Wat vind jij dan van die moslimvrouwen die 1 stap buiten de deur zetten, zich meteen als een bezetene beginnen op te maken en het aparte is, sommige gaan zo erg los wat betreft opmaken, dat ze de hele omgeving even vergeten en het gewoon in het openbaar doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij als vrouw weet wat mannen graag zien, in je gedrag je kledij, je tijding. Laten we dat als uitgangspunt nemen. Het is toch van den zotte dat vrouwen zich buitenshuis meer opmaken dan in de slaapkamer?²
Dit is slechts beeldspraak, zie het als een geste.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat vrouwen in hun slaapkamer allemaal met hun mannen uitvreten?Laat staan dat jij weet hoe ze zich daar kleden -- of niet kleden.
Dennis Bergkamp maakte wat mij betreft het mooiste doelpunt van het WK in 98.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:20 schreef JohnDope het volgende:
Je kan het draaien zoals je het wilt, maar die vrouwen doen gewoon aan sex voor het huwelijk.
Wat een vreemde logica.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:03 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Nee hoor, dat vind ik niet.
Zoals nu bv. draag ik een jurk met korte mouwtjes en een lengte tot mijn knieën.
Dit omdat ik zo een lading fruit wil gaan halen op de markt.
Ga er nou eens inhoudelijk op in, want jij weet ook dat veel moslimvrouwen zich buiten de deur stiekem opmaken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dennis Bergkamp maakte wat mij betreft het mooiste doelpunt van het WK in 98.²
Mijn antwoord is inderdaad van een hoog onzin gehalte, bewust. Want je begint er nu allerlei offtopic onderwerpen bij te halen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ga er nou eens inhoudelijk op in, want jij weet ook dat veel moslimvrouwen zich buiten de deur stiekem opmaken.
Vind ik ook niet zedelijk. Mijn definitie van zedelijk is: dat vrouwen zich niet aantrekkelijk moeten kleden/gedragen voor (andere) mannen. Dat is mijn definitie, als we elkaar ergens in het midden tegenkomen ben ik ook tevreden. Maar wat je tegenwoordig ziet, op de werkvloer notabene (!), vrouwen met extreem strakke kledij, zichtbare string, make up alsof ze zsm een slaapkamer gaat opzoeken.quote:En wat vind jij eigenlijk van al die "lichtgevend" gekleurde hoofddoeken?
Ik weet niet waar jij werkt, maar dat zijn breezers.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar wat je tegenwoordig ziet, op de werkvloer notabene (!), vrouwen met extreem strakke kledij, zichtbare string, make up alsof ze zsm een slaapkamer gaat opzoeken.
Ik kom dagelijks bij verschillende bedrijven, ik weet dus waar ik het over heb.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij werkt, maar dat zijn breezers.
Wtf? Ik draag op dit moment make-up, leuke sieraden, leuke kleding en dat heb ik echt niet gedaan omdat ik vanmorgen toevalig naar de Hema moest hoorquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij als vrouw weet wat mannen graag zien, in je gedrag je kledij, je tijding. Laten we dat als uitgangspunt nemen. Het is toch van den zotte dat vrouwen zich buitenshuis meer opmaken dan in de slaapkamer?²
Dank je.. Het is alweer 19 maanden geleden, al lijkt het soms wel gisteren.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Miracle_Drug, ik geloof je oprechte stukje, toch ben ik er van overtuigd dat je de uitzondering bent die de regel bevestigd. Trouwens minder dat je laatste vriendje wijlen is. Zal een zware tijding voor je zijn.²
Haar verven is ok, maar de kern van haar persoonlijkheid is wel top, want tegenwoordig doet zowat iedereen het met iedereen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:42 schreef Miracle_Drug het volgende:
ik vroeg of zij ook wilde (had aardig wat grijs haar zitten). Nee ze had er geen zin in en dat gaf niet, want ze had toch al een vent![]()
Ik kan een vrouw prima voor vol aanzien hoor.. Ook als ze er sensueel uitziet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus zijn we het eens. Een vrouw moet niet zorgen voor een sensuele setting, buiten de slaapkamer. Dat geldt uiteraard ook voor de man, echter is dit uiteraard relevanter voor de vrouw, het is ook beter voor haar. Als ze ten minste wil om voor vol te worden aangezien en men haar beoordeeld op daadwerkelijke kwaliteiten, waar haar vrouwelijkheid geen rol bij speelt.²
Zo is dat!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Knappe vent die mij uit m'n hakken krijgt.
Zit hier ook vol verbazing te lezen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:43 schreef McKillem het volgende:
Dit is ook niet een heel klein beetje betuttelend...
Ik heb nog nooit in mijn leven iets achter hoge hakken gezocht. Nog nooit.
Wat is dit voor ongelovelijke bagger.
Jij bent dan ook wel weer het andere uiterstequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:43 schreef McKillem het volgende:
Dit is ook niet een heel klein beetje betuttelend...
Ik heb nog nooit in mijn leven iets achter hoge hakken gezocht. Nog nooit.
Wat is dit voor ongelovelijke bagger.
Het andere uiterste? Volgens mij weet jij niet eens mijn naam zonder mijn profiel te openen. Hoe meen jij mij te kennen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 15:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij bent dan ook wel weer het andere uiterste
De linksenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:56 schreef shmoopy het volgende:
Welke debiel gaat zo bevoogdend voor mij beslissen of wat ik draag wel goed voor me is?
Puhlease.
Idd, het lijkt vooral bedoeld om de aandacht te trekken. Vast verzonnen op de borrel na een paar pints.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:03 schreef OldJeller het volgende:
De vraag is hoe serieus je deze statement en die organisatie moet nemen.
Inderdaad, niets mis met hakken (ik vind er niets bijzonders aan), maar als je hakken nodig hebt om jezelf meer gewaardeerd en gerespecteerd te voelen dan gaat daar toch wel iets mis.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:18 schreef Maeghan het volgende:
"Zonder mijn Louboutins zou niemand mij zien lopen en zouden al mijn mannelijke collega's mij passeren. Nu kan ik ze recht in de ogen kijken en word ik als een gelijke behandeld."
Ook een triest argument van die politica. Als je hakken aan moet om aandacht te krijgen...
Dat je hakken mooi vindt, dat je het prettig vindt om op te lopen... begrijpelijk en terecht dat je er dan op loopt. Maar het kan toch niet zo zijn dat jouw gevoel van vrouwelijkheid er van afhangt? In de tijd dat er nog geen hakken waren, waren vrouwen toen minder vrouwelijk? En is vrouwelijkheid dan niet slechts een relatief begrip?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:56 schreef shmoopy het volgende:
Om dezelfde reden dat ik altijd een jurk of een rok draag: ik ben een vrouw en wil me graag zo voelen.
Zelf kijk ik ook graag naar andere mooie vrouwen omdat ik vrouwelijke vormen nu eenmaal mooi vind.
Ik ken je niet en wil je ook niet kennen, maar je doet overkomen alsof alleen nonnen op hakken lopen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:06 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het andere uiterste? Volgens mij weet jij niet eens mijn naam zonder mijn profiel te openen. Hoe meen jij mij te kennen?
Wat zit jij nou weer psuedo-wijs te doen, terwijl jouw hele leven en levensstijl (al dan niet onbewust) door de televisie wordt gedicteerd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:20 schreef servus_universitas het volgende:
In de tijd dat er nog geen hakken waren, waren vrouwen toen minder vrouwelijk? En is vrouwelijkheid dan niet slechts een relatief begrip?
De idiootste reactie van dit topic? Oh, je hebt je post gewijzigd. Maar leg eens uit waarom het gelul is?quote:
Het is onderdeel van me vrouw voelen, ja.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:20 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat je hakken mooi vindt, dat je het prettig vindt om op te lopen... begrijpelijk en terecht dat je er dan op loopt. Maar het kan toch niet zo zijn dat jouw gevoel van vrouwelijkheid er van afhangt?
In die tijd waren er andere uiterlijkheden of gedragingen die het vrouwzijn definieërden en had ik me binnen die context ook navenant gekleed, vermoed ik.quote:In de tijd dat er nog geen hakken waren, waren vrouwen toen minder vrouwelijk? En is vrouwelijkheid dan niet slechts een relatief begrip?
Internet is televisie 2.0quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:36 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
ik kijk zelden televisie.
Ah, op die manier. Maar vertel eens waarom je zo gepikeerd reageert. Ik stel gewoon een vraag uit interesse, zonder enige waarde-oordeel.quote:
Omdat iedereen zo'n vraag aan zich zelf kan stellen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:41 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Maar vertel eens waarom je zo gepikeerd reageert. Ik stel gewoon een vraag uit interesse, zonder enige waarde-oordeel.
Vrouwen moeten gewoon zelf weten hoe hoog hun hakken zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:44 schreef BansheeBoy het volgende:
JohnDope, wat is jouw standpunt eigenlijk? Je post hier een hoop, heb echter nog geen echte inhoudelijke reactie van je mogen aanschouwen. Oké, ik post aardig wat, dat hoeft echter niet relevant te zijn.²
Waar klaag je toch over? Hardstikke leuk toch, dat je tijdens je werk mooie vrouwen ziet, die nog sexy gekleed zijn ookquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mijn antwoord is inderdaad van een hoog onzin gehalte, bewust. Want je begint er nu allerlei offtopic onderwerpen bij te halen.
[..]
Vind ik ook niet zedelijk. Mijn definitie van zedelijk is: dat vrouwen zich niet aantrekkelijk moeten kleden/gedragen voor (andere) mannen. Dat is mijn definitie, als we elkaar ergens in het midden tegenkomen ben ik ook tevreden. Maar wat je tegenwoordig ziet, op de werkvloer notabene (!), vrouwen met extreem strakke kledij, zichtbare string, make up alsof ze zsm een slaapkamer gaat opzoeken.
Waarom? Eerlijk antwoord van de vrouwen! Ik denk nl. dat er onzekerheid aan ten grondslag ligt.²
Dat ben ik met je eens, dat het voor een deel in het uiterlijk zit. En ik denk dat dat deel ook behoorlijk groot is, aangezien mensen in eerste instantie voornamelijk visueel ingesteld zijn. Maar los van het eigenlijke lichaam is het mogelijk dus zo dat vrouwelijkheid in zekere mate een relatief begrip is, afhankelijk van de tijdgeest.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:39 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Het is onderdeel van me vrouw voelen, ja.
[..]
In die tijd waren er andere uiterlijkheden of gedragingen die het vrouwzijn definieërden en had ik me binnen die context ook navenant gekleed, vermoed ik.
Vrouwelijkheid zit imo wel degelijk voor een deel in uiterlijk.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waar klaag je toch over? Hardstikke leuk toch, dat je tijdens je werk mooie vrouwen ziet, die nog sexy gekleed zijn ook
Ik ben een man en draag geen hakken, dus daar zie ik al een probleem.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat iedereen zo'n vraag aan zich zelf kan stellen.
Nee maar je doet of draagt vast wel andere dingen die jou door de media zijn gedicteerd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:48 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik ben een man en draag geen hakken, dus daar zie ik al een probleem.
So noted.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:48 schreef servus_universitas het volgende:
Maar even voor de duidelijkheid, aangezien JohnDope zo overdreven reageert, aan mijn post hangt geen waarde-oordeel hoor.Ik vind hakken ook wel mooi, maar voor mij accentueren ze niet per definitie de vrouwelijkheid.
Je kan toch prima werken met sexy kleding? Ik zie het graag, en heb er geen probleem mee..quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Op je werk moet je een professionele beroepshouding hebben.
Ik draag in de eerste plaats wat ik mooi vind en fijn vind zitten. En ja, natuurlijk, het kan zijn dat ik in die context tot specifieke keuzes kom die (onbewust) zijn ingegeven door bijvoorbeeld een reclamespot. Maar dat je dan zo heftig reageert, ik snap dat gewoon niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee maar je doet of draagt vast wel andere dingen die jou door de media zijn gedicteerd.
Jij hebt er geen problemen mee, maar er zijn genoeg bazen die wel problemen hebben als je op je slippers, krotebroek e.d. naar je werk komt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je kan toch prima werken met sexy kleding? Ik zie het graag, en heb er geen probleem mee..
Heftig is kennelijk een ruimbegripquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:54 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik draag in de eerste plaats wat ik mooi vind en fijn vind zitten. En ja, natuurlijk, het kan zijn dat ik in die context tot specifieke keuzes kom die (onbewust) zijn ingegeven door bijvoorbeeld een reclamespot. Maar dat je dan zo heftig reageert, ik snap dat gewoon niet.
Nou goed, zand erover, laten we het houden op een miscommunicatie.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Heftig is kennelijk een ruimbegrip
Ja, dat is inderdaad tegenstrijdig met het geloof lijkt mij. Als je er zo uitdagend bij gaat lopen zegt die hoofddoek niet zoveel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:58 schreef teknomist het volgende:
Ik zag laatst een moslimdame lopen. Strakke spijkerbroek met een string die onder haar broek vandaag kwam. Ze had een zwart truitje aan met colbert waar haar prontige borsten mooi naar voren staken. Ze had ook geile dikke lippen. Ze had alleen wel een hoofddoek op, maar ondanks die hoofddoek werd ik er wel heel opgewonden van.
Het argument dat een hoofddoek is om de vrouwen tegen de mannen te beschermen is flauwekul.
Ik heb het ook niet over extremen.. Maar dat had niemand hier, dacht ik..quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij hebt er geen problemen mee, maar er zijn genoeg bazen die wel problemen hebben als je op je slippers, krotebroek e.d. naar je werk komt.
Jawel hoor, maar uiteraard moet het totaalplaatje wel kloppen. Boven Afghanistan onder Amerika, dat werkt niet. Sterker nog, sommige vrouwen worden daardoor nog aantrekkelijker gevonden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:58 schreef teknomist het volgende:
Het argument dat een hoofddoek is om de vrouwen tegen de mannen te beschermen is flauwekul.
Afhankelijk van het werk dat iemand doet heb ik daar ook zo mn vraagtekens bij.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom trek je ze aan? Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.²
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:29 schreef SeLang het volgende:
Komt er eens een keer een vrouw melden dat ze vrouwelijke jurkjes draagt en hakken, wordt ze hier gelijk afgebrand
Wat wil je dan? EEN PITTIG KORT KAPSEL?
Ga zo door Shmoopy !
Ik ook, al vind ik dat het niet alleen aan de vrouw te wijten is dat een man op hol slaat, dat is vaak een wisselwerking. Het één roept het ander op. En de één weet dat en de ander ook.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik kan mij goed in de argumentatie van je vinden BansheeBoy.
Er zijn ook mannen die niet zoveel geven om lingerie, dat zou voor mij een goede reden zijn om het ook niet aan te schaffen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:42 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dank je.. Het is alweer 19 maanden geleden, al lijkt het soms wel gisteren.
Tja ik weet het niet. Het was een getrouwde vrouw, die zelf geen lingerie draagt 'want ze hoeft immers geen vent meer te versieren'. Zo denken er veel, dat weet ik wel. Pas was een vriendin hier om me te helpen met mn haar te verven, ik vroeg of zij ook wilde (had aardig wat grijs haar zitten). Nee ze had er geen zin in en dat gaf niet, want ze had toch al een vent![]()
Ik vind dat raar. Vrouwen moeten voor zichzelf zorgen vind ik, en niet bij alles denken 'wat zou HIJ er van vinden'. Want ik ben het wél direct met je eens dat vrouwen erg makkelijk leunen op mannen. Ikzelf ben erg onafhankelijk en zelfstandig, ik begrijp dat nooit zo.
Dat lijkt me wel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:12 schreef teknomist het volgende:
[..]
bron
Belachelijk dit. Is het niet gewoon aan een werkgever te bepalen wat de dresscode is?
Dat zijn homo's.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Er zijn ook mannen die niet zoveel geven om lingerie, dat zou voor mij een goede reden zijn om het ook niet aan te schaffen.
Mwah, bij vrouwen die geen lingerie nodig hebben om aantrekkelijk te zijn vind ik katoenen ondergoed vaak best wel lekker.quote:
Het is maar net waar je van houdt natuurlijk. Mijn vriend vond 'simpel zwart' me het mooiste staan, maar ik droeg en draag toch echt van alles en nog wat. Ik draag lingerie omdat ik dat wil, en niet om wie-dan-ook te behagen. Hetzelfde geldt voor hoge hakken, dat doelde ik er mee te zeggen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Er zijn ook mannen die niet zoveel geven om lingerie, dat zou voor mij een goede reden zijn om het ook niet aan te schaffen.
Waar ben jij bang voor?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Jij als vrouw weet wat mannen graag zien, in je gedrag je kledij, je tijding.
Liefde is geen ruilmiddel. Verder heb ik teveel bier op, maar jouw objectieve benadering klopt niet. Vrouwen zijn te slim in het sexy zijn, just love 'em.quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:13 schreef YuckFou het volgende:
Waar ben jij bang voor?
Als een vrouw, of vrouwen, er plezier in hebben t spel van flirten en verleiden te spelen, en mannen zijn zo dom om erin te trappen,en iedereen heeft er lol aan en kan er normaal mee omgaan, wat maakt het dan in jou ogen zo verachtelijk? je geloof?
Ik ben homo, heb verder niks met vrouwen, maar ook niet tegen en als een sexy dame met me wil flirten graag, dat is naar mij een compliment dat ze me aantrekkelijk vindt, ik kan kiezen daarop te reageren of niet en zo kunnen we beiden plezier aan iets beleven wat verder nooit zal gebeuren, wat is daar mis mee?
Mee eens, een werkgever zou het niet moeten mogen verplichten aangezien het gewoon niet gezond is maar verbieden? Laat vrouwen dat lekker zelf weten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:45 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Eens. Ik vind hoge hakken martelwerktuigen, en oer-lelijk ook, maar anderen vinden 't wel mooi en niet moeilijk om op te lopen. Dat ze daarbij ook 't risico lopen hun rug te verpesten is hun eigen keus.
Wel vind ik dat als eenmaal bekend is dat iets erg slecht voor je lijf is, het niet verplicht mag worden door de werkgever. Dus een verbod op dresscodes die hoge hakken voorschrijven vind ik wel goed. Heb 't altijd al gek gevonden dat er allerlei ergonomische maatrelen worden genomen bij bedrijven -toetsenborden, muis, headsets voor de telefoon, enzovoort- en dat mensen nog wel verplicht worden (danwel letterlijk, danwel volgens een verwachtingspatroon waar veel werknemers niet tegenin kunnen of durven) schoeisel te dragen wat bewezen slecht voor de voeten is. Mensen die platte schoenen willen dragen moeten dat gewoon kunnen doen, ook in een 'representatieve' baan, zonder dat ze daar op aangekeken worden of minder kansen maken bij solicitatie of promotie. Maar wie echt zelf voor hoge hakken kiest, dat moet ook mogen.
Als vrouwen op die manier gekleed mogen gaan naar het werk, dan mag een man natuurlijk ook in korte broek.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over extremen.. Maar dat had niemand hier, dacht ik..
Werkgevers worden steeds vaker aansprakelijk gesteld wegens ziekte voor een werknemer, de werkgever heeft daarom alle recht om het te verbieden.quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:53 schreef MinderMutsig het volgende:
Mee eens, een werkgever zou het niet moeten mogen verplichten aangezien het gewoon niet gezond is maar verbieden? Laat vrouwen dat lekker zelf weten.
Wellicht offtopic BsB maar waarom benadrukken sommige vrouwen hun gezicht en voornamelijk hun ogen en mond met veel make-up? Ogen die je voorzien van veel eyeliner en oogpotlood en mascara smachtend aankijken en lippen die vochtig lijken door de overdosis lipgloss?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom geven vrouwen niet toe(o.a.) in te spelen op de zwaktes van de man? Bewust
Die pantalons bv. die je postte benadrukken de heupwerken.²
Bronquote:Minirok heeft negatief psychologisch effect
AMSTERDAM- Veel vrouwen maken zich op de werkvloer onbewust schuldig aan enorme modeflaters. Dit gebrek aan inzicht kan soms zelfs leiden tot het gepasseerd worden voor een promotie, wegens een (onbedoelde) onprofessionele uitstraling.
© ANPVolgens de experts is de grootste fout die gemaakt kan worden een te diep decolleté, zo meldt Forbes zondag.
Te sexy kleding zou, volgens Peter Glick, een negatief psychologisch effect hebben op het beeld dat collega’s hebben van je competenties en kwaliteiten. Deze professor in psychologie aan de Lawrence University in Wisconsin heeft een onderzoek gedaan naar carrièremogelijkheden voor vrouwen in relatie tot hun kleding op het werk.
Positie
Uit het onderzoek blijkt dat zelfs vrouwen met een zeer hoge positie niet op hun werkelijke waarde geschat worden wanneer zij zich te sexy uitdossen.
Officieel is het een bedrijf toegestaan om een dresscode voor zijn werknemers op te stellen. Maar volgens etiquette-expert Barbara Patcher (Microsoft) is het niet nodig om het contract erop na te lezen om ‘dressed for succes’ te zijn.
Functie
Het advies dat zij vaak geeft is om op het werk vooral goed rond te kijken. Dragen vrouwelijke collega’s met een hogere functie panty’s in de zomer, en houden ze hun jasje aan? Of dragen ze liever een skinny jeans of een kort rokje?
De algemene do’s en dont’s verschillen per bedrijf, maar ook per industrie. Bij mode en sociaal gerichte ondernemingen ligt de drempel vaak lager en is de kledingnorm meer relaxed dan bij economische en politiek gerichte bedrijven
Hier wordt dan ook weer over borsten die bijna buiten de kleding hangen en "zie poes net niet" rokjes gesproken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:01 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Kleding heeft dus niet altijd een goed effect
Dit hoort m.i. dus tot dezelfde categorie als hoge hakken en andere sensuele kledij. Ook ik vraag mij dit dus af, en zeker in het geval van Islamitische vrouwen die een hoofddoek dragen is dit zo paradoxaal als maar zijn kan.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:43 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wellicht offtopic BsB maar waarom benadrukken sommige vrouwen hun gezicht en voornamelijk hun ogen en mond met veel make-up? Ogen die je voorzien van veel eyeliner en oogpotlood en mascara smachtend aankijken en lippen die vochtig lijken door de overdosis lipgloss?
Zeg irritante clone,vind je zelf nou echt zo grappigquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kom dagelijks bij verschillende bedrijven, ik weet dus waar ik het over heb.²
Ja, ik kan niet anders zeggen dan dat mannen verantwoordelijkheden hebben en vrouwen des te meer. Een vrouw heeft nl. een extra machtsmiddel. Dit is algemeen bekend. Ik vind dat deze charmes de "slaapkamer" niet mogen verlaten. Wat dat aan gaat zitten wij best wel op één lijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:22 schreef Slappy het volgende:
[..]
Zeg irritante clone,vind je zelf nou echt zo grappigSerieus je bent echt niet meer grappig en vreselijk voorspelbaar
![]()
Maar waarom geef je geen antwoord op vragen? Gisteren heb ik je gevraagd hoe jij vindt dat vrouwen gekleed moeten gaan, maar geen antwoord gekregen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit hoor m.i. dus tot dezelfde categorie als hoge hakken en andere sensuele kledij. Ook ik vraag mij dit dus af, en zeker in het geval van Islamitische vrouwen die een hoofddoek dragen is dit zo paradoxaal als maar zijn kan.²
Ik denk dat vrouwen dat zelf het beste weten. Zij weten zelf wel wanneer ze de mannelijke geslachtsdelen activeren en dus hun brain uitschakelen. Meer concreet: gewoon fatsoenlijk, behoorlijk. De vrouwelijke vormen niet tonen/accentueren, geen make-up, en zeker geen gelukmakende schoeisel.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar waarom geef je geen antwoord op vragen? Gisteren heb ik je gevraagd hoe jij vindt dat vrouwen gekleed moeten gaan, maar geen antwoord gekregen.
Stop maar je bent absoluut niet meer grappigquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik kan niet anders zeggen dan dat mannen verantwoordelijkheden hebben en vrouwen des te meer. Een vrouw heeft nl. een extra machtsmiddel. Dit is algemeen bekend. Ik vind dat deze charmes de "slaapkamer" niet mogen verlaten. Wat dat aan gaat zitten wij best wel op één lijn.²
En zeker in het geval van de werkvloer kun je het m.i. niet maken om als vrouw zijnde je "superpowers" te gebruiken c.q. misbruiken. Een man heeft dergelijke tools nl. niet tot zijn beschikking. Of de baas moet het homoïsme belijden.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:37 schreef Slappy het volgende:
[..]
Stop maar je bent absoluut niet meer grappig
Als we het dan toch zelf het beste weten, wie ben jij dan om er een oordeel over te hebben?quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat vrouwen dat zelf het beste weten. Zij weten zelf wel wanneer ze de mannelijke geslachtsdelen activeren en dus hun brain uitschakelen. Meer concreet: gewoon fatsoenlijk, behoorlijk. De vrouwelijke vormen niet tonen/accentueren, geen make-up, en zeker geen gelukmakende schoeisel.²
Ik geef enkel mijn visie weer. Ik ben de eerste die erkent dat vrouwen beter op de hoogte zijn van hun charmes dan ik.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als we het dan toch zelf het beste weten, wie ben jij dan om er een oordeel over te hebben?
Ik kom dagelijks bij verschillende bedrijven, van uiteenlopende groottes, van 5 tot 1000 werknemers. Bedrijven met en zonder kantines. En overal kom ik dit tegen. 1 van onze grootse klanten is een zeer onkundige maar uiterst sensuele vrouw hogerop gekomen, tot aan het management zeg maar.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:46 schreef Slappy het volgende:
Topic gaat weer nergens over.Bansheeboy zijn frustraties dat ie telkens wordt afgewezen wordt door vrouwen komt hier maar weer duidelijk boven water
quote:
quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En zeker in het geval van de werkvloer kun je het m.i. niet maken om als vrouw zijnde je "superpowers" te gebruiken c.q. misbruiken. Een man heeft dergelijke tools nl. niet tot zijn beschikking. Of de baas moet het homoïsme belijden.²
quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik kan niet anders zeggen dan dat mannen verantwoordelijkheden hebben en vrouwen des te meer. Een vrouw heeft nl. een extra machtsmiddel. Dit is algemeen bekend. Ik vind dat deze charmes de "slaapkamer" niet mogen verlaten. Wat dat aan gaat zitten wij best wel op één lijn.²
quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat vrouwen dat zelf het beste weten. Zij weten zelf wel wanneer ze de mannelijke geslachtsdelen activeren en dus hun brain uitschakelen. Meer concreet: gewoon fatsoenlijk, behoorlijk. De vrouwelijke vormen niet tonen/accentueren, geen make-up, en zeker geen gelukmakende schoeisel.²
Dat is niet truttig, dat is prachtigquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:51 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik kan me best wel in deze stelling vinden. Al die zinloze excusen zoals "zonder hoge hakken zien mannen je niet" stellen helemaal niets voor. Want als ze nou eens voor de trein moeten rennen, dan zien we je wel. Zo ongelofelijk truttig ziet dat eruit
iddquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Knappe vent die mij uit m'n hakken krijgt.
We verschillen niet alleen op het gebied van politiek maar ook met vrouwenquote:Op zondag 9 augustus 2009 20:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat is niet truttig, dat is prachtig
Ik vind vrouwen die daarop kunnen lopen helemaal topquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:56 schreef shmoopy het volgende:
Op stiletto's breek ik mijn nekje, hoor, die draag ik echt niet.
Maar hakken van een cm of 7/8 wel altijd, en waarom?
Om dezelfde reden dat ik altijd een jurk of een rok draag: ik ben een vrouw en wil me graag zo voelen.
Zelf kijk ik ook graag naar andere mooie vrouwen omdat ik vrouwelijke vormen nu eenmaal mooi vind.
Welke debiel gaat zo bevoogdend voor mij beslissen of wat ik draag wel goed voor me is?
Puhlease.
Lopen op hakken is een kunst en op basis van wat ik zoals observeer zijn er best wel wat vrouwen die haar niet meester zijn. Vooral als er een tempo in het lopen moet worden ingezet laat dit zich beschrijven als onhandig gestrompel. Dat oogt niet echt elegant en lijkt mij voor de vrouw in kwestie ook best wel een kwelling.quote:Op zondag 9 augustus 2009 20:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat is niet truttig, dat is prachtig
Je hoeft niet te werken bij een werkgever wiens voorschriften je niet aanstaan hoor en zoals Bolkesteijn al aangeeft mag een werkgever best wel voorschriften in het leven roepen wanneer hij verantwoordelijk is voor het wel en wee van zijn werknemers.quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Mee eens, een werkgever zou het niet moeten mogen verplichten aangezien het gewoon niet gezond is maar verbieden? Laat vrouwen dat lekker zelf weten.
Niet. Een geoefend hakkenloopster kan echt wel rennen op hakken hoor, ik ren je er zo uit als ik die trein moet hebben.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:51 schreef IntercityAPT het volgende:
Ik kan me best wel in deze stelling vinden. Al die zinloze excusen zoals "zonder hoge hakken zien mannen je niet" stellen helemaal niets voor. Want als ze nou eens voor de trein moeten rennen, dan zien we je wel. Zo ongelofelijk truttig ziet dat eruit
Dat snap ik dus niet, ik lees hier nu al een aantal keren verkapt dat je erg sensueel bent. Waarom?quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:37 schreef Manono het volgende:
[..]
Niet. Een geoefend hakkenloopster kan echt wel rennen op hakken hoor, ik ren je er zo uit als ik die trein moet hebben.
quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet, ik lees hier nu al een aantal keren verkapt dat je erg sensueel bent. Waarom?²
omdat jij niet spoort, daarom.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet, ik lees hier nu al een aantal keren verkapt dat je erg sensueel bent. Waarom?²
Dan lees jij toch andere dingen dan ik hier uit lees. Het ligt dus aan jouw interpretatie.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Sure. Er was een italiaanse vrouwelijke arts dat had uitgewezen dat als een vrouw hoge high-heels draagt, dat er dan meer activiteit/prikkeling gemeten kan worden in de bekken. Vrouwen vinden het op dus zn minst toch wel fijn om die dingen afentoe aantedoen. Alle vrouwen willen wel een megaverzameling louboutins en wat nog meer. Maar dan mannen de schuld geven van jouw vrouwenpijntjes, alleen maar zeggen dat hoge hakken je benen langer doen lijken. Wat een overgenuanceerde BS is dat eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:59 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Meestal om lengte te compenseren, net als ik (1.62M).
Hoge hakken dóen iets voor je benen, je kont komt omhoog, je ziet er veel beter uit. Wat is daar in vredesnaam mis mee?quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:56 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Sure. Er was een italiaanse vrouwelijke arts dat al had uitgewezen dat als een vrouw hoge high-heels draagt, dat er dan meer activiteit/prikkeling gemeten kan worden in de bekken bij de draagster. Vrouwen vinden het op dus zn minst toch wel fijn om die dingen afeentoe aantedoen. Alleen maar mannen de schuld geven van jouw vrouwenpijntjes, alleen maar zeggen dat hoge hakken benen langer doen lijken. Wat een overgenuanceerde BS is dat allemaal.
Vrouwen vinden hakken zeker niks. Daarom loopt de winst van de ZARA op een helft op de schoenverkoop MET HAK!
HIgh-heels zijn sex. En iedereen wil sex..
Daarin verschillen wij dus van mening. Ik vind niet dat het een vrouw per definitie mooier maakt. Het hangt zo enorm af van de omstandigheden. Soms doet het juist afbreuk aan het voorkomen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoge hakken dóen iets voor je benen, je kont komt omhoog, je ziet er veel beter uit.
Natuurlijk, niet iedereen vindt dat mooi, en dat hoeft toch ook niet? Maar veel vrouwen vinden het heel fijn om hoge hakken te dragen, om meerdere redenen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:02 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Daarin verschillen wij dus van mening. Ik vind niet dat het een vrouw per definitie mooier maakt. Het hangt zo enorm af van de omstandigheden. Soms doet het juist afbreuk aan het voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |