Daarom dus. Heeft ons dat slechter gemaakt? Verschil is alleen dat die series rustpunten hadden en zichzelf enigzins serieus presenteerden, veel huidige series missen dat en voegen daar nog een hele hoop bizarre humor aan toe ook (geen idee waarom, zal iets met de tijd te maken hebben), waar nóg meer snelheid voor nodig is om het enigzins grappig te maken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Alsof wij vroeger niet gewelddadige series keken: A-Team, Knight-Rider, X-Men TAS, Spiderman TAS, GI Joe, M.A.S.K., Batman (zowel TAS als met Adam West), Dukes of Hazard, Dragonball, Power Rangers en Transformers.
Je vergeetquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Alsof wij vroeger niet gewelddadige series keken: A-Team, Knight-Rider, X-Men TAS, Spiderman TAS, GI Joe, M.A.S.K., Batman (zowel TAS als met Adam West), Dukes of Hazard, Dragonball, Power Rangers en Transformers.
Om te beginnen ben ik wel degelijk vrouwelijk en geen gast.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:50 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Alleen waarom komen zoveel mensen altijd met de verkeerde voorbeelden als ze iets willen noemen wat slecht is? Dragonball is een anime uit de jaren '80 en begin jaren '90, hoezo nieuwe generatie?
Net als die gast (met een animatieopleiding notabene) die over matig geanimeerde 'Flash' tekenfilms begon en dan Pokémon als voorbeeld noemt. Als er nou uitgerekend één serie op de Nederlandse tv is die ik nog redelijk goed getekend vind is die het wel, naast Avatar. Gewoon degelijke traditionele animatie.
Onder hyperactieve Flash shit versta ik eerder brol als El Tigre of The X's. Nickelodeon zit vol met die lelijke crap. Ik denk ook dat de onaflatende drukte van dat soort series een slechtere invloed heeft dan een beetje geweld, dat laatste kunnen de meeste kinderen beter relativeren dan je denkt.
Pingu ?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:34 schreef defabiman het volgende:
Der was nog iets met een kleine pinguin.... hoe heette dat ook al weer
Geen rode bril, wel een bril en een regenboog.... wie anders dan.... Dr. Snugglesquote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:55 schreef neen het volgende:
En iets met een gast met een (rode?) bril bij de intro en een regenboog. Verder geen idee meer hoe het ging, maar dit stond me van bij.
En af en toen kwam de GVR ook op tvbazenfilm
hoewel die boze reuzen eng waren
Oh, kom op. Pokémon is inderdaad een standaard anime op alle fronten, dat weet ik, en ik hèb er betere achter de kiezen, maar je overdrijft hier echt schromelijk. Het is dat het kleurgebruik en de shading de laatste jaren wat teruggelopen zijn in kwaliteit en er meer goedkoop met de computer wordt opgelost, maar vooral het oudere spul is best goed te doen voor een franchise serie. Wil je echte uit de grond gestampte animatie voor een hype, dan verwijs ik je graag naar een van de vele klonen zoals Beyblade, dat is pas beroerd.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:47 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Om te beginnen ben ik wel degelijk vrouwelijk en geen gast.![]()
En Pokemon is enorm standaard getekend voor een anime (haal je kant en klaar uit een boekje) en de kwaliteit van de beweging en de frames per second is gewoon weg echt te bagger voor woorden.Dat is een typisch voorbeeld van een voor een hype uit de grond gestampte, slechte animatie, voor zo min mogelijk geld per aflevering. Als je dat goed geanimeerd vind dan mag je echt wel eens een keer in contact worden gebracht met iets beters.
Triestig.
Pokemon maakt ook geen gebruik van een betere bewegingsanatomie en zelfs voor die beperkte anatomie weten ze het op zo weinig frames te gooien dat het echt in mijn ogen storend is. Je kan niet alles oplossen met bewegingsblurquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:01 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oh, kom op. Pokémon is inderdaad een standaard anime op alle fronten, dat weet ik, en ik hèb er betere achter de kiezen, maar je overdrijft hier echt schromelijk. Het is dat het kleurgebruik en de shading de laatste jaren wat teruggelopen zijn in kwaliteit en er meer goedkoop met de computer wordt opgelost, maar vooral het oudere spul is best goed te doen voor een franchise serie.
Avatar is van een hogere standaard op het vlak van bewegingsanatomie (stijlvoller, soepeler), maar juist bij die serie valt me weer het lage aantal frames per seconde op, het schokt af en toe echt. Dat zie ik bij de Pokémon anime juist een stuk minder, maar dat zal dan wel aan mij liggen, mevrouw de expert.
Vreselijk... ik was die verdomde tune na een hele tijd kwijt... Nu spookt het alweer door mijn hoofd (met die toeter... archhhhh). En bedankt!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:51 schreef neen het volgende:
[..]
Geen rode bril, wel een bril en een regenboog.... wie anders dan.... Dr. Snuggles
[ afbeelding ]
Nee, dit topic ging eigenlijk gewoon over de kwaliteit van de hedendaagse tekenfilms. Dat er dan meteen weer 20.000 youtube linkjes geplaatst worden door nostalgische mensen is niet mijn probleem. Maar verder, oké.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:32 schreef classpc het volgende:
@De mensen met de frames discussie: Maak even in KLB een apart topic daarvoor aan in plaats van dat je dit topic verneukt.
Het gaat er (in dit topic) tenslotte niet om hoeveel frames een serie heeft, maar om de nostalgische waarde.
Ik zag het!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:52 schreef pumpkineater het volgende:
Zie ik net Pinky and the Brain voorbijkomen, in het f*cking Nederlands!
Pingu? Van klei?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:34 schreef defabiman het volgende:
Der was nog iets met een kleine pinguin.... hoe heette dat ook al weer
quote:
.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |