abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71977686
Hoewel er al eerder over dit topic is gediscussieerd wil ik in dit topic een overzicht maken van de verschillende bedrijven die studentchauffeurs verhuren.

In dit oude topic heb ik al wat bedrijven gezien: Student-chauffeurs

Mijn idee is om hier een overzicht te maken van de verschillende bedrijven met daarbij info als: salaris, typen werk, aantal jaren rijervaring gewenst, beoordeling, enz.

Een eerste opzet:

Easyway
Website: www.easyway.nl
Aantal chauffeurs: 1000
Salaris (>23) ¤9,55
Hiking ja
Prive chauffeur ja
Min aant. jr. rbw ?
Min. Leeftijd 20?
OV verplicht: Ja (week)
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen:

Brussaard
Website: www.brussaard.nl
Aantal chauffeurs:
Salaris (>23)
Hiking
Prive chauffeur ja
Min aant. jr. rbw 3
Min. Leeftijd 21
OV verplicht: Ja
Flexibiliteit min 2 dagen per week
Overige eisen: Donkerblauw, donkergrijs of zwart pak

James Mobility
Website:
Aantal chauffeurs:
Salaris (>23)
Hiking
Prive chauffeur ja
Min aant. jr. rbw 3
Min. Leeftijd 21
Flexibiliteit min 2 dagen per week

[ Bericht 26% gewijzigd door nivvle op 19-08-2009 07:21:45 (Aantal dingen toegevoegd) ]
pi_71978121
Bij Easyway moet je als studentchauffeur ook een week-OV hebben...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:37:13 #3
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_71978167
tvp met mijn weekend OV.

Jongen die ik vaag ken werkte bij zoiets in Breda(?) die moest Lease auto's ophalen en wegbrengen etc en dan met ov weer naar hus
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:49:57 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71978538
Tvp.
Huilen dan.
pi_71979006
Zo opgegeven bij easyway, zoek nog een baantje omgeving Katwijk/Leiden
pi_71979019
tvp
No Guts, No Glory
pi_72038507
tvp

Bij easyway moet je trouwens een half jaar je rijbewijs hebben.

EDIT: http://studentchauffeur.eigenstart.nl/ is wel handige site.
pi_72038841
easyways is minimaal 1 jaar rijbewijs, en minimaal 2 dagen 1dag doordeweeks beschikbaar.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72038849
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:43 schreef MallePias het volgende:
tvp

Bij easyway moet je trouwens een half jaar je rijbewijs hebben.

EDIT: http://studentchauffeur.eigenstart.nl/ is wel handige site.
Toen ik ze heb benaderd zeiden ze een jaar
Top 5 China producten
pi_72038932
Ik heb nog even op easyway.nl gekeken, als studentchauffeur heb je 2 jaar ervaring nodig, als hiker een half jaar.
pi_72039295
www.rentabob.nl heb je ook, wel misschien iets anders dan wat je bedoelt maar kijk maar even. Heb daar net maar even gesolliciteerd gelijk :p
Top 5 China producten
pi_72221977
Mag van mij op slot vanwege wachtwoordverlies

Nieuw topic: Student chauffeur in 2009 part 2
pi_72222151
We hebben een passmailer en anders kun je mailen naar forum@fok.nl. Het kan prima in dit topic.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72481485
Hmm.. wijzigen zit er hier niet in??

Toevoegingen:

Bouwens
Website: www.bouwensbv.nl

www.rentadriver.nl
www.chauffeurscentrale.nl
www.amds.nl
www.rentabob.nl
www.abaz.nl

Iemand bekend met bovestaande bedrijven?
pi_72592968
Een tweetal vraagjes....

1. Doet alleen Easyway aan hikers?
2. Als studentprivechauffeur...hoe ziet je dag er dan uit qua werkzaamheden?
pi_72593362
Ik heb ook eens gesolliciteerd, was bij de chauffeurstelefoon. Vond het niks al dat gereis, dus ben lekker bij me taxibaantje gebleven. Het vast soms best tegen, klasgenoot heeft het ook gedaan, maar al dat gereis ochtends en avonds zie ik echt niet zitten
BTW: site ziet er professioneel uit, toen ik 2jaar geleden kwam stond ik versteld. Wat een gaar flutkamertje in 1 of ander gebouw... Voelde meteen niet lekker, was wss destijds in de kinderschoentjes
pi_72593943
Dat OV geval is eigenlijk gewoon gevalletje discriminatie... ga ik eens aankaarten omdat ikzelf geen OV heb maar misschien volgend jaar best taxi chauffeur wil worden...
pi_74226340
Easy Way is net met een televisie item op Omroep Brabant geweest.
De chauffeursdienst bestaat bijna 20 jaar!
http://www.omroepbrabant.(...)jaar+een+succes.aspx

Bij Easy Way spaar je door ritten te rijden voor een gratis slipcontrol cusrus.
pi_74226621
Bij Easyway is het overigens heel lastig om nog aangenomen te worden voor hiker als je ouder bent dan 20. Rond die leeftijd kun je over het algemeen alleen nog maar aangenomen worden als privé-chauffeur (uitzonderingen daargelaten).

Werkzaamheden privé-chauffeur: Je gaat met het OV naar je klant.......rijdt hem naar z'n bestemming......en wacht daar totdat hij weer naar huis gaat. Soms zegt ie dat je gewoon de stad in mag en zijn auto mag meenemen, soms krijg je daar een kamertje/kantoortje waar je kunt gaan zitten doen wat je wilt. Je krijgt uitbetaald vanaf het moment dat je eigenlijk je thuis verlaat, totdat je weer thuis bent.

Hiker: Je gaat met het OV naar het bedrijf/klant toe om de auto op te halen. Deze rijd je naar je eindbestemming.....en dan ga je, tenzij je een aansluitende rit hebt, naar huis. Je krijgt hier wederom betaald vanaf het moment dat je van huis bent totdat je weer thuis bent.

edit: Verkijk je ook niet op de salarissen. Voor hikers onder de 21 is het geen vetpot. Ik meen mij te herinneren dat je rond je 20e ¤6 of ¤6,50 krijgt. Pas vanaf je 21e schiet het wat omhoog (privé-chauffeurs zitten over het algemeen ~¤0,50 hoger dan hikers). Het voordeel is wel dat je, als je aan het werk bent, vaak redelijk wat uren maakt waardoor je uiteindelijk nog redelijk verdient. Maar bovenal is het gewoon leuk om een beetje auto te rijden en betaald te krijgen terwijl je studeert (of slaapt) in het OV.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:42:43 #20
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74226628
Hey lijkt me leuk. Dikke vette tvp dus
pi_74239180
Sinds 2 weekjes ben ik ook hiker bij Easyway, bevalt eigenlijk wel
pi_74251127
Vreksalarisssen, dat mensen zich zo laten uitzuigen alleen om auto te mogen rijden
pi_74252289
Ach, als ik moet kiezen tussen 6,50 per uur en deze baan of 9 per uur en een of ander archief opruimen dan weet ik het wel
pi_74253210
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:50 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, als ik moet kiezen tussen 6,50 per uur en deze baan of 9 per uur en een of ander archief opruimen dan weet ik het wel
Dat is 't 'm inderdaad. Ik krijg bij Easyway met m'n 22 jaar ¤8,06, over een paar maanden wordt dat ~¤9,00 omdat ik dan 23 word. Je kunt altijd wel wat meer verdienen, maar over het algemeen is dit bijbaantje gewoon heel erg relaxed. Geen "werkdruk", geen hijgende semi-interessant doende juppies die denken dat ze het helemaal gemaakt hebben omdat zij de floor-manager zijn bij een callcentre en dat soort onzin. Je bent (als hiker tenminste) in principe redelijk "eigen baas". Er zijn een hoop kuttere baantjes voor een hoger loon, en alsnog... mij niet gezien.
pi_74254275
Het is inderdaad wel leuk werk voor een student, maar ik vind dat salaris wel echt schandalig laag hoor. ¤8,06 per uur als 22-jarige... ik verdiende op m'n 17e al meer per uur
pi_74254305
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:15 schreef Bananenman het volgende:
Het is inderdaad wel leuk werk voor een student, maar ik vind dat salaris wel echt schandalig laag hoor. ¤8,06 per uur als 22-jarige... ik verdiende op m'n 17e al meer per uur
Ik kies op dit moment liever voor wat leuker werk dan werk dat kutter is, maar meer betaald.

Het salaris mag natuurlijk altijd hoger .
pi_74254496
Ik verdien nu 6,50 als hiker bij Easyway als 20-jarige, vind het wel prima. Woon nog thuis, dus heb sowieso niet heel veel geld nodig.
pi_74256758
6,50 op je 20e wtf Dan mag dat rijden nog zo leuk zijn, dat is idd wel erg weinig..
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_74258128
Ik heb dan toevallig mijn loonheffingskorting niet bij Easyway staan, maar ik hield laatst inderdaad maar 45 euro over aan 1,5 dag werk als hiker.

Daarom ga ik dus ook 100x liever in een callcenter werken waar ik 9euro p/u krijg ipv 6!
Hoe kut dat soms ook kan zijn....
pi_74258655
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:56 schreef PIB het volgende:
Ik heb dan toevallig mijn loonheffingskorting niet bij Easyway staan, maar ik hield laatst inderdaad maar 45 euro over aan 1,5 dag werk als hiker.

Daarom ga ik dus ook 100x liever in een callcenter werken waar ik 9euro p/u krijg ipv 6!
Hoe kut dat soms ook kan zijn....
Er zit ook een kern van waarheid in. Maar callcenter werk e.d. is helemaal niet mijn ding. Verder zit ik momenteel aan ~8 euro per uur, binnenkort 9, en daar kan ik opzich wel mee leven. Aangezien ik ook nog eens in het noorden woon en ik altijd naar de randstad/nog zuidelijker moet, duren mijn dagen vaak toch minimaal 8 uur.
pi_74258863
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Er zit ook een kern van waarheid in. Maar callcenter werk e.d. is helemaal niet mijn ding. Verder zit ik momenteel aan ~8 euro per uur, binnenkort 9, en daar kan ik opzich wel mee leven. Aangezien ik ook nog eens in het noorden woon en ik altijd naar de randstad/nog zuidelijker moet, duren mijn dagen vaak toch minimaal 8 uur.
Ik heb altijd maar ritjes van max een uurtje in Toyota's Aygo

Maar goed, ik moet vaak wel naar uithoeken waardoor ik ook wel aan 8 uur per dag kom hoor
pi_74259187
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:24 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb altijd maar ritjes van max een uurtje in Toyota's Aygo
quote:
Maar goed, ik moet vaak wel naar uithoeken waardoor ik ook wel aan 8 uur per dag kom hoor
Het komt eigenlijk niet zo heel vaak voor dat ik dagen heb die korter zijn dan ~7 uur of iets dergelijks. Daar komt nog eens bij dat regio noord (voornamelijk Leeuwarden) best druk is voor wat betreft Easyway (daarom zoeken ze hier zo naarstig naar mensen. Ze belden mij zelfs of ik nog mensen wist), dus er is meestal wel werk.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:36:18 #33
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_74259247
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:15 schreef Bananenman het volgende:
Ja ben ik het mee eens het uurloon ligt schandalig laag
pi_74259388
Hmm interessant.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_74259786
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:34 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zo erg is het niet hoor
Heb nu in de 2 weken dat ik werk voor Easyway 5 ritjes gereden, inderdaad wel eentje met een Aygo, maar ook 2 keer een BMW 1, een Seat Leon en een Skoda Octavia
quote:
[..]

Het komt eigenlijk niet zo heel vaak voor dat ik dagen heb die korter zijn dan ~7 uur of iets dergelijks. Daar komt nog eens bij dat regio noord (voornamelijk Leeuwarden) best druk is voor wat betreft Easyway (daarom zoeken ze hier zo naarstig naar mensen. Ze belden mij zelfs of ik nog mensen wist), dus er is meestal wel werk.
Ik woon vlak bij Rotterdam (Vlaardingen om precies te zijn) en meestal moet ik beginnen in van die dorpen in het Westland. Doe ik dus ook al anderhalf uur over om er te komen. Dan heb ik een ritje van een uurtje ofzo en dan heb ik meestal nog een rit vanuit de plaats waar ik de eerste auto heb afgeleverd naar weer in mijn buurt. En dan nog terug naar huis.
En in principe werk ik altijd als ik aangeef dat ik beschikbaar ben, dus dat zit ook wel goed.
pi_74259834
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:53 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Zo erg is het niet hoor
Heb nu in de 2 weken dat ik werk voor Easyway 5 ritjes gereden, inderdaad wel eentje met een Aygo, maar ook 2 keer een BMW 1, een Seat Leon en een Skoda Octavia
[..]

Ik woon vlak bij Rotterdam (Vlaardingen om precies te zijn) en meestal moet ik beginnen in van die dorpen in het Westland. Doe ik dus ook al anderhalf uur over om er te komen. Dan heb ik een ritje van een uurtje ofzo en dan heb ik meestal nog een rit vanuit de plaats waar ik de eerste auto heb afgeleverd naar weer in mijn buurt. En dan nog terug naar huis.
En in principe werk ik altijd als ik aangeef dat ik beschikbaar ben, dus dat zit ook wel goed.
Ik zeg altijd maar dat er ergere bijbaantjes bestaan. Dat het nu een beetje minder verdient dan een callcenter-miep neem ik dan maar voor lief.
pi_74259866
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:54 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik zeg altijd maar dat er ergere bijbaantjes bestaan. Dat het nu een beetje minder verdient dan een callcenter-miep neem ik dan maar voor lief.
Inderdaad, ik heb al zoveel gedaan aan baantjes, maar dit is toch echt veruit de leukste
pi_74264812
Als je het voor het plezier doet kan je toch beter met vrienden naar de kroeg gaan? Een bijbaan heb je voor het geld.

Een baan als deze voor dit geld zou ik uit principe al niet doen. Ze weten gewoon dat ze weinig betalen en geven dit ook toe, puur omdat er studenten genoeg zijn die graag auto willen rijden
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:04:46 #39
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74265057
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:56 schreef Repeat het volgende:
Als je het voor het plezier doet kan je toch beter met vrienden naar de kroeg gaan? Een bijbaan heb je voor het geld.
Heb je wel eens echt een kutbaan gehad? Dat nekt je echt. Ik heb persoonlijk ook liever een leuke baan die iets minder verdient dan een kutbaan die iets meer verdient.
pi_74265691
Ik heb eerder alleen via uitzendbureau's bijbaantjes gehad en daar verdiende ik altijd tussen de 5 en 7 euro dus zo slecht vind ik het nog niet eens

Waar jullie baantjes van een tientje per uur vandaan halen zou ik dan graag eens horen
pi_74267241
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb eerder alleen via uitzendbureau's bijbaantjes gehad en daar verdiende ik altijd tussen de 5 en 7 euro dus zo slecht vind ik het nog niet eens

Waar jullie baantjes van een tientje per uur vandaan halen zou ik dan graag eens horen
Met call center werk verdien je al snel 10e per uur of meer en je kunt zelf je tijd inplannen. Buiten dat is het natuurlijk gewoon bagger werk.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_74268579
hmm ik vroeg me af he als jullie die ritjes moeten maken he, krijgen jullie dan een tomtom mee ofso?
helaas ben ik al 21 dus kan niet meer solliciteren als hiker bij easyway wist eerst niet eens dat dit bestond..
pi_74270001
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:04 schreef aaipod het volgende:

[..]

Heb je wel eens echt een kutbaan gehad? Dat nekt je echt. Ik heb persoonlijk ook liever een leuke baan die iets minder verdient dan een kutbaan die iets meer verdient.
Echt kutwerk nekt je idd echt. Heb bv een maand fulltime aan de lopende band paprika's ingepakt. Maar toen verdiende ik op m'n 16e al 8,50 ofzo, dus dat vond ik het zeker waard...
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 10:05:25 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74270809
Werken jullie ook in de weekenden?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_74271125
Heel soms, maar dat is meer uitzondering dan regel. Af en toe zijn er klanten die spoedritjes hebben die per sé in het weekend gedaan moeten worden, maar reken daar maar niet op.

Verder @ wat hierboven gezegd wordt: Bijbaantjes doe ik primair voor het geld, maar als ik de keuze heb tussen een kutbaan of een leuke baan maar met een beetje minder loon, dan is die keuze snel gemaakt. Ik heb een tijdje callcenterwerk gedaan, maar dat vind ik dus helemaal geen zak aan.

Een beetje autorijden EN studeren voor geld, veel beter dan dat wordt het niet . Overigens hoor ik om me heen wel eens dat het privé-chauffeur zijn altijd wel een redelijke manier is om te netwerken. Er zitten altijd bobo's tussen waar je een praatje mee kunt maken die je dan een telnr. geven of iets dergelijks, of waar je stages kunt regelen.

Overigens zijn er altijd mega-kutbanen (lopende band in de zomer of whatever) die meer geld verdienen. Zie maar eens een reguliere bijbaan (naast je studie) te vinden (afgezien van callcenter) die veel meer verdient.
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 10:38:09 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74271221
Ik verdien in de supermarkt meer

Maare, jammer, ik heb namelijk nog niets voor in het weekend.
pi_74271234
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:38 schreef Renesite het volgende:
Ik verdien in de supermarkt meer
. (Overigens zei ik veel meer. Zoveel meer dat het het kutwerk weer rechtvaardigt)

Hoe je het ook wendt of keert, je verdient bij dit soort bedrijven niet een vetpot. Het is gewoon erg leuk werk en je verdient er een leuk zakcentje mee.
  zondag 1 november 2009 @ 14:01:39 #48
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74276199
Ik heb vandaag maar eens een sollicitatie e-mailtje gestuurd naar easyway. Ik ben eigenlijk te oud (22) om te hiken en heb nog niet lang genoeg mijn rijbewijs om privé chauffeur te zijn (en dit lijkt me ook minder leuk) Maar wie weet hebben ze nog eens dringend iemand nodig in het Noorden van het land en hebben ze personeel te kort
pi_74277868
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]
Hoe je het ook wendt of keert, je verdient bij dit soort bedrijven niet een vetpot. Het is gewoon erg leuk werk en je verdient er een leuk zakcentje mee.
Eigenlijk is het natuurlijk belachelijk. Jouw redenatie is: het is leuk werk, dus je verdient minder..

Dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel
pi_74278981
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:46 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Eigenlijk is het natuurlijk belachelijk. Jouw redenatie is: het is leuk werk, dus je verdient minder..

Dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel
Ik weet niet hoe jij in godsnaam mijn zin zo kan verdraaien naar jouw interpretatie toe, maar knap gedaan.
Ik zeg dat ik er minder mee verdien, maar het toch blijf doen omdat het leuk werk is. Je kunt ongetwijfeld ergens anders leuk werk hebben dat meer verdient, en dat doe ik er ook nog 's bij.
pi_74282302
Ach, ik woon nog thuis dus hoef maandelijks alleen maar 89,01 zorgverzekering en 7 euro telefoonabbo (sim only jeweets ) te betalen, dan heb ik ook geen uitzonderlijk hoog salaris nodig.

Moet alleen morgen wel om 7 uur de deur uit om op tijd te komen bij die dealer
pi_74286564
Tvp, lijkt me ook erg leuk om een beetje bij te klussen. Maar kom je er alleen in met week-OV? Ik heb namelijk weekend omdat dit voor mij beter uitkomt. En moet je veel reizen met het OV of valt dat mee? Ik kan namelijk altijd gratis treinen, alleen als je veel met de bus moet wordt het me wel erg duur als je het zelf moet betalen
pi_74286699
meeleespost.

Vind autorijden heerlijk, heb al meer dan 5 jaar mijn rijbewijs en wellicht als het bij mijn huidige werkgever 'ophoudt' ooit, dat ik dat maar eens ga proberen

Heb voorlopig nog wel een week ov, maar als privé chauffeur, dan kom ik er ook wel met de motor
Ja doei.
pi_74286777
Je komt er inderdaad alleen maar in met een week OV (vereiste).

Over het algemeen zit ik elke keer dat ik werk wel een paar keer in de bus, omdat de dealers en andere bedrijven waar je de meeste auto's vandaan hebt op het industrieterrein/kantorenterrein oid zitten.
pi_74287953
Doe 't inmiddels ook een paar jaartjes als hiker, Maharbal werkzaam als hiker of privé-chauffeur?
pi_74288178
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:04 schreef enpe het volgende:
Doe 't inmiddels ook een paar jaartjes als hiker, Maharbal werkzaam als hiker of privé-chauffeur?
Al ruim 3 jaar als Hiker. Ik ben liever "eigen baas" .
pi_74288208
Krijg je wel een beetje werk in je regio? Of moet je dan vooral in de Randstad wonen?

Woon in Nijmegen en kan me voorstellen dat hier minder werk is dan in de Randstad?
Ja doei.
pi_74288450
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
Krijg je wel een beetje werk in je regio? Of moet je dan vooral in de Randstad wonen?

Woon in Nijmegen en kan me voorstellen dat hier minder werk is dan in de Randstad?
Eigenlijk andersom. Heel veel hikers zitten in de Randstad, waardoor er juist meer vraag is naar de mensen daar buiten.

Verder krijg je inderdaad werk dat bijna altijd in jouw eigen regio begint. Je kunt uiteindelijk wel meerdere ritten achter elkaar krijgen, waarbij je alsnog in je eigen regio begint maar vervolgens een auto moet afleveren in een andere regio om weer in diezelfde regio (of ietwat verder) de volgende auto op te moeten halen.

Ik zelf woon in Leeuwarden, en er is hier volop werk. Er is hier zelfs een chronisch tekort aan Hikers (voordeeltje voor mij ).
pi_74288534
okay bedankt voor de info
Ja doei.
pi_74294611
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:08 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Al ruim 3 jaar als Hiker. Ik ben liever "eigen baas" .
Herkenbaar...beetje studeren in de trein, muziekje op in de wagen etc. In het noorden van het land regelmatig auto's uit de wat luxere categorieën of niet?
pi_74325818
Ik wil binnenkort ook misschien eens gaan solliciteren voor de functie Hiker, maar vraag me nog steeds een beetje af wat ik me erbij moet voorstellen:

Je word elke week/dag gebeld door het planningsteam met de vraag of je op een bepaald tijdstip ergens kan zijn, zodat je iemand kan vervoeren?
Je hebt dus geen vaste werktijden dus moet maar steeds wachten op het belletje?
Wordt als hiker je reistijd ook vergoed?
Ik woon in Amsterdam, kan ik aannemen dat de meeste ritjes dus binnen Amsterdam gebeuren?
Zijn er meer mensen die dit baantje combineren met een voltijd-studie? Is dit te doen?
pi_74330098
Ik heb dit een paar jaar geleden een tijdje gedaan, bij carclass in utrecht. Volgens mij hebben ze nog een hoop mensen nodig want ze mailen bijna elke dag of ik even een ritje kan doen.
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_74335446
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:50 schreef VliegVlieg het volgende:
Ik wil binnenkort ook misschien eens gaan solliciteren voor de functie Hiker, maar vraag me nog steeds een beetje af wat ik me erbij moet voorstellen:

Je word elke week/dag gebeld door het planningsteam met de vraag of je op een bepaald tijdstip ergens kan zijn, zodat je iemand kan vervoeren? Als hiker rij je lege auto's, geen mensen
Je hebt dus geen vaste werktijden dus moet maar steeds wachten op het belletje? Ik moet elke week op de website m'n beschikbaarheid invullen. Als ik aangeef beschikbaar te zijn, dan word ik in 90% van de gevallen gebeld.
Wordt als hiker je reistijd ook vergoed? Ja
Ik woon in Amsterdam, kan ik aannemen dat de meeste ritjes dus binnen Amsterdam gebeuren? Meestal haal je de auto in de buurt op. Eindbestemming kan overal zijn.
Zijn er meer mensen die dit baantje combineren met een voltijd-studie? Is dit te doen? Een dag in de week werken is zeker te doen imo
pi_74336379
Er wordt wel gewerkt met navigatie-apparatuur, mag ik hopen?
pi_74337085
tvp
pi_74340482
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:53 schreef VliegVlieg het volgende:
Er wordt wel gewerkt met navigatie-apparatuur, mag ik hopen?

Tenzij je zelf een Tomtom hebt of het in de auto zit.
  dinsdag 3 november 2009 @ 13:22:39 #67
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_74347212
tvp
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_74352248
1,5 maand terug gesolliciteerd bij Easyway, nog niks van gehoord. En nu die prutsers van mijn school me geen roostervrije dag meer geven doordeweeks KAN ik er niet eens voor gaan werken
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_74352305
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:41 schreef Sjoegerd het volgende:
1,5 maand terug gesolliciteerd bij Easyway, nog niks van gehoord. En nu die prutsers van mijn school me geen roostervrije dag meer geven doordeweeks KAN ik er niet eens voor gaan werken
Duurde bij mij ook enorm lang.

Had er eigenlijk gesolliciteerd als zomerbaantje, toen kreeg ik 3 weken geleden ineens telefoon
pi_74352412
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:43 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Duurde bij mij ook enorm lang.

Had er eigenlijk gesolliciteerd als zomerbaantje, toen kreeg ik 3 weken geleden ineens telefoon
Vind het zo pauper van school ook. Eerst beloofden ze ons iig één roostervrije dag per week. Eerste blok was dit ook zo, maar nu niet meer. Hebben we van die halve dagen waar je precies niks mee kan.
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:25:19 #71
236335 neen
schone schijn
pi_74353811
Maharbal, werk jij wel eens in het weekend? Als er in Leeuwarden veel werk is is het voor mij op zich wel interessant maar meer dan 1 dag doordeweeks per week zal ik er niet zijn. (en dan moet het roostertechnisch ook nog eens kunnen)
het lijkt niet wat het is
pi_74357698
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:25 schreef neen het volgende:
Maharbal, werk jij wel eens in het weekend? Als er in Leeuwarden veel werk is is het voor mij op zich wel interessant maar meer dan 1 dag doordeweeks per week zal ik er niet zijn. (en dan moet het roostertechnisch ook nog eens kunnen)
Zelden eigenlijk. Dat zijn dan echt de spoedgevallen die niet tot na het weekend kunnen wachten. In Leeuwarden (voornamelijk eromheen: Wiuwert (bij Mantgum), Drachten, Sneek etc.) is er door de week genoeg werk.
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:47 schreef enpe het volgende:

[..]

Herkenbaar...beetje studeren in de trein, muziekje op in de wagen etc. In het noorden van het land regelmatig auto's uit de wat luxere categorieën of niet?
Het zijn vrijwel altijd standaard leaseauto's. Af en toe zit er iets "luxers" tussen (hangt van je definitie af). Maar je moet geen monaco-style elke week verwachten .

En over combineren met je studie: tsjah, dat hangt denk ik van je studie af en hoe druk je het wilt hebben. Nu ik dit typ kom ik net terug van werken bij Easyway. Gister 15,5 uur gewerkt (was 1:30 thuis....spoedritje achter mijn normale ritten aan, dus toen ik thuis was kon ik weer weg) en vanochtend er weer 6:30 uit om weer 10 uurtjes te werken. Ik zelf werk 1 a 2 dagen per week bij Easyway en 3 dagen per week op een advocaten- en notariskantoor terwijl ik 2 (Nouja, 1.5) Masters doe. Ik heb het uiteraard druk. Het moet maar kunnen en je moet het maar willen.

Over 2 weken ga ik weer "fulltime" bij Easyway werken (4 a 5 dagen p/w), omdat het nu nog kan. Omdat het dus zo druk is in Leeuwarden heb ik in ieder geval genoeg werk...en kan mooi leren voor tentamens etc.
pi_74382481
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je antwoord krijgt, nadat je hebt gesolliciteerd? Ik woon in Amsterdam, is er veel werk hier?
Maharbal: Kan je even een kleine opsomming maken van de auto's die je rijdt? Wat is de meest luxe auto waar je in hebt gereden?
  woensdag 4 november 2009 @ 13:52:31 #74
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74383962
Ik ben afgewezen bij Easyway, was te oud voor hiking (22)
pi_74387676
De meeste standaard/normale leaseauto's die je kunt bedenken, heb ik wel gereden.

Euh, luxe auto's......pfff.

A6jes, A8jes, 5 series, sportautotjes etc. In de randstad heb je waarschijnlijk meer kans op meer "luxere" auto's omdat daar wat meer van die bobo's zitten denk ik. Ik zie regelmatig meer A8jes en dat soort ongein staan bij het bedrijf waar ik vaak auto's moet ophalen, maar dan krijg ik ze net niet mee maar iemand anders .

En 22 is inderdaad te oud om als hiker te beginnen.
pi_74391079
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:42 schreef Maharbal het volgende:
De meeste standaard/normale leaseauto's die je kunt bedenken, heb ik wel gereden.

Euh, luxe auto's......pfff.

A6jes, A8jes, 5 series, sportautotjes etc. In de randstad heb je waarschijnlijk meer kans op meer "luxere" auto's omdat daar wat meer van die bobo's zitten denk ik. Ik zie regelmatig meer A8jes en dat soort ongein staan bij het bedrijf waar ik vaak auto's moet ophalen, maar dan krijg ik ze net niet mee maar iemand anders .

En 22 is inderdaad te oud om als hiker te beginnen.
Ik zit in de Randstad, maar heb nog niks moois mogen rijden

Vandaag ook weer niet. Eerst een Peugeot 807 van Vlaardingen naar Meerkerk, die ging nog wel. Maar toen een Citroen Berlingo van Rotterdam naar Barneveld. Ding was niet vooruit te branden, maakte achterlijk veel lawaai, er klonk een doordringende pieptoon als je harder dan 120 op de teller ging (nou haalde die dat toch amper ) en als klap op de vuurpijl had ie geen radio
pi_74391508
Hmm, had vorige maand een Lexus LS600HL mee. Was wel mooie wagen, snel ook 5 liter motor. Was helaas te snel weer op locatie
pi_74395860
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:29 schreef PIB het volgende:
Hmm, had vorige maand een Lexus LS600HL mee. Was wel mooie wagen, snel ook 5 liter motor. Was helaas te snel weer op locatie
Dat is een vette bak! Dat zijn fijne wagens om in te rijden lijkt me

Maar als ik het goed begrijp kan je dus dagen/dagdelen opgeven waar je beschikbaar bent? En moet je ook nog een bepaald aantal dagen/uren per maand beschikbaar zijn? Het lijkt mij wel een baan voor erbij, om een vrije middag op te vullen
pi_74395936
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:34 schreef Viezze het volgende:

[..]

Dat is een vette bak! Dat zijn fijne wagens om in te rijden lijkt me

Maar als ik het goed begrijp kan je dus dagen/dagdelen opgeven waar je beschikbaar bent? En moet je ook nog een bepaald aantal dagen/uren per maand beschikbaar zijn? Het lijkt mij wel een baan voor erbij, om een vrije middag op te vullen
In mijn contract staat minstens 12 uur per maand.
Enige vervelende is dat als je alleen een dagdeel als beschikbaar opgeeft, je bijna nooit gebeld wordt. Als je de hele dag opgeeft dan heb je in 99% van de gevallen ook wat te doen.
pi_74396691
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:36 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

In mijn contract staat minstens 12 uur per maand.
Enige vervelende is dat als je alleen een dagdeel als beschikbaar opgeeft, je bijna nooit gebeld wordt. Als je de hele dag opgeeft dan heb je in 99% van de gevallen ook wat te doen.
Oke, dus het handigste is als je hele dagen vrij hebt.

En je wordt betaalt vanaf het moment dat je thuis weg gaat tot dat je weer thuis komt?
pi_74396809
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:52 schreef Viezze het volgende:

[..]

Oke, dus het handigste is als je hele dagen vrij hebt.

En je wordt betaalt vanaf het moment dat je thuis weg gaat tot dat je weer thuis komt?
Vanaf het dichtstbijzijnde station, oftewel een halte waar 2 of meer lijnen stoppen.
pi_74400286
Ik heb een tijdje bij chauffeurscentrale gewerkt. Vind autorijden leuk, maar na een jaartje chauffeuren ben ik er toch maar mee gekapt omdat ik het heel a-relaxt en vermoeiend vind rijden qua anticiperen om het zo comfortabel mogelijk te houden voor de klant. Qua luxe auto's valt het wel mee, zijn echt veel standaard lease auto's. Daarvoor 2 jaar valet parking gedaan en daar kwam toch wel veel moois voorbij, alleen hoef je maar een heel klein stukje te rijden wat dan weer jammer is
Too much is never enough!
pi_74536903
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je antwoord krijgt op je sollicitatie (bij easyway)? Het is inmiddels een week geleden en ik heb geen zin om nog wekenlang te moeten wachten. Wil snel aan de bak. Hoe lang duurde het bij jullie?
pi_74587655
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:27 schreef VliegVlieg het volgende:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je antwoord krijgt op je sollicitatie (bij easyway)? Het is inmiddels een week geleden en ik heb geen zin om nog wekenlang te moeten wachten. Wil snel aan de bak. Hoe lang duurde het bij jullie?
Bij mij 2 weken maar dat is wel alweer een aantal jaartjes geleden.....
pi_74645532
Kan iemand mij vertellen hoeveel RENT A BOB betaald per uur (bruto/netto) ? Regio Den-Haag.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_74690386
Even uit nieuwsgierigheid: hoe zit het met ongevallen e.d.? Ben je vanuit het bedrijf zelf verzekerd daartegen? Dat zou wel handig zijn namelijk, tenzij je zelf natuurlijk gewoon als een idioot rijdt(alhoewel je dan waarschijnlijk niet wordt aangenomen)
pi_74691546
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoeveel RENT A BOB betaald per uur (bruto/netto) ? Regio Den-Haag.
Dat bestond toch niet meer?

edit: wel dus, scooterbob niet meer...

[ Bericht 6% gewijzigd door Repeat op 14-11-2009 12:48:33 ]
pi_74692877
Als je hebt gesolliciteerd, krijg je dan bericht via mail of brief?

Het is al 2 weken geleden inmiddels, dat ik heb gesolliciteerd. Misschien moet ik even bellen?
pi_74693138
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:11 schreef VliegVlieg het volgende:
Als je hebt gesolliciteerd, krijg je dan bericht via mail of brief?

Het is al 2 weken geleden inmiddels, dat ik heb gesolliciteerd. Misschien moet ik even bellen?
Ik werd gebeld, na 6 weken ofzo
pi_74697129
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Thrasyllus het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: hoe zit het met ongevallen e.d.? Ben je vanuit het bedrijf zelf verzekerd daartegen? Dat zou wel handig zijn namelijk, tenzij je zelf natuurlijk gewoon als een idioot rijdt(alhoewel je dan waarschijnlijk niet wordt aangenomen)
Je bent verzekerd bij dat bedrijf. De schade die jij rijdt in/aan andere auto's wordt dan vergoed. Je hebt wel een eigen risico.
pi_74697288
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:19 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik werd gebeld, na 6 weken ofzo
Lol, ik heb ook al iets van 4 weken terug gesolliciteerd. Zegt genoeg over het bedrijf dat ze zelf aangeven binnen 5 werkdagen te reageren, en dat 6 weken wordt.
Top 5 China producten
pi_74697435
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Lol, ik heb ook al iets van 4 weken terug gesolliciteerd. Zegt genoeg over het bedrijf dat ze zelf aangeven binnen 5 werkdagen te reageren, en dat 6 weken wordt.
Ach ja, voorlopig werk ik er wel naar tevredenheid verder hoor.
pi_74697507
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:22 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ach ja, voorlopig werk ik er wel naar tevredenheid verder hoor.
Ja dat is ook weer zo, als je eenmaal toegelaten bent kan het prima zijn
Top 5 China producten
pi_74697940
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je bent verzekerd bij dat bedrijf. De schade die jij rijdt in/aan andere auto's wordt dan vergoed. Je hebt wel een eigen risico.
Dat zeggen ze om je ervoor te laten zorgen dat je voorzichtig bent. Maar als je betrokken raakt bij een aanrijding zonder dat er opzet of roekeloosheid in het spel is dan hoef je geen eigen risico te betalen.
pi_74698094
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:56 schreef Repeat het volgende:

Een baan als deze voor dit geld zou ik uit principe al niet doen. Ze weten gewoon dat ze weinig betalen en geven dit ook toe, puur omdat er studenten genoeg zijn die graag auto willen rijden
Je moet niet vergeten dat je bij dit soort bijbanen betaald kan studeren. Als je na een rit met de trein terug moet die er 3 uur over doet dan krijg je die 3 uur uitbetaald terwijl je aan je studie kan zitten.

Als je als privé chauffeur een aantal uren op iemand moet wachten dan kan je in die uren ook betaald aan je studie zitten. Dus al met al is het zo slecht nog niet eens voor een student.

Als je echt puur wil werken voor het geld en zoveel mogelijk binnen wil halen dan moet je dit natuurlijk niet doen.
pi_74698304
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:49 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat je bij dit soort bijbanen betaald kan studeren. Als je na een rit met de trein terug moet die er 3 uur over doet dan krijg je die 3 uur uitbetaald terwijl je aan je studie kan zitten.

Als je als privé chauffeur een aantal uren op iemand moet wachten dan kan je in die uren ook betaald aan je studie zitten. Dus al met al is het zo slecht nog niet eens voor een student.

Als je echt puur wil werken voor het geld en zoveel mogelijk binnen wil halen dan moet je dit natuurlijk niet doen.
Precies. Ik noem het vaak betaald studeren (of slapen). Daarom kan ik in tentamenweken gerust door blijven werken.

Verder wist ik niet dat je eigen risico meer als waarschuwing geldt. Ik heb dan ook nog nooit schade gereden voor Easyway, dus dat scheelt.
pi_74716846
Als er in de baas z'n tijd (dus tijdens een rit voor Easyway) schade wordt gereden dan is Easyway voor die schade aansprakelijk. Als werknemer van Easyway kan je niet voor de schade aansprakelijk gesteld worden tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid. Als zij dan een eigen risico in rekening brengen houdt dat in dat er een deel van de schade op jouw verhaalt wordt en dat mag dus niet.
pi_74716946
Ik neem aan dat de eigenaar van de auto gewoon voor de schade opdraait?
pi_74717018
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:24 schreef Repeat het volgende:
-> Leasemaatschappij -> wentelt af op Easyway.
pi_74717180
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:24 schreef Repeat het volgende:
Nee, want Easyway wordt dan door een bedrijf ingehuurd voor het transport van een auto van A naar B. Dus tijdens dat transport is Easyway aansprakelijk voor eventuele schade.
  zaterdag 28 november 2009 @ 14:06:24 #101
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_75083245
Is er misschien iemand die bij Rent a Bob als junior driver werk(in Rotterdam) en mij kan vertellen wat het salaris ongeveer is.
pi_75086214
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:06 schreef About2Break1 het volgende:
Is er misschien iemand die bij Rent a Bob als junior driver werk(in Rotterdam) en mij kan vertellen wat het salaris ongeveer is.
Ik heb Rent a Bob gemaild, maar nu een maand later nog geen reactie terug. Laat alweer zien wat voor bedrijf het is.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_75164659
Na 4 weken wachten helemaal niks meer gehoord van Easyway. Ik denk dat alle vacatures voor mijn stad (Amsterdam) gevuld zijn. Kent iemand nog andere bedrijven waar je kan solliciteren als hiker/studentchauffer als je 19 jaar bent en je rijbewijs al iets meer dan een jaar bezit?
pi_75286143
Iemand?
pi_75288504
Geen idee, maar voordat ik iets te horen kreeg van Easyway was ik ook 6-7 weken verder hoor
pi_75289745
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Geen idee, maar voordat ik iets te horen kreeg van Easyway was ik ook 6-7 weken verder hoor
Ik ben al ruim 2 maanden verder.
pi_75300943
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Vind ik echt jammer. Dit werk lijkt me wel echt leuk. Ik hou van autorijden en elke week zelf aangeven op welke dagen je kan (dus geen vaste werktijden), spreekt me ook erg aan.

Ik heb ze ook even gebeld en mevrouw zei dat ze zodra ze weer iemand nodig hebben in Amsterdam, ze vanaf de top van de wachtlijst gaan beginnen te rondbellen. Dit kan dus echt heel lang duren voordat ik aan de beurt ben.

Niemand een idee waar ik anders kan solliciteren?
  zaterdag 5 december 2009 @ 12:11:32 #108
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_75310484
ABAZ

Zelf met veel plezier 3 jaar voor gewerkt.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_75316700
Ik heb een jaar voor easyway gewerkt (hiker), het verschilt per regio waar je woont wat betreft de hoeveelheid werk. Na een jaartje ben ik er ook mee gestopt omdat ik niet voldoende kon rijden om er een leuk centje aan over te houden. Het werk beviel me overigens wel, vaak ook ritjes gehad waar je wel een dagje mee zoet was. Momenteel rijd ik in de weekenden vrije dagen en vakanties voor Connexxion op de lijbus
pi_75452371
Zijn er nog meer chauffeurs die de laatste tijd minder ritten hebben? Dacht ooit gehoord te hebben dat december sowieso een rustige maand is.
pi_75452659
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:28 schreef enpe het volgende:
Zijn er nog meer chauffeurs die de laatste tijd minder ritten hebben? Dacht ooit gehoord te hebben dat december sowieso een rustige maand is.
Ja, ik. Ik ben gemiddeld 4 tot 5 dagen per week beschikbaar, maar ik word de laatste tijd slechts voor 2 of 3 gebeld. Vanaf januari is het weer drukker etc.
pi_75454504
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:37 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, ik. Ik ben gemiddeld 4 tot 5 dagen per week beschikbaar, maar ik word de laatste tijd slechts voor 2 of 3 gebeld. Vanaf januari is het weer drukker etc.
Okay dan ligt het dus niet aan mij
pi_75485249
Ik merk dit ook ontzettend. Ik ben behoorlijk veel beschikbaar de laatste paar weken en wordt zo goed als niet gebeld. Vorige week DO+VRIJ en deze week WOE+DO+VRIJ en geen werk. Tenzij ze zometeen nog bellen. Het schijnt deze maand heel rustig te zijn volgens de planning. Ik vind het wel erg vervelend omdat ik gewoon thuiszit terwijl ik zou kunnen rijden.. Daarnaast heb ik het geld gewoon nodig.

Verder is het werk erg leuk om te doen.
pi_75489096
Klopt, december is elk jaar eigenlijk rustig. Komt voornamelijk door het feit dat iedereen liever nog even een paar weekjes wacht met het aanschaffen (ook leasemaatschappijen) van nieuwe auto's. Een nieuwer kenteken is namelijk meer waard, want de auto is "jonger". Reken er maar op dat in januari over het algemeen de hel weer losbarst (voorgaande jaren was het in ieder geval zo).
pi_75491888
In ieder geval morgen weer 'n ritje van Utrecht naar Breda, gelukkig komt dit ook overeen met de route van school naar huis
pi_75492245
hoe zit dit voor vrouwen? ik rij heel graag, maar ik heb geen donkerblauw pak
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_75492253
Ikzelf heb deze week 3x gewerkt met een totaal van 16 uur...blergh, veel te weinig.

Het dragen van een pak (voor de mannen) is alleen verplicht als je privé-chauffeur werkzaamheden wilt doen. Overigens heb ik geen idee wat de kledingvoorschriften zijn voor de vrouwelijke privé-chauffeurs. Geef ze eens een belletje daar bij Easyway zou ik zeggen.
pi_75498691
Ik deze week 6 uur....uitgerekend deze maand heb ik meer dan genoeg tijd om te werken
pi_75508626
Hmpf dat heb ik ook. Deze maand ben ik super veel vrij (ook zonder de kerstvakantie natuurlijk). Zo te lezen hebben jullie nog wel wát werk.. Het zal wel liggen aan de regio waarin ik woon (GLD).

Weten jullie hoe het zit in de kerstvakantie? Gaat het werk dan ook gewoon door of is dat echt een kansloze periode? Anders eens even kijken of er iets anders te regelen valt.
pi_75521435
Vandaag nog gewerkt (echt het 2e of 3e spoedritje deze week waarbij ik in de ochtend word gebeld..)

Alsnog 22 uur gemaakt deze week, valt nog mee.

Ik kan me niet echt meer herinneren hoe het in de kerstperiode zat de afgelopen jaren. Vraag het ze anders.
pi_75522718
Hoe doen jullie het eigenlijk met navigeren? Ik print steeds de route uit vanaf google maps en dan hoop ik maar dat er geen omleidingen zijn
Ga echt geen TomTom kopen speciaal voor Easyway
pi_75524142
Ik weet de meeste plekken in Nederland + de bijbehorende snelwegen onderhand wel te vinden. Als ik een plek niet weet dan bekijk ik van tevoren even op locatienet ofzo waar de plek precies ligt, en dan weet ik 99% van de tijd zelf al hoe ik er moet komen.

Verder zijn er standaard depots van leasemaatschappijen waar ik al zo vaak ben geweest dat ik daar geen routebeschrijvingen voor nodig heb.

Met een beetje gezond verstand en inzicht in noord, oost, zuid en west kom je een eind .

Mocht het echt niet lukken dan gebruik ik gewoon google maps op m'n mobiel of m'n stratenboek + kaart die altijd voor de zekerheid in m'n tas zitten.
pi_75524223
Ik heb een tijd hiervoor gewerkt: http://www.autoreset.nl/informatie.html

Prima bedrijf, leuke auto's. Wel alleen als chauffeur en niet als hiker. Veel Renault Meganes en ook af en toe een Alfa Romeo of BMW
pi_75529136
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met navigeren? Ik print steeds de route uit vanaf google maps en dan hoop ik maar dat er geen omleidingen zijn
Het meeste weet ik zo wel te liggen, anders kijk ik even op google maps en maak er een paar aantekeningen bij. Voor de zekerheid heb ik altijd een stratenboek bij me maar dat gebruik ik nauwelijks.
pi_75536701
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:12 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag nog gewerkt (echt het 2e of 3e spoedritje deze week waarbij ik in de ochtend word gebeld..)

Alsnog 22 uur gemaakt deze week, valt nog mee.

Ik kan me niet echt meer herinneren hoe het in de kerstperiode zat de afgelopen jaren. Vraag het ze anders.
Ik in heel november 30 uur. Ik had nog gehoopt dat ik spoedritjes zou krijgen. Ik snap het vanaf hun kant natuurlijk ook wel.. Als er geen ritten zijn, kunnen ze deze natuurlijk ook niet plannen. Dat is gewoon het nadeel eraan. Ik heb het soms nogal druk met mijn studie en wil natuurlijk wel 1 dag in de week beschikbaar zijn, dus dan ga ik mijn week zo plannen dat ik 1 dag vrij heb. Als ik dan niet word gebeld baal ik wel als een stekker.

Ik heb dus wel een navigatiesysteem gekocht. Niet duur via marktplaats. Ik moet zo`n ding gewoon hebben. Ik ben nog niet bekend genoeg met het wegennet in Nederland en het is gewoon makkelijk.
pi_75538028
ABAZ Studentchauffeurs
Website: www.abaz.nl
Aantal chauffeurs: 150+
Salaris (>23): 8,07
Hiking: nee
Prive chauffeur: ja
Min. aantal jaar rijbewijs: 1
Flexibiliteit: min. 1 dag per week

Hier werk ik al 2 jaar.
pi_75542705
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:22 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik in heel november 30 uur. Ik had nog gehoopt dat ik spoedritjes zou krijgen. Ik snap het vanaf hun kant natuurlijk ook wel.. Als er geen ritten zijn, kunnen ze deze natuurlijk ook niet plannen. Dat is gewoon het nadeel eraan. Ik heb het soms nogal druk met mijn studie en wil natuurlijk wel 1 dag in de week beschikbaar zijn, dus dan ga ik mijn week zo plannen dat ik 1 dag vrij heb. Als ik dan niet word gebeld baal ik wel als een stekker.

Ik heb dus wel een navigatiesysteem gekocht. Niet duur via marktplaats. Ik moet zo`n ding gewoon hebben. Ik ben nog niet bekend genoeg met het wegennet in Nederland en het is gewoon makkelijk.
Dat is wel het nadeel aan deze baan inderdaad, dat het gewoon zo willekeurig en vaak onvoorspelbaar is.

Gelukkig heb ik ivm de feestdagen nog 80 uur kunnen werken in november.
pi_75569223
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Als ik de route 1 keer op Google Maps bekijk, weet ik het grotendeels uit m'n hoofd. Behalve als ik echt door allerlei wijken in grote steden moet. Maar de meeste auto's hebben zelf al navigatie, en anders vraag ik gewoon aan de klant hoe ik moet rijden.

Ik neem overigens wel meestal m'n eigen TomTom mee, maar gebruik hem zelden..
pi_75569261
Zijn er hier trouwens mensen die wel eens mensen van Heineken of Bavaria rijden? Wat is daarmee jullie ervaring?
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 10:40:30 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75571046
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:57 schreef Booomer het volgende:
ABAZ Studentchauffeurs
Website: www.abaz.nl
Aantal chauffeurs: 150+
Salaris (>23): 8,07
Hiking: nee
Prive chauffeur: ja
Min. aantal jaar rijbewijs: 1
Flexibiliteit: min. 1 dag per week

Hier werk ik al 2 jaar.
Kan het ook in het weekend?
pi_75571955
quote:
Op zondag 13 december 2009 02:37 schreef Booomer het volgende:

[..]

Als ik de route 1 keer op Google Maps bekijk, weet ik het grotendeels uit m'n hoofd. Behalve als ik echt door allerlei wijken in grote steden moet. Maar de meeste auto's hebben zelf al navigatie, en anders vraag ik gewoon aan de klant hoe ik moet rijden.

Ik neem overigens wel meestal m'n eigen TomTom mee, maar gebruik hem zelden..
Uit je verhaal maak ik op dat je chauffeur bent? Dan vind ik het ook wel professioneler ogen als je niet per definitie op je TomTom bent aangewezen.
  zondag 13 december 2009 @ 12:07:54 #132
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_75572722
Ik heb helaas nog niet lang genoeg mijn rijbewijs om bij de meeste bedrijven te kunnen solliciteren, ik heb nu bij rent-a-bob als junior driver gesolliciteerd maar daar heb ik tot nu toe nog niets van gehoord.
pi_75578674
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:07 schreef About2Break1 het volgende:
Ik heb helaas nog niet lang genoeg mijn rijbewijs om bij de meeste bedrijven te kunnen solliciteren, ik heb nu bij rent-a-bob als junior driver gesolliciteerd maar daar heb ik tot nu toe nog niets van gehoord.
Bij Easy Way kan je voor de functie hiker solliciteren als je minimaal 6 maanden je rijbewijs hebt. Dat is natuurlijk best snel. Daarnaast is het wel afhankelijk van je woonplaats / regio of je snel wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, want ik geloof dat ze een wachtlijst hebben. Ik had op zondag mijn sollicitatie opgestuurd en werd maandag gelijk gebeld. Ik woon dan ook in het oosten v/h land, dus de hoeveelheid chauffeurs is daar natuurlijk niet zo groot als in bijvoorbeeld het westen.
pi_75579038
quote:
Op zondag 13 december 2009 10:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja. Ik werk zelf ook meer in het weekend dan door de weeks.
quote:
Op zondag 13 december 2009 11:34 schreef Mallet het volgende:
Uit je verhaal maak ik op dat je chauffeur bent? Dan vind ik het ook wel professioneler ogen als je niet per definitie op je TomTom bent aangewezen.
Klopt, zoals ik zei weet ik de route grotendeels uit mijn hoofd na gekeken te hebben op Google Maps. Maar als ik het even niet meer weet, dan zeg ik dat ook gewoon. Boeiend, daarvoor ben je een studentchauffer en geen professioneel chauffeur.
pi_75580459
quote:
Op zondag 13 december 2009 10:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

quote:
AB•AZ Studentchauffeurs is constant op zoek naar flexibele en representatieve studenten. Je bent minimaal 1 jaar in het bezit van je rijbewijs en je hebt veel gereden. Daarnaast ben je gedurende 1 jaar minimaal 1 werkdag per week beschikbaar om voor ons te werken.
pi_75581223
Werk zelf als hiker voor EasyWay, 19 jr dus 6euri p/u.. had gesolliciteerd bij gebrek aan beters en de charme van rijervaring.. teruggebeld na een week, nog een week later sollicitatie, weer een week later eerste ritten. Dat was regio Eindhoven, nu Tilburg.. evenveel werk, wel andersoortige ritten (korter).
Het werk is leuk, zelfstandig, tijd om te studeren, en flexibel. Hikers die zonder kaart/tomtom of minstens een routebeschrijving op zak rijden zijn denk ik gek of scheppen op natuurlijk kom je redelijk in de buurt met de snelweg, maar er zijn van die dorpen waar de vier windstreken niet aan dezelfde wetten gebonden zijn.. een kaart is niet zo duur en vrij duurzaam en je red je er prima mee ^,- als lamme tak kan je natuurlijk altijd een tomtom in je zak steken en minder geld verdienen door niet minstens 3x om te rijden. EasyWay is verder een keurig bedrijf, gezellig team aan de telefoon, en dat loon.. tsja zo beroerd is het ook weer niet.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 16:29:04 #137
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75581267
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:59 schreef Repeat het volgende:

[..]

[..]
1 dag per week? WERKweek of echt week? Want overal willen ze per WERKweek.
pi_75582382
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:29 schreef Renesite het volgende:

[..]

1 dag per week? WERKweek of echt week? Want overal willen ze per WERKweek.
Vind je het gek? Wie heeft er nou in het weekend een chauffeur nodig? Vrijwel alle opdrachten komen toch door de weeks binnen...
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 17:09:46 #139
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75582482
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:06 schreef Repeat het volgende:

[..]

Vind je het gek? Wie heeft er nou in het weekend een chauffeur nodig? Vrijwel alle opdrachten komen toch door de weeks binnen...
Daarentegen zijn er zo nu en dan conferenties op zaterdagen, mensen die voor zakenreizen in het weekend naar Schiphol moeten, of juist op zaterdagmorgen landen.
pi_75583038
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:27 schreef Keuzer het volgende:
Hikers die zonder kaart/tomtom of minstens een routebeschrijving op zak rijden zijn denk ik gek of scheppen op natuurlijk kom je redelijk in de buurt met de snelweg, maar er zijn van die dorpen waar de vier windstreken niet aan dezelfde wetten gebonden zijn..
Precies. Zeker als je een auto moet ophalen bij een privéadres. Ik heb mezelf laatst in de stromende regen een slag in de rondte gezocht naar mijn ophaaladres. Volgens mijn ritinfo moest ik een auto ophalen bij een vestiging van een grote verzekeraar.. Bleek het dus een privéadres te zijn.
Ik gebruik soms zelf mijn TomTom als ik iets lopend niet kan vinden. Google Maps op je telefoon is natuurlijk handiger..
pi_75586371
Google Maps op een Iphone of andere smartphone is de absolute held van iedere hiker die zich in zo n situatie bevindt Regen sucks, was t wel een mooie auto?
pi_75588672
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:38 schreef Maharbal het volgende:
Ik weet de meeste plekken in Nederland + de bijbehorende snelwegen onderhand wel te vinden. Als ik een plek niet weet dan bekijk ik van tevoren even op locatienet ofzo waar de plek precies ligt, en dan weet ik 99% van de tijd zelf al hoe ik er moet komen.

Verder zijn er standaard depots van leasemaatschappijen waar ik al zo vaak ben geweest dat ik daar geen routebeschrijvingen voor nodig heb.

Met een beetje gezond verstand en inzicht in noord, oost, zuid en west kom je een eind .

Mocht het echt niet lukken dan gebruik ik gewoon google maps op m'n mobiel of m'n stratenboek + kaart die altijd voor de zekerheid in m'n tas zitten.
En toch komen privé-adressen heel weinig voor en beland je altijd wel weer bij een depot of dealer waar je onderhand vaker bent geweest.

Daar komt nog bij dat ik op de een of andere manier altijd de route ergens naartoe onthoud als ik er één keer ben geweest .
pi_75593473
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:09 schreef Keuzer het volgende:
Google Maps op een Iphone of andere smartphone is de absolute held van iedere hiker die zich in zo n situatie bevindt Regen sucks, was t wel een mooie auto?
Een Hyundai i30. Wat je daarvan vindt laat ik helemaal aan jezelf over.

Ik ben wel vaker bij privéadressen geweest. Laatst had ik een bepaalde situatie waarin ik een auto (einde contract) ophaalde bij de berijder thuis. De leasemaatschappij was er een waarbij er geen schade op het formulier hoeft te worden genoteerd (iets waar volgens mij iedere hiker blij mee is). Nu vroeg de berijder heel slim, wat er gebeurde als ik nu schade reed aan de auto..

Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet waarom er bij bepaalde maatschappijen geen schade genoteerd hoeft te worden.

Gelukkig deed hij niet moeilijk.. Anders had ik ter plekke alsnog eventuele schade vast laten leggen ofzo..

Iemand ervaring hiermee?
pi_75598742
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:59 schreef Repeat het volgende:

[..]

[..]

Niet zo nauw nemen. Als je niet kan, kan je niet. Je kan bijvoorbeeld moeilijk van je school verlangen dat ze de roosters aanpassen zodat je 1 dag per week vrij bent. Soms heb je gewoon elke dag college en kan je dus niet overdag werken door de weeks.

Daarentegen zijn er ook vaak dingen 's avonds en in het weekend te doen..
pi_75606250
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:39 schreef Mallet het volgende:

[..]

Een Hyundai i30. Wat je daarvan vindt laat ik helemaal aan jezelf over.

Ik ben wel vaker bij privéadressen geweest. Laatst had ik een bepaalde situatie waarin ik een auto (einde contract) ophaalde bij de berijder thuis. De leasemaatschappij was er een waarbij er geen schade op het formulier hoeft te worden genoteerd (iets waar volgens mij iedere hiker blij mee is). Nu vroeg de berijder heel slim, wat er gebeurde als ik nu schade reed aan de auto..

Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet waarom er bij bepaalde maatschappijen geen schade genoteerd hoeft te worden.

Gelukkig deed hij niet moeilijk.. Anders had ik ter plekke alsnog eventuele schade vast laten leggen ofzo..

Iemand ervaring hiermee?
In meer dan 3 jaar dat ik dit werk doe is toch wel duidelijk dat meer dan 95% van je ritten bestaan van en naar leasedepots, garages, dealers en kantoren. Dat wil niet zeggen dat er geen privé-adressen zijn, maar die komen simpelweg niet veel voor.

Als een dergelijke klant overigens moeilijk had gedaan, had ik prima naar Easyway gebeld om vervolgens eventueel de auto te laten staan. Wij mogen in dat soort situaties geen opmerkingen maken over de schade, en iedereen die dat toch van mij wil horen krijgt altijd precies hetzelfde antwoord: "Ik mag en ga daar geen uitspraken over doen."

Zo had ik een tijdje geleden iemand die vrolijk op het Arval formulier (nadat ik mijn handtekening al had gezet) schreef dat er geen schade op de auto zat. Ik heb vervolgens het formulier gepakt en er onder geschreven dat ik niet voor die opmerking heb getekend.
pi_75606278
Oh i30 laats ook gereden wel een geinige auto
Heb ook welleens ritjes waarbij geen schade hoeft worden vastgelegd, in zo'n geval neemt het bedrijf dus het risico dat jij er schade op rijdt en ze dat niet kunnen verhalen. Je mag overigens nooit uitspraken doen over schade tegenover klanten want ieder bedrijf handelt dat anders af. Gewoon doen wat er in je ritinfo staat, dan krijg jij in ieder geval geen last Wat pas echt vervelend is als je een auto checkt en je nergens schade kan ontdekken >.<
pi_75629535
Moest vorige week ook op een particulier adres zijn, 9292ov gaf 10 minuten lopen aan. Bleek in de praktijk toch een half uur te zijn aangezien het een afgelegen boerderij in de middle of nowhere was .
pi_75631266
Heb ik ook al ervaren ja, blijkt dat 9292ov hemelsbreed meet.. dus ook cross country/sloot/muur/bos rofl
pi_75632011
Ik heb laatst een heel uur gelopen omdat er onderhoud aan een brug werd gepleegd en deze dus open stond. Ik vond het al vreemd dat mijn halte niet op het scherm verscheen.. Die bleek dus te zijn vervallen. Kon ik eerst teruglopen en daarna helemaal langs het water tot de volgende brug.. Daarna helemaal terug om de weg te volgen die in het verlengde v/d brug liep.

Vervolgens kom je daar wat gestrest aan omdat je daarna nog een rit hebt.. ,,Oh heb je even geduld? Ik wist niet dat je kwam en de auto staat helemaal achteraan. Ik moet er eerst even 20 wegrijden..."
pi_75632166
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:37 schreef enpe het volgende:
Moest vorige week ook op een particulier adres zijn, 9292ov gaf 10 minuten lopen aan. Bleek in de praktijk toch een half uur te zijn aangezien het een afgelegen boerderij in de middle of nowhere was .
Hahahaha dat ken ik.. Dan loop je ergens in niemandsland en na 20min denk je.. Als dit niet het goede adres is word ik GEK".
pi_75632950
Ik moet bijna wekels 15 tot 20 minuten lopen (bijvoorbeeld in Drachten. Er rijden vrijwel geen bussen naar het industrieterrein). Het gebeurt zelfs zo vaak dat ik er niet eens meer van opkijk en gewoon hoop dat het zonnetje schijnt, dan is het allemaal nog wel te doen .
pi_75639770
De weersite is voor mij net zo belangrijk als 9292ov gewoon ALTIJD een plu als 't kutweer wordt.. Inparkeren zijn ze ook erg goed in ja.. moest een keer een vrij dure auto achter een andere vandaan halen en die kerel wilde er maar 1tje weghalen dus met +- 10 cm uitgeparkeerd dat ding >.> volgende keer houd k gewoon mn poot stijf tot ie meer ruimte maakt. Weet je trouwens wel weer dat je t nog steeds kan
pi_75640870
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:13 schreef Keuzer het volgende:
Heb ik ook al ervaren ja, blijkt dat 9292ov hemelsbreed meet.. dus ook cross country/sloot/muur/bos rofl
Haha inderdaad, ben ook al een aantal keer door bosjes gegaan en over hekken geklommen .
pi_75642067
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 09:16 schreef enpe het volgende:

[..]

Haha inderdaad, ben ook al een aantal keer door bosjes gegaan en over hekken geklommen .
Of langs/over N-wegen gelopen ofzo .

En inderdaad, ik heb ook bijna altijd rond deze tijd zo'n kleine paraplu in m'n tas.

Ik had laatst nog een grappig geval....moest een auto ophalen bij een schadehersteller. De auto stond ergens achter allemaal andere auto's geparkeerd, en het "grappige" was dat de auto zelf ook nog eens tegen een paaltje stond geparkeerd .

Heb ik binnen netjes gemeld of ze 1) de auto's ervoor weg wilden halen 2) of ze wisten dat ze zelf schade hadden gemaakt.
Vervolgens mocht ik de auto even snel naar binnen rijden, en heeft die kerel de schade (was echt oppervlakkig) gewoon weggepolijst haha.
pi_75643372
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:47 schreef Maharbal het volgende:
Ik moet bijna wekels 15 tot 20 minuten lopen (bijvoorbeeld in Drachten. Er rijden vrijwel geen bussen naar het industrieterrein). Het gebeurt zelfs zo vaak dat ik er niet eens meer van opkijk en gewoon hoop dat het zonnetje schijnt, dan is het allemaal nog wel te doen .
Daar in Drachten heb ik dus naar dat privéadres moeten zoeken, damn hee..

Ik moest een keer een auto afleveren bij een privéadres.. Mocht er niemand thuis zijn moest ik de sleutels maar in de brievenbus gooien.. Er was dus niemand thuis.. Geloof me dan check je wel 10x of je bij het juiste huis staat

Dat parkeren is ook altijd zo fijn bij Polytop in Alkmaar.. Heel apart is het daar.. Sowieso.
pi_75644272
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:56 schreef Mallet het volgende:

[..]

Daar in Drachten heb ik dus naar dat privéadres moeten zoeken, damn hee..

Ik moest een keer een auto afleveren bij een privéadres.. Mocht er niemand thuis zijn moest ik de sleutels maar in de brievenbus gooien.. Er was dus niemand thuis.. Geloof me dan check je wel 10x of je bij het juiste huis staat

Dat parkeren is ook altijd zo fijn bij Polytop in Alkmaar.. Heel apart is het daar.. Sowieso.
Ja, sleutels door de brievenbus hehe. Ik moest 's een auto voor 5 uur afleveren...maar ik stond midden in de meivakantie-file...gevolg was dat ik de auto eerder rond 9 afleverde haha. Sleutels gewoon door de brievenbus. Gelukkig was het een dealer dus hoefde ik niet te twijfelen of ik wel bij het juiste adres stond.

Parkeren bij Athlon in nijmegen (volgens mij was 't nijmegen) is ook fantastisch .
pi_75649354
Ik heb de laatste tijd overigens vaker dat ik me moet haasten, als ik vroeger dubbele ritten had dan liep t meestal wel los wanneer je er aankwam, maar nu steeds vaker stipte tijden die (behoorlijk) krap zijn. En het is gewoon vervelend om steeds te moeten bellen dat je later komt... Ervaren anderen dit ook? of heb ik gewoon een slechte serie gehad >.>
pi_75650111
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:10 schreef Keuzer het volgende:
Ik heb de laatste tijd overigens vaker dat ik me moet haasten, als ik vroeger dubbele ritten had dan liep t meestal wel los wanneer je er aankwam, maar nu steeds vaker stipte tijden die (behoorlijk) krap zijn. En het is gewoon vervelend om steeds te moeten bellen dat je later komt... Ervaren anderen dit ook? of heb ik gewoon een slechte serie gehad >.>
Ik kom eigenlijk zelden te laat. Ik ervaar de tijden dan ook niet als heel erg krap ofzo, maar soms zetten ze er tijden neer die ze zelf hebben verzonnen of iets dergelijks. Vaak genoeg gehad dat er op het ophaaladres niks bekend was van een ophaaltijdstip, en dat 't weinig uitmaakte hoe laat de auto moest worden opgehaald.

Ik ga wel gewoon altijd op tijd weg als ik 2 of meer ritten heb, zodat er meestal wel tijd "over is" voor vertragingen en dergelijke.
pi_75650191
Ja dat begrijp ik en dat doe ik in principe ook, maar soms heb ik een rit die om 9 uur 's ochtends begint bij een bedrijf dat dan opengaat... Daar kan ik moeilijk eerder aankloppen. En als ik dan zonder file of enige vertraging alsnog met 10 mins to spare aankom op een adres dan klopt er iets niet. En het ligt niet aan het OV
pi_75650381
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:33 schreef Keuzer het volgende:
Ja dat begrijp ik en dat doe ik in principe ook, maar soms heb ik een rit die om 9 uur 's ochtends begint bij een bedrijf dat dan opengaat... Daar kan ik moeilijk eerder aankloppen. En als ik dan zonder file of enige vertraging alsnog met 10 mins to spare aankom op een adres dan klopt er iets niet. En het ligt niet aan het OV
Dan zal je wel gaan wat ongelukkige ritten hebben gehad denk ik. Ik krijg nooit zozeer onrealistische rittijden opgegeven in die zin dat ik bijvoorbeeld niet binnen 2 uur een auto hoef af te leveren aan de andere kant van het land (van noord naar zuid bijvoorbeeld.). De vertragingen in het openbaar vervoer gooien wel eens roet in het eten, maar alsnog gebeurt dit echt zelden.

Heel af en toe kom ik wel eens net 30 minuten (voor het uiterlijke aflevertijdstip) van tevoren aan, maar dat is grotendeels alleen als ik naar een privéadres moet waar mensen wachten op hun auto of iets dergelijks, of soms op een zaterdag omdat bedrijven dan later opengaan en eerder dichtgaan. Maar nogmaals, dat gebeurt dus echt niet veel.
pi_75650669
TVP
blub.
pi_75653155
Weet niet of iemand in de regio Delft nog een baantje zoekt i.c.m. auto's:

http://www.kohler.nl/kohler/jobs.htm

Kwam dit toevallig tegen.
pi_75653331
TVP-tje, rij zelf voor Easy way
pi_75671993
quote:
Heb ik niet zo heel vaak last van...behalve die keer dat ik over moest stappen op een buurtbusje naar een of ander gehucht. Volgens 9292ov zou ik 1 minuut overstaptijd hebben maar ik zag, vanuit de bus waar ik in zat, het buurtbusje al wegrijden in de verte . De volgende kwam pas een uur later waardoor ik uiteindelijk precies op het aangegeven tijdstip aankwam.
pi_75672457
Ook ABAZ heeft na een week niet gereageerd op mijn sollicitatie. Je zou denken dat als januari de drukste maand is (las ik hier) dat ze zo snel mogelijk reageren op de sollicitanten zodat ze meer rijders hebben klaarstaan voor het komende jaar.
pi_75674626
quote:
Nou ik ervaar dat VAAK. Ik heb een paar keer gehad dat ritten van mij overgenomen moesten worden door andere chauffeurs of kwamen te vervallen.

Ik krijg heel vaak heel krap geplande ritten, meestal als het er 3 zijn weet ik alweer hoe laat het is. Moet ik bijvoorbeeld om half 9 een auto ophalen en voor 10h15 afleveren terwijl het 30min rijden is. Met het controleren en eventuele vertraging kan je de klok erop gelijk zetten dat je het niet gaat redden. Ik haast me meestal kapot als ik drie ritten heb.

Vaak heb ik ook problemen met het openbaar vervoer, daar kan je soms gewoon echt niks aan doen. Af en toe ervaar ik de planning dan wel als vrij bot aan de telefoon. Ik snap dat ze het vervelend vinden, maar ik vind dat zelf ook. Daarnaast vind ik het erg vervelend dat als je netjes alle vertraging en problemen doorgeeft, je dit telkens als je belt opnieuw kan uitleggen omdat je vaak verschillende mensen aan de telefoon krijgt. Ze zouden hier een soort van logboek voor moeten bijhouden.
pi_75674661
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:28 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, sleutels door de brievenbus hehe. Ik moest 's een auto voor 5 uur afleveren...maar ik stond midden in de meivakantie-file...gevolg was dat ik de auto eerder rond 9 afleverde haha. Sleutels gewoon door de brievenbus. Gelukkig was het een dealer dus hoefde ik niet te twijfelen of ik wel bij het juiste adres stond.

Parkeren bij Athlon in nijmegen (volgens mij was 't nijmegen) is ook fantastisch .
Och ja in die "buffer".. Heel fijn . Ben altijd blij als het een beetje fatsoenlijk staat ghehe
pi_75678310
Ik heb echt nooit last van krappe tijden eigenlijk. Ik heb wel eens meerdere ritjes achter elkaar, maar ik heb ook vaak dat ik een auto bij een prive-adres moet brengen en dan een andere auto op datzelfde adres weer op moet halen. Dus dat is makkelijk.
pi_75678378
Ik heb trouwens wel een keer een rit gehad waarbij er niet bij stond voor welke leasemaatschappij het was, dus ik mocht zelf gokken welk transportformulier ik mocht uitprinten
Ze belden ook om 17:30 's avonds met de opdracht voor de volgende ochtend. Ik dus meteen op de site kijken, maar er stond niks bij. Ik meteen terug bellen, maar na 17:30 is het kantoor niet te bereiken. Ook leuk.
pi_75679033
Gewoon volgende dag bellen vanaf halfnegen en vragen of ze het faxen, easyway heeft overigens een eigen formulier tegenwoordig, of fleetmobility heet 't geloof ik, ik heb die altijd een reserve in mijn tas zitten voor spoedritten.. De buffer in Athlon Almere is ook altijd dolle pret..
pi_75679107
quote:
Op woensdag 16 december 2009 10:12 schreef Keuzer het volgende:
Gewoon volgende dag bellen vanaf halfnegen en vragen of ze het faxen, easyway heeft overigens een eigen formulier tegenwoordig, of fleetmobility heet 't geloof ik, ik heb die altijd een reserve in mijn tas zitten voor spoedritten.. De buffer in Athlon Almere is ook altijd dolle pret..
Ach ja, ik heb die van Easyway zelf maar genomen
Ik moet heel vaak naar Meerkerk, daar is het wel makkelijk. Alleen jammer dat de bus best ver weg is en hij slechts eens per uur rijdt
pi_75679225
Meerkerk is ook vaste plek voor mij, maar ze hadden laatst dat kruispunt open gegraven.. kwartier omrijden lol. Onderweg naar de bus is trouwens een c1000 ofzo of een emté das wel relax Oh en een stukje voor meerkerk zit ook nog een macD dus nooit geklaagd heur
pi_75679376
quote:
Op woensdag 16 december 2009 10:19 schreef Keuzer het volgende:
Meerkerk is ook vaste plek voor mij, maar ze hadden laatst dat kruispunt open gegraven.. kwartier omrijden lol. Onderweg naar de bus is trouwens een c1000 ofzo of een emté das wel relax Oh en een stukje voor meerkerk zit ook nog een macD dus nooit geklaagd heur
Nee, ik klaag verder ook niet over Meerkerk, leuk dorpje wel
Vind alleen die mensen die er zitten niet zo heel erg aardig moet ik zeggen
pi_75679462
quote:
Op woensdag 16 december 2009 01:30 schreef Mallet het volgende:

[..]

Och ja in die "buffer".. Heel fijn . Ben altijd blij als het een beetje fatsoenlijk staat ghehe
Nee dat is de "buffer" in Almere, daar kun je tenminste nog fatsoenlijk bij. Visualiseer je de breedte van "de buffer" in Almere en haal daar een 1/3e van af, dan heb je nijmegen ongeveer. Verder rijd je in Nijmegen door allemaal openingen in muren, waarbij je aan beide kanten elke keer maar 10cm over hebt. Dat is over het algemeen geen probleem, maar als er dan een meter na de opening een haakse bocht zit waarbij in die bocht ook nog eens auto's geparkeerd zijn, dan ga je je ergeren aan de parkeerkunsten van andere mensen (auto's te ver naar voren of whatever).
quote:
Op woensdag 16 december 2009 10:15 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ach ja, ik heb die van Easyway zelf maar genomen
Ik moet heel vaak naar Meerkerk, daar is het wel makkelijk. Alleen jammer dat de bus best ver weg is en hij slechts eens per uur rijdt
De bus in Meerkerk rijdt 1x per 30 min, en ik weet de bustijden van dat ding ongeveer (en anders staat het in m'n telefoon). Wat ik dan altijd doe is m'n ritten zo plannen dat ik precies een minuut of 15/20 voordat de bus aankomt bij Arval in Meerkerk aankom. Dan kom ik mooi op tijd aan voor de bus en hoef ik niet lang te wachten .

Overigens heb ik nog nooit zo'n Easywayformulier gebruikt. Ik heb werkelijk waar geen idee bij welke maatschappijen je dat ding zou moeten gebruiken.

Als je overigens de bus in Meerkerk al heel ver weg vindt zitten, dan moet je niet in het noorden gaan werken als je weer eens in Drachten moet zijn haha.
pi_75679631
Nijmegen nog nooit bezocht, klinkt wel interessant zoals jij het beschrijft.. Is de uitdaging wel waard dan..
pi_75679645
Bij meerkerk gaat er normaal gesproken toch 2x per uur een bus (1 keer snelbus, 1 keer normaal?) Zitten 2 verschillende bedrijven op hetzelfde terrein.

Athlon Almere valt meestal wel mee, ruimte zat om de auto te parkeren dan.

Had wel een keer een rit naar barneveld, om vervolgens een auto op te halen ergens in de achterhoek... 3 uur in het OV gezeten om vervolgens voor een dichte deur te staan. Zonde van mijn tijd...
pi_75679747
Niet zeuren, is money in the bank...
pi_75679803
quote:
Op woensdag 16 december 2009 10:27 schreef Maharbal het volgende:

De bus in Meerkerk rijdt 1x per 30 min, en ik weet de bustijden van dat ding ongeveer (en anders staat het in m'n telefoon). Wat ik dan altijd doe is m'n ritten zo plannen dat ik precies een minuut of 15/20 voordat de bus aankomt bij Arval in Meerkerk aankom. Dan kom ik mooi op tijd aan voor de bus en hoef ik niet lang te wachten .

Overigens heb ik nog nooit zo'n Easywayformulier gebruikt. Ik heb werkelijk waar geen idee bij welke maatschappijen je dat ding zou moeten gebruiken.

Als je overigens de bus in Meerkerk al heel ver weg vindt zitten, dan moet je niet in het noorden gaan werken als je weer eens in Drachten moet zijn haha.
Dat is waar ook, maar het zijn wel 2 verschillende lijnen
En de bus in Meerkerk is niet super ver weg inderdaad, maar wel het verst van alles waar ik tot nu toe geweest ben.
Almere was trouwens ook een hel met het OV, 3.5 uur over gedaan om thuis te komen
pi_75679940
Ik klaag niet over Almere. Het vaakst ben ik voor mijn ritten uiteindelijk in Almere (en een standaard ophaaladres hier in de buurt). En het kost me inderdaad elke keer 3.5 uur om thuis te komen. Ach, beetje slapen en boekje lezen en ik ben thuis, maar het is wel weer mooi een kleine 4x ¤8,00 (bijna ¤9,00!)
pi_75680081
Dat wel natuurlijk, maar in de spits terugreizen en langs amsterdam moeten is niet heel erg leuk
pi_75680115
En al wat leuke/snellere/"exclusievere" auto's gereden?
pi_75680290
Dat niet helaas. Laatst had ik wel een VW Touran in een leuke uitvoering, maar het blijft een Touran he..

Heb ook een keer een Volvo gehad. Ik stapte in, start de motor en geen enkele beweging te zien bij de benzinemeter. Ik dus op de boordcomputer de actieradius tot leeg opzoeken, staan er enkel streepjes
Dat was ook even een vervelend moment. Uiteindelijk met 30 in z'n 4 op de cruise control een benzinepomp gezocht om zo weinig mogelijk te verbruiken. Uiteindelijk is het nog gelukt ook
pi_75680409
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat niet helaas. Laatst had ik wel een VW Touran in een leuke uitvoering, maar het blijft een Touran he..

Heb ook een keer een Volvo gehad. Ik stapte in, start de motor en geen enkele beweging te zien bij de benzinemeter. Ik dus op de boordcomputer de actieradius tot leeg opzoeken, staan er enkel streepjes
Dat was ook even een vervelend moment. Uiteindelijk met 30 in z'n 4 op de cruise control een benzinepomp gezocht om zo weinig mogelijk te verbruiken. Uiteindelijk is het nog gelukt ook
Haha, soms maken mensen de benzinetank gewoon helemaal leeg...en dan mag jij er mee gaan rijden.

In de ruim 3 jaar dat ik dit doe is er wel eens iets leuks voorbij gekomen, maar meestal "normale" leaseauto's.

Het grappige is dat die volvo van je met 30 in de 4 meer verbruikte dan 30 in de 3 ofzo, dus dan had je nog verder gekund!
pi_75680466
Respect kerel.. brandstof is altijd gezeur
Audi A4 Audi A6 VW Passat Alfa Romeo 159..
pi_75680499
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:05 schreef Keuzer het volgende:
Respect kerel.. brandstof is altijd gezeur
Audi A4 Audi A6 VW Passat Alfa Romeo 159..
Mmm, meestal fijne auto's inderdaad. Maar zo lang er een "standaard" motor in ligt schaar ik ze onder "normale leaseauto's" .
pi_75680526
Gelukkig moet ik de laatste tijd veel auto's halen bij een of andere garage in Bleiswijk, en die garage tankt de auto's altijd vol.
pi_75680551
Ik mag vanmiddag trouwens een Fiat Ducato doen:
pi_75680806
Ik ben een half jaartje studentchauffeur, aangenomen op m'n 18e

In het begin reed ik ook middenklassers, maar reed afgelopen zaterdag nog A8 W12
Amsterdamsche Football Club Ajax | Chelsea Football Club | Fútbol Club Barcelona
pi_75680925
Nice!!
pi_75681322
Ik moest ook een keer een fiat ducato vervoeren.. maar had niet van tevoren opgezocht wat het was dus wel een leuke verrassing toen ik daar kwam oh en let ff op want de handrem zit links van je stoel heb me rotgezocht naar dat ding, verder rijdt dat heel prima hoor
pi_75681795
Haha gaaf zo'n bus . Auto's die er bij mij bovenuit staken zijn een Audi A8 Quattro, Audi TT, BMW 3 en 5 series, Lexus rx400, Jeep en een Volvo XC90...geloof dat dat het wel ongeveer was.
pi_75682583
Mm, even denken.

Golf V GTI
Audi A3 / A4 / A6 / A8 (180+ pk)
BMW 3 serie / 5 serie
Mazda RX 8
Mini Cooper S cabrio
Paar benzjes
Een teringtrage Landrover (discovery volgens mij)
En dan nog wat snelle varianten van normale leaseauto's (ook gechipte haha).
Kan me niet alle leuke auto's meer herinneren na al die tijd .

Laatst ook een Audi S6 5.2L V10 (van Lamborghini) gereden. Had alleen weinig met Easyway te maken en meer met m'n andere baan.
pi_75684086
Ik moet echt eens wat meer gaan rijden, nu een halfjaar bezig, maar er wacht dus nog wat moois op me...
Ik wil altijd nog een keer in een A8 rijden, die dingen zijn gewoonweg briljant...
pi_75684170
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:47 schreef Keuzer het volgende:
Ik moet echt eens wat meer gaan rijden, nu een halfjaar bezig, maar er wacht dus nog wat moois op me...
Ik wil altijd nog een keer in een A8 rijden, die dingen zijn gewoonweg briljant...
Heb die A8 W12 een maandje full-time gereden, mocht hem mee naar huis nemen en hoefde niet te letten op snelheid
Amsterdamsche Football Club Ajax | Chelsea Football Club | Fútbol Club Barcelona
pi_75684209
Neem aan dat dat als privé chauffeur was? Want als hiker krijg ik niks mee naar huis
pi_75684686
quote:
Op woensdag 16 december 2009 12:50 schreef Keuzer het volgende:
Neem aan dat dat als privé chauffeur was? Want als hiker krijg ik niks mee naar huis
Ja, ik doe bijna geen hike dingen gelukkig
pi_75684727
Wel easyway of ander bedrijf?
pi_75684925
Jup ik wil echt heel graag een keer in een a8 rijden, liefst natuurlijk ook eentje met een v12

Hij weet al hoe het moet
pi_75685003
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:04 schreef Keuzer het volgende:
Wel easyway of ander bedrijf?
Ander bedrijf.
  woensdag 16 december 2009 @ 14:36:04 #200
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_75688447
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:16 schreef duguid het volgende:
Ik ben een half jaartje studentchauffeur, aangenomen op m'n 18e

In het begin reed ik ook middenklassers, maar reed afgelopen zaterdag nog A8 W12
Bij welk bedrijf werk je dan?
  woensdag 16 december 2009 @ 14:39:25 #201
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_75688554
tvp
pi_75693145
Ik heb zelf nog niet heel veel spectaculaire auto's gehad. BMW 5 serie komt nog wel eens voor.. Opel GT heb ik in gereden..

Geen benzine vind ik ook zoiets doms.. Laatst haalde ik een Volvo op bij een officiële dealer.. Gewoon echt zo goed als niks erin. Het ding liep niet eens op. Ik lekker geërgerd naar binnen.. ,,Kunt u mij misschien vertellen waar de dichtsbijzijnde benzinepomp is?!" Had natuurlijk ook op mn TomTom kunnen kijken, maar was ff nodig..

Meerkerk vind ik op zich wel een prima plaats. En inderdaad die supermarkt die je onderweg naar de bushalte tegenkomt is handig.

Ik heb (namens Easy Way) een dag voor Athlon in Nijmegen gewerkt.. Daar moet je echt heel goed opletten. Volgens het personeel wordt de meeste schade daar in het depot gereden. Heel die muren zijn ook helemaal afgebrokkeld . Werk is wel anders daar omdat je zelf ook de auto's schoon en gereed moet maken voor nieuwe verhuurders.. Allerlei controles e.d. moet je uitvoeren.

En vandaag weer niet gebeld... Zit nu op 6 dagen geen werk.
pi_75695196
Beschikbaarheid wel ingevuld? (open deur), kreeg zojuist wel een e-mail met de beste wensen alvast voor het nieuwe jaar.
pi_75695955
Vandaag was wel een leuk ritje. Bleek geen Fiat Ducato te zijn, maar een Peugeot Bipper (kutnaam trouwens ). Ik moest naar Oosterhout rijden. Kwam al met 2 andere Easyway'ers aan op het ophaaladres, daar stonden een stuk of 15 van die Bipper dingen klaar. In Oosterhout stond een hele parkeerplaats vol met van die dingen en ook veel Easyway'ers. Hoewel de auto niet echt lekker was, was het wel leuk om een keer een aantal collega's in het echt te zien.
pi_75695981
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:31 schreef Mallet het volgende:

Geen benzine vind ik ook zoiets doms.. Laatst haalde ik een Volvo op bij een officiële dealer.. Gewoon echt zo goed als niks erin. Het ding liep niet eens op. Ik lekker geërgerd naar binnen.. ,,Kunt u mij misschien vertellen waar de dichtsbijzijnde benzinepomp is?!" Had natuurlijk ook op mn TomTom kunnen kijken, maar was ff nodig..
Dat was toch niet bij Sven Cars in Dordrecht?
pi_75696817
Een van de weinige keren dat ik andere easywayers tegenkwam was toen er een of ander bedrijf failliet was en er 5 autos teruggingen naar athlon, ik kreeg wel lekker de automaat Opzich pik je mekaar dr wel makkelijk uit
pi_75696872
Ja, iedereen heeft zo'n Easyway tas

Viel me trouwens wel op dat iedereen een spijkerbroek aan had, hoezo kleding voorschriften?
pi_75697585
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:21 schreef Mathijz het volgende:
Beschikbaarheid wel ingevuld? (open deur), kreeg zojuist wel een e-mail met de beste wensen alvast voor het nieuwe jaar.
Ja ik vul altijd netjes mijn beschikbaarheid een week van tevoren in.. Helaas. E-mail heb ik ook gekregen.
quote:
Dat was toch niet bij Sven Cars in Dordrecht?
Nee het was in Zutphen.
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Ja, iedereen heeft zo'n Easyway tas

Viel me trouwens wel op dat iedereen een spijkerbroek aan had, hoezo kleding voorschriften?
Ik ben ook wel eens collega's tegengekomen en mij is het toen ook opgevallen dat veel gewoon in spijkerbroek lopen. Ik loop zelf meestal gewoon in een zwarte pantalon en blouse, soms met jasje.
pi_75697622
Heeft iemand hier wel eens controle gehad dan? Kwam af en toe wel eens een collega tegen die het had meegemaakt bij Athlon in Almere.
pi_75698568
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:33 schreef Mathijz het volgende:
Heeft iemand hier wel eens controle gehad dan? Kwam af en toe wel eens een collega tegen die het had meegemaakt bij Athlon in Almere.
Nee nog nooit. Die mensen die ik daar tegen kwam zeiden het ook al: je doet de eerste keer netjes, maar daarna niet meer eigenlijk.
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:32 schreef Mallet het volgende:

[..]

Nee het was in Zutphen.
Ah Sven Car in Dordrecht was namelijk de Volvo dealer waar ik mijn lege Volvo meekreeg

Ik heb zelf meestal een broek aan die net iets netter dan een spijkerbroek is, maar net geen pantalon. En altijd een overhemd. Wel gewoon normale schoenen, dus niet speciale nette schoenen, want die rijden niet fijn vind ik
pi_75698588
quote:
Op woensdag 16 december 2009 16:31 schreef Mallet het volgende:
Ik heb (namens Easy Way) een dag voor Athlon in Nijmegen gewerkt.. Daar moet je echt heel goed opletten. Volgens het personeel wordt de meeste schade daar in het depot gereden. Heel die muren zijn ook helemaal afgebrokkeld . Werk is wel anders daar omdat je zelf ook de auto's schoon en gereed moet maken voor nieuwe verhuurders.. Allerlei controles e.d. moet je uitvoeren.

Daar ja. Waarschijnlijk opereren ze daar onder het motto: "Uit oogpunt van efficiency parkeren wij 2 auto's op 1 parkeerplek IN een bocht MET een onmogelijke hoek" of iets dergelijks. Wel grappig daar, ik moest daar eens achteruit door een bocht door zo'n opening heen, terwijl in de bocht en overal weer auto's stonden. Fantastisch, letterlijk 3mm aan beide kanten over en je kunt natuurlijk niks aan je voorkant zien .

En kledingvoorschriften: Ik heb heel lang met pantalon rondgelopen, maar in de koudere maanden ga ik niet zo'n dunne pantalon aantrekken. Heb dan een spijkerbroek, iets nets eroverheen, lange jas (dus mensen zien niet eens wat je er onder hebt zitten) en nette schoenen aan.

En wat voor controle hebben we het over dan?
pi_75698682
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:58 schreef Maharbal het volgende:

[..]

En wat voor controle hebben we het over dan?
Bij de sollicitatie werd gezegd dat er wel eens op kleding gecontroleerd wordt en dat als je niet netjes gekleed bent je een rit in mindering krijgt op je rittenteller.

Kunnen we trouwens dit topic inmiddels niet beter omdopen tot het grote Easyway-SC topic?
pi_75698956
Ik heb meestal gewoon een nette spijkerbroek aan en al helemaal met dit weer, lange jas erover en je ziet er behoorlijk net uit. De mensen die achter de balie zitten zien toch nauwelijks wat je aan hebt .

Iemand trouwens al de slipcursus gehad?
pi_75699159
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Bij de sollicitatie werd gezegd dat er wel eens op kleding gecontroleerd wordt en dat als je niet netjes gekleed bent je een rit in mindering krijgt op je rittenteller.

Kunnen we trouwens dit topic inmiddels niet beter omdopen tot het grote Easyway-SC topic?
.

In meer dan 3 jaar tijd geen enkele controle meegemaakt.

Ik heb zelf overigens de slipcursus niet gedaan, terwijl de teller al ruim over de 50 is. Het is gewoon zo waardeloos dat het helemaal in het midden/zuiden van het land is. Niet alleen moet ik daar vrij voor nemen (kan dan niet werken), maar 't kost je ook nog een halve dag aan reizen.
pi_75699605
Controle.. Damn ik stel het me al helemaal voor:

"Beste chauffeur,
We hebben tot onze spijt geconstateerd dat je op 16/12/09 om precies 14:23 door ons bent gesignaleerd in ongepaste kleding. Die witte K-Swiss schoenen mag je voortaan thuis laten!"

Dus als je een geblindeerde auto ziet weet je hoe laat het is! Ghehe
pi_75705253
Haha ja alle easyway chauffeurs die ik ooit tegengekomen ben hadden een spijkerbroek met een overhemd aan. Draag zelf doorgaans zandkleurige pantalons met een overhemd, zit prima en niet koud ofzo. Soepele zwartleren clarks als schoenen, zien er vrij netjes uit vind ik zelf, en lange jas. Nog nooit een controle meegemaakt, schijnt alleen in Almere te gebeuren bij athlon.
Ik kreeg laatst een mailtje dat ze 6 slipcursussen per jaar organiseren ongeveer. Zit zelf bijna aan de 50 (weinig tijd ivm studie fail) dus dan zal ik wel eens zien, lijkt me best tof opzich en normaal kost zoiets 180 euro dacht ik. Als je privé chauffeur bent dan moet je netjes in pak vind ik, heb er zelf geen bezwaar tegen om ook een pantalon aan te trekken als hiker... maar het boeit me niet echt moet ik zeggen, ik doe t gewoon.
En de reden dat dit thread vol zit met easywayers (uitzondering daargelaten no offense!) is omdat die veruit de grootste pool studenten heeft
pi_75705265
Letten ze er bij ING dan eigenlijk wel zo erg op? Staat in de ritbeschrijving uitdrukkelijk vermeld. Heb er altijd nog netjes bijgelopen, heb er verder ook geen problemen mee om mn kleedgedrag aan te passen.
pi_75705648
Geloof niet dat ze er bij ING opletten, was een keer daar en toen zag ik er een medewerker in de korte broek en met een pet op rondlopen ...is overigens wel al een hele tijd geleden.
pi_75705705
Vind het nog steeds vrij matig van Easyway dat ze mij nog niks hebben laten horen. Eind september/begin oktober heb ik een sollicitatie ingestuurd. Als je me niet nodig hebt, laat het op zijn minst weten
pi_75706029
Voldoe je aan alle eisen die ze opgegeven hebben? Dus ook week-ov pantalon halfjaar rijbewijs enzo? Anders moet je gewoon nog een keer proberen? Het kan zijn dat je pech hebt met je regio.. maar dat weet ik niet.
pi_75706264
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:40 schreef Keuzer het volgende:
Voldoe je aan alle eisen die ze opgegeven hebben? Dus ook week-ov pantalon halfjaar rijbewijs enzo? Anders moet je gewoon nog een keer proberen? Het kan zijn dat je pech hebt met je regio.. maar dat weet ik niet.
Week-ov, check. Halfjaar rijbewijs check. Qua regio is het voor mij heel apart. Woon precies tussen Zwolle en Utrecht in .. En nu dankzij school heeft het in principe toch geen zin meer omdat ik elke dag naar school moet
pi_75706397
Ik kreeg een e-mail met een bevestiging dat ik opgenomen op de wachtlijst, volgens mij direct na invoer van mn gegevens. 2 weken later kreeg ik een uitnodiging voor gesprek. Dat zat midden in de vakantie, maar komt doordat er veel OV-ers afvallen.
pi_75706545
quote:
Op woensdag 16 december 2009 21:47 schreef Mathijz het volgende:
Ik kreeg een e-mail met een bevestiging dat ik opgenomen op de wachtlijst, volgens mij direct na invoer van mn gegevens. 2 weken later kreeg ik een uitnodiging voor gesprek. Dat zat midden in de vakantie, maar komt doordat er veel OV-ers afvallen.
De mail heb ik mogelijk wel gehad, maar is dan tussen alles van de IB-groep in die tijd verdwenen.
pi_75707684
Nouja opzich, ze hebben geloof ik 3 instructeurs, en iedere sollicitant zijn ze wel 3 uur aan kwijt met de proefrit uitleg etc, en daarna nog de administratieve gang van zaken. Dat kan gewoon wel even duren.
Ik ben rond april aangenomen trouwens. Wel al 2 weken na mijn sollicitatie.
pi_75708729
Volgens mij heb ik het al eerder genoemd maar bij mij was het echt absurd snel.. Ik stuurde op een zondagmiddag mijn sollicitatie op. Ik dacht goh misschien is het wat.. Bam de volgende dag werd ik gebeld voor een sollicitatiegesprek de week erop omdat ik dezelfde week niet kon .. Dacht damn die hebben mensen nódig! Maar ik woon in oost gelderland, dus ik verwacht ook niet dat hier veel studenten zitten.
pi_75708863
Ik solliciteerde omdat ik een zomerbaantje wilde en ik een advertentie in de krant zag. Ik werd in oktober terug gebeld.
pi_75708872
Brussaard was wel snel met reageren bij mij, maar die deden niet zoveel aan hikers
pi_75708959
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik solliciteerde omdat ik een zomerbaantje wilde en ik een advertentie in de krant zag. Ik werd in oktober terug gebeld.
Was vast een teleurstelling of niet? Denk je helemaal wat gevonden te hebben voor de zomermaanden...
pi_75709137
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:42 schreef Mallet het volgende:

[..]

Was vast een teleurstelling of niet? Denk je helemaal wat gevonden te hebben voor de zomermaanden...
Uiteindelijk heb ik wat anders gedaan in de zomer, dus dat viel wel mee. Bovendien was ik sowieso op zoek naar iets wat ik de rest van m'n studie kon blijven doen, wat ik deed alleen losse klusjes via een studentenuitzendbureau. Maar ja, soms hadden ze hele maanden niks liggen en dan ontving ik alleen stufi.
pi_75709192
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:47 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Uiteindelijk heb ik wat anders gedaan in de zomer, dus dat viel wel mee. Bovendien was ik sowieso op zoek naar iets wat ik de rest van m'n studie kon blijven doen, wat ik deed alleen losse klusjes via een studentenuitzendbureau. Maar ja, soms hadden ze hele maanden niks liggen en dan ontving ik alleen stufi.
Studentenuitzendbureau's vind ik helemaal niks. Ik doe wel PR-werk voor mn studie. Daarnaast een vaste bijbaan op de vrijdag en zaterdagavond.
pi_75709309
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:48 schreef Mallet het volgende:

[..]

Studentenuitzendbureau's vind ik helemaal niks. Ik doe wel PR-werk voor mn studie. Daarnaast een vaste bijbaan op de vrijdag en zaterdagavond.
Tja, ik woon nog thuis dus echt veel geld heb ik niet nodig. Ben ook bezig geweest met een baantje bij boekhoudkantoor (ik studeer economie), maar daar ben ik in februari op gesprek geweest en verder nooit meer wat van gehoord
pi_75709581
Hahaha klassieke voorbeeld van ik probeer een bijbaan te vinden die goed aansluit bij mijn studie! Staat goed op m'n cv! Volgens mij heeft iedereen dat wel eens geprobeerd
pi_75709736
Nou ja, ik kreeg die baan aangeboden via een uitzendbureau en er werd bijgezegd: dit kan je de rest van de studie blijven doen. Dus ik op gesprek. Paar weken later gebeld: is er al iets bekend? Antwoord: nee, nog niet. Tijdje later: hij twijfelt nog tussen jou en iemand anders. Nog later: hij heeft nu ineens niemand meer nodig, misschien na de zomervakantie.
En verder niks meer gehoord

Maar goed, ben nu blij met Easyway hoor. Die goed bij je studie passende baantjes komen later nog wel
pi_75711038
Het hangt echt inderdaad van je regio af hoe snel en of ze reageren.

Ze hebben mij laatst zelfs opgebeld of ik echt niet mensen in mijn regio wist, omdat ze hier dringend op zoek zijn naar chauffeurs. Mijn antwoord was dat ze ten eerste mij dan maar meer ritten mogen geven, omdat ik er nog wel een paar extra kon doen en ten tweede dat een vriend van mij had gesolliciteerd maar dat die met 21 jaar te oud is bevonden. Kennelijk zijn ze dan nog ZO dringend op zoek.
pi_75725092
quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:32 schreef Maharbal het volgende:
Het hangt echt inderdaad van je regio af hoe snel en of ze reageren.

Ze hebben mij laatst zelfs opgebeld of ik echt niet mensen in mijn regio wist, omdat ze hier dringend op zoek zijn naar chauffeurs. Mijn antwoord was dat ze ten eerste mij dan maar meer ritten mogen geven, omdat ik er nog wel een paar extra kon doen en ten tweede dat een vriend van mij had gesolliciteerd maar dat die met 21 jaar te oud is bevonden. Kennelijk zijn ze dan nog ZO dringend op zoek.
Dat dringend op zoek is dan ook een beetje een wassen neus. Ik werd aangenomen toen ik 19 was.. Tenminste toen had ik mijn sollicitatie.. Week later werd ik 20.
pi_75725480
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:41 schreef Mallet het volgende:

[..]

Dat dringend op zoek is dan ook een beetje een wassen neus. Ik werd aangenomen toen ik 19 was.. Tenminste toen had ik mijn sollicitatie.. Week later werd ik 20.
20 is dan ook het maximum dat ze (het liefst) hanteren op dit moment heb ik begrepen.
Maar ik geloof best dat ze hier in Friesland nog wat chauffeurs nodig hebben.
pi_75725765
Succes aan degene die vandaag de weg op moesten
pi_75726413
Zullen er niet veel zijn neem ik aan....heb in 2 weken tijd 2 ritjes gehad. Dat december weer gauw voorbij mag zijn .
pi_75726727
Ik heb gelukkig nog een kleine 36 uur ofzo kunnen maken in de eerste twee weken. Hopelijk plak ik daar nog eens 36 uur aan vast deze laatste 2 weken, en dan ben ik enigszins tevreden.

Which reminds me, ik zal zo eens m'n briefjes opsturen whehe.
pi_75729178
Ik neem aan dat als jij vanaf je 19e werkzaam bent bij ze, dat ze je niet ontslaan als je 20 wordt, dat kan je namelijk behoorlijk goed aanvechten ^,-. Als je 22 bent begin je net een beetje beter te verdienen..
pi_75729481
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:26 schreef Keuzer het volgende:
Ik neem aan dat als jij vanaf je 19e werkzaam bent bij ze, dat ze je niet ontslaan als je 20 wordt, dat kan je namelijk behoorlijk goed aanvechten ^,-. Als je 22 bent begin je net een beetje beter te verdienen..
Ik was inderdaad 19,5 toen ik daar begon. Ik heb nu in principe volgens het arbeidsrecht een vast contract, ze kunnen me dus niet ontslaan. Ook heb ik recht om het gemiddeld aantal uren dat ik zo door het jaar maak.

Over 1.5 maand nog 's 23, dus dan gaat 't loon weer een beetje omhoog inderdaad.
pi_75729919
Ik werd een paar dagen voordat ik 20 werd aangenomen, eerste ritje was een paar dagen nadat ik 20 was geworden.
pi_75731189
Basically, als je er 3? maanden werkt dan kunnen ze je niet zonder reden ontslaan, dan is de proefperiode voorbij, leeftijd is geen goede reden om iemand te ontslaan. OV enzo moet je wel hebben want dat is een kernbeding in je contract.
pi_75731323
Hmm, ik kreeg een contract van 3 maanden met een proeftijd van 1 maand. Na dat contract van 3 maanden krijg je een contract voor 6 maanden (mits de samenwerking bevalt natuurlijk ). Volgens mijn contract hoef ik niet per se een OV te hebben, maar als ik hem kwijtraak moet ik wel zelf kaartjes kopen en die kosten krijg ik niet terug. Enige manier waarop ze me kunnen ontslaan is als ik m'n rijbewijs kwijtraak.
pi_75731396
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:21 schreef Keuzer het volgende:
Basically, als je er 3? maanden werkt dan kunnen ze je niet zonder reden ontslaan, dan is de proefperiode voorbij, leeftijd is geen goede reden om iemand te ontslaan. OV enzo moet je wel hebben want dat is een kernbeding in je contract.
Na de eerste 3 maanden wordt je arbeidsovereenkomst verlengd met 6 maanden, erna vervalt je arbeidsovereenkomst tenzij je weer werkzaamheden krijgt. Voor zover ik weet krijg je erna weer een contract voor 6 maanden en zo blijft het maar doorgaan. Maar omdat ik al meerdere keren 6 maanden heb gehad is het wettelijk een contract voor onbepaalde tijd geworden.

En slechts het niet meer hebben van een rijbewijs is een ontbindende voorwaarde in het contract, niet de OV-kaart.

Ik ben overigens net gebeld voor een ritje morgen, omdat die vandaag in verband met hevige sneeuwval niet door kon gaan. Ik zei nog dat 't er morgen hier waarschijnlijk hetzelfde uitziet, maar ze dacht dat 't OV morgen wel weer zou rijden.
Ik ben benieuwd of ik weer in de 500+km file kom te staan en of het OV uberhaupt rijdt . En dan mag ik natuurlijk ook nog eens de auto om 8:30 ophalen, waarvoor ik maximaal 7:30 op de bus moet zitten, en dan heb ik nog tot 12.00 om de auto af te leveren. Ik vraag me af of 't gaat lukken
pi_75731402
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:22 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb gelukkig nog een kleine 36 uur ofzo kunnen maken in de eerste twee weken. Hopelijk plak ik daar nog eens 36 uur aan vast deze laatste 2 weken, en dan ben ik enigszins tevreden.

Which reminds me, ik zal zo eens m'n briefjes opsturen whehe.
Jezus ik ben jaloers man.. Ik heb even teruggekeken.. Ik heb 6/11 gewerkt (2 ritten).. Daarna mijn 3 beschikbare dagen niet.. 30/11 1 ritje, daarna mijn 7 beschikbare dagen niet.
pi_75731480
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:27 schreef Mallet het volgende:

[..]

Jezus ik ben jaloers man.. Ik heb even teruggekeken.. Ik heb 6/11 gewerkt (2 ritten).. Daarna mijn 3 beschikbare dagen niet.. 30/11 1 ritje, daarna mijn 7 beschikbare dagen niet.
Ik ben niet geheel ontevreden, maar ik zou er persoonlijk nog wel meer willen. Ik ben nota bene bijna elke dag beschikbaar, dan wil ik ook minimaal 25 uur per week werken!

Hopelijk lukt dat in Januari.

M'n all-time record staat volgens mij net boven 100 uur ofzo.

Edit: Apart, want m'n "record" voor in een week werken staat rond de 40 uur.
pi_75732448
Oh ik dacht dat ik destijds gehoord had dat ov wel een ontbindende voorwaarde was, maar het is t toch niet meer waard als je zelf moet betalen voor de ov kosten... kan je beter een motor kopen ofzo.
Jezus lol 100 uur in een maand.. dat haal ik dus van mijn leven niet... wel een lekkere financiele meevaller dan Zal in januari eens zien of ik in de buurt van 70 kan komen, dan is het altijd lekker druk... en eindelijk tijd want vakantie... >.> Zometeen laatste tentamen wehew
pi_75732601
Ik wil in Januari juist een nieuw record vestigen! Over de 100, here we come! .

Heb ondertussen wel nog 4 tentamens in januari en nog eentje volgende week, maar dat mag de pret niet drukken.
pi_75732671
Lol niet zo goed je best gedaan deze ronde? en dan wel 100 uur willen werken succes
pi_75732723
Geldwolven!
pi_75732984
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:58 schreef Keuzer het volgende:
Lol niet zo goed je best gedaan deze ronde? en dan wel 100 uur willen werken succes
Juist extra m'n best gedaan en aan het doen.

Doe momenteel vakken voor twee masters.
pi_75734525
Ik heb niks gezegd

Respect (als je die 100 uur waarmaakt dan he )
pi_75734626
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:44 schreef Keuzer het volgende:
Ik heb niks gezegd

Respect (als je die 100 uur waarmaakt dan he )
Vorige maand was 85 en de maand ervoor ruim over de 100 omdat ik ook nog op een advocaten- en notariskantoor werkte .

Ik zal kijken hoe ver we komen volgende maand .

Ik denk overigens niet dat ik morgen die auto zal kunnen ophalen. Vanavond om 21.00 krijgen we te horen of het OV hier rijdt (reed vandaag niet...en het zou door blijven sneeuwen). Als het antwoord negatief is, dan bel ik de noodlijn en zeg ik dat 't morgen niet lukt.

Dit kan beter inderdaad de Easyway SC worden.
pi_75735028
Ben nog niet gebeld voor morgen, of eris geen werk, of ze zijn te druk met alle bedrijven bellen dat iedereen vertraging heeft
pi_75735061
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:57 schreef Mathijz het volgende:
Ben nog niet gebeld voor morgen, of eris geen werk, of ze zijn te druk met alle bedrijven bellen dat iedereen vertraging heeft
Join tha club . In de kerstvakantie heb ik al ander werk geregeld.
pi_75735252
Heb tussen nu en oud/nieuw onbeschikbaar aangegeven, vreselijk gedoe om te moeten werken zo, en wil ook wat plannen kunnen maken ipv 5 dagen beschikbaar te zijn en misschien 1 (dus nog onbekende) dag te werken.
pi_75735457
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:04 schreef Keuzer het volgende:
Heb tussen nu en oud/nieuw onbeschikbaar aangegeven, vreselijk gedoe om te moeten werken zo, en wil ook wat plannen kunnen maken ipv 5 dagen beschikbaar te zijn en misschien 1 (dus nog onbekende) dag te werken.
Same here. Ik heb ze net aan de telefoon gehad en ik gooi mn beschikbaarheid gedurende de kerstvakantie dicht. Ik ga gewoon gedurende die periode even ergens anders aan de slag om toch een beetje geld binnen te krijgen.
pi_75736716
En dat is dan ook meteen het nadeel van Easyway. Je hebt niet echt vastigheid (tenzij je in een regio woont zoals ik, en dan nog is het geen vastigheid.)
pi_75737333
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:47 schreef Maharbal het volgende:
En dat is dan ook meteen het nadeel van Easyway. Je hebt niet echt vastigheid (tenzij je in een regio woont zoals ik, en dan nog is het geen vastigheid.)
Tja je kan het ook andersom bekijken; in een regio waar minder werk is heb je kans dat je vaker mag werken (omdat er minder chauffeurs zijn). Gedurende deze periode gaat die vlieger alleen niet op.
pi_75738337
quote:
Op donderdag 17 december 2009 18:07 schreef Mallet het volgende:

[..]

Tja je kan het ook andersom bekijken; in een regio waar minder werk is heb je kans dat je vaker mag werken (omdat er minder chauffeurs zijn). Gedurende deze periode gaat die vlieger alleen niet op.
Het liefst houd ik toch de combinatie van veel werk en weinig chauffeurs .
pi_75740485
Ach, meestal als ik beschikbaar opgeef werk ik ook. Behalve deze maand dus
Wel jammer dat ik meestal alleen korte ritjes rijd en vaak meer in het OV dan in de auto zit.
pi_75777188
Wat vandaag een kort ritje zou worden is verworden tot een werkdag van 10 uur, inclusief lopen door 50cm sneeuw in Drachten .
pi_75777744
Was vandaag zo klaar, verkeer en OV zat allemaal mee.
pi_75777851
M'n eerste auto was zodanig ingesneeuwd dat de auto daar niet door mij kon worden meegenomen. Toen kon ik weer naar huis, en net voordat ik thuis was kreeg ik een volgend ritje aangeboden. Verder rijden de treinen hier in het noorden slechts om het uur, dus dan moet je sowieso wachten.

Tel daar eens bij mij dat ik in een gigantisch busje reed (VW Crafter) en dat ding niet harder dan 110 wilde, + dat het OV nog wat vertraging had en ik kom zo aan 10 uur. Niks te klagen, lekker weer wat verdiend!
pi_75790332
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:27 schreef Maharbal het volgende:
M'n eerste auto was zodanig ingesneeuwd dat de auto daar niet door mij kon worden meegenomen. Toen kon ik weer naar huis, en net voordat ik thuis was kreeg ik een volgend ritje aangeboden. Verder rijden de treinen hier in het noorden slechts om het uur, dus dan moet je sowieso wachten.

Tel daar eens bij mij dat ik in een gigantisch busje reed (VW Crafter) en dat ding niet harder dan 110 wilde, + dat het OV nog wat vertraging had en ik kom zo aan 10 uur. Niks te klagen, lekker weer wat verdiend!
Jezus hoe moet ik me dat voorstellen? Kon je wel zien dat er een auto stond dan, ghehe? Het treinverkeer is daarboven inderdaad heel wat minder regelmatig dan in de rest van het land. Wel lekker wat centen erbij inderdaad, is ook niet verkeerd.

Ik had laatst ook een startadres in Drachten.. Fijn 4 uur met het OV om daar te komen .
pi_75792131
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:34 schreef Mallet het volgende:

[..]

Jezus hoe moet ik me dat voorstellen? Kon je wel zien dat er een auto stond dan, ghehe? Het treinverkeer is daarboven inderdaad heel wat minder regelmatig dan in de rest van het land. Wel lekker wat centen erbij inderdaad, is ook niet verkeerd.

Ik had laatst ook een startadres in Drachten.. Fijn 4 uur met het OV om daar te komen .
Nou het was gewoon 30/35cm sneeuw rondom de hele auto en overal op het hele parkeerplaatsje. Daarbij kwam nog dat er andere auto's voor de ingang van het parkeerplaatsje geparkeerd stonden (die konden de sneeuw op het parkeerterrein niet wegduwen) en de auto stond achteruit (dus je moest achteruit wegrijden = geen hogere versnelling pakken om minder kracht op de wielen te zetten). Tel dat allemaal bij elkaar op en dan kom je tot de conclusie dat 't niet lukt, tenzij je 2 uur gaat scheppen en dan is het nog maar de vraag of je 'm wegkrijgt omdat 't daar erg glad was.

Kheb wel foto's gemaakt (en opgestuurd naar Easyway).

[ Bericht 2% gewijzigd door Maharbal op 19-12-2009 00:25:33 ]
pi_75794836
Kunnen we die foto's niet ff zien .. Dat je ff subtiel het kenteken weghaalt
pi_75798693
Dan moet ik ook subtiel m'n hoofd gaan anonimiseren .

Het deel waar ik op sta is het enige deel van de parkeerplaats dat redelijk afgeplat was qua sneeuw. De auto stond daar gewoon erg ongelukkig in een hoekje, en omgekeerd en met een lading sneeuw eromheen.
pi_75802245
Pff nee daar was ik inderdaad ook niet aan begonnen. Die aanhangwagen staat er ook lekker achter zo te zien. Zonde van je tijd, maar zó erg is het niet gezien dat het een Caddy was. Vreselijke auto's. Laatst reed ik er in een zonder radio.. Kan je je dat voorstellen? Wat voor een auto heb je gekregen toen je alsnog een rit kreeg?

Ik heb nooit meegemaakt dat ik een auto niet kon meenemen, alleen eens gehad dat een auto zo lang stil had gestaan dat je bijna de lak niet meer zag door de bessen van de boom waaronder hij stond. Toen ik hem startte begon hij zo te schudden, ik dacht het ding stijgt op! Dus toen gaf ik wat gas, werd het alleen maar erger Uiteindelijk even laten lopen en daarna opnieuw gestart.
pi_75802662
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:28 schreef Mallet het volgende:
Pff nee daar was ik inderdaad ook niet aan begonnen. Die aanhangwagen staat er ook lekker achter zo te zien. Zonde van je tijd, maar zó erg is het niet gezien dat het een Caddy was. Vreselijke auto's. Laatst reed ik er in een zonder radio.. Kan je je dat voorstellen? Wat voor een auto heb je gekregen toen je alsnog een rit kreeg?

Ik heb nooit meegemaakt dat ik een auto niet kon meenemen, alleen eens gehad dat een auto zo lang stil had gestaan dat je bijna de lak niet meer zag door de bessen van de boom waaronder hij stond. Toen ik hem startte begon hij zo te schudden, ik dacht het ding stijgt op! Dus toen gaf ik wat gas, werd het alleen maar erger Uiteindelijk even laten lopen en daarna opnieuw gestart.
Ik heb erna een VW crafter gereden.

Zoiets: http://3.bp.blogspot.com/(...)after+sanit+nf+a.jpg
In ieder geval met zo'n vierkant blok achterop. Volgens mij was het een koel-unit.

En ik heb al vaker zonder radio moeten rijden. Zelfs 's een keer vanuit het noorden naar Zeeland, zuid-limburg etc .
Ook wel vaker gehad dat een auto niet mee kon. Dan was de klant er niet van op de hoogte, of er was een fout gemaakt met de planning.....of de auto stond uberhaupt in een heel andere stad ofzo. Gelukkig is dat meer uitzondering.
pi_75804038
Ik heb ook ooit een auto gehad zonder radio, een Citroen Berlingo. Moest naar Barneveld vanuit Rotterdam. Het ding was niet vooruit te branden (heuvelaf 135 op de teller ) en als je harder dan 120 op de teller ging klonk er constant een waarschuwingstoon. Gelukkig werd die waarschuwingstoon dan wel weer overstemd door het motorgeluid, dus dat scheelt weer

Ik heb tot nu toe wel altijd de auto meegekregen en hij was er ook altijd. Wel eens gehad dat ik een auto moest ophalen op een priveadres in een of ander dorp. Moest er volgens de ritgegevens om 9.00 zijn, dus ik om 7.00 de deur uit. Kom ik daar aan, bel ik die mensen uit bed omdat ze verwacht hadden dat de auto 's middags pas zou worden opgehaald
Auto moest eerst nog helemaal uitgeruimd worden, maar uiteindelijk ben ik om 9.30 weggereden.
pi_75804432
Ik heb wel eens gehad dat een auto niet aanwezig was op het afhaaladres. Gelukkig kon ik toen toevallig een andere auto meenemen die de dag ervoor was gebracht. Verder stond er ook helemaal niks, want het was gewoon n kantoor. Heb wel een uur daar op kantoor gezeten omdat er nog allerlei rapporten moesten worden gemaakt.

Wat een ding die VW man.. Het grootste waar ik in heb gereden is een Renault Traffic. Vond ik nog niet eens zo heel oncomfortabel.

Laatst reed ik in een VW Fox diesel.. in Duitsland met 165 over de autobahn.. Ik haalde iedereen in, geweldig
pi_75804514
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:59 schreef Mallet het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat een auto niet aanwezig was op het afhaaladres. Gelukkig kon ik toen toevallig een andere auto meenemen die de dag ervoor was gebracht. Verder stond er ook helemaal niks, want het was gewoon n kantoor. Heb wel een uur daar op kantoor gezeten omdat er nog allerlei rapporten moesten worden gemaakt.

Wat een ding die VW man.. Het grootste waar ik in heb gereden is een Renault Traffic. Vond ik nog niet eens zo heel oncomfortabel.

Laatst reed ik in een VW Fox diesel.. in Duitsland met 165 over de autobahn.. Ik haalde iedereen in, geweldig
Duitsland?
pi_75804679
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:03 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Duitsland?
Moest een auto ophalen in Dinxperlo.. Dat is zowat half NL half DU.. Toen moest ik naar Barneveld en heb een heel stuk via de Duitse snelweg gereden.
Ben ook wel eens in België geweest. Moest toen ergens in Zeeland zijn.. Zat ik op de ring in Antwerpen.. Ik dacht echt WTFFFF. Moest ik nog tol betalen voor zo`n tunnel en werd ook nog eens staande gehouden door de politie.. Ik dacht OHNEE ik heb geen kentekenpapieren ik ben de lul, maar ik mocht doorrijden . Wat een kutrit.. Kwam ik eindelijk op plaats van bestemming.. Zit dat bedrijf er niet meer. Kon ik 20minuten verder rijden voordat ik er was.
pi_75804764
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:10 schreef Mallet het volgende:

[..]

Moest een auto ophalen in Dinxperlo.. Dat is zowat half NL half DU.. Toen moest ik naar Barneveld en heb een heel stuk via de Duitse snelweg gereden.
Ben ook wel eens in België geweest. Moest toen ergens in Zeeland zijn.. Zat ik op de ring in Antwerpen.. Ik dacht echt WTFFFF. Moest ik nog tol betalen voor zo`n tunnel en werd ook nog eens staande gehouden door de politie.. Ik dacht OHNEE ik heb geen kentekenpapieren ik ben de lul, maar ik mocht doorrijden . Wat een kutrit.. Kwam ik eindelijk op plaats van bestemming.. Zit dat bedrijf er niet meer. Kon ik 20minuten verder rijden voordat ik er was.
Haha, ben je per ongeluk over stukje tol (echt een lullig klein stukje waar je een kleine ¤5 moet betalen) bij Antwerpen geweest, terwijl er ook gewoon een weg langs gaat waar je geen tol voor hoeft te betalen .
pi_75805455
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:10 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ben je als je bij Antwerpen zat niet iets te ver doorgereden?
Ben ook wel eens in Zeeland geweest. Was trouwens ook een mooi verhaal. Moest een auto ophalen bij een dealer en die bij een priveadres brengen. Het was een zwarte Opel Corsa automaat. Ik dus die auto opgehaald, was helemaal glimmend gewassen bij die dealer. Richting Zeeland gereden en de afslag genomen. Daarna moest ik nog een klein stukje provinciale weg rijden. Langs die provinciale weg lag een sloot, die net uitgebaggerd werd. Een graafmachine groef alle modder van de bodem en gooide dat in een bak van een vrachtwagen. Precies op het moment dat ik langs die graafmachine reed, ging hij een bak modder legen. En ja hoor, een windvlaag en een halve bak modder over de net helemaal schoon gewassen auto heen
pi_75805777
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ben je als je bij Antwerpen zat niet iets te ver doorgereden?
Lang leven de TomTom. Was trouwens ook een zwarte Opel Corsa.. Ik heb zo`n hekel aan die auto's. Echt te weinig vermogen.

Ghehe heb je de auto toen opnieuw ergens gewassen of heb je hem gewoon zo afgeleverd?
pi_75805873
En nee, de ring Antwerpen is vaak de snelste manier om in bepaalde plekken in Zeeland te komen .
pi_75806362
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:57 schreef Maharbal het volgende:
En nee, de ring Antwerpen is vaak de snelste manier om in bepaalde plekken in Zeeland te komen .
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je vandaan moet komen inderdaad, maar ik kom altijd uit regio rotterdam

En ik heb die auto nog maar even gewassen inderdaad, zag er echt niet uit dat ding
Mijne was trouwens wel een automaat
pi_75806536
Ik moest ook welleens een auto vanuit Limburg naar Enschede brengen, heb toen gebeld of ik via Duitsland mocht rijden omdat a73, die tunnels toen afgesloten waren. Kreeg te horen dat ik gewoon maar provinciale weggetjes moest nemen want je mag niet in het buitenland rijden, dat is verzekeringstechnisch onverstandig ofzo. Zou daar dus wel mee oppassen Op zo n moment is google maps op telefoon toch wel een genot hoor, de omleiding naar Nijmegen werd namelijk pas na een halfuur rijden aangegeven XD.
Grootste voertuigen bij mij waren VW Transporter en Fiat ?Ducato?
Opel Astra automaat vond ik wel grappig want toen ik om in te halen de kickdown raakte schoot ie met 120 km/u terug naar zn 3... dat is best sensatie in zo n klein autotje (5k rpm ofzo :S)
pi_75808384
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 16:21 schreef Keuzer het volgende:
Kreeg te horen dat ik gewoon maar provinciale weggetjes moest nemen want je mag niet in het buitenland rijden, dat is verzekeringstechnisch onverstandig ofzo. Zou daar dus wel mee oppassen
Dan vraag ik me af of ze dat wel in de hikershandleiding hebben staan, want ik wist dat dus niet. Is ook nooit gezegd.
pi_75813543
Nee het staat er inderdaad niet in, maar op zich vind ik het wel logisch klinken. En het is mijn werk om die auto te vervoeren volgens hun regels, en als ik dan langer onderweg ben dan is dat niet mijn beslissing maar die van hun.
pi_75829634
Ze hebben toch ook wel eens ritten die naar het buitenland moeten? Ik heb het zelf nooit zo direct meegemaakt, maar ik moest eerst een auto naar Duitsland brengen en vanaf daar weer een auto terug. Die rit werd toen verplaatst dus ik heb hem niet uit kunnen voeren. Hebben ze in dat soort gevallen een andere dekking ofzo?
pi_75873352
Succes aan degene die vandaag of morgen moeten werken
  maandag 21 december 2009 @ 15:24:32 #286
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_75881698
Tijd geleden ongeveer een jaar gewerkt als student-chauffeur. Werk zelf vond ik best wel leuk, vond het alleen te irritant om toen twee dagen per week beschikbaar te moeten zijn en vrijwel nooit te weten wanneer ik moest werken. Daarnaast kwam het nog wel eens voor dat ik twee of drie weken achterelkaar niet gebeld werd.
.
pi_75881993
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:24 schreef Yankee het volgende:
Tijd geleden ongeveer een jaar gewerkt als student-chauffeur. Werk zelf vond ik best wel leuk, vond het alleen te irritant om toen twee dagen per week beschikbaar te moeten zijn en vrijwel nooit te weten wanneer ik moest werken. Daarnaast kwam het nog wel eens voor dat ik twee of drie weken achterelkaar niet gebeld werd.
Ja klopt helemaal. Dat is ook erg vervelend. Misschien zelfs een reden om het niet te gaan doen. Aan de andere kant moet je zoiets wel op de koop toenemen als je zelf ook onregelmatig beschikbaar bent. Daarnaast hoor je als hiker altijd 1 dag van tevoren (niet meer) of je mag werken. Als je uberhaupt mag werken natuurlijk, want het komt regelmatig voor dat er geen werk voor je is.
  maandag 21 december 2009 @ 15:34:36 #288
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_75882171
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:30 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ja klopt helemaal. Dat is ook erg vervelend. Misschien zelfs een reden om het niet te gaan doen. Aan de andere kant moet je zoiets wel op de koop toenemen als je zelf ook onregelmatig beschikbaar bent. Daarnaast hoor je als hiker altijd 1 dag van tevoren (niet meer) of je mag werken. Als je uberhaupt mag werken natuurlijk, want het komt regelmatig voor dat er geen werk voor je is.
Wat ik deed was prive-chauffeur. Werd dan of de avond van te voren gebeld of nog 's ochtends, moest dan tot 12.30 beschikbaar zijn. Kwam er achter dat ik dit toch wel erg vervelend vond en ben er dus mee gestopt.
.
pi_75882396
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:34 schreef Yankee het volgende:

[..]

Wat ik deed was prive-chauffeur. Werd dan of de avond van te voren gebeld of nog 's ochtends, moest dan tot 12.30 beschikbaar zijn. Kwam er achter dat ik dit toch wel erg vervelend vond en ben er dus mee gestopt.
Dat is ook niks voor mij. Tot 12.30 beschikbaar zijn pfff. Dan kan je dus echt niks meer doen die dag. Ik kan nog besluiten om wat extra schoolwerk te gaan doen of om soms nog naar school te gaan.. Als ik het weer eens zo heb gepland dat ik 1 dag skip. Vervolgens ben je onderweg naar school (>1uur reizen voor mij).. Word je gebeld of je nog beschikbaar bent vanuit je woonplaats
  maandag 21 december 2009 @ 15:54:08 #290
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75883047
*meldt
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_75883938
En ik moet morgen werken, 2 ritjes. Ben benieuwd wat dat gaat worden met het OV.

edit: Ik zie iets geweldigs bij m'n ritgegevens staan:

"AUTO OM 12 UUR OPHALEN BIJ X. AUTO VOOR 12 UUR AFLEVEREN BIJ Y"

pi_75887477
Werd gebeld voor 2 ritjes, staat er nu maar 1 online. Ik bellen, ja dan is ie wss geannuleerd.

Ben benieuwd of ze morgen nog onderweg gaan bellen. Verder is ook nog maar hopen dat de bus vanuit meerkerk gaat rijden.
pi_75888801
Thank god dat ik tijdelijk ander werk heb .
pi_75888902
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:38 schreef Mathijz het volgende:
Werd gebeld voor 2 ritjes, staat er nu maar 1 online. Ik bellen, ja dan is ie wss geannuleerd.
Omg lekker geregeld dan.. Geannuleerd of vergeten online te zetten.. Hebben jullie btw wel eens moeite of problemen met de planning?

En ik ben ook heel blij dat ik nu ook tijdelijk ander werk heb
pi_75888914
Ik moet donderdag de hele dag rijden. Ben benieuwd, hoop dat de meeste sneeuw dan weg is!
  maandag 21 december 2009 @ 18:22:50 #296
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75888992
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:20 schreef Booomer het volgende:
Ik moet donderdag de hele dag rijden. Ben benieuwd, hoop dat de meeste sneeuw dan weg is!
Ach, de meeste van dat soort auto's hebben wel winterbanden. En als je geluk heb, rijd je een 4WD.
Het enigste wat irritant zal zijn is de files die ontstaan door de sneeuw, en sommige medeweggebruikers die moeilijk zijn om op te anticiperen (de één rijdt als een idioot, de ander rijdt zo langzaam en vreemd)
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_75889053
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:19 schreef Mallet het volgende:

[..]

Omg lekker geregeld dan.. Geannuleerd of vergeten online te zetten.. Hebben jullie btw wel eens moeite of problemen met de planning?

Nog nooit problemen met de planning gehad, ik kwam hoogstens op het aangegeven tijdstip aan maar dat komt eigenlijk nauwelijks voor.
pi_75889056
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:19 schreef Mallet het volgende:

[..]

Heb eigenlijk nooit problemen met de planning. Wel dat ik door OV ontregelingen mijn aankomsttijd niet haal.

Ze zeggen nu dat de rit is geannuleerd, verder wacht ik vrolijk af. Beetje spanning kan geen kwaad.
pi_75891610
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:22 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ach, de meeste van dat soort auto's hebben wel winterbanden. En als je geluk heb, rijd je een 4WD.
Het enigste wat irritant zal zijn is de files die ontstaan door de sneeuw, en sommige medeweggebruikers die moeilijk zijn om op te anticiperen (de één rijdt als een idioot, de ander rijdt zo langzaam en vreemd)
Ik ben studentchauffeur, geen hiker.. Die kerel heeft een A6 en ik gok dat zijn zomerbanden er nog onder zitten...
pi_75893444
Ach, m'n ritten zijn morgen veranderd. Mag morgen vanuit het noorden naar Eindhoven, op dat adres een huurauto ergens anders in Eindhoven brengen en dan vervolgens weer ergens in Eindhoven een auto naar Almere brengen. Ik ben benieuwd hoeveel extra uur ik morgen ga maken door files en uitvallend OV.

Ik gok op 10 uur totaal.

'T liefst heeft die A3 morgen quattro .
pi_75894391
Sowieso lijkt het me geen pretje om vanuit Almere terug te gaan naar het noorden met het OV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')