Die van mij mogen het niet eens kijken, ik zet wel oude videobanden op voor ze met alfred en dat soort leuke tekenfilms, en ze hebben er totaal geen moeite meequote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:07 schreef Crack_ het volgende:
Maar jouw kindjes zullen later ook zeggen "Waar is jetix en nickelodeon, dat waren nog eens tv programma's!"
Ik ben het eens met je klacht trouwens
Ik vind jou een hele goede papa !quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:09 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Die van mij mogen het niet eens kijken, ik zet wel oude videobanden op voor ze met alfred en dat soort leuke tekenfilms, en ze hebben er totaal geen moeite mee
Zijn ook leuke dvd boxen te koop, maar helaas niet alles.quote:
Daar had ik een nog een videoband vanquote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:17 schreef Mikieee het volgende:
[..]
Daar had ik een nog een videoband van
Hey hey Wickiequote:
Dat stukje geheugen van mijn hersenen heb ik zeker al vijftien jaar niet gebruikt, maar nu weer uit het stof gehaald.quote:
Snorkelsquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:25 schreef defabiman het volgende:
Of deze
How re-post..
maarja, blijft leuk
Bobby's world vond ik vroeger ook leukquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:26 schreef Crack_ het volgende:
Dit waren mijn favorieten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Barbapapa niet?!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:28 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Bobby's world vond ik vroeger ook leukdie andere twee ken ik niet
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:28 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Bobby's world vond ik vroeger ook leukdie andere twee ken ik niet
wat een toevalquote:
Nee, VR Troopers is van later... dat hoort bij die nieuwe generatie troep wat ze nu ook uitzenden.quote:
Niet te vergeten, GI Joe de tekenfilmsquote:
Ik dacht dat jij deze bedoeldequote:
JEUGDSENTIMENT!quote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:42 schreef Peter het volgende:
samurai pizza cats was toch ook van vroeger? en de transformers..
Ik denk dat ik dat niet keek als klein meisjequote:
U vraagt, wij draaien (toeteren?)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:34 schreef defabiman het volgende:
Der was nog iets met een kleine pinguin.... hoe heette dat ook al weer
Jaaaaaaa!quote:
ghehe, ik wel, maarjah ik was toen ook een jongetjequote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:43 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat niet keek als klein meisje
Held, ja deze ook veel gekeken..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:44 schreef Gabriel-Omar-Batistuta het volgende:
Nu niet meer dan ?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:44 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
ghehe, ik wel, maarjah ik was toen ook een jongetje
wow die is al oud, die herinner ik me nu pas weerquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:48 schreef Crack_ het volgende:
Shit, en deze ooook nog!
Het zijn er gewoon té veel!
omg dit was ik vergetenquote:
Maar wel heeel leukquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:49 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
wow die is al oud, die herinner ik me nu pas weer
hahahah en toen die afleveringen op waren gingen ze Spider-Woman uitzenden; die had spinnenwebben onder haar oksels!quote:
Nooit gezien volgens mij... waar was dat?quote:
Op usenet staan zequote:
Sorry hoor, maar dat was gewoon een geweldige seriequote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:54 schreef Noorseviking het volgende:
De laatste van mijn kant : Mijn favoriet aller tijden (qua intro dan)
En dan nu een bazenremixquote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:54 schreef Noorseviking het volgende:
Die keek iedereen in groep 3 op de basischoolquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:53 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Nooit gezien volgens mij... waar was dat?
Gekeken, geweldig met de mededeling (In Stereo)quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:54 schreef Noorseviking het volgende:
lol ik ben van 82quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:56 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Die keek iedereen in groep 3 op de basischool
Nouja, bijna iedereen dus
Ik dacht het zelfdequote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:58 schreef Kwaliteit het volgende:
Stormloop topic
Ik wil miljonair worden en een nostalgie kinderkanaal oprichten
Wie heeft heeft het telefoonummer van John de Mol?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:54 schreef dr.dunno het volgende:
nostalgiedraad
terechte klacht verder, die moderne tekenfilms zuigen monkeyballs, ik zorg wel dat mijn kinderen later naar tom & jerry kunnen kijken ipv 'het huis anubis', die stomme semi-japanse tekenfilmpjes of andere hersenverkazende kutzooi wat toch helemaal niet leuk is voor kinderen.
Ow noes, ik heb die shit ziek gekeken!quote:
gaaadverdamme da's precies die kutcartoonstyle die ik bedoel, nekschot voor de grondleggers ervanquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:59 schreef Noorseviking het volgende:
[..]
Dat komt omdat alles tegenwoordig niet meer creatief en ''ambachtelijk'' is,
Alles is nu gebaseerd op één soort stijl, de blokkige makkelijk te maken soort.
[ afbeelding ]
Het begon bij dit en nu is het op dieptepunt gekomen ...als je ziet wat er op het scherm komt tijdens het zappen.
NIET!!!!quote:
Haha ja ik ook, en ook altijd wanneer sinterklaas dan kwam enzoquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:01 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ow noes, ik heb die shit ziek gekeken!
moet je wel nagaan dat spongebob toch de betere is van deze tijdquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:01 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
gaaadverdamme da's precies die kutcartoonstyle die ik bedoel, nekschot voor de grondleggers ervan
Daar waren ze ooit eens mee bezig, maar verder niet veel meer van weer gehoord.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:58 schreef Kwaliteit het volgende:
Stormloop topic
Ik wil miljonair worden en een nostalgie kinderkanaal oprichten
Wie heeft heeft het telefoonummer van John de Mol?
woja dat was toen echt baasquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:02 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Haha ja ik ook, en ook altijd wanneer sinterklaas dan kwam enzo
Ik vind/vond bassie en adriaan echt niet leuk!quote:
hahahaha oja die's briljant, die draaiden ze bij ons op de basisschool (en ter vermaeck ook op de middelbare school) om pr0n uitleg te gevenquote:
Dat ziet er gewoon te druk uit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:59 schreef Noorseviking het volgende:
[..]
Dat komt omdat alles tegenwoordig niet meer creatief en ''ambachtelijk'' is,
Alles is nu gebaseerd op één soort stijl, de blokkige makkelijk te maken soort.
[ afbeelding ]
Het begon bij dit en nu is het op dieptepunt gekomen ...als je ziet wat er op het scherm komt tijdens het zappen.
Wat dat betreft was bassie & adriaan vroeger echt goed hoorquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:03 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik vind/vond bassie en adriaan echt niet leuk!
maar mn oma had niks anders, dus ik heb het wel heel veel gekeken
Hier ook, en iedereen lachten natuurlijkquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:03 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
hahahaha oja die's briljant, die draaiden ze bij ons op de basisschool (en ter vermaeck ook op de middelbare school) om pr0n uitleg te geven
Nou in mijn hoofdje nietquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:04 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Wat dat betreft was bassie & adriaan vroeger echt goed hoor
Slaap lekker!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:07 schreef FL_Freak het volgende:
Ik ga iig naar bed, dit topic is in mijn favorieten. Morgen maar eens kijken wat er nog meer is langsgekomen
okay truste voor straksquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:08 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Slaap lekker!![]()
Ik ga ook zo denk ik hoor!
Ik ken ze niet, maarrr misschien ben ik wel te jong! Dat kan ook nogquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:08 schreef Evertje het volgende:
Kent iemand deze nog?
Of ben ik gewoon te oud?
Haha, dat kan natuurlijk ookquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:09 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik ken ze niet, maarrr misschien ben ik wel te jong! Dat kan ook nog
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:10 schreef Evertje het volgende:
[..]
Haha, dat kan natuurlijk ook
Is de bereboot al langsgevaren?
Volgens mij niet!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:10 schreef Evertje het volgende:
[..]
Haha, dat kan natuurlijk ook
Is de bereboot al langsgevaren?
Ik denk dat hier nog genoet filmpjes staan voor je kindertjesquote:
zo knuffelig en roze!quote:
Ik ken ze!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:08 schreef Evertje het volgende:
Kent iemand deze nog?
Of ben ik gewoon te oud?
Bedoel je niet seabert? met die zeehondquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:34 schreef defabiman het volgende:
Gelukkigquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:19 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ken ze!Was al aan het zoeken of Super Ted er al tussen stond.
Hey die baron in jouw avatar is dat Adriaan? Want toen hij de baron speelde vond ik hem het engst van alle baronnen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:30 schreef Goofisch het volgende:
TS wilt het niet voor zijn kindere maar voor zichzelf terug
Ja ik ook..
Ik mis bassie en adriaan!
wahhahahhaa Karlssonquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:36 schreef DrDentz het volgende:
Kent iemand ook nog een stukje waarbij het ging om een jongen of een meisje op een kamer, en dat er opeens een gast met propellers op z'n rug door het raam komt vliegen. Op zijn buik heeft hij een knop en als je daar op drukt stijgt hij op, tegen het plafond aan.
Zo herkenbaarquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:45 schreef DrDentz het volgende:
Rare naam ook, Semafoor. Ik noemde hem Zeemanvoort.
En dan te bedenken...quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:45 schreef DrDentz het volgende:
Rare naam ook, Semafoor. Ik noemde hem Zeemanvoort.
quote:Semafoor
Met het semafooralfabet kun je berichten naar elkaar verzenden. Het is belangrijk dat zender en ontvanger vrij zicht naar elkaar toe hebben. Gebruik een verrekijker om te voorkomen dat je jezelf vergist. Als je een bericht verzend doe het dan langzaam, tel dan van "twee duizend en een" tot "twee duizend en twee". Als je het bericht ontvangt teken dan de armposities en lees het bericht later.
Anders lees je de hele thread even en zie je mijn bericht van 1:57quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:08 schreef Evertje het volgende:
Kent iemand deze nog?
Of ben ik gewoon te oud?
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:38 schreef Kriegel het volgende:
Tering.
Eens met de klacht hoor, maar dit topic BLIJFT ook gewoon maar terugkomen hè.
Mama calimero heeft het zeker met de buurman gedaan!quote:
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 04:45 schreef LinkseVriend het volgende:
Three little Ghosts. (Butter, Sally en Cutter)
Kan helaas de engels versie niet vinden.
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:07 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Goeie klacht, en bedankt voor het mij oud laten voelen.
Uit het rijtje "goede oude avonturenseries" heb ik er nog 1 die, imo, nog nooit overtroffen is:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:05 schreef Jan-Beton het volgende:
Geweldig allemaal. De meeste ken ik nog.
Hanna & Barbera waren inderdaad erg goed. Bassie en Adriaan kon me niet boeien. Het rare is dat ik nog wel 2 LP's heb liggen.
Ik vond deze ook erg goed:
Willem Tell (ik kan geen filmpje vinden, blijkbaar een spelfout?!)
The Munsters (oude versie):
The Munsters today (nieuwe versie):
De serie die (voor die tijd) erg goed was, was toch wel Captain Power and the soldiers of Future:
Ik baalde toen als een stekker dat deze serie niet meer uitgezonden mocht worden i.v.m. NL-ondertiteling (werd uitgezonden door SkyChannel).
Ga een echte opleiding doen. En jij vind de animatie va nu slechter? Wall-e,Up,Ice Age en veel anime zijn beter dan de tekenfilms en anime die ik in mijn jeugd voorgeschoteld kreeg. Sowieso OUD poster die hier huilie doenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:28 schreef vahmpcat het volgende:
En de kwaliteit van de animatie zelf gaat er ook niet echt op vooruit![sub] (ja daar erger ik me aan als animatie student! )
Sinds wanneer is Bassie en Adriaan gewelddadig ?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:56 schreef wakajawaka het volgende:
Alfred j. Kwak was idd leuk. Voor de rest keek ik vooral geweldadige shit. Ninja Turles,Power Rangers, Bassie en Adriaan, Bikes Bikermice from mars.
Ooit De Baron bezig gezien? En B-1 0 0 die altijd de boel op wilde blazen (heel lang geleden dat ik het gezien heb, kan ook Snelle Japie geweest zijn).quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:59 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Bassie en Adriaan gewelddadig ?
Houd even je onwetende bek dicht als je niet weet waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 10:58 schreef wakajawaka het volgende:
[..]
Ga een echte opleiding doen. En jij vind de animatie va nu slechter? Wall-e,Up,Ice Age en veel anime zijn beter dan de tekenfilms en anime die ik in mijn jeugd voorgeschoteld kreeg. Sowieso OUD poster die hier huilie doen
Had soms nachtmerries van die troll..quote:
Inderdaad. Dat terwijl je nu met behulp van computers een mooier resultaat zou kunnen behalen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:47 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Houd even je onwetende bek dicht als je niet weet waar je het over hebt.![]()
![]()
Ik heb het hier over de bagger die op zenders als jetix verschijnt van misschien paar frames maar per seconde zoals pokemon en meer slechte flash-shit. Dit topic ging daar ook toevallig over, series die vroeger op tv kwamen, en dan heb ik het niet over Wall-E, Ice Age, Up etc. En tegenwoordig komt er ook geen goede anime op tv trouwens, op Alfred J. Kwak na. (want jawel, dat is wel degelijk anime, net als Dommel)
Ik heb helemaal niets aan te merken op de manier waarop series zoals Alfred J. Kwak geanimeerd zijn, netjes genoeg frames, bewegingen die niet haperen, detail etc. En series zoals Niels Holgerson waren ook echt netjes geanimeerd vergeleken Totally Spies en meer van dat soort
quote:
De kwaliteit van de animatie heb ik het vooral over he, er zijn op verhaal kwaliteit bekeken zijn er inderdaad ergere dan die. Maar toch is de animatie echt goedkoop en slecht gedaanquote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:07 schreef Sk00p het volgende:
[..]
![]()
@vahmpcat
Juist Totally Spies is 1 van de weinig series die ik nu nog wel de moeite waard vond om naar te kijken.
De verhalen zijn soms wat raar.. dat geef ik toe, maar de serie zelf is zeker niet slecht te noemen.
Dat komt omdat Shin Chan uit Japan komt, en ze daar nog steeds redelijk trouw blijven aan de bestaande tekenstijlen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:42 schreef vahmpcat het volgende:
Chin-chan (hoe schrijf je dat ook weer?) was een paar jaar terug op de buis. Dat vond ik wel oke, niet al te slecht geanimeerd, enige vorm van originaliteit in het knuddige van het tekenen en de humor was droog.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:24 schreef Leatherneck het volgende:
Deze kan ik me ook nog herinneren:
EDIT: Noorseviking was me al voor
Word ook veel meer geld in animatie gestoken daar omdat het een van DE exportproducten is die ze hebben. En dus ook meer waarde aan hechten om een standaard hoog te houden. T'is triest dat veel Amerikaanse producties vooral daar lak aan hebben maar toch de buis weten te halen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:49 schreef classpc het volgende:
[..]
Dat komt omdat Shin Chan uit Japan komt, en ze daar nog steeds redelijk trouw blijven aan de bestaande tekenstijlen.
Volgens mij komt Shin Chan ook uit dezelfde studio als Dommel. Ondanks dat de tekenstijl totaal niet hetzelfde is, gebruiken ze soms wel dezelfde geluidseffecten.
Tekenstijl heeft wat weg van die van Richard Scarry:quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:54 schreef Jan-Beton het volgende:
Wat ik vroeger ook erg leuk vond, was 'Die Sendung mit der Maus' op WDR.
Het wordt blijkbaar nog steeds uitgezonden! Ik kende geen klap duits, maar dat boeide niet, want er wordt (niet?) gesproken. En die paar duitse teksten, dat vroeg ik aan mijn moeder wat dat betekende.
The Busy World of Richard Scarryquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:03 schreef classpc het volgende:
[..]
Tekenstijl heeft wat weg van die van Richard Scarry:
Maar niet hetzelfde, da's duidelijk.
Herstel: Je ziet enkel nog maar idiote tekenfilms voor kinderen tot 12 jaar.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:06 schreef Kwaliteit het volgende:
Wat is de kindertelevisie in de 00's toch vreselijk naar de klote gebracht.
Je ziet enkel nog maar geweldadige tekenfilms voor kinderen tot 12 jaar.![]()
Inderdaad!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:24 schreef pumpkineater het volgende:
Eens, en alles moet tegenwoordig maar in het Nederlands gesynchroniseert worden, zo leren die kinderen niets meer!
Alleen waarom komen zoveel mensen altijd met de verkeerde voorbeelden als ze iets willen noemen wat slecht is? Dragonball is een anime uit de jaren '80 en begin jaren '90, hoezo nieuwe generatie?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 12:03 schreef koningdavid het volgende:
Die nieuwe generatie tekenfilmseries (Dragonball Z enzo) zijn ook veel minder goed voor kinderen. Mijn zus is pedagoog en heeft daar een soort onderzoek naar gedaan. De series uit onze tijd zijn veel beter voor de kids.
Wauw! Voordat ik op play drukte kon ik me dat hele liedje weer herinneren...supermooiquote:
Alsof wij vroeger niet gewelddadige series keken: A-Team, Knight-Rider, X-Men TAS, Spiderman TAS, GI Joe, M.A.S.K., Batman (zowel TAS als met Adam West), Dukes of Hazard, Dragonball, Power Rangers en Transformers.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Alleen waarom komen zoveel mensen altijd met de verkeerde voorbeelden als ze iets willen noemen wat slecht is? Dragonball is een anime uit de jaren '80 en begin jaren '90, hoezo nieuwe generatie?
Net als die gast (met een animatieopleiding notabene) die over matig geanimeerde 'Flash' tekenfilms begon en dan Pokémon als voorbeeld noemt. Als er nou uitgerekend één serie op de Nederlandse tv is die ik nog redelijk goed getekend vind is die het wel, naast Avatar. Gewoon degelijke traditionele animatie.
Onder hyperactieve Flash shit versta ik eerder brol als El Tigre of The X's. Nickelodeon zit vol met die lelijke crap. Ik denk ook de onaflatende drukte van dat soort series een slechtere invloed heeft dan een beetje geweld, dat laatste kunnen de meeste kinderen beter relativeren dan je denkt.
Maar daar zat nog moraal in.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Alsof wij vroeger niet gewelddadige series keken: A-Team, Knight-Rider, X-Men TAS, Spiderman TAS, GI Joe, M.A.S.K., Batman (zowel TAS als met Adam West), Dukes of Hazard, Dragonball, Power Rangers en Transformers.
Daarom dus. Heeft ons dat slechter gemaakt? Verschil is alleen dat die series rustpunten hadden en zichzelf enigzins serieus presenteerden, veel huidige series missen dat en voegen daar nog een hele hoop bizarre humor aan toe ook (geen idee waarom, zal iets met de tijd te maken hebben), waar nóg meer snelheid voor nodig is om het enigzins grappig te maken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Alsof wij vroeger niet gewelddadige series keken: A-Team, Knight-Rider, X-Men TAS, Spiderman TAS, GI Joe, M.A.S.K., Batman (zowel TAS als met Adam West), Dukes of Hazard, Dragonball, Power Rangers en Transformers.
Je vergeetquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Om te beginnen ben ik wel degelijk vrouwelijk en geen gast.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Alleen waarom komen zoveel mensen altijd met de verkeerde voorbeelden als ze iets willen noemen wat slecht is? Dragonball is een anime uit de jaren '80 en begin jaren '90, hoezo nieuwe generatie?
Net als die gast (met een animatieopleiding notabene) die over matig geanimeerde 'Flash' tekenfilms begon en dan Pokémon als voorbeeld noemt. Als er nou uitgerekend één serie op de Nederlandse tv is die ik nog redelijk goed getekend vind is die het wel, naast Avatar. Gewoon degelijke traditionele animatie.
Onder hyperactieve Flash shit versta ik eerder brol als El Tigre of The X's. Nickelodeon zit vol met die lelijke crap. Ik denk ook dat de onaflatende drukte van dat soort series een slechtere invloed heeft dan een beetje geweld, dat laatste kunnen de meeste kinderen beter relativeren dan je denkt.
Pingu ?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:34 schreef defabiman het volgende:
Geen rode bril, wel een bril en een regenboog.... wie anders dan.... Dr. Snugglesquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:55 schreef neen het volgende:
En iets met een gast met een (rode?) bril bij de intro en een regenboog. Verder geen idee meer hoe het ging, maar dit stond me van bij.
En af en toen kwam de GVR ook op tvbazenfilm
hoewel die boze reuzen eng waren
Oh, kom op. Pokémon is inderdaad een standaard anime op alle fronten, dat weet ik, en ik hèb er betere achter de kiezen, maar je overdrijft hier echt schromelijk. Het is dat het kleurgebruik en de shading de laatste jaren wat teruggelopen zijn in kwaliteit en er meer goedkoop met de computer wordt opgelost, maar vooral het oudere spul is best goed te doen voor een franchise serie. Wil je echte uit de grond gestampte animatie voor een hype, dan verwijs ik je graag naar een van de vele klonen zoals Beyblade, dat is pas beroerd.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:47 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Om te beginnen ben ik wel degelijk vrouwelijk en geen gast.![]()
En Pokemon is enorm standaard getekend voor een anime (haal je kant en klaar uit een boekje) en de kwaliteit van de beweging en de frames per second is gewoon weg echt te bagger voor woorden.Dat is een typisch voorbeeld van een voor een hype uit de grond gestampte, slechte animatie, voor zo min mogelijk geld per aflevering. Als je dat goed geanimeerd vind dan mag je echt wel eens een keer in contact worden gebracht met iets beters.
Triestig.
Pokemon maakt ook geen gebruik van een betere bewegingsanatomie en zelfs voor die beperkte anatomie weten ze het op zo weinig frames te gooien dat het echt in mijn ogen storend is. Je kan niet alles oplossen met bewegingsblurquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:01 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oh, kom op. Pokémon is inderdaad een standaard anime op alle fronten, dat weet ik, en ik hèb er betere achter de kiezen, maar je overdrijft hier echt schromelijk. Het is dat het kleurgebruik en de shading de laatste jaren wat teruggelopen zijn in kwaliteit en er meer goedkoop met de computer wordt opgelost, maar vooral het oudere spul is best goed te doen voor een franchise serie.
Avatar is van een hogere standaard op het vlak van bewegingsanatomie (stijlvoller, soepeler), maar juist bij die serie valt me weer het lage aantal frames per seconde op, het schokt af en toe echt. Dat zie ik bij de Pokémon anime juist een stuk minder, maar dat zal dan wel aan mij liggen, mevrouw de expert.
Vreselijk... ik was die verdomde tune na een hele tijd kwijt... Nu spookt het alweer door mijn hoofd (met die toeter... archhhhh). En bedankt!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:51 schreef neen het volgende:
[..]
Geen rode bril, wel een bril en een regenboog.... wie anders dan.... Dr. Snuggles
[ afbeelding ]
Nee, dit topic ging eigenlijk gewoon over de kwaliteit van de hedendaagse tekenfilms. Dat er dan meteen weer 20.000 youtube linkjes geplaatst worden door nostalgische mensen is niet mijn probleem. Maar verder, oké.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:32 schreef classpc het volgende:
@De mensen met de frames discussie: Maak even in KLB een apart topic daarvoor aan in plaats van dat je dit topic verneukt.
Het gaat er (in dit topic) tenslotte niet om hoeveel frames een serie heeft, maar om de nostalgische waarde.
Ik zag het!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:52 schreef pumpkineater het volgende:
Zie ik net Pinky and the Brain voorbijkomen, in het f*cking Nederlands!
Pingu? Van klei?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:34 schreef defabiman het volgende:
quote:
.quote:
Je hebt volledig gelijk wat betreft het moraal, maar dat is wel degelijk aanwezig in de nieuwe series hoor. Kijk maar eens hoe overdreven goed en slecht de typetjes zijn.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:02 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Daarom dus. Heeft ons dat slechter gemaakt? Verschil is alleen dat die series rustpunten hadden en zichzelf enigzins serieus presenteerden, veel huidige series missen dat en voegen daar nog een hele hoop bizarre humor aan toe ook (geen idee waarom, zal iets met de tijd te maken hebben), waar nóg meer snelheid voor nodig is om het enigzins grappig te maken.
Overigens heb je daar ook nog gradaties in. Spongebob bijvoorbeeld pakt zoiets goed aan, El Tigre probeert vergelijkbare humor te combineren met actie en is vervolgens niets meer dan 20 minuten geflits. Ik zou er als klein gastje knettergek van worden. De tekenstijl helpt ook niet mee, fel en schreeuwerig.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |