Ik zeg toch niet dat er geen Afrikanen zijn die vloeiend Engels kunnen spreken?quote:Op zondag 26 juli 2009 17:14 schreef aychelle het volgende:
[..]
oke laat dat duits maar weg, ieder mens maakt foutenIn iedergeval waarschijnlijk ga je niet veel met zwarte mensen om, maar in Londen heb ik heel wat zwarte afrikanen ontmoet (immigranten) die heel goed Engels praten. Het is dan mischien engels met een accent, maar veel allochtonen spreken ook nederlands met een accent. Ik zeg ook niet dat Aziatische mensen geen tallen willen leren maar dat ze hun eigen taal als een blangrijk onderdeel zien van hun cultuur en er ook niet mee zijn opgegroeid.
o okéquote:Op zondag 26 juli 2009 17:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat er geen Afrikanen zijn die vloeiend Engels kunnen spreken?
Dat accent leer je soms aan. Afrikanen in afrika hebben gewoon bij de westerse taal een accent zitten. Alleen als ze veel tussen de Westerse mensen zouden zitten zou dit kunnen veranderen. Maar zo geld het ook voor Indiers, latino's arabieren die een westerse taal spreken met een accent.quote:Op zondag 26 juli 2009 17:18 schreef Wouter1989 het volgende:
Ik vind negers die een niet-afrikaanse taal met accent spreken een beetje als honden die op hun achterpoten lopen. Maar negers die bijvoorbeeld écht Engels of écht Vlaams spreken, vind ik zeer innemend.
zelfhaat?quote:Op zondag 26 juli 2009 16:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alleen zijn die 'zwarte' talen waardeloos voor Westerse landen. Ik kan niet naar Leiden gaan om er Amhaars of Zoeloe te studeren, maar als ik over voldoende zelfhaat en discipline zou beschikken, behoren Japans en Chinees wel tot de mogelijkheden. Daarnaast leren steeds meer Chinezen, Japanners, Zuid-Koreanen en Taiwanezen Engels, en spreekt het ontwikkelde deel van India (tevens het land dat de meeste Engelstaligen ter wereld herbergt) vloeiend Engels.
Vertel mij trouwens eens waar in Afrika ze 'vaak' vloeiend Duits spreken.
Heb je enige notie van de zwaarte van zo'n letterenstudie? Dat is echt niet te vergelijken met Franse of Italiaanse taal en cultuurquote:
Swahili is een redelijk belangrijke taal (gesproken in: Kenia, Somalie, Tanzania, Uganda, Rwanda, Burundi, Oost Congo, Mozambique, verschillende eilanden groepen in de Indische oceaan en delen van Oman).quote:Op zondag 26 juli 2009 16:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alleen zijn die 'zwarte' talen waardeloos voor Westerse landen. Ik kan niet naar Leiden gaan om er Amhaars of Zoeloe te studeren, maar als ik over voldoende zelfhaat en discipline zou beschikken, behoren Japans en Chinees wel tot de mogelijkheden. Daarnaast leren steeds meer Chinezen, Japanners, Zuid-Koreanen en Taiwanezen Engels, en spreekt het ontwikkelde deel van India (tevens het land dat de meeste Engelstaligen ter wereld herbergt) vloeiend Engels.
Vertel mij trouwens eens waar in Afrika ze 'vaak' vloeiend Duits spreken.
quote:Op zondag 26 juli 2009 18:07 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Swahili is een redelijk belangrijke taal (gesproken in: Kenia, Somalie, Tanzania, Uganda, Rwanda, Burundi, Oost Congo, Mozambique, verschillende eilanden groepen in de Indische oceaan en delen van Oman).
Ik heb een tijdje in Kenia gezeten en spreek het erg gebrekkig (je kent vast wel 'Hakuna Matata'quote:Op zondag 26 juli 2009 18:09 schreef aychelle het volgende:
[..]
Wil het zeker nog leren deze taal, hoor bij mijn roots
ik spreek haast geen woord Swahili, sommigen kijken mij daar wel op aan. Maar ik kan het nog altijd leren, als het inderdaad niet al te lastig is moet het lukkenquote:Op zondag 26 juli 2009 18:15 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje in Kenia gezeten en spreek het erg gebrekkig (je kent vast wel 'Hakuna Matata'). Het is niet een erg moeilijk taal, grammatica systeem kent weinig uitzonderingen en ze hebben geen vervelende lidwoorden. Wil het ook in de toekomst bijspijkeren.
Je kan de moeite beter in Spaans of Chinees stoppen denk ikquote:Op zondag 26 juli 2009 18:22 schreef aychelle het volgende:
[..]
ik spreek haast geen woord Swahili, sommigen kijken mij daar wel op aan. Maar ik kan het nog altijd leren, als het inderdaad niet al te lastig is moet het lukken
Wat is je afkomst dan?quote:Op zondag 26 juli 2009 18:22 schreef aychelle het volgende:
[..]
ik spreek haast geen woord Swahili, sommigen kijken mij daar wel op aan. Maar ik kan het nog altijd leren, als het inderdaad niet al te lastig is moet het lukken
iedergeval geen Chinees, ik zou eerder voor spaans of itialiaans kiezen.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:23 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Je kan de moeite beter in Spaans of Chinees stoppen denk ikMaar als je per se Swahili wilt leren is 't ook goed natuurlijk.
keniaansequote:Op zondag 26 juli 2009 18:27 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Wat is je afkomst dan?
Trouwens niet iedereen uit die genoemde landen spreekt daadwerkelijk Swahili. Vooral de oudere mensen niet, die houden het bij hun tribale taal of steenkolen Engels. Maar vrijwel alle jongeren en opgeleide mensen spreken het wel.
Nairobi, zoals vrijwel iedere buitenlander.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:40 schreef aychelle het volgende:
[..]
keniaanseheb er verder niet heel veel mee behalve dat ik er geboren ben. waar precies heb je gewoond in kenia?
Ok, heb je al een idee welke richting je later op wilt met je carrière dan? Want dan zou ik waarschijnlijk Spaans boven Italiaans verkiezen. Swahili doe je om persoonlijke redenen lijkt mequote:Op zondag 26 juli 2009 18:40 schreef aychelle het volgende:
[..]
iedergeval geen Chinees, ik zou eerder voor spaans of itialiaans kiezen.Swahili lijkt me ook leuk. In iedergeval wil ik nu nog 2 vreemde talen leren. Dus dat word zuid-europees + swahili
echt? dat is mijn geboorte plaatsquote:Op zondag 26 juli 2009 18:43 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Nairobi, zoals vrijwel iedere buitenlander.
weet ik echt nietquote:Op zondag 26 juli 2009 18:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ok, heb je al een idee welke richting je later op wilt met je carrière dan? Want dan zou ik waarschijnlijk Spaans boven Italiaans verkiezen. Swahili doe je om persoonlijke redenen lijkt me
doe je nou op mijn avater?quote:
Je hebt niets met Kenia ondanks dat je er geboren bent en je voorouders daar vandaan komen?quote:Op zondag 26 juli 2009 18:40 schreef aychelle het volgende:
[..]
keniaanseheb er verder niet heel veel mee behalve dat ik er geboren ben. waar precies heb je gewoond in kenia?
heb je al een naam bedacht?quote:Op zondag 26 juli 2009 21:12 schreef picardmike het volgende:
Ik zie dit als een grote overwinning voor halfbloedjes. What else is new. Veel afrikaanse immigranten zijn getrouwd met een Amerikaan.
ojawel hoor! ben trots op mijn afkomst, mooi land etc. Maar ik ken gewoon niks anders dan nederlands.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je hebt niets met Kenia ondanks dat je er geboren bent en je voorouders daar vandaan komen?
Obama's of een bescheiden naam Masters of zo.quote:heb je al een naam bedacht?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |