Inderdaad, trieste bende zeg.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:43 schreef Dos37 het volgende:
Bij studie voetbal was het helemaal te triest voor woorden, die vonden bijna nog dat QuansahWillie rood had moeten hebben voor de overtreding Swerts en dat Swerts bijna in zijn recht stond
Ben benieuwd.quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:55 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Mooi elftal van de week! Al mail terug gehad van de NOS Blawh?
Ik ben zelfs zo gek geweest om alle ploegen met kunstgras te vergelijken of de uit/thuis balans is veranderd na de invoering. Zal later dit hier ook even plaatsen.
Vanaf 2007/2008. Die andere cijfers kloppen volgens mij.quote:Op maandag 3 augustus 2009 17:49 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Zwolle had ik er inderdaad al bij staan, die spelen nog maar 1 seizoen op kunstgras toch?
Nu Everton vanaf links gestuurd wordt en Hakola rechtsbuiten speelt hebben we hem niet meer nodig. Tenminste, ik neem aan dat hij weinig trek heeft op een plek op de bank. Toch is hij wmb welkom, is denk ik beter dan Douglas op de bank.quote:Martina trekt conclusies en wil weg
Javier Martina gelooft niet meer in een toekomst met veel speelminuten bij Ajax. De creatieve rechtsbuiten wil daarom vertrekken bij de Amsterdamse club.
Zijn zaakwaarnemer Jeroen Hoogewerf is voor hem aan het rondkijken. "De transfermarkt zit nog muurvast", tekende de manager daarbij aan tegenover Sportweek. "Javier staat overal open. We wachten maar af."
Martina komt niet in de plannen van trainer Martin Jol voor. De 22-jarige aanvaller heeft een contract tot medio 2010 bij de Amsterdammers.
Wat heeft dit opgeschoten ventje laten zien dan, dat hij een basisplaats waar dan ook in de Eredivisie kan eisen?quote:Op maandag 3 augustus 2009 18:26 schreef Blawh het volgende:
Nu Everton vanaf links gestuurd wordt en Hakola rechtsbuiten speelt hebben we hem niet meer nodig. Tenminste, ik neem aan dat hij weinig trek heeft op een plek op de bank. Toch is hij wmb welkom, is denk ik beter dan Douglas op de bank.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:29 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Een jongen op een ander forum heeft zijn profielwerkstuk over kunstgras gedaan en kwam op het feit dat de met kunstgrasspelende teams 59,2% van hun punten in eigen stadion behaalden en dat de andere teams 59,0% van hun punten thuis behaalden. Gemeten over een periode van 5 seizoenen. Een te verwaarlozen verschil.
Mijn eigen bevindingen zal ik later plaatsen, ploegen als Zwolle, Heracles en Volendam behaalden in hun eerste divisie periode een hoger percentage punten in uitwedstrijden nadat ze kunstgras hadden aangelegd. De percentages: 2,0% (Zwolle), 3,0% Volendam en 10,4% voor Heracles.
Willie.quote:Prachtige proloog in nieuw boek
Almelo - Gertjan Verbeek glorieert bij zijn rentree in de eredivisie door een zege op kampioen AZ.
Rancune? Revanche? Gertjan Verbeek fronst een wenkbrauw. Hij is gewoon opnieuw begonnen. Boekje-Feyenoord al bijna onder het stof, boek-Heracles opengeslagen met een zwierige proloog.
Gertjan Verbeek is terug bij de club waar hij als zelfstandig trainer begon; Heracles dus. Hij valt assistent Krüzen in de armen als de te lang ongeconcentreerde en onsamenhangende kampioen AZ met 3-2 is verslagen tijdens de ouverture. De omroeper merkt op dat hij nog verjaart ook op deze zaterdag, voor de 47ste keer.
Wie nog op vakantie was deze zaterdag, heeft pech gehad. So Incredible, schalt die andere trots van Almelo, de stem van Ilse DeLange, door het dansende Polman Stadion. Maar wat is nog ongelooflijk in het Nederlandse voetbal, waar bijna iedereen van iedereen kan winnen?
Ook voetballiefhebbend Almelo hunkert bij het begin van weer een competitie. Vaders hijsen hun zonen in gloednieuw zwart-wit, mannen met een hart dat al decennia klopt voor Heracles, zoals vader en zoon Kimmel, uiten hun trots over de terugkeer van Verbeek. ‘Geweldig. Een ervaren karaktertrainer.’
Willie Overtoom is uitblinker in een vrije rol achter de spits en zegt na afloop: ‘De trainer geeft me vertrouwen en tips. En hij heeft veel ervaring. In vergelijking met hem was onze vorige trainer Heerkes een beginneling.’
Die ervaring kon Verbeek niet helpen bij Feyenoord, waar zijn aanpak en denkwijze te weinig aansloot bij te veel spelers. Hier, in de luwte van Almelo, is hij weer op zijn plaats. Voorlopig dan. Het is misschien ook goed dat hij opnieuw is begonnen, met de kras van Feyenoord op zijn ziel.
Hier is niet elke oprisping van eigenzinnigheid nieuws, hier hoeft hij geen denigrerende tussenzinnetjes te lezen als hij voorop gaat bij een overlevingstocht met de spelers, als de hedendaagse Rambo. Of Heracles trouwens op survivaltocht is geweest? De verslaggever van de regionale krant: ‘Nee, dan had ik het geweten.’
Het is simpel eigenlijk. Of zoals Heracles-doelman Pieckenhagen opmerkt: ‘Verbeek houdt van discipline. Dat hij bij Feyenoord niet is geslaagd, ligt aan de spelers. Hij heeft een heel eigen visie. Als hij iets doet, zet hij door, overtuigd als hij is van zijn gelijk. Als je als speler iets anders wilt, zul je hem met argumenten moeten overtuigen, of je nu 18 jaar bent of 38.’ Directeur Hoogma: ‘Gertjan is duidelijk en helder. Ik denk dat elke groep dat nodig heeft.’
Verbeek gebruikt op deze avond het woord ‘doorbraakdenken’. Dat was zijn opdracht bij Feyenoord: een andere cultuur introduceren, een leven en denken in topsport. Halverwege het seizoen gooide de voormalige bokser de handdoek, toen hij zag dat de partijen niet tot elkaar kwamen. Maar: ‘Ik gun Feyenoord het allerbeste. Ik ken geen jaloezie, geen rancune.’ Vol zelfvertrouwen: ‘Ik denk zelfs dat Mario Been kan profiteren van mijn werk.’
Doorbraakdenken is trouwens ook nodig in Almelo, om eens een stabiele middenmoter te zijn, in weer een nieuw stadion met 15 duizend plaatsen in plaats van 8.500. Dat duurt nog wel even. Verbeek zag zich op een vrijdag, niet zo lang voor de competitie, met drie dames van de administratie op kantoor. Waar was iedereen? Directeur Hoogma, op vakantie. Perschef Van Lenthe, op vakantie. Voorzitter Smit, op vakantie. ‘Daar heb ik iets van gezegd, want dat kan natuurlijk niet. Dat is amateuristisch.’
Directeur Hoogma, met een prachtige bruine teint van een buitenlands verblijf: ‘Of ik het met hem eens ben? Dat bespreken we intern.’
Verbeek had trouwens al een half jaar vakantie gevierd, na zijn vertrek bij Feyenoord. Hij reed op een motor door Amerika, toen voorzitter Smit hem opbelde met het verzoek terug te keren naar Almelo.
Zijn taak: de club verder opbouwen en laten wat goed is: het familiaire gevoel, de gezelligheid in het stadion. Als Willie Overtoom 2-0 maakt, nadat hij Schaars en Pocognoli heeft gedold en de bal onder doelman Romero doorschuift, weerklinkt de claxon uit de reclame van de transporteur Overtoom. ‘Dat is snel.’
Heracles speelt aardig voetbal, met een selectie die nog niet compleet is. Om de groep op peil te brengen, resteert bijna een maand. Zoals wel meer tijd nodig heeft. Verbeek is gekleed in jeans, op deze avond. Nieuw beleid? ‘Nee, het pak is niet klaar. Ik kan niet iets aantrekken dat er niet is.’ Voor zijn doen heeft hij zich netjes gekleed. Keurig overhemd, waar hij liever in een T-shirt loopt.
‘We hebben drie punten van de kampioen’, concludeert Verbeek. En de volgende thuiswedstrijd is tegen Feyenoord. Rancune mag hem dan vreemd zijn, maar het zou toch wat zijn zeg.
gezien de stijl van schrijven lijkt het mij dat het een beetje een opgeleukt verhaaltje is en geen 1-op-1 quote van Willie.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:30 schreef Blawh het volgende:
[..]
Willie.![]()
Wat een kutopmerking, Gert is er mede verantwoordelijk voor dat hij weer in het profcircuit speelt en vorig seizoen zo goed als alles speelde. Dat Gertjan een vooruitgang is t.o.v. Heerkes dat wist iedereen natuurlijk, maar Gert heeft het ook gewoon goed gedaan door ons er 2x in te houden.
Derksen verwacht wel dat er binnen 5 jaar een groot deel van de clubs ook met kunstgras spelen, hij is er toch nog redelijk positief over. tuurlijk heeft ie het ook over voordeel tov andere clubs, maar het is een ontwikkeling die je niet kunt tegenhoudenquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:56 schreef Charles.Darwin het volgende:
Tsk. Willie is zelf ook een beginneling en mag blij zijn dat hij bij Heracles speelt. Hij heeft een belachelijke hoeveelheid wedstrijden gespeeld onder Heerkes die hem alle vertrouwen heeft gegeven. Een beetje meer respect zou hem sieren.
Hij speelt nu één wedstrijdje op 10 en scoort toevallig ... dat maakt je niet meteen onze gewenste nummer 10, een spelverdeler met overzicht en scoringskracht. Als hij het hele seizoen goed presteert ben ik bereid om zijn woorden opnieuw te evalueren maar voorlopig toch echt niet.
Ben overigens ook erg benieuwd naar de cijfers over kunstgras. Van mij mag deze data + het onderzoek van die andere jongen direct naar Studio Voetbal en alle andere voetbalgerelateerde programma's!
Als dat voordeel er niet is, dan heeft het weinig zin om dat argument steeds weer te gebruikenquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:13 schreef Incolumis het volgende:
[..]
Derksen verwacht wel dat er binnen 5 jaar een groot deel van de clubs ook met kunstgras spelen, hij is er toch nog redelijk positief over. tuurlijk heeft ie het ook over voordeel tov andere clubs, maar het is een ontwikkeling die je niet kunt tegenhouden
Heerenveen is inderdaad een metropool.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:12 schreef taxhaven het volgende:
Dat plaatsjes als Almelo en Waalwijk vertegenwoordigd zijn in de eredivisie, is destructief voor het Nederlandse voetbal in het algemeen. Het leidt tot nivellering en het niet kunnen benutten van ander potentieel. Ik hoop dan ook dat Heracles zo snel mogelijk degradeert.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:12 schreef taxhaven het volgende:
Dat plaatsjes als Almelo en Waalwijk vertegenwoordigd zijn in de eredivisie, is destructief voor het Nederlandse voetbal in het algemeen. Het leidt tot nivellering en het niet kunnen benutten van ander potentieel. Ik hoop dan ook dat Heracles zo snel mogelijk degradeert.
Ach, je weet best dat zij een andere aantrekkingskracht hebben dan Heracles.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:13 schreef Blawh het volgende:
[..]
Heerenveen is inderdaad een metropool.
Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als een regioquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:12 schreef taxhaven het volgende:
quote:Tijdens de wedstrijd tegen A.Z. heeft Birger Maertens een blessure opgelopen, en wel een scheurtje in zijn lies. Met behulp van een pijnstiller heeft hij de wedstrijd tegen de Alkmaarders uit kunnen spelen.
Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat hij meedoet in de wedstrijd tegen NAC Breda. Het herstel zal naar verwachting ongeveer twee weken duren. Peter Reekers is zijn mogelijke vervanger
Ook Fledderus kreeg last van zijn lies tijdens de wedstrijd tegen AZ. Bij hem gaat het "slechts"om een lichte irritatie. Hij zal waarschijnlijk wel mee kunnen spelen in Breda.
Net nog effe met een familielid van Qays en Faysel gesproken. Faysel schijnt nog meer talent te hebben, en zeer waarschijnlijk ook voor Heracles te gaan kiezen aan het eind van dit seizoen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:43 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Ik neem aan Qays, aangezien die onder contract staat bij Heracles en Faysal niet.
Verbeek was er trouwens ook niet vandaag, die zal bij de beloften aan het kijken zijn. Waarom er nog niets over die proefspelers bekend is gemaakt is de grote vraag, Verbeek zal daar niet voor niets gaan kijken. Misschien willen ze het de concurrenten niet gemakkelijker maken dan het al is.
Rommedahlquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:24 schreef Blawh het volgende:
Die linker is Mangafic. Ben benieuwd welke Deen.
Ook is er in Nederland een streng beleid mbt de schuldenlast waardoor onze clubs flinke achterstand oplopen op andere Europese landen (niet dat zo'n beleid per definitie slecht is). TV en sponsor/reclameinkomsten zijn in Nederland ook stukken lager, de markt is gewoon een stuk kleiner.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:29 schreef Incolumis het volgende:
[..]
zwakte? ik zie niet echt vaak dat clubjes zoals de onze met 15-0 verliezen ofzo. de toppers krijgen genoeg weerstand van ons, daar kunnen en moeten ze van leren, maar dat doen ze niet. de toppers zijn dus juist zwak. komt daarbij ook dat ons belastingklimaat gewoon niet optimaal is voor voetbalspelers, die zullen niet zo gauw willen vertrekken naar Nederland.
Arme Remonquote:Werkloze De Vries mag zich bewijzen in Apeldoorn
Geschreven op dinsdag, 4 augustus om 11:41
AGOVV Apeldoorn is nog altijd niet klaarop de transfermarkt. Nadat de club zich vorige week versterkte met René Bot, Stefan Postma en Rachid Ofrany, gaan de Apeldoorners binnenkort mogelijk ook in zee met Remon de Vries. De middenvelder, sinds afgelopen zomer clubloos, traint momenteel mee met de eerstedivisionist.
De dertigjarige De Vries kwam de voorbije vijf seizoenen uit voor Heracles Almelo, maar kreeg daar te horen dat zijn aflopende contract niet zou worden verlengd. Sindsdien was hij werkloos, in afwachting van een nieuwe kans in het profvoetbal. AGOVV, waarvoor De Vries in het seizoen 2003/04 ook al actief was, biedt hem nu die mogelijkheid.
De in Apeldoorn geboren speler heeft 157 duels in het betaalde voetbal achter zijn naam staan, waarin hij twee maal scoorde. Vorig seizoen kwam hij in Almelo tot 23 wedstrijden, waarvan vijf als invaller. De komende dagen krijgt hij de tijd om de technische staf van trainer John van den Brom te overtuigen van zijn kunnen.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:54 schreef Charles.Darwin het volgende:
Maar goed, troll. Ik praat liever over andere dingen
quote:Beloften Heracles gelijk tegen beloften van NEC
Het beloftenteam van Heracles Almelo speelde dinsdagmiddag in Nijmegen tegen het belofteteam van NEC. De wedstrijd stond in het teken van het meespelen van de Litouwse proefspeler Arunas Klimavicius. De Litouwse international speelde in de eerste helft als linkercentrale verdediger. Op deze plaats maakte hij een goede indruk.
Zijn passes kwamen aan en met het hoofd was hij sterk. In het tweede deel van de wedstrijd speelde hij als linksback. Op zich niet verkeerd. Arunas is een speler die tweebenig is.
De wedstrijd eindigde zoals die begon. 0-0 was de uitslag en daar konden beide ploegen tevreden mee zijn. Al zal de trainer van NEC Jhonny van Beukering nog wel aanspreken op zijn gemiste strafschop. Dennis Rosink was de veroorzaker van de strafschop. De door van Beukering ingeschoten bal werd goed gestopt door Maikel Kampjes.
Bij NEC deed een aantal spelers van de 1e selectie mee . Naast de al genoemde van Beukering, deden onder ander ook Pothuizen, Ten Voorde en Worm mee.
Tijdens de wedstrijd bleek dat het beloftenteam van Heracles weinig spelers tot haar beschikking heeft. Twee proefspelers en een paar van de A-jeugd van de voetbalschool vormden samen het veertien man tellend selectie. In de eerste helft raakte Magnafic geblesseerd aan zijn lies. In het tweede bedrijf was het Elia Pech die met een enkelblessure van het veld ging. Op het eind van de wedstrijd stond Heracles nog met 10 spelers in het veld.
In de slotfase, met 10 spelers, kregen de Almeloërs zowaar nog een paar kansen. Een goed schot van Armenteros ging rakelings over.
Over Armenteros zijn de reacties positief. Wellicht dat er met deze speler een contract afgesloten wordt.
www.svheracles.nl
Niet de beste tijd om werkloos te geraken als speler.quote:
quote:De ploeg van René Kolmschot had deze keer twee testspelers in de gelederen. Samuel Armanteros speelde zijn tweede wedstrijd en de Litouwer Arunas Klimavicius was voor het eerst te bewonderen in het zwart-wit. Beide spelers maakten een goede indruk. Ook over de teamprestatie was Kolmschot na afloop zeer tevreden.
Opstelling: Jørg van Nieuwenhuyzen (46.Maikel Kampjes), Denis Mangafic (20.Mike te Wierik), Dennis Rosink, Arunas Klimavicius, Gaby Jallo, Erwin Nieuwboer, Qays Shayesteh, Elias Pech (46.Faysal Shayesteh), Anmar Almubaraki, Samuel Armanteros en Paddy John.
Qua transfersom misschien niet, maar qua salaris zal hij toch wel een aardig centje moeten kosten. Zal Van der Linden doorschuiven naar linksback? Ik vond hem centraal een goed koppel vormen met Maertens, dat moet je niet zomaar uit elkaar halen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:16 schreef Blawh het volgende:
Geen idee wat zijn salaris in Rusland is, maar gezien zijn contract (eind 2009) zal hij niet al te duur zijn.
Ben ik met je eens, dat koppel moet je laten staan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:18 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Qua transfersom misschien niet, maar qua salaris zal hij toch wel een aardig centje moeten kosten. Zal Van der Linden doorschuiven naar linksback? Ik vond hem centraal een goed koppel vormen met Maertens, dat moet je niet zomaar uit elkaar halen.
Betekent dat je op zoek moet naar een speler die als voorkeur linksback staat maar ook centraal achterin kan voetballen. Niet anderom. Een tweede Klavan, maarja vind die maar eens...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:24 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, dat koppel moet je laten staan.
Ik heb wel vertrouwen in de TS, ga er vanuit dat ze de beslissing nemen over deze speler. Er zijn genoeg spelers die liever centraal spelen, maar ook linksback goed functioneren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:29 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Betekent dat je op zoek moet naar een speler die als voorkeur linksback staat maar ook centraal achterin kan voetballen. Niet anderom. Een tweede Klavan, maarja vind die maar eens...
Nog steeds op zoek naar drie spelers, waarvan er zeker twee makkelijk mee moeten kunnen in de eredivisie.
Zuuurquote:Maertens twee tot drie weken uit de roulatie
Geschreven op dinsdag, 4 augustus om 23:26
Gertjan Verbeek kan in de aankomende competitiewedstrijden niet beschikken over Birgir Maertens. De Belgische centrale verdediger van Heracles Almelo heeft zaterdagavond in de wedstrijd tegen AZ (3-2) een scheurtje in de lies opgelopen en is volgens TC/Tubantia twee tot drie weken uit de roulatie. Hierdoor mist hij in ieder geval de duels met NAC Breda en Feyenoord. Naast Maertens kampt ook Mark-Jan Fledderus met een liesblessure. De middenvelder verrekte een spier en is een twijfelgeval voor het aanstaande treffen met NAC. “De blessure van Fledderus ziet er iets gunstiger uit dan die van Maertens'', zei Verbeek dinsdagavond. De coach hoopt de mandekker tegen Willem II weer te kunnen gebruiken.
Mocht Maertens dit niet halen, dan wordt hij mogelijk vervangen door Arunas Klimavicius. De 26-jarige verdediger is namelijk op proef bij Heracles, in de hoop een contract te verdienen. De negentienvoudig international van Litouwen speelde dinsdag mee in het oefenduel van Jong Heracles met Jong NEC (0-0). In januari liep hij nog stage bij Vitesse.
Tegen AZ schoof Maertens best een aantal keer in, opbouwend is hij zeker beter dan Reekers. Maargoed, het is niet anders. Heracles is zich er van bewust dat we een te smalle selectie hebben, vandaag gesprekken met de proefspelers. Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen, ik denk dat ze Armenteros gaan proberen te contracteren.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 07:53 schreef Damzkieee het volgende:
Maertens zie ik ook niet al te vaak over de middenlijn, denk alleen dat Biggie wat sterker is.
Ik vond hem niet echt denderend in de oefenpot tegen die Turkse gasten, maar moet eerlijk zeggen dat ik hem verder niet heb zien spelen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:39 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Tegen AZ schoof Maertens best een aantal keer in, opbouwend is hij zeker beter dan Reekers. Maargoed, het is niet anders. Heracles is zich er van bewust dat we een te smalle selectie hebben, vandaag gesprekken met de proefspelers. Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen, ik denk dat ze Armenteros gaan proberen te contracteren.
Aantal doelpunten voor handhaving lijkt me moeilijk te bepalen. Als we elke week met 3-3 gelijkspelen gaat het wel hard.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:05 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
In eerste instantie wel, maar die kan snel doorgroeien naar het eerste en daar zijn minuten (en doelpunten!) maken.
Wat ik wel interessant vond aan VI van afgelopen maandag is het maken van een lijstje van doelpuntenmakers. Hoeveel doelpunten hebben we nodig voor handhaving en wie gaan ze maken?
Dat klopt wel, maar het is niet erg waarschijnlijk dat het elke week 3-3 wordt. Het ging er bij VI echt om dat je een lijstje met spelers kan opstellen die goed zijn voor een bepaald aantal doelpunten. Zo deden sommige trainers dat ook op zoek naar aanvallers.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:16 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Aantal doelpunten voor handhaving lijkt me moeilijk te bepalen. Als we elke week met 3-3 gelijkspelen gaat het wel hard.
Denk eerder dat je aan het aantal punten moet denken. Denk dat het zelfde aantal als vorig jaar voldoende moet zijn.
Dat doet onze vriend Hans Kraaij jr.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:23 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar het is niet erg waarschijnlijk dat het elke week 3-3 wordt. Het ging er bij VI echt om dat je een lijstje met spelers kan opstellen die goed zijn voor een bepaald aantal doelpunten. Zo deden sommige trainers dat ook op zoek naar aanvallers.
Het gaat er globaal om te zien of er genoeg scorend vermogen is.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:27 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dat doet onze vriend Hans Kraaij jr.
Zo'n lijstje kan direct weer in de prullenmand als er iemand geblesseerd raakt, lijkt me echt compleet nutteloos.
Mail naar VI-redactie en Johan heb ik gestuurd. Met daarin mijn cijfers die ik hier al heb geplaatst. Een mail naar Heracles zou ook geen kwaad kunnen, al betwijfel ik of zij daar wat mee doen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:11 schreef Blawh het volgende:
Mailtje naar de club zou ook niet verkeerd zijn, die zouden ook eens actie moeten ondernemen tegen dit soort onzin. Eerst de onwaarheden over de zaak Heerkes-Verbeek en nu de leugens over het kunstgras. Doet niet alleen afbreuk aan de prestaties, ook het imago wordt zo ten onrechte beschadigd.
Van FCUpdate. Financieel niet haalbaar? Vreemd, want daar zullen ze vooraf toch wel wat over weten?quote:Heracles niet in zee met proefspeler Klimavicius
Arunas Klimavicius gaat voorlopig niet aan de slag bij Heracles Almelo. De 26-jarige Litouwse international was de afgelopen dagen op proef in het Polman Stadion en maakte een prima indruk, maar zijn komst is financieel niet haalbaar.
Klimavicius, een verdediger, speelde dinsdag mee in het competitieduel van Jong Heracles tegen de beloften van NEC (0-0). Hij maakte de negentig minuten vol.
Er is nog bijna geen geld uitgegeven van de verkochte spelers, plus dat er nog een potje over was van het investeringsfonds. Of er moet een financiële reorganisatie zijn, kan best zijn dat de club voorzichtiger doet ivm de economie. Heracles had de begroting nog niet rond, de TV-gelden zouden tegenvallen en sponsors doen het rustiger aan. Kan als gevolg hebben dat Heracles geen gekke dingen gaat doen op het moment...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:59 schreef Blawh het volgende:
Weer slecht nieuws.De club zei dat er nog een aardig potje geld over was voor 2 versterkingen, begin daar nu toch wel aan te twijfelen.
Wat was trouwens het mailadres van de redactie HAFC-Nijverdal?
Dit heb ik gestuurd. Met HAFC-Nijverdal's mail erbij kunnen ze moeilijk hun fout blijven ontkennen.quote:Geachte Redactie,
Normaal lees ik met genoegen de columns van Taco van den Velde, de editie van deze week vind ik echter een waardeloos stukje journalistiek. Zijn standpunt is gebaseerd op onjuiste informatie en incomplete feiten. Hieronder een opsomming van de onwaarheden.
Ten eerste speelt Heracles al sinds het seizoen 2003/2004 op kunstgras, niet vanaf 2006/2007 zoals Dhr. van den Velde wil doen geloven.
Bovenstaande fout zorgt er ook direct voor dat het standpunt van zijn column 'kunstgras een garantie voor succes' niet klopt. Ik zal het standpunt tackelen met een een drietal gegevens, zie hieronder:
Puntenbalans Heracles sinds kunstgras.
http://i26.tinypic.com/23iwisw.jpg
Hieruit blijkt dat Heracles in zijn eerste 2 seizoenen op kunstgras juist minder punten behaalde dan in uitwedstrijden. Anno 2009 is het kunstgras verder ontwikkeld, iets wat het voordeel juist geringer zou moeten maken. Als er al sprake is van aantoonbaar thuisvoordeel natuurlijk.
Behaalde punten in uitwedstrijden (Eredivisie)
http://i30.tinypic.com/2ymj0qq.jpg
Bij deze vergelijking heb ik Heracles vergeleken met Willem II en Sparta aangezien dit de enige 3 clubs zijn die de afgelopen 4 seizoenen tussen plek 13-17 eindigden. Conclusie die getrokken kan worden is dat Heracles over 4 seizoenen gezien 28,9% van de punten pakt in uitwedstrijden. Op dit punt is het verschil met Sparta minder dan 3%, Willem II scoort op dit punt ook slechts 4,2% beter. Deze verschillen zijn dusdanig klein dat er niet aantoonbaar uitgesproken kan worden dat Heracles een gigantisch thuisvoordeel heeft ten opzichte van concurrerende clubs.
Uitbalans van alle staartploegen (afgelopen 4 jaar eredivisie)
http://i31.tinypic.com/2po4cno.jpg
Hieruit blijkt dat staartploegen in minder dan 30% van de gevallen meer dan 10 punten weten te behalen. Tijdens 2 van de 4 seizoenen kwam Heracles inderdaad als slechtste ploeg uit de koker, in beide seizoenen bleek echter ook dat minimaal 3 concurrenten maximaal 3 punten meer behaalde (een verschil van een balletje onderkant lat in plaats van bovenkant lat). Daar staat het seizoen 2005/2006 tegenover, Heracles was toen juist de ploeg die de meeste punten in uitwedstrijden wist te behalen. Het aantal punten van 18 is sindsdien door geen enkele staartploeg meer geëvenaard. Ook uit deze gegevens kan onmogelijk geconcludeerd worden dat Heracles zeker weten voordeel heeft bij het spelen op kunstgras.
Minder dan 30% van de ploegen die de afgelopen 4 jaar tussen plek 13 en 18 zijn geeindigd behaalde meer dan 10 punten in uitwedstrijden. In 2 van de 4 seizoenen was Heracles inderdaad de minst presterende ploeg, maar in beide seizoenen waren er ook minimaal 3 clubs die slechts maximaal 3 punten meer behaalden, een verschil van een balletje al dan niet over de lijn.
Ik hoop dat u in de toekomst zo vriendelijk wilt zijn om uw ongelijk toe te geven en een rectificatie in het blad te plaatsen. Uw standpunt doet namelijk afbreuk aan de prestaties van Heracles, de publieke opinie wordt mede door dit soort columns op een onterechte manier beïnvloed.
Met vriendelijke groet,
Een VI-Lezer
quote:Wat me ook weer opviel was vooraf weer dat gezeur weer over dat kunstgras bij die gasten van AZ. Die hadden 3x op kunstgras getraind in Alkmaar en dan die gezichten alleen al bij het betreden van het veld, dan denk ik: ''Jongens rot op, ga wat anders doen, breng de krant rond s'morgens en op tijd alsjeblieft.
Je weet van tevoren bij Heracles uit speel je op kunstgras, op een prima kunstgrasveld. Tuurlijk, ik ben ook een liefhebber van natuurgras, maar dat gezeur daar kan ik echt niet tegen. En dan die verwaande mannetjes...
Ben benieuwd naar hun antwoord.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:20 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Ik heb ook maar een mailtje naar Heracles gestuurd om hierop te wijzen en te vragen naar hun standpunt over dit onderwerp.
quote:Heracles: geen Klimavicius, maar wel Armanteros
woensdag 05 augustus 2009 | 21:57 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 05 augustus 2009 | 22:10
Tekstgrootte
ALMELO - Heracles Almelo wil Samuel Armanteros (19) aantrekken, maar heeft afscheid genomen van Arunas Klimavicius.
De club is er gisteren met de 26-jarige Litouwse international financieel niet uitgekomen. De verdediger heeft Almelo inmiddels verlaten.
Maar Armanteros blijft zeer waarschijnlijk. De 19-jarige linksbenige centrumspits die over een Zweeds en Columbiaans paspoort beschikt, is de afgelopen tien dagen naar volle tevredenheid van de technische staf op proef geweest. De Almelose club en de voormalige Zweedse jeugdinternational willen graag met elkaar in zee en kijken volgende week of ze er contractueel uitkomen.
Volgens trainer Gertjan Verbeek kan Armanteros voor Heracles een aanwinst zijn die qua karakter goed bij de club past: "Ik heb er vertrouwen in. Hij heeft scorend vermogen en moet laten zien of hij de concurrentie aankan met Bas Dost. Hij kan absoluut van meerwaarde zijn voor Heracles."
Toch was een centrumspits geen topprioriteit voor Heracles, dat vooral op zoek is naar een creatieve middenvelder en een linkerverdediger. Verbeek: "Maar we kijken naar de totale selectie van A-elftal en beloften. Die groep moet uit dertig spelers bestaan en we hebben er nog maar 25. Bij het tweede elftal zijn we dun bezaaid met centrumspitsen. Als we dan zo'n kans krijgen moeten we die pakken. Samuel moet maar laten zijn waar hij thuishoort in de pikorde."
Verbeek zocht deze week ook in Scandinavië naar nieuw talent, maar die missie heeft niets concreets opgeleverd: "We hebben alleen wat tips nagetrokken."
Schulmeister afgeschreven (voor een basisplaats)?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 23:02 schreef Incolumis het volgende:
Volgens trainer Gertjan Verbeek kan Armanteros voor Heracles een aanwinst zijn die qua karakter goed bij de club past: "Ik heb er vertrouwen in. Hij heeft scorend vermogen en moet laten zien of hij de concurrentie aankan met Bas Dost. Hij kan absoluut van meerwaarde zijn voor Heracles."
Eigenlijk had ik er nog iets meer over Zwolle en Volendam bij moeten zetten, maarja het is maar de vraag of ze het lezen en de kans dat ze er wat mee doen is al helemaal klein.quote:Geachte VI-redactie,
Ik schrijf deze mail naar aanleiding van de column van Taco van den Velde. Ik verbaas me over het slordige onderzoek dat voorafgaat aan een zeer voorbarige en niet goed onderbouwde conclusie. Het 'onderzoek' naar kunstgras dat gedaan is gaat over drie seizoenen, daarbij is een seizoen vergeten namelijk het jaar 2005/2006. Want meneer van den Velde is vergeten dat Heracles al sinds seizoen 2003/2004 kunstgras heeft en niet zoals hij schrijft sinds 2006. Een grote fout.
Wat blijkt nu, in het seizoen 2005/2006 behaalde Heracles 46% van de punten in uitduels. Daarmee deed Heracles het zelfs beter dan de gemiddelde eredivisieploeg. Waarom vergeet meneer van den Velde dit jaar te vermelden? Wanneer dat jaar wordt meegerekend in het gemiddelde blijkt dat Heracles in de eredivisie 29% van de punten in uitduels behaald. Dat is slechts 1,5% minder dan Sparta Rotterdam. Is dan statistisch significant aangetoond dat er een voordeel is? Nee, maar dat is nog niet alles.
Heracles speelt namelijk al sinds 2003/2004 op kunstgras. Voor een goede vergelijking moet u vanaf het begin onderzoek doen en niet alleen de seizoenen nemen die uw vooraf al bepaalde conclusie rechtvaardigen. Daarnaast vergeet meneer van den Velde dat ook Volendam op kunstgras speelde, net als FC Zwolle. Wat blijkt nu zo te zijn, beide ploegen zijn slechter gaan presteren sinds ze kunstgras hebben aangelegd.
Maar eerst Heracles Almelo. De laatste 3 seizoenen zijn beschreven in de VI van deze week, maar daarvoor speelde Heracles ook al op kunstgras. Hierbij de toevoeging voor uw onderzoek.
Vanaf het seizoen 2003/2004 werd er op kunstgras gespeeld. Voor een goede vergelijking pak ik twee seizoenen eerste divisie vóór het kunstgras en twee seizoenen na het kunstgras om te bekijken of er een verschil te vinden is.
Punten voordat kunstgras werd ingevoerd:
31+20= 51
60+48= 108
51/108= 0,472
Punten na het leggen van kunstgras:
42+32= 74
75+67= 142
74/142= 0,521
0,521 > 0,471 = +0,049
Hieruit blijkt dat Heracles in uitwedstrijden in verhouding beter is gaan presteren, dat kan niet bevestigen dat er voordeel werd gehaald uit het eigen kunstgras.
Omdat de club de eerste seizoenen niet bovenin de eerste divisie speelde en later wel neem ik elk seizoen twee andere ploegen om te vergelijken. Daarbij gaat het om de ploeg die 1 plaats boven Heracles is geëindigd en 1 ploeg die 1 plaats onder Heracles is geëindigd.
Dat zijn Cambuur en Telstar(2001/2002), Helmond Sport en Den Bosch(2002/2003) voor het kunstgras. Die behaalden 101 punten thuis van de totaal 220.
101/220= 0,459
De ploegen die concurreerden met Heracles na het invoeren van kunstgras in Almelo waren Sparta en Helmond (2003/2004), Sparta en VVV (2004/2005).
136/270= 0,504
0,504>0,459 = 0,045
De vergelijkbare ploegen zijn ook beter gaan presteren in uitduels. De verbetering is echter niet meer dan die van Heracles, 4,5% tegenover 4,9% van Heracles. Daarnaast bleef Heracles de ploeg die ook na het invoeren van kunstgras het hoogste percentage van de punten behaalde in uitwedstrijden.
52,1% tegenover 50,4% van de vergelijkbare ploegen.
Hieruit blijkt dat Heracles slechter is gaan presteren in thuisduels sinds er kunstgras ligt. Ook FC Zwolle is slechter gaan presteren in eigen huis sinds het kunstgras.
In de seizoenen 2005/2006 en 2006/2007 behaalden ze 41,5% van de punten in uitduels. Daarna legden ze kunstgras neer in het nieuwe stadion en behaalden ze in de seizoenen 2007/2008 en 2008/2009 gemiddeld 42,3% van de punten in uitduels. Een verbetering, net als bij Heracles.
De conclusie dat kunstgras een garantie is voor succes is niet bewezen, en zeker niet uit het karige onderzoek dat gepresenteerd is door meneer van den Velde. Een iets uitgebreider onderzoek leert namelijk dat het helemaal niet te bewijzen is dat kunstgras een statistisch significant voordeel bewerkstelligt voor de clubs die zo'n mat in het eigen stadion hebben liggen.
Graag zou ik uw reactie hierop krijgen. Niet alleen staan er fouten in het zogenaamde onderzoek van meneer van den Velde, ook is het onderzoek niet breed genoeg om een algehele conclusie over kunstgras te kunnen trekken.
Wat triest weer.quote:Als Heracles-doelman Martin Pieckenhagen met een charmante glimlach het spel vertraagt, wijst Wiedemeijer gedecideerd op zijn horloge om aan te geven dat hij zich niet laat ringeloren. Uiteindelijk komt hij tot precies 3 toegevoegde minuten; precies het aantal dat staat voor de zes uitgevoerde wissels. Vier of vijf minuten krijgt de thuisclub feitelijk cadeau.
Nee inderdaad, dan zouden we standaard 23 minuten erbij krijgenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:38 schreef Madhouse11 het volgende:
Dat gezeik inderdaad, gewoon een goede prestatie van Heracles.
Over de extra tijd die wordt bijgeteld verbaas ik me al jaren. Klopt vaak niets van.
Eat that mr Taco. Mooi wark HAFC.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 00:34 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Eigenlijk had ik er nog iets meer over Zwolle en Volendam bij moeten zetten, maarja het is maar de vraag of ze het lezen en de kans dat ze er wat mee doen is al helemaal klein.
Ze zijn natuurlijk te laf om te reageren, of de heer Johan moet er vanmiddag in zijn programmaatje nog over beginnen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:25 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Eat that mr Taco. Mooi wark HAFC.
Dat doet Johan niet als ik tenminste af ga op eerdere afleveringen van 'Beste Johan', die maakt je eerder uit voor zeurende provinciaal om zelf bij het grote publiek te scoren. Als er een reactie komt dat zal die van Taco zelf komen denk ik.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:12 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Ze zijn natuurlijk te laf om te reageren, of de heer Johan moet er vanmiddag in zijn programmaatje nog over beginnen.
Als ze nog weer eens over kunstgras reageren dan stuur ik het gewoon nog een keer!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:36 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat doet Johan niet als ik tenminste af ga op eerdere afleveringen van 'Beste Johan', die maakt je eerder uit voor zeurende provinciaal om zelf bij het grote publiek te scoren. Als er een reactie komt dat zal die van Taco zelf komen denk ik.
nou ik pleit er ook al jaren voor. het is gebleken dat een gemiddelde wedstrijd ongeveer 60 minuten pure speeltijd heeft. stel dat dan in als vaste waarde. dan zijn wedstrijden natuurlijk veel eerlijkerquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:56 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Nee inderdaad, dan zouden we standaard 23 minuten erbij krijgen
Ik pleit overigens ook al jaren voor zuivere speeltijd, maar heb nog nooit medestand gekregen hierin.
Ook geen Fledderus dus, ben benieuwd naar Qays of Jallo.quote:‘Je moet leven in het heden’
ALMELO - Heracles Almelo gaat zondag op bezoek bij NAC Breda. Na de knappe seizoenstart tegen AZ (3-2), wederom een lastige tegenstander. Twentesport blikt met trainer Gertjan Verbeek (foto) vooruit op het duel.
Wat kan een trainer, in aanloop naar de uitwedstrijd tegen NAC, met een overwinning op de landskampioen? Het antwoord van Verbeek is helder. ‘Dat moet je snel vergeten. Er gebeurden goede dingen in die wedstrijd, maar ook minder goede dingen. Nu spelen we tegen NAC en dat is weer een andere wedstrijd. Je moet leven in het heden, en niet in het verleden.’
In Breda zal er, na een straf van de KNVB voor wangedrag van NAC-supporters, geen publiek aanwezig zijn. Van NAC verwacht Verbeek een ploeg die het initiatief neemt, en dus ook voor een overwinning zal gaan. ‘Dat er geen publiek is, is vervelend voor NAC. Maar zij hebben geroutineerde jongens die zich daardoor niet af moeten leiden. Wij zijn goed gestart, maar zij hebben al een aantal goede wedstrijden gespeeld, ook in de Uefa Cup. Dus zij weten waar ze staan, meer dan wij. Ik verwacht van NAC dat ze proberen initiatief te nemen en voor de winst gaan. Wij spelen gewoon ons eigen spel, en dan kunnen wij ook van NAC winnen.’
Heracles kan in Breda mogelijk geen beroep doen op Mark-Jan Fledderus en Birger Maertens, beiden hebben te kampen met een liesblessure. Maertens is langer uitgeschakeld,maar ook van Fledderus is nog niet zeker of hij er zondag bij zal zijn. Toch zal Verbeek op zoek gaan naar een andere oplossing. ‘Ik ben geen trainer die tot zondag gaat wachten of iemand kan spelen. Ik kan me beter richten op de spelers die ik wel tot m’n beschikking hebt. Ik weet nog niet wie er voor hen in de plaats spelen, daar moet ik nog even over nadenken. We hebben niet zo’n brede selectie, dus ik heb niet zoveel keuze. Maar het klopt wel ja, als je twee basisspelers mist die beiden een goede wedstrijd tegen AZ hebben gespeeld, is dat wel een aderlating.’
Verbeek had afgelopen week Samuel Armanteros op proef, een linksbenige 19-jarige spits van sc Heerenveen. Volgens de trainer was Heracles daar niet specifiek naar op zoek, maar deed er zich een buitenkansje voor. ‘Die jongen ken ik nog uit mijn tijd bij Heerenveen. Hij vroeg of hij bij ons op stage mocht komen, en dat is van beide kanten goed bevallen. De prioriteit ligt bij een aanvallende middenvelder en een linksback, maar daar wordt nog druk aan gewerkt. Armanteros was een buitenkansje dat zich voordeed.’
Laat maar wegblijven.quote:Jeffrey Sarpong in belangstelling Heracles.
Jeffrey Sarpong komt dit seizoen niet in het plaatje van de nieuwe Ajax-trainer Martin Jol voor.
De aanvallende middenvelder mag verhuurd worden om meer aan het spelen te komen in een eerste elftal van een eredivieteam.
Heracles Almelo en Willem 2 willen de speler graag voor 1 jaar huren.
Maar ook Real Zaragoza haast op de jonge Ajacied.
Hoe de aanvallende middenvelder zelf tegenover een verhuur staat is niet duidelijk.
Bron: Ajaxinside
Wijzijnheracles.nl
Denk dat we weinig keus hebben als we nog een '10' willen binnenhalen. Als die Klimavicius al te duur isquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:22 schreef Blawh het volgende:
Laat die ook maar wegblijven, zit niet op jeugdspelers te wachten.
Te duur volgens FC Update. Volgens TCT kwamen club en speler en financieel niet uit, dat hoeft niet automatisch te betekenen dat Heracles het geld niet heeft.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:25 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Denk dat we weinig keus hebben als we nog een '10' willen binnenhalen. Als die Klimavicius al te duur is
GGG misschien alsnog? Of Sjoefsjoef Hersi/
Beide lijken me alleen haalbaar als de vraagprijs zakt.
Maar zonder een nieuwe tien zie ik het ook niet goed komen eigenlijk, ondanks dat Willie het goed deed vorige week. Boakye en Schilder waren destijds prima huurlingen, net als Friend, Lakic en GGG.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:40 schreef Blawh het volgende:
[..]
Te duur volgens FC Update. Volgens TCT kwamen club en speler en financieel niet uit, dat hoeft niet automatisch te betekenen dat Heracles het geld niet heeft.
Geen idee waarom, maar ik heb het wel een beetje gehad met die huurlingen. Van Heerenveen ok, maar van Ajax zijn een beetje van de kutjes heb ik het idee. Een Martina die denkt bij Ajax nog aan de bak te komen, Siem de Jong idem. Dan is er al iets mis met je zelfreflectie.
Ik wou het niet zeggenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:53 schreef Blawh het volgende:
Ik verwacht ook gewoon een nederlaag.
Volgens de statistieken zijn wij namelijk de enige ploeg die amper uitwedstrijd weet te winnen.
Simpel gedacht. Sarpong is een klasse beter dan wat jullie nou hebben lopen. Voor De Jong en Van der Heijden geldt hetzelfde.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:22 schreef Blawh het volgende:
Laat die ook maar wegblijven, zit niet op jeugdspelers te wachten.
Vervolgens komen ze tekort bij Ajax en hebben we ze eredivisie ervaring gegeven voor subtoppers, clubs waar wel zelf bij willen aansluiten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:16 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Simpel gedacht. Sarpong is een klasse beter dan wat jullie nou hebben lopen. Voor De Jong en Van der Heijden geldt hetzelfde.
Volgens mij is elke kwaliteitsinjectie die jullie nu kunnen gebruiken welkom. Bovendien zijn dit drie jongens waarvan je niet bij voorbaat kunt zeggen dat ze tekort komen voor Ajax.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:20 schreef Blawh het volgende:
[..]
Vervolgens komen ze tekort bij Ajax en hebben we ze eredivisie ervaring gegeven voor subtoppers, clubs waar wel zelf bij willen aansluiten.
quote:Heracles Almelo gaat zondag op bezoek bij angstgegner NAC Breda. De Almeloërs wonnen nog nooit een Eredivisieduel in Breda. Zeven pogingen mondden tot dusverre uit in drie gelijke spelen en vier nederlagen. Heracles scoorde in die duels pas vier keer.
En als we op voorsprong komen is die overwinning een stuk dichterbij aldus onze huidige trainer!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:20 schreef Blawh het volgende:
Die overwinning komt natuurlijk steeds dichterbij, om maar een wijsheid van Heerkes te gebruiken.
Daar kun je niet omheenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:24 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
En als we op voorsprong komen is die overwinning een stuk dichterbij aldus onze huidige trainer!
Aldus HAFC.quote:De interesse van Heracles in Jeffrey Sarpong blijkt uit de lucht gegrepen. Heracles blijft op zoek naar een nummer 10, die dus niet ingevuld zal worden door de Ajaxied.
Ik denk dat die 3 jongens wel wat toe kunnen voegen aan jullie selectie. Je kan e rvan profiteren en dat gunnen we een club als Heracles van harte. Ajax profiteert er weer van door de speelminuten die Heracles ze geeft. Voor beiden dus een win-win.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:20 schreef Blawh het volgende:
[..]
Vervolgens komen ze tekort bij Ajax en hebben we ze eredivisie ervaring gegeven voor subtoppers, clubs waar wel zelf bij willen aansluiten.
Moet haast wel inderdaad. Hopelijk is de club nog altijd bezig met een structurele oplossing ipv een tijdelijke.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:55 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Ze hebben even contact gehad met de club?
Op korte termijn wel ja. Maar het bestuur heeft juist sinds vorig jaar een stap gezet door te kiezen voor een selectie zonder contractspelers, alles wat op het veld staat was toen eigen kapitaal. Een huurspeler is dan voor 1 seizoen leuk en aardig, maar hij blokkeert wel de ontwikkeling van je eigen kapitaal. Daarom zie ik liever een aankoop of een eigen speler (Shayesteh bijv.), ook al is die wat minder.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:06 schreef Chadi het volgende:
Ik denk dat die 3 jongens wel wat toe kunnen voegen aan jullie selectie. Je kan e rvan profiteren en dat gunnen we een club als Heracles van harte. Ajax profiteert er weer van door de speelminuten die Heracles ze geeft. Voor beiden dus een win-win.
Uiteraard wel een kaart.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:36 schreef pfaf het volgende:
De nul achterin met Reekers in de basis is een klein wonder, wat mij betreft.
Jup.quote:Op zondag 9 augustus 2009 14:37 schreef Blawh het volgende:
vd Linden erg sterk ook, goede aanwist.
Looms speelde zowaar ook redelijk in een uitwedstrijd.
Daar istie al.quote:''Ik kan me voorstellen dat ploegen die concurrenten zijn van Heracles, dat die dat als competitievervalsing ervaren.''
quote:Kwame Quansah geselecteerd voor Ghana
Kwame Quansah is geselecteerd voor het nationale team van Ghana. De 26 jarige middenvelder van Heracles Almelo speelt komende woensdag met zijn vaderland tegen Zambia. Dit vrienschappelijke duel wordt afgewerkt in Londen.
Zou je denken inderdaad. Ik denk dat Quansah zo mee kan met Heerenveen, Groningen, Utrecht, NAC of misschien wel hoger. Maar gelukkig hebben ze allemaal poep in hun ogenquote:Op maandag 10 augustus 2009 10:16 schreef Blawh het volgende:
[..]
Als die maar niet geblesseerd raakt of zich nog nadrukkelijker in de kijker speelt. Zou een ramp zijn wanneer hij deze maand nog zou vertrekken, grote clubs zouden toch een keer wakker moeten worden zou je denken.
Meen je dat nou? Ik zie Dost alleen maar voor iedere bal te laat komen, niet snappen wat zijn mede-spelers willen en dramatisch tegen ballen aan koppen. Ja, kopduels won hij, maar dat mag ook wel als je reus bent. De enige grote kans die hij namens Heracles kreeg, kopte hij recht in de handjes van Ten Rouwelaar.quote:
Ik zie Heracles ook wel winnen. Verbeek kent de zwaktes: gewoon vroeg en fel druk zetten op de verdediging/opbouw. Vervolgens gaat het stadion er achter staan en komen er genoeg krachten vrij om dat druk zetten lang vol te houden. Tenzij Feyenoord weer zo lucky is als voorgaande twee wedstrijden, valt er dan heus wel een goal of twee.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:27 schreef Blawh het volgende:
Volgens Derksen winnen we van Feyenoord, Verbeek zou uitzijn op wraak en ook het kunstgras werd uiteraard even genoemd. Hopelijk heeft hij het bij het rechte eind.
Over de backs kunnen jullie toeslaan, Breukers speelde tegen NAC weer alles behalve solide en bij Looms blijft het iedere week hopen dat hij boven zichzelf uit weet te stijgen. Weet daarom niet of het verstandig is om echt vol druk te spelen, kan ook kamikaze zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:38 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik zie Heracles ook wel winnen. Verbeek kent de zwaktes: gewoon vroeg en fel druk zetten op de verdediging/opbouw. Vervolgens gaat het stadion er achter staan en komen er genoeg krachten vrij om dat druk zetten lang vol te houden. Tenzij Feyenoord weer zo lucky is als voorgaande twee wedstrijden, valt er dan heus wel een goal of twee.
Inderdaad, AZ-thuis en NAC-uit zijn normaal gesproken niet de twee duels waarin je verwacht dat Heracles 4 punten pakt, goede prestatie dus!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
4 uit 2. Dat had denk ik niemand vooraf verwacht. Top dus!
Zondag die gasten afmaken
Ben benieuwd, aanvallende middenvelder?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:37 schreef dndiek het volgende:
Gisteren was Verbeek bij Jong PSV - Jong Schalke 04. Hij zou met de voorzitter hebben zitten bellen over Zhou Haibin.
Hoogma en Verbeek hadden gisteren ook een afspraak, misschien dat ze naar die wedstrijd gingen. Verbeek ging er zelfs eerder voor weg bij de training.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:37 schreef dndiek het volgende:
Gisteren was Verbeek bij Jong PSV - Jong Schalke 04. Hij zou met de voorzitter hebben zitten bellen over Zhou Haibin.
Er is toch wel wat beters bij AZ, Ajax of PSV wat naar Heracles kan dan die Chinees?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:37 schreef dndiek het volgende:
Ik zeg Ten Cate, Kunstgras en China.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Er is toch wel wat beters bij AZ, Ajax of PSV wat naar Heracles kan dan die Chinees?
Agree. Dost is nog geen goalgetter, maar wel erg nuttig. Tegen AZ al betrokken bij alle goals en tegen NAC alles behalve slecht tegen een beer als Zwaanswijk. Zal leuk zijn als hij een goaltje maakt tegen Feyenoord, zal hem nog meer vertrouwen moeten geven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:14 schreef Damzkieee het volgende:
Oh, en Zapper: ik vond dat Dost knetterhard gewerkt heeft zondag, en een aantal prima kansen heeft gecreëerd, die niet allemaal even makkelijk waren. Vergeet niet dat deze jongen nog zeer jong is he? Ik ben wel benieuwd wie jij diepe spits zou willen zien, want ik vind Schulmeister ook nog niet echt denderend.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:35 schreef Damzkieee het volgende:
Hij won gisteren wel 2x het afwerk-spel
Hilarisch om te zien hoe Willie keept trouwens, die kan zo in de goal.
Gouden grap was overigens van Birger
Quansah was uitgebreid gefeliciteerd met zijn uitverkiezing voor Ghana. Toen hij naar binnen ging riep Birger: "Zie je na de winterstop Kwame!"
Zou wel gaaf zijn zeg, Kwame op het WK.quote:The Black Stars top Group Four, five points clear of nearest rivals Mali.
Echt wel!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:01 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zou wel gaaf zijn zeg, Kwame op het WK.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:58 schreef Blawh het volgende:
[..]
![]()
Birger aparte training neem ik aan?
Ohohoh.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:52 schreef Damzkieee het volgende:
[..]beetje balletje overschieten.
Fledderus kwam helemaal niet buiten, en v.d. Linden had denk ik ook last, trainde niet mee.
Dan zal het wel aan mij liggen, want ik heb hem niets positiefs zien doen. Kansen creëren kan ik me ook niet herinneren, ze krijgen wel en ze om zeep helpen ook. Maar inderdaad, nog jong en dus nog tijd zat om een waardige speler te worden. Hij mag ook best blijven staan van mij hoor, maar laat hem eindelijk eens kansen gaan benutten...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:14 schreef Damzkieee het volgende:
Oh, en Zapper: ik vond dat Dost knetterhard gewerkt heeft zondag, en een aantal prima kansen heeft gecreëerd, die niet allemaal even makkelijk waren. Vergeet niet dat deze jongen nog zeer jong is he? Ik ben wel benieuwd wie jij diepe spits zou willen zien, want ik vind Schulmeister ook nog niet echt denderend.
Lang leve de crisis!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:01 schreef Damzkieee het volgende:
Dat ben ik wel met je eens. het benutten van kansen. Echter, Dost speelt een ander spel dan een type Makaay/Huntelaar. Dost combineert de 10 positie met spits, kan me herinneren dat hij bij Emmen ook op 10 heeft gespeeld. Hij speelt veel in dienst van het elftal en fungeert mijns inziens goed als aanspeelpunt voorin. Het afmaken laten we wel aan Everton over.
Ik heb trouwens al een tijdje niets over Hersi gehoord, zou het dan toch?
Hij wilde toch wachten op een buitenlandse club? Voorlopig hebben die zich nog niet gemeld.
Haha, John in de spits. Hulde!quote:Jong Heracles Almelo haalt uit tegen FC Zutphen
Jong Heracles Almelo heeft een oefenwedstrijd tegen FC Zutphen met ruime cijfers gewonnen. De eersteklasser werd met 1-8 opgerold.
René Kolmschot kon voor dit duel net een elftal op de been brengen. Naast doelman Dennis Telgenkamp zat ook John Stegeman als wissel op de bank. De assistent-trainer mocht aan het einde van de eerste helft aan de bak toen Paddy John met een blessure moest afhaken. Enkele minuten na de rust stond Stegeman op de goede plek om een voorzet van Mike te Wierik binnen te tikken.
Heracles Almelo leidde op dat moment reeds met 0-2 dankzij de doelpunten van Faysal Shayesteh en Erwin Nieuwboer. FC Zutphen probeerde waar mogelijk mee te voetballen en kwam nog een keer terug in de wedstrijd door een treffer van Marciano Mengerink.
De formatie zou door de doelpunten van Darl Douglas en Vojtech Schulmeister uitlopen naar een afgetekende zege. Douglas scoorde drie keer met een schot van (enige) afstand en Schulmeister trof doel met een kopbal en slaagde er een keer in om de keeper met succes uit te spelen.
FC Zutphen – Jong Heracles Almelo 1-8 (0-2)
Faysal Shayesteh 0-1, Erwin Nieuwboer 0-2, John Stegeman 0-3, Marciano Mengerink 1-3, Darl Douglas 1-4, Darl Douglas 1-5, Vojtech Schulmeister 1-6, Vojtech Schulmeister 1-7, Darl Douglas 1-8.
Opstelling: Maikel Kampjes (46.Dennis Telgenkamp), Mike te Wierik, Dennis Rosink, Gaby Jallo, Mehmet Karip, Faysal Shayesteh, Resit Schuurman, Erwin Nieuwboer, Darl Douglas, Vojtech Schulmeister en Paddy John (40.John Stegeman).
Dost speelt dit seizoen echt prima. Als spits krijg je echter altijd kritiek als je niet scoort, terecht danwel onterecht. Mocht hij maar genoeg vertrouwen krijgen, dan gaat hij die ballen er echt wel inschieten en dan hebben jullie echt een goede spits aan die jongen. Een van de beste kaatsers in de eredivisie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:33 schreef Blawh het volgende:
[..]
Agree. Dost is nog geen goalgetter, maar wel erg nuttig. Tegen AZ al betrokken bij alle goals en tegen NAC alles behalve slecht tegen een beer als Zwaanswijk. Zal leuk zijn als hij een goaltje maakt tegen Feyenoord, zal hem nog meer vertrouwen moeten geven.
En weer Faysal erbijquote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:23 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Haha, John in de spits. Hulde!
Zo lang is hij niet volgens mij, ongeveer evengroot als Reekers dacht ik.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:32 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Die Mike te Wierik, is dat die lange van FC Twente A1?
Of heette die man anders? Viel Blawh en mij zeer positief op in de oefenwedstrijd van de beloften tegen schopspor.
Niet serieus nemen, die mensen hebben er geen verstand van. Na 1 training kun je al zien dat Schulmeister een goede spits is voor de goal maar voetballend veel minder is dan Dost.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 10:10 schreef Blawh het volgende:
Snap overigens niet dat er mensen zijn (op hafc) die Schulmeister voetballend beter vinden dan Dost.
Mwoah, dan hebben we het toch over iemand anders denk ikquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:22 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Zo lang is hij niet volgens mij, ongeveer evengroot als Reekers dacht ik.
Speelde rechts-centraal achterin tegen Kasimpassa.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:21 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Mwoah, dan hebben we het toch over iemand anders denk ik
quote:ALMELO - Mark Jan Fledderus heeft woensdagmiddag de veldtraining in het Polman Stadion onderbroken omdat hij nog steeds te veel last heeft van zijn liesblessure. Hij vervolgde de training in de sportschool. "Ik heb nog steeds pijn. De blessure achtervolgt me. Ik moet honderd procent kunnen gaan en zo ver ben ik nog niet", aldus de middenvelder.
Birger Maertens daarentegen is op de weg terug. De Belg, die ook worstelt met liesproblemen, trainde woensdag voluit mee. Volgens trainer Gertjan Verbeek wil Maertens de wedstrijd zondagmiddag tegen Feyenoord halen.
Nieuwe spits. Nu hebben er wel genoeg. Kan Bas Dost op 10quote:Armenteros mag in Almelo zijn talent laten zien
Geschreven op donderdag, 13 augustus om 17:16
Samuel Armenteros heeft emplooi gevonden in Twente. De negentienjarige aanvaller kreeg al eerder te horen dat hij indruk heeft gemaakt op de technische leiding van Heracles Almelo, en zag dat donderdag beloond worden in de vorm van een éénjarig contract. De Zweed zal zich allereerst via de beloften verder moeten bewijzen. “Samuel is een talentvolle aanvaller die zijn kwaliteiten in Jong Heracles Almelo mag laten zien”, zegt trainer Gertjan Verbeek op de website van de Tukkers. Via het tweede elftal moet hij dan de kans pakken om door te stromen. “Heracles Almelo staat bekend om het gegeven dat jonge spelers kansen krijgen, dus daar liggen ook voor Samuel mogelijkheden", weet Verbeek.
Armenteros, die tot vandaag in dienst was bij SC Heerenveen, kwam in het verleden uit voor het nationale elftal van Zweden onder-16, maar wist in het Abe Lenstra Stadion nooit echt door te breken. De Friezen werkten daarom mee aan een vertrek van de jonge Scandinaviër naar het Polman Stadion.
quote:Heracles kan het duel met de Rotterdammers waarschijnlijk aanvangen met een fitte selectie. Dit betekent dat Birger Maertens en Mark-Jan Fledderus op tijd hesteld zijn voor het treffen in Almelo. Beiden kampten afgelopen week met blessures.
Jaja 'op tijd fit' dat hebben we eerder gehoord. Hopelijk blijkt het na het weekend nog steeds zo te zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:12 schreef Blawh het volgende:
Zowaar een medium waar men zich niet laat leiden door die algemeen heersende opinie.
[..]
Feyenoord meer kansen? Sorry dan heb ik een hele andere wedstrijd gezien.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Jammer, maar helaas.
Feyenoord had net iets meer kansen, wat dus resulteerde op een 1-0 overwinning voor hun...
Achja was ook wel duidelijk 3 meter buiten spel..quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:58 schreef Zapper het volgende:
Vergeten te quoten
Overigens weet ik nu ook weer waarom ik de samenvattingen van de NOS altijd oversla. Vanavond gekeken voor de topper, maar ons afgekeurde doelpunt hebben ze niet eens laten zien
Jah iddquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:40 schreef Blawh het volgende:
Waar is Studio Voetbal nou weer mee bezig?Heracles bashprogramma geworden.
Biseswar zou de hele wedstrijd voor alles en nog wat zijn uitgescholden, en ook zijn moeder. Ik heb iets van 3 minuten spreekkoren gehoord nadat hij Maertens een oor aan probeerde te naaien.
Inderdaad. Bij lange na niet zo schandalig als het gedrag van Biseswar ten opzichte Heracles destijds.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:41 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Jah idd![]()
Was echt maar heel eventjes
Wat deed die dan ook alweer?quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:47 schreef Blawh het volgende:
[..]
Inderdaad. Bij lange na niet schandalig als het gedrag van Biseswar ten opzichte Heracles destijds.
Gewoon een gebrek aan motivatie. Totaal geen inzet en regelmatig te laat op trainingen, geen discipline.quote:
Tot zeker 3-4 keer toe; Biseswar hoerenjong. Lekker out-dated topic trouwens.. Kan me de laatste keer dat Heracles punten pakte niet eens meer herrinerenquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:40 schreef Blawh het volgende:
Waar was Studio Voetbal nou weer mee bezig?Heracles bashprogramma geworden.
Biseswar zou de hele wedstrijd voor alles en nog wat zijn uitgescholden, en ook zijn moeder. Ik heb iets van 3 minuten spreekkoren gehoord nadat hij Maertens een oor aan probeerde te naaien.
Was dat die 3-0 winst van jullie, die vergeet ik ook niet weerquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:50 schreef Blawh het volgende:
[..]
Gewoon een gebrek aan motivatie. Totaal geen inzet en regelmatig te laat op trainingen, geen discipline.
Zal zijn invalbeurt tegen Twente echter nooit vergeten.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:51 schreef RowanF1 het volgende:
[..]
Tot zeker 3-4 keer toe; Biseswar hoerenjong. Lekker out-dated topic trouwens.. Kan me de laatste keer dat Heracles punten pakte niet eens meer herrineren
Toen Michalke idd een jaar uit de roulatie wasquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:53 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Was dat die 3-0 winst van jullie, die vergeet ik ook niet weer![]()
Wilkshire met een karate trap in zijn eerste wedstrijd
Dan heb je meer gehoord dan mij.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:51 schreef RowanF1 het volgende:
Tot zeker 3-4 keer toe; Biseswar hoerenjong.
Klopt, we hebben er al 4.quote:Lekker out-dated topic trouwens..
je wilt zeggen dat het niet 4 keer geroepen is of wat?quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:55 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dan heb je meer gehoord dan mij.
[..]
Klopt, we hebben er al 4.
Het is maximaal 3 minuten geroepen, niet de gehele wedstrijd zoals Hugo doet voorkomen en het was ook bij lange na niet zo schandalig als Jack ons wilde doen geloven.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:59 schreef maickeltje het volgende:
[..]
je wilt zeggen dat het niet 4 keer geroepen is of wat?
Nee oke omdat je zegt 3 a 4 keer, maar het is wel 3 minuten geroepen biseswar hoerenjonk.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:03 schreef Blawh het volgende:
[..]
Het is maximaal 3 minuten geroepen, niet de gehele wedstrijd zoals Hugo doet voorkomen en het was ook bij lange na niet zo schandalig als Jack ons wilde doen geloven.
Je gaat geen spelers of ex-spelers uitschelden bij een overtreding.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:55 schreef Blawh het volgende:
Dan heb je meer gehoord dan mij.
Als ze er bij iedere club aandacht schenken aan een plukje scheldende mensen dan heb ik er geen problemen mee, maar Heracles wordt nu wederom overdreven gebashed voor iets wat zo goed als wekelijks ook elders in het land gebeurd. Ze blazen het enorm op.quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:04 schreef maickeltje het volgende:
[..]
Nee oke omdat je zegt 3 a 4 keer, maar het is wel 3 minuten geroepen biseswar hoerenjonk.
Eens. Genoeg mensen op de wachtlijsten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 08:50 schreef Zapper het volgende:
Biseswar werd inderdaad schandalig behandeld door het publiek, wat mij betreft wordt Q preventief geruimd. Hersenloze kindjes daar.
Inderdaad, al die kleine kinderen daarquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:19 schreef Blawh het volgende:
Schandalig? Het was niet massaal, kortdurig en na aanleiding van zijn schwalbe waarna hij Maertens nog probeerde te naaien ook.
Ik vond het reuzemee vallen. Hij had het geluk dat Heracles destijds een erg smalle selectie had, anders was het niet gebleven bij de 2x die hij uit de selectie werd gezet, dan had hij in januari al een enkeltje Rotterdam gehad.
Neemt niet weg dat een preventieve ruiming van Q niet verkeerd zou zijn. Denk dat 90% dat toe zou juichen.
Had er hier vorige week een gezien met ADO en Spartaquote:Op maandag 17 augustus 2009 00:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Deze auto stond vanmiddag voor ons huis, deze combinatie had ik nog niet eerder gezien![]()
[ afbeelding ]
2 teams op 1 kussen, daar slaapt een hooligan tussenquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:03 schreef Dynastic het volgende:
[..]
Had er hier vorige week een gezien met ADO en Sparta![]()
Het was kortdurig, maar het herhaalde zich wel. Nu weet ik wel dat er vanuit Q geen enkel intellect valt te verwachten, maar zo omgaan met een oud-speler doe je niet. En al helemaal niet met apengeluiden en andere verwensingen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:19 schreef Blawh het volgende:
Schandalig? Het was niet massaal, kortdurig en na aanleiding van zijn schwalbe waarna hij Maertens nog probeerde te naaien ook.
Ik schaamde me dood toen ik het hoorde.quote:Op maandag 17 augustus 2009 18:05 schreef Zapper het volgende:
[..]
Het was kortdurig, maar het herhaalde zich wel. Nu weet ik wel dat er vanuit Q geen enkel intellect valt te verwachten, maar zo omgaan met een oud-speler doe je niet. En al helemaal niet met apengeluiden en andere verwensingen.
Ik dacht overigens dat de club dat tuig van de trappen zou halen, maar daar komt dus ook niets van terecht
Is dit serieus? Wat een onzin zeg, klein spreekkoortje. Nou en? We zijn toch geen koorknapen zeg.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:40 schreef Blawh het volgende:
Waar was Studio Voetbal nou weer mee bezig?Heracles bashprogramma geworden.
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-554619/quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:36 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Is dit serieus? Wat een onzin zeg, klein spreekkoortje. Nou en? We zijn toch geen koorknapen zeg.
Het slaat ergens ook nergens op, vorig jaar vonden ze Volendam geweldig en schattig en weet ik het, en je hoorde ze nooit over kunstgras. Maar als jullie enig succes hebben dan komt het weer door het kunstgras..quote:Op maandag 17 augustus 2009 23:32 schreef Charles.Darwin het volgende:
Ach ja, ze moeten iets te zeiken hebben. Zeker te weinig ellebogen deze week.
Als je objectief kijkt dan zie je dat Heracles een laagvlieger is die tenminste probeert te voetballen en zich niet beperkt tot anti-voetbal zoals ik het bijvoorbeeld bij Roda en ADO zie. En we blijven er ook dit jaar weer gewoon in, dus ook volgend jaar mag er weer lekker gezeken worden over kunstgras, spreekkoren (die ik overal hoor, want overal zitten er groepjes domme sukkels op de tribune) en weet ik niet wat nog meer.
Mij maakt het niet uit, een beetje ongestaafde kritiek kunnen we wel tegen!
Ik gok dat hij over 2 dagen weer in Denemarken isquote:
We hebben ook wel wat aan Hoogma te danken hoor, zie oa Pieckenhagenquote:
Pieckenhagen? Rob Maas?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:12 schreef Zapper het volgende:
Noem een speler van de laatste vier jaar en je hebt me overtuigd
Ja, dat (het opzetten van de scouting) heeft hij ook zo goed gedaan bij Feijenoord.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:21 schreef Blawh het volgende:
Zou het niks voor Peter Bosz zijn om (todat hij zijn gewenste baan als trainer heeft gevonden) het scoutingsbeleid een beetje op poten te zetten? Die man heeft natuurlijk wel een aardig netwerk en de nodige ervaring in het voetbalwereldje. Zou daarnaast ook als klankbord/ ondersteuning kunnen fungeren voor Hoogma en Verbeek, kan Smit het tijdelijk ook een beetje rustiger aandoen.
Liep jij ook niet in jubelstemming rond toen Makaay, Hofland, De Cler en van Bronckhorst de helicopter uit kwamen wandelen? Of 1 van de 55.000 die Verbeek de perfecte coach vond voor Feyenoord?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 16:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Ja, dat (het opzetten van de scouting) heeft hij ook zo goed gedaan bij Feijenoord.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:04 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zie Wuytens, Hirayama, Quansah, Klavan en ook Ruiz had hij er graag bijgehaald. Spelers die stuk voor stuk niet zouden misstaan bij Feyenoord.
Jaar daarvoor vond Smit 70.000 teveel voor De Zeeuw.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 21:56 schreef Zapper het volgende:
Bosz had ook De Zeeuw bijna bij Heracles gekregen, totdat Van Gaal kwam. Bosz is bij Heracles gewoon een held.
En Hirayama had ik nog maar wat graag zien spelen bij ons, stukker beter dan Dost.
Leonard was een lachertje inderdaad, net als het salaris van Landzaat. Lee was uiterst riskant gezien zijn vorige ervaringen in Europa, maar schijnt wel goed te kunnen ballen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:35 schreef Kopbal het volgende:
Bosz heeft ook de toppertjes Leonard, Lee en Kolkka gescout. Echt een oogje heeft 'ie ervoor inderdaad.
Zolang hij niks heeft kan hij toch mooi bij ons aan de slag? Bij zo'n kleine organisatie zou het niet heel erg veel tijd hoeven te kosten om een aantal punten tov de scouting te verbeteren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:21 schreef Blawh het volgende:
Zou het niks voor Peter Bosz zijn om (todat hij zijn gewenste baan als trainer heeft gevonden) het scoutingsbeleid een beetje op poten te zetten?
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:30 schreef Blawh het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_3_scharen_maken.htm
Geniaal moment, ook precies voor het uitvak.
Een actie vanuit stilstand kan best rendement hebben natuurlijk, zeker als je meer startsnelheid hebt dan je tegenstander.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:33 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
Acties moeten rendement hebben, een paar scharen in stilstand zijn totaal zinloos.
Een actie wel, maar wat schijnbewegingen in die positie niet. Maargoed, genoeg daarover. Iemand al wat van onze proefspeler gezien?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:35 schreef Blawh het volgende:
[..]
Een actie vanuit stilstand kan best rendement hebben natuurlijk, zeker als je meer startsnelheid hebt dan je tegenstander.
ben vandaag op de training geweest en ik vond hem niet verkeerd spelen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:33 schreef HAFC-Nijverdal het volgende:
[..]
Een actie wel, maar wat schijnbewegingen in die positie niet. Maargoed, genoeg daarover. Iemand al wat van onze proefspeler gezien?
We hebben een nieuwe fokker hier op t Heracles gedeelte ?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:06 schreef hafc het volgende:
[..]
ben vandaag op de training geweest en ik vond hem niet verkeerd spelen.
was balsterk en scoorde ook nog. je kon altijd de bal kwijt bij hem en dat terwijl hij birger in de rug had.
Vanavond maar even kijken dan.quote:Uhrin, een geboren Slowaak maar al sinds zijn zestiende in Praag woonachtig, beschikt over een typische voormalige Oostblok-ploeg; degelijke defensie, volgepakt middenveld en een makkelijk scorende aanvaller. Mario Bozic en Jan Kozak vormen het sterke blok op het middenveld.
Hoe kom je aan de naam Kozak?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |