Ik heb het in november nog gedaan, toen was ik 23...quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:16 schreef W00fer het volgende:
Laseren kan niet meer tegenwoordig onder je 24e levensjaar. Of je moet op eigen risico naar België gaan. Weet ik van mijn opticien.
Nee, je oog laten verbranden is minder eng en ingrijpend.quote:Op donderdag 14 mei 2009 07:57 schreef marcel-o het volgende:
tvp
als k t geld had, zou k zo laseren.
dr wordt NIET in mn ogen gesneden![]()
![]()
![]()
Dat zou kunnen, maar wat ik weet is dat de ziekenhuizen hier het niet meer doen. Wellicht is per januari de regelgeving veranderd.quote:Op donderdag 14 mei 2009 01:30 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Ik heb het in november nog gedaan, toen was ik 23...
Dit is een cataract/staar operatie, hierbij wordt de originele troebele lens verwijderd, bij een Lens implantatie die de TS bedoelt, gaat het om een lens die ze vóór de originele ooglens plaatsen. Hierbij behoud je dus je originele accomodatie vermogen!quote:Op donderdag 14 mei 2009 09:25 schreef RodenCity het volgende:
Het implanteren van lezen is een zeer eenvoudige operatie.
De gehele procedure neemt mischien niet meer dan een uurtje in beslag.
De ingreep wordt uitgevoerd onder plaatselijke verdoving. Hierna word een soort plakje van de oogbol gesneden welke open geklapt wordt.
Hierna zullen 3 kleine sneetjes in het oog gemaakt worden (ongeveer 2-3 mm per stuk); 1 voor het op druk houden van het oog met vloeistof en 2 voor het binnenbrengen van kleine instrumenten.
Na het maken van de sneetjes zal met een ultrasoon apparaat de originele lens vergruist worden en afgezogen worden.
Na het opschonen van het oog van alle rest stukjes originele lens zal de nieuwe lens geplaatst worden.
Gezien de huidige generatie lenzen die er zijn (acrylaat en silicone) zal deze door een gaatje van nog geen 3 mm in het oog gebracht worden en op zijn plek gezet worden.
Na deze ingreep zal de oogbol weer gesloten worden (plakje wat er afgehaald is zal worden terug geplaatst).
Na de ingreep 24 uur met een lapje op je oog en gedurende ongeveer 10 dagen 2 maal daags druppelen met vloeistof en voila een nieuwe lens met perfect zicht.
Volkomen veilig, snel en practisch. Enig nadeel is de prijs van die dingen.
En dat kan ik weten, werk voor een bedrijf die dat soort lenzen maakt.
Ik zal je eens wat vertellen. bij het laseren snijden ze zowat je hele hoornvlies open... Verwijderen ze een deel ervan en dan ben je klaar.quote:Op donderdag 14 mei 2009 07:57 schreef marcel-o het volgende:
tvp
![]()
![]()
Oke das nieuw voor mij, die versie heb ik nooit eerder van gehoord.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:02 schreef Maart85 het volgende:
[..]
Dit is een cataract/staar operatie, hierbij wordt de originele troebele lens verwijderd, bij een Lens implantatie die de TS bedoelt, gaat het om een lens die ze vóór de originele ooglens plaatsen. Hierbij behoud je dus je originele accomodatie vermogen!
Hey dat is interessant! Het schijnt overigens (correct me if I'm wrong) dat als je ook een dioptrie < -8 hebt, dat het in bepaalde gevallen ook (gedeeltelijk) vergoed wordt. Ik vraag me alleen af, in jouw geval, no offense hoor, waarom er niet beroep gedaan wordt op het feit dat je gewoon een bril kan dragen. Want als ik het goed begrijp wordt zo'n ingreep (gedeeltelijk) vergoed als het medisch noodzakelijk is, maar je kan toch gewoon een bril dragen? Nogmaals helemaal niet aanvallend hoor, en ben blij voor je dat het in jouw situatie gewoon vergoed is. Het blijkt natuurlijk een smak geld!quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:02 schreef Little_Acorn het volgende:
Hoi, ik heb een half jaar geleden lensimplantaten gekregen en het bevalt echt super!
Er wordt één oog behandeld, week erop het andere oog. De behandeling is als volgt: Eerst krijg je een valiumpje om een beetje relaxed te raken. Als dat na een half uurtje is ingewerkt krijg je wat druppels in je oog die de boel wat moeten verdoven. Ook krijg je een infuss met daarin een roesje om nog rustiger te worden. Dat is trouwens best een apart gevoel, je voelt een soort tinteling in je hoofd en je bent daarna gelijk heel rustig.
Daarna krijg je een prik onder je oog om alles goed te verdoven zodat je geen pijn voelt tijdens de operatie en ervoor zorgt dat je oogspieren als het ware verlamd raken, je kunt dan dus niet je eigen oog openhouden, best raar.
Dan doen ze een oogklem op om het oog 'open te sperren'. De arts maakt een superklein sneetje waar je helemaal niets van voelt, wel voel je dat er af en toe vloestof op je oog wordt gedaan om het vochtig te houden. De lens (in mijn geval artiflex) wordt opgevouwen onder het hoornvlies geschoven. Dan is het eigenlijk al gebeurd, 10 minuutjes lig je ongeveer op de operatietafel. Er wordt een kap op je oog gedaan om het oog te beschermen. Na een paar uurtjes is de verdoving uitgewerkt en mag de kap eraf.
Gedurende een week moet je nog wel 's nachts de beschermkap op doen maar dat is niet heel vervelend.
De week erop het andere oog, weer dezelfde riedel en na 5 weken druppelen is het helemaal klaar.
Ik moet zeggen dat het me allemaal heel erg is meegevallen, alleen de verdovingsprik onder het oog vond ik wel vervelend, de pijn nadat de verdoving is uitgewerkt is ook wel vervelend maar dat is de volgende dag eigenlijk al weg
Ik ben heel blij dat ik het heb laten doen, helemaal omdat ik alles vergoed heb gekregen van m'n verzekering. Dit omdat het verschil in sterkte tussen beide ogen vrij groot was -9.5 en -4.5 en ik een intolerantie voor contactlenzen had. Dus ik raadt je aan om zeker een declaratie in te dienen bij je verzekering!!
Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal, succes!
Dat is fijn om te horen!quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:02 schreef Maart85 het volgende:
[..]
Dit is een cataract/staar operatie, hierbij wordt de originele troebele lens verwijderd, bij een Lens implantatie die de TS bedoelt, gaat het om een lens die ze vóór de originele ooglens plaatsen. Hierbij behoud je dus je originele accomodatie vermogen!
Mijn moeder heeft overigens Artisan lensjes laten plaatsen in Alkmaar. Is 2 jaar geleden gebeurd en heeft tot op de dag van vandaag 0% spijt. Ze is er er echt heel erg blij mee!
Alsjeblieft zeg, lees je even in voordat je zo'n reactie plaatst. De incisie van een lensimplantatie is veel kleiner (de Artisan is een opvouwbare lens) dan het snijvlak wat gemaakt wordt met het laseren. Overigens is een lensimplantaat een omkeerbaar proces, in tegenstelling tot laseren. Weefsel weglaseren is weg, en niet terug te krijgen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 07:57 schreef marcel-o het volgende:
tvp
![]()
![]()
k vraag me in hoeverre een laser behandeling vergoed wordt in verband met psygische schade door de handycap. Aangezien borstvergroting/verkleining ook wel eens vergoed wordt.
Ja, heel veel, thanks!quote:Op donderdag 14 mei 2009 19:02 schreef Little_Acorn het volgende:
Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal, succes!
Ja, je kunt een gedeelte terugvragen bij de belasting.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:10 schreef sigme het volgende:
Vraag inderdaad actief even bij je verzekering of ze er een deel van willen betalen. En bewaar het bonnetje, ik kreeg van de laseroperatie nogal een interessant deel terug van de belasting (het valt onder ziektekosten).
Mijn moeder is onderzocht op de mogelijkheid van lensimplantatie, voor haar bleek het niet te kunnen, waarom weet ik niet (meer).
In eerste instantie is de declaratie idd ook afgewezen. Voordat ik lensimplantaten kreeg, droeg ik ook gewoon een bril, zonder problemen.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:05 schreef Maart85 het volgende:
[..]
Hey dat is interessant! Het schijnt overigens (correct me if I'm wrong) dat als je ook een dioptrie < -8 hebt, dat het in bepaalde gevallen ook (gedeeltelijk) vergoed wordt. Ik vraag me alleen af, in jouw geval, no offense hoor, waarom er niet beroep gedaan wordt op het feit dat je gewoon een bril kan dragen. Want als ik het goed begrijp wordt zo'n ingreep (gedeeltelijk) vergoed als het medisch noodzakelijk is, maar je kan toch gewoon een bril dragen? Nogmaals helemaal niet aanvallend hoor, en ben blij voor je dat het in jouw situatie gewoon vergoed is. Het blijkt natuurlijk een smak geld!
Let op: dit is enkel (nog) van toepassing bij de gevallen, waarvan de betaling van zo'n behandeling in 2008 heeft plaatsgevonden, Dus betalingen die vanaf 01-01-2009 zijn gedaan, komen niet meer in aanmerking om dit op te mogen geven als aftrekpost.quote:Op donderdag 14 mei 2009 21:16 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, je kunt een gedeelte terugvragen bij de belasting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |