LOL OMG OMGquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Whehe vluchten voor de economische crisis?... nou waar was dat plaatje dat laatst gepost werd over geldgierige moslims?
Oh die enkele tientallen maakt dus ook geen verschil op een totaal van een miljoen allochtonenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:07 schreef Koewam het volgende:
Kleine nuance... de ondernemende, ambitieuze en hoogopgeleide Marokkanen en Turken gaan weer terug.
En dat is wel zorgelijk te noemenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:07 schreef Koewam het volgende:
Kleine nuance... de ondernemende, ambitieuze en hoogopgeleide Marokkanen en Turken gaan weer terug.
Kan, maar de uitvreters blijven dus, en de mensen die bereid zijn om te werken en een leven op te bouwen vertrekken. Zie je het verschil?quote:
Jij gaat later de reet van je demente ouders afvegen??quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:07 schreef maickeltje het volgende:
[..]
HULDE!!!!!!!!!!!
Je hebt namelijk aan geen 1 allochtoon wat.
Nee natuurlijk niet, dat is ook het 'kutte' aan dit hele geheel. Van mij mogen ze blijven, en moeten de mensen die géén last hebben van de economische crisis (de uitbuiters) oprotten. De mensen die nu vertrekken zijn slachtoffer van iets waar ze geen blaam aan hebben, en dat is op z'n zachtst gezegd jammer te noemen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar als de hoogopgeleiden teruggaan.. Dan blijven de eh.. minder begaafden dus achter. Is dan het probleem wel opgelost?
Ja hoor als een geleerde allochtoon dat niet doet, doe ik dat wel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:09 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Jij gaat later de reet van je demente ouders afvegen??
En ook nog fucking veel belasting betalen om de aow op te kunnen hoesten??quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:10 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Ja hoor als een geleerde allochtoon dat niet doet, doe ik dat wel.
Ik word helaas maar 54 heb ik mij laten vertellen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:12 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
En ook nog fucking veel belasting betalen om de aow op te kunnen hoesten??
Meki wanneer vertrek jij?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:21 schreef Meki het volgende:
deze TS is 54 jaar en heeft verstand van een elfjarige ?
en nog een racist en PVV stemmer
Zéér goed punt, Nederland is qua lonen erbarmelijk te noemen als je een beetje internationaal werk kan krijgen, hoewel daar wel tegenover staat dat ons sociale stelsel beter is, en dat in het buitenland nog al eens te wensen over laat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:25 schreef Muzz_ het volgende:
In Marokko / Turkije kun je een mooie villa kopen voor een ton. Je krijgt (als je voor een Multinational werkt) meer betaald dan hier in Nederland. Waarom zouden ze blijven plakken?
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:25 schreef Steven.seagal het volgende:
Allemaal die n00b WildersBashers hier. Wilders for president!!!
Weer heerlijk generaliserend Mekiquote:
He in de OP wordt gesproken over hoogopgeleide Marokkanen die vertrekkenquote:
Kunnen ze eigenlijk hun zorgverzekering behouden ondanks dat ze in Marokko oid wonen? (Langdurig).quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zéér goed punt, Nederland is qua lonen erbarmelijk te noemen als je een beetje internationaal werk kan krijgen, hoewel daar wel tegenover staat dat ons sociale stelsel beter is, en dat in het buitenland nog al eens te wensen over laat.
Maargoed, het is maar net waar je concessies in wilt maken hé.
Wel als ze staatsburger blijven en een gedeelte van de tijd in Nederland wonen lijkt me, maargoed dan moet je alweer twee adressen en dergelijke hebben. En de kosten daarvan lijken me ook niet gering.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:31 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Kunnen ze eigenlijk hun zorgverzekering behouden ondanks dat ze in Marokko oid wonen? (Langdurig).
De rest blijft gelukkig hier.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:07 schreef Koewam het volgende:
Racistquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee jij bent diegene die een racist uithangt en blij is dat veel mensen weg gaan
jij loopt achter PVV aan en je leider Wilders..
Jaa de meest productieve en economisch welvarende mensen blijven inderdaad hier ja (quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De rest blijft gelukkig hier.²
Ik ook, ik snap eigenlijk ook niet wat ze nog in dit land doen, koud, duur, te veel regels.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:55 schreef MrX1982 het volgende:
Met vrijwillige remigratie is opzich niets mis. Het is wel jammer voor dit land als het goed opgeleide beschaafde allochtonen zijn aan de andere kant kan ik me er wel iets bij voorstellen dat mensen terug gaan naar waar hun roots liggen.
Ik ben dit jaar op vakantie geweest in West-Turkije, Gumbet om precies te zijn en dat deel van Turkije heeft me aangenaam verrast. Modern, lekker weer, goedkoop, vriendelijke mensen etc. Als ik Turk zou zijn had ik het ook wel geweten.
Dat vroeg ik mezelf ook af. Natuurlijk is er een verschil tussen vakantie en ergens permanent wonen maar het oogt in ieder geval aangenaam om in het westelijke deel van Turkije te leven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:56 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Ik ook, ik snap eigenlijk ook niet wat ze nog in dit land doen, koud, duur, te veel regels.
Waarom? Als je hier geboren bent dan lijkt het me toch prettiger om in een eensgezinde samenleving op te groeien dan al die religieuze regeltjes op je dak te krijgen die je eigenlijk niet zo gewend bent. Het kan maar zo zijn dat je dat wel liever hebt natuurlijk, maar over 't algemeen lijkt 't me prettiger om van 'westerse' samenleving naar 'westerse' samenleving te verhuizen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:24 schreef Meh7 het volgende:
Als wij zouden emigreren is het land waar wij naartoe zouden emigreren natuurlijk snel gekozen, terwijl jullie eerder zouden kiezen voor België, Duitsland, Amerika, Nieuw Zeeland of Australië o.i.d.
Als je in een westerse samenleving wil wonen, dan zit je in Nederland gewoon goed natuurlijk, dan hoef je in principe niet te emigreren. Voor de keuze van bijvoorbeeld Turken voor Turkije, zullen de roots natuurlijk wel een rol spelen, het geeft een vertrouwd gevoel denk ik. Daarnaast zijn er in Turkije ook genoeg verwesterde steden, als je naar Turkije verhuist om te werken voor een multi-national, is er een grote kans dat je op zo'n plaats terecht komt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Waarom? Als je hier geboren bent dan lijkt het me toch prettiger om in een eensgezinde samenleving op te groeien dan al die religieuze regeltjes op je dak te krijgen die je eigenlijk niet zo gewend bent. Het kan maar zo zijn dat je dat wel liever hebt natuurlijk, maar over 't algemeen lijkt 't me prettiger om van 'westerse' samenleving naar 'westerse' samenleving te verhuizen.
Let wel, het kan ook zijn dat je cultuurverschillen juist super vindt natuurlijk, persoonlijk zou ik ook graag naar de Emiraten verhuizen
Je hebt toch Turkse roots? Heb je als je in Turkije bent dan niet het gevoel alsof je thuis komt of hoofdzakelijk een vakantiegevoel en wil je het daarbij houden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:24 schreef Meh7 het volgende:
Nou jongens, om jullie vraag te beantwoorden, hoewel onze (ik spreek even in het algemeen) roots in een ander land liggen, zijn wij hier geboren, hier opgegroeid, is onze familie hier, zijn onze vrienden hier, studeren wij hier, werken wij hier en kortom leven wij hier. In die context is emigreren voor ons net zo natuurlijk als voor jullie. Als wij zouden emigreren is het land waar wij naartoe zouden emigreren natuurlijk snel gekozen, terwijl jullie eerder zouden kiezen voor België, Duitsland, Amerika, Nieuw Zeeland of Australië o.i.d.
Dat zeker, je hebt hier ook weinig grote internationale bedrijven in schubbekutteveen om maar iets te noemen, maar volgens mij is het emigreren voor een baan die je wordt aangeboden of waar je op solliciteert niet echt een reden om aan te kaarten in relatie tot Wilders en de economische crisis waar dit topic om draait.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:32 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als je in een westerse samenleving wil wonen, dan zit je in Nederland gewoon goed natuurlijk, dan hoef je in principe niet te emigreren. Voor de keuze van bijvoorbeeld Turken voor Turkije, zullen de roots natuurlijk wel een rol spelen, het geeft een vertrouwd gevoel denk ik. Daarnaast zijn er in Turkije ook genoeg verwesterde steden, als je naar Turkije verhuist om te werken voor een multi-national, is er een grote kans dat je op zo'n plaats terecht komt.
Op familiebezoek speelt het eerste meer en in een vakantieoord zal het tweede meer naar voren komen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je hebt toch Turkse roots? Heb je als je in Turkije bent dan niet het gevoel alsof je thuis komt of hoofdzakelijk een vakantiegevoel en wil je het daarbij houden.
Daar had ik al een kanttekening bij geplaatst.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat zeker, je hebt hier ook weinig grote internationale bedrijven in schubbekutteveen om maar iets te noemen, maar volgens mij is het emigreren voor een baan die je wordt aangeboden of waar je op solliciteert niet echt een reden om aan te kaarten in relatie tot Wilders en de economische crisis waar dit topic om draait.
Als reden voor emigratie is het inderdaad wel te noemen, maar ik zou me niet kunnen indenken waarom 2e of 3e generatie immigranten zouden emigreren naar een land waar de roots van opa en oma liggen alleen omdat hier de PVV is. Volgens mij komt er wel meer bij kijken dan dat, of je moet een godsgruwelijke hekel hebben aan alles waar Nederland voor staat.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:49 schreef Meh7 het volgende:
Er gaan altijd wel mensen "terug" naar hun land van oorspronkelijke herkomst. Wilders zal maar een kleine factor daarin spelen, als hij aan de macht zou zijn, zou het een ander verhaal zijn, maar dat is sowieso zeer onwaarschijnlijk.
Ah dan heb ik er over heen gelezen, mon excuse.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daar had ik al kanttekening bij geplaatst.
[..]
Ben je etnisch gezien een Nederlander of?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:46 schreef EchoAlpha het volgende:
Ik ben later ook van plan om te vertrekken uit Nederland.
Maar met plannen kom je er niet. De mensen daar zijn anders dan in Nederland. De sfeer in Turkije vind ik heerlijk en 100 keer beter dan hier. Als ik daar buiten kom voel ik me echt vrij en "thuis". De mensen zijn aardig en het weer is ook prachtig.
Maar ondanks dat de mensen daar aardig zijn kunnen ze me soms wel op de zenuwen werken omdat ze zo nieuwsgierig zijn en doorvragen itt tot bijv. in Nederland waar men maar snel niks meer zegt.
Eerst school afmaken, een maandje het leger in en dan gaan kijken wat ik wil gaan doen...Ik wil wel naar Turkije maar ik vraag me af of ik het wel daar kan uithouden
Nou ja, voor iemand die al plannen had om te emigreren of aan het twijfelen was, zal de PVV en de daarbij horende verrechtsing van Nederland, net dat duwtje in de rug kunnen zijn om de keuze te maken. Ik denk dat het wel een rol speelt, maar niet de meest belangrijke.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah dan heb ik er over heen gelezen, mon excuse.
Maargoed het word dus weer op het bordje van de PVV en de "Hollander" gegooid terwijl er waarschijnlijk wel meer achter schuilt. Ik zal voorzichtig zijn het te gooien op slachtofferrol maar ik kan me zo niet indenken waarom een net opgerichte oppositie-beweging reden is om naar een volstrekt onbekend land te verhuizen met waarden en normen anders dan je gewend bent hier in het westen.
Dat ze verhuizen naar Turkije moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten, en ze staan vrij in die keuze, maar ik ben wel benieuwd wat de échte beweegredenen hiervan zijn, zonder het meteen op discriminatie te gooien wat al zo vaak gebeurd.
Precies, ik vind dit verhaal dan ook meer aandoen als een na-schop van ontevreden emigranten die nog maar eens zuur duidelijk moeten maken wat er allemaal mankeert aan Nederland. En dat ligt helemaal niet aan het feit dat ze Turks of Marokkaans zijn hoor, want er zijn ook genoeg Nederlanders die verhuizen naar de States en dan alles wat Nederlands is afkraken en hoe blij ze wel niet zijn dat ze weg zijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:54 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nou ja, voor iemand die al plannen had om te emigreren of aan het twijfelen was, zal de PVV en de daarbij horende verrechtsing van Nederland, net dat duwtje in de rug kunnen zijn om de keuze te maken. Ik denk dat het wel een rol speelt, maar niet de meest belangrijke.
Turkquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ben je etnisch gezien een Nederlander of?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |