abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71313324
Oké maar dat is jouw mening. En zo heeft iedereen een mening. Maar waar zijn die statistieken, dat iedereen naar Ajax wil?

En denk je niet dat dat aan het veranderen is? In het buitenland vallen clubs als Heerenveens, Twente en AZ steeds meer op. Zaakwaarnemers weten dat ook. Het prestatieniveau van Ajax is geschiedenis, en hoe verder de tijd, des te meer dat vergeten wordt.

Het gaat er toch om dat nu het moment is dat dingen veranderen. En om die verandering te helpen zijn er afspraken gemaakt om geen spelers meer aan de top3 te verkopen. Ik beweer ook niet dat het gedaan en vergeten is met Ajax, maar de tijd dat Ajax als een ivorentoren boven de rest van NL uitstak ligt achter ons.
Als Ajax niet snel verbetert wordt de positie van Ajax alleen maar slechter. Het gaat erom dat de subtop sneller groeit dan de top, en dat het gat elk jaar kleiner wordt. In budget, maar ook qua prestaties. En om de voedselketen op de kop te gooien zijn die afspraken gemaakt. En dat is logisch in een tijd waarin het mogelijk is voor de subtop om de aanval op de traditionele top3 te openen.

Je hoort mij niet zeggen dat Ajax vergane glorie is, en de subtop het overneemt. Maar het lijkt wel ontzettend dicht bij elkaar te komen. We gaan komend seizoen kijken hoeveel afstand dat Ajax neemt van Twente en AZ.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:08:31 #227
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71313419
Tegenwoordig zitten er scouts van vele clubs uit Europa (groot en klein) bij de subtop op de tribune. Ik denk dat het steeds vaker gaat voorkomen dat spelers van de subtop rechtstreeks naar het buitenland gaan.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71313523
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:04 schreef dagizmo het volgende:
Oké maar dat is jouw mening. En zo heeft iedereen een mening. Maar waar zijn die statistieken, dat iedereen naar Ajax wil?
Kan het online ff niet zo snel vinden, maar weet zeker dat het in de VI heeft gestaan. Is hier op Fok! vast ook nog wel over gesproken.
quote:
En denk je niet dat dat aan het veranderen is? In het buitenland vallen clubs als Heerenveens, Twente en AZ steeds meer op. Zaakwaarnemers weten dat ook. Het prestatieniveau van Ajax is geschiedenis, en hoe verder de tijd, des te meer dat vergeten wordt.
Ondanks al die jaren van goede scouting levert Heerenveen nog steeds niet aan absolute topclubs in Europa. Alves naar Middlesbrough, Bradley naar Monchengladbach. Als die vanuit Ajax naar het buitenland waren gegaan, waren deze clubs niet eens opties geweest. Als Dembele of El Hamdaoui bij Ajax had gespeeld, waren ze nu echt niet meer actief in de eredivisie. Ga zo maar door.
quote:
Het gaat er toch om dat nu het moment is dat dingen veranderen. En om die verandering te helpen zijn er afspraken gemaakt om geen spelers meer aan de top3 te verkopen. Ik beweer ook niet dat het gedaan en vergeten is met Ajax, maar de tijd dat Ajax als een ivorentoren boven de rest van NL uitstak ligt achter ons.

Als Ajax niet snel verbetert wordt de positie van Ajax alleen maar slechter. Het gaat erom dat de subtop sneller groeit dan de top, en dat het gat elk jaar kleiner wordt. In budget, maar ook qua prestaties. En om de voedselketen op de kop te gooien zijn die afspraken gemaakt. En dat is logisch in een tijd waarin het mogelijk is voor de subtop om de aanval op de traditionele top3 te openen.
Wat je zegt, zelfs in jaren van crisis - waarin nog steeds wordt meegestreden om de titel, al was dat vorig jaar minder - staat Ajax nog steeds boven andere clubs. Zodra het bij Ajax weer gaat zoals het hoort, wordt die afstand weer groter. PSV heeft ook een minder seizoen gehad, dat betekent heus niet meteen dat AZ en Twente er direct voorbij zijn en Groningen en Heerenveen op gelijke hoogte staan. Ik moet nog zien of de subtop er echt in slaagt een succesvolle aanval te plaatsen.

Misschien is die crisis zelfs wel aan al die vertrekkende spelers altijd maar wel te wijten.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:18:44 #229
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71313653
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:13 schreef kevin6188 het volgende:

Zodra het bij Ajax weer gaat zoals het hoort, wordt die afstand weer groter.
En hoe hoort het dan te gaan bij Ajax volgens jou?

Feit is gewoon dat Ajax al jaren geen kampioen meer geworden is en het niveauverschil met clubs als AZen Twente aanzienlijk verkleind is. Dat jij vindt dat het zo niet hoort is iets anders.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_71313704
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En hoe hoort het dan te gaan bij Ajax volgens jou?

Feit is gewoon dat Ajax al jaren geen kampioen meer geworden is en het niveauverschil met clubs als AZen Twente aanzienlijk verkleind is. Dat jij vindt dat het zo niet hoort is iets anders.
Feit is ook dat Ajax in crisis verkeert en AZ en Twente momenteel misschien wel op de toppen van hun kunnen presteren / hebben gepresteerd. Nogal logisch dat het verschil dan kleiner is. Zoals ik hier vaker heb gezegd, laat de 'subtoppers' dit maar eens een paar jaar volhouden.

En hoe het hoort bij Ajax? Een puntje of tien extra dan in de seizoenen onder Ten Cate / Koster is echt niet onmogelijk als je ziet hoe slecht er tegen kleine clubs is en wordt gepresteerd.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_71313738
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:13 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Kan het online ff niet zo snel vinden, maar weet zeker dat het in de VI heeft gestaan. Is hier op Fok! vast ook nog wel over gesproken.
[..]

Ondanks al die jaren van goede scouting levert Heerenveen nog steeds niet aan absolute topclubs in Europa. Alves naar Middlesbrough, Bradley naar Monchengladbach. Als die vanuit Ajax naar het buitenland waren gegaan, waren deze clubs niet eens opties geweest. Als Dembele of El Hamdaoui bij Ajax had gespeeld, waren ze nu echt niet meer actief in de eredivisie. Ga zo maar door.
[..]

Wat je zegt, zelfs in jaren van crisis - waarin nog steeds wordt meegestreden om de titel, al was dat vorig jaar minder - staat Ajax nog steeds boven andere clubs. Zodra het bij Ajax weer gaat zoals het hoort, wordt die afstand weer groter. PSV heeft ook een minder seizoen gehad, dat betekent heus niet meteen dat AZ en Twente er direct voorbij zijn en Groningen en Heerenveen op gelijke hoogte staan. Ik moet nog zien of de subtop er echt in slaagt een succesvolle aanval te plaatsen.

Misschien is die crisis zelfs wel aan al die vertrekkende spelers altijd maar wel te wijten.
Ga zo maar door? Pranjic die net vertrokken is naar Bayern, Berg en Elia naar HSV, Arnautovi naar Inter. Een Brian Ruiz komt naar Twente of Heerenveen ipv Ajax. Het lukt Ajax NOG wel om op basis van de naam een willekeurige zui-afrikaan naar NL te krijgen, maar de talenten met zaakwaarnemers kijken nu ook gerichter naar de subtop.

En wat doet superster Suarez nog bij jullie? Net alsof de buitenlandse topclubs het Ajax niveau nog vertrouwen. Kijk eens wie Real allemaal in de uitverkoop flikkeren.
Het is een gegeven dat buitenlandse scouts steeds vaker bij de subtop op de tribune zit. En Ajax levert dezelfde kwaliteit op als de subtop. Jij wijst wederom naar 2 seizoenen terug. Ik heb t over de toekomst, en ik denk dat de toekomst verandert voor Ajax. Je leeft net als de club nog in t verleden, en daar hoopt Ajax over 5 jaar nog op te teren. En met mij vele anderen denken dat dat niet meer gaat lukken. Daarom deze afspraken.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:24:25 #232
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71313770
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:21 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Feit is ook dat Ajax in crisis verkeert en AZ en Twente momenteel misschien wel op de toppen van hun kunnen presteren / hebben gepresteerd. Nogal logisch dat het verschil dan kleiner is. Zoals ik hier vaker heb gezegd, laat de 'subtoppers' dit maar eens een paar jaar volhouden.
Volgens mij houden ze het al een paar jaar vol. Althans niet het kampioen worden, maar wel het serieus bovenin meespelen.

Verder vraag ik me af of Ajax echt in crisis verkeert, of dat dit zolangzamerhand het niveau van de club geworden is. Het afgelopen seizoen was immers bepaald geen incident. Misschien moet Ajax accepteren dat de aansluiting bij de Europese top voorlopig verloren is en de afstand tot andere Nederlandse clubs kleiner geworden is, waardoor het zomaar kan gebeuren dat je een paar jaar geen kampioen wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Plato1980 op 25-07-2009 14:32:03 ]
pi_71313846
quote:

[..]

En hoe het hoort bij Ajax? Een puntje of tien extra dan in de seizoenen onder Ten Cate / Koster is echt niet onmogelijk als je ziet hoe slecht er tegen kleine clubs is en wordt gepresteerd.
En ook de subtop liet puntjes liggen tegen de kleintjes. Wat denk je dan. Als Ajax ineens weer top presteert, dat de subtop dat niet meer doet? Het verschil wordt echt alleen maar kleiner: zie de afgelopen 4 jaar. De aanval lijkt me duidelijk geopend. WIe spelen vanavond om de JC-schaal?
De budgetten van de subtop zijn ook dit jaar weer (fors)gestegen, en van wie niet? Denk je nou echt dat de gouden jaren terugkomen bij Ajax? Daarvoor is het allang te laat. Het gat met de buitenlandse subtop is al te groot, en in de eredivisie zijn een aantal subtoppers stevig aan de weg aan het timmeren. Die hebben de kans gekregen, omdat de top3 al 10 jaar stilstaat. Terwijl de subtop de laatste 10 jaren booming zijn.

Als Heerenveen de punten straks ook pakt tegen de kleintjes......
pi_71313935
quote:

[..]

Feit is ook dat Ajax in crisis verkeert
cri·sis de; v -sen, crises 1 gevaarlijke toestand 2 (econ) periode van slapte en werkloosheid

Lijkt mij dat er niet meer sprake is van crisis, maar structureel afgezakt hoor. Jullie doen al jaren niet meer mee in het buitenland. En de laatste 7 jaren ook niet in NL om het kampioenschap. Je kunt het een crisis vinden, en Ajax beter toewensen, maar de wens om Ajax weer zo machtig te zien, maakt het nog geen waarheid.
pi_71313996
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:22 schreef dagizmo het volgende:

[..]

Ga zo maar door? Pranjic die net vertrokken is naar Bayern, Berg en Elia naar HSV, Arnautovi naar Inter. Een Brian Ruiz komt naar Twente of Heerenveen ipv Ajax. Het lukt Ajax NOG wel om op basis van de naam een willekeurige zui-afrikaan naar NL te krijgen, maar de talenten met zaakwaarnemers kijken nu ook gerichter naar de subtop.

En wat doet superster Suarez nog bij jullie? Net alsof de buitenlandse topclubs het Ajax niveau nog vertrouwen. Kijk eens wie Real allemaal in de uitverkoop flikkeren.
Het is een gegeven dat buitenlandse scouts steeds vaker bij de subtop op de tribune zit. En Ajax levert dezelfde kwaliteit op als de subtop. Jij wijst wederom naar 2 seizoenen terug. Ik heb t over de toekomst, en ik denk dat de toekomst verandert voor Ajax. Je leeft net als de club nog in t verleden, en daar hoopt Ajax over 5 jaar nog op te teren. En met mij vele anderen denken dat dat niet meer gaat lukken. Daarom deze afspraken.
Sneijder heeft ook echt geen enkele rol gespeeld bij het behalen van de landstitel in zijn eerste seizoen bij Real. En waar heeft Ajax zich in de strijd om Ruiz gemengd, heb je daar bewijzen van? En wat Real nu aan het doen is, gebeurt bij geen enkele andere club. Onzin om te stellen dat de Ajacieden die daar naartoe zijn gegaan per definitie niet goed genoeg zijn. En als die scouts er steeds vaker op de tribune zitten zonder te kopen, wat is dat dan waard?
pi_71314126
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:33 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Sneijder heeft ook echt geen enkele rol gespeeld bij het behalen van de landstitel in zijn eerste seizoen bij Real. En waar heeft Ajax zich in de strijd om Ruiz gemengd, heb je daar bewijzen van? En wat Real nu aan het doen is, gebeurt bij geen enkele andere club. Onzin om te stellen dat de Ajacieden die daar naartoe zijn gegaan per definitie niet goed genoeg zijn. En als die scouts er steeds vaker op de tribune zitten zonder te kopen, wat is dat dan waard?
Zoals ik zei: het begin is er een aantal jaren al. De reden waarom dat ze er zitten moet al genoeg zeggen. En zonder te kopen? Heb je het rijtje net niet gezien: alles gaat inmiddels veelal rechtstreeks naar het buitenland.

Je ziet mij toch nergens beweren dat Ajax verleden tijd is. Ik zeg alleen dat die afsprakne zijn gemaakt, met het oog op de toekomst. Want als er een tijd is om de top3 te wijzigen, dan is dat nu.
pi_71314149
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:31 schreef dagizmo het volgende:

[..]

cri·sis de; v -sen, crises 1 gevaarlijke toestand 2 (econ) periode van slapte en werkloosheid

Lijkt mij dat er niet meer sprake is van crisis, maar structureel afgezakt hoor. Jullie doen al jaren niet meer mee in het buitenland. En de laatste 7 jaren ook niet in NL om het kampioenschap. Je kunt het een crisis vinden, en Ajax beter toewensen, maar de wens om Ajax weer zo machtig te zien, maakt het nog geen waarheid.
Doen niet meer mee om de titel? Ajax is in crisis dichter in de buurt geweest van de titel dan FC Twente, Groningen en Heerenveen, dus volgens zeggen zeker weten het gat hebben gedicht.

Het scheelde een keer een doelpunt, drie punten. Alleen het jaar onder Blind was echt dramatisch, en vorig jaar was het gat wat groter.
pi_71314170
Laat maar schatje.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:40:37 #239
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71314190
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:39 schreef kevin6188 het volgende:
Ajax is in crisis
Hoezo is Ajax in crisis?
pi_71314199
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:40 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hoezo is Ajax in crisis?
Omdat er de afgelopen seizoenen onder kunnen wordt gepresteerd.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 14:43:43 #241
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71314288
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:41 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Omdat er de afgelopen seizoenen onder kunnen wordt gepresteerd.
De prestaties zijn de afgelopen jaren duidelijk minder geworden, maar het duurt al zolang dat je inmiddels kunt betwijfelen of het een crisis is. Een crisis is niet iets wat jaren aanhoudt, op een gegeven moment wordt dat de 'normale' structurele situatie en ik denk dat dat punt inmiddels bereikt is.
pi_71314312
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:22 schreef dagizmo het volgende:

[..]

In wezen zeer goeie voetballer, zwaar irritant natuurlijk, maar goed. Maar oh wee als ie weg is, en dan?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 15:02:12 #243
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_71314830
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:43 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De prestaties zijn de afgelopen jaren duidelijk minder geworden, maar het duurt al zolang dat je inmiddels kunt betwijfelen of het een crisis is. Een crisis is niet iets wat jaren aanhoudt, op een gegeven moment wordt dat de 'normale' structurele situatie en ik denk dat dat punt inmiddels bereikt is.
Ajax heeft 1 keer op een doelpunt na het kampioenschap gemist. Als ze die hadden gewonnen was er niet eens sprake geweest van een crisis. Zo dicht zit het bij elkaar. Ajax speelt gewoon al een aantal jaar niet goed waar de subtop het erg goed doet. Dat kan zomaar weer veranderen.
#FreeHat
pi_71314945
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 14:08 schreef venomsnake het volgende:
Tegenwoordig zitten er scouts van vele clubs uit Europa (groot en klein) bij de subtop op de tribune. Ik denk dat het steeds vaker gaat voorkomen dat spelers van de subtop rechtstreeks naar het buitenland gaan.
Klopt, maar veel spelers weten ook dat je bij een top-3(2?) club eerder en beter in de spotlights komt te staan van de Europese Topclubs. Zie bijvoorbeeld Vermealen: Redelijke/goede verdediger die zomaar door Arsenal word gekocht. Dat was mijns inziens niet gebeurt als ie "maar"(met alle respect) Bij SCH, Twente of FCG had gespeeld.

Er zit nog altijd een verschil tussen het verkopen van je toppers aan HSV of Real Madrid.

Verder kan ik de houding van de subtoppers wel begrijpen, alleen zo is het gewoon. Als Real een speler van ons haalt, halen wij er een van grunn oid, en haalt grunn er weer een van de onderste clubjes of uit het buitenland. Circle of transfers
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  zaterdag 25 juli 2009 @ 17:31:24 #245
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71319336
Dagizmo heeft wel een interessant punt aangesneden met oa AGOVV. Ajacieden schermen met de buitenlandse vissen die bij hen komen shoppen en dat daarom de subtop net onder Ajax en PSV niet moet zeuren.
Maar het gaat hier om het versterken van de clubs in eigen land boven je, waar je dolgraag bij in de buurt wilt komen/blijven. Dat gaat moeilijker als je steeds je eigen toppers aan die twee clubs verkoopt.
Een PSV verkoopt ook niet Afellay of Marcellis aan Ajax en Ajax gaat echt niet Emanuelson of van der Wiel verkopen aan PSV. Omdat ze daarmee een concurrent zouden versterken.
De subtoppers willen in diezelfde positie komen.
pi_71319551
Ajax zou maar wat graag Urby aan PSV verkopen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71319580
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:02 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ajax heeft 1 keer op een doelpunt na het kampioenschap gemist. Als ze die hadden gewonnen was er niet eens sprake geweest van een crisis. Zo dicht zit het bij elkaar. Ajax speelt gewoon al een aantal jaar niet goed waar de subtop het erg goed doet. Dat kan zomaar weer veranderen.
2 keer
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71319633
- niet nodig om dat zo te zeggen -

[ Bericht 97% gewijzigd door Prosac op 25-07-2009 18:00:50 ]
pi_71320753
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 17:31 schreef Prosac het volgende:
Dagizmo heeft wel een interessant punt aangesneden met oa AGOVV. Ajacieden schermen met de buitenlandse vissen die bij hen komen shoppen en dat daarom de subtop net onder Ajax en PSV niet moet zeuren.
Maar het gaat hier om het versterken van de clubs in eigen land boven je, waar je dolgraag bij in de buurt wilt komen/blijven. Dat gaat moeilijker als je steeds je eigen toppers aan die twee clubs verkoopt.
Een PSV verkoopt ook niet Afellay of Marcellis aan Ajax en Ajax gaat echt niet Emanuelson of van der Wiel verkopen aan PSV. Omdat ze daarmee een concurrent zouden versterken.
De subtoppers willen in diezelfde positie komen.
Perez, Aissati?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:28:16 #250
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71320782
Beide spelers waarvan het de clubs niet zoveel boeide. Perez was bij Ajax overbodig en een half jaar later bij PSV niet echt nodig. Aissati was bij PSV ook niet nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')