Same here.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:06 schreef Re het volgende:
Ik wel, mits ik de resultaten van de diverse studies kan bekijken op effectivitet en veiligheid
Dat dus.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:06 schreef Re het volgende:
Ik wel, mits ik de resultaten van de diverse studies kan bekijken op effectivitet en veiligheid
De kans op een spannend avontuur is waarschijnlijk groter als je niet inent hoor.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:38 schreef Bob-B het volgende:
Ik ga het denk ik gewoon doen, bijwerkingen zie ik als een spannend avontuur.
Precies en ik zou het onvergeeflijk vinden als ik bv m'n ouders zou aansteken (die zijn in de 50, dus veel vatbaarder en krijgen het dan ook veel zwaarder te verduren met extra grote kans op de dood), dus dan neem ik die bijwerkingen maar voor lief. Als het niet besmettelijk zou zijn, dan zou ik het afwachten en proberen terug te koppen.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:43 schreef Iblis het volgende:
[..]
De kans op een spannend avontuur is waarschijnlijk groter als je niet inent hoor.
Is dat zo? Ik hoor alleen maar berichten dat juist de groep tussen 20 en 40 extra vatbaar is bij deze variant, dat de ouderen vaak al een gelijksoortige griep hebben doorgemaakt en daardoor betere weerstand hebben.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:10 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Precies en ik zou het onvergeeflijk als ik bv m'n ouders zou aansteken (die zijn in de 50, dus veel vatbaarder en krijgen het dan ook veel zwaarder te verduren met extra grote kans op de dood), dus dan neem ik die bijwerkingen maar voor lief. Als het niet besmettelijk zou zijn, dan zou ik het afwachten en proberen terug te koppen.
Die behoren nu net weer tot de groep die minder vatbaar lijkt te zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:10 schreef Bob-B het volgende:
[..]
(die zijn in de 50, dus veel vatbaarder en krijgen het dan ook veel zwaarder te verduren met extra grote kans op de dood),
Op zich zijn ouderen vaak wel zwakker, überhaupt. Dat zal ook met de Mexicaanse griep zo zijn. Hun afweersysteem werkt minder goed, en ze hebben meer steun nodig. Echter, bij sommige 55+'ers zijn inderdaad antilichamen aangetroffen. Daardoor zie je dat de groep 20–40 relatief heel zwaar getroffen wordt. Hoe dat precies uitpakt weet ik niet, maar ter illustratie van de Spaanse Griep (ik zal eens zoeken of er ook al zoiets is voor de Mexicaanse):quote:Op maandag 27 juli 2009 14:13 schreef Sjeen het volgende:
Is dat zo? Ik hoor alleen maar berichten dat juist de groep tussen 20 en 40 extra vatbaar is bij deze variant, dat de ouderen vaak al een gelijksoortige griep hebben doorgemaakt en daardoor betere weerstand hebben.
Klopt, maar de clinical trials zijn nog onderweg. Hier zie je een overzicht van wat gepland staat. Echter, griepvaccins an sich worden al jarenlang gemaakt. De hulpstoffen (adjuvanten) die gebruikt worden, worden al heel lang gebruikt, de manier om een een verzwakt virus te maken is niet nieuw. In zekere zin is dit een ‘routineklusje’. Je weet natuurlijk nooit alles zeker met medicatie (en zeker niet hoe het bij een specifieke persoon aanslaat), maar er is niet direct een reden om te verwachten dat alles bij dit griepvaccin opeens totaal anders zal zijn, alhoewel er in absolute zin wel meer mensen met bijwerkingen te verwachten vallen omdat er waarschijnlijk massaler ingeënt wordt. Maar ja, gezien de snelheid waarmee de griep zich verspreidt in b.v. Engeland zijn er ook veel meer slachtoffers door de griep te verwachten als niet massaal inent.quote:Ik ben er nog niet over uit of ik wel of niet zou gaan voor de prik. Op dit moment neig ik toch voornamelijk naar nee omdat de gevolgen van vaccinatie in mijn ogen nog niet duidelijk genoeg zijn...
quote:Op zondag 26 juli 2009 19:46 schreef Iblis het volgende:
Ik ga 'm wel halen. Besmet ik ook anderen minder snel. Ik overleef het wel, maar hoe korter je het hebt hoe minder kans je ook hebt het op anderen over te brengen.
Lekker, van dat onbetrouwbare internet-spulquote:Op maandag 27 juli 2009 20:25 schreef gers het volgende:
ik niet ik heb al preventief tamilfu gekocht
nee het was de echte , connectiesquote:Op maandag 27 juli 2009 20:28 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Lekker, van dat onbetrouwbare internet-spul
Connecties? Lekkere apotheek is dat danquote:
Ik ook, nam sowieso al altijd de normale griepvaccinatie, dit is niet veel anders, behalve dat ie dan in 2 keer komt.quote:
Dat is een half verhaal. De VS hebben een bestaand programma (bestaat al 20 jaar) met een fonds waaruit mensen betaald worden die vanwege vaccins negatieve effecten hebben ervaren. Het probleem was namelijk dat ouders fabrikanten aanklaagden omdat hun kinderen b.v. autisme zouden hebben ontwikkeld vanwege inentingen (geen énkel bewijs voor overigens) of drie weken na dato iets hadden gehad. Soms vonden ze dan een jury die wel met ze meevoelde en ze (flinke) schadevergoedingen toekende, ondanks dat medische testen geen enkel verband uitwezen.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:31 schreef Dubbeldrank het volgende:
Tevens is vorige week het bestuur van Baxter (de producent van het vaccin) onschendbaar verklaard in Amerika, dat vind ik een vage beslissing. Ze hebben iets gemaakt, maar willen er geen enkele verantwoording voor nemen.
Jups. Maar kinderen die niet worden ingeënt een verhoogd risico op kinkhoest. En dood. In het individuele geval is het natuurlijk schrijnend, maar statistisch gezien weegt het aantal geredde levens – die geen hersentrauma krijgen – door niet vaccineren absoluut niet op tegen het aantal mensen dat kinkhoest ontwikkelt.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:53 schreef French het volgende:
Er is nog onvoldoende bekend over de bijwerkingen van vaccinaties op de lange termijn. Kinderen die ingeënt worden tegen kinkhoest, hebben een verhoogde kans op hersenvliesontsteking bijvoorbeeld.
Je weerstand tegen de ingeënte ziekte wordt juist hoger. Dat is het hele idee, dat je immuunsysteem beter werkt. Waar baseer jij op dat het lager wordt? Het virus kan wel muteren, sterker nog griepvirussen muteren heel snel, maar dat betekent niet dat het vaccin in één keer niet meer werkt.quote:Je eigen weerstand wordt lager van vaccineren, bovendien muteert het virus misschien wel.
En je denkt dat je daarmee immuun wordt voor griep?quote:Op maandag 27 juli 2009 21:07 schreef mark2012 het volgende:
Nee want ik gebruik vitamine c (10 gram)
Voor jou. Maar niet voor baby's en bejaarden (d.w.z. 75+). Je bent sowieso waarschijnlijk langer ziek als je niet gevaccineerd bent, en gedurende die tijd kun je ook meer mensen besmetten, voor wie het misschien wel een stuk gevaarlijker is dan voor jou.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:07 schreef mmmkai het volgende:
nope, de huidige vorm lijkt me redelijk onschadelijk,
Onwaar. Na verloop van tijd, na meerdere mutaties, dan kun je weer ziek worden. Maar dan nog is het ziekteverloop (meestal) milder. Omdat je immuunsysteem eerder weer bij de pinken is. Seizoensgriep is ook terugkerend (vanwege mutaties ook) maar het is niet zo compleet nieuw als dit virus, vandaar dat de meeste immuunsystemen het redelijk goed kunnen afhandelen.quote:als t muteert, tja dan help dat prikkie ook niet.
Moet je vragen of je mag zitten/liggen. Dan rustig aan opstaan.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:11 schreef sig000 het volgende:
Ik val altijd flauw als ze met naalden aankomen in witte jassen.
Dat.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:06 schreef Re het volgende:
En dat.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook, nam sowieso al altijd de normale griepvaccinatie, dit is niet veel anders, behalve dat ie dan in 2 keer komt.
Sowieso kunnen de eliten ook met de resultaten van 'diverse instanties' de testen manipuleren. We weten het eigg nooit of er wel of niet nano botjes in zullen zitten..quote:Op maandag 27 juli 2009 21:24 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik haal geen prik voordat ik weet wat de eventuele bijwerkingen zijn en kansen daarop, bovendien wil ik bewijs zien dat het ook daadwerkelijk helpt.
Daar is niets mis mee, het probleem zit 'm meer als groot deel van de werkende bevolking tegelijk ziek wordt.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:35 schreef French het volgende:
Soms vraag ik me af wat er mis is met een poosje ziek zijn. Volgens mij is het in deze tijd niet meer geaccepteerd om ziek thuis te zijn. Er gaan nog steeds meer mensen dood aan de gewone griep dan aan de mexicaanse griep. Een poosje flink ziek zijn is helemaal niet zo slecht voor je lijf, integendeel!
http://www.nujij.nl/autisme-komt-bij-de-amish-niet-voor.4842731.lynkx
Dan hou ik jou in de gaten.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:06 schreef Re het volgende:
Dus ook als uit die studies blijkt dat de effectiviteit en veiligheid extreem laag blijkt te zijn?quote:Op zondag 26 juli 2009 19:06 schreef Re het volgende:
Tekst uit de link:quote:Op maandag 27 juli 2009 21:35 schreef French het volgende:
http://www.nujij.nl/autisme-komt-bij-de-amish-niet-voor.4842731.lynkx
Dit is een vileine link die totaal onbewezen verbanden insinueert. Kwik zit wel in medicijnen als onderdeel van een adjuvant (Thiomersal). Maar bedenk, het zit hierin als atoom in een grotere stof. Het is net zoiets als zeggen: Oh nee, zout bevat chloor!quote:Autisme komt bij de Amish niet voor, . . .
ra ra hoe kan dat. Misschien omdat er Kwik in alle vaccinaties zit, iets dat gewoon toegegeven wordt. En vreemd genoeg krijgen 78% meer jongens autisme dan meisjes, jongens missen een bepaalde stof die ze zou kunnen helpen dit gif uit hun hersens te weren.
bronquote:Because of a temporal correlation between the first notable signs and symptoms of autism and the routine childhood vaccination schedule, many parents have become increasingly concerned regarding the possible etiologic role vaccines may play in the development of autism. In particular, some have suggested an association between the Measles-Mumps-Rubella vaccine and autism. Our literature review found very few studies supporting this theory, with the overwhelming majority showing no causal association between the Measles-Mumps-Rubella vaccine and autism. The vaccine preservative thimerosal has alternatively been hypothesized to have a possible causal role in autism. Again, no convincing evidence was found to support this claim, nor for the use of chelation therapy in autism. With decreasing uptake of immunizations in children and the inevitable occurrence of measles outbreaks, it is important that clinicians be aware of the literature concerning vaccinations and autism so that they may have informed discussions with parents and caregivers.
bronquote:Conclusions There has (probably) been no real increase in the incidence of autism. There is no scientific evidence that the measles, mumps and rubella (MMR) vaccine or the mercury preservative used in some vaccines plays any part in the aetiology or triggering of autism, even in a subgroup of children with the condition.
bronquote:Gene associated with seizures, autism, and hepatomegaly in an Amish girl.
Jackman C, Horn ND, Molleston JP, Sokol DK.
Department of Neurology, Indiana University School of Medicine, Indianapolis, Indiana, USA.
A genetic defect causing autism and epilepsy involving the contactin associated protein-like 2 gene (CNTNAP2) has been discovered in a selected cohort of Amish children. These children were found to have focal seizures and autistic regression. Surgical biopsy of the anterior temporal lobe of two such children revealed cortical dysplasia and a single nucleotide polymorphism mutation of this gene. The present case is that of a related but geographically distant proband with a similar phenotype but a single-base-pair deletion in the CNTNAP2 gene. This patient exhibited the additional features of periventricular leukomalacia and hepatomegaly.
Nee. Er ‘hoort’ niets in evolutietheorie. Soms gebeurt het, maar dat betekent niet dat het ‘hoort’. Er zijn verschillende manieren voor een virus om succesvol te zijn. Niet te veel slachtoffers maken, ook niet te weinig. Te veel betekent dat je je eigen dragers uitmoordt, en zonder dragers geen virus. Te weinig betekent dat mensen niet snel genoeg anderen besmetten. Zoiets kan een populatie decimeren.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:41 schreef French het volgende:
Ja, goed voor de overbevolking. Ik heb 0,0 verstand van evolutietheorieën, maar hoort het niet dat er eens in de zoveel jaar een ziekte komt waarbij er 10% van de mensheid sneuvelt?
De overheid heeft 34 miljoen vaccins besteld, 'jouw' vaccin gaat echt niet naar iemand anders maar blijft gewoon op de plank liggen.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:56 schreef Farenji het volgende:
Ik ga me denk ik niet laten vaccineren. Mijn weerstand is sterk genoeg om die griep uit te zieken, mijn vaccin mag aan iemand gegeven worden die het harder nodig heeft.
Als de pleuris uitbreekt ga ik wel een prikje halen, voor griep niet.
Daarbij, risicogroepen komen eerst. Als jij aan de beurt bent, dan zijn die al geweest. Daarbij, vaccinatie helpt ook mee tegen verspreiding, daar kun je die anderen ook een plezier mee doen als je b.v. met het OV reist.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:58 schreef Antaresje het volgende:
[..]
De overheid heeft 34 miljoen vaccins besteld, 'jouw' vaccin gaat echt niet naar iemand anders maar blijft gewoon op de plank liggen.
Inderdaad, je bent al besmettelijk voordat je symptomen vertoont, dus als je gewoon naar je werk gaat, of bij de supermarkt kuchend over de groente afdeling loopt, of wat dan ook doet in het openbaar dan kun je in theorie al mee helpen het virus te verspreiden op het moment dat je niet gevaccineerd bent.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:59 schreef Iblis het volgende:
[..]
Daarbij, risicogroepen komen eerst. Als jij aan de beurt bent, dan zijn die al geweest. Daarbij, vaccinatie helpt ook mee tegen verspreiding, daar kun je die anderen ook een plezier mee doen als je b.v. met het OV reist.
Als je een vaccinatie haalt kun je ook lichte griepverschijnselen krijgen, dan verspreid je het net zo goed.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:02 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Inderdaad, je bent al besmettelijk voordat je symptomen vertoont, dus als je gewoon naar je werk gaat, of bij de supermarkt kuchend over de groente afdeling loopt, of wat dan ook doet in het openbaar dan kun je in theorie al mee helpen het virus te verspreiden op het moment dat je niet gevaccineerd bent.
Maar je bent waarschijnlijk wel korter ziek.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:15 schreef Farenji het volgende:
Als je een vaccinatie haalt kun je ook lichte griepverschijnselen krijgen, dan verspreid je het net zo goed.
Of je bent maar een heel klein beetje ziek, niet genoeg om thuis te blijven, dus je kan gewoon lekker in de overvolle metro naar je werk.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar je bent waarschijnlijk wel korter ziek.
Klopt. Maar je bent sowieso waarschijnlijk niet van de ene op de andere dag ziek.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Of je bent maar een heel klein beetje ziek, niet genoeg om thuis te blijven, dus je kan gewoon lekker in de overvolle metro naar je werk.
gewoon ff een magneet langs de spuit halen, dan werken die nano-chips oid niet meerquote:Op maandag 27 juli 2009 21:26 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Sowieso kunnen de eliten ook met de resultaten van 'diverse instanties' de testen manipuleren. We weten het eigg nooit of er wel of niet nano botjes in zullen zitten..
Waarom eigenlijk, jij zit toch niet in een risicogroep?quote:Op maandag 27 juli 2009 20:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook, nam sowieso al altijd de normale griepvaccinatie, dit is niet veel anders, behalve dat ie dan in 2 keer komt.
Ben jij een kloon van remlof?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:18 schreef dotKoen het volgende:
Uiteraard, ik moet ervoor zorgen dat ik (al dan niet indirect) geen patiënten besmet.
quote:Op maandag 27 juli 2009 21:37 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daar is niets mis mee, het probleem zit 'm meer als groot deel van de werkende bevolking tegelijk ziek wordt.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als je de griep nog niet hebt en je laat je vaccineren, dan kun je onmogelijk andere mensen besmetten.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:15 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je een vaccinatie haalt kun je ook lichte griepverschijnselen krijgen, dan verspreid je het net zo goed.
We moeten ook niet doen alsof het de zwarte builenpest is hoor. De voornaamste reden van deze vaccinatiekoorts, is een economische reden. Men is bang dat de economie nog verder wegglijdt als er teveel mensen ziek worden dus gaan we iedereen maar preventief inenten. Sorry maar dat vind ik een kutreden. Tekenend voor dat vermaledijde risicodenken wat de laatste tijd zo heerst.
Jammer. De wereld is groter dan NL alleen. Zou het onethisch vinden om vaccins op de plank te laten liggen als elders in de wereld er behoefte aan is.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:58 schreef Antaresje het volgende:
[..]
De overheid heeft 34 miljoen vaccins besteld, 'jouw' vaccin gaat echt niet naar iemand anders maar blijft gewoon op de plank liggen.
nee, moeten ze eerst wetten gaan veranderenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:01 schreef capricia het volgende:
Kunnen ze je eigenlijk verplichten tot het nemen van een vaccin?
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:01 schreef capricia het volgende:
Kunnen ze je eigenlijk verplichten tot het nemen van een vaccin?
Zo vanzelfsprekend is dat niet. In het verleden en ook op dit moment zijn er in redelijk wat landen verplichte vaccinatieprogramma's geweest of bestaat de mogelijkheid vaccinatie te verplichten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:05 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
* MinderMutsig mompelt iets over lichamelijke integriteit
Weet je wel wat er allemaal nodig is om de grondwet te veranderen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zo vanzelfsprekend is dat niet. In het verleden en ook op dit moment zijn er in redelijk wat landen verplichte vaccinatieprogramma's geweest of bestaat de mogelijkheid vaccinatie te verplichten.
Zie ook deze link:
De vaccinatie, verplicht?
Ik wil alleen maar even aangeven dat zaken als 'immuniteit van de lichamelijke integriteit' geen vanzelfsprekendheid zijn. Ik denk ook aan de mensen buiten Nederland, zij kunnen het slachtoffer worden van een schandalige vorm van overheidsdwang.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:26 schreef Waaghals het volgende:
Weet je wel wat er allemaal nodig is om de grondwet te veranderen? Andere landen zijn niet van toepassing hier, alleen de Nederlandse wet
Dan zitten we inmiddels bij de Boliviaanse koolmeesjesgriep.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voor een Grondwet-wijziging is overigens een 1/2e meerderheid in de Staten-Generaal nodig (1e en 2e kamer dus), waarna de Staten-Generaal ontbonden wordt, er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven. De nieuwe Staten-Generaal moet vervolgen met 2/3e meerderheid de wijziging aannemen.
Heb je ooit een lijk zien bewegen? De ingespoten ziekteverwekker is (meestal) een dode variant, of anders een dusdanig zwakke dat deze zich niet kan verspreiden. Dus nee, dan kun je het niet verspreiden.quote:Als je een vaccinatie haalt kun je ook lichte griepverschijnselen krijgen, dan verspreid je het net zo goed
Bij polio kon dit wel. Daar werd het ook wel gebruikt om ‘besmettelijke immuniteit’ te kweken. Ik dacht dat ze nu echter ook druk bezig waren met een levend influenza vaccin, temeer omdat dit veel sneller geproduceerd kan worden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:20 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Heb je ooit een lijk zien bewegen? De ingespoten ziekteverwekker is (meestal) een dode variant, of anders een dusdanig zwakke dat deze zich niet kan verspreiden. Dus nee, dan kun je het niet verspreiden.
Is dat niet aangepast dan? Ik dacht gelezen te hebben dat ze juist van die insteek waren afgestapt, omdat je toch nog iemand "behoorlijk" (relatief gezien) ziek kon maken zo?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
Bij polio kon dit wel. Daar werd het ook wel gebruikt om ‘besmettelijke immuniteit’ te kweken. Ik dacht dat ze nu echter ook druk bezig waren met een levend influenza vaccin, temeer omdat dit veel sneller geproduceerd kan worden.
Ligt er volgens mij wel aanquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:03 schreef Waaghals het volgende:
[..]
nee, moeten ze eerst wetten gaan veranderen
Nee, dat kan niet. Je mag wellicht niet meer (op bepaalde afdelingen) werken, maar je verplichten medicatie te nemen kan niet. Vergelijk de hepatitis B-vaccinatie. Als je die niet wilt, mag je toch werken in een ziekenhuis, je moet je echter periodiek laten testen op hepatitis B.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:31 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ligt er volgens mij wel aan
Ik werk in het UMC Utrecht en als personeel van een ziekenhuis kan het je volgens mij wel verplicht worden.
Nou moet ik zeggen dat dit ook wel de reden is waarom ik mijzelf wel zou laten prikken.
Kan dat, bij een flinke uitbraak, niet gegooid worden op werkweigering?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:33 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Je mag wellicht niet meer (op bepaalde afdelingen) werken, maar je verplichten medicatie te nemen kan niet. Vergelijk de hepatitis B-vaccinatie. Als je die niet wilt, mag je toch werken in een ziekenhuis, je moet je echter periodiek laten testen op hepatitis B.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |