abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71826679

Sports Interactive Games

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2009 is het spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen?
Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM2009 patch 1

MAC: Intel Processor, OS X 10.5.5 , NVIDIA GeForce 7300 / ATI X1600 Radeon. 1GB RAM
Windows: OS Windows Vista / XP; Vista 2.0 GHz / XP 1.4 GHz; Vista 1 GB / XP 512 MB RAM; 2 GB vrije ruimte;
128 MB NVIDIA FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL of hoger

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco (met dank aan sjimz)
pi_71826757
Jaja, met AGOVV dus Ajax in de beker verslagen. Ajax creëerde amper kansen, ik maak gelijk en in de verlenging maak ik de 2-1.

In periode 1 werd er te aanvallend gespeeld nog en verloor ik een paar keer onnodig en dus nog geen periodetitel helaas. Het team loopt nu erg lekker en ik hoop dan ook sowieso de 2e periodetitel te pakken.
pi_71826840
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:54 schreef Sautor het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met een game met de belgische derde divisionist Kelmis Nu heb ik dat team ondertussen in 3 seizoenen naar de Premier League van Belgie geleid, waar ik nu rond de 10e plaats schommel, mede doordat de grote namen door mijn reputation niet willen komen, en mijn jeugd ook nog niet echt daverend is. Alleen wil het board nog steeds dat ik in Belgie scout, maar ik wil internationaal gaan. Japanners scouten ofzo. Wanneer kan ik eindelijk in het buitenland scouten en wanneer stijgt mijn reputation. Want na 3 seizoenen topvoetbal heb ik een aardige bankrekening opgebouwd, maar kan nog steeds alleen maar spelers rond de 20k halen
Niemand die het weet?
pi_71826853
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:17 schreef Jorwol het volgende:
Jaja, met AGOVV dus Ajax in de beker verslagen. Ajax creëerde amper kansen, ik maak gelijk en in de verlenging maak ik de 2-1.

In periode 1 werd er te aanvallend gespeeld nog en verloor ik een paar keer onnodig en dus nog geen periodetitel helaas. Het team loopt nu erg lekker en ik hoop dan ook sowieso de 2e periodetitel te pakken.
Ik had een keer met agovv de eerste periode toen ging hwet erg slecht werd ik 17de maar promveerde ik dankzij de periode title.
pi_71827225
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:20 schreef Sautor het volgende:

[..]

Niemand die het weet?
Tja is altijd lastig dit soort dingen. Europees succes is toch echt de key naar grotere spelers. Hoeveel geld heb je nu dan? Want volgens mij is het scouten in een bepaald gebied gebonden aan het geld dat je hebt.
pi_71827959
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:20 schreef Sautor het volgende:

[..]

Niemand die het weet?
In tvplaats van scouts te sturen, doe gewoon zelfs wat scoutingswerk, loop wat Japanse clubs af bijvoorbeeld? (of heb doe je spelerseigenschappen verbergen?)
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_71827971
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:34 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Tja is altijd lastig dit soort dingen. Europees succes is toch echt de key naar grotere spelers. Hoeveel geld heb je nu dan? Want volgens mij is het scouten in een bepaald gebied gebonden aan het geld dat je hebt.
Dacht iets van rond de 5 miljoen. Dan vind ik scouten nog niet eens het belangrijkst, maar spelers... Ik kan dus nog steeds geen ex-internationals aantrekken die al 4 jaar niet meer gevoetbald hebben omdat mijn reputatie slecht is. Terwijl ik en de club toch al hebben laten zien dat we kunnen voetballen.
pi_71829001
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:59 schreef Sautor het volgende:

[..]

Dacht iets van rond de 5 miljoen. Dan vind ik scouten nog niet eens het belangrijkst, maar spelers... Ik kan dus nog steeds geen ex-internationals aantrekken die al 4 jaar niet meer gevoetbald hebben omdat mijn reputatie slecht is. Terwijl ik en de club toch al hebben laten zien dat we kunnen voetballen.
Grote clubs verslaan, prijzen winnen, Europees spelen... Zulke dingen verhogen de statuur.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_71829518
Ben 12e geworden met weston-super-mare. Best netjes aangeZien de prognose 20e was.

Met de valur manager ontslag genomen en via farsley en burscough bij peterborough, de nummer 1 van de league one. Kampioen geworden.
pi_71831247
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:32 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Grote clubs verslaan, prijzen winnen, Europees spelen... Zulke dingen verhogen de statuur.
Inderdaad Het was me met mijn Antwerp-game opgevallen hoe traag je reputatie stijgt in België, ik had na een tijd een heel groot transferbudget (100M) maar veel goede spelers wilden nog altijd niet komen (zelfs al was ik keer op keer kampioen )

Gaat veel sneller in bvb Engeland of Spanje.
pi_71832588
Mijn Ajax draait te geil nu Ontzettend druk programma (ff binnen acht dagen het Wereldbeker toernooi en wedstrijden tegen PSV en Heerenveen), maar toch pak ik elke keer weer de winst.

God bless brede selecties Spelers met 95% conditie gaan gewoon een wedstrijdje op de bank omdat er een minstens zo goede vervanger klaarstaat.

Tevens begin ik de geilheid van gratis spelers oppikken te ontdekken
pi_71832614
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:09 schreef VonHinten het volgende:
Mijn Ajax draait te geil nu Ontzettend druk programma (ff binnen acht dagen het Wereldbeker toernooi en wedstrijden tegen PSV en Heerenveen), maar toch pak ik elke keer weer de winst.

God bless brede selecties Spelers met 95% conditie gaan gewoon een wedstrijdje op de bank omdat er een minstens zo goede vervanger klaarstaat.

Tevens begin ik de geilheid van gratis spelers oppikken te ontdekken
Samenvatting: een boel geilheid in Amsterdam.
pi_71832746
http://media.insidegamer.nl/dump/1250084781.jpg
Nieuws | 12 augustus 2009 - Middels een persbericht heeft uitgever SEGA Football Manager 2010 aangekondigd. Wat blijkt? De game heeft een flinke visuele make-over ondergaan en kent daarnaast een flink aantal ingrijpende vernieuwingen, zo lijkt het. Hieronder de belangrijkste:

* Nieuwe tactiekmodule: Door een nieuwe opzet lijkt het tactische aspect van de game flink op de schop gegaan. Vooral het ingrijpen tijdens wedstrijden is vereenvoudigd dppr de mogelijkheid tot het geven van simpele opdrachten aan spelers als 'geef dieptepasses' of 'zoek de zijkant op'. Ook kun je eenvoudig de overkoepelende rol van een speler snel veranderen van bijvoorbeeld 'spelmaker' naar 'stofzuiger' (vrij vertaald).
* Uitgebreide wedstrijdanalyse: In Football Manager 2009 gaf je assistent al feedback tijdens de wedstrijd, nu heb je een uitgebreid analysesysteem tot je beschikking, waarin je allerlei details terug kunt vinden. Denk aan een overzicht van alle schoten, passes, voorzetten, kopballen, tackles, overtredingen en onderscheppingen, en de plekken waar deze op het veld hebben plaatsgevonden. Deze analyse kun je zowel tijdens als na de wedstrijd raadplegen.
* 3D-weergave uitgebreid: Vorig jaar werd het driedimensionale wedstrijdengine geïntroduceerd, dit jaar wordt deze uitgebreid. Zo bevat de game meer dan honderd nieuwe animaties, nieuwe stadions, betere belichting, enzovoorts. Het wedstrijdengine zelf en daarmee de kunstmatige intelligentie is uiteraard zoals elk jaar weer onder handen genomen.
* Aanpassen: De editor was altijd al een belangrijk onderdeel van Championship Manager en Football Manager, nu is deze verder uitgebreid en - zo lijkt het - minder complex dan voorheen. Het moet nu makkelijker zijn om jouw eigen competities te creëren en bestaande competities aan te passen.

Ik hoop inderdaad dat die tacktiek wat makkelijker wordt .
Ik wil altijd dat me backs mee op komen maar ook gewoon weer achterin staan bij balverlies.
Nog steeds niet echt een idee hoe ik dat moet doen.,
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
pi_71832796
God straft meteen: een bloedeloze 0-0 thuis tegen FC Groningen. Daar had ik 10 wedstrijden op rij van gewonnen
pi_71832803
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:14 schreef StefanoSanders het volgende:
Nieuws | 12 augustus 2009 - Middels een persbericht heeft uitgever SEGA Football Manager 2010 aangekondigd. Wat blijkt? De game heeft een flinke visuele make-over ondergaan en kent daarnaast een flink aantal ingrijpende vernieuwingen, zo lijkt het. Hieronder de belangrijkste:

* Nieuwe tactiekmodule: Door een nieuwe opzet lijkt het tactische aspect van de game flink op de schop gegaan. Vooral het ingrijpen tijdens wedstrijden is vereenvoudigd dppr de mogelijkheid tot het geven van simpele opdrachten aan spelers als 'geef dieptepasses' of 'zoek de zijkant op'. Ook kun je eenvoudig de overkoepelende rol van een speler snel veranderen van bijvoorbeeld 'spelmaker' naar 'stofzuiger' (vrij vertaald).
* Uitgebreide wedstrijdanalyse: In Football Manager 2009 gaf je assistent al feedback tijdens de wedstrijd, nu heb je een uitgebreid analysesysteem tot je beschikking, waarin je allerlei details terug kunt vinden. Denk aan een overzicht van alle schoten, passes, voorzetten, kopballen, tackles, overtredingen en onderscheppingen, en de plekken waar deze op het veld hebben plaatsgevonden. Deze analyse kun je zowel tijdens als na de wedstrijd raadplegen.
* 3D-weergave uitgebreid: Vorig jaar werd het driedimensionale wedstrijdengine geïntroduceerd, dit jaar wordt deze uitgebreid. Zo bevat de game meer dan honderd nieuwe animaties, nieuwe stadions, betere belichting, enzovoorts. Het wedstrijdengine zelf en daarmee de kunstmatige intelligentie is uiteraard zoals elk jaar weer onder handen genomen.
* Aanpassen: De editor was altijd al een belangrijk onderdeel van Championship Manager en Football Manager, nu is deze verder uitgebreid en - zo lijkt het - minder complex dan voorheen. Het moet nu makkelijker zijn om jouw eigen competities te creëren en bestaande competities aan te passen.

Ik wil altijd dat me backs mee op komen maar ook gewoon weer achterin staan bij balverlies.
Dat doe ik door ze echt op de back positie te zetten, dus 1 plaatsje verder dan de centrale verdedigers, met de pijl naar achteren. Verder een aanvallende mentaliteit
pi_71836134
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:14 schreef StefanoSanders het volgende:

Je bedoelt dat ze terugteleporteren als ze voorin staan en ergens anders balverlies geleden wordt?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_71836538
Soms heb je van die epische duels in FM, waar je haast alle gevoelens doorstaat.. woede, vreugde, spanning, angst, etc. Nou, dit was er wel zo eentje

Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_71841929
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:15 schreef Saviola het volgende:
Soms heb je van die epische duels in FM, waar je haast alle gevoelens doorstaat.. woede, vreugde, spanning, angst, etc. Nou, dit was er wel zo eentje

[ afbeelding ]
Geweldig :D Ik zie je al rondspringen bij die 2e wedstrijd

Ik heb ooit eens, met Go Ahead Eagles, 1e keer in de Uefa cup, mijzelf het zo onmogelijk gemaakt dat ik met 2 goals verschil van Juventus moest winnen om door te gaan als 3e ploeg. Dat werd een bizarre 5-3, ik heb tijdens die wedstrijd niet gezeten
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_71842409
quote:

[ afbeelding ]
wow, nice.
pi_71844075
tvp!
pi_71846964
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:44 schreef Scorpie het volgende:
tvp!
qft
The only thing I fear is my MoM
pi_71847307
Seizoen 2014/2015 gaat vooralsnog hartstikke lekker met Figline Valdarno. Na 14 wedstrijden sta ik op een 4e plaats in de Serie A, zo hoog heb ik nog nooit gestaan. Het loopt echt soepel, van de middenmoters en degradatiekandidaten win ik steeds relatief simpel, en zelfs van Juventus wist ik met 2-0 te winnen. Enkel tegen de (sub-)toppers heb ik het lastig, al weet ik ook in die wedstrijden meer dan genoeg partij te bieden,getuige die 2-0 overwinning op Juve.
Kortom: ik groei dit seizoen weer lekker door met Figline, en hoop héél erg op een plek bij de eerste acht, om zodoende mijn debuut in Europa te gaan maken

Belangrijkste man dit seizoen is tot nu toe Jonas Rodriguez Ekani. Hij heeft in 15 wedstrijden al 4 goals en 11 assists gegeven, waarbij hij nu al meer heeft gepresteerd dan in het gehele vorige seizoen. Toen dacht ik er zelfs even aan om hem te verkopen, want hij bracht simpelweg te weinig. Maar dit seizoen is hij als vanouds weer de 'koning van de assists'.
Topscorer is echter Mascio met 8 goals, voornamelijk uit vrije trappen. Hij is -naast Rossi en Marzola- alweer mijn 3e Italiaanse international
pi_71847560
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:36 schreef Vilano het volgende:

[..]

Inderdaad Het was me met mijn Antwerp-game opgevallen hoe traag je reputatie stijgt in België, ik had na een tijd een heel groot transferbudget (100M) maar veel goede spelers wilden nog altijd niet komen (zelfs al was ik keer op keer kampioen )

Gaat veel sneller in bvb Engeland of Spanje.
Dat is dus jammer. Kijk ik begrijp dat ik niet meteen internationaal bekend ben, maar op zijn minst nationaal door in de hoogste divisie te spelen zou toch wel terecht zijn
pi_71848048
Weet iemand al wanneer 2010 uitkomt?
pi_71848051
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:55 schreef Sautor het volgende:

[..]

Dat is dus jammer. Kijk ik begrijp dat ik niet meteen internationaal bekend ben, maar op zijn minst nationaal door in de hoogste divisie te spelen zou toch wel terecht zijn
Het stijgt inderdaad te langzaam. Ik kan me herinneren dat er hier een jongen postte die de CL 3x op rij had gewonnen, en door de media in de 4e editie niet als favoriet werd gezien. Met Heerenveen dacht ik trouwens, een club die geen al te slechte reputatie heeft in het begin.
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_71848091
Hohooooi!

Ik zag net een berichtje over Luc Castaignos, dus ik keek even waar hij nu in FM speelde. Is hij weg
Hij zat wel in m'n game als 16-jarig ventje Z'n stats weet ik niet precies meer.
pi_71848112
Ik speel nu met America en speel meer dan de halve competitie met de reserves en ben nog steeds succesvol en plaats me makkelijk voor de play-offs

Vind ik wel altijd een kick
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71848125
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:11 schreef wakajawaka het volgende:
Weet iemand al wanneer 2010 uitkomt?
30 oktober meende ik te lezen in het vorige topic?
pi_71848206
Waarschijnlijk oud maar nieuwe 2010 feautures
pi_71848723
even een tvptje
pi_71849927
Ben net als coach van Braintree benaderd door FC Zwolle en ook bij TOP Oss was ik de grote favoriet voor de positie van manager.
pi_71851745
Ik wacht nog altijd op m'n eerste aanbieding van een andere club. Niet dat ik dan ja zou zeggen, maar het is wel leuk natuurlijk

Ik ga nu natuurlijk niet weg, nu ik net in de PL zit.
pi_71852228
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 16:26 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik wacht nog altijd op m'n eerste aanbieding van een andere club. Niet dat ik dan ja zou zeggen, maar het is wel leuk natuurlijk

Ik ga nu natuurlijk niet weg, nu ik net in de PL zit.
Ik vond het ook wel leuk, hoewel Zwolle laatste stond in de Juup met 1 punt uit 10 wedstrijden en TOP Oss een-na-laatste stond...
pi_71852778
Ik probeer nu mijn eigen taktiek te maken, waarbij ik met drie spitsen voorin speel.
Hierbij zijn de buitenste een soort wingers, waarbij ze veel voorzetten richting de middelste spits moeten spelen.
Hoe kan ik dit het beste instellen? Ik heb nu Cross From: Deep en Cross Aim: Centre, ik gebruik geen Target Man.
pi_71852947
Deep als je verdedigend speelt, Byline als je aanvallend speelt. Zou ik doen. En dan Aim op First Post.
pi_71853106
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:12 schreef BertMaalderink het volgende:
Hohooooi!

Ik zag net een berichtje over Luc Castaignos, dus ik keek even waar hij nu in FM speelde. Is hij weg
Hij zat wel in m'n game als 16-jarig ventje Z'n stats weet ik niet precies meer.
Luc is in FM echt poep
pi_71853602
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 17:02 schreef JeroenV het volgende:
Ik probeer nu mijn eigen taktiek te maken, waarbij ik met drie spitsen voorin speel.
Hierbij zijn de buitenste een soort wingers, waarbij ze veel voorzetten richting de middelste spits moeten spelen.
Hoe kan ik dit het beste instellen? Ik heb nu Cross From: Deep en Cross Aim: Centre, ik gebruik geen Target Man.
Spelen die twee buitenste Forwards van je als Forward Centre of Forward Left/Right?

In een andere game speelde ik 3-4-3 met 3 Forwards Centre, maar dat liep elkaar maar wat voor de voeten. Te veel spelers in te weinig ruimte. Ik zou ze dus aan de buitenkant zetten
pi_71855780
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 17:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
Deep als je verdedigend speelt, Byline als je aanvallend speelt. Zou ik doen. En dan Aim op First Post.
Okay, en waarom? En wel of geen target man?
pi_71855834
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 17:35 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Spelen die twee buitenste Forwards van je als Forward Centre of Forward Left/Right?

In een andere game speelde ik 3-4-3 met 3 Forwards Centre, maar dat liep elkaar maar wat voor de voeten. Te veel spelers in te weinig ruimte. Ik zou ze dus aan de buitenkant zetten
Ze staan inderdaad gewoon als FC, maar ze scoren niet echt veel. Eens kijken of dit wel werkt.
pi_71856175
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:06 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Okay, en waarom? En wel of geen target man?
'Deep' is in deze een beetje verwarrend. Je denkt dat bedoeld wordt 'diep in het veld', dus ver voorin. Maar het betekent juist het tegenover gestelde: relatief ver van het vijandelijke doel af. Byline is hetzelfde als goal-line, en dus ver voorin. Speel je aanvallend, dan staan je spelers ver naar voren en kan dus rustig vanaf de 'Byline' (achterlijn) voorgezet worden. Speel je verdedigend, dan staan je spelers relatief minder ver naar voren en kun je beter vanaf 'Deep' voorzetten, omdat de loopafstand die je wingers dan moeten overbruggen kleiner is. (Immers, ze hoeven dan niet helemaal vanuit een verdedigende positie naar de achterlijn te dribbelen om voor te zetten.)

En targetman, tja tja, ik ben er niet zo'n fan van. Maar dat kan ook gewoon komen omdat ik em niet goed in mijn tactiek weet in te passen en liever niet wil dat mijn hele team sterk afhankelijk is van één grote sterke man voorin. En ik speel veel liever over de flanken (wat ook meer rendement oplevert imho). Maar anderen zullen hier anders over denken en wellicht tips hebben
  donderdag 13 augustus 2009 @ 19:45:58 #41
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71856757
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:13 schreef VonHinten het volgende:

[..]

30 oktober meende ik te lezen in het vorige topic?
Dat is correct en tevens juist..
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_71856774
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:45 schreef donroyco het volgende:

[..]

Dat is correct en tevens juist..
Volgens mij klopt het ook nog.
pi_71858581
Ik heb best een aardige spits, maar hij blijft maar van afstand schieten terwijl hij dat (nog) niet kan... Hoe leer ik hem dat af?
Patat Friet
pi_71858601
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:50 schreef ganzenherder het volgende:
Ik heb best een aardige spits, maar hij blijft maar van afstand schieten terwijl hij dat (nog) niet kan... Hoe leer ik hem dat af?
player interaction -> ask player to stop trying to shoot from distance. Of iets op die fiets.
pi_71858725
quote:

[ afbeelding ]
Haha nice, lekker 2044 ook, FM 2008?
pi_71858834
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:51 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

player interaction -> ask player to stop trying to shoot from distance. Of iets op die fiets.
En natuurlijk long shots op low en als hij weinig creative freedom, blijft hij voorin staan.
Ja, schrok je toch even he!
pi_71858897
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:51 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Dat probeerde ik al...Die optie stond er echter niet bij?

Ik kon hem wel vragen nóg vaker van afstand te schieten
Patat Friet
pi_71858948
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:01 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Dat probeerde ik al...Die optie stond er echter niet bij?

Ik kon hem wel vragen nóg vaker van afstand te schieten
Dan bij playerinstellingen shoot from distance schuifje naarl inks :p
pi_71859824
Spaanse supercup gewonnen, uit 2-2 tegen Barca, thuis 2 - 0 achter, 3-2 voor, 3 - 3 gelijk ( 93 minuut ) in de verlenging, 4 - 3 voor. 4 - 4 gelijk en in de 119 minuut de winnende treffer.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_71860473
Zo, naast York ook maar even een game met Feyenoord begonnen. Is ook wel weer eens leuk om met niet-regens te spelen voor de afwisseling. En Feyenoord is altijd leuk in FM
pi_71861098
Tss, ik word een beetje gek van Fabregas. Ik heb hem voor heel veel geld naar Real gehaald, maar hij presteert voor geen meter.
Bij Arsenal was hij wekelijks uitblinker en hij heeft natuurlijk duidelijk de kwaliteiten, maar het lukt maar niet.

Waarschijnlijk ligt het aan mijn systeem of instellingen voor hem, maar voor zover ik weet laat ik hem spelen zoals hij graag zou moeten willen. Maar hoger dan een 7 zit er niet in, laat staan scoren of assists geven.
pi_71862017
Me bij Weston-Super-Mare versterkt met Dion Dickoff, Rogier Knarren en Ramon Luijten
Verdere versterkingen zitten er niet in, zit boven mijn salaris budget en club staat nieuwe spelers niet toe
Zelfs toen ik maar 750 boven mijn budget zat werd het afgeblazen Maar als je er vervolgens 1000 onder zit kan je wel iemand van 14,500 aantrekken

Mijn doel wordt hoger dan 12e eindigen Afgelopen seizoen namelijk 12e
pi_71863732
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:15 schreef JeroenV het volgende:
Tss, ik word een beetje gek van Fabregas. Ik heb hem voor heel veel geld naar Real gehaald, maar hij presteert voor geen meter.
Bij Arsenal was hij wekelijks uitblinker en hij heeft natuurlijk duidelijk de kwaliteiten, maar het lukt maar niet.

Waarschijnlijk ligt het aan mijn systeem of instellingen voor hem, maar voor zover ik weet laat ik hem spelen zoals hij graag zou moeten willen. Maar hoger dan een 7 zit er niet in, laat staan scoren of assists geven.
Ik vind praktisch elke FM Fabregas te duur voor wat je aan m hebt.
pi_71868306
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:48 schreef MMUFC het volgende:
Me bij Weston-Super-Mare versterkt met Dion Dickoff, Rogier Knarren en Ramon Luijten

Welke competitie is dat? Ik heb Luijten in de Blue Square Premier gehaald, en hij heeft, op een goede reeks aan het einde van het 2e seizoen na, niet gebracht wat ik wilde. Nu sta ik 1e in de CC2, en speelt hij wel basis, maar volgend jaar gaat hij weg.

Heb veel meer gehad aan Terschegget, Pronk en Aslan op het middenveld
pi_71872025
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:41 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Ik vind praktisch elke FM Fabregas te duur voor wat je aan m hebt.
Idd alleen kopen als je geld over hebt. Heel veel geld welteverstaan
pi_71872448
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:30 schreef Akwableet het volgende:

[..]

Welke competitie is dat? Ik heb Luijten in de Blue Square Premier gehaald, en hij heeft, op een goede reeks aan het einde van het 2e seizoen na, niet gebracht wat ik wilde. Nu sta ik 1e in de CC2, en speelt hij wel basis, maar volgend jaar gaat hij weg.

Heb veel meer gehad aan Terschegget, Pronk en Aslan op het middenveld
Blue Square South.
Maar kan nu geen spelers meer halen
pi_71872645
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:11 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Blue Square South.
Op dit moment staat hij aan de top van de CC2 nog in de basis (kleine 7 gemiddeld geloof ik), dus je hebt er wel een goede aankoop aan. Ik had echter gehoopt dat het een superster zou worden, maar dat is niet gelukt
pi_71873647
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:11 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Blue Square South.
Ik heb nog een illustere game gehad met Blue Square North's Gainsborough Trinity

Om dat team de PL in te krijgen was -echt- een pokkekarwei
pi_71873761
Ik heb Vauxhall ooit nog eens onder mijn hoede gehad, en volgens mij naar de Cocacola 2 league gebracht. Toen had ik er, zoals zo vaak, geen zin meer in
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:54:45 #60
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_71875328

Kampioen in seizoen 2!
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
pi_71875670
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een leuke tactiek te maken die ook nog eens werkt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_71876403
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:03 schreef Sautor het volgende:
Ik heb Vauxhall ooit nog eens onder mijn hoede gehad, en volgens mij naar de Cocacola 2 league gebracht. Toen had ik er, zoals zo vaak, geen zin meer in
Als het goed is breng ik ze vanavond naar de CC1
pi_71877089
Waar letten jullie trouwens op wanneer je een nieuwe club kiest? Een club met een lage of juist hoge begroting? Een leuke/grappige/gekke/bijzondere clubnaam? Mooie clubkleuren? Een club uit een plaats waar je wel eens geweest bent? Of maak je gewoon willekeurig een keuze?

Ikzelf speel nu met Figline Valdarno uit Italië, waar ik ooit 4 maanden heb gewoond. Maar normaal gesproken let ik altijd op de clubkleuren en de naam van de club. En ik zoek altijd even op waar de plaats ligt, op de één of andere manier heb ik altijd een voorkeur voor een plaats aan de kust. Tja, het zegt natuurlijk helemaal niets, maar toch
pi_71877742
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:56 schreef Winski05 het volgende:
Waar letten jullie trouwens op wanneer je een nieuwe club kiest? Een club met een lage of juist hoge begroting? Een leuke/grappige/gekke/bijzondere clubnaam? Mooie clubkleuren? Een club uit een plaats waar je wel eens geweest bent? Of maak je gewoon willekeurig een keuze?

Ikzelf speel nu met Figline Valdarno uit Italië, waar ik ooit 4 maanden heb gewoond. Maar normaal gesproken let ik altijd op de clubkleuren en de naam van de club. En ik zoek altijd even op waar de plaats ligt, op de één of andere manier heb ik altijd een voorkeur voor een plaats aan de kust. Tja, het zegt natuurlijk helemaal niets, maar toch
Club uit een plaats waar ik geweest ben.. soms.. ben alleen nooit bij Fiorentina begonnen, maar wel bij Espanyol
Verder leuke namen ook wel eens(zie Weston-super-mare )

Verder moeten clubs mij gewoon aanspreken. Of clubs waar ik in eerdere versies succes mee had probeer ik dan in latere versies ook eens(FH(Ijsland), Partizan(Servie)).
En natuurlijk favoriete clubs zoals PSV, Hartlepool United..
pi_71878363
Hoe lang doen jullie over een seizoen?
pi_71878534
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:43 schreef Rorata het volgende:
24 uur :-(
Wie nooit het onmogelijke probeert, zal het mogelijke nooit bereiken
pi_71878818
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een leuke tactiek te maken die ook nog eens werkt
Heb je de Tactical Theorems and Frameworks gelezen?
pi_71880706
quote:
Ligt er aan hoeveel tijd ik heb.

tvp
It Never Hurts To Help!
pi_71880783
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:12 schreef -Willempie- het volgende:

[..]

Ligt er aan hoeveel tijd ik heb.

tvp
Ik denk dat het bij mij ook niet zoveel zal verschillen van 24 speluren
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:19:26 #70
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71886020
quote:

Ik ben nu met Leeds United, ben er een keertje geweest en toen helemaal verliefd op geworden.
Ik wilde een club managen in een leuk land, met potentie in een lagere divisie. Leeds voldeed aan mijn verwachtingen
quote:
Een week ofzo. Ligt eraan hoeveel tijd ik heb, en het feit dat hoe verder ik kom hoe langzamer het laden gaat heb ik het idee

[ Bericht 16% gewijzigd door BruggiKeane op 14-08-2009 21:24:35 ]
pi_71886155
quote:

Ik speel altijd één of meerdere keren met Feyenoord, omdat dat nou eenmaal mijn club is. Ook kies ik vaak voor de clubs met veel historie, zoals Leeds en ik wil nog een keer met Notts County spelen.
Verder speel ik nooit met absolute topteams, ik vind er geen bal aan, het is juist kicken om te zien dat je kneuzenclub steeds groter wordt en steeds betere spelers kan kopen!
Clubkleuren of waar het ligt kan me echt niets boeien
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:21:19 #72
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_71887920
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:55 schreef BertMaalderink het volgende:
Zo, naast York ook maar even een game met Feyenoord begonnen. Is ook wel weer eens leuk om met niet-regens te spelen voor de afwisseling. En Feyenoord is altijd leuk in FM
iedere keer als ik met Feyenoord speel gaat het dramatisch..

terwijl het met andere ploegen altijd wel redelijk tot goed gaat.

erg frustrerend!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:26:33 #73
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_71888097
quote:

Als er een nieuwe FM komt eerst met Ajax een paar seizoenen, daarna met een gevallen topclub, zoals Leeds, Newcastle, Alavés, 1860 München o.i.d.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_71897047
quote:

Het is ook leuk om werkloos te beginnen en je eigen carriere op te bouwen.
pi_71897584
Ik kan Steam niet meer in en nu kan ik niet spelen Hij kan geen connectie maken ofzo.

Kan je niet zonder Steam spellen?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_71897863
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:52 schreef Basje_B het volgende:
Ik kan Steam niet meer in en nu kan ik niet spelen Hij kan geen connectie maken ofzo.

Kan je niet zonder Steam spellen?
Ik heb het nog niet getest, maar misschien zal het zo werken:
quote:
I have a vista laptop and i have just descovered a way of playing football manager 2009 without having to log into steam.

to do this go to my computer, Vista (c:), program files, steam, steamApps, Common, football manager 2009 and click on the file fm.

It comes up with an error saying steam is already running and then the game opens and u can play without loging into steam. How cool is that!!

I did this because everytime i tryed to log into steam it said access denied.
edit: normaal gezien zou het moeten werken
pi_71897919
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:08 schreef Vilano het volgende:

[..]

Ik heb het nog niet getest, maar misschien zal het zo werken:
[..]

Je bent de beste. Het werkt. Thanks
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_71897962
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:11 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Je bent de beste. Het werkt. Thanks
Super
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:19:56 #79
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71898075
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 11:22 schreef Rorata het volgende:

Het is ook leuk om werkloos te beginnen en je eigen carriere op te bouwen.
Hoe dan? Wachten tot er iemand je vraagt terwijl je 0,0 ervaring hebt?
pi_71898830
ik speel nooit via steam ?
heb het toen gelijk van me pc afgegooid.
na de registratie en al het spelen gaat prima
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
pi_71898841
tvp...

binnenkort weer eens verder met Farsley Celtic.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:30:02 #82
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71899495
Kut vragen altijd. Newcastle heeft zijn trainer ontslagen en nu willen ze mij hebben.
Krijg je zo`n gekke vraag met drie optie`s. Ik weiger commetaar te geven of ik intresse heb.
Druk dus op die knop, komt er een bericht dat ik wel intresse heb. Nu is de leiding dus boos

Ik heb gelukkig een savegame pas opgeslagen, net van Liverpool gewonnen en Arsenal verloren.
Ff kijken hoe het nu verder gaat....
pi_71902729
haha ik heb ook farsley als team.. nu gepromoveerd naar de blue square premier.. loopt alleen kut nu en maar hopen dat ik niet degradeer Niemand wilt verhuurd worden aan farsley, en kopen is al helemaal onmogelijk met 15k..gewoon niemand die er naar toe wilt komen.. nu maar een scout gehaald, kijken of dat helpt
pi_71902787
Ajax staat bij mij op de 15e plek
pi_71903145
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:01 schreef MMootje het volgende:
haha ik heb ook farsley als team.. nu gepromoveerd naar de blue square premier.. loopt alleen kut nu en maar hopen dat ik niet degradeer Niemand wilt verhuurd worden aan farsley, en kopen is al helemaal onmogelijk met 15k..gewoon niemand die er naar toe wilt komen.. nu maar een scout gehaald, kijken of dat helpt
Ik ben met Braintree van BSS naar CCL2 gepromoveerd en heb nog nooit betaald voor een speler
pi_71907103
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:19 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

Hoe dan? Wachten tot er iemand je vraagt terwijl je 0,0 ervaring hebt?
de amateurs in Engeland willen je wel,

even omhoog werken en dan word je misschien door een andere club gevraagd.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:38:53 #87
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71907771
Hoe zit dat met de aflopende contracten van Engelse spelers, wanneer kan ik ze benaderen?
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_71907810
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:38 schreef donroyco het volgende:
Hoe zit dat met de aflopende contracten van Engelse spelers, wanneer kan ik ze benaderen?
Als de contracten zijn afgelopen
pi_71907841
De screens van FM2010 zijn nog wel even wennen hoor.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:43:07 #90
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71907849
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:41 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als de contracten zijn afgelopen
Niet
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:43:41 #91
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71907861
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:42 schreef sjimz het volgende:
De screens van FM2010 zijn nog wel even wennen hoor.
Het is meer naar een andere indeling, maar ik denk dat dat nog wel te veranderen valt door middel van skins (en het is WIP hè )
pi_71907874
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:43 schreef donroyco het volgende:

[..]

Niet
Bij mij wel
pi_71912990
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:23 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ik ben met Braintree van BSS naar CCL2 gepromoveerd en heb nog nooit betaald voor een speler
Mijn Braintree ook niet, alleen maar gratis clubloze Nederlanders.
pi_71916572
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 01:20 schreef Rorata het volgende:

[..]

Mijn Braintree ook niet, alleen maar gratis clubloze Nederlanders.
Ik heb ook wel een aantal Britten gehaald.

Na iets meer dan 15 wedstrijden net onder de playoffs in de CCL2. Mijn maar half geprofessionaliseerde selectie (ik heb geen geld meer om de andere contracten op te waarderen) kan aardig meekomen, maar meer ook niet. Overigens doe ik het financieel meer dan aardig, ik heb dit seizoen al ruim 100k winst gemaakt ondanks dat ik 70k p/j boven het salarisbudget zit.
  zondag 16 augustus 2009 @ 12:00:00 #95
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_71916951
Heb met mijn club in de BSP nog geen enkele Nederlander gehaald. Wel gepoogd Sieme Zijm op een vrije transfer binnen te halen, maar dat lukte niet. Hij koos liever voor Excelsior Maassluis.

In de competitie gaat het tot nu toe nog niet zo lekker. Zes wedstrijden gespeeld, vier punten. Ver onder de maat dus. Denk dat het elftal nog ingespeeld moet raken o.i.d. Zitten enkele nieuwe, betere aankopen, bij.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_71917203
Hm, Notts County lijkt me als het zo doorgaat een leuke club om FM2010 mee te beginnen, speelt in CCL2 dacht ik en is overgenomen door een bedrijf uit het Midden-Oosten en lijken flink wat geld te hebben. Normaal heb ik het niet zo op het hebben van veel geld vanaf het begin, maar omdat de club in de CCL2 speelt is het misschien wel leuk om eens te doen
pi_71917347
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:10 schreef Jorwol het volgende:
Hm, Notts County lijkt me als het zo doorgaat een leuke club om FM2010 mee te beginnen, speelt in CCL2 dacht ik en is overgenomen door een bedrijf uit het Midden-Oosten en lijken flink wat geld te hebben. Normaal heb ik het niet zo op het hebben van veel geld vanaf het begin, maar omdat de club in de CCL2 speelt is het misschien wel leuk om eens te doen
Met Kasper Schmeichel oa in de ploeg moet dat minstens 2 jaar heel makkelijk zijn
pi_71917697
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:16 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Met Kasper Schmeichel oa in de ploeg moet dat minstens 2 jaar heel makkelijk zijn
Boeie, leuk ploegje om alle nieuwe features mee uit te proberen zonder al te veel uitdaging
pi_71917763
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:28 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Boeie, leuk ploegje om alle nieuwe features mee uit te proberen zonder al te veel uitdaging
Dat wel ja.
  zondag 16 augustus 2009 @ 12:59:44 #100
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')