abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71826679

Sports Interactive Games

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2009 is het spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen?
Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM2009 patch 1

MAC: Intel Processor, OS X 10.5.5 , NVIDIA GeForce 7300 / ATI X1600 Radeon. 1GB RAM
Windows: OS Windows Vista / XP; Vista 2.0 GHz / XP 1.4 GHz; Vista 1 GB / XP 512 MB RAM; 2 GB vrije ruimte;
128 MB NVIDIA FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL of hoger

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco (met dank aan sjimz)
pi_71826757
Jaja, met AGOVV dus Ajax in de beker verslagen. Ajax creëerde amper kansen, ik maak gelijk en in de verlenging maak ik de 2-1.

In periode 1 werd er te aanvallend gespeeld nog en verloor ik een paar keer onnodig en dus nog geen periodetitel helaas. Het team loopt nu erg lekker en ik hoop dan ook sowieso de 2e periodetitel te pakken.
pi_71826840
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:54 schreef Sautor het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met een game met de belgische derde divisionist Kelmis Nu heb ik dat team ondertussen in 3 seizoenen naar de Premier League van Belgie geleid, waar ik nu rond de 10e plaats schommel, mede doordat de grote namen door mijn reputation niet willen komen, en mijn jeugd ook nog niet echt daverend is. Alleen wil het board nog steeds dat ik in Belgie scout, maar ik wil internationaal gaan. Japanners scouten ofzo. Wanneer kan ik eindelijk in het buitenland scouten en wanneer stijgt mijn reputation. Want na 3 seizoenen topvoetbal heb ik een aardige bankrekening opgebouwd, maar kan nog steeds alleen maar spelers rond de 20k halen
Niemand die het weet?
pi_71826853
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:17 schreef Jorwol het volgende:
Jaja, met AGOVV dus Ajax in de beker verslagen. Ajax creëerde amper kansen, ik maak gelijk en in de verlenging maak ik de 2-1.

In periode 1 werd er te aanvallend gespeeld nog en verloor ik een paar keer onnodig en dus nog geen periodetitel helaas. Het team loopt nu erg lekker en ik hoop dan ook sowieso de 2e periodetitel te pakken.
Ik had een keer met agovv de eerste periode toen ging hwet erg slecht werd ik 17de maar promveerde ik dankzij de periode title.
pi_71827225
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:20 schreef Sautor het volgende:

[..]

Niemand die het weet?
Tja is altijd lastig dit soort dingen. Europees succes is toch echt de key naar grotere spelers. Hoeveel geld heb je nu dan? Want volgens mij is het scouten in een bepaald gebied gebonden aan het geld dat je hebt.
pi_71827959
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:20 schreef Sautor het volgende:

[..]

Niemand die het weet?
In tvplaats van scouts te sturen, doe gewoon zelfs wat scoutingswerk, loop wat Japanse clubs af bijvoorbeeld? (of heb doe je spelerseigenschappen verbergen?)
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_71827971
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:34 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Tja is altijd lastig dit soort dingen. Europees succes is toch echt de key naar grotere spelers. Hoeveel geld heb je nu dan? Want volgens mij is het scouten in een bepaald gebied gebonden aan het geld dat je hebt.
Dacht iets van rond de 5 miljoen. Dan vind ik scouten nog niet eens het belangrijkst, maar spelers... Ik kan dus nog steeds geen ex-internationals aantrekken die al 4 jaar niet meer gevoetbald hebben omdat mijn reputatie slecht is. Terwijl ik en de club toch al hebben laten zien dat we kunnen voetballen.
pi_71829001
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:59 schreef Sautor het volgende:

[..]

Dacht iets van rond de 5 miljoen. Dan vind ik scouten nog niet eens het belangrijkst, maar spelers... Ik kan dus nog steeds geen ex-internationals aantrekken die al 4 jaar niet meer gevoetbald hebben omdat mijn reputatie slecht is. Terwijl ik en de club toch al hebben laten zien dat we kunnen voetballen.
Grote clubs verslaan, prijzen winnen, Europees spelen... Zulke dingen verhogen de statuur.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_71829518
Ben 12e geworden met weston-super-mare. Best netjes aangeZien de prognose 20e was.

Met de valur manager ontslag genomen en via farsley en burscough bij peterborough, de nummer 1 van de league one. Kampioen geworden.
pi_71831247
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:32 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Grote clubs verslaan, prijzen winnen, Europees spelen... Zulke dingen verhogen de statuur.
Inderdaad Het was me met mijn Antwerp-game opgevallen hoe traag je reputatie stijgt in België, ik had na een tijd een heel groot transferbudget (100M) maar veel goede spelers wilden nog altijd niet komen (zelfs al was ik keer op keer kampioen )

Gaat veel sneller in bvb Engeland of Spanje.
pi_71832588
Mijn Ajax draait te geil nu Ontzettend druk programma (ff binnen acht dagen het Wereldbeker toernooi en wedstrijden tegen PSV en Heerenveen), maar toch pak ik elke keer weer de winst.

God bless brede selecties Spelers met 95% conditie gaan gewoon een wedstrijdje op de bank omdat er een minstens zo goede vervanger klaarstaat.

Tevens begin ik de geilheid van gratis spelers oppikken te ontdekken
pi_71832614
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:09 schreef VonHinten het volgende:
Mijn Ajax draait te geil nu Ontzettend druk programma (ff binnen acht dagen het Wereldbeker toernooi en wedstrijden tegen PSV en Heerenveen), maar toch pak ik elke keer weer de winst.

God bless brede selecties Spelers met 95% conditie gaan gewoon een wedstrijdje op de bank omdat er een minstens zo goede vervanger klaarstaat.

Tevens begin ik de geilheid van gratis spelers oppikken te ontdekken
Samenvatting: een boel geilheid in Amsterdam.
pi_71832746
http://media.insidegamer.nl/dump/1250084781.jpg
Nieuws | 12 augustus 2009 - Middels een persbericht heeft uitgever SEGA Football Manager 2010 aangekondigd. Wat blijkt? De game heeft een flinke visuele make-over ondergaan en kent daarnaast een flink aantal ingrijpende vernieuwingen, zo lijkt het. Hieronder de belangrijkste:

* Nieuwe tactiekmodule: Door een nieuwe opzet lijkt het tactische aspect van de game flink op de schop gegaan. Vooral het ingrijpen tijdens wedstrijden is vereenvoudigd dppr de mogelijkheid tot het geven van simpele opdrachten aan spelers als 'geef dieptepasses' of 'zoek de zijkant op'. Ook kun je eenvoudig de overkoepelende rol van een speler snel veranderen van bijvoorbeeld 'spelmaker' naar 'stofzuiger' (vrij vertaald).
* Uitgebreide wedstrijdanalyse: In Football Manager 2009 gaf je assistent al feedback tijdens de wedstrijd, nu heb je een uitgebreid analysesysteem tot je beschikking, waarin je allerlei details terug kunt vinden. Denk aan een overzicht van alle schoten, passes, voorzetten, kopballen, tackles, overtredingen en onderscheppingen, en de plekken waar deze op het veld hebben plaatsgevonden. Deze analyse kun je zowel tijdens als na de wedstrijd raadplegen.
* 3D-weergave uitgebreid: Vorig jaar werd het driedimensionale wedstrijdengine geïntroduceerd, dit jaar wordt deze uitgebreid. Zo bevat de game meer dan honderd nieuwe animaties, nieuwe stadions, betere belichting, enzovoorts. Het wedstrijdengine zelf en daarmee de kunstmatige intelligentie is uiteraard zoals elk jaar weer onder handen genomen.
* Aanpassen: De editor was altijd al een belangrijk onderdeel van Championship Manager en Football Manager, nu is deze verder uitgebreid en - zo lijkt het - minder complex dan voorheen. Het moet nu makkelijker zijn om jouw eigen competities te creëren en bestaande competities aan te passen.

Ik hoop inderdaad dat die tacktiek wat makkelijker wordt .
Ik wil altijd dat me backs mee op komen maar ook gewoon weer achterin staan bij balverlies.
Nog steeds niet echt een idee hoe ik dat moet doen.,
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
pi_71832796
God straft meteen: een bloedeloze 0-0 thuis tegen FC Groningen. Daar had ik 10 wedstrijden op rij van gewonnen
pi_71832803
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:14 schreef StefanoSanders het volgende:
Nieuws | 12 augustus 2009 - Middels een persbericht heeft uitgever SEGA Football Manager 2010 aangekondigd. Wat blijkt? De game heeft een flinke visuele make-over ondergaan en kent daarnaast een flink aantal ingrijpende vernieuwingen, zo lijkt het. Hieronder de belangrijkste:

* Nieuwe tactiekmodule: Door een nieuwe opzet lijkt het tactische aspect van de game flink op de schop gegaan. Vooral het ingrijpen tijdens wedstrijden is vereenvoudigd dppr de mogelijkheid tot het geven van simpele opdrachten aan spelers als 'geef dieptepasses' of 'zoek de zijkant op'. Ook kun je eenvoudig de overkoepelende rol van een speler snel veranderen van bijvoorbeeld 'spelmaker' naar 'stofzuiger' (vrij vertaald).
* Uitgebreide wedstrijdanalyse: In Football Manager 2009 gaf je assistent al feedback tijdens de wedstrijd, nu heb je een uitgebreid analysesysteem tot je beschikking, waarin je allerlei details terug kunt vinden. Denk aan een overzicht van alle schoten, passes, voorzetten, kopballen, tackles, overtredingen en onderscheppingen, en de plekken waar deze op het veld hebben plaatsgevonden. Deze analyse kun je zowel tijdens als na de wedstrijd raadplegen.
* 3D-weergave uitgebreid: Vorig jaar werd het driedimensionale wedstrijdengine geïntroduceerd, dit jaar wordt deze uitgebreid. Zo bevat de game meer dan honderd nieuwe animaties, nieuwe stadions, betere belichting, enzovoorts. Het wedstrijdengine zelf en daarmee de kunstmatige intelligentie is uiteraard zoals elk jaar weer onder handen genomen.
* Aanpassen: De editor was altijd al een belangrijk onderdeel van Championship Manager en Football Manager, nu is deze verder uitgebreid en - zo lijkt het - minder complex dan voorheen. Het moet nu makkelijker zijn om jouw eigen competities te creëren en bestaande competities aan te passen.

Ik wil altijd dat me backs mee op komen maar ook gewoon weer achterin staan bij balverlies.
Dat doe ik door ze echt op de back positie te zetten, dus 1 plaatsje verder dan de centrale verdedigers, met de pijl naar achteren. Verder een aanvallende mentaliteit
pi_71836134
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:14 schreef StefanoSanders het volgende:

Je bedoelt dat ze terugteleporteren als ze voorin staan en ergens anders balverlies geleden wordt?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_71836538
Soms heb je van die epische duels in FM, waar je haast alle gevoelens doorstaat.. woede, vreugde, spanning, angst, etc. Nou, dit was er wel zo eentje

pi_71841929
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:15 schreef Saviola het volgende:
Soms heb je van die epische duels in FM, waar je haast alle gevoelens doorstaat.. woede, vreugde, spanning, angst, etc. Nou, dit was er wel zo eentje

[ afbeelding ]
Geweldig :D Ik zie je al rondspringen bij die 2e wedstrijd

Ik heb ooit eens, met Go Ahead Eagles, 1e keer in de Uefa cup, mijzelf het zo onmogelijk gemaakt dat ik met 2 goals verschil van Juventus moest winnen om door te gaan als 3e ploeg. Dat werd een bizarre 5-3, ik heb tijdens die wedstrijd niet gezeten
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_71842409
quote:

[ afbeelding ]
wow, nice.
pi_71844075
tvp!
pi_71846964
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:44 schreef Scorpie het volgende:
tvp!
qft
The only thing I fear is my MoM
pi_71847307
Seizoen 2014/2015 gaat vooralsnog hartstikke lekker met Figline Valdarno. Na 14 wedstrijden sta ik op een 4e plaats in de Serie A, zo hoog heb ik nog nooit gestaan. Het loopt echt soepel, van de middenmoters en degradatiekandidaten win ik steeds relatief simpel, en zelfs van Juventus wist ik met 2-0 te winnen. Enkel tegen de (sub-)toppers heb ik het lastig, al weet ik ook in die wedstrijden meer dan genoeg partij te bieden,getuige die 2-0 overwinning op Juve.
Kortom: ik groei dit seizoen weer lekker door met Figline, en hoop héél erg op een plek bij de eerste acht, om zodoende mijn debuut in Europa te gaan maken

Belangrijkste man dit seizoen is tot nu toe Jonas Rodriguez Ekani. Hij heeft in 15 wedstrijden al 4 goals en 11 assists gegeven, waarbij hij nu al meer heeft gepresteerd dan in het gehele vorige seizoen. Toen dacht ik er zelfs even aan om hem te verkopen, want hij bracht simpelweg te weinig. Maar dit seizoen is hij als vanouds weer de 'koning van de assists'.
Topscorer is echter Mascio met 8 goals, voornamelijk uit vrije trappen. Hij is -naast Rossi en Marzola- alweer mijn 3e Italiaanse international
pi_71847560
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:36 schreef Vilano het volgende:

[..]

Inderdaad Het was me met mijn Antwerp-game opgevallen hoe traag je reputatie stijgt in België, ik had na een tijd een heel groot transferbudget (100M) maar veel goede spelers wilden nog altijd niet komen (zelfs al was ik keer op keer kampioen )

Gaat veel sneller in bvb Engeland of Spanje.
Dat is dus jammer. Kijk ik begrijp dat ik niet meteen internationaal bekend ben, maar op zijn minst nationaal door in de hoogste divisie te spelen zou toch wel terecht zijn
pi_71848048
Weet iemand al wanneer 2010 uitkomt?
pi_71848051
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:55 schreef Sautor het volgende:

[..]

Dat is dus jammer. Kijk ik begrijp dat ik niet meteen internationaal bekend ben, maar op zijn minst nationaal door in de hoogste divisie te spelen zou toch wel terecht zijn
Het stijgt inderdaad te langzaam. Ik kan me herinneren dat er hier een jongen postte die de CL 3x op rij had gewonnen, en door de media in de 4e editie niet als favoriet werd gezien. Met Heerenveen dacht ik trouwens, een club die geen al te slechte reputatie heeft in het begin.
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_71848091
Hohooooi!

Ik zag net een berichtje over Luc Castaignos, dus ik keek even waar hij nu in FM speelde. Is hij weg
Hij zat wel in m'n game als 16-jarig ventje Z'n stats weet ik niet precies meer.
pi_71848112
Ik speel nu met America en speel meer dan de halve competitie met de reserves en ben nog steeds succesvol en plaats me makkelijk voor de play-offs

Vind ik wel altijd een kick
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71848125
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:11 schreef wakajawaka het volgende:
Weet iemand al wanneer 2010 uitkomt?
30 oktober meende ik te lezen in het vorige topic?
pi_71848206
Waarschijnlijk oud maar nieuwe 2010 feautures
pi_71848723
even een tvptje
pi_71849927
Ben net als coach van Braintree benaderd door FC Zwolle en ook bij TOP Oss was ik de grote favoriet voor de positie van manager.
pi_71851745
Ik wacht nog altijd op m'n eerste aanbieding van een andere club. Niet dat ik dan ja zou zeggen, maar het is wel leuk natuurlijk

Ik ga nu natuurlijk niet weg, nu ik net in de PL zit.
pi_71852228
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:26 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik wacht nog altijd op m'n eerste aanbieding van een andere club. Niet dat ik dan ja zou zeggen, maar het is wel leuk natuurlijk

Ik ga nu natuurlijk niet weg, nu ik net in de PL zit.
Ik vond het ook wel leuk, hoewel Zwolle laatste stond in de Juup met 1 punt uit 10 wedstrijden en TOP Oss een-na-laatste stond...
pi_71852778
Ik probeer nu mijn eigen taktiek te maken, waarbij ik met drie spitsen voorin speel.
Hierbij zijn de buitenste een soort wingers, waarbij ze veel voorzetten richting de middelste spits moeten spelen.
Hoe kan ik dit het beste instellen? Ik heb nu Cross From: Deep en Cross Aim: Centre, ik gebruik geen Target Man.
pi_71852947
Deep als je verdedigend speelt, Byline als je aanvallend speelt. Zou ik doen. En dan Aim op First Post.
pi_71853106
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:12 schreef BertMaalderink het volgende:
Hohooooi!

Ik zag net een berichtje over Luc Castaignos, dus ik keek even waar hij nu in FM speelde. Is hij weg
Hij zat wel in m'n game als 16-jarig ventje Z'n stats weet ik niet precies meer.
Luc is in FM echt poep
pi_71853602
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 17:02 schreef JeroenV het volgende:
Ik probeer nu mijn eigen taktiek te maken, waarbij ik met drie spitsen voorin speel.
Hierbij zijn de buitenste een soort wingers, waarbij ze veel voorzetten richting de middelste spits moeten spelen.
Hoe kan ik dit het beste instellen? Ik heb nu Cross From: Deep en Cross Aim: Centre, ik gebruik geen Target Man.
Spelen die twee buitenste Forwards van je als Forward Centre of Forward Left/Right?

In een andere game speelde ik 3-4-3 met 3 Forwards Centre, maar dat liep elkaar maar wat voor de voeten. Te veel spelers in te weinig ruimte. Ik zou ze dus aan de buitenkant zetten
pi_71855780
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 17:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
Deep als je verdedigend speelt, Byline als je aanvallend speelt. Zou ik doen. En dan Aim op First Post.
Okay, en waarom? En wel of geen target man?
pi_71855834
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 17:35 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Spelen die twee buitenste Forwards van je als Forward Centre of Forward Left/Right?

In een andere game speelde ik 3-4-3 met 3 Forwards Centre, maar dat liep elkaar maar wat voor de voeten. Te veel spelers in te weinig ruimte. Ik zou ze dus aan de buitenkant zetten
Ze staan inderdaad gewoon als FC, maar ze scoren niet echt veel. Eens kijken of dit wel werkt.
pi_71856175
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:06 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Okay, en waarom? En wel of geen target man?
'Deep' is in deze een beetje verwarrend. Je denkt dat bedoeld wordt 'diep in het veld', dus ver voorin. Maar het betekent juist het tegenover gestelde: relatief ver van het vijandelijke doel af. Byline is hetzelfde als goal-line, en dus ver voorin. Speel je aanvallend, dan staan je spelers ver naar voren en kan dus rustig vanaf de 'Byline' (achterlijn) voorgezet worden. Speel je verdedigend, dan staan je spelers relatief minder ver naar voren en kun je beter vanaf 'Deep' voorzetten, omdat de loopafstand die je wingers dan moeten overbruggen kleiner is. (Immers, ze hoeven dan niet helemaal vanuit een verdedigende positie naar de achterlijn te dribbelen om voor te zetten.)

En targetman, tja tja, ik ben er niet zo'n fan van. Maar dat kan ook gewoon komen omdat ik em niet goed in mijn tactiek weet in te passen en liever niet wil dat mijn hele team sterk afhankelijk is van één grote sterke man voorin. En ik speel veel liever over de flanken (wat ook meer rendement oplevert imho). Maar anderen zullen hier anders over denken en wellicht tips hebben
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:45:58 #41
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71856757
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:13 schreef VonHinten het volgende:

[..]

30 oktober meende ik te lezen in het vorige topic?
Dat is correct en tevens juist..
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_71856774
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:45 schreef donroyco het volgende:

[..]

Dat is correct en tevens juist..
Volgens mij klopt het ook nog.
pi_71858581
Ik heb best een aardige spits, maar hij blijft maar van afstand schieten terwijl hij dat (nog) niet kan... Hoe leer ik hem dat af?
Patat Friet
pi_71858601
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:50 schreef ganzenherder het volgende:
Ik heb best een aardige spits, maar hij blijft maar van afstand schieten terwijl hij dat (nog) niet kan... Hoe leer ik hem dat af?
player interaction -> ask player to stop trying to shoot from distance. Of iets op die fiets.
pi_71858725
quote:

[ afbeelding ]
Haha nice, lekker 2044 ook, FM 2008?
pi_71858834
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:51 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

player interaction -> ask player to stop trying to shoot from distance. Of iets op die fiets.
En natuurlijk long shots op low en als hij weinig creative freedom, blijft hij voorin staan.
Ja, schrok je toch even he!
pi_71858897
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:51 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Dat probeerde ik al...Die optie stond er echter niet bij?

Ik kon hem wel vragen nóg vaker van afstand te schieten
Patat Friet
pi_71858948
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:01 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Dat probeerde ik al...Die optie stond er echter niet bij?

Ik kon hem wel vragen nóg vaker van afstand te schieten
Dan bij playerinstellingen shoot from distance schuifje naarl inks :p
pi_71859824
Spaanse supercup gewonnen, uit 2-2 tegen Barca, thuis 2 - 0 achter, 3-2 voor, 3 - 3 gelijk ( 93 minuut ) in de verlenging, 4 - 3 voor. 4 - 4 gelijk en in de 119 minuut de winnende treffer.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_71860473
Zo, naast York ook maar even een game met Feyenoord begonnen. Is ook wel weer eens leuk om met niet-regens te spelen voor de afwisseling. En Feyenoord is altijd leuk in FM
pi_71861098
Tss, ik word een beetje gek van Fabregas. Ik heb hem voor heel veel geld naar Real gehaald, maar hij presteert voor geen meter.
Bij Arsenal was hij wekelijks uitblinker en hij heeft natuurlijk duidelijk de kwaliteiten, maar het lukt maar niet.

Waarschijnlijk ligt het aan mijn systeem of instellingen voor hem, maar voor zover ik weet laat ik hem spelen zoals hij graag zou moeten willen. Maar hoger dan een 7 zit er niet in, laat staan scoren of assists geven.
pi_71862017
Me bij Weston-Super-Mare versterkt met Dion Dickoff, Rogier Knarren en Ramon Luijten
Verdere versterkingen zitten er niet in, zit boven mijn salaris budget en club staat nieuwe spelers niet toe
Zelfs toen ik maar 750 boven mijn budget zat werd het afgeblazen Maar als je er vervolgens 1000 onder zit kan je wel iemand van 14,500 aantrekken

Mijn doel wordt hoger dan 12e eindigen Afgelopen seizoen namelijk 12e
pi_71863732
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:15 schreef JeroenV het volgende:
Tss, ik word een beetje gek van Fabregas. Ik heb hem voor heel veel geld naar Real gehaald, maar hij presteert voor geen meter.
Bij Arsenal was hij wekelijks uitblinker en hij heeft natuurlijk duidelijk de kwaliteiten, maar het lukt maar niet.

Waarschijnlijk ligt het aan mijn systeem of instellingen voor hem, maar voor zover ik weet laat ik hem spelen zoals hij graag zou moeten willen. Maar hoger dan een 7 zit er niet in, laat staan scoren of assists geven.
Ik vind praktisch elke FM Fabregas te duur voor wat je aan m hebt.
pi_71868306
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:48 schreef MMUFC het volgende:
Me bij Weston-Super-Mare versterkt met Dion Dickoff, Rogier Knarren en Ramon Luijten

Welke competitie is dat? Ik heb Luijten in de Blue Square Premier gehaald, en hij heeft, op een goede reeks aan het einde van het 2e seizoen na, niet gebracht wat ik wilde. Nu sta ik 1e in de CC2, en speelt hij wel basis, maar volgend jaar gaat hij weg.

Heb veel meer gehad aan Terschegget, Pronk en Aslan op het middenveld
pi_71872025
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:41 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Ik vind praktisch elke FM Fabregas te duur voor wat je aan m hebt.
Idd alleen kopen als je geld over hebt. Heel veel geld welteverstaan
pi_71872448
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:30 schreef Akwableet het volgende:

[..]

Welke competitie is dat? Ik heb Luijten in de Blue Square Premier gehaald, en hij heeft, op een goede reeks aan het einde van het 2e seizoen na, niet gebracht wat ik wilde. Nu sta ik 1e in de CC2, en speelt hij wel basis, maar volgend jaar gaat hij weg.

Heb veel meer gehad aan Terschegget, Pronk en Aslan op het middenveld
Blue Square South.
Maar kan nu geen spelers meer halen
pi_71872645
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:11 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Blue Square South.
Op dit moment staat hij aan de top van de CC2 nog in de basis (kleine 7 gemiddeld geloof ik), dus je hebt er wel een goede aankoop aan. Ik had echter gehoopt dat het een superster zou worden, maar dat is niet gelukt
pi_71873647
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:11 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Blue Square South.
Ik heb nog een illustere game gehad met Blue Square North's Gainsborough Trinity

Om dat team de PL in te krijgen was -echt- een pokkekarwei
pi_71873761
Ik heb Vauxhall ooit nog eens onder mijn hoede gehad, en volgens mij naar de Cocacola 2 league gebracht. Toen had ik er, zoals zo vaak, geen zin meer in
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:54:45 #60
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_71875328

Kampioen in seizoen 2!
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
pi_71875670
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een leuke tactiek te maken die ook nog eens werkt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_71876403
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:03 schreef Sautor het volgende:
Ik heb Vauxhall ooit nog eens onder mijn hoede gehad, en volgens mij naar de Cocacola 2 league gebracht. Toen had ik er, zoals zo vaak, geen zin meer in
Als het goed is breng ik ze vanavond naar de CC1
pi_71877089
Waar letten jullie trouwens op wanneer je een nieuwe club kiest? Een club met een lage of juist hoge begroting? Een leuke/grappige/gekke/bijzondere clubnaam? Mooie clubkleuren? Een club uit een plaats waar je wel eens geweest bent? Of maak je gewoon willekeurig een keuze?

Ikzelf speel nu met Figline Valdarno uit Italië, waar ik ooit 4 maanden heb gewoond. Maar normaal gesproken let ik altijd op de clubkleuren en de naam van de club. En ik zoek altijd even op waar de plaats ligt, op de één of andere manier heb ik altijd een voorkeur voor een plaats aan de kust. Tja, het zegt natuurlijk helemaal niets, maar toch
pi_71877742
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:56 schreef Winski05 het volgende:
Waar letten jullie trouwens op wanneer je een nieuwe club kiest? Een club met een lage of juist hoge begroting? Een leuke/grappige/gekke/bijzondere clubnaam? Mooie clubkleuren? Een club uit een plaats waar je wel eens geweest bent? Of maak je gewoon willekeurig een keuze?

Ikzelf speel nu met Figline Valdarno uit Italië, waar ik ooit 4 maanden heb gewoond. Maar normaal gesproken let ik altijd op de clubkleuren en de naam van de club. En ik zoek altijd even op waar de plaats ligt, op de één of andere manier heb ik altijd een voorkeur voor een plaats aan de kust. Tja, het zegt natuurlijk helemaal niets, maar toch
Club uit een plaats waar ik geweest ben.. soms.. ben alleen nooit bij Fiorentina begonnen, maar wel bij Espanyol
Verder leuke namen ook wel eens(zie Weston-super-mare )

Verder moeten clubs mij gewoon aanspreken. Of clubs waar ik in eerdere versies succes mee had probeer ik dan in latere versies ook eens(FH(Ijsland), Partizan(Servie)).
En natuurlijk favoriete clubs zoals PSV, Hartlepool United..
pi_71878363
Hoe lang doen jullie over een seizoen?
pi_71878534
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:43 schreef Rorata het volgende:
24 uur :-(
Wie nooit het onmogelijke probeert, zal het mogelijke nooit bereiken
pi_71878818
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een leuke tactiek te maken die ook nog eens werkt
Heb je de Tactical Theorems and Frameworks gelezen?
pi_71880706
quote:
Ligt er aan hoeveel tijd ik heb.

tvp
It Never Hurts To Help!
pi_71880783
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:12 schreef -Willempie- het volgende:

[..]

Ligt er aan hoeveel tijd ik heb.

tvp
Ik denk dat het bij mij ook niet zoveel zal verschillen van 24 speluren
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:19:26 #70
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71886020
quote:

Ik ben nu met Leeds United, ben er een keertje geweest en toen helemaal verliefd op geworden.
Ik wilde een club managen in een leuk land, met potentie in een lagere divisie. Leeds voldeed aan mijn verwachtingen
quote:
Een week ofzo. Ligt eraan hoeveel tijd ik heb, en het feit dat hoe verder ik kom hoe langzamer het laden gaat heb ik het idee

[ Bericht 16% gewijzigd door BruggiKeane op 14-08-2009 21:24:35 ]
pi_71886155
quote:

Ik speel altijd één of meerdere keren met Feyenoord, omdat dat nou eenmaal mijn club is. Ook kies ik vaak voor de clubs met veel historie, zoals Leeds en ik wil nog een keer met Notts County spelen.
Verder speel ik nooit met absolute topteams, ik vind er geen bal aan, het is juist kicken om te zien dat je kneuzenclub steeds groter wordt en steeds betere spelers kan kopen!
Clubkleuren of waar het ligt kan me echt niets boeien
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:21:19 #72
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_71887920
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:55 schreef BertMaalderink het volgende:
Zo, naast York ook maar even een game met Feyenoord begonnen. Is ook wel weer eens leuk om met niet-regens te spelen voor de afwisseling. En Feyenoord is altijd leuk in FM
iedere keer als ik met Feyenoord speel gaat het dramatisch..

terwijl het met andere ploegen altijd wel redelijk tot goed gaat.

erg frustrerend!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:26:33 #73
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_71888097
quote:

Als er een nieuwe FM komt eerst met Ajax een paar seizoenen, daarna met een gevallen topclub, zoals Leeds, Newcastle, Alavés, 1860 München o.i.d.
pi_71897047
quote:

Het is ook leuk om werkloos te beginnen en je eigen carriere op te bouwen.
pi_71897584
Ik kan Steam niet meer in en nu kan ik niet spelen Hij kan geen connectie maken ofzo.

Kan je niet zonder Steam spellen?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_71897863
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:52 schreef Basje_B het volgende:
Ik kan Steam niet meer in en nu kan ik niet spelen Hij kan geen connectie maken ofzo.

Kan je niet zonder Steam spellen?
Ik heb het nog niet getest, maar misschien zal het zo werken:
quote:
I have a vista laptop and i have just descovered a way of playing football manager 2009 without having to log into steam.

to do this go to my computer, Vista (c:), program files, steam, steamApps, Common, football manager 2009 and click on the file fm.

It comes up with an error saying steam is already running and then the game opens and u can play without loging into steam. How cool is that!!

I did this because everytime i tryed to log into steam it said access denied.
edit: normaal gezien zou het moeten werken
pi_71897919
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:08 schreef Vilano het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet getest, maar misschien zal het zo werken:
[..]

Je bent de beste. Het werkt. Thanks
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_71897962
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:11 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Je bent de beste. Het werkt. Thanks
Super
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:19:56 #79
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71898075
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:22 schreef Rorata het volgende:

Het is ook leuk om werkloos te beginnen en je eigen carriere op te bouwen.
Hoe dan? Wachten tot er iemand je vraagt terwijl je 0,0 ervaring hebt?
pi_71898830
ik speel nooit via steam ?
heb het toen gelijk van me pc afgegooid.
na de registratie en al het spelen gaat prima
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
pi_71898841
tvp...

binnenkort weer eens verder met Farsley Celtic.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:30:02 #82
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71899495
Kut vragen altijd. Newcastle heeft zijn trainer ontslagen en nu willen ze mij hebben.
Krijg je zo`n gekke vraag met drie optie`s. Ik weiger commetaar te geven of ik intresse heb.
Druk dus op die knop, komt er een bericht dat ik wel intresse heb. Nu is de leiding dus boos

Ik heb gelukkig een savegame pas opgeslagen, net van Liverpool gewonnen en Arsenal verloren.
Ff kijken hoe het nu verder gaat....
pi_71902729
haha ik heb ook farsley als team.. nu gepromoveerd naar de blue square premier.. loopt alleen kut nu en maar hopen dat ik niet degradeer Niemand wilt verhuurd worden aan farsley, en kopen is al helemaal onmogelijk met 15k..gewoon niemand die er naar toe wilt komen.. nu maar een scout gehaald, kijken of dat helpt
pi_71902787
Ajax staat bij mij op de 15e plek
pi_71903145
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:01 schreef MMootje het volgende:
haha ik heb ook farsley als team.. nu gepromoveerd naar de blue square premier.. loopt alleen kut nu en maar hopen dat ik niet degradeer Niemand wilt verhuurd worden aan farsley, en kopen is al helemaal onmogelijk met 15k..gewoon niemand die er naar toe wilt komen.. nu maar een scout gehaald, kijken of dat helpt
Ik ben met Braintree van BSS naar CCL2 gepromoveerd en heb nog nooit betaald voor een speler
pi_71907103
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:19 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

Hoe dan? Wachten tot er iemand je vraagt terwijl je 0,0 ervaring hebt?
de amateurs in Engeland willen je wel,

even omhoog werken en dan word je misschien door een andere club gevraagd.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:38:53 #87
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71907771
Hoe zit dat met de aflopende contracten van Engelse spelers, wanneer kan ik ze benaderen?
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_71907810
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:38 schreef donroyco het volgende:
Hoe zit dat met de aflopende contracten van Engelse spelers, wanneer kan ik ze benaderen?
Als de contracten zijn afgelopen
pi_71907841
De screens van FM2010 zijn nog wel even wennen hoor.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:43:07 #90
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71907849
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:41 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als de contracten zijn afgelopen
Niet
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:43:41 #91
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71907861
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:42 schreef sjimz het volgende:
De screens van FM2010 zijn nog wel even wennen hoor.
Het is meer naar een andere indeling, maar ik denk dat dat nog wel te veranderen valt door middel van skins (en het is WIP hè )
pi_71907874
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:43 schreef donroyco het volgende:

[..]

Niet
Bij mij wel
pi_71912990
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:23 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ik ben met Braintree van BSS naar CCL2 gepromoveerd en heb nog nooit betaald voor een speler
Mijn Braintree ook niet, alleen maar gratis clubloze Nederlanders.
pi_71916572
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 01:20 schreef Rorata het volgende:

[..]

Mijn Braintree ook niet, alleen maar gratis clubloze Nederlanders.
Ik heb ook wel een aantal Britten gehaald.

Na iets meer dan 15 wedstrijden net onder de playoffs in de CCL2. Mijn maar half geprofessionaliseerde selectie (ik heb geen geld meer om de andere contracten op te waarderen) kan aardig meekomen, maar meer ook niet. Overigens doe ik het financieel meer dan aardig, ik heb dit seizoen al ruim 100k winst gemaakt ondanks dat ik 70k p/j boven het salarisbudget zit.
  zondag 16 augustus 2009 @ 12:00:00 #95
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_71916951
Heb met mijn club in de BSP nog geen enkele Nederlander gehaald. Wel gepoogd Sieme Zijm op een vrije transfer binnen te halen, maar dat lukte niet. Hij koos liever voor Excelsior Maassluis.

In de competitie gaat het tot nu toe nog niet zo lekker. Zes wedstrijden gespeeld, vier punten. Ver onder de maat dus. Denk dat het elftal nog ingespeeld moet raken o.i.d. Zitten enkele nieuwe, betere aankopen, bij.
Elite
Tegen TTIP
pi_71917203
Hm, Notts County lijkt me als het zo doorgaat een leuke club om FM2010 mee te beginnen, speelt in CCL2 dacht ik en is overgenomen door een bedrijf uit het Midden-Oosten en lijken flink wat geld te hebben. Normaal heb ik het niet zo op het hebben van veel geld vanaf het begin, maar omdat de club in de CCL2 speelt is het misschien wel leuk om eens te doen
pi_71917347
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:10 schreef Jorwol het volgende:
Hm, Notts County lijkt me als het zo doorgaat een leuke club om FM2010 mee te beginnen, speelt in CCL2 dacht ik en is overgenomen door een bedrijf uit het Midden-Oosten en lijken flink wat geld te hebben. Normaal heb ik het niet zo op het hebben van veel geld vanaf het begin, maar omdat de club in de CCL2 speelt is het misschien wel leuk om eens te doen
Met Kasper Schmeichel oa in de ploeg moet dat minstens 2 jaar heel makkelijk zijn
pi_71917697
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:16 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Met Kasper Schmeichel oa in de ploeg moet dat minstens 2 jaar heel makkelijk zijn
Boeie, leuk ploegje om alle nieuwe features mee uit te proberen zonder al te veel uitdaging
pi_71917763
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:28 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Boeie, leuk ploegje om alle nieuwe features mee uit te proberen zonder al te veel uitdaging
Dat wel ja.
  zondag 16 augustus 2009 @ 12:59:44 #100
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_71918849
Wou newcastle weer naar de premier league brengen, dat is toch beetje te makkelijk, dus heb ik gekozen voor de overstap naar Fc Gombak in Indonesie.
En toen werd het huilen
Xbox360 gamertag : Buffeljezus
  zondag 16 augustus 2009 @ 13:57:43 #102
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_71921007
Woei, mijn eerste Nederlander binnen. Oud-Feijenoorder Mitchell Schet, die meteen de allerbeste speler van mijn ploeg wordt.
Elite
Tegen TTIP
pi_71924056
Jaaaaaaa, op naar de CC1 met Vauxhall. Volgens de media zou ik 24e worden.

Na een wervelende start, met topaankoop Wiljan Pluim aan het roer voor een geweldig Vauxhall, kwam er na een wedstrijd of 15 een kleine terugval, en moest ik het doen met een 5e plek. Dit had mede te maken met een blessure voor mijn sterren Terschegget, Pronk en Pluim. Bij terugkomst brak Pluim een been, en zou er 11 maanden uitliggen. Tot overmaat van ramp kreeg ook Assouiki een blessure van 5 maanden, en was ik overgeleverd aan mijn reserve spitsen duo. Vooral Ademeno kreeg het flink op de heupen, en loodste me naar de eerste plek in de winter, zodat ik Wright kon kopen als versterking.

De goede reeks voor de winterstop zou zich doorzetten tot heden, met 21 wedstrijden zonder verlies, en thuis heb ik het hele seizoen nog niet verloren.

Toch moet ik nog flink versterken deze zomer.
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:39:13 #104
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71924303
Kampioen met Torquay United En dus promotie afgedwongen naar de Premier League . Het was erg spannend het laatste halfjaar, ik dacht niet dat ik de inhaalrace met de koploper nog positief kon afsluiten, maar toch gelukt Als 'dank' krijg ik van mijn bestuur een nieuwe stadion ter waarde van 26 miljoen euro (in leningen). Het biedt plaats aan iets meer dan 16K mensen.. Voor het komende seizoen heb ik een riant salarisbudget (110K tegenover 43K afgelopen jaar) en een prima transferbudget (ruim 12M), het probleem is alleen dat niet iedereen op een transfer naar Torquay zit te wachten. Desondanks toch Billy Sharp (held uit FM07 ) gratis weten aan te trekken, zodat ik het volledige transferbudget nog heb..

@ Dein_Gesicht, Nicklas Bendtner wilde niet komen, de rotzak

Iemand nog een ideetje voor een zeer solide en goede verdediger? Mag uiterlijk 4 miljoen euro kosten (seizoen 2012/3013)
pi_71925401
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:39 schreef donroyco het volgende:
(seizoen 2012/3013)
FM-Junk.
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:29:51 #106
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71925432
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:28 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

FM-Junk.
whehe, mijn ogen vallen dicht Nog een centrale middenvelder-tip die ik ook op het probeerlijstje kan zetten? Moet een goede pass/mentale stats hebben
pi_71925454
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 16:28 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

FM-Junk.
Ik zit in 2016/2017
pi_71926957
Ik ben het spel weer eventjes beu. Ga over een tijdje wel weer eens verder. Voorlopig maar weer even zelf de poppetjes besturen in fifa en pro evo
  zondag 16 augustus 2009 @ 17:52:43 #109
266393 BarneyStinsonn
It's going to be legendar
pi_71927259
Begonnen met Fortuna Sittard, wat een hel daar in Sittard
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:40:00 #110
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_71929542
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:52 schreef BarneyStinsonn het volgende:
Begonnen met Fortuna Sittard, wat een hel daar in Sittard
Op zich wel lekker, alles verkopen, talenten halen/huren, daar zit juist een lekkere uitdaging in.

Net met Aláves voor de 2e keer de wereldbeker gewonnen.
  zondag 16 augustus 2009 @ 20:41:16 #111
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71930955
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:02 schreef Dancin_Rhino het volgende:
Wou newcastle weer naar de premier league brengen, dat is toch beetje te makkelijk, dus heb ik gekozen voor de overstap naar Fc Gombak in Indonesie.
Indonesie

Ik ben benieuwd hoe je het doet.
pi_71933964
Is het normaal dat je niet alle eigenschappen van een speler kan zien? Mijn assistent raadde een speler aan maar ik kan slechts een paar attributen van hem bekijken. Erg irritant
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_71934484
M'n PC is tijdens mijn vakantie overleden waardoor ik niet verder kan
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:20:50 #114
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_71934486
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Is het normaal dat je niet alle eigenschappen van een speler kan zien? Mijn assistent raadde een speler aan maar ik kan slechts een paar attributen van hem bekijken. Erg irritant
dat is normaal.
wanneer je hem scout zal je meer/ alles kunnen zien.
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:35:47 #115
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71935057
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je kan als je het spel start instellen of je eigenschappen wilt verbergen of niet.
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:45:34 #116
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_71935429
quote:
Kampioen met Torquay United En dus promotie afgedwongen naar de Premier League . Het was erg spannend het laatste halfjaar, ik dacht niet dat ik de inhaalrace met de koploper nog positief kon afsluiten, maar toch gelukt Als 'dank' krijg ik van mijn bestuur een nieuwe stadion ter waarde van 26 miljoen euro (in leningen). Het biedt plaats aan iets meer dan 16K mensen.. Voor het komende seizoen heb ik een riant salarisbudget (110K tegenover 43K afgelopen jaar) en een prima transferbudget (ruim 12M), het probleem is alleen dat niet iedereen op een transfer naar Torquay zit te wachten. Desondanks toch Billy Sharp (held uit FM07 ) gratis weten aan te trekken, zodat ik het volledige transferbudget nog heb..

Iemand nog een ideetje voor een zeer solide en goede verdediger? Mag uiterlijk 4 miljoen euro kosten (seizoen 2012/3013)
Netjes hoor.

Mag ik een screentje van de competitiegeschiedenis en je huidige selectie?
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:51:36 #117
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_71935654
ik vind het juist veel leuker als sommige eigenschappen verborgen zijn bij sommige spelers.
pi_71941546
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:35 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

Je kan als je het spel start instellen of je eigenschappen wilt verbergen of niet.
Kan dat alleen bij het maken van een nieuw spel of ook als je al bezig bent? Bij instellingen kan ik het nergens vinden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_71942289
quote:

Ik zei toch -> Bendtner moet je niet.

Qua verdediger -> Probeer Paletta (of Palleta, weet ik veel) eens. Speelt in mijn game ergens in brazilie, heb ik voor uit mn kupke 3.5 miljoen binnen weten te hengelen. Maar dat was wel n seizoen of 2 eerder dan waar jij nu zit, dus of ie nog altijd zo relatief goedkoop is, weet ik niet. Vermaelen doet t in mijn game in de Premier League ook goed (Gekocht door Arsenal in 2011 )
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:49:28 #120
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_71942489
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:37 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]
Qua verdediger -> Probeer Paletta (of Palleta, weet ik veel) eens. Speelt in mijn game ergens in brazilie, heb ik voor uit mn kupke 3.5 miljoen binnen weten te hengelen. Maar dat was wel n seizoen of 2 eerder dan waar jij nu zit, dus of ie nog altijd zo relatief goedkoop is, weet ik niet. Vermaelen doet t in mijn game in de Premier League ook goed (Gekocht door Arsenal in 2011 )
Vermaelen komt in mijn spel ook altijd bij Arsenal terecht. Hoezo niet realistisch?
Elite
Tegen TTIP
pi_71942565
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Kan dat alleen bij het maken van een nieuw spel of ook als je al bezig bent? Bij instellingen kan ik het nergens vinden.
Alleen bij het maken van een nieuw spel
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:40 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik ben het spel weer eventjes beu. Ga over een tijdje wel weer eens verder. Voorlopig maar weer even zelf de poppetjes besturen in fifa en pro evo
Jaa, doe ik ook altijd als ik fm wat beu ben
pi_71943003
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:49 schreef Happel het volgende:

[..]

Vermaelen komt in mijn spel ook altijd bij Arsenal terecht. Hoezo niet realistisch?
C. Ronaldo gaat 9 van de 10 keer ook naar Real Madrid. Dit spel is eng zeg ik je.
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:32:49 #123
266393 BarneyStinsonn
pi_71943352
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:40 schreef kevin33 het volgende:

[..]

Op zich wel lekker, alles verkopen, talenten halen/huren, daar zit juist een lekkere uitdaging in.

Net met Aláves voor de 2e keer de wereldbeker gewonnen.
Ben ik ook mee bezig, heb het halve middenveld van jonh Ajax gehuurd(Donald, Anita en vd Heijden) en daarbij nog 2 spitsen gehuurd. Maar het probleem is dat de speler die het meest op mijn begroting drukt maar niet weggekocht wilt worden, ondanks de interesse van vele clubs!
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:46:17 #124
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_71947070
Mijn 5e seizoen bij Ajax gaat heerlijk. Ik heb de nationale titel in de 33e speelronde veiliggesteld. Verder sta ik nog in de nationale bekerfinale (vs Heracles, overgekocht door een rijke Sloveen, dus dat wordt geen walk-over) en in de Champions League finale (vs Internazionale).

Ik kan dus de treble nog pakken dit seizoen!
pi_71947482
Ik zit nu in 2016/2017, en heb voor het eerst echt het gevoel dat mijn team super draait. Heb 24 wedstrijden gespeeld, 55 doelpunten voor, 7 tegen, en sta natuurlijk aan kop.

Europees ben ik zeker niet de mindere en de beker is een zekerheidje. Enige wat ik nu wil gaan doen is mijn financieen wat op orde krijgen, mijn trainingen op 7 sterren krijgen (wat bijna nooit lukt), en mijn team vernederlandsen.
pi_71948607
Welk team heb je, Scorpie?
pi_71948961
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:41 schreef VonHinten het volgende:
Welk team heb je, Scorpie?
Heerenveen nog steeds. Zal vanavond wat screenies posten!
pi_71949409

Dit seizoen alles gewonnen wat er te winnen valt met Ajax

Lewandowski was de grote man in de CL finale met 4 goals in een wedstrijd die ik 5-1 won van Internazionale. Binnen drie minuten stond het al 2-0 en binnen een half uur 4-1. Overigens is Lewandowski het hele seizoen al dé man, met 42 goals in 42 wedstrijden!
pi_71950019
Lewandowski zit ook bij mij in het team alleen hij speelt nauwelijks.
Aguero, Milevskiy en Andre Fortes krijgen bij mij de voorkeur.
pi_71951003
Ik heb Lewandowski gehad, maar verpatst aan Portsmouth (met dikke winst!). En ook daar valt ie gruwelijk hard door de mand. Iets van 20 wedstrijden, 4 goals

Voor de winst wat ik op Lewandowski heb gekrege heb ik wel Bendtner aan kunnen schaffen, mijn huidige topscorer (en nummer 2 scorer van de Premier League)

Zo heeft ie tenminste iets goed gedaan voor Leeds.
pi_71951228
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:06 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Ik heb Lewandowski gehad, maar verpatst aan Portsmouth (met dikke winst!). En ook daar valt ie gruwelijk hard door de mand. Iets van 20 wedstrijden, 4 goals

Voor de winst wat ik op Lewandowski heb gekrege heb ik wel Bendtner aan kunnen schaffen, mijn huidige topscorer (en nummer 2 scorer van de Premier League)

Zo heeft ie tenminste iets goed gedaan voor Leeds.
Ik speel ook met Leeds.
Welk jaar zit je en mag ik je selectie eens zien?
pi_71951455
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:14 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik speel ook met Leeds.
Welk jaar zit je en mag ik je selectie eens zien?
Ik zit in eind 2014 of begin 2015. Zodra ik thuis ben zal ik wel wat screenies online slingeren.
pi_71951533
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:23 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Ik zit in eind 2014 of begin 2015. Zodra ik thuis ben zal ik wel wat screenies online slingeren.
Ik zit in eind 2015.
Heb al een aardig prijzenlijstje opgebouwd.
2 keer landskampioen, 1 keer de FA cup, 2 keer de Engelse SuperCup, 2 keer de CL, keer de Europese Super Cup en 1 keer de Wereldbeker.
pi_71951537
Correctie. Vond nog een screenie in t vorige topic, en de selectie is niet veranderd

Alberto de la Torre is een regen, daar hoef je je dus niks van aan te trekken. Voor de rest ben ik altijd best hondstrouw aan mijn eigen spelers. Ik zal deze spelers allemaal proberen te behouden, totdat ze echt te oud zijn. Dan moet zn (britse) opvolger uit eigen jeugd moeten komen. Ik ben namelijk heel actief met het scouten in de britse jeugd
pi_71951570
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:25 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik zit in eind 2015.
Heb al een aardig prijzenlijstje opgebouwd.
2 keer landskampioen, 1 keer de FA cup, 2 keer de Engelse SuperCup, 2 keer de CL, keer de Europese Super Cup en 1 keer de Wereldbeker.
Ik heb momenteel binnen:
1 x Kampioen Coca Cola League 1
1 x Kampioen Coca Cola Championship
2 x Kampioen Premier League
1 x UEFA Cup
1 x FA Cup

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 15:29:01 ]
pi_71951605
Ow ja de League 1 en Championship heb ik ook gewonnen.
pi_71951653
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:28 schreef sjimz het volgende:
Ow ja de League 1 en Championship heb ik ook gewonnen.
En ik bedenk me net dat ik ook 1 keer de Supercup heb gewonnen
Heb ondertussen ook een stadionuitbreiding gekregen. Er passen nu 75.000 man in mijn toko. Financieel sta ik ijzersterk (7e rijkste club v/d wereld)
pi_71951734
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:30 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

En ik bedenk me net dat ik ook 1 keer de Supercup heb gewonnen
Heb ondertussen ook een stadionuitbreiding gekregen. Er passen nu 75.000 man in mijn toko. Financieel sta ik ijzersterk (7e rijkste club v/d wereld)
Ik ben de 4e rijkste club ter wereld.

Individuele screens op aanvraag natuurlijk.
Sterspelers zijn Aguero, Dahmen en Baker.
pi_71951830
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:33 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik ben de 4e rijkste club ter wereld.
[ afbeelding ]

Individuele screens op aanvraag natuurlijk.
Sterspelers zijn Aguero, Dahmen en Baker.
Ik hou mijn selectie graag smal. Ik zou nooit zo'n grote selectie nemen. Maar dat is ieder voor zich uiteraard.
Ik zat eerst te denken om ook Bendtner te verkopen, en geld in een -echt- grote naam, zoals b.v. Aguero te stoppen. (ik speelde eerst 4-5-1/4-3-3, met maar 1 centrumspits, en Bendtner scoorde amper.)

Toen kwam Meneer Ireneu in de winterstop ernaast staan, en toen ontpopte die 2 zich tot de meest trefzekere spitsen van de League. Bendtner stond voor de winterstop op like 15 wedstrijden, 2 goals. Kwam uiteindelijk op 18 goals alleen al in de League terecht, in totaal 27 goals. 2e in de topscorerslijst achter Torres. Irineu wist in die halve seizoenshelft er ook 14 in te tikken. Ik heb geen Aguero nodig
pi_71951916
Ik heb graag een selectie die wat blessures op kan vangen.
Handig als je veel wedstrijden moet spelen.
En Dahmen is echt de beste speler die ik ooit heb meegemaakt
pi_71952111
Miquel Veloso contractvrij binnentikken... Deze transferperiode kan nu al niet meer stuk.
pi_71952186
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:39 schreef sjimz het volgende:
Ik heb graag een selectie die wat blessures op kan vangen.
Handig als je veel wedstrijden moet spelen.
En Dahmen is echt de beste speler die ik ooit heb meegemaakt
Is dat n regen? Of een joekel van een talent die ik gewoon nog nooit gezien heb?
pi_71952203
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:46 schreef VonHinten het volgende:
Miquel Veloso contractvrij binnentikken... Deze transferperiode kan nu al niet meer stuk.
Dat is een koopje zeg
pi_71952230
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:37 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Ik hou mijn selectie graag smal. Ik zou nooit zo'n grote selectie nemen. Maar dat is ieder voor zich uiteraard.
Ik zou ook het liefst maar 11 spelers in mijn selectie hebben, maar blessures, schorsingen, nationaal bekervoetbal, internationaal bekervoetbal én interlands maken dat natuurlijk onmogelijk heh
pi_71952301
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:50 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ik zou ook het liefst maar 11 spelers in mijn selectie hebben, maar blessures, schorsingen, nationaal bekervoetbal, internationaal bekervoetbal én interlands maken dat natuurlijk onmogelijk heh
ik pak een selectie van 18 man. Mocht ik een vage blessuregolf hebben, dan moet ik maar wat veelbelovende jonkies speeltijd gunnen.
pi_71952433
Wat ik trouwens echt vage kak vind: Zuculini. In een andere game gekocht met PSV. alhoewel ik hem 3/4 seizoenen lang in de basis liet staan als ie kon lopen, hij groeide echt amper.

Bij Leeds is hij nu 's werelds meestbelovende def mid. Hij laat Mascherano als een schoothondje uitzien, niet normaal die gast. Barcelona zit ook al constant achter m aan & heeft een bod op tafel gelegd van 50 miljoen. Ik weiger ze lekker. Hij klaagt ook niet, heeft helemaal geen interesse in Barcelona en is hondstrouw aan Leeds
pi_71952503
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:48 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Is dat n regen? Of een joekel van een talent die ik gewoon nog nooit gezien heb?
Belgische regen.
Voor 25 miljoen euro overgenomen van l'OM.
pi_71952517
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:00 schreef sjimz het volgende:

[..]

Belgische regen.
Voor 25 miljoen euro overgenomen van l'OM.
[ afbeelding ]
Wat zijn dat voor een absurde stats te-ring zeg.
pi_71952584
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:01 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Wat zijn dat voor een absurde stats te-ring zeg.
Ja dat was ook toen ik hem zag
Aguero er trouwens voor 5 maanden uit met een beenbreuk.
pi_71952665
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:03 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik post straks wel een screenie van Zuculini, die vond ik ook al belachelijk sterk (vooral als ik m vergeleek met mijn PSV game, toen ie geen enkele stat boven de 15 had
pi_71952736
Die Dahmen, godallemachtig
pi_71953161
Dat is niet leuk meer. Zal zo ff 2 regens van mij posten
pi_71953357
Dahmen

Heb een tijdje niet gepost door het lekkere weer, maar nu weer aan de fm Aldus nog bezig met me 1e seizoen in de PL met Staines Town, na 12 wedstrijden op een 8e plaats(1-1 thuis tegen chelsea, waarin zij scoorden in de blessuretijd en een 2-0 overwinning op arsenal). Krijg volgend jaar een nieuw stadion, wat wel handig is aangezien er maar 2k mensen in dit krot passen, en een paar honderd kunnen zitten
pi_71954420
Gisteren een game opgestart met Barnet, pas halverwege voorbereiding maar Dirk Jan Derksen en Ravensbergen aan weten te trekken tot nu toe. Fabio op loan voor een jaar dus vanavond eens kijken wat we er mee kunnen behalen .

Edit: Wist niet eens dat Arsenal mijn feeder club was, zojuist geprobeerd om Song en Barazite te huren. De eerste wou (natuurlijk) niet maar de 2e wel . Zo moet een promotie toch wel haalbaar zijn .

[ Bericht 38% gewijzigd door Superheld op 17-08-2009 18:32:02 ]
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_71961873

Zuculini

Tevens: een dikke WAT DE NEUK is toepasselijk, uit eigen jeugd:

Overpowered much? Om het nog mooier te maken:

Zn positions passen niet eens boven zn naam, de resolutie is er te laag voor

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 21:11:40 ]
pi_71962049
De tering, die gozer kan overal spelen
pi_71962117
Grappige was, ik kon m nog helemaal niet, ookal kwam ie uit eigen jeugd

Toen een flink aantal grote ploegen (Man Utd, Chelsea, Arsenal, Valencia, Barca en Inter) op m begonnen te bieden ben ik es gaan kijken wie dat jochie in mijn jeugd dan toch wel niet was
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:20:59 #159
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71962392
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:03 schreef sjimz het volgende:

Hoe heb je hem gevonden? Gescout door je scouts of gewoon zelf toevalig?
Deze regen is echt meesterlijk. Die van Dein_Gesicht trouwens ook
pi_71962451
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:20 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

Hoe heb je hem gevonden? Gescout door je scouts of gewoon zelf toevalig?
Deze regen is echt meesterlijk. Die van Dein_Gesicht trouwens ook
Ik moest tegen Olympique Marseille spelen waar hij toen onder contract stond.
pi_71962479
Heeft er misschien iemand een lijst van (goedkope) supertalenten die na een paar jaar supergoed worden?
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:23:40 #162
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_71962596
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Heeft er misschien iemand een lijst van (goedkope) supertalenten die na een paar jaar supergoed worden?
Rodney Sneijder (check screenie in t vorige topic als je n globaal idee wilt hebben)
Lewandowski kan
Wijnaldum
Aquino
Laurito
Zuculini

Dus.
pi_71962716
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:25 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Rodney Sneijder (check screenie in t vorige topic als je n globaal idee wilt hebben)
Lewandowski kan
Wijnaldum
Aquino
Laurito
Zuculini

Dus.
Dank u. Heb jaren geen FM meer gespeeld maar weet nog wel hoe tof het was om goedkoop geweldige spelers aan te trekken
pi_71962797
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dank u. Heb jaren geen FM meer gespeeld maar weet nog wel hoe tof het was om goedkoop geweldige spelers aan te trekken
Wel zeer afhankelijk van je trainingen/jeugdcoaches. Deze game was meneer Sneijder geniaal...ik heb ook games gehad waarin ie pauper was.
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:31:20 #166
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71962866
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:29 schreef Dein_Gesicht het volgende:

Wel zeer afhankelijk van je trainingen/jeugdcoaches. Deze game was meneer Sneijder geniaal...ik heb ook games gehad waarin ie pauper was.
Ja, bij mij speelt hij bij RBC op de bank
pi_71962920
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:29 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Niet alleen van de trainingen, ze hebben een random PA dus een game kunnen ze goed worden en in de andere game is hij veel minder.
pi_71962964
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:32 schreef sjimz het volgende:

[..]

Niet alleen van de trainingen, ze hebben een random PA dus een game kunnen ze goed worden en in de andere game is hij veel minder.
True, dat zal ook t geval zijn met Zuculini. Ene moment was ie net zo goed als Sno, dit keer is ie meesterlijk
pi_71963126
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:32 schreef sjimz het volgende:

[..]

PA?
pi_71963186
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

PA?
Potential Ability...hoe goed ze kunnen worden.

Kunnen dikgedrukt omdat het natuurlijk afhankelijk is van heel veel factoren (blessures, speeltijd, training, coaches e.d.)
pi_71963187
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

PA?
Potential Ability.
pi_71963243
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:38 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Potential Ability...hoe goed ze kunnen worden.

Kunnen dikgedrukt omdat het natuurlijk afhankelijk is van heel veel factoren (blessures, speeltijd, training, coaches e.d.)
Dus een levensgroot talent IRL kan door de random PA in FM blijven steken op een matige speler? Dat is wel heel erg triest voor een spel dat realisme hoog in het vaandel heeft
pi_71963263
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dus een levensgroot talent IRL kan door de random PA in FM blijven steken op een matige speler? Dat is wel heel erg triest voor een spel dat realisme hoog in het vaandel heeft
Ze hebben wel een bepaalde ondergrens die nog steeds goed is hoor.
pi_71963328
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Net als in het echt eigenlijk...
pi_71963379
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:40 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ze hebben wel een bepaalde ondergrens die nog steeds goed is hoor.
Dat dus. je hebt bepaalde PA 'schalen' waar een speler in komt. Niet dat het potential ability alles tussen 10 en 100% kan zijn (ff simpel uitgedrukt.)

Een speler die ws wel een grote gaat worden, zal dan b.v. tussen de 80% en 90% van de mogelijke PA zitten.
pi_71963416
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:41 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Net als in het echt eigenlijk...
Natuurlijk, maar de potentie die iemand bezit verandert niet, dat het er door omstandigheden niet uitkomt is iets anders
pi_71963438
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:42 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Dat dus. je hebt bepaalde PA 'schalen' waar een speler in komt. Niet dat het potential ability alles tussen 10 en 100% kan zijn (ff simpel uitgedrukt.)

Een speler die ws wel een grote gaat worden, zal dan b.v. tussen de 80% en 90% van de mogelijke PA zitten.
Ah ok, maar dat strookt dus niet helemaal met het verhaal van een Sneijder die bij RBC op de bank zit
pi_71963466
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ah ok, maar dat strookt dus niet helemaal met het verhaal van een Sneijder die bij RBC op de bank zit
Jawel. Want er zijn nog altijd de andere factoren. Speeltijd, trainingen, coaches, blessures etc (waardoor hij op een belangrijk moment in zijn groei geremt kan worden in zijn ontwikkeling)
pi_71963473
quote:

[..]

Ook dat kan.
PA hoeft niet altijd gehaald te worden door een speler.
Misschien heeft hij weinig wedstrijden gespeeld waardoor hij zich niet heeft kunnen ontwikkelen.
pi_71963534
Trouwens...op welke schaal staan de CA en PA? Speel FM sinds FM2005 en ik heb echt geen flauw idee van 0 tot 100?
pi_71963557
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:46 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Trouwens...op welke schaal staan de CA en PA? Speel FM sinds FM2005 en ik heb echt geen flauw idee van 0 tot 100?
200
pi_71963657
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:46 schreef sjimz het volgende:

[..]

200
Oh...k. Nooit geweten
Nooit echt bezig geweest met zelf databases maken etc, dus dan kom je die fratsen niet tegen. Ik vertrouw gewoon 100% op mn water en mn scouts
pi_71963778
Ik dacht PA voor Personal Assistant stond
pi_71963806
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:51 schreef Sautor het volgende:
Ik dacht PA voor Personal Assistant stond
Ook n leuke

Wat ik mis....bij die persconferenties...ik kan nou nooit echt de Mourinho uithangen Nu laat ik ze maar allemaal door de assistent doen.
pi_71963886
Tering die Wellard. Zulke regens kom ik echt never nooit niet tegen, terwijl ik toch best intensief (zelf) scout.
pi_71964099
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:54 schreef VonHinten het volgende:
Tering die Wellard. Zulke regens kom ik echt never nooit niet tegen, terwijl ik toch best intensief (zelf) scout.
Is ook een nieuwe voor mij hoor. Had er eentje die volgens mij nog net iets absurder was in FM2006...maar dit is de eerste keer dat ik zoiets vind in 2009. Dat ie dan ook nog in mn eigen jeugd opduikt maakt t helemaal n grap
pi_71964204
Ik had ook in mijn team, allemaal mannetjes van 10k of minder. Begonnen er opeens allemaal clubs te bieden op een jeugdspelertje met 500k enzo . Dus ff snel de jeugd checken bleek het al een aardig spelertje te zijn. Helaas zijn door mijn trainingsfaciliteiten hij na 3 jaar nog steeds niet echt doorgebroken.
pi_71964232
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:02 schreef Sautor het volgende:
Ik had ook in mijn team, allemaal mannetjes van 10k of minder. Begonnen er opeens allemaal clubs te bieden op een jeugdspelertje met 500k enzo . Dus ff snel de jeugd checken bleek het al een aardig spelertje te zijn. Helaas zijn door mijn trainingsfaciliteiten hij na 3 jaar nog steeds niet echt doorgebroken.
Ik heb nu in mijn jeugd een speler rondlopen die al 7 miljoen euro waard is
pi_71964419
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:03 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik heb nu in mijn jeugd een speler rondlopen die al 7 miljoen euro waard is
Ik eentje van 9 miljoen Maar zijn stats zijn niet eens zo denderend.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:14:28 #190
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71964594
quote:

Net eindelijk weer eens met 5-1 gewonnen. Voelt best lekker, hoop dat het nu echt gaat draaien
pi_71965301
Als dit toch geen held gaat worden:

ff loeren of ik die kan binnenhengelen
pi_71965447
Met Ipswich de playoffs bereikt, thuis met 5-0 gewonnen bij WBA. De uitwedstrijd stond ik in de rust met 5-0 achter Uiteindelijk is het 5-1 geworden waardoor ik toch door ben
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_71965625
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:14 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Net eindelijk weer eens met 5-1 gewonnen. Voelt best lekker, hoop dat het nu echt gaat draaien
Ik mag toch hopen dat t een held gaat worden. Ik heb net 16.5 miljoen voor m neergelegd

Ik wist niet wat ik met mn transfergeld moest doen...wist geen versterking te bedenken
pi_71965953
Aquino zat te janken dat ie weg wilde. Aangezien hij niet tot scoren kwam bij mij (20 wedstrijden, 4 goals) in de etalage gepleurt. Ben erachter gekomen dat mijn opstelling intikkers nodig heeft, geen dribbelaars.

Man Utd wilde m wel hebben, 25 miljoen (volledig in termijnen...ze kochten in de winterstop ook al Rodney Sneijder voor 55 miljoen in termijnen...die hebben schulden )

Die dus weggeschoven. Geen moment getreur bij mijn fans:

Hij liep daar 1 op 1, maar speelde toch bizar weinig (vorig seizoen 10 wedstrijden, 10 goals...seizoen daarvoor 11 wedstrijden, 12 goals)

Hij is 'al' 29...maar kan nog rustig n paar seizoenen mee...tegen het tijd dat die te oud begint te worden, heb ik een spits in mn jeugd klaarstaan
pi_71966000
Leuk hoor, zo`n succesvolle ploeg, maar niet als je dan in de competitie nog een keer moet spelen en je veroordeeld bent tot een B-elftal:

pi_71966079
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:49 schreef Scorpie het volgende:
Leuk hoor, zo`n succesvolle ploeg, maar niet als je dan in de competitie nog een keer moet spelen en je veroordeeld bent tot een B-elftal:

[ afbeelding ]
Je hoeft tenminste je reservekeeper niet linksvoor te zetten
pi_71966218
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:51 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Je hoeft tenminste je reservekeeper niet linksvoor te zetten
Welke reservekeeper, mijn A1 keeper speelde al
De rest was op International Duty
pi_71966524
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:49 schreef Scorpie het volgende:

[ afbeelding ]
Gebeurt dat nog steeds? Ik hoopte eigenlijk dat het spel volwassener was geworden in dat soort dingen
pi_71966741
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gebeurt dat nog steeds? Ik hoopte eigenlijk dat het spel volwassener was geworden in dat soort dingen
Nope, ik speelde voor de competitie een inhaalwedstrijd op dezelfde dag als een interland.
pi_71966872
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nope, ik speelde voor de competitie een inhaalwedstrijd op dezelfde dag als een interland.
Ik kreeg het bij eerder versies van het spel vooral als je al een aantal jaar onderweg was.
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:33:14 #201
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71967547
Mijn regen-held

Geen speler die op alle vlakke goede cijfers heeft, maar een prima spits.
Kan aannemen, koppen, counteren, schieten, dribbelen...
En met die lengte is hij nog vrij snel ook

Ander regen held, is een aankoop van dit seizoen:

20 voor vrije trap en hoekschoppen. Natuurlijk mijn nummer 1 met spelhervattingen.
Bijna altijd gevaarlijk

[ Bericht 7% gewijzigd door BruggiKeane op 18-08-2009 01:19:11 ]
pi_71970468
En ik heb verdomme weer een #@$@#$# CL-loting.

Was t vorig seizoen Barcelona en AS Roma die ervoor zorgden dat ik UEFA Cup ging spelen na de winterstop, mag ik het nu opnemen tegen Barcelona (weer ) en AC Milan. Verdomme
pi_71970993
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 20:41 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

Indonesie

Ik ben benieuwd hoe je het doet.
Tot nu toe niet zo best, middenmoot.
Salarisdak van 1k
Niets kunnen halen zelf geen transfer vrije spelers kunnen halen. Doe het wel verassend goed in de beker.
En toen werd het huilen
Xbox360 gamertag : Buffeljezus
pi_71972620
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 02:15 schreef Dein_Gesicht het volgende:
En ik heb verdomme weer een #@$@#$# CL-loting.

Was t vorig seizoen Barcelona en AS Roma die ervoor zorgden dat ik UEFA Cup ging spelen na de winterstop, mag ik het nu opnemen tegen Barcelona (weer ) en AC Milan. Verdomme
Ik heb tot nu toe altijd bij Barca in de groepsfase gezeten, en AS Roma had ik steevast als kwartfinalist tegenover mij
pi_71977151
Savegame corrupted

Hele voorbereiding opnieuw moeten doen. Enige pluspunt is de CL loting. Heb nu Real Madrid en PSV
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:05:19 #206
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_71995365
TVP

Kreeg vorige week een mail over de aankondiging van FM2010, uit Eind Oktober.

Is er nog ergens de mogelijkheid om jezelf in het spel te krijgen?
In 2009 zit ik er serieus in als regen, incl. foto die ik vorig jaar had opgestuurd. Bekende van me heeft dit ontdekt. Speelde bij hem in Jong Oranje
U MAD?
pi_71995390
Ohja is al bekend wanneer ManU de officiele database de lucht in gooit met alle nieuwe transfers. Nu is er alleen een beta zag ik..
U MAD?
pi_71995758
Seizoen 2016/2017 afgelopen, treble gepakt

Grote schoonmaak op komst, ik wil naar 100% nederlandse ploeg teruggaan.
pi_71995916
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:00 schreef de_boswachter het volgende:
Ohja is al bekend wanneer ManU de officiele database de lucht in gooit met alle nieuwe transfers. Nu is er alleen een beta zag ik..
Begin September?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_71995993
Dat zou mooi zijn...
U MAD?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 00:18:43 #212
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_71997936

Mijn derde seizoen zit er op met Fisher Athletic. Het duurde gewoon te lang want de spelers konden het fysiek en mentaal gewoon niet meer aan en het vuur was er een beetje uit. Nog wel de 4e ronde van de FA Cup gehaald dus volgend jaar maar kampioen worden dan. Om 5x op rij te promoveren was sowieso niet mijn doel.
pi_72001777
Zit er hier een LL manager die mij wat uitleg kan bieden over de financieen van zijn club?

Ik heb in de eerste 3 seizoenen (2x promotie) in respectievelijk BSquare N, BSP (2x) een winst geboekt van dik een miljoen. Nu is in het jaar dat ik 1e ben geworden in de CC2 die hele winst verdwenen en staat mijn waarde weer terug op een paar ton.

Ik heb als doelstelling genomen dat ik zeker degradatie zou ontlopen, terwijl ik kampioen werd, dus qua budget heb ik niet boven mijn stand geleefd dunkt me. Verder heb ik het eerste half jaar 10k van mijn 13k loonbudget uitgegeven, en het tweede half jaar alles. Toch heb ik dus 2 miljoen binnengehaald en 3,2 uitgegeven. Het erge is, zelfs al zou ik het laagste loonbudget nemen, dan nog was ik 800k kwijt geweest aan het einde. Komt iemand anders wel eens voor zo'n financieel dillemma?
pi_72002009
WTF is Fisher Athletic .!
U MAD?
pi_72002202
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:11 schreef Akwableet het volgende:
Zit er hier een LL manager die mij wat uitleg kan bieden over de financieen van zijn club?

Ik heb in de eerste 3 seizoenen (2x promotie) in respectievelijk BSquare N, BSP (2x) een winst geboekt van dik een miljoen. Nu is in het jaar dat ik 1e ben geworden in de CC2 die hele winst verdwenen en staat mijn waarde weer terug op een paar ton.

Ik heb als doelstelling genomen dat ik zeker degradatie zou ontlopen, terwijl ik kampioen werd, dus qua budget heb ik niet boven mijn stand geleefd dunkt me. Verder heb ik het eerste half jaar 10k van mijn 13k loonbudget uitgegeven, en het tweede half jaar alles. Toch heb ik dus 2 miljoen binnengehaald en 3,2 uitgegeven. Het erge is, zelfs al zou ik het laagste loonbudget nemen, dan nog was ik 800k kwijt geweest aan het einde. Komt iemand anders wel eens voor zo'n financieel dillemma?
Ik heb een soortgelijke situatie gehad met Gainsborough Trinity (Blue Square North). Bij mij was het een kwestie van leningen die mn waarde flink kelderden. Tevens had ik spelers proberen te lokken met allerlei extra clausules in hun contract (appearance bonus etc)...die zie je niet terug bij je wage budget, maar dat kan wel flink op je budget drukken als je een klein budget hebt.
pi_72002916
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:32 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Ik heb een soortgelijke situatie gehad met Gainsborough Trinity (Blue Square North). Bij mij was het een kwestie van leningen die mn waarde flink kelderden. Tevens had ik spelers proberen te lokken met allerlei extra clausules in hun contract (appearance bonus etc)...die zie je niet terug bij je wage budget, maar dat kan wel flink op je budget drukken als je een klein budget hebt.
Er staat een lening open van 600k die bijna klaar is, maar die lossen we af met 45k per maand. Dus dat betekend een verlies van 550k op een jaar, en dan nog had ik mijn begroting nooit rond kunnen krijgen, ondanks dat ik succes had tijdens een seizoen waarin ik zou degraderen, wat mijns inziens mensen zou moeten lokken.

Mijn sponsorcontracten zijn wel kut, rond de 100k per jaar, en Liverpool geeft me als parent 50k en een thuiswedstrijd waarvan de inkomsten voor mij zijn. In de zomer verkoop ik vaak voor 150k aan spelers. Omdat ik nu steeds promoveer is het beter om korte contracten aan te gaan en spelers te laten gaan wanneer je ze als club ontgroeit, denk ik zelf.

Die wedstrijd tegen Liverpool is overigens over een week en ik heb momenteel maar 1 centrumverdediger
pi_72003068
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:08 schreef Akwableet het volgende:

[..]

Er staat een lening open van 600k die bijna klaar is, maar die lossen we af met 45k per maand. Dus dat betekend een verlies van 550k op een jaar, en dan nog had ik mijn begroting nooit rond kunnen krijgen, ondanks dat ik succes had tijdens een seizoen waarin ik zou degraderen, wat mijns inziens mensen zou moeten lokken.

Mijn sponsorcontracten zijn wel kut, rond de 100k per jaar, en Liverpool geeft me als parent 50k en een thuiswedstrijd waarvan de inkomsten voor mij zijn. In de zomer verkoop ik vaak voor 150k aan spelers. Omdat ik nu steeds promoveer is het beter om korte contracten aan te gaan en spelers te laten gaan wanneer je ze als club ontgroeit, denk ik zelf.

Die wedstrijd tegen Liverpool is overigens over een week en ik heb momenteel maar 1 centrumverdediger
Ja, financiele problemen blijf je houden. Het is echt dweilen met de kraan open. Dan blijf je netjes binnen wage budget en dan zijn je lonen eigenlijk nog te hoog, leuk spelen
pi_72014074
Hm, ik begin genoeg te krijgen van mijn Ajax game.. Eigenlijk alles wel meerdere keren gewonnen wat er te winnen valt. Denk dat ik na dit seizoen een nieuwe game begin

edit: Wuppertal SV Borussia uit de derde divisie in Duitsland. ¤0 transferbudget en 2.5K boven mijn wage budget, maar we gaan het proberen. Media prediction: 14th!

Huiskamervraag: welke Nederlandse spits speelt bij Wuppertal?

[ Bericht 25% gewijzigd door VonHinten op 19-08-2009 17:10:17 ]
pi_72015656
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:55 schreef VonHinten het volgende:
Hm, ik begin genoeg te krijgen van mijn Ajax game.. Eigenlijk alles wel meerdere keren gewonnen wat er te winnen valt. Denk dat ik na dit seizoen een nieuwe game begin

edit: Wuppertal SV Borussia uit de derde divisie in Duitsland. ¤0 transferbudget en 2.5K boven mijn wage budget, maar we gaan het proberen. Media prediction: 14th!

Huiskamervraag: welke Nederlandse spits speelt bij Wuppertal?
Mja...ik heb t nu ook met Leeds. Ik heb nog 1 uitdaging -> De Champions League winnen. Zodra ik die binnen heb, begin ik weer in de Blue Square North of South.
pi_72015694
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 17:59 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Mja...ik heb t nu ook met Leeds. Ik heb nog 1 uitdaging -> De Champions League winnen. Zodra ik die binnen heb, begin ik weer in de Blue Square North of South.
Dan moet je eerst nog wel voor de Wereldbeker gaan he
pi_72015832
Eigenlijk heb ik ook wel alles gewonnen, stiekem wil ik met Holland nog acteren op het WK, maar die dikke Gullit blijft daar maar vrolijk zitten.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 18:07:30 #222
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_72015838
Met Torquay United gaat het redelijk in de Premier League, een paar spelers zitten te zeiken dat ze weg willen vanwege de concurrentie.. Ik sta 13e in de stand na 15 wedstrijden.. In de League Cup moet ik tegen Chelsea (kwartfinale), de FA Cup is nog niet begonnen voor mij..

» Screens van spelers op aanvraag

edit: oh, en ik word gek van aangeboden spelers, waar ik geen ruk aan heb Kan ik dat niet ergens door laten schemeren dat ik dat niet hoef? (Wanneer ze met een -spelert aankomen, natuurlijk niet hè )
pi_72015894
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:00 schreef sjimz het volgende:

[..]

True, dan vouw ik die dr ook nog wel achteraan.

*edit* Hoppatee, Real Madrid teruggeschopt naar Spanje met 2-0.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2009 18:17:45 ]
pi_72016173
Ik ga zo 63 miljoen euro aan een verdediger uitgeven
  woensdag 19 augustus 2009 @ 18:23:31 #225
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_72016212
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:21 schreef sjimz het volgende:
Ik ga zo 63 miljoen euro aan een verdediger uitgeven
Wil ik wel een screen van de verdediger
pi_72016302
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:23 schreef donroyco het volgende:

[..]

Wil ik wel een screen van de verdediger
Die wil ik ook wel es zien ja
pi_72016425
pi_72016510
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:00 schreef sjimz het volgende:

[..]

Die is een koekje. Dan sta je tegen een team uit Kameroen, Japan en Uruguay
pi_72016528
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:35 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Die is een koekje. Dan sta je tegen een team uit Kameroen, Japan en Uruguay
Klopt.
Al heb ik hem 2 keer gewonnen en 2 keer tegen Boca Juniors in de finale.
pi_72016555
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:32 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Niet slecht
pi_72016572
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:36 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Niet slecht
Ik heb serieus de beste selectie ooit die ik in FM heb gehad
pi_72016606
Een 14-jarige speler bij mijn Wuppertal met nu als passing en creativity 14 (wat hoog is voor de Duitse Derde Divisie). Beetje jammer dat ik niet meer dan 2-3 sterren bij trainen kan krijgen, anders zou dit een pareltje kunnen worden.

Ik zou em uit medelijden bijna naar een topclub willen gaan Beetje jammer dat ie zijn potentie bij Wuppâhtal gaat zitten verspelen
pi_72016635
Is er niet een of andere geile optie dat je teams uit een verschillende savegame tegen elkaar kunt laten spelen?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 18:57:05 #234
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_72017081
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 18:40 schreef VonHinten het volgende:
Is er niet een of andere geile optie dat je teams uit een verschillende savegame tegen elkaar kunt laten spelen?
Nee..
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:20:36 #235
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:38:33 #236
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:39:16 #237
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_72018298
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:38 schreef JortK het volgende:
Hoeveel pech kun je hebben:

[ afbeelding ]
Je tweede helft zoog
pi_72033046
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:38 schreef JortK het volgende:
Hoeveel pech kun je hebben:

[ afbeelding ]
Dit is kut, maar t kan wel erger.

Om het te relativeren, in de oude CM een keer met Heerenveen moeten winnen van Galatasaray om de poulefase CL te overleven. Bij een stand van 1-1 zijn er tussen de 60e en 90e minuut 5!!!!!!!! goals van mij afgekeurd.
pi_72033867
Ik sta tweede met fc midtjylland.
Doe het beter dan verwacht maar de vraag is of ik mijn contract verleng.
Heb maar een jaar contract en fc twente heeft belangstelling.

Heb het team wel lichtjes vernederlands maar Vorm , Siem de Jong , Brama en Van Wolfswinkel doen het goed dus niemand klaagt.
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
pi_72034887
Ik lijk eindelijk een tactiek gevonden te hebben die werkt

Ben een nieuwe game begonnen met Man City... flink wat ingekocht... eens kijken hoe ver ik kom
pi_72037503
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:42 schreef TheVulture het volgende:
Ik lijk eindelijk een tactiek gevonden te hebben die werkt

Ben een nieuwe game begonnen met Man City... flink wat ingekocht... eens kijken hoe ver ik kom
Heb je veel geld met City? En zo ja, screens van je aankopen!
pi_72037818
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:10 schreef Akwableet het volgende:

[..]

Heb je veel geld met City? En zo ja, screens van je aankopen!
Zit nu op mijn werk, maar als je een gooi doet naar het kampioenschap krijg je 128 miljoen (inlcusief aanpassen loonbudget) . Vervelende is dat je op Dunne, Richards, De Jong, Elano en Robinho na totaal geen leuke spelers hebt om gelijk een rol van betekenis te spelen en bovendien zien heel veel spelers je nog niet zitten als club!

Maar wat ik heb aangekocht: Fazio, Gamberini, Veloso, Di Mara, Buonanotte, Arango, Palacio, Srna, Matias Fernandez en Vagner Love.
pi_72038771
Is Ireland dan niks ingame?

*edit*
Ik
krijg
de
kots
van
mijn
Leeds

! !

Wisselvalligheid ten top. Ik wissel 3-0 winst op Chelsea en 0-2 winst op Man Utd af met 1-0 verlies op Birmingham en 0-2 verlies op Wolverhampton.

Mn 2e seizoen Premier League (en 1e seizoen dat ik kampioen werd) ging het goed, ik was overal de underdog en dat lag mn ploegje wel. Mn 3e seizoen merkte ik al dat ze moeite hadden met een favorietenrol, maar ik was niet -de- favoriet zeg maar, en dankzij een lucky eindsprintje titel 2 binnen.

Nu ben ik de gedoodverfde favoriet...en ze klappen mentaal allemaal in lijkt t Laat op de meest absurde manieren op de meest absurde plekken teveel punten liggen. Ik ben nog geen moment in gevaar gekomen in de Champions League met allemaal topploegen, maar ik ga met knikkende knieen naar het rechterrijtje van de Premier League toe.

Misschien maar weer even een andere opstelling bedenken, dat deed mn 2e seizoen Premier League ook wonderen.

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2009 14:47:34 ]
pi_72045497
Hehe D_G Herkenbaar. Van die wedstrijden dat het ineens niet meer lukt. Elke bal gaat naar de tegenstander toe en je team staat collectief te slapen en te falen.

Bij Wuppâhtal heb ik een spits met Finishing 2 en mijn assistent vind em een Quality Player.. Flikker toch een eind op kerel Voor 2K issie de deur uitgezet
  donderdag 20 augustus 2009 @ 17:09:20 #245
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_72045721
Zoals gezegd speel ik nu dus mijn 2e seizoen in de League 2. Met nog grotendeels dezelfde selectie(zelfs vergeleken met mijn Blue Square South seizoen) ben ik zeer tevreden op het gemis van een keeper na. De jonge huurgoalie van Arsenal die elk jaar trouw mijn doel kwam verdedigen zijn contract is afgelopen en hij is nu op zoek naar een plaats bij een andere grote club. Gelukkig vond ik dan na lang zoeken een groot Spaans talent dat heel misschien nog wel eens de top van The Championship zou kunnen halen. Na lange onderhandelingen vanwege zijn torenhoog salaris wat ik eigenlijk niet kan(wil?!) ophoesten ben ik er eindelijk zo goed als uit en dan komt ineens Manchester United opdagen.
pi_72045758
Ik heb momenteel dit als selectie

------Bendtner - Huntelaar------
-------------------------------------
-------------------------------------
--Moutinho---Flamini---Veloso--
--------------Zuculini-------------
-Bale-Fazio-Paletta-Azpilicueta
--------------Akinfeev------------
Dit is mijn huidige opstelling....enorm defensief. Dit omdat ik merkte dat ik vorig seizoen altijd dominant veldspel had, maar ik ontiegelijk kwetsbaar was voor de counter, en daarom alles verloor. Nu blijkt dit dus niet meer te werken, en ik zit hendig te twijfelen welke opstelling ik nu moet gebruiken.

Ik neig momenteel naar

---------------Huntelaar---------------
-----Fernandez---De La Torre------
---------------Flamini------------------
--------Veloso---Zuculini------------
-Bale--Fazio--Paletta--Azpilicueta-
-----------------Akinfeev-------------
pi_72046704
Familie?

pi_72046808
Nec - Ajax

Schoten: 3 - 26
Eindstand: 1 - 0

Godverdomme.
pi_72059735
Wanneer weet je dat je goed bezig bent? Als jouw Jong SC Heerenveen Ajax uitschakelt in de 3e ronde van de Beker
pi_72060036
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:19 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zit nu op mijn werk, maar als je een gooi doet naar het kampioenschap krijg je 128 miljoen (inlcusief aanpassen loonbudget) . Vervelende is dat je op Dunne, Richards, De Jong, Elano en Robinho na totaal geen leuke spelers hebt om gelijk een rol van betekenis te spelen en bovendien zien heel veel spelers je nog niet zitten als club!

Maar wat ik heb aangekocht: Fazio, Gamberini, Veloso, Di Mara, Buonanotte, Arango, Palacio, Srna, Matias Fernandez en Vagner Love.

Nou ik geef het maar weer op hoor.... wat een frustrerend kutspel.... ik domineer nu zowat elke wedstrijd van begin tot eind maar op de een of andere manier wordt er op het moment supreme niet gescoord... enorm frustrerend....
pi_72061993
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nou ik geef het maar weer op hoor.... wat een frustrerend kutspel.... ik domineer nu zowat elke wedstrijd van begin tot eind maar op de een of andere manier wordt er op het moment supreme niet gescoord... enorm frustrerend....
Haha, ben ik het niet mee eens. Ik zit nu met Carlisle in mijn eerste PL seizoen en ik heb al meerdere wedstrijden gewonnen in de laatste minuut. Maar mijn team gaat dan ook als een speer, heb 2 tactieken (voor uit en thuis) en sta na 32 speelronden op europees voetbal!
It Never Hurts To Help!
pi_72062548
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:46 schreef Scorpie het volgende:
Wanneer weet je dat je goed bezig bent? Als jouw Jong SC Heerenveen Ajax uitschakelt in de 3e ronde van de Beker
Hehehe ja heb ik ook wel vaker gehad, met Feyenoord en Jong Feyenoord in de finale
pi_72063161
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Kom op, wat denk je. Je zit in het 1e seizoen met een volledig bij elkaar gekocht elftal. Geef t ff tijd

Fazio is trouwens echt een beest
pi_72068147
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:20 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Kom op, wat denk je. Je zit in het 1e seizoen met een volledig bij elkaar gekocht elftal. Geef t ff tijd

Fazio is trouwens echt een beest
Ja dat is ook wel zo... maar het klopt met name verdedigend niet ben ik nu achter... ik laat ze vanaf nu allemaal in de mandekking staan in de hoop om zo wat minder treffers om mijn oren te krijgen
pi_72068716
Een net-niet seizoen met Ajax afgerond. Wel kampioen geworden en Johan Cruijff schaal, maar verder enkel halve finale van de beker, halve finale CL, Europese Supercup verloren en derde in de Wereldbeker..
pi_72068820
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 13:01 schreef VonHinten het volgende:
Een net-niet seizoen met Ajax afgerond. Wel kampioen geworden en Johan Cruijff schaal, maar verder enkel halve finale van de beker, halve finale CL, Europese Supercup verloren en derde in de Wereldbeker..
Kampioen worden een net-niet seizoen noemen
Real-life Ajacieden zouden hun lol dr mee opkunnen
pi_72069951
1e seizoen in de PL met Staines op een 11e plaats geeindigd. Verder nog niet veel tijd gehad om door te spelen.
pi_72071206
Ik zit inmiddels in juni 2013 en ben met Aston Villa kampioen geworden in mijn eerste seizoen in Engeland na Feyenoord.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_72071371
Mijn board geeft niet 100% van mijn transfers terug, terwijl ze dat wel aangeven te doen Hoertjes.
pi_72072915
Ik een carriere starten en werkloos beginnen, ben ik na anderhalf jaar nog nergens gevraagd of aangenomen .

Denk dat ik aan het eind van 2010 toch maar zelf een club ga kiezen .
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:01:23 #261
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_72073484
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:43 schreef VonHinten het volgende:
Mijn board geeft niet 100% van mijn transfers terug, terwijl ze dat wel aangeven te doen Hoertjes.
Hoeveel dan?
pi_72093747
In mijn CL groepsfase van 2048 maak ik me nu toch wel 2x een primeur mee: voor het eerst haalt geen enkele van de grote 4 uit Engeland nog de CL, en ook voor het eerst haalt een club uit Estland de groepsronde:

pi_72094093
FC Haarlem
pi_72094371
Doet Haarlem goed
pi_72096988
Wat zijn de cruciale eigenschappen voor een goede vrijetrappen nemer ook alweer?
Patat Friet
pi_72097337
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 22:15 schreef ganzenherder het volgende:
Wat zijn de cruciale eigenschappen voor een goede vrijetrappen nemer ook alweer?
De statistiek 'free kick taking'
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:08:51 #267
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72097408
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 16:34 schreef Saviola het volgende:
In mijn CL groepsfase van 2048 maak ik me nu toch wel 2x een primeur mee: voor het eerst haalt geen enkele van de grote 4 uit Engeland nog de CL, en ook voor het eerst haalt een club uit Estland de groepsronde:

[ link | afbeelding ]
2048
Elite
Tegen TTIP
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:09:09 #268
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_72097417
quote:

[ link | afbeelding ]
Het voetbal veranderd in zijn tijd he. 15 jaar geleden waren Nederlandse clubs in europa ook veel beter. Best realistisch dus
pi_72097443
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:06 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

De statistiek 'free kick taking'

En verder?
Patat Friet
  zondag 23 augustus 2009 @ 11:12:33 #270
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_72097507
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:09 schreef ganzenherder het volgende:

En verder?
Techniek en kracht wil ook wel helpen denk ik.
pi_72098545
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:12 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

Techniek en kracht wil ook wel helpen denk ik.
Evenwicht toch ook?
Patat Friet
pi_72100387
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:01 schreef donroyco het volgende:

[..]

Hoeveel dan?
Drie spelers voor in totaal 14M verkocht, en ik krijg maar 3M terug. (En er is geen sprake van monthly installements ofzo, dus dat kan het niet zijn.) Nou ja, laten we hopen dat het een eenmalige actie was..

Tevens ben ik gevraagd als manager van Nederland en dat heb ik natúúrlijk geaccepteerd. Ze zijn echter wel net Wereldkampioen geworden (seizoen 2014), dus ik zit op zich wel met een redelijke erfenis en verwachtingspatroon Gelijk maar even mijn linksback en centrale verdediger geselecteerd, want die zijn hazzike goed
pi_72100507
quote:
Op zondag 23 augustus 2009 11:09 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

En verder?
Ik selecteer op Free Kick Taking en Concentration. Mijn vrijetrapnemer (Mattias Fernandez ) heeft 18 op beide en scoort heul erg veul uit vrije trappen. (In mijn eerste seizoen nam Huntelaar ze en hij had Free Kick Taking 11 en Concentration 19 en scoorde er óók ontzettend veel. Dat doet me denken dat Finishing wellicht ook meetelt, want dat had Huntelaar ook 19).
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:18:45 #274
260599 StefanoSanders
Glad en Stijlvol
pi_72104956
Ik sta sinds het begin van het nieuwe seizoen bovenaan met fc midtjylland.
Heb van de eerste 9 ! Duels nog niet verloren. Het gaat niet altijd even makkelijk maar winnen doen we meestal wel. Heb de belangrijkste spelers weten te behouden .
En voor de spelers die wel weggegaan heb ik prima vervanging .

Aankopen als , Milan Kopic en Tomasen doen het goed in de verdedigen en linker middenvelder Lorentzen is nu al publieks lieveling .

Enige punt van zorgen is dat de 35 jarige spits Kanu nog maar een helft kan spelen en Van Wolfswinkel nog altijd niet lekker uit de verf komt . Gelukkig heb ik met Fagenberg en Baba Collins nog altijd spitsen die voor de doelpunten zorgen. Wel heb ik een stuk of 6 ! spelers die als centrale verdediger en 8 die als verdedigende middenvelder kunnen spelen.

Al met al is de selectie breed genoeg en is het jammer dat ik het veel sterkere fc toulouse zonodig moest loten in de uefa cup anders had daar ook zeker meer in gezeten dan alleen de tweede ronde van de kwalificatie.
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:55:28 #275
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_72108381
Ik ben even terug maar weer begonnen met FM2007! Ben zoals wel vaker gestart met het managen van Ajax. ik zit nu in november 2011. Ik heb 2 x de CL gewonnen. Alle 5 keren nog kampioen geworden. Volgende maand mag ik proberen voor de 2e keer de wereldbeker te pakken.

Belangrijkste aankopen:

VD Vaart voor ¤ 35 miljoen
Belluschi voor ¤ 44 miljoen
Modric voor ¤ 12 miljoen
Ratinho voor ¤ 11 miljoen

Verkopen:

Heitinga voor ¤ 12 miljoen
Emanuelsson voor ¤ 13 miljoen
Sneijder voor ¤ 22 miljoen
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:26:35 #276
203638 DurQ
pi_72121127
WTF.

Is het winter, dus tijd voor transfers. Zegt de voorzitter, John Jaakke, dat ie goede spelers wil hebben. Ik had nog een budget van 68 miljoen. Ik dus zo bezig met Bojan en nog een verdediger. Maar de onderhandelingen duurden tot de laatste dag dat de markt open was.

Wat denk je! Duurt het Jaakke allemaal te lang en gaat ie zelf spelers kopen die ik helemaal niet wil:S
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:41:16 #277
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_72123620
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:26 schreef DurQ het volgende:
WTF.

Is het winter, dus tijd voor transfers. Zegt de voorzitter, John Jaakke, dat ie goede spelers wil hebben. Ik had nog een budget van 68 miljoen. Ik dus zo bezig met Bojan en nog een verdediger. Maar de onderhandelingen duurden tot de laatste dag dat de markt open was.

Wat denk je! Duurt het Jaakke allemaal te lang en gaat ie zelf spelers kopen die ik helemaal niet wil:S
Welke spelers?
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:53:07 #278
203638 DurQ
pi_72124053
1 speler ging t om trouwens.

malik Fathi, een linker wingback.

Ondertussen heb ik Bojan wel binnen gehaald:) AC Milan afgetroefd
pi_72126667
quote:

[ link | afbeelding ]
2048
U MAD?
pi_72152472
Ik werd 4e in de Premier League maar het seizoen daarop speelde ik toch in de Europa League
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_72152637
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:52 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Ik werd 4e in de Premier League maar het seizoen daarop speelde ik toch in de Europa League
Geen vooronde CL? Welk seizoen?
pi_72152733
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:58 schreef wakajawaka het volgende:

[..]

Geen vooronde CL? Welk seizoen?
Geen CL voorronde nee. Seizoen 2014-15 zit ik nu.
pi_72153435
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:01 schreef Hofpleinfontein het volgende:

[..]

Geen CL voorronde nee. Seizoen 2014-15 zit ik nu.
Hebben de Engelse clubs de laatste jaren slecht gepresteerd?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:41:25 #284
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_72154179
Uitgekeken op mijn Torquay United-game

Iemand nog leuke ploegen, ik probeerde Liverpool Engels te maken (alleen Engelse spelers), maar ze hebben er maar 2 in hun basis elf.. Iemand zulke haalbare ploegen gezien?
pi_72158132
Wanneer komt eigenlijk de nieuwe uit ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:27:43 #286
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_72158196
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Wanneer komt eigenlijk de nieuwe uit ?
30 oktober 2009
pi_72161195
Volgens mijn confidence is de squad harmony erg laag. Weet iemand hoe dat weer omhoog kan gaan?
pi_72165920
Ik heb het eindelijk voor elkaar... een tactiek die werkt

Sta na 11 wedstrijden nu tweede achter Chelsea met Man City... heb Man United uit de League Cup gekegeld en ben in de uitwedstrijden bij Chelsea (nipt verlies), Man Utd en Liverpool (gelijk) overeind gebleven De eerstvolgende tegenstander is Arsenal-uit... dan heb ik in ieder geval alle kanonnen in uitwedstrijden gehad. Lekker competitieprogramma om ze zo allemaal achter elkaar te krijgen
pi_72169402
Wat verwachten jullie eigelijk van Championship manager 10? die komt volgende maand uit, en lees geen slechte dingen erover. FM 09 heeft me niet zo kunnen boeien als de voorgaande versies, dus mischien word het de overstap na CM 10 ipv FM 10.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:54:24 #290
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_72170012
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:33 schreef Escape het volgende:
Wat verwachten jullie eigelijk van Championship manager 10? die komt volgende maand uit, en lees geen slechte dingen erover. FM 09 heeft me niet zo kunnen boeien als de voorgaande versies, dus mischien word het de overstap na CM 10 ipv FM 10.
Daarvoor mag je een nieuw topic openen
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:20:31 #291
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_72170782
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:41 schreef donroyco het volgende:
Uitgekeken op mijn Torquay United-game

Iemand nog leuke ploegen, ik probeerde Liverpool Engels te maken (alleen Engelse spelers), maar ze hebben er maar 2 in hun basis elf.. Iemand zulke haalbare ploegen gezien?
Met Toulouse is het altijd leuk spelen. Redelijk talentvolle club waar je een heel mooi Frans elftal mee kan creëren.

Zelf ben ik zojuist 3e geworden in de League 2 wat dus mijn 3e promotie in 4 jaar betekent. Ondanks onze wisselvalligheid is het op doelsaldo toch nog gelukt. Wel mogen veel spelers die er als sinds het eerste uur bij waren nu weg wat ik toch wel jammer vind.
pi_72175576
quote:
Ik verwacht er niet veel van. Ik heb de demo gespeeld en ik vond de interface zo verschrikkelijk kut werken en ik kon gewoon echt niets vinden, dus ik ben er toen al mee gekapt
  woensdag 26 augustus 2009 @ 22:06:50 #293
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_72184627

betekend dit dat ik 100% zeker mijn baan kwijt raak, of hoeft dat niet persé..?
sta namelijk bovenaan 10 wedstrijden voor het einde en zou er egt van balen als ik ontslagen word.
pi_72184864
Dat zeggen ze meestal maar ik ben nog nooit ontslagen door een overname.
pi_72186781
God wat een slopende pot! Gelukkig winnend afgesloten

pi_72191748
quote:
CM10 ? Bestaat Championschip Manager nog dan ?

Hopelijk blijft FM2010 gewoon dezelfde systeemeisen houden. Dat is de enige vrees die IK heb.
U MAD?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:59:02 #297
248356 BroodjeBamihap
OddsOddsOdds--->Hiddinkhitt
pi_72201667
Ik lees al een tijdje mee, heb zelf FM 2008 voor de xbox en speel dit regelmatig. Nu wil ik eigenlijk wel eens een andere skin, is dit op de xbox 360 mogelijk?
When Chuck Norris does a pushup, he isn’t lifting himself up, he’s pushing the Earth down.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 16:11:45 #298
266393 BarneyStinsonn
pi_72203915
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:21 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

CM10 ? Bestaat Championschip Manager nog dan ?

Hopelijk blijft FM2010 gewoon dezelfde systeemeisen houden. Dat is de enige vrees die IK heb.
CM heeft een jaar overgeslagen maar is nu terug met CM 2010, ik heb inmiddels de demo al gedownload
pi_72252071
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:59 schreef BroodjeBamihap het volgende:
Ik lees al een tijdje mee, heb zelf FM 2008 voor de xbox en speel dit regelmatig. Nu wil ik eigenlijk wel eens een andere skin, is dit op de xbox 360 mogelijk?
Nee, dat is niet mogelijk.
  Moderator zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:57:21 #300
42184 crew  DaMart
pi_72253194
Na maanden geen FM te hebben gespeeld, ben ik in mei of juni weer eens begonnen. Dit keer met Vitesse. Een aankoop gedaan, de transfervrije Samir El Moussaoui, en verder de spelers gebruikt die er al waren.

Lurkend in deze reeks, kwam ik een interessante 4-3-2-1-tactiek tegen, die ik eens uitprobeerde. Die tactiek werkte behoorlijk goed, en nu, aan het einde van het seizoen, is dit het resultaat:

Ik wil nu alleen nog kijken of ik de spitsen wat effectiever kan laten spelen, want met 7 en 5 doelpunten in ruim 20 wedstrijden die ze ieder hebben gespeeld, zijn Junker en van Wolfswinkel niet echt efficient. Dat moet toch beter kunnen, lijkt me. Hofs is overigens topscorer geworden met 14 goals. Die wil ik dus wel proberen te behouden.

Nu is het dan tijd om de selectie te versterken voor komend seizoen, want ik wil natuurlijk wel punten kunnen pakken in de CL . De eerste aankoop is Honda van VVV, die voor 1 miljoen euro overkomt. Daarnaast wil ik in iedere linie nog minimaal 1 speler erbij hebben, nog afgezien van vervanging voor eventueel vertrekkende spelers.
pi_72257469
Waar vind ik die tactiek? Wil ook eens 1e worden met Vitesse!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')