Dat is wel het nadeel aan deze baan inderdaad, dat het gewoon zo willekeurig en vaak onvoorspelbaar is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:22 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik in heel november 30 uur. Ik had nog gehoopt dat ik spoedritjes zou krijgen. Ik snap het vanaf hun kant natuurlijk ook wel.. Als er geen ritten zijn, kunnen ze deze natuurlijk ook niet plannen. Dat is gewoon het nadeel eraan. Ik heb het soms nogal druk met mijn studie en wil natuurlijk wel 1 dag in de week beschikbaar zijn, dus dan ga ik mijn week zo plannen dat ik 1 dag vrij heb. Als ik dan niet word gebeld baal ik wel als een stekker.
Ik heb dus wel een navigatiesysteem gekocht. Niet duur via marktplaats. Ik moet zo`n ding gewoon hebben. Ik ben nog niet bekend genoeg met het wegennet in Nederland en het is gewoon makkelijk.
Als ik de route 1 keer op Google Maps bekijk, weet ik het grotendeels uit m'n hoofd. Behalve als ik echt door allerlei wijken in grote steden moet. Maar de meeste auto's hebben zelf al navigatie, en anders vraag ik gewoon aan de klant hoe ik moet rijden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met navigeren? Ik print steeds de route uit vanaf google maps en dan hoop ik maar dat er geen omleidingen zijn
Ga echt geen TomTom kopen speciaal voor Easyway
Kan het ook in het weekend?quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:57 schreef Booomer het volgende:
ABAZ Studentchauffeurs
Website: www.abaz.nl
Aantal chauffeurs: 150+
Salaris (>23): 8,07
Hiking: nee
Prive chauffeur: ja
Min. aantal jaar rijbewijs: 1
OV verplicht: Ja
Flexibiliteit: min. 1 dag per week
Overige eisen: Donkerblauw, donkergrijs of zwart pak
Hier werk ik al 2 jaar.
Uit je verhaal maak ik op dat je chauffeur bent? Dan vind ik het ook wel professioneler ogen als je niet per definitie op je TomTom bent aangewezen.quote:Op zondag 13 december 2009 02:37 schreef Booomer het volgende:
[..]
Als ik de route 1 keer op Google Maps bekijk, weet ik het grotendeels uit m'n hoofd. Behalve als ik echt door allerlei wijken in grote steden moet. Maar de meeste auto's hebben zelf al navigatie, en anders vraag ik gewoon aan de klant hoe ik moet rijden.
Ik neem overigens wel meestal m'n eigen TomTom mee, maar gebruik hem zelden..
Bij Easy Way kan je voor de functie hiker solliciteren als je minimaal 6 maanden je rijbewijs hebt. Dat is natuurlijk best snel. Daarnaast is het wel afhankelijk van je woonplaats / regio of je snel wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, want ik geloof dat ze een wachtlijst hebben. Ik had op zondag mijn sollicitatie opgestuurd en werd maandag gelijk gebeld. Ik woon dan ook in het oosten v/h land, dus de hoeveelheid chauffeurs is daar natuurlijk niet zo groot als in bijvoorbeeld het westen.quote:Op zondag 13 december 2009 12:07 schreef About2Break1 het volgende:
Ik heb helaas nog niet lang genoeg mijn rijbewijs om bij de meeste bedrijven te kunnen solliciteren, ik heb nu bij rent-a-bob als junior driver gesolliciteerd maar daar heb ik tot nu toe nog niets van gehoord.
Ja. Ik werk zelf ook meer in het weekend dan door de weeks.quote:
Klopt, zoals ik zei weet ik de route grotendeels uit mijn hoofd na gekeken te hebben op Google Maps. Maar als ik het even niet meer weet, dan zeg ik dat ook gewoon. Boeiend, daarvoor ben je een studentchauffer en geen professioneel chauffeur.quote:Op zondag 13 december 2009 11:34 schreef Mallet het volgende:
Uit je verhaal maak ik op dat je chauffeur bent? Dan vind ik het ook wel professioneler ogen als je niet per definitie op je TomTom bent aangewezen.
quote:
quote:AB•AZ Studentchauffeurs is constant op zoek naar flexibele en representatieve studenten. Je bent minimaal 1 jaar in het bezit van je rijbewijs en je hebt veel gereden. Daarnaast ben je gedurende 1 jaar minimaal 1 werkdag per week beschikbaar om voor ons te werken.
1 dag per week? WERKweek of echt week? Want overal willen ze per WERKweek.quote:
Vind je het gek? Wie heeft er nou in het weekend een chauffeur nodig? Vrijwel alle opdrachten komen toch door de weeks binnen...quote:Op zondag 13 december 2009 16:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
1 dag per week? WERKweek of echt week? Want overal willen ze per WERKweek.
Daarentegen zijn er zo nu en dan conferenties op zaterdagen, mensen die voor zakenreizen in het weekend naar Schiphol moeten, of juist op zaterdagmorgen landen.quote:Op zondag 13 december 2009 17:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
Vind je het gek? Wie heeft er nou in het weekend een chauffeur nodig? Vrijwel alle opdrachten komen toch door de weeks binnen...
Precies. Zeker als je een auto moet ophalen bij een privéadres. Ik heb mezelf laatst in de stromende regen een slag in de rondte gezocht naar mijn ophaaladres. Volgens mijn ritinfo moest ik een auto ophalen bij een vestiging van een grote verzekeraar.. Bleek het dus een privéadres te zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 16:27 schreef Keuzer het volgende:
Hikers die zonder kaart/tomtom of minstens een routebeschrijving op zak rijden zijn denk ik gek of scheppen opnatuurlijk kom je redelijk in de buurt met de snelweg, maar er zijn van die dorpen waar de vier windstreken niet aan dezelfde wetten gebonden zijn..
En toch komen privé-adressen heel weinig voor en beland je altijd wel weer bij een depot of dealer waar je onderhand vaker bent geweest.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:38 schreef Maharbal het volgende:
Ik weet de meeste plekken in Nederland + de bijbehorende snelwegen onderhand wel te vinden. Als ik een plek niet weet dan bekijk ik van tevoren even op locatienet ofzo waar de plek precies ligt, en dan weet ik 99% van de tijd zelf al hoe ik er moet komen.
Verder zijn er standaard depots van leasemaatschappijen waar ik al zo vaak ben geweest dat ik daar geen routebeschrijvingen voor nodig heb.
Met een beetje gezond verstand en inzicht in noord, oost, zuid en west kom je een eind.
Mocht het echt niet lukken dan gebruik ik gewoon google maps op m'n mobiel of m'n stratenboek + kaart die altijd voor de zekerheid in m'n tas zitten.
Een Hyundai i30. Wat je daarvan vindt laat ik helemaal aan jezelf over.quote:Op zondag 13 december 2009 19:09 schreef Keuzer het volgende:
Google Maps op een Iphone of andere smartphone is de absolute held van iedere hiker die zich in zo n situatie bevindtRegen sucks, was t wel een mooie auto?
Niet zo nauw nemen.quote:
In meer dan 3 jaar dat ik dit werk doe is toch wel duidelijk dat meer dan 95% van je ritten bestaan van en naar leasedepots, garages, dealers en kantoren. Dat wil niet zeggen dat er geen privé-adressen zijn, maar die komen simpelweg niet veel voor.quote:Op zondag 13 december 2009 21:39 schreef Mallet het volgende:
[..]
Een Hyundai i30. Wat je daarvan vindt laat ik helemaal aan jezelf over.
Ik ben wel vaker bij privéadressen geweest. Laatst had ik een bepaalde situatie waarin ik een auto (einde contract) ophaalde bij de berijder thuis. De leasemaatschappij was er een waarbij er geen schade op het formulier hoeft te worden genoteerd (iets waar volgens mij iedere hiker blij mee is). Nu vroeg de berijder heel slim, wat er gebeurde als ik nu schade reed aan de auto..
Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet waarom er bij bepaalde maatschappijen geen schade genoteerd hoeft te worden.
Gelukkig deed hij niet moeilijk.. Anders had ik ter plekke alsnog eventuele schade vast laten leggen ofzo..
Iemand ervaring hiermee?
Hahahaha dat ken ik.. Dan loop je ergens in niemandsland en na 20min denk je.. Als dit niet het goede adres is word ik GEK".quote:Op maandag 14 december 2009 21:37 schreef enpe het volgende:
Moest vorige week ook op een particulier adres zijn, 9292ov gaf 10 minuten lopen aan. Bleek in de praktijk toch een half uur te zijn aangezien het een afgelegen boerderij in de middle of nowhere was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |