lokale hoogopgeleiden. Tsja, ze spreken waarschijnlijk Nederlands, maar tenzij je in de touristenbranche gaat werken heeft dat ook niet echt veel meerwaarde. Zelf spreken ze vaak ook nog niet eens écht perfect Turks, Arabisch of iets dergelijks, dus is het maar de vraag of er zoveel bedrijven om hen staan te springen.
Sowieso denk ik niet dat mooiboy Ahmed of Murat en zijn playerskills ooit nog goed kunnen aarden daar.
Daarover verschillen we dan van mening. We hebben al veel te veel 'hoger opgeleiden' in Nederland, vrijwel iedereen heeft tegenwoordig HBO (wat overigens geen ruk meer voorstelt). Waar we pas echt behoefte aan hebben zijn echte vaklui, die goed zijn met hun handjes. Een kenniseconomie zullen we hier toch nooit meer worden.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:57 schreef Falco het volgende:
[..]
gaayyy...
[..]
Het is in zoverre jammer dat blijkbaar mensen met grote economische waarde (hoog-opgeleiden) vertrekken. Zo'n goed nieuws-bericht is dit dus ook weer niet.
Nee, en het slechte nieuws is dat de laag-opgeleiden via allerlei constructies blijven binnenstromen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:57 schreef Falco het volgende:
[..]
gaayyy...
[..]
Het is in zoverre jammer dat blijkbaar mensen met grote economische waarde (hoog-opgeleiden) vertrekken. Zo'n goed nieuws-bericht is dit dus ook weer niet.
Een goede zaak, natuurlijk, want goed voor Marokko èn voor Nederland. Hoe meer handel hoe beter.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mooiboy Ahmed of Murat met zijn playerskills blijven dan ook in Nederland de player uithangen. Afgezien daarvan hanteren de landen waar het hier om gaat zelf een actief remigratiebeleid waarbij ze d.m.v. bijv. geld (aanbieden van startkapitaal) stimuleren om hen daar een bedrijf op te laten starten (met handelscontacten in het buitenland, zoals bijvoorbeeld Nederland!!). Denk aan import en export. Hogeropgeleiden spreken doorgaans bovendien Engels, een taal die ook in dat soort landen zeer gewaardeerd wordt- met name bij buitenlandse bedrijven. (Denk aan Microsoft, Dell, HP, etc.)
Ja, en die Kanaleneiland-marokkaantjes willen dat echt graag doen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:02 schreef JodyBernal het volgende:
Laat alle hoogopgeleide Turken en Marokkanen dit land maar lekker verlaten. Immers, we hebben hier al genoeg hoogopgeleiden. We hebben juist behoefte aan mensen die de billen van bejaarden willen wassen en meer van die ellendige klusjes.
Laagopgeleid is niet erg, maar het gaat om het soort laagopgeleiden. Van die lui die niks kunnen en willen, behalve een beetje rondhangen en crimineeltje spelen, die alleen hun handen uit de mouwen steken om de uitkering op te vangen, daar hebben we inderdaad helemaal niks aan. Maar helaas zijn dat wel de lui die hier vaak binnenkomen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:02 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nee, en het slechte nieuws is dat de laag-opgeleiden via allerlei constructies blijven binnenstromen.
Ze zullen wel moeten, als we hun uitkering stopzetten. Dat is dan natuurlijk de volgende stap.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, en die Kanaleneiland-marokkaantjes willen dat echt graag doen.!
Het gaat hier vooral om mensen die in Nederland geboren zijn lijkt me.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:04 schreef maickeltje het volgende:
Turken en Marokkanen verlaten Nederland
Jonge Turken en Marokkanen keren massaal terug naar hun geboorteland.
dan vervalt hun basisinkomen ..nog meer criminaliteitquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:04 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten, als we hun uitkering stopzetten. Dat is dan natuurlijk de volgende stap.
Daar valt ook wel weer een mouw aan te passen. Om te beginnen met een getto met een muur er omheen. Laat die lui elkaar maar het leven zuur maken.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:10 schreef qonmann het volgende:
[..]
dan vervalt hun basisinkomen ..nog meer criminaliteit
quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee hoor, dan gaan ze gewoon nog meer roven en plunderen.
Zo klein is die groep hoog opgeleiden allang niet meer.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:30 schreef RobbieRivera het volgende:
Vraag me af wat we moeten verstaan onder 'een hoog opgeleide Turk of Marokkaan'. Bedoelden ze niet dat kleine uitzonderlijke groepje dat zijn handje niet ophoudt bij de staat?
Nogal wiedes, na één of twee generaties is de luiheid er voor sommigen gelukkig wél uitgefokt. Helaas de drang om Nederland te verlaten en dus al onze studiefinanciering door de goot te gooien niet.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zo klein is die groep hoog opgeleiden allang niet meer.
Je bedoeld, zo klein is de groep 'hoogopgeleiden' allang niet meer die weer een geldpotje, dat studiefinanciering heet, hebben ontdekt? Want de overheid een poot uitrukken is echt een sport voor die gasten....quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zo klein is die groep hoog opgeleiden allang niet meer.
Waarom zou je niet weg mogen? Autochtonen trekken er toch ook op uit om ergens anders hun heil te zoeken.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nogal wiedes, na één of twee generaties is de luiheid er voor sommigen gelukkig wél uitgefokt. Helaas de drang om Nederland te verlaten en dus al onze studiefinanciering door de goot te gooien niet.
Zoals jij?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:37 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
Je bedoeld, zo klein is de groep 'hoogopgeleiden' allang niet meer die weer een geldpotje, dat studiefinanciering heet, hebben ontdekt? Want de overheid een poot uitrukken is echt een sport voor die gasten....
Dat is inderdaad jammer, maar dat zie je ook veel gebeuren met Nederlanders die na hun studie meteen emigreren.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nogal wiedes, na één of twee generaties is de luiheid er voor sommigen gelukkig wél uitgefokt. Helaas de drang om Nederland te verlaten en dus al onze studiefinanciering door de goot te gooien niet.
Waar zeg ik dat ze niet weg mogen? Van mij part stappen ze morgen massaal op het vliegtuig en zeggen ze vaarwel tegen Nederland, kan me werkelijk geen reet schelen. Ik zeg alleen dat het zonde is van het overheidsgeld dat we geïnvesteerd hebben in deze mensen, en dat ze die investering in een ander land stoppen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom zou je niet weg mogen? Autochtonen trekken er toch ook op uit om ergens anders hun heil te zoeken.
tja die willen niet langer opdraaien voor al die kosten.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jammer, maar dat zie je ook veel gebeuren met Nederlanders die na hun studie meteen emigreren.
Ik denk dat je weinig kans maakt met zo'n voorstel.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze niet weg mogen? Van mij part stappen ze morgen massaal op het vliegtuig en zeggen ze vaarwel tegen Nederland, kan me werkelijk geen reet schelen. Ik zeg alleen dat het zonde is van het overheidsgeld dat we geïnvesteerd hebben in deze mensen, en dat ze die investering in een ander land stoppen.
Normaal gesproken krijg je die studiefinanciering weer terug d.m.v. belastingen als je een beetje een hoge baan bereikt. Echter hun plukken het geld en vertrekken met de noorderzon. Dát vind ik zonde en geldverspilling. Wat mij betreft mag er wel iets komen zoals in het leger, dat je de studiefinanciering terug moet betalen als je het land wenst te verlaten vóór je een bijdrage hebt geleverd aan de samenleving.
Iedere keer verbaas ik er me nog steeds over. Dat racisme zo snel gewoon is geworden en openlijk geuit wordt.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
Sommige reacties in dit topic zijn echt te triest voor woorden. Wij zijn als land echt diep gezonden
Maar daarom is het nog niet een slecht voorstel, ik kan me indenken dat we er aardig wat geld mee besparen. Wellicht kan dan de stufi ook wat omhoog, want het basisbedrag stelt ook maar bar weinig voor voor de meeste studenten.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:45 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik denk dat je weinig kans maakt met zo'n voorstel.
Hoe wil je dit in praktijk brengen? Het is onuitvoerbaar.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maar daarom is het nog niet een slecht voorstel, ik kan me indenken dat we er aardig wat geld mee besparen. Wellicht kan dan de stufi ook wat omhoog, want het basisbedrag stelt ook maar bar weinig voor voor de meeste studenten.
Iedereen staat toch ingeschreven, denk maar niet dat de fiscus niet precies weet wat iedereen aan studiefinanciering en openstaande schuld heeft staan. Zodra er een emigratieproces in gang word gezet kan zo worden gezien wat er nog openstaat en wat er ontvangen is. Zo moeilijk lijkt me dat niet toch?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoe wil je dit in praktijk brengen? Het is onuitvoerbaar.
Ik kan, als ik zou willen, vandaag een vliegtuig pakken en me daar vestigen. Daar heeft de fiscus geen enkele grip op.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Iedereen staat toch ingeschreven, denk maar niet dat de fiscus niet precies weet wat iedereen aan studiefinanciering en openstaande schuld heeft staan. Zodra er een emigratieproces in gang word gezet kan zo worden gezien wat er nog openstaat en wat er ontvangen is. Zo moeilijk lijkt me dat niet toch?
Dan kom je maar op een blacklist als het aan mij ligt, zodra je de Nederlandse grens overschrijdt of de Europese grens dan mag je dokken voor je er weer in komt. Ik zal me toch laten leegtrekken door dat volk en dat ze dan gezellig heen en weer kunnen pendelen en genieten van een gratis uitkering voor hun 'studie'.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik kan, als ik wil vandaag een vliegtuig pakken en me daar vestigen. Daar heeft de fiscus geen enkele grip op.
Geloof maar waar je een strakke plasser van krijgt, maar ik ben niet van je onder de indruk. Ga maar weer je moestuintje schoffelen zoals het een "ware Hollander" betaamt, en kom maar vooral niet onder de indruk van de PVV zoals je wenst.quote:
Istanbul en nog een kleine stad waar ik vaak naar toe ga als ik naar Turkije ga.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:30 schreef paddy het volgende:
@ EchoAlpha. Ik meen deze vraag. Zijn de Turken daar nu ook blij met de westerlingen wanneer die daarheen zouden emigreren? Een aantal Nederlanders zeg maar? Zouden de Turken je in hun midden opnemen?
Ik ben nog nooit in Turkije geweest, maar iets hield me ook tegen. Denk de reacties van de pers op westerlingen.
En over welke plaatsen heb je het, wanneer ik een zin als deze lees?
Maar heb je ook dezelfde sfeer, weer en pracht in die volksbuurten?quote:Ook hier heb je trouwens plekken (vaak volksbuurten) waar mensen wel gezellig op straat keuvelen.
Want elke Turkse volksbuurt ziet er zo uitquote:Op zondag 23 augustus 2009 14:31 schreef EchoAlpha het volgende:
Maar heb je ook dezelfde sfeer, weer en pracht in die volksbuurten?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dacht het niet![]()
Iets met vergrootglas en enorm uitvergrotenquote:Op zondag 23 augustus 2009 14:31 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Istanbul en nog een kleine stad waar ik vaak naar toe ga als ik naar Turkije ga.
Je moet je trouwens niet tegen laten houden door de pers...De mensen zullen je warm verwelkomen. (Moet je wel naar Istanbul gaan en niet naar zo een standaard vakantiepark in het zuiden van Turkije)
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dacht het niet![]()
Wilders jaagt de goede moslims het land uit. En laat het tuig blijven. Niks om over te juichen denk ik.quote:
'goede moslims'quote:Op zondag 23 augustus 2009 16:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wilders jaagt de goede moslims het land uit. En laat het tuig blijven. Niks om over te juichen denk ik.
Wat ben jij een eng persoon. Honderd keer enger dan menig Moslim.quote:Op zondag 23 augustus 2009 17:04 schreef RobbieRivera het volgende:
[..]
'goede moslims'!
Net zoiets als 'gematigde moslims', wake up call: die bestaan niet! Islam is uit op onderwerping (Dat is de letterlijke betekenis van het woordje islam!).
Wilders zal het misschien niet helemaal juist doen, maar heeft in elk geval een begin gemaakt om iets aan te kaarten wat heel Europa aangaat. Nu het nog kan moeten we opkomen voor de westerse samenleving. Daar is niets mis mee. Ik vraag me af wat de moslims er van zouden vinden als al die westerlingen daar huis zouden houden zoals zij hier doen.
Oh wacht, daarom zijn er nog steeds bomaanslagen in Iraq en Afghanistan. Ze hebben moeite met westerlingen die in dat land ongevraagd de vrede wil herstellen... En dat is nog voor een goede zaak dus. Hier komen ze de overheden leegzuigen, en zijn ze bezig om te infiltreren in de westerse samenleving om het systeem vervolgens omver te werpen. Zoals Tariq Ramadan....
Kijk alleen al naar Engeland, waar shariarechtbanken als paddestoelen uit de grond schieten.
Anders ga je even inhoudelijk op hem in. Waarom is hij een eng persoon? Hij noemt een aantal feiten op die glashard aantonen dat de islam een gevaar vormt voor het vrije westen. Wou jij soms beweren dat die feiten onjuist zijn? Hoe zit het volgens jou dan wel in elkaar?quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat ben jij een eng persoon. Honderd keer enger dan menig Moslim.
Kunnen racisten zoals jij het land niet uit?Zal het hier een stuk beter van worden.
Alleen al door op die manier te generaliseren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:06 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Anders ga je even inhoudelijk op hem in. Waarom is hij een eng persoon? Hij noemt een aantal feiten op die glashard aantonen dat de islam een gevaar vormt voor het vrije westen. Wou jij soms beweren dat die feiten onjuist zijn? Hoe zit het volgens jou dan wel in elkaar?
ziet er allemaal heel mooi uit enzo, maar in de winters in turkije zijn toch ook stervenskoud>?quote:Op zondag 23 augustus 2009 14:31 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Istanbul en nog een kleine stad waar ik vaak naar toe ga als ik naar Turkije ga.
Je moet je trouwens niet tegen laten houden door de pers...De mensen zullen je warm verwelkomen. (Moet je wel naar Istanbul gaan en niet naar zo een standaard vakantiepark in het zuiden van Turkije)
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dacht het niet![]()
Geef eens een onderbouwing?quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alleen al door op die manier te generaliseren.
De Koran is niet veel erger dan bijvoorbeeld de Bijbel
Waarom denk je dat? Fawaz Jneid heeft er toch weinig moeite mee zo te zien.quote:en de meeste extremistische moslims zouden niet eens in een land zoals Nederland wíllen en kunnen wonen.
Nee dus, goed gezien!quote:Alsof partijen zoals de SGP zo'n geweldige bijdrage zijn in dit land,
Nee, want die zitten in hun eigen reservaten en daarbuiten hebben ze niks te zeggen.quote:maar hoor je daar mensen over vallen?
Wat is er racistisch aan het problemen hebben met een ideologie?quote:Wees dan in ieder geval geen racist en doe het gewoon zo:
Geloof.![]()
Hangt er maar vanaf waar je zit. Anatolie is in de winter stervenskoud, maar Antalya dan weer niet bv.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:42 schreef Mestras het volgende:
[..]
ziet er allemaal heel mooi uit enzo, maar in de winters in turkije zijn toch ook stervenskoud>?
Lol. De hoogopgeleiden en de middenklasse zullen dan vertrekken naar hun eigen land. De criiminelen, uitkeringstrekkers en gepuis blijft gewoon lekker hier.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:45 schreef Gia het volgende:
Als nu de hoogopgeleiden terug gaan en meehelpen de economie in die landen te verbeteren, dan volgt de rest ook nog wel. Als ze het in eigen land net zo goed kunnen hebben als in Nederland, gok ik dat de meesten wel weer terug willen naar hun 'eigen' land.
Tja, maar zoiets kan je natuurlijk ook zeggen over Nederlandse emigranten.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze niet weg mogen? Van mij part stappen ze morgen massaal op het vliegtuig en zeggen ze vaarwel tegen Nederland, kan me werkelijk geen reet schelen. Ik zeg alleen dat het zonde is van het overheidsgeld dat we geïnvesteerd hebben in deze mensen, en dat ze die investering in een ander land stoppen.
Normaal gesproken krijg je die studiefinanciering weer terug d.m.v. belastingen als je een beetje een hoge baan bereikt. Echter hun plukken het geld en vertrekken met de noorderzon. Dát vind ik zonde en geldverspilling. Wat mij betreft mag er wel iets komen zoals in het leger, dat je de studiefinanciering terug moet betalen als je het land wenst te verlaten vóór je een bijdrage hebt geleverd aan de samenleving.
En geef ze eens ongelijk. Alleen al de hoge inkomstenbelasting 52% maakt het niet echt aantrekkelijk om hier als hoogopgeleide te wonen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jammer, maar dat zie je ook veel gebeuren met Nederlanders die na hun studie meteen emigreren.
Ik denk dat je studiefinanciering beter in een lening kunt omzetten. Maarja, dan gaan al die sociale partijen hier natuurlijk meteen knorren.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maar daarom is het nog niet een slecht voorstel, ik kan me indenken dat we er aardig wat geld mee besparen. Wellicht kan dan de stufi ook wat omhoog, want het basisbedrag stelt ook maar bar weinig voor voor de meeste studenten.
Dat valt de laatste jaren flink meequote:Op maandag 24 augustus 2009 10:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hangt er maar vanaf waar je zit. Anatolie is in de winter stervenskoud, maar Antalya dan weer niet bv.
Ik heb het dan ook niet over alleen allochtonen, maar over emigranten in het algemeen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tja, maar zoiets kan je natuurlijk ook zeggen over Nederlandse emigranten.
Het systeem is hier gewoon verkeerd vind ik. Je kan als jongere jarenlang profiteren van de staat, na je studie ga je weg (naar Amerika bijvoorbeeld). De Nederlandse staat heeft dan je hele jeugd betaalt, en ontvangt er niks voor terug in de vorm van inkomstenbelasting na je studie.
Of beter gezegd, ik heb plannen om m'n vervolgstudie in het buitenland te doen, en daar dan meteen een baan te zoeken, dat is denk ik een beter beeld.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En geef ze eens ongelijk. Alleen al de hoge inkomstenbelasting 52% maakt het niet echt aantrekkelijk om hier als hoogopgeleide te wonen.
Waar baseer je deze uitspraak op? Naar mijn mening is de Koran véél erger dan de Bijbel. En zeker véél erger dan het nieuwe testament, het deel van de Bijbel dat het christendom onderscheidt van de andere abrahamistische religies.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:41 schreef -Strawberry- het volgende:
De Koran is niet veel erger dan bijvoorbeeld de Bijbel
Er wonen hier anders genoeg van die idioten.quote:en de meeste extremistische moslims zouden niet eens in een land zoals Nederland wíllen en kunnen wonen.
Die levert zeker een grote bijdrage. Greformeerden zijn over het algemeen godsvrezende, zeer hardwerkende mensen die nooit hun handje op zullen houden voor een uitkering.quote:Alsof partijen zoals de SGP zo'n geweldige bijdrage zijn in dit land
Er is in het verleden genoeg commentaar geweest op christenen. Veel meer nog dan op moslims.quote:maar hoor je daar mensen over vallen?
Sterk staaltje causale verbanden leggen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:18 schreef Elfletterig het volgende:
Jonge Turken en Marokkanen moeten datgene doen wat ze goeddunkt. Uit het feit dat ze Nederland de rug toekeren, blijkt dat ze zich hier nooit werkelijk thuis hebben gevoeld.
Jij gaat ons toch niet verlaten? Jij voelt je nu pas echt thuis, met die Wilders enzo waar je lekker tegen kunt ageren. Typisch Hollands gebruik immers, lekker kankeren op de bovenonsgestelden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sterk staaltje causale verbanden leggen.
Ik moet je teleurstellen DD.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij gaat ons toch niet verlaten? Jij voelt je nu pas echt thuis, met die Wilders enzo waar je lekker tegen kunt ageren. Typisch Hollands gebruik immers, lekker kankeren op de bovenonsgestelden.
Als je je zo makkelijk laat wegjagen door een schreeuwlelijk met een fout peroxidekapsel? Ja, dan trek ik in twijfel of je je überhaupt wel thuis voelde in Nederland. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat één politicus met fictief aantal zetels reden kan zijn om te willen vertrekken naar Turkije of Marokko. Er moet dan haast wel meer aan de hand zijn; een soort drang om daarheen te gaan, kennelijk omdat het thuisland toch trekt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:48 schreef Mutant01 het volgende:
Sterk staaltje causale verbanden leggen.![]()
Ik denk ook dat je je veel meer thuis zult voelen in Marokko. In Nederland zul je toch altijd strijd moeten leveren om jezelf te kunnen zijn. We moeten die islam hier nu eenmaal niet.quote:
Nogmaals, sterk staaltje verbanden leggen. Wilders of geen Wilders, de trend is namelijk al jaren aan de gang en de impact van Wilders daarop is vrijwel nihil. Je kan uit duizenden redenen kiezen om te emigreren, daar is "je niet thuis voelen in Nederland" slechts een van.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je je zo makkelijk laat wegjagen door een schreeuwlelijk met een fout peroxidekapsel? Ja, dan trek ik in twijfel of je je überhaupt wel thuis voelde in Nederland. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat één politicus met fictief aantal zetels reden kan zijn om te willen vertrekken naar Turkije of Marokko. Er moet dan haast wel meer aan de hand zijn; een soort drang om daarheen te gaan, kennelijk omdat het thuisland toch trekt.
Je bent het dus eigenlijk met me eens? (Je zegt het alleen wat vreemd). In de OP staat dat Wilders een voorname reden is waarom ze weggaan. Ik bestrijd dat en zeg dat er wel meer aan de hand moet zijn dan alleen dat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
Nogmaals, sterk staaltje verbanden leggen. Wilders of geen Wilders, de trend is namelijk al jaren aan de gang en de impact van Wilders daarop is vrijwel nihil. Je kan uit duizenden redenen kiezen om te emigreren, daar is "je niet thuis voelen in Nederland" slechts een van.
Nee, ik ben het grondig met je oneens. Ook al zou Wilders een voorname reden zijn, dan zegt dat niets over het feit of ze zich wel of niet ooit thuis hebben gevoeld in Nederland.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent het dus eigenlijk met me eens? (Je zegt het alleen wat vreemd). In de OP staat dat Wilders een voorname reden is waarom ze weggaan. Ik bestrijd dat en zeg dat er wel meer aan de hand moet zijn dan alleen dat.
Het wordt alleen handig aangegrepen om de nadruk te leggen op 'radicalisering' van de Nederlandse bevolking, terwijl die connectie eigenlijk maar ver te zoeken is, hetgeen wat hier ook vaak gezegd wordt. Wat mij betreft is dit dus stemmingmakerij om het in deze context te plaatsen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent het dus eigenlijk met me eens? (Je zegt het alleen wat vreemd). In de OP staat dat Wilders een voorname reden is waarom ze weggaan. Ik bestrijd dat en zeg dat er wel meer aan de hand moet zijn dan alleen dat.
Juist niet, de statistieken worden nu gebruikt om "aan te tonen" dat Nederlandse Marokkanen en Turken zogenaamd geen affiniteit hebben met Nederland, terwijl dat natuurlijk geenszins af te leiden is van dergelijke cijfers.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het wordt alleen handig aangegrepen om de nadruk te leggen op 'radicalisering' van de Nederlandse bevolking, terwijl die connectie eigenlijk maar ver te zoeken is, hetgeen wat hier ook vaak gezegd wordt. Wat mij betreft is dit dus stemmingmakerij om het in deze context te plaatsen.
Misschien veeg ik de begrippen 'je niet thuisvoelen in Nederland' en 'de drang om naar een ander land te vertrekken' wat makkelijk op één hoop, toegegeven. Maar aangezien het om jonge mensen gaat (en niet om vijftigers die het hier bijvoorbeeld 30 jaar hebben geprobeerd), heb ik toch de indruk dat deze jongeren zich niet echt hebben thuisgevoeld in Nederland. Als je op zo'n jonge leeftijd al naar Turkije of Marokko wilt...quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:44 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, ik ben het grondig met je oneens. Ook al zou Wilders een voorname reden zijn, dan zegt dat niets over het feit of ze zich wel of niet ooit thuis hebben gevoeld in Nederland.
Ik heb het over de stelling dat Wilders hier een rol in zou spelen, wat in de OP wel geopperd wordt. Dat is volgens mij niks meer of minder dan stemmingmakerij van mensen die weer eens zo nodig moeten klagen over discriminatie en de impact daarvan op de huidige samenleving. Ik kan me gewoon niet indenken dat mensen vertrekken uit een land waar ze het toch redelijk goed hebben om een geblondeerde driftkikker in Den Haag.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Juist niet, de statistieken worden nu gebruikt om "aan te tonen" dat Nederlandse Marokkanen en Turken zogenaamd geen affiniteit hebben met Nederland, terwijl dat natuurlijk geenszins af te leiden is van dergelijke cijfers.
Jonge mensen zijn vaak nog ambitieus en beginnen net aan hun carrière. Het is mijns inziens inderdaad te simpel om zo te spreken over emigranten. Het zijn geen StefanP's.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien veeg ik de begrippen 'je niet thuisvoelen in Nederland' en 'de drang om naar een ander land te vertrekken' wat makkelijk op één hoop, toegegeven. Maar aangezien het om jonge mensen gaat (en niet om vijftigers die het hier bijvoorbeeld 30 jaar hebben geprobeerd), heb ik toch de indruk dat deze jongeren zich niet echt hebben thuisgevoeld in Nederland. Als je op zo'n jonge leeftijd al naar Turkije of Marokko wilt...
Ik heb nog een tijdje betaald maar ook ik ben weg. Komt gewoon omdat je in Nederland gestraft wordt voor succes. Probleem is ons sociale stelsel en een overheid die alles maar wil regelen. Dat kost gewoon veel te veel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tja, maar zoiets kan je natuurlijk ook zeggen over Nederlandse emigranten.
Het systeem is hier gewoon verkeerd vind ik. Je kan als jongere jarenlang profiteren van de staat, na je studie ga je weg (naar Amerika bijvoorbeeld). De Nederlandse staat heeft dan je hele jeugd betaalt, en ontvangt er niks voor terug in de vorm van inkomstenbelasting na je studie.
I see your pictures and raise youquote:Op zondag 23 augustus 2009 14:31 schreef EchoAlpha het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dacht het niet![]()
Wellicht, maar het is evengoed een uitdaging, en als je zo jong bent zou ik 'm wel aangaan. Ieder land heeft wel z'n gebreken. Als hij naar de V.S. zou verhuizen zou hij vast zitten aan een sociaal stelsel wat eigenlijk die naam niet verdient om maar wat te noemen. Zo heb je hier in Nederland het altijd vervelende poldermodel waar ieder mens op een duur gek van wordt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:40 schreef speknek het volgende:
[..]
I see your pictures and raise you
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je op basis van mooie plekjes en gezelligheid op vakantie gaat emigreren, dan ben je binnen een jaar weer terug. Nederland is ook prachtig, maar 99% van de tijd ben je helemaal niet bezig met sightseeen, maar zit je binnen op kantoor te balen dat het te warm is of te regenachtig, waardoor je die leuke plekjes helemaal niet waardeert.
Als je naar Turkije gaat emigreren (en mijn zege heb je) moet je denken aan de stroom die uitvalt, de riolering die voortdurend verstopt raakt en de hele straat onder de uitwerpselen zet, hoe je in de hitte naar je werk gaat en gutsend van het zweet aankomt. Aan de bureaucratie. De verschrikkelijke, verstoppende bureaucratie, waar je voor iets heel simpels jaren lang van het kastje naar de muur gestuurd wordt, vanwege kinderachtige politieke spelletjes of simpelweg corruptie. En die vriendelijkheid die helemaal niet echt vriendelijkheid blijkt te zijn, maar een manier om je een poot uit te draaien. Het feit ook dat ook in turkije je altijd een buitenlander zult blijven.
Als je daar aandenkt en desalniettemin zin hebt in het avontuur. Vooral gaan. Maar de allo's in dit topic snappen er weinig van.
He speknek, ben je ervaringsdeskundige ofzo (niet perse dat land)?quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:40 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je op basis van mooie plekjes en gezelligheid op vakantie gaat emigreren, dan ben je binnen een jaar weer terug. Nederland is ook prachtig, maar 99% van de tijd ben je helemaal niet bezig met sightseeen, maar zit je binnen op kantoor te balen dat het te warm is of te regenachtig, waardoor je die leuke plekjes helemaal niet waardeert.
Als je naar Turkije gaat emigreren (en mijn zege heb je) moet je denken aan de stroom die uitvalt, de riolering die voortdurend verstopt raakt en de hele straat onder de uitwerpselen zet, hoe je in de hitte naar je werk gaat en gutsend van het zweet aankomt. Aan de bureaucratie. De verschrikkelijke, verstoppende bureaucratie, waar je voor iets heel simpels jaren lang van het kastje naar de muur gestuurd wordt, vanwege kinderachtige politieke spelletjes of simpelweg corruptie. En die vriendelijkheid die helemaal niet echt vriendelijkheid blijkt te zijn, maar een manier om je een poot uit te draaien. Het feit ook dat ook in turkije je altijd een buitenlander zult blijven.
Als je daar aandenkt en desalniettemin zin hebt in het avontuur. Vooral gaan. Maar de allo's in dit topic snappen er weinig van.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:40 schreef speknek het volgende:
En die vriendelijkheid die helemaal niet echt vriendelijkheid blijkt te zijn, maar een manier om je een poot uit te draaien.
Inderdaad, nou je het zegt!quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:01 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Erg herkenbaar in dat soort landen. Voor mij ook een reden dat ze mij niet meer in Turkije zullen zien: het ligt er te dik bovenop.
Helemaal waar, ik vind het geweldig om af en toe te verbijven in het buitenland voor m'n werk, geweldige ervaring! En je leert Nederland inderdaad meer waarderen! Wel valt mij hier op zodra ik weer op Schiphol sta: Nederlandse vrouwen kunnen totaal niet flirten. Kreeg meteen chagrijnige blikken terug, wat ik dus niet in het buitenland hebquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:08 schreef speknek het volgende:
Niet met emigreren. Heb wel een tijdje in het buitenland gewerkt, een geweldige ervaring, kan het iedereen aanraden. Maar je leert ook Nederland meer te waarderen; we leven toch wel in een van de fijnste landen ter wereld. Zelfs qua klimaat hebben we het zo slecht nog niet.
Dan moet je nodig in Nederland blijven met de hoge accijnzen, belastingen en afdragen. Mijn advies is verlaat het schip voordat je met de enkels al in 't water staat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:09 schreef Mutant01 het volgende:
Als je geld hebt, is het in dergelijke landen fijner, anders niet.
En dat is nu waar de crux zit, of in een land wonen met perfecte voorzieningen voor iedereen, maar waarbij de staat je leeg knijpt. Of in een land wonen met voorzieningen die niet voor iedereen even goed zullen zijn, maar je amper belasting betaald. Dergelijke landen kennen minder sociale en infrastructurele voorzieningen, maar als je een mooie baan hebt - hou je veel meer over (voor een mooie Jeep bijvoorbeeld).quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dan moet je nodig in Nederland blijven met de hoge accijnzen, belastingen en afdragen. Mijn advies is verlaat het schip voordat je met de enkels al in 't water staat.
Gauw wegwezen inderdaad, voor het te laat is. En de Turken en Marokkanen zijn daarbij in het voordeel: die hebben allemaal een dubbel paspoort.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dan moet je nodig in Nederland blijven met de hoge accijnzen, belastingen en afdragen. Mijn advies is verlaat het schip voordat je met de enkels al in 't water staat.
Ik woon in Zeeland...Ik heb m'n hele leven aan zee geleefdquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:40 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In vrijwel elk echt kantoor heeft men een airco en een bak met ijskoud waterquote:Als je op basis van mooie plekjes en gezelligheid op vakantie gaat emigreren, dan ben je binnen een jaar weer terug. Nederland is ook prachtig, maar 99% van de tijd ben je helemaal niet bezig met sightseeen, maar zit je binnen op kantoor te balen dat het te warm is of te regenachtig, waardoor je die leuke plekjes helemaal niet waardeert.
Stroom uitval heb ik nog nooit in Istanbul meegemaakt...In de kleine steden valt de stroom wel uit maar who cares in een land als Turkije? Je zit dan de meeste avond buiten ergens thee te lurken. En problemen met de riolering heb ik ook nooit meegemaakt (waar de fak ben je geweest?quote:Als je naar Turkije gaat emigreren (en mijn zege heb je) moet je denken aan de stroom die uitvalt, de riolering die voortdurend verstopt raakt en de hele straat onder de uitwerpselen zet, hoe je in de hitte naar je werk gaat en gutsend van het zweet aankomt. Aan de bureaucratie. De verschrikkelijke, verstoppende bureaucratie, waar je voor iets heel simpels jaren lang van het kastje naar de muur gestuurd wordt, vanwege kinderachtige politieke spelletjes of simpelweg corruptie. En die vriendelijkheid die helemaal niet echt vriendelijkheid blijkt te zijn, maar een manier om je een poot uit te draaien. Het feit ook dat ook in turkije je altijd een buitenlander zult blijven.
Precies, Nederland is een geweldig land om in te wonen en de voorzieningen zijn werkelijk geweldig, dat geef ik ook met volle mond toe. Alleen wanneer maakt een persoon met een redelijk hoog inkomen, dus hoog opgeleid nou eigenlijk gebruik van al deze voorzieningen? Ik denk dat je relatief gezien meer betaald voor mensen die geen bijdrage leveren of zichzelf niet kunnen redden, dan dat je als rijk persoon al je belasting als investering terug gaat zien.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat is nu waar de crux zit, of in een land wonen met perfecte voorzieningen voor iedereen, maar waarbij de staat je leeg knijpt. Of in een land wonen met voorzieningen die niet voor iedereen even goed zullen zijn, maar je amper belasting betaald. Dergelijke landen kennen minder sociale en infrastructurele voorzieningen, maar als je een mooie baan hebt - hou je veel meer over (voor een mooie Jeep bijvoorbeeld).
Niet zeuren. Het is een begin. En Mutant01 gaat ook!quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:30 schreef ExTec het volgende:
Op een andere site droeg iemand cijfers van CBS statline aan. Wat bleek, een toename van wel 100%Wel 2x zoveel mensen gingen weg!
En in absolute cijfers?
300 nogwat verleden jaar, en dit jaar wel 600 nogwat!
OH NOEEEEEES
Ik denk dat de wilders factor 0,0 is. Alhoewel; alles wat'ie doet zegt, of naar hint is nieuws. Maar laat het maar aan spits nieuws over om die link ff te maken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:31 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Niet zeuren. Het is een begin. En Mutant01 gaat ook!
Dat is niet waar, in mijn land (Bosnie) is school velen malen moeilijker dan hier, op de basisschool al.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:25 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Het niveau is niet te vergelijken, omdat het grotendeels lachwekkend laag is daar. Het zou mooi zijn natuurlijk als hoogopgeleiden van hier daar wat aan gaan doen. Meer kennis zou de wereld goed doen
Ach een beetje beschaving exporteren naar Marokko in de vorm van een westers rechtsstelsel zou geen slechte carrière keuze zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
En Mutant01 zou zeker goed in het vakje passen, maar ik denk dat als je NL recht hebt gestudeerd, er niet gek veel banen voor je zijn in marokko. Denk dat zijn perspectieven in NL beter zijn
Ik denk het juist wel. Denk daar maar eens over na.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:39 schreef ExTec het volgende:
En Mutant01 zou zeker goed in het vakje passen, maar ik denk dat als je NL recht hebt gestudeerd, er niet gek veel banen voor je zijn in marokko. Denk dat zijn perspectieven in NL beter zijn
Marginaal. Als dat land nu handelspartner numero uno is, dan wordt het wat anders. Maar het enige wat er tussen marokko en NL is, is een eenrichtingslopende band met "uitkerings-centjes".quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:49 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Ik denk het juist wel. Denk daar maar eens over na.
Ja, want mohammed de gayste snapt dat, en weet niet hoe snel die Mutant een ministerschap aan moet bieden?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ach een beetje beschaving exporteren naar Marokko in de vorm van een westers rechtsstelsel zou geen slechte carrière keuze zijn.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want mohammed de gayste snapt dat, en weet niet hoe snel die Mutant een ministerschap aan moet bieden?
Hey, hij zou oprecht m'n zegen krijgen,
Maar ik zie het niet gebeuren.
En wat dacht je van al die Marokkanen die naar Nederland willen komen om een uitkering te vangen? Mutant01 kan hen prima informeren over de mazen in de Nederlandse wet die dat mogelijk maken. Of wat dacht je van al die "deportado's", die er ongetwijfeld komen als Wilders aan de macht is? Die willen natuurlijk ook terug naar Nederland.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Marginaal. Als dat land nu handelspartner numero uno is, dan wordt het wat anders. Maar het enige wat er tussen marokko en NL is, is een eenrichtingslopende band met "uitkerings-centjes".
Je denkt dat een rechtenstudent zich beperkt tot zijn rechtenstudie.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat de wilders factor 0,0 is. Alhoewel; alles wat'ie doet zegt, of naar hint is nieuws. Maar laat het maar aan spits nieuws over om die link ff te maken.
En hebben we daadwerkelijk hogeropgeleiden die weggaan, enkel & alleen omdat wilders niet lief is voor hun sprookjes, dan is dat jammer, en linksom of rechtsom geen verlies voor dit land. Die mensen geven immers zelf perfect aan dat die lange tenen vele malen belangrijker zijn dan wat dan ook. Dat soort mensen kunnen we zonder.
Ah de bouwwereld in combinatie met recht, dat zal inderdaad ook aardig populair zijn. Fraudeurs eerste klas die aannemers maargoedquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je denkt dat een rechtenstudent zich beperkt tot zijn rechtenstudie.Overigens is Nederlands recht (of in het algemeen Europees recht) erg populair aldaar.
Niet zo gek ook, met de internationale handel. Maar goed, waarom zou je dan nog in de juridische wereld blijven hangen, als je daar contacten hebt in de bouwwereld.
![]()
Niet specifiek in combinatie met recht, als aannemer zelf is het goed zaken doen de afgelopen jaren in dat land. En daar hoef je geen diploma voor te hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah de bouwwereld in combinatie met recht, dat zal inderdaad ook aardig populair zijn. Fraudeurs eerste klas die aannemers maargoed
Ah maar wel actieve plannen voor het verlaten van Nederland dan? Of slechts een vorm van toekomstmuziek die je het liefst later wilt spelen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet specifiek in combinatie met recht, als aannemer zelf is het goed zaken doen de afgelopen jaren in dat land. En daar hoef je geen diploma voor te hebben.Maar goed, als ik dit land ga verlaten dan is dat pas over een jaar of 10 (als het niet langer is).
Mwah van echt actief plannen is nog geen sprake, het is meer een "ik zie wel wat er op mijn pad komt eerst". Net als jou dus.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah maar wel actieve plannen voor het verlaten van Nederland dan? Of slechts een vorm van toekomstmuziek die je het liefst later wilt spelen?![]()
Toegegeven, ik zelf ga aankomende Jan/Feb weg en hoop daarna nog ergens een master te kunnen volgen om vervolgens een baan te vinden in de States of iets in die richting. Maargoed, zie wel wat er op me pad komt eerst
Hier kan je toch niet serieus op reageren of wel? "naderende burgeroorlog"quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:20 schreef SeventhWave het volgende:
Met de naderende burgeroorlog denk ik dat Wilders van weinig invloed is. De wat hogeropgeleide Moslims beseffen donders goed dat de verislamisering van een land zelden geweldloos gaat, dus net als de hogeropgeleide autochtonen immigreren ze naar een veilig land als ze de kans krijgen.
Nou niet gaan overdrijven hé.. je weet dat ze pas een actief onderdeel zijn van deze samenleving sinds we op het briljante idee kwamen om ze te importeren voor werk in de jaren '60. Daarvóór konden we ons ook prima redden met onze eigen mensen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:29 schreef aychelle het volgende:
jammer het zijn leuke mensen ...zonder hun gaat Nederland niet ver vooruit
Profiteur!quote:
Lol rotte en leuke mensen heb je tussen elk volkquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:29 schreef aychelle het volgende:
jammer het zijn leuke mensen ...zonder hun gaat Nederland niet ver vooruit
Tsja.. je kan natuurlijk niet zomaar een groep mensen hier toelaten en daarna ze eruit gooien. Je mag het wensen (iedereen is daarin vrij) maar Nl is nou gewoon multicultureel. Dat is iets waarbij zelfs wilders zich na een poos neer zou moeten leggen. Extremisme moet hij nauturlijk hard aan gaan pakken straks maar zelfs hij zal er als hij premier is er niet aan ontkomen om gewoon concessies te moeten doen en het feit accepteren dat NL multicultureel was, is en altijd zal blijven. Dat is globalisering en het is een logisch gevolg van de import van de jaren 60.. Elk voordeel heeft ook zijn 'nadeel' .. als je denkt dat het multiculturalisme in NL een nadeel is (wat ik overigens niet denk..)quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nou niet gaan overdrijven hé.. je weet dat ze pas een actief onderdeel zijn van deze samenleving sinds we op het briljante idee kwamen om ze te importeren voor werk in de jaren '60.
Oh zo bedoelde ik 't ook niet, maar ik vindt 't nogal overdreven te stellen dat Nederland geen progressie kan kennen zonder al deze Turken en Marokkanen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:58 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Tsja.. je kan natuurlijk niet zomaar een groep mensen hier toelaten en daarna ze eruit gooien. Je mag het wensen (iedereen is daarin vrij) maar Nl is nou gewoon multicultureel. Dat is iets waarbij zelfs wilders zich na een poos neer zou moeten leggen. Extremisme moet hij nauturlijk hard aan gaan pakken straks maar zelfs hij zal er als hij premier is er niet aan ontkomen om gewoon concessies te moeten doen en het feit accepteren dat NL multicultureel was, is en altijd zal blijven. Dat is globalisering en het een logisch gevolg van de import van de jaren 60.. Elk voordeel heeft ook zijn 'nadeel' .. als je denkt dat het multiculturalisme in NL een nadeel is (wat ik overigens niet denk..)
Oh okayquote:Op maandag 24 augustus 2009 20:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Oh zo bedoelde ik 't ook niet, maar ik vindt 't nogal overdreven te stellen dat Nederland geen progressie kan kennen zonder al deze Turken en Marokkanen.
Toegegeven, het zal wat stroever gaan omdat ze wel baantjes invullen waar de gemiddelde Nederlander te lui voor is, en die houden ook de economie draaiende. Maar om nou te stellen dat we radeloos zijn zonder ze gaat me te ver. Verder wens ik ook helemaal geen algemene deportatie.
Ik vind het wel wat hebben. Vanmiddag nog zag ik zomaar pardoes een negermoeder en haar telg (hoe noem je zoiets? Welp?) bij mij door de straat lopen. Nog nooit meegemaakt. Ik kreeg er een heerlijk exotisch gevoel van. Alsof ik bij mezelf op vakantie was!quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:58 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Tsja.. je kan natuurlijk niet zomaar een groep mensen hier toelaten en daarna ze eruit gooien. Je mag het wensen (iedereen is daarin vrij) maar Nl is nou gewoon multicultureel. Dat is iets waarbij zelfs wilders zich na een poos neer zou moeten leggen.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:08 schreef Marble het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat hebben. Vanmiddag nog zag ik zomaar pardoes een negermoeder en haar telg (hoe noem je zoiets? Welp?) bij mij door de straat lopen. Nog nooit meegemaakt. Ik kreeg er een heerlijk exotisch gevoel van. Alsof ik bij mezelf op vakantie was!
Mijn vader heeft 2 weken geleden zijn laatste huis in Istanbul verkocht omdat dat paradijs toch niet echt een paradijs bleek te zijn. Vanuit hier mag dat zo lijken, maar als je daar zit dan kan het nog wel eens tegenvallen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:00 schreef Dibble het volgende:
Was ik maar 45+, dan zou ik meteen inpakken met die 500 euro oprotpremie p/m naar dat paradijs.
Inderdaad, sowieso is ergens op vakantie gaan totaal niet te vergelijken met daar wonen en werken. Als je met pensioen bent is het dan weer een ander verhaal.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:11 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mijn vader heeft 2 weken geleden zijn laatste huis in Istanbul verkocht omdat dat paradijs toch niet echt een paradijs bleek te zijn. Vanuit hier mag dat zo lijken, maar als je daar zit dan kan het nog wel eens tegenvallen.
Vandaar dat ik gewoon in Nederland blijf, waar het ook prima toeven is, als je de handigheidjes weet.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:11 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mijn vader heeft 2 weken geleden zijn laatste huis in Istanbul verkocht omdat dat paradijs toch niet echt een paradijs bleek te zijn. Vanuit hier mag dat zo lijken, maar als je daar zit dan kan het nog wel eens tegenvallen.
Vandaar dat ik gewoon in Nederland blijf, waar het ook prima toeven is, als je de handigheidjes weet.
Volgens mij is Hukkie (semi-)Turk.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:28 schreef Dibble het volgende:
[..]
kan ik me mee inleven. Als je als Nederlander erheen gaat lijkt alles nogal chaotisch en al snel kunnen ze daar een burnout krijgen. Maar ik als Turk zijnde denk dat ik daar beter met allerhande situaties om kan gaan dan imand die alleen maa de cultuur hier gewend is.
Ja. En?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:04 schreef maickeltje het volgende:
Demi turk, half dus.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Volgens mij is Hukkie (semi-)Turk.
Inderdaad, ik vlucht toch ook niet weg voor Femke Halsemaquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:41 schreef McKillem het volgende:
Wat een kut-excuus.
Om wilders nog wel, ja stel je voor zeg mensen met een mening of zelfs mensen met een rechtse mening.
En het argument van de krediet crisis snap ik al helemaal niet, dat hadden ze een jaar geleden moeten doen niet nu het ophoud.
Daar kan ik me een goed deel in vinden inderdaad.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vlucht toch ook niet weg voor Femke Halsema![]()
Ik vindt het maar meten met twee maten wat er elke keer gebeurd, we moeten met z'n allen de meningen en gewoonten respecteren van de Islamitische medemens en de Nieuwe Nederlanders. Maar als het puntje bij 't paaltje komt mogen wij Nederlanders geen rechtse mening verkondigen want dat is dan ineens kwetsend. Het zal allemaal wel, de tijd dat ik me stoorde aan de mening van 'dat volk' ligt al ver achter me.
Verder is Wilders natuurlijk maar een promille van de werkelijke reden, het wordt gewoon gebruikt om populistische anti-rechtse leuzen te ondersteunen in deze context.
You've said it man, you've said it.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:00 schreef McKillem het volgende:
[..]
Daar kan ik me een goed deel in vinden inderdaad.
Tuurlijk, Wilders provoceert als de ziekte. Maar zo'n Burka niet dan?
En dat is dan een eigen keuze die we opeens maar moeten respecteren in dit vrije land. Dat wel.
We hebben een democratie, Wilders is daar een product van. Laten we wel wezen dat die gast nooit zo groot was geworden als er niets aan de hand was geweest.
Er steekt dus iets, en er steekt iets hard.
Ja, ik denk toch wel aardig wat. Laten we elkaar geen mietje noemen, je doet recht, geen werktuigbouwkunde ofzo. Je hebt 'bewezen' de discipline op te kunnen brengen een aantal jaar een aantal uur per week naar college te kunnen gaan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je denkt dat een rechtenstudent zich beperkt tot zijn rechtenstudie.
Mwah, ik denk dat vooruitgeschoven post van de asielindustrie nu al in je bereik ligt hoorquote:Overigens is Nederlands recht (of in het algemeen Europees recht) erg populair aldaar.
Ja, er wachten je gouden bergen in marokko als je terug gaat. Uh huh. Daarom zit je ook hier.quote:Niet zo gek ook, met de internationale handel. Maar goed, waarom zou je dan nog in de juridische wereld blijven hangen, als je daar contacten hebt in de bouwwereld.![]()
G*dverd*mme waarom zeg je dat nou allemaal? Laat hem lekker in z'n Marokkaanse wanen. Laat hem lekker vrijwillig opbokken, net als de rest. Hoe meer er weggaan, hoe beter.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik denk toch wel aardig wat. Laten we elkaar geen mietje noemen, je doet recht, geen werktuigbouwkunde ofzo. Je hebt 'bewezen' de discipline op te kunnen brengen een aantal jaar een aantal uur per week naar college te kunnen gaan.
[..]
Mwah, ik denk dat vooruitgeschoven post van de asielindustrie nu al in je bereik ligt hoor
[..]
Ja, er wachten je gouden bergen in marokko als je terug gaat. Uh huh. Daarom zit je ook hier.
En ik denk dat de bouwwereld het wel ok doet ja. Al die uitkerings euro'tjes. Dan mag ik hopen voor je dat de europese politiek niet wakker wordt, en de geldstromen in gaat dammen. Shit, te laat, de politiek is aan het wakker worden.
Ik zit hier omdat ik hier ben geboren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, ik denk toch wel aardig wat. Laten we elkaar geen mietje noemen, je doet recht, geen werktuigbouwkunde ofzo. Je hebt 'bewezen' de discipline op te kunnen brengen een aantal jaar een aantal uur per week naar college te kunnen gaan.
[..]
Mwah, ik denk dat vooruitgeschoven post van de asielindustrie nu al in je bereik ligt hoor
[..]
Ja, er wachten je gouden bergen in marokko als je terug gaat. Uh huh. Daarom zit je ook hier.
En ik denk dat de bouwwereld het wel ok doet ja. Al die uitkerings euro'tjes. Dan mag ik hopen voor je dat de europese politiek niet wakker wordt, en de geldstromen in gaat dammen. Shit, te laat, de politiek is aan het wakker worden.
Volgens mij gaan er grote stromen geld van Europese migranten naar Marokko. Zo veel zelfs dat Marokko deze migranten als aparte 'provincie' beschouwt:quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:59 schreef Mutant01 het volgende:
En wat die uitkeringseuro'tjes betreft, ik heb al eerder aangetoond hoe klein dat aandeel is in de Marokkaanse economie.![]()
Bron: http://www.trouw.nl/nieuw(...)anse_provincie_.htmlquote:Verhagen spreekt over 'Marokkaanse provincie'
GENEVE (ANP) - Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) heeft maandag tegen zijn Marokkaanse ambtgenoot Abdelwahad Radi zijn grote verontrusting uitgesproken over de opvatting dat Marokkaanse migranten in Europa moeten worden beschouwd als een ’zeventiende provincie’ van het land.
Verhagen sprak zijn collega in de marge van de openingszitting van de VN-Mensenrechtenraad in Genève. „Iedereen in Nederland, uit welk land ze ook stammen, heeft dezelfde rechten, maar ook dezelfde plichten”, benadrukte Verhagen tijdens hun gesprek. In februari verklaarde onderminister voor de Marokkaanse gemeenschap in het buitenland Mohammed Ameur in een toespraak dat migranten de zeventiende provincie van Marokko zijn.
Die reacties onder dat laatste artikel...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij gaan er grote stromen geld van Europese migranten naar Marokko. Zo veel zelfs dat Marokko deze migranten als aparte 'provincie' beschouwt:
[..]
Bron: http://www.trouw.nl/nieuw(...)anse_provincie_.html
Ook uit dit artikel blijkt hoe belangrijk die geldstroom voor Marokko is:
http://www.trouw.nl/opini(...)poging__opinie_.html
Het lijkt de frontpage wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:52 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Die reacties onder dat laatste artikel...
Grote geldstromen van Europese migranten, dat was het onderwerp niet. Het onderwerp was uitkeringsstromen naar Marokko, als we gaan kijken hoeveel procent die vormen van de Marokkaanse economie (zoals ik ooit in een ander topic heb berekend) dan is dat schrikbarend klein. Ten tweede is Marokko zelf actief bezig met het terughalen van migranten, dat alleen al spreekt dergelijke artikelen tegen. Immers, dat zou de geldstroom uit het buitenland beperken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij gaan er grote stromen geld van Europese migranten naar Marokko. Zo veel zelfs dat Marokko deze migranten als aparte 'provincie' beschouwt:
[..]
Bron: http://www.trouw.nl/nieuw(...)anse_provincie_.html
Ook uit dit artikel blijkt hoe belangrijk die geldstroom voor Marokko is:
http://www.trouw.nl/opini(...)poging__opinie_.html
Either way kost hen dat de geldstroom, immers als de uitkeringstrekkers teruggehaald worden, verliezen deze trekkers hun recht om uitkering te trekken. Halen ze de hoger opgeleiden binnen, dan hebben ze de kennis, maar missen ze ook daar weer de buitenlandse geldstromen van. Voor de laatste groep geld namelijk dat ze in het buitenland veel meer waard zijn (in de zin van geld op leveren en meer verdienen) dan in Marokko.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:43 schreef wikwakka2 het volgende:
Dat ligt eraan wie ze terug willen halen. De uitekeringstrekkers, of de hoger opgeleiden.
We hadden het hierover, hequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Either way kost hen dat de geldstroom
Als ze jonge, hoger opgeleiden terughalen dan blijft de uitkeringsgeldstroom gewoon bestaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Grote geldstromen van Europese migranten, dat was het onderwerp niet. Het onderwerp was uitkeringsstromen naar Marokko,
Als we het alleen over de uitkeringsstromen hebben wel ja, maar daar had Elfletterig het weer niet over.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:00 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
We hadden het hierover, he?
[..]
Als ze jonge, hoger opgeleiden terughalen dan blijft de uitkeringsgeldstroom gewoon bestaan.
Maar jij wel, verwarrend persoonquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als we het alleen over de uitkeringsstromen hebben wel ja, maar daar had Elfletterig het weer niet over.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar jij wel, verwarrend persoon. Dat overal omheen praten leer je zeker als rechtenstudent
.
Je hebt zeker tijd over met die kredietcrisis.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:11 schreef wikwakka2 het volgende:
Ja ja, als internationale bedrijfskundige prik ik zo door jouw praatjes heen ().
Tegen de tijd dat ik eindelijk klaar ben is die al lang voorbij en kan ik via mijn netwerk van hoogbegaafde topmanagers in een oogwenk aan een goedbetaalde baan komenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt zeker tijd over met die kredietcrisis.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:15 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat ik eindelijk klaar ben is die al lang voorbij en kan ik via mijn netwerk van hoogbegaafde topmanagers in een oogwenk aan een goedbetaalde baan komen, waar dan ook ter wereld.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:36 schreef Eggos het volgende:
ze zijn hier alleen maar gekomen om hun zakken te vullen!
Hé jammer nou, de plaatselijke bridgeclûb wellicht?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
En dan heb ik het niet over het corps.
Nee, ik en mijn denkbeeldige vriendenclub van hoogbegaafde bedrijfskunde-studentenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hé jammer nou, de plaatselijke bridgeclûb wellicht?
Wees er maar blij mee dat de hoog opgeleide marokaanse en turkse Nederlanders het land verlaten want de lager opgeleiden blijven waar ze zitten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:04 schreef maickeltje het volgende:
Jonge Turken en Marokkanen keren massaal terug naar hun geboorteland. Ze hebben het helemaal gehad met Nederland. Reden: de opkomst van Geert Wilders en de economische crisis.
[ afbeelding ]
Bovendien is in Turkije en Marokko een grote behoefte aan hoogopgeleiden. Exacte cijfers zijn nog niet bekend gemaakt, maar de trend is zichtbaar, aldus het Nederlands Dagblad.
____________________________________________________________________________________
Als dit zo is dan zeg ik :
HULDE voor Geert Wilders!!![]()
bron toegevoegd
Ah, de Robert-Jans van onze samenleving. Nouja ook goed toch, als die er later komen kan je d'r van profiteren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:57 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nee, ik en mijn denkbeeldige vriendenclub van hoogbegaafde bedrijfskunde-studenten.
Hoogbegaafde en bedrijfskunde-studenten in een zin.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 12:57 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nee, ik en mijn denkbeeldige vriendenclub van hoogbegaafde bedrijfskunde-studenten.
Hé, wel International Business hè, geen grappen daarover.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoogbegaafde en bedrijfskunde-studenten in een zin.
Had ik maar een dubbele naam, dan zou ik tenminste nog enigszins bij het corps passen, maar nee, dat soort mensen zijn niks voor mij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah, de Robert-Jans van onze samenleving. Nouja ook goed toch, als die er later komen kan je d'r van profiteren.
Met jou kunnen we praten, go business!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hé, wel International Business hè, geen grappen daarover.
Maar niet iedere hoogbegaafde wil z'n tijd verdoen met dingen als 10 uur per dag aan je studie werken.
Hoor ik daar een mede (I)BA'er? Makker, heb je zin om een multinational op te zetten en zo derdewereldlanden uit te buiten? Mischien mag Mutant dan wel onze bedrijfsjurist worden en de vele schadeclaims, die zeker zullen volgen, één voor één teniet doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:14 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Met jou kunnen we praten, go business!
Uiteraard m'n beste amis. Lijkt me een mieters plan, wellicht is een zijtak in de olie en gas markt ook een optie? We kunnen het niet alleen bij uitbuiten laten mijn inziens, het milieu naar z'n grootje helpen hoort bij de verantwoordelijkheid van een succesvol zakenman.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:16 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hoor ik daar een mede (I)BA'er? Makker, heb je zin om een multinational op te zetten en zo derdewereldlanden uit te buiten? Mischien mag Mutant dan wel onze bedrijfsjurist worden en de vele schadeclaims, die zeker zullen volgen, één voor één teniet doen.
Ik doe mee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard m'n beste amis. Lijkt me een mieters plan, wellicht is een zijtak in de olie en gas markt ook een optie? We kunnen het niet alleen bij uitbuiten laten mijn inziens, het milieu naar z'n grootje helpen hoort bij de verantwoordelijkheid van een succesvol zakenman.
Het Mutant debacle in ons bedrijf zal ik nog nader moeten bekijken, maar wellicht is er een plekje in ons kantoor in Casablanca. We kunnen immers toch niet hem negeren, hij is immers lid van ons netwerk.
Bestuurskunde is the way to go.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoogbegaafde en bedrijfskunde-studenten in een zin.
Jawohl, der Deutsche gründlichkeit mogen we niet negeren natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik doe mee.
Ik heb de zin "Ich habe es nicht gewust" ten treuren uit mijn kop geleerd. Goede toevoeging lijkt me.
Knap, gezien Marokkaans niet bestaat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:23 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ben die zin nu in het Marokkaans aan het leren![]()
Bustuurskunde was het toch? De universiteit van RET zal zeker blij met je zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bestuurskunde is the way to go.
Dat lijkt me inderdaad het beste, met name omdat gas toch wel écht licht ontvlambaar is en een ongeluk zit in een klein hoekje, laten we maar zeggen. Zijn we meteen van triggershort en consorten afquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:21 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Uiteraard m'n beste amis. Lijkt me een mieters plan, wellicht is een zijtak in de olie en gas markt ook een optie? We kunnen het niet alleen bij uitbuiten laten mijn inziens, het milieu naar z'n grootje helpen hoort bij de verantwoordelijkheid van een succesvol zakenman.
Het Mutant debacle in ons bedrijf zal ik nog nader moeten bekijken, maar wellicht is er een plekje in ons kantoor in Casablanca. We kunnen immers toch niet hem negeren, hij is immers lid van ons netwerk.
Dat wist je dus. Top.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Jawohl, der Deutsche gründlichkeit mogen we niet negeren natuurlijk.
Daar gaat 'Triggy verlaat Nederland'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:26 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Bustuurskunde was het toch? De universiteit van RET zal zeker blij met je zijn.
Dat deert niet, het elitaire Frans is de norm in ons bedrijf. We wagen ons niet aan het plebse gebruik van Engels.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Knap, gezien Marokkaans niet bestaat.
Maakt niet uit, als ze het maar verstaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Knap, gezien Marokkaans niet bestaat.
Algemene ontwikkeling.quote:
Gezever.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:29 schreef Triggershot het volgende:
Het ironische is dat hoogopgeleide Marokkanen en Turken 30 jaar geleden letterlijk zijn geweerd om het feit dat ze hoogopgeleid zijn.
Bestonden die dertig jaar geleden dan al? Dat klinkt als een vuil zaakje, goed dat de Nederlandse overheid er toen niet is ingetraptquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:29 schreef Triggershot het volgende:
Het ironische is dat hoogopgeleide Marokkanen en Turken 30 jaar geleden letterlijk zijn geweerd om het feit dat ze hoogopgeleid zijn.
Jup, want laagontwikkeld volk importeren was niet voor problemen vragen. De nu niet geïntegreerde 1e tot 2e generatie was niet te voorzien.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:31 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Gezever.
100 jaar geleden gebeurden ook zaken die nu ironisch lijken... 200 jaar geleden ook... 300 jaar...
Hoeft geen waardeoordeel gekoppeld te zijn aan mijn reactie, eerder een constatering.quote:Of wilde je perse een punt maken in het voordeel van de allochtonen?
En een vuil zaakje moet je opknappen en daar heb je allochtonen voor nodig!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Bestonden die dertig jaar geleden dan al? Dat klinkt als een vuil zaakje, goed dat de Nederlandse overheid er toen niet is ingetrapt.
Dat wil je ons doen denken idd... je drang met dit soort opmerkingen verteld ons wat anders.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:34 schreef Triggershot het volgende:
Hoeft geen waardeoordeel gekoppeld te zijn aan mijn reactie, eerder een constatering.
Ik heb geen verborgen agenda. Je mag denken wat je zelf wilt, je hoeft zeker wmb niet je standpunt te herzien of nuanceren wat dat betreft. Ik plaatste enkel een constatering.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:37 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat wil je ons doen denken idd... je drang met dit soort opmerkingen verteld ons wat anders.
Ja, dat snap ik. Maar ik zal dan wel heel erg 'dom' zijn enzo, maar als mij gouden bergen in een lekker warm land wachtte, zou ik niet in dit regenachtige land blijven hangenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zit hier omdat ik hier ben geboren.
quote:En wat die uitkeringseuro'tjes betreft, ik heb al eerder aangetoond hoe klein dat aandeel is in de Marokkaanse economie.
Ja, maar zo wachten er ook gouden bergen voor mijn persoontje in f*ckin' Noord Koreaquote:Verder wachten er inderdaad bergen met geld in Marokko, althans - als je goed weet wat je doet en op de juiste manier op de juiste plek grond koopt, appartementen koopt en dergelijke.
Ik ken ook iemand die heeft wiskunde gestudeerd. Die doet daar nu niks meer mee. Maar die opleiding doet elke werkgever begrijpen dat je goed na kan denken.quote:Tot slot geef je geen enkel tegenargument op mijn voorgaande post, maar je lult er simpelweg omheen (zoals je altijd doet).![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |