abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75538028
ABAZ Studentchauffeurs
Website: www.abaz.nl
Aantal chauffeurs: 150+
Salaris (>23): 8,07
Hiking: nee
Prive chauffeur: ja
Min. aantal jaar rijbewijs: 1
OV verplicht: Ja
Flexibiliteit: min. 1 dag per week
Overige eisen: Donkerblauw, donkergrijs of zwart pak

Hier werk ik al 2 jaar.
pi_75542705
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:22 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik in heel november 30 uur. Ik had nog gehoopt dat ik spoedritjes zou krijgen. Ik snap het vanaf hun kant natuurlijk ook wel.. Als er geen ritten zijn, kunnen ze deze natuurlijk ook niet plannen. Dat is gewoon het nadeel eraan. Ik heb het soms nogal druk met mijn studie en wil natuurlijk wel 1 dag in de week beschikbaar zijn, dus dan ga ik mijn week zo plannen dat ik 1 dag vrij heb. Als ik dan niet word gebeld baal ik wel als een stekker.

Ik heb dus wel een navigatiesysteem gekocht. Niet duur via marktplaats. Ik moet zo`n ding gewoon hebben. Ik ben nog niet bekend genoeg met het wegennet in Nederland en het is gewoon makkelijk.
Dat is wel het nadeel aan deze baan inderdaad, dat het gewoon zo willekeurig en vaak onvoorspelbaar is.

Gelukkig heb ik ivm de feestdagen nog 80 uur kunnen werken in november.
pi_75569223
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met navigeren? Ik print steeds de route uit vanaf google maps en dan hoop ik maar dat er geen omleidingen zijn
Ga echt geen TomTom kopen speciaal voor Easyway
Als ik de route 1 keer op Google Maps bekijk, weet ik het grotendeels uit m'n hoofd. Behalve als ik echt door allerlei wijken in grote steden moet. Maar de meeste auto's hebben zelf al navigatie, en anders vraag ik gewoon aan de klant hoe ik moet rijden.

Ik neem overigens wel meestal m'n eigen TomTom mee, maar gebruik hem zelden..
pi_75569261
Zijn er hier trouwens mensen die wel eens mensen van Heineken of Bavaria rijden? Wat is daarmee jullie ervaring?
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 10:40:30 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75571046
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 23:57 schreef Booomer het volgende:
ABAZ Studentchauffeurs
Website: www.abaz.nl
Aantal chauffeurs: 150+
Salaris (>23): 8,07
Hiking: nee
Prive chauffeur: ja
Min. aantal jaar rijbewijs: 1
OV verplicht: Ja
Flexibiliteit: min. 1 dag per week
Overige eisen: Donkerblauw, donkergrijs of zwart pak

Hier werk ik al 2 jaar.
Kan het ook in het weekend?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_75571955
quote:
Op zondag 13 december 2009 02:37 schreef Booomer het volgende:

[..]

Als ik de route 1 keer op Google Maps bekijk, weet ik het grotendeels uit m'n hoofd. Behalve als ik echt door allerlei wijken in grote steden moet. Maar de meeste auto's hebben zelf al navigatie, en anders vraag ik gewoon aan de klant hoe ik moet rijden.

Ik neem overigens wel meestal m'n eigen TomTom mee, maar gebruik hem zelden..
Uit je verhaal maak ik op dat je chauffeur bent? Dan vind ik het ook wel professioneler ogen als je niet per definitie op je TomTom bent aangewezen.
  zondag 13 december 2009 @ 12:07:54 #132
273524 About2Break1
Dura lex, sed lex
pi_75572722
Ik heb helaas nog niet lang genoeg mijn rijbewijs om bij de meeste bedrijven te kunnen solliciteren, ik heb nu bij rent-a-bob als junior driver gesolliciteerd maar daar heb ik tot nu toe nog niets van gehoord.
pi_75578674
quote:
Op zondag 13 december 2009 12:07 schreef About2Break1 het volgende:
Ik heb helaas nog niet lang genoeg mijn rijbewijs om bij de meeste bedrijven te kunnen solliciteren, ik heb nu bij rent-a-bob als junior driver gesolliciteerd maar daar heb ik tot nu toe nog niets van gehoord.
Bij Easy Way kan je voor de functie hiker solliciteren als je minimaal 6 maanden je rijbewijs hebt. Dat is natuurlijk best snel. Daarnaast is het wel afhankelijk van je woonplaats / regio of je snel wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, want ik geloof dat ze een wachtlijst hebben. Ik had op zondag mijn sollicitatie opgestuurd en werd maandag gelijk gebeld. Ik woon dan ook in het oosten v/h land, dus de hoeveelheid chauffeurs is daar natuurlijk niet zo groot als in bijvoorbeeld het westen.
pi_75579038
quote:
Op zondag 13 december 2009 10:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kan het ook in het weekend?
Ja. Ik werk zelf ook meer in het weekend dan door de weeks.
quote:
Op zondag 13 december 2009 11:34 schreef Mallet het volgende:
Uit je verhaal maak ik op dat je chauffeur bent? Dan vind ik het ook wel professioneler ogen als je niet per definitie op je TomTom bent aangewezen.
Klopt, zoals ik zei weet ik de route grotendeels uit mijn hoofd na gekeken te hebben op Google Maps. Maar als ik het even niet meer weet, dan zeg ik dat ook gewoon. Boeiend, daarvoor ben je een studentchauffer en geen professioneel chauffeur.
pi_75580459
quote:
Op zondag 13 december 2009 10:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kan het ook in het weekend?
quote:
AB•AZ Studentchauffeurs is constant op zoek naar flexibele en representatieve studenten. Je bent minimaal 1 jaar in het bezit van je rijbewijs en je hebt veel gereden. Daarnaast ben je gedurende 1 jaar minimaal 1 werkdag per week beschikbaar om voor ons te werken.
pi_75581223
Werk zelf als hiker voor EasyWay, 19 jr dus 6euri p/u.. had gesolliciteerd bij gebrek aan beters en de charme van rijervaring.. teruggebeld na een week, nog een week later sollicitatie, weer een week later eerste ritten. Dat was regio Eindhoven, nu Tilburg.. evenveel werk, wel andersoortige ritten (korter).
Het werk is leuk, zelfstandig, tijd om te studeren, en flexibel. Hikers die zonder kaart/tomtom of minstens een routebeschrijving op zak rijden zijn denk ik gek of scheppen op natuurlijk kom je redelijk in de buurt met de snelweg, maar er zijn van die dorpen waar de vier windstreken niet aan dezelfde wetten gebonden zijn.. een kaart is niet zo duur en vrij duurzaam en je red je er prima mee ^,- als lamme tak kan je natuurlijk altijd een tomtom in je zak steken en minder geld verdienen door niet minstens 3x om te rijden. EasyWay is verder een keurig bedrijf, gezellig team aan de telefoon, en dat loon.. tsja zo beroerd is het ook weer niet.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 16:29:04 #137
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75581267
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:59 schreef Repeat het volgende:

[..]


[..]
1 dag per week? WERKweek of echt week? Want overal willen ze per WERKweek.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_75582382
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:29 schreef Renesite het volgende:

[..]

1 dag per week? WERKweek of echt week? Want overal willen ze per WERKweek.
Vind je het gek? Wie heeft er nou in het weekend een chauffeur nodig? Vrijwel alle opdrachten komen toch door de weeks binnen...
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 17:09:46 #139
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75582482
quote:
Op zondag 13 december 2009 17:06 schreef Repeat het volgende:

[..]

Vind je het gek? Wie heeft er nou in het weekend een chauffeur nodig? Vrijwel alle opdrachten komen toch door de weeks binnen...
Daarentegen zijn er zo nu en dan conferenties op zaterdagen, mensen die voor zakenreizen in het weekend naar Schiphol moeten, of juist op zaterdagmorgen landen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_75583038
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:27 schreef Keuzer het volgende:
Hikers die zonder kaart/tomtom of minstens een routebeschrijving op zak rijden zijn denk ik gek of scheppen op natuurlijk kom je redelijk in de buurt met de snelweg, maar er zijn van die dorpen waar de vier windstreken niet aan dezelfde wetten gebonden zijn..
Precies. Zeker als je een auto moet ophalen bij een privéadres. Ik heb mezelf laatst in de stromende regen een slag in de rondte gezocht naar mijn ophaaladres. Volgens mijn ritinfo moest ik een auto ophalen bij een vestiging van een grote verzekeraar.. Bleek het dus een privéadres te zijn.
Ik gebruik soms zelf mijn TomTom als ik iets lopend niet kan vinden. Google Maps op je telefoon is natuurlijk handiger..
pi_75586371
Google Maps op een Iphone of andere smartphone is de absolute held van iedere hiker die zich in zo n situatie bevindt Regen sucks, was t wel een mooie auto?
pi_75588672
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:38 schreef Maharbal het volgende:
Ik weet de meeste plekken in Nederland + de bijbehorende snelwegen onderhand wel te vinden. Als ik een plek niet weet dan bekijk ik van tevoren even op locatienet ofzo waar de plek precies ligt, en dan weet ik 99% van de tijd zelf al hoe ik er moet komen.

Verder zijn er standaard depots van leasemaatschappijen waar ik al zo vaak ben geweest dat ik daar geen routebeschrijvingen voor nodig heb.

Met een beetje gezond verstand en inzicht in noord, oost, zuid en west kom je een eind .

Mocht het echt niet lukken dan gebruik ik gewoon google maps op m'n mobiel of m'n stratenboek + kaart die altijd voor de zekerheid in m'n tas zitten.
En toch komen privé-adressen heel weinig voor en beland je altijd wel weer bij een depot of dealer waar je onderhand vaker bent geweest.

Daar komt nog bij dat ik op de een of andere manier altijd de route ergens naartoe onthoud als ik er één keer ben geweest .
pi_75593473
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:09 schreef Keuzer het volgende:
Google Maps op een Iphone of andere smartphone is de absolute held van iedere hiker die zich in zo n situatie bevindt Regen sucks, was t wel een mooie auto?
Een Hyundai i30. Wat je daarvan vindt laat ik helemaal aan jezelf over.

Ik ben wel vaker bij privéadressen geweest. Laatst had ik een bepaalde situatie waarin ik een auto (einde contract) ophaalde bij de berijder thuis. De leasemaatschappij was er een waarbij er geen schade op het formulier hoeft te worden genoteerd (iets waar volgens mij iedere hiker blij mee is). Nu vroeg de berijder heel slim, wat er gebeurde als ik nu schade reed aan de auto..

Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet waarom er bij bepaalde maatschappijen geen schade genoteerd hoeft te worden.

Gelukkig deed hij niet moeilijk.. Anders had ik ter plekke alsnog eventuele schade vast laten leggen ofzo..

Iemand ervaring hiermee?
pi_75598742
quote:
Op zondag 13 december 2009 15:59 schreef Repeat het volgende:

[..]


[..]


Niet zo nauw nemen. Als je niet kan, kan je niet. Je kan bijvoorbeeld moeilijk van je school verlangen dat ze de roosters aanpassen zodat je 1 dag per week vrij bent. Soms heb je gewoon elke dag college en kan je dus niet overdag werken door de weeks.

Daarentegen zijn er ook vaak dingen 's avonds en in het weekend te doen..
pi_75606250
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:39 schreef Mallet het volgende:

[..]

Een Hyundai i30. Wat je daarvan vindt laat ik helemaal aan jezelf over.

Ik ben wel vaker bij privéadressen geweest. Laatst had ik een bepaalde situatie waarin ik een auto (einde contract) ophaalde bij de berijder thuis. De leasemaatschappij was er een waarbij er geen schade op het formulier hoeft te worden genoteerd (iets waar volgens mij iedere hiker blij mee is). Nu vroeg de berijder heel slim, wat er gebeurde als ik nu schade reed aan de auto..

Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet waarom er bij bepaalde maatschappijen geen schade genoteerd hoeft te worden.

Gelukkig deed hij niet moeilijk.. Anders had ik ter plekke alsnog eventuele schade vast laten leggen ofzo..

Iemand ervaring hiermee?
In meer dan 3 jaar dat ik dit werk doe is toch wel duidelijk dat meer dan 95% van je ritten bestaan van en naar leasedepots, garages, dealers en kantoren. Dat wil niet zeggen dat er geen privé-adressen zijn, maar die komen simpelweg niet veel voor.

Als een dergelijke klant overigens moeilijk had gedaan, had ik prima naar Easyway gebeld om vervolgens eventueel de auto te laten staan. Wij mogen in dat soort situaties geen opmerkingen maken over de schade, en iedereen die dat toch van mij wil horen krijgt altijd precies hetzelfde antwoord: "Ik mag en ga daar geen uitspraken over doen."

Zo had ik een tijdje geleden iemand die vrolijk op het Arval formulier (nadat ik mijn handtekening al had gezet) schreef dat er geen schade op de auto zat. Ik heb vervolgens het formulier gepakt en er onder geschreven dat ik niet voor die opmerking heb getekend.
pi_75606278
Oh i30 laats ook gereden wel een geinige auto
Heb ook welleens ritjes waarbij geen schade hoeft worden vastgelegd, in zo'n geval neemt het bedrijf dus het risico dat jij er schade op rijdt en ze dat niet kunnen verhalen. Je mag overigens nooit uitspraken doen over schade tegenover klanten want ieder bedrijf handelt dat anders af. Gewoon doen wat er in je ritinfo staat, dan krijg jij in ieder geval geen last Wat pas echt vervelend is als je een auto checkt en je nergens schade kan ontdekken >.<
pi_75629535
Moest vorige week ook op een particulier adres zijn, 9292ov gaf 10 minuten lopen aan. Bleek in de praktijk toch een half uur te zijn aangezien het een afgelegen boerderij in de middle of nowhere was .
pi_75631266
Heb ik ook al ervaren ja, blijkt dat 9292ov hemelsbreed meet.. dus ook cross country/sloot/muur/bos rofl
pi_75632011
Ik heb laatst een heel uur gelopen omdat er onderhoud aan een brug werd gepleegd en deze dus open stond. Ik vond het al vreemd dat mijn halte niet op het scherm verscheen.. Die bleek dus te zijn vervallen. Kon ik eerst teruglopen en daarna helemaal langs het water tot de volgende brug.. Daarna helemaal terug om de weg te volgen die in het verlengde v/d brug liep.

Vervolgens kom je daar wat gestrest aan omdat je daarna nog een rit hebt.. ,,Oh heb je even geduld? Ik wist niet dat je kwam en de auto staat helemaal achteraan. Ik moet er eerst even 20 wegrijden..."
pi_75632166
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:37 schreef enpe het volgende:
Moest vorige week ook op een particulier adres zijn, 9292ov gaf 10 minuten lopen aan. Bleek in de praktijk toch een half uur te zijn aangezien het een afgelegen boerderij in de middle of nowhere was .
Hahahaha dat ken ik.. Dan loop je ergens in niemandsland en na 20min denk je.. Als dit niet het goede adres is word ik GEK".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')