abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71977686
Hoewel er al eerder over dit topic is gediscussieerd wil ik in dit topic een overzicht maken van de verschillende bedrijven die studentchauffeurs verhuren.

In dit oude topic heb ik al wat bedrijven gezien: Student-chauffeurs

Mijn idee is om hier een overzicht te maken van de verschillende bedrijven met daarbij info als: salaris, typen werk, aantal jaren rijervaring gewenst, beoordeling, enz.

Een eerste opzet:

Easyway
Website: www.easyway.nl
Aantal chauffeurs: 1000
Salaris (>23) ¤9,55
Hiking ja
Prive chauffeur ja
Min aant. jr. rbw ?
Min. Leeftijd 20?
OV verplicht: Ja (week)
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen:

Brussaard
Website: www.brussaard.nl
Aantal chauffeurs:
Salaris (>23)
Hiking
Prive chauffeur ja
Min aant. jr. rbw 3
Min. Leeftijd 21
OV verplicht: Ja
Flexibiliteit min 2 dagen per week
Overige eisen: Donkerblauw, donkergrijs of zwart pak

James Mobility
Website:
Aantal chauffeurs:
Salaris (>23)
Hiking
Prive chauffeur ja
Min aant. jr. rbw 3
Min. Leeftijd 21
OV verplicht: Ja
Flexibiliteit min 2 dagen per week
Overige eisen: Donkerblauw, donkergrijs of zwart pak

[ Bericht 26% gewijzigd door nivvle op 19-08-2009 07:21:45 (Aantal dingen toegevoegd) ]
pi_71978121
Bij Easyway moet je als studentchauffeur ook een week-OV hebben...
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:37:13 #3
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_71978167
tvp met mijn weekend OV.

Jongen die ik vaag ken werkte bij zoiets in Breda(?) die moest Lease auto's ophalen en wegbrengen etc en dan met ov weer naar hus
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:49:57 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71978538
Tvp.
Huilen dan.
pi_71979006
Zo opgegeven bij easyway, zoek nog een baantje omgeving Katwijk/Leiden
pi_71979019
tvp
No Guts, No Glory
pi_72038507
tvp

Bij easyway moet je trouwens een half jaar je rijbewijs hebben.

EDIT: http://studentchauffeur.eigenstart.nl/ is wel handige site.
pi_72038841
easyways is minimaal 1 jaar rijbewijs, en minimaal 2 dagen 1dag doordeweeks beschikbaar.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72038849
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:43 schreef MallePias het volgende:
tvp

Bij easyway moet je trouwens een half jaar je rijbewijs hebben.

EDIT: http://studentchauffeur.eigenstart.nl/ is wel handige site.
Toen ik ze heb benaderd zeiden ze een jaar
Top 5 China producten
pi_72038932
Ik heb nog even op easyway.nl gekeken, als studentchauffeur heb je 2 jaar ervaring nodig, als hiker een half jaar.
pi_72039295
www.rentabob.nl heb je ook, wel misschien iets anders dan wat je bedoelt maar kijk maar even. Heb daar net maar even gesolliciteerd gelijk :p
Top 5 China producten
pi_72221977
Mag van mij op slot vanwege wachtwoordverlies

Nieuw topic: Student chauffeur in 2009 part 2
pi_72222151
We hebben een passmailer en anders kun je mailen naar forum@fok.nl. Het kan prima in dit topic.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72481485
Hmm.. wijzigen zit er hier niet in??

Toevoegingen:

Bouwens
Website: www.bouwensbv.nl

www.rentadriver.nl
www.chauffeurscentrale.nl
www.amds.nl
www.rentabob.nl
www.abaz.nl

Iemand bekend met bovestaande bedrijven?
pi_72592968
Een tweetal vraagjes....

1. Doet alleen Easyway aan hikers?
2. Als studentprivechauffeur...hoe ziet je dag er dan uit qua werkzaamheden?
pi_72593362
Ik heb ook eens gesolliciteerd, was bij de chauffeurstelefoon. Vond het niks al dat gereis, dus ben lekker bij me taxibaantje gebleven. Het vast soms best tegen, klasgenoot heeft het ook gedaan, maar al dat gereis ochtends en avonds zie ik echt niet zitten
BTW: site ziet er professioneel uit, toen ik 2jaar geleden kwam stond ik versteld. Wat een gaar flutkamertje in 1 of ander gebouw... Voelde meteen niet lekker, was wss destijds in de kinderschoentjes
pi_72593943
Dat OV geval is eigenlijk gewoon gevalletje discriminatie... ga ik eens aankaarten omdat ikzelf geen OV heb maar misschien volgend jaar best taxi chauffeur wil worden...
pi_74226340
Easy Way is net met een televisie item op Omroep Brabant geweest.
De chauffeursdienst bestaat bijna 20 jaar!
http://www.omroepbrabant.(...)jaar+een+succes.aspx

Bij Easy Way spaar je door ritten te rijden voor een gratis slipcontrol cusrus.
pi_74226621
Bij Easyway is het overigens heel lastig om nog aangenomen te worden voor hiker als je ouder bent dan 20. Rond die leeftijd kun je over het algemeen alleen nog maar aangenomen worden als privé-chauffeur (uitzonderingen daargelaten).

Werkzaamheden privé-chauffeur: Je gaat met het OV naar je klant.......rijdt hem naar z'n bestemming......en wacht daar totdat hij weer naar huis gaat. Soms zegt ie dat je gewoon de stad in mag en zijn auto mag meenemen, soms krijg je daar een kamertje/kantoortje waar je kunt gaan zitten doen wat je wilt. Je krijgt uitbetaald vanaf het moment dat je eigenlijk je thuis verlaat, totdat je weer thuis bent.

Hiker: Je gaat met het OV naar het bedrijf/klant toe om de auto op te halen. Deze rijd je naar je eindbestemming.....en dan ga je, tenzij je een aansluitende rit hebt, naar huis. Je krijgt hier wederom betaald vanaf het moment dat je van huis bent totdat je weer thuis bent.

edit: Verkijk je ook niet op de salarissen. Voor hikers onder de 21 is het geen vetpot. Ik meen mij te herinneren dat je rond je 20e ¤6 of ¤6,50 krijgt. Pas vanaf je 21e schiet het wat omhoog (privé-chauffeurs zitten over het algemeen ~¤0,50 hoger dan hikers). Het voordeel is wel dat je, als je aan het werk bent, vaak redelijk wat uren maakt waardoor je uiteindelijk nog redelijk verdient. Maar bovenal is het gewoon leuk om een beetje auto te rijden en betaald te krijgen terwijl je studeert (of slaapt) in het OV.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:42:43 #20
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74226628
Hey lijkt me leuk. Dikke vette tvp dus
pi_74239180
Sinds 2 weekjes ben ik ook hiker bij Easyway, bevalt eigenlijk wel
pi_74251127
Vreksalarisssen, dat mensen zich zo laten uitzuigen alleen om auto te mogen rijden
pi_74252289
Ach, als ik moet kiezen tussen 6,50 per uur en deze baan of 9 per uur en een of ander archief opruimen dan weet ik het wel
pi_74253210
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:50 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, als ik moet kiezen tussen 6,50 per uur en deze baan of 9 per uur en een of ander archief opruimen dan weet ik het wel
Dat is 't 'm inderdaad. Ik krijg bij Easyway met m'n 22 jaar ¤8,06, over een paar maanden wordt dat ~¤9,00 omdat ik dan 23 word. Je kunt altijd wel wat meer verdienen, maar over het algemeen is dit bijbaantje gewoon heel erg relaxed. Geen "werkdruk", geen hijgende semi-interessant doende juppies die denken dat ze het helemaal gemaakt hebben omdat zij de floor-manager zijn bij een callcentre en dat soort onzin. Je bent (als hiker tenminste) in principe redelijk "eigen baas". Er zijn een hoop kuttere baantjes voor een hoger loon, en alsnog... mij niet gezien.
pi_74254275
Het is inderdaad wel leuk werk voor een student, maar ik vind dat salaris wel echt schandalig laag hoor. ¤8,06 per uur als 22-jarige... ik verdiende op m'n 17e al meer per uur
pi_74254305
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:15 schreef Bananenman het volgende:
Het is inderdaad wel leuk werk voor een student, maar ik vind dat salaris wel echt schandalig laag hoor. ¤8,06 per uur als 22-jarige... ik verdiende op m'n 17e al meer per uur
Ik kies op dit moment liever voor wat leuker werk dan werk dat kutter is, maar meer betaald.

Het salaris mag natuurlijk altijd hoger .
pi_74254496
Ik verdien nu 6,50 als hiker bij Easyway als 20-jarige, vind het wel prima. Woon nog thuis, dus heb sowieso niet heel veel geld nodig.
pi_74256758
6,50 op je 20e wtf Dan mag dat rijden nog zo leuk zijn, dat is idd wel erg weinig..
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_74258128
Ik heb dan toevallig mijn loonheffingskorting niet bij Easyway staan, maar ik hield laatst inderdaad maar 45 euro over aan 1,5 dag werk als hiker.

Daarom ga ik dus ook 100x liever in een callcenter werken waar ik 9euro p/u krijg ipv 6!
Hoe kut dat soms ook kan zijn....
pi_74258655
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 18:56 schreef PIB het volgende:
Ik heb dan toevallig mijn loonheffingskorting niet bij Easyway staan, maar ik hield laatst inderdaad maar 45 euro over aan 1,5 dag werk als hiker.

Daarom ga ik dus ook 100x liever in een callcenter werken waar ik 9euro p/u krijg ipv 6!
Hoe kut dat soms ook kan zijn....
Er zit ook een kern van waarheid in. Maar callcenter werk e.d. is helemaal niet mijn ding. Verder zit ik momenteel aan ~8 euro per uur, binnenkort 9, en daar kan ik opzich wel mee leven. Aangezien ik ook nog eens in het noorden woon en ik altijd naar de randstad/nog zuidelijker moet, duren mijn dagen vaak toch minimaal 8 uur.
pi_74258863
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Er zit ook een kern van waarheid in. Maar callcenter werk e.d. is helemaal niet mijn ding. Verder zit ik momenteel aan ~8 euro per uur, binnenkort 9, en daar kan ik opzich wel mee leven. Aangezien ik ook nog eens in het noorden woon en ik altijd naar de randstad/nog zuidelijker moet, duren mijn dagen vaak toch minimaal 8 uur.
Ik heb altijd maar ritjes van max een uurtje in Toyota's Aygo

Maar goed, ik moet vaak wel naar uithoeken waardoor ik ook wel aan 8 uur per dag kom hoor
pi_74259187
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:24 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb altijd maar ritjes van max een uurtje in Toyota's Aygo
quote:
Maar goed, ik moet vaak wel naar uithoeken waardoor ik ook wel aan 8 uur per dag kom hoor
Het komt eigenlijk niet zo heel vaak voor dat ik dagen heb die korter zijn dan ~7 uur of iets dergelijks. Daar komt nog eens bij dat regio noord (voornamelijk Leeuwarden) best druk is voor wat betreft Easyway (daarom zoeken ze hier zo naarstig naar mensen. Ze belden mij zelfs of ik nog mensen wist), dus er is meestal wel werk.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:36:18 #33
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_74259247
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:15 schreef Bananenman het volgende:
Ja ben ik het mee eens het uurloon ligt schandalig laag
pi_74259388
Hmm interessant.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_74259786
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:34 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zo erg is het niet hoor
Heb nu in de 2 weken dat ik werk voor Easyway 5 ritjes gereden, inderdaad wel eentje met een Aygo, maar ook 2 keer een BMW 1, een Seat Leon en een Skoda Octavia
quote:
[..]

Het komt eigenlijk niet zo heel vaak voor dat ik dagen heb die korter zijn dan ~7 uur of iets dergelijks. Daar komt nog eens bij dat regio noord (voornamelijk Leeuwarden) best druk is voor wat betreft Easyway (daarom zoeken ze hier zo naarstig naar mensen. Ze belden mij zelfs of ik nog mensen wist), dus er is meestal wel werk.
Ik woon vlak bij Rotterdam (Vlaardingen om precies te zijn) en meestal moet ik beginnen in van die dorpen in het Westland. Doe ik dus ook al anderhalf uur over om er te komen. Dan heb ik een ritje van een uurtje ofzo en dan heb ik meestal nog een rit vanuit de plaats waar ik de eerste auto heb afgeleverd naar weer in mijn buurt. En dan nog terug naar huis.
En in principe werk ik altijd als ik aangeef dat ik beschikbaar ben, dus dat zit ook wel goed.
pi_74259834
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:53 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Zo erg is het niet hoor
Heb nu in de 2 weken dat ik werk voor Easyway 5 ritjes gereden, inderdaad wel eentje met een Aygo, maar ook 2 keer een BMW 1, een Seat Leon en een Skoda Octavia
[..]

Ik woon vlak bij Rotterdam (Vlaardingen om precies te zijn) en meestal moet ik beginnen in van die dorpen in het Westland. Doe ik dus ook al anderhalf uur over om er te komen. Dan heb ik een ritje van een uurtje ofzo en dan heb ik meestal nog een rit vanuit de plaats waar ik de eerste auto heb afgeleverd naar weer in mijn buurt. En dan nog terug naar huis.
En in principe werk ik altijd als ik aangeef dat ik beschikbaar ben, dus dat zit ook wel goed.
Ik zeg altijd maar dat er ergere bijbaantjes bestaan. Dat het nu een beetje minder verdient dan een callcenter-miep neem ik dan maar voor lief.
pi_74259866
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:54 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik zeg altijd maar dat er ergere bijbaantjes bestaan. Dat het nu een beetje minder verdient dan een callcenter-miep neem ik dan maar voor lief.
Inderdaad, ik heb al zoveel gedaan aan baantjes, maar dit is toch echt veruit de leukste
pi_74264812
Als je het voor het plezier doet kan je toch beter met vrienden naar de kroeg gaan? Een bijbaan heb je voor het geld.

Een baan als deze voor dit geld zou ik uit principe al niet doen. Ze weten gewoon dat ze weinig betalen en geven dit ook toe, puur omdat er studenten genoeg zijn die graag auto willen rijden
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:04:46 #39
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74265057
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:56 schreef Repeat het volgende:
Als je het voor het plezier doet kan je toch beter met vrienden naar de kroeg gaan? Een bijbaan heb je voor het geld.
Heb je wel eens echt een kutbaan gehad? Dat nekt je echt. Ik heb persoonlijk ook liever een leuke baan die iets minder verdient dan een kutbaan die iets meer verdient.
pi_74265691
Ik heb eerder alleen via uitzendbureau's bijbaantjes gehad en daar verdiende ik altijd tussen de 5 en 7 euro dus zo slecht vind ik het nog niet eens

Waar jullie baantjes van een tientje per uur vandaan halen zou ik dan graag eens horen
pi_74267241
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb eerder alleen via uitzendbureau's bijbaantjes gehad en daar verdiende ik altijd tussen de 5 en 7 euro dus zo slecht vind ik het nog niet eens

Waar jullie baantjes van een tientje per uur vandaan halen zou ik dan graag eens horen
Met call center werk verdien je al snel 10e per uur of meer en je kunt zelf je tijd inplannen. Buiten dat is het natuurlijk gewoon bagger werk.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_74268579
hmm ik vroeg me af he als jullie die ritjes moeten maken he, krijgen jullie dan een tomtom mee ofso?
helaas ben ik al 21 dus kan niet meer solliciteren als hiker bij easyway wist eerst niet eens dat dit bestond..
pi_74270001
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:04 schreef aaipod het volgende:

[..]

Heb je wel eens echt een kutbaan gehad? Dat nekt je echt. Ik heb persoonlijk ook liever een leuke baan die iets minder verdient dan een kutbaan die iets meer verdient.
Echt kutwerk nekt je idd echt. Heb bv een maand fulltime aan de lopende band paprika's ingepakt. Maar toen verdiende ik op m'n 16e al 8,50 ofzo, dus dat vond ik het zeker waard...
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 10:05:25 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74270809
Werken jullie ook in de weekenden?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_74271125
Heel soms, maar dat is meer uitzondering dan regel. Af en toe zijn er klanten die spoedritjes hebben die per sé in het weekend gedaan moeten worden, maar reken daar maar niet op.

Verder @ wat hierboven gezegd wordt: Bijbaantjes doe ik primair voor het geld, maar als ik de keuze heb tussen een kutbaan of een leuke baan maar met een beetje minder loon, dan is die keuze snel gemaakt. Ik heb een tijdje callcenterwerk gedaan, maar dat vind ik dus helemaal geen zak aan.

Een beetje autorijden EN studeren voor geld, veel beter dan dat wordt het niet . Overigens hoor ik om me heen wel eens dat het privé-chauffeur zijn altijd wel een redelijke manier is om te netwerken. Er zitten altijd bobo's tussen waar je een praatje mee kunt maken die je dan een telnr. geven of iets dergelijks, of waar je stages kunt regelen.

Overigens zijn er altijd mega-kutbanen (lopende band in de zomer of whatever) die meer geld verdienen. Zie maar eens een reguliere bijbaan (naast je studie) te vinden (afgezien van callcenter) die veel meer verdient.
  Moderator zondag 1 november 2009 @ 10:38:09 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_74271221
Ik verdien in de supermarkt meer

Maare, jammer, ik heb namelijk nog niets voor in het weekend.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_74271234
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:38 schreef Renesite het volgende:
Ik verdien in de supermarkt meer
. (Overigens zei ik veel meer. Zoveel meer dat het het kutwerk weer rechtvaardigt)

Hoe je het ook wendt of keert, je verdient bij dit soort bedrijven niet een vetpot. Het is gewoon erg leuk werk en je verdient er een leuk zakcentje mee.
  zondag 1 november 2009 @ 14:01:39 #48
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74276199
Ik heb vandaag maar eens een sollicitatie e-mailtje gestuurd naar easyway. Ik ben eigenlijk te oud (22) om te hiken en heb nog niet lang genoeg mijn rijbewijs om privé chauffeur te zijn (en dit lijkt me ook minder leuk) Maar wie weet hebben ze nog eens dringend iemand nodig in het Noorden van het land en hebben ze personeel te kort
pi_74277868
quote:
Op zondag 1 november 2009 10:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]
Hoe je het ook wendt of keert, je verdient bij dit soort bedrijven niet een vetpot. Het is gewoon erg leuk werk en je verdient er een leuk zakcentje mee.
Eigenlijk is het natuurlijk belachelijk. Jouw redenatie is: het is leuk werk, dus je verdient minder..

Dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel
pi_74278981
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:46 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Eigenlijk is het natuurlijk belachelijk. Jouw redenatie is: het is leuk werk, dus je verdient minder..

Dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel
Ik weet niet hoe jij in godsnaam mijn zin zo kan verdraaien naar jouw interpretatie toe, maar knap gedaan.
Ik zeg dat ik er minder mee verdien, maar het toch blijf doen omdat het leuk werk is. Je kunt ongetwijfeld ergens anders leuk werk hebben dat meer verdient, en dat doe ik er ook nog 's bij.
pi_74282302
Ach, ik woon nog thuis dus hoef maandelijks alleen maar 89,01 zorgverzekering en 7 euro telefoonabbo (sim only jeweets ) te betalen, dan heb ik ook geen uitzonderlijk hoog salaris nodig.

Moet alleen morgen wel om 7 uur de deur uit om op tijd te komen bij die dealer
pi_74286564
Tvp, lijkt me ook erg leuk om een beetje bij te klussen. Maar kom je er alleen in met week-OV? Ik heb namelijk weekend omdat dit voor mij beter uitkomt. En moet je veel reizen met het OV of valt dat mee? Ik kan namelijk altijd gratis treinen, alleen als je veel met de bus moet wordt het me wel erg duur als je het zelf moet betalen
pi_74286699
meeleespost.

Vind autorijden heerlijk, heb al meer dan 5 jaar mijn rijbewijs en wellicht als het bij mijn huidige werkgever 'ophoudt' ooit, dat ik dat maar eens ga proberen

Heb voorlopig nog wel een week ov, maar als privé chauffeur, dan kom ik er ook wel met de motor
Ja doei.
pi_74286777
Je komt er inderdaad alleen maar in met een week OV (vereiste).

Over het algemeen zit ik elke keer dat ik werk wel een paar keer in de bus, omdat de dealers en andere bedrijven waar je de meeste auto's vandaan hebt op het industrieterrein/kantorenterrein oid zitten.
pi_74287953
Doe 't inmiddels ook een paar jaartjes als hiker, Maharbal werkzaam als hiker of privé-chauffeur?
pi_74288178
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:04 schreef enpe het volgende:
Doe 't inmiddels ook een paar jaartjes als hiker, Maharbal werkzaam als hiker of privé-chauffeur?
Al ruim 3 jaar als Hiker. Ik ben liever "eigen baas" .
pi_74288208
Krijg je wel een beetje werk in je regio? Of moet je dan vooral in de Randstad wonen?

Woon in Nijmegen en kan me voorstellen dat hier minder werk is dan in de Randstad?
Ja doei.
pi_74288450
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:09 schreef motorbloempje het volgende:
Krijg je wel een beetje werk in je regio? Of moet je dan vooral in de Randstad wonen?

Woon in Nijmegen en kan me voorstellen dat hier minder werk is dan in de Randstad?
Eigenlijk andersom. Heel veel hikers zitten in de Randstad, waardoor er juist meer vraag is naar de mensen daar buiten.

Verder krijg je inderdaad werk dat bijna altijd in jouw eigen regio begint. Je kunt uiteindelijk wel meerdere ritten achter elkaar krijgen, waarbij je alsnog in je eigen regio begint maar vervolgens een auto moet afleveren in een andere regio om weer in diezelfde regio (of ietwat verder) de volgende auto op te moeten halen.

Ik zelf woon in Leeuwarden, en er is hier volop werk. Er is hier zelfs een chronisch tekort aan Hikers (voordeeltje voor mij ).
pi_74288534
okay bedankt voor de info
Ja doei.
pi_74294611
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:08 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Al ruim 3 jaar als Hiker. Ik ben liever "eigen baas" .
Herkenbaar...beetje studeren in de trein, muziekje op in de wagen etc. In het noorden van het land regelmatig auto's uit de wat luxere categorieën of niet?
pi_74325818
Ik wil binnenkort ook misschien eens gaan solliciteren voor de functie Hiker, maar vraag me nog steeds een beetje af wat ik me erbij moet voorstellen:

Je word elke week/dag gebeld door het planningsteam met de vraag of je op een bepaald tijdstip ergens kan zijn, zodat je iemand kan vervoeren?
Je hebt dus geen vaste werktijden dus moet maar steeds wachten op het belletje?
Wordt als hiker je reistijd ook vergoed?
Ik woon in Amsterdam, kan ik aannemen dat de meeste ritjes dus binnen Amsterdam gebeuren?
Zijn er meer mensen die dit baantje combineren met een voltijd-studie? Is dit te doen?
pi_74330098
Ik heb dit een paar jaar geleden een tijdje gedaan, bij carclass in utrecht. Volgens mij hebben ze nog een hoop mensen nodig want ze mailen bijna elke dag of ik even een ritje kan doen.
C'est magnifique, mais ce n'est pas la guerre.
-
pi_74335446
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:50 schreef VliegVlieg het volgende:
Ik wil binnenkort ook misschien eens gaan solliciteren voor de functie Hiker, maar vraag me nog steeds een beetje af wat ik me erbij moet voorstellen:

Je word elke week/dag gebeld door het planningsteam met de vraag of je op een bepaald tijdstip ergens kan zijn, zodat je iemand kan vervoeren? Als hiker rij je lege auto's, geen mensen
Je hebt dus geen vaste werktijden dus moet maar steeds wachten op het belletje? Ik moet elke week op de website m'n beschikbaarheid invullen. Als ik aangeef beschikbaar te zijn, dan word ik in 90% van de gevallen gebeld.
Wordt als hiker je reistijd ook vergoed? Ja
Ik woon in Amsterdam, kan ik aannemen dat de meeste ritjes dus binnen Amsterdam gebeuren? Meestal haal je de auto in de buurt op. Eindbestemming kan overal zijn.
Zijn er meer mensen die dit baantje combineren met een voltijd-studie? Is dit te doen? Een dag in de week werken is zeker te doen imo
pi_74336379
Er wordt wel gewerkt met navigatie-apparatuur, mag ik hopen?
pi_74337085
tvp
pi_74340482
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:53 schreef VliegVlieg het volgende:
Er wordt wel gewerkt met navigatie-apparatuur, mag ik hopen?

Tenzij je zelf een Tomtom hebt of het in de auto zit.
  dinsdag 3 november 2009 @ 13:22:39 #67
125987 KhaZ
Alfa Romeo
pi_74347212
tvp
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_74352248
1,5 maand terug gesolliciteerd bij Easyway, nog niks van gehoord. En nu die prutsers van mijn school me geen roostervrije dag meer geven doordeweeks KAN ik er niet eens voor gaan werken
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_74352305
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:41 schreef Sjoegerd het volgende:
1,5 maand terug gesolliciteerd bij Easyway, nog niks van gehoord. En nu die prutsers van mijn school me geen roostervrije dag meer geven doordeweeks KAN ik er niet eens voor gaan werken
Duurde bij mij ook enorm lang.

Had er eigenlijk gesolliciteerd als zomerbaantje, toen kreeg ik 3 weken geleden ineens telefoon
pi_74352412
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:43 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Duurde bij mij ook enorm lang.

Had er eigenlijk gesolliciteerd als zomerbaantje, toen kreeg ik 3 weken geleden ineens telefoon
Vind het zo pauper van school ook. Eerst beloofden ze ons iig één roostervrije dag per week. Eerste blok was dit ook zo, maar nu niet meer. Hebben we van die halve dagen waar je precies niks mee kan.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:25:19 #71
236335 neen
schone schijn
pi_74353811
Maharbal, werk jij wel eens in het weekend? Als er in Leeuwarden veel werk is is het voor mij op zich wel interessant maar meer dan 1 dag doordeweeks per week zal ik er niet zijn. (en dan moet het roostertechnisch ook nog eens kunnen)
het lijkt niet wat het is
pi_74357698
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:25 schreef neen het volgende:
Maharbal, werk jij wel eens in het weekend? Als er in Leeuwarden veel werk is is het voor mij op zich wel interessant maar meer dan 1 dag doordeweeks per week zal ik er niet zijn. (en dan moet het roostertechnisch ook nog eens kunnen)
Zelden eigenlijk. Dat zijn dan echt de spoedgevallen die niet tot na het weekend kunnen wachten. In Leeuwarden (voornamelijk eromheen: Wiuwert (bij Mantgum), Drachten, Sneek etc.) is er door de week genoeg werk.
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:47 schreef enpe het volgende:

[..]

Herkenbaar...beetje studeren in de trein, muziekje op in de wagen etc. In het noorden van het land regelmatig auto's uit de wat luxere categorieën of niet?
Het zijn vrijwel altijd standaard leaseauto's. Af en toe zit er iets "luxers" tussen (hangt van je definitie af). Maar je moet geen monaco-style elke week verwachten .

En over combineren met je studie: tsjah, dat hangt denk ik van je studie af en hoe druk je het wilt hebben. Nu ik dit typ kom ik net terug van werken bij Easyway. Gister 15,5 uur gewerkt (was 1:30 thuis....spoedritje achter mijn normale ritten aan, dus toen ik thuis was kon ik weer weg) en vanochtend er weer 6:30 uit om weer 10 uurtjes te werken. Ik zelf werk 1 a 2 dagen per week bij Easyway en 3 dagen per week op een advocaten- en notariskantoor terwijl ik 2 (Nouja, 1.5) Masters doe. Ik heb het uiteraard druk. Het moet maar kunnen en je moet het maar willen.

Over 2 weken ga ik weer "fulltime" bij Easyway werken (4 a 5 dagen p/w), omdat het nu nog kan. Omdat het dus zo druk is in Leeuwarden heb ik in ieder geval genoeg werk...en kan mooi leren voor tentamens etc.
pi_74382481
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je antwoord krijgt, nadat je hebt gesolliciteerd? Ik woon in Amsterdam, is er veel werk hier?
Maharbal: Kan je even een kleine opsomming maken van de auto's die je rijdt? Wat is de meest luxe auto waar je in hebt gereden?
  woensdag 4 november 2009 @ 13:52:31 #74
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_74383962
Ik ben afgewezen bij Easyway, was te oud voor hiking (22)
pi_74387676
De meeste standaard/normale leaseauto's die je kunt bedenken, heb ik wel gereden.

Euh, luxe auto's......pfff.

A6jes, A8jes, 5 series, sportautotjes etc. In de randstad heb je waarschijnlijk meer kans op meer "luxere" auto's omdat daar wat meer van die bobo's zitten denk ik. Ik zie regelmatig meer A8jes en dat soort ongein staan bij het bedrijf waar ik vaak auto's moet ophalen, maar dan krijg ik ze net niet mee maar iemand anders .

En 22 is inderdaad te oud om als hiker te beginnen.
pi_74391079
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:42 schreef Maharbal het volgende:
De meeste standaard/normale leaseauto's die je kunt bedenken, heb ik wel gereden.

Euh, luxe auto's......pfff.

A6jes, A8jes, 5 series, sportautotjes etc. In de randstad heb je waarschijnlijk meer kans op meer "luxere" auto's omdat daar wat meer van die bobo's zitten denk ik. Ik zie regelmatig meer A8jes en dat soort ongein staan bij het bedrijf waar ik vaak auto's moet ophalen, maar dan krijg ik ze net niet mee maar iemand anders .

En 22 is inderdaad te oud om als hiker te beginnen.
Ik zit in de Randstad, maar heb nog niks moois mogen rijden

Vandaag ook weer niet. Eerst een Peugeot 807 van Vlaardingen naar Meerkerk, die ging nog wel. Maar toen een Citroen Berlingo van Rotterdam naar Barneveld. Ding was niet vooruit te branden, maakte achterlijk veel lawaai, er klonk een doordringende pieptoon als je harder dan 120 op de teller ging (nou haalde die dat toch amper ) en als klap op de vuurpijl had ie geen radio
pi_74391508
Hmm, had vorige maand een Lexus LS600HL mee. Was wel mooie wagen, snel ook 5 liter motor. Was helaas te snel weer op locatie
pi_74395860
quote:
Op woensdag 4 november 2009 17:29 schreef PIB het volgende:
Hmm, had vorige maand een Lexus LS600HL mee. Was wel mooie wagen, snel ook 5 liter motor. Was helaas te snel weer op locatie
Dat is een vette bak! Dat zijn fijne wagens om in te rijden lijkt me

Maar als ik het goed begrijp kan je dus dagen/dagdelen opgeven waar je beschikbaar bent? En moet je ook nog een bepaald aantal dagen/uren per maand beschikbaar zijn? Het lijkt mij wel een baan voor erbij, om een vrije middag op te vullen
pi_74395936
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:34 schreef Viezze het volgende:

[..]

Dat is een vette bak! Dat zijn fijne wagens om in te rijden lijkt me

Maar als ik het goed begrijp kan je dus dagen/dagdelen opgeven waar je beschikbaar bent? En moet je ook nog een bepaald aantal dagen/uren per maand beschikbaar zijn? Het lijkt mij wel een baan voor erbij, om een vrije middag op te vullen
In mijn contract staat minstens 12 uur per maand.
Enige vervelende is dat als je alleen een dagdeel als beschikbaar opgeeft, je bijna nooit gebeld wordt. Als je de hele dag opgeeft dan heb je in 99% van de gevallen ook wat te doen.
pi_74396691
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:36 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

In mijn contract staat minstens 12 uur per maand.
Enige vervelende is dat als je alleen een dagdeel als beschikbaar opgeeft, je bijna nooit gebeld wordt. Als je de hele dag opgeeft dan heb je in 99% van de gevallen ook wat te doen.
Oke, dus het handigste is als je hele dagen vrij hebt.

En je wordt betaalt vanaf het moment dat je thuis weg gaat tot dat je weer thuis komt?
pi_74396809
quote:
Op woensdag 4 november 2009 19:52 schreef Viezze het volgende:

[..]

Oke, dus het handigste is als je hele dagen vrij hebt.

En je wordt betaalt vanaf het moment dat je thuis weg gaat tot dat je weer thuis komt?
Vanaf het dichtstbijzijnde station, oftewel een halte waar 2 of meer lijnen stoppen.
pi_74400286
Ik heb een tijdje bij chauffeurscentrale gewerkt. Vind autorijden leuk, maar na een jaartje chauffeuren ben ik er toch maar mee gekapt omdat ik het heel a-relaxt en vermoeiend vind rijden qua anticiperen om het zo comfortabel mogelijk te houden voor de klant. Qua luxe auto's valt het wel mee, zijn echt veel standaard lease auto's. Daarvoor 2 jaar valet parking gedaan en daar kwam toch wel veel moois voorbij, alleen hoef je maar een heel klein stukje te rijden wat dan weer jammer is
Too much is never enough!
pi_74536903
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je antwoord krijgt op je sollicitatie (bij easyway)? Het is inmiddels een week geleden en ik heb geen zin om nog wekenlang te moeten wachten. Wil snel aan de bak. Hoe lang duurde het bij jullie?
pi_74587655
quote:
Op maandag 9 november 2009 12:27 schreef VliegVlieg het volgende:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je antwoord krijgt op je sollicitatie (bij easyway)? Het is inmiddels een week geleden en ik heb geen zin om nog wekenlang te moeten wachten. Wil snel aan de bak. Hoe lang duurde het bij jullie?
Bij mij 2 weken maar dat is wel alweer een aantal jaartjes geleden.....
pi_74645532
Kan iemand mij vertellen hoeveel RENT A BOB betaald per uur (bruto/netto) ? Regio Den-Haag.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{˛
pi_74690386
Even uit nieuwsgierigheid: hoe zit het met ongevallen e.d.? Ben je vanuit het bedrijf zelf verzekerd daartegen? Dat zou wel handig zijn namelijk, tenzij je zelf natuurlijk gewoon als een idioot rijdt(alhoewel je dan waarschijnlijk niet wordt aangenomen)
pi_74691546
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoeveel RENT A BOB betaald per uur (bruto/netto) ? Regio Den-Haag.
Dat bestond toch niet meer?

edit: wel dus, scooterbob niet meer...

[ Bericht 6% gewijzigd door Repeat op 14-11-2009 12:48:33 ]
pi_74692877
Als je hebt gesolliciteerd, krijg je dan bericht via mail of brief?

Het is al 2 weken geleden inmiddels, dat ik heb gesolliciteerd. Misschien moet ik even bellen?
pi_74693138
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:11 schreef VliegVlieg het volgende:
Als je hebt gesolliciteerd, krijg je dan bericht via mail of brief?

Het is al 2 weken geleden inmiddels, dat ik heb gesolliciteerd. Misschien moet ik even bellen?
Ik werd gebeld, na 6 weken ofzo
pi_74697129
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 11:44 schreef Thrasyllus het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: hoe zit het met ongevallen e.d.? Ben je vanuit het bedrijf zelf verzekerd daartegen? Dat zou wel handig zijn namelijk, tenzij je zelf natuurlijk gewoon als een idioot rijdt(alhoewel je dan waarschijnlijk niet wordt aangenomen)
Je bent verzekerd bij dat bedrijf. De schade die jij rijdt in/aan andere auto's wordt dan vergoed. Je hebt wel een eigen risico.
pi_74697288
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:19 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik werd gebeld, na 6 weken ofzo
Lol, ik heb ook al iets van 4 weken terug gesolliciteerd. Zegt genoeg over het bedrijf dat ze zelf aangeven binnen 5 werkdagen te reageren, en dat 6 weken wordt.
Top 5 China producten
pi_74697435
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Lol, ik heb ook al iets van 4 weken terug gesolliciteerd. Zegt genoeg over het bedrijf dat ze zelf aangeven binnen 5 werkdagen te reageren, en dat 6 weken wordt.
Ach ja, voorlopig werk ik er wel naar tevredenheid verder hoor.
pi_74697507
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:22 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ach ja, voorlopig werk ik er wel naar tevredenheid verder hoor.
Ja dat is ook weer zo, als je eenmaal toegelaten bent kan het prima zijn
Top 5 China producten
pi_74697940
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je bent verzekerd bij dat bedrijf. De schade die jij rijdt in/aan andere auto's wordt dan vergoed. Je hebt wel een eigen risico.
Dat zeggen ze om je ervoor te laten zorgen dat je voorzichtig bent. Maar als je betrokken raakt bij een aanrijding zonder dat er opzet of roekeloosheid in het spel is dan hoef je geen eigen risico te betalen.
pi_74698094
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:56 schreef Repeat het volgende:

Een baan als deze voor dit geld zou ik uit principe al niet doen. Ze weten gewoon dat ze weinig betalen en geven dit ook toe, puur omdat er studenten genoeg zijn die graag auto willen rijden
Je moet niet vergeten dat je bij dit soort bijbanen betaald kan studeren. Als je na een rit met de trein terug moet die er 3 uur over doet dan krijg je die 3 uur uitbetaald terwijl je aan je studie kan zitten.

Als je als privé chauffeur een aantal uren op iemand moet wachten dan kan je in die uren ook betaald aan je studie zitten. Dus al met al is het zo slecht nog niet eens voor een student.

Als je echt puur wil werken voor het geld en zoveel mogelijk binnen wil halen dan moet je dit natuurlijk niet doen.
pi_74698304
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 16:49 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat je bij dit soort bijbanen betaald kan studeren. Als je na een rit met de trein terug moet die er 3 uur over doet dan krijg je die 3 uur uitbetaald terwijl je aan je studie kan zitten.

Als je als privé chauffeur een aantal uren op iemand moet wachten dan kan je in die uren ook betaald aan je studie zitten. Dus al met al is het zo slecht nog niet eens voor een student.

Als je echt puur wil werken voor het geld en zoveel mogelijk binnen wil halen dan moet je dit natuurlijk niet doen.
Precies. Ik noem het vaak betaald studeren (of slapen). Daarom kan ik in tentamenweken gerust door blijven werken.

Verder wist ik niet dat je eigen risico meer als waarschuwing geldt. Ik heb dan ook nog nooit schade gereden voor Easyway, dus dat scheelt.
pi_74716846
Als er in de baas z'n tijd (dus tijdens een rit voor Easyway) schade wordt gereden dan is Easyway voor die schade aansprakelijk. Als werknemer van Easyway kan je niet voor de schade aansprakelijk gesteld worden tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid. Als zij dan een eigen risico in rekening brengen houdt dat in dat er een deel van de schade op jouw verhaalt wordt en dat mag dus niet.
pi_74716946
Ik neem aan dat de eigenaar van de auto gewoon voor de schade opdraait?
pi_74717018
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:24 schreef Repeat het volgende:
-> Leasemaatschappij -> wentelt af op Easyway.
pi_74717180
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:24 schreef Repeat het volgende:
Nee, want Easyway wordt dan door een bedrijf ingehuurd voor het transport van een auto van A naar B. Dus tijdens dat transport is Easyway aansprakelijk voor eventuele schade.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')