Nee. Er ‘hoort’ niets in evolutietheorie. Soms gebeurt het, maar dat betekent niet dat het ‘hoort’. Er zijn verschillende manieren voor een virus om succesvol te zijn. Niet te veel slachtoffers maken, ook niet te weinig. Te veel betekent dat je je eigen dragers uitmoordt, en zonder dragers geen virus. Te weinig betekent dat mensen niet snel genoeg anderen besmetten. Zoiets kan een populatie decimeren.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:41 schreef French het volgende:
Ja, goed voor de overbevolking. Ik heb 0,0 verstand van evolutietheorieėn, maar hoort het niet dat er eens in de zoveel jaar een ziekte komt waarbij er 10% van de mensheid sneuvelt?
De overheid heeft 34 miljoen vaccins besteld, 'jouw' vaccin gaat echt niet naar iemand anders maar blijft gewoon op de plank liggen.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:56 schreef Farenji het volgende:
Ik ga me denk ik niet laten vaccineren. Mijn weerstand is sterk genoeg om die griep uit te zieken, mijn vaccin mag aan iemand gegeven worden die het harder nodig heeft.
Als de pleuris uitbreekt ga ik wel een prikje halen, voor griep niet.
Daarbij, risicogroepen komen eerst. Als jij aan de beurt bent, dan zijn die al geweest. Daarbij, vaccinatie helpt ook mee tegen verspreiding, daar kun je die anderen ook een plezier mee doen als je b.v. met het OV reist.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:58 schreef Antaresje het volgende:
[..]
De overheid heeft 34 miljoen vaccins besteld, 'jouw' vaccin gaat echt niet naar iemand anders maar blijft gewoon op de plank liggen.
Inderdaad, je bent al besmettelijk voordat je symptomen vertoont, dus als je gewoon naar je werk gaat, of bij de supermarkt kuchend over de groente afdeling loopt, of wat dan ook doet in het openbaar dan kun je in theorie al mee helpen het virus te verspreiden op het moment dat je niet gevaccineerd bent.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:59 schreef Iblis het volgende:
[..]
Daarbij, risicogroepen komen eerst. Als jij aan de beurt bent, dan zijn die al geweest. Daarbij, vaccinatie helpt ook mee tegen verspreiding, daar kun je die anderen ook een plezier mee doen als je b.v. met het OV reist.
Als je een vaccinatie haalt kun je ook lichte griepverschijnselen krijgen, dan verspreid je het net zo goed.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:02 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Inderdaad, je bent al besmettelijk voordat je symptomen vertoont, dus als je gewoon naar je werk gaat, of bij de supermarkt kuchend over de groente afdeling loopt, of wat dan ook doet in het openbaar dan kun je in theorie al mee helpen het virus te verspreiden op het moment dat je niet gevaccineerd bent.
Maar je bent waarschijnlijk wel korter ziek.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:15 schreef Farenji het volgende:
Als je een vaccinatie haalt kun je ook lichte griepverschijnselen krijgen, dan verspreid je het net zo goed.
Of je bent maar een heel klein beetje ziek, niet genoeg om thuis te blijven, dus je kan gewoon lekker in de overvolle metro naar je werk.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar je bent waarschijnlijk wel korter ziek.
Klopt. Maar je bent sowieso waarschijnlijk niet van de ene op de andere dag ziek.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Of je bent maar een heel klein beetje ziek, niet genoeg om thuis te blijven, dus je kan gewoon lekker in de overvolle metro naar je werk.
gewoon ff een magneet langs de spuit halen, dan werken die nano-chips oid niet meerquote:Op maandag 27 juli 2009 21:26 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Sowieso kunnen de eliten ook met de resultaten van 'diverse instanties' de testen manipuleren. We weten het eigg nooit of er wel of niet nano botjes in zullen zitten..
Waarom eigenlijk, jij zit toch niet in een risicogroep?quote:Op maandag 27 juli 2009 20:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ook, nam sowieso al altijd de normale griepvaccinatie, dit is niet veel anders, behalve dat ie dan in 2 keer komt.
Ben jij een kloon van remlof?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:18 schreef dotKoen het volgende:
Uiteraard, ik moet ervoor zorgen dat ik (al dan niet indirect) geen patiėnten besmet.
quote:Op maandag 27 juli 2009 21:37 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daar is niets mis mee, het probleem zit 'm meer als groot deel van de werkende bevolking tegelijk ziek wordt.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar als je de griep nog niet hebt en je laat je vaccineren, dan kun je onmogelijk andere mensen besmetten.quote:Op maandag 27 juli 2009 23:15 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je een vaccinatie haalt kun je ook lichte griepverschijnselen krijgen, dan verspreid je het net zo goed.
We moeten ook niet doen alsof het de zwarte builenpest is hoor. De voornaamste reden van deze vaccinatiekoorts, is een economische reden. Men is bang dat de economie nog verder wegglijdt als er teveel mensen ziek worden dus gaan we iedereen maar preventief inenten. Sorry maar dat vind ik een kutreden. Tekenend voor dat vermaledijde risicodenken wat de laatste tijd zo heerst.
Jammer. De wereld is groter dan NL alleen. Zou het onethisch vinden om vaccins op de plank te laten liggen als elders in de wereld er behoefte aan is.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:58 schreef Antaresje het volgende:
[..]
De overheid heeft 34 miljoen vaccins besteld, 'jouw' vaccin gaat echt niet naar iemand anders maar blijft gewoon op de plank liggen.
nee, moeten ze eerst wetten gaan veranderenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:01 schreef capricia het volgende:
Kunnen ze je eigenlijk verplichten tot het nemen van een vaccin?
Natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:01 schreef capricia het volgende:
Kunnen ze je eigenlijk verplichten tot het nemen van een vaccin?
Zo vanzelfsprekend is dat niet. In het verleden en ook op dit moment zijn er in redelijk wat landen verplichte vaccinatieprogramma's geweest of bestaat de mogelijkheid vaccinatie te verplichten.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:05 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
* MinderMutsig mompelt iets over lichamelijke integriteit
Weet je wel wat er allemaal nodig is om de grondwet te veranderen?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 02:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zo vanzelfsprekend is dat niet. In het verleden en ook op dit moment zijn er in redelijk wat landen verplichte vaccinatieprogramma's geweest of bestaat de mogelijkheid vaccinatie te verplichten.
Zie ook deze link:
De vaccinatie, verplicht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |