Ik heb Rent a Bob gemaild, maar nu een maand later nog geen reactie terug. Laat alweer zien wat voor bedrijf het is.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:06 schreef About2Break1 het volgende:
Is er misschien iemand die bij Rent a Bob als junior driver werk(in Rotterdam) en mij kan vertellen wat het salaris ongeveer is.
Ik ben al ruim 2 maanden verder.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Geen idee, maar voordat ik iets te horen kreeg van Easyway was ik ook 6-7 weken verder hoor
Vind ik echt jammer. Dit werk lijkt me wel echt leuk. Ik hou van autorijden en elke week zelf aangeven op welke dagen je kan (dus geen vaste werktijden), spreekt me ook erg aan.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Geen idee, maar voordat ik iets te horen kreeg van Easyway was ik ook 6-7 weken verder hoor
Ja, ik. Ik ben gemiddeld 4 tot 5 dagen per week beschikbaar, maar ik word de laatste tijd slechts voor 2 of 3 gebeld. Vanaf januari is het weer drukker etc.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:28 schreef enpe het volgende:
Zijn er nog meer chauffeurs die de laatste tijd minder ritten hebben? Dacht ooit gehoord te hebben dat december sowieso een rustige maand is.
Okay dan ligt het dus niet aan mijquote:Op woensdag 9 december 2009 17:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, ik. Ik ben gemiddeld 4 tot 5 dagen per week beschikbaar, maar ik word de laatste tijd slechts voor 2 of 3 gebeld. Vanaf januari is het weer drukker etc.
Het meeste weet ik zo wel te liggen, anders kijk ik even op google maps en maak er een paar aantekeningen bij. Voor de zekerheid heb ik altijd een stratenboek bij me maar dat gebruik ik nauwelijks.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met navigeren? Ik print steeds de route uit vanaf google maps en dan hoop ik maar dat er geen omleidingen zijn
Ga echt geen TomTom kopen speciaal voor Easyway
Ik in heel november 30 uur. Ik had nog gehoopt dat ik spoedritjes zou krijgen. Ik snap het vanaf hun kant natuurlijk ook wel.. Als er geen ritten zijn, kunnen ze deze natuurlijk ook niet plannen. Dat is gewoon het nadeel eraan. Ik heb het soms nogal druk met mijn studie en wil natuurlijk wel 1 dag in de week beschikbaar zijn, dus dan ga ik mijn week zo plannen dat ik 1 dag vrij heb. Als ik dan niet word gebeld baal ik wel als een stekker.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:12 schreef Maharbal het volgende:
Vandaag nog gewerkt (echt het 2e of 3e spoedritje deze week waarbij ik in de ochtend word gebeld..)
Alsnog 22 uur gemaakt deze week, valt nog mee.
Ik kan me niet echt meer herinneren hoe het in de kerstperiode zat de afgelopen jaren. Vraag het ze anders.
Dat is wel het nadeel aan deze baan inderdaad, dat het gewoon zo willekeurig en vaak onvoorspelbaar is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:22 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik in heel november 30 uur. Ik had nog gehoopt dat ik spoedritjes zou krijgen. Ik snap het vanaf hun kant natuurlijk ook wel.. Als er geen ritten zijn, kunnen ze deze natuurlijk ook niet plannen. Dat is gewoon het nadeel eraan. Ik heb het soms nogal druk met mijn studie en wil natuurlijk wel 1 dag in de week beschikbaar zijn, dus dan ga ik mijn week zo plannen dat ik 1 dag vrij heb. Als ik dan niet word gebeld baal ik wel als een stekker.
Ik heb dus wel een navigatiesysteem gekocht. Niet duur via marktplaats. Ik moet zo`n ding gewoon hebben. Ik ben nog niet bekend genoeg met het wegennet in Nederland en het is gewoon makkelijk.
Als ik de route 1 keer op Google Maps bekijk, weet ik het grotendeels uit m'n hoofd. Behalve als ik echt door allerlei wijken in grote steden moet. Maar de meeste auto's hebben zelf al navigatie, en anders vraag ik gewoon aan de klant hoe ik moet rijden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met navigeren? Ik print steeds de route uit vanaf google maps en dan hoop ik maar dat er geen omleidingen zijn
Ga echt geen TomTom kopen speciaal voor Easyway
Kan het ook in het weekend?quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:57 schreef Booomer het volgende:
ABAZ Studentchauffeurs
Website: www.abaz.nl
Aantal chauffeurs: 150+
Salaris (>23): 8,07
Hiking: nee
Prive chauffeur: ja
Min. aantal jaar rijbewijs: 1
OV verplicht: Ja
Flexibiliteit: min. 1 dag per week
Overige eisen: Donkerblauw, donkergrijs of zwart pak
Hier werk ik al 2 jaar.
Uit je verhaal maak ik op dat je chauffeur bent? Dan vind ik het ook wel professioneler ogen als je niet per definitie op je TomTom bent aangewezen.quote:Op zondag 13 december 2009 02:37 schreef Booomer het volgende:
[..]
Als ik de route 1 keer op Google Maps bekijk, weet ik het grotendeels uit m'n hoofd. Behalve als ik echt door allerlei wijken in grote steden moet. Maar de meeste auto's hebben zelf al navigatie, en anders vraag ik gewoon aan de klant hoe ik moet rijden.
Ik neem overigens wel meestal m'n eigen TomTom mee, maar gebruik hem zelden..
Bij Easy Way kan je voor de functie hiker solliciteren als je minimaal 6 maanden je rijbewijs hebt. Dat is natuurlijk best snel. Daarnaast is het wel afhankelijk van je woonplaats / regio of je snel wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, want ik geloof dat ze een wachtlijst hebben. Ik had op zondag mijn sollicitatie opgestuurd en werd maandag gelijk gebeld. Ik woon dan ook in het oosten v/h land, dus de hoeveelheid chauffeurs is daar natuurlijk niet zo groot als in bijvoorbeeld het westen.quote:Op zondag 13 december 2009 12:07 schreef About2Break1 het volgende:
Ik heb helaas nog niet lang genoeg mijn rijbewijs om bij de meeste bedrijven te kunnen solliciteren, ik heb nu bij rent-a-bob als junior driver gesolliciteerd maar daar heb ik tot nu toe nog niets van gehoord.
Ja. Ik werk zelf ook meer in het weekend dan door de weeks.quote:
Klopt, zoals ik zei weet ik de route grotendeels uit mijn hoofd na gekeken te hebben op Google Maps. Maar als ik het even niet meer weet, dan zeg ik dat ook gewoon. Boeiend, daarvoor ben je een studentchauffer en geen professioneel chauffeur.quote:Op zondag 13 december 2009 11:34 schreef Mallet het volgende:
Uit je verhaal maak ik op dat je chauffeur bent? Dan vind ik het ook wel professioneler ogen als je niet per definitie op je TomTom bent aangewezen.
quote:
quote:AB•AZ Studentchauffeurs is constant op zoek naar flexibele en representatieve studenten. Je bent minimaal 1 jaar in het bezit van je rijbewijs en je hebt veel gereden. Daarnaast ben je gedurende 1 jaar minimaal 1 werkdag per week beschikbaar om voor ons te werken.
1 dag per week? WERKweek of echt week? Want overal willen ze per WERKweek.quote:
Vind je het gek? Wie heeft er nou in het weekend een chauffeur nodig? Vrijwel alle opdrachten komen toch door de weeks binnen...quote:Op zondag 13 december 2009 16:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
1 dag per week? WERKweek of echt week? Want overal willen ze per WERKweek.
Daarentegen zijn er zo nu en dan conferenties op zaterdagen, mensen die voor zakenreizen in het weekend naar Schiphol moeten, of juist op zaterdagmorgen landen.quote:Op zondag 13 december 2009 17:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
Vind je het gek? Wie heeft er nou in het weekend een chauffeur nodig? Vrijwel alle opdrachten komen toch door de weeks binnen...
Precies. Zeker als je een auto moet ophalen bij een privéadres. Ik heb mezelf laatst in de stromende regen een slag in de rondte gezocht naar mijn ophaaladres. Volgens mijn ritinfo moest ik een auto ophalen bij een vestiging van een grote verzekeraar.. Bleek het dus een privéadres te zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 16:27 schreef Keuzer het volgende:
Hikers die zonder kaart/tomtom of minstens een routebeschrijving op zak rijden zijn denk ik gek of scheppen opnatuurlijk kom je redelijk in de buurt met de snelweg, maar er zijn van die dorpen waar de vier windstreken niet aan dezelfde wetten gebonden zijn..
En toch komen privé-adressen heel weinig voor en beland je altijd wel weer bij een depot of dealer waar je onderhand vaker bent geweest.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:38 schreef Maharbal het volgende:
Ik weet de meeste plekken in Nederland + de bijbehorende snelwegen onderhand wel te vinden. Als ik een plek niet weet dan bekijk ik van tevoren even op locatienet ofzo waar de plek precies ligt, en dan weet ik 99% van de tijd zelf al hoe ik er moet komen.
Verder zijn er standaard depots van leasemaatschappijen waar ik al zo vaak ben geweest dat ik daar geen routebeschrijvingen voor nodig heb.
Met een beetje gezond verstand en inzicht in noord, oost, zuid en west kom je een eind.
Mocht het echt niet lukken dan gebruik ik gewoon google maps op m'n mobiel of m'n stratenboek + kaart die altijd voor de zekerheid in m'n tas zitten.
Een Hyundai i30. Wat je daarvan vindt laat ik helemaal aan jezelf over.quote:Op zondag 13 december 2009 19:09 schreef Keuzer het volgende:
Google Maps op een Iphone of andere smartphone is de absolute held van iedere hiker die zich in zo n situatie bevindtRegen sucks, was t wel een mooie auto?
Niet zo nauw nemen.quote:
In meer dan 3 jaar dat ik dit werk doe is toch wel duidelijk dat meer dan 95% van je ritten bestaan van en naar leasedepots, garages, dealers en kantoren. Dat wil niet zeggen dat er geen privé-adressen zijn, maar die komen simpelweg niet veel voor.quote:Op zondag 13 december 2009 21:39 schreef Mallet het volgende:
[..]
Een Hyundai i30. Wat je daarvan vindt laat ik helemaal aan jezelf over.
Ik ben wel vaker bij privéadressen geweest. Laatst had ik een bepaalde situatie waarin ik een auto (einde contract) ophaalde bij de berijder thuis. De leasemaatschappij was er een waarbij er geen schade op het formulier hoeft te worden genoteerd (iets waar volgens mij iedere hiker blij mee is). Nu vroeg de berijder heel slim, wat er gebeurde als ik nu schade reed aan de auto..
Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet waarom er bij bepaalde maatschappijen geen schade genoteerd hoeft te worden.
Gelukkig deed hij niet moeilijk.. Anders had ik ter plekke alsnog eventuele schade vast laten leggen ofzo..
Iemand ervaring hiermee?
Hahahaha dat ken ik.. Dan loop je ergens in niemandsland en na 20min denk je.. Als dit niet het goede adres is word ik GEK".quote:Op maandag 14 december 2009 21:37 schreef enpe het volgende:
Moest vorige week ook op een particulier adres zijn, 9292ov gaf 10 minuten lopen aan. Bleek in de praktijk toch een half uur te zijn aangezien het een afgelegen boerderij in de middle of nowhere was.
Haha inderdaad, ben ook al een aantal keer door bosjes gegaan en over hekken geklommenquote:Op maandag 14 december 2009 22:13 schreef Keuzer het volgende:
Heb ik ook al ervaren ja, blijkt dat 9292ov hemelsbreed meet.. dus ook cross country/sloot/muur/bos rofl
Of langs/over N-wegen gelopen ofzoquote:Op dinsdag 15 december 2009 09:16 schreef enpe het volgende:
[..]
Haha inderdaad, ben ook al een aantal keer door bosjes gegaan en over hekken geklommen.
Daar in Drachten heb ik dus naar dat privéadres moeten zoeken, damn hee..quote:Op maandag 14 december 2009 22:47 schreef Maharbal het volgende:
Ik moet bijna wekels 15 tot 20 minuten lopen (bijvoorbeeld in Drachten. Er rijden vrijwel geen bussen naar het industrieterrein). Het gebeurt zelfs zo vaak dat ik er niet eens meer van opkijk en gewoon hoop dat het zonnetje schijnt, dan is het allemaal nog wel te doen.
Ja, sleutels door de brievenbus hehe. Ik moest 's een auto voor 5 uur afleveren...maar ik stond midden in de meivakantie-file...gevolg was dat ik de auto eerder rond 9 afleverde haha. Sleutels gewoon door de brievenbus. Gelukkig was het een dealer dus hoefde ik niet te twijfelen of ik wel bij het juiste adres stond.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:56 schreef Mallet het volgende:
[..]
Daar in Drachten heb ik dus naar dat privéadres moeten zoeken, damn hee..
Ik moest een keer een auto afleveren bij een privéadres.. Mocht er niemand thuis zijn moest ik de sleutels maar in de brievenbus gooien.. Er was dus niemand thuis.. Geloof me dan check je wel 10x of je bij het juiste huis staat![]()
Dat parkeren is ook altijd zo fijn bij Polytop in Alkmaar.. Heel apart is het daar.. Sowieso.
Ik kom eigenlijk zelden te laat. Ik ervaar de tijden dan ook niet als heel erg krap ofzo, maar soms zetten ze er tijden neer die ze zelf hebben verzonnen of iets dergelijks. Vaak genoeg gehad dat er op het ophaaladres niks bekend was van een ophaaltijdstip, en dat 't weinig uitmaakte hoe laat de auto moest worden opgehaald.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:10 schreef Keuzer het volgende:
Ik heb de laatste tijd overigens vaker dat ik me moet haasten, als ik vroeger dubbele ritten had dan liep t meestal wel los wanneer je er aankwam, maar nu steeds vaker stipte tijden die (behoorlijk) krap zijn. En het is gewoon vervelend om steeds te moeten bellen dat je later komt... Ervaren anderen dit ook? of heb ik gewoon een slechte serie gehad >.>
Dan zal je wel gaan wat ongelukkige ritten hebben gehad denk ik. Ik krijg nooit zozeer onrealistische rittijden opgegeven in die zin dat ik bijvoorbeeld niet binnen 2 uur een auto hoef af te leveren aan de andere kant van het land (van noord naar zuid bijvoorbeeld.). De vertragingen in het openbaar vervoer gooien wel eens roet in het eten, maar alsnog gebeurt dit echt zelden.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:33 schreef Keuzer het volgende:
Ja dat begrijp ik en dat doe ik in principe ook, maar soms heb ik een rit die om 9 uur 's ochtends begint bij een bedrijf dat dan opengaat... Daar kan ik moeilijk eerder aankloppen. En als ik dan zonder file of enige vertraging alsnog met 10 mins to spare aankom op een adres dan klopt er iets niet. En het ligt niet aan het OV
Heb ik niet zo heel vaak last van...behalve die keer dat ik over moest stappen op een buurtbusje naar een of ander gehucht. Volgens 9292ov zou ik 1 minuut overstaptijd hebben maar ik zag, vanuit de bus waar ik in zat, het buurtbusje al wegrijden in de vertequote:Op dinsdag 15 december 2009 14:10 schreef Keuzer het volgende:
Ik heb de laatste tijd overigens vaker dat ik me moet haasten, als ik vroeger dubbele ritten had dan liep t meestal wel los wanneer je er aankwam, maar nu steeds vaker stipte tijden die (behoorlijk) krap zijn. En het is gewoon vervelend om steeds te moeten bellen dat je later komt... Ervaren anderen dit ook? of heb ik gewoon een slechte serie gehad >.>
Nou ik ervaar dat VAAK. Ik heb een paar keer gehad dat ritten van mij overgenomen moesten worden door andere chauffeurs of kwamen te vervallen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:10 schreef Keuzer het volgende:
Ik heb de laatste tijd overigens vaker dat ik me moet haasten, als ik vroeger dubbele ritten had dan liep t meestal wel los wanneer je er aankwam, maar nu steeds vaker stipte tijden die (behoorlijk) krap zijn. En het is gewoon vervelend om steeds te moeten bellen dat je later komt... Ervaren anderen dit ook? of heb ik gewoon een slechte serie gehad >.>
Och ja in die "buffer".. Heel fijnquote:Op dinsdag 15 december 2009 11:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, sleutels door de brievenbus hehe. Ik moest 's een auto voor 5 uur afleveren...maar ik stond midden in de meivakantie-file...gevolg was dat ik de auto eerder rond 9 afleverde haha. Sleutels gewoon door de brievenbus. Gelukkig was het een dealer dus hoefde ik niet te twijfelen of ik wel bij het juiste adres stond.
Parkeren bij Athlon in nijmegen (volgens mij was 't nijmegen) is ook fantastisch.
Ach ja, ik heb die van Easyway zelf maar genomenquote:Op woensdag 16 december 2009 10:12 schreef Keuzer het volgende:
Gewoon volgende dag bellen vanaf halfnegen en vragen of ze het faxen, easyway heeft overigens een eigen formulier tegenwoordig, of fleetmobility heet 't geloof ik, ik heb die altijd een reserve in mijn tas zitten voor spoedritten.. De buffer in Athlon Almere is ook altijd dolle pret..
Nee, ik klaag verder ook niet over Meerkerk, leuk dorpje welquote:Op woensdag 16 december 2009 10:19 schreef Keuzer het volgende:
Meerkerk is ook vaste plek voor mij, maar ze hadden laatst dat kruispunt open gegraven.. kwartier omrijden lol. Onderweg naar de bus is trouwens een c1000 ofzo of een emté das wel relaxOh en een stukje voor meerkerk zit ook nog een macD dus nooit geklaagd heur
Nee dat is de "buffer" in Almere, daar kun je tenminste nog fatsoenlijk bij. Visualiseer je de breedte van "de buffer" in Almere en haal daar een 1/3e van af, dan heb je nijmegen ongeveer. Verder rijd je in Nijmegen door allemaal openingen in muren, waarbij je aan beide kanten elke keer maar 10cm over hebt. Dat is over het algemeen geen probleem, maar als er dan een meter na de opening een haakse bocht zit waarbij in die bocht ook nog eens auto's geparkeerd zijn, dan ga je je ergeren aan de parkeerkunsten van andere mensen (auto's te ver naar voren of whatever).quote:Op woensdag 16 december 2009 01:30 schreef Mallet het volgende:
[..]
Och ja in die "buffer".. Heel fijn. Ben altijd blij als het een beetje fatsoenlijk staat ghehe
De bus in Meerkerk rijdt 1x per 30 min, en ik weet de bustijden van dat ding ongeveer (en anders staat het in m'n telefoon). Wat ik dan altijd doe is m'n ritten zo plannen dat ik precies een minuut of 15/20 voordat de bus aankomt bij Arval in Meerkerk aankom. Dan kom ik mooi op tijd aan voor de bus en hoef ik niet lang te wachtenquote:Op woensdag 16 december 2009 10:15 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ach ja, ik heb die van Easyway zelf maar genomen
Ik moet heel vaak naar Meerkerk, daar is het wel makkelijk. Alleen jammer dat de bus best ver weg is en hij slechts eens per uur rijdt
Dat is waar ook, maar het zijn wel 2 verschillende lijnenquote:Op woensdag 16 december 2009 10:27 schreef Maharbal het volgende:
De bus in Meerkerk rijdt 1x per 30 min, en ik weet de bustijden van dat ding ongeveer (en anders staat het in m'n telefoon). Wat ik dan altijd doe is m'n ritten zo plannen dat ik precies een minuut of 15/20 voordat de bus aankomt bij Arval in Meerkerk aankom. Dan kom ik mooi op tijd aan voor de bus en hoef ik niet lang te wachten.
Overigens heb ik nog nooit zo'n Easywayformulier gebruikt. Ik heb werkelijk waar geen idee bij welke maatschappijen je dat ding zou moeten gebruiken.
Als je overigens de bus in Meerkerk al heel ver weg vindt zitten, dan moet je niet in het noorden gaan werken als je weer eens in Drachten moet zijn haha.
Haha, soms maken mensen de benzinetank gewoon helemaal leeg...en dan mag jij er mee gaan rijden.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat niet helaas. Laatst had ik wel een VW Touran in een leuke uitvoering, maar het blijft een Touran he..
Heb ook een keer een Volvo gehad. Ik stapte in, start de motor en geen enkele beweging te zien bij de benzinemeter. Ik dus op de boordcomputer de actieradius tot leeg opzoeken, staan er enkel streepjes
Dat was ook even een vervelend moment. Uiteindelijk met 30 in z'n 4 op de cruise control een benzinepomp gezocht om zo weinig mogelijk te verbruiken. Uiteindelijk is het nog gelukt ook
Mmm, meestal fijne auto's inderdaad. Maar zo lang er een "standaard" motor in ligt schaar ik ze onder "normale leaseauto's"quote:Op woensdag 16 december 2009 11:05 schreef Keuzer het volgende:
Respect kerel.. brandstof is altijd gezeur
Audi A4 Audi A6 VW Passat Alfa Romeo 159..
Heb die A8 W12 een maandje full-time gereden, mocht hem mee naar huis nemen en hoefde niet te letten op snelheidquote:Op woensdag 16 december 2009 12:47 schreef Keuzer het volgende:
Ik moet echt eens wat meer gaan rijden, nu een halfjaar bezig, maar er wacht dus nog wat moois op me...
Ik wil altijd nog een keer in een A8 rijden, die dingen zijn gewoonweg briljant...
Ja, ik doe bijna geen hike dingen gelukkigquote:Op woensdag 16 december 2009 12:50 schreef Keuzer het volgende:
Neem aan dat dat als privé chauffeur was? Want als hiker krijg ik niks mee naar huis
Ander bedrijf.quote:
Bij welk bedrijf werk je dan?quote:Op woensdag 16 december 2009 11:16 schreef duguid het volgende:
Ik ben een half jaartje studentchauffeur, aangenomen op m'n 18e![]()
In het begin reed ik ook middenklassers, maar reed afgelopen zaterdag nog A8 W12
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |