Wat is dit nou voor flauwekul? Ik zie het al voor me. "Ajax en PSV maken afspraken over houding Europese topclubs."quote:'Subtop maakte afspraken over houding ten opzichte van Ajax en PSV'
22 juli 2009 RvN
Volgens het Algemeen Dagblad hebben clubs als AZ, FC Groningen, FC Twente en Heerenveen in het geheim onderling afspraken gemaakt over de interesse van Ajax en PSV voor hun spelers. De clubs zouden zich niet langer willen laten dwingen tot transfers naar die topclubs en spelers liever te verkopen aan buitenlandse clubs.

Hadden ze toch verloren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
En terecht.
De spelers bij die clubs hebben veel te veel macht met arbitragezaken en dergelijke. Ajax wou niet voor niets Elia weer aansturen op een arbitragezaak.
En goed "afspraken"...... zoveel zal het echt niet voorstellen, maar het is alleen maar goed dat ze erover samen nadenken en zich willen wapenen. Dat verdien je best als je steeds weer een aantal toppers scout.
Niet zo janken.
If you dont win from them, buy them!quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:36 schreef Prosac het volgende:
En terecht, als je als clubs bij de traditionele top 3 wilt aanhaken, moet je juist niet steeds je beste spelers aan ze verkopen.
Ach.. zo netjes is de voetballerij toch niet. Arbitragezaken, Zlatan die vervelend gaat doen bij Ajax zodat ze hem laten gaan, Blind die tegen Elia zegt dat Elia nu maar even wat moet doen om de transfer te forceren, praten met spelers voordat de club er toestemming voor heeft gegeven, roepen dat je niet meer gemotiveerd bent om voor je club uit te komen omdat een andere interesse heeft, niet meer komen trainen omdat je naar een andere club kan..quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:35 schreef De_Ananas het volgende:
Kartelvorming is gewoon strafbaar [ afbeelding ]
Valt in de voetballerij overigens niet te controleren en of dit waar is zullen we ook nooit weten.
Dat zeg ik, allemaal zaken die officieel niet mogen maar niet te bewijzen zijn en genoeg voorkomen in de voetballerij, ik kijk er dus ook niet van op en er valt weinig tegen te doen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:38 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ach.. zo netjes is de voetballerij toch niet. Arbitragezaken, Zlatan die vervelend gaat doen bij Ajax zodat ze hem laten gaan, Blind die tegen Elia zegt dat Elia nu maar even wat moet doen om de transfer te forceren, praten met spelers voordat de club er toestemming voor heeft gegeven, roepen dat je niet meer gemotiveerd bent om voor je club uit te komen omdat een andere interesse heeft, niet meer komen trainen omdat je naar een andere club kan..
Om nog maar te zwijgen over zogenaamde mondelinge afspraken die al dan niet geschonden worden..
Dat is ook raar maar wel iets anders dan prijsafspraken. In de bouwfraude werd men gewoon veroordeeld voor zulke zaken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:41 schreef Prosac het volgende:
Ach, bovendien is het best normaal. Ik las vandaag weer van een duitse spits die transfervrij weg mocht bij zijn club, maar alleen als dat het buitenland was, niet binnen Duitsland.
Waar staat er iets over prijsafspraken?quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:42 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat is ook raar maar wel iets anders dan prijsafspraken. In de bouwfraude werd men gewoon veroordeeld voor zulke zaken.
Dat is niet hetzelfde.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:41 schreef Prosac het volgende:
Ach, bovendien is het best normaal. Ik las vandaag weer van een duitse spits die transfervrij weg mocht bij zijn club, maar alleen als dat het buitenland was, niet binnen Duitsland.
De flutaankopen van Ajax komen anders voornamelijk bij buitenlandse clubs vandaan.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat gebeurt in ieder land al maak je Ajax wel alleen maar zwakker over het algemeen als je aan hun verkoopt
Tuurlijk wel. De speler mag best weg, maar niet binnen eigen land. Ongeveer hetzelfde zouden de subtoppers nu gedaan hebben toch?quote:
Dat is wel iets anders dan met meerdere clubs uit een land afspraken maken hé. Dat is kartelvorming.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:48 schreef Prosac het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. De speler mag best weg, maar niet binnen eigen land. Ongeveer hetzelfde zouden de subtoppers nu gedaan hebben toch?
Althans, op een ander niveau. Tuurlijk mag een Elia, Berg of Pranjic weg, maar alleen naar het buitenland. Want de clubs die ze kunnen betalen (PSV/Ajax) willen we niet verder versterken.
Ja? Wie is daar ooit voor vervolgd?quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:42 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat is ook raar maar wel iets anders dan prijsafspraken. In de bouwfraude werd men gewoon veroordeeld voor zulke zaken.
Niet indirect maar het is zou wel kunnen als je afgelopen transfers gaat bekijken enzo.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:43 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Waar staat er iets over prijsafspraken?
Silva, Sulley, Wielaert, Sikora, Kennedy, Lindgren, Verhoeven, Leonardo,Perez, Delorge, Lindenberghquote:Op donderdag 23 juli 2009 00:46 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
De flutaankopen van Ajax komen anders voornamelijk bij buitenlandse clubs vandaan.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:50 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Ja? Wie is daar ooit voor vervolgd?
Blijkbaar de bedrijven.quote:Op 11 februari 2005 kwam de bouwwereld met de regering een schadevergoeding overeen van 70 miljoen euro.
Afspraken om niet onderling jeugdspelers te kopen geloof ik, dat sowieso.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:51 schreef venomsnake het volgende:
Ajax, PSV en Feyenoord hadden in het verleden toch ook afspraken met elkaar?
Daar had ik geloof ik eens iets van gelezen.
Als je dat met een aantal clubs afspreekt is dat gewoon kartelvorming.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:53 schreef Prosac het volgende:
Het gaat om het niet mee werken aan een vertrek binnen eigen land.
Ach en de kartelvorming geloof ik niet zo in. Munsterman is inmiddels al zo overtuigd van zijn eigen kunnen en club dat hij sowieso al niet meer wilde verkopen aan Ajax na het Wielaert echec. Heerenveen wil best de toppers aan Ajax verkopen, maar alleen tegen gruwelijk hoge bedragen (Sulejmani) en ze hebben allang door dat voor die laatste stap omhoog, je niet je concurrentie sterker moet maken.
En Nijland.. ach, die durft niet meer aan Ajax te verkopen sinds Silva/Suarez.
Maar die gaat nog altijd gewoon overstag bij hoge bedragen, of het nou PSV is of Ajax.
Gefeliciteerd, hier is je diploma steenkolenengels!quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:37 schreef need2009 het volgende:
[..]
If you dont win from them, buy them!
Ik geloof daar wel in. Door die afspraken te maken sta je gewoon sterker. Niet dat het me boeit of dat het maar iets verandert.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:53 schreef Prosac het volgende:
Het gaat om het niet mee werken aan een vertrek binnen eigen land.
Ach en de kartelvorming geloof ik niet zo in. Munsterman is inmiddels al zo overtuigd van zijn eigen kunnen en club dat hij sowieso al niet meer wilde verkopen aan Ajax na het Wielaert echec. Heerenveen wil best de toppers aan Ajax verkopen, maar alleen tegen gruwelijk hoge bedragen (Sulejmani) en ze hebben allang door dat voor die laatste stap omhoog, je niet je concurrentie sterker moet maken.
En Nijland.. ach, die durft niet meer aan Ajax te verkopen sinds Silva/Suarez.
Maar die gaat nog altijd gewoon overstag bij hoge bedragen, of het nou PSV is of Ajax.
Leer Engels, met je Twengels.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:37 schreef need2009 het volgende:
[..]
Nee dat is het niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat is wel iets anders dan met meerdere clubs uit een land afspraken maken hé. Dat is kartelvorming.
Je voorbereiden op een mogelijke situatie is best slim.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:17 schreef RayMania het volgende:
Want AZ heeft inderdaad last van het verkopen van de beste spelers aan Ajax en PSV?
quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:37 schreef need2009 het volgende:
[..]
En wat denk je dan te bewijzen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:53 schreef Catch22- het volgende:
dom gedrag.
Heeft iemand toevallig een lijstje van alle spelers uit de eredivisie die uit de Ajax jeugd komen?
Dat ze keihard zielig doen tegen Ajax en PSV omdat ze spelers kopen (wat gewoon marktwerking is en ook bij die clubs gebeurd) terwijl bijna elke club wel 1 speler in de selectie heeft die is opgeleid door Ajax.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En wat denk je dan te bewijzen?
En dat is ook heel verstandig. Dat soort spelers moeten namelijk lekker bij Twente blijven.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:45 schreef DemonDEFO het volgende:
Voor supertalenten zoals van der Vaart, Elia en Berg hebben ze best wel aardig wat over, maar een speler als Kennedy of Wielaert zouden ze nooit kopen.
In een geheime grot natuurlijk!quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:30 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij stond het een aantal maand geleden al in die nieuwsbrief van FC Groningen dat Twente, Groningen, AZ en Heerenveen eens in de zoveel tijd bijeen komen.. Ik kan het alleen even niet zo snel vinden..
Mij welquote:Op donderdag 23 juli 2009 11:12 schreef Prosac het volgende:
Dat niemand trouwens nog is opgevallen dat Feyenoord niet genoemd wordt als een club waaraan niet meer verkocht mag worden.
Blijkbaar wordt die club niet meer gezien als een mogelijk gevaar in de opmars van de subtopper.
Een kale kip kan je niet plukken, maar voor Feyenoord is het nu toch echt "do or die". Ik denk dat dit de laatste keer is dat ze nog op zulke investeerders kunnen rekenen de komende tijd, zeker met de financiele crisis.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:12 schreef Prosac het volgende:
Dat niemand trouwens nog is opgevallen dat Feyenoord niet genoemd wordt als een club waaraan niet meer verkocht mag worden.
Blijkbaar wordt die club niet meer gezien als een mogelijk gevaar in de opmars van de subtopper.
Je hoeft toch ook geen afspraken te maken over het verkopen van spelers aan een club die blut is?quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:12 schreef Prosac het volgende:
De houding kan ik me wel voorstellen, maar om er dan afspraken over te gaan maken is wel heel erg triest.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:54 schreef Runselpink het volgende:
En terecht deze houding![]()
Zeker na Silva, Suarez etc
Ik snap je redenatie. Maar het verschil tussen de spelers die van de subtoppers naar PSV/Ajax gaan en de weg andersom is dat de spelers die naar Heerenveen en Twente gingen/gaan vaak overbodig zijn/waren. Beerens wou niet bijtekenen en stapte transfervrij over, kon PSV niks aan doen. Huntelaar was overbodig en ging voor vrijwel niks naar Heerenveen. Perez, overbodig en mocht naar Twente.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:08 schreef Blawh het volgende:
[..]
De houding kan ik me wel voorstellen, maar om er dan afspraken over te gaan maken is wel heel erg triest.
Kan me dat eigenlijk ook niet voorstellen, want dan kan Heerenveen fluiten naar toekomstige Huntelaartjes en Beerentjes. FC Twente hoeft dan niet meer te rekenen op spelers als Bakkal, Aisatti en Perez. Die clubs (en dan vooral Twente dat nog altijd een aardige post vreemd vermogen open heeft staan) snijden zich op deze manier alleen maar in de vingers, zeker als het daar wat minder gaat.
Doe maar weer een nieuwe kampioen, zoals Twente of Heerenveen. Wordt de competitie nog weer interessanter van.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef DuvelDuvel het volgende:
Hoop dat dit seizoen Ajax en Psv weer een keer 1 en 2 worden. Krijgen we tenminste weer een beetje een normale competitie.
Ajax is ook bijna een nieuwe kampioen, zo lang is het geleden.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef Prosac het volgende:
[..]
Doe maar weer een nieuwe kampioen, zoals Twente of Heerenveen. Wordt de competitie nog weer interessanter van.
En vervolgens jarenlang moeten aanhoren zeker dat zij de enige joden zijn met 3 sterren op de borst.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:22 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ajax is ook bijna een nieuwe kampioen, zo lang is het geleden.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef Prosac het volgende:
[..]
En vervolgens jarenlang moeten aanhoren zeker dat zij de enige joden zijn met 3 sterren op de borst.
30 keer kampioenquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef Prosac het volgende:
[..]
En vervolgens jarenlang moeten aanhoren zeker dat zij de enige joden zijn met 3 sterren op de borst.
Je Engels is al op hoog niveau in elk gevalquote:Op donderdag 23 juli 2009 00:37 schreef need2009 het volgende:
[..]
Maar het zijn vaak wel spelers die de subtoppers sterker maken. Als de subtoppers zich zo star gaan opstellen, waarom zou dat anders om dan niet gebeuren?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef Prosac het volgende:
Ik snap je redenatie. Maar het verschil tussen de spelers die van de subtoppers naar PSV/Ajax gaan en de weg andersom is dat de spelers die naar Heerenveen en Twente gingen/gaan vaak overbodig zijn/waren.
Beerens had nog een 1-jarig contract, maar wilde inderdaad niet bijtekenen. Maar NEC had destijds ook interesse, misschien kan PSV dan in de toekomst beter met een ton minder genoegen nemen dan een directe concurrent te versterken.quote:Beerens wou niet bijtekenen en stapte transfervrij over, kon PSV niks aan doen. Huntelaar was overbodig en ging voor vrijwel niks naar Heerenveen. Perez, overbodig en mocht naar Twente.
Alleen bij verhuur zouden ze moeilijker kunnen doen, zoals bij Bakkal en Aisatti.
Perez idem dito, hij was wel overbodig, maar wel een versterking voor FC Twente dat nog een speler zocht voor die positie. Als Ajax wil kan men net zo goed wachten op een andere club en misschien ietsje minder incasseren, dan laten ze directe concurrent Twente maar lekker verder ploeteren in de zoektocht naar hun '10'.quote:Het contract van de jeugdinternational bij PSV liep nog een seizoen door. De Eindhovense club wilde de vleugelspits opnieuw verhuren, maar Beerens zelf drong nadrukkelijk aan op een transfer. Zijn contract liep nog tot 2008 door, waardoor Heerenveen een afkoopsom aan de landskampioen moet betalen.
Ach ja, ze kaapte Cisse ook voor de neus van Twente weg.. Geeft maar weer aan dat zelfs F'noord nog steeds meer aanzien geniet dan Twente.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:23 schreef DemonDEFO het volgende:
[..]
Een kale kip kan je niet plukken, maar voor Feyenoord is het nu toch echt "do or die". Ik denk dat dit de laatste keer is dat ze nog op zulke investeerders kunnen rekenen de komende tijd, zeker met de financiele crisis.
Nee, ze betalen nog steeds waanzinnige salarissen in Rotterdam.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach ja, ze kaapte Cisse ook voor de neus van Twente weg.. Geeft maar weer aan dat zelfs F'noord nog steeds meer aanzien geniet dan Twente.
Onze jeugdspelers mogen voortaan wel naar ajax, minimaal 10 miljoen!!!!!!!!quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:28 schreef BigKahuna het volgende:
ONZE JEUGDSPELERS MOGEN VOORTAAN ALLEEN MAAR NAAR HET BUITENLAND!!!!!!11111111111111111111111111111
Nog wel ja.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach ja, ze kaapte Cisse ook voor de neus van Twente weg.. Geeft maar weer aan dat zelfs F'noord nog steeds meer aanzien geniet dan Twente.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |