Lol. De hoogopgeleiden en de middenklasse zullen dan vertrekken naar hun eigen land. De criiminelen, uitkeringstrekkers en gepuis blijft gewoon lekker hier.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:45 schreef Gia het volgende:
Als nu de hoogopgeleiden terug gaan en meehelpen de economie in die landen te verbeteren, dan volgt de rest ook nog wel. Als ze het in eigen land net zo goed kunnen hebben als in Nederland, gok ik dat de meesten wel weer terug willen naar hun 'eigen' land.
Tja, maar zoiets kan je natuurlijk ook zeggen over Nederlandse emigranten.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze niet weg mogen? Van mij part stappen ze morgen massaal op het vliegtuig en zeggen ze vaarwel tegen Nederland, kan me werkelijk geen reet schelen. Ik zeg alleen dat het zonde is van het overheidsgeld dat we geïnvesteerd hebben in deze mensen, en dat ze die investering in een ander land stoppen.
Normaal gesproken krijg je die studiefinanciering weer terug d.m.v. belastingen als je een beetje een hoge baan bereikt. Echter hun plukken het geld en vertrekken met de noorderzon. Dát vind ik zonde en geldverspilling. Wat mij betreft mag er wel iets komen zoals in het leger, dat je de studiefinanciering terug moet betalen als je het land wenst te verlaten vóór je een bijdrage hebt geleverd aan de samenleving.
En geef ze eens ongelijk. Alleen al de hoge inkomstenbelasting 52% maakt het niet echt aantrekkelijk om hier als hoogopgeleide te wonen.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:40 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jammer, maar dat zie je ook veel gebeuren met Nederlanders die na hun studie meteen emigreren.
Ik denk dat je studiefinanciering beter in een lening kunt omzetten. Maarja, dan gaan al die sociale partijen hier natuurlijk meteen knorren.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maar daarom is het nog niet een slecht voorstel, ik kan me indenken dat we er aardig wat geld mee besparen. Wellicht kan dan de stufi ook wat omhoog, want het basisbedrag stelt ook maar bar weinig voor voor de meeste studenten.
Dat valt de laatste jaren flink meequote:Op maandag 24 augustus 2009 10:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hangt er maar vanaf waar je zit. Anatolie is in de winter stervenskoud, maar Antalya dan weer niet bv.
Ik heb het dan ook niet over alleen allochtonen, maar over emigranten in het algemeen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tja, maar zoiets kan je natuurlijk ook zeggen over Nederlandse emigranten.
Het systeem is hier gewoon verkeerd vind ik. Je kan als jongere jarenlang profiteren van de staat, na je studie ga je weg (naar Amerika bijvoorbeeld). De Nederlandse staat heeft dan je hele jeugd betaalt, en ontvangt er niks voor terug in de vorm van inkomstenbelasting na je studie.
Of beter gezegd, ik heb plannen om m'n vervolgstudie in het buitenland te doen, en daar dan meteen een baan te zoeken, dat is denk ik een beter beeld.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En geef ze eens ongelijk. Alleen al de hoge inkomstenbelasting 52% maakt het niet echt aantrekkelijk om hier als hoogopgeleide te wonen.
Waar baseer je deze uitspraak op? Naar mijn mening is de Koran véél erger dan de Bijbel. En zeker véél erger dan het nieuwe testament, het deel van de Bijbel dat het christendom onderscheidt van de andere abrahamistische religies.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:41 schreef -Strawberry- het volgende:
De Koran is niet veel erger dan bijvoorbeeld de Bijbel
Er wonen hier anders genoeg van die idioten.quote:en de meeste extremistische moslims zouden niet eens in een land zoals Nederland wíllen en kunnen wonen.
Die levert zeker een grote bijdrage. Greformeerden zijn over het algemeen godsvrezende, zeer hardwerkende mensen die nooit hun handje op zullen houden voor een uitkering.quote:Alsof partijen zoals de SGP zo'n geweldige bijdrage zijn in dit land
Er is in het verleden genoeg commentaar geweest op christenen. Veel meer nog dan op moslims.quote:maar hoor je daar mensen over vallen?
Sterk staaltje causale verbanden leggen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:18 schreef Elfletterig het volgende:
Jonge Turken en Marokkanen moeten datgene doen wat ze goeddunkt. Uit het feit dat ze Nederland de rug toekeren, blijkt dat ze zich hier nooit werkelijk thuis hebben gevoeld.
Jij gaat ons toch niet verlaten? Jij voelt je nu pas echt thuis, met die Wilders enzo waar je lekker tegen kunt ageren. Typisch Hollands gebruik immers, lekker kankeren op de bovenonsgestelden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sterk staaltje causale verbanden leggen.
Ik moet je teleurstellen DD.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:51 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij gaat ons toch niet verlaten? Jij voelt je nu pas echt thuis, met die Wilders enzo waar je lekker tegen kunt ageren. Typisch Hollands gebruik immers, lekker kankeren op de bovenonsgestelden.
Als je je zo makkelijk laat wegjagen door een schreeuwlelijk met een fout peroxidekapsel? Ja, dan trek ik in twijfel of je je überhaupt wel thuis voelde in Nederland. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat één politicus met fictief aantal zetels reden kan zijn om te willen vertrekken naar Turkije of Marokko. Er moet dan haast wel meer aan de hand zijn; een soort drang om daarheen te gaan, kennelijk omdat het thuisland toch trekt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:48 schreef Mutant01 het volgende:
Sterk staaltje causale verbanden leggen.![]()
Ik denk ook dat je je veel meer thuis zult voelen in Marokko. In Nederland zul je toch altijd strijd moeten leveren om jezelf te kunnen zijn. We moeten die islam hier nu eenmaal niet.quote:
Nogmaals, sterk staaltje verbanden leggen. Wilders of geen Wilders, de trend is namelijk al jaren aan de gang en de impact van Wilders daarop is vrijwel nihil. Je kan uit duizenden redenen kiezen om te emigreren, daar is "je niet thuis voelen in Nederland" slechts een van.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je je zo makkelijk laat wegjagen door een schreeuwlelijk met een fout peroxidekapsel? Ja, dan trek ik in twijfel of je je überhaupt wel thuis voelde in Nederland. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat één politicus met fictief aantal zetels reden kan zijn om te willen vertrekken naar Turkije of Marokko. Er moet dan haast wel meer aan de hand zijn; een soort drang om daarheen te gaan, kennelijk omdat het thuisland toch trekt.
Je bent het dus eigenlijk met me eens? (Je zegt het alleen wat vreemd). In de OP staat dat Wilders een voorname reden is waarom ze weggaan. Ik bestrijd dat en zeg dat er wel meer aan de hand moet zijn dan alleen dat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
Nogmaals, sterk staaltje verbanden leggen. Wilders of geen Wilders, de trend is namelijk al jaren aan de gang en de impact van Wilders daarop is vrijwel nihil. Je kan uit duizenden redenen kiezen om te emigreren, daar is "je niet thuis voelen in Nederland" slechts een van.
Nee, ik ben het grondig met je oneens. Ook al zou Wilders een voorname reden zijn, dan zegt dat niets over het feit of ze zich wel of niet ooit thuis hebben gevoeld in Nederland.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent het dus eigenlijk met me eens? (Je zegt het alleen wat vreemd). In de OP staat dat Wilders een voorname reden is waarom ze weggaan. Ik bestrijd dat en zeg dat er wel meer aan de hand moet zijn dan alleen dat.
Het wordt alleen handig aangegrepen om de nadruk te leggen op 'radicalisering' van de Nederlandse bevolking, terwijl die connectie eigenlijk maar ver te zoeken is, hetgeen wat hier ook vaak gezegd wordt. Wat mij betreft is dit dus stemmingmakerij om het in deze context te plaatsen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je bent het dus eigenlijk met me eens? (Je zegt het alleen wat vreemd). In de OP staat dat Wilders een voorname reden is waarom ze weggaan. Ik bestrijd dat en zeg dat er wel meer aan de hand moet zijn dan alleen dat.
Juist niet, de statistieken worden nu gebruikt om "aan te tonen" dat Nederlandse Marokkanen en Turken zogenaamd geen affiniteit hebben met Nederland, terwijl dat natuurlijk geenszins af te leiden is van dergelijke cijfers.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:45 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het wordt alleen handig aangegrepen om de nadruk te leggen op 'radicalisering' van de Nederlandse bevolking, terwijl die connectie eigenlijk maar ver te zoeken is, hetgeen wat hier ook vaak gezegd wordt. Wat mij betreft is dit dus stemmingmakerij om het in deze context te plaatsen.
Misschien veeg ik de begrippen 'je niet thuisvoelen in Nederland' en 'de drang om naar een ander land te vertrekken' wat makkelijk op één hoop, toegegeven. Maar aangezien het om jonge mensen gaat (en niet om vijftigers die het hier bijvoorbeeld 30 jaar hebben geprobeerd), heb ik toch de indruk dat deze jongeren zich niet echt hebben thuisgevoeld in Nederland. Als je op zo'n jonge leeftijd al naar Turkije of Marokko wilt...quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:44 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, ik ben het grondig met je oneens. Ook al zou Wilders een voorname reden zijn, dan zegt dat niets over het feit of ze zich wel of niet ooit thuis hebben gevoeld in Nederland.
Ik heb het over de stelling dat Wilders hier een rol in zou spelen, wat in de OP wel geopperd wordt. Dat is volgens mij niks meer of minder dan stemmingmakerij van mensen die weer eens zo nodig moeten klagen over discriminatie en de impact daarvan op de huidige samenleving. Ik kan me gewoon niet indenken dat mensen vertrekken uit een land waar ze het toch redelijk goed hebben om een geblondeerde driftkikker in Den Haag.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Juist niet, de statistieken worden nu gebruikt om "aan te tonen" dat Nederlandse Marokkanen en Turken zogenaamd geen affiniteit hebben met Nederland, terwijl dat natuurlijk geenszins af te leiden is van dergelijke cijfers.
Jonge mensen zijn vaak nog ambitieus en beginnen net aan hun carrière. Het is mijns inziens inderdaad te simpel om zo te spreken over emigranten. Het zijn geen StefanP's.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien veeg ik de begrippen 'je niet thuisvoelen in Nederland' en 'de drang om naar een ander land te vertrekken' wat makkelijk op één hoop, toegegeven. Maar aangezien het om jonge mensen gaat (en niet om vijftigers die het hier bijvoorbeeld 30 jaar hebben geprobeerd), heb ik toch de indruk dat deze jongeren zich niet echt hebben thuisgevoeld in Nederland. Als je op zo'n jonge leeftijd al naar Turkije of Marokko wilt...
Ik heb nog een tijdje betaald maar ook ik ben weg. Komt gewoon omdat je in Nederland gestraft wordt voor succes. Probleem is ons sociale stelsel en een overheid die alles maar wil regelen. Dat kost gewoon veel te veel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tja, maar zoiets kan je natuurlijk ook zeggen over Nederlandse emigranten.
Het systeem is hier gewoon verkeerd vind ik. Je kan als jongere jarenlang profiteren van de staat, na je studie ga je weg (naar Amerika bijvoorbeeld). De Nederlandse staat heeft dan je hele jeugd betaalt, en ontvangt er niks voor terug in de vorm van inkomstenbelasting na je studie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |