Maar wat vind je ervan Coolboy?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:47 schreef cooleboy het volgende:
OMFG WHAT A PROBLEM!!!! EVERYBODY HAS THE RIGHT TO ENJOY THE BEAUTIFUL AMERICAN EDUCATIONAL SYSTEM AND NOW???!!! BLACK PPL ARE THE SMARTEST NOW. WHERE IS IT GOING WITH THIS WORLD??!!111133![]()
![]()
![]()
cool
Daar doelde ik opquote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Als er iets verkracht is dan is het wel het Amerikaanse schoolsysteem, dus ben dan ook blij met nieuws als dit. Wellicht drukt het ze met de neus op de feiten. En natuurlijk knap van de Afrikaanse studenten, bewijst maar weer eens dat het niet per definitie een achterovergevallen bevolkingsgroep is.
Hulde
die kunnen ook slim zijn!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:49 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Van Noord Afrikanen hoef je het iig niet te verwachten
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:49 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Van Noord Afrikanen hoef je het iig niet te verwachten
Mwa, wat moet ik er maar van vinden? Iedereen heeft een kans om zichzelf te bewijzen, en blijkbaar plukken de Afrikanen er de meeste vruchten van af.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:49 schreef aychelle het volgende:
[..]
Maar wat vind je ervan Coolboy?geef eens een eerlijke mening?
Oplossing: Alleen de geleerde afrikanen laten zich registreren terwijl de rest illegaal blijft.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:42 schreef aychelle het volgende:
IK hoop dat jullie een woord je engels kunnenAl wat ouder nieuws maar omdat ik zelf Afrikaans ben dacht ik ik zet het hier toch neer.
![]()
Dit gaat er dus over dat immigranten uit Afrika sinds kort qua Opleiding de blanke en aziatische Amerikanen hebben ingehaald. Al is het met een paar procenten![]()
Vooral Afrikaanse Immigranten uit de richting centraal en oostelijk Afrika
![]()
http://www.examiner.com/x(...)aucasians-and-Asians
Nouja, het is knap van de Afrikaanse studenten die studeren in de Verenigde Staten. Dat schoolsysteem is echter zo duur en verknipt dat dit maar voor weinig is weggelegd. Ik vind een conclusie dat hierdoor alle Afrikanen slim zijn ook een beetje ver gaan, aangezien er al een bepaald 'soort' volk naar Amerika gaat om te studeren, en niet Jan en Alleman.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:52 schreef aychelle het volgende:
[..]
Daar doelde ik open daar erger ik me ook vreselijk aan. Iedereen denkt dat alle zwarten over de hele wereld allemaal dom en lui zijn. IK ben ook afrikaans en doe gewoon mijn best op school enzo. En dat dan lees je dat soort dingen dat wetenschappers zeggen dat we eigenlijk allemaal dommer zijn dan blanken en ook nog eens erfelijk is. Ik vraag me af of ze dit hebben mee gekregen
je hebt het stuk dus niet gelezen, jammer.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:56 schreef Marble het volgende:
Ja logisch, in Afrika kan elke dorpsgek een universiteit beginnen en zichzelf een PhD-bul cadeau doen. Lekker makkelijk!
In Malawi stel ik mezelf ook altijd voor als astronoom, kijkt geen hond van op daar. (Als je met een zakje Skittles rammelt echter, wow dan ben je gelijk helemaal het einde.)
Totaal ongeloofwaardig stukje. Eerder een geval positieve discriminatie. Negers moeten 't over het algemeen nou eenmaal niet van hun intelligentie hebben.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:42 schreef aychelle het volgende:
IK hoop dat jullie een woord je engels kunnenAl wat ouder nieuws maar omdat ik zelf Afrikaans ben dacht ik ik zet het hier toch neer.
![]()
Dit gaat er dus over dat immigranten uit Afrika sinds kort qua Opleiding de blanke en aziatische Amerikanen hebben ingehaald. Al is het met een paar procenten![]()
Vooral Afrikaanse Immigranten uit de richting centraal en oostelijk Afrika
![]()
http://www.examiner.com/x(...)aucasians-and-Asians
ben je Marokaans? niet op hun letten hoorquote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:56 schreef cooleboy het volgende:
[..]
[..]
Dank jullie wel, man. Ik hou ook dolsveel van jullie.![]()
[..]
Mwa, wat moet ik er maar van vinden? Iedereen heeft een kans om zichzelf te bewijzen, en blijkbaar plukken de Afrikanen er de meeste vruchten van af.![]()
Het zou niet veel anders zijn hoor in Nederland. Antillianen en Surinamers zijn een zeer groot verschil tov de bevolkingsgroep waar we het nu over hebben.![]()
cool
Maar in een van die hutten rechts hangt wel een plasmascreenquote:Op zondag 26 juli 2009 00:05 schreef cultheld het volgende:
TS snapt het artikel niet.
[ afbeelding ]
Jammer inderdaad, alle Afrikanen afdoen als de meest onintelligente mensen op de planeet is blijkbaar weer de tendens hier. Maargoed, wees blij met 't feit dat jij je er niet mee te meten hoeft en dat je beter weet.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:03 schreef aychelle het volgende:
[..]
je hebt het stuk dus niet gelezen, jammer.Kom dan hier dan ook niet on-intelligente woorden kotsen
nee, niet alle Afrikanen zijn slim. Ik denk dat ze het daar aardig goed omdat ze weten dat ze in Afrika geen kans van slagen hebben in het volgen van een goede opleiding. En je moet maar ook net van thuis mee krijgen dat je moet leren leren leren. Zit je trouwens in een internationale klas?quote:Op zondag 26 juli 2009 00:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nouja, het is knap van de Afrikaanse studenten die studeren in de Verenigde Staten. Dat schoolsysteem is echter zo duur en verknipt dat dit maar voor weinig is weggelegd. Ik vind een conclusie dat hierdoor alle Afrikanen slim zijn ook een beetje ver gaan, aangezien er al een bepaald 'soort' volk naar Amerika gaat om te studeren, en niet Jan en Alleman.
Echter het bewijst wel dat ze net als iedereen ook gewoon potentie hebben om te leren en dat de Amerikanen niet altijd zo superieur moeten zijn in relatie tot afkomst en nationaliteit. Dus dat ben ik wel met je eens. Sterker nog, ik heb een Nigeriaanse klasgenote, en ze komt gewoon fatsoenlijk mee op hoog niveau, beter dan sommige Duitsers die over 't algemeen als de creme de la creme van kennis bekend staan.
Beiden niet bepaald een pronkstuk voor het Afro-Amerikaanse 'ras'.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:08 schreef bulbjes het volgende:
Het komt allemaal door Obama! Onee door Michael Jackson!
Nietquote:Op zondag 26 juli 2009 00:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Beiden niet bepaald een pronkstuk voor het Afro-Amerikaanse 'ras'.
inderdaad daar ga ik ook niet op reageren. Dat bedoel ik dus, dat sommigen het niet willen en kunnen geloven. Die denken dat behalve blank mischien nog aziaten nog aardig slim zijn. Maar afrikanen hó maar! Hun IQ zit toch ongeveer op 90?quote:Op zondag 26 juli 2009 00:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Jammer inderdaad, alle Afrikanen afdoen als de meest onintelligente mensen op de planeet is blijkbaar weer de tendens hier. Maargoed, wees blij met 't feit dat jij je er niet mee te meten hoeft en dat je beter weet.
Dat klopt, helaas hebben de meeste gezinnen in Afrika deze 'push' niet, en daardoor verliezen veel Afrikanen al automatisch een kans op een goed onderwezen toekomst ben ik bang. Echter ik moet wel zeggen, dat over het algemeen kennis in Afrika achterloopt op de rest van de wereld, dat merk ik ook aan mijn klasgenoot. Maar dat komt niet zozeer door een gebrek aan intelligentie, maar eerder een gebrek aan prikkels. Hier in het westen zijn er gewoon zoveel meer dingen en het is zoveel geavanceerder, dat ze gewoon simpelweg niet alles kennen wat wij voor 'granted' houden. En daar hebben ze soms wel problemen mee, en dat kan overkomen als 'dom', wat eigenlijk heel logisch is dat ze het niet kennen. Denk hierbij aan iets simpels als een blikje cola kopen, hier is dat met chipknip en weet ik wat, mijn klasgenote wist niet hoe ze zonder kleingeld een blikje cola kon kopen, wat overkwam als onintelligent, terwijl het heel normaal is eigenlijk.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:09 schreef aychelle het volgende:
[..]
nee, niet alle Afrikanen zijn slim. Ik denk dat ze het daar aardig goed omdat ze weten dat ze in Afrika geen kans van slagen hebben in het volgen van een goede opleiding. En je moet maar ook net van thuis mee krijgen dat je moet leren leren leren. Zit je trouwens in een internationale klas?
70 volgens de kaalkopjes.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:10 schreef aychelle het volgende:
[..]
Maar afrikanen hó maar! Hun IQ zit toch ongeveer op 90?
Uitzonderingen bevestigen de regel. Het is niet persoonlijk bedoelt, maar helaas zijn het merendeel van de Marokkanen die ik zie van die enge Ts Ts Ts mannetjes (nee ze doen het niet bij mij maar wel bij de vrouwtjes en dat zie ik dan weer he)quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:56 schreef cooleboy het volgende:
[..]
[..]
Dank jullie wel, man. Ik hou ook dolsveel van jullie.![]()
[..]
Mwa, wat moet ik er maar van vinden? Iedereen heeft een kans om zichzelf te bewijzen, en blijkbaar plukken de Afrikanen er de meeste vruchten van af.![]()
Het zou niet veel anders zijn hoor in Nederland. Antillianen en Surinamers zijn een zeer groot verschil tov de bevolkingsgroep waar we het nu over hebben.![]()
cool
Nairobiquote:Op zondag 26 juli 2009 00:05 schreef cultheld het volgende:
TS snapt het artikel niet.
[ afbeelding ]
je hebt blijkbaar de hersens niet om het te begrijpen. Maar omdat ik Feyenoord fan ben ga ik het je uitleggen. Dit gaat niet om Afrikanen maar om Afrikaanse Immigranten in Amerika! comprende? .... AF-RI-KAAN-SE IMI-GRA-NTEN IN -AME-RIKA! Dat de gemiddelde afrikaan IN AFRIKA nou een IQ van 70 heeft gaat het hier niet om, het gaat er hier om dat dat AFRIKAANSE IMIGRANTEN het beter qua opleiding doen dan hun blanke en aziatische landgenoten in Amerika .. comprende. Afrikanen weten dat ze in the VS een veel betere opleiding kunnen volgen (weet je wel dat Afrika een continent is) en daarom betere resultaten willen halen omdat ze weten dat het qua opleiding in Afrika niks word (niet genoeg goede Opleidingsinstituten)quote:Op zondag 26 juli 2009 00:13 schreef Frasier het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook blind voor de domheid van de gemiddelde Afrikaan.
Hap hap.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:19 schreef JFK_USA het volgende:
[..]
Nairobi
[ afbeelding ]
Lagos
[ afbeelding ]
Cairo
[ afbeelding ]
Tripoli
[ afbeelding ]
Casablanca
[ afbeelding ]
Minder vaak SF bezoeken, cultheld.![]()
quote:Op zondag 26 juli 2009 00:13 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat klopt, helaas hebben de meeste gezinnen in Afrika deze 'push' niet, en daardoor verliezen veel Afrikanen al automatisch een kans op een goed onderwezen toekomst ben ik bang. Echter ik moet wel zeggen, dat over het algemeen kennis in Afrika achterloopt op de rest van de wereld, dat merk ik ook aan mijn klasgenoot. Maar dat komt niet zozeer door een gebrek aan intelligentie, maar eerder een gebrek aan prikkels. Hier in het westen zijn er gewoon zoveel meer dingen en het is zoveel geavanceerder, dat ze gewoon simpelweg niet alles kennen wat wij voor 'granted' houden. En daar hebben ze soms wel problemen mee, en dat kan overkomen als 'dom', wat eigenlijk heel logisch is dat ze het niet kennen. Denk hierbij aan iets simpels als een blikje cola kopen, hier is dat met chipknip en weet ik wat, mijn klasgenote wist niet hoe ze zonder kleingeld een blikje cola kon kopen, wat overkwam als onintelligent, terwijl het heel normaal is eigenlijk.
En ja ik zit in een internationale klas, verschilt van Amerikaan tot Aziaat en alles er tussen, dus ik krijg redelijk veel 'niveau's' mee in het dagelijks leven, en ook verschillende denkwijzes en ervaringen. En ik stel dat ook zeer op prijs omdat het erg indrukwekkend is, en het helpt je relativerend denken over hoe wij hier alles voor normaal houden wat eigenlijk niet zo heel normaal is.
Maar dat een gemiddeld dorp in Europa net zover ontwikkeld is als die paar Afrikaanse uitschieters die je post doet er zeker niet toequote:Op zondag 26 juli 2009 00:19 schreef JFK_USA het volgende:
[..]
Nairobi
[ afbeelding ]
Lagos
[ afbeelding ]
Cairo
[ afbeelding ]
Tripoli
[ afbeelding ]
Casablanca
[ afbeelding ]
Minder vaak SF bezoeken, cultheld.![]()
Nee hoor, iedereen kan aan Harvard studeren. Heb je geen $$ voor nodig, je moet er allleen slim genoeg voor zijn. Door alle mogelijkheden op een beurs heeft dit *niets* met geld te maken.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nouja, het is knap van de Afrikaanse studenten die studeren in de Verenigde Staten. Dat schoolsysteem is echter zo duur en verknipt dat dit maar voor weinig is weggelegd. Ik vind een conclusie dat hierdoor alle Afrikanen slim zijn ook een beetje ver gaan, aangezien er al een bepaald 'soort' volk naar Amerika gaat om te studeren, en niet Jan en Alleman.
Echter het bewijst wel dat ze net als iedereen ook gewoon potentie hebben om te leren en dat de Amerikanen niet altijd zo superieur moeten zijn in relatie tot afkomst en nationaliteit. Dus dat ben ik wel met je eens. Sterker nog, ik heb een Nigeriaanse klasgenote, en ze komt gewoon fatsoenlijk mee op hoog niveau, beter dan sommige Duitsers die over 't algemeen als de creme de la creme van kennis bekend staan.
quote:
Aan mensen die hun status denken te moeten ontlenen aan een groot uitgevallen dorp zou ik weinig boodschap hebben.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:28 schreef Frasier het volgende:
[..]
Maar dat een gemiddeld dorp in Europa net zover ontwikkeld is als die paar Afrikaanse uitschieters die je post doet er zeker niet toe
Er zijn helemaal geen degelijke wetenschappelijke studies die stellen dat Afrikanen of zwarten dommer zijn. Wel als het gaat over de Amerikaanse samenleving en de populatie waarover een bepaald test-construct getrokken wordt, de Amerikaanse bevolking is. Deze zijn echter niet als valide te benoemen wanneer je generalisaties wil trekken over alle rassen wereldwijd. De gemiddelde Afro-Amerikaan is lager opgeleid en is afkomstig uit sociaal zwakkere milieus, en zal op verschillende tests lager scoren. Dit wil echter niet zeggen dat het zwarte ras dommer is oid.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:52 schreef aychelle het volgende:
[..]
dat dan lees je dat soort dingen dat wetenschappers zeggen dat we eigenlijk allemaal dommer zijn dan blanken en ook nog eens erfelijk is. Ik vraag me af of ze dit hebben mee gekregen
Exact, daarom noemde ik ook deze 'prikkels'. Als je van kinds af aan in een gezin komt waar dingen die wij refereren met 'intelligentie' niet voor komen opgroeit, dan zul je ook moeite hebben deze te accepteren mocht je in de westerse wereld komen. Dat wil niet zeggen dat ze niet intelligent genoeg zijn, of per definitie een laag IQ hebben, maar de uitdagingen die nodig zijn om dit IQ tot een denken en ontwikkelen te zetten, die mankeren gewoon en houden verdere ontwikkeling tegen.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:26 schreef aychelle het volgende:
[..]
Interesant! Het is inderdaad zo dat sommigen nou niet altijd westers leven. En sommigen zien dat als dom. Ook in Azie heb je veel dat er word gepusht om vooral te leren leren leren. Dat heeft er niet mee te maken dat ze meer hersencellen bezitten (je hebt echt mensen die dat denkenmensen op het niveau van frasier) maar dat ze gepusht worden om een goede opleiding + baan te hebben in de toekomst. Ikzelf kom oorspronkelijk uit Afrika en ben geadopteerd. Ben vanaf kleins af aan hier opegegroeid dus het spreekt voor zich dat ik opgeleider ben de de gemiddelde Afrikaan. Hier in het westen heb je meer kansen op een betere opleiding en vooruitzichten met een betere toekomst. Hier is mijn IQ gemeten op ongeveer 118, als ik in Afrika was opgegroeid in een arm gezin was dat mischien 90 geweest. En da mensen vremd opkijken waarom het IQ in Afrika zo laag is. Hoe kun je nou IQ testen afmeten bij mensen die totaal verschillend leven. IQ testen zijn vaak ook vanuit een Westers oogpunt gemaakt, daarom dat ze hier ook een hoger gemeten IQ hebben. Dat mensen echt denken dat een neger 60 hersencellen bezit en een blanke 104
Uiteraard. De Antillen en Suriname liggen namelijk niet in Afrika.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:56 schreef cooleboy het volgende:
Het wereldbeeld van Amerikaans onderwijs is gewoon niet helemaal correct, en als buitenlander is het redelijk moeilijk om er binnen te komen zonder de $$. Je kan wel naar de goedkopere public schools, maar die zijn qua niveau weer aardig wat lager dan waar Amerika over 't algemeen om bekend staat, de Berkeley's, Harvards en Yale's..quote:Op zondag 26 juli 2009 00:36 schreef LoggedIn het volgende:
Wel grappig, Afrikanen gaan dus naar Amerika om te studeren, en degene die niks willen bereiken komen hiernaartoe. En wij maar roepen dat onderwijs in de US kut is en dat van ons zwaar superieur isDan zou je het eerder andersom verwachten
Ik heb geen zin in kopieren plakken vanuit het internet maar er waren wel degelijk wetenschappers die letterlijk hebben gezegd dat zwarten onintelligent waren en dat dat waarschijnlijk erfelijk was. Weet je nog die heisa van vorig jaar? over die Engelse wetenschapper die zei van ''Afrikanen dommer dan blanken?'' Ik ben ook niet degene die een heel ras generaliseerd ik vind juist anderen. Er zijn juist veel die denken dat gewoon alle zwarte mensen over de wereld dom zijn, lui en dezelfde hiphop-cultuur hebben terwijl dit lang niet zo is.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:33 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Er zijn helemaal geen degelijke wetenschappelijke studies die stellen dat Afrikanen of zwarten dommer zijn. Wel als het gaat over de Amerikaanse samenleving en de populatie waarover een bepaald test-construct getrokken wordt, de Amerikaanse bevolking is. Deze zijn echter niet als valide te benoemen wanneer je generalisaties wil trekken over alle rassen wereldwijd. De gemiddelde Afro-Amerikaan is lager opgeleid en is afkomstig uit sociaal zwakkere milieus, en zal op verschillende tests lager scoren. Dit wil echter niet zeggen dat het zwarte ras dommer is oid.
De Afrikaanse studenten die goed scoren wil overigens ook niet veel zeggen in dit verband. Alleen dat deze studenten het goed doen. Feit is dat dit mensen zijn die zich willen ontwikkelen en zelfs bereid zijn een dergelijke stap te nemen. Dit zegt al iets over hoe ze in het leven staan, maar ook de mogelijkheden die ze hebben. Als ze dat geld kunnen opbrengen, zit het er dik in dat hun ouders ook van goede afkomst zijn en iets gepresteerd hebben. Verder kan ik het me voorstellen dat de toelatingseisen strenger zijn voor Afrikaanse studenten. Niet concreet, want dat zou discriminatie zijn. Maar wel als het gaat om het opwerpen van bepaalde drempels en het inschatten van het Afrikaanse schoolsysteem. Als je als gevolg daarvan alleen de absolute toppers uit Afrika haalt, is het niet vreemd dat ze het erg goed doen. Eerder logisch.
leg uitquote:Op zondag 26 juli 2009 00:45 schreef cultheld het volgende:
Aychelle begrijpt niet wat wetenschappers met gemiddelden bedoelen.
Berkeley is een public school.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het wereldbeeld van Amerikaans onderwijs is gewoon niet helemaal correct, en als buitenlander is het redelijk moeilijk om er binnen te komen zonder de $$. Je kan wel naar de goedkopere public schools, maar die zijn qua niveau weer aardig wat lager dan waar Amerika over 't algemeen om bekend staat, de Berkeley's, Harvards en Yale's..
quote:
Ik heb jaren terug een onderzoek dat gepubliceerd werd in HP/De Tijd gelezen en daaruit werd inderdaad de conclusie getrokken dat Afrikanen (met name die uit de landen ten zuiden van de Sahara) gemiddeld minder intelligent zijn dan Aziaten en blanken.quote:
vertel ...quote:Op zondag 26 juli 2009 00:33 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Overigens is je topictitel niet alleen misleidend, maar ook onjuist.
I second that, dat artikel heb ik ook gelezen destijds.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb jaren terug een onderzoek dat gepubliceerd werd in HP/De Tijd gelezen en daaruit werd inderdaad de conclusie getrokken dat Afrikanen (met name die uit de landen ten zuiden van de Sahara) gemiddeld minder intelligent zijn dan Aziaten en blanken.
Nu doe je precies hetzelfde als waarvan je mij van beschuldigd.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:47 schreef aychelle het volgende:
[..]
echt? serieus?
begrijp je het nou echt niet?
laat maar
En wat zegt dat over het gemiddelde? En welk gemiddelde? Qua IQ testen, qua opleidingegevens? Wat precies? Of over het aantal hersencellen? sorrie erg onduidelijk.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb jaren terug een onderzoek dat gepubliceerd werd in HP/De Tijd gelezen en daaruit werd inderdaad de conclusie getrokken dat Afrikanen (met name die uit de landen ten zuiden van de Sahara) gemiddeld minder intelligent zijn dan Aziaten en blanken.
Als ik het me goed herinner over de potentie van de gemiddelde Afrikaan om zich te ontwikkelen kennisgewijs, en dat vergeleken met Ariërs en Aziaten. Ofwel de aanleg tot leren.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:51 schreef aychelle het volgende:
[..]
En wat zegt dat over het gemiddelde? En welk gemiddelde? Qua IQ testen, qua opleidingegevens? Wat precies? Of over het aantal hersencellen? sorrie erg onduidelijk.
Klopt natuurlijk niks van, want Afrikanen zijn wel degelijk slim.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:51 schreef aychelle het volgende:
[..]
En wat zegt dat over het gemiddelde? En welk gemiddelde? Qua IQ testen, qua opleidingegevens? Wat precies? Of over het aantal hersencellen? sorrie erg onduidelijk.
Klopt, maar door het generatie lange ontbreken van de stimuli om te leren en jezelf te ontwikkelen heeft wel een tol geëist op de mogelijkheden die ze vanaf geboorte meekregen zich te ontwikkelen. Omdat ook de prioriteiten door de generaties heen anders liggen/lagen dan hier. Het heeft niks met intelligentie te maken, maar wel met de leefomstandigheden en prioriteiten door de jaren heen, en hoe zich dat in het subbewustzijn heeft genesteld, en indirect invloed heeft op de ontwikkeling van de gemiddelde Afrikaan in Afrika (belangrijk).quote:Op zondag 26 juli 2009 00:53 schreef Frasier het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk niks van, want Afrikanen zijn wel degelijk slim.
a zo! oké thankss goede uitleg. Maar wat ik dan niet snap, want op zich ben ik het er wel mee ens dat veel Afrikanen de ''drive'' niet hebben om te leren in het Afrikaanse continent (zin klinkt wat verbogen) . Blijkbaar als de Afrikaan imigreert word dit dan ineens anders? Waarom doen ze het in Amerika of Engeland beter dan bijv. Nigeria ..quote:Op zondag 26 juli 2009 00:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner over de potentie van de gemiddelde Afrikaan om zich te ontwikkelen kennisgewijs, en dat vergeleken met Ariërs en Aziaten. Ofwel de aanleg tot leren.
Als ik het me goed herinner, ging dat over het IQ. Kijk niemand zal gaan ontkennen dat er (buitengewoon) intelligente zwarten zijn, maar gemiddeld gezien is Afrika nou eenmaal stukken minder goed ontwikkeld dan andere delen van de wereld. Net zoals het nogal logisch is dat men in Papoea Nieuw-Guinea gemiddeld minder intelligent is dan in Indonesië.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:51 schreef aychelle het volgende:
[..]
Omdat een gemiddelde niet spreekt over iedereen. Je zal zien dat de gemiddelde Afrikaan qua IQ waarschijnlijk iets lager uit komt, maar dat komt niet (alleen) door afkomst, maar ook door het niveau in Afrika zelf.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:55 schreef aychelle het volgende:
[..]
a zo! oké thankss goede uitleg. Maar wat ik dan niet snap, want op zich ben ik het er wel mee ens dat veel Afrikanen de ''drive'' niet hebben om te leren in het Afrikaanse continent (zin klinkt wat verbogen) . Blijkbaar als de Afrikaan imigreert word dit dan ineens anders? Waarom doen ze het in Amerika of Engeland beter dan bijv. Nigeria ..
Je gaat aan één belangrijk punt voorbij: de Afrikanen die naar Amerika emigreren vertegenwoordigen de gemiddelde Afrikaan niet. Meestal gaat het om (politieke) vluchtelingen, wier ouders al behoorlijke betrekkingen genoten in Afrika, voordat ze verjaagd werden. Of het gaat om kinderen van bestuurders, die met een beurs naar Amerika gaan om te studeren.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:55 schreef aychelle het volgende:
[..]
a zo! oké thankss goede uitleg. Maar wat ik dan niet snap, want op zich ben ik het er wel mee ens dat veel Afrikanen de ''drive'' niet hebben om te leren in het Afrikaanse continent (zin klinkt wat verbogen) . Blijkbaar als de Afrikaan imigreert word dit dan ineens anders? Waarom doen ze het in Amerika of Engeland beter dan bijv. Nigeria ..
Daarom dat ik het als geadopteerde Afrikaan het beter doe dan mijn zus die in Afrika is opgegroeid. Ik ben een vooral witte omgeving opeggroed (had ook gemengd kunnen zijn) klein dorpje, allebeide ouders zijn leraren en school gaat voor alles. Mijn moeder heeft nog liever dat ik meer aan school doe dan een leuk bijbaantje erbij. Het gaat dan ook aardig goed, en word ook gepusht om een diploma te halen. Hier in Nederland en meer Westerse landen kun je bijna tegenwoordig niet zonder een diploma om een baan te vinden die bij je past. hetzelfe geld voor een Nederlander die ergens is opgegroeid in een omgeving waar een diploma totaal niet gestumileerd word, maar eerder belangrijk is dat je gelukkig bent in het leven. Het is maar net in wat voor omgeving je inderdaad opgroeid, en daar past je manier van denken en doen zeg maar op aan ..quote:Op zondag 26 juli 2009 00:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Klopt, maar door het generatie lange ontbreken van de stimuli om te leren en jezelf te ontwikkelen heeft wel een tol geëist op de mogelijkheden die ze vanaf geboorte meekregen zich te ontwikkelen. Omdat ook de prioriteiten door de generaties heen anders liggen/lagen dan hier. Het heeft niks met intelligentie te maken, maar wel met de leefomstandigheden en prioriteiten door de jaren heen, en hoe zich dat in het subbewustzijn heeft genesteld, en indirect invloed heeft op de ontwikkeling van de gemiddelde Afrikaan in Afrika (belangrijk).
Dit dus inderdaad, door het ontbreken van stimuli die wij hebben sinds de Gouden Eeuw en die we mee hebben gekregen in de "verlichting" periode, hebben ze een achterstand qua start IQ over het algemeen. Niet omdat ze dom zijn, maar omdat de prioriteiten in Afrika zelf totaal niet op hetzelfde vlak liggen als wat wij al wel generaties lang kennen, namelijk de behoefte voor onderwijs, kennis, en zelfverrijking. Daar lag het tot voor kort, en nog steeds eigenlijk voornamelijk op overleven.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:56 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner, ging dat over het IQ. Kijk niemand zal gaan ontkennen dat er (buitengewoon) intelligente zwarten zijn, maar gemiddeld gezien is Afrika nou eenmaal stukken minder goed ontwikkeld dan andere delen van de wereld. Net zoals het nogal logisch is dat men in Papoea Nieuw-Guinea gemiddeld minder intelligent is dan in Indonesië.
Zie, je zegt het zelf eigenlijk al. Je zus is niet opgegroeid met de kwaliteiten die wij hier belangrijk achten bij opvoeding, of iig in mindere mate dan jij dat bent. En dit leidt ongetwijfeld tot een zekere vorm van achterstand waar zij nu de spreekwoordelijke vruchten van plukt, en jij niet.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:01 schreef aychelle het volgende:
[..]
Daarom dat ik het als geadopteerde Afrikaan het beter doe dan mijn zus die in Afrika is opgegroeid. Ik ben een vooral witte omgeving opeggroed (had ook gemengd kunnen zijn) klein dorpje, allebeide ouders zijn leraren en school gaat voor alles. Mijn moeder heeft nog liever dat ik meer aan school doe dan een leuk bijbaantje erbij. Het gaat dan ook aardig goed, en word ook gepusht om een diploma te halen. Hier in Nederland en meer Westerse landen kun je bijna tegenwoordig niet zonder een diploma om een baan te vinden die bij je past. hetzelfe geld voor een Nederlander die ergens is opgegroeid in een omgeving waar een diploma totaal niet gestumileerd word, maar eerder belangrijk is dat je gelukkig bent in het leven. Het is maar net in wat voor omgeving je inderdaad opgroeid, en daar past je manier van denken en doen zeg maar op aan ..
Geld dat ook niet voor Aziatische immigranten? of Arabische imigranten? Dat neemt niet weg dat ze deze resultaten hebben berekend op het gemiddelde van de groep. Ik ben met je eens dat er wat tussen moeten zitten die al een aardige voorsprong hadden in eigen land, maar dan nog is het niet relevant om dit er bij te betrekkenquote:Op zondag 26 juli 2009 01:00 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je gaat aan één belangrijk punt voorbij: de Afrikanen die naar Amerika emigreren vertegenwoordigen de gemiddelde Afrikaan niet. Meestal gaat het om (politieke) vluchtelingen, wier ouders al behoorlijke betrekkingen genoten in Afrika, voordat ze verjaagd werden. Of het gaat om kinderen van bestuurders, die met een beurs naar Amerika gaan om te studeren.
Een kennis van me komt uit Somalië en studeert literatuurwetenschap: een prima prestatie, maar dat betekent natuurlijk niet dat hij qua verstandelijke vermogens de gemiddelde Somaliër vertegenwoordigt.
Klopt ook, maar Arabieren en Aziaten hebben in het verleden al een zekere vorm van beschaving gekend die Afrikanen nooit gehad hebben. Niet lullig bedoeld, maar rangerend van astronomen en wiskundigen, tot de chinezen die ook aardig geavanceerd waren.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:03 schreef aychelle het volgende:
[..]
Geld dat ook niet voor Aziatische immigranten? of Arabische imigranten? Dat neemt niet weg dat ze deze resultaten hebben berekend op het gemiddelde van de groep. Ik ben met je eens dat er wat tussen moeten zitten die al een aardige voorsprong hadden in eigen land, maar dan nog is het niet relevant om dit er bij te betrekken
Ja, het valt me op dat ook landen als Mongolië en Jemen er tussen staan: ook niet bepaald landen die uitblinken qua ontwikkeling. De elite in die landen verkiest voor haar kroost dus een gedegen opleiding in Amerika boven een 'universiteit' in eigen land.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:03 schreef aychelle het volgende:
[..]
Geld dat ook niet voor Aziatische immigranten? of Arabische imigranten? Dat neemt niet weg dat ze deze resultaten hebben berekend op het gemiddelde van de groep. Ik ben met je eens dat er wat tussen moeten zitten die al een aardige voorsprong hadden in eigen land, maar dan nog is het niet relevant om dit er bij te betrekken
de IQ test is vooral gemaakt uit het oogpunt van de westerse man. Sorrie, dat is gewoon zo. Daarnaast kun je alleen het IQ van verschillende rassen en bevolkingsgroepen eerlijk vergerlijken als je evenveel kandidaten neemt die in een zelfde omgeving zijn opgegroeid met ongeveer dezelfde opleiding en ervaring in het leven. Dit hebben ze ooit eens in Amerika gedaan. Al vind ik dat soort dingen zoals het IQ van verschillende rassen vergerlijken ronduit rasictisch maar ze hadden een evengelijke groep Afro-amerikanen en Blanke Amerikanen genomen. Die in een soort gelijke omgeving waren opgegroeid met het zelde niveau van opleiding en dezelfde leeftijdscategorie. De Afro-amerikanen schenen de IQ test beter te doen dan hun Blanke amerikaanse leeftijdsgenoten. Daarom zeg ik een IQ test zegt niet altijd wat. Vooral niet bij Afro-Amerikanen die helemaal onderaan staan qua opleidingsniveauquote:Op zondag 26 juli 2009 01:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad, door het ontbreken van stimuli die wij hebben sinds de Gouden Eeuw en die we mee hebben gekregen in de "verlichting" periode, hebben ze een achterstand qua start IQ over het algemeen. Niet omdat ze dom zijn, maar omdat de prioriteiten in Afrika zelf totaal niet op hetzelfde vlak liggen als wat wij al wel generaties lang kennen, namelijk de behoefte voor onderwijs, kennis, en zelfverrijking. Daar lag het tot voor kort, en nog steeds eigenlijk voornamelijk op overleven.
Correct, alleen je negeert nu wel de voorgaande generaties, en dat speelt ook vaak wel een redelijk belangrijke rol. Maar afgezien daarvan heb je wel gelijk, en aangezien het Arische ras tot nu toe een betere omgeving hebben gekend is het dan ook niet verwonderlijk dat het IQ hier gemiddeld hoger ligt dan in Afrika. Heeft niks met racisme uit te staan, maar wel met eeuwenlange 'geestlijke' ontwikkeling. En natuurlijk andere normen en waarden, zoals onderwijs is hét belangrijkste dat er is.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:09 schreef aychelle het volgende:
[..]
Daarnaast kun je alleen het IQ van verschillende rassen en bevolkingsgroepen eerlijk vergerlijken als je evenveel kandidaten neemt die in een zelfde omgeving zijn opgegroeid met ongeveer dezelfde opleiding en ervaring in het leven.
Nu heb je het over de ''beroemde ontkenning van de Afrikaanse cultuur'' maar dat ben ik wel gewendquote:Op zondag 26 juli 2009 01:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Klopt ook, maar Arabieren en Aziaten hebben in het verleden al een zekere vorm van beschaving gekend die Afrikanen nooit gehad hebben. Niet lullig bedoeld, maar rangerend van astronomen en wiskundigen, tot de chinezen die ook aardig geavanceerd waren.
Afrikanen hebben deze 'missie' voor kennis eigenlijk nooit gekend, en zijn dus evolutionair gezien ietwat achtergebleven op dit gebied. Daarom komen er uit wetenschappelijke rapporten ook conclusies in deze richting. Maar het verschil is evengoed maar miniem.
ben ik met je eens.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:12 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Correct, alleen je negeert nu wel de voorgaande generaties, en dat speelt ook vaak wel een redelijk belangrijke rol. Maar afgezien daarvan heb je wel gelijk, en aangezien het Arische ras tot nu toe een betere omgeving hebben gekend is het dan ook niet verwonderlijk dat het IQ hier gemiddeld hoger ligt dan in Afrika. Heeft niks met racisme uit te staan, maar wel met eeuwenlange 'geestlijke' ontwikkeling. En natuurlijk andere normen en waarden, zoals onderwijs is hét belangrijkste dat er is.
Ik ontken helemaal niet dat Afrika ook beschavingen gekend heeft die van enige invloed in de regio waren, alleen over 't algemeen genomen waren beschavingen in andere continenten geavanceerder in het denken. Er is volgens mij wat ik zo uit m'n hoofd weet één uitzondering uit Zimbabwe. Maar over het algemeen genomen waren beschavingen als Maya's, Arabieren, Chinezen, Imperiaal Rome en derglijke verder gevorderd dan Afrika was.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:14 schreef aychelle het volgende:
[..]
Nu heb je het over de ''beroemde ontkenning van de Afrikaanse cultuur'' maar dat ben ik wel gewendAls je wat meer over Afrika wist had je ook geweten dat aardig was landen voordat de blanken kwamen ook beschavingen hebben gekend. Zimbabwe, Ghana, Sudan, Mali etc. Ik vind het raar dat mensen zomaar aannemen dat Zwart Afrika nooit rijkdom of koningrijken met grote beschavingen heeft gekend terwijl die er wel waren. Maar dat is weer een ander verhaal. Maarjah, het is nu wel een zooitje in de meeste landen van Afrika, jammer
Wel heel kort door de bocht om het dan gelijk op genetica en evolutie te gooien.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:05 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Klopt ook, maar Arabieren en Aziaten hebben in het verleden al een zekere vorm van beschaving gekend die Afrikanen nooit gehad hebben. Niet lullig bedoeld, maar rangerend van astronomen en wiskundigen, tot de chinezen die ook aardig geavanceerd waren.
Afrikanen hebben deze 'missie' voor kennis eigenlijk nooit gekend, en zijn dus evolutionair gezien ietwat achtergebleven op dit gebied. Daarom komen er uit wetenschappelijke rapporten ook conclusies in deze richting. Maar het verschil is evengoed maar miniem.
Bij mij staan al die factoren onder het rijtje evolutie, aangezien ze invloed hebben op het verloop in denken en doen van een groep mensen. Ik bedoelde het dan ook niet racistisch dat het een achtergesteld stuk land is, maar dat de invloeden van buitenaf invloed hebben gehad op de ontwikkeling. Wat jij hier allemaal noemt past daar perfect in.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wel heel kort door de bocht om het dan gelijk op genetica en evolutie te gooien.
Wat dacht je van het extreme klimaat in dat continent?
Of dat het continent verticaal ligt, waardoor je dus veel minder 1 en dezelfde soort klimaat hebt? (in europa en china heb je dat veel meer)
Of het gebrek aan tamme paarden?
Of gewoon toeval?
nooit van de Nubians gehoord of kingdom of Kush? klinkt mischien aardig onbekend voor sommigen, maar de Nubians (de toen zwarte/gemixte afrikaanse bevolking in oostelijk afrika) had echter toch wel een idnrukwekkende geschienis. Hadden ook een aardige rol in het rijk van Egyptequote:Op zondag 26 juli 2009 01:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik ontken helemaal niet dat Afrika ook beschavingen gekend heeft die van enige invloed in de regio waren, alleen over 't algemeen genomen waren beschavingen in andere continenten geavanceerder in het denken. Er is volgens mij wat ik zo uit m'n hoofd weet één uitzondering uit Zimbabwe. Maar over het algemeen genomen waren beschavingen als Maya's, Arabieren, Chinezen, Imperiaal Rome en derglijke verder gevorderd dan Afrika was.
Daarnaast gaat het me ook niet om de beschavingen an sich, maar wel om de trent van leren die er achter schuil zit, namelijk de 'drive' dat onderwijs belangrijk is.
Nubianen ken ik, en ik ben op de hoogte van hun prestaties. Ik ben in Egypte op vakantie geweest en alle culturele dingen ook een beetje bezocht, en er word ook veel gerefereerd door Egyptenaren aan deze mensen. Ze hebben grote dingen gepresteerd, en inderdaad zijn ze een van de volkeren die wel wat hebben bereikt in Afrika.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:30 schreef aychelle het volgende:
[..]
nooit van de Nubians gehoord of kingdom of Kush? klinkt mischien aardig onbekend voor sommigen, maar de Nubians (de toen zwarte/gemixte afrikaanse bevolking in oostelijk afrika) had echter toch wel een idnrukwekkende geschienis. Hadden ook een aardige rol in het rijk van Egypteveel van hun cultuur en kunst werd afgeken door de Romeinen, bijvoorbeeld de hyroglyfen (die ook een grote rol hadden in Egypte)
Sommigen zien de Nubians vaak als zwarte slaven van de blanke Romeinen, dat waren zo echter niet alleen echt vele jaren later wel. En dat is blijkbaar wat mensen alleen (willen) onthouden. Ook hebben de Nubians Wiskunde naar de Maya's gebracht. Heeft Afrika toch indrukwekkende dingen gedaan (heeeeeeel veel jaren terug)maar verder ben ik het met je eens, Afrika doet er zelf niet veel aan om zelf op te klimmen jammer
...quote:Op zondag 26 juli 2009 01:30 schreef aychelle het volgende:
[..]
Ook hebben de Nubians Wiskunde naar de Maya's gebracht.
quote:Op zondag 26 juli 2009 01:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nubianen ken ik, en ik ben op de hoogte van hun prestaties. Ik ben in Egypte op vakantie geweest en alle culturele dingen ook een beetje bezocht, en er word ook veel gerefereerd door Egyptenaren aan deze mensen. Ze hebben grote dingen gepresteerd, en inderdaad zijn ze een van de volkeren die wel wat hebben bereikt in Afrika.
nee dat verzin ik! ik heb dit hele topic verzonnen. Ook die link in mijn OP heb ik zelf geschreven.quote:
Naar mijn weten is wiskunde ontstaan in het Midden Oosten en bij de Egyptenaren, en later verder ontwikkeld door Egyptenaren en Europeanen, met als crême de la crême het denken van Europese rekenkundigen na de verlichting.quote:
Volgens mij is ook het getal 0 geïntroduceerd door Arabieren, en aan de basis van de mathematiek staan dus de numerieke getallen vanaf 1, geïntroduceerd door Egyptenaren.quote:Numeral systems have been many and diverse, with the first known written numerals created by Egyptians in Middle Kingdom texts such as the Rhind Mathematical Papyrus.
Dat komt omdat de Egyptenaren ook slavendrijvers waren, ze haalden ze overal vandaan.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:37 schreef aychelle het volgende:
[..]
was Egypte leuk? ik ben helemaal fan van mummy's enzo!
Maar de Egyptenaren waren voor mij van alle soorten en kleuren. Blank, gemixt en Nubian (zwart/donker)
Egyptenaren zijn over het algemeen Arabisch qua uiterlijk (ook al is 't een belediging om ze Arabisch te noemen), tenminste dat waren ze in het gedeelte dat ik was, Zuid-Egypte. Maar inderdaad, je ziet veel afstammelingen van de Nubische beschaving, en dit word daar ook openlijk besproken. Ze hebben er in zekere zin nog steeds respect voor, en ook afschuw omdat ze een paar keer oorlog gehad hebben met het Nubische rijk meen ik me te herinneren. Maar inderdaad, de sporen van de Nubiërs zijn nog steeds zichtbaar.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:37 schreef aychelle het volgende:
[..]
was Egypte leuk? ik ben helemaal fan van mummy's enzo!
Maar de Egyptenaren waren voor mij van alle soorten en kleuren. Blank, gemixt en Nubian (zwart/donker)
hoe hebben ze dat gedaan dan? met een bootje?quote:Op zondag 26 juli 2009 01:37 schreef aychelle het volgende:
[..]
nee dat verzin ik! ik heb dit hele topic verzonnen. Ook die link in mijn OP heb ik zelf geschreven.
ja die andere de schuld geven zijn zielig. Vooral in een land als Nederland waar je heel veel kansen hebt. maar lang niet alle negers zijn zo, of heb je het niet over nederlandse negersquote:Op zondag 26 juli 2009 01:40 schreef cerror het volgende:
Superfantastisch en alles, nu de rest van de negers nog.
En dan bedoel ik die negers die supertrots zijn dat ze van Afrikaanse afkomst zijn maar in de tussentijd de blanken de schuld geven van al hun problemen.
En vervolgens drugs gaan dealen om geld te verdienen omdat school kut is want het is te moeilijk en te racistisch (omdat ze het niet snappen) en zo kunnen ze door de blanken geen goede baan krijgen.
Tenzij ze drugs dealen, beschoten worden en met een sixpack sexy kunnen rijmen over hun leven.
Zucht. Lees de Topictitel.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:50 schreef aychelle het volgende:
[..]
ja die andere de schuld geven zijn zielig. Vooral in een land als Nederland waar je heel veel kansen hebt. maar lang niet alle negers zijn zo, of heb je het niet over nederlandse negers
leg ... uit?quote:
De VS doos. De VS. De Verenigde Staten van Amerika.quote:Op zondag 26 juli 2009 02:17 schreef aychelle het volgende:
[..]
leg ... uit?snap je bedoeling niet. Ben ik soms de trotse afrikaan?
je denkt dat ze zo het gemiddelde uitrekenenquote:Op zondag 26 juli 2009 02:30 schreef JaZekerZ het volgende:
Als ik een groep heb van 1500 immigranten tegenover 15 miljoen blanke amerikanen, is het voor de eerste groep een stuk makkelijker om bijvoorbeeld 50% of hoger te halen. Gekleurde statistieken dus. Als Afrikanen zo slim waren maakten ze wel wat van het eigen continent.
Los van procenten. Hoe gaat het met de negers in Afrika? Alles chill daar?quote:Op zondag 26 juli 2009 02:31 schreef aychelle het volgende:
[..]
je denkt dat ze zo het gemiddelde uitrekenen
Ik ga niet zeggen dat Afrikanen dommer zijn dan Aziaten of andere rassen. Maar uitsluiten dat verschillende rassen verschillende capaciteiten hebben vind ik persoonlijk niet zo'n slimme benadering.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:43 schreef aychelle het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in kopieren plakken vanuit het internet maar er waren wel degelijk wetenschappers die letterlijk hebben gezegd dat zwarten onintelligent waren en dat dat waarschijnlijk erfelijk was. Weet je nog die heisa van vorig jaar? over die Engelse wetenschapper die zei van ''Afrikanen dommer dan blanken?'' Ik ben ook niet degene die een heel ras generaliseerd ik vind juist anderen. Er zijn juist veel die denken dat gewoon alle zwarte mensen over de wereld dom zijn, lui en dezelfde hiphop-cultuur hebben terwijl dit lang niet zo is.
Afro-amerikanen doe het inderdaad heel slecht en dan vooral de mannen in die groep. Maar denk je dat zwarte Afrikanen daar niet op aangeken worden in de VS? Zeker wel, als ik daar naar toe zou gaan zouden ze me gewoon zien als een black-american, dus ook die Afrikaanse Immigranten die het aardig goed doen. Het gaat ook niet alleen om de ''toppers'' eruit te halen, maar over het algemeen. Stonden eerst Aziatische Amerikanen boven aan nu Afrikanen. Het ze halen echt niet alleen de toppers eruit, maar bereken hoe ze als groep het gemiddeld doen.
gemiddelde.. het is toch een percentagequote:Op zondag 26 juli 2009 02:31 schreef aychelle het volgende:
[..]
je denkt dat ze zo het gemiddelde uitrekenen
doos?quote:Op zondag 26 juli 2009 02:17 schreef cerror het volgende:
[..]
De VS doos. De VS. De Verenigde Staten van Amerika.
In plaats van Jazekerz te ontwijken: Lees z'n posts eens.quote:Op zondag 26 juli 2009 02:40 schreef aychelle het volgende:
[..]
doos?maar je hebt het over Afro-amerikanen? laten we het daar a.u.b niet over hebben zeg. Al schijnen afro-amerikaanse vrouwen het aardig goed te doen qua werk en opleiding, maar de mannen echt sad
Wat zijn die "verschillende capaciteiten" dan wel?quote:Op zondag 26 juli 2009 02:33 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Ik ga niet zeggen dat Afrikanen dommer zijn dan Aziaten of andere rassen. Maar uitsluiten dat verschillende rassen verschillende capaciteiten hebben vind ik persoonlijk niet zo'n slimme benadering.
Je mist mijn punt. Het gaat erom dat je niet moet -uitsluiten- dat het zo -kan- zijn.quote:Op zondag 26 juli 2009 10:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat zijn die "verschillende capaciteiten" dan wel?
Afrikanen hebben blijkbaar minder ruimtelijk inzicht dan Ariërs. Overigens komt de 0 uit India.quote:Op zondag 26 juli 2009 10:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat zijn die "verschillende capaciteiten" dan wel?
Lekker vaag weer ja, nee natuurlijk moet je niets uitsluiten. Maar je moet ook niet zo maar wat speculeren.quote:Op zondag 26 juli 2009 10:57 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Je mist mijn punt. Het gaat erom dat je niet moet -uitsluiten- dat het zo -kan- zijn.
Lekker vaag? Vaag is als je zonder te durven onderzoeken gaat stellen dat onderscheid onmogelijk is. Dat is wat er gebeurd omwille van politieke correctheid. Dat er verschillen bestaan lijkt mij met 100% zekerheid te stellen. Welke verschillen dit zijn is aan de heren wetenschappers, daar ga ik geen voorschot op nemen. Ik speculeer dus ook niet.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:23 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Lekker vaag weer ja, nee natuurlijk moet je niets uitsluiten. Maar je moet ook niet zo maar wat speculeren.
Dat er verschillen bestaan is net zo onbewezen als dat er geen verschillen bestaan.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:26 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Lekker vaag? Vaag is als je zonder te durven onderzoeken gaat stellen dat onderscheid onmogelijk is. Dat is wat er gebeurd omwille van politieke correctheid. Dat er verschillen bestaan lijkt mij met 100% zekerheid te stellen. Welke verschillen dit zijn is aan de heren wetenschappers, daar ga ik geen voorschot op nemen. Ik speculeer dus ook niet.
Nou, zal ik je één onomstotelijk verschil alvast voorschotelen? Een neger is donkergekleurd, een blanke niet.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dat er verschillen bestaan is net zo onbewezen als dat er geen verschillen bestaan.
Zie de zin die er na komt.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:35 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nou, zal ik je één onomstotelijk verschil alvast voorschotelen? Een neger is donkergekleurd, een blanke niet.
Ja, klopt die ook ...quote:En als het over de lul omvang gaat zijn bijvoorbeeld negers ineens volstrekt overtuigd van verschillen tussen rassen
Kijk, ik ben blij dat je in al je wijsheid nu in elk geval hebt toegegeven dat er verschillen bestaan tussen rassenquote:Op zondag 26 juli 2009 12:10 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Zie de zin die er na komt.
[..]
Ja, klopt die ook ...
OH WACHT
ik weet wal waar dit over gaat.
negers hebben een grotere piemel dan jou, dat mag niet, dus dan moet er wel iets mis zijn het hun, anders is het niet "eerlijk", want jij zou er recht op moeten hebben.
waar lees jij dat ik dat doe?quote:Op zondag 26 juli 2009 02:33 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Ik ga niet zeggen dat Afrikanen dommer zijn dan Aziaten of andere rassen. Maar uitsluiten dat verschillende rassen verschillende capaciteiten hebben vind ik persoonlijk niet zo'n slimme benadering.
quote:Op zondag 26 juli 2009 02:37 schreef JaZekerZ het volgende:
Het gaat uiteindelijk om 900.000 afrikanen die het geld en de capaciteit hadden om naar de VS af te reizen, speciaal om daar een opleiding te volgen...en dan is het supermerkwaardig dat deze immigranten procentueel hoger scoren dan bijvoorbeeld blanke amerikanen op het gebied van opleiding. Hmkay
bitch mocht ik ook een keer slapenquote:Op zondag 26 juli 2009 02:43 schreef cerror het volgende:
[..]
In plaats van Jazekerz te ontwijken: Lees z'n posts eens.
En ga daar op in. Want dat LBO/sbs6 getroll van je doet het niet erg goed hier.
waaruit heb je dat opgemerkt?quote:Op zondag 26 juli 2009 11:10 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Afrikanen hebben blijkbaar minder ruimtelijk inzicht dan Ariërs. Overigens komt de 0 uit India.
zwak, heel zwak. We hebben het hier niet over piemels. En je bent er van bewust dat er lichamelijke verschillen iets anders is waar we het nu over hebben? Tjah veel negers zijn ook goed in sporten, blanken goed in zwemmen. Maar dat bijv. Aziaten het hoogst opgleid zijn, heeft met je omgeving en capiciteiten te maken. Ik lach me dood als je denkt dat een bepaalt ras minder hersencelen heeft dan het andere. Op mijn school zaten Aziaten die niet bepaald slim waren, klopt dit wel? kan dit wel? maar ze horen toch eigenlijk slimmer te zijn dan de ene zwarte jongen die gymnasium deed? Mijn zus woonde ooit eens bij 2 Chinezen in die niets anders deden dan leren, leren leren. Daarom zeggen ze wellens dat Aziatische mannen sociaal achterlopen. (ben ik niet mee eens) Ook weer een vooroordeel. Mijn zus heeft eens gevraagd waarom ze altijd leerden. Aziatische mensen zien dat gewoon als een belangrijk onderdeel voor hun cultuur, het is belangrijk dat je een goede opleiding + toekomst hebt. Ieder mens is anders en ik ben hier niet een ras aan het vergerlijken maar Afrikanen. Daarom vind ik het uiterstmate zwak dat je het ineens over Piemels hebt. Ik zal nog een keer duidelijk zijn: we hebben het over Afrikanen niet over Negers in het algemeen. Afrikaanse Immigranten doen het ook beter op opleidingsgebied dan hun Caribische en Afro-amerikaanse medemens. Terwijl dat ook een aardige groep is. Maar gewoonweg ontinteligent en onopgeleid zijn staan helemaal van elkaar. Een Afrikaan die goed opegeid kan zijn kan ontinteligenter zijn dat een blanke die minder goedopegeleid is. Het is maar net of je kansen krijgt. Je probeert bij elke post te ontkennen en probeert de geloofwaardigheid van dit nieuwstuk naar beneden te halen. Een afrikaan heeft in de VS meer kansen op een goede opleiding dan in Afrika, dat snap je toch wel? Dat Afrikanen het nou veel beter doen (vooral de jongere genaratie) dan in Afrika zelf omdat ze weten dat hun opleidingskansen daar beter zijn snap je ook? Aziatische amerikanen staan een paar procenten onder hun, ben je daar ook verbaasd over of niet? Of kun je het niet bevatten dat Afrikanen ook een stel hersens kunnen bezitten. Jij zeg dat je het niet kan gevolen dat ze het beter doen dan blanke Amerikanen waarom niet? Omdat ze blank zijn moeten ze het wel beter doen of slimmer zijn dan zwarten? Aziatische Amerikanen doen het dus ook beter dan blanke Amerikanen in amerika. En we spreken hiervan gemiddelden voor de honderste keer. je komt elke keer aan met een slap erhaaltje over 90.000 afrikanen met een goed diploma die zijn geimporteerd. Jongen toch, kan het nog simpeler? Waar heb jij gezelen dat ze geïmmigreerde zijn? Veel van deze Afrikanen zijn vooral de jongere genaratie die hier met hun ouders zijn gekomen, war heb je daar op te zeggen? En het gemiddelde hebbeb ze berekend over de verschillende bevolkingsgroepen in Amerika, niet over de verschillende rassen. Daarom staan blanke Amerikanen en Europese Amerikanen ook van elkaar. Je denkt ook dat ze het gemiddelde hebben berekend door 100.000 amerikanen te nemen, 9000 afrikaanse immigranten en 12.000 aziaten en dat ze alleen de slimme afrikanen hebben er uitgepikt? ... Dus hiermee zeg je eigenlijk dat de van de 100.000 Afrikaanse immigranten (wilde gok zijn er mischien meer of minder) de meeste uiteraard goed opgeleid is? Dat er dus eigenlijk van de immigranten geen domme afrikaan tussen zit? Of is alles genept en staan de Afrikanen eigenlijk helemaal onderaan. Ik zou hier graag een reactie op willen hebben boven mijn LBO niveau.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:35 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nou, zal ik je één onomstotelijk verschil alvast voorschotelen? Een neger is donkergekleurd, een blanke niet.
En als het over de lul omvang gaat zijn bijvoorbeeld negers ineens volstrekt overtuigd van verschillen tussen rassen
Belangrijke zin dit, want eigenlijk zeg je het zelf nu ook al een beetje, het kan. Echter alle Afrikanen dan bestempelen als 'slimmer' zodra ze een opleiding kunnen genieten gaat mij ook een beetje te ver.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:46 schreef aychelle het volgende:
[..]
Of kun je het niet bevatten dat Afrikanen ook een stel hersens kunnen bezitten.
Hij zegt "over het algemeen" he, jij kan natuurlijk prima een positieve uitzondering zijnquote:Op zondag 26 juli 2009 00:14 schreef aychelle het volgende:
[..]
uhu en hoe ''slim'' ben jij? Ten eerste ieder mens is anders. Echt naar dat je alle negers over één kam scheert. Ik ben ook een neger, ik moet dus ook dom zijn? Een IQ hebben van mischien net 80? Volgens mij ben jij degene die het niet van je slimheid moet hebben want je komt ontzettend dom op mij over. Hou op met mij te achtervolgen en elke keer een nare comment achterlaten akelig dom ventje
Exact.quote:Op zondag 26 juli 2009 02:37 schreef JaZekerZ het volgende:
Het gaat uiteindelijk om 900.000 afrikanen die het geld en de capaciteit hadden om naar de VS af te reizen, speciaal om daar een opleiding te volgen...en dan is het supermerkwaardig dat deze immigranten procentueel hoger scoren dan bijvoorbeeld blanke amerikanen op het gebied van opleiding. Hmkay
waar lees jij dat ik Afrikanen als slimmer bestempel? Mischien moet je toch eens de reacties van anderen doorlezen. En kijken wie hier nu hele bevolkingsgroepen of rassen als slimmer of dommer bestempeld. Het is gewoon zo dat de genearaties Afrikanen in Afrika het minder doen dan de Afrikanen buiten afrika En we hebben het dus nu over Amerika. Het woord dom gebruik ik liever niet want daaw heeft iedereen een andere betekenis bij. Je hebt nou eenmaal mensen die inteligent zijn, dat staat voor mij gelijk aan veel weten en veel willen weten Ik heb vaak genoeg jongens en meiden in mijn klas gehad die wel konden maar niet wouden. Zijn za dan dom? ja sorrie, als je domweg er geen zin hebt om te leren en je kunt het wel ligt dat zo voor mij. Maar ik heb ook in klas gehand, die overal keihard voor leerden maar gewoon niet beter kunnen, zijn die dan slim? niet perso, ze hebben gewoon de drive. Dat je op een bepaald niveau zit betekent niet dat je niet beter kunt. Dat bedoel ik dus met de Afrikaanse immigranten. Omdat ze mischien onderaan staan que IQ en Afrika eerlijk gezegd over het algmeen een zooitje is betekent niet dat Afrikanen die manier van werken en denken ook volgen.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Belangrijke zin dit, want eigenlijk zeg je het zelf nu ook al een beetje, het kan. Echter alle Afrikanen dan bestempelen als 'slimmer' zodra ze een opleiding kunnen genieten gaat mij ook een beetje te ver.
quote:Op zondag 26 juli 2009 14:04 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Exact.
Van heel Nederland is iets van 40% hoger opgeleid meen ik. Als wij alleen maar Afrikanen zouden toelaten die aan een universiteit zijn afgestudeerd zou deze groep ook hoger opgeleid zijn dan de autochtone Nederlander. Zegt verder helemaal niets over de intelligentie per ras.
quote:According to the latest census data available, more than one in four Iranian-Americans holds a master's or doctoral degree, the highest rate among 67 ethnic groups studied.
Nergens, en je verdere beargumentatie klopt ook wel. Alleen de beargumentatie van andere users ook wel tot op zekere hoogte, want de Afrikaanse immigranten zijn nou niet een representabele groep voor de Afrikanen in z'n algemeenheid. Dat is het enige dat ik hadquote:Op zondag 26 juli 2009 14:08 schreef aychelle het volgende:
[..]
waar lees jij dat ik Afrikanen als slimmer bestempel?
als je zijn post leest komt die zelf niet al te slim over op mij. En nee ik ben geen uitzondering, maar ik heb wel betere kansen dan velen en de drive. Waar ik ben opgegroeid en de kansen die ik heb gehad ligt veel hoger dan mij zus in Afrika. Is ze dan dom? nee ze is onopgeleid en heeft minder kansen gehad.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:58 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Hij zegt "over het algemeen" he, jij kan natuurlijk prima een positieve uitzondering zijn
nee joh, hou op. Ben ik helemaal met je eens.Ik heb het ook niet over Afrikanen in het algemeen maar over de Afrikaanse immigranten in Amerika. En natuurlijk zitten daar gneoeg onopgeleide Afrikanen tussen. Maar blijbaar doet deze genaratie het daar een stuk beter dan hun landgenoten in Afrika of in een ander land. Ook dat Amerika streng is met het toelaten van bepaalde immigranten is ook zo, daarom zal het ook deels verklaren waarom Afrikanen het qua opleiding over het algemeen goed doen. Maar dat geld hetzelfde voor andere immigranten niet?quote:Op zondag 26 juli 2009 14:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nergens, en je verdere beargumentatie klopt ook wel. Alleen de beargumentatie van andere users ook wel tot op zekere hoogte, want de Afrikaanse immigranten zijn nou niet een representabele groep voor de Afrikanen in z'n algemeenheid. Dat is het enige dat ik had
zo bereken ze het niet, ik wil best geloven dat ze het goed doen. Maar dit hebben ze berekend per verschillende belovkingsgroepen. Het zou me niets verbazen als ze iran in de Aziatische categorie plaatsen niet?quote:Op zondag 26 juli 2009 14:11 schreef AryaMehr het volgende:
De hoogst opgeleiden in Amerika zijn (waren?) volgens mij de Iraniers.
[..]
Klopt, en waarom of er verschil is tussen immigranten in de Verenigde Staten kan ik niet zeggen, misschien dat de Afrikanen die wél de mogelijkheid krijgen te studeren extra hun best doen omdat ze weten dat het niet een gegeven feit is dat studeren mogelijk is? Terwijl dat in de rest van de wereld wat anders ligt? Geen idee, maar dan ga je ook zo diep in op evolutie-theorie en het menselijke psyche dat het slechts gissen blijft, en voor experts weggelegd is.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:15 schreef aychelle het volgende:
[..]
nee joh, hou op. Ben ik helemaal met je eens.Ik heb het ook niet over Afrikanen in het algemeen maar over de Afrikaanse immigranten in Amerika. En natuurlijk zitten daar gneoeg onopgeleide Afrikanen tussen. Maar blijbaar doet deze genaratie het daar een stuk beter dan hun landgenoten in Afrika of in een ander land. Ook dat Amerika streng is met het toelaten van bepaalde immigranten is ook zo, daarom zal het ook deels verklaren waarom Afrikanen het qua opleiding over het algemeen goed doen. Maar dat geld hetzelfde voor andere immigranten niet?
inderdaad, trouwens ik vind het leuk dat ik op een normaal niveau met je hier over kan praten en dat je niet komt met een dom snel antwoordquote:Op zondag 26 juli 2009 14:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Klopt, en waarom of er verschil is tussen immigranten in de Verenigde Staten kan ik niet zeggen, misschien dat de Afrikanen die wél de mogelijkheid krijgen te studeren extra hun best doen omdat ze weten dat het niet een gegeven feit is dat studeren mogelijk is? Terwijl dat in de rest van de wereld wat anders ligt? Geen idee, maar dan ga je ook zo diep in op evolutie-theorie en het menselijke psyche dat het slechts gissen blijft, en voor experts weggelegd is.
Lijkt me best een aardige verklaringquote:Op zondag 26 juli 2009 14:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Klopt, en waarom of er verschil is tussen immigranten in de Verenigde Staten kan ik niet zeggen, misschien dat de Afrikanen die wél de mogelijkheid krijgen te studeren extra hun best doen omdat ze weten dat het niet een gegeven feit is dat studeren mogelijk is? Terwijl dat in de rest van de wereld wat anders ligt? Geen idee, maar dan ga je ook zo diep in op evolutie-theorie en het menselijke psyche dat het slechts gissen blijft, en voor experts weggelegd is.
Inderdaad, ben het hier wel mee eensquote:Op zondag 26 juli 2009 14:37 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Lijkt me best een aardige verklaring
Heb ook het idee (weet weinig van het wetenschappelijk onderwijs in Afrika) dat Afrikanen minder mogelijkheden in hun eigen landen hebben om zich wetenschappelijk te ontwikkelen. Ze moeten de mogelijkheid om in Amerika te studeren dus ten volle benutten. Voor Chinezen is dit bijvoorbeeld al flink aan het veranderen, het niveau van de Chinese universiteiten ligt behoorlijk hoog tegenwoordig. Volgens mij zijn er twee hoofdredenen om in een ander land te gaan studeren en werken: wetenschappelijk klimaat (intellectuele uitdaging) en welvaart (levensstandaard). Op beide gebieden is China al een tijdje aan een forse inhaalrace bezig.
veel oost-afrikanen en veel van de groepen die je noemt + nigerianen. Die ook veel in Engeland zitten met somaliers. Daar schijnen nigerianen het ook aardig goed te doen. Het is maar net waar je bent geweest, maar je schijnt wel aardig wat Afrikaanse immigranten te hebben in de VS. Ik denk wel minder dan latijnse en aziatische immgrantenquote:Op zondag 26 juli 2009 14:35 schreef Muzz_ het volgende:
Wat voor type Afrikanen wonen vooral in de VS?
Toen ik daar was zag ik er maar weinig (Ja, er is een verschil tussen Afro-Amerikanen en Afrikanen). Voornamelijk Ethiopiërs, Somaliërs en hier en daar wat Nigerianen en Ghanezen gezien in het Noordoosten van de VS.
quote:Op zondag 26 juli 2009 14:37 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Lijkt me best een aardige verklaring
Heb ook het idee (weet weinig van het wetenschappelijk onderwijs in Afrika) dat Afrikanen minder mogelijkheden in hun eigen landen hebben om zich wetenschappelijk te ontwikkelen. Ze moeten de mogelijkheid om in Amerika te studeren dus ten volle benutten. Voor Chinezen is dit bijvoorbeeld al flink aan het veranderen, het niveau van de Chinese universiteiten ligt behoorlijk hoog tegenwoordig. Volgens mij zijn er twee hoofdredenen om in een ander land te gaan studeren en werken: wetenschappelijk klimaat (intellectuele uitdaging) en welvaart (levensstandaard). Op beide gebieden is China al een tijdje aan een forse inhaalrace bezig.
Dit betekend non-Amerikaanse immigranten, dus dat ze niet in de VS geboren zijn. Dus dit komt overeen met wat we hierboven zeiden dat het waarschijnlijk aan de waardering voor onderwijs kan liggen dat ze meer hun best doen en dus hoger presteren. Het zegt echter niks over de Amerikaanse populatie zelf.quote:Of the African-born population in the United States age 25 and older, 86.4% reported having a high school degree or higher, compared with 78. 9% of Asian-born immigrants and 76.5% of European-born immigrants, respectively. These figures contrast with 61.8% percent of the total foreign-born population.
Hier staat weer dat immigranten over het algemeen hogere educatie hebben dan de mensen die in Amerika geboren zijn. Maar an sich is dat logisch, want door het strenge beleid worden de laagopgeleiden geweerd uit Amerika. Dus in feite is dit onderzoek zo logisch als het maar kan, en er valt geen conclusie uit te trekken dat Amerikanen dommer zijn dan andere bevolkingsgroepen.quote:Immigrants groups in general tend to have higher high school graduation rates than the native-born general American population.
ja sorrie, daar heb je gelijk in. Het is dus eigenlijk tussen Afrikaanse, Aziatische en Europese immgranten.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:55 schreef Disana het volgende:
Waarom is de TT zo misleidend? Dat is onmogelijk. Er is een vergelijking tussen immigranten gemaakt.
ik zei ook niet dat ze dommer warenquote:Op zondag 26 juli 2009 14:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dit betekend non-Amerikaanse immigranten, dus dat ze niet in de VS geboren zijn. Dus dit komt overeen met wat we hierboven zeiden dat het waarschijnlijk aan de waardering voor onderwijs kan liggen dat ze meer hun best doen en dus hoger presteren. Het zegt echter niks over de Amerikaanse populatie zelf.
[..]
Hier staat weer dat immigranten over het algemeen hogere educatie hebben dan de mensen die in Amerika geboren zijn. Maar an sich is dat logisch, want door het strenge beleid worden de laagopgeleiden geweerd uit Amerika. Dus in feite is dit onderzoek zo logisch als het maar kan, en er valt geen conclusie uit te trekken dat Amerikanen dommer zijn dan andere bevolkingsgroepen.
Maar de "dommen" worden niet toegelaten in de VS, dus dat krikt het niveau natuurlijk al omhoog
Ofwel een totaal nietszeggend en non-representatief onderzoek als ik het zo bekijk. Het is alleen handig als je de gemiddelde prestaties onder immigranten wil vergelijken, niet rasgerelateerde zaken.
De studie die aychelle aanhaalt heeft het slechts over 'high school or higher'.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:11 schreef AryaMehr het volgende:
De hoogst opgeleiden in Amerika zijn (waren?) volgens mij de Iraniers.
[..]
Sommige Europese landen hebben ook wel strengere regels wat betreft scholing en/of talenten dan Nederland (Zwitserland bijvoorbeeld). Maar waarschijnlijk wordt de EU als geheel strenger op dit gebied in de toekomst.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:59 schreef aychelle het volgende:
[..]
ik zei ook niet dat ze dommer warenMaar ik snap je verhaal, en eigenlijk spreekt het voorzich jah
. Ik vraag me af of the VS de enige is met zo'n strent beleid
Ik ook niet dat jij dat zei, ik zei slechts dat 't geen representatief beeld was voor de Amerikaanse bevolking en/of hun etnische afkomst. En er zijn wel meer landen met een streng immigratiebeleid, kijk bijvoorbeeld naar Zwitserland, die zijn helemaal streng op dit gebied. Maar dat doet verder eigenlijk niet ter zakequote:Op zondag 26 juli 2009 14:59 schreef aychelle het volgende:
[..]
ik zei ook niet dat ze dommer warenMaar ik snap je verhaal, en eigenlijk spreekt het voorzich jah
. Ik vraag me af of the VS de enige is met zo'n strent beleid
slechts? Higher dan High school heb je ook nog als weet wat ik bedoelt. Het gaat dus ook over degen die masters behaald hebben of de university. Het kan best dat Iranezen als ''groep'' het hoogst opgeleid zijn. Dat kan ik ook best geloven, maar zoals ik eerder zei is dat Iraniers bij Aziatien in de groep worden geplaatst met dit soort metingenquote:Op zondag 26 juli 2009 14:59 schreef Disana het volgende:
[..]
De studie die aychelle aanhaalt heeft het slechts over 'high school or higher'.
quote:Op zondag 26 juli 2009 14:59 schreef Disana het volgende:
[..]
De studie die aychelle aanhaalt heeft het slechts over 'high school or higher'.
Ongetwijfeld speelt dat ook een rol. Het studeert toch heel wat makkelijker als je de taal goed kent.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:46 schreef aychelle het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad vanaf High school tot en met Advenced degree.
Van de Afrikaanse immigranten heeft 51% een college degree, en van de Aziatische immigranten 42,5%, en van de Europese immigranten 29%
Van de Afrikaanse immigranten heeft 10,2% een Advanced degree waarvan de aziatische immigranten 7,8% en Europeze immigranten 5,8%
Het schijnt ook mee te tellen dat Afrikaanse immigranten tot tegenstelling van aziatische en Latijnse/caribisch immigranten veel beter in engels zijn, doordat Afrikanen vaak ook engelstalig zijn.
Zou dit ook meetellen?
bron: http://en.wikipedia.org/w(...)to_the_United_States
Zeer zeker, ik heb Aziaten in de klas gehad die nog uitleg nodig hadden van een Amerikaanse leraar wat nou precies een "van/minivan" was. Waarop het eerder neerkwam op tekenles voor een kleuterklas op een gegeven moment, dan een belangrijke lectuur.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:46 schreef aychelle het volgende:
[..]
Het schijnt ook mee te tellen dat Afrikaanse immigranten tot tegenstelling van aziatische en Latijnse/caribisch immigranten veel beter in engels zijn, doordat Afrikanen vaak ook engelstalig zijn.
Zou dit ook meetellen?
ja, inderdaad dat is waar. Zwarten die hebben vaak wel een voorsprong op talen. Naast een afrikaanse taal spreken ze ook nog vaak haast vloeiend duits, engels of frans. In tegenstelling tot aziaten (indiers dan wel weer volgensmij)quote:Op zondag 26 juli 2009 16:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zeer zeker, ik heb Aziaten in de klas gehad die nog uitleg nodig hadden van een Amerikaanse leraar wat nou precies een "van/minivan" was. Waarop het eerder neerkwam op tekenles voor een kleuterklas op een gegeven moment, dan een belangrijke lectuur.
En ze zaten wel op een universiteit hier, dus de kwalificaties die ze hebben op basis van hun intellect in Azië gaf ze toegang tot een hoge opleiding. Echter hun taalachterstand was van dien aard dat ze geen schijn van kans hadden hier.
Taal is niet te onderschatten in onderwijs, daar heb je dus helemaal gelijk in
Alleen zijn die 'zwarte' talen waardeloos voor Westerse landen. Ik kan niet naar Leiden gaan om er Amhaars of Zoeloe te studeren, maar als ik over voldoende zelfhaat en discipline zou beschikken, behoren Japans en Chinees wel tot de mogelijkheden. Daarnaast leren steeds meer Chinezen, Japanners, Zuid-Koreanen en Taiwanezen Engels, en spreekt het ontwikkelde deel van India (tevens het land dat de meeste Engelstaligen ter wereld herbergt) vloeiend Engels.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:43 schreef aychelle het volgende:
[..]
ja, inderdaad dat is waar. Zwarten die hebben vaak wel een voorsprong op talen. Naast een afrikaanse taal spreken ze ook nog vaak haast vloeiend duits, engels of frans. In tegenstelling tot aziaten (indiers dan wel weer volgensmij)
Dat vroeg ik mij ook af, er zijn wel wat voormalig Duitse koloniën. Namibië misschien?quote:Op zondag 26 juli 2009 16:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alleen zijn die 'zwarte' talen waardeloos voor Westerse landen. Ik kan niet naar Leiden gaan om er Amhaars of Zoeloe te studeren, maar als ik over voldoende zelfhaat en discipline zou beschikken, behoren Japans en Chinees wel tot de mogelijkheden. Daarnaast leren steeds meer Chinezen, Japanners, Zuid-Koreanen en Taiwanezen Engels, en spreekt het ontwikkelde deel van India (tevens het land dat de meeste Engelstaligen ter wereld herbergt) vloeiend Engels.
Vertel mij trouwens eens waar in Afrika ze 'vaak' vloeiend Duits spreken.
Ja, Namibië en Zuid Afrika.quote:Op zondag 26 juli 2009 16:56 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook af, er zijn wel wat voormalig Duitse koloniën. Namibië misschien?
oke laat dat duits maar weg, ieder mens maakt foutenquote:Op zondag 26 juli 2009 16:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alleen zijn die 'zwarte' talen waardeloos voor Westerse landen. Ik kan niet naar Leiden gaan om er Amhaars of Zoeloe te studeren, maar als ik over voldoende zelfhaat en discipline zou beschikken, behoren Japans en Chinees wel tot de mogelijkheden. Daarnaast leren steeds meer Chinezen, Japanners, Zuid-Koreanen en Taiwanezen Engels, en spreekt het ontwikkelde deel van India (tevens het land dat de meeste Engelstaligen ter wereld herbergt) vloeiend Engels.
vooraal Engel en frans bedoelde ik eigenlijk.quote:
Even googelen leert me dat in Namibië ongeveer 20% van Duitse komaf en/of Duitstalig is. In werkelijkheid is het aantal Duitstaligen dus nog kleiner dan 20%, want niet iedereen die een Duitse overgrootvader heeft gehad, zal Duits spreken. Dat vind ik wel even wat anders dan 'vaak haast vloeiend Duits'. Alsof er een Afrikaans land is waar bijna elke Afrikaan Duits spreektquote:Op zondag 26 juli 2009 16:56 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook af, er zijn wel wat voormalig Duitse koloniën. Namibië misschien?
Ik zeg toch niet dat er geen Afrikanen zijn die vloeiend Engels kunnen spreken?quote:Op zondag 26 juli 2009 17:14 schreef aychelle het volgende:
[..]
oke laat dat duits maar weg, ieder mens maakt foutenIn iedergeval waarschijnlijk ga je niet veel met zwarte mensen om, maar in Londen heb ik heel wat zwarte afrikanen ontmoet (immigranten) die heel goed Engels praten. Het is dan mischien engels met een accent, maar veel allochtonen spreken ook nederlands met een accent. Ik zeg ook niet dat Aziatische mensen geen tallen willen leren maar dat ze hun eigen taal als een blangrijk onderdeel zien van hun cultuur en er ook niet mee zijn opgegroeid.
o okéquote:Op zondag 26 juli 2009 17:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat er geen Afrikanen zijn die vloeiend Engels kunnen spreken?
Dat accent leer je soms aan. Afrikanen in afrika hebben gewoon bij de westerse taal een accent zitten. Alleen als ze veel tussen de Westerse mensen zouden zitten zou dit kunnen veranderen. Maar zo geld het ook voor Indiers, latino's arabieren die een westerse taal spreken met een accent.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:18 schreef Wouter1989 het volgende:
Ik vind negers die een niet-afrikaanse taal met accent spreken een beetje als honden die op hun achterpoten lopen. Maar negers die bijvoorbeeld écht Engels of écht Vlaams spreken, vind ik zeer innemend.
zelfhaat?quote:Op zondag 26 juli 2009 16:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Heb je enige notie van de zwaarte van zo'n letterenstudie? Dat is echt niet te vergelijken met Franse of Italiaanse taal en cultuurquote:
Swahili is een redelijk belangrijke taal (gesproken in: Kenia, Somalie, Tanzania, Uganda, Rwanda, Burundi, Oost Congo, Mozambique, verschillende eilanden groepen in de Indische oceaan en delen van Oman).quote:Op zondag 26 juli 2009 16:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 juli 2009 18:07 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Swahili is een redelijk belangrijke taal (gesproken in: Kenia, Somalie, Tanzania, Uganda, Rwanda, Burundi, Oost Congo, Mozambique, verschillende eilanden groepen in de Indische oceaan en delen van Oman).
Ik heb een tijdje in Kenia gezeten en spreek het erg gebrekkig (je kent vast wel 'Hakuna Matata'quote:Op zondag 26 juli 2009 18:09 schreef aychelle het volgende:
[..]
Wil het zeker nog leren deze taal, hoor bij mijn roots
ik spreek haast geen woord Swahili, sommigen kijken mij daar wel op aan. Maar ik kan het nog altijd leren, als het inderdaad niet al te lastig is moet het lukkenquote:Op zondag 26 juli 2009 18:15 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje in Kenia gezeten en spreek het erg gebrekkig (je kent vast wel 'Hakuna Matata'). Het is niet een erg moeilijk taal, grammatica systeem kent weinig uitzonderingen en ze hebben geen vervelende lidwoorden. Wil het ook in de toekomst bijspijkeren.
Je kan de moeite beter in Spaans of Chinees stoppen denk ikquote:Op zondag 26 juli 2009 18:22 schreef aychelle het volgende:
[..]
ik spreek haast geen woord Swahili, sommigen kijken mij daar wel op aan. Maar ik kan het nog altijd leren, als het inderdaad niet al te lastig is moet het lukken
Wat is je afkomst dan?quote:Op zondag 26 juli 2009 18:22 schreef aychelle het volgende:
[..]
ik spreek haast geen woord Swahili, sommigen kijken mij daar wel op aan. Maar ik kan het nog altijd leren, als het inderdaad niet al te lastig is moet het lukken
iedergeval geen Chinees, ik zou eerder voor spaans of itialiaans kiezen.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je kan de moeite beter in Spaans of Chinees stoppen denk ikMaar als je per se Swahili wilt leren is 't ook goed natuurlijk.
keniaansequote:Op zondag 26 juli 2009 18:27 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Wat is je afkomst dan?
Trouwens niet iedereen uit die genoemde landen spreekt daadwerkelijk Swahili. Vooral de oudere mensen niet, die houden het bij hun tribale taal of steenkolen Engels. Maar vrijwel alle jongeren en opgeleide mensen spreken het wel.
Nairobi, zoals vrijwel iedere buitenlander.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:40 schreef aychelle het volgende:
[..]
keniaanseheb er verder niet heel veel mee behalve dat ik er geboren ben. waar precies heb je gewoond in kenia?
Ok, heb je al een idee welke richting je later op wilt met je carrière dan? Want dan zou ik waarschijnlijk Spaans boven Italiaans verkiezen. Swahili doe je om persoonlijke redenen lijkt mequote:Op zondag 26 juli 2009 18:40 schreef aychelle het volgende:
[..]
iedergeval geen Chinees, ik zou eerder voor spaans of itialiaans kiezen.Swahili lijkt me ook leuk. In iedergeval wil ik nu nog 2 vreemde talen leren. Dus dat word zuid-europees + swahili
echt? dat is mijn geboorte plaatsquote:Op zondag 26 juli 2009 18:43 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Nairobi, zoals vrijwel iedere buitenlander.
weet ik echt nietquote:Op zondag 26 juli 2009 18:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ok, heb je al een idee welke richting je later op wilt met je carrière dan? Want dan zou ik waarschijnlijk Spaans boven Italiaans verkiezen. Swahili doe je om persoonlijke redenen lijkt me
doe je nou op mijn avater?quote:
Je hebt niets met Kenia ondanks dat je er geboren bent en je voorouders daar vandaan komen?quote:Op zondag 26 juli 2009 18:40 schreef aychelle het volgende:
[..]
keniaanseheb er verder niet heel veel mee behalve dat ik er geboren ben. waar precies heb je gewoond in kenia?
heb je al een naam bedacht?quote:Op zondag 26 juli 2009 21:12 schreef picardmike het volgende:
Ik zie dit als een grote overwinning voor halfbloedjes. What else is new. Veel afrikaanse immigranten zijn getrouwd met een Amerikaan.
ojawel hoor! ben trots op mijn afkomst, mooi land etc. Maar ik ken gewoon niks anders dan nederlands.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je hebt niets met Kenia ondanks dat je er geboren bent en je voorouders daar vandaan komen?
Obama's of een bescheiden naam Masters of zo.quote:heb je al een naam bedacht?
haha,quote:Op zondag 26 juli 2009 21:24 schreef picardmike het volgende:
[..]
Obama's of een bescheiden naam Masters of zo.![]()
Jij mag ook een master zijn als je wilt.
quote:
gruwlijk van de Amerikaanse gettho names. Vooral Shaniqa is me er eentje haquote:
Je snapt het niet. Ten eerste klopt het niet wanneer je stelt dat het gaat om 'de Afrikanen'. Het gaat immers om mensen die afkomstig zijn uit een beperkt aantal Afrikaanse landen. En dit zijn landen die niet behoren tot achterstand gebieden, wat iets zegt over de sociale achtsrstand van die mensen. Malawi vormt een uitzondering op die andere landen. Maar dat is een relatief onontwikkeld land met reletief weinig inwoners. Dit zegt iets over de waarschijnlijkheid van de mensen die in de V.S. zitten die uit Malawi afkomstig zijn, nl. dat deze waarschijnlijk van 'hogere' komaf zijn.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:43 schreef aychelle het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in kopieren plakken vanuit het internet maar er waren wel degelijk wetenschappers die letterlijk hebben gezegd dat zwarten onintelligent waren en dat dat waarschijnlijk erfelijk was. Weet je nog die heisa van vorig jaar? over die Engelse wetenschapper die zei van ''Afrikanen dommer dan blanken?'' Ik ben ook niet degene die een heel ras generaliseerd ik vind juist anderen. Er zijn juist veel die denken dat gewoon alle zwarte mensen over de wereld dom zijn, lui en dezelfde hiphop-cultuur hebben terwijl dit lang niet zo is.
Afro-amerikanen doe het inderdaad heel slecht en dan vooral de mannen in die groep. Maar denk je dat zwarte Afrikanen daar niet op aangeken worden in de VS? Zeker wel, als ik daar naar toe zou gaan zouden ze me gewoon zien als een black-american, dus ook die Afrikaanse Immigranten die het aardig goed doen. Het gaat ook niet alleen om de ''toppers'' eruit te halen, maar over het algemeen. Stonden eerst Aziatische Amerikanen boven aan nu Afrikanen. Het ze halen echt niet alleen de toppers eruit, maar bereken hoe ze als groep het gemiddeld doen.
als je een paar post terug hebt gelezen heb ik dit ook bevestigt.quote:Op zondag 26 juli 2009 22:30 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Ten eerste klopt het niet wanneer je stelt dat het gaat om 'de Afrikanen'. Het gaat immers om mensen die afkomstig zijn uit een beperkt aantal Afrikaanse landen. En dit zijn landen die niet behoren tot achterstand gebieden, wat iets zegt over de sociale achtsrstand van die mensen. Malawi vormt een uitzondering op die andere landen. Maar dat is een relatief onontwikkeld land met reletief weinig inwoners. Dit zegt iets over de waarschijnlijkheid van de mensen die in de V.S. zitten die uit Malawi afkomstig zijn, nl. dat deze waarschijnlijk van 'hogere' komaf zijn.
Je maakkt behalve de eerder benoemde fout, verder dezelfde fout als mensen die beweren dat Aziaten slimmer zijn dan anderen, waar jij zo tegen ageert. Die onderzoeken zijn over het algemeen Amerikaanse onderzoeken, die de Amerikaanse bevolking generaliseren naar de hele wereld. Aziaten die in de V.S. wonen zitten daar vaak om entrepreneuriale redenen. Dit zijn meestal boven gemiddeld intelligente mensen en scoren dus hoger op dergelijke tests. Op dezelfde manier is ook de gemiddelde Afrikaan dus afkomstig van 'de beteren' onder de Afrikanen.
Nee, in het wild. Ik ben maar snel weggerend, aangezien ik boys in the hood heb gezien.quote:
je was bang om geshot the worden in your big ass arsquote:Op zondag 26 juli 2009 23:30 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Nee, in het wild. Ik ben maar snel weggerend, aangezien ik boys in the hood heb gezien.
Ik heb anders een superstrak kontje.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:37 schreef aychelle het volgende:
[..]
je was bang om geshot the worden in your big ass ars
quote:
Ik val enkel op blanke meiden en halfbloedjes. Indien je halbloedje bent , valt er vast wel wat te regelen.quote:
waar zeg ik dat jij dat doet?quote:
Neen, dan begrijp je mij verkeerd. De vergelijking met inheemse (blanke of zwarte) amerikanen is niet valide. Die twee groepen zijn onvergelijkbaar. Die vergelijking toch maken is pretentieus. Voor de rest kunnen Afrikanen prima de meest succesvolle immigranten zijn, dat bestrijd ik ook nergens.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:38 schreef aychelle het volgende:
[..]
en dat geld ook bij de aziaten of niet? Dat de aziaten die naar Amerka komen die het geld en de capiciteit hadden om daar een opleiding te volgen? Je loopt nu gewoon domweg te zeggen dat deze test niet klopt. Waarom is het zo moeilijk te geloven, omdat de Afrikanen het in afrika qua opleiding niet goed doen? En waarom is het supermerkwaardig dat ze het beter dan blanken doen? Dat vind ik aardig rasictisch, Afrikanen kunnen dus niet slim zijn of hebben dit allemaal genept
Ik maak er iets absurds van (reductio ad absurdum). Punt is dat dichtpiet stelde dat verschillen tussen rassen onwaarschijnlijk zouden zijn. Nou: dat de ene zwart is en de ander blank lijkt mij al één verschil. Ik zie niet in waarom deze verschillen 'anders' zijn, fysio- en pshychologisch gezien. Punt was dat er verschillen zullen bestaan tussen rassen, op welk vlak dan ook.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:46 schreef aychelle het volgende:
[..]
zwak, heel zwak. We hebben het hier niet over piemels. En je bent er van bewust dat er lichamelijke verschillen iets anders is waar we het nu over hebben?
JIJ vergelijkt hier misschien geen ras, maar MIJN punt was dat er verschillen bestaan tussen rassen. De rest vul je zelf in.. ik stel nergens dat Afrikanen minder hersencellen zouden hebben maar ik zou ook geen goede reden kunnen bedenken om op voorhand uit te sluiten dat het zo is....voor welk ras dan ook.quote:Tjah veel negers zijn ook goed in sporten, blanken goed in zwemmen. Maar dat bijv. Aziaten het hoogst opgleid zijn, heeft met je omgeving en capiciteiten te maken. Ik lach me dood als je denkt dat een bepaalt ras minder hersencelen heeft dan het andere. Op mijn school zaten Aziaten die niet bepaald slim waren, klopt dit wel? kan dit wel? maar ze horen toch eigenlijk slimmer te zijn dan de ene zwarte jongen die gymnasium deed? Mijn zus woonde ooit eens bij 2 Chinezen in die niets anders deden dan leren, leren leren. Daarom zeggen ze wellens dat Aziatische mannen sociaal achterlopen. (ben ik niet mee eens) Ook weer een vooroordeel. Mijn zus heeft eens gevraagd waarom ze altijd leerden. Aziatische mensen zien dat gewoon als een belangrijk onderdeel voor hun cultuur, het is belangrijk dat je een goede opleiding + toekomst hebt. Ieder mens is anders en ik ben hier niet een ras aan het vergerlijken maar Afrikanen.
Hallo, ik laat me deze rascistische troep niet in de schoenen schuiven omdat jij weigert te snappen waar ik het over heb. Wijs mij maar aan waar ik stel dat blanken beter zijn dan zwarten. Ik hoef alleen maar te zeggen dat er -verschillen- zullen bestaan en de rest vul je voor jezelf in.quote:Daarom vind ik het uiterstmate zwak dat je het ineens over Piemels hebt. Ik zal nog een keer duidelijk zijn: we hebben het over Afrikanen niet over Negers in het algemeen. Afrikaanse Immigranten doen het ook beter op opleidingsgebied dan hun Caribische en Afro-amerikaanse medemens. Terwijl dat ook een aardige groep is. Maar gewoonweg ontinteligent en onopgeleid zijn staan helemaal van elkaar. Een Afrikaan die goed opegeid kan zijn kan ontinteligenter zijn dat een blanke die minder goedopegeleid is. Het is maar net of je kansen krijgt. Je probeert bij elke post te ontkennen en probeert de geloofwaardigheid van dit nieuwstuk naar beneden te halen. Een afrikaan heeft in de VS meer kansen op een goede opleiding dan in Afrika, dat snap je toch wel? Dat Afrikanen het nou veel beter doen (vooral de jongere genaratie) dan in Afrika zelf omdat ze weten dat hun opleidingskansen daar beter zijn snap je ook? Aziatische amerikanen staan een paar procenten onder hun, ben je daar ook verbaasd over of niet? Of kun je het niet bevatten dat Afrikanen ook een stel hersens kunnen bezitten. Jij zeg dat je het niet kan gevolen dat ze het beter doen dan blanke Amerikanen waarom niet? Omdat ze blank zijn moeten ze het wel beter doen of slimmer zijn dan zwarten?
Voor de 800.000e keer: je kunt de groep afrikanen NIET vergelijken met de inheemse amerikaan. Geen enkele groep mensen die met een speciaal doel zich in een land gaan begeven kun je vergelijken met de inheemse inwoners van het land. Als we 25 aziaten nemen die speciaal naar Zuid-Afrika afreizen om naar giraffen te gaan kijken vervolgens gaan meten of deze groep óf alle Zuid-Afrikanen de meeste giraffen hebben gezien, is het percentage bij de 25 aziaten hoogstwaarschijnlijk een stuk hoger. Het artikel doet precies dat en stelt dan dat aziaten meer giraffen zien dan afrikanen. Dat is een vergelijking van 'zo lust ik er nog wel een paar'.quote:Aziatische Amerikanen doen het dus ook beter dan blanke Amerikanen in amerika. En we spreken hiervan gemiddelden voor de honderste keer. je komt elke keer aan met een slap erhaaltje over 90.000 afrikanen met een goed diploma die zijn geimporteerd. Jongen toch, kan het nog simpeler? Waar heb jij gezelen dat ze geïmmigreerde zijn? Veel van deze Afrikanen zijn vooral de jongere genaratie die hier met hun ouders zijn gekomen, war heb je daar op te zeggen? En het gemiddelde hebbeb ze berekend over de verschillende bevolkingsgroepen in Amerika, niet over de verschillende rassen. Daarom staan blanke Amerikanen en Europese Amerikanen ook van elkaar. Je denkt ook dat ze het gemiddelde hebben berekend door 100.000 amerikanen te nemen, 9000 afrikaanse immigranten en 12.000 aziaten en dat ze alleen de slimme afrikanen hebben er uitgepikt? ... Dus hiermee zeg je eigenlijk dat de van de 100.000 Afrikaanse immigranten (wilde gok zijn er mischien meer of minder) de meeste uiteraard goed opgeleid is? Dat er dus eigenlijk van de immigranten geen domme afrikaan tussen zit? Of is alles genept en staan de Afrikanen eigenlijk helemaal onderaan. Ik zou hier graag een reactie op willen hebben boven mijn LBO niveau.
Denk jij dat ook maar iemand zijn vingers aan durft te branden?quote:Op zondag 26 juli 2009 00:33 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Er zijn helemaal geen degelijke wetenschappelijke studies die stellen dat Afrikanen of zwarten dommer zijn.
In Namibie is de lingua franca Afrikaans, ook onder de gekleurde/zwarte inwoners.quote:
quote:Op maandag 27 juli 2009 06:49 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
waar zeg ik dat jij dat doet?
[..]
foutje
Neen, dan begrijp je mij verkeerd. De vergelijking met inheemse (blanke of zwarte) amerikanen is niet valide. Die twee groepen zijn onvergelijkbaar. Die vergelijking toch maken is pretentieus. Voor de rest kunnen Afrikanen prima de meest succesvolle immigranten zijn, dat bestrijd ik ook nergens.
[..]
ik zei later ook, dat de tests vooral tussen immigranten buiten amerika is gedaan. En jah je kunt het eigenlijk niet eerlijk vergerlijken neeh![]()
Ik maak er iets absurds van (reductio ad absurdum). Punt is dat dichtpiet stelde dat verschillen tussen rassen onwaarschijnlijk zouden zijn. Nou: dat de ene zwart is en de ander blank lijkt mij al één verschil. Ik zie niet in waarom deze verschillen 'anders' zijn, fysio- en pshychologisch gezien. Punt was dat er verschillen zullen bestaan tussen rassen, op welk vlak dan ook.
[..]
Tuurlijk heb je verschillen in rassen. Daarom hebben racisten ons ook in rassen verdeeld. Al zijn negers zo verdeeld over de wereld (afro-amerikanen, afrikanen, cariben, afro-latino's) dat je die zelfs niet met elkaar kunt vergerlijken. Zelfs tussen afrikanen zitten verschillen in bouw. En ja verschillen qua inteligentie heb je ook maar dat is ook vooral cutlureel betaald. En maar net waar je opgroeid en wat je gewend bent
JIJ vergelijkt hier misschien geen ras, maar MIJN punt was dat er verschillen bestaan tussen rassen. De rest vul je zelf in.. ik stel nergens dat Afrikanen minder hersencellen zouden hebben maar ik zou ook geen goede reden kunnen bedenken om op voorhand uit te sluiten dat het zo is....voor welk ras dan ook.
[..]
Hallo, ik laat me deze rascistische troep niet in de schoenen schuiven omdat jij weigert te snappen waar ik het over heb. Wijs mij maar aan waar ik stel dat blanken beter zijn dan zwarten. Ik hoef alleen maar te zeggen dat er -verschillen- zullen bestaan en de rest vul je voor jezelf in.
[..]
sorrie![]()
Voor de 800.000e keer: je kunt de groep afrikanen NIET vergelijken met de inheemse amerikaan. Geen enkele groep mensen die met een speciaal doel zich in een land gaan begeven kun je vergelijken met de inheemse inwoners van het land. Als we 25 aziaten nemen die speciaal naar Zuid-Afrika afreizen om naar giraffen te gaan kijken vervolgens gaan meten of deze groep óf alle Zuid-Afrikanen de meeste giraffen hebben gezien, is het percentage bij de 25 aziaten hoogstwaarschijnlijk een stuk hoger. Het artikel doet precies dat en stelt dan dat aziaten meer giraffen zien dan afrikanen. Dat is een vergelijking van 'zo lust ik er nog wel een paar'.
Wat zou je dan wel kunnen meten? Onder alle groepen die speciaal giraffen komen kijken.. zoals alle groepen immigranten die in de VS een opleiding gaan volgen. Of onder inheemse groepen, dat kan ook.. Maar deze twee groepen vergelijken levert een invalide uitkomst op. Dat Afrikaanse immigranten beter scoren dan Aziatische immigranten bestrijd ik dan ook nergens.
Ik snap wat je bedoelt. en ergens ben ik het met je eens. Het doet er niet toe om hoeveel aantallen het precies waren, maar om hoeveel (oud) studenten van die verschillen immigrantengroepen het qua opleiding hebben gedaan. Het doet er niet toe, of er nou 80.000 of 100.000 Afrikaanse immigranten tegenover 5.000 aziatische immigranten staan. het gaat om het gemiddelde. En ja met de inheemse amerikaanse bevolking kun je het niet mee vergerlijken.![]()
Laat ik bovenalles vooral niet vegeten dat de inslag van het onderzoek en het artikel nogal aanleiding geeft om in rassen en bevolkingsgroepen te denken. Die aanzet geef ik zelf niet. Dat bedoel ik met de piemel-kwestie: als het in het voordeel uitpakt mag er plotseling volop verschil gemaakt worden, maar als het even wat minder goed uit -zou kunnen- pakken is men meteen een rascist en word er allerlei smerigheid over uitgestrooid. Flauwekul dus.
dit artikel denk inderdaad veel in bevolkingsgroepen. Afrika heeft meer dan alleen negers, het heeft ook nog noord-afrikanen en indiers + blanken. Dus ik zeg nergens en heb nooit gezegd dat het hier om negers gat. net zo min dat met de aziatische immigranten alleen uit de richting japan, china etc komen. Onder die groep heb je ook aardig wat irakezen, iranezen, indiers
Even verder gezocht voor je:quote:Op maandag 27 juli 2009 12:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
In Namibie is de lingua franca Afrikaans, ook onder de gekleurde/zwarte inwoners.
http://en.wikipedia.org/wiki/German_as_a_minority_languagequote:German in Namibia
The German speaking minority in Namibia stems from the short lived German colonial period when thousands of German settlers and the Schutztruppe arrived. Today the language is used by 30% of white Namibians. The majority language of the white community is Afrikaans. The major German-language newspaper in Namibia is the Allgemeine Zeitung. It is the only German daily newspaper of Africa.
Veel mensen denken het wel, maar zeggen het niet. En vooral wetenschappers niet. Die brit was trouwens niet de enige wetenschapper die dit soort dingen heeft gezegd maar wel vele meerdere. Zo helpen ze hun eigen ''cariere '' zo de eigen vernieling inquote:Op maandag 27 juli 2009 12:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Denk jij dat ook maar iemand zijn vingers aan durft te branden?
Ik kan me (jaar geleden ofzo) herinneren een of andere oude (Britse) hoogleraar die zich ergens iets liet ontvallen over een lagere intelligentie bij negers en die werd zowat publiekelijk gelynched.
Ik zou zelf denken dat afrikanen zoals eerder gezegd gewoon heel weinig drive tot ontwikkeling hebben. Als een afrikaan een hutje heeft waar ie in kan wonen, stuurt ie zijn vrouw om een akkertje te bewerken, hout te sprokkelen, water te halen, kinderen te verzorgen en het vee te hoeden. Dan gaat ie zelf met de andere mannen van het dorp lekker onder de boom van het dorp zitten of een tukkie doen. Als dat zo al jaren (of eeuwen) goed gaat, is er toch geen reden tot verandering?
wat bedoel je hiermee dat ze toch veel duits praten? het artikel zegt dat vooral de blanke afrikanen die taal spreken. Dus het kan best zo zijn dat de native namibiers frans of stamtalen sprekenquote:Op maandag 27 juli 2009 13:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Even verder gezocht voor je:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/German_as_a_minority_language
Het is dan ook een theorie die wel op wetenschappelijke steun kan rekenen, maar men zal het niet zo snel zeggen om racisme. Terwijl er niks racistisch is aan feiten constateren en die herleiden naar natuurlijke evolutie en bepaalde 'drives' die niet in een samenleving genesteld zitten.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:36 schreef aychelle het volgende:
[..]
Veel mensen denken het wel, maar zeggen het niet. En vooral wetenschappers niet. Die brit was trouwens niet de enige wetenschapper die dit soort dingen heeft gezegd maar wel vele meerdere. Zo helpen ze hun eigen ''cariere '' zo de eigen vernieling in
Ik denk dat je hier maar gedeeltelijk gelijk hebt. Intelligentie, of beter gezegd ontwikkeling van denkvermogen is grotendeels afhankelijk van de stimuli die je in je vroegste jeugd meekrijgt, dan groeien de neuronen, worden synaptische verbindingen gelegd, en hoe vaker je zulke paden gebruikt, des te ontwikkelder ze worden .. ongebruikte paden worden tzt gewoon weer afgebroken.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad, door het ontbreken van stimuli die wij hebben sinds de Gouden Eeuw en die we mee hebben gekregen in de "verlichting" periode, hebben ze een achterstand qua start IQ over het algemeen. Niet omdat ze dom zijn, maar omdat de prioriteiten in Afrika zelf totaal niet op hetzelfde vlak liggen als wat wij al wel generaties lang kennen, namelijk de behoefte voor onderwijs, kennis, en zelfverrijking. Daar lag het tot voor kort, en nog steeds eigenlijk voornamelijk op overleven.
Klopt, en ik heb volgens mij in dit topic al wel ergens gezegd dat deze verschillen ook echt miniem zijn. En de stimuli waar je over praat heb ik ook al genoemd, dus ik ben het helemaal met je eens. Maar ontkennen dat er feiten zijn waardoor het Afrikaanse continent en haar inwoners ietswat achterlopen op de rest is ook niet helemaal correct.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier maar gedeeltelijk gelijk hebt. Intelligentie, of beter gezegd ontwikkeling van denkvermogen is grotendeels afhankelijk van de stimuli die je in je vroegste jeugd meekrijgt, dan groeien de neuronen, worden synaptische verbindingen gelegd, en hoe vaker je zulke paden gebruikt, des te ontwikkelder ze worden .. ongebruikte paden worden tzt gewoon weer afgebroken.
En dat je in een samenleving waarin nog alles om overleven draait andere stimuli meekrijgt dan in een maatschappij die je van jongs af aan stimuleert met bvb speelgoed dat je denkvermogen ontwikkelt en daarop door borduurt met lesjes in peuterspeelzaal of kleuter/basisschool, tja, resultaat is dat de in de prille jeugd gegroeide paden niet worden afgebroken maar verder ontwikkeld.
Maw, stel een kleintje ongeacht ras/etniciteit van jongs af aan bloot aan dezelfde stimuli en je zult resultaten krijgen die elkaar maar weinig ontlopen
Als er een keer een Wetenschapper komt die zulke dingen zegt en zijn stantpunt ondersteund op zijn hoge niveau valt er nog over te discuseren. Maar je gaat me toch niet vertellen dat je iemand serieuz kan nemen die zegt van ''afrikanen dommer dan blanken''quote:Op maandag 27 juli 2009 13:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het is dan ook een theorie die wel op wetenschappelijke steun kan rekenen, maar men zal het niet zo snel zeggen om racisme. Terwijl er niks racistisch is aan feiten constateren en die herleiden naar natuurlijke evolutie en bepaalde 'drives' die niet in een samenleving genesteld zitten.
Maargoed, zwart/wit/geel/bruin/rood blijft altijd een heikel punt
Dan was de wereld nu nog steeds plat, aangezien dat geleidelijk tot ons bewustzijn kwam, en sommigen denken dat de maanlanding ook geen feit is. Is het dan ook geen feit?quote:Op maandag 27 juli 2009 14:00 schreef aychelle het volgende:
[..]
Een feit is pas een feit als iedereen het er mee eens is.
Proestquote:Een feit is pas een feit als iedereen het er mee eens is.
quote:Op maandag 27 juli 2009 14:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dan was de wereld nu nog steeds plat, aangezien dat geleidelijk tot ons bewustzijn kwam, en sommigen denken dat de maanlanding ook geen feit is. Is het dan ook geen feit?
Ik ben het met je eens dat wetenschappers soms dingen roepen die niet bewezen zijn, maar om het af te doen als geen feit omdat het niet breed gedragen word klopt niet helemaal.
Sorry, maar dit is nogal onzin .. in de loop van de wetenschappelijke ontwikkeling is het vaker dan eens gebeurt dat wat gisteren nog feit was vandaag achterhaald is .. zo was het ook eeuwen lang feit dat de aarde het centrum van het heelal is, bvb .. of te wel, dat iets algemeen als feit wordt gezien maakt het nog geen feit ..quote:Op maandag 27 juli 2009 15:07 schreef aychelle het volgende:
[..]
Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat
Een feit moet met objectieve waarnemingen vastgesteld en getoetst kunnen worden
Wat een wetenschapper zegt is de waarheid?Ja er zijn inderdaad mensen op de maan geland dat is een feit. Dat is echt gebeurd en niet verzonnen door een bepaald persoon. Iedereen kan er mee eens zijn dat dat een fiet is omdat het gewoon is gebeurd. Een feit kan alleen een feit zijn als het getoetst is en breed gedragen is. Blondjes zijn dom, is dat ook een feit? of een mening ... deze ''mening'' worde breed gedragen maar blijft een mening.
Wil je de woorden "feit" en "maanlanding" niet in 1 zin gebruiken? Doet pijn aan m'n ogenquote:Op maandag 27 juli 2009 15:07 schreef aychelle het volgende:
[..]
Een feit moet met objectieve waarnemingen vastgesteld en getoetst kunnen worden
Wat een wetenschapper zegt is de waarheid?Ja er zijn inderdaad mensen op de maan geland dat is een feit. Dat is echt gebeurd en niet verzonnen door een bepaald persoon. Iedereen kan er mee eens zijn dat dat een fiet is omdat het gewoon is gebeurd. Een feit kan alleen een feit zijn als het getoetst is en breed gedragen is. Blondjes zijn dom, is dat ook een feit? of een mening ... deze ''mening'' worde breed gedragen maar blijft een mening.
En wie bepaald of iets vaststaat? En een feit kan een feit opzichzelf zijn, vaak worden feiten aangedragen voor analyses waar het feitelijke verband niet bestaat. Toch beroept men zich dan op de feiten.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:07 schreef aychelle het volgende:
[..]
Wie bepaalt wat objectief is? Objectieve waarnemeng? Stel dat jij de kleur rood ziet, en dat 'rood' noemt. Een ander ziet diezelfde kleur als oranje, maar noemt het ook 'rood'. Twee objectieve waarnemingen die de betreffende entiteit het hetzelfde noemen, maar toch niet hetzelfde zien. Is het dan een feit dat die kleur rood is, terwijl de waarnemingen verschillen, puur vanwege de naam?quote:Een feit moet met objectieve waarnemingen vastgesteld en getoetst kunnen worden
Nee, maar nav zijn analyse kun je zelf een mening vormen over de validiteit van zijn uitspraak. En van een wetenschapper kun je verwachten dat hij wel beter in de materie zit, en derhalve ervan uitgaan dat het klopt. De kunst is echter om geen onjuiste generalisaties maken naar groepen die niet onder de populatie vielen waarover het oorspronkelijke onderzoek is getrokken.quote:Wat een wetenschapper zegt is de waarheid?
Er is slechts een beperkts aantal mensen die het daadwerkelijk hebben zien gebeuren. Feitelijk alleen de mensen die het met eigen ogen gezien hebben. Dus waar leg je de grens voor wat een feit is? Volgens jou intepretatie zou je als je de maanlanding een feit noemt, ook kunnen stellen dat buitenaardse wezens hier op aarde zijjn geweest, en Will Smith ons gered heeft van hun kwade bedoelingen.quote:Ja er zijn inderdaad mensen op de maan geland dat is een feit.
Ik vnd dat je hier ook te makkelijk over denkt. Je weet immers niet of de toets betrouwbaar is. En ook niet of de groep die ervoor zorgt dat het zo breed gedragen is, in staat is een degelijke conclusie te vormen uit de aan hun gepresenteerde uitslagen van die toets.quote:Een feit kan alleen een feit zijn als het getoetst is en breed gedragen is. Blondjes zijn dom, is dat ook een feit? of een mening ... deze ''mening'' worde breed gedragen maar blijft een mening.
Nee, de Indiërs.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is ook het getal 0 geïntroduceerd door Arabieren, en aan de basis van de mathematiek staan dus de numerieke getallen vanaf 1, geïntroduceerd door Egyptenaren.
Inderdaad. De Arabieren hebben nauwelijks iets bijgedragen aan de wetenschap. Zelfs tijdens de hoogtijdagen van de Islamitische wetenschap, waren de meeste wetenschappers niet van Arabische afkomst.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:54 schreef Asgard het volgende:
[..]
Nee, de Indiërs.
Veel astronomie en wiskunde is daar ook al voor dat het in Europa bekend werd "uitgevonden".
quote:Op maandag 27 juli 2009 17:47 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
En wie bepaald of iets vaststaat? En een feit kan een feit opzichzelf zijn, vaak worden feiten aangedragen voor analyses waar het feitelijke verband niet bestaat. Toch beroept men zich dan op de feiten.
[..]
Wat wetenschappers ''soms'' zeggen kun je niet als feit aanhalen. Omdat je een wetenschapper bent betekent nog niet dat je onderzoekjes of de dingen die je zegt ook waar zijn. die britse wetenschapper heeft niet meer dan dit gezegd: Afrikanen dommer dan blanken. Is dat een feit? omdat een wetenschapper dat zegt? Kunnen we nu allemaal dingen gaan zeggen en als feit aanhalen? Irak is één van de landen waar olie gewonnen word: feit of mening? alleen blanke mensen kunnen blauwe ogen hebben: feit of mening? Afrikanen zijn praktischer als chinezen: feit of mening?
Wie bepaalt wat objectief is? Objectieve waarnemeng? Stel dat jij de kleur rood ziet, en dat 'rood' noemt. Een ander ziet diezelfde kleur als oranje, maar noemt het ook 'rood'. Twee objectieve waarnemingen die de betreffende entiteit het hetzelfde noemen, maar toch niet hetzelfde zien. Is het dan een feit dat die kleur rood is, terwijl de waarnemingen verschillen, puur vanwege de naam?
[..]
ja, een objectieve waarneming is hoe jij het ziet, en van daaruit kun je iets feitelijk vastellen jah. [b]zoals perspectief, voorkeur, nauwkeurigheid, tijdigheid, compleetheid en omstandigheden.
ga me nou niet vertellen dat die wetenschapper deze factoren gebruikt heeft. Hij riep maar wat.[/b]
Nee, maar nav zijn analyse kun je zelf een mening vormen over de validiteit van zijn uitspraak. En van een wetenschapper kun je verwachten dat hij wel beter in de materie zit, en derhalve ervan uitgaan dat het klopt. De kunst is echter om geen onjuiste generalisaties maken naar groepen die niet onder de populatie vielen waarover het oorspronkelijke onderzoek is getrokken.
[..]
Ik had het ook van een wetenschapper iets meer en beters verwacht. Ik kijk er niet raar van op als een Wetenschapper zegt : Afrikanen oninteligenter dan Europeanen, en daar enigzins een goede verklaring bij kan geven en het ook heeft getoets. Daarom zeg ik nóg een keer, deze wetenschapper heeft zijn standpunt totaal niet ondersteund, waardoor ik het persoonlijk niet kan aanhalen als feit. Je moet ook niet verwachten van wetenschappers dat ze altijd gelijk hebben in wat ze zeggen. Er zijn wel vaker fouten gemaakt door wetenschappers en zijn daarna weer veranderd. Hij had ook kunnen zeggen van: blanken dommer dan aziaten, zou je het hiermee ook eens zijn geweest? zonder dat hij zijn standpunt goed en op niveau (dat wel mag voor een wetenschapper) heeft ondersteund? ik vraag het me af...
Er is slechts een beperkts aantal mensen die het daadwerkelijk hebben zien gebeuren. Feitelijk alleen de mensen die het met eigen ogen gezien hebben. Dus waar leg je de grens voor wat een feit is? Volgens jou intepretatie zou je als je de maanlanding een feit noemt, ook kunnen stellen dat buitenaardse wezens hier op aarde zijjn geweest, en Will Smith ons gered heeft van hun kwade bedoelingen.
Dit laatste is natuurlijk flauwekul, maar hoelijk snap je wat ik bedoel. Je hebt het over feiten, maar zelf interpreteer en generaliseer je er net zo goed op los.
[..]
Tsja dat op de maan geloof ik zelf in eigenlijk jah, mischien is het wel één grote leugen. Ik zal een ander voorbeeld doen![]()
Het is een feit dat kenia in het oostelijk deel van Afrika ligt. Dit kan getoetst worden, hier zal iedereen het mee eens zijn omdat het daadwerkelijk zo is. Heeft die wetenschapper zijn standpunt getoetst? kan iedereen het daar mee eens zijn? heeft hij het daadwerkelijk ook onderzocht dan alleen een papiertje erbijhalen waar op stond dat afrikanen beneden staan qua IQ. Ik zeg niet dat hij gelijk heeft, maar zolang hij dit niet goed kan beargumenteren of ondersteunen of een logische verklaring hiervoor kan geven word dit voor mij een mening
Ik vnd dat je hier ook te makkelijk over denkt. Je weet immers niet of de toets betrouwbaar is. En ook niet of de groep die ervoor zorgt dat het zo breed gedragen is, in staat is een degelijke conclusie te vormen uit de aan hun gepresenteerde uitslagen van die toets.
Praktisch voorbeeld: Bij een van de IQ-tests van BNN kwamen de blondjes er ook als slechtste uit. Getoetst en een breedgedragen mening. Klopt het dan? Verder is mijn buurjongen van een paar jaar geleden dyslectisch, en scoort dus laag op slechtere IQ-tests waar hij veel moet lezen. Een toets, die breedgedragen als legitiem wordt beschouwd. Tòch klopt het niet.
Toeval kan ook meespelen, het klint erg stom maar voor hetzelde geld hadden de brunettes het laagst gescoord. En hadden ze allemaal natuurlijk blond haar, of mischien ook nog geverfd? Iemand die dyslectisch is zal de toets inderdaad met andere resultaten maken omdat de ''gewone'' IQ test niet is aangepast op mensen met Dyslexie. Dit soort dingen kun je alleen eerlijk toetsen als je een IQ test aanpast in de omgeving waar die opgroeid, aanpassen op een beperking. Een IQ test zegt niet alles, het is alleen een waarnening van dát moment. De volgende dag kun je hem nog een keer maken met verschillende resultaten.
Van een mening kun je hetzelfde denken, behalve dat een mening nog gestoeld is op een analyse die gemaakt is nav feiten. Evengoed kun je stellen dat het niet hoeft te kloppen, maar anders dan zaken die gesteld worden als feiten wordt hier temninste erkend dat het een mening is, en is het niet iets dat klakkeloos gesteld is, maar gevolg na nadenken over feiten. Daarom heb ik liever iemand die zegt dat hij mening X' heef nav feitenpakket X, dan iemand die stelt dat X' een feit is, omdat er sprake is van feitenpakket X.
Een mening kan inderdaad aan de hand van feiten zijn, vaak zelfs. Maar als ik zeg dat ik kastanjebruin een afrgijselijke kleur is dat een duidelijke mening. Als iemand zegt dat het ijselmeer waar die in gezwommen heeft ijskoud is , dan is dit nog steeds een mening. Hij heeft het zo ervaren op dat moment, het kan moeilijk getoetst worden dan alleen door de mensen die erbij waren. Mischien denkt één iemand van die groep die erin heeft gezwommen wel anders over
Het gaat vooral om de toetsing tussen Immigrantengroepen in Amerika, ik zeg het nog een keer .. alle immigrantengroepen (behalve latino's) zoals Afrikanen, Aziaten en Arabieren en Europeanen zijn selectief. En daar van uit hebben ze dit getoets, dus verandert er nog niks aan dat er staat dat ze het als groep gemiddeld qua studie boven (maar met een paar procenten) boven de andere immigrantengroepen uitsteken.quote:Op maandag 27 juli 2009 22:59 schreef Zienswijze het volgende:
Enigzins gekleurd artikel dit, omdat een selecte groep Afrikanen naar de VS gaat.
Maar verder goede zaak natuurlijk. Misschien kan dit een stimulans voor de Afro-Amerikanen zijn om beter hun best te doen op school en streven naar verdere studie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |