Ah, als die eindtijd inhoudt dat de bijbel dan ten onder gaat, laat maar komen!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:25 schreef Ender_Wiggin het volgende:
De bijbel waarin de herbouw van de derde tempel gezien wordt als het begin van de eindtijd, of zit ik er nou zou naast?
quote:De rotsen werden in het Dode zee gebied verzameld en individueel verpakt om te verzekeren dat zij heel bleven en niet door metaal geraakt, zoals de Bijbel voorschrijft.
Zo maak je het jezelf ook wel lastig. Zou het erg op prijs worden gesteld als je als wijze van grap een zooi muntjes over die stenen heen gooit?quote:"De Torah zegt dat er geen ijzeren hulpmiddelen op de stenen van het altaar gebruikt mogen worden. Het altaar vertegenwoordigd een verbinding met het leven en de schepping van de wereld. IJzer is het tegengestelde - het wordt gebruikt om hulpmiddelen voor oorlog, dood, en vernietiging te bouwen." zegt Glick
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:42 schreef _Led_ het volgende:
Mijn God, straks beginnen ze nog met de bijzettafel voor de 4e schuur !
Afgezien daarvan, heeft die Glick wel eens een vuistbijl in zijn handen gehad en dus gezien waarvan die gemaakt waren? Juist ja, steen... Mag je ook geen steen gebruiken voor het altaar.. (of hout, gewei, ivoor, bamboe etc etc)quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:20 schreef Joachim het volgende:
[..]
[..]
Zo maak je het jezelf ook wel lastig. Zou het erg op prijs worden gesteld als je als wijze van grap een zooi muntjes over die stenen heen gooit?
Idd en dan hopen dat de andere geloven ook mee gaanquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:18 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ah, als die eindtijd inhoudt dat de bijbel dan ten onder gaat, laat maar komen!
Goh, dus ze willen geld om ons naar de eindtijd (voor hen: onze verdoemenis) te leiden?!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:25 schreef Ender_Wiggin het volgende:
De bijbel waarin de herbouw van de derde tempel gezien wordt als het begin van de eindtijd, of zit ik er nou zou naast?
http://en.wikipedia.org/w(...)list_Protestant_view
http://en.wikipedia.org/w(...)nal_Evangelical_view
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:33 schreef aardbeien1 het volgende:
Altaar voor de derde tempel??????
Zit je niet aan de verdovende middelen?
Muntjes zijn niet van ijzer, toch ?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:20 schreef Joachim het volgende:
Zo maak je het jezelf ook wel lastig. Zou het erg op prijs worden gesteld als je als wijze van grap een zooi muntjes over die stenen heen gooit?
Geen NWO-reptilian ?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:54 schreef Ticker het volgende:
En dat zal ook gebeuren.
Vergis je alleen niet, de anti christ is gewoon een mens.
die zijn nooit weggeweest. amerika, daar zitten ze. zij vormen nu al de sterkste macht ter wereld, maar dat verhullen ze onder de mantel van wereldvrede, democratie en mensenrechten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:43 schreef Megumi het volgende:
Gaan we de Romeinen dan ook weer terug brengen?![]()
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:00 schreef herzberg het volgende:
[..]
die zijn nooit weggeweest. amerika, daar zitten ze. zij vormen nu al de sterkste macht ter wereld, maar dat verhullen ze onder de mantel van wereldvrede, democratie en mensenrechten.
En het kerende ploegblad wordt weer afgeschaft als schadelijke, godslasterlijke nieuwlichterij.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:43 schreef Megumi het volgende:
Gaan we de Romeinen dan ook weer terug brengen?![]()
Goed mogelijk dat het nu.. ondertussen 2010 werkelijk al is gebeurd en desnoods meerdere malen om er zeker van te zijn dat het ritueel goed ontvangen wordt ofzo.quote:Temple Institute
Main article: Temple Institute
The Temple Institute, an organization dedicated to preparing the reconstruction of a Third Temple in Jerusalem, has been attempting to identify Red Heifer candidates consistent with the requirements of Numbers 19:1–22 and Mishnah Tractate Parah.[3] In recent years, the Institute thought to have identified two candidates, one in 1997 and another in 2002.[4] The Temple Institute had initially declared both kosher, but later found each to be unsuitable.
Ijzer staat in de symboliek voor bescherming, het welbekende hoefijzer bv, of ijzervijzel, of grote ijzeren spijkers of iets dergelijks op de hoeken van je huis geven bescherming tegen negatieve energieen en entiteiten volgens de overleveringen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:20 schreef Joachim het volgende:
[..]
[..]
Geweldige post! Erg interessant!quote:Op maandag 29 maart 2010 22:57 schreef ender_xenocide het volgende:
De afbeelding van de Tempelberg met daarop de Derde Joodse Tempel in plaats van de huidige Rotskoepelmoskee zal veel in Jeruzalem woonachtige Moslims ongetwijfeld woedend maken.
200 stadsbussen in Jeruzalem zijn aan de zijkanten voorzien van reclame waarin wordt opgeroepen om zo snel mogelijk met de bouw van de Derde Joodse Tempel te beginnen. Saillant detail: de bussen rijden eveneens door Arabische wijken in Oost Jeruzalem, en bevatten een afbeelding van de Tempelberg met daarop alléén de nieuwe Joodse Tempel. De huidige Islamitische Rotskoepelmoskee is nergens te bekennen.
De in recente weken weer flink opgelopen spanning op en rond de Tempelberg, veroorzaakt door onder andere de regelmatige relletjes die ontketend worden door Palestijnse jongeren, heeft de door Rabbi Shalom Dov Volpo en activist Baruch Marzel geleide Our Land of Israël groepering ertoe aangezet om met de campagne te beginnen. 'Moge de Bais Hamikdosh spoedig en in onze dagen herbouwd worden', staat er nu in grote Hebreeuwse letters op de bussen in Jeruzalem te lezen.
Rabbi Volpo verklaarde dat Israël inmiddels met ingehouden adem wacht op de komst van de Messias en de herbouw van de Tempel. 'Zowel de Arabieren als president Obama weten dat de Tempel op de Tempelberg herbouwd zal worden,' zei hij. 'Die komt in de plaats van de tijdelijke gebouwen die er nu staan.'
Baruch Marzel legde daarnaast uit dat het weglaten van de Islamitische heiligdommen beslist geen vergissing is geweest. 'Wij laten aan iedereen de waarheid zien en zeggen hardop wat iedere Jood gelooft, namelijk dat de Derde Tempel onmiddellijk gebouwd dient te worden op de Tempelberg, en de moskee daar niet hoort te staan.'
'Als we morgenavond aan het einde komen van Pessah Feder (het Joodse Paasfeest) dan zullen we (traditiegetrouw) tegen elkaar zeggen: 'tot volgend jaar in het herbouwde Jeruzalem!'. En wat betekent 'herbouwd'? Dat slaat op de hele Derde Tempel,' aldus Marzel, die de mogelijke woede van de Moslims in Jeruzalem over de campagne wegwuifde. 'Ze zijn al boos omdat wij in leven zijn en dat wij hier wonen. Als zulke basiszaken hen al woedend maakt, dan kunnen we er net zo goed openlijk voor uitkomen wat wij waarlijk geloven en waar wij drie keer per dag voor bidden. Dat is de herbouw van de heilige Tempel, bovenop de Tempelberg. En wel morgen - we moeten daar geen dag langer mee wachten.'
http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?id=172008
Wat een oorlogshitsers!quote:Op maandag 29 maart 2010 22:57 schreef ender_xenocide het volgende:
De afbeelding van de Tempelberg met daarop de Derde Joodse Tempel in plaats van de huidige Rotskoepelmoskee zal veel in Jeruzalem woonachtige Moslims ongetwijfeld woedend maken.
[..Al geciteerd..]
http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?id=172008
Als je door de eeuwen heen kijkt zijn er op elk willekeurig moment altijd een boel mensen die denken dat het einde der tijden is genaderd.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:45 schreef huupia het volgende:
de eindtijd is volgens de bijbel al begonnen in 1948 toen de joden een eigen staat kregen.
wel opmerkelijk dat we in een eindtijd leven volgens de bijbel, de maya's de oude indiers en de egyptenaren
vergeet ik nog bijna de hopi.
hmm
Al zo vaak gevraagd inmiddels, maar kan iemand me een bron geven over het verhaal van die Egyptenaren?quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:45 schreef huupia het volgende:
de eindtijd is volgens de bijbel al begonnen in 1948 toen de joden een eigen staat kregen.
wel opmerkelijk dat we in een eindtijd leven volgens de bijbel, de maya's de oude indiers en de egyptenaren
hmm
Boek? Vers?quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:45 schreef huupia het volgende:
de eindtijd is volgens de bijbel al begonnen in 1948 toen de joden een eigen staat kregen inpikten.
hmm
Er wordt regelmatig een wetenschappelijke doorbraak gefaked.. voorbeeld is de stamcellen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Als je door de eeuwen heen kijkt zijn er op elk willekeurig moment altijd een boel mensen die denken dat het einde der tijden is genaderd.
Allemaal leuk en aardig maar dit kan de antichrist natuurlijk niet zijn. Volgens de overlevering wordt de antichrist van tevoren niet herkend als zijnde de antichrist. Dus indien deze kerel al zo wordt aangeduid dan kan hij dus nooit de antichrist zijn. Sterk staaltje logica, al zeg ik het zelf.quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:51 schreef Ticker het volgende:
Op CNN worden er al spotjes gedraaid over de komst van de nieuwe messiahs.
De persoon achter deze spotjes (Benjamin Creme's een of andere miljonair ) promoot al tientallen jaren de terugkomt van de nieuwe messiahs, Maitreya.. heeft hier een speciale website voor.. inclusief foto's, en deze Maitreya zou zelfs als ergens in Afrika geweest zijn om vrede te predikten.
Jaja vager kan het niet.. toch.
Toch?
[ afbeelding ]
Ik denk ik pleur er meteen een link bij, van Share International (het bedrijf van Creme) en kom erachter dat er zelfs al een Nederlandse versie van is.. jaja promotie/propaganda in volle glorie.
http://www.sharenl.org/ (NL versie)
http://www.share-international.org/ (origineel)
Heb jij met je neus gekeken?quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar dit kan de antichrist natuurlijk niet zijn. Volgens de overlevering wordt de antichrist van tevoren niet herkend als zijnde de antichrist. Dus indien deze kerel al zo wordt aangeduid dan kan hij dus nooit de antichrist zijn. Sterk staaltje logica, al zeg ik het zelf.
Overigens geloof ik niet in die nonsens.
Nee, maar op internet wordt al druk gesproken over de vraag of die vent misschien de anti-christ is. Natuurlijk wordt er in die reclame niet gesproken over de anti-christ. Dat is natuurlijk geen goed verkooppraatje. Ik bedoel dat mensen zoals jij hem herkennen als zijnde de anti-christ. Dat betekent dat hij het niet kan zijn.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:47 schreef Ticker het volgende:
[..]
Heb jij met je neus gekeken?De ondertekst van anti-christ.. en de boodschap in CNN verschillen nogal.. ofwel dit is geupload door een oplettende kijken, die er een eigen ondertekst heeft gezet. Je ziet toch in de reclame zelf niet dat de anti christ komt? Daar vragen ze juist of je de nieuwe messiahs zou herkennen als hij er zou zijn.
Wou je hiermee een punt maken ofzo ?quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:57 schreef Ticker het volgende:
[..]
Er wordt regelmatig een wetenschappelijke doorbraak gefaked.. voorbeeld is de stamcellen.
Ik denk inderdaad dat we nu dus nooit meer een wetenschappelijk doorbraak zullen mee maken.. het is namelijk al zo vaak beweerd.
Want..?quote:Op maandag 19 april 2010 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar op internet wordt al druk gesproken over de vraag of die vent misschien de anti-christ is. Natuurlijk wordt er in die reclame niet gesproken over de anti-christ. Dat is natuurlijk geen goed verkooppraatje. Ik bedoel dat mensen zoals jij hem herkennen als zijnde de anti-christ. Dat betekent dat hij het niet kan zijn.
Die begrijp je toch wel he ...quote:
Wil je 'm even uitleggen ?quote:
Tuurlijk niet, jij komt hier alleen maar om te trollen, niemand heeft jou ooit nog op een nuttige bijdrage kunnen betrappenquote:
Schattig hoe jij altijd denkt dat je DE standaard bent , ik kan er verder niks aan doenquote:Op maandag 19 april 2010 11:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, jij komt hier alleen maar om te trollen, niemand heeft jou ooit nog op een nuttige bijdrage kunnen betrappen
Jij bent weliswaar de minderheid, maar je bent zeker niet alleen. Tal van reli's schreeuwen van de daken dat deze kerel de anti-christ is. En ik begreep dat de anti-christ door niemand zou worden herkend als zodanig. Dus ook niet door jou.quote:Op maandag 19 april 2010 10:06 schreef Ticker het volgende:
[..]
Want..?
Ik ben nog steeds de minderheid. Ofwel het volk wat hem met open armen zal ontvangen, zal niet luisteren naar de 'minderheid'. En zo zal de anti-christ met open armen ontvangen worden en zal niemand zien wie het is.
Zo lastig is het ontcijferen van zoiets duidelijks toch niet.
De vraag was simpel : jij deed voorkomen alsof je de betekenis van de opmerking van Ticker heel eenvoudig vond, dus zou het fijn zijn als je 'm even kon verduidelijken.quote:Op maandag 19 april 2010 12:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Schattig hoe jij altijd denkt dat je DE standaard bent , ik kan er verder niks aan doen
dat je zo weinig affiniteit hebt met de onderwerpen in TRU dat je niet eens
zou kunnen beoordelen of iets inhoud heeft of niet
Hoewel ik je onbegrip begrijp, is het probleem dat je de teksten te letterlijk neemt.quote:Op maandag 19 april 2010 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent weliswaar de minderheid, maar je bent zeker niet alleen. Tal van reli's schreeuwen van de daken dat deze kerel de anti-christ is. En ik begreep dat de anti-christ door niemand zou worden herkend als zodanig. Dus ook niet door jou.
'Iedereen hem met open armen ontvangt' is toch een vrij ondubbelzinnige uiting. En het verzet tegen Maitreya is vrij groot. Althans, op internet. Ik denk niet dat de anti-christ wordt uitgekotst door miljoenen mensen.quote:Op maandag 19 april 2010 13:01 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoewel ik je onbegrip begrijp, is het probleem dat je de teksten te letterlijk neemt.
Ik heb al vaker aangegeven dat er veel symbolisch in zit.
Het 'beest' uit de openbaring is bijvoorbeeld ook geen monster, maar een 'koningkrijk'.
Je moet het dus in de context kunnen plaatsen, zo ook de anti christ. Als men praat over dat 'iedereen hem met open armen ontvangt' dan gaat het over de regeringen/leiders/koningkrijken.. niet Jan met de korte achternaam.
Think again..quote:Op maandag 19 april 2010 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Iedereen hem met open armen ontvangt' is toch een vrij ondubbelzinnige uiting. En het verzet tegen Maitreya is vrij groot. Althans, op internet. Ik denk niet dat de anti-christ wordt uitgekotst door miljoenen mensen.
Denk je nou werkelijk dat alle regeringsleiders een of andere malle baardaap omarmen?quote:Op maandag 19 april 2010 13:13 schreef Ticker het volgende:
[..]
Think again..
Dit alles wat wij nu bespreken komt niet verder dan het digitale medium. Buiten de computer monitor praten we nu namelijk over 'onzin'.
Snap je wat ik bedoel? Die miljoenen, staan in het niet met het belang van deze agenda. Als deze messiah echt op zou komen, zouden de regeringleiders direct achter hem staan. Waarom? Omdat dat het spel of de agenda is die momenteel speelt. Ofwel.. zo staat het in de 'voorspellingen'.
Aha. Ja, zo kun je het ook bekijkenquote:Op maandag 19 april 2010 13:13 schreef Ticker het volgende:
[..]
Think again..
Dit alles wat wij nu bespreken komt niet verder dan het digitale medium. Buiten de computer monitor praten we nu namelijk over 'onzin'.
Snap je wat ik bedoel? Die miljoenen, staan in het niet met het belang van deze agenda. Als deze messiah echt op zou komen, zouden de regeringleiders direct achter hem staan. Waarom? Omdat dat het spel of de agenda is die momenteel speelt. Ofwel.. zo staat het in de 'voorspellingen'.
quote:Op maandag 19 april 2010 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat alle regeringsleiders een of andere malle baardaap omarmen?
Ach, volgens 'profeet' Benjamin Creme had die halve gare zich al tig keer moeten openbaren. Vooralsnog blijft het echter angstvallig stil. Maar nogmaals, ik geloof ook eerlijk gezegd niet in de komst van een of andere evil anti-christ.quote:Op maandag 19 april 2010 13:20 schreef Ticker het volgende:
[..]ja
Maitreya wordt hevig gepromoot. Er wordt al bakken met geld in zijn 'komst' gepompt. Waar denk je dat zulk geld vandaan komt?
De hel.. lol sinds wanneer zou die bestaan dan? En wie heeft dat riedeltje de wereld ingebracht? De diverse letterlijke vertalingen van dat woord laten ook nogal wat te wensen over.quote:Op maandag 19 april 2010 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, volgens 'profeet' Benjamin Creme had die halve gare zich al tig keer moeten openbaren. Vooralsnog blijft het echter angstvallig stil. Maar nogmaals, ik geloof ook eerlijk gezegd niet in de komst van een of andere evil anti-christ.
Ik zeker een beetje naar de hel gaan? Dacht het niet.
Zeker niet, de toekomst is voorspeld en we zullen allemaal sterven !quote:Op maandag 19 april 2010 13:24 schreef Ticker het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Prophecy_of_the_Popes
nog 1 paus te gaan...
Allemaal toeval?
Gokje, van een stel malloten dat aan organisaties als Share-international doneert ?quote:Op maandag 19 april 2010 13:20 schreef Ticker het volgende:
[..]ja
Maitreya wordt hevig gepromoot. Er wordt al bakken met geld in zijn 'komst' gepompt. Waar denk je dat zulk geld vandaan komt?
Voorspeld?quote:Op maandag 19 april 2010 13:35 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zeker niet, de toekomst is voorspeld en we zullen allemaal sterven !
Oh.. de Verenigde Naties, dus!quote:Op maandag 19 april 2010 13:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Gokje, van een stel malloten dat aan organisaties als Share-international doneert ?
Enerzijds haal je Fatima terwijl je anderzijds de traditionele dogma's de rug toekeert. Tsja, het is mij om het even maar ik vind het vreemd.quote:Op maandag 19 april 2010 13:27 schreef Ticker het volgende:
[..]
De hel.. lol sinds wanneer zou die bestaan dan? En wie heeft dat riedeltje de wereld ingebracht? De diverse letterlijke vertalingen van dat woord laten ook nogal wat te wensen over.
Maargoed dat is hetzelfde als Lucifer welke niets meer dan de planeet venus is, maar door sommige zelfs als Satan wordt gezien.
Verklaar je eens.. ik snap je effe niet.quote:Op maandag 19 april 2010 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Enerzijds haal je Fatima terwijl je anderzijds de traditionele dogma's de rug toekeert. Tsja, het is mij om het even maar ik vind het vreemd.
De voorspellingen van Fatima hebben betrekking op de Pausen. In haar geloven betekent in mijn optiek de dogma's van de RK-kerk omarmen. Maar ik kan dat ook verkeerd zien.quote:Op maandag 19 april 2010 13:51 schreef Ticker het volgende:
[..]
Verklaar je eens.. ik snap je effe niet.
Heb je toch weer wat geleerd!quote:Op maandag 19 april 2010 13:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik zat eerder te denken aan een stel internet-conspiracy-malloten.
Oh dat zijn die 3 voorspellingen begin vorige eeuw volgens mij he?quote:Op maandag 19 april 2010 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De voorspellingen van Fatima hebben betrekking op de Pausen. In haar geloven betekent in mijn optiek de dogma's van de RK-kerk omarmen. Maar ik kan dat ook verkeerd zien.
Iemand? Iemand? Niemand?quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:09 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Al zo vaak gevraagd inmiddels, maar kan iemand me een bron geven over het verhaal van die Egyptenaren?
http://patdollard.com/201(...)of-the-third-temple/quote:Tijdens zijn Amerikaanse rondreis in januari 2011 heeft Rabbi Chaim Richman van het Tempel Instituut de allereerste bouwplannen voor de herbouw van een deel van de Derde Tempel gepresenteerd. De gedetailleerde, door een architectenbureau opgestelde bouwtekeningen betreffen de 'Kamer van Gehouwen Steen', de zetel van het Grote Sanhedrin en een centraal onderdeel van het zeer ingewikkelde Heilige Tempel complex dat ergens in de toekomst op de Tempelberg in Jeruzalem zou moeten verrijzen.
De vergaderzaal van het Sanhedrin zal van alle moderne gemakken zoals internetaansluitingen, draadloze communicatiesystemen, computers, liften, airconditioning en een ondergrondse parkeergarage worden voorzien. Al deze 21e eeuwse technische snufjes zullen zonder dat er afbreuk wordt gedaan aan het fysieke en spirituele karakter in het gebouw worden geïntegreerd.
De Sanhedrin 'Kamer van Gehouwen Steen' is één enkele ruimte in de noordelijke muur van de Heilige Tempel. Het werd niet zozeer om architectonische redenen gekozen als het allereerste onderdeel van het enorme project, maar vanwege de enorme spirituele betekenis voor de hele wereld. De zeventig oudsten van het Sanhedrin zouden namelijk de autoriteit bezitten van de zeventig oudsten die Mozes op bevel van God aanwees tijdens de tocht van de Israëlieten door de Sinaï woestijn:
'Toen zeide de HERE tot Mozes: Vergader Mij uit de oudsten van Israël zeventig mannen, van wie gij weet, dat zij oudsten en opzieners van het volk zijn, en breng hen naar de tent der samenkomst, opdat zij zich daar bij u opstellen. Dan zal Ik nederdalen en daar met u spreken en een deel van de Geest die op u is, nemen en op hen leggen, opdat zij met u de last van het volk dragen, en gij die niet alleen behoeft te dragen.' (Numeri 11:16-17)
Deze oudsten zijn niet alleen rechters maar ook leraars die belast zijn met de taak te verzekeren dat 'uit Sion de weg (zal) uitgaan en des HEREN woord uit Jeruzalem' (Jesaja 2:3). Deze wijzen zouden Goddelijke inspiratie verkrijgen door de -nog altijd niet officieel gelokaliseerde- Ark van het Verbond, die in de nabijheid van de 'Kamer van Gehouwen Steen' zijn plaats zal moeten krijgen. Op deze video is een animatie te zien van de toekomstige vergaderplaats van het Sanhedrin. (1)
'Klein' probleempje die de bouw van de 'Kamer van Gehouwen Steen' en de Tempel als geheel voor onbepaalde tijd onmogelijk maakt: de huidige Tempelberg werd, na in 1967 door Israël heroverd te zijn, weer aan de islamitische autoriteiten overgegeven. Ook staat het bekende Rotskoepel gebouw in de weg. Het is ondenkbaar dat de moslimwereld de Tempelberg zonder slag of stoot teruggeeft aan de Joden, zeker niet als deze daar de Derde Tempel op willen bouwen.
Ow well... in dat opzicht kun je echt het raarste wel aannemen.quote:Op maandag 19 april 2010 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat alle regeringsleiders een of andere malle baardaap omarmen?
Eigenlijk eind van het boek(de boeken).. en daarom de eindtijd.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:27 schreef nokwanda het volgende:
De eindtijd. Eindtijd van wat precies? Dat is wat ik me steeds vaker afvraag.
Je moet eens wat meer de AT van TRU bekijken, hele discussie an sich geweest alquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:35 schreef huupia het volgende:
http://xandernieuws.punt.nl/?id=620760&r=1&tbl_archief=&
waanzin of niet.....
check out het filmpje met een opstijgend groen paard.
Wat voorzie jij dat er gaat gebeuren omtrent die tempel? Die tempel moet er hoe dan ook komen, dan maar in oorlog gaan met de islamitische gemeenschap?quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eindtijdquote:Op donderdag 17 februari 2011 12:27 schreef nokwanda het volgende:
De eindtijd. Eindtijd van wat precies? Dat is wat ik me steeds vaker afvraag.
Wat er gebeuren zou is naar mijn idee deels bijbelse profetie zoals je hem beschrijft, 1000 jarig godsrijk. Maar alleen door bewustijnsverandering van de mens is dat te bewerkstelligen. Als wij immer onze macht en doctrines over de ander uitgooien om er alleen zelf beter van te kunnen worden (of een select gezelschap) zullen we dat niet bereiken en behouden we altijd een goede grond voor oorlog. De 'eindtijd' zoals bijvoorbeeld ook de maya's zouden voorzien is dan het einde van de tijd zoals we hem als mens kennen met bloederige oorlogen, en macht uitoefenen tegen elkaar maar werkelijk samen als mensheid doorgroeien. Inzicht verkrijgen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:03 schreef R0N1N het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eindtijd
- maar ik begrijp je verwarring denk ik wel. Na de 'eindtijd' (oftewel het EINDE der TIJDen) - komt volgens christenen het 1000jarige rijk gods ...![]()
Geen "tijd" meer, maar "stiekem" dus wel... of beginnen we dan weer opnieuw met "tijd"![]()
Sowieso is de 'eindtijd' binnen vrijwel iedere religie helemaal geen (absoluut) 'einde', maar slechts een 'overgang' naar een volgende 'periode' (of dimensie, of bewustzijns niveau, etc. etc.).
Wat er dan precies 'eindigt' is dus nogal onduidelijk
aahh , ik kan het alleen niit vinden , heb je een link ?quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je moet eens wat meer de AT van TRU bekijken, hele discussie an sich geweest al
U vraagt, wij draaien Spookpaard in Egypte, Tahrir Square.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:26 schreef huupia het volgende:
[..]
aahh , ik kan het alleen niit vinden , heb je een link ?
Dat begrijp ik. Ik ken de bijbel redelijk. Maar als ik veel conspiracy en voorspellingszaken erop nalees die te maken hebben met een eindtijd, dan is de uitleg daarvan alleen gericht op godsdienstige en staatkundige problemen (en dat in combinatie) van het huidige systeem. En dan wordt er geroepen dat er crisis zal komen die vals is, omdat het de bedoeling is dat de massa dan roept om verandering, die ze dan ook zullen krijgen. En dat dan juist die verandering DE eindtijd in zal luiden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:03 schreef R0N1N het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eindtijd
- maar ik begrijp je verwarring denk ik wel. Na de 'eindtijd' (oftewel het EINDE der TIJDen) - komt volgens christenen het 1000jarige rijk gods ...![]()
Geen "tijd" meer, maar "stiekem" dus wel... of beginnen we dan weer opnieuw met "tijd"![]()
Sowieso is de 'eindtijd' binnen vrijwel iedere religie helemaal geen (absoluut) 'einde', maar slechts een 'overgang' naar een volgende 'periode' (of dimensie, of bewustzijns niveau, etc. etc.).
Wat er dan precies 'eindigt' is dus nogal onduidelijk
Ik begreep dat de maya's daarover ook niet eenduidig zijn. In ieder geval is de uitleg van de maya-info dat zeker niet. In Leiden was vorig jaar die minimale tentoonstelling. Daaruit begreep ik dat het laatste deel van die voorspelling niet leesbaar is en dat er dus maar gegist wordt naar de betekenis.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat er gebeuren zou is naar mijn idee deels bijbelse profetie zoals je hem beschrijft, 1000 jarig godsrijk. Maar alleen door bewustijnsverandering van de mens is dat te bewerkstelligen. Als wij immer onze macht en doctrines over de ander uitgooien om er alleen zelf beter van te kunnen worden (of een select gezelschap) zullen we dat niet bereiken en behouden we altijd een goede grond voor oorlog. De 'eindtijd' zoals bijvoorbeeld ook de maya's zouden voorzien is dan het einde van de tijd zoals we hem als mens kennen met bloederige oorlogen, en macht uitoefenen tegen elkaar maar werkelijk samen als mensheid doorgroeien. Inzicht verkrijgen.
Dat is dus een overgang naar een nieuwe tijd als dat gaat gebeuren.
Tijd is soieso een apart fenomeen.. als je er op let gaat de tijd heel langzaam, als je je vermaakt lijkt een dag om te vliegen.
Biblioquote:Op donderdag 17 februari 2011 12:55 schreef Ticker het volgende:
[..]
Eigenlijk eind van het boek(de boeken).. en daarom de eindtijd.
Als je Calleman (calleman.com) leest, en zijn interpretatie van de kalender incluis het laatste stuk is het meer dan gewoon giswerk. Kijk niemand wil zich verder er nu echt aan wagen van kijk dit is exact wat er staat en dit zal er gaan gebeuren ook, zeker op een openbaar tentoonstelling niet, dat hou je dan in het midden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:11 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik begreep dat de maya's daarover ook niet eenduidig zijn. In ieder geval is de uitleg van de maya-info dat zeker niet. In Leiden was vorig jaar die minimale tentoonstelling. Daaruit begreep ik dat het laatste deel van die voorspelling niet leesbaar is en dat er dus maar gegist wordt naar de betekenis.
Maar ik hoop van harte dat het is zoals jij stelt. Grappig is dat de doom-eindtijd voor het bekende systeem, inclusief de grote godsdiensten, daarvoor het veld zal moeten ruimen. Dat er dan groepen zijn die dat zien als negatief/antichrist is vrij logisch.
Lastig is wel om te blijven kijken naar wat nou echt goed is, of wat nou doet alsof het goed is.
Ik blijf het ingewikkeld vinden.
Misschien wel een apart topic waardig: wat houdt dat voor jou in? Kijk je daardoor anders naar je iegen leven met je gezin? Wat zijn je verwachtingen en pas je die aan? Pas je nu al je leven of je manier van kijken aan?quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als je Calleman (calleman.com) leest, en zijn interpretatie van de kalender incluis het laatste stuk is het meer dan gewoon giswerk. Kijk niemand wil zich verder er nu echt aan wagen van kijk dit is exact wat er staat en dit zal er gaan gebeuren ook, zeker op een openbaar tentoonstelling niet, dat hou je dan in het midden.
Voorlopig hou ik het zelf dan ook maar in het midden wat de uiteindelijk afloop zal wezen, het is reteintressant leesvoer en het klinkt allemaal erg leuk en spannend maar we hebben nog zo'n lange weg te gaan.
Iets zegt mij wel dat dit jaar alles nog in een stroomversnelling kan gaan, heel veel veranderingen in deze laatste universele onderwereld (laatste stap op de kalender) . Spannend dus!
Ik bekijk het leven misschien holistischer hierdoor, maar ik zie mijzelf meer als toeschouwer of als passagier dan dat ik daadwerkelijk invloed zou kunnen uitoefenen. Alles gebeurt met een reden en toeval bestaat niet echt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:56 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Misschien wel een apart topic waardig: wat houdt dat voor jou in? Kijk je daardoor anders naar je iegen leven met je gezin? Wat zijn je verwachtingen en pas je die aan? Pas je nu al je leven of je manier van kijken aan?
Wil je daardoor andere dingen doen met je leven? Kijk je op basis van je verwachtingen naar andere manieren van leven?
Ja heb je ook gelijk in, je word ouder, hebt je verantwoordelijkheden en neemt het leven wat serieuser. Hutje op hei klinkt helemaal prima, ze mogen het allemaal lekker uitzoeken met elkaar!quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:13 schreef nokwanda het volgende:
Het holistische bekijken van het leven zou je ook kunnen wijten aan ouder worden. Tenminste... dat doe ik in mijn geval wel. Je vergaart meer informatie en gaat dat anders linken dan wanneer je jong bent.
Gewoon doorgaan sowieso. In mijn geval denk ik steeds vaker: doe mij een hutje op de hei met een stukkie land. En als dan alles aan gort gaat zoals wij het kennen, dan kan ik misschien nog mijn kippetjes houden en wat verbouwen.
Dat hoor je wel vaker: doe mij maar een hutje op de hei. Dat is dus volkomen irreeel, zo'n 'hutje' op zo'n locatie kost je een vermogen. Denk je dat je zomaar op de hei kunt gaan wonen? Vergeet het maar. Is alleen weggelegd voor de vermogenden onder ons.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:13 schreef nokwanda het volgende:
Het holistische bekijken van het leven zou je ook kunnen wijten aan ouder worden. Tenminste... dat doe ik in mijn geval wel. Je vergaart meer informatie en gaat dat anders linken dan wanneer je jong bent.
Gewoon doorgaan sowieso. In mijn geval denk ik steeds vaker: doe mij een hutje op de hei met een stukkie land. En als dan alles aan gort gaat zoals wij het kennen, dan kan ik misschien nog mijn kippetjes houden en wat verbouwen.
Yeah, bestemmingsplan, bouwvergunning, etc. etc.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hoor je wel vaker: doe mij maar een hutje op de hei. Dat is dus volkomen irreeel, zo'n 'hutje' op zo'n locatie kost je een vermogen. Denk je dat je zomaar op de hei kunt gaan wonen? Vergeet het maar. Is alleen weggelegd voor de vermogenden onder ons.
Helemaal niet. En ik bedoel het vrij letterlijk. ik bedoel echt: onszelf bedruipen. En dat kan wel. Alleen niet in Nederland. Gelukkig is de wereld veel groterquote:Op donderdag 17 februari 2011 15:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hoor je wel vaker: doe mij maar een hutje op de hei. Dat is dus volkomen irreeel, zo'n 'hutje' op zo'n locatie kost je een vermogen. Denk je dat je zomaar op de hei kunt gaan wonen? Vergeet het maar. Is alleen weggelegd voor de vermogenden onder ons.
Nee, het is blijkbaar letterlijk bedoeld .quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:54 schreef Bastard het volgende:
Het is dan ook bedoeld als metafoor.
Gaan jullie dat daadwerkelijk doen?quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:57 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Helemaal niet. En ik bedoel het vrij letterlijk. ik bedoel echt: onszelf bedruipen. En dat kan wel. Alleen niet in Nederland. Gelukkig is de wereld veel groter![]()
Het ligt wel in de planning en we kijken serieus rond. Maar nu woont kind nog thuis.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gaan jullie dat daadwerkelijk doen?
Frankrijk kun je nog wel wat leuks kopen. Ook op mooie locaties.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:31 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het ligt wel in de planning en we kijken serieus rond. Maar nu woont kind nog thuis.
Prachtig land, ja.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:39 schreef Lavenderr het volgende:
Frankrijk kun je nog wel wat leuks kopen. Ook op mooie locaties.
Provence bijvoorbeeld, zo mooi daar.
Ik zie twee verschillende gebouwen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:57 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
Zoek het verschil
[ afbeelding ]
Aah, ben ik niet de enige.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
Ik zie twee verschillende gebouwen.
En de tweede heeft iets Grieks.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:52 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Aah, ben ik niet de enige.
Met de overeenkomsten ben ik sneller klaar. Die muur onderin beide foto's. (alhoewel, op foto 2 = het net onder de helft) Verder zie ik (zelfs letterlijk) een verschil tussen dag en nacht
edit:
Die bovenste foto is net een gevangenis ...![]()
Er is nog Duitsland en Spanje en eventueel nog Tsjechie of Hongarijequote:Op donderdag 17 februari 2011 16:53 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Prachtig land, ja.
Alleen jammer van dat chauvinistische kut volk wat er woont, met die vreselijke taal![]()
Voor het mooi zou ik die koepel laten staanquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:15 schreef Ticker het volgende:
Haha nee beiden zijn artist impressions van de aankomende 3e tempel.
Het verschil zit hem in die grote gouden koepel:
The Dome of the Rock
Deze is er in 691 geplaatst, en staat op exact dezelfde plek als voorheen de "Eerste Tempel" en de "Tweede Tempel"
De plek zelf is dus heilig, en als ik het een beetje begrijp zijn er door de tempeliers destijds in de Berg ofwel "Temple Mount/Mount Zion/Mount Moriah" belangrijke spullen gevonden.
De kwestie is nu.. is het per se nodig om de Dome of The Rock weg te halen... of blijkt het zo te zijn dat de huidige tempel ook naast deze tempel mag komen?
Dome of the Rock weghalen = sowieso oorlog met de moslim wereld.. een zoekgeraakte raket zou dus wonderen verrichten in dit verhaal.
Dan zou ik die koepel laten staan en er de tempel naast bouwen. Wat is het probleem dan?quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:15 schreef Ticker het volgende:
The Dome of the Rock
Deze is er in 691 geplaatst, en staat op exact dezelfde plek als voorheen de "Eerste Tempel" en de "Tweede Tempel"
De plek zelf is dus heilig, en als ik het een beetje begrijp zijn er door de tempeliers destijds in de Berg ofwel "Temple Mount/Mount Zion/Mount Moriah" belangrijke spullen gevonden.
De kwestie is nu.. is het per se nodig om de Dome of The Rock weg te halen... of blijkt het zo te zijn dat de huidige tempel ook naast deze tempel mag komen?
Dome of the Rock weghalen = sowieso oorlog met de moslim wereld.. een zoekgeraakte raket zou dus wonderen verrichten in dit verhaal.
Ik ben zo vaak in Frankrijk geweest en ben alleen nog maar aardige mensen tegengekomen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:57 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Er is nog Duitsland en Spanje en eventueel nog Tsjechie of Hongarije
Ik mag dan wel een taalcursusje gaan volgen.
[..]
Voor het mooi zou ik die koepel laten staan
Maar ik vraag me nou toch af of het nou gaat wie de berg zelf in handen heeft of om het pandje dat erop staat. Is het niet gewoon alleen maar een machtsspel? Retorische vraag eigenlijk.
Kon dat tempeliersverhaal nou maar eens echt opgelost worden.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:20 schreef Lavenderr het volgende:
Ik ben zo vaak in Frankrijk geweest en ben alleen nog maar aardige mensen tegengekomen.
En de taal, wel, die is te leren n'est ce pas?
Helaas. (beide) Dogma's zijn compromisloos.quote:Die koepel laten staan idd.
Dat dusquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:57 schreef nokwanda het volgende:
Is het niet gewoon alleen maar een machtsspel? Retorische vraag eigenlijk.
Daarom vraag ik me des te meer af wat er dan nog meer van een waarde ligt daar.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:01 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Je ne parle pas francais!
Ok
[..]
Helaas. (beide) Dogma's zijn compromisloos.![]()
Waarom uberhaubt perse dáár een nieuwe tempel willen bouwen !?!?!?![]()
... maar, is hetzelfde als ... waarom perse het vroegere Israel van de huidige palestijnen stelen.
[..]
Dat dus
edit:
ok,ok, niet alleen maar, er speelt vast nog meer![]()
In het gross van alle oorlogen, inclusief 'geloofsoorlogen', ja, absoluut een excuus. Een 'goed prater' etc. maar geen 'oorzaak'.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:22 schreef nokwanda het volgende:
Daarom vraag ik me des te meer af wat er dan nog meer van een waarde ligt daar.
Religie is namelijk nog nooit anders dan een excuus geweest.
Ik ben het eens met beide anderen: te verschillend voor jouw oplossing.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:15 schreef Ticker het volgende:
The Dome of the Rock
Je kent het verhaal van die gast (ik dacht een Brit) die vlak voor de Tweede Wereldoorlog het geweld wilde ontvluchten en emigreerde. Die ging in Okinawa wonen.......quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:31 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Het ligt wel in de planning en we kijken serieus rond. Maar nu woont kind nog thuis.
Rectificatiequote:Op donderdag 17 februari 2011 19:15 schreef Ticker het volgende:
Al Aqsa
...weinig.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:31 schreef Vengerr het volgende:
De derde tempel kost wel 450 miljoen shekel.
Dat is echt verschrikkelijk.
Als het dan ook een combi gebedshuis wordt (Synagoge, kerk, moskee & tempel etc. tegelijkquote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:13 schreef Ticker het volgende:
Zou het niet leuk zijn als we de tempel straks naar de burger gaan brengen als 'the international temple'
Dat geeft wel een heeeeeel globaal en unie gevoel![]()
Orde
Oecumenisch dus. Zou mooi zijn. Als symbool van eenheid. Gaan we daar de wereldvrede vieren.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:19 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Als het dan ook een combi gebedshuis wordt (Synagoge, kerk, moskee & tempel etc. tegelijk)
anders schiet het nog geen ruk op natuurlijk. (& dan is dat 'internationaal' ook slechts een waardeloos label)
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:34 schreef schommelstoel het volgende:
Weet de Antichrist dat hij de Antichrist is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |