Wil je 'm even uitleggen ?quote:
Tuurlijk niet, jij komt hier alleen maar om te trollen, niemand heeft jou ooit nog op een nuttige bijdrage kunnen betrappenquote:
Schattig hoe jij altijd denkt dat je DE standaard bent , ik kan er verder niks aan doenquote:Op maandag 19 april 2010 11:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, jij komt hier alleen maar om te trollen, niemand heeft jou ooit nog op een nuttige bijdrage kunnen betrappen
Jij bent weliswaar de minderheid, maar je bent zeker niet alleen. Tal van reli's schreeuwen van de daken dat deze kerel de anti-christ is. En ik begreep dat de anti-christ door niemand zou worden herkend als zodanig. Dus ook niet door jou.quote:Op maandag 19 april 2010 10:06 schreef Ticker het volgende:
[..]
Want..?
Ik ben nog steeds de minderheid. Ofwel het volk wat hem met open armen zal ontvangen, zal niet luisteren naar de 'minderheid'. En zo zal de anti-christ met open armen ontvangen worden en zal niemand zien wie het is.
Zo lastig is het ontcijferen van zoiets duidelijks toch niet.
De vraag was simpel : jij deed voorkomen alsof je de betekenis van de opmerking van Ticker heel eenvoudig vond, dus zou het fijn zijn als je 'm even kon verduidelijken.quote:Op maandag 19 april 2010 12:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Schattig hoe jij altijd denkt dat je DE standaard bent , ik kan er verder niks aan doen
dat je zo weinig affiniteit hebt met de onderwerpen in TRU dat je niet eens
zou kunnen beoordelen of iets inhoud heeft of niet
Hoewel ik je onbegrip begrijp, is het probleem dat je de teksten te letterlijk neemt.quote:Op maandag 19 april 2010 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent weliswaar de minderheid, maar je bent zeker niet alleen. Tal van reli's schreeuwen van de daken dat deze kerel de anti-christ is. En ik begreep dat de anti-christ door niemand zou worden herkend als zodanig. Dus ook niet door jou.
'Iedereen hem met open armen ontvangt' is toch een vrij ondubbelzinnige uiting. En het verzet tegen Maitreya is vrij groot. Althans, op internet. Ik denk niet dat de anti-christ wordt uitgekotst door miljoenen mensen.quote:Op maandag 19 april 2010 13:01 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hoewel ik je onbegrip begrijp, is het probleem dat je de teksten te letterlijk neemt.
Ik heb al vaker aangegeven dat er veel symbolisch in zit.
Het 'beest' uit de openbaring is bijvoorbeeld ook geen monster, maar een 'koningkrijk'.
Je moet het dus in de context kunnen plaatsen, zo ook de anti christ. Als men praat over dat 'iedereen hem met open armen ontvangt' dan gaat het over de regeringen/leiders/koningkrijken.. niet Jan met de korte achternaam.
Think again..quote:Op maandag 19 april 2010 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Iedereen hem met open armen ontvangt' is toch een vrij ondubbelzinnige uiting. En het verzet tegen Maitreya is vrij groot. Althans, op internet. Ik denk niet dat de anti-christ wordt uitgekotst door miljoenen mensen.
Denk je nou werkelijk dat alle regeringsleiders een of andere malle baardaap omarmen?quote:Op maandag 19 april 2010 13:13 schreef Ticker het volgende:
[..]
Think again..
Dit alles wat wij nu bespreken komt niet verder dan het digitale medium. Buiten de computer monitor praten we nu namelijk over 'onzin'.
Snap je wat ik bedoel? Die miljoenen, staan in het niet met het belang van deze agenda. Als deze messiah echt op zou komen, zouden de regeringleiders direct achter hem staan. Waarom? Omdat dat het spel of de agenda is die momenteel speelt. Ofwel.. zo staat het in de 'voorspellingen'.
Aha. Ja, zo kun je het ook bekijkenquote:Op maandag 19 april 2010 13:13 schreef Ticker het volgende:
[..]
Think again..
Dit alles wat wij nu bespreken komt niet verder dan het digitale medium. Buiten de computer monitor praten we nu namelijk over 'onzin'.
Snap je wat ik bedoel? Die miljoenen, staan in het niet met het belang van deze agenda. Als deze messiah echt op zou komen, zouden de regeringleiders direct achter hem staan. Waarom? Omdat dat het spel of de agenda is die momenteel speelt. Ofwel.. zo staat het in de 'voorspellingen'.
quote:Op maandag 19 april 2010 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat alle regeringsleiders een of andere malle baardaap omarmen?
Ach, volgens 'profeet' Benjamin Creme had die halve gare zich al tig keer moeten openbaren. Vooralsnog blijft het echter angstvallig stil. Maar nogmaals, ik geloof ook eerlijk gezegd niet in de komst van een of andere evil anti-christ.quote:Op maandag 19 april 2010 13:20 schreef Ticker het volgende:
[..]ja
Maitreya wordt hevig gepromoot. Er wordt al bakken met geld in zijn 'komst' gepompt. Waar denk je dat zulk geld vandaan komt?
De hel.. lol sinds wanneer zou die bestaan dan? En wie heeft dat riedeltje de wereld ingebracht? De diverse letterlijke vertalingen van dat woord laten ook nogal wat te wensen over.quote:Op maandag 19 april 2010 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, volgens 'profeet' Benjamin Creme had die halve gare zich al tig keer moeten openbaren. Vooralsnog blijft het echter angstvallig stil. Maar nogmaals, ik geloof ook eerlijk gezegd niet in de komst van een of andere evil anti-christ.
Ik zeker een beetje naar de hel gaan? Dacht het niet.
Zeker niet, de toekomst is voorspeld en we zullen allemaal sterven !quote:Op maandag 19 april 2010 13:24 schreef Ticker het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Prophecy_of_the_Popes
nog 1 paus te gaan...
Allemaal toeval?
Gokje, van een stel malloten dat aan organisaties als Share-international doneert ?quote:Op maandag 19 april 2010 13:20 schreef Ticker het volgende:
[..]ja
Maitreya wordt hevig gepromoot. Er wordt al bakken met geld in zijn 'komst' gepompt. Waar denk je dat zulk geld vandaan komt?
Voorspeld?quote:Op maandag 19 april 2010 13:35 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zeker niet, de toekomst is voorspeld en we zullen allemaal sterven !
Oh.. de Verenigde Naties, dus!quote:Op maandag 19 april 2010 13:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Gokje, van een stel malloten dat aan organisaties als Share-international doneert ?
Enerzijds haal je Fatima terwijl je anderzijds de traditionele dogma's de rug toekeert. Tsja, het is mij om het even maar ik vind het vreemd.quote:Op maandag 19 april 2010 13:27 schreef Ticker het volgende:
[..]
De hel.. lol sinds wanneer zou die bestaan dan? En wie heeft dat riedeltje de wereld ingebracht? De diverse letterlijke vertalingen van dat woord laten ook nogal wat te wensen over.
Maargoed dat is hetzelfde als Lucifer welke niets meer dan de planeet venus is, maar door sommige zelfs als Satan wordt gezien.
Verklaar je eens.. ik snap je effe niet.quote:Op maandag 19 april 2010 13:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Enerzijds haal je Fatima terwijl je anderzijds de traditionele dogma's de rug toekeert. Tsja, het is mij om het even maar ik vind het vreemd.
De voorspellingen van Fatima hebben betrekking op de Pausen. In haar geloven betekent in mijn optiek de dogma's van de RK-kerk omarmen. Maar ik kan dat ook verkeerd zien.quote:Op maandag 19 april 2010 13:51 schreef Ticker het volgende:
[..]
Verklaar je eens.. ik snap je effe niet.
Heb je toch weer wat geleerd!quote:Op maandag 19 april 2010 13:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik zat eerder te denken aan een stel internet-conspiracy-malloten.
Oh dat zijn die 3 voorspellingen begin vorige eeuw volgens mij he?quote:Op maandag 19 april 2010 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De voorspellingen van Fatima hebben betrekking op de Pausen. In haar geloven betekent in mijn optiek de dogma's van de RK-kerk omarmen. Maar ik kan dat ook verkeerd zien.
Iemand? Iemand? Niemand?quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:09 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Al zo vaak gevraagd inmiddels, maar kan iemand me een bron geven over het verhaal van die Egyptenaren?
http://patdollard.com/201(...)of-the-third-temple/quote:Tijdens zijn Amerikaanse rondreis in januari 2011 heeft Rabbi Chaim Richman van het Tempel Instituut de allereerste bouwplannen voor de herbouw van een deel van de Derde Tempel gepresenteerd. De gedetailleerde, door een architectenbureau opgestelde bouwtekeningen betreffen de 'Kamer van Gehouwen Steen', de zetel van het Grote Sanhedrin en een centraal onderdeel van het zeer ingewikkelde Heilige Tempel complex dat ergens in de toekomst op de Tempelberg in Jeruzalem zou moeten verrijzen.
De vergaderzaal van het Sanhedrin zal van alle moderne gemakken zoals internetaansluitingen, draadloze communicatiesystemen, computers, liften, airconditioning en een ondergrondse parkeergarage worden voorzien. Al deze 21e eeuwse technische snufjes zullen zonder dat er afbreuk wordt gedaan aan het fysieke en spirituele karakter in het gebouw worden geïntegreerd.
De Sanhedrin 'Kamer van Gehouwen Steen' is één enkele ruimte in de noordelijke muur van de Heilige Tempel. Het werd niet zozeer om architectonische redenen gekozen als het allereerste onderdeel van het enorme project, maar vanwege de enorme spirituele betekenis voor de hele wereld. De zeventig oudsten van het Sanhedrin zouden namelijk de autoriteit bezitten van de zeventig oudsten die Mozes op bevel van God aanwees tijdens de tocht van de Israëlieten door de Sinaï woestijn:
'Toen zeide de HERE tot Mozes: Vergader Mij uit de oudsten van Israël zeventig mannen, van wie gij weet, dat zij oudsten en opzieners van het volk zijn, en breng hen naar de tent der samenkomst, opdat zij zich daar bij u opstellen. Dan zal Ik nederdalen en daar met u spreken en een deel van de Geest die op u is, nemen en op hen leggen, opdat zij met u de last van het volk dragen, en gij die niet alleen behoeft te dragen.' (Numeri 11:16-17)
Deze oudsten zijn niet alleen rechters maar ook leraars die belast zijn met de taak te verzekeren dat 'uit Sion de weg (zal) uitgaan en des HEREN woord uit Jeruzalem' (Jesaja 2:3). Deze wijzen zouden Goddelijke inspiratie verkrijgen door de -nog altijd niet officieel gelokaliseerde- Ark van het Verbond, die in de nabijheid van de 'Kamer van Gehouwen Steen' zijn plaats zal moeten krijgen. Op deze video is een animatie te zien van de toekomstige vergaderplaats van het Sanhedrin. (1)
'Klein' probleempje die de bouw van de 'Kamer van Gehouwen Steen' en de Tempel als geheel voor onbepaalde tijd onmogelijk maakt: de huidige Tempelberg werd, na in 1967 door Israël heroverd te zijn, weer aan de islamitische autoriteiten overgegeven. Ook staat het bekende Rotskoepel gebouw in de weg. Het is ondenkbaar dat de moslimwereld de Tempelberg zonder slag of stoot teruggeeft aan de Joden, zeker niet als deze daar de Derde Tempel op willen bouwen.
Ow well... in dat opzicht kun je echt het raarste wel aannemen.quote:Op maandag 19 april 2010 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat alle regeringsleiders een of andere malle baardaap omarmen?
Eigenlijk eind van het boek(de boeken).. en daarom de eindtijd.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:27 schreef nokwanda het volgende:
De eindtijd. Eindtijd van wat precies? Dat is wat ik me steeds vaker afvraag.
Je moet eens wat meer de AT van TRU bekijken, hele discussie an sich geweest alquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:35 schreef huupia het volgende:
http://xandernieuws.punt.nl/?id=620760&r=1&tbl_archief=&
waanzin of niet.....
check out het filmpje met een opstijgend groen paard.
Wat voorzie jij dat er gaat gebeuren omtrent die tempel? Die tempel moet er hoe dan ook komen, dan maar in oorlog gaan met de islamitische gemeenschap?quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eindtijdquote:Op donderdag 17 februari 2011 12:27 schreef nokwanda het volgende:
De eindtijd. Eindtijd van wat precies? Dat is wat ik me steeds vaker afvraag.
Wat er gebeuren zou is naar mijn idee deels bijbelse profetie zoals je hem beschrijft, 1000 jarig godsrijk. Maar alleen door bewustijnsverandering van de mens is dat te bewerkstelligen. Als wij immer onze macht en doctrines over de ander uitgooien om er alleen zelf beter van te kunnen worden (of een select gezelschap) zullen we dat niet bereiken en behouden we altijd een goede grond voor oorlog. De 'eindtijd' zoals bijvoorbeeld ook de maya's zouden voorzien is dan het einde van de tijd zoals we hem als mens kennen met bloederige oorlogen, en macht uitoefenen tegen elkaar maar werkelijk samen als mensheid doorgroeien. Inzicht verkrijgen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:03 schreef R0N1N het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eindtijd
- maar ik begrijp je verwarring denk ik wel. Na de 'eindtijd' (oftewel het EINDE der TIJDen) - komt volgens christenen het 1000jarige rijk gods ...![]()
Geen "tijd" meer, maar "stiekem" dus wel... of beginnen we dan weer opnieuw met "tijd"![]()
Sowieso is de 'eindtijd' binnen vrijwel iedere religie helemaal geen (absoluut) 'einde', maar slechts een 'overgang' naar een volgende 'periode' (of dimensie, of bewustzijns niveau, etc. etc.).
Wat er dan precies 'eindigt' is dus nogal onduidelijk
aahh , ik kan het alleen niit vinden , heb je een link ?quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je moet eens wat meer de AT van TRU bekijken, hele discussie an sich geweest al
U vraagt, wij draaien Spookpaard in Egypte, Tahrir Square.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:26 schreef huupia het volgende:
[..]
aahh , ik kan het alleen niit vinden , heb je een link ?
Dat begrijp ik. Ik ken de bijbel redelijk. Maar als ik veel conspiracy en voorspellingszaken erop nalees die te maken hebben met een eindtijd, dan is de uitleg daarvan alleen gericht op godsdienstige en staatkundige problemen (en dat in combinatie) van het huidige systeem. En dan wordt er geroepen dat er crisis zal komen die vals is, omdat het de bedoeling is dat de massa dan roept om verandering, die ze dan ook zullen krijgen. En dat dan juist die verandering DE eindtijd in zal luiden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:03 schreef R0N1N het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eindtijd
- maar ik begrijp je verwarring denk ik wel. Na de 'eindtijd' (oftewel het EINDE der TIJDen) - komt volgens christenen het 1000jarige rijk gods ...![]()
Geen "tijd" meer, maar "stiekem" dus wel... of beginnen we dan weer opnieuw met "tijd"![]()
Sowieso is de 'eindtijd' binnen vrijwel iedere religie helemaal geen (absoluut) 'einde', maar slechts een 'overgang' naar een volgende 'periode' (of dimensie, of bewustzijns niveau, etc. etc.).
Wat er dan precies 'eindigt' is dus nogal onduidelijk
Ik begreep dat de maya's daarover ook niet eenduidig zijn. In ieder geval is de uitleg van de maya-info dat zeker niet. In Leiden was vorig jaar die minimale tentoonstelling. Daaruit begreep ik dat het laatste deel van die voorspelling niet leesbaar is en dat er dus maar gegist wordt naar de betekenis.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat er gebeuren zou is naar mijn idee deels bijbelse profetie zoals je hem beschrijft, 1000 jarig godsrijk. Maar alleen door bewustijnsverandering van de mens is dat te bewerkstelligen. Als wij immer onze macht en doctrines over de ander uitgooien om er alleen zelf beter van te kunnen worden (of een select gezelschap) zullen we dat niet bereiken en behouden we altijd een goede grond voor oorlog. De 'eindtijd' zoals bijvoorbeeld ook de maya's zouden voorzien is dan het einde van de tijd zoals we hem als mens kennen met bloederige oorlogen, en macht uitoefenen tegen elkaar maar werkelijk samen als mensheid doorgroeien. Inzicht verkrijgen.
Dat is dus een overgang naar een nieuwe tijd als dat gaat gebeuren.
Tijd is soieso een apart fenomeen.. als je er op let gaat de tijd heel langzaam, als je je vermaakt lijkt een dag om te vliegen.
Biblioquote:Op donderdag 17 februari 2011 12:55 schreef Ticker het volgende:
[..]
Eigenlijk eind van het boek(de boeken).. en daarom de eindtijd.
Als je Calleman (calleman.com) leest, en zijn interpretatie van de kalender incluis het laatste stuk is het meer dan gewoon giswerk. Kijk niemand wil zich verder er nu echt aan wagen van kijk dit is exact wat er staat en dit zal er gaan gebeuren ook, zeker op een openbaar tentoonstelling niet, dat hou je dan in het midden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:11 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik begreep dat de maya's daarover ook niet eenduidig zijn. In ieder geval is de uitleg van de maya-info dat zeker niet. In Leiden was vorig jaar die minimale tentoonstelling. Daaruit begreep ik dat het laatste deel van die voorspelling niet leesbaar is en dat er dus maar gegist wordt naar de betekenis.
Maar ik hoop van harte dat het is zoals jij stelt. Grappig is dat de doom-eindtijd voor het bekende systeem, inclusief de grote godsdiensten, daarvoor het veld zal moeten ruimen. Dat er dan groepen zijn die dat zien als negatief/antichrist is vrij logisch.
Lastig is wel om te blijven kijken naar wat nou echt goed is, of wat nou doet alsof het goed is.
Ik blijf het ingewikkeld vinden.
Misschien wel een apart topic waardig: wat houdt dat voor jou in? Kijk je daardoor anders naar je iegen leven met je gezin? Wat zijn je verwachtingen en pas je die aan? Pas je nu al je leven of je manier van kijken aan?quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als je Calleman (calleman.com) leest, en zijn interpretatie van de kalender incluis het laatste stuk is het meer dan gewoon giswerk. Kijk niemand wil zich verder er nu echt aan wagen van kijk dit is exact wat er staat en dit zal er gaan gebeuren ook, zeker op een openbaar tentoonstelling niet, dat hou je dan in het midden.
Voorlopig hou ik het zelf dan ook maar in het midden wat de uiteindelijk afloop zal wezen, het is reteintressant leesvoer en het klinkt allemaal erg leuk en spannend maar we hebben nog zo'n lange weg te gaan.
Iets zegt mij wel dat dit jaar alles nog in een stroomversnelling kan gaan, heel veel veranderingen in deze laatste universele onderwereld (laatste stap op de kalender) . Spannend dus!
Ik bekijk het leven misschien holistischer hierdoor, maar ik zie mijzelf meer als toeschouwer of als passagier dan dat ik daadwerkelijk invloed zou kunnen uitoefenen. Alles gebeurt met een reden en toeval bestaat niet echt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:56 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Misschien wel een apart topic waardig: wat houdt dat voor jou in? Kijk je daardoor anders naar je iegen leven met je gezin? Wat zijn je verwachtingen en pas je die aan? Pas je nu al je leven of je manier van kijken aan?
Wil je daardoor andere dingen doen met je leven? Kijk je op basis van je verwachtingen naar andere manieren van leven?
Ja heb je ook gelijk in, je word ouder, hebt je verantwoordelijkheden en neemt het leven wat serieuser. Hutje op hei klinkt helemaal prima, ze mogen het allemaal lekker uitzoeken met elkaar!quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:13 schreef nokwanda het volgende:
Het holistische bekijken van het leven zou je ook kunnen wijten aan ouder worden. Tenminste... dat doe ik in mijn geval wel. Je vergaart meer informatie en gaat dat anders linken dan wanneer je jong bent.
Gewoon doorgaan sowieso. In mijn geval denk ik steeds vaker: doe mij een hutje op de hei met een stukkie land. En als dan alles aan gort gaat zoals wij het kennen, dan kan ik misschien nog mijn kippetjes houden en wat verbouwen.
Dat hoor je wel vaker: doe mij maar een hutje op de hei. Dat is dus volkomen irreeel, zo'n 'hutje' op zo'n locatie kost je een vermogen. Denk je dat je zomaar op de hei kunt gaan wonen? Vergeet het maar. Is alleen weggelegd voor de vermogenden onder ons.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:13 schreef nokwanda het volgende:
Het holistische bekijken van het leven zou je ook kunnen wijten aan ouder worden. Tenminste... dat doe ik in mijn geval wel. Je vergaart meer informatie en gaat dat anders linken dan wanneer je jong bent.
Gewoon doorgaan sowieso. In mijn geval denk ik steeds vaker: doe mij een hutje op de hei met een stukkie land. En als dan alles aan gort gaat zoals wij het kennen, dan kan ik misschien nog mijn kippetjes houden en wat verbouwen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |