abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71333623
Ik geef het toe, het zijn inmiddels open deuren intrappen, maar misschien is de nederlandse samenleving anno 2009 toe aan een andere optie, namelijk zelf op een legale manier optreden om jezelf te beschermen en de maatschappij weer gezond te maken.

Regelmatig lezen we berichten over politieagenten die het niet meer zien zitten, rechters die niet veroordelen maar een praatje houden, overwerkende ambtenaren, volgens ter Horst althans, gesloten politiebureau's, plaatsen waar je maar niet meer moet komen, agressief gedrag tegen jezelf en je naasten, duizenden en duizenden camera's op pleinen en gebouwen en vul zelf maar aan.

Niet ter ondersteuning maar ter illustratie, een wanhopige burgemeester:

http://www.telegraaf.nl/b(...)hufter___.html?p=5,1

Kortom de stelling is nu: de burger mag meer doen ter bescherming van zichzelf en de maatschappij !

Is dat anno 2009 en de komende jaren een optie geworden ?
nothing will change without a rebel
pi_71333650

Heb ik standaard bij me voor in geval van nood!
  Boks-Chick zondag 26 juli 2009 @ 10:11:43 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71333689
mjah, ik snap je gedachtengang, doch het gevaar wat daar in schuilt is overmatige c.q. te snel geweldgebruik door velen. Er zullen zat mensen zijn die die mogelijkheid dan als excuus gebruiken. Dus daarom denk ik dat dat niet mogelijk zal zijn.
lolwut
pi_71333705
Nee, a.u.b. geen mensen die eigen rechter spelen. Zo gauw er subjectiviteit er bij wordt geroepen is de wet uitgespeeld.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_71333730
Het is een beetje 't paard achter de wagen spannen. Die politie moet gewoon zichtbaar aanwezig zijn en zich niet terugtrekken in burelen en auto's die met 50 per uur rondjes draaien in een te groot gebied. Zet die gasten op een fiets!

En als nu weekend na weekend die bloembakken het moeten ontgelden, dan lijkt het mij toch logisch dat je daar in de buurt een agent of wat laat posten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Neemmijnietserieus op 26-07-2009 11:44:17 ]
  zondag 26 juli 2009 @ 10:18:23 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71333749
De overheid zal het geweldsmonopolie waar moeten maken, anders kan de burger niets anders dan zelf iets doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_71333893
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De overheid zal het geweldsmonopolie waar moeten maken, anders kan de burger niets anders dan zelf iets doen.
Het gaat verder dan dat in de OP; hij heeft het o.m. over
quote:
rechters die niet veroordelen maar een praatje houden
.
Als iemand bij de (straf)rechter zit dan heeft de overheid al gebruik gemaakt van het geweldsmonopolie als het goed is. TS vraagt zich dan af of de burger niet moet ingrijpen als het oordeel van de rechter hem niet zint.
Rechters zijn linksmeneren en linkschmevrouwen nl. die kunnen niet oordelen over criminelen???
I´m back.
pi_71333997
Lijkt mij een slechte zaak. Veel mensen kunnen niet met zo'n verantwoordelijkheid omgaan.

Maar even offtopic. TS jij woont toch niet in Nederland? Waarom al die topics over onze samenleving waar jij helemaal geen deel van uitmaakt?
  zondag 26 juli 2009 @ 10:48:18 #9
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71334040
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:16 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Het is een beetje 't paard achter de wagen spannen. Die politie moet gewoon zichtbaar aanwezig zijn en zich terugtrekken in burelen en auto's die met 50 per uur rondjes draaien in een te groot gebied. Zet die gasten op een fiets!
In Woensel West rijdt de politie al op de fiets.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71334106
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:44 schreef Tja..1986 het volgende:

Maar even offtopic. TS jij woont toch niet in Nederland? Waarom al die topics over onze samenleving waar jij helemaal geen deel van uitmaakt?

Ach, wij nederlanders bemoeien ons ook met de politiek in het buitenland...
  Boks-Chick zondag 26 juli 2009 @ 10:57:53 #11
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_71334163
quote:
Lijkt mij een slechte zaak. Veel mensen kunnen niet met zo'n verantwoordelijkheid omgaan.

Wellicht omdat TS Nederlander is en zich betrokken voelt bij wat er in zijn Geboorteland afspeelt?
Ongeacht of TS nou misschien ooit nog terug wil naar Nederland.
lolwut
pi_71335285
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:57 schreef BrandX het volgende:

[..]

Wellicht omdat TS Nederlander is en zich betrokken voelt bij wat er in zijn Geboorteland afspeelt?
Ongeacht of TS nou misschien ooit nog terug wil naar Nederland.
Hij is vooral druk bezig met zeiken over Nederland
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_71335300
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij is vooral druk bezig met zeiken over Nederland
Als hij daar gelukkig van wordt.....
Hij kan fok blijkbaar niet loslaten
  zondag 26 juli 2009 @ 12:02:42 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71335388
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:58 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als hij daar gelukkig van wordt.....
Hij kan fok blijkbaar niet loslaten
Het is StefanP uiteindelijk ook gelukt, er is nog hoop.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 26 juli 2009 @ 12:03:12 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71335396
Ik herken het paniekverhaal in de OP totaal niet in mijn eigen omgeving.
pi_71336435
quote:

Hoe langer ik hier woon en met de oa de deense mensen omga, hoe duidelijk het wordt hoe agressief nederland is. Ik moet binnenkort weer naar nl toe, maar ik zie er in zekere mate tegenop en dat na 3 jaar.

Ik gebruik de volgende metafoor wel eens als uitleg.

Er was eens een man die terug ging naar zijn geboorteland en daar melk en varkensvlees wilde gaan verkopen.
Om meer daarover te weten te komen ging hij naar een boerderij, voor het eerst in zijn leven.

Gadverdamme wat stinkt dat hier, zei hij. En toen hij thuis kwam zei zijn vrouw: In hemelsnaam waar ben jij toch geweest, je stinkt !

Maar de a.s. emigrant hield vol en bezocht de boerderiij steeds vaker, 1 maal per week, 3 keer per week en tenslotte alle dagen.

Ruik jij nog wat vroeg de boer aan hem ?

Wat dant, vroeg de a.s. emigrant

Nou de strontlucht

Nee, eigenlijk niet meer, maar ik ben er nu ook dagelijks
pi_71336568
En deense kaas ruikt wel lekker?
  zondag 26 juli 2009 @ 13:05:07 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_71336794
We hebben een neiwue variant van StefanP alleen woont ie nu in Denemarken
  zondag 26 juli 2009 @ 13:22:20 #19
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71337179
Een bevoegheid zou de Nederlandse burger wel moeten krijgen namelijk:

Het kabinet naar huis sturen als het niet werkt (Neem dit kabinet als voorbeeld)

Hoe ik het in gedachte had net als het burgerinitatief als een x aantal mensen het kabinet niets vind moet het naar huis.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71338387
Ik ben er geen voorstander van dat burgers eigen rechter gaan spelen. Wel moeten burgers het recht hebben om hun eigendommen te verdedigen, OOK als ze daarbij geweld gebruiken. Er bestaan concreet plannen in die richting.

Verder moet vooral de politie meer bevoegdheden krijgen en harder optreden.
  zondag 26 juli 2009 @ 14:33:41 #21
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71338975
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:51 schreef bendk het volgende:

[..]

Hoe langer ik hier woon en met de oa de deense mensen omga, hoe duidelijk het wordt hoe agressief nederland is. Ik moet binnenkort weer naar nl toe, maar ik zie er in zekere mate tegenop en dat na 3 jaar.

Ik gebruik de volgende metafoor wel eens als uitleg.

Er was eens een man die terug ging naar zijn geboorteland en daar melk en varkensvlees wilde gaan verkopen.
Om meer daarover te weten te komen ging hij naar een boerderij, voor het eerst in zijn leven.

Gadverdamme wat stinkt dat hier, zei hij. En toen hij thuis kwam zei zijn vrouw: In hemelsnaam waar ben jij toch geweest, je stinkt !

Maar de a.s. emigrant hield vol en bezocht de boerderiij steeds vaker, 1 maal per week, 3 keer per week en tenslotte alle dagen.

Ruik jij nog wat vroeg de boer aan hem ?

Wat dant, vroeg de a.s. emigrant

Nou de strontlucht

Nee, eigenlijk niet meer, maar ik ben er nu ook dagelijks
Gast, je woont op een paar honderd kilometer afstand en zoveel verschillen Denemarken en Nederland niet. Doe nou niet alsof je in het walhalla terecht bent gekomen
pi_71339226
Zo even naar het strand geweest, 20 minuten rijden om de duitse herders lekker los -zonder ketting dus- te laten raggen op het strand.
Lekker zonnetje, heel licht windje maar zoals je ziet behoorlijk druk, maar ja hoogseizoen hè...[img]

[ Bericht 17% gewijzigd door bendk op 26-07-2009 15:05:43 ]
pi_71341670
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Een bevoegheid zou de Nederlandse burger wel moeten krijgen namelijk:

Het kabinet naar huis sturen als het niet werkt (Neem dit kabinet als voorbeeld)

Hoe ik het in gedachte had net als het burgerinitatief als een x aantal mensen het kabinet niets vind moet het naar huis.
Als echt een meerderheid van de Nederlandse bevolking van een kabinet af wil bezwijken de regerende partijen echt wel voor de druk hoor
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_71341774
quote:
Op zondag 26 juli 2009 14:46 schreef bendk het volgende:
Zo even naar het strand geweest, 20 minuten rijden om de duitse herders lekker los -zonder ketting dus- te laten raggen op het strand.
Lekker zonnetje, heel licht windje maar zoals je ziet behoorlijk druk, maar ja hoogseizoen hè...[ [url=

[IMG]http://i28.tinypic.com/30madlu.jpg]afbeelding[/url] ]
Voor zo'n strand hoef je niet echt per se naar Denemarken, hm? .
  zondag 26 juli 2009 @ 16:42:10 #25
262650 kitao
prikplaatje
pi_71342106
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:16 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Het is een beetje 't paard achter de wagen spannen. Die politie moet gewoon zichtbaar aanwezig zijn en zich niet terugtrekken in burelen en auto's die met 50 per uur rondjes draaien in een te groot gebied. Zet die gasten op een fiets!

En als nu weekend na weekend die bloembakken het moeten ontgelden, dan lijkt het mij toch logisch dat je daar in de buurt een agent of wat laat posten?
Waarom altijd politie voor een bloembakje ? Je kunt ook met je buren deze vernielers erop aanspreken of hun ouders.

Cameratoezicht werkt ook niet , maar om nu iedereen maar te bewapenen vanwege een inbraakje......

http://www.nrc.nl/buitenl(...)nnie_compleet_fiasco
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')