Het is niet alsof er tussen de schoen met hak en de sportschoen niets anders bestaat, maar dat terzijde. Wat ik zelf gewoon niet kan begrijpen is dat je je meer vrouw voelt op hakken. Dat je ze draagt omdat je ze mooi vindt en je ze fijn vindt lopen, dat snap ik. Maar dat je gevoel van vrouw-zijn is gebaseerd op iets dat niet feitelijk behoort tot je vrouwelijke gestel, dat is toch vreemd?quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:04 schreef Manono het volgende:
ik voel me gewoon meer vrouw op hakken, ik vind het lekker, het voelt eleganter en staat ook net ff gekleder dan wanneer je je sportschoenen aan hebt bij het sporten of joggen
nou geloof me ik heb ook alles tussen de hak en de sportschoen - maar ja dat zal dan wel, misschien komt het door de door schenkstroop genoemde lichamelijke reacties die optreden hahahquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:07 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het is niet alsof er tussen de schoen met hak en de sportschoen niets anders bestaat, maar dat terzijde. Wat ik zelf gewoon niet kan begrijpen is dat je je meer vrouw voelt op hakken. Dat je ze draagt omdat je ze mooi vindt en je ze fijn vindt lopen, dat snap ik. Maar dat je gevoel van vrouw-zijn is gebaseerd op iets dat niet feitelijk behoort tot je vrouwelijke gestel, dat is toch vreemd?
ga dat die gecontact gestoorde nob uitleggen, werkt niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:27 schreef Manono het volgende:
[..]
nou geloof me ik heb ook alles tussen de hak en de sportschoen - maar ja dat zal dan wel, misschien komt het door de door schenkstroop genoemde lichamelijke reacties die optreden hahah
maar om een misverstand uit de weg te ruimen, mijn gevoel van vrouwelijkheid is daar niet op gebaseerd. volgens mij zeg ik dat ook nergens. ik voel me vrouw of ik in een joggingpak door het bos ren of op hoge hakken op een premierefeestje
en oke ik kan op hakken rennen als het moet, maar misschien is het de beperking van bewegingsruimte die maakt dat je je meer vrouw voelt, zoals chinese vrouwtjes afgebonden voetjes haddenals je op hoge hakken loopt voel je altijd de spieren achter op je been in je kuit en op je wreef trekken, dat is lekker. je loopt anders en doorgaans neem je eerder een taxi - beter kan ik het niet uitleggen, guess you have to be a woman to understand
quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:46 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
ga dat die gecontact gestoorde nob uitleggen, werkt niet.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:52 schreef FANN het volgende:
ik word hier niet volijk van![]()
(opsomming...)
maar iedereen die het er voor over heeft moet het wél zelf kunnen beslissen...
Het strekken van de voet wordt in verband gebracht met "de bereidheid tot paren en de geilheid van de vrouw". Verder vind ik het zelf onnodig dingen teveel uit verband te rukken en helemaal te analyseren. Ga gewoon af op het gevoel denk ik vaak. Vrouwen houden van hakken en dat is niet zomaar. De wetenschappelijke kennis ontbreekt nog om dit fenomeen volledig te begrijpen en te onderbouwen. Toch nemen hoge hakken al een belangrijke rol in in de maatschappij. En ook prive achter gesloten deuren.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:07 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Het is niet alsof er tussen de schoen met hak en de sportschoen niets anders bestaat, maar dat terzijde. Wat ik zelf gewoon niet kan begrijpen is dat je je meer vrouw voelt op hakken. Dat je ze draagt omdat je ze mooi vindt en je ze fijn vindt lopen, dat snap ik. Maar dat je gevoel van vrouw-zijn is gebaseerd op iets dat niet feitelijk behoort tot je vrouwelijke gestel, dat is toch vreemd?
quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:10 schreef Manono het volgende:
[..]
sjeez
ach ja, je moet ergens aan doodgaan
Behalve dan dat het topic niet gaan over voorschriften van de werkgever maar over een wettelijk verbod.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:31 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Je hoeft niet te werken bij een werkgever wiens voorschriften je niet aanstaan hoor en zoals Bolkesteijn al aangeeft mag een werkgever best wel voorschriften in het leven roepen wanneer hij verantwoordelijk is voor het wel en wee van zijn werknemers.
hmmzz dat wil ik helemaal niet - misschien moet ik minderenquote:Op maandag 10 augustus 2009 01:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Je gaat er niet aan dood hoor...... je loopt alleen misschien iets eerder achter een rollator dan je zou
willen![]()
trusten
ja en dat eelt op die hiel en die grote voeten en dat enkelbandje die tegel die groene kikker die suffe man (?) ernaast...quote:Op maandag 10 augustus 2009 02:44 schreef Schenkstroop het volgende:
Die lange nagels en dikke kuitenieuw..
sjezus, nee - it was just my humourquote:Op maandag 10 augustus 2009 03:01 schreef Schenkstroop het volgende:
O zijn dat jouw benen en voeten dan?
In dat geval sorry, kusje
Het moet bij iemand passen, dat kloptquote:Op maandag 10 augustus 2009 00:02 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Daarin verschillen wij dus van mening. Ik vind niet dat het een vrouw per definitie mooier maakt. Het hangt zo enorm af van de omstandigheden. Soms doet het juist afbreuk aan het voorkomen.
Ja, je leest meerdere malen dat het slecht voor je is. Het zorgt voor onnodige druk op je rug. Geeft een extra verfijnde ronding aan je achterwerk. Waarom hier dan toch mee door gaan?quote:
In deze grote wereld vol verleidingen kun je als man natuurlijk ook overwegen om gewoon oogkleppen te gaan dragen. Mannen moeten hun verantwoordelijkheden nemen en eigenlijk zouden ze medicatie moeten nemen zodat ze hun sexuele driften met behulp van een pilletje kunnen onderdrukken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik kan niet anders zeggen dan dat mannen verantwoordelijkheden hebben en vrouwen des te meer.²
Dat is hetzelfde als alcoholisten een paar stabiele flessen Whisky voor de neus houden, en zelfs glazen inschenken, om vervolgens te zeggen dat ze er vanaf moeten blijven. Terwijl ze natuurlijk wel die drift hebben om de lever te voorzien van een verfijnd gehalte aan alcohol. Het is helemaal geen schande als vrouwen meewerken. Echt niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
In deze grote wereld vol verleidingen kun je als man natuurlijk ook overwegen om gewoon oogkleppen te gaan dragen.
En wat zou daar mis mee zijn?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Het doet me deugd dat je zulke uitgebreide antwoorden geeft. Maar om kort te gaan:
Waarom geven vrouwen niet toe(o.a.) in te spelen op de zwaktes van de man? Bewust dan wel onbewust. Denk je dat het toeval is dat modieuze kleding juist de vrouwelijke vormen benadrukt?
Die pantalons bv. die je postte benadrukken de heupwerken.²
Of negers die zomaar in de buurt komen van KKK leden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als alcoholisten een paar stabiele flessen Whisky voor de neus houden, en zelfs glazen inschenken, om vervolgens te zeggen dat ze er vanaf moeten blijven. Terwijl ze natuurlijk wel die drift hebben om de lever te voorzien van een verfijnd gehalte aan alcohol. Het is helemaal geen schande als vrouwen meewerken. Echt niet.²
KKK leden worden geboren met een natuurlijke drift tegen négers?quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of negers die zomaar in de buurt komen van KKK leden.
Dat heb ik reeds uitgelegd, lees je eens in.quote:
Ik ken ook vrij weinig mensen die worden geboren met een alcoholverslaving. Jou analogieën slaan als een lul op een drumstel. Jouw gezeur over de kleding van vrouwen staat eerder gelijk aan het volstrekt uitbannen van alcohol dan aan het voorhouden van een fles aan een alcoholverslaafde.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
KKK leden worden geboren met een natuurlijke drift tegen négers?²
Nee, het is een gedeelde verantwoordelijkheid. Niet een verantwoordelijkheid van één geslacht, maar van de maatschappij als geheel. Voorbeeld: grote reclameborden langs de kant van de weg waarop vrouwen in lingerie verleidelijk staan afgebeeld. Is het de verantwoordelijkheid van de man om verstandig te zijn door de borden te negeren zodat hij niet afgeleid raakt en daardoor mogelijk in gevaarlijke situaties terecht komt? Dat kun je wel graag willen, maar je weet heel goed dat het niet zo werkt. Een betere oplossing is: dergelijke reclame-uitingen niet langs de kant van de weg. Of nog beter zou zijn om helemaal geen reclame-uitingen langs de weg te plaatsen, maar dat is off-topic.quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
In deze grote wereld vol verleidingen kun je als man natuurlijk ook overwegen om gewoon oogkleppen te gaan dragen. Mannen moeten hun verantwoordelijkheden nemen en eigenlijk zouden ze medicatie moeten nemen zodat ze hun sexuele driften met behulp van een pilletje kunnen onderdrukken.
Waarom toch altijd die uitzonderingspositie wanneer het 'schaarsgeklede' vrouwen betreft? Ik hoor mensen ook nooit zeiken over die verleidelijke hamburgers op billboards, aantrekkelijke luxegoederen, etcetera.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:18 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Nee, het is een gedeelde verantwoordelijkheid. Niet een verantwoordelijkheid van één geslacht, maar van de maatschappij als geheel. Voorbeeld: grote reclameborden langs de kant van de weg waarop vrouwen in lingerie verleidelijk staan afgebeeld. Is het de verantwoordelijkheid van de man om verstandig te zijn door de borden te negeren zodat hij niet afgeleid raakt en daardoor mogelijk in gevaarlijke situaties terecht komt? Dat kun je wel graag willen, maar je weet heel goed dat het niet zo werkt. Een betere oplossing is: dergelijke reclame-uitingen niet langs de kant van de weg. Of nog beter zou zijn om helemaal geen reclame-uitingen langs de weg te plaatsen.
Daar ga ik toch in mijn laatste zin op in? Maar ik wilde mij beperken tot de context van deze discussie. Maar sowieso denk ik dat met seksualiteit sterkere prikkels gepaard gaan dan andere onderwerpen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom toch altijd die uitzonderingspositie wanneer het 'schaarsgeklede' vrouwen betreft? Ik hoor mensen ook nooit zeiken over die verleidelijke hamburgers op billboards, aantrekkelijke luxegoederen, etcetera.
Wist je dat de meeste vrouwen in het door jou zo aanbeden midden-oosten hoge hakken dragen (7 a 8 cm)?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En "toevallig" is dat geen zedelijke kledij:
- Strak
- Doorzichtig
- Fel gekleurd
- Parfum
- Hoge hakken (dus geluid maken bij het lopen."Hé mannen, kijk om! Je hoort toch dat ik langs loop".)
- Bloot
Even serieus, denk je dat het toeval is dat je je hierin lekker voelt? Ik reken op een oprecht antwoord. Zoals je eigenlijk altijd reageert dus. Dank.²
Nee hoor, als je "mijn gezeur" zou willen vergelijken met alcohol zou ik willen dat alcohol moeilijker verkrijgbaar zou moeten zijn, en niet dat alcoholisten (onnodig) in de verleiding zouden worden gebracht. Ik moet wel zeggen dat ik je inzet waardeer.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:07 schreef Monolith het volgende:
Jouw gezeur over de kleding van vrouwen staat eerder gelijk aan het volstrekt uitbannen van alcohol dan aan het voorhouden van een fles aan een alcoholverslaafde.
Misschien wel, maar een zeer groot verschil maakt het niet. Maar goed, dan hebben we de reclameuitingen gehad. Hoe zit dat met dure auto's op de weg die de aandacht afleiden? Moeten we om afleiding te voorkomen ook maar Porsche's verbieden op de weg te rijden omdat dit af zou leiden?quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:28 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Daar ga ik toch in mijn laatste zin op in? Maar ik wilde mij beperken tot de context van deze discussie. Maar sowieso denk ik dat met seksualiteit sterkere prikkels gepaard gaan dan andere onderwerpen.
Ja? Slechte zaak! Voordeel is daar wel weer dat ze de ronde smeuïge vormen bedekken. En het dus meer slecht voor ze is dan dat ze mannen voorzien van verfijnde driften.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:31 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Wist je dat de meeste vrouwen in het door jou zo aanbeden midden-oosten hoge hakken dragen (7 a 8 cm)?
quote:AMSTERDAM – Nederlandse studentes gaan geregeld schaars gekleed naar college. Het rokje zonder slipje eronder blijkt hierbij favoriet: een kwart van de deelnemers geeft aan zo naar college te gaan.
Ook een zomerjurkje zonder ondergoed eronder is met een tweede plek populair. Dat blijkt uit onderzoek van studenten.nl.
Een van de redenen waarom de jonge vrouwen geen ondergoed aanhebben, is geld. “Mooie lingerie is erg duur. Als ik geen geld heb voor een spannend setje, draag ik liever niets”, aldus een van hen. Een andere veelgehoorde reden is gemakzucht: er is niet op tijd gewassen.
Click here to find out more!
Spanning
Toch doen de meeste dames het voor de spanning. Door geen ondergoed te dragen zouden hun schooldagen, en die van de mannen, een stuk leuker worden.
Aan het onderzoek deden 200 studentes mee.
Ligt er maar helemaal aan! Of ik op dat moment honger heb of niet...quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:28 schreef servus_universitas het volgende:
Daar ga ik toch in mijn laatste zin op in? Maar ik wilde mij beperken tot de context van deze discussie. Maar sowieso denk ik dat met seksualiteit sterkere prikkels gepaard gaan dan andere onderwerpen.
Ik heb veel meer last van openbare religieuze uitingen. Religie verbieden!quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:28 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
geef je nu af op het Midden-Oosten? dat is toch het beloofde land voor jou?quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja? Slechte zaak! Voordeel is daar wel weer dat ze de ronde smeuïge vormen bedekken. En het dus meer slecht voor ze is dan dat ze mannen voorzien van verfijnde driften.²
Natuurlijk, het is niet eenvoudig om een grens te trekken. Maar je kunt er eentje trekken op basis van wat praktisch is. Dure auto's verbieden op de weg is minder praktisch dan het verbieden van reclame langs de weg. We moeten ons natuurlijk niet op een hellend vlak begeven.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien wel, maar een zeer groot verschil maakt het niet. Maar goed, dan hebben we de reclameuitingen gehad. Hoe zit dat met dure auto's op de weg die de aandacht afleiden? Moeten we om afleiding te voorkomen ook maar Porsche's verbieden op de weg te rijden omdat dit af zou leiden?
Uitingen van religie in het publieke domein zie ik ook als een vorm van reclame. Dan moet je niet de religie verbieden, maar die uitingen in het openbaar.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb veel meer last van openbare religieuze uitingen. Religie verbieden!
Ik geloof niet zo in dat eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk heb je voor jezelf een enorme vinger in de pap als het gaat om je eigen doe en laten, maar er wordt tegenwoordig te eenvoudig voorbijgegaan aan de wederzijdse afhankelijkheden tussen individu en omgeving.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ligt er maar helemaal aan! Of ik op dat moment honger heb of niet...![]()
Ik vind dit eigenlijk iets waar Christenen voor het eerst een goede kijk op hebben. Je wordt de hele dag blootgesteld aan 'verleiding' het is jouw verantwoordelijkheid om die 'verleiding' het hoofd te beiden, kun je dat niet, dan heb je gefaald. En dat is niet de schuld van de 'verleiding' maar van jezelf!
Tevens kun je alles wel van je eigen verantwoording afschuiven. 'Had hij maar niet in een rode sportwagen moeten rijden, hij verleidt me dus ik nam die auto mee.' Lijkt me heerlijk, maar redelijk onhoudbaar.
Natuurlijk is dat wel hun probleem. Die spanningen die hebben door de gehele geschiedenis van de mensheid al gezorgd voor maatschappelijke strubbelingen. Dat komt omdat het dierlijke voortdurend in conflict is met het beschaafde. Mannen en vrouwen leven samen op dezelfde planeet en we zullen moeten accepteren dat we last hebben van elkaar en elkaars probleem zijn. En daarin moeten we een weg zien te vinden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:42 schreef DarkElf het volgende:
mannen die daar niet tegen kunnen hebben gewoon hun driften niet onder controle. sneu voor hen maar zie niet in waarom vrouwen zichzelf anders zouden moeten kleden dan. Tis niet hun probleem dat die mannen zo weinig beheersing en controle hebben.
Ik vind het niet zo relevant waar het gebeurt, ik keur het overal af. Lijkt me wel zo consequent. Nogmaals bedankt voor je tijd.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:40 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
geef je nu af op het Midden-Oosten? dat is toch het beloofde land voor jou?
En het probleem is.....?quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:50 schreef DarkElf het volgende:
ja en dus maar gewoon lukraak roepen dat de vrouw dat niet meer moet doen is dus geen oplossing zoeken maar het probleem compleet daar leggen.
Natuurlijk, dat ben ik geheel met je eens. Maar dan moet je niet hetzelfde gaan doen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:50 schreef DarkElf het volgende:
ja en dus maar gewoon lukraak roepen dat de vrouw dat niet meer moet doen is dus geen oplossing zoeken maar het probleem compleet daar leggen.
Zoals altijd zet je weer een paar briljante reacties neer.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien wel, maar een zeer groot verschil maakt het niet. Maar goed, dan hebben we de reclameuitingen gehad. Hoe zit dat met dure auto's op de weg die de aandacht afleiden? Moeten we om afleiding te voorkomen ook maar Porsche's verbieden op de weg te rijden omdat dit af zou leiden?
WTF, het conflict van het 'dierlijke' en 'beschaafde' is echt zo'n fantasie gebaseerd op boekenkennis. Verder heb ik weinig last van vrouwen en ze zijn niet mijn probleem. Tuurlijk zou ik graag zien dat ze mij overal in volgen, maar als ze dat niet doen kan ik dat moeilijk als 'last hebben van' zien. Het zou ook bizar zijn als ik daar regels voor zou gaan maken oid.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:48 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel hun probleem. Die spanningen die hebben door de gehele geschiedenis van de mensheid al gezorgd voor maatschappelijke strubbelingen. Dat komt omdat het dierlijke voortdurend in conflict is met het beschaafde. Mannen en vrouwen leven samen op dezelfde planeet en we zullen moeten accepteren dat we last hebben van elkaar en elkaars probleem zijn. En daarin moeten we een weg zien te vinden.
Maar ergens vind ik het namelijk ookquote:Op maandag 10 augustus 2009 10:53 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat ben ik geheel met je eens. Maar dan moet je niet hetzelfde gaan doen.
Ja, inderdaad. Echter ga ik niet helemaal mee met je betoog. Ik gun vrouwen hun vrijheid, laat daar geen misverstand over bestaan, ik ben echter wel voorstander van een wat minder "sensuele samenleving".quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:00 schreef vanhal het volgende:
Ik ben in ieder geval niet van plan bansheeboy in dit topic een podium voor z'n troll-reacties te geven. Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom anderen wel serieus in gaan op zijn reacties.
misschien zou je je dan drukker moeten maken om wat we op tv zien, in de bladen lezen en op de billboards zien bijvoorbeeld ipv je druk maken over vrouwen die hakken dragen en er verder normaal gekleed bij lopen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Echter ga ik niet helemaal mee met je betoog. Ik gun vrouwen hun vrijheid, laat daar geen misverstand over bestaan, ik ben echter wel voorstander van een wat minder "sensuele samenleving".²
He, het kan me werkelijk aan m'n hakken roesten wat jij vrouwen gunt. Zoals ik al zei, ik ga niet inhoudelijk in op je trollgedrag.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, inderdaad. Echter ga ik niet helemaal mee met je betoog. Ik gun vrouwen hun vrijheid, laat daar geen misverstand over bestaan, ik ben echter wel voorstander van een wat minder "sensuele samenleving".²
Hier ben ik het gewoon volledig mee eens hoor.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:01 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Maar ergens vind ik het namelijk ook
Hakken zijn voor mij namelijk een heel normaal deel van mijn kleding, ik zie er helemaal niets verkeerds in, mits je er niet bij loopt als een hoer en zelfs dat is vrije keus natuurlijk maar goed.... Natuurlijk zijn hakken een onderdeel waardoor vrouwelijkheid bandrukt wordt maar ik zie dat als iets redelijk onschuldigs.. Hakken, mits er goed op gelopen wordt, maakt een vrouw sierlijker en eleganter, ze heeft een mooiere houding en meestal doet het ook iets voor haar zelfvertrouwen. Niets mis mee dus.
Want wat is er mis met benadrukken dat vrouwen anders zijn dan mannen, nu eenmaal rondingen hebben en met hun heupen wiegen tijdens het lopen? Het is namelijk gewoon een feit dat we anders zijn. ik kan me gewoon niet voorstellen dat alle vrouwen maar lage hakken moeten gaan dragen omdat hakken te veel zouden uitlokken bijvoorbeeld.
Dat is gewoon van de zotte in mijn beleving en ja dus vind ik dat de mannen die daar źúlke problemen mee hebben maar eerst eens goed naar zichzelf moeten kijken ipv de oplossing te zoeken in dingen willen verbieden om welke reden dan ook.
Dat doe ik dan ook. Dit topic is niet meer dan een aanleiding, laten we niet vergeten dat het onderwerp hier nu naaldhakken is, maar inderdaad, de onderwerpen die je daar aansnijdt horen daar ook bij.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:03 schreef DarkElf het volgende:
[..]
misschien zou je je dan drukker moeten maken om wat we op tv zien, in de bladen lezen en op de billboards zien bijvoorbeeld ipv je druk maken over vrouwen die hakken dragen en er verder normaal gekleed bij lopen.
Ja dat vind ik dus ook niet normaal maar goed ik ben dan ook maar een ouderwetse dame blijkbaarquote:Op maandag 10 augustus 2009 11:05 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Hier ben ik het gewoon volledig mee eens hoor.De grens is moeilijk te bepalen, maar seksualiteit kent wat mij betreft een grens als het gaat om het publieke domein. Die grens ligt echt niet bij hakken. Kom op, het is schoeisel.
Maar bij erotiserende afbeeldingen en het niet dragen van een slipje onder een kort rokje tijdens college omdat dat spannend is, dan zie ik daar toch wel degelijk reden voor discussie.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:05 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Hier ben ik het gewoon volledig mee eens hoor.De grens is moeilijk te bepalen, maar seksualiteit kent wat mij betreft een grens als het gaat om het publieke domein. Die grens ligt echt niet bij hakken. Kom op, het is schoeisel.
Maar bij erotiserende afbeeldingen en het niet dragen van een slipje onder een kort rokje tijdens college omdat dat spannend is, dan zie ik daar toch wel degelijk reden voor discussie.
Goed punt. Vergeet echter niet dat er juist een hoop veranderd is de afgelopen decennia. Vrouwen zijn doorgeslagen in hun sensualiteit. Het argument dat ze zich lekker vrij voelen en ze doen waar ze zin in hebben en nergens rekening mee houden kennen we nu wel. Maar is het verstandig? Neen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:03 schreef vanhal het volgende:
[..]
He, het kan me werkelijk aan m'n hakken roesten wat jij vrouwen gunt. Zoals ik al zei, ik ga niet inhoudelijk in op je trollgedrag.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Goed punt. Vergeet echter niet dat er juist een hoop veranderd is de afgelopen decennia. Vrouwen zijn doorgeslagen in hun sensualiteit. Het argument dat ze zich lekker vrij voelen en ze doen waar ze zin in hebben en nergens rekening mee houden kennen we nu wel. Maar is het verstandig? Neen.²
Waarom niet?quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het argument dat ze zich lekker vrij voelen en ze doen waar ze zin in hebben en nergens rekening mee houden kennen we nu wel. Maar is het verstandig? Neen.
Dat hebben we reeds uitgebreid besproken. Hoofdzakelijk is het argument dat vrouwen geen misbruik dienen te maken van de extra tools die zij ten opzichte van de man hebben. Dat is immers niet fair.quote:
Ach gut, je kunt je besneden slurfje niet in bedwang houden als je een rokje of een hoge hak ziet? Zoek hulp of emigreer, stakkerquote:Op maandag 10 augustus 2009 11:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat hebben we reeds uitgebreid besproken. Hoofdzakelijk is het argument dat vrouwen geen misbruik dienen te maken van de extra tools die zij ten opzichte van de man hebben. Dat is immers niet fair.²
Geef die knakker geen podiumquote:Op maandag 10 augustus 2009 11:21 schreef Pek het volgende:
Ach gut, je kunt je besneden slurfje niet in bedwang houden als je een rokje of een hoge hak ziet? Zoek hulp of emigreer, stakker
Dat soort vrouwen maken het leven voor beschaafde, niet seksueel gefrustreerde mannen als ik anders een stuk aangenamer.quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik snap wel dat die vrouwtjes hier lekker trendy en independant over willen komen en graag "hard to get" spelen, maar wat is er mis met aanpassing aan beide fronten? We willen toch een leefbare samenleving?²
Bedankt voor je respons, maar ik heb het idee dat je me niet begrijpt. Lees het topic aub goed door, kom dan terug. Dit is nl. een goed onderwerp.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:21 schreef Pek het volgende:
[..]
Ach gut, je kunt je besneden slurfje niet in bedwang houden als je een rokje of een hoge hak ziet? Zoek hulp of emigreer, stakker
quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat hebben we reeds uitgebreid besproken. Hoofdzakelijk is het argument dat vrouwen geen misbruik dienen te maken van de extra tools die zij ten opzichte van de man hebben. Dat is immers niet fair.²
Elke gezonde man vind dit aangenaam, te aangenaam wellicht. Probleem zit hem echter in het misbruik maken van dergelijke tools door vrouwen. Lees anders de Suske en Wiske pagina's op de eerste pagina van dit topic. Die onderschrijven exact wat ik bedoel.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat soort vrouwen maken het leven voor beschaafde, niet seksueel gefrustreerde mannen als ik anders een stuk aangenamer.
In moslim lala-land misschien, hier kan je gewoon de tyfus krijgen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:23 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is nl. een goed onderwerp.
En daarom moeten het er dus over hebben, je ziet dat er animo voor is. Wellicht een cliché, maar: kies voor de gulden middenweg!quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:29 schreef Pek het volgende:
[..]
In moslim lala-land misschien, hier kan je gewoon de tyfus krijgen.
We hoeven helemaal niet samen te werken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
het enige wat ik vraag is een samenwerking.
Misbruiken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Elke gezonde man vind dit aangenaam, te aangenaam wellicht. Probleem zit hem echter in het misbruik maken van dergelijke tools door vrouwen. Lees anders de Suske en Wiske pagina's op de eerste pagina van dit topic. Die onderschrijven exact wat ik bedoel.
Die middenweg hebben we prima gevonden. Vrouwen lopen niet naakt rond en al te sletterig gekleed gaan wordt over het algemeen op de werkvloer met uitzondering van de prositutiebranche niet getolereerd. We zitten prima midden tussen een preutse samenleving vol Neanderthalers en een losgeslagen samenleving zonder enige seksuele moraal.quote:Het is jammer dat velen dit onderwerp ridiculiseren, het enige wat ik vraag is een samenwerking. Een beetje begrip: de gulden middenweg dus. Goed idee? Ja.
Het probleem is dat hij de mannelijke vorm als standaard ziet. Mannen en vrouwen hebben niet gewoon een andere bouw maar vrouwen hebben iets extra's. Dat voor vrouwen een mannelijke kont, borstkas, brede schouders, gespierde armen en handen e.d. net zo aantrekkelijk kunnen zijn snapt hij niet eens. Vandaar dat hij vrouwen ook steeds beschuldigd van gebruik maken van hun lichaam. Mannen doen exact hetzelfde maar dat ziet hij niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:24 schreef Exoteria het volgende:
[..]
En dat is toch een vreemde redenering?
Als vrouw moet je dus ontkennen dat je vrouw bent?
In dat geval stel ik voor dat heren met prachtige ogen deze moeten bedekken met donkere brilleglazen.
Getrainde mannen moeten wijde oversized kelding dragen, want stel je voor dat zichtbaar is dat ze een mooie vorm hebben.
Sporten op hoog niveau is verboden voor zowel mannen als vrouwen, omdat deze wedstrijden door zowel mannen als vrouwen bezocht kunnen worden, of het kan via een televisie zender uitgezonden worden.
en ga maar door.....
Totdat jij tegen je zin in een park de struiken wordt ingetrokken omdat er toevallig een vent is die die beheersing verliest bij het zien van jouw rokje en spaghetti bandjes...quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:42 schreef DarkElf het volgende:
mannen die daar niet tegen kunnen hebben gewoon hun driften niet onder controle. sneu voor hen maar zie niet in waarom vrouwen zichzelf anders zouden moeten kleden dan. Tis niet hun probleem dat die mannen zo weinig beheersing en controle hebben.
Ik betwijfel of er een middenweg gevonden is en ik betwijfel of we die ooit zullen vinden. Je ziet tegenwoordig alweer, nota bene vanuit vrouwen zelf, een beweging op gang komen, die de seksualisering (het idee dat de vrouw als lustobject wordt neergezet) bekritiseert.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:41 schreef Monolith het volgende:
Die middenweg hebben we prima gevonden. Vrouwen lopen niet naakt rond en al te sletterig gekleed gaan wordt over het algemeen op de werkvloer met uitzondering van de prositutiebranche niet getolereerd. We zitten prima midden tussen een preutse samenleving vol Neanderthalers en een losgeslagen samenleving zonder enige seksuele moraal.
Precies én tevens exactly! Dit wil ik dus voor zijn, maar ik lijk letterlijk en figuurlijk een roepende in de woestijn.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Totdat jij tegen je zin in een park de struiken wordt ingetrokken omdat er toevallig een vent is die die beheersing verliest bij het zien van jouw rokje en spaghetti bandjes...
Sterker nog, naast uiterlijk is status een belangrijk hulpmiddel voor mannen om de andere sekse te imponeren. Als je dus het uitbuiten van 'voortplantingsdrang' wilt tegengaan, dan zou je ook consequent moeten zijn en elke statusverhogend middel voor mannen dienen te verbieden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:51 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het probleem is dat hij de mannelijke vorm als standaard ziet. Mannen en vrouwen hebben niet gewoon een andere bouw maar vrouwen hebben iets extra's. Dat voor vrouwen een mannelijke kont, borstkas, brede schouders, gespierde armen en handen e.d. net zo aantrekkelijk kunnen zijn snapt hij niet eens. Vandaar dat hij vrouwen ook steeds beschuldigd van gebruik maken van hun lichaam. Mannen doen exact hetzelfde maar dat ziet hij niet.
Voor vrouwen geen hoge hakken, rokken en decolleté staat gelijk aan voor mannen geen strak om de heupen sluitende broeken, geen pakken, geen horloge om die sterke polsen en handen te accentueren en niet in de zomer je linnen overhemd een knoopje verder open zodat je gespierde behaarde borstkas goed zichtbaar is.
Als vrouwen hun vormen niet mogen accentueren dan mogen mannen dat natuurlijk ook niet.
Kortom: allemaal in een hobbezak.
Dank je voor je heldere betoog, ik waardeer dat. Uiteraard snap ik dat gezonde (wellicht jonge) vrouwen zich aangetrokken voelen tot mannen. Maar ik dicht mannen dezelfde verantwoordelijkheid toe. Het is een proces dat 2 kanten op werkt. Ik ben de eerste die dat erkent.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Kortom: allemaal in een hobbezak.
Mja, kennelijk denken die studentes daar wel anders over. En waarschijnlijk hebben de mannelijke studenten er ook geen problemen mee. Goed, jarenlang hebben vrouwen gevochten om toegelaten te worden tot het universitair onderwijs. En dat is uiteindelijk gelukt, een fantastische mijlpaal in de geschiedenis van de menselijke beschaving. Een fantastisch begin wat nu uitmondt in een pervertering. Dat zie je overal terug. Iets wat begonnen is als een stap verder in de beschaving leidt uiteindelijk juist tot een nieuwe opleving van het onbeschaafde.quote:Op maandag 10 augustus 2009 11:10 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar ook niet veel tegenstanders in zal vinden.
Zoals ik het ongepast vind als een man met ontbloot bovenlijf aan mijn eettafel komt zitten,
is het voorbeeld dat jij hier stelt (en gelijkende zaken uiteraard) ook zeer ongepast.
Er is wel degelijk een middenweg. Of het de juiste of wenselijke middenweg is, dat is een tweede. Daarnaast is er natuurlijk wel kritiek op het wegzetten van vrouwen als lustobjecten, maar dat gaat over het algemeen niet zozeer over vrij gangbare, acceptabele zaken als het dragen van hakken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:01 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik betwijfel of er een middenweg gevonden is en ik betwijfel of we die ooit zullen vinden. Je ziet tegenwoordig alweer, nota bene vanuit vrouwen zelf, een beweging op gang komen, die de seksualisering (het idee dat de vrouw als lustobject wordt neergezet) bekritiseert.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank je voor je heldere betoog, ik waardeer dat. Uiteraard snap ik dat gezonde (wellicht jonge) vrouwen zich aangetrokken voelen tot mannen. Maar ik dicht mannen dezelfde verantwoordelijkheid toe. Het is een proces dat 2 kanten op werkt. Ik ben de eerste die dat erkent.²
Precies ! Eigen verantwoording. Als je volwassen bent dan zou men mogen verwachten dat je kunt omgaan met verleidingen. In het sprookjesboek de bijbel staat daarover een leuk verhaaltje, iets over Adam en Eva en een appel.quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als alcoholisten een paar stabiele flessen Whisky voor de neus houden, en zelfs glazen inschenken, om vervolgens te zeggen dat ze er vanaf moeten blijven. Terwijl ze natuurlijk wel die drift hebben om de lever te voorzien van een verfijnd gehalte aan alcohol. Het is helemaal geen schande als vrouwen meewerken. Echt niet.²
In sommige buurten lopen mannen rond die uit het feit dat je alleen op straat loopt al concluderen dat je een bepaalde dienst aanbiedt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:00 schreef AgLarrr het volgende:
Totdat jij tegen je zin in een park de struiken wordt ingetrokken omdat er toevallig een vent is die die beheersing verliest bij het zien van jouw rokje en spaghetti bandjes...
Beste, je pleit voor (voor de meeste mensen) een sombere wereld.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dank je voor je heldere betoog, ik waardeer dat. Uiteraard snap ik dat gezonde (wellicht jonge) vrouwen zich aangetrokken voelen tot mannen. Maar ik dicht mannen dezelfde verantwoordelijkheid toe. Het is een proces dat 2 kanten op werkt. Ik ben de eerste die dat erkent.²
Dat vind ik inderdaad een scherpe constatering. De wezenlijke discussie lijkt eigenlijk te gaan om gedrag dat de andere sekse imponeert. Er wordt BB wel verweten dat hij zich niet kan voorstellen wat voor'n impact mannelijke rondingen (of hoeken) op vrouwen hebben, maar feit is dat mannen veel gevoeliger zijn voor vrouwelijke rondingen dan andersom.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sterker nog, naast uiterlijk is status een belangrijk hulpmiddel voor mannen om de andere sekse te imponeren. Als je dus het uitbuiten van 'voortplantingsdrang' wilt tegengaan, dan zou je ook consequent moeten zijn en elke statusverhogend middel voor mannen dienen te verbieden.
Hoezo feit? Hoe weet jij wat ik bij mannen aantrekkelijk vind?quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:17 schreef AgLarrr het volgende:
maar feit is dat mannen veel gevoeliger zijn voor vrouwelijke rondingen dan andersom.
Is het niet beter om mensen die verleidingen niet kunnen weerstaan aan te pakken i.p.v. aan symptoombestrijding te doen?quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:17 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vond BB zijn voorbeeld aangaande de alcoholist in dit geval wel erg treffend, en spoor al die Fokkers! die BB één of ander conservatief wereldbeeld toedichten aan zijn posts eens echt te lezen.
Als je het dan over eigen verantwoordelijkheid hebt, die is ook aan jou. Het is een feit dat sommige mannen jou inderdaad zo ervaren als je je zo kleedt. Niet eens geheel onterecht. legt het je uit...quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
In sommige buurten lopen mannen rond die uit het feit dat je alleen op straat loopt al concluderen dat je een bepaalde dienst aanbiedt.Hoe ver moet je gaan als je kromme mannenhersenen in het geheel wilt uitsluiten?
Het is een gegeven dat de gemiddelde man velen male gevoeliger is voor visuele prikkels dan de gemiddelde vrouw. Dit kan toch geen nieuws voor je zijn?quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:19 schreef vanhal het volgende:
[..]
Hoezo feit? Hoe weet jij wat ik bij mannen aantrekkelijk vind?
Maar soms hoef je dus niet eens bijzonder gekleed te zijn om alsnog met dat soort mannen te maken te krijgen. Hoe zit dat dan precies?quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:21 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je het dan over eigen verantwoordelijkheid hebt, die is ook aan jou. Het is een feit dat sommige mannen jou inderdaad zo ervaren als je je zo kleedt. Niet eens geheel onterecht. legt het je uit...
Uiteraard, maar de vraag is in hoeverre je dat expliciet moet laten zijn in het openbare leven.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:20 schreef Modus het volgende:
De aloude discussie over al dan niet zo bedoeld sexy gedrag. Het leven draait om aantrekkelijk zijn, op wat voor manier dan ook, zien en gezien worden. Vrouwen weten dat en gedragen zich daar bewust en onbewust naar, mannen ook.
Gewoon beiden doen, lijkt me het beste. Een drift aanpakken is echter wat moeilijker dan het aanpassen van kledij en behaviour.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is het niet beter om mensen die verleidingen niet kunnen weerstaan aan te pakken i.p.v. aan symptoombestrijding te doen?
De drift zelf hoeft niet aangepakt te worden, alleen het daaruit volgend handelen. Zelfbeheersing en zelfcontrole zeg maar.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Gewoon beiden doen, lijkt me het beste. Een drift aanpakken is echter wat moeilijker dan het aanpassen van kledij en behaviour.²
komop zeg.... beetje ruggegraat tonenquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Gewoon beiden doen, lijkt me het beste. Een drift aanpakken is echter wat moeilijker dan het aanpassen van kledij en behaviour.²
Dat werkt toch twee kanten op? Waarom zou je überhaupt sterke seksuele spanningen in het openbare leven dulden? Huur anders gewoon ergens een zaaltje en betrek die met een verzameling gelijkdenkenden en ga elkaar daar expliciet imponeren. De openbare ruimte is er de plaats niet voor in ieder geval.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
De drift zelf hoeft niet aangepakt te worden, alleen het daaruit volgend handelen. Zelfbeheersing en zelfcontrole zeg maar.
Ik ontken nergens dat een deel van dát probleem ook bij mannen zelf ligt, daar ging de discussie echter niet over.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar soms hoef je dus niet eens bijzonder gekleed te zijn om alsnog met dat soort mannen te maken te krijgen. Hoe zit dat dan precies?
Vrijheid? Voor een verbod of voorschrift moet naar mijn mening een bijzonder goede reden zijn. Dat er mannen zijn die hun pik achterna lopen en hun eigen gedrag niet onder controle hebben lijkt mij geen goede reden voor kledingvoorschriften.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:30 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat werkt toch twee kanten op? Waarom zou je überhaupt sterke seksuele spanningen in het openbare leven dulden?
Juist de openbare ruimte is daar voor lijkt mij. Interactie tussen mensen vindt plaats in de openbare ruimte en dus ook interactie tussen mensen die een bepaalde soort relatie zoeken.quote:Huur anders gewoon ergens een zaaltje en betrek die met een verzameling gelijkdenkenden en ga elkaar daar expliciet imponeren. De openbare ruimte is er de plaats niet voor in ieder geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |