abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71697518
quote:
AMSTERDAM – Hoge hakken zijn seksistisch en een gevaar voor de gezondheid en de veiligheid, aldus het Britse Trade Union Congress. Reden genoeg voor de vakbond om hooggehakte schoenen van de werkvloer te willen bannen.

Trade Union Congress, waar mannen het over het algemeen voor het zeggen hebben, wil dat vrouwen voortaan ‘redelijke’ schoenen gaan dragen, met een hak van 2,5 centimeter. Als de vrouw voor haar werk veelal zit dan mag de lengte van de hak oplopen tot 4 centimeter. Dit zou beter zijn voor hun voeten en rug.

Het Belgische magazine Nina meldt dat volgende maand op de vakbondsvergadering gesproken zal worden over de kwestie, die wordt opgehangen aan de stelling: "Hoge hakken zien er glamoureus uit op de catwalks in Hollywood maar zijn totaal ongepast op de werkvloer."

Britse zakenvrouwen blijken niet heel enthousiast over het idee en noemen het voorstel meer seksistisch dan stiletto’s zelf en ook dames binnen de politiek laten inmiddels van zich horen. "Soms hebben vrouwen die extra centimeters nodig om gezien te worden door mannen”, aldus politica Nadine Dorries. “Zonder mijn Louboutins zou niemand mij zien lopen en zouden al mijn mannelijke collega's mij passeren. Nu kan ik ze recht in de ogen kijken en word ik als een gelijke behandeld."
bron

Belachelijk dit. Is het niet gewoon aan een werkgever te bepalen wat de dresscode is?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:12:51 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71697531

Wat een onzin weer
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:17:55 #3
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71697667

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_71697686
"Zonder mijn Louboutins zou niemand mij zien lopen en zouden al mijn mannelijke collega's mij passeren. Nu kan ik ze recht in de ogen kijken en word ik als een gelijke behandeld."

Ook een triest argument van die politica. Als je hakken aan moet om aandacht te krijgen...
Ik vind ook dat dit gewoon per bedrijf geregeld moet worden eigenlijk. Daarnaast denk ik (hoop ik?) dat de meeste vrouwen niet zo dom zijn om de hele dag op hoge hakken te gaan wandelen terwijl ze er last van hebben... Aan de andere kant zijn er ook nog mensen met een hernia of zo die op schoenen met hakken gaan lopen, dus ja...

Er zijn op zich wel veel bedrijven waar min of meer 'verwacht' wordt dat vrouwen hakken dragen. Net als dat verwacht wordt dat vrouwen hun haar verven als het grijs wordt en altijd make-up en oorbellen dragen. Dus in zekere zin begrijp ik wel wat ze bedoelen met seksisme. Aandacht van de vakbond vind ik wel goed, maar een verbod gaat te ver.
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:23:15 #5
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_71697819
Het jarenvijftiggevoel van Balkenende c.s. is overgewaaid naar Engeland?
Komkommernieuws
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:27:50 #6
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_71697933
De helft van de tijd vind ik de hoge hakken helemaal niet opvallend sexy. En wat er dan overblijft loopt vaak zo te waggelen dat ik er meedelijden mee krijg.

En ach, korte mannen dragen toch ook geen hoge hakken om hun langere bazin recht in de ogen te kunnen kijken?
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_71698306
Knappe vent die mij uit m'n hakken krijgt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:41:59 #8
13462 BansheeBoy
pi_71698340
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Waarom trek je ze aan? Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_71698428
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Knappe vent die mij op een paar stiletto's krijgt

de goeten... kan je toch bijna niet op lopen......
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:50:21 #11
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71698570
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Waarom trek je ze aan? Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.

²
Mwa, hoge hakken hoeven niet meteen sensueel te zijn hoor. Hakken kunnen ook gracieus zijn en met klasse gedragen worden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:51:24 #12
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_71698598
quote:
Waarom trek je ze aan?
Om over de ruggen van mannen te lopen, natuurlijk
quote:
Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.
Pumps zijn sensueel? Rokjes mogen zeker ook niet hè? Laten we ook decolletés verbieden!

Persoonlijk vind ik het krengen om op te lopen, maar als shmoopy dat fijn vindt, moet ze dat vooral blijven doen.
pi_71698620
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:50 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Mwa, hoge hakken hoeven niet meteen sensueel te zijn hoor. Hakken kunnen ook gracieus zijn en met klasse gedragen worden.
Heb jij dat wel eens geprobeerd dan?
Niet een kwartiertje dan hé, maar de hele dag.

pi_71698659
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:51 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het krengen om op te lopen, maar als shmoopy dat fijn vindt, moet ze dat vooral blijven doen.
Zo is dat !

maar ik hoef niet zo nodig een 10 cm hoge hak.....

sjesus dan heb je 's avonds geen voeten meer over
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:55:03 #15
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71698690
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:52 schreef FANN het volgende:

[..]

Heb jij dat wel eens geprobeerd dan?
Niet een kwartiertje dan hé, maar de hele dag.

Neh, lijkt me ook een crime:) vooral omdat ik het niet echt gewend ben.
Maar heb wel werksituaties meegemaakt waarbij ik dacht: zo die dame ziet er goed uit, zonder er gelijk iets met sex bij te associeren.
DeviantArt
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:55:43 #16
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71698710
Maar dit lijkt een vrouwentopic te worden
DeviantArt
pi_71698720
Op stiletto's breek ik mijn nekje, hoor, die draag ik echt niet.
Maar hakken van een cm of 7/8 wel altijd, en waarom?
Om dezelfde reden dat ik altijd een jurk of een rok draag: ik ben een vrouw en wil me graag zo voelen.
Zelf kijk ik ook graag naar andere mooie vrouwen omdat ik vrouwelijke vormen nu eenmaal mooi vind.

Welke debiel gaat zo bevoogdend voor mij beslissen of wat ik draag wel goed voor me is?
Puhlease.
pi_71698764
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:55 schreef Hukkie het volgende:
kan jou het schelen....
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:58:00 #19
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_71698776
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:55 schreef Hukkie het volgende:
Jouw bijdragen worden iig zeer op prijs gesteld.
pi_71698780
quote:

[..]

²
Jij vindt het sensueel maar dat geldt misschien niet voor iedereen.

Ik droeg vroeger niet anders, tot ik problemen kreeg met m'n rug e.d. Toen moest ik wel over op platte schoenen. Ik droeg zelf altijd hakken om langer te lijken - was altijd de kortste van de klas en dat vond ik niet leuk. Daarnaast vind ik ze gewoon mooi, mooier dan platte schoenen. En ik heb voor een vrouw grote voeten en in hakken lijken ze vaak wat kleiner dan in platte schoenen.

Verder denken mannen altijd dat hakken per definitie oncomfortabel zijn om op te lopen, maar dat hoeft helemaal niet. Als de hak niet van een te hard materiaal is, geeft het geen al te harde klappen. En tenzij het om naaldhakken gaat, hoef je ook niet te balanceren of bang te zijn dat je vast komt te zitten tussen loszittende tegels. Ik vond ze lekker lopen, deed er alles op en droeg een hele periode van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat schoenen met hakken van 13 cm hoog (voorkant was ook iets van 5 cm denk ik). Ik kon erop rennen als ik de bus moest halen, ging erop naar buiten om de hond uit te laten, etc.

Juist op lage hakjes had ik wel pijn in m'n voeten. Zo'n centimetertje of vier, wat een rothoogte is dat, na een uur liep ik niet meer van de pijn.
pi_71698802
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:56 schreef shmoopy het volgende:
Op stiletto's breek ik mijn nekje, hoor, die draag ik echt niet.
Maar hakken van een cm of 7/8 wel altijd, en waarom?
Om dezelfde reden dat ik altijd een jurk of een rok draag: ik ben een vrouw en wil me graag zo voelen.
Zelf kijk ik ook graag naar andere mooie vrouwen omdat ik vrouwelijke vormen nu eenmaal mooi vind.

Welke debiel gaat zo bevoogdend voor mij beslissen of wat ik draag wel goed voor me is?
Puhlease.
8 cm

Respect !!!

Nee van mij mag je hoor... ik kan het niet.....

ik heb gewoon geen zin in pijn in mijn voeten
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:59:43 #22
13462 BansheeBoy
pi_71698834
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:56 schreef shmoopy het volgende:
Puhlease.
De wet. Je weet neem ik aan dat je mannen het hoofd op hol brengt met dergelijk gedrag? Waarom???

²
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:59:54 #23
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71698839
quote:

[..]

²
Meestal om lengte te compenseren, net als ik (1.62M).
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71698857
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De wet. Je weet neem ik aan dat je mannen het hoofd op hol brengt met dergelijk gedrag? Waarom???

²
pi_71698861
Ik doe met shmoopy mee.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71698937
quote:

[..]

²
Da's de verantwoordelijkheid van de mannen, ik draag waar ik me goed bij voel.
pi_71699032
quote:

[..]

²

Door te zijn wat ik ben... een vrouw?
En te dragen wat ik mooi vind... hakken?

JIj trekt toch ook geen nike air max bij een pak aan?
ik ga er van uit dat je dan ook de schoenen die jij het mooist vindt, binnen de range die bij een pak past, uitzoekt.
Nou, bij mijn broekpak, rokje of jurkje vind ik hakken doorgaans het leukst.

Als een man daadwerkelijk zo raar door het leven gaat, dan vind ik de man behoorlijk primitief en beestachtig.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_71699067
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:00 schreef Exoteria het volgende:
Ik doe met shmoopy mee.
ik ook , het loopt lekker, en met een lengte van 1.68 voel ik me op hakken van 7 CM niet groter.
met platte zolen voel ik me niet op mijn gemak. hakken geven je lijf een andere houding. voor de rest thuis teenslippers of blote voeten.

die bemoeizucht lijkt op het verplicht dragen van een bourka, zo niet dan mag je die vrouw bespringen. ..........
De Puta Madre
pi_71699070
Dat artikel.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:11:03 #30
13462 BansheeBoy
pi_71699126
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:03 schreef shmoopy het volgende:

[..]

En "toevallig" is dat geen zedelijke kledij:

- Strak
- Doorzichtig
- Fel gekleurd
- Parfum
- Hoge hakken (dus geluid maken bij het lopen."Hé mannen, kijk om! Je hoort toch dat ik langs loop".)
- Bloot

Even serieus, denk je dat het toeval is dat je je hierin lekker voelt? Ik reken op een oprecht antwoord. Zoals je eigenlijk altijd reageert dus. Dank.

²
pi_71699127
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:03 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik denk overigens dat je hier de spijker op zijn koppie slaat.

Het zijn waarschijnlijk niet je hakken die BSB zo tegenstaat,
het is je zelfverzekerdheid, je trots.
Dat kan aantrekkelijk en intimiderend zijn voor de man.
(vanuit de redenering van een man die vindt dat de man "de man" moet zijn)
pi_71699179
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

- Strak
- Doorzichtig
- Fel gekleurd
- Parfum
- Hoge hakken (dus geluid maken bij het lopen."Hé mannen, kijk om! Je hoort toch dat ik langs loop".)
- Bloot

Even serieus, denk je dat het toeval is dat je je hierin lekker voelt? Ik reken op een oprecht antwoord. Zoals je eigenlijk altijd reageert dus. Dank.

²
Hoe weet jij wat shmoop draagt?

of is de rest gewoon een aanname?
Beetje kortzichtig.

zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:12:51 #33
13462 BansheeBoy
pi_71699180
Exoteria komt hier met aannames, dat recht heeft een user, uiter-aard. Maar het is bezijden de waarheid.

²
pi_71699207
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Exoteria komt hier met aannames, dat recht heeft een user, uiter-aard. Maar het is bezijden de waarheid.

²
jij komt toch ook met aananmes?
of werkt het maar één richting op?

zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:14:47 #35
13462 BansheeBoy
pi_71699219
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:12 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Hoe weet jij wat shmoop draagt?
Dat weet ik niet. Dat lees ik tussen de regels door. Maar het ging mij niet zozeer om Shmoopy, maar om vrouwen in het algemeen. Ik ben een onderdeel van de Nederlandse samenleving en zie dit dus dagelijks. Waarom geeft een vrouw het nooit eens toe dat het (ook) om de mannelijke aandacht gaat? Altijd maar die drogredenen.

²
pi_71699267
[quote]Op zaterdag 8 augustus 2009 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

- Strak
- Doorzichtig
- Fel gekleurd
- Parfum
- Bloot

²
[/quote

doe een blinddoek om.........
De Puta Madre
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:19:20 #37
13462 BansheeBoy
pi_71699332
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:17 schreef Killer_Mom het volgende:
[quote]Op zaterdag 8 augustus 2009 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:

doe een blinddoek om.........
Inhoudelijk een hitsig discours voeren is er niet meer bij merk ik. Helaas.

²
pi_71699352
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Dat lees ik tussen de regels door. Maar het ging mij niet zozeer om Shmoopy, maar om vrouwen in het algemeen. Ik ben een onderdeel van de Nederlandse samenleving en zie dit dus dagelijks. Waarom geeft een vrouw het nooit eens toe dat het (ook) om de mannelijke aandacht gaat? Altijd maar die drogredenen.

²
Het gaat inderdaad óók om aandacht, maar niet bijzonder van de man.
Degenen die zich (naar eigen maatstaf) leuk kleden, doen dat om neer te zetten wie ze zijn, waar ze voor staan. De meeste mensen willen er goed uitzien, ook voor de andere mens.
Dat is meestal ook de reden dat je gel in je haren doet.

waarom zou dat niet oke zijn?
En waarom zou een overheid daarop in moeten grijpen??
pi_71699374
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Inhoudelijk een hitsig discours voeren is er niet meer bij merk ik. Helaas.

²
hitsig
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:22:44 #40
13462 BansheeBoy
pi_71699421
Exoteria, dank je voor je verfijnde respons. Kun je ook je hand in het vuur steken dat vrouwen geen misbruik maken van hun "charmes" voor eigen gewin, in welke mate dan ook:

- carrière move
- geld binnenhalen
- luxe betrekken
- nette tuin

Om maar wat te noemen.

²
pi_71699564
quote:

[..]

- Strak zelden
- Doorzichtig nooit
- Fel gekleurd nooit
- Parfum altijd
- Hoge hakken (dus geluid maken bij het lopen."Hé mannen, kijk om! Je hoort toch dat ik langs loop".)Idiote aanname die geheel voor jouw rekening is, werkelijk nooit op zo'n manier mee bezig geweest
- BlootAre you kidding me?

²
Mijn oprechte antwoord (zie ook boven) is dat je door jouw achtergrond of religie of wat het ook mag zijn, de plank volledig hebt misgeslagen, en dat vind ik een enge gedachte.

Zedelijkheid is een subjectief begrip, en hoe men dat interpreteert zegt meer over die persoon dan over degene die 'geinterpreteerd' wordt.
Het staat jou vrij erover te denken wat je wil, zolang je mij die wil niet oplegt of voor mij gaat bedenken wat mijn beweegredenen zouden zijn, want alleen ikzelf kan die vraag beantwoorden.
pi_71699600
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Exoteria, dank je voor je verfijnde respons. Kun je ook je hand in het vuur steken dat vrouwen geen misbruik maken van hun "charmes" voor eigen gewin, in welke mate dan ook:

- carrière move
- geld binnenhalen
- luxe betrekken
- nette tuin

Om maar wat te noemen.

²
Ik begrijp niet wat je bedoeld.

Op wat voor manier zou het jezelf verzorgen, een nette tuin of luxe etc op kunnen leveren?

En wat carriére betreft begrijp ik het al helemaal niet.
Een man wordt toch ook niet aangenomen omdat hij een pak draagt?
Hij heeft de kwaliteiten of niet.
Hij kan wel afgewezen worden of een trager verloop van carriére hebben als hij zich niet passend kleed. Zo is het natuurlijk ook met de vrouw. In representatieve functies moet je je passend bij het bedrijf/ branche kleden.
pi_71699680

dit is het soort kleding dat je in mijn kast tegen komt.
Een platte schoen maakt het voor mij niet " af" , zoals ook onverzorgde nagels dat niet zouden doen.

Als jij daadwerkelijk denkt dat vrouwen die hakken dragen per definitie op een straathoek hun geld verdienen of onder de tafel van hun baas kruipen...... het word ttijd dat je onder je steen vandaan komt.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:37:15 #44
13462 BansheeBoy
pi_71699817
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:27 schreef shmoopy het volgende:
Zedelijkheid is een subjectief begrip, en hoe men dat interpreteert zegt meer over die persoon dan over degene die 'geinterpreteerd' wordt.
Natuurlijk heeft iedereen een verschillende smaak, maar over het algemeen kunnen we zeggen dat de door mij genoemde voorbeelden door het merendeel van de mannen als "fijn" wordt ervaren. Dit soort gedrag/kledij kan dus een gewin opleveren voor vrouwen, in de vorm van een carrièremove (hogerop. Dit is niks nieuws toch?

Ik denk dus dat veel vrouwen hier misbruik van maken.

²
pi_71699904
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft iedereen een verschillende smaak, maar over het algemeen kunnen we zeggen dat de door mij genoemde voorbeelden door het merendeel van de mannen als "fijn" wordt ervaren. Dit soort gedrag/kledij kan dus een gewin opleveren voor vrouwen, in de vorm van een carrièremove (hogerop. Dit is niks nieuws toch?

²
wat een onzin!

in jouw voorbeeld zou een goed geklede man dus ook misbruik maken?

Dus als je zogenaamd "eerlijk" wil spelen moeten we allemaal aan de hobbezakken.

(daarnaast sla je vreselijk vreselijk de plank mis

Ik moet overigens wel een beetje lachen om je tuin en je luxe opmerking

Als ik thuis kom trek ik mijn hakjes uit om op mijn kniën in de tuin te werken, ook de wasmachine schroef ik zelf open als hij stuk is, bij het ophangen van een kroonluchter boor ik mijn eigen gaatjes... er is geen vent (want daar doel jij waarschijnlijk op) die dat voor mij doet of mág doen.

Mijn eigen huis, waar ik zelf voor werk, waar ik alles zelf voor betaal, compleet onafhankelijk van wat voor vent dan ook.
Kom zeg
pi_71699908
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Het zal best voorkomen, hoor, maar wat zegt dat over mannen?
pi_71699936
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:40 schreef Exoteria het volgende:

[..]

wat een onzin!

in jouw voorbeeld zou een goed geklede man dus ook misbruik maken?

Dus als je zogenaamd "eerlijk" wil spelen moeten we allemaal aan de hobbezakken.

(daarnaast sla je vreselijk vreselijk de plank mis

Ik moet overigens wel een beetje lachen om je tuin en je luxe opmerking

Als ik thuis kom trek ik mijn hakjes uit om op mijn kniën in de tuin te werken, ook de wasmachine schroef ik zelf open als hij stuk is, bij het ophangen van een kroonluchter boor ik mijn eigen gaatjes... er is geen vent (want daar doel jij waarschijnlijk op) die dat voor mij doet of mág doen.

Mijn eigen huis, waar ik zelf voor werk, waar ik alles zelf voor betaal, compleet onafhankelijk van wat voor vent dan ook.
Kom zeg
Dit had ik zelf kunnen typen.
Een vrouw naar mijn hart.
pi_71699943
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:41 schreef shmoopy het volgende:

[..]

primitieve, met hun penis denkende holbewoners......

dan zijn wij dus het slimmere geslacht dat zichzelf beter in de hand heeft.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:43:16 #49
13462 BansheeBoy
pi_71699962
Het doet me deugd dat je zulke uitgebreide antwoorden geeft. Maar om kort te gaan:

Waarom geven vrouwen niet toe(o.a.) in te spelen op de zwaktes van de man? Bewust dan wel onbewust. Denk je dat het toeval is dat modieuze kleding juist de vrouwelijke vormen benadrukt?

Die pantalons bv. die je postte benadrukken de heupwerken.

²
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:45:06 #50
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_71700017
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:31 schreef Exoteria het volgende:
het word ttijd dat je onder je steen vandaan komt.
Pssst... hij voert jullie Heb je honger?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 00:45:07 #51
13462 BansheeBoy
pi_71700018
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:41 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Dat zegt: dat ze van "nature" zwak zijn voor vrouwen. Kom op, moet ik je dat echt allemaal uitleggen?

²
pi_71700062
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Het doet me deugd dat je zulke uitgebreide antwoorden geeft. Maar om kort te gaan:

Waarom geven vrouwen niet toe(o.a.) in te spelen op de zwaktes van de man? Bewust dan wel onbewust. Denk je dat het toeval is dat modieuze kleding juist de vrouwelijke vormen benadrukt?

²
ik denk dat het probleem niet bij de vrouw ligt, maar bij de man die volgens jou constant flipt als hij vrouwelijke vormen ziet?

Jij draagt toch ook kleding die je mannelijke vorm laat zien?

Wat zegt het over mannen dat wij vrouwen blijkbaar niet de hele dag hitsig rondlopen op zoek naar vlees waar we op kunnen kwijlen?

Wat maakt het de man dat hij blijkbaar met zijn pik zijn werknemers uitzoekt in plaats van naar de beste kandidaat voor de functie?

Mên, jullie heren hebben issues....

niet bij de vrouw neerleggen hoor!

De oplossing voor je problemen ligt meestal bij jezelf.

pi_71700076
quote:

²
Zoals een pak schoudervullingen heeft zodat het de mannelijke vormen accentueert?
Spijkerbroeken waar herenbillen zo voordelig in uitkomen?

Waarom maak je je zo druk over vrouwen, mannen doen exact hetzelfde.
pi_71700098
quote:

Die pantalons bv. die je postte benadrukken de heupwerken.

²
wij HEBBEN heupen...
dat is hoe God ons geschapen heeft.
Waarom zijn kunstwerk verdoezelen als de kortsluiting bij de man zit?

pi_71700297
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:29 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoeld.

Op wat voor manier zou het jezelf verzorgen, een nette tuin of luxe etc op kunnen leveren?

En wat carriére betreft begrijp ik het al helemaal niet.
Een man wordt toch ook niet aangenomen omdat hij een pak draagt?
Hij heeft de kwaliteiten of niet.

Hij kan wel afgewezen worden of een trager verloop van carriére hebben als hij zich niet passend kleed. Zo is het natuurlijk ook met de vrouw. In representatieve functies moet je je passend bij het bedrijf/ branche kleden.
Helaas worden mensen tijdens hun sollicitatiegesprek en carriere heel erg beoordeeld op uiterlijk.

Mannen verdienen meer dan vrouwen. Vrouwen met blond haar worden niet serieus genomen. Vrouwen die oorbellen dragen tijdens het sollicitatiegesprek worden eerder aangenomen. Vrouwen met lang, los haar worden minder serieus genomen dan vrouwen met haar in staart/opgestoken. Dikke mensen worden minder snel aangenomen dan slanke.
quote:

[..]

- Strak
- Doorzichtig
- Fel gekleurd
- Parfum
- Bloot

²
???
Voor mij zou het iig niet gelden. Ik loop gewoon rond in goedkope spijkerbroeken met een makkelijk shirtje en het liefst in dat lekkere vestje waar ik zo aan gehecht ben dat de gaten er ingevallen zijn. En het liefst draag ik zwart, zwart of zwart. Parfum vergeet ik meestal.

Daarnaast maken hoge hakken niet per se geluid, want er zijn er ook met rubber onder de hak.

Nu draag ik dus geen hakken meer, maar dat is omdat ik het fysiek niet kan. Ik zou het nog wel doen als het kon.

Overigens zou 99% van de mannen niets met mij willen omdat ik voor hun val onder het kopje 'dik en onverzorgd', omdat ik me niet gedraag als een modepoppetje. Kortom, het is nooit goed - als je je aantrekkelijk kleedt maak je misbruik van je vormen en als je je niet aantrekkelijk kleedt ben je onverzorgd en dus niet interessant.
pi_71700552
quote:
"Soms hebben vrouwen die extra centimeters nodig om gezien te worden door mannen”, aldus politica Nadine Dorries. “Zonder mijn Louboutins zou niemand mij zien lopen en zouden al mijn mannelijke collega's mij passeren. Nu kan ik ze recht in de ogen kijken en word ik als een gelijke behandeld."
Ik wist het, ik wist het. Alleen vrouwen die op vakinhoudelijk gebied weinig in de melk te brokkelen hebben gaan hun voeten met hoge hakken mishandelen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:14:11 #57
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_71700607
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik wist het, ik wist het. Alleen vrouwen die op vakinhoudelijk gebied weinig in de melk te brokkelen hebben gaan hun voeten met hoge hakken mishandelen.

Ze heeft ook een hond, een Labrador!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_71700618
Ligt dat nou aan mij of is het een trend aan het worden dat anderen voor je denken?
Dit is niet zedig, dat is niet gezond..
Waarom doet die vakbond niet waar ie voor in het leven is geroepen, nl. malafide werkgevers aanpakken, en laat werknemers dragen wat ze willen. Alsof vrouwen die hoge hakken dragen achterlijk zijn, ze weten zelf ook wel dat het rugklachten kan veroorzaken. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoording.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 01:17:52 #59
13462 BansheeBoy
pi_71700674
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:48 schreef Exoteria het volgende:

[..]

wij HEBBEN heupen...
dat is hoe God ons geschapen heeft.
God heeft je niet geschapen met kledij. Dan maar naakt rondlopen? Neen, geen rationeel argument dus.
quote:
Waarom zijn kunstwerk verdoezelen als de kortsluiting bij de man zit?
Omdat we met elkaar samenleven, als we het toch over de schepping hebben, de man is zo geschapen. Ik ben er van overtuigd dat elke vrouw dit weet. Veel vrouwen maken misbruik van hun "mogelijkheden" mbt tot de zwakte van de man.

²
pi_71700807
Ik kan mij goed in de argumentatie van je vinden BansheeBoy.
pi_71700922
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

God heeft je niet geschapen met kledij. Dan maar naakt rondlopen? Neen, geen rationeel argument dus.
[..]

Omdat we met elkaar samenleven, als we het toch over de schepping hebben, de man is zo geschapen. Ik ben er van overtuigd dat elke vrouw dit weet. Veel vrouwen maken misbruik van hun "mogelijkheden" mbt tot de zwakte van de man.

²

en dat doen we inderdaad .
De Puta Madre
pi_71700971
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ligt dat nou aan mij of is het een trend aan het worden dat anderen voor je denken?
Waarom doet die vakbond niet waar ie voor in het leven is geroepen, nl. malafide werkgevers aanpakken, en laat werknemers dragen wat ze willen. Alsof vrouwen die hoge hakken dragen achterlijk zijn, ze weten zelf ook wel dat het rugklachten kan veroorzaken. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoording.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_71702549
Hoe moet dat met de dames van lichte zeden? kunnen niet meer elegant op hun hakken lopen dadelijk op de werkvloer!
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_71702630
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 06:44 schreef Vinboy het volgende:
Hoe moet dat met de dames van lichte zeden? kunnen niet meer elegant op hun hakken lopen dadelijk op de werkvloer!
Die liggen meestal toch met hun ''hakken in de lucht''
pi_71702754
quote:

[..]

[..]

²
Ik troost me dan maar met de gedachte dat ze het er vaak ook zelf het moeilijkst mee hebben.
Oh oh oh.. Wat een haat en nijd bij dames onderling, vooral als er eentje de man beter weet te behagen dan de ander, vanwege de toevallige vorm van haar lichaam..
Terwijl ik als man gewoon geniet van hoe sommige vrouwen eruit zien, al of niet geaccentueerd door flatterende kleding.
Alleen wel oppassen dat de vakbond het niet ziet, want het schijnt niet te mogen
pi_71703687
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 08:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik troost me dan maar met de gedachte dat ze het er vaak ook zelf het moeilijkst mee hebben.
Oh oh oh.. Wat een haat en nijd bij dames onderling, vooral als er eentje de man beter weet te behagen dan de ander, vanwege de toevallige vorm van haar lichaam..
Terwijl ik als man gewoon geniet van hoe sommige vrouwen eruit zien, al of niet geaccentueerd door flatterende kleding.
Alleen wel oppassen dat de vakbond het niet ziet, want het schijnt niet te mogen

en bedankt... dit was mijn koffiepauze...
nu kan ik nieuwe koffie gaan halen
pi_71703724
Voor de prijs van 1 kop koffie heb je iig. flink gelachen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:42:39 #68
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_71703837
quote:
Veel vrouwen maken misbruik van hun "mogelijkheden" mbt tot de zwakte van de man.
Eigenlijk bedoel je dus dat je zelf een totaal geperverteerde geest hebt en niet naar een burkaloze vrouw kan kijken zonder daar allerlei lustvolle gedachten bij te hebben en dat voor 't gemak maar projecteerd op de gehele mannelijke bevolking van de aardkloot? Want je generaliseert er vreselijk op los....ik hou van vrouwelijk geklede vrouwen, hakken, rokje, topje, niet te ordinair, maar wel vrouwelijk, en niet van een in overdoeken gewikkelde vrouw waarvan ik hooguit de ogen kan zien of een halve lesbo in een lompe spijkerbroek met slobbertrui.
Dat je zelf alles wat in jou ogen te bloot is associeert met sex zit in je eigen hoofd, en je zou er goed aan doen daar eens serieus naar te kijken in plaats van de schuld bij vrouwen met hakken neer te leggen
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_71703874
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 01:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Eens. Ik vind hoge hakken martelwerktuigen, en oer-lelijk ook, maar anderen vinden 't wel mooi en niet moeilijk om op te lopen. Dat ze daarbij ook 't risico lopen hun rug te verpesten is hun eigen keus.

Wel vind ik dat als eenmaal bekend is dat iets erg slecht voor je lijf is, het niet verplicht mag worden door de werkgever. Dus een verbod op dresscodes die hoge hakken voorschrijven vind ik wel goed. Heb 't altijd al gek gevonden dat er allerlei ergonomische maatrelen worden genomen bij bedrijven -toetsenborden, muis, headsets voor de telefoon, enzovoort- en dat mensen nog wel verplicht worden (danwel letterlijk, danwel volgens een verwachtingspatroon waar veel werknemers niet tegenin kunnen of durven) schoeisel te dragen wat bewezen slecht voor de voeten is. Mensen die platte schoenen willen dragen moeten dat gewoon kunnen doen, ook in een 'representatieve' baan, zonder dat ze daar op aangekeken worden of minder kansen maken bij solicitatie of promotie. Maar wie echt zelf voor hoge hakken kiest, dat moet ook mogen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:07:12 #70
13462 BansheeBoy
pi_71704219
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:42 schreef YuckFou het volgende:
Dat je zelf alles wat in jou ogen te bloot is associeert met sex zit in je eigen hoofd, en je zou er goed aan doen daar eens serieus naar te kijken in plaats van de schuld bij vrouwen met hakken neer te leggen
Dat doe ik niet. Ik ben zelf een net persoon en heb altijd respect voor vrouwen, maar in elk bedrijf waar ik gewerkt heb, heb ik mannen achter de rug om van betreffende vrouwen seksistische praat over hen horen praten. In elke laag van het bedrijf, van top tot gewone werknemer. Ik heb het op school gezien, buiten in de samenleving, op universiteiten, in de bibliotheek, in de duinen, op het dakterras. Kortom: overal. De meeste vrouwen zijn hiervan goed op de hoogte en heel veel maken er zelfs misbruik van, voor eigen gewin.

²

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 08-08-2009 11:14:25 ]
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:20:34 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71704430
quote:
Veel vrouwen maken misbruik van hun "mogelijkheden" mbt tot de zwakte van de man.

²
Waarom jezelf zo laag achten, BSB? Dat klinkt wel heel triest allemaal: de vrouw die misbruik maakt, de man "en zijn zwakheden" etc. Waar is je trots? Waar en hoe is het ooit met je misgegaan?

Ik waardeer het juist in vrouwen dat zij in staat zijn om krachten in mij los te maken die anders latent en onbenut zouden zijn gebleven.

Een vrouw kan, door oprecht vrouw te zijn (en zich daarvoor niet te schamen) mijn mannelijkheid sublimeren.
Door hun schitterende aanwezigheid besta ik.

Jij klinkt bang, benauwd en angstig. Alsof de vrouw jou eerder kwaad doet dan lief is. Alsof de man bescherming nodig heeft tegen wat hem in de wereld overkomt -- alsof zijn wezen niet opkan tegen het gif van buiten. De zwaktes van de man. Brr. Wie heeft jou die nonsense aangepraat? Sta op en wees vent.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_71704507
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:27 schreef KwisatzHaderach het volgende:
En ach, korte mannen dragen toch ook geen hoge hakken om hun langere bazin recht in de ogen te kunnen kijken?
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Alleen meer dan een paar centimeter kun je niet verbergen in een schoen. Dus reken maar op een flinke hak voor een herenschoen, plus inlegkussens.

Verder ben ik dol op vrouwen die goed op hakken kunnen lopen. Maar het moet natuurlijk geen must zijn op het werk. Ik heb ook niet het idee dat het dat is, en dat het hier gaat om mensen die een probleem willen zien, omdat bij gebrek aan feministische strijdpunten hun bestaan inhoudsloos wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:25:44 #73
13462 BansheeBoy
pi_71704517
Ringo, je vergist je, ik heb het niet over mezelf. Ik praat in het algemeen. Ik geef me hier niet aan over. Maar een heel groot gedeelte van de mannelijke entiteiten wel.

²
pi_71704566
Verkapt geformuleerd komt het er op neer dat Bansheeboy het liefst alle vrouwen in Niqaab/Boerka wilt zien.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:32:26 #75
13462 BansheeBoy
pi_71704635
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:27 schreef fratsman het volgende:
Verkapt geformuleerd komt het er op neer dat Bansheeboy het liefst alle vrouwen in Niqaab/Boerka wilt zien.
Neen, ik heb zoveel respect voor vrouwen dat ik het ze gun dat ze worden beoordeeld op hun kwaliteiten, en niet op hun lichaam of andere sensuele tijdingen. Zedelijke kledij zou hiervoor een goede ontwikkeling zijn.

²
pi_71704692
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarom jezelf zo laag achten, BSB? Dat klinkt wel heel triest allemaal: de vrouw die misbruik maakt, de man "en zijn zwakheden" etc. Waar is je trots? Waar en hoe is het ooit met je misgegaan?

Ik waardeer het juist in vrouwen dat zij in staat zijn om krachten in mij los te maken die anders latent en onbenut zouden zijn gebleven.

Een vrouw kan, door oprecht vrouw te zijn (en zich daarvoor niet te schamen) mijn mannelijkheid sublimeren.
Door hun schitterende aanwezigheid besta ik.

Jij klinkt bang, benauwd en angstig. Alsof de vrouw jou eerder kwaad doet dan lief is. Alsof de man bescherming nodig heeft tegen wat hem in de wereld overkomt -- alsof zijn wezen niet opkan tegen het gif van buiten. De zwaktes van de man. Brr. Wie heeft jou die nonsense aangepraat? Sta op en wees vent.
pi_71704702
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Neen, ik heb zoveel respect voor vrouwen dat ik het ze gun dat ze worden beoordeeld op hun kwaliteiten, en niet op hun lichaam of andere sensuele tijdingen. Zedelijke kledij zou hiervoor een goede ontwikkeling zijn.

²
Mannen die met hun hoofd denken ipv hun lager gelegen delen zou een betere ontwikkeling zijn.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:38:22 #78
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71704711
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
En dus is jouw neen toch eigenlijk een ja?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:42:15 #79
13462 BansheeBoy
pi_71704776
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

En dus is jouw neen toch eigenlijk een ja?
Ik propageer zedelijke kledij en behaviour. NIet burka's. Het blijft dus een neen.

²
pi_71704800
manwijven die alleen op platte schoenen lopen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:46:06 #81
13462 BansheeBoy
pi_71704833
Ondanks dat Suske en Wiske tot de humoristishe strip worden gerekend geven ze hieronder toch een natuurgetrouwe weergave van de samenleving. Mijn punt wordt perfect ondersteund. Neen, de tekenaar van Suske en Wiske is geen Moslim.

[

²
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:47:36 #82
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_71704854
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:07 schreef BansheeBoy het volgende:
heb ik mannen achter de rug om van betreffende vrouwen seksistische praat over hen horen praten. In elke laag van het bedrijf, van top tot gewone werknemer. Ik heb het op school gezien, buiten in de samenleving, op universiteiten, in de bibliotheek, in de duinen, op het dakterras. Kortom: overal.
Kortom, omdat mannen zich dus niet fatsoenlijk kunnen gedragen moeten vrouwen zich maar aanpassen, beetje omgekeerde redenatie vind je niet?
In plaats van dat mannen minder seksistisch in gedrag en gedachte moeten zijn, moeten vrouwen zich aanpassen zodat mannen zich niet hoeven in te houden...vreemd....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_71704891
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:47 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Kortom, omdat mannen zich dus niet fatsoenlijk kunnen gedragen moeten vrouwen zich maar aanpassen, beetje omgekeerde redenatie vind je niet?
In plaats van dat mannen minder seksistisch in gedrag en gedachte moeten zijn, moeten vrouwen zich aanpassen zodat mannen zich niet hoeven in te houden...vreemd....

Dat heet respect voor vrouwen hebben.
pi_71704905
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik propageer zedelijke kledij en behaviour. NIet burka's. Het blijft dus een neen.

²
Ik vind dit zedelijke kleding.

en als ik ervoor kies mijzelf onzedelijk te kleden, dan nog is dat mijn eigen keuze.
Een wet die je kleding voorschrijft is absurd.
Binnen de algemeen (dus niet de norm al la BSB ) geldende norm voor niet aanstootgevend moet iedereen mogen dragen wat hij/zij wil.

denken met verstand is oké!
Wat ben ik blij dat ik niet door het leven ga met constant onzedelijke gedachten.

Arme mannen.... blijkbaar was het God zijn bedoeling dat de man al rukkend door het leven zou gaan.

pi_71704948
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:49 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Dat heet respect voor vrouwen hebben.
niet enkel voor vrouwen.

Wat dacht je van een stukje zélfrespect van de man voor zichzelf?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:53:11 #86
13462 BansheeBoy
pi_71704959
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:47 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook voor zedelijke kledij voor mannen.
quote:
Dat is de mannelijke natuur. Een man moet zeker in de spiegel kijken en zich beschaafd gedragen, dat vrouwen hier een handje bij helpen lijkt me geen schande.

²
pi_71704964
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:50 schreef Exoteria het volgende:
en als ik ervoor kies mijzelf onzedelijk te kleden, dan nog is dat mijn eigen keuze.
Feministisch jaren 70 gelul is dat, er is altijd interactie met je omgeving en daar moet je rekening mee houden omdat het anders een onwerkbare situatie wordt.
pi_71704997
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Feministisch jaren 70 gelul is dat, er is altijd interactie met je omgeving en daar moet je rekening mee houden omdat het anders een onwerkbare situatie wordt.

Waar lees jij dan dat ik dat niet stel?

Ik meen dat ik ook heb geschreven dat de eigen kleding keuze voor mij natuurlijk binnen de algemeen geldende norm voor acceptabel moet vallen.
pi_71705029
En niemand zegt wat over die nieuwe originele trend (strakke broek + rok/jurk)?

Dat nijgt naar islamisering van de samenleving.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71705030
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Ondanks dat Suske en Wiske tot de humoristishe strip worden gerekend geven ze hieronder toch een natuurgetrouwe weergave van de samenleving. Mijn punt wordt perfect ondersteund. Neen, de tekenaar van Suske en Wiske is geen Moslim.

[[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

²
Natuurgetrouw?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:58:29 #91
13462 BansheeBoy
pi_71705061
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:55 schreef Exoteria het volgende:
Ik meen dat ik ook heb geschreven dat de eigen kleding keuze voor mij natuurlijk binnen de algemeen geldende norm voor acceptabel moet vallen.
Dus zijn we het eens. Een vrouw moet niet zorgen voor een sensuele setting, buiten de slaapkamer. Dat geldt uiteraard ook voor de man, echter is dit uiteraard relevanter voor de vrouw, het is ook beter voor haar. Als ze ten minste wil om voor vol te worden aangezien en men haar beoordeeld op daadwerkelijke kwaliteiten, waar haar vrouwelijkheid geen rol bij speelt.

²
pi_71705085
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:55 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Waar lees jij dan dat ik dat niet stel?

Ja, en dat is dus nogal in tegenspraak met het stukje dat ik aanhaalde...
pi_71705087
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus zijn we het eens. Een vrouw moet niet zorgen voor een sensuele setting, buiten de slaapkamer. Dat geldt uiteraard ook voor de man, echter is dit uiteraard relevanter voor de vrouw, het is ook beter voor haar. Als ze ten minste wil om voor vol te worden aangezien en men haar beoordeeld op daadwerkelijke kwaliteiten, waar haar vrouwelijkheid geen rol bij speelt.

²

ik geloof dat wij verschillende definities van sensueel hanteren.
pi_71705102
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus zijn we het eens. Een vrouw moet niet zorgen voor een sensuele setting, buiten de slaapkamer. Dat geldt uiteraard ook voor de man, echter is dit uiteraard relevanter voor de vrouw, het is ook beter voor haar.

²
Ik zag laatst een moslimdame, helemaal opgemaakt, met lichtgevende hoofddoek, hakjes aan, alles.
En als klapper op de vuurpijl zat ze ook nog eens te roken in de stationshal.

Wat vind jij daar van?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_71705126
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:59 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Maar dat is totaal niet de strekking van het zijn betoog en het is ook niet relevant om die verschillen uit te lichten.
pi_71705145
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, en dat is dus nogal in tegenspraak met het stukje dat ik aanhaalde...
Nee hoor, dat vind ik niet.

Zoals nu bv. draag ik een jurk met korte mouwtjes en een lengte tot mijn knieën.
Dit omdat ik zo een lading fruit wil gaan halen op de markt.

Zodra ik thuis kom, draag ik slechts een jurkje met spagettibandjes, en een lengte van "zie poes net niet", want dan ga ik graag in de tuin liggen leren terwijl er om mij heen met water gespeeld wordt.

Vreselijk onzedelijk jurkje, maar ik draag dat als ik dat wil!
De algemeen geldende norm erbij getrokken, draag ik dat dus niet naar mijn werk (ik zou ook direct weer naar huis gestuurd worden, want dit is niet representatief).
Voor mijn eigen gevoel draag ik dit niet naar de markt (maar ook dat zou gewoon moeten kunnen eigenlijk).
pi_71705179
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar dat is totaal niet de strekking van het zijn betoog en het is ook niet relevant om die verschillen uit te lichten.
Natuurlijk wel.

Het senuele aspect zou het onwerkbaar en verwerpbaar maken.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:04:39 #98
13462 BansheeBoy
pi_71705180
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:59 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Jij als vrouw weet wat mannen graag zien, in je gedrag je kledij, je tijding. Laten we dat als uitgangspunt nemen. Het is toch van den zotte dat vrouwen zich buitenshuis meer opmaken dan in de slaapkamer?

²
pi_71705311
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:04 schreef Exoteria het volgende:
Natuurlijk wel.

Het senuele aspect zou het onwerkbaar en verwerpbaar maken.
Natuurlijk niet, er wordt ingegaan op het benadrukken van de vrouwelijkheid door bepaalde kleding, het 'vrouwelijk' zijn wordt ingezet om een bepaalde positie te bereiken. Dat is vreemd want indien men bijvoorbeeld inhoudelijke kwaliteiten had zou men die kunnen gebruiken om die positie te bereiken. Ik zie het ook regelmatig bij mijn twee studies, er zitten hele slimme vrouwen bij die echt goed zijn in bijvoorbeeld wiskunde maar die kleden zich meestal behoorlijk casual en zonder allerlei kleding die de 'vrouwelijkheid' benadrukt. Zodra zij zich nadrukkelijk 'vrouwelijk' gaan kleden is het oppassen geblazen in bijvoorbeeld een projectgroep, want dan zijn de Excel/Maple-vaardigheden nul, weten ze nog net hoe ze een vergelijking moeten differentiëren en kan je om de haverklap bepaalde stof extra uit gaan leggen.

Bij mannen heb je overigens precies dezelfde figuren.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:20:19 #100
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71705416
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:

Het is toch van den zotte dat vrouwen zich buitenshuis meer opmaken dan in de slaapkamer?

²
Hoe weet jij nou wat vrouwen in hun slaapkamer allemaal met hun mannen uitvreten? Laat staan dat jij weet hoe ze zich daar kleden -- of niet kleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')