nog daargelaten; heb je weleens in OUD gekeken? er zijn daar heus wel een paar normale mensen, maar die worden ondergesneeuwd door the other bitchesquote:Op donderdag 23 juli 2009 18:46 schreef Mortaxx het volgende:
Er is al een SC hier, de Beursvloer. En dat over kinderen kan toch in OUD? (no offense)
tsjek. die krengen ja.quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:56 schreef Mortaxx het volgende:
1 keertje. Was een topic over een kind en iedereen was van![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Toen ik wat opbouwende kritiek gaf werd iedereen boos en verwijderde een mod mijn post.
ook lekker. je hebt daar dan toch zeker wel internet he?quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
Daarover gesproken, ik ga morgenavond voor 2 weken naar Zuid-Frankrijk!
Ik ga in ieder geval niet voor half augustus op vakantie, dus dat gaat geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 08:21 schreef simmu het volgende:
zeg, wanneer gaat bolkestijn dan met vakantie? straks zijn we modloos.....
In Nederland ja!quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:46 schreef Basp1 het volgende:
Gefeliciteerd dan met alles.
Heerlijk weekend.
Vakantie nog lang niet, die moet ik nog plannen dat wordt pas ergens in october waarschijnlijk indonesie. Wat nu credit crisis, geld moet rollen.
Ik boek het bij een nederlandse touroperator, en misschien gebruiken de vliegtuigen wel shell kerosinequote:
Men, ik heb sowieso de afgelopen 3 week ( tour de francequote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:05 schreef simmu het volgende:
wil je wel geloven dan dat wij hier vanochtend met zn allen tot kwart voor 9 lagen te ronken? selene is overdag lastig met slapen, een enkele keer tussen 7 en 8 uur 's avonds nog gezeur, maar daarna vrijwel nooit. als die 's avonds klooit is er echt iets aan de hand hoor. hier is het overdag allemaal volledig babygericht. ik kan hooguit wat inetten (compu staat naast de box) en een klein klusje in huis tussendoor.
wel leuk dat het zo gezellig was
Wil ik dat ?... Links naast mij staat een licht zoemende rakker met mijn back bone naar het internet.quote:Op maandag 27 juli 2009 18:04 schreef simmu het volgende:
kan je niet in pijnacker in een pension gaan zitten dan?
6 weken in een b2b salon en ik ben verkocht.,quote:Op maandag 27 juli 2009 20:45 schreef simmu het volgende:
6 weken in een pensionnetje en een leuk laptopje erbij dan?
Zijn b2b salons vergelijkbaar met chinese massagsalonsquote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
6 weken in een b2b salon en ik ben verkocht.,
Maar dan zonder de spelden.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn b2b salons vergelijkbaar met chinese massagsalons
Griekenland. Klein eilandje en een apartementje in een vissersdorpje van niks. Heerlijk weer gehad en eigenlijk voornamelijk ontspannen. Was nieuw voor mij, maar beviel eigenlijk goed.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ben terug van Castellane, Zuid-Frankrijk. Jij? Goed weer gehad, steeds 30-35 graden gehad met een lekker windje.
En dan als de beurs gesloten is, kun je de schermen omtoveren tot de perfecte racesimulator.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Of je moet het zo gek maken om 1 kamer volledig in te richten als 'beleggins hok' met 9 schermen en elke ochtend een dame die je verse koffie brent + alle financiele dagbladen, maar daarvoor wissel ik nog te vaak van woonplaats
zie mijn linkje in BB&B, je kan altijd trouwenquote:Op zondag 9 augustus 2009 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Nog een maand wachten voordat ik weer mijn tools kan gebruiken en weer achter de BB kan. Volgende keer neem ik dat ding gewoon mee onder de arm incluis kabelsHet beats thuis zitten met een laptop en wat abbo's en kleinschalige tools. Of je moet het zo gek maken om 1 kamer volledig in te richten als 'beleggins hok' met 9 schermen en elke ochtend een dame die je verse koffie brent + alle financiele dagbladen, maar daarvoor wissel ik nog te vaak van woonplaats
oh, de juiste mensen mogen best geintjes uithalen hoorquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:04 schreef Zero2Nine het volgende:
BedanktJe had het wel vaker over de slechte sfeer in OUD maar ik heb daar verder niets te zoeken dus lees daar nooit. Heb ook het idee dat ze daar ook niet echt in zijn voor geintjes.
heehee! wel per pm dan hequote:Op maandag 10 augustus 2009 13:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zit niet zo te zaniken, simmu.
zoeken in het fototopic dan hequote:Op maandag 10 augustus 2009 15:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Daar ga ik niet aan beginnen zonder je gezien te hebben.
Nee, energie drank en frisdrank drink ik eigenlijk helemaal niet. Ook geen koffie overigens. Misschien in mn hele leven 3 of 4 glazen koffie gehadquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ga sporten, dat werkt voor mij ontspannend, hoewel ik meestal de rustigheid zelf ben.En drink je energiedrank? De hoeveelheden die sommige mensen naar binnen werken moeten ronduit ongezond zijn.
Hmmmz, dat is niet anders dan bij mij. Ik drink geen koffie, energiedrank kan ik al helemaal niet hebben (als ik mij ergens slecht door kan concentreren is het dat wel), alleen cola en cassis drink ik wel behoorlijk veel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Nee, energie drank en frisdrank drink ik eigenlijk helemaal niet. Ook geen koffie overigens. Misschien in mn hele leven 3 of 4 glazen koffie gehad. Heb vroeger wel veel frisdrank gedronken.
Ik ben ook niet lid van een sportvereniging, heb vroeger wel op hoog niveau geschaatst maar daar ben ik ook mee gestopt. Ik heb gewoon een racefiets gekocht en daar ben ik stukje mee gaan fietsen, soms alleen, soms gaat er iemand mee. Ik vind dat altijd wel ontspannend werken moet ik zeggen, vooral als je door mooie natuur ofzo rijdt.quote:Lid zijn van een sportvereniging ben ik niet. Ik sport niet heel veel, heb 2 skateboards thuis staan en heb een paar jaar op atletiek gezeten.
Heeft de dokter ook echt deze klachten geconstateerd? (Niet dat ik denk dat je niet merkt dat je hartkloppingen etc hebt, maar er zijn meerdere soorten hartkloppingen met verschillende oorzaken) Ik heb wel een begrepen dat in Londen de lucht echt heel erg ongezond is, waar het in Rotterdam meestal lekker door tocht (ondanks de haven) kan de smog in Londen echt gaan overheersen misschien dat zij daar een verband mee kunnen leggen, het kan een mogelijke oorzaak zijn.quote:Overigens vind ik zelf dat ik ook vaak de rustigheid zelf ben, lichaam denkt daar anders over
Ik dronk veel cola. Veel te veel. Maar daar ben nu al voor een behoorlijke poos af. Overigens kon ik me altijd wel goed concetreren door frisdrank en energie drank, maar dat is nu dus ook wel anders.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hmmmz, dat is niet anders dan bij mij. Ik drink geen koffie, energiedrank kan ik al helemaal niet hebben (als ik mij ergens slecht door kan concentreren is het dat wel), alleen cola en cassis drink ik wel behoorlijk veel.
[..]
Echt fietsen lijkt me niks in het buitenland waar ik verblijf, al zullen andere Londenaars daar misschien anders over denken. Thuis in Nederland kan het natuurlijk wel, maar ja, daar ben ik alleen in de vakanties. Toch kijken of ik het hardlopen weer kan opkrikken.quote:Ik ben ook niet lid van een sportvereniging, heb vroeger wel op hoog niveau geschaatst maar daar ben ik ook mee gestopt. Ik heb gewoon een racefiets gekocht en daar ben ik stukje mee gaan fietsen, soms alleen, soms gaat er iemand mee. Ik vind dat altijd wel ontspannend werken moet ik zeggen, vooral als je door mooie natuur ofzo rijdt.
Dokter heeft eerst Metoprololtartraat voorgeschreven. Klachten bleven enigsinds aanhouden, hartfilmpje gemaakt. En dokter zei, stress.quote:Heeft de dokter ook echt deze klachten geconstateerd? (Niet dat ik denk dat je niet merkt dat je hartkloppingen etc hebt, maar er zijn meerdere soorten hartkloppingen met verschillende oorzaken) Ik heb wel een begrepen dat in Londen de lucht echt heel erg ongezond is, waar het in Rotterdam meestal lekker door tocht (ondanks de haven) kan de smog in Londen echt gaan overheersen misschien dat zij daar een verband mee kunnen leggen, het kan een mogelijke oorzaak zijn.
Gaat seleen ook in de financiele wereld werken straks?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:10 schreef simmu het volgende:
tijd voor een seleentje-update: ze staat helemaal zelf![]()
en ze is heel blij met heur eigen zitstoeltje die ze gehad heeft vandaag (kan best hard omvallen aangezien ze weigert erin te gaan zitten en er steeds opklimt)
les van de oude vrouw vandaag: wees geen deel van de eenheidsworst!
sitting_elfling, hoe is het met je? al besloten tot een plan van aanpak? ik weet wel leuke boeken hoor
Saai, wat nou saai. Als je zo nodig weet dat de sucker rally vast houdt, nou, long zitten dus, menigeen weet dat de fundamentals nog geen fuck veranderd zijnquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:17 schreef simmu het volgende:
pffff, de suckerrally houdt het eindeloos vol terwijl er aan de fundamenten van het onderliggende probleem echt he-le-maal niks is veranderd. ik vind het allemaal maar saai nu
Het is inderdaad interessant om die parallellen te bekijken, om op die manier eventueel de huidige crisis te voorspellen. In die zin, zou je nog wel een terugslag verwachten, en als je dan artikelen leest met IMF econoom die verwacht dat de recessie al voorbij is en het herstel is begonnen. Sja ..quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:
Je ziet vaak frappante parallelen in de geschiedenis
Er is bijvoorbeeld veel overeenkomst tussen de jaren '60 en '90 en wat betreft Amerika ook jaren '20. Veel optimisme over de toekomst, vooruitgang, new era, etc. De periode die erop volgt (jaren '30, jaren '70-begin '80, en jaren '00) zijn een periode van onzekerheid en pessimisme. (Afgezien die overeenkomsten waren de jaren '70 natuurlijk wel anders in de zin dat die inflatoir waren en de '30's en '08-'09 deflatoir). Ik geloof absoluut in het bestaan van een 'social mood' die allerlei gebeurtenissen stuurt.
Ik vind de parallelen tussen 1929-1932 en 2007-heden ook frappant. In 1929 klapte er een bubble in aandelen (in 2007 in huizen). Dit triggerde in beide gevallen een bankencrisis doordat er veel teveel schulden waren en de collateral in waarde daalde. Vervolgens start de overheid allerlei economische stimulatie maatregelen. In 1932 werd de laatste beweging omlaag veroorzaakt door de fallout van de overheidsmaatregelen: men twijfelde dat de overheid haar schulden nog wel zou kunnen betalen en men vluchtte uit de dollar en in goud (er was toen nog een goudstandaard, het hedendaagse equivalent zou een vlucht uit treasuries zijn). In 1933 volgde er inderdaad een default van de overheid: de dollar werd gedevalueerd van $20 naar $35 per ounce. En goud in privé bezit werd geconfisceerd! Ik verwacht ook in 'onze' crisis nog een terugslag van de overheidsmaatregelen, maar we zullen wel zien...
Stress is kut inderdaad. Maarja, ik ben nog student en werk nog niet eens fulltime. Dan komt al snel de vraag, hmm .. is deze carrière wel geschikt? Ik moet blijkbaar beter leren er mee om te gaan, en methodes vinden om er minder last van te krijgen. Yoga, sport, andere hobby's, op vakantie gaan ergens etc. Ik wil gezond leven, en dat gaat voor mn werk, maar moet ik dan maar, iets anders doen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:17 schreef SeLang het volgende:
Btw: Stress is kut.
Ik ben zelf ook helemaal niet stressbestendig, althans ik vind het niet aangenaam. Gelukkig heb ik in het werk e.d. nooit veel stress gehad (dat kies je natuurlijk zelf).
Stressvol werk is gewoon niet voor iedereen. Je kunt dat maar het beste accepteren als je gezond wilt leven
Riepen we dit niet al een jaar geleden of zo...... als je in goud wilt stappen zorg er dan ook voor dat het daadwerkelijk en fysiek onder je matras ligt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:
Je ziet vaak frappante parallelen in de geschiedenis
Er is bijvoorbeeld veel overeenkomst tussen de jaren '60 en '90 en wat betreft Amerika ook jaren '20. Veel optimisme over de toekomst, vooruitgang, new era, etc. De periode die erop volgt (jaren '30, jaren '70-begin '80, en jaren '00) zijn een periode van onzekerheid en pessimisme. (Afgezien die overeenkomsten waren de jaren '70 natuurlijk wel anders in de zin dat die inflatoir waren en de '30's en '08-'09 deflatoir). Ik geloof absoluut in het bestaan van een 'social mood' die allerlei gebeurtenissen stuurt.
Ik vind de parallelen tussen 1929-1932 en 2007-heden ook frappant. In 1929 klapte er een bubble in aandelen (in 2007 in huizen). Dit triggerde in beide gevallen een bankencrisis doordat er veel teveel schulden waren en de collateral in waarde daalde. Vervolgens start de overheid allerlei economische stimulatie maatregelen. In 1932 werd de laatste beweging omlaag veroorzaakt door de fallout van de overheidsmaatregelen: men twijfelde dat de overheid haar schulden nog wel zou kunnen betalen en men vluchtte uit de dollar en in goud (er was toen nog een goudstandaard, het hedendaagse equivalent zou een vlucht uit treasuries zijn). In 1933 volgde er inderdaad een default van de overheid: de dollar werd gedevalueerd van $20 naar $35 per ounce. En goud in privé bezit werd geconfisceerd! Ik verwacht ook in 'onze' crisis nog een terugslag van de overheidsmaatregelen, maar we zullen wel zien...
Stress komt meestal doordat je geen controle hebt over een bepaalde situatie. Dus bijvoorbeeld hard werken hoeft in principe geen stress te veroorzaken. Maar als je bijvoorbeeld onder druk wordt gezet om iets af te maken terwijl dat onmogelijk is binnen de gegeven tijd dan geeft dat wel stress (omdat je er geen controle over hebt). Al kan de een daar beter tegen dan de ander.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Stress is kut inderdaad. Maarja, ik ben nog student en werk nog niet eens fulltime. Dan komt al snel de vraag, hmm .. is deze carrière wel geschikt? Ik moet blijkbaar beter leren er mee om te gaan, en methodes vinden om er minder last van te krijgen. Yoga, sport, andere hobby's, op vakantie gaan ergens etc. Ik wil gezond leven, en dat gaat voor mn werk, maar moet ik dan maar, iets anders doen?
Ik kan natuurlijk ook altijd nog de politiek in
Ik denk dat we hier vanuit AEX nog best een goede partij zouden kunnen opstarten.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is inderdaad interessant om die parallellen te bekijken, om op die manier eventueel de huidige crisis te voorspellen. In die zin, zou je nog wel een terugslag verwachten, en als je dan artikelen leest met IMF econoom die verwacht dat de recessie al voorbij is en het herstel is begonnen. Sja ..
Wat betreft die crisis van 1907, is het interessant om te zien dat er op dat moment nog geen centrale bank in Amerika was, en die crisis de laatste druppel was om toch te besluiten om een centrale bank op te stellen. Jammer genoeg om de verkeerde redenen. Iets van men dempt de put als dat dier verdronken is.
[..]
Stress is kut inderdaad. Maarja, ik ben nog student en werk nog niet eens fulltime. Dan komt al snel de vraag, hmm .. is deze carrière wel geschikt? Ik moet blijkbaar beter leren er mee om te gaan, en methodes vinden om er minder last van te krijgen. Yoga, sport, andere hobby's, op vakantie gaan ergens etc. Ik wil gezond leven, en dat gaat voor mn werk, maar moet ik dan maar, iets anders doen?
Ik kan natuurlijk ook altijd nog de politiek in
Kloptquote:Op woensdag 19 augustus 2009 01:20 schreef SeLang het volgende:
[..]
Stress komt meestal doordat je geen controle hebt over een bepaalde situatie. Dus bijvoorbeeld hard werken hoeft in principe geen stress te veroorzaken. Maar als je bijvoorbeeld onder druk wordt gezet om iets af te maken terwijl dat onmogelijk is binnen de gegeven tijd dan geeft dat wel stress (omdat je er geen controle over hebt). Al kan de een daar beter tegen dan de ander.
Beleggen/ speculeren kan ook veel stress veroorzaken omdat je natuurlijk niet in de hand hebt wat de beurs doet. Daarom is risk management (niet te grote posities, beperkte leverage, etc) ook zo belangrijk, niet alleen voor je financiele gezondheid maar ook voor je lichamelijke gezondheid. Het helpt als je weet wat je aan het doen bent. Dit is een van de redenen waarom ikzelf steeds systematischer ben geworden. Als je geen goed plan hebt en je zit met een grote positie die zich tegen je keert en alles wat je kunt doen is urenlang naar een chart staren (die je op 1000 manieren kan interpreteren) in de hoop dat je een antwoord vindt, dat is niet fijn
Ik weet natuurlijk niet waar bij jou in je studie de stress vandaan komt, maar misschien is het mogelijk om die stress veroorzakende factoren weg te nemen. Het zou helpen om voor jezelf te analyseren waar de stress precies vandaan komt. Het zou jammer zijn om te stoppen want je lijkt erg enthousiast over wat je doet. (Maar uiteindelijk moet je natuurlijk altijd voor je gezondheid kiezen.)
Hehe, in AEX hier zitten iig wel een aantal kandidaten om meneer Bos van financien op te volgenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:00 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik denk dat we hier vanuit AEX nog best een goede partij zouden kunnen opstarten.
Ik ben een echte zuiderling dan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, ik ben in die zin best wel een Noorderling. Heb zo'n 3/4 jaar gewoond in Groningen, (delfzijl), nog een 8/9 jaar in 1 of andere klein (nietzoleuk)dorp in het noorden van Friesland en daarna al weer bijna 10 jaar in Drenthe, whehe.
En nee, ik praat geen fries & versta geen fries.
maar maar maar..... working class hero is van john lennon!!!!quote:
8:10 blow in mijn mond... en biertje in de buurt. (mijn werk zit erop).quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:02 schreef simmu het volgende:
en Drugshond, knapt het op van relaxen?
quote:Completing this section is VOLUNTARY and will not affect your application for employment with Goldman Sachs.
At Goldman Sachs, we are committed to our policy of equal opportunity in employment and oppose all forms of unlawful discrimination in any jurisdiction in which we operate. We aim to take every possible step to ensure that individuals are treated equally and fairly and that decisions on recruitment are based solely on objective and job-related criteria.
To enable us to evaluate the effectiveness of our equal opportunity policy (and to comply with record keeping and reporting requirements in some jurisdictions), we ask you to provide information below on your gender and ethnic origin. We understand and respect the fact that equal employment monitoring may be unusual in your jurisdiction.
Viel mij destijds ook altijd op. Toch boeit het volgens mij niet echt, het zal wel voor de statistieken zijn. Uiteindelijk komt je CV in een stapel bij de relevant bankier terecht, die er een selectie uit maakt. Bij die stapel wordt niks vermeldt over etniciteit, dus de HR afdeling zal het wel voor andere doeleinde gebruiken... Ach, Amerikanen...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben me op dit moment aan het inschrijven voor een internship bij een bank en daar stond een optie tussen (die vrijwillig was) om je ethnicity aan te geven. Dat gaf me eigenlijk meer het gevoel dat als je daar aan zou geven dat je een minderheid bent, je meer kans krijgt.
[..]
Zouden ze daar extra geld voor krijgen? Het feit dat ze dus een mengelmoes van mensen bij hun hebben werken om aan te geven dat ze niet discrimineren op huidskleur?
Hey toppie! Dat ziet er wel goed uitquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:01 schreef simmu het volgende:
dit vind ik toch wel de moeite van het vermelden waard: Zwangerschap en geboorte 573 goed kijken!
helemaal naar onder scrollen denk ik.
allebei de guppen hequote:Op maandag 5 oktober 2009 19:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hey toppie! Dat ziet er wel goed uitheb verder niet zoveel met babies maar toch
![]()
Zie overigens dat ik hier postte over mijn stress probleem. Ik probeer dat nu te verminderen door gezonder te eten, meer te slapen, en minder in Londen te zitten en meer in ' boeren drenthe '.
De eerste is goed bevallen dus nog maar eentjetwee?quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:01 schreef simmu het volgende:
dit vind ik toch wel de moeite van het vermelden waard: Zwangerschap en geboorte 573 goed kijken!
helemaal naar onder scrollen denk ik.
Hehe! Nou ik vind Drenthe (die 'stad' in het zuiden van drenthe) heerlijk rustig t.o.v Londen. Ik heb slechts 4 dagen in de week les in Londen, en probeer dat zo goed mogelijk te combineren om in de weekenden zoveel mogelijk thuis te zijn. Voor de rest anti stress oefeningen opzoeken, yoga boekjes lezen .. en mn kat weer opzoeken thuis in Nederland,quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:07 schreef simmu het volgende:
[..]
allebei de guppen he
kom je hier een bakkie pakken. met de rust valt het hier wel mee trouwens hoor, zo met de alcoholische radio-oranje liefhebbende in het bezit van kettingzaag-op-diesel buurman
Het leuke van een forum is dat je eenvoudig conversaties terug kunt vinden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:16 schreef capricia het volgende:
Oh, we hebben ook al een slowchat topic! Jee...ik ben afwezig geweest...wat heb ik gemist?
Ja, zo zie ik dat wel 'al' bij deel 2 zijn..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het leuke van een forum is dat je eenvoudig conversaties terug kunt vinden.
Werkt de zoekfunctie dan alquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het leuke van een forum is dat je eenvoudig conversaties terug kunt vinden.
mijn gupjes nu met elkaar voorlopigquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:16 schreef capricia het volgende:
Oh, we hebben ook al een slowchat topic! Jee...ik ben afwezig geweest...wat heb ik gemist?
Wie heeft er een relatie met wie???
Het wordt rustig hier.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:09 schreef remlof het volgende:
haatbaard hoeft om dezelfde reden nooit meer terug te komen
genant, maar wat heerlijk! ik heb me daar een pesthekel aan die figuurquote:
5 typische filmpjes van d'rquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Is goed, ik zal vanavond even kijken of ik de geschikte plaatjes en filmpjes van deze dame kan vinden. Oh, we hebben ook d'r werk email adres en kunnen zien wanneer ze online is. Rawr...
Ik kan uiteraard hier nu niet gaan zoeken op plaatjes of filmpjes van Gigi, dan gaan ze raar op kijken als ze in mn logs hier kijken
Tvp voor de foto'squote:Op dinsdag 1 september 2009 09:51 schreef SeLang het volgende:
Zo, ik vertrek NU voor 2 maanden naar Indonesie...
Tot in november
Ik was de oude ava zat en ik dacht: "ik houd van iedereen!". Soort communistisch trekje zeg maar...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 01:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
capricia, je usericon.Ik dacht dat er een nieuwe user was in AEX.
Dat is helemaal niet communistisch. Sterker nog, kapitalisten kunnen van iemand houden zonder dat zij daar bijvoorbeeld uit financiële of veiligheids motieven toe worden aangezet. Echter, menig communistisch leider is geliefd bij zijn volk enkel omdat hij dat afdwingt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 03:14 schreef capricia het volgende:
Ik was de oude ava zat en ik dacht: "ik houd van iedereen!". Soort communistisch trekje zeg maar...
Eens hoor!quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 03:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet communistisch. Sterker nog, kapitalisten kunnen van iemand houden zonder dat zij daar bijvoorbeeld uit financiële of veiligheids motieven toe worden aangezet. Echter, menig communistisch leider is geliefd bij zijn volk enkel omdat hij dat afdwingt.
Geil beertje...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 01:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb mij ingeschreven voor een vak 'Monetary economics and financial markets'.
Gewoon bij de EUR aan de FEW/ESE faculteit.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:43 schreef eleusis het volgende:
Waar doe je dit?
Oh .. en degene die vorige keer niet konden?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 03:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens hoor!
Volgend voorjaar doen we weer een meet. Wil iedereen wel weer opnieuw ontmoeten!
Heb je een vakcode voor mij? Ik kan het als zodanig niet vinden in de study guide...quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 22:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Gewoon bij de EUR aan de FEW/ESE faculteit.
Leuke foto's ik vertrek komende zondag voor 3 weken naar indonesie. (java bali en lombok)quote:Op zondag 1 november 2009 21:56 schreef SeLang het volgende:
Zo, ik ben weer thuis van 2 maandjes rondtrekken in Indonesie. Het was tof!
Zo te zien heb ik trouwens weinig gemist kwa beurs.
En ik heb het koud, dus ik ga alvast m'n volgende reis plannen
*kuch*quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh .. en degene die vorige keer niet konden?
dou job? Ben je in verwachting van een tweeling? Gefeliciteerd met 1 of 2 dan.quote:Op maandag 2 november 2009 09:14 schreef simmu het volgende:
[..]
*kuch*
ligt eraan wanneer in de lente, deze dame is eind april uitgerekend (al wordt het wrs eerder ivm de duo-job) dus voor mij wordt het hem niet in de lente....
Hey, gefeliciteerd, dame!quote:Op maandag 2 november 2009 09:14 schreef simmu het volgende:
[..]
*kuch*
ligt eraan wanneer in de lente, deze dame is eind april uitgerekend (al wordt het wrs eerder ivm de duo-job) dus voor mij wordt het hem niet in de lente....
Tof! Leuk die foto's man!quote:Op zondag 1 november 2009 21:56 schreef SeLang het volgende:
Zo, ik ben weer thuis van 2 maandjes rondtrekken in Indonesie. Het was tof!
[...]
Zo te zien heb ik trouwens weinig gemist kwa beurs.
En ik heb het koud, dus ik ga alvast m'n volgende reis plannen
Nu wel!quote:Op donderdag 26 november 2009 22:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Heeft iedereen de AEX-prijsvraag gezien?
Dankzij dit topic ookquote:Op donderdag 26 november 2009 22:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Heeft iedereen de AEX-prijsvraag gezien?
Een zonsondergang like that is priceless, ga eens na als je zo'n ondergang voor de rest van je leven ziet heb je het toch wel goed voor elkaar!quote:Op donderdag 3 december 2009 19:22 schreef Basp1 het volgende:
Zo ik ben ook weer terug van mijn vakantie. Ik heb me goed vermaakt en de reisorganisatie heeft me/ons (de reisgroep waar ik mee mee was) veel leuke dingen laten zien. Hier onder een korte samenvatting. (kleine aanvulling op de fotos van selang, ik sla de bali rijstvelden maar over want die zijn hetzelfde)
[ afbeelding ]
Visjes in zakjes verkoop in de plaats bogor.
[ afbeelding ]
Een met mensenkracht aangedreven kinderattractie. Dat is wel wat voor jou dan simmu, over een jaar of 2 kun je er 3 kinderen en 1 vriendje ermee vermaken en je doet nog wat aan training ook.
[ afbeelding ]
Onze reisleider in de theeplantage, waar tussen de kleine theeplanten ook nog andere bomen stonden. Hij wist nogal veel van de natuur en haalt hier een stuk schors van de kaneelboom, waar je door het te laten drogen dan weer kaneelstokjes van krijgt. Weer iets geleerd.
[ afbeelding ]
Uitzicht vanuit de parkeerplaats richting de Gunung Papandayn vulkaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was een redelijk bizarre ervaring om zo tussen die stinkende en hete vulkaangassen door te lopen.
[ afbeelding ]
Het donker goedje is vloeibare zwavel en het gele is gestolde zwavel.
[ afbeelding ]
Een eng beest komt uit de rivier die men de green canyon noemt vanwege de kleur van het water en een canyon waar je een stukje in kan varen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enkele van de grote diversiteit aan vissen die je tijdens het snorkelen bij de gilli eilanden kan zien.
[ afbeelding ]
Zonsondergang in sengiggi (lombok)
De mannetjes die daar rondhangen hebben elke avond zo'n zonsondergang, maar hebben het toch anders voor elkaar als wij het hebben. Die leven echt van dag tot dag en hopen weer wat vis te vangen waardoor men weer wat eten heeft. Of voor de afwisseling eens een toerist mee te nemen op die boot tegen betaling wat nog meer voor hun opleverd als de mini visvangsten.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Een zonsondergang like that is priceless, ga eens na als je zo'n ondergang voor de rest van je leven ziet heb je het toch wel goed voor elkaar!
Er staat nog zoveel op mijn lijstje om naar toe te willen gaan, deze keer was het eens indonesie. Volgende keer wordt het denk ik zuid of midden amerika. Maar het zou net zo goed china of egypte kunnen worden.quote:En van waar komt die drang om in het oosten op vakantie te gaan? Leuke foto's verder daar niet van
Mooie foto's!quote:Op donderdag 3 december 2009 19:22 schreef Basp1 het volgende:
Zo ik ben ook weer terug van mijn vakantie. Ik heb me goed vermaakt en de reisorganisatie heeft me/ons (de reisgroep waar ik mee mee was) veel leuke dingen laten zien. Hier onder een korte samenvatting. (kleine aanvulling op de fotos van selang, ik sla de bali rijstvelden maar over want die zijn hetzelfde)
[ afbeelding ]
Visjes in zakjes verkoop in de plaats bogor.
[ afbeelding ]
Een met mensenkracht aangedreven kinderattractie. Dat is wel wat voor jou dan simmu, over een jaar of 2 kun je er 3 kinderen en 1 vriendje ermee vermaken en je doet nog wat aan training ook.
[ afbeelding ]
Onze reisleider in de theeplantage, waar tussen de kleine theeplanten ook nog andere bomen stonden. Hij wist nogal veel van de natuur en haalt hier een stuk schors van de kaneelboom, waar je door het te laten drogen dan weer kaneelstokjes van krijgt. Weer iets geleerd.
[ afbeelding ]
Uitzicht vanuit de parkeerplaats richting de Gunung Papandayn vulkaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was een redelijk bizarre ervaring om zo tussen die stinkende en hete vulkaangassen door te lopen.
[ afbeelding ]
Het donker goedje is vloeibare zwavel en het gele is gestolde zwavel.
[ afbeelding ]
Een eng beest komt uit de rivier die men de green canyon noemt vanwege de kleur van het water en een canyon waar je een stukje in kan varen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enkele van de grote diversiteit aan vissen die je tijdens het snorkelen bij de gilli eilanden kan zien.
[ afbeelding ]
Zonsondergang in sengiggi (lombok)
Ga aan zee wonen of koop een zeilboot.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Een zonsondergang like that is priceless, ga eens na als je zo'n ondergang voor de rest van je leven ziet heb je het toch wel goed voor elkaar!
Heerlijk dat varenquote:Op vrijdag 4 december 2009 00:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Prachtige platen Bas, zo te zien een mooie vakantie geweest. Dat gebied met die zwavelafzettingen vind ik wel intrigerend, in hoeverre is het veilig om daar te vertoeven? Ik kan mij voorstellen dat er spontaan van die zwaveloprispingen plaats kunnen vinden en dat er ook seismische activiteit waardoor er ineens kraters etc kunnen ontstaan.![]()
[..]
Ga aan zee wonen of koop een zeilboot.Dan krijg je dit soort platen, waar je het hele jaar op kunt teren.
:
Land in zichtVlieland:
[ afbeelding ]
Zeehonden in het wild![]()
[ afbeelding ]
Rond zonsopkomst na in het pikkedonker vanuit de haven van Ameland te zijn vertrokken:
[ afbeelding ]
Wat later, straling van de zon in de vochtige ochtendatmosfeer:
[ afbeelding ]
Zeker weten!quote:Op vrijdag 4 december 2009 01:31 schreef SeLang het volgende:
Nederland is toch ook wel een mooi land
Dat is óók mooi.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:57 schreef SeLang het volgende:
Fietsen hier in Engeland.
Right of way
[ afbeelding ]
Oef, Utrecht is echt helemaal niksquote:Op vrijdag 4 december 2009 18:36 schreef Lemans24 het volgende:
Drenthe, is daar wat te doen dan, behalve onder een hunnebed gaan liggen?
Daarom, nog ééntje uit Utrecht, vorige week gemaakt achter de Galgenwaard:
[ afbeelding ]
Ze lijken nogal van kanoën te houden hier.
Iets verderop zit een kano en roeiboten verhuur bedrijfje. Daardoor zie je daar zoveel kano's. Ik heb afgelopen jaar een keer vanaf daar gekanoed door de grachten van utrecht heen, was wel heel leuk om te doen. Vooral als je met 2 vrouwen in een kano zit die totaal geen flauw idee hebben hoe ze moeten sturen. We zijn toen bijna door een rondvaartboot overvaren.quote:Op vrijdag 4 december 2009 18:36 schreef Lemans24 het volgende:
Drenthe, is daar wat te doen dan, behalve onder een hunnebed gaan liggen?
Daarom, nog ééntje uit Utrecht, vorige week gemaakt achter de Galgenwaard:
[ afbeelding ]
Ze lijken nogal van kanoën te houden hier.
Nee de flying foxes niet gezien in de botanische tuin. Wel een uitgebloeide penisplant.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mooie foto's!
Ik herken ze allemaal. Bogor, Gunung Papandayan, Sengigi en Green Valley ben ik ook allemaal geweest. Heb je de flying foxes ook gezien in Bogor (botanische tuin)? En heb je ook gezwommen in de Green Canyon? Zelf heb ik trouwens ook die grote hagedissen gezien in de Green Canyon (en ijsvogels)
Maandag ga ik naar de Filippijnen voor 2 maanden. Hopelijk wordt dat ook weer mooi (maar Indonesie valt niet te verslaan denk ik...)
De laatste uitbarsting van die vulkaan was in 2002, maar had zich al aangekondig door toenemende seismische activiteit.quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Prachtige platen Bas, zo te zien een mooie vakantie geweest. Dat gebied met die zwavelafzettingen vind ik wel intrigerend, in hoeverre is het veilig om daar te vertoeven? Ik kan mij voorstellen dat er spontaan van die zwaveloprispingen plaats kunnen vinden en dat er ook seismische activiteit waardoor er ineens kraters etc kunnen ontstaan.![]()
Zoiets denk ik, wist niet wat ik zag toen ik het filmpje voor het eerst zag, de bodem veranderd in een golvende zee:quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:23 schreef Basp1 het volgende:
De zandvlakte in de grote krater scheen toen golven als een zee vertoond te hebben.
Ik geloof er echt in dat een economie zich alleen kan ontwikkelen indien voor alles gewoon normale kosten gerekend wordt. Daar valt het betalen van interest op een lening dus ook onder, want in een gezonde economie eist een verschaffer van vreemd vermogen een vergoeding voor de tijdswaarde van geld en risico (ik zie een kopje 'Default rate' in het screenshot staan) dat gelopen wordt. Het is niet dat ik geen geld uit wil lenen aan deze mensen, graag zelfs, deze mensen zijn belangrijk voor een gezonde economie, maar dat doe ik graag tegen gezonde economische voorwaarden, op langer termijn biedt dat toch echt de beste garantie voor succes.quote:Je kunt vanaf 25 dollar geld lenen aan ondernemers. Rente krijg je natuurlijk niet, maar als het goed is kun je het geleende geld telkens opnieuw uitlenen, omdat de ondernemers het aan je terugbetalen.
Strict genomen ben ik het met je eens. Maar er is een verschil tussen theorie en praktijk. Je zou kunnen zeggen dat er misschien ook een soort inefficientie in de markt zit. Iemand met een straatstalletje of een boertje met een paar vierkante meter land kan gewoon minder makkelijk aan krediet komen dan iemand met een wat groter bedrijf. Verder vind ik er weinig mis mee om mensen die echt weinig hebben een klein duwtje in de goede richting te geven, ook al strookt dat niet helemaal met de economie zoals die idealitair zou moeten draaien.quote:Op zondag 6 december 2009 03:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, dit zinnetje vind ik niet zo prettig:
[..]
Ik geloof er echt in dat een economie zich alleen kan ontwikkelen indien voor alles gewoon normale kosten gerekend wordt. Daar valt het betalen van interest op een lening dus ook onder, want in een gezonde economie eist een verschaffer van vreemd vermogen een vergoeding voor de tijdswaarde van geld en risico (ik zie een kopje 'Default rate' in het screenshot staan) dat gelopen wordt.
Dat gebeurt dan ook - Kiva is alleen een intermediair tussen kapitaalverschaffers en microkredietverstrekkers. Die verstrekkers berekenen rente en administratiekosten aan de leners, gemiddeld zelfs 35.21% op jaarbasis. Dat percentage, de 'portfolio yield', wordt als volgt uitgelegd:quote:Op zondag 6 december 2009 03:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik geloof er echt in dat een economie zich alleen kan ontwikkelen indien voor alles gewoon normale kosten gerekend wordt. Daar valt het betalen van interest op een lening dus ook onder, want in een gezonde economie eist een verschaffer van vreemd vermogen een vergoeding voor de tijdswaarde van geld en risico (ik zie een kopje 'Default rate' in het screenshot staan) dat gelopen wordt.
Hoe en Waarom van de gevraagde rente:quote:Kiva uses a calculation called "portfolio yield" to express the average interest rate and fees that Kiva entrepreneurs pay to the Kiva Field Partner administering their loan. Portfolio yield is defined as all interest and fees paid by entrepreneurs to the Field Partner divided by the average portfolio outstanding during any given year.
The portfolio yield is a better indication of the cost of borrowing money from a Kiva Field Partner than the simple interest rates reported by our Field Partners because it:includes any fees associated with loans and is expressed in one-year increments (similar to the way an APR works)
Voor meer info zie 'Interest Rates' onder 'Kiva's Field Partners' in Kiva's Help Center.quote:Do Kiva's Field Partners charge interest to the entrepreneurs?
Self-sustainability is critical to creating long-term solutions to poverty, and charging interest to entrepreneurs is necessary for microfinance institutions to achieve this. Our Field Partners are free to charge interest, but Kiva will not partner with an organization that charges exorbitant interest rates. We also require Field Partners to fully disclose their interest rates. You can find more information about the interest rates that Kiva's field partners charge on our Field Partner pages: http://www.kiva.org/about/partners .
Microfinance is an expensive business, which is essentially the reason small loans are not provided by large banks. Charging interest to entrepreneurs enables our Field Partners to bear these costs and achieve self-sustainability.
Ik doe hetzelfde via MyC4.com. Werkt ongeveer hetzelfde, maar ik vond het iets helderder en je vangt er gewoon rente. Na een jaar ofzo gewoon netjes 10% verdient na kosten, prima systeem. Zou er eens naar kijken, hoeveel ik weet dat de Kiva-overtuiging vrij sterk is op Fok!.quote:Op zondag 6 december 2009 03:28 schreef SeLang het volgende:
Even spammen voor mensen die dit nog niet hadden gezien:
Kiva FOK-team #6 Microkredieten - Voorbij de $20.000!
In plaats van je geld tegen bijna nul procent op de bank te zitten kun je ook een klein deel gratis uitlenen aan ondernemende mensen die de pech hadden dat hun wiegje in een arm land stond.
Ik zie dit op hun website staan:quote:Op zondag 6 december 2009 14:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik doe hetzelfde via MyC4.com. Werkt ongeveer hetzelfde, maar ik vond het iets helderder en je vangt er gewoon rente. Na een jaar ofzo gewoon netjes 10% verdient na kosten, prima systeem. Zou er eens naar kijken, hoeveel ik weet dat de Kiva-overtuiging vrij sterk is op Fok!.
-3,2%, dus dat wijkt niet zoveel af van Kiva.quote:The average successful bid rate has been 13.2% whereas the net interest earnings have been
-3.2% per annum encompassing defaults, currency losses and gain, late repayments and idle times for transactions.
Hm, da's niet goed. Zelf weinig last gehad van defaults tot nu toe. Ach, begon met kerstcadeau van de baas, paar honderd pondjes voor het goeie doel. Dat rolt nu al een tijdje door met wat extra van mijn kant.quote:Op zondag 6 december 2009 14:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zie dit op hun website staan:
[..]
-3,2%, dus dat wijkt niet zoveel af van Kiva.
Anyway, het zijn gewoon beiden uitstekende initiatieven. Misschien schuif ik ook nog wel wat geld naar MyC4(na de vakantie dan)
Geen probleem. Zoals ik al zei moet je het zien als een soort van charity. En het is nog leuk ook.quote:Op zondag 6 december 2009 14:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hm, da's niet goed. Zelf weinig last gehad van defaults tot nu toe. Ach, begon met kerstcadeau van de baas, paar honderd pondjes voor het goeie doel. Dat rolt nu al een tijdje door met wat extra van mijn kant.
quote:Innovatie
Hij reageerde geïrriteerd op bankiers die vonden dat nieuwe regelgeving innovatie niet in de weg mocht staan, door te stellen dat de grootste innovatie van de afgelopen twintig jaar de pinautomaat was.
Nee. De pinautomaat is idd een suf ding, maar wel een ding dat het leven compleet veranderd heeft. Een grote vinding dus!quote:Op woensdag 9 december 2009 15:08 schreef Den_Haag het volgende:
Moest erg om een quote uit dit artikel lachen
[..]
![]()
heeft hij gelijk of niet?
Dit is volgens mij de traagst lopend SC waar ook in heel fokquote:Op zondag 10 januari 2010 19:16 schreef simmu het volgende:
zo. ik doe even een update mbt hoe het met mij gaat![]()
in een zin samengevat:
ziehier de bijbehorende foto's. niet schrikken dus Het grote buikentopic deel 59
Zo komt er wel weer wat leven in de SC topic.quote:Op maandag 11 januari 2010 10:50 schreef simmu het volgende:
het toont wel een beetje dat ik me ook de pokke verveel zo he
Wanneer je een relatie hebt met een emotioneel zwak persoon is deze op die manier wel heel makkelijk te chanteren/ voor blok te zettn.quote:Op maandag 11 januari 2010 12:29 schreef simmu het volgende:
brrrr, da's ook naar. lijkt me voor je pa trouwens ook een harde noot dan. wat kunnen mensen toch raar doorslaan he. vooral dat emotionele. ik kan daar zo giftig om worden! laat iedereen toch lekker zelf beslissen, uiteindelijk ben je daar ook als zijnde 'de andere' partij toch veel beter mee af! het zou toch wat zijn als ik sangdrax bv moet dwingen tot bv dat ouderschapsverlof nu! dan zit je daar met een vent die kompleet tegen zijn zin minder werkt en dt alleen maar doet omdat de ander dat zo nodig wil. dat werkt toch niet!
Ze zouden voor jou speciaal een schoonouders subforumpje moeten makenquote:Op maandag 11 januari 2010 13:23 schreef simmu het volgende:
maar goed, jullie weten hoe ik over dat hele ouders subforumpje denk
ik heb een lopend eigen topic voor die krengen hoorquote:Op maandag 11 januari 2010 14:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze zouden voor jou speciaal een schoonouders subforumpje moeten maken
Dat weet ik ik lurk teveel.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:34 schreef simmu het volgende:
ik heb een lopend eigen topic voor die krengen hoor![]()
en ik zweer het je; iedereen is netjes verdeeld. de ene helft van de mensjes vindt me te streng (gun die mensen toch een beetje lol, je kan niks hebben, etc...) en de andere helft vindt me psies te slap (gooi die krengen er toch eens uit, ze zijn naar)
ja he. aan de ene kant denk ik dan: "mooi", maar aan de andere kant: was het nou echt zo erg om standaard een beetje water bij de wijn te doen op alle gebieden? ik ben nu 37 (quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat weet ik ik lurk teveel.![]()
Grappig eigenlijk om te constateren dat het alleen zwart of wit kan zijn en er geen tussen oplossing hier geaccepteerd worden. Het polderoverleg is dood lijkt het wel.
Even op zijn fok's: Jij bent gewoon een vieze bomenknuffelende hippiequote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:47 schreef simmu het volgende:
[..]
ja he. aan de ene kant denk ik dan: "mooi", maar aan de andere kant: was het nou echt zo erg om standaard een beetje water bij de wijn te doen op alle gebieden? ik ben nu 37 () en kan me echt niet herinneren dat het allemaal zo hard en ruw (in doen en in taal) was een jaar of 15 terug. maar goed; toen leefde ik natuurlijk wel in een heel ander wereldje (studeren/feesten/beesten)
Ik in roermond, daar was toendertijd een wijk waar een paar straten waren waar de politie gewoon niet durfde te komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:10 schreef simmu het volgende:
och, ik ben opgegroeid in roosendaal (brabant) en toen ik klein was had je daar net zo goed achterbuurten. alleen noemden we dat toen arbeidersbuurt
Gaat hij prof. worden of dr.? Ik zie namelijk geen benoemingen op de agenda staan.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:15 schreef simmu het volgende:
sub]ben je prof, mag je nog de compu van je pa fixen. laat het gaan simmu, laat het gaan....[/sub]
oooh, jij zit stiekum te kijken wie hij dan irl zou kunnen zijn!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:25 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Gaat hij prof. worden of dr.? Ik zie namelijk geen benoemingen op de agenda staan.
Ja, wel als je mogelijkerwijs op dezelfde afdeling zitquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:40 schreef simmu het volgende:
[..]
oooh, jij zit stiekum te kijken wie hij dan irl zou kunnen zijn!
ik zal hem vragen te pmmen danquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:46 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ja, wel als je mogelijkerwijs op dezelfde afdeling zit
Nee joh, ik ben ook maar een student. Wel eens les gehad van zijn promotors (mogelijkerwijs)quote:
Leuk, kun je daarna meteen door met Monte Carlo.quote:Op maandag 25 januari 2010 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben nu bezig om mij in opties te verdiepen, en meer specifiek met het Black-Scholes optiewaarderingsmodel, erg interessant!![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Black%E2%80%93Scholes
Moet je het Black Scholes model leren voor school? Wij hadden het afgelopen semester ook als onderdeel van 1 van onze vakken op school. Best interessant maar wel vrij (abstract) pittig.quote:Op maandag 25 januari 2010 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben nu bezig om mij in opties te verdiepen, en meer specifiek met het Black-Scholes optiewaarderingsmodel, erg interessant!![]()
Dit vlak (berekent via het Black-Scholes model) vormt bijvoorbeeld de optiepremie op een Europese call-optie met een uitoefenprijs van 10. Wat je heel leuk kunt zien is dat als de optie expireert (op T-t = 0) is dat de optiepremie gegeven wordt door het verschil tussen koers van het aandeel en de uitoefenprijs (op voorwaarde dat dit verschil niet kleiner dan nul wordt). Opvallend is dat als de tijd tot het expireren van de optie toeneemt dat de premie van de optie naar een maximum tendeert, pas al je binnen de 25-30 dagen tot expiratie komt kun je op grond van dit model zien dat de optiepremie afneemt.
[ afbeelding ]
Nu maar eens het bed opzoeken.
Ik vind het wel prettig als het lekker abstract is, dat schept duidelijkheid in de materie.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Moet je het Black Scholes model leren voor school? Wij hadden het afgelopen semester ook als onderdeel van 1 van onze vakken op school. Best interessant maar wel vrij (abstract) pittig.
Maar je hebt het dus wel voor school? Wou overigens ook niet zeggen dat abstract niet goed is. Maar zoals we deze discussie al eens eerder hebben gevoerd. Al die erg abstracte modellen in de beleggingswereld CAPM/APT etc. (ook deze modellen voor het prijzen van opties) staan soms totaal niet in realiteit met de werkelijkheid. Of zelfs die bullcrap met microeconomie, wanneer maak je max. profit? MC=MR en als de lijn dan boven de AC uitkomt. Yeh right ..quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het wel prettig als het lekker abstract is, dat schept duidelijkheid in de materie.Ik faal dan ook hopeloos bij vakken zoals 'Marketing' of 'Organisatiestrategie'.
Congratzquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:18 schreef simmu het volgende:
het is gedaan en het is af! aanschouw het pinguinpaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
voor deze week eventjes Dr Ir Sangdrax en simmu
Ja.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Maar je hebt het dus wel voor school?
Abstract is eigenlijk niet het goede woord. Al die organisatie en marketing theorieën zijn ook abstract, maar wat ik het grote voordeel vind aan de wiskundige aanpak is dat je precies weet wat bepaalde variabelen inhouden. Zo is volatiliteit gedefinieerd als de variantie van het rendement, een bladzijde en je bent klaar. Bij organisatietheorieen wijden ze er gerust 5 pagina's aan en dan heb je op het eind nog steeds geen strakke definitie. Het grote nadeel daarvan is dat het tot spraakverwarring kan leiden. Bij de wiskundige aanpak die men vaak bij finance doet heb je daar geen problemen mee.quote:Wou overigens ook niet zeggen dat abstract niet goed is.
Toch is het wel noodzakelijk bij een wetenschappelijke opleiding. De wetenschap wil een verklaring achter gebeurtenissen vinden en dus ontkom je er niet aan met theorieën zoals het CAPM, APT, Black-Scholes, en het micro-economische kader te werken. Dat wil nog niet zeggen dat die theorieën ook altijd tot bruikbare resultaten kunnen leiden, ze zijn nog in ontwikkeling.quote:Maar zoals we deze discussie al eens eerder hebben gevoerd. Al die erg abstracte modellen in de beleggingswereld CAPM/APT etc. (ook deze modellen voor het prijzen van opties) staan soms totaal niet in realiteit met de werkelijkheid. Of zelfs die bullcrap met microeconomie, wanneer maak je max. profit? MC=MR en als de lijn dan boven de AC uitkomt. Yeh right ..
informatica. nu istie gewoon ubernerdquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gefeliciteerd simmu, waarin is sangdrax gepromoveerd?
Mja, het voordeel van die handelsmachines zijn dat die black scholes formules gewoon handig voor je worden uitgerekend. Je hoeft totaal geen optie berekeningen meer op papier te doen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toch is het wel noodzakelijk bij een wetenschappelijke opleiding. De wetenschap wil een verklaring achter gebeurtenissen vinden en dus ontkom je er niet aan met theorieën zoals het CAPM, APT, Black-Scholes, en het micro-economische kader te werken. Dat wil nog niet zeggen dat die theorieën ook altijd tot bruikbare resultaten kunnen leiden, ze zijn nog in ontwikkeling. Overigens is Black-Scholes juist heel goed praktisch toe te passen, dus dat zou je moeten aanspreken. Al die optiehandelaren werken met een verbeterd Black-Scholes model op hun handelsconsoles (dus niet meer aannemen dat de prijzen van onderliggende waarden Normaal verdeeld zijn maar bijvoorbeeld Student verdeeld zijn).
Ik ben van nature erg allergisch als ik iets hoor wat indruist tegen principes die ik zelf toepas en waarin ik geloof! Nee, we hebben het hier niet over religies maar simpele wiskundige modellen!quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Haha. Dat is wel een theorie die ik heel vaak toe pas en met goed gevolg; probeer nooit de prof te slim af te zijn.Het zou overigens best kunnen dat ik teveel met al die theorieën bezig ben, eigenlijk moest ik maar eens gaan beleggen.
Onze docent is optiehandelaar geweest, iedere college behandeld hij naast 2 uur stof ook een uurtje zijn vak als optiehandelaar. Toch wel mooi om te zien wat je allemaal met opties kunt doen. De payoff van een aandeel nabouwen, geen probleem, maar wel met het voordeel dat je alleen de optiepremie kwijt bent ipv de volle mep voor het aandeel moet betalen. Aan de andere kant, ik ben te risicoavers om met dit soort dingen te gaan experimenteren.![]()
Heb eigenlijk nog niet zoveel moeten modden...quote:Op zondag 31 januari 2010 02:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Jammer dat het niet wat kouder is. Het schijnt fantastisch te zijn om door een besneeuwde omgeving te schaatsen met maanlicht, er is zoveel licht dat je prima kunt zien waar je schaatst.
Bevalt het modden trouwens?![]()
Ja, ik zat er wel een beetje over in wat de medische fasciliteiten zouden zijn op zo'n straatarm eilandje. Ik hield ook al rekening met dichtnaaien met een botte naald en zonder verdoving, maar ze hadden het prima voor elkaar. Infecties was ik niet meer bang voor na een tetanus prik en antibiotica, maar als ze dat niet hadden gehad dan was ik misschien naar een grote stad gegaan op een naburig eiland. Dan ben je alleen wel een halve dag verder.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 13:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
Was je niet bang infecties e.d. op te lopen toen je knie open lag!
Route in blauw.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:02 schreef Deprater het volgende:
heb je ook een kaartje / map van de tour / route
hoe staan de pijltjes ?? Start manilla en dan, heb je ook een weblog ergens?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Route in blauw.
Belangrijkste stops in magenta
[ afbeelding ]
Manila > Baguio > Sagada > Banaue > Batad >Tuguegarao > Manila > Legazpi > Donsol > Tacloban > Cebu > Tagbilaran > Loboc > Dumaguete > Siquijor > Dumaguete > Camiguin > Cagayan de Oro > Davao > Puerto Princesa > Sabang > El Nido > Puerto Princesa > Manilaquote:Op zaterdag 6 februari 2010 15:37 schreef Deprater het volgende:
[..]
hoe staan de pijltjes ?? Start manilla en dan, heb je ook een weblog ergens?
Ja, klein.quote:Ben je op miniloc geweest? Hoe groot is dat?
[ afbeelding ]
6 maanden is de targetquote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Plaatjes zijn uiteraard ubertof, hoe zit dat eigenlijk met de volgende vakantie SeLang? Ik dacht dat je dit jaar meer dan 6 maand op vakantie wou ?
2 maanden. Dat is de tijdsduur waar ik nu op ga standardiseren voor verre reizen want dat is net een mooie tijdsduur. Niet te kort en niet te lang. Moet toch een beetje in touch blijven met de beurs enzoquote:Op zaterdag 6 februari 2010 16:48 schreef capricia het volgende:
Damn, wat een gave reis zeg! Hoe lang ben je er uiteindelijk geweest?
Er wordt over het algemeen prima Engels gesproken, dus geen problemen in het ziekenhuis. Bijna nergens in Azie heb je zo weinig taalproblemen. De officiele taal is Tagalog, maar er zijn >100 regionale talen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe zit het met de taal daar eigenlijk? Ik heb geen idee wat ze daar spreken en of ze daar enigsinds engels verstaan? (bijv. toen je in het ziekenhuis was .. is dat handen en voeten en gebaren werk of toch nog enige conversatie door middel van een tolk?)
Ja!quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mooie platen SeLang, en welkom terug. Nog bij de beurs van Manilla geweest?
Ik vind die Spaanstalige voornamen altijd zo opvallend.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe zit het met de taal daar eigenlijk? Ik heb geen idee wat ze daar spreken en of ze daar enigsinds engels verstaan? (bijv. toen je in het ziekenhuis was .. is dat handen en voeten en gebaren werk of toch nog enige conversatie door middel van een tolk?)
Ik ben er niet heel goed in ingevoerd (quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:54 schreef Basp1 het volgende:
Gefeliciteerd, wat een lichte kindjes zijn dat zeg, ik hoop voor jullie dat alles goed gaat komen dan.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 01:53 schreef sangdrax het volgende:
Simmu is bevallen van twee jongetjes!! Gisteravond om 23:47 kwam Ravi met 1235 gram en om 23:48 Kiro met ong. 800 gram. Beide zagen er goed uit, ze hebben een goede start gehad. Kiro had wel een klein beetje bloedverlies maar over een paar uur horen we hoe het echt met ze is.
Simmu zelf maakt het goed.
Dat is gebruikelijk maar lang niet zo licht als deze. Ze zijn vroeg gehaald (met 30 weken) omdat de kleinste in de problemen kwam door slechte doorstroming in de navelstreng.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ben er niet heel goed in ingevoerd () maar volgens mij is het gebruikelijk bij tweelingen dat beide kinderen minder gewicht hebben, dismaturiteit noemen ze dat dacht ik (is er toch nog wat blijven hangen van de biologieles).
Helemaal voor!!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 00:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het lijkt mij een aardig idee om weer een AEX-meeting te organiseren. De laatste bespiegelingen op de economie uitwisselen, beleggingsstrategieën onder de loep nemen, en dat alles met een lekker biertje er bij.
Ik zal er binnenkort wel even een topic over openen. Rotterdam is de meest uitgelezen plek voor de meeting (quote:Op zaterdag 27 februari 2010 01:00 schreef capricia het volgende:
Helemaal voor!!
Vond vorige keer echt super geslaagd!
Liefst met eten erbij..leuk om jou weer eens te zien!!
Klote...quote:Op zaterdag 27 februari 2010 01:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dakloos omdat het er naar uit ziet dat ik uit mijn kamer in Rotterdam moet (de verhuurder wil er wat anders mee gaan doen), dus dan ga ik maar weer even thuis wonen totdat ik voor een redelijke prijs weer een nieuwe kamer te pakken heb.
Meet in Amersfoort is ook niet slecht!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 01:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
'Thuis' is in Amersfoort.Het is wel jammer want ik zat wel op een mooi plekje, aan de andere kant zit ik er vanaf de zomer al helemaal alleen, dus dat begint ook wel heel erg saai te worden. En de verhuurder is een prima gast dus ik ga er geen problemen van maken. Het is niet anders.
Een leuke eettent en een leuke kroeg is genoeg..liefst gecombineerd.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 01:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tsja, Amersfoort, het moet wel gezellig worden toch?
Maart kan ik zeker niet. Eind april (vanaf zaterdag de 24ste tot in mei) kan pas bij mij , pluspunt is dat er dan een grotere kans is op goed weer. En dat S_E kan regelen dat hij dan ook kan komen, en dat we nog genoeg tijd hebben om Lemmeb op te duikelen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 01:38 schreef capricia het volgende:
en ik denk in maart ergens..een zaterdag of een vrijdag of zo.
Had een heel antwoord getyped met ieders naam daarin...gooi ik het zo weg! Kut.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 01:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maart kan ik zeker niet. Eind april (vanaf zaterdag de 24ste tot in mei) kan pas bij mij , pluspunt is dat er dan een grotere kans is op goed weer. En dat S_E kan regelen dat hij dan ook kan komen, en dat we nog genoeg tijd hebben om Lemmeb op te duikelen.
Het maakt niet echt uit welk model je gebruikt. het probleem met modellen is altijd de volatiliteit. Alle variabelen kunnen correct zijn maar als de volatiliteit niet klopt dan is de output waardeloos. Volatiliteit zal altijd een probleem blijven met modellen. De kredietcrisis was een 6-sigma gebeurtenisquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Abstract is eigenlijk niet het goede woord. Al die organisatie en marketing theorieën zijn ook abstract, maar wat ik het grote voordeel vind aan de wiskundige aanpak is dat je precies weet wat bepaalde variabelen inhouden. Zo is volatiliteit gedefinieerd als de variantie van het rendement, een bladzijde en je bent klaar. Bij organisatietheorieen wijden ze er gerust 5 pagina's aan en dan heb je op het eind nog steeds geen strakke definitie. Het grote nadeel daarvan is dat het tot spraakverwarring kan leiden. Bij de wiskundige aanpak die men vaak bij finance doet heb je daar geen problemen mee.
[..]
Toch is het wel noodzakelijk bij een wetenschappelijke opleiding. De wetenschap wil een verklaring achter gebeurtenissen vinden en dus ontkom je er niet aan met theorieën zoals het CAPM, APT, Black-Scholes, en het micro-economische kader te werken. Dat wil nog niet zeggen dat die theorieën ook altijd tot bruikbare resultaten kunnen leiden, ze zijn nog in ontwikkeling.
Overigens is Black-Scholes juist heel goed praktisch toe te passen, dus dat zou je moeten aanspreken. Al die optiehandelaren werken met een verbeterd Black-Scholes model op hun handelsconsoles (dus niet meer aannemen dat de prijzen van onderliggende waarden Normaal verdeeld zijn maar bijvoorbeeld Student verdeeld zijn). Bij LTCM ging het ook goed, behalve toen Jeltsin grappen uit ging halen met de Russische munt.
Ik ben benieuwd hoe en of het gaat bevallen!quote:Geen bewaarloon, geen beheerskosten, geen kosten voor inning van dividenden of administratieve kosten. Een call AEX dec 08 500 kost u 2,25 euro. 200 maal Fortis aankopen kost u 9 euro. Een future op de DAX kost u 3 euro.
Hou ons van je bevindingen op de hoogtequote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:18 schreef capricia het volgende:
Ik ben deze week overgestapt van Alex naar Lynx. Zoveel mogelijk afgebouwd bij Alex (en dat duurde wel even...dus ik was blij dat de AEX deze week zo lekker steeg).
Lynx is toch wel ff andere koek dan Alex of Binck.
Ik heb meteen toegang tot 60 beurzen...![]()
En ook de ordersoorten zijn iets uitgebreider dan bij Alex...heb nu een stuk of 20...plus allerlei scenario's die ik vast kan leggen om op te orderen.
Optiestraddles e.d. kun je apart kwijt in een optie-window: De meest voorkomende mogelijkheiden kosten je dan maar 1X aan (of verkoop)kosten.
Het diepteboek is veel en veel uitgebreider.
Maar ik moet het wel allemaal even bestuderen voordat ik er mee aan de slag kan gaan.
Voordat ik met Lynx zo de weg kan als bij Alex, duurt denk ik wel ff.
Het is een 'iets' meer advanced tradingplatform.
Volgens mij werken ze met het platform van Interactive Brokers.
En zoals ze zelf zeggen:
[..]
Ik ben benieuwd hoe en of het gaat bevallen!
(want het geld staat zo weer op Alex als het moet)![]()
Dat moest ik wel aangeven..of ik ging hedgen...snap daar niets van...dus heb NEE ingevuld...quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Klinkt indrukwekkend capricia.Ga je nu ook een eigen hedgefund oprichten? En handel je ook in optie?
Nou, ik geloof dat ik eerst iets te bestuderen heb...damn, dit is echt andere koek.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hou ons van je bevindingen op de hoogteben erg benieuwd namelijk. Ben momenteel niet meer aan het traden, maar wellicht binnenkort wel en dan wil ik idd ook lynx of today's brokers
Ja! Ik wil komen!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 01:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maart kan ik zeker niet. Eind april (vanaf zaterdag de 24ste tot in mei) kan pas bij mij , pluspunt is dat er dan een grotere kans is op goed weer. En dat S_E kan regelen dat hij dan ook kan komen, en dat we nog genoeg tijd hebben om Lemmeb op te duikelen.
Dat zou ik hartstikke tof vinden! Wat mij betreft kiezen we een datum uit dat jij zeker kunt!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja! Ik wil komen!Heb het dit jaar wel drukker dan vorig jaar maar ben meer 'toegestaan' om eens wat dagen te skippen. Dus ja, als er ergens rond April - July een meet van de AEX komt zal ik mijn best doen om te komen!
![]()
Mei is vaak wel een mooie maandquote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Na 23 april, en voor halverwege juni graag S_E.
Hehe. Mijn probleem is alleen dat ik mijn examen data (presentaties/afronden projecten/examens) nog niet exact weet en dat valt tussen midden april en rondom Juni. Plus nog (bestuurs)werk wat continu doorloopt. Maar zoals gezegd, ik heb nu meer mogelijkheden om eventueel een dag te skippen. Enige echte momenten die ik niet kan skippen zijn 6 specifieke momenten in die periodequote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Na 23 april, en voor halverwege juni graag S_E.
Ik zit ook met drie hele belangrijke tentamens, en nog een scriptie schrijven die echt halverwege juli af moet zijn. Maar zie maar wat jou het best uit komt. Ik kan nog wel wat schuiven en passen en meten, voor jou is dat lastiger omdat je verder moet reizen en meer moet plannen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe. Mijn probleem is alleen dat ik mijn examen data (presentaties/afronden projecten/examens) nog niet exact weet en dat valt tussen midden april en rondom Juni. Plus nog (bestuurs)werk wat continu doorloopt. Maar zoals gezegd, ik heb nu meer mogelijkheden om eventueel een dag te skippen. Enige echte momenten die ik niet kan skippen zijn 6 specifieke momenten in die periode. Ik denk dat laatste week april/1e week mei. Of rondom Juni. Ik zal er sowieso voor moeten terugkomen uit Londen dus het is wat geregel. Zal kijken of ik er een dagje aan vast kan plakken en anders is de volgende dag weer terug.
Ja zoiets.quote:Wat hadden jullie eigenlijk in gedachten? Eten + drinken = latertje en dan ieder weer richting huis?
In beleggen? Ik denk dat 75% van mijn aandelen portfolio Chinees isquote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat moest ik wel aangeven..of ik ging hedgen...snap daar niets van...dus heb NEE ingevuld...![]()
En opties: Ik wil wat vaker calls schrijven op aandelen die ik bezet...maar behalve wat ishares op de AEX (via alex) heb ik nu niets in portefeuiile![]()
Ik moet zeggen dat het me wel een beetje overdonderde. Wat moet ik met al die beurzen?![]()
De AEX is voor mij al spannend genoeg!
Het wordt voor mij inderdaad even uitvogelen qua vliegen/trein en slaapplek of de nacht door en de dag erna weer terug naar Londen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zit ook met drie hele belangrijke tentamens, en nog een scriptie schrijven die echt halverwege juli af moet zijn. Maar zie maar wat jou het best uit komt. Ik kan nog wel wat schuiven en passen en meten, voor jou is dat lastiger omdat je verder moet reizen en meer moet plannen.
Hehe, kijk. Een goede hap eten, een borrel en een goed gesprek,quote:Ja zoiets.Ik kan jullie nog gaan vervelen met een lezing over het libertarisme en de kansen die het kapitalisme biedt, maar ik vermoed dat daar weinig animo voor gaat zijn.
Hehe, congratz. Maar ik betwijfel of dat vak echt heel diep inging op elke specifiek financieel asset. Of was het zo'n tentamen met 10 vragen (10 onderwerpen) waar je er 3 van kon uitkiezen?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Had trouwens een 10 gehaald voor een tentamen over een vak over beleggingsstrategieën, optiestrategieen (ook met Black-Scholes), real options (zegt iemand dat wat?), futures, CDS'en en nog een hele berg andere derivaten.
Plaats staat nog niet vast, het maakt mij zoveel niet uit. Als er maar bier is en een beetje lekker eten.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, kijk. Een goede hap eten, een borrel en een goed gesprek,Rotterdam staat dus al wel zo'n beetje vast? Waar was het vorige keer? Utrecht?
Héél diep werd er niet op in gegaan, maar zaken als duration, swaps, black-scholes, valutarisico hedgen (docent was daarop gepromoveerd en is daarvoor 7 jaar valutahandelaar geweest) en real options zijn uitgebreid aan bod gekomen. Tentamen bestond uit 40 MC vragen met 4 opties, maar als het een tentamen was met open vragen had ik het net zo goed gemaakt denk ik, ik kon gewoon echt alles uitrekenen en beredeneren, dus al zijn er dan 100 keuzeopties, je pikt het juiste antwoord er zo tussenuit. Ze proberen de modus altijd zo rond de 6 te krijgen dus ik ben wel vet blij met dit cijfer.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:28 schreef sitting_elfling het volgende: Hehe, congratz. Maar ik betwijfel of dat vak echt heel diep inging op elke specifiek financieel asset. Of was het zo'n tentamen met 10 vragen (10 onderwerpen) waar je er 3 van kon uitkiezen?
Ja, doen!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 03:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zal wel even wat data publiceren van het weekend die mij gunstig uit komen.
Welke opleiding doe je dan?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Had trouwens een 10 gehaald voor een tentamen over een vak over beleggingsstrategieën, optiestrategieen (ook met Black-Scholes), real options (zegt iemand dat wat?), futures, CDS'en en nog een hele berg andere derivaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |