bronquote:AMSTERDAM – Hoge hakken zijn seksistisch en een gevaar voor de gezondheid en de veiligheid, aldus het Britse Trade Union Congress. Reden genoeg voor de vakbond om hooggehakte schoenen van de werkvloer te willen bannen.
Trade Union Congress, waar mannen het over het algemeen voor het zeggen hebben, wil dat vrouwen voortaan ‘redelijke’ schoenen gaan dragen, met een hak van 2,5 centimeter. Als de vrouw voor haar werk veelal zit dan mag de lengte van de hak oplopen tot 4 centimeter. Dit zou beter zijn voor hun voeten en rug.
Het Belgische magazine Nina meldt dat volgende maand op de vakbondsvergadering gesproken zal worden over de kwestie, die wordt opgehangen aan de stelling: "Hoge hakken zien er glamoureus uit op de catwalks in Hollywood maar zijn totaal ongepast op de werkvloer."
Britse zakenvrouwen blijken niet heel enthousiast over het idee en noemen het voorstel meer seksistisch dan stiletto’s zelf en ook dames binnen de politiek laten inmiddels van zich horen. "Soms hebben vrouwen die extra centimeters nodig om gezien te worden door mannen”, aldus politica Nadine Dorries. “Zonder mijn Louboutins zou niemand mij zien lopen en zouden al mijn mannelijke collega's mij passeren. Nu kan ik ze recht in de ogen kijken en word ik als een gelijke behandeld."
Waarom trek je ze aan? Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Knappe vent die mij uit m'n hakken krijgt.
Knappe vent die mij op een paar stiletto's krijgtquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:40 schreef shmoopy het volgende:
Knappe vent die mij uit m'n hakken krijgt.
Mwa, hoge hakken hoeven niet meteen sensueel te zijn hoor. Hakken kunnen ook gracieus zijn en met klasse gedragen worden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom trek je ze aan? Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.²
Om over de ruggen van mannen te lopen, natuurlijkquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom trek je ze aan?
Pumps zijn sensueel?quote:Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.
Heb jij dat wel eens geprobeerd dan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mwa, hoge hakken hoeven niet meteen sensueel te zijn hoor. Hakken kunnen ook gracieus zijn en met klasse gedragen worden.
Zo is dat !quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:51 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het krengen om op te lopen, maar als shmoopy dat fijn vindt, moet ze dat vooral blijven doen.
Neh, lijkt me ook een crime:) vooral omdat ik het niet echt gewend ben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:52 schreef FANN het volgende:
[..]
Heb jij dat wel eens geprobeerd dan?
Niet een kwartiertje dan hé, maar de hele dag.
kan jou het schelen....quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:55 schreef Hukkie het volgende:
Maar dit lijkt een vrouwentopic te worden
Jouw bijdragen worden iig zeer op prijs gesteld.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:55 schreef Hukkie het volgende:
Maar dit lijkt een vrouwentopic te worden
Jij vindt het sensueel maar dat geldt misschien niet voor iedereen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom trek je ze aan? Ik vraag me weleens af wat de oprechte bedoelingen zijn van vrouwen als ze zich sensueel kleden.²
8 cmquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:56 schreef shmoopy het volgende:
Op stiletto's breek ik mijn nekje, hoor, die draag ik echt niet.
Maar hakken van een cm of 7/8 wel altijd, en waarom?
Om dezelfde reden dat ik altijd een jurk of een rok draag: ik ben een vrouw en wil me graag zo voelen.
Zelf kijk ik ook graag naar andere mooie vrouwen omdat ik vrouwelijke vormen nu eenmaal mooi vind.
Welke debiel gaat zo bevoogdend voor mij beslissen of wat ik draag wel goed voor me is?
Puhlease.
De wet. Je weet neem ik aan dat je mannen het hoofd op hol brengt met dergelijk gedrag? Waarom???quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:56 schreef shmoopy het volgende:
Welke debiel gaat zo bevoogdend voor mij beslissen of wat ik draag wel goed voor me is?
Puhlease.
Meestal om lengte te compenseren, net als ik (1.62M).quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De wet. Je weet neem ik aan dat je mannen het hoofd op hol brengt met dergelijk gedrag? Waarom???²
Da's de verantwoordelijkheid van de mannen, ik draag waar ik me goed bij voel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De wet. Je weet neem ik aan dat je mannen het hoofd op hol brengt met dergelijk gedrag? Waarom???²
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
ik ook , het loopt lekker, en met een lengte van 1.68 voel ik me op hakken van 7 CM niet groter.quote:
En "toevallig" is dat geen zedelijke kledij:quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:03 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Da's de verantwoordelijkheid van de mannen, ik draag waar ik me goed bij voel.
Ik denk overigens dat je hier de spijker op zijn koppie slaat.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:03 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Da's de verantwoordelijkheid van de mannen, ik draag waar ik me goed bij voel.
Hoe weet jij wat shmoop draagt?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En "toevallig" is dat geen zedelijke kledij:
- Strak
- Doorzichtig
- Fel gekleurd
- Parfum
- Hoge hakken (dus geluid maken bij het lopen."Hé mannen, kijk om! Je hoort toch dat ik langs loop".)
- Bloot
Even serieus, denk je dat het toeval is dat je je hierin lekker voelt? Ik reken op een oprecht antwoord. Zoals je eigenlijk altijd reageert dus. Dank.²
jij komt toch ook met aananmes?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Exoteria komt hier met aannames, dat recht heeft een user, uiter-aard. Maar het is bezijden de waarheid.²
Dat weet ik niet. Dat lees ik tussen de regels door. Maar het ging mij niet zozeer om Shmoopy, maar om vrouwen in het algemeen. Ik ben een onderdeel van de Nederlandse samenleving en zie dit dus dagelijks. Waarom geeft een vrouw het nooit eens toe dat het (ook) om de mannelijke aandacht gaat? Altijd maar die drogredenen.quote:
Inhoudelijk een hitsig discours voeren is er niet meer bij merk ik. Helaas.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:17 schreef Killer_Mom het volgende:
[quote]Op zaterdag 8 augustus 2009 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
doe een blinddoek om.........
Het gaat inderdaad óók om aandacht, maar niet bijzonder van de man.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Dat lees ik tussen de regels door. Maar het ging mij niet zozeer om Shmoopy, maar om vrouwen in het algemeen. Ik ben een onderdeel van de Nederlandse samenleving en zie dit dus dagelijks. Waarom geeft een vrouw het nooit eens toe dat het (ook) om de mannelijke aandacht gaat? Altijd maar die drogredenen.²
hitsigquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inhoudelijk een hitsig discours voeren is er niet meer bij merk ik. Helaas.²
Mijn oprechte antwoord (zie ook boven) is dat je door jouw achtergrond of religie of wat het ook mag zijn, de plank volledig hebt misgeslagen, en dat vind ik een enge gedachte.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
- Strak zelden
- Doorzichtig nooit
- Fel gekleurd nooit
- Parfum altijd
- Hoge hakken (dus geluid maken bij het lopen."Hé mannen, kijk om! Je hoort toch dat ik langs loop".)Idiote aanname die geheel voor jouw rekening is, werkelijk nooit op zo'n manier mee bezig geweest
- BlootAre you kidding me?![]()
Even serieus, denk je dat het toeval is dat je je hierin lekker voelt? Ik reken op een oprecht antwoord. Zoals je eigenlijk altijd reageert dus. Dank.²
Ik begrijp niet wat je bedoeld.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Exoteria, dank je voor je verfijnde respons. Kun je ook je hand in het vuur steken dat vrouwen geen misbruik maken van hun "charmes" voor eigen gewin, in welke mate dan ook:
- carrière move
- geld binnenhalen
- luxe betrekken
- nette tuin
Om maar wat te noemen.²
Natuurlijk heeft iedereen een verschillende smaak, maar over het algemeen kunnen we zeggen dat de door mij genoemde voorbeelden door het merendeel van de mannen als "fijn" wordt ervaren. Dit soort gedrag/kledij kan dus een gewin opleveren voor vrouwen, in de vorm van een carrièremove (hogerop. Dit is niks nieuws toch?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:27 schreef shmoopy het volgende:
Zedelijkheid is een subjectief begrip, en hoe men dat interpreteert zegt meer over die persoon dan over degene die 'geinterpreteerd' wordt.
wat een onzin!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft iedereen een verschillende smaak, maar over het algemeen kunnen we zeggen dat de door mij genoemde voorbeelden door het merendeel van de mannen als "fijn" wordt ervaren. Dit soort gedrag/kledij kan dus een gewin opleveren voor vrouwen, in de vorm van een carrièremove (hogerop. Dit is niks nieuws toch?
Ik denk dus dat veel vrouwen hier misbruik van maken.²
Het zal best voorkomen, hoor, maar wat zegt dat over mannen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft iedereen een verschillende smaak, maar over het algemeen kunnen we zeggen dat de door mij genoemde voorbeelden door het merendeel van de mannen als "fijn" wordt ervaren. Dit soort gedrag/kledij kan dus een gewin opleveren voor vrouwen, in de vorm van een carrièremove (hogerop. Dit is niks nieuws toch?
Ik denk dus dat veel vrouwen hier misbruik van maken.²
Dit had ik zelf kunnen typen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:40 schreef Exoteria het volgende:
[..]
wat een onzin!
in jouw voorbeeld zou een goed geklede man dus ook misbruik maken?
Dus als je zogenaamd "eerlijk" wil spelen moeten we allemaal aan de hobbezakken.
(daarnaast sla je vreselijk vreselijk de plank mis
Ik moet overigens wel een beetje lachen om je tuin en je luxe opmerking
Als ik thuis kom trek ik mijn hakjes uit om op mijn kniën in de tuin te werken, ook de wasmachine schroef ik zelf open als hij stuk is, bij het ophangen van een kroonluchter boor ik mijn eigen gaatjes... er is geen vent (want daar doel jij waarschijnlijk op) die dat voor mij doet of mág doen.
Mijn eigen huis, waar ik zelf voor werk, waar ik alles zelf voor betaal, compleet onafhankelijk van wat voor vent dan ook.
Kom zeg
primitieve, met hun penis denkende holbewoners......quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:41 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Het zal best voorkomen, hoor, maar wat zegt dat over mannen?
Pssst... hij voert julliequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:31 schreef Exoteria het volgende:
het word ttijd dat je onder je steen vandaan komt.
Dat zegt: dat ze van "nature" zwak zijn voor vrouwen. Kom op, moet ik je dat echt allemaal uitleggen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:41 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Het zal best voorkomen, hoor, maar wat zegt dat over mannen?
ik denk dat het probleem niet bij de vrouw ligt, maar bij de man die volgens jou constant flipt als hij vrouwelijke vormen ziet?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Het doet me deugd dat je zulke uitgebreide antwoorden geeft. Maar om kort te gaan:
Waarom geven vrouwen niet toe(o.a.) in te spelen op de zwaktes van de man? Bewust dan wel onbewust. Denk je dat het toeval is dat modieuze kleding juist de vrouwelijke vormen benadrukt?²
Zoals een pak schoudervullingen heeft zodat het de mannelijke vormen accentueert?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Het doet me deugd dat je zulke uitgebreide antwoorden geeft. Maar om kort te gaan:
Waarom geven vrouwen niet toe(o.a.) in te spelen op de zwaktes van de man? Bewust dan wel onbewust. Denk je dat het toeval is dat modieuze kleding juist de vrouwelijke vormen benadrukt?²
wij HEBBEN heupen...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Die pantalons bv. die je postte benadrukken de heupwerken.²
Helaas worden mensen tijdens hun sollicitatiegesprek en carriere heel erg beoordeeld op uiterlijk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:29 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je bedoeld.
Op wat voor manier zou het jezelf verzorgen, een nette tuin of luxe etc op kunnen leveren?
En wat carriére betreft begrijp ik het al helemaal niet.
Een man wordt toch ook niet aangenomen omdat hij een pak draagt?
Hij heeft de kwaliteiten of niet.
Hij kan wel afgewezen worden of een trager verloop van carriére hebben als hij zich niet passend kleed. Zo is het natuurlijk ook met de vrouw. In representatieve functies moet je je passend bij het bedrijf/ branche kleden.
???quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
- Strak
- Doorzichtig
- Fel gekleurd
- Parfum
- Hoge hakken (dus geluid maken bij het lopen."Hé mannen, kijk om! Je hoort toch dat ik langs loop".)
- Bloot
Ik wist het, ik wist het.quote:"Soms hebben vrouwen die extra centimeters nodig om gezien te worden door mannen”, aldus politica Nadine Dorries. “Zonder mijn Louboutins zou niemand mij zien lopen en zouden al mijn mannelijke collega's mij passeren. Nu kan ik ze recht in de ogen kijken en word ik als een gelijke behandeld."
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik wist het, ik wist het.Alleen vrouwen die op vakinhoudelijk gebied weinig in de melk te brokkelen hebben gaan hun voeten met hoge hakken mishandelen.
God heeft je niet geschapen met kledij. Dan maar naakt rondlopen? Neen, geen rationeel argument dus.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:48 schreef Exoteria het volgende:
[..]
wij HEBBEN heupen...
dat is hoe God ons geschapen heeft.
Omdat we met elkaar samenleven, als we het toch over de schepping hebben, de man is zo geschapen. Ik ben er van overtuigd dat elke vrouw dit weet. Veel vrouwen maken misbruik van hun "mogelijkheden" mbt tot de zwakte van de man.quote:Waarom zijn kunstwerk verdoezelen als de kortsluiting bij de man zit?
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
God heeft je niet geschapen met kledij. Dan maar naakt rondlopen? Neen, geen rationeel argument dus.
[..]
Omdat we met elkaar samenleven, als we het toch over de schepping hebben, de man is zo geschapen. Ik ben er van overtuigd dat elke vrouw dit weet. Veel vrouwen maken misbruik van hun "mogelijkheden" mbt tot de zwakte van de man.²
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ligt dat nou aan mij of is het een trend aan het worden dat anderen voor je denken?
Dit is niet zedig, dat is niet gezond..
Waarom doet die vakbond niet waar ie voor in het leven is geroepen, nl. malafide werkgevers aanpakken, en laat werknemers dragen wat ze willen. Alsof vrouwen die hoge hakken dragen achterlijk zijn, ze weten zelf ook wel dat het rugklachten kan veroorzaken. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoording.
Die liggen meestal toch met hun ''hakken in de lucht''quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 06:44 schreef Vinboy het volgende:
Hoe moet dat met de dames van lichte zeden? kunnen niet meer elegant op hun hakken lopen dadelijk op de werkvloer!
Ik troost me dan maar met de gedachte dat ze het er vaak ook zelf het moeilijkst mee hebben.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
God heeft je niet geschapen met kledij. Dan maar naakt rondlopen? Neen, geen rationeel argument dus.
[..]
Omdat we met elkaar samenleven, als we het toch over de schepping hebben, de man is zo geschapen. Ik ben er van overtuigd dat elke vrouw dit weet. Veel vrouwen maken misbruik van hun "mogelijkheden" mbt tot de zwakte van de man.²
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 08:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik troost me dan maar met de gedachte dat ze het er vaak ook zelf het moeilijkst mee hebben.
Oh oh oh.. Wat een haat en nijd bij dames onderling, vooral als er eentje de man beter weet te behagen dan de ander, vanwege de toevallige vorm van haar lichaam..
Terwijl ik als man gewoon geniet van hoe sommige vrouwen eruit zien, al of niet geaccentueerd door flatterende kleding.
Alleen wel oppassen dat de vakbond het niet ziet, want het schijnt niet te mogen
Eigenlijk bedoel je dus dat je zelf een totaal geperverteerde geest hebt en niet naar een burkaloze vrouw kan kijken zonder daar allerlei lustvolle gedachten bij te hebben en dat voor 't gemak maar projecteerd op de gehele mannelijke bevolking van de aardkloot? Want je generaliseert er vreselijk op los....ik hou van vrouwelijk geklede vrouwen, hakken, rokje, topje, niet te ordinair, maar wel vrouwelijk, en niet van een in overdoeken gewikkelde vrouw waarvan ik hooguit de ogen kan zien of een halve lesbo in een lompe spijkerbroek met slobbertrui.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Veel vrouwen maken misbruik van hun "mogelijkheden" mbt tot de zwakte van de man.
Eens. Ik vind hoge hakken martelwerktuigen, en oer-lelijk ook, maar anderen vinden 't wel mooi en niet moeilijk om op te lopen. Dat ze daarbij ook 't risico lopen hun rug te verpesten is hun eigen keus.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ligt dat nou aan mij of is het een trend aan het worden dat anderen voor je denken?
Dit is niet zedig, dat is niet gezond..
Waarom doet die vakbond niet waar ie voor in het leven is geroepen, nl. malafide werkgevers aanpakken, en laat werknemers dragen wat ze willen. Alsof vrouwen die hoge hakken dragen achterlijk zijn, ze weten zelf ook wel dat het rugklachten kan veroorzaken. Er bestaat ook nog zoiets als eigen verantwoording.
Dat doe ik niet. Ik ben zelf een net persoon en heb altijd respect voor vrouwen, maar in elk bedrijf waar ik gewerkt heb, heb ik mannen achter de rug om van betreffende vrouwen seksistische praat over hen horen praten. In elke laag van het bedrijf, van top tot gewone werknemer. Ik heb het op school gezien, buiten in de samenleving, op universiteiten, in de bibliotheek, in de duinen, op het dakterras. Kortom: overal. De meeste vrouwen zijn hiervan goed op de hoogte en heel veel maken er zelfs misbruik van, voor eigen gewin.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:42 schreef YuckFou het volgende:
Dat je zelf alles wat in jou ogen te bloot is associeert met sex zit in je eigen hoofd, en je zou er goed aan doen daar eens serieus naar te kijken in plaats van de schuld bij vrouwen met hakken neer te leggen
Waarom jezelf zo laag achten, BSB? Dat klinkt wel heel triest allemaal: de vrouw die misbruik maakt, de man "en zijn zwakheden" etc. Waar is je trots? Waar en hoe is het ooit met je misgegaan?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Veel vrouwen maken misbruik van hun "mogelijkheden" mbt tot de zwakte van de man.²
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Alleen meer dan een paar centimeter kun je niet verbergen in een schoen. Dus reken maar op een flinke hak voor een herenschoen, plus inlegkussens.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:27 schreef KwisatzHaderach het volgende:
En ach, korte mannen dragen toch ook geen hoge hakken om hun langere bazin recht in de ogen te kunnen kijken?
Neen, ik heb zoveel respect voor vrouwen dat ik het ze gun dat ze worden beoordeeld op hun kwaliteiten, en niet op hun lichaam of andere sensuele tijdingen. Zedelijke kledij zou hiervoor een goede ontwikkeling zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:27 schreef fratsman het volgende:
Verkapt geformuleerd komt het er op neer dat Bansheeboy het liefst alle vrouwen in Niqaab/Boerka wilt zien.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Waarom jezelf zo laag achten, BSB? Dat klinkt wel heel triest allemaal: de vrouw die misbruik maakt, de man "en zijn zwakheden" etc. Waar is je trots? Waar en hoe is het ooit met je misgegaan?
Ik waardeer het juist in vrouwen dat zij in staat zijn om krachten in mij los te maken die anders latent en onbenut zouden zijn gebleven.
Een vrouw kan, door oprecht vrouw te zijn (en zich daarvoor niet te schamen) mijn mannelijkheid sublimeren.
Door hun schitterende aanwezigheid besta ik.
Jij klinkt bang, benauwd en angstig. Alsof de vrouw jou eerder kwaad doet dan lief is. Alsof de man bescherming nodig heeft tegen wat hem in de wereld overkomt -- alsof zijn wezen niet opkan tegen het gif van buiten. De zwaktes van de man. Brr. Wie heeft jou die nonsense aangepraat? Sta op en wees vent.
Mannen die met hun hoofd denken ipv hun lager gelegen delen zou een betere ontwikkeling zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, ik heb zoveel respect voor vrouwen dat ik het ze gun dat ze worden beoordeeld op hun kwaliteiten, en niet op hun lichaam of andere sensuele tijdingen. Zedelijke kledij zou hiervoor een goede ontwikkeling zijn.²
En dus is jouw neen toch eigenlijk een ja?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, ik heb zoveel respect voor vrouwen dat ik het ze gun dat ze worden beoordeeld op hun kwaliteiten, en niet op hun lichaam of andere sensuele tijdingen. Zedelijke kledij zou hiervoor een goede ontwikkeling zijn.²
Ik propageer zedelijke kledij en behaviour. NIet burka's. Het blijft dus een neen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:38 schreef Ringo het volgende:
[..]
En dus is jouw neen toch eigenlijk een ja?
Kortom, omdat mannen zich dus niet fatsoenlijk kunnen gedragen moeten vrouwen zich maar aanpassen, beetje omgekeerde redenatie vind je niet?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:07 schreef BansheeBoy het volgende:
heb ik mannen achter de rug om van betreffende vrouwen seksistische praat over hen horen praten. In elke laag van het bedrijf, van top tot gewone werknemer. Ik heb het op school gezien, buiten in de samenleving, op universiteiten, in de bibliotheek, in de duinen, op het dakterras. Kortom: overal.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:47 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Kortom, omdat mannen zich dus niet fatsoenlijk kunnen gedragen moeten vrouwen zich maar aanpassen, beetje omgekeerde redenatie vind je niet?
In plaats van dat mannen minder seksistisch in gedrag en gedachte moeten zijn, moeten vrouwen zich aanpassen zodat mannen zich niet hoeven in te houden...vreemd....
Ik vind dit zedelijke kleding.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik propageer zedelijke kledij en behaviour. NIet burka's. Het blijft dus een neen.²
niet enkel voor vrouwen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:49 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dat heet respect voor vrouwen hebben.
Daarom ben ik ook voor zedelijke kledij voor mannen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:47 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Kortom, omdat mannen zich dus niet fatsoenlijk kunnen gedragen moeten vrouwen zich maar aanpassen, beetje omgekeerde redenatie vind je niet?
Dat is de mannelijke natuur. Een man moet zeker in de spiegel kijken en zich beschaafd gedragen, dat vrouwen hier een handje bij helpen lijkt me geen schande.quote:In plaats van dat mannen minder seksistisch in gedrag en gedachte moeten zijn, moeten vrouwen zich aanpassen zodat mannen zich niet hoeven in te houden...vreemd....
Feministisch jaren 70 gelul is dat, er is altijd interactie met je omgeving en daar moet je rekening mee houden omdat het anders een onwerkbare situatie wordt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:50 schreef Exoteria het volgende:
en als ik ervoor kies mijzelf onzedelijk te kleden, dan nog is dat mijn eigen keuze.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Feministisch jaren 70 gelul is dat, er is altijd interactie met je omgeving en daar moet je rekening mee houden omdat het anders een onwerkbare situatie wordt.
Natuurgetrouw?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Ondanks dat Suske en Wiske tot de humoristishe strip worden gerekend geven ze hieronder toch een natuurgetrouwe weergave van de samenleving. Mijn punt wordt perfect ondersteund. Neen, de tekenaar van Suske en Wiske is geen Moslim.
[[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
²
Dus zijn we het eens. Een vrouw moet niet zorgen voor een sensuele setting, buiten de slaapkamer. Dat geldt uiteraard ook voor de man, echter is dit uiteraard relevanter voor de vrouw, het is ook beter voor haar. Als ze ten minste wil om voor vol te worden aangezien en men haar beoordeeld op daadwerkelijke kwaliteiten, waar haar vrouwelijkheid geen rol bij speelt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:55 schreef Exoteria het volgende:
Ik meen dat ik ook heb geschreven dat de eigen kleding keuze voor mij natuurlijk binnen de algemeen geldende norm voor acceptabel moet vallen.
Ja, en dat is dus nogal in tegenspraak met het stukje dat ik aanhaalde...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:55 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Waar lees jij dan dat ik dat niet stel?
Ik meen dat ik ook heb geschreven dat de eigen kleding keuze voor mij natuurlijk binnen de algemeen geldende norm voor acceptabel moet vallen.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus zijn we het eens. Een vrouw moet niet zorgen voor een sensuele setting, buiten de slaapkamer. Dat geldt uiteraard ook voor de man, echter is dit uiteraard relevanter voor de vrouw, het is ook beter voor haar. Als ze ten minste wil om voor vol te worden aangezien en men haar beoordeeld op daadwerkelijke kwaliteiten, waar haar vrouwelijkheid geen rol bij speelt.²
Ik zag laatst een moslimdame, helemaal opgemaakt, met lichtgevende hoofddoek, hakjes aan, alles.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus zijn we het eens. Een vrouw moet niet zorgen voor een sensuele setting, buiten de slaapkamer. Dat geldt uiteraard ook voor de man, echter is dit uiteraard relevanter voor de vrouw, het is ook beter voor haar.²
Maar dat is totaal niet de strekking van het zijn betoog en het is ook niet relevant om die verschillen uit te lichten.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:59 schreef Exoteria het volgende:
[..]
ik geloof dat wij verschillende definities van sensueel hanteren.
Nee hoor, dat vind ik niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus nogal in tegenspraak met het stukje dat ik aanhaalde...
Natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar dat is totaal niet de strekking van het zijn betoog en het is ook niet relevant om die verschillen uit te lichten.
Jij als vrouw weet wat mannen graag zien, in je gedrag je kledij, je tijding. Laten we dat als uitgangspunt nemen. Het is toch van den zotte dat vrouwen zich buitenshuis meer opmaken dan in de slaapkamer?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:59 schreef Exoteria het volgende:
[..]
ik geloof dat wij verschillende definities van sensueel hanteren.
Natuurlijk niet, er wordt ingegaan op het benadrukken van de vrouwelijkheid door bepaalde kleding, het 'vrouwelijk' zijn wordt ingezet om een bepaalde positie te bereiken. Dat is vreemd want indien men bijvoorbeeld inhoudelijke kwaliteiten had zou men die kunnen gebruiken om die positie te bereiken. Ik zie het ook regelmatig bij mijn twee studies, er zitten hele slimme vrouwen bij die echt goed zijn in bijvoorbeeld wiskunde maar die kleden zich meestal behoorlijk casual en zonder allerlei kleding die de 'vrouwelijkheid' benadrukt. Zodra zij zich nadrukkelijk 'vrouwelijk' gaan kleden is het oppassen geblazen in bijvoorbeeld een projectgroep, want dan zijn de Excel/Maple-vaardigheden nul, weten ze nog net hoe ze een vergelijking moeten differentiëren en kan je om de haverklap bepaalde stof extra uit gaan leggen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:04 schreef Exoteria het volgende:
Natuurlijk wel.
Het senuele aspect zou het onwerkbaar en verwerpbaar maken.
Hoe weet jij nou wat vrouwen in hun slaapkamer allemaal met hun mannen uitvreten?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 12:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is toch van den zotte dat vrouwen zich buitenshuis meer opmaken dan in de slaapkamer?²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |