Toen ik ze heb benaderd zeiden ze een jaarquote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:43 schreef MallePias het volgende:
tvp
Bij easyway moet je trouwens een half jaar je rijbewijs hebben.
EDIT: http://studentchauffeur.eigenstart.nl/ is wel handige site.
Dat is 't 'm inderdaad. Ik krijg bij Easyway met m'n 22 jaar ¤8,06, over een paar maanden wordt dat ~¤9,00 omdat ik dan 23 word. Je kunt altijd wel wat meer verdienen, maar over het algemeen is dit bijbaantje gewoon heel erg relaxed. Geen "werkdruk", geen hijgende semi-interessant doende juppies die denken dat ze het helemaal gemaakt hebben omdat zij de floor-manager zijn bij een callcentre en dat soort onzin. Je bent (als hiker tenminste) in principe redelijk "eigen baas". Er zijn een hoop kuttere baantjes voor een hoger loon, en alsnog... mij niet gezien.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 14:50 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, als ik moet kiezen tussen 6,50 per uur en deze baan of 9 per uur en een of ander archief opruimen dan weet ik het wel
Ik kies op dit moment liever voor wat leuker werk dan werk dat kutter is, maar meer betaald.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:15 schreef Bananenman het volgende:
Het is inderdaad wel leuk werk voor een student, maar ik vind dat salaris wel echt schandalig laag hoor. ¤8,06 per uur als 22-jarige... ik verdiende op m'n 17e al meer per uur
Er zit ook een kern van waarheid in. Maar callcenter werk e.d. is helemaal niet mijn ding. Verder zit ik momenteel aan ~8 euro per uur, binnenkort 9, en daar kan ik opzich wel mee leven. Aangezien ik ook nog eens in het noorden woon en ik altijd naar de randstad/nog zuidelijker moet, duren mijn dagen vaak toch minimaal 8 uur.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:56 schreef PIB het volgende:
Ik heb dan toevallig mijn loonheffingskorting niet bij Easyway staan, maar ik hield laatst inderdaad maar 45 euro over aan 1,5 dag werk als hiker.
Daarom ga ik dus ook 100x liever in een callcenter werken waar ik 9euro p/u krijg ipv 6!![]()
Hoe kut dat soms ook kan zijn....
Ik heb altijd maar ritjes van max een uurtje in Toyota's Aygoquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er zit ook een kern van waarheid in. Maar callcenter werk e.d. is helemaal niet mijn ding. Verder zit ik momenteel aan ~8 euro per uur, binnenkort 9, en daar kan ik opzich wel mee leven. Aangezien ik ook nog eens in het noorden woon en ik altijd naar de randstad/nog zuidelijker moet, duren mijn dagen vaak toch minimaal 8 uur.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:24 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb altijd maar ritjes van max een uurtje in Toyota's Aygo
Het komt eigenlijk niet zo heel vaak voor dat ik dagen heb die korter zijn dan ~7 uur of iets dergelijks. Daar komt nog eens bij dat regio noord (voornamelijk Leeuwarden) best druk is voor wat betreft Easyway (daarom zoeken ze hier zo naarstig naar mensen. Ze belden mij zelfs of ik nog mensen wist), dus er is meestal wel werk.quote:Maar goed, ik moet vaak wel naar uithoeken waardoor ik ook wel aan 8 uur per dag kom hoor
Ja ben ik het mee eens het uurloon ligt schandalig laagquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:15 schreef Bananenman het volgende:
Het is inderdaad wel leuk werk voor een student, maar ik vind dat salaris wel echt schandalig laag hoor. ¤8,06 per uur als 22-jarige... ik verdiende op m'n 17e al meer per uur
Zo erg is het niet hoorquote:
Ik woon vlak bij Rotterdam (Vlaardingen om precies te zijn) en meestal moet ik beginnen in van die dorpen in het Westland. Doe ik dus ook al anderhalf uur over om er te komen. Dan heb ik een ritje van een uurtje ofzo en dan heb ik meestal nog een rit vanuit de plaats waar ik de eerste auto heb afgeleverd naar weer in mijn buurt. En dan nog terug naar huis.quote:[..]
Het komt eigenlijk niet zo heel vaak voor dat ik dagen heb die korter zijn dan ~7 uur of iets dergelijks. Daar komt nog eens bij dat regio noord (voornamelijk Leeuwarden) best druk is voor wat betreft Easyway (daarom zoeken ze hier zo naarstig naar mensen. Ze belden mij zelfs of ik nog mensen wist), dus er is meestal wel werk.
Ik zeg altijd maar dat er ergere bijbaantjes bestaan. Dat het nu een beetje minder verdient dan een callcenter-miep neem ik dan maar voor lief.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:53 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zo erg is het niet hoor
Heb nu in de 2 weken dat ik werk voor Easyway 5 ritjes gereden, inderdaad wel eentje met een Aygo, maar ook 2 keer een BMW 1, een Seat Leon en een Skoda Octavia
[..]
Ik woon vlak bij Rotterdam (Vlaardingen om precies te zijn) en meestal moet ik beginnen in van die dorpen in het Westland. Doe ik dus ook al anderhalf uur over om er te komen. Dan heb ik een ritje van een uurtje ofzo en dan heb ik meestal nog een rit vanuit de plaats waar ik de eerste auto heb afgeleverd naar weer in mijn buurt. En dan nog terug naar huis.
En in principe werk ik altijd als ik aangeef dat ik beschikbaar ben, dus dat zit ook wel goed.
Inderdaad, ik heb al zoveel gedaan aan baantjes, maar dit is toch echt veruit de leukstequote:Op zaterdag 31 oktober 2009 19:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zeg altijd maar dat er ergere bijbaantjes bestaan. Dat het nu een beetje minder verdient dan een callcenter-miep neem ik dan maar voor lief.
Heb je wel eens echt een kutbaan gehad? Dat nekt je echt. Ik heb persoonlijk ook liever een leuke baan die iets minder verdient dan een kutbaan die iets meer verdient.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:56 schreef Repeat het volgende:
Als je het voor het plezier doet kan je toch beter met vrienden naar de kroeg gaan? Een bijbaan heb je voor het geld.
Met call center werk verdien je al snel 10e per uur of meer en je kunt zelf je tijd inplannen. Buiten dat is het natuurlijk gewoon bagger werk.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb eerder alleen via uitzendbureau's bijbaantjes gehad en daar verdiende ik altijd tussen de 5 en 7 euro dus zo slecht vind ik het nog niet eens
Waar jullie baantjes van een tientje per uur vandaan halen zou ik dan graag eens horen
Echt kutwerk nekt je idd echt. Heb bv een maand fulltime aan de lopende band paprika's ingepakt. Maar toen verdiende ik op m'n 16e al 8,50 ofzo, dus dat vond ik het zeker waard...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:04 schreef aaipod het volgende:
[..]
Heb je wel eens echt een kutbaan gehad? Dat nekt je echt. Ik heb persoonlijk ook liever een leuke baan die iets minder verdient dan een kutbaan die iets meer verdient.
quote:
Eigenlijk is het natuurlijk belachelijk. Jouw redenatie is: het is leuk werk, dus je verdient minder..quote:Op zondag 1 november 2009 10:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hoe je het ook wendt of keert, je verdient bij dit soort bedrijven niet een vetpot. Het is gewoon erg leuk werk en je verdient er een leuk zakcentje mee.
Ik weet niet hoe jij in godsnaam mijn zin zo kan verdraaien naar jouw interpretatie toe, maar knap gedaan.quote:Op zondag 1 november 2009 14:46 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Eigenlijk is het natuurlijk belachelijk. Jouw redenatie is: het is leuk werk, dus je verdient minder..
Dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel
Al ruim 3 jaar als Hiker. Ik ben liever "eigen baas"quote:Op zondag 1 november 2009 20:04 schreef enpe het volgende:
Doe 't inmiddels ook een paar jaartjes als hiker, Maharbal werkzaam als hiker of privé-chauffeur?
Eigenlijk andersom. Heel veel hikers zitten in de Randstad, waardoor er juist meer vraag is naar de mensen daar buiten.quote:Op zondag 1 november 2009 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
Krijg je wel een beetje werk in je regio? Of moet je dan vooral in de Randstad wonen?
Woon in Nijmegen en kan me voorstellen dat hier minder werk is dan in de Randstad?
Herkenbaar...beetje studeren in de trein, muziekje op in de wagen etc. In het noorden van het land regelmatig auto's uit de wat luxere categorieën of niet?quote:Op zondag 1 november 2009 20:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Al ruim 3 jaar als Hiker. Ik ben liever "eigen baas".
quote:Op maandag 2 november 2009 19:50 schreef VliegVlieg het volgende:
Ik wil binnenkort ook misschien eens gaan solliciteren voor de functie Hiker, maar vraag me nog steeds een beetje af wat ik me erbij moet voorstellen:
Je word elke week/dag gebeld door het planningsteam met de vraag of je op een bepaald tijdstip ergens kan zijn, zodat je iemand kan vervoeren? Als hiker rij je lege auto's, geen mensen
Je hebt dus geen vaste werktijden dus moet maar steeds wachten op het belletje? Ik moet elke week op de website m'n beschikbaarheid invullen. Als ik aangeef beschikbaar te zijn, dan word ik in 90% van de gevallen gebeld.
Wordt als hiker je reistijd ook vergoed? Ja
Ik woon in Amsterdam, kan ik aannemen dat de meeste ritjes dus binnen Amsterdam gebeuren? Meestal haal je de auto in de buurt op. Eindbestemming kan overal zijn.
Zijn er meer mensen die dit baantje combineren met een voltijd-studie? Is dit te doen? Een dag in de week werken is zeker te doen imo
quote:Op maandag 2 november 2009 23:53 schreef VliegVlieg het volgende:
Er wordt wel gewerkt met navigatie-apparatuur, mag ik hopen?
Duurde bij mij ook enorm lang.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:41 schreef Sjoegerd het volgende:
1,5 maand terug gesolliciteerd bij Easyway, nog niks van gehoord. En nu die prutsers van mijn school me geen roostervrije dag meer geven doordeweeks KAN ik er niet eens voor gaan werken
Vind het zo pauper van school ook. Eerst beloofden ze ons iig één roostervrije dag per week. Eerste blok was dit ook zo, maar nu niet meer. Hebben we van die halve dagen waar je precies niks mee kan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:43 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Duurde bij mij ook enorm lang.
Had er eigenlijk gesolliciteerd als zomerbaantje, toen kreeg ik 3 weken geleden ineens telefoon
Zelden eigenlijk. Dat zijn dan echt de spoedgevallen die niet tot na het weekend kunnen wachten. In Leeuwarden (voornamelijk eromheen: Wiuwert (bij Mantgum), Drachten, Sneek etc.) is er door de week genoeg werk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:25 schreef neen het volgende:
Maharbal, werk jij wel eens in het weekend? Als er in Leeuwarden veel werk is is het voor mij op zich wel interessant maar meer dan 1 dag doordeweeks per week zal ik er niet zijn. (en dan moet het roostertechnisch ook nog eens kunnen)
Het zijn vrijwel altijd standaard leaseauto's. Af en toe zit er iets "luxers" tussen (hangt van je definitie af). Maar je moet geen monaco-style elke week verwachtenquote:Op zondag 1 november 2009 21:47 schreef enpe het volgende:
[..]
Herkenbaar...beetje studeren in de trein, muziekje op in de wagen etc. In het noorden van het land regelmatig auto's uit de wat luxere categorieën of niet?
Ik zit in de Randstad, maar heb nog niks moois mogen rijdenquote:Op woensdag 4 november 2009 15:42 schreef Maharbal het volgende:
De meeste standaard/normale leaseauto's die je kunt bedenken, heb ik wel gereden.
Euh, luxe auto's......pfff.
A6jes, A8jes, 5 series, sportautotjes etc. In de randstad heb je waarschijnlijk meer kans op meer "luxere" auto's omdat daar wat meer van die bobo's zitten denk ik. Ik zie regelmatig meer A8jes en dat soort ongein staan bij het bedrijf waar ik vaak auto's moet ophalen, maar dan krijg ik ze net niet mee maar iemand anders.
En 22 is inderdaad te oud om als hiker te beginnen.
Dat is een vette bak! Dat zijn fijne wagens om in te rijden lijkt mequote:Op woensdag 4 november 2009 17:29 schreef PIB het volgende:
Hmm, had vorige maand een Lexus LS600HL mee. Was wel mooie wagen, snel ook 5 liter motor. Was helaas te snel weer op locatie![]()
![]()
![]()
In mijn contract staat minstens 12 uur per maand.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:34 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat is een vette bak! Dat zijn fijne wagens om in te rijden lijkt me
Maar als ik het goed begrijp kan je dus dagen/dagdelen opgeven waar je beschikbaar bent? En moet je ook nog een bepaald aantal dagen/uren per maand beschikbaar zijn? Het lijkt mij wel een baan voor erbij, om een vrije middag op te vullen
Oke, dus het handigste is als je hele dagen vrij hebt.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:36 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
In mijn contract staat minstens 12 uur per maand.
Enige vervelende is dat als je alleen een dagdeel als beschikbaar opgeeft, je bijna nooit gebeld wordt. Als je de hele dag opgeeft dan heb je in 99% van de gevallen ook wat te doen.
Vanaf het dichtstbijzijnde station, oftewel een halte waar 2 of meer lijnen stoppen.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:52 schreef Viezze het volgende:
[..]
Oke, dus het handigste is als je hele dagen vrij hebt.
En je wordt betaalt vanaf het moment dat je thuis weg gaat tot dat je weer thuis komt?
Bij mij 2 weken maar dat is wel alweer een aantal jaartjes geleden.....quote:Op maandag 9 november 2009 12:27 schreef VliegVlieg het volgende:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je antwoord krijgt op je sollicitatie (bij easyway)? Het is inmiddels een week geleden en ik heb geen zin om nog wekenlang te moeten wachten. Wil snel aan de bak. Hoe lang duurde het bij jullie?
Dat bestond toch niet meer?quote:Op donderdag 12 november 2009 20:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoeveel RENT A BOB betaald per uur (bruto/netto) ? Regio Den-Haag.
Ik werd gebeld, na 6 weken ofzoquote:Op zaterdag 14 november 2009 13:11 schreef VliegVlieg het volgende:
Als je hebt gesolliciteerd, krijg je dan bericht via mail of brief?
Het is al 2 weken geleden inmiddels, dat ik heb gesolliciteerd. Misschien moet ik even bellen?
Je bent verzekerd bij dat bedrijf. De schade die jij rijdt in/aan andere auto's wordt dan vergoed. Je hebt wel een eigen risico.quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Thrasyllus het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: hoe zit het met ongevallen e.d.? Ben je vanuit het bedrijf zelf verzekerd daartegen? Dat zou wel handig zijn namelijk, tenzij je zelf natuurlijk gewoon als een idioot rijdt(alhoewel je dan waarschijnlijk niet wordt aangenomen)
Lol, ik heb ook al iets van 4 weken terug gesolliciteerd. Zegt genoeg over het bedrijf dat ze zelf aangeven binnen 5 werkdagen te reageren, en dat 6 weken wordt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 13:19 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik werd gebeld, na 6 weken ofzo
Ach ja, voorlopig werk ik er wel naar tevredenheid verder hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:15 schreef rene90 het volgende:
[..]
Lol, ik heb ook al iets van 4 weken terug gesolliciteerd. Zegt genoeg over het bedrijf dat ze zelf aangeven binnen 5 werkdagen te reageren, en dat 6 weken wordt.
Ja dat is ook weer zo, als je eenmaal toegelaten bent kan het prima zijnquote:Op zaterdag 14 november 2009 16:22 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ach ja, voorlopig werk ik er wel naar tevredenheid verder hoor.
Dat zeggen ze om je ervoor te laten zorgen dat je voorzichtig bent. Maar als je betrokken raakt bij een aanrijding zonder dat er opzet of roekeloosheid in het spel is dan hoef je geen eigen risico te betalen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je bent verzekerd bij dat bedrijf. De schade die jij rijdt in/aan andere auto's wordt dan vergoed. Je hebt wel een eigen risico.
Je moet niet vergeten dat je bij dit soort bijbanen betaald kan studeren. Als je na een rit met de trein terug moet die er 3 uur over doet dan krijg je die 3 uur uitbetaald terwijl je aan je studie kan zitten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:56 schreef Repeat het volgende:
Als je het voor het plezier doet kan je toch beter met vrienden naar de kroeg gaan? Een bijbaan heb je voor het geld.
Een baan als deze voor dit geld zou ik uit principe al niet doen. Ze weten gewoon dat ze weinig betalen en geven dit ook toe, puur omdat er studenten genoeg zijn die graag auto willen rijden
Precies. Ik noem het vaak betaald studeren (of slapen). Daarom kan ik in tentamenweken gerust door blijven werken.quote:Op zaterdag 14 november 2009 16:49 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat je bij dit soort bijbanen betaald kan studeren. Als je na een rit met de trein terug moet die er 3 uur over doet dan krijg je die 3 uur uitbetaald terwijl je aan je studie kan zitten.
Als je als privé chauffeur een aantal uren op iemand moet wachten dan kan je in die uren ook betaald aan je studie zitten. Dus al met al is het zo slecht nog niet eens voor een student.
Als je echt puur wil werken voor het geld en zoveel mogelijk binnen wil halen dan moet je dit natuurlijk niet doen.
-> Leasemaatschappij -> wentelt af op Easyway.quote:Op zondag 15 november 2009 15:24 schreef Repeat het volgende:
Ik neem aan dat de eigenaar van de auto gewoon voor de schade opdraait?
Nee, want Easyway wordt dan door een bedrijf ingehuurd voor het transport van een auto van A naar B. Dus tijdens dat transport is Easyway aansprakelijk voor eventuele schade.quote:Op zondag 15 november 2009 15:24 schreef Repeat het volgende:
Ik neem aan dat de eigenaar van de auto gewoon voor de schade opdraait?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |