abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71898243
kortom: ik kon geen TT bedenken

Het vorige deel: Slank #833 met dikke schulden en vette bankrekeningen

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Het meet topic: [Slank-meettopic] Koken & eten

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
Ja doei.
pi_71898254
bij Perry?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:30:31 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71898256
.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_71898264
Perry Ubeda!

http://www.perryubeda.nl/

Die geeft onze kickbokslessen in het Gymnasion!
Ja doei.
pi_71898269
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:30 schreef Tinkepink het volgende:
.
hoe is het eigenlijk met je man Tink?
Ja doei.
pi_71898287
ah haha... zolang het maar op het gymnasion is vind ik het prima
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:32:47 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71898293
Normaal. We proberen er maar niet te veel aan te denken totdat de eerste symptonen ( hoe schrijf je dit woord ook al weer? )de kop op steken.
pi_71898301
Vechtsporten zijn toch wel zo heerlijk . Iedere keer anders (want iedere keer andere tegenstander, nieuwe technieken), je moet altijd op blijven letten (want anders trap/stoot) en ik verveel me nooit. Kan niet wachten tot ik weer 3x per week kan trainen .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:33:11 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71898306
Theeee!!

Veeeeeeeeeeee!!

Peeeeeeeeeeeeeeeeee....!! *tromgeroffel met dramatisch salvo*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_71898324
Ziezo, ik ben twee vijfliter zuurkoolvaten rijker, en 4 potten sleedoornpruimenjam.
Nu opruimen, wassen, bonen plukken en naar schoonmoeders voor de bonenmolen.

Miss_S, stel je niet aan, dansen en meeposten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_71898333
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:32 schreef Tinkepink het volgende:
Normaal. We proberen er maar niet te veel aan te denken totdat de eerste symptonen ( hoe schrijf je dit woord ook al weer? )de kop op steken.
oh, symptomen blijven langer uit?
okay..
Ja doei.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:38:24 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71898425
Ik heb nou door de TT trouwens dat ene liedje (van de Kast!) in mn hoofd

We hebben woorden, zonder woorden,
en we lezen elkaars ergernissen
en naar elkaars gedachten,
hoeven wij allang niet meer te gissen

</drama llama out>
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:38:36 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71898429
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

oh, symptomen blijven langer uit?
okay..
Ja, Lyme is wel aangetoond in het bloed, maar hij merkt er verder nog niets van.
pi_71898518
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:38 schreef Tinkepink het volgende:
Ja, Lyme is wel aangetoond in het bloed, maar hij merkt er verder nog niets van.
Da's positief.
Grote kans dat de antibiotica gaat werken, toch?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:45:30 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71898564
*duimt voor man van Tink*
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:45:36 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71898568
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Da's positief.
Grote kans dat de antibiotica gaat werken, toch?
Ik weet het eigenlijk niet. De ene website zegt van wel, de andere van niet en de dokter zegt dat we ons geen zorgen moeten maken. En dat laatste proberen we dan maar ook. Ik heb het gevoel dat er geen zinnig woord over te zeggen valt en dat we maar gewoon moeten afwachten. Helaas, want ik kan slecht tegen dit soort onzekerheid.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:46:38 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71898588
Ontopic: er liggen knolselderiepatatjes in de oven. Honger
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:50:47 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_71898666
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

hopen dat dat zo blijft dan
stormy waters...
sailin'
pi_71898697
wat zij zeiden

zow net lekker gedouched en toen kwam Mr.Mo even kijken.. en dan denk ik "juh.. hij vindt me toch wel sexy"

is het al 1 september? Dan 'mag' ik weer sporten
Ja doei.
pi_71898708
Hmmmmmz.........ik ben gisteren al uiteten geweest. Nu kan ik vanavond weer......maar eigenlijk wil ik gewoon op de bank............aan de andere kant: het is mooi weer én ik zou sws al een terrasje gaan doen, na het werk...........dilemma.......dilemma..............

Lijstje:

O: volkoren bolletje met een gebakken eitje
L: 1 cracker pindakaas/sambal/komkommer
T: nog zo wat van die crackers
T: wodkaatje
D:?????????
pi_71898721
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:46 schreef Tinkepink het volgende:
Ontopic: er liggen knolselderiepatatjes in de oven. Honger
O is dat lekker?? Nooit gehad uit de oven!!
pi_71898815
Nah, had ik mezelf een enorme schop onder mijn kont gegeven om naar de sportschool te gaan, zijn ze dicht! Hoera voor sportscholen in een durp die ook gewoon echt een week dicht gaan vanwege vakantie Gelukkig vanaf maandag weer open
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_71899003
Tink, heeft je man nu antibiotica? Mijn moeder had ook Lyme en geloofde me niet, met d'r rode kring op haar voet. Huisarts dacht eerst dat het exceem was, en pas nadat mijn vader plaatjes had gegoogled is haar bloed gecontroleerd. Toch Lyme. En toen zaten we dus al zo'n 3 weken na het verschijnen van de rode kring. Ze heeft AB gekregen en verder nergens last van gehad.

Ik heb mijn proefles Zumba gehad en zit me nog steeds af te vragen wat er nou speciaal aan is Ze geven de officiele Zumba en gaan ook naar Amerika voor bijscholing enzo, maar ik vond het precies hetzelfde als de bodytraining van Les Mills die ik ooit gedaan heb. Alleen gebruikten die een stepding.

En het is een dansschool, dus de vloer was echt veel te glad. Niet altijd handig.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_71899067
Dus nu zit ik met het dilemma of ik dit 22.50 waard vind (1x per week) of 27.50 (2x per week). Het is niet in mijn woonplaats, dus ik moet ook nog elke keer 10 km heen en weer. En 1x per week is me dan ook weer te weinig. En het is om 9 uur op zaterdag

Hm. Misschien eens een proefles doen bij de fitness bij mij om de hoek. De exmeneer z'n abbo daar is toch afgelopen, dus ik kan er heen zonder 'm tegen te komen
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_71899087
Tri-po: en nu ga ik de was ophangen voor mijn mutti. Badkamer heb ik al gepoetst, dus dat je er energie van krijgt klopt iig wel
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:21:05 #27
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71899335
Syrena: als ik je zo hoor zou ik het niet doen Dan klinkt het als geldverspilling want:

A. Je vindt het niet bijzonder - dus niet leuk genoeg
B. Het is ver weg
C. Het is vroeg, dus dan is motivatie (als het al niet leuk is) nóg lastiger te vinden
D. Je hebt een andere fitness op de hoek waar ze misschien leukere dingen hebben
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:22:14 #28
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71899354
Ik vraag me trouwens af of mijn Zumba en Body Jam even intensief zijn als die lessen die Co op zondag volgt en waarvan ze zei dat je niet gaat afvallen

Ik zweet namelijk best veel bij die lessen en heb wel het gevoel écht bezig te zijn geweest, maar dat kan ook liggen aan mijn less-than-awesome-conditie.
pi_71899527
fijn zonnig weekend allemaal!
Ja doei.
pi_71899580
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik vraag me trouwens af of mijn Zumba en Body Jam even intensief zijn als die lessen die Co op zondag volgt en waarvan ze zei dat je niet gaat afvallen

Ik zweet namelijk best veel bij die lessen en heb wel het gevoel écht bezig te zijn geweest, maar dat kan ook liggen aan mijn less-than-awesome-conditie.
Kan ook best zijn dat mijn les gewoon niet intensief genoeg is hoor!! We leren daar allemaal stapjes en dingen, maar het gaat niet echt op een heel hoog tempo. Ook al omdat die stapjes vrij ingewikkeld zijn en hij dus heel veel langzaam voordoet eerst en zo. Ik vind het wel heel erg leuk, maar als ik die les doe, dan blijf ik daarna nog een uur om te bodyshapen en dat is wel heftiger ja.
pi_71899669
rekeningen betalen
pi_71899673
Voor zo ver ik kan beoordelen na mijn ene les is Zumba alleen conditie. Tenzij je het natuurlijk zes keer per week gaat doen, dan zul je er echt wel strakker van worden, maar met 1-2 keer niet denk ik.
En het is sowieso altijd beter dan niks doen! En chips eten! Zoals mijn vader

Ik voel trouwens overal spierpijn opkomen. Wat haat ik die pijn toch *middelvingersmiley*

Maria> Ik kan hier wel per maand opzeggen, dus dat is weer een voordeel(tje). En dan niet mijn vriendin en moeder teleurstellen die het dan zonder mijn sprankelende persoonlijkheid moeten doen
pi_71899675
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:21 schreef MariaEtcetera het volgende:
Syrena: als ik je zo hoor zou ik het niet doen Dan klinkt het als geldverspilling want:

A. Je vindt het niet bijzonder - dus niet leuk genoeg
B. Het is ver weg
C. Het is vroeg, dus dan is motivatie (als het al niet leuk is) nóg lastiger te vinden
D. Je hebt een andere fitness op de hoek waar ze misschien leukere dingen hebben
I second that.
pi_71899719
Punt D is geen valide punt. Niks is leuk waarbij ik moet bewegen en zweten. Pilates vind ik wel leuk, maar dat vind ik weer zonde om het in de sportschool te doen. Want je zweet er niet bij

Oh en sex is wel leuk. Als degene waarmee je het doet een beetje op dezelfde golflengte en tempo zit dan
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:43:36 #35
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71899742
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:35 schreef conleche het volgende:

[..]

Kan ook best zijn dat mijn les gewoon niet intensief genoeg is hoor!! We leren daar allemaal stapjes en dingen, maar het gaat niet echt op een heel hoog tempo. Ook al omdat die stapjes vrij ingewikkeld zijn en hij dus heel veel langzaam voordoet eerst en zo. Ik vind het wel heel erg leuk, maar als ik die les doe, dan blijf ik daarna nog een uur om te bodyshapen en dat is wel heftiger ja.
Ah oki! Plus, jij hebt natuurlijk al best een goede conditie enzo, dan kan ik me voorstellen dat het minder intensief is
Wij hebben één maand (zumba) of 3 maanden (body jam) hetzelfde! Dan gaat het wel op een gegeven moment rapper
Ach ik zie wel of het bij mij wat uithaalt! Tot die tijd is het iig nog leuk zat
pi_71899747
Ik kwam er trouwens op door over bewegen en zweten na te denken hoor, verder niks.
pi_71899758
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:42 schreef Syrena het volgende:
Punt D is geen valide punt. Niks is leuk waarbij ik moet bewegen en zweten. Pilates vind ik wel leuk, maar dat vind ik weer zonde om het in de sportschool te doen. Want je zweet er niet bij

Oh en sex is wel leuk. Als degene waarmee je het doet een beetje op dezelfde golflengte en tempo zit dan

Over dat laatste: hoe is het met je dates??
pi_71899776
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:43 schreef Syrena het volgende:
Ik kwam er trouwens op door over bewegen en zweten na te denken hoor, verder niks.
!

verder niks dus??
pi_71899883
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:44 schreef conleche het volgende:

[..]

Over dat laatste: hoe is het met je dates??
Ik heb er nog geen ene gehad Eentje van RP is op verkansie, de andere vroeg me op MSN wat mij anders maakte dan andere meiden en of ik van cocktails hield en verder kwam d'r niet veel uit. En de via mijn moeder vent heb ik niks van gehoord. Als dat al de bedoeling was

Ik zie 't wel. Ik denk op dit moment dat elke kerel wel vreemd gaat en/of dingen verborgen gaat zitten te houden en net doet of er heul niks aan de hand is dus ik heb ook weinig zin nog om er weer energie in te gaan steken.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:50:58 #40
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71899894
Helaasch, geen heftige anekdotes over kennissen van therapeuten oids
pi_71899969
Nee Alleen anekdotes over mijn in scheiding liggende vriendin en haar getrouwde MSN-luvver, die bij elke gelegenheid de cam aanzet en 'm tevoorschijn tovert. Nee, dat geeft vertrouwen in de manskerels

Bovendien heb ik dat wel gehad, de sexrelatie Kan ik dalijk weer in therapie om m'n zelfbeeld bij te schaven

Niks ervan, als ze sex willen zullen ze de rest er ook bij moeten nemen een gewone relatie en anders niks.
pi_71900054
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:55 schreef Syrena het volgende:
Nee Alleen anekdotes over mijn in scheiding liggende vriendin en haar getrouwde MSN-luvver, die bij elke gelegenheid de cam aanzet en 'm tevoorschijn tovert. Nee, dat geeft vertrouwen in de manskerels

Bovendien heb ik dat wel gehad, de sexrelatie Kan ik dalijk weer in therapie om m'n zelfbeeld bij te schaven

Niks ervan, als ze sex willen zullen ze de rest er ook bij moeten nemen een gewone relatie en anders niks.
Je meent het niet??!! Oh wat erg!!
pi_71900202
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Je meent het niet??!! Oh wat erg!!
Ja het is echt te erg voor woorden gewoon En dan weer floeps de broek in als ie z'n vrouw hoort.
Maar als ik ook hoor hoe dat gaat, eerst was het nog dat ze wel gesprekken hadden enzo, nu is het werkelijk alleen die camera aan en *hoppa* . Nou sorry, maar ik ben blij dat ik inmiddels niet meer in dat soort geintjes trap Hoe rottig ik me soms ook voel, om je dan maar te laten gebruiken, nah. Echt niet.

En dat probeer ik d'r ook wel aan haar verstand te peuteren, maar tot nu toe nog zonder succes.
pi_71900277
Z'n vrouw had trouwens wat MSN berichten gelezen, en toen was er flinke ruzie en had ie beterschap belooft Riiiiight. Maar hij had wel al gezegd dat tegen m'n vriendin dat ie sowieso niet bij z'n vrouw zou weggaan.

En zij gaat maar door met zo'n kerel. Seriously Alsof ze na de scheiding weer direct in die fase is gaan zitten waar we zaten toen we 19-21 waren en zo achterlijk als wat als het op mannen aankwam.
pi_71900385
Hallo,

Ik heb hier een tijdje gelurkt maar moet me eigenlijk maar eens aanmelden hier. Twee kilo erbij in evenveel weken, net nu ik me twee weken geleden voornam die laatste kilootjes kwijt te raken. Dat worden er dus iets meer

Ik ben 23, student en weeg nu 68 kg bij 1m67. Eigenlijk 68.2 .
pi_71900486
Welkom BigPointyTeeth.

Man- of vrouwspersoon? Had je ook al iets van plannen voor de voornemens om de laatste kilo'tjes te laten verdwijnen? Of was het stellige overtuiging & hoop?

Enneuh, wat eet je zoal gewoonlijk ,en wat sport / beweeg je, van die dingen.
Oh ja, en welkom dus.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:20:45 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71900542
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:18 schreef sigme het volgende:
Welkom BigPointyTeeth.

Man- of vrouwspersoon? Had je ook al iets van plannen voor de voornemens om de laatste kilo'tjes te laten verdwijnen? Of was het stellige overtuiging & hoop?

Enneuh, wat eet je zoal gewoonlijk ,en wat sport / beweeg je, van die dingen.
Oh ja, en welkom dus.
Second all this!

Welkom en succes!

Syrena: omg wat erg dat zulke mannen vrouwen daadwerkelijk zover krijgen devolutie.
pi_71900668
Dank je Sigme

Ik ben een vrouwmensch en die laatste kilootjes wou ik weg door de helft minder ijs te eten en te minderen met trappist en wijn. Nu moet ik ietwat drastischer maatregelen treffen, vrees ik.

Ik ben niet zo van het sporten, behalve zwemmen dan. Gefaald met Evy. Ik doe wel aan bewegen; wandelen en fietsen.

Over het eten; ik hou heel erg veel van koolhydraten, ontbijt te licht (een snee roggebrood met hazelnootjes en rozijnen erin) en drink -nu- om te twee dagen alcohol. 's Middags drie boterhammen en 's avonds -want vakantie en meestal thuis- wat moeder kookt.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik hypothyreoïdie heb, waardoor mijn metabolisme soms wat gek doet.
pi_71900924
BigPointyTeeth

Vertel eens precies wat je allemaal gisteren hebt gegeten (ook de tussendoortjes en wat je drinkt uiteraard). Dan weet ik zeker dat de mensen hier je op weg kunnen helpen.
En laat de alcohol staan tot de zaterdag
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:40:05 #50
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71900954
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:38 schreef MariaEtcetera het volgende:

</drama llama out>
en de stilte wordt verward met rust,
ik mis het vuur waarmee je hebt gekust.
Kunnen wij het tij nog keren?
Ik wil je weer als ooit begeren

ik heb toen dat een "hit" was in een tuincentrum gewerkt waar sky radio altijd op de intercom stond... elk uur twee keer dat nummer
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:45:31 #51
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71901085
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:18 schreef Tinkepink het volgende:
[psychologie van de koude grond]
Zelf geloof ik heel erg in je zelf onbewust saboteren. Als het afvallen niet meer lukt ben je mogelijk stiekem eigenlijk best tevreden met hoe je er nu uitziet, maar durf je het niet hardop aan je zelf toe te geven. Je comfortzone is immers dat je "ontevreden" bent met je zelf, dus het is eng en raar als de situatie ineens verander.t
Zeker als je al heel veel af bent gevallen en dus hebt laten zien dat je door kunt zetten en weet hoe je kilo's kwijt kunt raken, kan dit er m.i. best achter zitten.
[/psychologie van de koude grond]
dat is precies wat ik doe: ik ben van mijn 17 kilo eraf er weer 14 aangekomen in werkelijk NO TIME omdat ik me niet meer comfortabel voelde met wie ik was en wat ik was. en dik en lelijk en zielig zijn is mijn "comfort" zone.... dan hoef ik niet meer na te denken, en niet meer aan verwachtingen te proberen te voldoen (die zijn er dan immers niet) en ka ik lekker alle mentale zwaret gaten vullen met eten in mn mondje...

punt is alleen dat ik me daar alleen maar af en toe comfortabel mee voel. tussendoor steekt de verstandigere meid, die graag gezond en fit en slank wil zijn, en die zcihzelf wél de moeite waard vindt de kop op en dan voel ik me stom en naar bij hoe ik (weer) geworden ben.

momenteel probeer ik die tweede versie van mezelf te leren winnen

vandaar de margriet streep-je-slank poging 2 (die nog niet heel soepel gaat) en de sportpogingen (de ene dag gaat dat beter dan de andere)
pi_71901216
Diabox:

O sneetje roggebrood met hazelnoten en rozijnen + kopje melk
T niets
L bord pasta met basilicumolie, pepertjes en mosselen
T sinaasappel en pot thee
D 4 boterhammen, beleg: 2x restje gegrilde entrecote met beetje mayo, 2x americain en sla en tomaat
T Chimay

[ Bericht 0% gewijzigd door BigPointyTeeth op 15-08-2009 14:56:55 ]
pi_71901366
Zo. Wij voelen ons allebei flink beroerd en ik heb maar een uurtje gesport vanochtend omdat ik bang was over te geven dan wel van de fiets te vallen. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_71901829
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:50 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Diabox:

T niets
D 4 boterhammen, beleg: 2x restje gegrilde entrecote met beetje mayo, 2x americain en sla en tomaat
T Chimay
wat is chimay?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:17:30 #55
24188 Belana
kloon van belana
pi_71901832
welkom BPT en succes!

DaD was echt een succes he

en Syrena die vriendin van jou en die kerel dan OMFG!!! dat is echt te erg
stormy waters...
sailin'
pi_71901856
Ah gevonden! das kaas

En eens met Belana trouwens... Die kerel van die vriendin echt heel erg!!!!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:41:13 #57
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_71902297
Arme DaD

Ik gooi er nog even een lijstje in en dan ga ik met thee + boek + slobbertrui + 2 pakjes zakdoeken op de bank hangen

T: Eat Natural mueslireep
S: Zumba
O: Special K met melk
L: bruin bolletje en sneetje brood met biefstukworst
T: denk een stuk watermeloen en een bakje kwark
D: broodjes hamburger met avocadoprutje met ui
T: glas limo of aardbeiensap
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:45:19 #58
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71902386
quote:
Diabox:

T niets
T Chimay
Chimay is toch ook een biertje? Of gaat het hier om de kaas? Toch geen heel kaasje hoop ik? Volgens mij is het wel redelijk oke, al zou ik persoonlijk wat meer groente eten en 's morgens nog wat yoghurt nemen.
pi_71902397
Maria... ben jaloers behalve op de slobbertrui want tis hier al pokkewarm en draag bijna niets... ik wil ook even lekker kunnen relaxen verslag is bijnaaaaaaaaa af en morgen begint de introductie.... maar een boek, koud water en een bank klinkt erg aanlokkelijk
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:46:29 #60
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71902415
En DaD Dat klinkt niet echt lekker. Beter even helemaal niet sporten totdat je beter bent (eventueel gewoon een wandeling maken als je wat wilt doen en behoefte hebt aan buitenlucht). Is beter voor je lichaam volgens mij.
pi_71902667
Het was een Chimay Tripel, bier dus. Bijzonder lekker bier ook.
Yoghurt vind ik zo moeilijk 's ochtends. Behalve volvette Griekse natuurlijk, maar dat kan er waarschijnlijk niet bij. Groenten moet ik inderdaad meer doen. Vooral bij de broodmaaltijd.

Welke site is handig om calorieën te tellen? Ik heb de caloriechecker (van het voedingscentrum dacht ik?) vroeger nog gebruikt, maar ik vertrouw die niet zo. Kom altijd systematisch te weining calorieën uit, terwijl ik best veel eet.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:01:20 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71902728
Ik gebruikte de caloriechecker ook en ben er ruim 10 kg mee afgevallen terwijl ik heel veel at (en sportte). Functioneerde voor mij prima,maar anderen zweren bij valtaf.nl
pi_71902776
Weeg je dan alles? Want wat nu juist een opscheplepel of portie is vind ik nogal moeilijk.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:14:14 #64
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71902981
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:03 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Weeg je dan alles? Want wat nu juist een opscheplepel of portie is vind ik nogal moeilijk.
Nee, ik deed het op gevoel.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:15:40 #65
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71903009
oh ik had geld gekregen van mn tante, om nog wat zomerkleding te kopen voor mn italietripje, en toen heb ik gisteren o.a. dit jurkje gescoord (heb m ook in een andere kleur) dat ik van de winter kan doordragen met vestje, maillot en laarzen t is wat minder sportief dan ik normaal zou dragen maar ik word er wel blij van...

pi_71903017
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:03 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Dan kan je beter valtaf.nl gebruiken. Daar gaat het per grammen en dat werkte voor mij beter, want fijn precies.

Welkom trouwens!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:20:40 #67
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71903089
Wat een prachtig jurkje kwak
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:22:08 #68
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71903117
thanks tink ik ben er "in" gepraat door een vriendinnetje anders had ik t nooit aangeprobeerd. maa rhij valt precies goed. voor haar was ie net te kort (hij hing heel potsierljk precies boven de knieën)
pi_71903265
Mooi, Kwakveense. Mag ik vragen waar je jurkje vandaan komt
pi_71903355
Moooooi Jurkje
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:36:44 #71
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_71903381
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:30 schreef BigPointyTeeth het volgende:
Mooi, Kwakveense. Mag ik vragen waar je jurkje vandaan komt
gewoon vero moda! ze hebben ze in 3 kleuren, met bijpassende bolerootjes van pieces, maar die stonden mij heel gek...
pi_71903417
Leuk, Kwak!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BPT: welkom, en wat een grappige username - weet niet of ik er overheen heb gelezen, maar hoeveel wil je kwijt?

Wij net even naar het centrum geweest hier, schattig longshirtje gekocht bij h&m (maar 14,95!), wat ik ook als jurkje kan dragen op een legging.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:42:53 #73
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71903484
Haai,

Lijst:
O:Kom magere yoghurt met die vreemde besjes:P
T: appel
T: minneola
T: boterham met lever
T: kwart komkommer en 4 cherrytomaatjes
L: Beker cup-a-soup kerrie, 2 x boterham sandwichspread
T: boterham lever
T: blokje choco
D: 400 gram sperziebonen, 8 gegrilde cherrytomaatjes, 2 gegrilde sjalotten, opscheeplepel rode bieten en 100 gram gegrilde duitse biefstuk.
S: werken
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_71903541
Ik vind de vorm van het jurkje je mooi staan Kwakzor!! Accenten op de goede onderdelen zeg maar!

Ik kreeg vanochtend net voor ik de deur uit moest een pakje van H&M binnen. Volgens mij zat er echt veel in, had geen tijd meer om het te bekijken en ik ben gewoon vergeten wat ik heb besteld!! Dat is wel erg decadent!!
pi_71903631
Dank je, die winkel hebben ze gelukkig in België. mijn toekomstig jurkje

PPP, ik weet niet goed naar welk gewicht ik wil. Ik was lang stabiel op 66, en daar kon ik eigenlijk wel mee leven, maar voor ik aankwam door mijn trage schildklier zat ik ergens rond 62à63. Ik heb nu 65 in mijn hoofd, maar ik zie wel. Mijn probleem is vooral dat ik meest aankom op mijn buik, wat nu niet de meest charmante plek is en afvallen of aankomen dus serieus wat verschil maakt in de spiegel.

En dank je voor jullie welkom!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:56:32 #76
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_71903711
Hoi BPT, succes met afvallen.
Ik ben 25 kg afgevallen maar ik vreet me nog te barsten, zoals je zit aan mijn lijst
Maar ik heb al bijna 1 1/2 jaar geen gebakje meer gehad b.v. dat komt op heel veel gebakjes
En meer bewegen en mager eten.

Je moet er toch echt wel wat voor doen eigenlijk ±)
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_71903797
Ik meld me aan! Als het mag....

Vrouw, student, 172 lang en 72 kilo Deze zomer gelukkig niet al te veel stranddagen gehad want ik was er nog niet echt klaar voor vorige week goede poging gedaan met me eetpatroon aanpassen (ben nogal een zoetekauw ) maar deze week is mijn goede voornemen alweer gesneuveld! Nieuw voornemen: begin vh schooljaar aanmelden bij de nieuwe sportschool op de hoek en dit keer ook blijven gaan. Let op: dit is voornemen # 4748382
...and that's the way the cookie crumbles.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:04:58 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71903866
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:38 schreef MariaEtcetera het volgende:

</drama llama out>
En dank je. Ik had hem net uit mijn hoofd (wel een regel in MSN-sig) en nu zit 'ie er weer in .
Ik ben bij mijn ouders nu. Wel prettig om even m'n verhaal kwijt te kunnen. Komende week even een afspraak regelen met m'n arbeidscoach om alle ontwikkelingen te bespreken, maar ik ben er voor 80 % uit dat ik de werkervaringsplek niet ga doen. Ik heb wel een plan B, maar daar moet ik eerst nog goed over nadenken en dingen uitzoeken voor ik er iets over ga zeggen . Komende week iig de educatieve uitgeverij waar ik vaker voor heb gewerkt weer even contacteren, want die hebben eerder gezegd dat ze na de zomer veel redacteurs nodig hebben voor een langere periode en dan ben ik iig even onder de pannen en kan ik probleemloos en UWV-vrij naar Amersfoort . M'n ouders willen nog naar Amersfoortse m'n zus deze week, dus dat proberen we nu te combineren met mijn kamerbezichtiging, want dan heb ik geen reiskosten .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:05:29 #79
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71903875
Welkom nieuwelingen: eerste tip: stoppen met voornemens en gewoon beginnen. Nu.
pi_71903910
I know, hoor het vaker. Maar zit nu midden in tentamens dus voor me gevoel kan ik die 2uur per dag niet missen aan sporten
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:07:53 #81
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71903919
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:07 schreef hetismijrobbert het volgende:
I know, hoor het vaker. Maar zit nu midden in tentamens dus voor me gevoel kan ik die 2uur per dag niet missen aan sporten
Dan sport je een half uurtje.
pi_71903951
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:07 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dan sport je een half uurtje.
Ik ga nu even op de hometrainer die thuis staat, merci
pi_71903973
Yes Tink, we can do it and well now . Ik ben nog een beetje euforisch van m'n 2e les Evy . Ik was met de 1e keer 3 minuten achter elkaar bezig, zat er net lekker in en toen moest ik alweer wandelen, zo goed ging het dus, ben helemaal blij en hyper er van.

Schoonpaps komt zometeen dus ik ga de barbecue maar vast aanwakkeren. Gezonde BBQ, here I come.

En natuurlijk:

• Welkom alle nieuwe mensen en veel succes!
  • Kwak - ontzettend leuk jurkje
  •   zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:11:14 #84
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71903982
    kwakveense, dat staat je goed zeg echt heel leuk!

lijstje

O: yoghurt met muesli
    T: bambu
    L: 2 volkoren boterhammen met pindakaas
    T: amandelen
    D: broccolli met gehakt en beetje aardappelpuree
    T: amandelen
    stormy waters...
    sailin'
    pi_71904003
    quote:
    Diabox:

T niets
    T Chimay
    Ziet er redelijk uit, niet te veel ofzo in mijn ogen als ik het zo bekijk 3-4x in de week uur cardio en je komt er wel denk ik . Al mag je die chimay wel laten staan. (Al krijg ik het gevoel dat alle vrouwen in dit topic iedere dag wel aan de wijn/bier/weet ik veel welke drank zitten..)
    En ik dacht nog wel dat ik alcoholistische trekjes had
    pi_71904010
    Belana, ik zie gewoon net pas (omdat ik het tegen kom op een andere site) dat bambu koffie-vervanger is . Ik dacht dat het van die bamboescheuten uit een blikje waren ofzo ik vond je al zo'n fanatieke bamboe-eter .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2009 17:14:34 ]
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:16:04 #87
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71904081
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 17:12 schreef Razztwizzle het volgende:
    Ik zie gewoon net pas (omdat ik het tegen kom op een andere site) dat bambu koffie-vervanger is . Ik dacht dat het van die bamboescheuten uit een blikje waren ofzo ik vond je al zo'n fanatieke bamboe-eter .
    LOL ja en dan is het geeneens bambu meer, maar pacha maargoed, langzamerhand weet iedereen hier dat ik koffievervanger bedoel

ow en diabox, ik drink niet iedere dag hoor, sterker nog, ik drink misschien 1 keer in de week 1 borreltje momenteel, die kan ik makkelijekr laten staan dan snoep en dergelijke
    stormy waters...
    sailin'
    pi_71904132
    Ik drink ook haast niets op 't moment, maar straks bij de BBQ neem ik een glas droge, witte wijn . Heb ik zin in.

Zou het nou eigenlijk slecht zijn om morgen al Evy les 3 te gaan rennen? Of zou die rustdag echt noodzakelijk zijn.
    pi_71904375
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 17:12 schreef Razztwizzle het volgende:
    Belana, ik zie gewoon net pas (omdat ik het tegen kom op een andere site) dat bambu koffie-vervanger is . Ik dacht dat het van die bamboescheuten uit een blikje waren ofzo ik vond je al zo'n fanatieke bamboe-eter .

Welkom iedereen! En sporten 'omdat het moet' ken ik heel goed, ik sta al jarenlang met tegenzin een half uur per dag op de crosstrainer als het regent omdat ik te zeer gehecht ben aan mijn figuur èn aan eten en drinken

Rennen vind ik wel leuk, maar eigenlijk vooral in de natuur, zoals Sigme. Op vakantie liep ik ook te dwalen over de Veluwe, rare paadjes in, op dennengrond, voor me uit op het pad zag ik soms konijntjes en herten Dan is dat Haagse Bos bij terugkomst echt oersaai. Morgen ga ik maar eens in Clingendael lopen dan, er is een gemarkeerde route van 4 km en eentje van 2, als ik die allebei doe weet ik ook eens hoe snel ik ongeveer ren. Ik denk altijd van mezelf dat ik een behoorlijke snelle ben, maar dat kan natuurlijk wel eens tegenvallen
    pi_71904409
    Meld ik me ook eindelijk maar aan, ben een vrouw van 40 haha (pas hier niet echt dus) en een jaar geleden gestopt met roken... 7 kilo erbij, van 58 naar 65. Er is al 4 kilo af, dankzij het dieet van She. Waar is zij eigenlijk gebleven? Heb intussen een soort obsessie voor dit forum en teruggelezen tot 799, verder kwam ik niet. Ik heb wel het idee dat ik een aantal van jullie al ken..
    pi_71904414
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 17:16 schreef Belana het volgende:

[..]

LOL ja en dan is het geeneens bambu meer, maar pacha maargoed, langzamerhand weet iedereen hier dat ik koffievervanger bedoel

ow en diabox, ik drink niet iedere dag hoor, sterker nog, ik drink misschien 1 keer in de week 1 borreltje momenteel, die kan ik makkelijekr laten staan dan snoep en dergelijke
    Oke dan is 't goed.
    Ik drink ook maar één keer in de week, soms 2.
    Alleen dan niet 1 borreltje
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 17:35 schreef juliana het volgende:
    Meld ik me ook eindelijk maar aan, ben een vrouw van 40 haha (pas hier niet echt dus) en een jaar geleden gestopt met roken... 7 kilo erbij, van 58 naar 65. Er is al 4 kilo af, dankzij het dieet van She. Waar is zij eigenlijk gebleven? Heb intussen een soort obsessie voor dit forum en teruggelezen tot 799, verder kwam ik niet. Ik heb wel het idee dat ik een aantal van jullie al ken..
    Welkom. En je past hier wel thuis lijkt mij. Wat is trouwens je lengte en je doel ?
    Ik hoor hier alleen niet thuis, ben 'n jongetje .
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:38:05 #92
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_71904458
    quote:
    Meld ik me ook eindelijk maar aan, ben een vrouw van 40 haha (pas hier niet echt dus) ...
    Je bent echt niet de enige 18+-er hier hoor (Lau, co, ik, Greys, Vivi, Elisa_b... eh.... - wij zijn ook allemaal 30+ers, alleen co niet, die is net 18 geworden )
    pi_71904493
    Wat een nieuwelingen hier ineens! Welkom ook nog voor hetismijrobbert en juliana.

@ BPT: dat valt wel dan qua kilo's, moet redelijk snel te halen zijn. Wel vervelend dat je een schildklierafwijking hebt, dat zal het wel moeilijker maken..

@ hetsimijrobbert: wat zijn je plannen? Hoeveel wil je afvallen, en hoe?

@ Juliana: wil je weer terug naar 58? En ga je verder met She?
    pi_71904515
    Ik ben 1.66 en mijn doel is weer 58 kilo, past alles weer! Heb al die tijd niets in een grotere maat gekocht.
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:44:07 #95
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_71904587
    Welkom allen

Warm eten weer achter de kiezen..
    Zit aan de wodka cola

Morgen weer vroeg werken en dan nog eten en slapen en dan 1 oog operatie
    pi_71904596
    Bedankt allemaal, en ik ga verder met She. Het bevalt me wel, in 4 weken 4 kilo er af. Beetje jammer van de pasta en aardappelen, en de wijn trouwens! Sorry Diabox!!
    pi_71904599
    Oogoperatie?
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 17:44 schreef juliana het volgende:
    Bedankt allemaal, en ik ga verder met She. Het bevalt me wel, in 4 weken 4 kilo er af. Beetje jammer van de pasta en aardappelen, en de wijn trouwens! Sorry Diabox!!
    Op de zaterdag mag het
    Ik hang tenslotte vanavond ook aan de tap.
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:49:01 #98
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_71904661
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 17:44 schreef Diabox het volgende:
    Oogoperatie?
    [..]

Op de zaterdag mag het
    Ik hang tenslotte vanavond ook aan de tap.
    Lens implantatie

Nou jongens en meiden, nog een slanke avond!
    pi_71904747
    Lijstje!

O: sultana
    T: cracker linera paté, glaasje sinaasappelsap
    L: kom tomatensoep en een boterham achterham
    T: kom optimelkwark
    T: beker optimeldrink
    D: sperziebonen, rode bietjes en ik deel met lief een halve kip van de poelier En ik doe zoals Uniekhoorn; lots of veggies!

Vanavond eet ik vast nog wel iets, weet alleen nog niet wat.
    It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
    pi_71904767
    Zooo, wat een nieuwkomers ineens. En volgensmij ook nog veel mensen die tijdens mijn vakantie zijn binnengekomen.

Welkom iedereen
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:55:34 #101
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71904771
    juliana, ik ben ook 38 bijna heur
    ook door het stoppen met roken wat kilo's erbij.

SHE dieet, heb ik meer mensen over gehoord met positieve resultaten.
    Ik hou alleen niet van aspartaam, daarin ben ik het niet met haar eens.
    stormy waters...
    sailin'
    pi_71904818
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 17:55 schreef Belana het volgende:
    juliana, ik ben ook 38 bijna heur
    ook door het stoppen met roken wat kilo's erbij.

SHE dieet, heb ik meer mensen over gehoord met positieve resultaten.
    Ik hou alleen niet van aspartaam, daarin ben ik het niet met haar eens.
    Aspartaam vind ik (meestal) lekkerder smaken dan de producten met suiker. (Alleen met red bull en cola niet )
    pi_71904827
    Ik ook niet, eet de kwark gewoon zuur..
    pi_71904833
    Wij jonkies moeten ons bijna gaan hoeden voor al die dertigers. Straks ook nog met fabulous lijf, hmmpf
    pi_71904870
    Lijstje vandaag:
    O: bak bramen en frambozen met yoghurt, grapefruitsap
    T: 2 cappuccino, cracker gekookt ei
    T: 1/3 meloen met rauwe ham
    L: salade met avocado
    T: stukje kaas
    T: cracker filet americain, 4 autodrop
    D: pompoensoep, moot tonijn
    T: cappuccino met stuk pure chocola
    T: kwark of kaas of cracker filet americain of alledrie

Ben ontzettend ongesteld, dus ik heb de hele dag HONGER. Totnutoe gaat lowcarb (met wat uitspattinkjes hier en daar ) wel goed, alleen vandaag snak ik naar alles wat ik maar kan bedenken. Van de week woog ik nog maar 60 kg, mijn originele streefgewicht De handgreepjes zitten er echter nog gezellig op
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:03:09 #106
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71904888
    ik vind aspartaam ongezond, dan gebruik ik liever kleine hoeveelheden suiker.
    stormy waters...
    sailin'
    pi_71904893
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 18:03 schreef Belana het volgende:
    ik vind aspartaam ongezond, dan gebruik ik liever kleine hoeveelheden suiker.
    Hoezo ongezond? Ik vind eerder suiker ongezond dan aspartaam.
    pi_71904903
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 17:59 schreef Goodbye het volgende:
    Wij jonkies moeten ons bijna gaan hoeden voor al die dertigers. Straks ook nog met fabulous lijf, hmmpf
    Hee Goodbye! Hoe ging het op vakantie zonder luchtbed ?
    pi_71904930
    Ik gebruik wel zoetstof, maar met mate. Zelfde met suiker eigenlijk.

Gewoon alles met mate, dan komt het wel goed

Behalve sporten dan.

pi_71904959
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 18:04 schreef Laureline het volgende:

[..]

Hee Goodbye! Hoe ging het op vakantie zonder luchtbed ?
    Verrrrrrry well, thank you Eerste paar dagen zaten we in hotels en toen zijn we een keer zo'n huge ass supermarkt ingedoken om er één te kopen.

Ik ben alleen toch meer fan van een echt bed, heb ik wel gemerkt
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:21:39 #111
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71905197
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 18:03 schreef Diabox het volgende:

[..]

Hoezo ongezond? Ik vind eerder suiker ongezond dan aspartaam.
    het is kunstmatig, daar hou ik niet zo van das voor mij alles eigenlijk, geen wetenschappelijke onderbouwingen
    ik probeer eigenlijk momenteel zoveel mogelijk van de suiker af te blijven, ben geminderd in de bambu, doe het niet meer door de yoghurt, dat soort dingen.
    stormy waters...
    sailin'
    pi_71905231
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 18:21 schreef Belana het volgende:

[..]

het is kunstmatig, daar hou ik niet zo van das voor mij alles eigenlijk, geen wetenschappelijke onderbouwingen
    ik probeer eigenlijk momenteel zoveel mogelijk van de suiker af te blijven, ben geminderd in de bambu, doe het niet meer door de yoghurt, dat soort dingen.
    Eh oke . Hou ik het wel bij m'n aspartaam, of iets kunstmatig is of niet geef ik 0% om.
    pi_71905671
    is aspartaam niet dat spul dat ze ook in light frisdrank stoppen....? (jeweetwel, dat spul dat kankerverwekkend is?)
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:56:17 #114
    139516 uniekhoorn
    uniek, zoals ieder ander
    pi_71905761
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 18:51 schreef Californium het volgende:
    is aspartaam niet dat spul dat ze ook in light frisdrank stoppen....? (jeweetwel, dat spul dat kankerverwekkend is?)
    Ja en je moet toch ergens dood aan gaan
    Liever slank in de kist
    pi_71905781
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 18:56 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja en je moet toch ergens dood aan gaan
    Liever slank in de kist
    Ik weet het ....ja kan overal aan dood gaan.... maar toch....heb ik liever een beetje suiker dan dan chemische spul
    pi_71905897
    Hoi nieuwelingen! Welkom. Ik zal zo nog een keertje teruglezen, als ik tijd heb.

Mijn daglijst:
  • grote bak koude rijst met tomijn-in-olie (uit blik), asjovisolijven, courgette & ui
  • 16 km hardlopen
  • handje studentenhaver
  • pak stroopwafels
  • Avondeten wordt een bakje moussaka, opgetrokken uit allemaal zelfgekweekte ingredienten (muv een kwak hüttenkäse). Toe wordt een restje bramenjam met een stuk of tien pruimen en misschien een scheutje yoghurt.
  • En ik heb nog een kleintje bier in het vooruitzicht
  • ik moet verrassend weinig
    pi_71905961
    Hoi nieuwelingen trouwens

en een heel pak stroopwafels..... lekker Hoewel een heel pak misschien gaat vervelen...
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:09:14 #118
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71906024
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 18:57 schreef Californium het volgende:

[..]

Ik weet het ....ja kan overal aan dood gaan.... maar toch....heb ik liever een beetje suiker dan dan chemische spul
    dat dus

ik vind die calorietellers toch wel vreemd hoor, die van voedingscentrum zegt heel wat anders als die van dieetinzicht. heel lastig vind ik dat. nou ja, ik volg maar een beetje mijn gevoel denk ik en de tips hier.
    ik moet rond de 1400 kcal zitten om af te vallen, das verdomd weinig
    stormy waters...
    sailin'
    pi_71906062
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 15:58 schreef BigPointyTeeth het volgende:
    Het was een Chimay Tripel, bier dus. Bijzonder lekker bier ook.
    Yoghurt vind ik zo moeilijk 's ochtends. Behalve volvette Griekse natuurlijk, maar dat kan er waarschijnlijk niet bij. Groenten moet ik inderdaad meer doen. Vooral bij de broodmaaltijd.
    Je kan eens proberen of het koolhydraat-arm eten iets voor je is. Voordeel is dat je dan volvette griekse yoghurt als ontbijt mag .

Misschien wel juist erg goed als je erg van de koolhydraten houdt . Of mag zoiets niet i.v.m. medisch gedoe?

quote:
    Welke site is handig om calorieën te tellen? Ik heb de caloriechecker (van het voedingscentrum dacht ik?) vroeger nog gebruikt, maar ik vertrouw die niet zo. Kom altijd systematisch te weining calorieën uit, terwijl ik best veel eet.
    PF liet in het vorige topic een heel mooi plaatje zien van http://www.dieetinzicht.nl/index.php?page=index

Je moet je daar wel registreren zei ze.
    pi_71906076
    Ik heb een racefiets gekocht Eerste salaris is dus heeeelemaal uitgegeven aan rrn jurkje, vakantie en een racefiets. Goed besteed zou ik zeggen . Vandaag ook al een tochtje gemaakt. Kostte soms wat moeite om voorruit te komen, maar das ook logisch natuurlijk .

Mijn lijstje voor vandaag:
    O: Magere kwark met vanille yoghurt
    L: 3 bruine boterhammen met rosbief
    S: 39 km fietsen, 25 km/h gemiddeld, goed beginpunt
    T: 1 appel (op de fiets, had denk ik wat te weinig gegeten want daarna ging het aanzienlijk beter)
    D: couscoussalade met groente balltjes
    T: 1 glas citroen-druiven aanmaaklimonade
    Everything which is not impossible, will eventually happen
    pi_71906167
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 17:01 schreef hetismijrobbert het volgende:
    Ik meld me aan! Als het mag....

Vrouw, student, 172 lang en 72 kilo Deze zomer gelukkig niet al te veel stranddagen gehad want ik was er nog niet echt klaar voor vorige week goede poging gedaan met me eetpatroon aanpassen (ben nogal een zoetekauw ) maar deze week is mijn goede voornemen alweer gesneuveld! Nieuw voornemen: begin vh schooljaar aanmelden bij de nieuwe sportschool op de hoek en dit keer ook blijven gaan. Let op: dit is voornemen # 4748382
    Hoi, welkom hetismijrobbert .

Is het voornemen gesneuveld of is de uitvoer mislukt?
    Waarom kan je niet van suiker afblijven, wat voor zoet eet je en wanneer en wat gebeurt er als je het niet doet?

Waarom ga je niet naar de sportschool? Mij krijg je er met geen tien paarden naar binnen, ik zou het me daarom niet meer voornemen. Onhaalbare voornemens zijn hinderpalen.
    pi_71906250
    quote:
    Hoi juliana, welkom .
    Leeftijd geen bezwaar hoor (integendeel ). Hoe lang ben je eigenlijk?
    SHE kreeg wat mot met fok en is de deur gewezen.

Ik hoor vriendlief aankomen!
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:40:09 #123
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71906615
    Mooie jurk met een mooie kwak erin

Welkom, newbies! Viel Spass in ons immer (okay, bijna altijd) gezellige topique

Weet iemand trouwens of, en zo ja waar, je topics kan vinden over prijsvragen enzo? Ik had meegedaan aan die Ed Kowalczyk prijsvraag (whoop, Live!) maar kan er niks van terugvinden
    pi_71906664
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 18:07 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Verrrrrrry well, thank you Eerste paar dagen zaten we in hotels en toen zijn we een keer zo'n huge ass supermarkt ingedoken om er één te kopen.

Ik ben alleen toch meer fan van een echt bed, heb ik wel gemerkt
    Naar welk(e) gebied(en) was je nou ook alweer geweest?

Zo ik heb knallende koppijn, te weinig gedronken, vast ook te weinig gegeten en echt even nergens zin in. Ga wel in bed liggen ofzo .
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
    pi_71906763
    Een middag op het dakterras zitten en een boek lezen heeft wonderen gedaan. .

Welkom, nieuwelingen, en veel succes allemaal!

Kwak, wat ben je mooi!

Lijstje:

O: Brinta
    S: uur sportschool, zo goed en zo kwaad als het ging
    L: 2 geroosterde volkoren boterhammen met appelstroop, gekookt eitje
    T: stukje monchoutaart (nu is 'ie geukkig op)
    T: bakje kwark
    D: penne met spinazie en tomaat, uit de oven (oftewel: met bechamelsaus en een laagje geraspte kaas)
    pi_71906840
    even een reactie nav een opmerking uit het vorige topic:

Ik heb een poosje aquarobics gedaan i(n het mirandabad) omdat ik een hardloopblessure had en daar kan je wel degelijk heel moe van worden! Het ligt natuurlijk wel aan jezelf hoe fanatiek je meedoet. Er waren altijd een stel grietjes die de hele tijd aan het kletsen waren, maar dat soort types heb je op de sport school ook (of lezen terwijl ze op de crosstrainer staan).

Er waren veel dames op leeftijd maar de helft was 30 of jonger.
    pi_71906971
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 19:51 schreef computergirl het volgende:

Ik heb een poosje aquarobics gedaan i(n het mirandabad) omdat ik een hardloopblessure had en daar kan je wel degelijk heel moe van worden! Het ligt natuurlijk wel aan jezelf hoe fanatiek je meedoet. Er waren altijd een stel grietjes die de hele tijd aan het kletsen waren, maar dat soort types heb je op de sport school ook (of lezen terwijl ze op de crosstrainer staan).

Ik zag vandaag ook iemand op de crosstrainer met een tijdschrift in d'r hand. Dat vond ik echt raar!
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:00:26 #128
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_71907007
    Vind ik ook! Als je het echt intensief doet neem je toch niks in je op Ik kon toen ik nog crosstrainerde *mwehe, oma vertelt* hoogstens naar muziek luisteren op mn mp3speler.
    pi_71907151
    Zo, avondeten in de Uniekhoorn stijl beviel me eigenlijk wel prima

Na vier weken uit eten en toch wel ongezond eten heb ik daar nou niet eens meer echt behoefte aan. Was het een beetje zat. Maargoed, die zin komt snel wel weer hoor. Zo heb ik nu ook nog wel zin om te gaan werken maandag. Dat is dinsdag vast al weer veranderd hihihi
      zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:17:01 #130
    195834 kaasplankje
    Nu met maar 8% vet!
    pi_71907385
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 19:11 schreef Quinazoline het volgende:
    Ik heb een racefiets gekocht

Halleluja!
    pi_71907642
    Hallo, ik kom ook weer even binnenvallen, tijdens mijn vakantie zeker 2/3 kilo aangekomen, woog vanmorgen 70, dat was ff schrikken . Nouja ook niks gedaan om het tegen te gaan, lekker gegeten, gedronken,wel veel gelopen/bewogen trouwens.
    Nu weer even ietsje opletten, en na volgende week weer echt streng,en goed sporten, dan werk ik weer en is alles weer normaal, volgende week nog ff 2 x uiteten
    Mijn doel is in ieder geval om over een paar weken weer 65 te wegen.

Lijstje vandaag:

O: 1 boterham light jam
    L: 2 boterhammen boter/vruchtenhagel
    T: 2 hollandse nieuwe
    D: macaroni met rundergehakt, saus uit pakje, veel groente, rauwkost
    T: 2 of 3 pijpjes (rose)bier met iets lekkers
    pi_71908922
    Als ik mijn lijstje van vandaag invoer bij het voedingscentrum zie ik dit:
    Het totale aantal kilocalorieën dat je vandaag hebt binnengekregen is: 1182 kcal

en dan heb ik ook nog 1,5 uur gefietst.

Misschien moet ik mijn dag-lijstjes eens vaker in gaan voeren, om te kijken of ik structureel zo weinig eet. Ik geloof het bijna niet hoor.
    Everything which is not impossible, will eventually happen
    pi_71910080
    Even een kleine update, we komen net van Las Palmas, dit heb ik gegeten/gedronken:

Vooraf: welkomstcocktail (van het huis!): apple martini
    Voorgerecht: gerookte zalmfilet met room, glas witte wijn
    Hoofdgerecht: gegrilde slibtongetjes met haricot verts en een paar frietjes (vriendje de rest ), glas witte wijn
    Na: irish coffee (maar liefst 9 euro!!)

Was echt superlekker, en bleek uiteindelijk nog heel betaalbaar te zijn ook (we rekenden op 150,-, uiteindelijk was het 102, inclusief fooi 110! doen we vaker ).
    pi_71911352
    Merci voor alle welkomstwoorden!:)

Mijn voornemen lukt altijd wel alleen de uitvoer mislukt. Ga ik een paar weken wel en dan houdt het ineens op omdat ik het eigenlijk harstikke saai vind in de sportschool. Maarja je doet het toch ergens voor he! Ik heb nu wel echt een doel, ga namelijk volgende zomer eindelijk weer eens op strandvakantie dus ja...

Hoe vergaat het hier over het algemeen met afvallen? Veel steun aan elkaar hier?

ps ik las ook altijd blaadjes op de crosstrainer, hihi! Aan het begin ging het wel maar hoe langer ik erop stond, hoe slechter ik de letters kon lezen
    pi_71912302
    hihi een huisgenoot van me heeft een leuke vriend

pi_71912339
    Maar dan doe je toch het hele idee van een crosstrainer teniet, als je gaat staan lezen? Je armen moeten toch ook meedoen? .

Ik heb een uurtje geleden trouwens 112 gebeld. We schrokken op van een grote klap voor ons raam. Er waren 3 auto's op 1 andere aan het inrijden, en allemaal schreeuwende mensen eromheen en zo. Van die ene auto is blijkbaar een raam gesneuveld, denk ik, want er ligt nu behoorlijk wat glas op de rijbaan. Uiteindelijk stapten ze ook allemaal weer in en zijn alle auto's weggereden.
      zondag 16 augustus 2009 @ 00:40:51 #137
    248328 Mi_Mang
    Pass me die wirie dan...
    pi_71912463
    Ik spring touwtje sinds een paar maanden 3 keer 20 minuten en ik ben echt verbaasd over het resultaat. Gemiddeld ben ik 0,6 kilo per week afgevallen, terwijl ik bijna geen spiermassa heb verloren. Hiervoor ging ik altijd fietsen of joggen in de cut, maar touwtjespringen beats them all imo. Wie had dat verwacht? Is er iemand hier die ook HIIT doet met een speedrope?
    pi_71912569
    wtf!

allemaal nieuwe mensen!

Welkom!!!

en welterusten
    Ja doei.
      zondag 16 augustus 2009 @ 01:11:46 #139
    331 Merel
    Be here now.
    pi_71912868
    Ooooh leuk nieuwe mensen!

Over dat springtouwen, dat lijkt me hartstikke leuk, maar ik denk niet dat m'n onderburen er blij mee zouden zijn

Heb vandaag een hele mooie dag gehad, vriendinnetjes is getrouwd en alles was perfect
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
    pi_71914149
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 18:51 schreef Californium het volgende:
    Aspartaam is een van de meest onderzochte voedingsstoffen ooit, en zelfs na al die onderzoeken laat de EU het toe (ja zelfs de EU...).

Suikers zijn veel ongezonder, dat is een feit.

Dus kijk eens niet naar al die anti-aspartaam website's en kijk eens naar de feiten;
    1. Meeste gevallen van kanker zijn door een overdreven gebruik van suikers, vette voeding of roken.
    2. Diabetes is een ziekte puur ontstaan door gebruik van suikers en vetten in hoge concentratie over lange termijn met als gevolg overgewicht
    3. Hartaanvallen staat in het lijstje van top-doodsoorzaken en worden vooral veroorzaakt door overdreven gebruik van alcohol (in feite suiker), gewone suikers en verzadigde vetten.

Zelfs de mening van de EU is dat aspartaam niet ongezond is en dat gaan ze echt niet publiceren als ze niet voldoende bewijs hebben.

Dus meiden, gewoon lekker die zoetstoffen met 0 calorieën eten en laat die suikers staan
    pi_71914417
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 00:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Maar dan doe je toch het hele idee van een crosstrainer teniet, als je gaat staan lezen? Je armen moeten toch ook meedoen? .
    bij ons op de sportschool hebben crosstrainers zo'n paneel in het midden waar je je tempo kan instellen/hartslag kan zien etc. Is een beetje schuin als een leesplankje en daarop leggen ze dan het tijdschrift
      zondag 16 augustus 2009 @ 08:55:03 #142
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_71914528
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 04:26 schreef Diabox het volgende:

[..]

Aspartaam is een van de meest onderzochte voedingsstoffen ooit, en zelfs na al die onderzoeken laat de EU het toe (ja zelfs de EU...).

Suikers zijn veel ongezonder, dat is een feit.

Dus kijk eens niet naar al die anti-aspartaam website's en kijk eens naar de feiten;
    1. Meeste gevallen van kanker zijn door een overdreven gebruik van suikers, vette voeding of roken.
    2. Diabetes is een ziekte puur ontstaan door gebruik van suikers en vetten in hoge concentratie over lange termijn met als gevolg overgewicht
    3. Hartaanvallen staat in het lijstje van top-doodsoorzaken en worden vooral veroorzaakt door overdreven gebruik van alcohol (in feite suiker), gewone suikers en verzadigde vetten.

Zelfs de mening van de EU is dat aspartaam niet ongezond is en dat gaan ze echt niet publiceren als ze niet voldoende bewijs hebben.

Dus meiden, gewoon lekker die zoetstoffen met 0 calorieën eten en laat die suikers staan
    Je zegt dus dat teveel suikers, helemaal in combinatie met teveel vetten ongezond zijn. Dat zal niemand betwisten, maar dat zegt natuurlijk niets over normaal suikergebruik en over aspartaam.
    pi_71914727
    Goeiemorgen!

Mijn maag moet weer even krimpen. Of is dat gewoon een fabeltje? Nouja, ik heb echt het idee dat ik op een gegeven moment veel mee at (nodig dacht te hebben) dan voor mijn vakantie.
      zondag 16 augustus 2009 @ 09:58:50 #144
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_71915041
    goedemorgen! hier gaat ie goed, nog steeds 69 kilo
    dit stimuleert wel zeg maar
    stormy waters...
    sailin'
    pi_71915430
    Goedemorgen

Welkom nieuwe mensen!

Kwak, wat een mooi jurkje Staat je erg goed!
    [b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
      zondag 16 augustus 2009 @ 10:46:16 #146
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_71915549
    quote:
    Op zaterdag 15 augustus 2009 19:51 schreef computergirl het volgende:

Oke, goed te weten Het is me trouwens niet gelukt om gisteren even te informeren bij het zwembad, dat komt morgen dan wel.
      zondag 16 augustus 2009 @ 10:46:40 #147
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_71915556
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 00:40 schreef Mi_Mang het volgende:
    Ik spring touwtje sinds een paar maanden 3 keer 20 minuten en ik ben echt verbaasd over het resultaat. Gemiddeld ben ik 0,6 kilo per week afgevallen, terwijl ik bijna geen spiermassa heb verloren. Hiervoor ging ik altijd fietsen of joggen in de cut, maar touwtjespringen beats them all imo. Wie had dat verwacht? Is er iemand hier die ook HIIT doet met een speedrope?
    Wat is 'in de cut'?
      zondag 16 augustus 2009 @ 10:47:51 #148
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_71915571
    Vanmorgen helaas weer 67,5 in plaats van 67. Dat krijg je met 6 wijntjes in 2 avonden...Maar da's nog steeds niets vergeleken met wat ik op een normale stapavond zou hebben gedronken
    pi_71915594
    Goeiemorgen!
    Rondje gerend met lief:
    7,9km
    11,2 km/u

Hard! Pfffff.
    pi_71915597
    Goedemorgen.

Welkom nieuwelingen!

Resultaat van gisteren:
    O: twee gekookt ei
    L: tomaten en mozarella
    D: salade van veldsla, ovengedroogde kerstomaatjes, zwarte olijven, pijnboompitjes en gegrilde geitenkaas
    T: handje pinda's
    T: stukje schapenkaas

Planning voor vandaag:
    O: salade van 2 gekookt ei en witlof
    L: tomaten en mozarella
    T: smoothie van yoghurt en bosbessen
    D: gebakken camembert, sperzieboontjes, komkommer
    pi_71915630
    quote:
    Op zondag 16 augustus 2009 04:26 schreef Diabox het volgende:

Blaag .

Aspartaam is smerig - je proeft het overal bovenuit, een raar muntachtig smaakje.
    En in de categorie drogredeneringen: wel/geen aspartaam in je eten dulden houdt geen verband met wel/geen suiker.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')