Toen ik ze heb benaderd zeiden ze een jaarquote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:43 schreef MallePias het volgende:
tvp
Bij easyway moet je trouwens een half jaar je rijbewijs hebben.
EDIT: http://studentchauffeur.eigenstart.nl/ is wel handige site.
Dat is 't 'm inderdaad. Ik krijg bij Easyway met m'n 22 jaar ¤8,06, over een paar maanden wordt dat ~¤9,00 omdat ik dan 23 word. Je kunt altijd wel wat meer verdienen, maar over het algemeen is dit bijbaantje gewoon heel erg relaxed. Geen "werkdruk", geen hijgende semi-interessant doende juppies die denken dat ze het helemaal gemaakt hebben omdat zij de floor-manager zijn bij een callcentre en dat soort onzin. Je bent (als hiker tenminste) in principe redelijk "eigen baas". Er zijn een hoop kuttere baantjes voor een hoger loon, en alsnog... mij niet gezien.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:50 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, als ik moet kiezen tussen 6,50 per uur en deze baan of 9 per uur en een of ander archief opruimen dan weet ik het wel
Ik kies op dit moment liever voor wat leuker werk dan werk dat kutter is, maar meer betaald.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:15 schreef Bananenman het volgende:
Het is inderdaad wel leuk werk voor een student, maar ik vind dat salaris wel echt schandalig laag hoor. ¤8,06 per uur als 22-jarige... ik verdiende op m'n 17e al meer per uur
Er zit ook een kern van waarheid in. Maar callcenter werk e.d. is helemaal niet mijn ding. Verder zit ik momenteel aan ~8 euro per uur, binnenkort 9, en daar kan ik opzich wel mee leven. Aangezien ik ook nog eens in het noorden woon en ik altijd naar de randstad/nog zuidelijker moet, duren mijn dagen vaak toch minimaal 8 uur.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:56 schreef PIB het volgende:
Ik heb dan toevallig mijn loonheffingskorting niet bij Easyway staan, maar ik hield laatst inderdaad maar 45 euro over aan 1,5 dag werk als hiker.
Daarom ga ik dus ook 100x liever in een callcenter werken waar ik 9euro p/u krijg ipv 6!![]()
Hoe kut dat soms ook kan zijn....
Ik heb altijd maar ritjes van max een uurtje in Toyota's Aygoquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er zit ook een kern van waarheid in. Maar callcenter werk e.d. is helemaal niet mijn ding. Verder zit ik momenteel aan ~8 euro per uur, binnenkort 9, en daar kan ik opzich wel mee leven. Aangezien ik ook nog eens in het noorden woon en ik altijd naar de randstad/nog zuidelijker moet, duren mijn dagen vaak toch minimaal 8 uur.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb altijd maar ritjes van max een uurtje in Toyota's Aygo
Het komt eigenlijk niet zo heel vaak voor dat ik dagen heb die korter zijn dan ~7 uur of iets dergelijks. Daar komt nog eens bij dat regio noord (voornamelijk Leeuwarden) best druk is voor wat betreft Easyway (daarom zoeken ze hier zo naarstig naar mensen. Ze belden mij zelfs of ik nog mensen wist), dus er is meestal wel werk.quote:Maar goed, ik moet vaak wel naar uithoeken waardoor ik ook wel aan 8 uur per dag kom hoor
Ja ben ik het mee eens het uurloon ligt schandalig laagquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:15 schreef Bananenman het volgende:
Het is inderdaad wel leuk werk voor een student, maar ik vind dat salaris wel echt schandalig laag hoor. ¤8,06 per uur als 22-jarige... ik verdiende op m'n 17e al meer per uur
Zo erg is het niet hoorquote:
Ik woon vlak bij Rotterdam (Vlaardingen om precies te zijn) en meestal moet ik beginnen in van die dorpen in het Westland. Doe ik dus ook al anderhalf uur over om er te komen. Dan heb ik een ritje van een uurtje ofzo en dan heb ik meestal nog een rit vanuit de plaats waar ik de eerste auto heb afgeleverd naar weer in mijn buurt. En dan nog terug naar huis.quote:[..]
Het komt eigenlijk niet zo heel vaak voor dat ik dagen heb die korter zijn dan ~7 uur of iets dergelijks. Daar komt nog eens bij dat regio noord (voornamelijk Leeuwarden) best druk is voor wat betreft Easyway (daarom zoeken ze hier zo naarstig naar mensen. Ze belden mij zelfs of ik nog mensen wist), dus er is meestal wel werk.
Ik zeg altijd maar dat er ergere bijbaantjes bestaan. Dat het nu een beetje minder verdient dan een callcenter-miep neem ik dan maar voor lief.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:53 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zo erg is het niet hoor
Heb nu in de 2 weken dat ik werk voor Easyway 5 ritjes gereden, inderdaad wel eentje met een Aygo, maar ook 2 keer een BMW 1, een Seat Leon en een Skoda Octavia
[..]
Ik woon vlak bij Rotterdam (Vlaardingen om precies te zijn) en meestal moet ik beginnen in van die dorpen in het Westland. Doe ik dus ook al anderhalf uur over om er te komen. Dan heb ik een ritje van een uurtje ofzo en dan heb ik meestal nog een rit vanuit de plaats waar ik de eerste auto heb afgeleverd naar weer in mijn buurt. En dan nog terug naar huis.
En in principe werk ik altijd als ik aangeef dat ik beschikbaar ben, dus dat zit ook wel goed.
Inderdaad, ik heb al zoveel gedaan aan baantjes, maar dit is toch echt veruit de leukstequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zeg altijd maar dat er ergere bijbaantjes bestaan. Dat het nu een beetje minder verdient dan een callcenter-miep neem ik dan maar voor lief.
Heb je wel eens echt een kutbaan gehad? Dat nekt je echt. Ik heb persoonlijk ook liever een leuke baan die iets minder verdient dan een kutbaan die iets meer verdient.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:56 schreef Repeat het volgende:
Als je het voor het plezier doet kan je toch beter met vrienden naar de kroeg gaan? Een bijbaan heb je voor het geld.
Met call center werk verdien je al snel 10e per uur of meer en je kunt zelf je tijd inplannen. Buiten dat is het natuurlijk gewoon bagger werk.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb eerder alleen via uitzendbureau's bijbaantjes gehad en daar verdiende ik altijd tussen de 5 en 7 euro dus zo slecht vind ik het nog niet eens
Waar jullie baantjes van een tientje per uur vandaan halen zou ik dan graag eens horen
Echt kutwerk nekt je idd echt. Heb bv een maand fulltime aan de lopende band paprika's ingepakt. Maar toen verdiende ik op m'n 16e al 8,50 ofzo, dus dat vond ik het zeker waard...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:04 schreef aaipod het volgende:
[..]
Heb je wel eens echt een kutbaan gehad? Dat nekt je echt. Ik heb persoonlijk ook liever een leuke baan die iets minder verdient dan een kutbaan die iets meer verdient.
quote:
Eigenlijk is het natuurlijk belachelijk. Jouw redenatie is: het is leuk werk, dus je verdient minder..quote:Op zondag 1 november 2009 10:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, je verdient bij dit soort bedrijven niet een vetpot. Het is gewoon erg leuk werk en je verdient er een leuk zakcentje mee.
Ik weet niet hoe jij in godsnaam mijn zin zo kan verdraaien naar jouw interpretatie toe, maar knap gedaan.quote:Op zondag 1 november 2009 14:46 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Eigenlijk is het natuurlijk belachelijk. Jouw redenatie is: het is leuk werk, dus je verdient minder..
Dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel
Al ruim 3 jaar als Hiker. Ik ben liever "eigen baas"quote:Op zondag 1 november 2009 20:04 schreef enpe het volgende:
Doe 't inmiddels ook een paar jaartjes als hiker, Maharbal werkzaam als hiker of privé-chauffeur?
Eigenlijk andersom. Heel veel hikers zitten in de Randstad, waardoor er juist meer vraag is naar de mensen daar buiten.quote:Op zondag 1 november 2009 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
Krijg je wel een beetje werk in je regio? Of moet je dan vooral in de Randstad wonen?
Woon in Nijmegen en kan me voorstellen dat hier minder werk is dan in de Randstad?
Herkenbaar...beetje studeren in de trein, muziekje op in de wagen etc. In het noorden van het land regelmatig auto's uit de wat luxere categorieën of niet?quote:Op zondag 1 november 2009 20:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Al ruim 3 jaar als Hiker. Ik ben liever "eigen baas".
quote:Op maandag 2 november 2009 19:50 schreef VliegVlieg het volgende:
Ik wil binnenkort ook misschien eens gaan solliciteren voor de functie Hiker, maar vraag me nog steeds een beetje af wat ik me erbij moet voorstellen:
Je word elke week/dag gebeld door het planningsteam met de vraag of je op een bepaald tijdstip ergens kan zijn, zodat je iemand kan vervoeren? Als hiker rij je lege auto's, geen mensen
Je hebt dus geen vaste werktijden dus moet maar steeds wachten op het belletje? Ik moet elke week op de website m'n beschikbaarheid invullen. Als ik aangeef beschikbaar te zijn, dan word ik in 90% van de gevallen gebeld.
Wordt als hiker je reistijd ook vergoed? Ja
Ik woon in Amsterdam, kan ik aannemen dat de meeste ritjes dus binnen Amsterdam gebeuren? Meestal haal je de auto in de buurt op. Eindbestemming kan overal zijn.
Zijn er meer mensen die dit baantje combineren met een voltijd-studie? Is dit te doen? Een dag in de week werken is zeker te doen imo
quote:Op maandag 2 november 2009 23:53 schreef VliegVlieg het volgende:
Er wordt wel gewerkt met navigatie-apparatuur, mag ik hopen?
Duurde bij mij ook enorm lang.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:41 schreef Sjoegerd het volgende:
1,5 maand terug gesolliciteerd bij Easyway, nog niks van gehoord. En nu die prutsers van mijn school me geen roostervrije dag meer geven doordeweeks KAN ik er niet eens voor gaan werken
Vind het zo pauper van school ook. Eerst beloofden ze ons iig één roostervrije dag per week. Eerste blok was dit ook zo, maar nu niet meer. Hebben we van die halve dagen waar je precies niks mee kan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:43 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Duurde bij mij ook enorm lang.
Had er eigenlijk gesolliciteerd als zomerbaantje, toen kreeg ik 3 weken geleden ineens telefoon
Zelden eigenlijk. Dat zijn dan echt de spoedgevallen die niet tot na het weekend kunnen wachten. In Leeuwarden (voornamelijk eromheen: Wiuwert (bij Mantgum), Drachten, Sneek etc.) is er door de week genoeg werk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:25 schreef neen het volgende:
Maharbal, werk jij wel eens in het weekend? Als er in Leeuwarden veel werk is is het voor mij op zich wel interessant maar meer dan 1 dag doordeweeks per week zal ik er niet zijn. (en dan moet het roostertechnisch ook nog eens kunnen)
Het zijn vrijwel altijd standaard leaseauto's. Af en toe zit er iets "luxers" tussen (hangt van je definitie af). Maar je moet geen monaco-style elke week verwachtenquote:Op zondag 1 november 2009 21:47 schreef enpe het volgende:
[..]
Herkenbaar...beetje studeren in de trein, muziekje op in de wagen etc. In het noorden van het land regelmatig auto's uit de wat luxere categorieën of niet?
Ik zit in de Randstad, maar heb nog niks moois mogen rijdenquote:Op woensdag 4 november 2009 15:42 schreef Maharbal het volgende:
De meeste standaard/normale leaseauto's die je kunt bedenken, heb ik wel gereden.
Euh, luxe auto's......pfff.
A6jes, A8jes, 5 series, sportautotjes etc. In de randstad heb je waarschijnlijk meer kans op meer "luxere" auto's omdat daar wat meer van die bobo's zitten denk ik. Ik zie regelmatig meer A8jes en dat soort ongein staan bij het bedrijf waar ik vaak auto's moet ophalen, maar dan krijg ik ze net niet mee maar iemand anders.
En 22 is inderdaad te oud om als hiker te beginnen.
Dat is een vette bak! Dat zijn fijne wagens om in te rijden lijkt mequote:Op woensdag 4 november 2009 17:29 schreef PIB het volgende:
Hmm, had vorige maand een Lexus LS600HL mee. Was wel mooie wagen, snel ook 5 liter motor. Was helaas te snel weer op locatie![]()
![]()
![]()
In mijn contract staat minstens 12 uur per maand.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat is een vette bak! Dat zijn fijne wagens om in te rijden lijkt me
Maar als ik het goed begrijp kan je dus dagen/dagdelen opgeven waar je beschikbaar bent? En moet je ook nog een bepaald aantal dagen/uren per maand beschikbaar zijn? Het lijkt mij wel een baan voor erbij, om een vrije middag op te vullen
Oke, dus het handigste is als je hele dagen vrij hebt.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:36 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
In mijn contract staat minstens 12 uur per maand.
Enige vervelende is dat als je alleen een dagdeel als beschikbaar opgeeft, je bijna nooit gebeld wordt. Als je de hele dag opgeeft dan heb je in 99% van de gevallen ook wat te doen.
Vanaf het dichtstbijzijnde station, oftewel een halte waar 2 of meer lijnen stoppen.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:52 schreef Viezze het volgende:
[..]
Oke, dus het handigste is als je hele dagen vrij hebt.
En je wordt betaalt vanaf het moment dat je thuis weg gaat tot dat je weer thuis komt?
Bij mij 2 weken maar dat is wel alweer een aantal jaartjes geleden.....quote:Op maandag 9 november 2009 12:27 schreef VliegVlieg het volgende:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je antwoord krijgt op je sollicitatie (bij easyway)? Het is inmiddels een week geleden en ik heb geen zin om nog wekenlang te moeten wachten. Wil snel aan de bak. Hoe lang duurde het bij jullie?
Dat bestond toch niet meer?quote:Op donderdag 12 november 2009 20:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoeveel RENT A BOB betaald per uur (bruto/netto) ? Regio Den-Haag.
Ik werd gebeld, na 6 weken ofzoquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:11 schreef VliegVlieg het volgende:
Als je hebt gesolliciteerd, krijg je dan bericht via mail of brief?
Het is al 2 weken geleden inmiddels, dat ik heb gesolliciteerd. Misschien moet ik even bellen?
Je bent verzekerd bij dat bedrijf. De schade die jij rijdt in/aan andere auto's wordt dan vergoed. Je hebt wel een eigen risico.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Thrasyllus het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: hoe zit het met ongevallen e.d.? Ben je vanuit het bedrijf zelf verzekerd daartegen? Dat zou wel handig zijn namelijk, tenzij je zelf natuurlijk gewoon als een idioot rijdt(alhoewel je dan waarschijnlijk niet wordt aangenomen)
Lol, ik heb ook al iets van 4 weken terug gesolliciteerd. Zegt genoeg over het bedrijf dat ze zelf aangeven binnen 5 werkdagen te reageren, en dat 6 weken wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:19 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik werd gebeld, na 6 weken ofzo
Ach ja, voorlopig werk ik er wel naar tevredenheid verder hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:15 schreef rene90 het volgende:
[..]
Lol, ik heb ook al iets van 4 weken terug gesolliciteerd. Zegt genoeg over het bedrijf dat ze zelf aangeven binnen 5 werkdagen te reageren, en dat 6 weken wordt.
Ja dat is ook weer zo, als je eenmaal toegelaten bent kan het prima zijnquote:Op zaterdag 14 november 2009 16:22 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ach ja, voorlopig werk ik er wel naar tevredenheid verder hoor.
Dat zeggen ze om je ervoor te laten zorgen dat je voorzichtig bent. Maar als je betrokken raakt bij een aanrijding zonder dat er opzet of roekeloosheid in het spel is dan hoef je geen eigen risico te betalen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je bent verzekerd bij dat bedrijf. De schade die jij rijdt in/aan andere auto's wordt dan vergoed. Je hebt wel een eigen risico.
Je moet niet vergeten dat je bij dit soort bijbanen betaald kan studeren. Als je na een rit met de trein terug moet die er 3 uur over doet dan krijg je die 3 uur uitbetaald terwijl je aan je studie kan zitten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:56 schreef Repeat het volgende:
Als je het voor het plezier doet kan je toch beter met vrienden naar de kroeg gaan? Een bijbaan heb je voor het geld.
Een baan als deze voor dit geld zou ik uit principe al niet doen. Ze weten gewoon dat ze weinig betalen en geven dit ook toe, puur omdat er studenten genoeg zijn die graag auto willen rijden
Precies. Ik noem het vaak betaald studeren (of slapen). Daarom kan ik in tentamenweken gerust door blijven werken.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:49 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat je bij dit soort bijbanen betaald kan studeren. Als je na een rit met de trein terug moet die er 3 uur over doet dan krijg je die 3 uur uitbetaald terwijl je aan je studie kan zitten.
Als je als privé chauffeur een aantal uren op iemand moet wachten dan kan je in die uren ook betaald aan je studie zitten. Dus al met al is het zo slecht nog niet eens voor een student.
Als je echt puur wil werken voor het geld en zoveel mogelijk binnen wil halen dan moet je dit natuurlijk niet doen.
-> Leasemaatschappij -> wentelt af op Easyway.quote:Op zondag 15 november 2009 15:24 schreef Repeat het volgende:
Ik neem aan dat de eigenaar van de auto gewoon voor de schade opdraait?
Nee, want Easyway wordt dan door een bedrijf ingehuurd voor het transport van een auto van A naar B. Dus tijdens dat transport is Easyway aansprakelijk voor eventuele schade.quote:Op zondag 15 november 2009 15:24 schreef Repeat het volgende:
Ik neem aan dat de eigenaar van de auto gewoon voor de schade opdraait?
Ik heb Rent a Bob gemaild, maar nu een maand later nog geen reactie terug. Laat alweer zien wat voor bedrijf het is.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:06 schreef About2Break1 het volgende:
Is er misschien iemand die bij Rent a Bob als junior driver werk(in Rotterdam) en mij kan vertellen wat het salaris ongeveer is.
Ik ben al ruim 2 maanden verder.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Geen idee, maar voordat ik iets te horen kreeg van Easyway was ik ook 6-7 weken verder hoor
Vind ik echt jammer. Dit werk lijkt me wel echt leuk. Ik hou van autorijden en elke week zelf aangeven op welke dagen je kan (dus geen vaste werktijden), spreekt me ook erg aan.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Geen idee, maar voordat ik iets te horen kreeg van Easyway was ik ook 6-7 weken verder hoor
Ja, ik. Ik ben gemiddeld 4 tot 5 dagen per week beschikbaar, maar ik word de laatste tijd slechts voor 2 of 3 gebeld. Vanaf januari is het weer drukker etc.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:28 schreef enpe het volgende:
Zijn er nog meer chauffeurs die de laatste tijd minder ritten hebben? Dacht ooit gehoord te hebben dat december sowieso een rustige maand is.
Okay dan ligt het dus niet aan mijquote:Op woensdag 9 december 2009 17:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, ik. Ik ben gemiddeld 4 tot 5 dagen per week beschikbaar, maar ik word de laatste tijd slechts voor 2 of 3 gebeld. Vanaf januari is het weer drukker etc.
Het meeste weet ik zo wel te liggen, anders kijk ik even op google maps en maak er een paar aantekeningen bij. Voor de zekerheid heb ik altijd een stratenboek bij me maar dat gebruik ik nauwelijks.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met navigeren? Ik print steeds de route uit vanaf google maps en dan hoop ik maar dat er geen omleidingen zijn
Ga echt geen TomTom kopen speciaal voor Easyway
Ik in heel november 30 uur. Ik had nog gehoopt dat ik spoedritjes zou krijgen. Ik snap het vanaf hun kant natuurlijk ook wel.. Als er geen ritten zijn, kunnen ze deze natuurlijk ook niet plannen. Dat is gewoon het nadeel eraan. Ik heb het soms nogal druk met mijn studie en wil natuurlijk wel 1 dag in de week beschikbaar zijn, dus dan ga ik mijn week zo plannen dat ik 1 dag vrij heb. Als ik dan niet word gebeld baal ik wel als een stekker.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:12 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag nog gewerkt (echt het 2e of 3e spoedritje deze week waarbij ik in de ochtend word gebeld..)
Alsnog 22 uur gemaakt deze week, valt nog mee.
Ik kan me niet echt meer herinneren hoe het in de kerstperiode zat de afgelopen jaren. Vraag het ze anders.
Dat is wel het nadeel aan deze baan inderdaad, dat het gewoon zo willekeurig en vaak onvoorspelbaar is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:22 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik in heel november 30 uur. Ik had nog gehoopt dat ik spoedritjes zou krijgen. Ik snap het vanaf hun kant natuurlijk ook wel.. Als er geen ritten zijn, kunnen ze deze natuurlijk ook niet plannen. Dat is gewoon het nadeel eraan. Ik heb het soms nogal druk met mijn studie en wil natuurlijk wel 1 dag in de week beschikbaar zijn, dus dan ga ik mijn week zo plannen dat ik 1 dag vrij heb. Als ik dan niet word gebeld baal ik wel als een stekker.
Ik heb dus wel een navigatiesysteem gekocht. Niet duur via marktplaats. Ik moet zo`n ding gewoon hebben. Ik ben nog niet bekend genoeg met het wegennet in Nederland en het is gewoon makkelijk.
Als ik de route 1 keer op Google Maps bekijk, weet ik het grotendeels uit m'n hoofd. Behalve als ik echt door allerlei wijken in grote steden moet. Maar de meeste auto's hebben zelf al navigatie, en anders vraag ik gewoon aan de klant hoe ik moet rijden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met navigeren? Ik print steeds de route uit vanaf google maps en dan hoop ik maar dat er geen omleidingen zijn
Ga echt geen TomTom kopen speciaal voor Easyway
Kan het ook in het weekend?quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:57 schreef Booomer het volgende:
ABAZ Studentchauffeurs
Website: www.abaz.nl
Aantal chauffeurs: 150+
Salaris (>23): 8,07
Hiking: nee
Prive chauffeur: ja
Min. aantal jaar rijbewijs: 1
OV verplicht: Ja
Flexibiliteit: min. 1 dag per week
Overige eisen: Donkerblauw, donkergrijs of zwart pak
Hier werk ik al 2 jaar.
Uit je verhaal maak ik op dat je chauffeur bent? Dan vind ik het ook wel professioneler ogen als je niet per definitie op je TomTom bent aangewezen.quote:Op zondag 13 december 2009 02:37 schreef Booomer het volgende:
[..]
Als ik de route 1 keer op Google Maps bekijk, weet ik het grotendeels uit m'n hoofd. Behalve als ik echt door allerlei wijken in grote steden moet. Maar de meeste auto's hebben zelf al navigatie, en anders vraag ik gewoon aan de klant hoe ik moet rijden.
Ik neem overigens wel meestal m'n eigen TomTom mee, maar gebruik hem zelden..
Bij Easy Way kan je voor de functie hiker solliciteren als je minimaal 6 maanden je rijbewijs hebt. Dat is natuurlijk best snel. Daarnaast is het wel afhankelijk van je woonplaats / regio of je snel wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, want ik geloof dat ze een wachtlijst hebben. Ik had op zondag mijn sollicitatie opgestuurd en werd maandag gelijk gebeld. Ik woon dan ook in het oosten v/h land, dus de hoeveelheid chauffeurs is daar natuurlijk niet zo groot als in bijvoorbeeld het westen.quote:Op zondag 13 december 2009 12:07 schreef About2Break1 het volgende:
Ik heb helaas nog niet lang genoeg mijn rijbewijs om bij de meeste bedrijven te kunnen solliciteren, ik heb nu bij rent-a-bob als junior driver gesolliciteerd maar daar heb ik tot nu toe nog niets van gehoord.
Ja. Ik werk zelf ook meer in het weekend dan door de weeks.quote:
Klopt, zoals ik zei weet ik de route grotendeels uit mijn hoofd na gekeken te hebben op Google Maps. Maar als ik het even niet meer weet, dan zeg ik dat ook gewoon. Boeiend, daarvoor ben je een studentchauffer en geen professioneel chauffeur.quote:Op zondag 13 december 2009 11:34 schreef Mallet het volgende:
Uit je verhaal maak ik op dat je chauffeur bent? Dan vind ik het ook wel professioneler ogen als je niet per definitie op je TomTom bent aangewezen.
quote:
quote:AB•AZ Studentchauffeurs is constant op zoek naar flexibele en representatieve studenten. Je bent minimaal 1 jaar in het bezit van je rijbewijs en je hebt veel gereden. Daarnaast ben je gedurende 1 jaar minimaal 1 werkdag per week beschikbaar om voor ons te werken.
1 dag per week? WERKweek of echt week? Want overal willen ze per WERKweek.quote:
Vind je het gek? Wie heeft er nou in het weekend een chauffeur nodig? Vrijwel alle opdrachten komen toch door de weeks binnen...quote:Op zondag 13 december 2009 16:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
1 dag per week? WERKweek of echt week? Want overal willen ze per WERKweek.
Daarentegen zijn er zo nu en dan conferenties op zaterdagen, mensen die voor zakenreizen in het weekend naar Schiphol moeten, of juist op zaterdagmorgen landen.quote:Op zondag 13 december 2009 17:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
Vind je het gek? Wie heeft er nou in het weekend een chauffeur nodig? Vrijwel alle opdrachten komen toch door de weeks binnen...
Precies. Zeker als je een auto moet ophalen bij een privéadres. Ik heb mezelf laatst in de stromende regen een slag in de rondte gezocht naar mijn ophaaladres. Volgens mijn ritinfo moest ik een auto ophalen bij een vestiging van een grote verzekeraar.. Bleek het dus een privéadres te zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 16:27 schreef Keuzer het volgende:
Hikers die zonder kaart/tomtom of minstens een routebeschrijving op zak rijden zijn denk ik gek of scheppen opnatuurlijk kom je redelijk in de buurt met de snelweg, maar er zijn van die dorpen waar de vier windstreken niet aan dezelfde wetten gebonden zijn..
En toch komen privé-adressen heel weinig voor en beland je altijd wel weer bij een depot of dealer waar je onderhand vaker bent geweest.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:38 schreef Maharbal het volgende:
Ik weet de meeste plekken in Nederland + de bijbehorende snelwegen onderhand wel te vinden. Als ik een plek niet weet dan bekijk ik van tevoren even op locatienet ofzo waar de plek precies ligt, en dan weet ik 99% van de tijd zelf al hoe ik er moet komen.
Verder zijn er standaard depots van leasemaatschappijen waar ik al zo vaak ben geweest dat ik daar geen routebeschrijvingen voor nodig heb.
Met een beetje gezond verstand en inzicht in noord, oost, zuid en west kom je een eind.
Mocht het echt niet lukken dan gebruik ik gewoon google maps op m'n mobiel of m'n stratenboek + kaart die altijd voor de zekerheid in m'n tas zitten.
Een Hyundai i30. Wat je daarvan vindt laat ik helemaal aan jezelf over.quote:Op zondag 13 december 2009 19:09 schreef Keuzer het volgende:
Google Maps op een Iphone of andere smartphone is de absolute held van iedere hiker die zich in zo n situatie bevindtRegen sucks, was t wel een mooie auto?
Niet zo nauw nemen.quote:
In meer dan 3 jaar dat ik dit werk doe is toch wel duidelijk dat meer dan 95% van je ritten bestaan van en naar leasedepots, garages, dealers en kantoren. Dat wil niet zeggen dat er geen privé-adressen zijn, maar die komen simpelweg niet veel voor.quote:Op zondag 13 december 2009 21:39 schreef Mallet het volgende:
[..]
Een Hyundai i30. Wat je daarvan vindt laat ik helemaal aan jezelf over.
Ik ben wel vaker bij privéadressen geweest. Laatst had ik een bepaalde situatie waarin ik een auto (einde contract) ophaalde bij de berijder thuis. De leasemaatschappij was er een waarbij er geen schade op het formulier hoeft te worden genoteerd (iets waar volgens mij iedere hiker blij mee is). Nu vroeg de berijder heel slim, wat er gebeurde als ik nu schade reed aan de auto..
Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet waarom er bij bepaalde maatschappijen geen schade genoteerd hoeft te worden.
Gelukkig deed hij niet moeilijk.. Anders had ik ter plekke alsnog eventuele schade vast laten leggen ofzo..
Iemand ervaring hiermee?
Hahahaha dat ken ik.. Dan loop je ergens in niemandsland en na 20min denk je.. Als dit niet het goede adres is word ik GEK".quote:Op maandag 14 december 2009 21:37 schreef enpe het volgende:
Moest vorige week ook op een particulier adres zijn, 9292ov gaf 10 minuten lopen aan. Bleek in de praktijk toch een half uur te zijn aangezien het een afgelegen boerderij in de middle of nowhere was.
Haha inderdaad, ben ook al een aantal keer door bosjes gegaan en over hekken geklommenquote:Op maandag 14 december 2009 22:13 schreef Keuzer het volgende:
Heb ik ook al ervaren ja, blijkt dat 9292ov hemelsbreed meet.. dus ook cross country/sloot/muur/bos rofl
Of langs/over N-wegen gelopen ofzoquote:Op dinsdag 15 december 2009 09:16 schreef enpe het volgende:
[..]
Haha inderdaad, ben ook al een aantal keer door bosjes gegaan en over hekken geklommen.
Daar in Drachten heb ik dus naar dat privéadres moeten zoeken, damn hee..quote:Op maandag 14 december 2009 22:47 schreef Maharbal het volgende:
Ik moet bijna wekels 15 tot 20 minuten lopen (bijvoorbeeld in Drachten. Er rijden vrijwel geen bussen naar het industrieterrein). Het gebeurt zelfs zo vaak dat ik er niet eens meer van opkijk en gewoon hoop dat het zonnetje schijnt, dan is het allemaal nog wel te doen.
Ja, sleutels door de brievenbus hehe. Ik moest 's een auto voor 5 uur afleveren...maar ik stond midden in de meivakantie-file...gevolg was dat ik de auto eerder rond 9 afleverde haha. Sleutels gewoon door de brievenbus. Gelukkig was het een dealer dus hoefde ik niet te twijfelen of ik wel bij het juiste adres stond.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:56 schreef Mallet het volgende:
[..]
Daar in Drachten heb ik dus naar dat privéadres moeten zoeken, damn hee..
Ik moest een keer een auto afleveren bij een privéadres.. Mocht er niemand thuis zijn moest ik de sleutels maar in de brievenbus gooien.. Er was dus niemand thuis.. Geloof me dan check je wel 10x of je bij het juiste huis staat![]()
Dat parkeren is ook altijd zo fijn bij Polytop in Alkmaar.. Heel apart is het daar.. Sowieso.
Ik kom eigenlijk zelden te laat. Ik ervaar de tijden dan ook niet als heel erg krap ofzo, maar soms zetten ze er tijden neer die ze zelf hebben verzonnen of iets dergelijks. Vaak genoeg gehad dat er op het ophaaladres niks bekend was van een ophaaltijdstip, en dat 't weinig uitmaakte hoe laat de auto moest worden opgehaald.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:10 schreef Keuzer het volgende:
Ik heb de laatste tijd overigens vaker dat ik me moet haasten, als ik vroeger dubbele ritten had dan liep t meestal wel los wanneer je er aankwam, maar nu steeds vaker stipte tijden die (behoorlijk) krap zijn. En het is gewoon vervelend om steeds te moeten bellen dat je later komt... Ervaren anderen dit ook? of heb ik gewoon een slechte serie gehad >.>
Dan zal je wel gaan wat ongelukkige ritten hebben gehad denk ik. Ik krijg nooit zozeer onrealistische rittijden opgegeven in die zin dat ik bijvoorbeeld niet binnen 2 uur een auto hoef af te leveren aan de andere kant van het land (van noord naar zuid bijvoorbeeld.). De vertragingen in het openbaar vervoer gooien wel eens roet in het eten, maar alsnog gebeurt dit echt zelden.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:33 schreef Keuzer het volgende:
Ja dat begrijp ik en dat doe ik in principe ook, maar soms heb ik een rit die om 9 uur 's ochtends begint bij een bedrijf dat dan opengaat... Daar kan ik moeilijk eerder aankloppen. En als ik dan zonder file of enige vertraging alsnog met 10 mins to spare aankom op een adres dan klopt er iets niet. En het ligt niet aan het OV
Heb ik niet zo heel vaak last van...behalve die keer dat ik over moest stappen op een buurtbusje naar een of ander gehucht. Volgens 9292ov zou ik 1 minuut overstaptijd hebben maar ik zag, vanuit de bus waar ik in zat, het buurtbusje al wegrijden in de vertequote:Op dinsdag 15 december 2009 14:10 schreef Keuzer het volgende:
Ik heb de laatste tijd overigens vaker dat ik me moet haasten, als ik vroeger dubbele ritten had dan liep t meestal wel los wanneer je er aankwam, maar nu steeds vaker stipte tijden die (behoorlijk) krap zijn. En het is gewoon vervelend om steeds te moeten bellen dat je later komt... Ervaren anderen dit ook? of heb ik gewoon een slechte serie gehad >.>
Nou ik ervaar dat VAAK. Ik heb een paar keer gehad dat ritten van mij overgenomen moesten worden door andere chauffeurs of kwamen te vervallen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:10 schreef Keuzer het volgende:
Ik heb de laatste tijd overigens vaker dat ik me moet haasten, als ik vroeger dubbele ritten had dan liep t meestal wel los wanneer je er aankwam, maar nu steeds vaker stipte tijden die (behoorlijk) krap zijn. En het is gewoon vervelend om steeds te moeten bellen dat je later komt... Ervaren anderen dit ook? of heb ik gewoon een slechte serie gehad >.>
Och ja in die "buffer".. Heel fijnquote:Op dinsdag 15 december 2009 11:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, sleutels door de brievenbus hehe. Ik moest 's een auto voor 5 uur afleveren...maar ik stond midden in de meivakantie-file...gevolg was dat ik de auto eerder rond 9 afleverde haha. Sleutels gewoon door de brievenbus. Gelukkig was het een dealer dus hoefde ik niet te twijfelen of ik wel bij het juiste adres stond.
Parkeren bij Athlon in nijmegen (volgens mij was 't nijmegen) is ook fantastisch.
Ach ja, ik heb die van Easyway zelf maar genomenquote:Op woensdag 16 december 2009 10:12 schreef Keuzer het volgende:
Gewoon volgende dag bellen vanaf halfnegen en vragen of ze het faxen, easyway heeft overigens een eigen formulier tegenwoordig, of fleetmobility heet 't geloof ik, ik heb die altijd een reserve in mijn tas zitten voor spoedritten.. De buffer in Athlon Almere is ook altijd dolle pret..
Nee, ik klaag verder ook niet over Meerkerk, leuk dorpje welquote:Op woensdag 16 december 2009 10:19 schreef Keuzer het volgende:
Meerkerk is ook vaste plek voor mij, maar ze hadden laatst dat kruispunt open gegraven.. kwartier omrijden lol. Onderweg naar de bus is trouwens een c1000 ofzo of een emté das wel relaxOh en een stukje voor meerkerk zit ook nog een macD dus nooit geklaagd heur
Nee dat is de "buffer" in Almere, daar kun je tenminste nog fatsoenlijk bij. Visualiseer je de breedte van "de buffer" in Almere en haal daar een 1/3e van af, dan heb je nijmegen ongeveer. Verder rijd je in Nijmegen door allemaal openingen in muren, waarbij je aan beide kanten elke keer maar 10cm over hebt. Dat is over het algemeen geen probleem, maar als er dan een meter na de opening een haakse bocht zit waarbij in die bocht ook nog eens auto's geparkeerd zijn, dan ga je je ergeren aan de parkeerkunsten van andere mensen (auto's te ver naar voren of whatever).quote:Op woensdag 16 december 2009 01:30 schreef Mallet het volgende:
[..]
Och ja in die "buffer".. Heel fijn. Ben altijd blij als het een beetje fatsoenlijk staat ghehe
De bus in Meerkerk rijdt 1x per 30 min, en ik weet de bustijden van dat ding ongeveer (en anders staat het in m'n telefoon). Wat ik dan altijd doe is m'n ritten zo plannen dat ik precies een minuut of 15/20 voordat de bus aankomt bij Arval in Meerkerk aankom. Dan kom ik mooi op tijd aan voor de bus en hoef ik niet lang te wachtenquote:Op woensdag 16 december 2009 10:15 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ach ja, ik heb die van Easyway zelf maar genomen
Ik moet heel vaak naar Meerkerk, daar is het wel makkelijk. Alleen jammer dat de bus best ver weg is en hij slechts eens per uur rijdt
Dat is waar ook, maar het zijn wel 2 verschillende lijnenquote:Op woensdag 16 december 2009 10:27 schreef Maharbal het volgende:
De bus in Meerkerk rijdt 1x per 30 min, en ik weet de bustijden van dat ding ongeveer (en anders staat het in m'n telefoon). Wat ik dan altijd doe is m'n ritten zo plannen dat ik precies een minuut of 15/20 voordat de bus aankomt bij Arval in Meerkerk aankom. Dan kom ik mooi op tijd aan voor de bus en hoef ik niet lang te wachten.
Overigens heb ik nog nooit zo'n Easywayformulier gebruikt. Ik heb werkelijk waar geen idee bij welke maatschappijen je dat ding zou moeten gebruiken.
Als je overigens de bus in Meerkerk al heel ver weg vindt zitten, dan moet je niet in het noorden gaan werken als je weer eens in Drachten moet zijn haha.
Haha, soms maken mensen de benzinetank gewoon helemaal leeg...en dan mag jij er mee gaan rijden.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat niet helaas. Laatst had ik wel een VW Touran in een leuke uitvoering, maar het blijft een Touran he..
Heb ook een keer een Volvo gehad. Ik stapte in, start de motor en geen enkele beweging te zien bij de benzinemeter. Ik dus op de boordcomputer de actieradius tot leeg opzoeken, staan er enkel streepjes
Dat was ook even een vervelend moment. Uiteindelijk met 30 in z'n 4 op de cruise control een benzinepomp gezocht om zo weinig mogelijk te verbruiken. Uiteindelijk is het nog gelukt ook
Mmm, meestal fijne auto's inderdaad. Maar zo lang er een "standaard" motor in ligt schaar ik ze onder "normale leaseauto's"quote:Op woensdag 16 december 2009 11:05 schreef Keuzer het volgende:
Respect kerel.. brandstof is altijd gezeur
Audi A4 Audi A6 VW Passat Alfa Romeo 159..
Heb die A8 W12 een maandje full-time gereden, mocht hem mee naar huis nemen en hoefde niet te letten op snelheidquote:Op woensdag 16 december 2009 12:47 schreef Keuzer het volgende:
Ik moet echt eens wat meer gaan rijden, nu een halfjaar bezig, maar er wacht dus nog wat moois op me...
Ik wil altijd nog een keer in een A8 rijden, die dingen zijn gewoonweg briljant...
Ja, ik doe bijna geen hike dingen gelukkigquote:Op woensdag 16 december 2009 12:50 schreef Keuzer het volgende:
Neem aan dat dat als privé chauffeur was? Want als hiker krijg ik niks mee naar huis
Ander bedrijf.quote:
Bij welk bedrijf werk je dan?quote:Op woensdag 16 december 2009 11:16 schreef duguid het volgende:
Ik ben een half jaartje studentchauffeur, aangenomen op m'n 18e![]()
In het begin reed ik ook middenklassers, maar reed afgelopen zaterdag nog A8 W12
Dat was toch niet bij Sven Cars in Dordrecht?quote:Op woensdag 16 december 2009 16:31 schreef Mallet het volgende:
Geen benzine vind ik ook zoiets doms.. Laatst haalde ik een Volvo op bij een officiële dealer.. Gewoon echt zo goed als niks erin. Het ding liep niet eens op. Ik lekker geërgerd naar binnen.. ,,Kunt u mij misschien vertellen waar de dichtsbijzijnde benzinepomp is?!" Had natuurlijk ook op mn TomTom kunnen kijken, maar was ff nodig..
Ja ik vul altijd netjes mijn beschikbaarheid een week van tevoren in.. Helaas. E-mail heb ik ook gekregen.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:21 schreef Mathijz het volgende:
Beschikbaarheid wel ingevuld? (open deur), kreeg zojuist wel een e-mail met de beste wensen alvast voor het nieuwe jaar.
Nee het was in Zutphen.quote:Dat was toch niet bij Sven Cars in Dordrecht?
Ik ben ook wel eens collega's tegengekomen en mij is het toen ook opgevallen dat veel gewoon in spijkerbroek lopen. Ik loop zelf meestal gewoon in een zwarte pantalon en blouse, soms met jasje.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja, iedereen heeft zo'n Easyway tas
Viel me trouwens wel op dat iedereen een spijkerbroek aan had, hoezo kleding voorschriften?
Nee nog nooit. Die mensen die ik daar tegen kwam zeiden het ook al: je doet de eerste keer netjes, maar daarna niet meer eigenlijk.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:33 schreef Mathijz het volgende:
Heeft iemand hier wel eens controle gehad dan? Kwam af en toe wel eens een collega tegen die het had meegemaakt bij Athlon in Almere.
Ah Sven Car in Dordrecht was namelijk de Volvo dealer waar ik mijn lege Volvo meekreegquote:
Daar ja. Waarschijnlijk opereren ze daar onder het motto: "Uit oogpunt van efficiency parkeren wij 2 auto's op 1 parkeerplek IN een bocht MET een onmogelijke hoek" of iets dergelijks. Wel grappig daar, ik moest daar eens achteruit door een bocht door zo'n opening heen, terwijl in de bocht en overal weer auto's stonden. Fantastisch, letterlijk 3mm aan beide kanten over en je kunt natuurlijk niks aan je voorkant zienquote:Op woensdag 16 december 2009 16:31 schreef Mallet het volgende:
Ik heb (namens Easy Way) een dag voor Athlon in Nijmegen gewerkt.. Daar moet je echt heel goed opletten. Volgens het personeel wordt de meeste schade daar in het depot gereden. Heel die muren zijn ook helemaal afgebrokkeld. Werk is wel anders daar omdat je zelf ook de auto's schoon en gereed moet maken voor nieuwe verhuurders.. Allerlei controles e.d. moet je uitvoeren.
Bij de sollicitatie werd gezegd dat er wel eens op kleding gecontroleerd wordt en dat als je niet netjes gekleed bent je een rit in mindering krijgt op je rittenteller.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En wat voor controle hebben we het over dan?
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Bij de sollicitatie werd gezegd dat er wel eens op kleding gecontroleerd wordt en dat als je niet netjes gekleed bent je een rit in mindering krijgt op je rittenteller.
Kunnen we trouwens dit topic inmiddels niet beter omdopen tot het grote Easyway-SC topic?
Week-ov, check. Halfjaar rijbewijs check. Qua regio is het voor mij heel apart. Woon precies tussen Zwolle en Utrecht inquote:Op woensdag 16 december 2009 21:40 schreef Keuzer het volgende:
Voldoe je aan alle eisen die ze opgegeven hebben? Dus ook week-ov pantalon halfjaar rijbewijs enzo? Anders moet je gewoon nog een keer proberen? Het kan zijn dat je pech hebt met je regio.. maar dat weet ik niet.
De mail heb ik mogelijk wel gehad, maar is dan tussen alles van de IB-groep in die tijd verdwenen.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:47 schreef Mathijz het volgende:
Ik kreeg een e-mail met een bevestiging dat ik opgenomen op de wachtlijst, volgens mij direct na invoer van mn gegevens. 2 weken later kreeg ik een uitnodiging voor gesprek. Dat zat midden in de vakantie, maar komt doordat er veel OV-ers afvallen.
Was vast een teleurstelling of niet? Denk je helemaal wat gevonden te hebben voor de zomermaanden...quote:Op woensdag 16 december 2009 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik solliciteerde omdat ik een zomerbaantje wilde en ik een advertentie in de krant zag. Ik werd in oktober terug gebeld.
Uiteindelijk heb ik wat anders gedaan in de zomer, dus dat viel wel mee. Bovendien was ik sowieso op zoek naar iets wat ik de rest van m'n studie kon blijven doen, wat ik deed alleen losse klusjes via een studentenuitzendbureau. Maar ja, soms hadden ze hele maanden niks liggen en dan ontving ik alleen stufi.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:42 schreef Mallet het volgende:
[..]
Was vast een teleurstelling of niet? Denk je helemaal wat gevonden te hebben voor de zomermaanden...
Studentenuitzendbureau's vind ik helemaal niks. Ik doe wel PR-werk voor mn studie. Daarnaast een vaste bijbaan op de vrijdag en zaterdagavond.quote:Op woensdag 16 december 2009 22:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Uiteindelijk heb ik wat anders gedaan in de zomer, dus dat viel wel mee. Bovendien was ik sowieso op zoek naar iets wat ik de rest van m'n studie kon blijven doen, wat ik deed alleen losse klusjes via een studentenuitzendbureau. Maar ja, soms hadden ze hele maanden niks liggen en dan ontving ik alleen stufi.
Tja, ik woon nog thuis dus echt veel geld heb ik niet nodig. Ben ook bezig geweest met een baantje bij boekhoudkantoor (ik studeer economie), maar daar ben ik in februari op gesprek geweest en verder nooit meer wat van gehoordquote:Op woensdag 16 december 2009 22:48 schreef Mallet het volgende:
[..]
Studentenuitzendbureau's vind ik helemaal niks. Ik doe wel PR-werk voor mn studie. Daarnaast een vaste bijbaan op de vrijdag en zaterdagavond.
Dat dringend op zoek is dan ook een beetje een wassen neus. Ik werd aangenomen toen ik 19 was.. Tenminste toen had ik mijn sollicitatie.. Week later werd ik 20.quote:Op woensdag 16 december 2009 23:32 schreef Maharbal het volgende:
Het hangt echt inderdaad van je regio af hoe snel en of ze reageren.
Ze hebben mij laatst zelfs opgebeld of ik echt niet mensen in mijn regio wist, omdat ze hier dringend op zoek zijn naar chauffeurs. Mijn antwoord was dat ze ten eerste mij dan maar meer ritten mogen geven, omdat ik er nog wel een paar extra kon doenen ten tweede dat een vriend van mij had gesolliciteerd maar dat die met 21 jaar te oud is bevonden. Kennelijk zijn ze dan nog ZO dringend op zoek.
20 is dan ook het maximum dat ze (het liefst) hanteren op dit moment heb ik begrepen.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:41 schreef Mallet het volgende:
[..]
Dat dringend op zoek is dan ook een beetje een wassen neus. Ik werd aangenomen toen ik 19 was.. Tenminste toen had ik mijn sollicitatie.. Week later werd ik 20.
Ik was inderdaad 19,5 toen ik daar begon. Ik heb nu in principe volgens het arbeidsrecht een vast contract, ze kunnen me dus niet ontslaan. Ook heb ik recht om het gemiddeld aantal uren dat ik zo door het jaar maak.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:26 schreef Keuzer het volgende:
Ik neem aan dat als jij vanaf je 19e werkzaam bent bij ze, dat ze je niet ontslaan als je 20 wordt, dat kan je namelijk behoorlijk goed aanvechten ^,-. Als je 22 bent begin je net een beetje beter te verdienen..
Na de eerste 3 maanden wordt je arbeidsovereenkomst verlengd met 6 maanden, erna vervalt je arbeidsovereenkomst tenzij je weer werkzaamheden krijgt. Voor zover ik weet krijg je erna weer een contract voor 6 maanden en zo blijft het maar doorgaan. Maar omdat ik al meerdere keren 6 maanden heb gehad is het wettelijk een contract voor onbepaalde tijd geworden.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:21 schreef Keuzer het volgende:
Basically, als je er 3? maanden werkt dan kunnen ze je niet zonder reden ontslaan, dan is de proefperiode voorbij, leeftijd is geen goede reden om iemand te ontslaan. OV enzo moet je wel hebben want dat is een kernbeding in je contract.
Jezus ik ben jaloers man.. Ik heb even teruggekeken.. Ik heb 6/11 gewerkt (2 ritten).. Daarna mijn 3 beschikbare dagen niet.. 30/11 1 ritje, daarna mijn 7 beschikbare dagen niet.quote:Op donderdag 17 december 2009 13:22 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb gelukkig nog een kleine 36 uur ofzo kunnen maken in de eerste twee weken. Hopelijk plak ik daar nog eens 36 uur aan vast deze laatste 2 weken, en dan ben ik enigszins tevreden.
Which reminds me, ik zal zo eens m'n briefjes opsturen whehe.
Ik ben niet geheel ontevreden, maar ik zou er persoonlijk nog wel meer willen. Ik ben nota bene bijna elke dag beschikbaar, dan wil ik ook minimaal 25 uur per week werken!quote:Op donderdag 17 december 2009 15:27 schreef Mallet het volgende:
[..]
Jezus ik ben jaloers man.. Ik heb even teruggekeken.. Ik heb 6/11 gewerkt (2 ritten).. Daarna mijn 3 beschikbare dagen niet.. 30/11 1 ritje, daarna mijn 7 beschikbare dagen niet.
Juist extra m'n best gedaan en aan het doen.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:58 schreef Keuzer het volgende:
Lol niet zo goed je best gedaan deze ronde?en dan wel 100 uur willen werken
succes
Vorige maand was 85 en de maand ervoor ruim over de 100 omdat ik ook nog op een advocaten- en notariskantoor werktequote:Op donderdag 17 december 2009 16:44 schreef Keuzer het volgende:
Ik heb niks gezegd![]()
Respect(als je die 100 uur waarmaakt dan he
)
Join tha clubquote:Op donderdag 17 december 2009 16:57 schreef Mathijz het volgende:
Ben nog niet gebeld voor morgen, of eris geen werk, of ze zijn te druk met alle bedrijven bellen dat iedereen vertraging heeft
Same here. Ik heb ze net aan de telefoon gehad en ik gooi mn beschikbaarheid gedurende de kerstvakantie dicht. Ik ga gewoon gedurende die periode even ergens anders aan de slag om toch een beetje geld binnen te krijgen.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:04 schreef Keuzer het volgende:
Heb tussen nu en oud/nieuw onbeschikbaar aangegeven, vreselijk gedoe om te moeten werken zo, en wil ook wat plannen kunnen maken ipv 5 dagen beschikbaar te zijn en misschien 1 (dus nog onbekende) dag te werken.
Tja je kan het ook andersom bekijken; in een regio waar minder werk is heb je kans dat je vaker mag werken (omdat er minder chauffeurs zijn). Gedurende deze periode gaat die vlieger alleen niet op.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:47 schreef Maharbal het volgende:
En dat is dan ook meteen het nadeel van Easyway. Je hebt niet echt vastigheid (tenzij je in een regio woont zoals ik, en dan nog is het geen vastigheid.)
Het liefst houd ik toch de combinatie van veel werk en weinig chauffeursquote:Op donderdag 17 december 2009 18:07 schreef Mallet het volgende:
[..]
Tja je kan het ook andersom bekijken; in een regio waar minder werk is heb je kans dat je vaker mag werken (omdat er minder chauffeurs zijn). Gedurende deze periode gaat die vlieger alleen niet op.
Jezus hoe moet ik me dat voorstellen? Kon je wel zien dat er een auto stond dan, ghehe? Het treinverkeer is daarboven inderdaad heel wat minder regelmatig dan in de rest van het land. Wel lekker wat centen erbij inderdaad, is ook niet verkeerd.quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:27 schreef Maharbal het volgende:
M'n eerste auto was zodanig ingesneeuwd dat de auto daar niet door mij kon worden meegenomen. Toen kon ik weer naar huis, en net voordat ik thuis was kreeg ik een volgend ritje aangeboden. Verder rijden de treinen hier in het noorden slechts om het uur, dus dan moet je sowieso wachten.
Tel daar eens bij mij dat ik in een gigantisch busje reed (VW Crafter) en dat ding niet harder dan 110 wilde, + dat het OV nog wat vertraging had en ik kom zo aan 10 uur. Niks te klagen, lekker weer wat verdiend!
Nou het was gewoon 30/35cm sneeuw rondom de hele auto en overal op het hele parkeerplaatsje. Daarbij kwam nog dat er andere auto's voor de ingang van het parkeerplaatsje geparkeerd stonden (die konden de sneeuw op het parkeerterrein niet wegduwen) en de auto stond achteruit (dus je moest achteruit wegrijden = geen hogere versnelling pakken om minder kracht op de wielen te zetten). Tel dat allemaal bij elkaar op en dan kom je tot de conclusie dat 't niet lukt, tenzij je 2 uur gaat scheppen en dan is het nog maar de vraag of je 'm wegkrijgt omdat 't daar erg glad was.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:34 schreef Mallet het volgende:
[..]
Jezus hoe moet ik me dat voorstellen? Kon je wel zien dat er een auto stond dan, ghehe? Het treinverkeer is daarboven inderdaad heel wat minder regelmatig dan in de rest van het land. Wel lekker wat centen erbij inderdaad, is ook niet verkeerd.
Ik had laatst ook een startadres in Drachten.. Fijn 4 uur met het OV om daar te komen.
Ik heb erna een VW crafter gereden.quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:28 schreef Mallet het volgende:
Pff nee daar was ik inderdaad ook niet aan begonnen. Die aanhangwagen staat er ook lekker achter zo te zien. Zonde van je tijd, maar zó erg is het niet gezien dat het een Caddy was. Vreselijke auto's. Laatst reed ik er in een zonder radio.. Kan je je dat voorstellen? Wat voor een auto heb je gekregen toen je alsnog een rit kreeg?
Ik heb nooit meegemaakt dat ik een auto niet kon meenemen, alleen eens gehad dat een auto zo lang stil had gestaan dat je bijna de lak niet meer zag door de bessen van de boom waaronder hij stond. Toen ik hem startte begon hij zo te schudden, ik dacht het ding stijgt op! Dus toen gaf ik wat gas, werd het alleen maar ergerUiteindelijk even laten lopen en daarna opnieuw gestart.
Duitsland?quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:59 schreef Mallet het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat een auto niet aanwezig was op het afhaaladres. Gelukkig kon ik toen toevallig een andere auto meenemen die de dag ervoor was gebracht. Verder stond er ook helemaal niks, want het was gewoon n kantoor. Heb wel een uur daar op kantoor gezeten omdat er nog allerlei rapporten moesten worden gemaakt.
Wat een ding die VW man.. Het grootste waar ik in heb gereden is een Renault Traffic. Vond ik nog niet eens zo heel oncomfortabel.
Laatst reed ik in een VW Fox diesel..![]()
in Duitsland met 165 over de autobahn.. Ik haalde iedereen in, geweldig
Moest een auto ophalen in Dinxperlo.. Dat is zowat half NL half DU.. Toen moest ik naar Barneveld en heb een heel stuk via de Duitse snelweg gereden.quote:
Haha, ben je per ongeluk over stukje tol (echt een lullig klein stukje waar je een kleine ¤5 moet betalen) bij Antwerpen geweest, terwijl er ook gewoon een weg langs gaat waar je geen tol voor hoeft te betalenquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:10 schreef Mallet het volgende:
[..]
Moest een auto ophalen in Dinxperlo.. Dat is zowat half NL half DU.. Toen moest ik naar Barneveld en heb een heel stuk via de Duitse snelweg gereden.
Ben ook wel eens in België geweest. Moest toen ergens in Zeeland zijn.. Zat ik op de ring in Antwerpen.. Ik dacht echt WTFFFF. Moest ik nog tol betalen voor zo`n tunnel en werd ook nog eens staande gehouden door de politie.. Ik dacht OHNEE ik heb geen kentekenpapieren ik ben de lul, maar ik mocht doorrijden. Wat een kutrit.. Kwam ik eindelijk op plaats van bestemming.. Zit dat bedrijf er niet meer. Kon ik 20minuten verder rijden voordat ik er was.
Ben je als je bij Antwerpen zat niet iets te ver doorgereden?quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:10 schreef Mallet het volgende:
[..]
Moest een auto ophalen in Dinxperlo.. Dat is zowat half NL half DU.. Toen moest ik naar Barneveld en heb een heel stuk via de Duitse snelweg gereden.
Ben ook wel eens in België geweest. Moest toen ergens in Zeeland zijn.. Zat ik op de ring in Antwerpen.. Ik dacht echt WTFFFF. Moest ik nog tol betalen voor zo`n tunnel en werd ook nog eens staande gehouden door de politie.. Ik dacht OHNEE ik heb geen kentekenpapieren ik ben de lul, maar ik mocht doorrijden. Wat een kutrit.. Kwam ik eindelijk op plaats van bestemming.. Zit dat bedrijf er niet meer. Kon ik 20minuten verder rijden voordat ik er was.
Lang leven de TomTom. Was trouwens ook een zwarte Opel Corsa.. Ik heb zo`n hekel aan die auto's. Echt te weinig vermogen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ben je als je bij Antwerpen zat niet iets te ver doorgereden?
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je vandaan moet komen inderdaad, maar ik kom altijd uit regio rotterdamquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:57 schreef Maharbal het volgende:
En nee, de ring Antwerpen is vaak de snelste manier om in bepaalde plekken in Zeeland te komen.
Dan vraag ik me af of ze dat wel in de hikershandleiding hebben staan, want ik wist dat dus niet. Is ook nooit gezegd.quote:Op zaterdag 19 december 2009 16:21 schreef Keuzer het volgende:
Kreeg te horen dat ik gewoon maar provinciale weggetjes moest nemen want je mag niet in het buitenland rijden, dat is verzekeringstechnisch onverstandig ofzo. Zou daar dus wel mee oppassen
Ja klopt helemaal. Dat is ook erg vervelend. Misschien zelfs een reden om het niet te gaan doen. Aan de andere kant moet je zoiets wel op de koop toenemen als je zelf ook onregelmatig beschikbaar bent. Daarnaast hoor je als hiker altijd 1 dag van tevoren (niet meer) of je mag werken. Als je uberhaupt mag werken natuurlijk, want het komt regelmatig voor dat er geen werk voor je is.quote:Op maandag 21 december 2009 15:24 schreef Yankee het volgende:
Tijd geleden ongeveer een jaar gewerkt als student-chauffeur. Werk zelf vond ik best wel leuk, vond het alleen te irritant om toen twee dagen per week beschikbaar te moeten zijn en vrijwel nooit te weten wanneer ik moest werken. Daarnaast kwam het nog wel eens voor dat ik twee of drie weken achterelkaar niet gebeld werd.
Wat ik deed was prive-chauffeur. Werd dan of de avond van te voren gebeld of nog 's ochtends, moest dan tot 12.30 beschikbaar zijn. Kwam er achter dat ik dit toch wel erg vervelend vond en ben er dus mee gestopt.quote:Op maandag 21 december 2009 15:30 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ja klopt helemaal. Dat is ook erg vervelend. Misschien zelfs een reden om het niet te gaan doen. Aan de andere kant moet je zoiets wel op de koop toenemen als je zelf ook onregelmatig beschikbaar bent. Daarnaast hoor je als hiker altijd 1 dag van tevoren (niet meer) of je mag werken. Als je uberhaupt mag werken natuurlijk, want het komt regelmatig voor dat er geen werk voor je is.
Dat is ook niks voor mij. Tot 12.30 beschikbaar zijn pfff. Dan kan je dus echt niks meer doen die dag. Ik kan nog besluiten om wat extra schoolwerk te gaan doen of om soms nog naar school te gaan.. Als ik het weer eens zo heb gepland dat ik 1 dag skip. Vervolgens ben je onderweg naar school (>1uur reizen voor mij).. Word je gebeld of je nog beschikbaar bent vanuit je woonplaatsquote:Op maandag 21 december 2009 15:34 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat ik deed was prive-chauffeur. Werd dan of de avond van te voren gebeld of nog 's ochtends, moest dan tot 12.30 beschikbaar zijn. Kwam er achter dat ik dit toch wel erg vervelend vond en ben er dus mee gestopt.
Omgquote:Op maandag 21 december 2009 17:38 schreef Mathijz het volgende:
Werd gebeld voor 2 ritjes, staat er nu maar 1 online. Ik bellen, ja dan is ie wss geannuleerd.
Ach, de meeste van dat soort auto's hebben wel winterbanden. En als je geluk heb, rijd je een 4WD.quote:Op maandag 21 december 2009 18:20 schreef Booomer het volgende:
Ik moet donderdag de hele dag rijden. Ben benieuwd, hoop dat de meeste sneeuw dan weg is!
Nog nooit problemen met de planning gehad, ik kwam hoogstens op het aangegeven tijdstip aan maar dat komt eigenlijk nauwelijks voor.quote:Op maandag 21 december 2009 18:19 schreef Mallet het volgende:
[..]
Omglekker geregeld dan.. Geannuleerd of vergeten online te zetten.. Hebben jullie btw wel eens moeite of problemen met de planning?
En ik ben ook heel blij dat ik nu ook tijdelijk ander werk heb
Heb eigenlijk nooit problemen met de planning. Wel dat ik door OV ontregelingen mijn aankomsttijd niet haal.quote:Op maandag 21 december 2009 18:19 schreef Mallet het volgende:
[..]
Omglekker geregeld dan.. Geannuleerd of vergeten online te zetten.. Hebben jullie btw wel eens moeite of problemen met de planning?
En ik ben ook heel blij dat ik nu ook tijdelijk ander werk heb
Ik ben studentchauffeur, geen hiker.. Die kerel heeft een A6 en ik gok dat zijn zomerbanden er nog onder zitten...quote:Op maandag 21 december 2009 18:22 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ach, de meeste van dat soort auto's hebben wel winterbanden. En als je geluk heb, rijd je een 4WD.
Het enigste wat irritant zal zijn is de files die ontstaan door de sneeuw, en sommige medeweggebruikers die moeilijk zijn om op te anticiperen (de één rijdt als een idioot, de ander rijdt zo langzaam en vreemd)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |