abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71748676
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:04 schreef Manono het volgende:
ik voel me gewoon meer vrouw op hakken, ik vind het lekker, het voelt eleganter en staat ook net ff gekleder dan wanneer je je sportschoenen aan hebt bij het sporten of joggen
Het is niet alsof er tussen de schoen met hak en de sportschoen niets anders bestaat, maar dat terzijde. Wat ik zelf gewoon niet kan begrijpen is dat je je meer vrouw voelt op hakken. Dat je ze draagt omdat je ze mooi vindt en je ze fijn vindt lopen, dat snap ik. Maar dat je gevoel van vrouw-zijn is gebaseerd op iets dat niet feitelijk behoort tot je vrouwelijke gestel, dat is toch vreemd?
pi_71749186
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:07 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Het is niet alsof er tussen de schoen met hak en de sportschoen niets anders bestaat, maar dat terzijde. Wat ik zelf gewoon niet kan begrijpen is dat je je meer vrouw voelt op hakken. Dat je ze draagt omdat je ze mooi vindt en je ze fijn vindt lopen, dat snap ik. Maar dat je gevoel van vrouw-zijn is gebaseerd op iets dat niet feitelijk behoort tot je vrouwelijke gestel, dat is toch vreemd?
nou geloof me ik heb ook alles tussen de hak en de sportschoen - maar ja dat zal dan wel, misschien komt het door de door schenkstroop genoemde lichamelijke reacties die optreden hahah

maar om een misverstand uit de weg te ruimen, mijn gevoel van vrouwelijkheid is daar niet op gebaseerd. volgens mij zeg ik dat ook nergens. ik voel me vrouw of ik in een joggingpak door het bos ren of op hoge hakken op een premierefeestje

en oke ik kan op hakken rennen als het moet, maar misschien is het de beperking van bewegingsruimte die maakt dat je je meer vrouw voelt, zoals chinese vrouwtjes afgebonden voetjes hadden als je op hoge hakken loopt voel je altijd de spieren achter op je been in je kuit en op je wreef trekken, dat is lekker. je loopt anders en doorgaans neem je eerder een taxi - beter kan ik het niet uitleggen, guess you have to be a woman to understand
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71749543
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:27 schreef Manono het volgende:

[..]

nou geloof me ik heb ook alles tussen de hak en de sportschoen - maar ja dat zal dan wel, misschien komt het door de door schenkstroop genoemde lichamelijke reacties die optreden hahah

maar om een misverstand uit de weg te ruimen, mijn gevoel van vrouwelijkheid is daar niet op gebaseerd. volgens mij zeg ik dat ook nergens. ik voel me vrouw of ik in een joggingpak door het bos ren of op hoge hakken op een premierefeestje

en oke ik kan op hakken rennen als het moet, maar misschien is het de beperking van bewegingsruimte die maakt dat je je meer vrouw voelt, zoals chinese vrouwtjes afgebonden voetjes hadden als je op hoge hakken loopt voel je altijd de spieren achter op je been in je kuit en op je wreef trekken, dat is lekker. je loopt anders en doorgaans neem je eerder een taxi - beter kan ik het niet uitleggen, guess you have to be a woman to understand
ga dat die gecontact gestoorde nob uitleggen, werkt niet.
De Puta Madre
pi_71749613
ik word hier niet volijk van

http://www.hbvl.be/she/mo(...)van-de-hoge-hak.aspx

Gevaren van de hoge hak

Beperk de hoogte

Hoe hoger de hak, des te meer druk op de voorvoet, des te schadelijker. 2,5 cm meer belasting is volgens experts de veilige grens.Bovendien mag je de hakken niet meer dan 1 of 2 keer per week dragen, en moet je tussendoor je schoenen uittrekken. Veel bewegen met voeten en tenen, blootsvoets lopen, en een warm voetbad nemen is 's avonds de boodschap.

Toch niet overtuigd om die stilleto's veilig op te bergen? Wij zetten alvast 8 risicofactoren van de hoge hakken op een rijtje voor je:

1)KNIE: Rondhossen op stiletto’s doet de druk op de binnenzijde van de knie met een kwart toenemen. Dat kan leiden tot artritis, een pijnlijke ontsteking van het gewrichtskapsel. Op termijn kan het kraakbeen in de knie afslijten.

2)KUIT: Bij hoge hakken trekken de kuitspieren samen. Langdurig en vaak lopen op hoge hakken doet die spieren defifinitief korter worden. De gevolgen kunnen pijnlijk voelbaar zijn in de voet, knie, heup en rug.

3)ACHILLESPEES: Langdurig hoge hakken dragen doet ook de achillespees krimpen. Laag schoeisel dragen veroorzaakt dan felle pijn en leidt zelfs tot tendinitis, ontsteking van de pees.

4)HIEL: Schoenen met hoge hakken irriteren de hiel, zeker als het vrij stijve schoenen zijn. Als gevolg daarvan kan zich een knobbel of een ontsteking gaan vormen op de hiel. Het kan zelfs leiden tot het zeer pijnlijke ‘Haglund-syndroom’, vooral bij jonge vrouwen die als tiener al langdurig hoge hakken dragen.

5)ENKEL: Met hoge hakken valt men sneller, vooral als men ouder wordt of wat overgewicht heeft. Dat kan leiden tot verstuikte of zelfs gebroken enkels.

6)VOORVOET: Bij het dragen van hoge hakken wordt het lichaamsgewicht vooral overgebracht op de voorvoet en de middenvoetsbeentjes. Dat kan leiden tot het doorzakken van die beentjes, tot pijn onder de bal van de voet (metatarsalgie) met overmatige eeltvorming en een branderig gevoel.

7)SCHEVE TEEN: Een smalle ruimte voor de voorvoet (wegens te klein schoeisel) kan leiden tot een scheve grote teen: de teen wijst naar binnen waardoor aan de buitenkant een pijnlijke botknobbel ontstaat, soms met slijmbeursontsteking. Niet zelden is operatief verbeteren een noodzaak.

8)HAMERTEEN: Het afzakken van de voet in de smalle schoentip kan leiden tot het vervormen van de tenen, vooral van de tweede teen waarbij het voorste kootje rechthoekig omgebogen wordt. Het gevolg is dat de teen niet meer gestrekt kan worden en het dragen van platte schoenen een kwelling wordt.

maar iedereen die het er voor over heeft moet het wél zelf kunnen beslissen...
pi_71749686
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:46 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

ga dat die gecontact gestoorde nob uitleggen, werkt niet.
Deze killer mom levert in ieder geval een doodsteek voor de Nederlandse taal. En tief verder op met dit soort achterlijke ad hominems.
pi_71749837
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:52 schreef FANN het volgende:
ik word hier niet volijk van
(opsomming...)

maar iedereen die het er voor over heeft moet het wél zelf kunnen beslissen...
sjeez

ach ja, je moet ergens aan doodgaan
  maandag 10 augustus 2009 @ 01:21:11 #207
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71749962
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:07 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Het strekken van de voet wordt in verband gebracht met "de bereidheid tot paren en de geilheid van de vrouw". Verder vind ik het zelf onnodig dingen teveel uit verband te rukken en helemaal te analyseren. Ga gewoon af op het gevoel denk ik vaak. Vrouwen houden van hakken en dat is niet zomaar. De wetenschappelijke kennis ontbreekt nog om dit fenomeen volledig te begrijpen en te onderbouwen. Toch nemen hoge hakken al een belangrijke rol in in de maatschappij. En ook prive achter gesloten deuren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Schenkstroop op 10-08-2009 01:42:49 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_71750291
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:10 schreef Manono het volgende:

[..]

sjeez

ach ja, je moet ergens aan doodgaan
Je gaat er niet aan dood hoor...... je loopt alleen misschien iets eerder achter een rollator dan je zou
willen

trusten
pi_71750313
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:31 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Je hoeft niet te werken bij een werkgever wiens voorschriften je niet aanstaan hoor en zoals Bolkesteijn al aangeeft mag een werkgever best wel voorschriften in het leven roepen wanneer hij verantwoordelijk is voor het wel en wee van zijn werknemers.
Behalve dan dat het topic niet gaan over voorschriften van de werkgever maar over een wettelijk verbod.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71750634
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:53 schreef FANN het volgende:

[..]

Je gaat er niet aan dood hoor...... je loopt alleen misschien iets eerder achter een rollator dan je zou
willen

trusten
hmmzz dat wil ik helemaal niet - misschien moet ik minderen
trusten

maandag 10 augustus 2009 @ 02:44:50 #211
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71750713
Die lange nagels en dikke kuiten ieuw..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_71750768
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 02:44 schreef Schenkstroop het volgende:
Die lange nagels en dikke kuiten ieuw..
ja en dat eelt op die hiel en die grote voeten en dat enkelbandje die tegel die groene kikker die suffe man (?) ernaast...
dude..

ik opteer voor de ogen-naar-boven-rollende-smiley
  maandag 10 augustus 2009 @ 03:01:34 #213
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71750814
O zijn dat jouw benen en voeten dan?

In dat geval sorry, kusje
pi_71750844
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 03:01 schreef Schenkstroop het volgende:
O zijn dat jouw benen en voeten dan?

In dat geval sorry, kusje
sjezus, nee - it was just my humour

and now, talk to the hand
pi_71751465
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:02 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Daarin verschillen wij dus van mening. Ik vind niet dat het een vrouw per definitie mooier maakt. Het hangt zo enorm af van de omstandigheden. Soms doet het juist afbreuk aan het voorkomen.
Het moet bij iemand passen, dat klopt
pi_71751575
Lang niet alle hoge hakschoenen zorgen ervoor dat je drukpunt bij de bal ipv de hak zit hoor.

Ik heb verschillende hakschoentjes, die zo gevormd/gemaakt zijn dat het drukpunt weer bij de hak zit.

Daarnaast heb je ook allerlei andere zogenaamde "gezondere/comfortabele" zool mogelijkheden.... van wave reflex technologiën tot bounce toestanden..... óók bij hakschoentjes.

Er is een groot verschil tussen hak en hak.

Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  maandag 10 augustus 2009 @ 09:11:20 #217
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71752435
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:46 schreef Manono het volgende:

[..]

omdat jij niet spoort, daarom.
Ja, je leest meerdere malen dat het slecht voor je is. Het zorgt voor onnodige druk op je rug. Geeft een extra verfijnde ronding aan je achterwerk. Waarom hier dan toch mee door gaan?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † maandag 10 augustus 2009 @ 09:19:40 #218
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_71752561
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 15:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, ik kan niet anders zeggen dan dat mannen verantwoordelijkheden hebben en vrouwen des te meer.

²
In deze grote wereld vol verleidingen kun je als man natuurlijk ook overwegen om gewoon oogkleppen te gaan dragen. Mannen moeten hun verantwoordelijkheden nemen en eigenlijk zouden ze medicatie moeten nemen zodat ze hun sexuele driften met behulp van een pilletje kunnen onderdrukken.

Heb je het al eens met je huisarts besproken BsB?
  maandag 10 augustus 2009 @ 09:31:54 #219
13462 BansheeBoy
pi_71752738
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:19 schreef Loedertje het volgende:

[..]

In deze grote wereld vol verleidingen kun je als man natuurlijk ook overwegen om gewoon oogkleppen te gaan dragen.
Dat is hetzelfde als alcoholisten een paar stabiele flessen Whisky voor de neus houden, en zelfs glazen inschenken, om vervolgens te zeggen dat ze er vanaf moeten blijven. Terwijl ze natuurlijk wel die drift hebben om de lever te voorzien van een verfijnd gehalte aan alcohol. Het is helemaal geen schande als vrouwen meewerken. Echt niet.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_71753094
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Het doet me deugd dat je zulke uitgebreide antwoorden geeft. Maar om kort te gaan:

Waarom geven vrouwen niet toe(o.a.) in te spelen op de zwaktes van de man? Bewust dan wel onbewust. Denk je dat het toeval is dat modieuze kleding juist de vrouwelijke vormen benadrukt?

Die pantalons bv. die je postte benadrukken de heupwerken.

²
En wat zou daar mis mee zijn?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71753099
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als alcoholisten een paar stabiele flessen Whisky voor de neus houden, en zelfs glazen inschenken, om vervolgens te zeggen dat ze er vanaf moeten blijven. Terwijl ze natuurlijk wel die drift hebben om de lever te voorzien van een verfijnd gehalte aan alcohol. Het is helemaal geen schande als vrouwen meewerken. Echt niet.

²
Of negers die zomaar in de buurt komen van KKK leden.
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:00:18 #222
13462 BansheeBoy
pi_71753160
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Of negers die zomaar in de buurt komen van KKK leden.
KKK leden worden geboren met een natuurlijke drift tegen négers?

²
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:00:47 #223
13462 BansheeBoy
pi_71753172
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

En wat zou daar mis mee zijn?
Dat heb ik reeds uitgelegd, lees je eens in.

²
pi_71753297
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

KKK leden worden geboren met een natuurlijke drift tegen négers?

²
Ik ken ook vrij weinig mensen die worden geboren met een alcoholverslaving. Jou analogieën slaan als een lul op een drumstel. Jouw gezeur over de kleding van vrouwen staat eerder gelijk aan het volstrekt uitbannen van alcohol dan aan het voorhouden van een fles aan een alcoholverslaafde.
pi_71753497
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:19 schreef Loedertje het volgende:

[..]

In deze grote wereld vol verleidingen kun je als man natuurlijk ook overwegen om gewoon oogkleppen te gaan dragen. Mannen moeten hun verantwoordelijkheden nemen en eigenlijk zouden ze medicatie moeten nemen zodat ze hun sexuele driften met behulp van een pilletje kunnen onderdrukken.
Nee, het is een gedeelde verantwoordelijkheid. Niet een verantwoordelijkheid van één geslacht, maar van de maatschappij als geheel. Voorbeeld: grote reclameborden langs de kant van de weg waarop vrouwen in lingerie verleidelijk staan afgebeeld. Is het de verantwoordelijkheid van de man om verstandig te zijn door de borden te negeren zodat hij niet afgeleid raakt en daardoor mogelijk in gevaarlijke situaties terecht komt? Dat kun je wel graag willen, maar je weet heel goed dat het niet zo werkt. Een betere oplossing is: dergelijke reclame-uitingen niet langs de kant van de weg. Of nog beter zou zijn om helemaal geen reclame-uitingen langs de weg te plaatsen, maar dat is off-topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door servus_universitas op 10-08-2009 10:25:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')