abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71333623
Ik geef het toe, het zijn inmiddels open deuren intrappen, maar misschien is de nederlandse samenleving anno 2009 toe aan een andere optie, namelijk zelf op een legale manier optreden om jezelf te beschermen en de maatschappij weer gezond te maken.

Regelmatig lezen we berichten over politieagenten die het niet meer zien zitten, rechters die niet veroordelen maar een praatje houden, overwerkende ambtenaren, volgens ter Horst althans, gesloten politiebureau's, plaatsen waar je maar niet meer moet komen, agressief gedrag tegen jezelf en je naasten, duizenden en duizenden camera's op pleinen en gebouwen en vul zelf maar aan.

Niet ter ondersteuning maar ter illustratie, een wanhopige burgemeester:

http://www.telegraaf.nl/b(...)hufter___.html?p=5,1

Kortom de stelling is nu: de burger mag meer doen ter bescherming van zichzelf en de maatschappij !

Is dat anno 2009 en de komende jaren een optie geworden ?
nothing will change without a rebel
pi_71333650

Heb ik standaard bij me voor in geval van nood!
  Boks-Chick zondag 26 juli 2009 @ 10:11:43 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71333689
mjah, ik snap je gedachtengang, doch het gevaar wat daar in schuilt is overmatige c.q. te snel geweldgebruik door velen. Er zullen zat mensen zijn die die mogelijkheid dan als excuus gebruiken. Dus daarom denk ik dat dat niet mogelijk zal zijn.
lolwut
pi_71333705
Nee, a.u.b. geen mensen die eigen rechter spelen. Zo gauw er subjectiviteit er bij wordt geroepen is de wet uitgespeeld.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_71333730
Het is een beetje 't paard achter de wagen spannen. Die politie moet gewoon zichtbaar aanwezig zijn en zich niet terugtrekken in burelen en auto's die met 50 per uur rondjes draaien in een te groot gebied. Zet die gasten op een fiets!

En als nu weekend na weekend die bloembakken het moeten ontgelden, dan lijkt het mij toch logisch dat je daar in de buurt een agent of wat laat posten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Neemmijnietserieus op 26-07-2009 11:44:17 ]
  zondag 26 juli 2009 @ 10:18:23 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71333749
De overheid zal het geweldsmonopolie waar moeten maken, anders kan de burger niets anders dan zelf iets doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71333893
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De overheid zal het geweldsmonopolie waar moeten maken, anders kan de burger niets anders dan zelf iets doen.
Het gaat verder dan dat in de OP; hij heeft het o.m. over
quote:
rechters die niet veroordelen maar een praatje houden
.
Als iemand bij de (straf)rechter zit dan heeft de overheid al gebruik gemaakt van het geweldsmonopolie als het goed is. TS vraagt zich dan af of de burger niet moet ingrijpen als het oordeel van de rechter hem niet zint.
Rechters zijn linksmeneren en linkschmevrouwen nl. die kunnen niet oordelen over criminelen???
I´m back.
pi_71333997
Lijkt mij een slechte zaak. Veel mensen kunnen niet met zo'n verantwoordelijkheid omgaan.

Maar even offtopic. TS jij woont toch niet in Nederland? Waarom al die topics over onze samenleving waar jij helemaal geen deel van uitmaakt?
  zondag 26 juli 2009 @ 10:48:18 #9
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71334040
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:16 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Het is een beetje 't paard achter de wagen spannen. Die politie moet gewoon zichtbaar aanwezig zijn en zich terugtrekken in burelen en auto's die met 50 per uur rondjes draaien in een te groot gebied. Zet die gasten op een fiets!
In Woensel West rijdt de politie al op de fiets.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71334106
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:44 schreef Tja..1986 het volgende:

Maar even offtopic. TS jij woont toch niet in Nederland? Waarom al die topics over onze samenleving waar jij helemaal geen deel van uitmaakt?

Ach, wij nederlanders bemoeien ons ook met de politiek in het buitenland...
  Boks-Chick zondag 26 juli 2009 @ 10:57:53 #11
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71334163
quote:
Lijkt mij een slechte zaak. Veel mensen kunnen niet met zo'n verantwoordelijkheid omgaan.

Wellicht omdat TS Nederlander is en zich betrokken voelt bij wat er in zijn Geboorteland afspeelt?
Ongeacht of TS nou misschien ooit nog terug wil naar Nederland.
lolwut
pi_71335285
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:57 schreef BrandX het volgende:

[..]

Wellicht omdat TS Nederlander is en zich betrokken voelt bij wat er in zijn Geboorteland afspeelt?
Ongeacht of TS nou misschien ooit nog terug wil naar Nederland.
Hij is vooral druk bezig met zeiken over Nederland
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_71335300
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij is vooral druk bezig met zeiken over Nederland
Als hij daar gelukkig van wordt.....
Hij kan fok blijkbaar niet loslaten
  zondag 26 juli 2009 @ 12:02:42 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71335388
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:58 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als hij daar gelukkig van wordt.....
Hij kan fok blijkbaar niet loslaten
Het is StefanP uiteindelijk ook gelukt, er is nog hoop.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 26 juli 2009 @ 12:03:12 #15
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71335396
Ik herken het paniekverhaal in de OP totaal niet in mijn eigen omgeving.
pi_71336435
quote:

Hoe langer ik hier woon en met de oa de deense mensen omga, hoe duidelijk het wordt hoe agressief nederland is. Ik moet binnenkort weer naar nl toe, maar ik zie er in zekere mate tegenop en dat na 3 jaar.

Ik gebruik de volgende metafoor wel eens als uitleg.

Er was eens een man die terug ging naar zijn geboorteland en daar melk en varkensvlees wilde gaan verkopen.
Om meer daarover te weten te komen ging hij naar een boerderij, voor het eerst in zijn leven.

Gadverdamme wat stinkt dat hier, zei hij. En toen hij thuis kwam zei zijn vrouw: In hemelsnaam waar ben jij toch geweest, je stinkt !

Maar de a.s. emigrant hield vol en bezocht de boerderiij steeds vaker, 1 maal per week, 3 keer per week en tenslotte alle dagen.

Ruik jij nog wat vroeg de boer aan hem ?

Wat dant, vroeg de a.s. emigrant

Nou de strontlucht

Nee, eigenlijk niet meer, maar ik ben er nu ook dagelijks
pi_71336568
En deense kaas ruikt wel lekker?
  zondag 26 juli 2009 @ 13:05:07 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_71336794
We hebben een neiwue variant van StefanP alleen woont ie nu in Denemarken
  zondag 26 juli 2009 @ 13:22:20 #19
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71337179
Een bevoegheid zou de Nederlandse burger wel moeten krijgen namelijk:

Het kabinet naar huis sturen als het niet werkt (Neem dit kabinet als voorbeeld)

Hoe ik het in gedachte had net als het burgerinitatief als een x aantal mensen het kabinet niets vind moet het naar huis.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71338387
Ik ben er geen voorstander van dat burgers eigen rechter gaan spelen. Wel moeten burgers het recht hebben om hun eigendommen te verdedigen, OOK als ze daarbij geweld gebruiken. Er bestaan concreet plannen in die richting.

Verder moet vooral de politie meer bevoegdheden krijgen en harder optreden.
  zondag 26 juli 2009 @ 14:33:41 #21
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71338975
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:51 schreef bendk het volgende:

[..]

Hoe langer ik hier woon en met de oa de deense mensen omga, hoe duidelijk het wordt hoe agressief nederland is. Ik moet binnenkort weer naar nl toe, maar ik zie er in zekere mate tegenop en dat na 3 jaar.

Er was eens een man die terug ging naar zijn geboorteland en daar melk en varkensvlees wilde gaan verkopen.
Om meer daarover te weten te komen ging hij naar een boerderij, voor het eerst in zijn leven.

Gadverdamme wat stinkt dat hier, zei hij. En toen hij thuis kwam zei zijn vrouw: In hemelsnaam waar ben jij toch geweest, je stinkt !

Maar de a.s. emigrant hield vol en bezocht de boerderiij steeds vaker, 1 maal per week, 3 keer per week en tenslotte alle dagen.

Nou de strontlucht

Gast, je woont op een paar honderd kilometer afstand en zoveel verschillen Denemarken en Nederland niet. Doe nou niet alsof je in het walhalla terecht bent gekomen
pi_71339226
Zo even naar het strand geweest, 20 minuten rijden om de duitse herders lekker los -zonder ketting dus- te laten raggen op het strand.
Lekker zonnetje, heel licht windje maar zoals je ziet behoorlijk druk, maar ja hoogseizoen hè...[img]

[ Bericht 17% gewijzigd door bendk op 26-07-2009 15:05:43 ]
pi_71341670
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Een bevoegheid zou de Nederlandse burger wel moeten krijgen namelijk:

Het kabinet naar huis sturen als het niet werkt (Neem dit kabinet als voorbeeld)

Hoe ik het in gedachte had net als het burgerinitatief als een x aantal mensen het kabinet niets vind moet het naar huis.
Als echt een meerderheid van de Nederlandse bevolking van een kabinet af wil bezwijken de regerende partijen echt wel voor de druk hoor
pi_71341774
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:46 schreef bendk het volgende:
Zo even naar het strand geweest, 20 minuten rijden om de duitse herders lekker los -zonder ketting dus- te laten raggen op het strand.
Lekker zonnetje, heel licht windje maar zoals je ziet behoorlijk druk, maar ja hoogseizoen hè...[ [url=

[IMG]http://i28.tinypic.com/30madlu.jpg]afbeelding[/url] ]
Voor zo'n strand hoef je niet echt per se naar Denemarken, hm? .
  zondag 26 juli 2009 @ 16:42:10 #25
262650 kitao
prikplaatje
pi_71342106
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:16 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Het is een beetje 't paard achter de wagen spannen. Die politie moet gewoon zichtbaar aanwezig zijn en zich niet terugtrekken in burelen en auto's die met 50 per uur rondjes draaien in een te groot gebied. Zet die gasten op een fiets!

En als nu weekend na weekend die bloembakken het moeten ontgelden, dan lijkt het mij toch logisch dat je daar in de buurt een agent of wat laat posten?
Waarom altijd politie voor een bloembakje ? Je kunt ook met je buren deze vernielers erop aanspreken of hun ouders.

Cameratoezicht werkt ook niet , maar om nu iedereen maar te bewapenen vanwege een inbraakje......

http://www.nrc.nl/buitenl(...)nnie_compleet_fiasco
megalomaniac
pi_71343014
Kijk...je kunt iets eenvoudig of ingewikkeld benaderen. Feit is dat bijvoorbeeld ouderen savonds de straat niet meer opdurven, of hun voordeur savonds niet meer opendoen.

Feit is dat inmiddels veel vrouwen bepaalde plekken vermijden.

Ontwikkel een verdedigingsmiddel bv een spray of een soort mini laser en geef die deze doelgroep mee. Later kun je uitbreiden naar andere groepen, zoals hulpverleners ....

Wat is er op tegen om een proef te nemen en kijken of dit werkt. Misschien wordt justitie en de lokale politie eindelijk eens wakker.
pi_71343819
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:51 schreef bendk het volgende:

[..]

Nou de strontlucht

Aha, ik begrijp dus dat je de 'strondlucht' in Denemarken niet meer ruikt, dat scheelt Kan je daar blijven, negatieve mensen hebben we hier al genoeg. Dat is meer het grote probleem, dan die kleine dingetjes die jij steeds aanstipt.
pi_71343914
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:20 schreef bendk het volgende:
Kijk...je kunt iets eenvoudig of ingewikkeld benaderen. Feit is dat bijvoorbeeld ouderen savonds de straat niet meer opdurven, of hun voordeur savonds niet meer opendoen.

Feit is dat inmiddels veel vrouwen bepaalde plekken vermijden.

Ontwikkel een verdedigingsmiddel bv een spray of een soort mini laser en geef die deze doelgroep mee. Later kun je uitbreiden naar andere groepen, zoals hulpverleners ....

Wat is er op tegen om een proef te nemen en kijken of dit werkt. Misschien wordt justitie en de lokale politie eindelijk eens wakker.
Iedereen weet dat je dan een wapenwetloop krijgt. Die vrouwen een spray de aanvallers een mes op pistool. Je berijkt daar helemaal niets mee, daar heb je geen proef voor nodig. Die spray's komen uiteindelijk alleen maar weer in verkeerde handen terecht om verkeerde dingen mee te doen. Vrouwen meiden trouwens al eeuwen lang bepaalde plekken, en echt niet alleen in Nederland, dat geldt trouwens niet alleen voor vrouwen. Criminaliteit is een onoplosbaar probleem zolang er ongelijkheid is in de wereld.

Ik pleit trouwens niet voor comunisme ofzo. Criminaliteit is een feit. Je moet dat beperken, en dat gaat prima in Nederland.
pi_71344913
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:53 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Aha, ik begrijp dus dat je de 'strondlucht' in Denemarken niet meer ruikt, dat scheelt Kan je daar blijven, negatieve mensen hebben we hier al genoeg. Dat is meer het grote probleem, dan die kleine dingetjes die jij steeds aanstipt.
jôh ... strondlucht moet strontlucht zijn, anders stinkt je tekst zo...
pi_71345025
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:58 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Iedereen weet dat je dan een wapenwetloop krijgt. Die vrouwen een spray de aanvallers een mes op pistool. Je berijkt daar helemaal niets mee, daar heb je geen proef voor nodig. Die spray's komen uiteindelijk alleen maar weer in verkeerde handen terecht om verkeerde dingen mee te doen. Vrouwen meiden trouwens al eeuwen lang bepaalde plekken, en echt niet alleen in Nederland, dat geldt trouwens niet alleen voor vrouwen. Criminaliteit is een onoplosbaar probleem zolang er ongelijkheid is in de wereld.

Ik pleit trouwens niet voor comunisme ofzo. Criminaliteit is een feit. Je moet dat beperken, en dat gaat prima in Nederland.
graag je bronnen van nederland dan maar...

en ter aanmoediging:

http://welingelichtekring(...)-veilieg-landen.html

[ Bericht 9% gewijzigd door bendk op 26-07-2009 18:57:27 ]
pi_71353378
Eh...sorry? De burger doet nu al zijn bek niet open om ergens wat van te zeggen, zullen ze dat wel doen als ze meer mogen? Ik zie het al voor me, zeg, de tokkies met hun grote bek die ook nog eens legaal wapens mogen bezitten, nou, daar gaat het land echt zoveel veiliger van worden....right.
pi_71356322
quote:
Op zondag 26 juli 2009 23:38 schreef Tijger_m het volgende:
Eh...sorry? De burger doet nu al zijn bek niet open om ergens wat van te zeggen, zullen ze dat wel doen als ze meer mogen? Ik zie het al voor me, zeg, de tokkies met hun grote bek die ook nog eens legaal wapens mogen bezitten, nou, daar gaat het land echt zoveel veiliger van worden....right.
Ik heb het over mensen die bv savonds hun huis niet meer uit durven te komen ! ! !

In nederland dus hè...
pi_71358104
Dat Nederland veiliger moet worden, zoals bendk terecht aangeeft, is geen discussiepunt. De vraag is of burgers allerlei bevoegdheden moeten krijgen, of dat je ook op andere manieren die veiligheid kunt bereiken. Ik geloof meer in dat laatste.

Ik geef liever meer bevoegdheden aan de politie en ik wil ook dat politiefunctionarissen worden afgerekend op hun verdienste voor de samenleving, in plaats van het aantal parkeerbonnen dat ze uitschrijven. Een compleet andere focus, dus.

Verder - en ik roep dit al langer - zullen we serieus naar ons strafrecht moeten kijken. We moeten kritisch gaan kijken naar de algemene hoogte van straffen in land: op veel fronten straffen we te soft. Concreet pleit ik ook voor afschaffing van het tbs-systeem: de samenleving is geen proeftuin voor gevaarlijke gekken die met verlof mogen. Nederland is het enige land ter wereld met zo'n idioot systeem.

Maar belangrijker is de inrichting van ons strafrecht. We zullen de leeftijdsgrenzen moeten verleggen. We zullen moeten inzien dat er kinderen onder de 12 jaar zijn, die toch al crimineel gedrag vertonen. En we zullen harder moeten optreden tegen jongeren van pakweg 15-16 jaar, die nog niet meerderjarig zijn. Er gaan steeds meer stemmen op voor een aparte categorie in het strafrecht. Zie onder meer:
http://www.trouw.nl/achtergrond/Dossiers/article1429104.ece
http://www.parool.nl/paro(...)en-tot-23-jaar.dhtml
PvdA wil pubers apart berechten

Kortom: een meersporenbeleid om Nederlandse burgers beter te beschermen:
- Burgers hebben het recht op gebruik van geweld bij verdediging van eigendommen
- Criminelen verliezen bepaalde rechten op het moment waarop ze een misdaad plegen
- Afschaffing tbs-systeem; gevaarlijke gekken niet terug op straat
- Jeugdstrafrecht omlaag van 12 naar 10 jaar
- Nieuwe categorie jongerenstrafrecht van pakweg 15 tot 21 jaar
- Algemene verhoging van straffen
- Einde aan automatische strafvermindering; straf is straf
- Politie meer bevoegdheden geven en een andere beloningssystematiek

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2009 10:32:29 ]
  maandag 27 juli 2009 @ 10:33:01 #34
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71358534
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:11 schreef isogram het volgende:

- Burgers hebben het recht op gebruik van geweld bij verdediging van eigendommen
Hebben ze al. Artikel 41, Wetboek van Strafrecht.
quote:
- Criminelen verliezen bepaalde rechten op het moment waarop ze een misdaad plegen
Criminelen verliezen al allerlei rechten natuurlijk. Tenzij je concreet maakt welke rechten we het over hebben, blijft het een beetje een loze kreet.
quote:
Bij TBS hoort onvermijdelijk dat mensen ook weer terugkeren. Als je dat afschaft, betekent dat dat deze mensen instromen in het reguliere gevangeniswezen. Aangezien je wil dat ze niet meer op straat komen, moeten deze mensen levenslang krijgen?

Dat is nogal een maatregel zeg. Bij de 38 die nu levenslang veroordeeld zijn, krijgen we dan in een klap meer dan 2000 levenslang veroordeelden erbij. En niet wegens een drievoudige moord, maar bijvoorbeeld ook wegens een uit de hand gelopen kroegruzie.
quote:
En dan? Strafrecht is geen oplossing voor opvoedingsproblemen, en dat is het ook nooit geweest. Wil je de overlast beperken, dan zijn er veel betere middelen beschikbaar in het Bestuursrecht.
quote:
Interessant plan Hier zou ik ook wel wat in zien, de criminaliteitspiek ligt nog altijd rond de 17, het huidige strafrecht kan daar onvoldoende mee overweg.
quote:
Met welk doel? Als het je gaat om vergelding, dan is het meer een ideologische discussie. Hoger straffen om criminaliteit terug te dringen werkt niet. Heeft ook nooit gewerkt trouwens.
quote:
Welke bevoegdheden hebben we het dan over?
pi_71359187
quote:
Op maandag 27 juli 2009 10:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Hebben ze al. Artikel 41, Wetboek van Strafrecht. Criminelen verliezen al allerlei rechten natuurlijk. Tenzij je concreet maakt welke rechten we het over hebben, blijft het een beetje een loze kreet.
Dat eerste hebben ze te beperkt. Als je ook maar iets uit je slof schiet, heb je ZELF een proces aan je broek. En met rechten van daders bedoel ik onder meer dat ze met succes een aanklacht tegen hun slachtoffer kunnen indienen, omdat ze bijvoorbeeld iets te hardhandig van een oprit zijn verwijderd. Of dat ze zelfs de materialen vergoed krijgen waarmee ze criminele feiten pleegden; ook daar zijn voorbeelden van.
quote:
Bij TBS hoort onvermijdelijk dat mensen ook weer terugkeren. Als je dat afschaft, betekent dat dat deze mensen instromen in het reguliere gevangeniswezen. Aangezien je wil dat ze niet meer op straat komen, moeten deze mensen levenslang krijgen?
Desnoods moeten ze maar levenslang krijgen, ja. Ik wil niet dat de samenleving een proeftuin is voor gevaarlijke gekken die op proefverlof mogen en dan weer genadeloos toeslaan. Ik wil het niet aan slachtoffers of nabestaanden uitleggen dat iemand is verkracht of vermoord omdat we zonodig een tbs'er willen laten terugkeren in de maatschappij. Als er enige hoop op herstel is, geef je ze maar 20 jaar ofzo. Zo niet, dan inderdaad levenslang.
quote:
Dat is nogal een maatregel zeg. Bij de 38 die nu levenslang veroordeeld zijn, krijgen we dan in een klap meer dan 2000 levenslang veroordeelden erbij. En niet wegens een drievoudige moord, maar bijvoorbeeld ook wegens een uit de hand gelopen kroegruzie.
Je kunt mensen niet zomaar tot een zwaardere straf veroordelen dan wat ze nu uitzitten. Ik wil tbs in elk geval wel naar de toekomst toe afschaffen.
quote:
En dan? Strafrecht is geen oplossing voor opvoedingsproblemen, en dat is het ook nooit geweest. Wil je de overlast beperken, dan zijn er veel betere middelen beschikbaar in het Bestuursrecht.
Ik heb nergens gezegd dat je niks aan opvoeding mag doen ofzo. Waar het hier om gaat, is dat er kinderen van jonger dan 12 jaar zijn, die criminele feiten plegen, maar daarvoor niet kunnen worden bestraft. Dat fenomeen wil ik hiermee aanpakken. Hoe eerder je dergelijk gedrag hardhandig corrigeert, des te beter werkt dat; ook preventief. Als je deze 11-jarigen met fluwelen handschoenen aanpakt, zijn ze op hun 16e nog veel crimineler. De realiteit is trouwens dat ouders regelmatig geen zicht hebben op wat hun kinderen op straat allemaal uitspoken.
quote:
Interessant plan Hier zou ik ook wel wat in zien, de criminaliteitspiek ligt nog altijd rond de 17, het huidige strafrecht kan daar onvoldoende mee overweg.
Inderdaad. Het gaat om minderjarigen die 'volwassen' misdaden plegen. Behandel ze dan ook maar strenger.
quote:
Met welk doel? Als het je gaat om vergelding, dan is het meer een ideologische discussie. Hoger straffen om criminaliteit terug te dringen werkt niet. Heeft ook nooit gewerkt trouwens.
Als een crimineel 2 jaar krijgt, in plaats van 1 jaar, dan is de samenleving een jaar langer van hem verschoond. En over de dooddoener dat strenger straffen niet werkt, wil ik 2 dingen zeggen:
- Softer straffen helpt in elk geval verdomde weinig
- We kunnen niet weten of strenger straffen in Nederland werkt, omdat we het niet doen. Laten we het eens een jaar of 10 proberen, om daarna te bepalen wat de effecten zijn.
quote:
Welke bevoegdheden hebben we het dan over?
Je leest nu berichten dat politiemensen op straat worden belaagd of in elkaar geslagen. Wat mij betreft mag de politie met scherp schieten op mensen die dat doen. De politieagent moet ontzag hebben; het moet duidelijk zijn wie de baas op straat is. Wie een politieman fysiek aanvalt, riskeert zijn eigen leven; laat dat de norm zijn.
pi_71359668
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:02 schreef isogram het volgende:

Je leest nu berichten dat politiemensen op straat worden belaagd of in elkaar geslagen. Wat mij betreft mag de politie met scherp schieten op mensen die dat doen. De politieagent moet ontzag hebben; het moet duidelijk zijn wie de baas op straat is. Wie een politieman fysiek aanvalt, riskeert zijn eigen leven; laat dat de norm zijn.
ik adviseer jou een land waar een rechts radicaal regime de scepter zwaait
  maandag 27 juli 2009 @ 11:27:56 #37
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71359857
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:02 schreef isogram het volgende:

Dat eerste hebben ze te beperkt. Als je ook maar iets uit je slof schiet, heb je ZELF een proces aan je broek. En met rechten van daders bedoel ik onder meer dat ze met succes een aanklacht tegen hun slachtoffer kunnen indienen, omdat ze bijvoorbeeld iets te hardhandig van een oprit zijn verwijderd. Of dat ze zelfs de materialen vergoed krijgen waarmee ze criminele feiten pleegden; ook daar zijn voorbeelden van.
Het beeld wat in de samenleving over Noodweer is gegroeid is compleet scheef. Je mag jezelf, je eigendommen, andermans lijf en andermans eigendommen allemaal beschermen met geweld. Je mag zelfs buitenproportioneel geweld gebruiken, en dan nog wordt je niet veroordeeld.

Dat betekent niet dat er geen aanklacht tegen je ingediend kan worden nee. Maar dat wordt vervolgens glad gestreken door het OM, of in het uiterste geval door de rechter. Helaas hebben die aanklachten (en het bijbehorende politie-optreden) wel geleid tot een beeld dat je helemaal niets mag. Onzin.
quote:
Desnoods moeten ze maar levenslang krijgen, ja. Ik wil niet dat de samenleving een proeftuin is voor gevaarlijke gekken die op proefverlof mogen en dan weer genadeloos toeslaan. Ik wil het niet aan slachtoffers of nabestaanden uitleggen dat iemand is verkracht of vermoord omdat we zonodig een tbs'er willen laten terugkeren in de maatschappij. Als er enige hoop op herstel is, geef je ze maar 20 jaar ofzo. Zo niet, dan inderdaad levenslang.

Je kunt mensen niet zomaar tot een zwaardere straf veroordelen dan wat ze nu uitzitten. Ik wil tbs in elk geval wel naar de toekomst toe afschaffen.
Als ik het goed begrijp, is de kans op recidive dus de reden dat je deze mensen levenslang wil geven? Prima, laten we dat dan even doortrekken naar alle daders. Elke dadergroep kent immers een kans op recidive, niet alleen TBS'ers natuurlijk.

Waarom zou je het wel aan slachtoffers en nabestaanden willen uitleggen dat we zonodig een normale gevangene vrij moesten laten? Voor die slachtoffers zal het weinig uitmaken of de dader nu wel of niet uit een TBS-kliniek komt.

Daaruit volgt dan dus dat, in jouw systeem, iedereen die een middelzwaar delict heeft gepleegd, levenslang krijgt. Begrijp ik dat goed?
quote:
Ik heb nergens gezegd dat je niks aan opvoeding mag doen ofzo. Waar het hier om gaat, is dat er kinderen van jonger dan 12 jaar zijn, die criminele feiten plegen, maar daarvoor niet kunnen worden bestraft. Dat fenomeen wil ik hiermee aanpakken. Hoe eerder je dergelijk gedrag hardhandig corrigeert, des te beter werkt dat; ook preventief. Als je deze 11-jarigen met fluwelen handschoenen aanpakt, zijn ze op hun 16e nog veel crimineler. De realiteit is trouwens dat ouders regelmatig geen zicht hebben op wat hun kinderen op straat allemaal uitspoken.
Precies, en dat is de kern van het probleem. Aanpakken (en hard!) met bestuursstrafrecht.
quote:
Mwah, z'n eigen leven is erg overdreven en ook niet een situatie waar je heen moet gaan wat mij betreft. Maar de politie zou best wat meer autoriteit mogen uitstralen, en soms hoort daar ook geweld bij. Als ik zoiets zie, haalt dat echt het bloed onder m'n nagels vandaan. Die agent mag van mij best wat klappen uitdelen.
pi_71360115
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:21 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
ik adviseer jou een land waar een rechts radicaal regime de scepter zwaait
Fijn voor je. Ik ben niet rechts-radicaal, kan ik je melden. Sterker nog: ik ben niet eens rechts. Maar op het gebied van strafrecht heb ik misschien wel wat ideeën die je 'rechts' kunt noemen, al denk ik liever niet in termen van links en rechts. Het moet gewoon strenger en harder. Onze verharde samenleving heeft dat dringend nodig.
pi_71360276
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:36 schreef isogram het volgende:

[..]

Fijn voor je. Ik ben niet rechts-radicaal, kan ik je melden. Sterker nog: ik ben niet eens rechts. Maar op het gebied van strafrecht heb ik misschien wel wat ideeën die je 'rechts' kunt noemen, al denk ik liever niet in termen van links en rechts. Het moet gewoon strenger en harder. Onze verharde samenleving heeft dat dringend nodig.
Harder en strenger, 't gaat niet werken, dat is al zo vaak bewezen. Consequent en duidelijk zijn wel, maar ja, kom d'r maar eens om, om te beginnen bij de opvoeding.
  maandag 27 juli 2009 @ 11:44:30 #40
262650 kitao
prikplaatje
pi_71360393
quote:
Dat Nederland veiliger moet worden, zoals bendk terecht aangeeft, is geen discussiepunt. De vraag is of burgers allerlei bevoegdheden moeten krijgen, of dat je ook op andere manieren die veiligheid kunt bereiken. Ik geloof meer in dat laatste.

Ik geef liever meer bevoegdheden aan de politie en ik wil ook dat politiefunctionarissen worden afgerekend op hun verdienste voor de samenleving, in plaats van het aantal parkeerbonnen dat ze uitschrijven. Een compleet andere focus, dus.

Verder - en ik roep dit al langer - zullen we serieus naar ons strafrecht moeten kijken. We moeten kritisch gaan kijken naar de algemene hoogte van straffen in land: op veel fronten straffen we te soft. Concreet pleit ik ook voor afschaffing van het tbs-systeem: de samenleving is geen proeftuin voor gevaarlijke gekken die met verlof mogen. Nederland is het enige land ter wereld met zo'n idioot systeem.

Maar belangrijker is de inrichting van ons strafrecht. We zullen de leeftijdsgrenzen moeten verleggen. We zullen moeten inzien dat er kinderen onder de 12 jaar zijn, die toch al crimineel gedrag vertonen. En we zullen harder moeten optreden tegen jongeren van pakweg 15-16 jaar, die nog niet meerderjarig zijn. Er gaan steeds meer stemmen op voor een aparte categorie in het strafrecht. Zie onder meer:
http://www.trouw.nl/achtergrond/Dossiers/article1429104.ece
http://www.parool.nl/paro(...)en-tot-23-jaar.dhtml
PvdA wil pubers apart berechten

Kortom: een meersporenbeleid om Nederlandse burgers beter te beschermen:
- Einde aan automatische strafvermindering; straf is straf
Kortom een politie- en militiestaat in het klein. De VS staat bekend als een land met fikse straffen en met geestesgesteldheid wordt daar volgens mij ook weing rekening mee gehouden - maar dat laatste valt misschien buiten dit topic - toch is de criminaliteit daar veel harder als hier. Dus ik vraag me af hoe er automatisch uit zou kunnen volgen dat hogere straffen leiden tot minder criminaliteit.
megalomaniac
pi_71360639
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:27 schreef Hephaistos. het volgende:
Als ik het goed begrijp, is de kans op recidive dus de reden dat je deze mensen levenslang wil geven? Prima, laten we dat dan even doortrekken naar alle daders. Elke dadergroep kent immers een kans op recidive, niet alleen TBS'ers natuurlijk.

Waarom zou je het wel aan slachtoffers en nabestaanden willen uitleggen dat we zonodig een normale gevangene vrij moesten laten? Voor die slachtoffers zal het weinig uitmaken of de dader nu wel of niet uit een TBS-kliniek komt. Daaruit volgt dan dus dat, in jouw systeem, iedereen die een middelzwaar delict heeft gepleegd, levenslang krijgt. Begrijp ik dat goed?
Er is altijd kans op recidive, dat kun je niet voorkomen, tenzij je mensen levenslang geeft. Ik ben niet van mening dat iedereen zomaar lukraak levenslang moet krijgen. Maar mensen die je een tbs-label geeft, zou je wél levenslang kunnen geven, omdat je vaststelt dat ze een permanent gevaar voor de samenleving zullen vormen.

Wat je bedoelt met de opmerking "dat we zonodig een normale gevangene vrij moesten laten" ontgaat mij. Je hebt gewoon passende straffen nodig voor misdrijven. Als iemand 15 jaar krijgt, krijgt -ie ook 15 jaar en zit -ie ook 15 jaar. Dat -ie daarna weer vrijkomt, hoef je dan ook niet uit te leggen, want dat is vooraf duidelijk.
quote:
Precies, en dat is de kern van het probleem. Aanpakken (en hard!) met bestuursstrafrecht.
Tuurlijk is dat niet de kern. Het is een factor die zeker van belang is, maar er zijn ook andere factoren, die je minstens zo hard moet aanpakken. Dit soort 11-jarig tuig leert dergelijk crimineel gedrag van oudere broers, neven, buurjongens, whatever. Er is een straatcultuur waarin je stoer bent als je crimineel bent. Dan heb je status. Die cultuur zul je moeten doorbreken. Dat is veel belangrijker dan de invloed van ouders, die weliswaar tekortschieten en daar best op mogen worden aangesproken. Ontneem ze maar de kinderbijslag ofzo.
quote:
Mwah, z'n eigen leven is erg overdreven en ook niet een situatie waar je heen moet gaan wat mij betreft. Maar de politie zou best wat meer autoriteit mogen uitstralen, en soms hoort daar ook geweld bij. Als ik zoiets zie, haalt dat echt het bloed onder m'n nagels vandaan. Die agent mag van mij best wat klappen uitdelen.
Dat vind ik ook. Ik heb trouwens niet willen betogen dat een agent bij het minste of geringste om zich heen moet gaan schieten, maar wel dat hij geweld mag gebruiken. Tegenwoordig zijn poltieagenten zowat vleugellam en mogen ze gewoon te weinig. Het signaal naar criminelen en ander tuig moet zijn: de politie uitdagen is levensgevaarlijk.
pi_71360739
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:41 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Harder en strenger, 't gaat niet werken, dat is al zo vaak bewezen. Consequent en duidelijk zijn wel, maar ja, kom d'r maar eens om, om te beginnen bij de opvoeding.
Het komt op hetzelfde neer. Als je in Nederland consequenter en duidelijker wilt zijn (wat ik toejuich), houdt dat automatisch in dat het harder en strenger wordt. Het komt neer op effectiever optreden.

We moeten trouwens echt af van de idealistische gedachte dat je crimineel gedrag volledig kunt voorkomen door middel van preventie (waaronder ook opvoeding). Je hebt altijd een combinatie van preventie en handhaving nodig. Waarbij het ook must is dat die sancties ergens over gaan. Ze moeten geen lachertjes zijn (want dan werken ze eerder averechts), maar echt een afschrikwekkend effect hebben.
pi_71360881
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:44 schreef kitao het volgende:
Kortom een politie- en militiestaat in het klein. De VS staat bekend als een land met fikse straffen en met geestesgesteldheid wordt daar volgens mij ook weing rekening mee gehouden - maar dat laatste valt misschien buiten dit topic - toch is de criminaliteit daar veel harder als hier. Dus ik vraag me af hoe er automatisch uit zou kunnen volgen dat hogere straffen leiden tot minder criminaliteit.
Door mijn voorstellen weg te zetten als 'een politie- en militiestaat in het klein' geef je precies aan hoe het met Nederland is gesteld. Waar ik voor pleit, is een effectief en krachtig politieel, justitieel apparaat dat daadwerkelijk criminelen uit de samenleving verwijdert en dat daadwerkelijk bijdraagt aan veiligheid.

De vergelijkingen met de VS vind ik redelijk onzinnig. Dat is een compleet ander land, met ook totaal andere wetten dan hier. Zelfs per staat zijn daar grote verschillen. We hebben het over Nederland. En over de nogal vooringenomen aanname dat strenger straffen niet kan werken. Die dooddoener lees ik te vaak, waarbij er ook te vaak naar de VS wordt verwezen, alsof dat land identiek is aan Nederland.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:02:50 #44
262650 kitao
prikplaatje
pi_71360922
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:51 schreef isogram het volgende:

Tegenwoordig zijn poltieagenten zowat vleugellam en mogen ze gewoon te weinig. Het signaal naar criminelen en ander tuig moet zijn: de politie uitdagen is levensgevaarlijk.
Geweld leidt tot meer geweld. Stel , iemand begaat een overval en weet dat hij minimaal 25 jaar krijgt.
Bij betrapping zal diegeen eerder alles erop zetten om te ontsnappen en wellicht sneller bereid zijn om die agent neer te kogelen.
megalomaniac
pi_71360941
Oja, neem nou dit bericht als voorbeeld en stel dat het in Nederland was gebeurd:
quote:
Vrouw onthoofdt baby door duivel
SAN ANTONIO - In het Texaanse San Antonio heeft een vrouw haar 3,5 weken-oude baby op een gruwelijke wijze om het leven gebracht. Ze heeft haar eigen kind onthoofd, omdat de duivel dat haar zou hebben opgelegd.

Na de gruwelijke daad, stak de 33-jarige Otty Sanchez zichzelf meerdere malen. Agenten troffen ter plaatste een zwaard en een keukenmes aan. Twee andere kinderen die in het huis aanwezig waren, bleven wonder boven wonder ongedeerd.

De moeder werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Daar zijn haar steekwonden aan maag en borststreek verzorgd. Ze zou niet meer in levensgevaar zijn. De moeder wordt aangeklaagd voor moord. weet Het Laatste Nieuws
In Nederland zou zoiets nu bijvoorbeeld leiden tot 15 jaar en tbs met dwangverpleging.
Ik zeg: levenslang en nooit meer terug in de samenleving.
pi_71360981
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:02 schreef kitao het volgende:
Geweld leidt tot meer geweld. Stel , iemand begaat een overval en weet dat hij minimaal 25 jaar krijgt.
Bij betrapping zal diegeen eerder alles erop zetten om te ontsnappen en wellicht sneller bereid zijn om die agent neer te kogelen.
Ik voorkom liever dat iemand überhaupt een overval pleegt en dat de straffen zodanig zijn dat hij zich wel 100 keer bedenkt. Dat een overvaller op een agent gaat schieten, is trouwens altijd een reëel risico. Als hij 10 jaar kon krijgen, zou hij net zo snel schieten.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:07:29 #47
262650 kitao
prikplaatje
pi_71361033
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:05 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik voorkom liever dat iemand überhaupt een overval pleegt en dat de straffen zodanig zijn dat hij zich wel 100 keer bedenkt. Dat een overvaller op een agent gaat schieten, is trouwens altijd een reëel risico. Als hij 10 jaar kon krijgen, zou hij net zo snel schieten.
Verdeel de welvaart en overvallen blijven beperkt tot de ergste egoisten.
megalomaniac
pi_71361296
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:03 schreef isogram het volgende:
Oja, neem nou dit bericht als voorbeeld en stel dat het in Nederland was gebeurd:
[..]

In Nederland zou zoiets nu bijvoorbeeld leiden tot 15 jaar en tbs met dwangverpleging.
Jouw voorbeeld heeft totaal niets te maken met niets en niemand ontziende criminaliteit. maar gaat over de fragiliteit tussen geestelijk gezond of ziek zijn. Er hoeft maar iets te gebeuren of een mens is even (of langdurig) "out of order". Wees maar blij dat jij gezond bent en enige compassie met zowel de dader als slachtoffers is op z'n plaats.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:26:10 #49
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_71361456
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:03 schreef isogram het volgende:
[..]

In een psychose terecht komen en dan je eigen baby vermoorden, wat verschrikkelijk Bij zo'n vrouw moet de nadruk liggen op psychische hulp, niet op vergelding.
pi_71361531
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:07 schreef kitao het volgende:
Er is NOOIT een excuus voor een overval, zeker niet in een beschaafd land als Nederland, met een uitstekend sociaal vangnet. Niemand hoeft hier van de honger om te komen.
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:19 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Jouw voorbeeld heeft totaal niets te maken met niets en niemand ontziende criminaliteit. maar gaat over de fragiliteit tussen geestelijk gezond of ziek zijn. Er hoeft maar iets te gebeuren of een mens is even (of langdurig) "out of order". Wees maar blij dat jij gezond bent en enige compassie met zowel de dader als slachtoffers is op z'n plaats.
Ik ga in op criminaliteit in algemene zin en de overlast en onveiligheid die het voor de samenleving veroorzaakt. Elke zaak is verschillend, dat snap ik ook wel. Mijn punt is dat ik de samenleving wil beschermen tegen gevaren.

Ga jij maar eens aan de ouders van dit meisje uitleggen hoe het kon gebeuren dat hun dochtertje van 13 is verkracht. Of aan de nabestaanden van deze man, die door een tbs'er werd vermoord. En zo zijn er meer voorbeelden.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:30:47 #51
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71361575
quote:
Op maandag 27 juli 2009 11:51 schreef isogram het volgende:

[..]

Er is altijd kans op recidive, dat kun je niet voorkomen, tenzij je mensen levenslang geeft. Ik ben niet van mening dat iedereen zomaar lukraak levenslang moet krijgen. Maar mensen die je een tbs-label geeft, zou je wél levenslang kunnen geven, omdat je vaststelt dat ze een permanent gevaar voor de samenleving zullen vormen.
TBS wordt pas gegeven nadat iemand al geboet heeft voor zijn daden. Op het moment dat de verdachte niet meewerkt of er geen duidelijke verbetering merkbaar is in zijn 'gedrag' dan kan de TBS verlengd worden net zoalang totdat de diegene weer klaar is voor de maatschappij. Iemand die een permanente bedreiging vormt voor de maatschappij wordt in de praktijk dus ook permanent buitengesloten.
quote:
Tuurlijk is dat niet de kern. Het is een factor die zeker van belang is, maar er zijn ook andere factoren, die je minstens zo hard moet aanpakken. Dit soort 11-jarig tuig leert dergelijk crimineel gedrag van oudere broers, neven, buurjongens, whatever. Er is een straatcultuur waarin je stoer bent als je crimineel bent. Dan heb je status. Die cultuur zul je moeten doorbreken. Dat is veel belangrijker dan de invloed van ouders, die weliswaar tekortschieten en daar best op mogen worden aangesproken. Ontneem ze maar de kinderbijslag ofzo.
Goed denkwerk. Maar ik kan je verklappen dat de 'beleidsmakers' in de grote steden (waar deze cultuur het sterk heerst) daar al een goeie 10 jaar achter zijn. Veel van de projecten die georganiseerd worden in buurten zoals Slotervaart, de Bijlmer en Geuzenveld hebben dan ook als doel om 'kanshebbers' uit deze straatcultuur te trekken. Helaas is dit een stuk minder makkelijk dan het lijkt. Veel van de kinderen die daar wonen leven min of meer op straat en hun sociale omgeving (die vormend is) komt daar vandaan.

De 'maatschappij' heeft maar een paar toegangspunten tot deze kinderen. Via de school, ouders en straatcoaches. Ik kan je nu al verklappen (bestaan ook studies over) dat de invloed van school en straatcoaches slechts vrij beperkt is. De ouders vormen dan een van de belangrijkste invloeden. Helaas blijven deze vanwege gebrek aan opleiding, geld en goede levensomstandigheden in gebreke. Maatregelen zoals het 'stoppen van de kinderbijslag' kan voor deze gezinnen de nekslag zijn en ervoor zorgen dat een kereltje al op 12 jarige leeftijd in de cokehandel gaat. En dat is over het algemeen geen goed idee.
quote:
Dat vind ik ook. Ik heb trouwens niet willen betogen dat een agent bij het minste of geringste om zich heen moet gaan schieten, maar wel dat hij geweld mag gebruiken. Tegenwoordig zijn poltieagenten zowat vleugellam en mogen ze gewoon te weinig. Het signaal naar criminelen en ander tuig moet zijn: de politie uitdagen is levensgevaarlijk.
Ik ben er mee eens dat de politie meer een 'macho' uitstraling moet krijgen. Hoewel dit makkelijker gezegd is dan gedaan. Echter, de politie zwaarder bewapenen en toestaan om sneller geweld te gebruiken lijkt heel erg aanlokkelijk als we het hebben over straattuig ("Die verdienen toch niks beters") maar dat heeft natuurlijk ook betrekking op de rest van Nederland. Je wil niet dat je vader van zestig *legaal* getaserd wordt door een driftkikker in uniform van 27 omdat je vader met een paar krachttermen duidelijk gemaakt heeft dat hij het niet eens is met een boete. Dit klinkt als een absurde situatie - en dat zou het moeten zijn - omdat wij op dit moment dmv regelgeving ons best doen om dergelijke incidenten niet voor te laten komen.

Daarnaast weten criminelen en straattuig al dat in contact komen met de politie geen pretje is. De Nederlander die voornamelijk in contact komt met de politie via boetes voor te hard rijden, berichtgeving via internet en aangifte doen op het bureau. Heeft geen idee hoeveel druk de politie uitoefent op het dagelijks leven van veel 'criminele' - jonge - mensen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_71361600
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:26 schreef Hephaistos. het volgende:
In een psychose terecht komen en dan je eigen baby vermoorden, wat verschrikkelijk Bij zo'n vrouw moet de nadruk liggen op psychische hulp, niet op vergelding.
Ja, verschrikkelijk voor zo'n baby en voor de nabestaanden, zoals die andere kinderen. De nadruk moet liggen op bescherming van de maatschappij; dat punt moet op #1 staan. Waarmee ik nergens zeg dat de vrouw geen hulp mag krijgen. Maar te vaak worden daders op #1 gezet, omdat hun terugkeer in de maatschappij belangrijker wordt gevonden dan de gevaren die daarmee gemoeid gaan.
pi_71361881
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:30 schreef Ryon het volgende:
TBS wordt pas gegeven nadat iemand al geboet heeft voor zijn daden. Op het moment dat de verdachte niet meewerkt of er geen duidelijke verbetering merkbaar is in zijn 'gedrag' dan kan de TBS verlengd worden net zoalang totdat de diegene weer klaar is voor de maatschappij. Iemand die een permanente bedreiging vormt voor de maatschappij wordt in de praktijk dus ook permanent buitengesloten.
En toch zijn er meerdere voorbeelden van tbs'ers die tijdens begeleid verlof ontsnappen of niet terugkeren van proefverlof, om vervolgens opnieuw toe te slaan. Geen enkel land ter wereld kent zo'n idioot systeem; alleen Nederland.
quote:
Goed denkwerk. Maar ik kan je verklappen dat de 'beleidsmakers' in de grote steden (waar deze cultuur het sterk heerst) daar al een goeie 10 jaar achter zijn.
Fijn voor ze, maar het probleem gaat verder dan alleen beleidsmakers. Als je die puinhoop in Gouda beschouwt, zie je ook een verkeerde werkhouding bij de politie, die liefst met een grote boog om probleemwijken heen rijdt. Er is een soort politiek-correct denken dat is doorgesijpeld in allerlei instanties, waaronder ook de politie.
quote:
De 'maatschappij' heeft maar een paar toegangspunten tot deze kinderen. Via de school, ouders en straatcoaches. Ik kan je nu al verklappen (bestaan ook studies over) dat de invloed van school en straatcoaches slechts vrij beperkt is. De ouders vormen dan een van de belangrijkste invloeden. Helaas blijven deze vanwege gebrek aan opleiding, geld en goede levensomstandigheden in gebreke. Maatregelen zoals het 'stoppen van de kinderbijslag' kan voor deze gezinnen de nekslag zijn en ervoor zorgen dat een kereltje al op 12 jarige leeftijd in de cokehandel gaat. En dat is over het algemeen geen goed idee.
Prima, maar jouw manier van denken is weer op medelijden gestoeld. En daarmee gaan we dus niets oplossen. Het is allemaal zo zielig, dus moeten we het maar met fluwelen handschoenen aanpakken. Terwijl het heel simpel kan: duidelijke signalen afgeven en hard straffen. Zet zo'n 12-jarige snotaap maar in een opvoedingsgesticht en stel de ouders maar financieel onder curatele, waarbij elk dubbeltje op z'n kant gaat.
quote:
Echter, de politie zwaarder bewapenen en toestaan om sneller geweld te gebruiken lijkt heel erg aanlokkelijk als we het hebben over straattuig ("Die verdienen toch niks beters") maar dat heeft natuurlijk ook betrekking op de rest van Nederland. Je wil niet dat je vader van zestig *legaal* getaserd wordt door een driftkikker in uniform van 27 omdat je vader met een paar krachttermen duidelijk gemaakt heeft dat hij het niet eens is met een boete. Dit klinkt als een absurde situatie - en dat zou het moeten zijn - omdat wij op dit moment dmv regelgeving ons best doen om dergelijke incidenten niet voor te laten komen.
Er zit een duidelijke scheidslijn tussen verbaal en fysiek geweld. Als mijn vader zo'n agent naar de strot zou vliegen, kan ik dat taseren prima begrijpen. Voor schelden kan de agent gewoon een bekeuring uitschrijven.
quote:
Daarnaast weten criminelen en straattuig al dat in contact komen met de politie geen pretje is. De Nederlander die voornamelijk in contact komt met de politie via boetes voor te hard rijden, berichtgeving via internet en aangifte doen op het bureau. Heeft geen idee hoeveel druk de politie uitoefent op het dagelijks leven van veel 'criminele' - jonge - mensen.
Zo veel druk dat particuliere beveiligingsbedrijven in Amsterdam-West de buurt veilig moeten houden.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:43:39 #54
262650 kitao
prikplaatje
pi_71361954
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:29 schreef isogram het volgende:

[..]

Er is NOOIT een excuus voor een overval, zeker niet in een beschaafd land als Nederland, met een uitstekend sociaal vangnet. Niemand hoeft hier van de honger om te komen.
Nee , daar zijn de gaarkeukens inderdaad goed geschikt voor. Maar inderdaad , het is geen excuus. Er is wel een verschil tussen een aangeschoten jongere die baldadig is en het taseren van een overvaller.
quote:
[..]

Ik ga in op criminaliteit in algemene zin en de overlast en onveiligheid die het voor de samenleving veroorzaakt. Elke zaak is verschillend, dat snap ik ook wel. Mijn punt is dat ik de samenleving wil beschermen tegen gevaren.
Dat wil iedereen , de vraag is hoe en om iedereen dan een pistool te geven vanwege de kans op een inbraak.....Een goed slot zou beter zijn.
quote:
Ga jij maar eens aan de ouders van dit meisje uitleggen hoe het kon gebeuren dat hun dochtertje van 13 is verkracht. Of aan de nabestaanden van deze man, die door een tbs'er werd vermoord. En zo zijn er meer voorbeelden.
Het ging toch over Nederland? In iedere samenleving zijn er tragedies , maar om die er uit te gaan lichten om de politie meer bevoegdheden te geven is voor mij te kort door de bocht.
megalomaniac
pi_71362197
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:29 schreef isogram het volgende:

[..]

Dat valt anders heel goed uit te leggen. Mensen zijn simpelweg niet perfect en samenlevingen al helemaal niet. Het leven en "leven" is onderhavig aan vele en vele risico's, wen d'r maar gewoon aan! Je kunt als samenleving van alles doen om één en ander proberen te beperken, maar dan nog krijg je geen zekerheidjes. En ja, als het jou treft, dan is het zuur, maar nog steeds inherent aan het bestaan op deze aardkloot.
  maandag 27 juli 2009 @ 13:11:54 #56
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71362751
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:41 schreef isogram het volgende:

[..]

En toch zijn er meerdere voorbeelden van tbs'ers die tijdens begeleid verlof ontsnappen of niet terugkeren van proefverlof, om vervolgens opnieuw toe te slaan. Geen enkel land ter wereld kent zo'n idioot systeem; alleen Nederland.
In veel landen word je dan ook vrijgelaten nadat je boete hebt gedaan en weer aan je lot overgehouden. In Nederland proberen we in het geval van mentale problemen mensen na hun boetedoening nog te helpen. Mocht de behandeling effectief zijn, dan is de kans dat de delinquent in zijn oude gedrag terug valt een stuk kleiner. Idoot systeem? tsjah..
quote:
Fijn voor ze, maar het probleem gaat verder dan alleen beleidsmakers. Als je die puinhoop in Gouda beschouwt, zie je ook een verkeerde werkhouding bij de politie, die liefst met een grote boog om probleemwijken heen rijdt. Er is een soort politiek-correct denken dat is doorgesijpeld in allerlei instanties, waaronder ook de politie.
De achterbuurten in Gouda zullen voor veel mensen ongetwijfeld niet de prettigste wijken zijn om in te werken. Maar dat komt niet door 'politiek-correct' denken. De politie kan in zijn eentje dergelijke situaties niet oplossen, ze zijn slechts een onderdeel van een oplossing. Het is aan het maatschappelijk middenveld, de gemeente goude en de politie om met een gezamenlijke werkwijze te komen die de situatie kan oplossen of verbeteren.
quote:
Prima, maar jouw manier van denken is weer op medelijden gestoeld. En daarmee gaan we dus niets oplossen. Het is allemaal zo zielig, dus moeten we het maar met fluwelen handschoenen aanpakken. Terwijl het heel simpel kan: duidelijke signalen afgeven en hard straffen. Zet zo'n 12-jarige snotaap maar in een opvoedingsgesticht en stel de ouders maar financieel onder curatele, waarbij elk dubbeltje op z'n kant gaat.
Medelijden? Zielig? Grappig, die woorden heb ik niet gebruikt. Ik zeg dan ook niet dat de sociale onderlaag slachtoffer is van de maatschappij of iets dergelijks, enkel dat het ' probleem' lastiger is dan het lijkt. Maar gezinnen zomaar uit elkaar rukken en ouders onder curatele stellen is makkelijk gezegd, maar in de praktijk erg moeilijk voor elkaar te krijgen. Er is gewoon te weinig geld en mankracht om gehele wijken vol met huishoudens kapot te maken.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat alleen de extreme gevallen nu naar een "opvoedingskamp" gestuurd worden. Naast een dergelijke extreme en dure maatregel zijn er ook nog veel alternatieven, die omslachtiger zijn, die eventueel kunnen werken en dan gunstiger zijn dan uitsluiting.
quote:
Er zit een duidelijke scheidslijn tussen verbaal en fysiek geweld. Als mijn vader zo'n agent naar de strot zou vliegen, kan ik dat taseren prima begrijpen. Voor schelden kan de agent gewoon een bekeuring uitschrijven.
Wat is het probleem dan? Op dit moment mag de politie ook al boetes uitschrijven als ze beledigd worden, en mag de politie zich zelf ook al verdedigen als zij fysiek bedreigd worden. Dat een agent niet meteen de burger van zich af mag taseren op het moment dat ze een duwtje krijgen is alleen maar redelijk. Het zou gevaarlijk zijn om de politie heel veel meer bevoegdheden te geven aangezien het dan sneller uit de hand kan lopen.
quote:
Zo veel druk dat particuliere beveiligingsbedrijven in Amsterdam-West de buurt veilig moeten houden.
Niet alleen in Amsterdam-west worden er beveiliginsbedrijven gebruikt om een oogje in het zeil te houden, maar dat gebeurd door heel Amsterdam heen, en al jaren. De politie heeft wel meer te doen en te weinig mankracht om volledig opgeleide agenten de hele dag op straat rond te laten hangen. Ze moeten ook nog boeven vangen enzo.

Het is dan ook verstandig om van manschappen gebruik te maken die uit het maatschappelijk middenveld komen of uit de private sector. Straatcoaches, buurtwachten en beveiligers kunnen prima de boel onder controle houden. Mocht de situatie ernstig worden, dan wordt de politie gebeld die dan met zijn bevoegdheden actie kan ondernemen.

Bedenk wel dat het merendeel van deze ' beveiligers' slechts weinig opleiding gehad hebben en daarom ook maar weinig bevoegdheden hebben. Zouden ze meer mogen dan kan dat flink fout gaan. Als bijbaantje heb ik in Amsterdam-west (toen ik daar nog woonde) ook wel eens 'een oogje in het zeil gehouden ' (cursus 1 dag, 9 euro per uur) en ik weet dat het levensgevaarlijk is om deel van die mensen te veel te laten mogen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 27 juli 2009 @ 13:23:38 #57
262650 kitao
prikplaatje
pi_71363087
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:31 schreef isogram het volgende:

[..]

Ja, verschrikkelijk voor zo'n baby en voor de nabestaanden, zoals die andere kinderen. De nadruk moet liggen op bescherming van de maatschappij; dat punt moet op #1 staan. Waarmee ik nergens zeg dat de vrouw geen hulp mag krijgen. Maar te vaak worden daders op #1 gezet, omdat hun terugkeer in de maatschappij belangrijker wordt gevonden dan de gevaren die daarmee gemoeid gaan.
Bij die maatschappij horen ook de kansarmen en zolang "de" maatschappij een grote graaier wegstuurt met een miljoen ipv 3 dan schiet de voorbeeldfunctie van "de" maatschappij tekort.
megalomaniac
pi_71363463
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:43 schreef kitao het volgende:
Nee , daar zijn de gaarkeukens inderdaad goed geschikt voor. Maar inderdaad , het is geen excuus. Er is wel een verschil tussen een aangeschoten jongere die baldadig is en het taseren van een overvaller.
Ja en? Wat wil je daarmee zeggen?
quote:
Dat wil iedereen , de vraag is hoe en om iedereen dan een pistool te geven vanwege de kans op een inbraak.....Een goed slot zou beter zijn.
Ik heb niet gepleit voor vrij wapenbezit.
quote:
Het ging toch over Nederland? In iedere samenleving zijn er tragedies , maar om die er uit te gaan lichten om de politie meer bevoegdheden te geven is voor mij te kort door de bocht.
Mij niet, want er staan mensenlevens op het spel.
  maandag 27 juli 2009 @ 13:50:10 #59
262650 kitao
prikplaatje
pi_71363995
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:34 schreef isogram het volgende:

Ja en? Wat wil je daarmee zeggen?

Ik heb niet gepleit voor vrij wapenbezit.

Mij niet, want er staan mensenlevens op het spel.
Geen commentaar , mijn opmerkingen mbt de nadelen zijn al beter uitgedrukt door een ander.
megalomaniac
pi_71364050
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:11 schreef Ryon het volgende:
In veel landen word je dan ook vrijgelaten nadat je boete hebt gedaan en weer aan je lot overgehouden. In Nederland proberen we in het geval van mentale problemen mensen na hun boetedoening nog te helpen. Mocht de behandeling effectief zijn, dan is de kans dat de delinquent in zijn oude gedrag terug valt een stuk kleiner. Idoot systeem? tsjah..
Volgens mij kun je prima bij de bepaling van het vonnis bepalen of iemand wél of niet nog in de maatschappij kan terugkeren. Als dat niet kan, kan het vonnis gewoon levenslang zijn. Als we voor lief nemen dat misdadigers na hun vrijlating in herhaling vervallen, hoeven we ook niet zo veel geld te pompen in hun behandeling.
quote:
De achterbuurten in Gouda zullen voor veel mensen ongetwijfeld niet de prettigste wijken zijn om in te werken. Maar dat komt niet door 'politiek-correct' denken. De politie kan in zijn eentje dergelijke situaties niet oplossen, ze zijn slechts een onderdeel van een oplossing. Het is aan het maatschappelijk middenveld, de gemeente goude en de politie om met een gezamenlijke werkwijze te komen die de situatie kan oplossen of verbeteren.
Er is wél politiek-correct denken. Schrijnend voorbeeld was die korpschef of regiochef die de problemen in Gouda ging bagatelliseren, door er fijntjes op te wijzen dat de politie het drukker had met blanke autochtonen. Van dat soort politiek-correct geneuzel worden de problemen in Gouda niet kleiner. Dat partijen moeten samenwerken, is natuurlijk evident. Dat ontken ik nergens.
quote:
Medelijden? Zielig? Grappig, die woorden heb ik niet gebruikt. Ik zeg dan ook niet dat de sociale onderlaag slachtoffer is van de maatschappij of iets dergelijks, enkel dat het ' probleem' lastiger is dan het lijkt. Maar gezinnen zomaar uit elkaar rukken en ouders onder curatele stellen is makkelijk gezegd, maar in de praktijk erg moeilijk voor elkaar te krijgen. Er is gewoon te weinig geld en mankracht om gehele wijken vol met huishoudens kapot te maken.
Kapot te maken? We hebben het hier over (her)opvoeden. We hebben het over jochies van 11-12 jaar die al crimineel gedrag vertonen en die over 5 jaar gewapende roofovervallen plegen, als je nu niet ingrijpt. Voorbeelden zijn er al legio.
quote:
Het is dan ook niet verwonderlijk dat alleen de extreme gevallen nu naar een "opvoedingskamp" gestuurd worden. Naast een dergelijke extreme en dure maatregel zijn er ook nog veel alternatieven, die omslachtiger zijn, die eventueel kunnen werken en dan gunstiger zijn dan uitsluiting.
Hoe eerder je ze corrigeert, des te meer scheelt dat later. Een 12-jarige naar een opvoedingskamp sturen, kost ongetwijfeld geld, maar wat denk je dat een 20-jarige crimineel kost, die in de cel zit na gewapende overvallen en die geen opleiding heeft afgerond en ook geen deel uitmaakt van de beroepsbevolking? Een veelvoud, kan ik je zeggen.
quote:
Wat is het probleem dan? Op dit moment mag de politie ook al boetes uitschrijven als ze beledigd worden, en mag de politie zich zelf ook al verdedigen als zij fysiek bedreigd worden. Dat een agent niet meteen de burger van zich af mag taseren op het moment dat ze een duwtje krijgen is alleen maar redelijk. Het zou gevaarlijk zijn om de politie heel veel meer bevoegdheden te geven aangezien het dan sneller uit de hand kan lopen.
Er is uiteraard een gevaar aanwezig dat het uit de hand loopt, maar op dit moment zitten we precies aan de andere kant van de gevarenzone, namelijk dat politiemensen tijdens hun werk worden gemolesteerd of aangevallen. Dat kan ook niet de bedoeling zijn.
quote:
Niet alleen in Amsterdam-west worden er beveiliginsbedrijven gebruikt om een oogje in het zeil te houden, maar dat gebeurd door heel Amsterdam heen, en al jaren. De politie heeft wel meer te doen en te weinig mankracht om volledig opgeleide agenten de hele dag op straat rond te laten hangen. Ze moeten ook nog boeven vangen enzo.
Veiligheid op straat hoort een politietaak te zijn, niet een taak van particuliere beveiligingsbedrijven. Ik heb trouwens nergens gepleit voor het toekennen van meer bevoegdheden aan particuliere beveiligers. Die bevoegdheden leg ik liever bij de politie.
  maandag 27 juli 2009 @ 14:13:23 #61
262650 kitao
prikplaatje
pi_71364800
Een probleem moet aangepakt worden bij de bron en niet de symptomen daarvan.
Er zijn vele oorzaken voor destructief gedrag aan te wijzen , ook die waar deze mensen tegen protesteren.
http://gangbox.wordpress.(...)-austerity-policies/

Beelden van opstanden in Europese ghetto's laat ik maar achterwege....
megalomaniac
pi_71365146
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:13 schreef kitao het volgende:
Een probleem moet aangepakt worden bij de bron en niet de symptomen daarvan.
Er zijn vele oorzaken voor destructief gedrag aan te wijzen , ook die waar deze mensen tegen protesteren.
http://gangbox.wordpress.(...)-austerity-policies/
Pffff... zullen we ook nog de CO2-uitstoot even in de discussie betrekken?

Dat je zaken als werkloosheid moet aanpakken, spreekt voor zich. Waar je nu mee komt, is een artikel over protesterende arbeiders en jongeren. Jongeren die - zeker in probleemwijken - dikwijls te beroerd zijn om hun opleiding af te ronden, terwijl ze die kansen wel degelijk hebben. En die derhalve - vind je het gek - ook verdomde weinig kans op werk hebben. Het is zoiets van: Ik voer geen zak uit, maar toch wil ik geld.

Overigens wordt schooluitval aangepakt en ligt die aanpak op schema.
  maandag 27 juli 2009 @ 17:01:43 #63
262650 kitao
prikplaatje
pi_71369862
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:24 schreef isogram het volgende:

[..]

Pffff... zullen we ook nog de CO2-uitstoot even in de discussie betrekken?

Dat je zaken als werkloosheid moet aanpakken, spreekt voor zich. Waar je nu mee komt, is een artikel over protesterende arbeiders en jongeren. Jongeren die - zeker in probleemwijken - dikwijls te beroerd zijn om hun opleiding af te ronden, terwijl ze die kansen wel degelijk hebben. En die derhalve - vind je het gek - ook verdomde weinig kans op werk hebben. Het is zoiets van: Ik voer geen zak uit, maar toch wil ik geld.

Overigens wordt schooluitval aangepakt en ligt die aanpak op schema.
Maar er wordt wel aangedrongen op agenten om harder op te treden in deze wijken op gevaar van ernstige verwondingen of erger, voor een niet al te hoog salaris. Ik zou graag de mening willen horen van een agent die in deze situatie wordt geplaatst.
megalomaniac
pi_71374281
Interessant topic.

Ik denkt dat het idd beter is dat de Nederlandse burger MEER bevoegdheden krijgt bij:

- Het ontslaan van burgemeesters, hoge politieambtenaren en wethouders.
- Het ontslaan van de Hoogste topfunctionarissen bij de SER, DNB, CPB, Departementen, Leger e.d.
- Het ontslaan van benoemde EG-comissarissen en hoge internationale bestuursambtenaren.

- Het instelllen van materiele schadevorderingen op incompetente bestuurders bij wanbeleid
- Een zwaarwegende onafhankelijke stem in de RECHTSSPREKENDE MACHT bij strafzaken tegen overheidsfunctionarissen.
- Een onafhankelijke onderzoekspositie bij de recherche igv ambtsmisdrijven.
  † In Memoriam † maandag 27 juli 2009 @ 19:53:48 #65
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71374577
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:07 schreef kitao het volgende:
Hahahahaha.
Carpe Libertatem
  maandag 27 juli 2009 @ 20:35:46 #66
262650 kitao
prikplaatje
pi_71375869
.......
En de georganiseerde misdaad zoals maffia ,drugs- en mensenhandel , witteboordencriminaliteit , bouwfraude , wapengroothandel , gokinstituten, afpersing , verkiezingsfraude , neo-kolonialisme met milieudelicten en vooral misleiding van de publieke opinie.
De onzichtbare vijand , taserimmuun......

[ Bericht 16% gewijzigd door kitao op 28-07-2009 00:19:46 (toevoeging) ]
megalomaniac
pi_71377566
quote:
Doet Nederland het internationaal zoveel minder dan andere landen op dat punt? Of in de naoorlogse geschiedenis?

Volgens mij valt dat reuze mee en is Nederland behoorlijk veilig als je het vergelijkt met andere landen of het verleden. Dat het altijd beter kan en moet is logisch maar om nu te beweren dat het slecht is...
pi_71378014
quote:
Op maandag 27 juli 2009 05:25 schreef bendk het volgende:

Ik heb het over mensen die bv savonds hun huis niet meer uit durven te komen ! ! !

In nederland dus hè...
Ja, bange mensen bewapenen, da's een effectief middel, echt waar...
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:51:40 #69
262650 kitao
prikplaatje
pi_71383522
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:01 schreef isogram het volgende:

[..]

Door mijn voorstellen weg te zetten als 'een politie- en militiestaat in het klein' geef je precies aan hoe het met Nederland is gesteld. Waar ik voor pleit, is een effectief en krachtig politieel, justitieel apparaat dat daadwerkelijk criminelen uit de samenleving verwijdert en dat daadwerkelijk bijdraagt aan veiligheid.

De vergelijkingen met de VS vind ik redelijk onzinnig. Dat is een compleet ander land, met ook totaal andere wetten dan hier. Zelfs per staat zijn daar grote verschillen. We hebben het over Nederland. En over de nogal vooringenomen aanname dat strenger straffen niet kan werken. Die dooddoener lees ik te vaak, waarbij er ook te vaak naar de VS wordt verwezen, alsof dat land identiek is aan Nederland.
Vergelijking met VS redelijk onzinnig.

Rioters threw stones, fireworks, petrol bombs, and even shot fire arms at police. A Villiers-le-Bel police station was set fire to, and another one in near by Arnouville was trashed. Scores of riot police have been deployed to restore order and protect property. They have used tear gas, rubber bullets and clubs against rioters.

It wouldn’t be surprising if rioting continued for a number of weeks, or even months after taking into account the history of similar conflicts in the poor outer perimeters of France’s urban centers. In 2005, the accidental deaths of two youths fleeing police in the suburb of Clichy-sous-Bois sparked two months of intense rioting primarily involving disaffected unemployed immigrant youths. Then like now, violence quickly spread to other parts of France and even reached other urban centers in Belgium, Germany, the Netherlands, Spain, Portugal, Denmark, and Greece.
http://anarchymo.wordpres(...)s-in-france/#more-40

Onderstreping voor PVV - stemmers.

Ander voorbeeld:

Niet "onze" jeugd ?
http://bombsandshields.blogspot.com/

.

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 28-07-2009 06:37:47 (opmaak) ]
megalomaniac
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:16:02 #70
262650 kitao
prikplaatje
pi_71383857
Beeldmateriaal:......................................

Beetje gedramatiseerd :

megalomaniac
pi_71385100
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, bange mensen bewapenen, da's een effectief middel, echt waar...
Gewoon maar zo laten dus ?
Iets van...sorry meneer en mevrouw u bent echt te oud hoor voor nederland, misschien moet u eens aan emigreren denken
pi_71385218
quote:
Op maandag 27 juli 2009 21:28 schreef du_ke het volgende:

[..]

Doet Nederland het internationaal zoveel minder dan andere landen op dat punt? Of in de naoorlogse geschiedenis?

Volgens mij valt dat reuze mee en is Nederland behoorlijk veilig als je het vergelijkt met andere landen of het verleden. Dat het altijd beter kan en moet is logisch maar om nu te beweren dat het slecht is...
D'r zijn landen die een stuk veiliger zijn, vooral te vinden in het voormalig Oostblok.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 07:12:18 #73
262650 kitao
prikplaatje
pi_71442800
Ik snap niet waar je met al die links en video's heen wilt, kitao... - Dat maakt reageren wat lastig.

Een paar algemene opmerkingen:
- Een overheid moet kansen bieden aan kansarme jongeren, via opleiding/scholing en begeleiding naar werk.
- Voor het gebruik van geweld, zoals gepleegd door die jongeren in Frankrijk, bestaat geen rechtvaardiging.
- Er mag best hard worden opgetreden tegen jongeren die wetten overtreden en vernielingen aanrichten. Dat is waarom ik liever de politie dan de burgers meer bevoegdheden geef. Ik vind dat burgers niet voor eigen rechter moeten gaan spelen, ik vind dat ze WEL het recht hebben om hun eigendommen te verdedigen tegen criminelen, desnoods met geweld.

Dat lijstje waar in Nederland #22 staat, zegt me heel weinig. Het is een enorme waslijst aan factoren waaraan een bepaalde weging wordt toegekend en waarbij andere zaken totaal niet worden meegewogen. Als je bepaalde dingen belangrijk of minder belangrijk maakt, krijg je andere uitslagen.
pi_71445264
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 05:23 schreef bendk het volgende:

Gewoon maar zo laten dus ?
Iets van...sorry meneer en mevrouw u bent echt te oud hoor voor nederland, misschien moet u eens aan emigreren denken
Nee, er moet, met name, door de politie veel beter werk geleverd worden. Buiten de stadscentra zul je tegenwoordig nooit meer een agent te voet zien, breng die manier van politie optreden eerst maar eens terug.
pi_71446061
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:51 schreef bendk het volgende:

[..]

graag je bronnen van nederland dan maar...

en ter aanmoediging:

http://welingelichtekring(...)-veilieg-landen.html
Bronnen waarover? En die 22ste plek is mooi. Best hoog Kan natuurlijk altijd beter.
pi_71447012
Als burger kan je heel veel, je moet alleen beetje op hoogte zijn van weg, als je geslagen heb, geef dat nooit toe, gebruik altijd het woord duwen, maak ook altijd duidelijk dat je dacht dat je tegenstander naar een mes wou grijpen, en dat je je bedreigt voelde. Dat scheelt al hoop ellende, mocht je toch twijfelen, beroep je erop dat je niet meer goed weet wat er gebeurd is, kortom in een verklaring nooit zeggen dat je zeker bent, maar altijd het je zo voor stond. Je hoeft niet te liegen, maar soms kan het wel handig zijn. Oja als je een verklaring aflegt, lees hem dan goed na, politiemensen hebben er handje van om je woorden te verdraaien, en zaken feitelijk proberen weer te geven, terwijl je zelfs soms minder zeker ben. Laat je ook niet opfokken met verhaaltjes dat je weg mag zodra je een verklaring aflegt. Voel je je echt onzeker, of denk je dat je geen goede zaak hebt? Leg dan geen verklaring af, en meld dat je ten tijde van de rechtzaak bereid bent je verhaal te doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 30 juli 2009 @ 01:08:47 #78
262650 kitao
prikplaatje
pi_71447422
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:24 schreef isogram het volgende:
Ik snap niet waar je met al die links en video's heen wilt, kitao... - Dat maakt reageren wat lastig.

Een paar algemene opmerkingen:
- Een overheid moet kansen bieden aan kansarme jongeren, via opleiding/scholing en begeleiding naar werk.
- Voor het gebruik van geweld, zoals gepleegd door die jongeren in Frankrijk, bestaat geen rechtvaardiging.
- Er mag best hard worden opgetreden tegen jongeren die wetten overtreden en vernielingen aanrichten. Dat is waarom ik liever de politie dan de burgers meer bevoegdheden geef. Ik vind dat burgers niet voor eigen rechter moeten gaan spelen, ik vind dat ze WEL het recht hebben om hun eigendommen te verdedigen tegen criminelen, desnoods met geweld.

Dat lijstje waar in Nederland #22 staat, zegt me heel weinig. Het is een enorme waslijst aan factoren waaraan een bepaalde weging wordt toegekend en waarbij andere zaken totaal niet worden meegewogen. Als je bepaalde dingen belangrijk of minder belangrijk maakt, krijg je andere uitslagen.
-bedoeling links: Vergelijking met VS en Europa is niet redelijk onzinnig.

Als antwoord op je opmerkingen:

- mooie woorden, praktijk is anders.

- absolute onzin, politie was mede verantwoordelijk voor dood van twee jongeren.

- accepteer de consequenties dan ook maar als samenleving.

Het heeft weinig zin heeft om tegen een gestoorde crackheadcrimineel een spuitbusje in te zetten.
Alleen echte bewapening helpt dan.

Dat lijstje is maar een voorbeeld , het toont tenminste nog enige nuttige informatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door kitao op 30-07-2009 03:26:14 (zelfcensuur) ]
megalomaniac
pi_71448602
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 00:01 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Bronnen waarover? En die 22ste plek is mooi. Best hoog Kan natuurlijk altijd beter.
oh..ben jij er zo eentje
pi_71455485
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 05:17 schreef bendk het volgende:

[..]

oh..ben jij er zo eentje
Als Wilders het voor mekaar krijgt artikel 1 van de grondwet te schrappen en al zijn andere plannen te realiseren dan flikker je wrs wel een stuk omlaag op die lijst hè. Dat begrijp je wel, of niet?

Maar goed, jij vindt, getuige OP, dat rechters niet goed oordelen; vind je dan ook dat er een soort lekenrechtspraak moet komen??? Iig dat de burger de 'lage straffen' die door beroepsrechters worden gegeven, moet kunnen omzetten in hogere straffen als het, ja wat, Gesundes Volksempfinden?, dit eist?
I´m back.
pi_71457108
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:02 schreef bendk het volgende:
namelijk zelf op een legale manier optreden om jezelf te beschermen
Het is nooit illegaal geweest om jezelf te beschermen.

Daarnaast lijkt het me niet aan de burger om de maatschappij weer gezond te maken. Het zijn immers burgers die de maatschappij ongezond maken. We zijn immers allemaal burgers. Ja, zelfs allochtonen met een al dan niet geldige bewijs titel.

Daarbij wil ik nog wel toevoegen dat een burgerlijke bevoegdheid niet onbeperkt kan zijn en dat hij vatbaar is voor rechtelijke toetsing in die zin dat de rechter zonodig moet kunnen toetsen of de betreffende burger zijn bevoegdheid juist heeft aangewend.

Los daarvan kan het niet werken, omdat iedereen dezelfde bevoegdheden zou hebben. Stel je voor dat burger A zijn burgerlijke bevoegdheden aanwendt tegen burger B en burger B zit daar -logisch- niet op te wachten. Waarom zou burger B zich het optreden van burger A gelegen laten liggen? Waarom zou hij zich daaraan moeten onderwerpen nu hij exact dezelfde bevoegdheden heeft?

Wees overigens inderdaad maar bevreesd voor je bezoek aan Nederland. Drie stappen buiten Schiphol heb je een mes op je keel en zes stappen verder ben je je geld kwijt. Echt hoor.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:57:24 #82
262650 kitao
prikplaatje
pi_71464867
Sing Our Own Song

The great flood of tears that we`ve cried
For our brothers and sisters who`ve died
Over four hundred years
Has washed away our fears
And strengthened our pride
Now we turn back the tide

We will no longer hear your command
We will sieze control of our own land
We will fan the flame
Of our anger and pain
And you`ll feel the shame
For what you do in gods name

(chorus)

We will fight for the right to be free
We will build our own society
And we will sing, we will sing
We will sing our own song

When the ancient drum rythms ring
The voice of our forefathers sings
Forward Africa run
Our day of freedom has come
For me and for you
Amandla awethu

(chorus)

We will fight for the right to be free
We will build our own society
And we will sing, we will sing
We will sing our own song

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 30-07-2009 22:38:09 ]
megalomaniac
pi_71469387
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:40 schreef Argento het volgende:

[..]

Het is nooit illegaal geweest om jezelf te beschermen.

Daarnaast lijkt het me niet aan de burger om de maatschappij weer gezond te maken. Het zijn immers burgers die de maatschappij ongezond maken. We zijn immers allemaal burgers. Ja, zelfs allochtonen met een al dan niet geldige bewijs titel.

Daarbij wil ik nog wel toevoegen dat een burgerlijke bevoegdheid niet onbeperkt kan zijn en dat hij vatbaar is voor rechtelijke toetsing in die zin dat de rechter zonodig moet kunnen toetsen of de betreffende burger zijn bevoegdheid juist heeft aangewend.

Los daarvan kan het niet werken, omdat iedereen dezelfde bevoegdheden zou hebben. Stel je voor dat burger A zijn burgerlijke bevoegdheden aanwendt tegen burger B en burger B zit daar -logisch- niet op te wachten. Waarom zou burger B zich het optreden van burger A gelegen laten liggen? Waarom zou hij zich daaraan moeten onderwerpen nu hij exact dezelfde bevoegdheden heeft?

Wees overigens inderdaad maar bevreesd voor je bezoek aan Nederland. Drie stappen buiten Schiphol heb je een mes op je keel en zes stappen verder ben je je geld kwijt. Echt hoor.
Twee dingen: ga nou dat nou eens uitleggen aan die honderdduizenden mensen die savonds hun deur niet meer uit durven of savonds uit angst de deur niet meer open doen als er gebeld wordt. Doe dat nou eens, wordt je werelds van...

En nee niet vliegen, pak de 911, 4 uurtjes tot aan de nl grens...
pi_71469637
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:25 schreef bendk het volgende:

[..]

Twee dingen: ga nou dat nou eens uitleggen aan die honderdduizenden mensen die savonds hun deur niet meer uit durven of savonds uit angst de deur niet meer open doen als er gebeld wordt. Doe dat nou eens, wordt je werelds van...
Kom op man, de Telegraaf is heus niet representatief, noch zijn pauperbuurten representatief.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:39:19 #85
262650 kitao
prikplaatje
pi_71469919
quote:

[..]

Zegt meer over de media als de werkelijke situatie.......
300.000 mensen als bangerds , t is erg. Of nog meer ?
megalomaniac
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:44:15 #86
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71472012
Ik vind dit een vage topic. Meer bevoegdheden ter bescherming?

Hebben we het over eigenrichting?

Antwoord: Nee.

"Jamaar de politiek & politie & justitie zuigen & falen!"

Dan moeten we daar wat aan doen.
&lt;signature here&gt;.
pi_71472209
quote:

[..]

En jouw antwoord daarop is "we geven ze 'bevoegdheden' en ze zoeken het maar uit? Lijkt mij dat die verantwoordelijkheid bij gemeente, rijk en de politie ligt, niet bij de burger.

Of is dat te links voor je?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2009 21:51:14 ]
  donderdag 30 juli 2009 @ 23:37:54 #88
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_71476319
Ik doe gewoon wat ik nodig acht in een bepaalde situatie, over bevoegdheden maak ik me na afloop wel zorgen.
pi_71478120
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 23:37 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik doe gewoon wat ik nodig acht in een bepaalde situatie, over bevoegdheden maak ik me na afloop wel zorgen.
"Do ya feel lucky, punk? Well, do ya, punk?"
I´m back.
pi_71478146
quote:

[..]

Bitch hè, die acceptgirobrigade?
I´m back.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 00:56:26 #91
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71478224
Antwoord op de OP en TT: Nee.

Reden: daarom.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')