Nubianen ken ik, en ik ben op de hoogte van hun prestaties. Ik ben in Egypte op vakantie geweest en alle culturele dingen ook een beetje bezocht, en er word ook veel gerefereerd door Egyptenaren aan deze mensen. Ze hebben grote dingen gepresteerd, en inderdaad zijn ze een van de volkeren die wel wat hebben bereikt in Afrika.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:30 schreef aychelle het volgende:
[..]
nooit van de Nubians gehoord of kingdom of Kush? klinkt mischien aardig onbekend voor sommigen, maar de Nubians (de toen zwarte/gemixte afrikaanse bevolking in oostelijk afrika) had echter toch wel een idnrukwekkende geschienis. Hadden ook een aardige rol in het rijk van Egypteveel van hun cultuur en kunst werd afgeken door de Romeinen, bijvoorbeeld de hyroglyfen (die ook een grote rol hadden in Egypte)
Sommigen zien de Nubians vaak als zwarte slaven van de blanke Romeinen, dat waren zo echter niet alleen echt vele jaren later wel. En dat is blijkbaar wat mensen alleen (willen) onthouden. Ook hebben de Nubians Wiskunde naar de Maya's gebracht. Heeft Afrika toch indrukwekkende dingen gedaan (heeeeeeel veel jaren terug)maar verder ben ik het met je eens, Afrika doet er zelf niet veel aan om zelf op te klimmen jammer
...quote:Op zondag 26 juli 2009 01:30 schreef aychelle het volgende:
[..]
Ook hebben de Nubians Wiskunde naar de Maya's gebracht.
quote:Op zondag 26 juli 2009 01:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nubianen ken ik, en ik ben op de hoogte van hun prestaties. Ik ben in Egypte op vakantie geweest en alle culturele dingen ook een beetje bezocht, en er word ook veel gerefereerd door Egyptenaren aan deze mensen. Ze hebben grote dingen gepresteerd, en inderdaad zijn ze een van de volkeren die wel wat hebben bereikt in Afrika.
nee dat verzin ik! ik heb dit hele topic verzonnen. Ook die link in mijn OP heb ik zelf geschreven.quote:
Naar mijn weten is wiskunde ontstaan in het Midden Oosten en bij de Egyptenaren, en later verder ontwikkeld door Egyptenaren en Europeanen, met als crême de la crême het denken van Europese rekenkundigen na de verlichting.quote:
Volgens mij is ook het getal 0 geïntroduceerd door Arabieren, en aan de basis van de mathematiek staan dus de numerieke getallen vanaf 1, geïntroduceerd door Egyptenaren.quote:Numeral systems have been many and diverse, with the first known written numerals created by Egyptians in Middle Kingdom texts such as the Rhind Mathematical Papyrus.
Dat komt omdat de Egyptenaren ook slavendrijvers waren, ze haalden ze overal vandaan.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:37 schreef aychelle het volgende:
[..]
was Egypte leuk? ik ben helemaal fan van mummy's enzo!
Maar de Egyptenaren waren voor mij van alle soorten en kleuren. Blank, gemixt en Nubian (zwart/donker)
Egyptenaren zijn over het algemeen Arabisch qua uiterlijk (ook al is 't een belediging om ze Arabisch te noemen), tenminste dat waren ze in het gedeelte dat ik was, Zuid-Egypte. Maar inderdaad, je ziet veel afstammelingen van de Nubische beschaving, en dit word daar ook openlijk besproken. Ze hebben er in zekere zin nog steeds respect voor, en ook afschuw omdat ze een paar keer oorlog gehad hebben met het Nubische rijk meen ik me te herinneren. Maar inderdaad, de sporen van de Nubiërs zijn nog steeds zichtbaar.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:37 schreef aychelle het volgende:
[..]
was Egypte leuk? ik ben helemaal fan van mummy's enzo!
Maar de Egyptenaren waren voor mij van alle soorten en kleuren. Blank, gemixt en Nubian (zwart/donker)
hoe hebben ze dat gedaan dan? met een bootje?quote:Op zondag 26 juli 2009 01:37 schreef aychelle het volgende:
[..]
nee dat verzin ik! ik heb dit hele topic verzonnen. Ook die link in mijn OP heb ik zelf geschreven.
ja die andere de schuld geven zijn zielig. Vooral in een land als Nederland waar je heel veel kansen hebt. maar lang niet alle negers zijn zo, of heb je het niet over nederlandse negersquote:Op zondag 26 juli 2009 01:40 schreef cerror het volgende:
Superfantastisch en alles, nu de rest van de negers nog.
En dan bedoel ik die negers die supertrots zijn dat ze van Afrikaanse afkomst zijn maar in de tussentijd de blanken de schuld geven van al hun problemen.
En vervolgens drugs gaan dealen om geld te verdienen omdat school kut is want het is te moeilijk en te racistisch (omdat ze het niet snappen) en zo kunnen ze door de blanken geen goede baan krijgen.
Tenzij ze drugs dealen, beschoten worden en met een sixpack sexy kunnen rijmen over hun leven.
Zucht. Lees de Topictitel.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:50 schreef aychelle het volgende:
[..]
ja die andere de schuld geven zijn zielig. Vooral in een land als Nederland waar je heel veel kansen hebt. maar lang niet alle negers zijn zo, of heb je het niet over nederlandse negers
leg ... uit?quote:
De VS doos. De VS. De Verenigde Staten van Amerika.quote:Op zondag 26 juli 2009 02:17 schreef aychelle het volgende:
[..]
leg ... uit?snap je bedoeling niet. Ben ik soms de trotse afrikaan?
je denkt dat ze zo het gemiddelde uitrekenenquote:Op zondag 26 juli 2009 02:30 schreef JaZekerZ het volgende:
Als ik een groep heb van 1500 immigranten tegenover 15 miljoen blanke amerikanen, is het voor de eerste groep een stuk makkelijker om bijvoorbeeld 50% of hoger te halen. Gekleurde statistieken dus. Als Afrikanen zo slim waren maakten ze wel wat van het eigen continent.
Los van procenten. Hoe gaat het met de negers in Afrika? Alles chill daar?quote:Op zondag 26 juli 2009 02:31 schreef aychelle het volgende:
[..]
je denkt dat ze zo het gemiddelde uitrekenen
Ik ga niet zeggen dat Afrikanen dommer zijn dan Aziaten of andere rassen. Maar uitsluiten dat verschillende rassen verschillende capaciteiten hebben vind ik persoonlijk niet zo'n slimme benadering.quote:Op zondag 26 juli 2009 00:43 schreef aychelle het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in kopieren plakken vanuit het internet maar er waren wel degelijk wetenschappers die letterlijk hebben gezegd dat zwarten onintelligent waren en dat dat waarschijnlijk erfelijk was. Weet je nog die heisa van vorig jaar? over die Engelse wetenschapper die zei van ''Afrikanen dommer dan blanken?'' Ik ben ook niet degene die een heel ras generaliseerd ik vind juist anderen. Er zijn juist veel die denken dat gewoon alle zwarte mensen over de wereld dom zijn, lui en dezelfde hiphop-cultuur hebben terwijl dit lang niet zo is.
Afro-amerikanen doe het inderdaad heel slecht en dan vooral de mannen in die groep. Maar denk je dat zwarte Afrikanen daar niet op aangeken worden in de VS? Zeker wel, als ik daar naar toe zou gaan zouden ze me gewoon zien als een black-american, dus ook die Afrikaanse Immigranten die het aardig goed doen. Het gaat ook niet alleen om de ''toppers'' eruit te halen, maar over het algemeen. Stonden eerst Aziatische Amerikanen boven aan nu Afrikanen. Het ze halen echt niet alleen de toppers eruit, maar bereken hoe ze als groep het gemiddeld doen.
gemiddelde.. het is toch een percentagequote:Op zondag 26 juli 2009 02:31 schreef aychelle het volgende:
[..]
je denkt dat ze zo het gemiddelde uitrekenen
doos?quote:Op zondag 26 juli 2009 02:17 schreef cerror het volgende:
[..]
De VS doos. De VS. De Verenigde Staten van Amerika.
In plaats van Jazekerz te ontwijken: Lees z'n posts eens.quote:Op zondag 26 juli 2009 02:40 schreef aychelle het volgende:
[..]
doos?maar je hebt het over Afro-amerikanen? laten we het daar a.u.b niet over hebben zeg. Al schijnen afro-amerikaanse vrouwen het aardig goed te doen qua werk en opleiding, maar de mannen echt sad
Wat zijn die "verschillende capaciteiten" dan wel?quote:Op zondag 26 juli 2009 02:33 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Ik ga niet zeggen dat Afrikanen dommer zijn dan Aziaten of andere rassen. Maar uitsluiten dat verschillende rassen verschillende capaciteiten hebben vind ik persoonlijk niet zo'n slimme benadering.
Je mist mijn punt. Het gaat erom dat je niet moet -uitsluiten- dat het zo -kan- zijn.quote:Op zondag 26 juli 2009 10:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat zijn die "verschillende capaciteiten" dan wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |