Wat is dit nou voor flauwekul? Ik zie het al voor me. "Ajax en PSV maken afspraken over houding Europese topclubs."quote:'Subtop maakte afspraken over houding ten opzichte van Ajax en PSV'
22 juli 2009 RvN
Volgens het Algemeen Dagblad hebben clubs als AZ, FC Groningen, FC Twente en Heerenveen in het geheim onderling afspraken gemaakt over de interesse van Ajax en PSV voor hun spelers. De clubs zouden zich niet langer willen laten dwingen tot transfers naar die topclubs en spelers liever te verkopen aan buitenlandse clubs.

Hadden ze toch verloren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
En terecht.
De spelers bij die clubs hebben veel te veel macht met arbitragezaken en dergelijke. Ajax wou niet voor niets Elia weer aansturen op een arbitragezaak.
En goed "afspraken"...... zoveel zal het echt niet voorstellen, maar het is alleen maar goed dat ze erover samen nadenken en zich willen wapenen. Dat verdien je best als je steeds weer een aantal toppers scout.
Niet zo janken.
If you dont win from them, buy them!quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:36 schreef Prosac het volgende:
En terecht, als je als clubs bij de traditionele top 3 wilt aanhaken, moet je juist niet steeds je beste spelers aan ze verkopen.
Ach.. zo netjes is de voetballerij toch niet. Arbitragezaken, Zlatan die vervelend gaat doen bij Ajax zodat ze hem laten gaan, Blind die tegen Elia zegt dat Elia nu maar even wat moet doen om de transfer te forceren, praten met spelers voordat de club er toestemming voor heeft gegeven, roepen dat je niet meer gemotiveerd bent om voor je club uit te komen omdat een andere interesse heeft, niet meer komen trainen omdat je naar een andere club kan..quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:35 schreef De_Ananas het volgende:
Kartelvorming is gewoon strafbaar [ afbeelding ]
Valt in de voetballerij overigens niet te controleren en of dit waar is zullen we ook nooit weten.
Dat zeg ik, allemaal zaken die officieel niet mogen maar niet te bewijzen zijn en genoeg voorkomen in de voetballerij, ik kijk er dus ook niet van op en er valt weinig tegen te doen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:38 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ach.. zo netjes is de voetballerij toch niet. Arbitragezaken, Zlatan die vervelend gaat doen bij Ajax zodat ze hem laten gaan, Blind die tegen Elia zegt dat Elia nu maar even wat moet doen om de transfer te forceren, praten met spelers voordat de club er toestemming voor heeft gegeven, roepen dat je niet meer gemotiveerd bent om voor je club uit te komen omdat een andere interesse heeft, niet meer komen trainen omdat je naar een andere club kan..
Om nog maar te zwijgen over zogenaamde mondelinge afspraken die al dan niet geschonden worden..
Dat is ook raar maar wel iets anders dan prijsafspraken. In de bouwfraude werd men gewoon veroordeeld voor zulke zaken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:41 schreef Prosac het volgende:
Ach, bovendien is het best normaal. Ik las vandaag weer van een duitse spits die transfervrij weg mocht bij zijn club, maar alleen als dat het buitenland was, niet binnen Duitsland.
Waar staat er iets over prijsafspraken?quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:42 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat is ook raar maar wel iets anders dan prijsafspraken. In de bouwfraude werd men gewoon veroordeeld voor zulke zaken.
Dat is niet hetzelfde.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:41 schreef Prosac het volgende:
Ach, bovendien is het best normaal. Ik las vandaag weer van een duitse spits die transfervrij weg mocht bij zijn club, maar alleen als dat het buitenland was, niet binnen Duitsland.
De flutaankopen van Ajax komen anders voornamelijk bij buitenlandse clubs vandaan.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat gebeurt in ieder land al maak je Ajax wel alleen maar zwakker over het algemeen als je aan hun verkoopt
Tuurlijk wel. De speler mag best weg, maar niet binnen eigen land. Ongeveer hetzelfde zouden de subtoppers nu gedaan hebben toch?quote:
Dat is wel iets anders dan met meerdere clubs uit een land afspraken maken hé. Dat is kartelvorming.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:48 schreef Prosac het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. De speler mag best weg, maar niet binnen eigen land. Ongeveer hetzelfde zouden de subtoppers nu gedaan hebben toch?
Althans, op een ander niveau. Tuurlijk mag een Elia, Berg of Pranjic weg, maar alleen naar het buitenland. Want de clubs die ze kunnen betalen (PSV/Ajax) willen we niet verder versterken.
Ja? Wie is daar ooit voor vervolgd?quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:42 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat is ook raar maar wel iets anders dan prijsafspraken. In de bouwfraude werd men gewoon veroordeeld voor zulke zaken.
Niet indirect maar het is zou wel kunnen als je afgelopen transfers gaat bekijken enzo.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:43 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Waar staat er iets over prijsafspraken?
Silva, Sulley, Wielaert, Sikora, Kennedy, Lindgren, Verhoeven, Leonardo,Perez, Delorge, Lindenberghquote:Op donderdag 23 juli 2009 00:46 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
De flutaankopen van Ajax komen anders voornamelijk bij buitenlandse clubs vandaan.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:50 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Ja? Wie is daar ooit voor vervolgd?
Blijkbaar de bedrijven.quote:Op 11 februari 2005 kwam de bouwwereld met de regering een schadevergoeding overeen van 70 miljoen euro.
Afspraken om niet onderling jeugdspelers te kopen geloof ik, dat sowieso.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:51 schreef venomsnake het volgende:
Ajax, PSV en Feyenoord hadden in het verleden toch ook afspraken met elkaar?
Daar had ik geloof ik eens iets van gelezen.
Als je dat met een aantal clubs afspreekt is dat gewoon kartelvorming.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:53 schreef Prosac het volgende:
Het gaat om het niet mee werken aan een vertrek binnen eigen land.
Ach en de kartelvorming geloof ik niet zo in. Munsterman is inmiddels al zo overtuigd van zijn eigen kunnen en club dat hij sowieso al niet meer wilde verkopen aan Ajax na het Wielaert echec. Heerenveen wil best de toppers aan Ajax verkopen, maar alleen tegen gruwelijk hoge bedragen (Sulejmani) en ze hebben allang door dat voor die laatste stap omhoog, je niet je concurrentie sterker moet maken.
En Nijland.. ach, die durft niet meer aan Ajax te verkopen sinds Silva/Suarez.
Maar die gaat nog altijd gewoon overstag bij hoge bedragen, of het nou PSV is of Ajax.
Gefeliciteerd, hier is je diploma steenkolenengels!quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:37 schreef need2009 het volgende:
[..]
If you dont win from them, buy them!
Ik geloof daar wel in. Door die afspraken te maken sta je gewoon sterker. Niet dat het me boeit of dat het maar iets verandert.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:53 schreef Prosac het volgende:
Het gaat om het niet mee werken aan een vertrek binnen eigen land.
Ach en de kartelvorming geloof ik niet zo in. Munsterman is inmiddels al zo overtuigd van zijn eigen kunnen en club dat hij sowieso al niet meer wilde verkopen aan Ajax na het Wielaert echec. Heerenveen wil best de toppers aan Ajax verkopen, maar alleen tegen gruwelijk hoge bedragen (Sulejmani) en ze hebben allang door dat voor die laatste stap omhoog, je niet je concurrentie sterker moet maken.
En Nijland.. ach, die durft niet meer aan Ajax te verkopen sinds Silva/Suarez.
Maar die gaat nog altijd gewoon overstag bij hoge bedragen, of het nou PSV is of Ajax.
Leer Engels, met je Twengels.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:37 schreef need2009 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat is wel iets anders dan met meerdere clubs uit een land afspraken maken hé. Dat is kartelvorming.
Je voorbereiden op een mogelijke situatie is best slim.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:17 schreef RayMania het volgende:
Want AZ heeft inderdaad last van het verkopen van de beste spelers aan Ajax en PSV?
quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:37 schreef need2009 het volgende:
[..]
En wat denk je dan te bewijzen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:53 schreef Catch22- het volgende:
dom gedrag.
Heeft iemand toevallig een lijstje van alle spelers uit de eredivisie die uit de Ajax jeugd komen?
Dat ze keihard zielig doen tegen Ajax en PSV omdat ze spelers kopen (wat gewoon marktwerking is en ook bij die clubs gebeurd) terwijl bijna elke club wel 1 speler in de selectie heeft die is opgeleid door Ajax.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En wat denk je dan te bewijzen?
En dat is ook heel verstandig. Dat soort spelers moeten namelijk lekker bij Twente blijven.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:45 schreef DemonDEFO het volgende:
Voor supertalenten zoals van der Vaart, Elia en Berg hebben ze best wel aardig wat over, maar een speler als Kennedy of Wielaert zouden ze nooit kopen.
In een geheime grot natuurlijk!quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:30 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij stond het een aantal maand geleden al in die nieuwsbrief van FC Groningen dat Twente, Groningen, AZ en Heerenveen eens in de zoveel tijd bijeen komen.. Ik kan het alleen even niet zo snel vinden..
Mij welquote:Op donderdag 23 juli 2009 11:12 schreef Prosac het volgende:
Dat niemand trouwens nog is opgevallen dat Feyenoord niet genoemd wordt als een club waaraan niet meer verkocht mag worden.
Blijkbaar wordt die club niet meer gezien als een mogelijk gevaar in de opmars van de subtopper.
Een kale kip kan je niet plukken, maar voor Feyenoord is het nu toch echt "do or die". Ik denk dat dit de laatste keer is dat ze nog op zulke investeerders kunnen rekenen de komende tijd, zeker met de financiele crisis.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:12 schreef Prosac het volgende:
Dat niemand trouwens nog is opgevallen dat Feyenoord niet genoemd wordt als een club waaraan niet meer verkocht mag worden.
Blijkbaar wordt die club niet meer gezien als een mogelijk gevaar in de opmars van de subtopper.
Je hoeft toch ook geen afspraken te maken over het verkopen van spelers aan een club die blut is?quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:12 schreef Prosac het volgende:
De houding kan ik me wel voorstellen, maar om er dan afspraken over te gaan maken is wel heel erg triest.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:54 schreef Runselpink het volgende:
En terecht deze houding![]()
Zeker na Silva, Suarez etc
Ik snap je redenatie. Maar het verschil tussen de spelers die van de subtoppers naar PSV/Ajax gaan en de weg andersom is dat de spelers die naar Heerenveen en Twente gingen/gaan vaak overbodig zijn/waren. Beerens wou niet bijtekenen en stapte transfervrij over, kon PSV niks aan doen. Huntelaar was overbodig en ging voor vrijwel niks naar Heerenveen. Perez, overbodig en mocht naar Twente.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:08 schreef Blawh het volgende:
[..]
De houding kan ik me wel voorstellen, maar om er dan afspraken over te gaan maken is wel heel erg triest.
Kan me dat eigenlijk ook niet voorstellen, want dan kan Heerenveen fluiten naar toekomstige Huntelaartjes en Beerentjes. FC Twente hoeft dan niet meer te rekenen op spelers als Bakkal, Aisatti en Perez. Die clubs (en dan vooral Twente dat nog altijd een aardige post vreemd vermogen open heeft staan) snijden zich op deze manier alleen maar in de vingers, zeker als het daar wat minder gaat.
Doe maar weer een nieuwe kampioen, zoals Twente of Heerenveen. Wordt de competitie nog weer interessanter van.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef DuvelDuvel het volgende:
Hoop dat dit seizoen Ajax en Psv weer een keer 1 en 2 worden. Krijgen we tenminste weer een beetje een normale competitie.
Ajax is ook bijna een nieuwe kampioen, zo lang is het geleden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef Prosac het volgende:
[..]
Doe maar weer een nieuwe kampioen, zoals Twente of Heerenveen. Wordt de competitie nog weer interessanter van.
En vervolgens jarenlang moeten aanhoren zeker dat zij de enige joden zijn met 3 sterren op de borst.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:22 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ajax is ook bijna een nieuwe kampioen, zo lang is het geleden.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef Prosac het volgende:
[..]
En vervolgens jarenlang moeten aanhoren zeker dat zij de enige joden zijn met 3 sterren op de borst.
30 keer kampioenquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef Prosac het volgende:
[..]
En vervolgens jarenlang moeten aanhoren zeker dat zij de enige joden zijn met 3 sterren op de borst.
Je Engels is al op hoog niveau in elk gevalquote:Op donderdag 23 juli 2009 00:37 schreef need2009 het volgende:
[..]
Maar het zijn vaak wel spelers die de subtoppers sterker maken. Als de subtoppers zich zo star gaan opstellen, waarom zou dat anders om dan niet gebeuren?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef Prosac het volgende:
Ik snap je redenatie. Maar het verschil tussen de spelers die van de subtoppers naar PSV/Ajax gaan en de weg andersom is dat de spelers die naar Heerenveen en Twente gingen/gaan vaak overbodig zijn/waren.
Beerens had nog een 1-jarig contract, maar wilde inderdaad niet bijtekenen. Maar NEC had destijds ook interesse, misschien kan PSV dan in de toekomst beter met een ton minder genoegen nemen dan een directe concurrent te versterken.quote:Beerens wou niet bijtekenen en stapte transfervrij over, kon PSV niks aan doen. Huntelaar was overbodig en ging voor vrijwel niks naar Heerenveen. Perez, overbodig en mocht naar Twente.
Alleen bij verhuur zouden ze moeilijker kunnen doen, zoals bij Bakkal en Aisatti.
Perez idem dito, hij was wel overbodig, maar wel een versterking voor FC Twente dat nog een speler zocht voor die positie. Als Ajax wil kan men net zo goed wachten op een andere club en misschien ietsje minder incasseren, dan laten ze directe concurrent Twente maar lekker verder ploeteren in de zoektocht naar hun '10'.quote:Het contract van de jeugdinternational bij PSV liep nog een seizoen door. De Eindhovense club wilde de vleugelspits opnieuw verhuren, maar Beerens zelf drong nadrukkelijk aan op een transfer. Zijn contract liep nog tot 2008 door, waardoor Heerenveen een afkoopsom aan de landskampioen moet betalen.
Ach ja, ze kaapte Cisse ook voor de neus van Twente weg.. Geeft maar weer aan dat zelfs F'noord nog steeds meer aanzien geniet dan Twente.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:23 schreef DemonDEFO het volgende:
[..]
Een kale kip kan je niet plukken, maar voor Feyenoord is het nu toch echt "do or die". Ik denk dat dit de laatste keer is dat ze nog op zulke investeerders kunnen rekenen de komende tijd, zeker met de financiele crisis.
Nee, ze betalen nog steeds waanzinnige salarissen in Rotterdam.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach ja, ze kaapte Cisse ook voor de neus van Twente weg.. Geeft maar weer aan dat zelfs F'noord nog steeds meer aanzien geniet dan Twente.
Onze jeugdspelers mogen voortaan wel naar ajax, minimaal 10 miljoen!!!!!!!!quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:28 schreef BigKahuna het volgende:
ONZE JEUGDSPELERS MOGEN VOORTAAN ALLEEN MAAR NAAR HET BUITENLAND!!!!!!11111111111111111111111111111
Nog wel ja.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach ja, ze kaapte Cisse ook voor de neus van Twente weg.. Geeft maar weer aan dat zelfs F'noord nog steeds meer aanzien geniet dan Twente.
Die jeugdspelers die toch al geen poep voorstellen zeker?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:45 schreef need2009 het volgende:
[..]
Onze jeugdspelers mogen voortaan wel naar ajax, minimaal 10 miljoen!!!!!!!!
Haha ja want Cisse en Ruiz zijn dezelfde type voetballersquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:50 schreef need2009 het volgende:
[..]
Nog wel ja.
Achteraf blij van, schat Ruiz namelijk hoger in. We zullen het zien.
Mwa, de jeugdopleiding van Twente/Heracles is niet heel slecht hoor.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:53 schreef Nashje het volgende:
[..]
Die jeugdspelers die toch al geen poep voorstellen zeker?
Die gaan dit seizoen bij ons doorbreken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:55 schreef sjimz het volgende:
Nederlandse talenten zijn er niet echt daar volgens mij.
Maakt dat wat uit dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:54 schreef Nashje het volgende:
[..]
Haha ja want Cisse en Ruiz zijn dezelfde type voetballers
Nee ik snap het nog niet. Dan nog zijn Cisse en Ruiz niet dezelfde type spelers. Twente is dus eigenlijk best dom?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:59 schreef need2009 het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit dan?![]()
![]()
![]()
Als Twente Cisse had gehaald, hadden ze Ruiz niet gekocht, snappie, vat je het een beetje.
Weet niet of er jeugdspelers from die club naar Ajax willen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:45 schreef need2009 het volgende:
[..]
Jeugdspelers van Twente waar Ajax eventueel in geinteresseerd zou kunnen zijn? Bron?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:45 schreef need2009 het volgende:
[..]
Wat is AZ dan wel volgens jou?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:22 schreef turnpoint76 het volgende:
AZ is geen sutop en AN zit vol met gefrusteerderde 020 idioten.
AZ zit nu tussen subtop en top in. Subtoppers worden geen kampioen, toppers worden vaker kampioen.quote:
Alles wat tegen Ajax is afdoen als Calimero gedrag is pas écht Calimero gedrag.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:26 schreef DJ_Ryow het volgende:
dit gaat de geschiedenis in als "Het Calimero-pact"![]()
opzich wel goed, want dan wordt Ajax gedwongen zelf weer te scouten.
Gebeurd overal toch?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:49 schreef MaxPower het volgende:
Ja, alleen zitten we nu op het punt dat Ajax volwassen vergoedingen moet betalen voor spelers van genoemde 4 clubs vanwege de gezonde financiele situatie daar. De tactiek: interesse tonen -> fooi bieden -> speler laten staken -> ietsje meer dan een fooi bieden -> club gaat schoorvoetend akkoord met jodenstreek moet afgelopen zijn.
Ik moet de eerste speler nog tegenkomen die staakt omdat ie zo graag naar Heerenveen wil.quote:
Dan had Ajax ze maar moeten houdenquote:Op donderdag 23 juli 2009 09:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat ze keihard zielig doen tegen Ajax en PSV omdat ze spelers kopen (wat gewoon marktwerking is en ook bij die clubs gebeurd) terwijl bijna elke club wel 1 speler in de selectie heeft die is opgeleid door Ajax.
De europese subtop gaat toch ook geen front vormen tegen de top?
Groningen presteert zonder de spelers die naar Ajax zijn gegaan net zo goed als met. Alleen wel met 15mln extra op de balans.
Weet niet of ze ook staken enzo maar onder de subtop enzo gaat ook niet alles allemaal even eerlijk. Het hoort bij het voetbal en het hoort bij het principe ''vraag-aanbod''.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:52 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik moet de eerste speler nog tegenkomen die staakt omdat ie zo graag naar Heerenveen wil.![]()
Ben het wel met je eens dat Ajax zelf ook vaak slachtoffer van die tactiek is (o.a. Ibra)
Nog wel... Als Twente straks klaar is met de verbouwing hebben ze een groter stadion dan PSV.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:42 schreef Stpan het volgende:
Ajax en PSV hebben altijd nog een hogere begroting, groter stadion en een rijkere historie en worden (normaal gesproken) vaker kampioen.
Als ze het stadion volledig afbouwen. Een uitbreiding naar 30.000 plaatsen lijkt me voor Twente voorlopig meer dan voldoende.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:59 schreef venomsnake het volgende:
Als Twente straks klaar is met de verbouwing hebben ze een groter stadion dan PSV.
Beetje een rare vergelijking omdat je nu 2 clubs noemt die vermogend zijn geworden omdat ze zijn overgenomen door een magnaat.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:14 schreef Prosac het volgende:
Jaren geleden gingen spelers van Ajax ook niet zomaar naar Manchester City of Chelsea. De voedselketen waarmee zo gekoketteerd wordt veranderd echt wel.
Scheringa, Van Seumeren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Beetje een rare vergelijking omdat je nu 2 clubs noemt die vermogend zijn geworden omdat ze zijn overgenomen door een magnaat.
Dat is in Nederland helemaal niet aan de orde.
Hoezo.. het gaat erom dat de keten is veranderd, nu door vermogende magnaten. Maar er wordt door sommigen gedaan alsof de keten altijd hetzelfde zal zijn en dat de subtoppers niet moeten zeiken. Terwijl ik met clubs als City en Chelsea wil laten zien dat de keten helemaal niet altijd hetzelfde hoeft te zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
Beetje een rare vergelijking omdat je nu 2 clubs noemt die vermogend zijn geworden omdat ze zijn overgenomen door een magnaat.
Dat is in Nederland helemaal niet aan de orde.
Dat is op dit moment ook wel logisch aangezien Feyenoord absoluut niet de middelen heeft om spelers bij clubs als Twente, Heerenveen, Groningen en AZ weg te kopen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:25 schreef Prosac het volgende:
En er zijn natuurlijk ook wel buitenlandse toppers afgegleden.
Dat Feyenoord niet door de subtoppers genoemd wordt, zegt ook wel weer wat.
Zoals Timmer, Vlaar of El Ahmadi?quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:27 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is op dit moment ook wel logisch aangezien Feyenoord absoluut niet de middelen heeft om spelers bij clubs als Twente, Heerenveen, Groningen en AZ weg te kopen.
Ik zei duidelijk op dit moment dacht ik, Timmer (die sowieso bij AZ mocht vertrekken) en Vlaar is alweer jaren geleden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zoals Timmer, Vlaar of El Ahmadi?
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:10 schreef numero_uno het volgende:
En Twente koopt weer van NEC en zo gaat het door...
Iedereen koopt van elkaar. Laat het lekker zo dat is nou eenmaal hoe de transferwereld in elkaar zit.
El Ahmadi kwam vorig seizoen en dit seizoen kiest Cisse voor Feyenoord en niet voor Twentequote:Op donderdag 23 juli 2009 15:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik zei duidelijk op dit moment dacht ik, Timmer (die sowieso bij AZ mocht vertrekken) en Vlaar is alweer jaren geleden.
Dat altijd de beste spelers bij een club worden weggekocht en dat er altijd de beste van de 'klasse' onder je worden weggekocht.quote:
Dan ben ik het met je eensquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:18 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Dat altijd de beste spelers bij een club worden weggekocht en dat er altijd de beste van de 'klasse' onder je worden weggekocht.
middenmoot --> sub top --> top NL --> Europa etc. Beetje triest van Twente ed dat ze dit soort afspraken maken.
Wat dacht jij danquote:
Als je eigen scoutingsapparaat in binnen - en buitenland op niveau zou zijn , dan heb je clubs als Twente , Groningen en Heerenveen helemaal niet nodig. Want dan stal je mogelijke gescoute talenten desnoods voor een of twee seizoenen bij andere clubs, zodat jezelf de concurrenten geen concurrenten meer laat zijn.quote:
PSV en Ajax zijn topclubs en scouten op een ander niveauquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:25 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Als je eigen scoutingsapparaat in binnen - en buitenland op niveau zou zijn , dan heb je clubs als Twente , Groningen en Heerenveen helemaal niet nodig. Want dan stal je mogelijke gescoute talenten desnoods voor een of twee seizoenen bij andere clubs, zodat jezelf de concurrenten geen concurrenten meer laat zijn.
Gekeken naar afgelopen jaren kunnen ze beter op hetzelfde niveau gaan scouten... Scheelt ze veel geldquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
PSV en Ajax zijn topclubs en scouten op een ander niveau
Nee, ze willen topclubs blijven.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:35 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Gekeken naar afgelopen jaren kunnen ze beter op hetzelfde niveau gaan scouten... Scheelt ze veel geld
En ondertussen alles kopen wat uitblinkt bij de restquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, ze willen topclubs blijven.
Veel spelers hebben tijd nodig om aan Nederland en de Eredivisie te wennen en bij Ajax en PSV krijgen ze die tijd niet. Bij clubjes als Groningen wel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:49 schreef numero_uno het volgende:
[..]
En ondertussen alles kopen wat uitblinkt bij de restdus zien ze het wel als versterking
en blijven ze topclubs
Alleen Huntelaar en Suarez.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:49 schreef numero_uno het volgende:
[..]
En ondertussen alles kopen wat uitblinkt bij de restdus zien ze het wel als versterking
en blijven ze topclubs
Wie is dat?quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:54 schreef Prosac het volgende:
En een speler die de vervanger van Berg moest worden naar Manchester United.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:08 schreef fuckbuddy het volgende:
Momenteel zitten wij met een de Zeeuw die naar Ajax wilt en niet meer met voetbal bezig kan zijn in zijn hoofd.
Walgelijke aktie... Misschien denkt ie een transfer te kunnen regelen op die manier, zoals Elia geadviseerd werd door Blind....
Inderdaad fuckbuddy.quote:Maar de waarheid ligt ergens in het midden maar goed.
Nederlandse topclubs , want internationaal stellen ze geen reet meer voor, zelfs het predikaat Europesequote:Op donderdag 23 juli 2009 16:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, ze willen topclubs blijven.
Nederlandse topclubs jaquote:Op donderdag 23 juli 2009 17:25 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Nederlandse topclubs , want internationaal stellen ze geen reet meer voor, zelfs het predikaat Europese
subtop verdienen ze allang niet meer . De laatste keren dat ze Europese subtop waren was onder Ronald Koeman.
AZ moet De Zeeuw voor niet minder dan 15 miljoen de deur uit doen of anders gaatie maar voor minder naar het buitenland of hij zoekt maar een plek op de tribune op.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:42 schreef KirkLazarus het volgende:
Ze profiteren wel al jaren mee van de jeugdopleiding van de topclubs
Roy Beerens bij julliequote:Op donderdag 23 juli 2009 21:42 schreef SCH het volgende:
[..]Wat een onzin. Kom eens met voorbeelden dan.
Die is naar Heerenveen gegaan omdat hij niet wilde bijtekenen bij PSV en PSV toch nog wat centen wilde zien. (al dacht ik altijd dat Beerens transfervrij kwam)quote:
quote:
Toch ook gewoon als je samen besluit voor een ''verkoop'' meer te vragen dan voor anderen? Net als bij de bouwfraude waar ze samen besloten meer geld te vragen van de overheid.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:48 schreef Prosac het volgende:
Kartelvorming is inderdaad als je prijsafspraken maakt. Je mag best een club boycotten, de westerse wereld boycot ook al jaren Iran.
Precies. Ik denk dat die afspraak dan ook niet meer voorstelt dan dat ze eens gezellig getafeld hebben, een beetje bijgeluld, en met iets terug moesten komen om de rekening van de beslasting af te kunnen trekkenquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:40 schreef SCH het volgende:
Ik snap alleen niet waarom ze hier afspraken over maken. Dit kan iedere club toch voor zichzelf besluiten?
Klopt ja.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:56 schreef Prosac het volgende:
Ze zouden hebben besloten liefst niet meer te verkopen aan PSV en Ajax, dat is wat anders als meer geld vragen.
Het hangt er vanaf of er andere opties zijn. Als ALLE opties in het kartel zitten, dan is het wel een probleem. Maar er zijn er voor Ajax en PSV clubs zat in de wereld die best willen verkopen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:55 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Toch ook gewoon als je samen besluit voor een ''verkoop'' meer te vragen dan voor anderen? Net als bij de bouwfraude waar ze samen besloten meer geld te vragen van de overheid.
Dat laatste sowieso en daar is ook niks mis mee maar ik dacht dat zodra je er met andere clubs officiele afspraken over gaat maken dat dat dan niet mocht.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:02 schreef Doc het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf of er andere opties zijn. Als ALLE opties in het kartel zitten, dan is het wel een probleem. Maar er zijn er voor Ajax en PSV clubs zat in de wereld die best willen verkopen.
Als een grotere bij Ajax langs kom dan vraagt Ajax ook meer geld dan als een kleienere club langs komt.
Zonder meer, vooral als het negatieve nieuws over ajax in de televaag staat!quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:26 schreef Afwazig het volgende:
Als Ajaxsupporters een nieuwsbericht geloven of waarschijnlijk achtten dan is het niet waar, maar oh wee als Ajax negatief in het nieuws komt. Dan is het zonder meer waar
Ik snap echt niet dat er niets aan jouw getroll wordt gedaanquote:Op donderdag 23 juli 2009 22:32 schreef need2009 het volgende:
[..]
Zonder meer, vooral als het negatieve nieuws over ajax in de televaag staat!
Hoezo, getroll dan? Leg uit, waar dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:56 schreef DemonDEFO het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat er niets aan jouw getroll wordt gedaan
Niks mis mee!quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:19 schreef Nashje het volgende:
Las dit net op Ajax netwerk en vond dit wel interessant voer voor een nieuw topic.
[..]
Wat is dit nou voor flauwekul? Ik zie het al voor me. "Ajax en PSV maken afspraken over houding Europese topclubs."! Als je het voetbalwereldje niet aankunt moet je maar gewoon ophouden ofzo.
Is dit uberhaupt toegestaan?
Nee jo, van de directe concurent toch, veel leuker. En vooral op hun voorzitter of directeur klagen als ze geen speler naar hun, machtige en grote, en moet je eens kijken hoeveel prijzen we wel niet gewonnen hebben, club laten gaan. Wat menen ze wel niet, die mensen uit de provincie.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:07 schreef wdn het volgende:
[..]
Niks mis mee!
Ajax hoort de spelers uit de eigen jeugd te halen. Zo ook Feijenoord en dat geval in Eindhoven.
Een troll is iemand die door middel van kansloze en opzettelijk domme opmerkingen reacties/frustratie van anderen probeert uit te lokken.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:02 schreef need2009 het volgende:
[..]
Hoezo, getroll dan? Leg uit, waar dan?
Had het al gemeld in de FB maar het maakt ze inderdaad weinig uit volgens mij.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:40 schreef DemonDEFO het volgende:
[..]
Een troll is iemand die door middel van kansloze en opzettelijk domme opmerkingen reacties/frustratie van anderen probeert uit te lokken.
Je zit echt overal op het forum op alles wat Ajax is te zeiken om alleen maar reacties uit te lokken. Er zijn dus twee mogelijkheden:
- Je opmerkingen zijn gemeend, wat betekent dat je daadwerkelijk kansloos en/of dom bent.
- Je bent een troll.
Ik zet in op het tweede, maar het eerste is zeker niet uitgesloten. Het ergste vind ik dat mods er niets aan doen.
We laten het vaak ook afhangen van WAAR het gepost wordt. Ik lees voldoende dingen in bijvoorbeeld het Ajaxtopic of Feyenoord topic dat ik zoiets heb van.. jezus, moet dat nou.. maar ja, dat zie je dan maar weer als fans onderling.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:40 schreef DemonDEFO het volgende:
[..]
Een troll is iemand die door middel van kansloze en opzettelijk domme opmerkingen reacties/frustratie van anderen probeert uit te lokken.
Je zit echt overal op het forum op alles wat Ajax is te zeiken om alleen maar reacties uit te lokken. Er zijn dus twee mogelijkheden:
- Je opmerkingen zijn gemeend, wat betekent dat je daadwerkelijk kansloos en/of dom bent.
- Je bent een troll.
Ik zet in op het tweede, maar het eerste is zeker niet uitgesloten. Het ergste vind ik dat mods er niets aan doen.
Feit blijft dat 90% van de posts van de need2009 kansloos getroll is richting Ajax.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:48 schreef Prosac het volgende:
[..]
We laten het vaak ook afhangen van WAAR het gepost wordt. Ik lees voldoende dingen in bijvoorbeeld het Ajaxtopic of Feyenoord topic dat ik zoiets heb van.. jezus, moet dat nou.. maar ja, dat zie je dan maar weer als fans onderling.
En qua support heeft hij zelf geen clubquote:
Ach ja, laat ik het zo zeggen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 16:54 schreef Prosac het volgende:
Hij is wel erg triest anti-Ajax, maar ja. Het blijft vaak net binnen de grenzen, net als veel trolletjes richting PSV, Feyenoord of de subtop. (steeds maar met calimero's aankomen bv)
Sneu volk moet je sneu bestrijden. Daarbij wil ik niet generaliseren.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:02 schreef Prosac het volgende:
Ook dat klopt, maar het is wel erg vervelend zoals jij steeds moet benadrukken hoe vervelend je Ajax vindt, dat komt ook erg sneu over.
Of van deze speler is het niet zo erg.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:39 schreef KirkLazarus het volgende:
Met AZ is blijkbaar weinig af te spreken
Doet er niet toe. Ajax betaalt ook prima bedragen voor die spelers.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:47 schreef Prosac het volgende:
Bij de door jou genoemde spelers viel er door de clubs bijzonder weinig te weigeren, gezien hun vastgestelde afkoopsommen.
Zo heerlijk denigrerend "provinciaaltjes" en maar afvragen waarom sommigen altijd zo vervelend doen tegen Ajax.quote:Dat is voor sommige provinciaaltjes blijkbaar maar moeilijk te begrijpen. Ajax blijft altijd de top in Nederland. Je zou er juist trots op moeten zijn dat je aan grotere clubs mag leveren en ervoor zorgen dat dit in je voordeel werkt. Precies zoals Ajax al jaren doet als er geen eigen jeugd voorhanden is.
Blijkbaar denken de clubs uit het buitenland meer weg te kunnen halen voor hun echte toppers.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:47 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Doet er niet toe. Ajax betaalt ook prima bedragen voor die spelers.
Och, een club als Twente of Groningen zal in het buitenland nooit de uitstraling krijgen die Ajax heeft. Daarom heb ik het zo neergezet. Niet per se om Twente of Groningen als minderwaardig te beschouwen. Het werkt op het moment nu eenmaal zo, de grote vissen eten de kleintjes. Als Twente nu vier keer op rij kampioen wordt, dan mogen ze zich zo opstellen zoals ze nu doen. Nu, na twee leuke seizoentjes, (nog) niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:49 schreef Prosac het volgende:
[..]
Zo heerlijk denigrerend "provinciaaltjes" en maar afvragen waarom sommigen altijd zo vervelend doen tegen Ajax.
De clubs willen hogerop en denken dat te kunnen bereiken door onder andere niet langer tegen fooitjes PSV of Ajax te versterken, laat die zelf maar eens goed scouten in het buitenland en zelf de rust en tijd geven aan nieuwkomers.
Snap 'm niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:50 schreef Prosac het volgende:
[..]
Blijkbaar denken de clubs uit het buitenland meer weg te kunnen halen voor hun echte toppers.
Die weg was ik al op, maar dan nog steeds niet.quote:
I beg to differ, zeg nooit nooit.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:51 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Och, een club als Twente of Groningen zal in het buitenland nooit de uitstraling krijgen die Ajax heeft. Daarom heb ik het zo neergezet. Niet per se om Twente of Groningen als minderwaardig te beschouwen. Het werkt op het moment nu eenmaal zo, de grote vissen eten de kleintjes. Als Twente nu vier keer op rij kampioen wordt, dan mogen ze zich zo opstellen zoals ze nu doen. Nu, na twee leuke seizoentjes, (nog) niet.
Waarom niet? Moeten ze diep buigen voor Ajax omdat die club zo'n mooie reputatie in het buitenland heeft?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:51 schreef kevin6188 het volgende:
Als Twente nu vier keer op rij kampioen wordt, dan mogen ze zich zo opstellen zoals ze nu doen. Nu, na twee leuke seizoentjes, (nog) niet.
Ik denk dat dat wel meevalt. Het zijn geen directe concurenten.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:56 schreef kevin6188 het volgende:
Kleine visjes hebben niet zo veel te willen, dat is het probleem. En dat besef moet eens doordringen. Is misschien wat tijd voor nodig. Bij Ajax was het na alle successen ook moeilijk te accepteren dat de geldwegloop ten opzichte van andere landen niet gewonnen kon worden.
Mogen ze dat even lekker zelf bepalen?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 18:51 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
. Als Twente nu vier keer op rij kampioen wordt, dan mogen ze zich zo opstellen zoals ze nu doen. Nu, na twee leuke seizoentjes, (nog) niet.
Idd, denken ze daar in Amsterdam dat ze even over heel Nederland kunnen regeren ofzoquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:19 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mogen ze dat even lekker zelf bepalen?
Ander niveau? Volgens mij heb je geen weet hoe hard clubjes als PSV en Ajax proberen hun scouting te kopieren van clubs als Heerenveen, Twente, AZ en Groningen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
PSV en Ajax zijn topclubs en scouten op een ander niveau
Heerenveen, Twente en Groningen zijn prima clubs om te gebruiken als feeder club.
Amenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:44 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Ander niveau? Volgens mij heb je geen weet hoe hard clubjes als PSV en Ajax proberen hun scouting te kopieren van clubs als Heerenveen, Twente, AZ en Groningen.
Ajax en PSV (Feyenoord) lopen daar járen mee achter, en worden nu gedwongen zelfstandig scouting op te zetten.
Door de uitstekende contacten van Heerenveen, Twente, etc kiezen buitenlandse talenten eerder voor die subtoppers. En ja, PSV en Ajax hebben meer naam, maar de contacten die de subtop hebben is vele malen sterker en talrijker. Daardoor heeft de subtops de talenten eerder in huis, terwijl PSV en Ajax nog liggen te slapen.
En over dat niveau: elk jaar vechten PSV en Ajax met de subtoppers om de laatste paar punten om wel of niet kampioen/ of CL voetbal te halen. PSV greep afgelopen jaar zelfs bijna naast europees voetbal. En dat wordt alleen maar erger....
PSV en Ajax: nog steeds de historie, de grote bek en de naam, maar jullie moeten steeds harder vechten om de punten te pakken. Subtoppers hebben hard moeten vechten voor een goede organisatie, en die machine haalt de slapende reuzen in.
Tuurlijk mogen ze zich zo opstellen, moeten ze helemaal zelf weten. De vraag is of het gepast is en of je dan vanuit je eigen opstelling over de houding van anderen moet huilen. Zo moeilijk is het niet om mijn posts correct te lezen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:42 schreef Bevin het volgende:
[..]
Idd, denken ze daar in Amsterdam dat ze even over heel Nederland kunnen regeren ofzo!!
Dus er mag niet gejankt worden? Groningen en Twente mogen niet janken als hun spelers weggekocht worden voor (veel) minder dan de vraagprijs.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:51 schreef kevin6188 het volgende:
Al die buitenlandse talenten van FC Twente zijn inderdaad ook niet op een hand te tellen.
Wat dat betreft heb ik wel respect voor SC Heerenveen. Die roven half Scandinavië leeg en zodra er weer een grotere vis dan Heerenveen zelf komt, wordt er tenminste niet overdreven gejankt. Daar kunnen Groningen en Twente nog wat van leren.
Zoals welke speler?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 02:50 schreef Ixnay het volgende:
Terecht dat suptopclubs dit doen.
Topclubs betalen vaak veel te weinig aan subtoppers voor spelers.
De speler wordt toch maar verkocht door de subtopper omdat de speler zelf vaak wil groeien en dat dat beter lukt bij een topclub.
En wat al helemaal belachelijk is zijn de bedragen die vervolgens door de topclub gevangen worden als dezelfde speler na een paar jaar aan een Europese topclub verkocht wordt.
Ik hoop niet dat je dit serieus meentquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:44 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Ander niveau? Volgens mij heb je geen weet hoe hard clubjes als PSV en Ajax proberen hun scouting te kopieren van clubs als Heerenveen, Twente, AZ en Groningen.
Ajax en PSV (Feyenoord) lopen daar járen mee achter, en worden nu gedwongen zelfstandig scouting op te zetten.
Door de uitstekende contacten van Heerenveen, Twente, etc kiezen buitenlandse talenten eerder voor die subtoppers. En ja, PSV en Ajax hebben meer naam, maar de contacten die de subtop hebben is vele malen sterker en talrijker. Daardoor heeft de subtops de talenten eerder in huis, terwijl PSV en Ajax nog liggen te slapen.
En over dat niveau: elk jaar vechten PSV en Ajax met de subtoppers om de laatste paar punten om wel of niet kampioen/ of CL voetbal te halen. PSV greep afgelopen jaar zelfs bijna naast europees voetbal. En dat wordt alleen maar erger....
PSV en Ajax: nog steeds de historie, de grote bek en de naam, maar jullie moeten steeds harder vechten om de punten te pakken. Subtoppers hebben hard moeten vechten voor een goede organisatie, en die machine haalt de slapende reuzen in.
Dat hoop ik ook bij circa 90 procent van jouw posts, maar ik vrees het ergste.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je dit serieus meent
Misschien moet je eens beargumenteren waarom je dat vindt en proberen hem het tegendeel te laten inzien, in plaats van elke keer maar met een one-liner jouw afkeur van het gezegde te laten blijken.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
DAM post al jarenlang op deze manier en heeft zo al heel wat discussies verneukt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:57 schreef Prosac het volgende:
[..]
Misschien moet je eens beargumenteren waarom je dat vindt en proberen hem het tegendeel te laten inzien, in plaats van elke keer maar met een one-liner jouw afkeur van het gezegde te laten blijken.
Jammer voor je. Maar post eens wat inhoudelijks, of lukt dat niet?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
DAM post al jarenlang op deze manier
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:21 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Jammer voor je. Maar post eens wat inhoudelijks, of lukt dat niet?
Dan is er toch ook helemaal geen probleem?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:51 schreef kevin6188 het volgende:
Al die buitenlandse talenten van FC Twente zijn inderdaad ook niet op een hand te tellen.
Wel, want dan haalt Twente haar spelers ergens anders vandaan. Hoe? Precies op de manier waar Ajax zich de laatste jaren, naar mijn mening, te vaak van bedient. Dus? Dus moet Twente niet janken over de opstelling van Ajax omdat het verder naar beneden toe precies hetzelfde doet.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dan is er toch ook helemaal geen probleem?
Als die clubs hun spelers niet naar Twente willen gaan, moeten ze dat – net als ‘de subtop’ nu afgesproken heeft – ook niet doen. Blijkbaar beschouwen zij Twente niet als concurrent?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:21 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Wel, want dan haalt Twente haar spelers ergens anders vandaan. Hoe? Precies op de manier waar Ajax zich de laatste jaren, naar mijn mening, te vaak van bedient. Dus? Dus moet Twente niet janken over de opstelling van Ajax omdat het verder naar beneden toe precies hetzelfde doet.
Prima. Maar dan moet Twente nog steeds niet gaan lopen zeuren over de houding van Ajax.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als die clubs hun spelers niet naar Twente willen gaan, moeten ze dat – net als ‘de subtop’ nu afgesproken heeft – ook niet doen. Blijkbaar beschouwen zij Twente niet als concurrent?
Waarom niet? Twente beschouwt Ajax als concurrent. Een AGOVV beschouwt Twente niet als concurrend.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:41 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Prima. Maar dan moet Twente nog steeds niet gaan lopen zeuren over de houding van Ajax.
Ik doel op de mensen hier op Fok: die de houding van 'provinciaaltjes' nogal belachelijk vinden. Jullie reageren hier als een bok op de haverkist, want de subtop is he-le-maal van de gekke, wie denken ze wel dat ze zijn. AJAX en PSV hebben het RECHT om de subtop op te eten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:44 schreef kevin6188 het volgende:
Over dat laatste, waar hebben Ajax en PSV lopen huilen over de opstelling van de subtop?
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:41 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Prima. Maar dan moet Twente nog steeds niet gaan lopen zeuren over de houding van Ajax.
Je doet het hier al zelf meneer Kevin!!!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:44 schreef kevin6188 het volgende:
Over dat laatste, waar hebben Ajax en PSV lopen huilen over de opstelling van de subtop?
Helemaal niet. Ik geef Twente groot gelijk voor hun opstelling. Zolang ze maar niet lopen te zeuren over de houding van Ajax ten opzichte van Twente. Leer lezen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:49 schreef dagizmo het volgende:
[..]
[..]
Je doet het hier al zelf meneer Kevin!!!
Tering mensen, lees mijn posts nu gewoon eens goed. Ik geef Heerenveen in dit topic zelfs nog complimenten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:47 schreef SCH het volgende:
@ Kevin, je wilt toch niet ontkennen dat Groningen en Heerenveen de laatste jaren gewoon veel beter gescout hebben in het buitenland dan bv. Ajax.
Maar daarmee zeg je ook de Twente loopt te huilen. Dus als Ajacied mag je wel zeggen: Twente niet huilen als we je spelers kopen. Maar als Twentenaar mag je niet zeggen: Ajax rot op met het kopen van onze spelers.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:21 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik geef Twente groot gelijk voor hun opstelling. Zolang ze maar niet lopen te zeuren over de houding van Ajax ten opzichte van Twente. Leer lezen.
Je quote ook precies het tegenovergestelde van wat je mij nu in de mond probeert te leggen, prachtig.
En lees jij dan wel? Ik heb nét beredeneert dat Twente dat tov AGOVV wel kan maken. Omdat AGOVV een klein visje is. Die hebben niet de middelen om zonder de transfer naar Twente zichzelf te redden. Er is geen speler van AGOVV die rechtstreeks naar HSV kan vertrekken. Daarvoor ontwikkelen deze spelers zich eerst bij een Twente of Groningen of.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:41 schreef kevin6188 het volgende:
Twente loopt ook te huilen omdat ze richting de clubs die onder hun staan precies hetzelfde doen als Ajax richting Twente. Dat is niet tegenstrijdig, maar het werkt twee kanten op omdat Twente in dit geval in het midden staat.
Probleem is dat, simpel gezegd, vroeg of laat iedere speler naar Ajax wil als hij de kans krijgt. Daarom staat Ajax nog steeds boven Twente, ook al hebben Braafheid, Elia en Arnautovic nu een leuke klapper gemaakt. Laat Twente dat maar eens tien jaar achter elkaar doen.
Twente koopt net zo goed als Ajax. Komt nog bij dat bij Ajax de helft van de selectie uit eigen jeugd staat. Lopen huilen over de opstelling van Ajax slaat dan nergens op. Er wordt gedaan alsof Ajax alleen maar koopt. Dat is niet zo. Misschien is er te veel gekocht de laatste jaren, maar Ajax is vrijwel de enige club waar wekelijks een mannetje of zes uit de eigen jeugd in de basis staat.
Kan het online ff niet zo snel vinden, maar weet zeker dat het in de VI heeft gestaan. Is hier op Fok! vast ook nog wel over gesproken.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:04 schreef dagizmo het volgende:
Oké maar dat is jouw mening. En zo heeft iedereen een mening. Maar waar zijn die statistieken, dat iedereen naar Ajax wil?
Ondanks al die jaren van goede scouting levert Heerenveen nog steeds niet aan absolute topclubs in Europa. Alves naar Middlesbrough, Bradley naar Monchengladbach. Als die vanuit Ajax naar het buitenland waren gegaan, waren deze clubs niet eens opties geweest. Als Dembele of El Hamdaoui bij Ajax had gespeeld, waren ze nu echt niet meer actief in de eredivisie. Ga zo maar door.quote:En denk je niet dat dat aan het veranderen is? In het buitenland vallen clubs als Heerenveens, Twente en AZ steeds meer op. Zaakwaarnemers weten dat ook. Het prestatieniveau van Ajax is geschiedenis, en hoe verder de tijd, des te meer dat vergeten wordt.
Wat je zegt, zelfs in jaren van crisis - waarin nog steeds wordt meegestreden om de titel, al was dat vorig jaar minder - staat Ajax nog steeds boven andere clubs. Zodra het bij Ajax weer gaat zoals het hoort, wordt die afstand weer groter. PSV heeft ook een minder seizoen gehad, dat betekent heus niet meteen dat AZ en Twente er direct voorbij zijn en Groningen en Heerenveen op gelijke hoogte staan. Ik moet nog zien of de subtop er echt in slaagt een succesvolle aanval te plaatsen.quote:Het gaat er toch om dat nu het moment is dat dingen veranderen. En om die verandering te helpen zijn er afspraken gemaakt om geen spelers meer aan de top3 te verkopen. Ik beweer ook niet dat het gedaan en vergeten is met Ajax, maar de tijd dat Ajax als een ivorentoren boven de rest van NL uitstak ligt achter ons.
Als Ajax niet snel verbetert wordt de positie van Ajax alleen maar slechter. Het gaat erom dat de subtop sneller groeit dan de top, en dat het gat elk jaar kleiner wordt. In budget, maar ook qua prestaties. En om de voedselketen op de kop te gooien zijn die afspraken gemaakt. En dat is logisch in een tijd waarin het mogelijk is voor de subtop om de aanval op de traditionele top3 te openen.
En hoe hoort het dan te gaan bij Ajax volgens jou?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:13 schreef kevin6188 het volgende:
Zodra het bij Ajax weer gaat zoals het hoort, wordt die afstand weer groter.
Feit is ook dat Ajax in crisis verkeert en AZ en Twente momenteel misschien wel op de toppen van hun kunnen presteren / hebben gepresteerd. Nogal logisch dat het verschil dan kleiner is. Zoals ik hier vaker heb gezegd, laat de 'subtoppers' dit maar eens een paar jaar volhouden.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En hoe hoort het dan te gaan bij Ajax volgens jou?
Feit is gewoon dat Ajax al jaren geen kampioen meer geworden is en het niveauverschil met clubs als AZen Twente aanzienlijk verkleind is. Dat jij vindt dat het zo niet hoort is iets anders.
Ga zo maar door? Pranjic die net vertrokken is naar Bayern, Berg en Elia naar HSV, Arnautovi naar Inter. Een Brian Ruiz komt naar Twente of Heerenveen ipv Ajax. Het lukt Ajax NOG wel om op basis van de naam een willekeurige zui-afrikaan naar NL te krijgen, maar de talenten met zaakwaarnemers kijken nu ook gerichter naar de subtop.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:13 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Kan het online ff niet zo snel vinden, maar weet zeker dat het in de VI heeft gestaan. Is hier op Fok! vast ook nog wel over gesproken.
[..]
Ondanks al die jaren van goede scouting levert Heerenveen nog steeds niet aan absolute topclubs in Europa. Alves naar Middlesbrough, Bradley naar Monchengladbach. Als die vanuit Ajax naar het buitenland waren gegaan, waren deze clubs niet eens opties geweest. Als Dembele of El Hamdaoui bij Ajax had gespeeld, waren ze nu echt niet meer actief in de eredivisie. Ga zo maar door.
[..]
Wat je zegt, zelfs in jaren van crisis - waarin nog steeds wordt meegestreden om de titel, al was dat vorig jaar minder - staat Ajax nog steeds boven andere clubs. Zodra het bij Ajax weer gaat zoals het hoort, wordt die afstand weer groter. PSV heeft ook een minder seizoen gehad, dat betekent heus niet meteen dat AZ en Twente er direct voorbij zijn en Groningen en Heerenveen op gelijke hoogte staan. Ik moet nog zien of de subtop er echt in slaagt een succesvolle aanval te plaatsen.
Misschien is die crisis zelfs wel aan al die vertrekkende spelers altijd maar wel te wijten.
Volgens mij houden ze het al een paar jaar vol. Althans niet het kampioen worden, maar wel het serieus bovenin meespelen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Feit is ook dat Ajax in crisis verkeert en AZ en Twente momenteel misschien wel op de toppen van hun kunnen presteren / hebben gepresteerd. Nogal logisch dat het verschil dan kleiner is. Zoals ik hier vaker heb gezegd, laat de 'subtoppers' dit maar eens een paar jaar volhouden.
En ook de subtop liet puntjes liggen tegen de kleintjes. Wat denk je dan. Als Ajax ineens weer top presteert, dat de subtop dat niet meer doet? Het verschil wordt echt alleen maar kleiner: zie de afgelopen 4 jaar. De aanval lijkt me duidelijk geopend. WIe spelen vanavond om de JC-schaal?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Feit is ook dat Ajax in crisis verkeert en AZ en Twente momenteel misschien wel op de toppen van hun kunnen presteren / hebben gepresteerd. Nogal logisch dat het verschil dan kleiner is. Zoals ik hier vaker heb gezegd, laat de 'subtoppers' dit maar eens een paar jaar volhouden.
En hoe het hoort bij Ajax? Een puntje of tien extra dan in de seizoenen onder Ten Cate / Koster is echt niet onmogelijk als je ziet hoe slecht er tegen kleine clubs is en wordt gepresteerd.
cri·sis de; v -sen, crises 1 gevaarlijke toestand 2 (econ) periode van slapte en werkloosheidquote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Feit is ook dat Ajax in crisis verkeert
Sneijder heeft ook echt geen enkele rol gespeeld bij het behalen van de landstitel in zijn eerste seizoen bij Real. En waar heeft Ajax zich in de strijd om Ruiz gemengd, heb je daar bewijzen van? En wat Real nu aan het doen is, gebeurt bij geen enkele andere club. Onzin om te stellen dat de Ajacieden die daar naartoe zijn gegaan per definitie niet goed genoeg zijn. En als die scouts er steeds vaker op de tribune zitten zonder te kopen, wat is dat dan waard?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:22 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Ga zo maar door? Pranjic die net vertrokken is naar Bayern, Berg en Elia naar HSV, Arnautovi naar Inter. Een Brian Ruiz komt naar Twente of Heerenveen ipv Ajax. Het lukt Ajax NOG wel om op basis van de naam een willekeurige zui-afrikaan naar NL te krijgen, maar de talenten met zaakwaarnemers kijken nu ook gerichter naar de subtop.
En wat doet superster Suarez nog bij jullie? Net alsof de buitenlandse topclubs het Ajax niveau nog vertrouwen. Kijk eens wie Real allemaal in de uitverkoop flikkeren.
Het is een gegeven dat buitenlandse scouts steeds vaker bij de subtop op de tribune zit. En Ajax levert dezelfde kwaliteit op als de subtop. Jij wijst wederom naar 2 seizoenen terug. Ik heb t over de toekomst, en ik denk dat de toekomst verandert voor Ajax. Je leeft net als de club nog in t verleden, en daar hoopt Ajax over 5 jaar nog op te teren. En met mij vele anderen denken dat dat niet meer gaat lukken. Daarom deze afspraken.
Zoals ik zei: het begin is er een aantal jaren al. De reden waarom dat ze er zitten moet al genoeg zeggen. En zonder te kopen? Heb je het rijtje net niet gezien: alles gaat inmiddels veelal rechtstreeks naar het buitenland.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:33 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Sneijder heeft ook echt geen enkele rol gespeeld bij het behalen van de landstitel in zijn eerste seizoen bij Real. En waar heeft Ajax zich in de strijd om Ruiz gemengd, heb je daar bewijzen van? En wat Real nu aan het doen is, gebeurt bij geen enkele andere club. Onzin om te stellen dat de Ajacieden die daar naartoe zijn gegaan per definitie niet goed genoeg zijn. En als die scouts er steeds vaker op de tribune zitten zonder te kopen, wat is dat dan waard?
Doen niet meer mee om de titel? Ajax is in crisis dichter in de buurt geweest van de titel dan FC Twente, Groningen en Heerenveen, dus volgens zeggen zeker weten het gat hebben gedicht.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:31 schreef dagizmo het volgende:
[..]
cri·sis de; v -sen, crises 1 gevaarlijke toestand 2 (econ) periode van slapte en werkloosheid
Lijkt mij dat er niet meer sprake is van crisis, maar structureel afgezakt hoor. Jullie doen al jaren niet meer mee in het buitenland. En de laatste 7 jaren ook niet in NL om het kampioenschap. Je kunt het een crisis vinden, en Ajax beter toewensen, maar de wens om Ajax weer zo machtig te zien, maakt het nog geen waarheid.
Hoezo is Ajax in crisis?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:39 schreef kevin6188 het volgende:
Ajax is in crisis
Omdat er de afgelopen seizoenen onder kunnen wordt gepresteerd.quote:
De prestaties zijn de afgelopen jaren duidelijk minder geworden, maar het duurt al zolang dat je inmiddels kunt betwijfelen of het een crisis is. Een crisis is niet iets wat jaren aanhoudt, op een gegeven moment wordt dat de 'normale' structurele situatie en ik denk dat dat punt inmiddels bereikt is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:41 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Omdat er de afgelopen seizoenen onder kunnen wordt gepresteerd.
In wezen zeer goeie voetballer, zwaar irritant natuurlijk, maar goed. Maar oh wee als ie weg is, en dan?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:22 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Ga zo maar door? Pranjic die net vertrokken is naar Bayern, Berg en Elia naar HSV, Arnautovi naar Inter. Een Brian Ruiz komt naar Twente of Heerenveen ipv Ajax. Het lukt Ajax NOG wel om op basis van de naam een willekeurige zui-afrikaan naar NL te krijgen, maar de talenten met zaakwaarnemers kijken nu ook gerichter naar de subtop.
En wat doet superster Suarez nog bij jullie? Net alsof de buitenlandse topclubs het Ajax niveau nog vertrouwen. Kijk eens wie Real allemaal in de uitverkoop flikkeren.
Het is een gegeven dat buitenlandse scouts steeds vaker bij de subtop op de tribune zit. En Ajax levert dezelfde kwaliteit op als de subtop. Jij wijst wederom naar 2 seizoenen terug. Ik heb t over de toekomst, en ik denk dat de toekomst verandert voor Ajax. Je leeft net als de club nog in t verleden, en daar hoopt Ajax over 5 jaar nog op te teren. En met mij vele anderen denken dat dat niet meer gaat lukken. Daarom deze afspraken.
Ajax heeft 1 keer op een doelpunt na het kampioenschap gemist. Als ze die hadden gewonnen was er niet eens sprake geweest van een crisis. Zo dicht zit het bij elkaar. Ajax speelt gewoon al een aantal jaar niet goed waar de subtop het erg goed doet. Dat kan zomaar weer veranderen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
De prestaties zijn de afgelopen jaren duidelijk minder geworden, maar het duurt al zolang dat je inmiddels kunt betwijfelen of het een crisis is. Een crisis is niet iets wat jaren aanhoudt, op een gegeven moment wordt dat de 'normale' structurele situatie en ik denk dat dat punt inmiddels bereikt is.
Klopt, maar veel spelers weten ook dat je bij een top-3(2?) club eerder en beter in de spotlights komt te staan van de Europese Topclubs. Zie bijvoorbeeld Vermealen: Redelijke/goede verdediger die zomaar door Arsenal word gekocht. Dat was mijns inziens niet gebeurt als ie "maar"(met alle respect) Bij SCH, Twente of FCG had gespeeld.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 14:08 schreef venomsnake het volgende:
Tegenwoordig zitten er scouts van vele clubs uit Europa (groot en klein) bij de subtop op de tribune. Ik denk dat het steeds vaker gaat voorkomen dat spelers van de subtop rechtstreeks naar het buitenland gaan.
2 keerquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:02 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ajax heeft 1 keer op een doelpunt na het kampioenschap gemist. Als ze die hadden gewonnen was er niet eens sprake geweest van een crisis. Zo dicht zit het bij elkaar. Ajax speelt gewoon al een aantal jaar niet goed waar de subtop het erg goed doet. Dat kan zomaar weer veranderen.
Perez, Aissati?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 17:31 schreef Prosac het volgende:
Dagizmo heeft wel een interessant punt aangesneden met oa AGOVV. Ajacieden schermen met de buitenlandse vissen die bij hen komen shoppen en dat daarom de subtop net onder Ajax en PSV niet moet zeuren.
Maar het gaat hier om het versterken van de clubs in eigen land boven je, waar je dolgraag bij in de buurt wilt komen/blijven. Dat gaat moeilijker als je steeds je eigen toppers aan die twee clubs verkoopt.
Een PSV verkoopt ook niet Afellay of Marcellis aan Ajax en Ajax gaat echt niet Emanuelson of van der Wiel verkopen aan PSV. Omdat ze daarmee een concurrent zouden versterken.
De subtoppers willen in diezelfde positie komen.
Ik dacht dat binnen twee seizoenen van Twente naar HSV niet verkeerd was. En een jaar nadat je een basisplaats veroverde naar Inter lijkt me toch ook niet langzaam gaan. Met alle respect heeft Ajax de afgelopen jaren ook twee spelers aan HSV verkocht trouwens. Ben het met je eens dat Ajax nog steeds wat meer belangstelling trekt van buitenlandse clubs, maar het is niet meer zo dat spelers daarom dat als hun enige target binnen Nederland zien. Ligt me zelfs iets van bij dat Djuricic H'veen verkoos boven Man U en Ajax. Elia deed overigens hetzelfde met Twente.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:06 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Klopt, maar veel spelers weten ook dat je bij een top-3(2?) club eerder en beter in de spotlights komt te staan van de Europese Topclubs. Zie bijvoorbeeld Vermealen: Redelijke/goede verdediger die zomaar door Arsenal word gekocht. Dat was mijns inziens niet gebeurt als ie "maar"(met alle respect) Bij SCH, Twente of FCG had gespeeld.
Er zit nog altijd een verschil tussen het verkopen van je toppers aan HSV of Real Madrid.
Dat Real spelers bij jullie haalt lijkt me de komende tijd uitgesloten met Perez aan de macht. De laatste periode met spelers van minder internationale naam en faam is daar slecht bevallen. En die gaan buiten het kopen van wat Spaans talent niet meer shoppen bij de Europese subtop. Dat even een speler halen lijkt trouwens afgelopen te zijn, of er nu een pact is of niet. De prijzen worden hoger en hoger en dat wordt steeds moeilijker te betalen voor de vaderlandse top. Geen van de 4 genoemde clubs hoeft nog per se te verkopen.quote:Verder kan ik de houding van de subtoppers wel begrijpen, alleen zo is het gewoon. Als Real een speler van ons haalt, halen wij er een van grunn oid, en haalt grunn er weer een van de onderste clubjes of uit het buitenland. Circle of transfers
Dat lag vooral aan Ajax natuurlijk. Zelfs Stevie Wonder kon zien dat De Jong en Van der Vaart op dat moment klaar stonden om de Europese top te bestormen.quote:Op zondag 26 juli 2009 11:12 schreef kevin6188 het volgende:
De spelers die Ajax aan HSV verkocht - De Jong en Van der Vaart - waren op de momenten dat ze vertrokken geen absolute toppers in het elftal toen. Klinkt raar, maar is wel zo.
alsof az ver gaat komenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:07 schreef SCH het volgende:
Ach, Ajax heeft De Zeeuw nu toch ook weer. Waar ik trouwens niks van begrijp. Wie verlaat er nou een club die CL speelt voor een club in crisis?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |