abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71826679

Sports Interactive Games

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2009 is het spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen?
Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM2009 patch 1

MAC: Intel Processor, OS X 10.5.5 , NVIDIA GeForce 7300 / ATI X1600 Radeon. 1GB RAM
Windows: OS Windows Vista / XP; Vista 2.0 GHz / XP 1.4 GHz; Vista 1 GB / XP 512 MB RAM; 2 GB vrije ruimte;
128 MB NVIDIA FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL of hoger

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco (met dank aan sjimz)
pi_71826757
Jaja, met AGOVV dus Ajax in de beker verslagen. Ajax creëerde amper kansen, ik maak gelijk en in de verlenging maak ik de 2-1.

In periode 1 werd er te aanvallend gespeeld nog en verloor ik een paar keer onnodig en dus nog geen periodetitel helaas. Het team loopt nu erg lekker en ik hoop dan ook sowieso de 2e periodetitel te pakken.
pi_71826840
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:54 schreef Sautor het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig met een game met de belgische derde divisionist Kelmis Nu heb ik dat team ondertussen in 3 seizoenen naar de Premier League van Belgie geleid, waar ik nu rond de 10e plaats schommel, mede doordat de grote namen door mijn reputation niet willen komen, en mijn jeugd ook nog niet echt daverend is. Alleen wil het board nog steeds dat ik in Belgie scout, maar ik wil internationaal gaan. Japanners scouten ofzo. Wanneer kan ik eindelijk in het buitenland scouten en wanneer stijgt mijn reputation. Want na 3 seizoenen topvoetbal heb ik een aardige bankrekening opgebouwd, maar kan nog steeds alleen maar spelers rond de 20k halen
Niemand die het weet?
pi_71826853
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:17 schreef Jorwol het volgende:
Jaja, met AGOVV dus Ajax in de beker verslagen. Ajax creëerde amper kansen, ik maak gelijk en in de verlenging maak ik de 2-1.

In periode 1 werd er te aanvallend gespeeld nog en verloor ik een paar keer onnodig en dus nog geen periodetitel helaas. Het team loopt nu erg lekker en ik hoop dan ook sowieso de 2e periodetitel te pakken.
Ik had een keer met agovv de eerste periode toen ging hwet erg slecht werd ik 17de maar promveerde ik dankzij de periode title.
pi_71827225
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:20 schreef Sautor het volgende:

[..]

Niemand die het weet?
Tja is altijd lastig dit soort dingen. Europees succes is toch echt de key naar grotere spelers. Hoeveel geld heb je nu dan? Want volgens mij is het scouten in een bepaald gebied gebonden aan het geld dat je hebt.
pi_71827959
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:20 schreef Sautor het volgende:

[..]

Niemand die het weet?
In tvplaats van scouts te sturen, doe gewoon zelfs wat scoutingswerk, loop wat Japanse clubs af bijvoorbeeld? (of heb doe je spelerseigenschappen verbergen?)
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_71827971
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:34 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Tja is altijd lastig dit soort dingen. Europees succes is toch echt de key naar grotere spelers. Hoeveel geld heb je nu dan? Want volgens mij is het scouten in een bepaald gebied gebonden aan het geld dat je hebt.
Dacht iets van rond de 5 miljoen. Dan vind ik scouten nog niet eens het belangrijkst, maar spelers... Ik kan dus nog steeds geen ex-internationals aantrekken die al 4 jaar niet meer gevoetbald hebben omdat mijn reputatie slecht is. Terwijl ik en de club toch al hebben laten zien dat we kunnen voetballen.
pi_71829001
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:59 schreef Sautor het volgende:

[..]

Dacht iets van rond de 5 miljoen. Dan vind ik scouten nog niet eens het belangrijkst, maar spelers... Ik kan dus nog steeds geen ex-internationals aantrekken die al 4 jaar niet meer gevoetbald hebben omdat mijn reputatie slecht is. Terwijl ik en de club toch al hebben laten zien dat we kunnen voetballen.
Grote clubs verslaan, prijzen winnen, Europees spelen... Zulke dingen verhogen de statuur.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_71829518
Ben 12e geworden met weston-super-mare. Best netjes aangeZien de prognose 20e was.

Met de valur manager ontslag genomen en via farsley en burscough bij peterborough, de nummer 1 van de league one. Kampioen geworden.
pi_71831247
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 20:32 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Grote clubs verslaan, prijzen winnen, Europees spelen... Zulke dingen verhogen de statuur.
Inderdaad Het was me met mijn Antwerp-game opgevallen hoe traag je reputatie stijgt in België, ik had na een tijd een heel groot transferbudget (100M) maar veel goede spelers wilden nog altijd niet komen (zelfs al was ik keer op keer kampioen )

Gaat veel sneller in bvb Engeland of Spanje.
pi_71832588
Mijn Ajax draait te geil nu Ontzettend druk programma (ff binnen acht dagen het Wereldbeker toernooi en wedstrijden tegen PSV en Heerenveen), maar toch pak ik elke keer weer de winst.

God bless brede selecties Spelers met 95% conditie gaan gewoon een wedstrijdje op de bank omdat er een minstens zo goede vervanger klaarstaat.

Tevens begin ik de geilheid van gratis spelers oppikken te ontdekken
pi_71832614
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:09 schreef VonHinten het volgende:
Mijn Ajax draait te geil nu Ontzettend druk programma (ff binnen acht dagen het Wereldbeker toernooi en wedstrijden tegen PSV en Heerenveen), maar toch pak ik elke keer weer de winst.

God bless brede selecties Spelers met 95% conditie gaan gewoon een wedstrijdje op de bank omdat er een minstens zo goede vervanger klaarstaat.

Tevens begin ik de geilheid van gratis spelers oppikken te ontdekken
Samenvatting: een boel geilheid in Amsterdam.
pi_71832746
http://media.insidegamer.nl/dump/1250084781.jpg
Nieuws | 12 augustus 2009 - Middels een persbericht heeft uitgever SEGA Football Manager 2010 aangekondigd. Wat blijkt? De game heeft een flinke visuele make-over ondergaan en kent daarnaast een flink aantal ingrijpende vernieuwingen, zo lijkt het. Hieronder de belangrijkste:

* Nieuwe tactiekmodule: Door een nieuwe opzet lijkt het tactische aspect van de game flink op de schop gegaan. Vooral het ingrijpen tijdens wedstrijden is vereenvoudigd dppr de mogelijkheid tot het geven van simpele opdrachten aan spelers als 'geef dieptepasses' of 'zoek de zijkant op'. Ook kun je eenvoudig de overkoepelende rol van een speler snel veranderen van bijvoorbeeld 'spelmaker' naar 'stofzuiger' (vrij vertaald).
* Uitgebreide wedstrijdanalyse: In Football Manager 2009 gaf je assistent al feedback tijdens de wedstrijd, nu heb je een uitgebreid analysesysteem tot je beschikking, waarin je allerlei details terug kunt vinden. Denk aan een overzicht van alle schoten, passes, voorzetten, kopballen, tackles, overtredingen en onderscheppingen, en de plekken waar deze op het veld hebben plaatsgevonden. Deze analyse kun je zowel tijdens als na de wedstrijd raadplegen.
* 3D-weergave uitgebreid: Vorig jaar werd het driedimensionale wedstrijdengine geïntroduceerd, dit jaar wordt deze uitgebreid. Zo bevat de game meer dan honderd nieuwe animaties, nieuwe stadions, betere belichting, enzovoorts. Het wedstrijdengine zelf en daarmee de kunstmatige intelligentie is uiteraard zoals elk jaar weer onder handen genomen.
* Aanpassen: De editor was altijd al een belangrijk onderdeel van Championship Manager en Football Manager, nu is deze verder uitgebreid en - zo lijkt het - minder complex dan voorheen. Het moet nu makkelijker zijn om jouw eigen competities te creëren en bestaande competities aan te passen.

Ik hoop inderdaad dat die tacktiek wat makkelijker wordt .
Ik wil altijd dat me backs mee op komen maar ook gewoon weer achterin staan bij balverlies.
Nog steeds niet echt een idee hoe ik dat moet doen.,
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
pi_71832796
God straft meteen: een bloedeloze 0-0 thuis tegen FC Groningen. Daar had ik 10 wedstrijden op rij van gewonnen
pi_71832803
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:14 schreef StefanoSanders het volgende:
Nieuws | 12 augustus 2009 - Middels een persbericht heeft uitgever SEGA Football Manager 2010 aangekondigd. Wat blijkt? De game heeft een flinke visuele make-over ondergaan en kent daarnaast een flink aantal ingrijpende vernieuwingen, zo lijkt het. Hieronder de belangrijkste:

* Nieuwe tactiekmodule: Door een nieuwe opzet lijkt het tactische aspect van de game flink op de schop gegaan. Vooral het ingrijpen tijdens wedstrijden is vereenvoudigd dppr de mogelijkheid tot het geven van simpele opdrachten aan spelers als 'geef dieptepasses' of 'zoek de zijkant op'. Ook kun je eenvoudig de overkoepelende rol van een speler snel veranderen van bijvoorbeeld 'spelmaker' naar 'stofzuiger' (vrij vertaald).
* Uitgebreide wedstrijdanalyse: In Football Manager 2009 gaf je assistent al feedback tijdens de wedstrijd, nu heb je een uitgebreid analysesysteem tot je beschikking, waarin je allerlei details terug kunt vinden. Denk aan een overzicht van alle schoten, passes, voorzetten, kopballen, tackles, overtredingen en onderscheppingen, en de plekken waar deze op het veld hebben plaatsgevonden. Deze analyse kun je zowel tijdens als na de wedstrijd raadplegen.
* 3D-weergave uitgebreid: Vorig jaar werd het driedimensionale wedstrijdengine geïntroduceerd, dit jaar wordt deze uitgebreid. Zo bevat de game meer dan honderd nieuwe animaties, nieuwe stadions, betere belichting, enzovoorts. Het wedstrijdengine zelf en daarmee de kunstmatige intelligentie is uiteraard zoals elk jaar weer onder handen genomen.
* Aanpassen: De editor was altijd al een belangrijk onderdeel van Championship Manager en Football Manager, nu is deze verder uitgebreid en - zo lijkt het - minder complex dan voorheen. Het moet nu makkelijker zijn om jouw eigen competities te creëren en bestaande competities aan te passen.

Ik wil altijd dat me backs mee op komen maar ook gewoon weer achterin staan bij balverlies.
Dat doe ik door ze echt op de back positie te zetten, dus 1 plaatsje verder dan de centrale verdedigers, met de pijl naar achteren. Verder een aanvallende mentaliteit
pi_71836134
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:14 schreef StefanoSanders het volgende:

Je bedoelt dat ze terugteleporteren als ze voorin staan en ergens anders balverlies geleden wordt?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_71836538
Soms heb je van die epische duels in FM, waar je haast alle gevoelens doorstaat.. woede, vreugde, spanning, angst, etc. Nou, dit was er wel zo eentje

Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_71841929
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:15 schreef Saviola het volgende:
Soms heb je van die epische duels in FM, waar je haast alle gevoelens doorstaat.. woede, vreugde, spanning, angst, etc. Nou, dit was er wel zo eentje

[ afbeelding ]
Geweldig :D Ik zie je al rondspringen bij die 2e wedstrijd

Ik heb ooit eens, met Go Ahead Eagles, 1e keer in de Uefa cup, mijzelf het zo onmogelijk gemaakt dat ik met 2 goals verschil van Juventus moest winnen om door te gaan als 3e ploeg. Dat werd een bizarre 5-3, ik heb tijdens die wedstrijd niet gezeten
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_71842409
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:15 schreef Saviola het volgende:

[ afbeelding ]
wow, nice.
pi_71844075
tvp!
pi_71846964
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:44 schreef Scorpie het volgende:
tvp!
qft
The only thing I fear is my MoM
pi_71847307
Seizoen 2014/2015 gaat vooralsnog hartstikke lekker met Figline Valdarno. Na 14 wedstrijden sta ik op een 4e plaats in de Serie A, zo hoog heb ik nog nooit gestaan. Het loopt echt soepel, van de middenmoters en degradatiekandidaten win ik steeds relatief simpel, en zelfs van Juventus wist ik met 2-0 te winnen. Enkel tegen de (sub-)toppers heb ik het lastig, al weet ik ook in die wedstrijden meer dan genoeg partij te bieden,getuige die 2-0 overwinning op Juve.
Kortom: ik groei dit seizoen weer lekker door met Figline, en hoop héél erg op een plek bij de eerste acht, om zodoende mijn debuut in Europa te gaan maken

Belangrijkste man dit seizoen is tot nu toe Jonas Rodriguez Ekani. Hij heeft in 15 wedstrijden al 4 goals en 11 assists gegeven, waarbij hij nu al meer heeft gepresteerd dan in het gehele vorige seizoen. Toen dacht ik er zelfs even aan om hem te verkopen, want hij bracht simpelweg te weinig. Maar dit seizoen is hij als vanouds weer de 'koning van de assists'.
Topscorer is echter Mascio met 8 goals, voornamelijk uit vrije trappen. Hij is -naast Rossi en Marzola- alweer mijn 3e Italiaanse international
pi_71847560
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:36 schreef Vilano het volgende:

[..]

Inderdaad Het was me met mijn Antwerp-game opgevallen hoe traag je reputatie stijgt in België, ik had na een tijd een heel groot transferbudget (100M) maar veel goede spelers wilden nog altijd niet komen (zelfs al was ik keer op keer kampioen )

Gaat veel sneller in bvb Engeland of Spanje.
Dat is dus jammer. Kijk ik begrijp dat ik niet meteen internationaal bekend ben, maar op zijn minst nationaal door in de hoogste divisie te spelen zou toch wel terecht zijn
pi_71848048
Weet iemand al wanneer 2010 uitkomt?
pi_71848051
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:55 schreef Sautor het volgende:

[..]

Dat is dus jammer. Kijk ik begrijp dat ik niet meteen internationaal bekend ben, maar op zijn minst nationaal door in de hoogste divisie te spelen zou toch wel terecht zijn
Het stijgt inderdaad te langzaam. Ik kan me herinneren dat er hier een jongen postte die de CL 3x op rij had gewonnen, en door de media in de 4e editie niet als favoriet werd gezien. Met Heerenveen dacht ik trouwens, een club die geen al te slechte reputatie heeft in het begin.
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')