abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71378371
Nee, ga ik niet halen.
Striving to be more than average.
  maandag 27 juli 2009 @ 21:56:28 #62
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71378414
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:41 schreef French het volgende:
Ja, goed voor de overbevolking. Ik heb 0,0 verstand van evolutietheorieėn, maar hoort het niet dat er eens in de zoveel jaar een ziekte komt waarbij er 10% van de mensheid sneuvelt?
Nee. Er ‘hoort’ niets in evolutietheorie. Soms gebeurt het, maar dat betekent niet dat het ‘hoort’. Er zijn verschillende manieren voor een virus om succesvol te zijn. Niet te veel slachtoffers maken, ook niet te weinig. Te veel betekent dat je je eigen dragers uitmoordt, en zonder dragers geen virus. Te weinig betekent dat mensen niet snel genoeg anderen besmetten. Zoiets kan een populatie decimeren.

Maar het kan ook dat er te weinig voedsel is, waardoor overbevolking wordt gereduceerd. Of dat er een natuurramp plaatsvindt. Of dat er een ander prooidier evolueert. Er zijn veel manieren waarop ‘overbevolking’ wordt teruggebracht. Het is echter niet te zeggen dat zoiets ‘hoort’, evolutietheorie heeft geen doel.

Bovendien: Vroeger stierven ook veel vrouwen in het kraambed. Zeggen we daarvan ook dat dat ‘hoort’? Nee.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71379668
Ja, onmiddellijk. Ik heb een auto-immuunziekte dus geen goede afweer voor de griep, ik sta vooraan als er gevaccineerd wordt.
pi_71379732
Dat zie ik dan wel.
pi_71380357
Mijn werkgever biedt me elk jaar kosteloos een 'normale' griepprik aan, die heb ik nooit genomen omdat ik een hekel aan medicijnen heb (pak misschien 3 keer per jaar een paracetamolletje als ik barstende koppijn heb). Maar toen ik afgelopen jaar voor het eerst sinds tijden een volle week van de wereld ben geweest met de griep, heb ik me voorgenomen om dit jaar die griepprik wel te halen.

De prikken voor de Mexicaanse griep ga ik ook halen. Om te beginnen heb ik geen zin om weer een week doodziek op bed te liggen, ten tweede vind ik het behoorlijk asociaal om die prik niet te halen en dan andere mensen nog even lekker te besmetten voordat ik m'n bed niet meer uit kan.
pi_71380376
Ik ga me denk ik niet laten vaccineren. Mijn weerstand is sterk genoeg om die griep uit te zieken, mijn vaccin mag aan iemand gegeven worden die het harder nodig heeft.
Als de pleuris uitbreekt ga ik wel een prikje halen, voor griep niet.
pi_71380445
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:56 schreef Farenji het volgende:
Ik ga me denk ik niet laten vaccineren. Mijn weerstand is sterk genoeg om die griep uit te zieken, mijn vaccin mag aan iemand gegeven worden die het harder nodig heeft.
Als de pleuris uitbreekt ga ik wel een prikje halen, voor griep niet.
De overheid heeft 34 miljoen vaccins besteld, 'jouw' vaccin gaat echt niet naar iemand anders maar blijft gewoon op de plank liggen.
  maandag 27 juli 2009 @ 22:59:50 #68
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71380490
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:58 schreef Antaresje het volgende:

[..]

De overheid heeft 34 miljoen vaccins besteld, 'jouw' vaccin gaat echt niet naar iemand anders maar blijft gewoon op de plank liggen.
Daarbij, risicogroepen komen eerst. Als jij aan de beurt bent, dan zijn die al geweest. Daarbij, vaccinatie helpt ook mee tegen verspreiding, daar kun je die anderen ook een plezier mee doen als je b.v. met het OV reist.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_71380588
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:59 schreef Iblis het volgende:

[..]

Daarbij, risicogroepen komen eerst. Als jij aan de beurt bent, dan zijn die al geweest. Daarbij, vaccinatie helpt ook mee tegen verspreiding, daar kun je die anderen ook een plezier mee doen als je b.v. met het OV reist.
Inderdaad, je bent al besmettelijk voordat je symptomen vertoont, dus als je gewoon naar je werk gaat, of bij de supermarkt kuchend over de groente afdeling loopt, of wat dan ook doet in het openbaar dan kun je in theorie al mee helpen het virus te verspreiden op het moment dat je niet gevaccineerd bent.
  maandag 27 juli 2009 @ 23:08:38 #70
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_71380784
Nee, voorlopig niet. Hoewel hij door mn huisarts al wel voor mij is aangevraagd. Vaccins moeten voor mij speciaal gekweekt worden
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_71380961
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:02 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Inderdaad, je bent al besmettelijk voordat je symptomen vertoont, dus als je gewoon naar je werk gaat, of bij de supermarkt kuchend over de groente afdeling loopt, of wat dan ook doet in het openbaar dan kun je in theorie al mee helpen het virus te verspreiden op het moment dat je niet gevaccineerd bent.
Als je een vaccinatie haalt kun je ook lichte griepverschijnselen krijgen, dan verspreid je het net zo goed.
We moeten ook niet doen alsof het de zwarte builenpest is hoor. De voornaamste reden van deze vaccinatiekoorts, is een economische reden. Men is bang dat de economie nog verder wegglijdt als er teveel mensen ziek worden dus gaan we iedereen maar preventief inenten. Sorry maar dat vind ik een kutreden. Tekenend voor dat vermaledijde risicodenken wat de laatste tijd zo heerst.
  maandag 27 juli 2009 @ 23:26:07 #72
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71381282
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:15 schreef Farenji het volgende:
Als je een vaccinatie haalt kun je ook lichte griepverschijnselen krijgen, dan verspreid je het net zo goed.
Maar je bent waarschijnlijk wel korter ziek.
pi_71381335
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:26 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar je bent waarschijnlijk wel korter ziek.
Of je bent maar een heel klein beetje ziek, niet genoeg om thuis te blijven, dus je kan gewoon lekker in de overvolle metro naar je werk.
  maandag 27 juli 2009 @ 23:41:08 #74
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_71381728
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:28 schreef Farenji het volgende:

[..]

Of je bent maar een heel klein beetje ziek, niet genoeg om thuis te blijven, dus je kan gewoon lekker in de overvolle metro naar je werk.
Klopt. Maar je bent sowieso waarschijnlijk niet van de ene op de andere dag ziek.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:04:55 #75
16874 creno
born this way
pi_71382442
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:26 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Sowieso kunnen de eliten ook met de resultaten van 'diverse instanties' de testen manipuleren. We weten het eigg nooit of er wel of niet nano botjes in zullen zitten..
gewoon ff een magneet langs de spuit halen, dan werken die nano-chips oid niet meer
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:18:28 #76
6941 APK
Factual, I think.
pi_71382794
quote:
Op maandag 27 juli 2009 20:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ook, nam sowieso al altijd de normale griepvaccinatie, dit is niet veel anders, behalve dat ie dan in 2 keer komt.
Waarom eigenlijk, jij zit toch niet in een risicogroep?
Of is het vanwege werk?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_71382799
Uiteraard, ik moet ervoor zorgen dat ik (al dan niet indirect) geen patiėnten besmet.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:22:21 #78
6941 APK
Factual, I think.
pi_71382909
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:18 schreef dotKoen het volgende:

Uiteraard, ik moet ervoor zorgen dat ik (al dan niet indirect) geen patiėnten besmet.
Ben jij een kloon van remlof?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_71382920
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:22 schreef APK het volgende:

[..]

Ben jij een kloon van remlof?
Nee. Ik weet niet eens wie het is.
pi_71383221
waarsschijnlijk niet, Er is te weinig bekend over de bijwerkingen
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 00:57:32 #81
236264 crew  capricia
pi_71383609
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:37 schreef sig000 het volgende:

[..]

Daar is niets mis mee, het probleem zit 'm meer als groot deel van de werkende bevolking tegelijk ziek wordt.
at pleit er bijna voor om op voorhand al een deel van de bevolking ziek te laten worden...*
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71383621
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:15 schreef Farenji het volgende:

[..]

We moeten ook niet doen alsof het de zwarte builenpest is hoor. De voornaamste reden van deze vaccinatiekoorts, is een economische reden. Men is bang dat de economie nog verder wegglijdt als er teveel mensen ziek worden dus gaan we iedereen maar preventief inenten. Sorry maar dat vind ik een kutreden. Tekenend voor dat vermaledijde risicodenken wat de laatste tijd zo heerst.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als je de griep nog niet hebt en je laat je vaccineren, dan kun je onmogelijk andere mensen besmetten.
Ik denk niet en hoop niet dat de economische aspecten de hoofdreden zijn geweest om iedereen in te laten enten, maar het zal zeker wel een rol hebben gespeeld. Het virus heeft behoorlijk wat potentie en als het inderdaad vele duizenden doden gaat maken, dan kan het de samenleving zo ernstig ontwrichten dan zelfs hele normale zaken als een volle supermarkt en een bezoek aan het ziekenhuis voor een gebroken knie niet meer zo vanzelf sprekend worden. Dit is wel een worst-case scenario, maar zeker niet ondenkbaar.
-
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 00:59:32 #83
236264 crew  capricia
pi_71383640
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:58 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Jammer. De wereld is groter dan NL alleen. Zou het onethisch vinden om vaccins op de plank te laten liggen als elders in de wereld er behoefte aan is.

Daarnaast is het natuurlijk altijd een vraag of a. de vaccins op tijd gemaakt kunnen worden b. de vaccins daadwerkelijk geleverd gaan worden. Als er echt wereldwijd ellende uitbreekt, dan krijgt de hoogste bieder voorrang, ben ik bang.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71384317
ik neem het risico wel ipv zo'n vaag vaccin.
  Moderator dinsdag 28 juli 2009 @ 02:01:04 #85
236264 crew  capricia
pi_71384408
Kunnen ze je eigenlijk verplichten tot het nemen van een vaccin?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 28 juli 2009 @ 02:03:53 #86
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_71384437
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 02:01 schreef capricia het volgende:
nee, moeten ze eerst wetten gaan veranderen
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_71384457
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 02:01 schreef capricia het volgende:
Natuurlijk niet.
* MinderMutsig mompelt iets over lichamelijke integriteit
There is no love sincerer than the love of food.
pi_71384567
Nadenken over wat je in je lichaam laat spuiten is een goed iets, maar ik heb wel het idee dat het ook een beetje hip is om te roepen dat je je niet laat vaccineren want je wil eerst resultaten zien, puh.

Ik neem 'm overigens wel, ook omdat ik in het ziekenhuis werk.
pi_71384599
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 02:05 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
* MinderMutsig mompelt iets over lichamelijke integriteit
Zo vanzelfsprekend is dat niet. In het verleden en ook op dit moment zijn er in redelijk wat landen verplichte vaccinatieprogramma's geweest of bestaat de mogelijkheid vaccinatie te verplichten.

Zie ook deze link:
De vaccinatie, verplicht?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 02:26:59 #90
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_71384614
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 02:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zo vanzelfsprekend is dat niet. In het verleden en ook op dit moment zijn er in redelijk wat landen verplichte vaccinatieprogramma's geweest of bestaat de mogelijkheid vaccinatie te verplichten.

Zie ook deze link:
De vaccinatie, verplicht?
Weet je wel wat er allemaal nodig is om de grondwet te veranderen?
Andere landen zijn niet van toepassing hier, alleen de Nederlandse wet
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')