abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71236298
Las dit net op Ajax netwerk en vond dit wel interessant voer voor een nieuw topic.
quote:
'Subtop maakte afspraken over houding ten opzichte van Ajax en PSV'

22 juli 2009 RvN

Volgens het Algemeen Dagblad hebben clubs als AZ, FC Groningen, FC Twente en Heerenveen in het geheim onderling afspraken gemaakt over de interesse van Ajax en PSV voor hun spelers. De clubs zouden zich niet langer willen laten dwingen tot transfers naar die topclubs en spelers liever te verkopen aan buitenlandse clubs.
Wat is dit nou voor flauwekul? Ik zie het al voor me. "Ajax en PSV maken afspraken over houding Europese topclubs." ! Als je het voetbalwereldje niet aankunt moet je maar gewoon ophouden ofzo.

Is dit uberhaupt toegestaan?
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:20:59 #2
52871 Blight
Supersized.
pi_71236355
Achterklap. En zelfs als het waar is valt er niets tegen te doen.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:21:29 #3
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_71236373
Die vergelijking is een beetje krom.
WOS'ser for life.
pi_71236465
Wat triest .
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:27:15 #5
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_71236570
Als het zo is zou dat wel heel triest zijn
pi_71236571
Sneu.
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_71236592
Royal Sadness
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:29:03 #8
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71236624
Ze zijn juist zó blij met dat geld dat ik er geen zak van geloof.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:31:48 #9
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_71236694
En terecht.

De spelers bij die clubs hebben veel te veel macht met arbitragezaken en dergelijke. Ajax wou niet voor niets Elia weer aansturen op een arbitragezaak.

En goed "afspraken"...... zoveel zal het echt niet voorstellen, maar het is alleen maar goed dat ze erover samen nadenken en zich willen wapenen. Dat verdien je best als je steeds weer een aantal toppers scout.

Niet zo janken.
pi_71236786
Kartelvorming is gewoon strafbaar

Valt in de voetballerij overigens niet te controleren en of dit waar is zullen we ook nooit weten.
pi_71236806
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
En terecht.

De spelers bij die clubs hebben veel te veel macht met arbitragezaken en dergelijke. Ajax wou niet voor niets Elia weer aansturen op een arbitragezaak.

En goed "afspraken"...... zoveel zal het echt niet voorstellen, maar het is alleen maar goed dat ze erover samen nadenken en zich willen wapenen. Dat verdien je best als je steeds weer een aantal toppers scout.

Niet zo janken.
Hadden ze toch verloren.
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:36:00 #12
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71236812
En terecht, als je als clubs bij de traditionele top 3 wilt aanhaken, moet je juist niet steeds je beste spelers aan ze verkopen.
pi_71236842
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:36 schreef Prosac het volgende:
En terecht, als je als clubs bij de traditionele top 3 wilt aanhaken, moet je juist niet steeds je beste spelers aan ze verkopen.
If you dont win from them, buy them!
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:38:03 #14
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71236865
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:35 schreef De_Ananas het volgende:
Kartelvorming is gewoon strafbaar [ afbeelding ]

Valt in de voetballerij overigens niet te controleren en of dit waar is zullen we ook nooit weten.
Ach.. zo netjes is de voetballerij toch niet. Arbitragezaken, Zlatan die vervelend gaat doen bij Ajax zodat ze hem laten gaan, Blind die tegen Elia zegt dat Elia nu maar even wat moet doen om de transfer te forceren, praten met spelers voordat de club er toestemming voor heeft gegeven, roepen dat je niet meer gemotiveerd bent om voor je club uit te komen omdat een andere interesse heeft, niet meer komen trainen omdat je naar een andere club kan..

Om nog maar te zwijgen over zogenaamde mondelinge afspraken die al dan niet geschonden worden..
pi_71236895
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:38 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ach.. zo netjes is de voetballerij toch niet. Arbitragezaken, Zlatan die vervelend gaat doen bij Ajax zodat ze hem laten gaan, Blind die tegen Elia zegt dat Elia nu maar even wat moet doen om de transfer te forceren, praten met spelers voordat de club er toestemming voor heeft gegeven, roepen dat je niet meer gemotiveerd bent om voor je club uit te komen omdat een andere interesse heeft, niet meer komen trainen omdat je naar een andere club kan..

Om nog maar te zwijgen over zogenaamde mondelinge afspraken die al dan niet geschonden worden..
Dat zeg ik, allemaal zaken die officieel niet mogen maar niet te bewijzen zijn en genoeg voorkomen in de voetballerij, ik kijk er dus ook niet van op en er valt weinig tegen te doen.
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:41:06 #16
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71236940
Ach, bovendien is het best normaal. Ik las vandaag weer van een duitse spits die transfervrij weg mocht bij zijn club, maar alleen als dat het buitenland was, niet binnen Duitsland.
pi_71236961
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:41 schreef Prosac het volgende:
Ach, bovendien is het best normaal. Ik las vandaag weer van een duitse spits die transfervrij weg mocht bij zijn club, maar alleen als dat het buitenland was, niet binnen Duitsland.
Dat is ook raar maar wel iets anders dan prijsafspraken. In de bouwfraude werd men gewoon veroordeeld voor zulke zaken.
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:42:27 #18
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_71236965
Ze profiteren wel al jaren mee van de jeugdopleiding van de topclubs
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:43:52 #19
123545 DatMeenJeNiet
pi_71236996
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:42 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Dat is ook raar maar wel iets anders dan prijsafspraken. In de bouwfraude werd men gewoon veroordeeld voor zulke zaken.
Waar staat er iets over prijsafspraken?
pi_71237007
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:41 schreef Prosac het volgende:
Dat is niet hetzelfde.
pi_71237034
Dat gebeurt in ieder land al maak je Ajax wel alleen maar zwakker over het algemeen als je aan hun verkoopt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:46:09 #22
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_71237067
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat gebeurt in ieder land al maak je Ajax wel alleen maar zwakker over het algemeen als je aan hun verkoopt
De flutaankopen van Ajax komen anders voornamelijk bij buitenlandse clubs vandaan.
pi_71237100
Daar hoef je geen afspraken over te maken. Als er een buitenlandse club interesse heeft, zijn Ajax en PSV meestal toch kansloos.
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:48:58 #24
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71237116
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:44 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Dat is niet hetzelfde.
Tuurlijk wel. De speler mag best weg, maar niet binnen eigen land. Ongeveer hetzelfde zouden de subtoppers nu gedaan hebben toch?
Althans, op een ander niveau. Tuurlijk mag een Elia, Berg of Pranjic weg, maar alleen naar het buitenland. Want de clubs die ze kunnen betalen (PSV/Ajax) willen we niet verder versterken.
pi_71237137
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:48 schreef Prosac het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. De speler mag best weg, maar niet binnen eigen land. Ongeveer hetzelfde zouden de subtoppers nu gedaan hebben toch?
Althans, op een ander niveau. Tuurlijk mag een Elia, Berg of Pranjic weg, maar alleen naar het buitenland. Want de clubs die ze kunnen betalen (PSV/Ajax) willen we niet verder versterken.
Dat is wel iets anders dan met meerdere clubs uit een land afspraken maken hé. Dat is kartelvorming.
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:50:17 #26
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_71237145
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:42 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ja? Wie is daar ooit voor vervolgd?
WOS'ser for life.
pi_71237161
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:43 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Waar staat er iets over prijsafspraken?
Niet indirect maar het is zou wel kunnen als je afgelopen transfers gaat bekijken enzo.
pi_71237167
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:46 schreef KirkLazarus het volgende:

[..]

De flutaankopen van Ajax komen anders voornamelijk bij buitenlandse clubs vandaan.
Silva, Sulley, Wielaert, Sikora, Kennedy, Lindgren, Verhoeven, Leonardo,Perez, Delorge, Lindenbergh

Met zo'n aankopen help je Ajax alleen maar verder de afgrond in

[ Bericht 1% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 23-07-2009 00:58:04 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71237171
Ajax, PSV en Feyenoord hadden in het verleden toch ook afspraken met elkaar?
Daar had ik geloof ik eens iets van gelezen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71237182
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:50 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Ja? Wie is daar ooit voor vervolgd?
quote:
Op 11 februari 2005 kwam de bouwwereld met de regering een schadevergoeding overeen van 70 miljoen euro.
Blijkbaar de bedrijven.
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:53:10 #31
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71237200
Het gaat om het niet mee werken aan een vertrek binnen eigen land.

Ach en de kartelvorming geloof ik niet zo in. Munsterman is inmiddels al zo overtuigd van zijn eigen kunnen en club dat hij sowieso al niet meer wilde verkopen aan Ajax na het Wielaert echec. Heerenveen wil best de toppers aan Ajax verkopen, maar alleen tegen gruwelijk hoge bedragen (Sulejmani) en ze hebben allang door dat voor die laatste stap omhoog, je niet je concurrentie sterker moet maken.
En Nijland.. ach, die durft niet meer aan Ajax te verkopen sinds Silva/Suarez.
Maar die gaat nog altijd gewoon overstag bij hoge bedragen, of het nou PSV is of Ajax.
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:53:54 #32
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71237212
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:51 schreef venomsnake het volgende:
Ajax, PSV en Feyenoord hadden in het verleden toch ook afspraken met elkaar?
Daar had ik geloof ik eens iets van gelezen.
Afspraken om niet onderling jeugdspelers te kopen geloof ik, dat sowieso.
pi_71237297
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:53 schreef Prosac het volgende:

Ach en de kartelvorming geloof ik niet zo in. Munsterman is inmiddels al zo overtuigd van zijn eigen kunnen en club dat hij sowieso al niet meer wilde verkopen aan Ajax na het Wielaert echec. Heerenveen wil best de toppers aan Ajax verkopen, maar alleen tegen gruwelijk hoge bedragen (Sulejmani) en ze hebben allang door dat voor die laatste stap omhoog, je niet je concurrentie sterker moet maken.
Maar die gaat nog altijd gewoon overstag bij hoge bedragen, of het nou PSV is of Ajax.
Als je dat met een aantal clubs afspreekt is dat gewoon kartelvorming.

Als je dat onafhankelijk beslist zoals je in je voorbeelden laat zien is het gewoon legaal. Ik geloof daarom ook niet echt in een illegale kartelvorming omdat je je er toch altijd wel uit kan lullen en er geen bewijzen zijn.
pi_71237338
Tijd dat het volgend jaar weer zo eindigt: 1. Ajax 2. Psv 3. Feyenoord.
  donderdag 23 juli 2009 @ 01:05:07 #35
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_71237414
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:37 schreef need2009 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, hier is je diploma steenkolenengels!

Verder lijkt dit me gewoon een of ander sterk verhaal. Echte kartelvorming zou waarschijnlijk al snel aan het licht komen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_71237428
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:53 schreef Prosac het volgende:

Ik geloof daar wel in. Door die afspraken te maken sta je gewoon sterker. Niet dat het me boeit of dat het maar iets verandert.
pi_71237435
quote:

[..]

Leer Engels, met je Twengels.
  donderdag 23 juli 2009 @ 02:18:12 #38
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_71238451
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:50 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Dat is wel iets anders dan met meerdere clubs uit een land afspraken maken hé. Dat is kartelvorming.
Nee dat is het niet.
pi_71239806
Want AZ heeft inderdaad last van het verkopen van de beste spelers aan Ajax en PSV?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_71239836
Ik geloof best dat bij een meeting tussen de directies van deze clubs zoiets eens ter sprake is gekomen. Al dan niet na een paar biertjes.
  donderdag 23 juli 2009 @ 08:24:28 #41
123545 DatMeenJeNiet
pi_71239888
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:17 schreef RayMania het volgende:
Want AZ heeft inderdaad last van het verkopen van de beste spelers aan Ajax en PSV?
Je voorbereiden op een mogelijke situatie is best slim.

En tja verder, AD wijt er een alinea'tje over ergens in een stuk van 10 alinea's over De Zeeuw en wijst er verder niet op vooruit of terug. Ook geen apart nieuwsbericht of iets dergelijks.... dit wordt een beetje opgeblazen imo.
  donderdag 23 juli 2009 @ 08:29:20 #42
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_71239944
quote:

[..]

ALSTUBLIEFT
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 23 juli 2009 @ 08:53:15 #43
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71240283
dom gedrag.

Heeft iemand toevallig een lijstje van alle spelers uit de eredivisie die uit de Ajax jeugd komen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71240330
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:53 schreef Catch22- het volgende:
dom gedrag.

Heeft iemand toevallig een lijstje van alle spelers uit de eredivisie die uit de Ajax jeugd komen?
En wat denk je dan te bewijzen?
  donderdag 23 juli 2009 @ 09:21:06 #45
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71240715
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En wat denk je dan te bewijzen?
Dat ze keihard zielig doen tegen Ajax en PSV omdat ze spelers kopen (wat gewoon marktwerking is en ook bij die clubs gebeurd) terwijl bijna elke club wel 1 speler in de selectie heeft die is opgeleid door Ajax.

De europese subtop gaat toch ook geen front vormen tegen de top?

Groningen presteert zonder de spelers die naar Ajax zijn gegaan net zo goed als met. Alleen wel met 15mln extra op de balans.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71240893
Volgens mij stond het een aantal maand geleden al in die nieuwsbrief van FC Groningen dat Twente, Groningen, AZ en Heerenveen eens in de zoveel tijd bijeen komen.. Ik kan het alleen even niet zo snel vinden..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71241220
Als dit zo is, kan ik mij daar niet druk om maken.
Allereerst zijn de grote clubs in het buitenland met de harde pegels meestal niet zo geïnteresseerd in spelers van subtoppers. Dit is over het algemeen omdat de sfeer van een club bij een subtopper ontzettend anders is dan bij een topclub. De druk om te presteren is daar altijd aanwezig en de concurrentie is een stuk scherper en sommige spelers kunnen daar gewoon niet mee om gaan. Daarom koopt een club als Real, Inter of Valencia liever van Ajax dan van pak hem beet Heerenveen of Twente.

Als we aannemen dat wat hierboven staat geen onzin is, welke opties hebben subtoppers dan? Doorverkopen aan Ajax of PSV, of doorverkopen aan subtoppers in het buitenland. Veel van die subtoppers(bijvoorbeeld HSV) hebben natuurlijk veel meer geld dan de gemiddelde Nederlandse club, maar ook die kunnen niet hele hoge bedragen betalen. Voor supertalenten zoals van der Vaart, Elia en Berg hebben ze best wel aardig wat over, maar een speler als Kennedy of Wielaert zouden ze nooit kopen.
Door Ajax en PSV al buiten te sluiten, gooien ze dus eigenlijk hun eigen ramen in.

Ik snap natuurlijk wel dat ze spelers niet voor een "fooi" weg willen laten gaan en er is zeker niets mis met een goed bedrag voor een speler te willen krijgen, maar een beetje realistisch moeten ze wel zijn. Ajax en PSV hebben niet het geld om elk jaar veel te veel te betalen voor spelers die nog niet bewezen hebben de druk aan te kunnen. Zo vond ik het van Ajax verstandig om niet zo veel voor Elia te willen betalen, juist omdat die in de jeugdopleiding al blijkbaar moeite had om in teams te spelen waarbij hij niet de absolute smaakmaker is.

Zoals ik al zei, ik zie dit niet als probleem. Ajax en PSV moeten op deze manier gewoon teren op hun eigen jeugd, terwijl subtoppers meer de aansluiting kunnen zoeken met de traditionele top door hun eigen spelers langer te houden. Wat jammer is, is dat dit waarschijnlijk niet gebeurt, omdat zoals iemand al zei deze clubs vaak de grote verkopen nodig hebben om de begroting sluitend te maken.
:')
pi_71241313
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:45 schreef DemonDEFO het volgende:
Voor supertalenten zoals van der Vaart, Elia en Berg hebben ze best wel aardig wat over, maar een speler als Kennedy of Wielaert zouden ze nooit kopen.
En dat is ook heel verstandig. Dat soort spelers moeten namelijk lekker bij Twente blijven.
pi_71241494
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:30 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij stond het een aantal maand geleden al in die nieuwsbrief van FC Groningen dat Twente, Groningen, AZ en Heerenveen eens in de zoveel tijd bijeen komen.. Ik kan het alleen even niet zo snel vinden..
In een geheime grot natuurlijk!
pi_71241829
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:55 schreef sjimz het volgende:

[..]

In een geheime grot natuurlijk!
Nee, gewoon op de golfbaan:

donderdag 23 juli 2009 @ 10:39:02 #51
67174 Dos37
Come on Twente
pi_71242588
Heerlijk, hoop dat het nog waar is ook
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:09:04 #52
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71243477
Mooi al die reacties dat de subtoppers niet moeten zeuren, want "dat het zo hoort", ze komen toch ook bij ons shoppen?
Volgens mij konden vroeger bepaalde buitenlandse clubs ook geen spelers van PSV en met name Ajax bekoren, terwijl spelers daar nu ook graag naar toe gaan.
Clubs hebben de mogelijkheid op te schuiven in de rangorde en als ze dat op deze manier denken te kunnen bereiken, hebben ze daar alle recht toe.
Het roepen van "calimero's" maakt het allemaal een stuk leuker.
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:12:08 #53
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71243584
Dat niemand trouwens nog is opgevallen dat Feyenoord niet genoemd wordt als een club waaraan niet meer verkocht mag worden.
Blijkbaar wordt die club niet meer gezien als een mogelijk gevaar in de opmars van de subtopper.
pi_71243750
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:12 schreef Prosac het volgende:
Dat niemand trouwens nog is opgevallen dat Feyenoord niet genoemd wordt als een club waaraan niet meer verkocht mag worden.
Blijkbaar wordt die club niet meer gezien als een mogelijk gevaar in de opmars van de subtopper.
Mij wel
pi_71243924
quote:
Een kale kip kan je niet plukken, maar voor Feyenoord is het nu toch echt "do or die". Ik denk dat dit de laatste keer is dat ze nog op zulke investeerders kunnen rekenen de komende tijd, zeker met de financiele crisis.
:')
pi_71243950
quote:
Je hoeft toch ook geen afspraken te maken over het verkopen van spelers aan een club die blut is?
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:26:00 #57
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71244019
Ze hebben natuurlijk de investeerders nog en misschien dat ze ineens nog geld vinden.
pi_71244206
Verder lijkt me dit hele verhaal grote onzin.

Ten eerste heeft iedere speler zijn prijs, zie bijvoorbeeld Sulejmani vorig jaar. Als alleen Ajax en/of PSV op een speler biedt, zal een subtopper ook echt wel aan die club verkopen, mits er natuurlijk genoeg geboden wordt.
Ten tweede zijn de subtoppers ook concurrenten van elkaar. Het is niet zo dat als De Zeeuw naar Ajax gaat dat alleen maar nadelig is voor Twente en Heerenveen. Ajax wordt er sterker van, maar AZ zwakker en dat is voor die clubs weer gunstig. Sterker nog, de subtoppers moeten meer naar elkaar kijken dan naar Ajax en PSV. Ajax en PSV blijven wel top, en er is daartussen echt geen plaats voor 4 clubs.
Ten derde is het natuurlijk gewoon volkomen logisch dat je je spelers beter aan een buitenlandse club kunt verkopen. Daar hebben die voorzitters echt elkaar niet voor nodig.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:54:52 #59
233746 Runselpink
Op snelheid wazig.
pi_71245112
En terecht deze houding

Zeker na Silva, Suarez etc
Supersoep over tong:
]Op zaterdag 7 augustus 2010 20:17 schreef Supersoep het volgende:
47 jaar en daar zit je dan. Dag in dag uit van die kutgrapjes verzinnen op een forum.
pi_71245209
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:39 schreef Dos37 het volgende:
Heerlijk, hoop dat het nog waar is ook
Het is ook waar dat jij niet zo lang geleden nog fanatiek Ajax supporter was toch?
pi_71245641
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:54 schreef Runselpink het volgende:
En terecht deze houding

Zeker na Silva, Suarez etc
De houding kan ik me wel voorstellen, maar om er dan afspraken over te gaan maken is wel heel erg triest.

Kan me dat eigenlijk ook niet voorstellen, want dan kan Heerenveen fluiten naar toekomstige Huntelaartjes en Beerentjes. FC Twente hoeft dan niet meer te rekenen op spelers als Bakkal, Aisatti en Perez. Die clubs (en dan vooral Twente dat nog altijd een aardige post vreemd vermogen open heeft staan) snijden zich op deze manier alleen maar in de vingers, zeker als het daar wat minder gaat.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:17:36 #62
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_71245984
Hoop dat dit seizoen Ajax en Psv weer een keer 1 en 2 worden. Krijgen we tenminste weer een beetje een normale competitie.
#FreeHat
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:20:08 #63
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71246076
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:08 schreef Blawh het volgende:

[..]

De houding kan ik me wel voorstellen, maar om er dan afspraken over te gaan maken is wel heel erg triest.

Kan me dat eigenlijk ook niet voorstellen, want dan kan Heerenveen fluiten naar toekomstige Huntelaartjes en Beerentjes. FC Twente hoeft dan niet meer te rekenen op spelers als Bakkal, Aisatti en Perez. Die clubs (en dan vooral Twente dat nog altijd een aardige post vreemd vermogen open heeft staan) snijden zich op deze manier alleen maar in de vingers, zeker als het daar wat minder gaat.
Ik snap je redenatie. Maar het verschil tussen de spelers die van de subtoppers naar PSV/Ajax gaan en de weg andersom is dat de spelers die naar Heerenveen en Twente gingen/gaan vaak overbodig zijn/waren. Beerens wou niet bijtekenen en stapte transfervrij over, kon PSV niks aan doen. Huntelaar was overbodig en ging voor vrijwel niks naar Heerenveen. Perez, overbodig en mocht naar Twente.
Alleen bij verhuur zouden ze moeilijker kunnen doen, zoals bij Bakkal en Aisatti.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:20:54 #64
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71246101
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:17 schreef DuvelDuvel het volgende:
Hoop dat dit seizoen Ajax en Psv weer een keer 1 en 2 worden. Krijgen we tenminste weer een beetje een normale competitie.
Doe maar weer een nieuwe kampioen, zoals Twente of Heerenveen. Wordt de competitie nog weer interessanter van.
pi_71246164
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef Prosac het volgende:

[..]

Doe maar weer een nieuwe kampioen, zoals Twente of Heerenveen. Wordt de competitie nog weer interessanter van.
Ajax is ook bijna een nieuwe kampioen, zo lang is het geleden.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:23:22 #66
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71246182
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:22 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ajax is ook bijna een nieuwe kampioen, zo lang is het geleden.
En vervolgens jarenlang moeten aanhoren zeker dat zij de enige joden zijn met 3 sterren op de borst.
pi_71246199
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef Prosac het volgende:

[..]

En vervolgens jarenlang moeten aanhoren zeker dat zij de enige joden zijn met 3 sterren op de borst.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:25:31 #68
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_71246247
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:23 schreef Prosac het volgende:

[..]

30 keer kampioen
#FreeHat
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:26:10 #69
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_71246276
quote:

[..]

Je Engels is al op hoog niveau in elk geval .
><(({°>
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:28:33 #70
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_71246366
ONZE JEUGDSPELERS MOGEN VOORTAAN ALLEEN MAAR NAAR HET BUITENLAND!!!!!!11111111111111111111111111111
><(({°>
pi_71246404
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef Prosac het volgende:
Ik snap je redenatie. Maar het verschil tussen de spelers die van de subtoppers naar PSV/Ajax gaan en de weg andersom is dat de spelers die naar Heerenveen en Twente gingen/gaan vaak overbodig zijn/waren.
Maar het zijn vaak wel spelers die de subtoppers sterker maken. Als de subtoppers zich zo star gaan opstellen, waarom zou dat anders om dan niet gebeuren?
quote:
Beerens wou niet bijtekenen en stapte transfervrij over, kon PSV niks aan doen. Huntelaar was overbodig en ging voor vrijwel niks naar Heerenveen. Perez, overbodig en mocht naar Twente.
Alleen bij verhuur zouden ze moeilijker kunnen doen, zoals bij Bakkal en Aisatti.
Beerens had nog een 1-jarig contract, maar wilde inderdaad niet bijtekenen. Maar NEC had destijds ook interesse, misschien kan PSV dan in de toekomst beter met een ton minder genoegen nemen dan een directe concurrent te versterken.
quote:
Het contract van de jeugdinternational bij PSV liep nog een seizoen door. De Eindhovense club wilde de vleugelspits opnieuw verhuren, maar Beerens zelf drong nadrukkelijk aan op een transfer. Zijn contract liep nog tot 2008 door, waardoor Heerenveen een afkoopsom aan de landskampioen moet betalen.
Perez idem dito, hij was wel overbodig, maar wel een versterking voor FC Twente dat nog een speler zocht voor die positie. Als Ajax wil kan men net zo goed wachten op een andere club en misschien ietsje minder incasseren, dan laten ze directe concurrent Twente maar lekker verder ploeteren in de zoektocht naar hun '10'.

PSV betaalde 1 miljoen + Huntelaar voor Sibon, dat was inderdaad een deal die destijds te begrijpen omdat zo beide clubs een spits inwisselden. Dat het voor Heerenveen goed uitpakte is natuurlijk wel lullig voor PSV. In het vervolg kan PSV wellicht beter een afvaller naar Roda JC laten gaan, dat is namelijk geen concurrent en ik begreep dat die de deal al zo goed als rond hadden destijds tot Heerenveen aanklopte.

De bedragen voor de spelers zijn niet dusdanig dat de topclubs het niet kunnen weigeren, volgende keer kan men dus ook best met een fractie minder genoegen nemen of wachten op andere clubs. Waarom zouden de topclubs zich niet zo star op gaan stellen als het andersom wel gebeurt?
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:29:47 #72
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_71246410
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:23 schreef DemonDEFO het volgende:

[..]

Een kale kip kan je niet plukken, maar voor Feyenoord is het nu toch echt "do or die". Ik denk dat dit de laatste keer is dat ze nog op zulke investeerders kunnen rekenen de komende tijd, zeker met de financiele crisis.
Ach ja, ze kaapte Cisse ook voor de neus van Twente weg.. Geeft maar weer aan dat zelfs F'noord nog steeds meer aanzien geniet dan Twente.
-
pi_71246965
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ach ja, ze kaapte Cisse ook voor de neus van Twente weg.. Geeft maar weer aan dat zelfs F'noord nog steeds meer aanzien geniet dan Twente.
Nee, ze betalen nog steeds waanzinnige salarissen in Rotterdam.
pi_71247016
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:28 schreef BigKahuna het volgende:
ONZE JEUGDSPELERS MOGEN VOORTAAN ALLEEN MAAR NAAR HET BUITENLAND!!!!!!11111111111111111111111111111
Onze jeugdspelers mogen voortaan wel naar ajax, minimaal 10 miljoen!!!!!!!!
pi_71247233
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nog wel ja.
Achteraf blij van, schat Ruiz namelijk hoger in. We zullen het zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')