abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71226214
chatten dames en heren. AEX is een volwaardig subforum en daar hoort een chattopic bij!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71247880
beloofd is beloofd, elke dag een schopje

selene zit de kat stukjes kaas te voeren. mag niet van mij, dus veel gebler hier.
pi_71249813
Dan doe ik ook maar mee, ik zit voor een vage klant uit een van de oude russiche staten wat chocolaatjes te ontwerpen. Deze klant heeft nog nooit iets met chocolade productie gedaan, ik heb het idee dat deze gewoon is opgezet om maffia geld wit te gaan wassen. Maakt niet uit hebben wij hier weer wat te doen.

Verder nog maar 3 uurtjes en dan begint mijn weekend alweer. Morgen komt mijn zusje met de kinderen (2 + 4) langs om hier in tilburg over de kermis te lopen. Ook gaan ze blijven logeren voor 1 nachtje, de eerste keer, dus ik ben benieuwd of de kinderen willen gaan slapen.
pi_71249986
ooeeeh, leuk!
lekker lang weekend en bezoek

het weer schijnt volgens het knmi ook beter te worden
pi_71250603
Dit weekend begint mijn vakantie. Vrijdag weg voor paar daagjes rust buiten Londen met de vriendin en daarna naar een fijn eilandje in de Middenlandse zee (lokatie niet vermeld, geen zin in dat gestalk van de AEX klanten). Wel weer nodig, enorm druk geweest op werk de afgelopen tijd. Wel mooie dingen aan het doen, maar beetje kapot...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71253680
en met gepaste trots meldt ik hier ook even dat sangdrax in januari zijn doctor titel krijgt
alles is af. geen 'dubbele' baan meer (aio schap afronden + postdoccen), geen gestress en gedoe. en wellicht binnenkort een koter erbij en een hondje erbij

heerlijk he, VAKANTIE!!!!!
pi_71257341
Gefeliciteerd dan met alles.

Heerlijk weekend.

Vakantie nog lang niet, die moet ik nog plannen dat wordt pas ergens in october waarschijnlijk indonesie. Wat nu credit crisis, geld moet rollen.
pi_71258064
october is zo joh! je knippert met je ogen en Poof! weer een maand weg
pi_71258069
en dank je
pi_71258858
Er is al een SC hier, de Beursvloer. En dat over kinderen kan toch in OUD? (no offense)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_71258952
neeneenee, kijk maar in het eerste chattopic. de beursvloer is enkel over beursgedoe, hier mag alles! de modjes zijn begonnen hoor
pi_71259020
Oh, dacht dat met #2 bedoelt werd dat dit de tweede SC was naast de Beursvloer. Had SC #1 topic nooit opgemerkt
Jij bent het zonnetje!!!
pi_71259033
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:46 schreef Mortaxx het volgende:
Er is al een SC hier, de Beursvloer. En dat over kinderen kan toch in OUD? (no offense)
nog daargelaten; heb je weleens in OUD gekeken? er zijn daar heus wel een paar normale mensen, maar die worden ondergesneeuwd door the other bitches

brrrr.....

edit. echt, de keren dat ik mot gehad heb met die krengen he. ze zijn nogal allergisch voor het idee "logisch redeneren" en "consequentheid"
pi_71259153
1 keertje. Was een topic over een kind en iedereen was van
Toen ik wat opbouwende kritiek gaf werd iedereen boos en verwijderde een mod mijn post.
Jij bent het zonnetje!!!
pi_71259201
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 18:56 schreef Mortaxx het volgende:
1 keertje. Was een topic over een kind en iedereen was van
Toen ik wat opbouwende kritiek gaf werd iedereen boos en verwijderde een mod mijn post.
tsjek. die krengen ja.

troost je: ik ben op het moment met selene in de weer om haar te leren grunten
pi_71263720
Het hoeft hier niet over de beurs te gaan.

Zo.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_71263729
Daarover gesproken, ik ga morgenavond voor 2 weken naar Zuid-Frankrijk!
pi_71263853
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 21:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
Daarover gesproken, ik ga morgenavond voor 2 weken naar Zuid-Frankrijk!
ook lekker. je hebt daar dan toch zeker wel internet he?
pi_71263903
Nope, en als ik 't heb gebruik ik 't niet .
pi_71275311
zeg, wanneer gaat bolkestijn dan met vakantie? straks zijn we modloos.....
pi_71300700
oh, ik vergat nog de selene update van de dag. na wekenlang bagger gegeten te hebben met haar avondeten hebben we haar zover dat ze lekker eet. zolang het haar maar aangegeven wordt op/aan haar (plastic oefen) vorkje en ze het dan verder zelf mag doen zit ze smakelijk te etren

als jullie niet chatten doe ik het wel heul in mijn eentje eerlijk gezegd vindt ik het economisch nieuws de laatste tijd ook wat saai. alles kabbelt maar voort. slecht nieuws is geeneens slecht nieuws meer en alles en iedereen is zo tam als wat. wat nou sentiment. er is geen sentiment. iedereen zit geloof ik aan de prozac ofzo.
pi_71301243
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 08:21 schreef simmu het volgende:
zeg, wanneer gaat bolkestijn dan met vakantie? straks zijn we modloos.....
Ik ga in ieder geval niet voor half augustus op vakantie, dus dat gaat geen probleem zijn.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 09:31:28 #23
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71308530
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 17:46 schreef Basp1 het volgende:
Gefeliciteerd dan met alles.

Heerlijk weekend.

Vakantie nog lang niet, die moet ik nog plannen dat wordt pas ergens in october waarschijnlijk indonesie. Wat nu credit crisis, geld moet rollen.
In Nederland ja!
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71309791
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:31 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

In Nederland ja!
Ik boek het bij een nederlandse touroperator, en misschien gebruiken de vliegtuigen wel shell kerosine

Mijn zusje met de kinderen zijn weg, was gezellig gisteren op de kermis (met maar 10 druppels regen in het totaal ) , maar een beetje uitgelopen waardoor we pas rond 19.00 uur bij mij thuis waren en dus pas rond 20.00 uur aan het eten waren. Terwijl normalitair de kinderen rond die tijd naar bed moeten. En dan ook nog dat de ene wel wou slapen maar de andere niet alleen en als ze dan bij elkaar lagen hielden ze elkaar wakker. Ze sliepen om 22.30, en om 6.30 was de eerste alweer wakker. Ik ben blij dat ik geen kinderen heb, voor 1 nachtje is dat nog wel te doen maar 24/7/365 dagen vermoeiend hoor. Ik heb medelijden met jou simmu en dan wil je er nog 1 bij.
pi_71310782
wil je wel geloven dan dat wij hier vanochtend met zn allen tot kwart voor 9 lagen te ronken? selene is overdag lastig met slapen, een enkele keer tussen 7 en 8 uur 's avonds nog gezeur, maar daarna vrijwel nooit. als die 's avonds klooit is er echt iets aan de hand hoor. hier is het overdag allemaal volledig babygericht. ik kan hooguit wat inetten (compu staat naast de box ) en een klein klusje in huis tussendoor.

wel leuk dat het zo gezellig was
pi_71331090
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:05 schreef simmu het volgende:
wil je wel geloven dan dat wij hier vanochtend met zn allen tot kwart voor 9 lagen te ronken? selene is overdag lastig met slapen, een enkele keer tussen 7 en 8 uur 's avonds nog gezeur, maar daarna vrijwel nooit. als die 's avonds klooit is er echt iets aan de hand hoor. hier is het overdag allemaal volledig babygericht. ik kan hooguit wat inetten (compu staat naast de box ) en een klein klusje in huis tussendoor.

wel leuk dat het zo gezellig was
Men, ik heb sowieso de afgelopen 3 week ( tour de france ) eigenlijk elke dag uitgeslapen tot minstens 11 uur en in sommige gevallen niet voor 1 uur mn bed uit tot er live beelden kwamen op TV van de tour

Maarja, de tour is weer voorbij dus moeten we ons maar weer op de beurs gaan richten komende week en het visum interview straks nog begin augustus. Vakantie
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71331845
Tour de France vanuit bed kijken, dat is wel heel decadent zeg. En die renners maar zwoegen.

Ik ga morgen maar weer eens 150 km fietsen. Niks leukers dan Radio Tour de France op de racefiets luisteren.
pi_71352200
Zo, we kruipen ook maar eens onder de steen vandaan. Bizar hard gewerkt de afgelopen 2 maanden, net terug van vakantie. Batterij is opgeladen, nu weer volle bak knallen
  maandag 27 juli 2009 @ 15:19:13 #29
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_71366925
Leuke grappen kennen ze op mijn werk
Ze willen mij 6 weken sturen naar Pijnakker (om een lopend project te copy pasten) , per dag 250 + km rijden (heen en terug).
Zie niet 1..2..3 een way out of een andere collega hiervoor in aanmerking komt.

Welnu .. dan maar free market principle..... What's in it for me.
Bad you ass dat het mes dan op tafel komt.

Been there done that. Heb destijds bewust gekozen voor local strong based bedrijf. En nu lijkt het weer dat ik weer ga toeren (daarvoor ben ik juist uit de ICT gestapt in the first place).

Voel me net Tony Montana.
- You talkin' to me ... i've raised all-in if needed.
pi_71367406
Hier bijna klaar voor vakantie. Nog even een dagje terug op kantoor om wat lopende zaken in bed te stoppen en morgen foetsie... Tot over 2 weken
pi_71371486
kan je niet in pijnacker in een pension gaan zitten dan?
  maandag 27 juli 2009 @ 19:31:47 #32
89730 Drugshond
pi_71373786
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:04 schreef simmu het volgende:
kan je niet in pijnacker in een pension gaan zitten dan?
Wil ik dat ?... Links naast mij staat een licht zoemende rakker met mijn back bone naar het internet.
Inmiddels 4 jr oud met wat upgrades maar kan nog alles (inclusief sw). Custom made overigens (ben nog niet helemaal uit de ICT).
pi_71376226
6 weken in een pensionnetje en een leuk laptopje erbij dan?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:05:22 #34
89730 Drugshond
pi_71385836
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 08:05 schreef Drugshond het volgende:

[..]

6 weken in een b2b salon en ik ben verkocht.,
Zijn b2b salons vergelijkbaar met chinese massagsalons
  dinsdag 28 juli 2009 @ 08:50:16 #36
89730 Drugshond
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:51:42 #37
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_71429159
U is niet bekend met de happy ending?
Overal verstand van.
pi_71694544
ik was niet toegekomen aan selene's vorderingen elke dag. het spijt me, mea culpa. we hebben het druk gehad

selene's grootste hobby de laatste tijd is pinball spelen in haar bedje met zichzelf als bal
eerst alleen via het korte stukje, nu ook via het lange stuk. het goede nieuws is dat ze nu korte stukjes los kan lopen (in haar bedje). het slechte nieuws is dat ze het net niet haalt danwel tegen de bedrand aan smakt. wat de vele onverklaarbare bulten en blauwe plekken de laatste week verklaart

ik ben een wijf. ik moet chatten. so sue me. wil er nog iemand een schematische voorstelling van het pinballfeest? ik verveel me de pleuris en het is nog te warm hier om al naar bed te gaan
pi_71695483
hier een eenvoudige weergave van de situatie. denk er nog 300 pijlen bij want ze houdt het gerust wel ff vol

pi_71708255
Back from the beach. Nu even alle topics op AEX weer vol spammen met mijn nuttige bijdrages. Of niet natuurlijk.
pi_71708369
Ik ben terug van Castellane, Zuid-Frankrijk. Jij? Goed weer gehad, steeds 30-35 graden gehad met een lekker windje .
pi_71708731
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ben terug van Castellane, Zuid-Frankrijk. Jij? Goed weer gehad, steeds 30-35 graden gehad met een lekker windje .
Griekenland. Klein eilandje en een apartementje in een vissersdorpje van niks. Heerlijk weer gehad en eigenlijk voornamelijk ontspannen. Was nieuw voor mij, maar beviel eigenlijk goed.
pi_71710340
Welkom terug beiden. Ik ga ergens volgende week een weekje weg. Zeilen op zee naar een aantal Nederlandse en Duitse waddeneilanden.
pi_71746595
Nog een maand wachten voordat ik weer mijn tools kan gebruiken en weer achter de BB kan. Volgende keer neem ik dat ding gewoon mee onder de arm incluis kabels Het beats thuis zitten met een laptop en wat abbo's en kleinschalige tools. Of je moet het zo gek maken om 1 kamer volledig in te richten als 'beleggins hok' met 9 schermen en elke ochtend een dame die je verse koffie brent + alle financiele dagbladen, maar daarvoor wissel ik nog te vaak van woonplaats
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_71750403
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Of je moet het zo gek maken om 1 kamer volledig in te richten als 'beleggins hok' met 9 schermen en elke ochtend een dame die je verse koffie brent + alle financiele dagbladen, maar daarvoor wissel ik nog te vaak van woonplaats
En dan als de beurs gesloten is, kun je de schermen omtoveren tot de perfecte racesimulator.

Ik kan een groot scherm overigens van harte aanraden. Ik heb een 24 inch scherm (1920 x 1200) en een 21 inch scherm (1600 x 1200), en dat werkt echt heerlijk. Alle ruimte (meer dan 3500 pixels in de breedte) bij het werken met Excel/AutoCAD, en op het andere scherm krantenberichten, Maple/MatLab, papers, FOK! en wat muziek.
pi_71752221
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Nog een maand wachten voordat ik weer mijn tools kan gebruiken en weer achter de BB kan. Volgende keer neem ik dat ding gewoon mee onder de arm incluis kabels Het beats thuis zitten met een laptop en wat abbo's en kleinschalige tools. Of je moet het zo gek maken om 1 kamer volledig in te richten als 'beleggins hok' met 9 schermen en elke ochtend een dame die je verse koffie brent + alle financiele dagbladen, maar daarvoor wissel ik nog te vaak van woonplaats
zie mijn linkje in BB&B, je kan altijd trouwen

dit linkje dus
pi_71757357
speciaal voor Zero2Nine: sappige reltopics in OUD

de nieuwste: OUD Feedback topic
en die van het afgelopen weekend waar ik zelf bij betrokken was: OUD Feedback topic (vanaf pagina 3,4)

vooralsnog is de score nu: 2 users weggepest op 1 weekend tijd. natuurlijk verdient deze post van mij ook geen schoonheidsprijs. edoch: als mensen (mods notabene) mij gaan pmmen om tegen me te zeggen dat ik niet moet "zaniken" wordt ik ook giftig. les geleerd: niet proberen met rede enzo te discussieren met mavotrienen. dat lukt namelijk niet
  maandag 10 augustus 2009 @ 13:04:19 #48
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71758030
Bedankt Je had het wel vaker over de slechte sfeer in OUD maar ik heb daar verder niets te zoeken dus lees daar nooit. Heb ook het idee dat ze daar ook niet echt in zijn voor geintjes.
---
pi_71758389
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:04 schreef Zero2Nine het volgende:
Bedankt Je had het wel vaker over de slechte sfeer in OUD maar ik heb daar verder niets te zoeken dus lees daar nooit. Heb ook het idee dat ze daar ook niet echt in zijn voor geintjes.
oh, de juiste mensen mogen best geintjes uithalen hoor
wij niet dus
pi_71759700
Zit niet zo te zaniken, simmu.
pi_71761632
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zit niet zo te zaniken, simmu.
heehee! wel per pm dan he
kan je gelijk bitchen over hoe een lelijk wijf ik wel niet ben en dat ik daarom vast geen werk kan vinden

heeft iemand trouwens info over die green horizon knakkers?
pi_71761878
Daar ga ik niet aan beginnen zonder je gezien te hebben .
pi_71762684
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Daar ga ik niet aan beginnen zonder je gezien te hebben .
zoeken in het fototopic dan he

mijn tetten zijn iig groter dan mijn bril

edit. helaas is mijn kont dan weer groter dan de rest.....
pi_71790932
Oh, en dit past wel bij SC. Ik moet het rustiger aan doen met de opbouw van mn financiële carrière, ivm hartkloppingen en dergelijke. Ik wil teveel, doe te veel, ben te druk. Straks raak ik overspannen en opgebrand en om dat te voorkomen .. moet ik rust nemen en hoofd leeg houden. Laat me teveel meeslepen met het gevoel van de dag, en ben van nature wat meer gestresst als ik in een grote stad rondloop dan dat ik bij m'n ouders in een vage plek in het noorden van het land rondwaggel.

Nieuws waar ik niet vrolijk van wordt, maar wel enigs sinds had verwacht. En dan ben ik nog maar 21, misschien moet ik toch maar denken over een carrière switch
pi_71791008
Ga sporten, dat werkt voor mij ontspannend, hoewel ik meestal de rustigheid zelf ben. En drink je energiedrank? De hoeveelheden die sommige mensen naar binnen werken moeten ronduit ongezond zijn.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:17:25 #56
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71791095
Ook de koffie en cola (suiker) in de gaten houden.
---
pi_71791127
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ga sporten, dat werkt voor mij ontspannend, hoewel ik meestal de rustigheid zelf ben. En drink je energiedrank? De hoeveelheden die sommige mensen naar binnen werken moeten ronduit ongezond zijn.
Nee, energie drank en frisdrank drink ik eigenlijk helemaal niet. Ook geen koffie overigens. Misschien in mn hele leven 3 of 4 glazen koffie gehad . Heb vroeger wel veel frisdrank gedronken. Lid zijn van een sportvereniging ben ik niet. Ik sport niet heel veel, heb 2 skateboards thuis staan en heb een paar jaar op atletiek gezeten.

Overigens vind ik zelf dat ik ook vaak de rustigheid zelf ben, lichaam denkt daar anders over
pi_71791296
Dat klinkt niet goed op je 21e al hartkloppingen hebben van je studie en uit de hand gelopen hobby.

beterschap.
pi_71791397
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Nee, energie drank en frisdrank drink ik eigenlijk helemaal niet. Ook geen koffie overigens. Misschien in mn hele leven 3 of 4 glazen koffie gehad . Heb vroeger wel veel frisdrank gedronken.
Hmmmz, dat is niet anders dan bij mij. Ik drink geen koffie, energiedrank kan ik al helemaal niet hebben (als ik mij ergens slecht door kan concentreren is het dat wel), alleen cola en cassis drink ik wel behoorlijk veel.
quote:
Lid zijn van een sportvereniging ben ik niet. Ik sport niet heel veel, heb 2 skateboards thuis staan en heb een paar jaar op atletiek gezeten.
Ik ben ook niet lid van een sportvereniging, heb vroeger wel op hoog niveau geschaatst maar daar ben ik ook mee gestopt. Ik heb gewoon een racefiets gekocht en daar ben ik stukje mee gaan fietsen, soms alleen, soms gaat er iemand mee. Ik vind dat altijd wel ontspannend werken moet ik zeggen, vooral als je door mooie natuur ofzo rijdt.
quote:
Overigens vind ik zelf dat ik ook vaak de rustigheid zelf ben, lichaam denkt daar anders over
Heeft de dokter ook echt deze klachten geconstateerd? (Niet dat ik denk dat je niet merkt dat je hartkloppingen etc hebt, maar er zijn meerdere soorten hartkloppingen met verschillende oorzaken) Ik heb wel een begrepen dat in Londen de lucht echt heel erg ongezond is, waar het in Rotterdam meestal lekker door tocht (ondanks de haven) kan de smog in Londen echt gaan overheersen misschien dat zij daar een verband mee kunnen leggen, het kan een mogelijke oorzaak zijn.
pi_71791400
misschien elke dag verplicht een uurtje gaan zitten met lekker een goed boek? misschien lekker een wijntje erbij, nu en dan een vakantie.

of huisvrouw worden
pi_71791465
nou is de lucht in het westen van nl ook best naar hoor. ik dacht altijd hooikoorts & allergien te hebben, dus ik hield mijn hart al vast ivm het verhuizen naar drenthe. eenmaal hier heb ik nergens last meer van. tot we op bezoek gaan bij de familie in het westen (delft), dan is het elke keer gegaranderd raak!
pi_71793215
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hmmmz, dat is niet anders dan bij mij. Ik drink geen koffie, energiedrank kan ik al helemaal niet hebben (als ik mij ergens slecht door kan concentreren is het dat wel), alleen cola en cassis drink ik wel behoorlijk veel.
[..]
Ik dronk veel cola. Veel te veel. Maar daar ben nu al voor een behoorlijke poos af. Overigens kon ik me altijd wel goed concetreren door frisdrank en energie drank, maar dat is nu dus ook wel anders.
quote:
Ik ben ook niet lid van een sportvereniging, heb vroeger wel op hoog niveau geschaatst maar daar ben ik ook mee gestopt. Ik heb gewoon een racefiets gekocht en daar ben ik stukje mee gaan fietsen, soms alleen, soms gaat er iemand mee. Ik vind dat altijd wel ontspannend werken moet ik zeggen, vooral als je door mooie natuur ofzo rijdt.
Echt fietsen lijkt me niks in het buitenland waar ik verblijf, al zullen andere Londenaars daar misschien anders over denken. Thuis in Nederland kan het natuurlijk wel, maar ja, daar ben ik alleen in de vakanties. Toch kijken of ik het hardlopen weer kan opkrikken.
quote:
Heeft de dokter ook echt deze klachten geconstateerd? (Niet dat ik denk dat je niet merkt dat je hartkloppingen etc hebt, maar er zijn meerdere soorten hartkloppingen met verschillende oorzaken) Ik heb wel een begrepen dat in Londen de lucht echt heel erg ongezond is, waar het in Rotterdam meestal lekker door tocht (ondanks de haven) kan de smog in Londen echt gaan overheersen misschien dat zij daar een verband mee kunnen leggen, het kan een mogelijke oorzaak zijn.
Dokter heeft eerst Metoprololtartraat voorgeschreven. Klachten bleven enigsinds aanhouden, hartfilmpje gemaakt. En dokter zei, stress.

Wat betreft de lucht in Londen. Die is écht heel smerig. Beetje sporten of actief bezig zijn in de binnenstad, daarna s'avonds thuiskomen, kan ik gewoon vage zwarte troep uit m'n neus halen. En nee, dit is niet bijzonder, dat is bij heel veel Londenaars :p

[ Bericht 1% gewijzigd door sitting_elfling op 11-08-2009 18:25:43 ]
pi_71795720
Stress is niet goed natuurlijk, maar heeft vaak meer met rust in je kop te maken dan met de hoeveelheid werk die je verzet. Goed sporten helpt altijd, zet je hersens ff op nul en daarbij zorgt het ervoor dat je 's nachts beter slaapt (meer ontspannen ademhaling enzo). Ik heb er zelf nooit echt last van, maar zie wel meer mensen in deze industrie die er niet zo lekker onder zijn.

Meer drinken helpt ook. Ik heb namelijk een hekel aan sport...
pi_71796538
yogacursus misschien?
pi_71884221
tijd voor een seleentje-update: ze staat helemaal zelf
en ze is heel blij met heur eigen zitstoeltje die ze gehad heeft vandaag (kan best hard omvallen aangezien ze weigert erin te gaan zitten en er steeds opklimt)

les van de oude vrouw vandaag: wees geen deel van de eenheidsworst!

sitting_elfling, hoe is het met je? al besloten tot een plan van aanpak? ik weet wel leuke boeken hoor
pi_71893870
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:10 schreef simmu het volgende:
tijd voor een seleentje-update: ze staat helemaal zelf
en ze is heel blij met heur eigen zitstoeltje die ze gehad heeft vandaag (kan best hard omvallen aangezien ze weigert erin te gaan zitten en er steeds opklimt)

les van de oude vrouw vandaag: wees geen deel van de eenheidsworst!

sitting_elfling, hoe is het met je? al besloten tot een plan van aanpak? ik weet wel leuke boeken hoor
Gaat seleen ook in de financiele wereld werken straks?

Wat betreft mezelf, ik zal het sowieso rusitg aan doen komende maanden wat betreft school. Heb zelfs de mogelijkheid om 2e semester ergens in het zuiden van frankrijk mn studie te gaan vervolgen, gewoon voor 1 semester. Of ergens in scandinavie, bijv. Zweden. Zodat ik niet in een drukke stad woon, geen auto's continu hoor, en veel natuurschoon om me heen heb. Letterlijk en figuurlijk

Yoga is al meerdere malen gezegd, maar ik ben daar, hmm te onhandig voor zeg maar. Valt me wel op dat er meerdere zijn, van mijn leeftijd, in mn vriendenkring die dezelfde problemen ervaren. En waarvan 1tje, zelfs een soort carriere switch is ondergaan. Iets wat ik eigenlijk niet wil.
pi_71896147
geen idee wat selene gaat doen als ze groot is. we vinden iig een opleiding erg belangrijk, dus dat is verplicht wat ons betreft

voor yoga hoef je niet handig te zijn hoor maar je zal denk ik wel een definitieve manier van omgaan met alle stress moeten vinden. en juist op jouw leeftijd is stress iets wat zeg maar 'opkomt' en waar je mee om moet leren gaan.
pi_71987275
pffff, de suckerrally houdt het eindeloos vol terwijl er aan de fundamenten van het onderliggende probleem echt he-le-maal niks is veranderd. ik vind het allemaal maar saai nu
pi_71989652
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:17 schreef simmu het volgende:
pffff, de suckerrally houdt het eindeloos vol terwijl er aan de fundamenten van het onderliggende probleem echt he-le-maal niks is veranderd. ik vind het allemaal maar saai nu
Saai, wat nou saai. Als je zo nodig weet dat de sucker rally vast houdt, nou, long zitten dus, menigeen weet dat de fundamentals nog geen fuck veranderd zijn

Oh, ik kwam er vandaag trouwens achter na onderzoek dat de beurscrash van 1907 in Amerika, ong. hetzelfde soort gelijke probleem was als nu. Alleen de oorzaak was anders. Best leuk om eens in te pluizen. Juist omdat ze in 1907 nog geen FED hadden, en rockstars als Rockefeller en J.P. Morgan moesten proberen het confidence level weer omhoog te gooien,
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:39:14 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71994627
Je ziet vaak frappante parallelen in de geschiedenis

Er is bijvoorbeeld veel overeenkomst tussen de jaren '60 en '90 en wat betreft Amerika ook jaren '20. Veel optimisme over de toekomst, vooruitgang, new era, etc. De periode die erop volgt (jaren '30, jaren '70-begin '80, en jaren '00) zijn een periode van onzekerheid en pessimisme. (Afgezien die overeenkomsten waren de jaren '70 natuurlijk wel anders in de zin dat die inflatoir waren en de '30's en '08-'09 deflatoir). Ik geloof absoluut in het bestaan van een 'social mood' die allerlei gebeurtenissen stuurt.

Ik vind de parallelen tussen 1929-1932 en 2007-heden ook frappant. In 1929 klapte er een bubble in aandelen (in 2007 in huizen). Dit triggerde in beide gevallen een bankencrisis doordat er veel teveel schulden waren en de collateral in waarde daalde. Vervolgens start de overheid allerlei economische stimulatie maatregelen. In 1932 werd de laatste beweging omlaag veroorzaakt door de fallout van de overheidsmaatregelen: men twijfelde dat de overheid haar schulden nog wel zou kunnen betalen en men vluchtte uit de dollar en in goud (er was toen nog een goudstandaard, het hedendaagse equivalent zou een vlucht uit treasuries zijn). In 1933 volgde er inderdaad een default van de overheid: de dollar werd gedevalueerd van $20 naar $35 per ounce. En goud in privé bezit werd geconfisceerd! Ik verwacht ook in 'onze' crisis nog een terugslag van de overheidsmaatregelen, maar we zullen wel zien...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:17:18 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71995939
Btw: Stress is kut.
Ik ben zelf ook helemaal niet stressbestendig, althans ik vind het niet aangenaam. Gelukkig heb ik in het werk e.d. nooit veel stress gehad (dat kies je natuurlijk zelf).

Stressvol werk is gewoon niet voor iedereen. Je kunt dat maar het beste accepteren als je gezond wilt leven
Mijn reisverslagen
pi_71997832
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:

Er is bijvoorbeeld veel overeenkomst tussen de jaren '60 en '90 en wat betreft Amerika ook jaren '20. Veel optimisme over de toekomst, vooruitgang, new era, etc. De periode die erop volgt (jaren '30, jaren '70-begin '80, en jaren '00) zijn een periode van onzekerheid en pessimisme. (Afgezien die overeenkomsten waren de jaren '70 natuurlijk wel anders in de zin dat die inflatoir waren en de '30's en '08-'09 deflatoir). Ik geloof absoluut in het bestaan van een 'social mood' die allerlei gebeurtenissen stuurt.

Ik vind de parallelen tussen 1929-1932 en 2007-heden ook frappant. In 1929 klapte er een bubble in aandelen (in 2007 in huizen). Dit triggerde in beide gevallen een bankencrisis doordat er veel teveel schulden waren en de collateral in waarde daalde. Vervolgens start de overheid allerlei economische stimulatie maatregelen. In 1932 werd de laatste beweging omlaag veroorzaakt door de fallout van de overheidsmaatregelen: men twijfelde dat de overheid haar schulden nog wel zou kunnen betalen en men vluchtte uit de dollar en in goud (er was toen nog een goudstandaard, het hedendaagse equivalent zou een vlucht uit treasuries zijn). In 1933 volgde er inderdaad een default van de overheid: de dollar werd gedevalueerd van $20 naar $35 per ounce. En goud in privé bezit werd geconfisceerd! Ik verwacht ook in 'onze' crisis nog een terugslag van de overheidsmaatregelen, maar we zullen wel zien...
Het is inderdaad interessant om die parallellen te bekijken, om op die manier eventueel de huidige crisis te voorspellen. In die zin, zou je nog wel een terugslag verwachten, en als je dan artikelen leest met IMF econoom die verwacht dat de recessie al voorbij is en het herstel is begonnen. Sja ..

Wat betreft die crisis van 1907, is het interessant om te zien dat er op dat moment nog geen centrale bank in Amerika was, en die crisis de laatste druppel was om toch te besluiten om een centrale bank op te stellen. Jammer genoeg om de verkeerde redenen. Iets van men dempt de put als dat dier verdronken is.
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:17 schreef SeLang het volgende:
Btw: Stress is kut.
Ik ben zelf ook helemaal niet stressbestendig, althans ik vind het niet aangenaam. Gelukkig heb ik in het werk e.d. nooit veel stress gehad (dat kies je natuurlijk zelf).

Stressvol werk is gewoon niet voor iedereen. Je kunt dat maar het beste accepteren als je gezond wilt leven
Stress is kut inderdaad. Maarja, ik ben nog student en werk nog niet eens fulltime. Dan komt al snel de vraag, hmm .. is deze carrière wel geschikt? Ik moet blijkbaar beter leren er mee om te gaan, en methodes vinden om er minder last van te krijgen. Yoga, sport, andere hobby's, op vakantie gaan ergens etc. Ik wil gezond leven, en dat gaat voor mn werk, maar moet ik dan maar, iets anders doen?

Ik kan natuurlijk ook altijd nog de politiek in
  woensdag 19 augustus 2009 @ 00:14:44 #73
89730 Drugshond
pi_71997835
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:

Riepen we dit niet al een jaar geleden of zo...... als je in goud wilt stappen zorg er dan ook voor dat het daadwerkelijk en fysiek onder je matras ligt.
Toen stond de dollar 1.60+ versus euro......
Nu lijkt het meer het spel van wie heeft de langste adem en steunmaatregelingen (hoe eindig die ook zullen zijn). Of beter wie durft als eerste kleur te bekennen.... Wat dat laatste betreft ben ik een beetje huiverig qua Europia/Duitsland..... want dat laatste kraakt best wel in zijn voegen (leverage, toxic, trier 1).
Enig economisch herstel vanuit de States of Europa zie ik als een no-go (behind the curve).
  woensdag 19 augustus 2009 @ 00:18:25 #74
89730 Drugshond
  woensdag 19 augustus 2009 @ 01:20:48 #75
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71999017
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Stress is kut inderdaad. Maarja, ik ben nog student en werk nog niet eens fulltime. Dan komt al snel de vraag, hmm .. is deze carrière wel geschikt? Ik moet blijkbaar beter leren er mee om te gaan, en methodes vinden om er minder last van te krijgen. Yoga, sport, andere hobby's, op vakantie gaan ergens etc. Ik wil gezond leven, en dat gaat voor mn werk, maar moet ik dan maar, iets anders doen?

Stress komt meestal doordat je geen controle hebt over een bepaalde situatie. Dus bijvoorbeeld hard werken hoeft in principe geen stress te veroorzaken. Maar als je bijvoorbeeld onder druk wordt gezet om iets af te maken terwijl dat onmogelijk is binnen de gegeven tijd dan geeft dat wel stress (omdat je er geen controle over hebt). Al kan de een daar beter tegen dan de ander.

Beleggen/ speculeren kan ook veel stress veroorzaken omdat je natuurlijk niet in de hand hebt wat de beurs doet. Daarom is risk management (niet te grote posities, beperkte leverage, etc) ook zo belangrijk, niet alleen voor je financiele gezondheid maar ook voor je lichamelijke gezondheid. Het helpt als je weet wat je aan het doen bent. Dit is een van de redenen waarom ikzelf steeds systematischer ben geworden. Als je geen goed plan hebt en je zit met een grote positie die zich tegen je keert en alles wat je kunt doen is urenlang naar een chart staren (die je op 1000 manieren kan interpreteren) in de hoop dat je een antwoord vindt, dat is niet fijn

Ik weet natuurlijk niet waar bij jou in je studie de stress vandaan komt, maar misschien is het mogelijk om die stress veroorzakende factoren weg te nemen. Het zou helpen om voor jezelf te analyseren waar de stress precies vandaan komt. Het zou jammer zijn om te stoppen want je lijkt erg enthousiast over wat je doet. (Maar uiteindelijk moet je natuurlijk altijd voor je gezondheid kiezen.)
Mijn reisverslagen
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:00:26 #76
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72002755
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is inderdaad interessant om die parallellen te bekijken, om op die manier eventueel de huidige crisis te voorspellen. In die zin, zou je nog wel een terugslag verwachten, en als je dan artikelen leest met IMF econoom die verwacht dat de recessie al voorbij is en het herstel is begonnen. Sja ..

Wat betreft die crisis van 1907, is het interessant om te zien dat er op dat moment nog geen centrale bank in Amerika was, en die crisis de laatste druppel was om toch te besluiten om een centrale bank op te stellen. Jammer genoeg om de verkeerde redenen. Iets van men dempt de put als dat dier verdronken is.
[..]

Ik denk dat we hier vanuit AEX nog best een goede partij zouden kunnen opstarten.
---
pi_72003552
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Stress komt meestal doordat je geen controle hebt over een bepaalde situatie. Dus bijvoorbeeld hard werken hoeft in principe geen stress te veroorzaken. Maar als je bijvoorbeeld onder druk wordt gezet om iets af te maken terwijl dat onmogelijk is binnen de gegeven tijd dan geeft dat wel stress (omdat je er geen controle over hebt). Al kan de een daar beter tegen dan de ander.

Beleggen/ speculeren kan ook veel stress veroorzaken omdat je natuurlijk niet in de hand hebt wat de beurs doet. Daarom is risk management (niet te grote posities, beperkte leverage, etc) ook zo belangrijk, niet alleen voor je financiele gezondheid maar ook voor je lichamelijke gezondheid. Het helpt als je weet wat je aan het doen bent. Dit is een van de redenen waarom ikzelf steeds systematischer ben geworden. Als je geen goed plan hebt en je zit met een grote positie die zich tegen je keert en alles wat je kunt doen is urenlang naar een chart staren (die je op 1000 manieren kan interpreteren) in de hoop dat je een antwoord vindt, dat is niet fijn

Ik weet natuurlijk niet waar bij jou in je studie de stress vandaan komt, maar misschien is het mogelijk om die stress veroorzakende factoren weg te nemen. Het zou helpen om voor jezelf te analyseren waar de stress precies vandaan komt. Het zou jammer zijn om te stoppen want je lijkt erg enthousiast over wat je doet. (Maar uiteindelijk moet je natuurlijk altijd voor je gezondheid kiezen.)
Klopt Wat betreft beleggen, stap ik altijd gedeeltelijk in met kleine bedragen. Vol inknallen doe ik ook wel eens, maar dat is op 1 hand te tellen. Echte zorgen wat betreft geld op de beurs heb ik dan ook niet echt.

Wat betreft studie, denk ik dat het komt doordat de Anglo Saksische universiteiten om 1 of andere reden, een erg kort universitair jaar hebben, ter vergelijking met dat van Nederland. In Nederland beginnen de universiteiten vaak ergens in September, en eindigen ze eind juni/beign juli. In de Anglo Saksische landen is het van Oktober tot midden December, een ruime kerstvakantie, Januari wat examens en dan van Februari tot midden/eind Mei les en examens. En dan te bedenken dat er ook nog een vakantie van 1.5 week ong. tussen Februari en Mei zit. En in Mei heb je dus al zomervakantie! Dat betekent maar 1 ding, we vliegen door de stof heen.

En ja, dan krijg je commentaar, hoge druk en zal wel moeilijke stof zijn en dergelijke, dat is misschien wel zo. Maar heb het afgelopen jaar geen onvoldoende gehaald, en ong. met een 8 gemiddeld afgerond. En komend jaar krijg ik voor het eerst echte beleggings vakken die alleen gericht zijn op de investment kant, theorie en strategie

Maar misschien moet ik juist wat mn enthousiasme temperen, leven in een metropool is al stress vol genoeg en erg apart als ik weer thuis kom in Drenthe bij mn ouders.
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:00 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ik denk dat we hier vanuit AEX nog best een goede partij zouden kunnen opstarten.
Hehe, in AEX hier zitten iig wel een aantal kandidaten om meneer Bos van financien op te volgen
pi_72003621
drenthe is ook gaaf en rustgevend
kom eens langs!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:17:36 #79
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72004676
Twee weken geleden was ik nog in Drenthe op vakantie met mijn ouders, best mooi inderdaad.
---
pi_72004723
Dat is al weer heel veel jaren (30 of zo) geleden dat ik ooit naar de hunebedden ben wezen kijken en ooit nog in die provincie geweest ben.
pi_72004926
Hehe, ik ben in die zin best wel een Noorderling. Heb zo'n 3/4 jaar gewoond in Groningen, (delfzijl ), nog een 8/9 jaar in 1 of andere klein (nietzoleuk)dorp in het noorden van Friesland en daarna al weer bijna 10 jaar in Drenthe, whehe.

En nee, ik praat geen fries & versta geen fries.
pi_72005545
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, ik ben in die zin best wel een Noorderling. Heb zo'n 3/4 jaar gewoond in Groningen, (delfzijl ), nog een 8/9 jaar in 1 of andere klein (nietzoleuk)dorp in het noorden van Friesland en daarna al weer bijna 10 jaar in Drenthe, whehe.

En nee, ik praat geen fries & versta geen fries.
Ik ben een echte zuiderling dan.

Geboren in heerlen, daarna in rotterdam, gouda, bussum en roermond (vanaf mijn 7e) met mijn ouders tot mijn 19e gewoond, vervolgens eindhoven en nu tilburg.

Ik spreek ook bijna geen woord limburgs of brabants.
pi_72022197
niks te selene post vandaag. simmu post:

pi_72022252
  donderdag 20 augustus 2009 @ 00:27:28 #85
89730 Drugshond
pi_72027895
Na 19 jr geblowed te hebben..... afgelopen 4 jr netjes gestopt...
Raad eens wat ik nu aan het rollen ben (last van spierpijn, al weken lang overigens).
  donderdag 20 augustus 2009 @ 00:32:30 #86
89730 Drugshond
pi_72028018
Ah, music... leuk

Klote band overigens..maar dit nummer springt er wel uit.

Deze niet waarom... maar daarom

[ Bericht 25% gewijzigd door Drugshond op 20-08-2009 01:17:45 ]
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:26:59 #87
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72068015
Ik ben woest op de universiteitskantine. In deze tijden waar we in Nederland bijna weer met deflatie te maken hebben wordt hier de koffie gewoon even met 10% in prijs verhoogd. van 50 naar 55 cent
---
pi_72068767
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:32 schreef Drugshond het volgende:

Deze niet waarom... maar daarom
maar maar maar..... working class hero is van john lennon!!!!
pi_72069403
ok. seleentjetest: greenday vindt ze pas halverwege leuk, als het wat meer metal wordt. john lennen vindt ze helemaal leuk (begint mee te klappen)

pi_72069507
maar ja: seleentje vindt deze ook heel leuk:

vanwege de drukke wisselende beelden doen we die niet zo vaak!
pi_72069565
deze is meer seleentje-geschikt:

lekker lang! (kan ma psies ff buiten een peuk roken )
pi_72077916
zo. dan is het nu tijd voor een egopost

sangdrax zijn laatste artikel is geaccepteerd, in december gaat hij in san diego op conferentie en in januari is de datum nu vastgesteld voor zijn PhD-praatje

weet iemand of het doenbaar (en leuk!) is om een paar dagen op reis te gaan naar de vs met een kleine van anderhalf? reis heen (24h), 3 a 4 dagen blijven en weer terug. met een normaal zonnig kindje.

en Drugshond, knapt het op van relaxen?
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 08:19:24 #93
89730 Drugshond
pi_72086589
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:02 schreef simmu het volgende:
en Drugshond, knapt het op van relaxen?
8:10 blow in mijn mond... en biertje in de buurt. (mijn werk zit erop).
Ik heb op de meest vage plekken spierpijn (elke keer andere lokatie).
Inmiddels ben ik erachter dat slapen op een luchtbed ook niet alles is. Zeker als je wakker wordt en het bed meer leeg dan vol is, en gewoon op de harde ondergrond aan het slapen bent.
Dat is heerlijk in de kreukels wakker worden (na 4 dagen ben je wel vakkundig gesloopt).
Slaap inmiddels weer op een biologische/natuurlijke manier.
pi_72159482
Ben me op dit moment aan het inschrijven voor een internship bij een bank en daar stond een optie tussen (die vrijwillig was) om je ethnicity aan te geven. Dat gaf me eigenlijk meer het gevoel dat als je daar aan zou geven dat je een minderheid bent, je meer kans krijgt.
quote:
Completing this section is VOLUNTARY and will not affect your application for employment with Goldman Sachs.

At Goldman Sachs, we are committed to our policy of equal opportunity in employment and oppose all forms of unlawful discrimination in any jurisdiction in which we operate. We aim to take every possible step to ensure that individuals are treated equally and fairly and that decisions on recruitment are based solely on objective and job-related criteria.

To enable us to evaluate the effectiveness of our equal opportunity policy (and to comply with record keeping and reporting requirements in some jurisdictions), we ask you to provide information below on your gender and ethnic origin. We understand and respect the fact that equal employment monitoring may be unusual in your jurisdiction.

Zouden ze daar extra geld voor krijgen? Het feit dat ze dus een mengelmoes van mensen bij hun hebben werken om aan te geven dat ze niet discrimineren op huidskleur?
pi_72162331
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben me op dit moment aan het inschrijven voor een internship bij een bank en daar stond een optie tussen (die vrijwillig was) om je ethnicity aan te geven. Dat gaf me eigenlijk meer het gevoel dat als je daar aan zou geven dat je een minderheid bent, je meer kans krijgt.
[..]

Zouden ze daar extra geld voor krijgen? Het feit dat ze dus een mengelmoes van mensen bij hun hebben werken om aan te geven dat ze niet discrimineren op huidskleur?
Viel mij destijds ook altijd op. Toch boeit het volgens mij niet echt, het zal wel voor de statistieken zijn. Uiteindelijk komt je CV in een stapel bij de relevant bankier terecht, die er een selectie uit maakt. Bij die stapel wordt niks vermeldt over etniciteit, dus de HR afdeling zal het wel voor andere doeleinde gebruiken... Ach, Amerikanen...
pi_73399663
dit vind ik toch wel de moeite van het vermelden waard: Zwangerschap en geboorte 573 goed kijken !

helemaal naar onder scrollen denk ik.

[ Bericht 8% gewijzigd door simmu op 05-10-2009 19:29:26 ]
pi_73402159
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:01 schreef simmu het volgende:
dit vind ik toch wel de moeite van het vermelden waard: Zwangerschap en geboorte 573 goed kijken !

Hey toppie! Dat ziet er wel goed uit heb verder niet zoveel met babies maar toch
Zie overigens dat ik hier postte over mijn stress probleem. Ik probeer dat nu te verminderen door gezonder te eten, meer te slapen, en minder in Londen te zitten en meer in ' boeren drenthe '.
pi_73402659
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hey toppie! Dat ziet er wel goed uit heb verder niet zoveel met babies maar toch
Zie overigens dat ik hier postte over mijn stress probleem. Ik probeer dat nu te verminderen door gezonder te eten, meer te slapen, en minder in Londen te zitten en meer in ' boeren drenthe '.
allebei de guppen he
kom je hier een bakkie pakken. met de rust valt het hier wel mee trouwens hoor, zo met de alcoholische radio-oranje liefhebbende in het bezit van kettingzaag-op-diesel buurman
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:08:29 #99
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73402695
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:01 schreef simmu het volgende:

De eerste is goed bevallen dus nog maar eentjetwee?

[ Bericht 7% gewijzigd door Zero2Nine op 05-10-2009 20:16:41 (attent ;)) ]
---
pi_73402797
allemaal beter kijken heren. het zijn er twee. het was even schrikken vandaag. 2-voor-de-prijs-van-1.
pi_73402917
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:07 schreef simmu het volgende:

[..]

allebei de guppen he
kom je hier een bakkie pakken. met de rust valt het hier wel mee trouwens hoor, zo met de alcoholische radio-oranje liefhebbende in het bezit van kettingzaag-op-diesel buurman
Hehe! Nou ik vind Drenthe (die 'stad' in het zuiden van drenthe) heerlijk rustig t.o.v Londen. Ik heb slechts 4 dagen in de week les in Londen, en probeer dat zo goed mogelijk te combineren om in de weekenden zoveel mogelijk thuis te zijn. Voor de rest anti stress oefeningen opzoeken, yoga boekjes lezen .. en mn kat weer opzoeken thuis in Nederland,
pi_73539337
Echt prachtig dit. En het werkt ook nog.

http://www.dumpert.nl/med(...)n_het_traplopen.html

Een leuke analogie die je zou kunnen maken is eigenlijk dat je ziet dat regulering waarschijnlijk veel minder effectief is dan prikkels veranderen. Dat is interessant in het kader van de vermeende 'perverse' prikkels die vanuit bonussen uit zouden gaan en de kwalijke gevolgen die zij zouden hebben voor ondernemingen, zelfs al is dat dus het geval dan nog zie je eigenlijk dat regulering van bonussen niet te juiste weg is. Het is een gemakkelijke weg, maar met een laag rendement.

Veel beter is het om binnen het huidige krachtenspel van prikkels die bij mensen binnen komen de prikkels zo te veranderen zodat zij tot ander gedrag over gaan. Anders gezegd, zijn er prikkels binnen het huidige systeem die het gedrag veroorzaken zoals wij dat nu zien?

[ Bericht 27% gewijzigd door Bolkesteijn op 10-10-2009 01:22:31 ]
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:16:42 #103
236264 crew  capricia
pi_73539395
Oh, we hebben ook al een slowchat topic! Jee...ik ben afwezig geweest...wat heb ik gemist?
Wie heeft er een relatie met wie???
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73539492
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:16 schreef capricia het volgende:
Oh, we hebben ook al een slowchat topic! Jee...ik ben afwezig geweest...wat heb ik gemist?
Het leuke van een forum is dat je eenvoudig conversaties terug kunt vinden.
  Moderator zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:24:12 #105
236264 crew  capricia
pi_73539524
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, zo zie ik dat wel 'al' bij deel 2 zijn..
Ik zal mijn nachtbagger voortaan hier posten...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73544844
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Werkt de zoekfunctie dan al
pi_73568030
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:16 schreef capricia het volgende:
Wie heeft er een relatie met wie???
mijn gupjes nu met elkaar voorlopig
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:23:13 #108
141482 Q.
JurassiQ
pi_73629732
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:09 schreef remlof het volgende:
haatbaard hoeft om dezelfde reden nooit meer terug te komen
Het wordt rustig hier.
For great justice!
pi_73638532
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:23 schreef Q. het volgende:

[..]

Het wordt rustig hier.
genant, maar wat heerlijk! ik heb me daar een pesthekel aan die figuur
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:04:53 #110
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73748261
Kom maar met die plaatjes van de financial babes S_E, bewijsmateriaal willen we zien
---
pi_73748988
Idd SE... posten die pics...
pi_73775019
Is goed, ik zal vanavond even kijken of ik de geschikte plaatjes en filmpjes van deze dame kan vinden. Oh, we hebben ook d'r werk email adres en kunnen zien wanneer ze online is. Rawr...

Ik kan uiteraard hier nu niet gaan zoeken op plaatjes of filmpjes van Gigi, dan gaan ze raar op kijken als ze in mn logs hier kijken
pi_74042092
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Is goed, ik zal vanavond even kijken of ik de geschikte plaatjes en filmpjes van deze dame kan vinden. Oh, we hebben ook d'r werk email adres en kunnen zien wanneer ze online is. Rawr...

Ik kan uiteraard hier nu niet gaan zoeken op plaatjes of filmpjes van Gigi, dan gaan ze raar op kijken als ze in mn logs hier kijken
5 typische filmpjes van d'r

pi_74240593
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:51 schreef SeLang het volgende:
Zo, ik vertrek NU voor 2 maanden naar Indonesie...
Tot in november
Tvp voor de foto's
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_74244197
Ik heb mij ingeschreven voor een vak 'Monetary economics and financial markets'. Onder andere komt aan bod hoe financiële markten reageren op monetair beleid, hoe geldschepping nou daadwerkelijk in zijn werk gaat, dus niet alleen de theorie maar ook welke spelers daar momenteel bij betrokken zijn. Eens kijken hoeveel ruimte er is voor 'perverse prikkels' die een crisis zoals deze in de hand kunnen werken.

Interessant feitje (ik heb al enige onderzoeken gelezen die bij het vak horen) is al dat blijkt dat in systemen met een fiat currency inflatie en geldgroei van M2 (M3 wordt helaas buiten beschouwing gelaten) een zeer sterke correlatie heeft (+0,97) met de geldgroei. Onder een currency met harde onderliggende waarde is er geen nadrukkelijk verband tussen geldgroei en inflatie (correlatie van +0,37). Het betreft een vergelijking over 120 landen en over 200 jaar, interessante en opmerkelijke gegevens dus! Een verklaring wordt helaas niet gegeven in het artikel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bolkesteijn op 31-10-2009 01:24:19 ]
pi_74244353
capricia, je usericon. Ik dacht dat er een nieuwe user was in AEX.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 03:14:47 #117
236264 crew  capricia
pi_74245145
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
capricia, je usericon. Ik dacht dat er een nieuwe user was in AEX.
Ik was de oude ava zat en ik dacht: "ik houd van iedereen!". Soort communistisch trekje zeg maar...
Moet wel eerlijk bekennen dat het AEX topic een van de weinige topics op fok is wat me daadwerkelijk boeit.
Zo ook jouw visie over de DSB en franctional reserve banking enzo vind ik heel interessant om te lezen. Dat soort meningen/ ideeen geeft me gewoon een bredere kijk op de huidige gang van zaken...waarin iedereen de werking van het systeem kennelijk vanzelfsprekend vindt.

Keep up the good work!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74245239
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 03:14 schreef capricia het volgende:
Ik was de oude ava zat en ik dacht: "ik houd van iedereen!". Soort communistisch trekje zeg maar...
Dat is helemaal niet communistisch. Sterker nog, kapitalisten kunnen van iemand houden zonder dat zij daar bijvoorbeeld uit financiële of veiligheids motieven toe worden aangezet. Echter, menig communistisch leider is geliefd bij zijn volk enkel omdat hij dat afdwingt.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 03:39:09 #119
236264 crew  capricia
pi_74245262
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 03:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet communistisch. Sterker nog, kapitalisten kunnen van iemand houden zonder dat zij daar bijvoorbeeld uit financiële of veiligheids motieven toe worden aangezet. Echter, menig communistisch leider is geliefd bij zijn volk enkel omdat hij dat afdwingt.
Eens hoor!
Volgend voorjaar doen we weer een meet. Wil iedereen wel weer opnieuw ontmoeten!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74246680
Doen we
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:43:43 #121
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74264535
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb mij ingeschreven voor een vak 'Monetary economics and financial markets'.
Geil beertje...

Waar doe je dit?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74264652
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:43 schreef eleusis het volgende:
Waar doe je dit?
Gewoon bij de EUR aan de FEW/ESE faculteit.
pi_74264915
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 03:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens hoor!
Volgend voorjaar doen we weer een meet. Wil iedereen wel weer opnieuw ontmoeten!
Oh .. en degene die vorige keer niet konden?
  zondag 1 november 2009 @ 12:24:37 #124
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74273396
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 22:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Gewoon bij de EUR aan de FEW/ESE faculteit.
Heb je een vakcode voor mij? Ik kan het als zodanig niet vinden in de study guide...

Edit: FEB23010? Bah blok 2... Nou ja, volgend jaar dan Ik ga de master toch niet in 1 jaar afronden

[ Bericht 14% gewijzigd door eleusis op 01-11-2009 12:54:08 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74275685
FEB23010 inderdaad. Vaag, ze hebben de vaknaam zo te zien aangepast. Nou ja het maakt ook niet uit. Dat vak dus.
  zondag 1 november 2009 @ 21:56:33 #127
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74295215
Zo, ik ben weer thuis van 2 maandjes rondtrekken in Indonesie. Het was tof!

Bromo vulkaan, Oost Java

Ceremonie, Bali

Rijstveldjes, Bali

Relaxen, snorkelen en vis BBQ-en op Gili Air, Lombok

Reizen doen we natuurlijk per kippenbus (15 uur ), zoals hier in Sumbawa

Zonsondergang Labuanbajo, Flores

Traditioneel dorp, Bena, Flores. Het 83-jarige dorpshoofd kon nog Nederlands (>2 uur mee gekletst)

Vulkanisch meertje, Kelimutu, Flores

Komodo Varaan in het wild , Komodo National Park, Rinca

Rotsgraven met tautau poppen die de overledene representeren. Toraja, Central Sulawesi

Ricebarns, Central Sulawesi

Rijstvelden, Central Sulawesi

Zo te zien heb ik trouwens weinig gemist kwa beurs .
En ik heb het koud, dus ik ga alvast m'n volgende reis plannen
Mijn reisverslagen
  zondag 1 november 2009 @ 22:03:41 #128
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74295732
Erg nice
pi_74306349
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:56 schreef SeLang het volgende:

Leuke foto's ik vertrek komende zondag voor 3 weken naar indonesie. (java bali en lombok)

Helaas heb ik het nog niet zo goed als jou geregeld voor mezelf en kan ik niet zo lang op vakantie gaan.
pi_74306468
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oh .. en degene die vorige keer niet konden?
*kuch*
ligt eraan wanneer in de lente, deze dame is eind april uitgerekend (al wordt het wrs eerder ivm de duo-job) dus voor mij wordt het hem niet in de lente....
pi_74308496
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:14 schreef simmu het volgende:

[..]

*kuch*
ligt eraan wanneer in de lente, deze dame is eind april uitgerekend (al wordt het wrs eerder ivm de duo-job) dus voor mij wordt het hem niet in de lente....
dou job? Ben je in verwachting van een tweeling? Gefeliciteerd met 1 of 2 dan.
  Moderator maandag 2 november 2009 @ 10:48:28 #132
236264 crew  capricia
pi_74308555
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:14 schreef simmu het volgende:

[..]

*kuch*
Hey, gefeliciteerd, dame!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74308774
jup, een tweeling......
we zijn net uit de gevarenzone en vanmiddag 'mogen' we naar de gyn, dus weten we of het ok is of niet. meestal hou je dat geen 40 weken vol, dus we zien wel. ik heb al wel bedacht dat als ik kan komen, ik alleen kom, per ov, en gewoon een hotelletje boek voor een nacht! dat jullie het maar weten
  maandag 2 november 2009 @ 10:57:49 #134
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_74308851
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:56 schreef SeLang het volgende:

[...]

Tof! Leuk die foto's man!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_74591004
Tijd niet meer gekeken in dit topic, maar zeer fraaie foto's Selang. Ziet er goed uit!

Maar even gokken: wat zal de eindstand van de aex en DJ zijn dit jaar?

Ik zet in op 350 aex en DJ op 10850... ruwe gok, i know
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:40:04 #136
89730 Drugshond
pi_74592362
pi_74785817
zeg, weet iemand toevallig snel waar je dat dollar pleepapier kan kopen?
pi_74976666
Hé FOK! doet het weer. Gelukkig had ik de afgelopen twee dagen een HDD-crash.
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:20:15 #141
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_74977350
Tering, wat was dat irritant vandaag, de beurs volgen zonder constant commentaar te kunnen leveren of te klagen!
Moest ik zowaar m'n collega daar live mee lastig vallen.
pi_75036506
Heeft iedereen de AEX-prijsvraag gezien?
pi_75036814
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nu wel!

Toch wel puik dat men op FOK! AEX ook wat beter begint te waarderen
pi_75222992
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dankzij dit topic ook

Leuk initiatief!
Greece
pi_75256768
Zo ik ben ook weer terug van mijn vakantie. Ik heb me goed vermaakt en de reisorganisatie heeft me/ons (de reisgroep waar ik mee mee was) veel leuke dingen laten zien. Hier onder een korte samenvatting. (kleine aanvulling op de fotos van selang, ik sla de bali rijstvelden maar over want die zijn hetzelfde )

Visjes in zakjes verkoop in de plaats bogor.

Een met mensenkracht aangedreven kinderattractie. Dat is wel wat voor jou dan simmu, over een jaar of 2 kun je er 3 kinderen en 1 vriendje ermee vermaken en je doet nog wat aan training ook .

Onze reisleider in de theeplantage, waar tussen de kleine theeplanten ook nog andere bomen stonden. Hij wist nogal veel van de natuur en haalt hier een stuk schors van de kaneelboom, waar je door het te laten drogen dan weer kaneelstokjes van krijgt. Weer iets geleerd.

Uitzicht vanuit de parkeerplaats richting de Gunung Papandayn vulkaan.

Dat was een redelijk bizarre ervaring om zo tussen die stinkende en hete vulkaangassen door te lopen.

Het donker goedje is vloeibare zwavel en het gele is gestolde zwavel.

Een eng beest komt uit de rivier die men de green canyon noemt vanwege de kleur van het water en een canyon waar je een stukje in kan varen.

Enkele van de grote diversiteit aan vissen die je tijdens het snorkelen bij de gilli eilanden kan zien.

Zonsondergang in sengiggi (lombok)
pi_75258113
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:22 schreef Basp1 het volgende:
Zo ik ben ook weer terug van mijn vakantie. Ik heb me goed vermaakt en de reisorganisatie heeft me/ons (de reisgroep waar ik mee mee was) veel leuke dingen laten zien. Hier onder een korte samenvatting. (kleine aanvulling op de fotos van selang, ik sla de bali rijstvelden maar over want die zijn hetzelfde )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een met mensenkracht aangedreven kinderattractie. Dat is wel wat voor jou dan simmu, over een jaar of 2 kun je er 3 kinderen en 1 vriendje ermee vermaken en je doet nog wat aan training ook .

[ afbeelding ]

Onze reisleider in de theeplantage, waar tussen de kleine theeplanten ook nog andere bomen stonden. Hij wist nogal veel van de natuur en haalt hier een stuk schors van de kaneelboom, waar je door het te laten drogen dan weer kaneelstokjes van krijgt. Weer iets geleerd.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat was een redelijk bizarre ervaring om zo tussen die stinkende en hete vulkaangassen door te lopen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Een eng beest komt uit de rivier die men de green canyon noemt vanwege de kleur van het water en een canyon waar je een stukje in kan varen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Enkele van de grote diversiteit aan vissen die je tijdens het snorkelen bij de gilli eilanden kan zien.

[ afbeelding ]

Een zonsondergang like that is priceless, ga eens na als je zo'n ondergang voor de rest van je leven ziet heb je het toch wel goed voor elkaar!

En van waar komt die drang om in het oosten op vakantie te gaan? Leuke foto's verder daar niet van
pi_75258249
mooi hoor
en zo'n fiets is gaaf idd
pi_75258905
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:

Een zonsondergang like that is priceless, ga eens na als je zo'n ondergang voor de rest van je leven ziet heb je het toch wel goed voor elkaar!
De mannetjes die daar rondhangen hebben elke avond zo'n zonsondergang, maar hebben het toch anders voor elkaar als wij het hebben. Die leven echt van dag tot dag en hopen weer wat vis te vangen waardoor men weer wat eten heeft. Of voor de afwisseling eens een toerist mee te nemen op die boot tegen betaling wat nog meer voor hun opleverd als de mini visvangsten.
quote:
En van waar komt die drang om in het oosten op vakantie te gaan? Leuke foto's verder daar niet van
Er staat nog zoveel op mijn lijstje om naar toe te willen gaan, deze keer was het eens indonesie. Volgende keer wordt het denk ik zuid of midden amerika. Maar het zou net zo goed china of egypte kunnen worden. Wat een luxe probleem toch in vergelijking tot die mannetjes die dagelijsk zo'n zonsondergang kunnen aanschouwen.
  donderdag 3 december 2009 @ 20:53:56 #149
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75260096
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:22 schreef Basp1 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooie foto's!

Ik herken ze allemaal. Bogor, Gunung Papandayan, Sengigi en Green Valley ben ik ook allemaal geweest. Heb je de flying foxes ook gezien in Bogor (botanische tuin)? En heb je ook gezwommen in de Green Canyon? Zelf heb ik trouwens ook die grote hagedissen gezien in de Green Canyon (en ijsvogels)

Maandag ga ik naar de Filippijnen voor 2 maanden. Hopelijk wordt dat ook weer mooi (maar Indonesie valt niet te verslaan denk ik...)
Mijn reisverslagen
pi_75268808
Prachtige platen Bas, zo te zien een mooie vakantie geweest. Dat gebied met die zwavelafzettingen vind ik wel intrigerend, in hoeverre is het veilig om daar te vertoeven? Ik kan mij voorstellen dat er spontaan van die zwaveloprispingen plaats kunnen vinden en dat er ook seismische activiteit waardoor er ineens kraters etc kunnen ontstaan.
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Ga aan zee wonen of koop een zeilboot. Dan krijg je dit soort platen, waar je het hele jaar op kunt teren. :

Land in zicht Vlieland:

Zeehonden in het wild

Rond zonsopkomst na in het pikkedonker vanuit de haven van Ameland te zijn vertrokken :

Wat later, straling van de zon in de vochtige ochtendatmosfeer:

Of wat dacht je van schaatsen in winter :

Molen in de Alblasserwaard

Let niet op de smog :

Bij deze foto was het al -11, met keihard, spiegelglad ijs. Er moest even stevig door gereden worden, want de zon was al bijna onder.
  vrijdag 4 december 2009 @ 01:31:58 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75270180
Nederland is toch ook wel een mooi land
Mijn reisverslagen
pi_75270308
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
Prachtige platen Bas, zo te zien een mooie vakantie geweest. Dat gebied met die zwavelafzettingen vind ik wel intrigerend, in hoeverre is het veilig om daar te vertoeven? Ik kan mij voorstellen dat er spontaan van die zwaveloprispingen plaats kunnen vinden en dat er ook seismische activiteit waardoor er ineens kraters etc kunnen ontstaan.
[..]

Ga aan zee wonen of koop een zeilboot. Dan krijg je dit soort platen, waar je het hele jaar op kunt teren. :

Land in zicht Vlieland:
[ afbeelding ]

Zeehonden in het wild
[ afbeelding ]

Rond zonsopkomst na in het pikkedonker vanuit de haven van Ameland te zijn vertrokken :
[ afbeelding ]

Wat later, straling van de zon in de vochtige ochtendatmosfeer:
[ afbeelding ]
Heerlijk dat varen Ik krijg nu alweer zin in volgend seizoen, boot ligt nu op het droge
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 01:44:27 #153
236264 crew  capricia
pi_75270309
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 01:31 schreef SeLang het volgende:
Nederland is toch ook wel een mooi land
Zeker weten!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75274157
ok, ik doe mee. gewoon bij ons achter:

en natuurlijk:

uiteraard staat overal een baby op, sorrie
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:24:10 #155
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_75274406
Drenthe is ook mooi
---
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:30:01 #156
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75274586

Veluwe in februari

Utrechtse Heuvelrug in februari

Utrecht in de herfst

Ja, Nederland kán ook mooi zijn, vooral in voor- en najaar...
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:57:30 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75275406
Fietsen hier in Engeland.
Right of way

Mijn reisverslagen
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:49:22 #158
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_75290081
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:57 schreef SeLang het volgende:
Fietsen hier in Engeland.
Right of way

[ afbeelding ]
Dat is óók mooi.

[rozebrilmouds]Het is OVERAL mooi, de wereld is geweldig, het leven is goed etc.[/rozebrilmodus]
---
pi_75290713
Haha, zo ken ik er nog wel een paar, ik zal kijken of ik eens wat kerst foto's van hier op de bovenste verdieping kan maken maandag avond, om zo een kijkje te geven waar ik uitzicht op heb. Wat uiteraard knoerten van grote gebouwen zijn met veel lampjes en lichtjes en een kerstboom!

En idd, simmu, drenthe
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:36:39 #160
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75291312
Drenthe, is daar wat te doen dan, behalve onder een hunnebed gaan liggen?

Daarom, nog ééntje uit Utrecht, vorige week gemaakt achter de Galgenwaard:

Ze lijken nogal van kanoën te houden hier.
pi_75291589
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:36 schreef Lemans24 het volgende:

[ afbeelding ]
Oef, Utrecht is echt helemaal niks
pi_75292177
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:36 schreef Lemans24 het volgende:

[ afbeelding ]
Iets verderop zit een kano en roeiboten verhuur bedrijfje. Daardoor zie je daar zoveel kano's. Ik heb afgelopen jaar een keer vanaf daar gekanoed door de grachten van utrecht heen, was wel heel leuk om te doen. Vooral als je met 2 vrouwen in een kano zit die totaal geen flauw idee hebben hoe ze moeten sturen. We zijn toen bijna door een rondvaartboot overvaren.
pi_75292238
Doe mij maar dit soort zaken. Het Oosten van het land kan ik wel waarderen, maar ik mis de zilte lucht...

Niks mooiers dan de kust.
pi_75292512
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mooie foto's!

Ik herken ze allemaal. Bogor, Gunung Papandayan, Sengigi en Green Valley ben ik ook allemaal geweest. Heb je de flying foxes ook gezien in Bogor (botanische tuin)? En heb je ook gezwommen in de Green Canyon? Zelf heb ik trouwens ook die grote hagedissen gezien in de Green Canyon (en ijsvogels)

Maandag ga ik naar de Filippijnen voor 2 maanden. Hopelijk wordt dat ook weer mooi (maar Indonesie valt niet te verslaan denk ik...)
Nee de flying foxes niet gezien in de botanische tuin. Wel een uitgebloeide penisplant.

Toen ik die grote hagedis in de greencanyon rivier had gezien durfde ik niet meer in die rivier te zwemmen, en idd ook ijsvogels in de greencanyon gezien. In het kader van onnuttige feitjes: Ze heetten trouwens ijsvogels odat het een duitse vertaling is en de kleur wat weg heeft van ijzererts.

Veel plezier dan met je 2 maanden fillipijnen.
pi_75293197
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
De laatste uitbarsting van die vulkaan was in 2002, maar had zich al aangekondig door toenemende seismische activiteit.

De foto van de bromo die selang gepost had heeft volgens een locale gids nog wel een plotselinge kleine eruptie gehad in 2005 of zo. Daarbij zijn 2 maleisiers door rotsblokken gedood. Ook een paar fransen zijn aan de goede kant van de krater naar beneden getuimeld. De zandvlakte in de grote krater scheen toen golven als een zee vertoond te hebben.

Ik had het vanaf de kant van de grote kraterrand wel willen zien eigenlijk dat lijkt me wel een once in a life time ervaring.

De kans dat je bij zo'n uitbarsting omkomt lijkt me stukken kleiner als de kans om daar in het lokale verkeer om te komen.
pi_75330669
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:23 schreef Basp1 het volgende:
De zandvlakte in de grote krater scheen toen golven als een zee vertoond te hebben.
Zoiets denk ik, wist niet wat ik zag toen ik het filmpje voor het eerst zag, de bodem veranderd in een golvende zee:

zondag 6 december 2009 @ 03:28:01 #167
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75330783
Even spammen voor mensen die dit nog niet hadden gezien:
Kiva FOK-team #6 Microkredieten - Voorbij de $20.000!

In plaats van je geld tegen bijna nul procent op de bank te zitten kun je ook een klein deel gratis uitlenen aan ondernemende mensen die de pech hadden dat hun wiegje in een arm land stond.
Mijn reisverslagen
pi_75330889
Hmmm, dit zinnetje vind ik niet zo prettig:
quote:
Je kunt vanaf 25 dollar geld lenen aan ondernemers. Rente krijg je natuurlijk niet, maar als het goed is kun je het geleende geld telkens opnieuw uitlenen, omdat de ondernemers het aan je terugbetalen.
Ik geloof er echt in dat een economie zich alleen kan ontwikkelen indien voor alles gewoon normale kosten gerekend wordt. Daar valt het betalen van interest op een lening dus ook onder, want in een gezonde economie eist een verschaffer van vreemd vermogen een vergoeding voor de tijdswaarde van geld en risico (ik zie een kopje 'Default rate' in het screenshot staan) dat gelopen wordt. Het is niet dat ik geen geld uit wil lenen aan deze mensen, graag zelfs, deze mensen zijn belangrijk voor een gezonde economie, maar dat doe ik graag tegen gezonde economische voorwaarden, op langer termijn biedt dat toch echt de beste garantie voor succes.
  zondag 6 december 2009 @ 03:47:32 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75330948
quote:
Op zondag 6 december 2009 03:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hmmm, dit zinnetje vind ik niet zo prettig:
[..]

Ik geloof er echt in dat een economie zich alleen kan ontwikkelen indien voor alles gewoon normale kosten gerekend wordt. Daar valt het betalen van interest op een lening dus ook onder, want in een gezonde economie eist een verschaffer van vreemd vermogen een vergoeding voor de tijdswaarde van geld en risico (ik zie een kopje 'Default rate' in het screenshot staan) dat gelopen wordt.
Strict genomen ben ik het met je eens. Maar er is een verschil tussen theorie en praktijk. Je zou kunnen zeggen dat er misschien ook een soort inefficientie in de markt zit. Iemand met een straatstalletje of een boertje met een paar vierkante meter land kan gewoon minder makkelijk aan krediet komen dan iemand met een wat groter bedrijf. Verder vind ik er weinig mis mee om mensen die echt weinig hebben een klein duwtje in de goede richting te geven, ook al strookt dat niet helemaal met de economie zoals die idealitair zou moeten draaien.
Mijn reisverslagen
pi_75331066
Ik heb even in De Beursvloer gereageerd, SeLang.
pi_75331420
quote:
Op zondag 6 december 2009 03:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ik geloof er echt in dat een economie zich alleen kan ontwikkelen indien voor alles gewoon normale kosten gerekend wordt. Daar valt het betalen van interest op een lening dus ook onder, want in een gezonde economie eist een verschaffer van vreemd vermogen een vergoeding voor de tijdswaarde van geld en risico (ik zie een kopje 'Default rate' in het screenshot staan) dat gelopen wordt.
Dat gebeurt dan ook - Kiva is alleen een intermediair tussen kapitaalverschaffers en microkredietverstrekkers. Die verstrekkers berekenen rente en administratiekosten aan de leners, gemiddeld zelfs 35.21% op jaarbasis. Dat percentage, de 'portfolio yield', wordt als volgt uitgelegd:
quote:
Kiva uses a calculation called "portfolio yield" to express the average interest rate and fees that Kiva entrepreneurs pay to the Kiva Field Partner administering their loan. Portfolio yield is defined as all interest and fees paid by entrepreneurs to the Field Partner divided by the average portfolio outstanding during any given year.

The portfolio yield is a better indication of the cost of borrowing money from a Kiva Field Partner than the simple interest rates reported by our Field Partners because it:

• includes any fees associated with loans and
  • is expressed in one-year increments (similar to the way an APR works)
  • Hoe en Waarom van de gevraagde rente:
    quote:
    Do Kiva's Field Partners charge interest to the entrepreneurs?

Self-sustainability is critical to creating long-term solutions to poverty, and charging interest to entrepreneurs is necessary for microfinance institutions to achieve this. Our Field Partners are free to charge interest, but Kiva will not partner with an organization that charges exorbitant interest rates. We also require Field Partners to fully disclose their interest rates. You can find more information about the interest rates that Kiva's field partners charge on our Field Partner pages: http://www.kiva.org/about/partners .

Microfinance is an expensive business, which is essentially the reason small loans are not provided by large banks. Charging interest to entrepreneurs enables our Field Partners to bear these costs and achieve self-sustainability.
    Voor meer info zie 'Interest Rates' onder 'Kiva's Field Partners' in Kiva's Help Center.
    pi_75337215
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 03:28 schreef SeLang het volgende:
    Even spammen voor mensen die dit nog niet hadden gezien:
    Kiva FOK-team #6 Microkredieten - Voorbij de $20.000!

In plaats van je geld tegen bijna nul procent op de bank te zitten kun je ook een klein deel gratis uitlenen aan ondernemende mensen die de pech hadden dat hun wiegje in een arm land stond.
    Ik doe hetzelfde via MyC4.com. Werkt ongeveer hetzelfde, maar ik vond het iets helderder en je vangt er gewoon rente. Na een jaar ofzo gewoon netjes 10% verdient na kosten, prima systeem. Zou er eens naar kijken, hoeveel ik weet dat de Kiva-overtuiging vrij sterk is op Fok!.
      zondag 6 december 2009 @ 14:42:04 #173
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_75337460
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 14:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik doe hetzelfde via MyC4.com. Werkt ongeveer hetzelfde, maar ik vond het iets helderder en je vangt er gewoon rente. Na een jaar ofzo gewoon netjes 10% verdient na kosten, prima systeem. Zou er eens naar kijken, hoeveel ik weet dat de Kiva-overtuiging vrij sterk is op Fok!.
    Ik zie dit op hun website staan:
    quote:
    The average successful bid rate has been 13.2% whereas the net interest earnings have been
    -3.2% per annum encompassing defaults, currency losses and gain, late repayments and idle times for transactions.
    -3,2%, dus dat wijkt niet zoveel af van Kiva.

Anyway, het zijn gewoon beiden uitstekende initiatieven. Misschien schuif ik ook nog wel wat geld naar MyC4 (na de vakantie dan)
    Mijn reisverslagen
    pi_75337559
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 14:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zie dit op hun website staan:
    [..]

-3,2%, dus dat wijkt niet zoveel af van Kiva.

Anyway, het zijn gewoon beiden uitstekende initiatieven. Misschien schuif ik ook nog wel wat geld naar MyC4 (na de vakantie dan)
    Hm, da's niet goed. Zelf weinig last gehad van defaults tot nu toe. Ach, begon met kerstcadeau van de baas, paar honderd pondjes voor het goeie doel. Dat rolt nu al een tijdje door met wat extra van mijn kant.
      zondag 6 december 2009 @ 14:49:01 #175
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_75337624
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 14:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hm, da's niet goed. Zelf weinig last gehad van defaults tot nu toe. Ach, begon met kerstcadeau van de baas, paar honderd pondjes voor het goeie doel. Dat rolt nu al een tijdje door met wat extra van mijn kant.
    Geen probleem. Zoals ik al zei moet je het zien als een soort van charity. En het is nog leuk ook.
    Mijn reisverslagen
    pi_75447453
    Moest erg om een quote uit dit artikel lachen
    quote:
    Innovatie
    Hij reageerde geïrriteerd op bankiers die vonden dat nieuwe regelgeving innovatie niet in de weg mocht staan, door te stellen dat de grootste innovatie van de afgelopen twintig jaar de pinautomaat was.

heeft hij gelijk of niet?
      woensdag 9 december 2009 @ 15:22:27 #177
    229392 Lemans24
    dé ervaringsdeskundige
    pi_75447963
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 15:08 schreef Den_Haag het volgende:
    Moest erg om een quote uit dit artikel lachen
    [..]

heeft hij gelijk of niet?
    Nee. De pinautomaat is idd een suf ding, maar wel een ding dat het leven compleet veranderd heeft. Een grote vinding dus!
    pi_76645938
    zo. ik doe even een update mbt hoe het met mij gaat

in een zin samengevat:

ziehier de bijbehorende foto's. niet schrikken dus Het grote buikentopic deel 59
    pi_76667386
    quote:
    Op zondag 10 januari 2010 19:16 schreef simmu het volgende:
    zo. ik doe even een update mbt hoe het met mij gaat

in een zin samengevat:

ziehier de bijbehorende foto's. niet schrikken dus Het grote buikentopic deel 59
    Dit is volgens mij de traagst lopend SC waar ook in heel fok

Ik ken het nummer en de dikke buiken heb ik maar niet gekeken zo vroeg in de ochtend.

Wanneer ben je uitgeteld?
    pi_76668397
    30 april, maar ik betwijfel ten zeerste of ik dat haal, ik reken zelf meer op 'rond pasen'. er is een best hoge kans op een vroeggeboorte. vanaf nu telt elke week! ben nu 24 weken ver, dan hebben de kleintjes al een inimini kansje, met elke week wordt dat beter en beter. het kost me alleen bergen energie. het lukt nog net om voor selene en mezelf te zorgen, een afwasje te doen en te koken, veel meer gaat niet al. de zwangerschap 'eet' me op. ben tot nu toe enkel 6 kilo afgevallen (en als je de foto's bekijkt zal je een inmiddels al vrij indrukwekkende buik zien!). het goede nieuws: ik probeer er (futiel) tegenop te eten, wat resulteert in een eetschema wat je eigenlijk als vrouw nevereverooit meemaakt. volle melk, boerenroomboter, suikersuikersuiker, frikandellen, jus u noemt het, ik eet het

maarrrrrrr: sangdrax mag deze keer *wel* ouderschapsverlof opnemen, en dat gaan we doen ook. ws gaat hij over een weekje of 4 al een dag minder in de week werken (de woensdag) zodat ik dan ook weer ff bij kan tanken.
    pi_76669410
    Hoe kun je eigenlijk nagaan dat je afgevallen bent, want de kindjes in je buik groeien toch waardoor ik mag aannemen dat je totale gewicht nog wel toeneemt.

Even iets vies noemen kijk of je het eet. Spruitjes

Een bak ben en jerry's zitten ook veel calorieen in.

Dan mag je wel blij zijn dat al het eten goed binnen blijft een vriendin van mij heeft echt ongeveer haar gehele zwangerschap de helft van haar voedsel uitgekotst.

Veel succes ermee en hopenlijk blijft de zwangerschap goed doorlopen en beval je gewoon op koninginnedag.
    pi_76669928
    spruitjes zijn jumjum ze zitten geregeld in het odin groentenpakket en ik ben de enige hier die ze lust
    en dat afvallen: is gewoon mijn gemeten gewicht! nou ben ik normaal van de mollige, nu ben ik (buik niet meegrekend) gewoon mager aan het worden. doorstekende schouderbotjes, geen vetjes meer op mijn ribben, dat soort dingen zie je het dan nog aan dat en ik ben van gewone kleding maar 42/44 (L ) naar zwangerschapskleding maat 36 (S ) gegaan.

spugen doe ik enkel 's ochtends en als ik een uurtje extra in bed kan liggen wachten tot het overgaat hoeft zelfs dat niet alleen chocola is een probleem, dat vind mijn maag dan weer niet fijn. maar ik merk wel goed dat mijn lijf ontzettend behoefte heeft aan (foute) vetten en suikers! het enige echte vervelende nu is de moeheid. ik ben echt de godganse dag doodop. volgens de gyn is dat normaal, moet je gewoon rekening mee houden. goed rust houden is het motto, is ook beter voor de kleintjes. tot nu toe groeien die keurig op schema allebei

zo lang mogelijk binnen houden he, maar vanaf week 37 (dat is rond pasen) 'mogen' ze geboren worden, dan zijn ze in principe volgroeid. meestal laten ze een tweelingzwangerschap ook maar tot zolang doorgaan hoor. 30 april is de volle termijn van 40 weken. meestal bij een tweeling kunnen de placenta's het niet zolang aan, die zijn dan 'op' en kunnen de babies niet meer voeden.
    pi_76670151
    ennn: de 26ste is sangdrax zijn promotie! die is daarna prof ir, en alles is dan "af"! geen extra werk meer naast zijn gewone werk, geen gestress meer met dingen regelen. nu enkel nog de 26ste die promotie zelf (in delft, 3 uur heen, 3 uur terug, als het verkeer meezit!) en de schoondraken die zeiken, piepen, hysterisch zijn en algeheel strontvervelend zijn. (echt....... die lui sporen niet. en dan willen die krengen dat we 3 dagen komen, opgehaald door schoonpa (zie je het voor je; ik 6 uur in de auto met die idioot!) en dan slapen bij schoonma (net alsof ik tegenwoordig ooit een nacht doorslaap zonder 3 x te moeten pissen) en ondertussen 3 dagen dat gezever. mooi niet, dus dat heb ik 'flatout' geweigerd. die mensen zijn niet zo gewend aan een harde "nee, dat doe ik niet" dus dat gaf even een discussietje. toen kwamen ze met "nou, dan kan sangdrax met selene toch 3 dagen komen" en kregen ze alweer ronduit een "nee, dat vind ik niet goed". ben jij gek! ik met een flinke kans op een vroeggeboorte hier in dit kutdorp zonder backup of auto, heel in mijn eentje terwijl een totale vreemde dan op selene past? bok toch gauw op!

om je een beeld te geven van schoonpapa: ken je die reclame van de LOI met dat irritante mannetje? da's schoonpapa, alleen heeft schoonpapa het nogal hoog in zn bol omdattie hoogbegaaft is en lid van mensa (en eeuwig zeurt dat wij ook lid moeten worden). never mind dat schoonpapa nooit een baan kan houden omdattie er altijd snel uitgeknikkerd wordt wegens zijn algehele irritantheid. hij mag zelfs niet meer koffiedrinken in de lokale appie
    pi_76670163
    het toont wel een beetje dat ik me ook de pokke verveel zo he
    pi_76671220
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 10:50 schreef simmu het volgende:
    het toont wel een beetje dat ik me ook de pokke verveel zo he
    Zo komt er wel weer wat leven in de SC topic.

Ik dacht dat de problemen met jou schoonfamilie een beetje opgelost waren. Jou schoonpa klinkt een beetje als mijn pa, mijn zusje wilt daar ook haar kinderen (2+4) niet zo aan geven. Mijn pa heeft het met ons (mijn zusje en mij) al voor elkaar gekregen om ons zo nu en dan kwijt te raken of gekke dingen met kinderen te doen waarbij hij zich niet realiseerd dat kinderen daar nog niet toe in staat zijn.

Is je schoonpa al eens bij een psychiater geweest , bij veel van zulke mensa leden stelt men namelijk een vorm van aperger vast.
    pi_76671409
    schoonpapa loopt al bij een psych sinds de scheiding van sangdrax zn moeder (heeft ook smetvrees en daar dan weer thuiszorg voor enzo). en idd, hij wil steeds dingen met of van selene die gewoon niet werken. hij kan ook eigenlijk totaal niet met haar omgaan. het arme kind eindigt elke keer totaal over de rooie als je niet ingrijpt (denk hysterische krijsbuien). hij begrijpt volgens mij ook totaal niet dat ze weliswaar klein is, maar wel al gewoon echt een persoontje, geen leuke pop waar je mee kan doen waar je trek in hebt. die scheiding was me daar trouwens een drama, dat wil je echt niet geloven. schoonpa is ultiem narcistisch. die is bv prima in staat om tegen zijn (toen 10 en 12 jarige) kinderen huilend te dreigen met zelfmoord enzo. echt, die familie tilt emotionele chantage naar een heel nieuw niveau!
    pi_76671631
    Ow dat klinkt ook wel heftig. Mijn pa is dat juist niet, deze heeft wel een flinke klap gekregen bij het overlijden van mijn ma 10 jaar geleden. En is daarna in een heel vage relatie gestapt waarbij we constant aangaven dat die relatie niet klopte en hij een golddigster aan de haak had geslagen. Maar dat zagen we verkeerd. Dat takkewijf heeft het wel voor elkaar gekregen om nu de relatie beeindigd is nog 5 jaar lang 1000 euro per maand van hem te kunnen vangen omdat zei hem emotioneel op de een of andere manier chanteert en mijn pa geen gezeik aan zijn hoofd wilt hebben vind hij dit de makkelijkste manier. We hebben ooit overwogen om hem financieel onbekwaam te laten verklaren maar dat brengt ook weer zoveel werk met zich mee dat we dat toch maar niet gedaan hebben.
    pi_76673764
    brrrr, da's ook naar. lijkt me voor je pa trouwens ook een harde noot dan. wat kunnen mensen toch raar doorslaan he. vooral dat emotionele. ik kan daar zo giftig om worden! laat iedereen toch lekker zelf beslissen, uiteindelijk ben je daar ook als zijnde 'de andere' partij toch veel beter mee af! het zou toch wat zijn als ik sangdrax bv moet dwingen tot bv dat ouderschapsverlof nu! dan zit je daar met een vent die kompleet tegen zijn zin minder werkt en dt alleen maar doet omdat de ander dat zo nodig wil. dat werkt toch niet!
    pi_76674251
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 12:29 schreef simmu het volgende:
    brrrr, da's ook naar. lijkt me voor je pa trouwens ook een harde noot dan. wat kunnen mensen toch raar doorslaan he. vooral dat emotionele. ik kan daar zo giftig om worden! laat iedereen toch lekker zelf beslissen, uiteindelijk ben je daar ook als zijnde 'de andere' partij toch veel beter mee af! het zou toch wat zijn als ik sangdrax bv moet dwingen tot bv dat ouderschapsverlof nu! dan zit je daar met een vent die kompleet tegen zijn zin minder werkt en dt alleen maar doet omdat de ander dat zo nodig wil. dat werkt toch niet!
    Wanneer je een relatie hebt met een emotioneel zwak persoon is deze op die manier wel heel makkelijk te chanteren/ voor blok te zettn.

Wat dan wel weer grappig is dat de ex van mijn pa een best bekend persoon in een plaats in hget zuiden is/was, en ik afgelopen vakantie ook iemand uit die plaats tegen ben gekomen en even de andere kant van het verhaal heb verteld en er nu het grootste vertrouwen in heb dat dat door geroddeld wordt in die plaats waardoor die ex haar gezicht niet zomaar meer in die plaats kan laten zien.
    pi_76675556
    ooh, zulke fantasietjes heb ik ook altijd. hier op fok bij die ouders zitten een paar van die krengen die altijd tegen me aan het zeiken zijn dat ik onredelijk ben, en die man toch wat meer zijn zin moet geven, blablabla. en die krengen komen uit het zelfde schubbekuttenveen als schoonpa die aldaar dus uit de appie gezet was (ook al een keer uit zn kerk gezet trouwens, kan je nagaan: dan moet je het toch ver drijven lijkt me! dat ze je daar wegknikkeren). en soms heb ik zoooooooo de neiging om gewoon te zeggen: weet je wel over wie ik het dan heb he tuttebel! die man waarvan het halve dorp hem met liefde af zou schieten omdattie ruzie heeft met *iedereen*. echt: hij heeft dus een vriendin. van haar 12 kinderen willen er nog maar 2 op verjaardagen enzo komen. de rest komt niet vanwege schoonpapa. da's toch in en in triest. en dan nog denkt die man dat hij ***het recht aan zijn zijde*** heeft....
    pi_76675596
    maar goed, jullie weten hoe ik over dat hele ouders subforumpje denk
    pi_76678075
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 13:23 schreef simmu het volgende:
    maar goed, jullie weten hoe ik over dat hele ouders subforumpje denk
    Ze zouden voor jou speciaal een schoonouders subforumpje moeten maken
    pi_76678379
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 14:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ze zouden voor jou speciaal een schoonouders subforumpje moeten maken
    ik heb een lopend eigen topic voor die krengen hoor
    en ik zweer het je; iedereen is netjes verdeeld. de ene helft van de mensjes vindt me te streng (gun die mensen toch een beetje lol, je kan niks hebben, etc...) en de andere helft vindt me psies te slap (gooi die krengen er toch eens uit, ze zijn naar)
      maandag 11 januari 2010 @ 22:14:35 #194
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_76699566
    Hee doe eens rustig, het is hier geen slowchat! oh wacht...
    ---
    pi_76709543
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 14:34 schreef simmu het volgende:

ik heb een lopend eigen topic voor die krengen hoor
    en ik zweer het je; iedereen is netjes verdeeld. de ene helft van de mensjes vindt me te streng (gun die mensen toch een beetje lol, je kan niks hebben, etc...) en de andere helft vindt me psies te slap (gooi die krengen er toch eens uit, ze zijn naar)
    Dat weet ik ik lurk teveel.

Grappig eigenlijk om te constateren dat het alleen zwart of wit kan zijn en er geen tussen oplossing hier geaccepteerd worden. Het polderoverleg is dood lijkt het wel.
    pi_76711115
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 08:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat weet ik ik lurk teveel.

Grappig eigenlijk om te constateren dat het alleen zwart of wit kan zijn en er geen tussen oplossing hier geaccepteerd worden. Het polderoverleg is dood lijkt het wel.
    ja he. aan de ene kant denk ik dan: "mooi", maar aan de andere kant: was het nou echt zo erg om standaard een beetje water bij de wijn te doen op alle gebieden? ik ben nu 37 ( ) en kan me echt niet herinneren dat het allemaal zo hard en ruw (in doen en in taal) was een jaar of 15 terug. maar goed; toen leefde ik natuurlijk wel in een heel ander wereldje (studeren/feesten/beesten)
    pi_76711510
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 09:47 schreef simmu het volgende:

[..]

ja he. aan de ene kant denk ik dan: "mooi", maar aan de andere kant: was het nou echt zo erg om standaard een beetje water bij de wijn te doen op alle gebieden? ik ben nu 37 ( ) en kan me echt niet herinneren dat het allemaal zo hard en ruw (in doen en in taal) was een jaar of 15 terug. maar goed; toen leefde ik natuurlijk wel in een heel ander wereldje (studeren/feesten/beesten)
    Even op zijn fok's: Jij bent gewoon een vieze bomenknuffelende hippie

Grapje

Ik ben nu 39 en kan me dat ook niet herrineren dat mensen zo bot met elkaar om gingen. Alhoewel ik er in het dagelijkse leven eigenlijk weinig van merk. Alhoewel als we naar het politieke klimaat kijken dan zien we natuurlijk wel de opkomst van de PVV wat gewoon weer een hype zal blijken te zijn. (oei oei dadelijk lezen nog een paar fanboys het hier en hebben we het weer gedaan als hippie's zijnde. )

Het zulllen wel de internethelden zijn, die hier wel een grote mond durven te hebben maar eigenlijk vaak een stelletje losers zijn en op deze manier hun frustaties uit het dagelijks leven kwijt raken, door zo te doen alsof ze heel stoer zijn. Misschien is het ook wel een stuk groepsproces wat elkaar aansteekt met zulke onzin. De groep heeft niet door dat ze zelf net zo erg zijn als die groepen marrokanen waartegen ze denken te ageren.
    pi_76711851
    ja, dat denk ik ook wel eigenlijk. toen we twee jaar terug in den haag zuid west woonden merkte ik eigenlijk ook vrij weinig van alle ellende in de 'prachtwijken'. kan me nog herinneren dat ik op straat eens commentaar kreeg van zo'n klubje hangallochtonen. die waren stomverbaast dat ik geen politie was. want de politie was altijd de enige die daar netjes "dag jongens" zei! en ik zei altijd iedereen gedag, hence dachten ze dat ik politie was. toen ik zei dat het gewoon netjes is om gedag te zeggen moesten ze hard lachen en toen speelde het wilders gedoe toch al. maar die mensen met zo'n grote bek wonen zelf heul niet in zo'n wijk weet je!
    pi_76711910
    en ik woon in drenthe. weet je wel hoeveel boomknuffelaars, zweefteven, homeopaten, accapuncturisten etc... hier wonen joh!

oh: voor degenen onder jullie die nieuwsgierig zijn naar zwangerschap & bevalling: hier is wat eerlijke en neutrale info: Van de vrouwen, voor Boebiedoe, ter ondersteuning!
    pi_76712345
    Ik woon nu in tilburg noord, dat staat bekend als onveilig en flink multicultureel, ik merk er natuurlijk wel iets van. Ja er zijn de afgelopen jaren in een straal van 1 KM om mijn huis heen wel enkele moorden gepleegd maar dat doen de criminelen elkaar aan. Zolang ze niet in het wilde weg gaan schieten is er niets aan de hand. En de AH heeft ook wat meer exotische spullen in hun assortiment, pepers in zuur in grootverpakkingen. Verder een turkse buurman die aan het eind van de ramadan altijd wat lekkers komt brengen.

Tilburg heeft tegen denhaag gezegd dat men niet mee doet aan de onzin om prachtwijken te benoemen omdat het anders nog stigmatiserender werkt, en gelijk hebben ze. In elke wat grotere plaats zijn altijd wel wijken geweest waar een sociale achterstand aanwezig is. We zien het zelfs nu in een dorp als culemborg. Zolabng we van wijken maar geen getto's maken dan komt het vanzelf wel geod met de sociale onderklasse, waardoor er vanzelf weer een nieuwe sociale onderklasse ontstaat.
    pi_76713449
    och, ik ben opgegroeid in roosendaal (brabant) en toen ik klein was had je daar net zo goed achterbuurten. alleen noemden we dat toen arbeidersbuurt
    pi_76713681
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 11:10 schreef simmu het volgende:
    och, ik ben opgegroeid in roosendaal (brabant) en toen ik klein was had je daar net zo goed achterbuurten. alleen noemden we dat toen arbeidersbuurt
    Ik in roermond, daar was toendertijd een wijk waar een paar straten waren waar de politie gewoon niet durfde te komen.

En dat waren nederlandse aso's waar de politie toen bang voor was.

Ook met uitgaan in roermond was het elk weekend wel raak met een flinke knokpartij en dan kwam de poltie ook pas na 1/2 uur omdat anders de vechtende groepen zich tegen de 3 mensen die dienst hadden keerden.
    pi_76715894
    och ja! mot met uitgaan. dat was toen ook nog heel erg ja! toen ik nog thuiswoonde de kampers tegen de luitjes uit theijke (ik noem het maar ff bij de dialectnaam) op het kerkpleintje. compleet met messen en honkbalknuppels. en dan haalt het nu het nieuws als een rotjochie op school een mes laat zien!
    pi_76735675
    grmbl. had ik het niet net nog over schoonpa? nog een voorbeeldje dan. sangdrax moest vandaag voor die promotie vanalles regelen in delft. gesprek met pedel enzo, turks snoepgoed voor mij kopen, dat soort dingetjes

enfin, ook langs zn pa. duurt altijd uren "kan je even naar mijn compu kijken", je kent het wel. ben je prof, mag je nog de compu van je pa fixen. laat het gaan simmu, laat het gaan.... enfin; heeft er toen (bij zn pa dus) een connexxionbusje vol gehandipten tegen de zijdeur aangereden. en maar een half telefoonnr onder de ruitenwisser achtergelaten. enfin. we zijn natuurlijk gewoon verzekerd en er was een getuige, die chauffeur was ook al opgespoord met 1 belletje en de auto rijdt nog. zo geregeld zou je zeggen. schadeformuliertje klaar. ware het niet dat schoonpa natuurlijk over de rooie ging, paniek, gedoe, gezever. al met al duurde het 3 uur voordat sangdrax hem kalm genoeg had (epilepsie heeftie ook). blablabla, nu ben je je slooppremie kwijt (not....) de verzekering vergoed alleen dagwaarde (zo'n deur van de sloop kost toch niks man) enzovoorts. ik kon hem over de telefoon tekeer horen gaan. helaas is die chauffeur trouwens bij deze ook zn baan kwijt op staande voet. de verzekering eist van ons dat we aangifte doen vanwege dat halve telefoonnr. en dat valt dan onder doorrijden na ongeval oid. bahbahbah.
    pi_76736178
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 20:15 schreef simmu het volgende:
    sub]ben je prof, mag je nog de compu van je pa fixen. laat het gaan simmu, laat het gaan....[/sub]
    Gaat hij prof. worden of dr.? Ik zie namelijk geen benoemingen op de agenda staan.
    Greece
    pi_76736972
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 20:25 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Gaat hij prof. worden of dr.? Ik zie namelijk geen benoemingen op de agenda staan.
    oooh, jij zit stiekum te kijken wie hij dan irl zou kunnen zijn!
    pi_76737258
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 20:40 schreef simmu het volgende:

[..]

oooh, jij zit stiekum te kijken wie hij dan irl zou kunnen zijn!
    Ja, wel als je mogelijkerwijs op dezelfde afdeling zit
    Greece
    pi_76737391
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 20:46 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ja, wel als je mogelijkerwijs op dezelfde afdeling zit
    ik zal hem vragen te pmmen dan
    pi_76737434
    wat doe je precies allemaal? en als wat?
    nieuwsgierig aagje hier ook hoor
    pi_76737548
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 20:49 schreef simmu het volgende:

[..]

ik zal hem vragen te pmmen dan
    Nee joh, ik ben ook maar een student. Wel eens les gehad van zijn promotors (mogelijkerwijs)
    Greece
    pi_76738397
    het is een promotie, en je kan het zoeken in peer to peer technologie. zo, nu geef ik dusdanig info dat het irl acceptabel zou zijn en op inet de mensen die er niks mee te maken hebben ook niks weten
    pi_77237160
    Ik ben nu bezig om mij in opties te verdiepen, en meer specifiek met het Black-Scholes optiewaarderingsmodel, erg interessant!

Dit vlak (berekent via het Black-Scholes model) vormt bijvoorbeeld de optiepremie op een Europese call-optie met een uitoefenprijs van 10. Wat je heel leuk kunt zien is dat als de optie expireert (op T-t = 0) is dat de optiepremie gegeven wordt door het verschil tussen koers van het aandeel en de uitoefenprijs (op voorwaarde dat dit verschil niet kleiner dan nul wordt). Opvallend is dat als de tijd tot het expireren van de optie toeneemt dat de premie van de optie naar een maximum tendeert, pas al je binnen de 25-30 dagen tot expiratie komt kun je op grond van dit model zien dat de optiepremie afneemt.

Nu maar eens het bed opzoeken.

[ Bericht 26% gewijzigd door Bolkesteijn op 25-01-2010 02:37:51 ]
    pi_77237205
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Ik ben nu bezig om mij in opties te verdiepen, en meer specifiek met het Black-Scholes optiewaarderingsmodel, erg interessant!

http://en.wikipedia.org/wiki/Black%E2%80%93Scholes
    Leuk, kun je daarna meteen door met Monte Carlo.

Daar ben ik zelf ook nog niet aan toegekomen..
    Greece
    pi_77237217
    Met Monte Carlo simulaties ben ik bezig bij het vak Transport Economics, we gebruiken het daar om de vraag naar transport en de daarmee samenhangende wachttijden op transport te simuleren. Leuke materie.
    pi_77319681
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 02:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

Dit vlak (berekent via het Black-Scholes model) vormt bijvoorbeeld de optiepremie op een Europese call-optie met een uitoefenprijs van 10. Wat je heel leuk kunt zien is dat als de optie expireert (op T-t = 0) is dat de optiepremie gegeven wordt door het verschil tussen koers van het aandeel en de uitoefenprijs (op voorwaarde dat dit verschil niet kleiner dan nul wordt). Opvallend is dat als de tijd tot het expireren van de optie toeneemt dat de premie van de optie naar een maximum tendeert, pas al je binnen de 25-30 dagen tot expiratie komt kun je op grond van dit model zien dat de optiepremie afneemt.

[ afbeelding ]

Nu maar eens het bed opzoeken.
    Moet je het Black Scholes model leren voor school? Wij hadden het afgelopen semester ook als onderdeel van 1 van onze vakken op school. Best interessant maar wel vrij (abstract) pittig.
    pi_77320068
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:
    Moet je het Black Scholes model leren voor school? Wij hadden het afgelopen semester ook als onderdeel van 1 van onze vakken op school. Best interessant maar wel vrij (abstract) pittig.
    Ik vind het wel prettig als het lekker abstract is, dat schept duidelijkheid in de materie. Ik faal dan ook hopeloos bij vakken zoals 'Marketing' of 'Organisatiestrategie'.
    pi_77328407
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 01:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind het wel prettig als het lekker abstract is, dat schept duidelijkheid in de materie. Ik faal dan ook hopeloos bij vakken zoals 'Marketing' of 'Organisatiestrategie'.
    Maar je hebt het dus wel voor school? Wou overigens ook niet zeggen dat abstract niet goed is. Maar zoals we deze discussie al eens eerder hebben gevoerd. Al die erg abstracte modellen in de beleggingswereld CAPM/APT etc. (ook deze modellen voor het prijzen van opties) staan soms totaal niet in realiteit met de werkelijkheid. Of zelfs die bullcrap met microeconomie, wanneer maak je max. profit? MC=MR en als de lijn dan boven de AC uitkomt. Yeh right ..
    pi_77349545
    het is gedaan en het is af! aanschouw het pinguinpaar:

voor deze week eventjes Dr Ir Sangdrax en simmu
    pi_77350487
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 20:18 schreef simmu het volgende:
    het is gedaan en het is af! aanschouw het pinguinpaar:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

voor deze week eventjes Dr Ir Sangdrax en simmu
    Congratz
    pi_77350730
    Gefeliciteerd, een mooie mijlpaal!
    pi_77351764
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:03 schreef sitting_elfling het volgende:
    Maar je hebt het dus wel voor school?
    Ja.
    quote:
    Wou overigens ook niet zeggen dat abstract niet goed is.
    Abstract is eigenlijk niet het goede woord. Al die organisatie en marketing theorieën zijn ook abstract, maar wat ik het grote voordeel vind aan de wiskundige aanpak is dat je precies weet wat bepaalde variabelen inhouden. Zo is volatiliteit gedefinieerd als de variantie van het rendement, een bladzijde en je bent klaar. Bij organisatietheorieen wijden ze er gerust 5 pagina's aan en dan heb je op het eind nog steeds geen strakke definitie. Het grote nadeel daarvan is dat het tot spraakverwarring kan leiden. Bij de wiskundige aanpak die men vaak bij finance doet heb je daar geen problemen mee.
    quote:
    Maar zoals we deze discussie al eens eerder hebben gevoerd. Al die erg abstracte modellen in de beleggingswereld CAPM/APT etc. (ook deze modellen voor het prijzen van opties) staan soms totaal niet in realiteit met de werkelijkheid. Of zelfs die bullcrap met microeconomie, wanneer maak je max. profit? MC=MR en als de lijn dan boven de AC uitkomt. Yeh right ..
    Toch is het wel noodzakelijk bij een wetenschappelijke opleiding. De wetenschap wil een verklaring achter gebeurtenissen vinden en dus ontkom je er niet aan met theorieën zoals het CAPM, APT, Black-Scholes, en het micro-economische kader te werken. Dat wil nog niet zeggen dat die theorieën ook altijd tot bruikbare resultaten kunnen leiden, ze zijn nog in ontwikkeling.

Overigens is Black-Scholes juist heel goed praktisch toe te passen, dus dat zou je moeten aanspreken. Al die optiehandelaren werken met een verbeterd Black-Scholes model op hun handelsconsoles (dus niet meer aannemen dat de prijzen van onderliggende waarden Normaal verdeeld zijn maar bijvoorbeeld Student verdeeld zijn). Bij LTCM ging het ook goed, behalve toen Jeltsin grappen uit ging halen met de Russische munt.
      Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 20:55:09 #222
    236264 crew  capricia
    pi_77351802
    Wat leuk! Leuke foto's ook! Gefeliciteerd.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_77351807
    Gefeliciteerd simmu, waarin is sangdrax gepromoveerd?
    pi_77352199
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 20:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Gefeliciteerd simmu, waarin is sangdrax gepromoveerd?
    informatica. nu istie gewoon ubernerd
    pi_77352599
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]
    Toch is het wel noodzakelijk bij een wetenschappelijke opleiding. De wetenschap wil een verklaring achter gebeurtenissen vinden en dus ontkom je er niet aan met theorieën zoals het CAPM, APT, Black-Scholes, en het micro-economische kader te werken. Dat wil nog niet zeggen dat die theorieën ook altijd tot bruikbare resultaten kunnen leiden, ze zijn nog in ontwikkeling. Overigens is Black-Scholes juist heel goed praktisch toe te passen, dus dat zou je moeten aanspreken. Al die optiehandelaren werken met een verbeterd Black-Scholes model op hun handelsconsoles (dus niet meer aannemen dat de prijzen van onderliggende waarden Normaal verdeeld zijn maar bijvoorbeeld Student verdeeld zijn).
    Mja, het voordeel van die handelsmachines zijn dat die black scholes formules gewoon handig voor je worden uitgerekend. Je hoeft totaal geen optie berekeningen meer op papier te doen.

Ik ben het enigszins met je eens over de noodzakelijkheid van CAPM, APT en dergelijke. Het probleem vind ik alleen dat die modellen als uitgangspunt worden genomen tegen fundamentele en technische analyse. In plaats van beide uit een neutraal oogpunt te bekijken wat ik veel beter zou vinden. En dan hadden we ook nog zo'n professor die dat soort zaken erg interessant vind. Echt, risico bepalen op basis van Variantie, beta en standard deviatie. F*cking belachelijk. Echt om te huilen toen we die hoorcollege hadden Hoe krijg je het toch in je hoofd om te denken dat risico en portfolio rendementen ook maar enigszins een lineaire lijn kunnen zijn.

Ik moest een essay schrijven over de werking en nalatigheden van het EMH stelsel. Daar heb ik toen als enige empirische bewijslasten op een rijtje gezet waarom EMH echt rutjeprut is en ook waarom in heel specifieke gevallen er met TA wel degelijke excessieve rendementen te behalen vallen. Krijg ik cijfer terug... men was het er niet mee eens... wel grmbldbl

Echt, grrr. Ook die vragen, een portfolio gaan valueren domweg op beta en st.deviatie verschil

Waar ik dan nog wel enigsinds te spreken over ben is het Arbitrage Pricing Theory model, maar dat werd bij ons alleen in de stof gegooid als tegenhanger voor het CAPM model heb ik het idee. We moesten op het examen dan ook uitleggen waarom het CAPM model beter is en praktischer is dan het APT model.
    Ik moest me inhouden om niet de wijsneus uit te hangen en daar neer te zetten dat CAPM echt rutjeprut is en totaal geen voordelen heeft boven APT. Wat heet geen enkele. CAPM is gewoon de slechtste versie van APT met als factor de market.

En dan heb ik komend semester nog 2 van de 4 vakken die weer over deze beleggingstheorien gaan
    Nou, ik ga een weekje tegenstribbelen, als de professors alleen geen zin hebben in een waardige discussie omtrent realiteit van dit soort modellen zeg ik de rest van de 11 week ja en amen op elk wiskundig (risico) model wat we voorgeschoteld krijgen

Ja je maakt wat mee op de economische faculteit
    pi_77352880
    Haha. Dat is wel een theorie die ik heel vaak toe pas en met goed gevolg; probeer nooit de prof te slim af te zijn. Het zou overigens best kunnen dat ik teveel met al die theorieën bezig ben, eigenlijk moest ik maar eens gaan beleggen.

Onze docent is optiehandelaar geweest, iedere college behandeld hij naast 2 uur stof ook een uurtje zijn vak als optiehandelaar. Toch wel mooi om te zien wat je allemaal met opties kunt doen. De payoff van een aandeel nabouwen, geen probleem, maar wel met het voordeel dat je alleen de optiepremie kwijt bent ipv de volle mep voor het aandeel moet betalen. Aan de andere kant, ik ben te risicoavers om met dit soort dingen te gaan experimenteren.

[ Bericht 28% gewijzigd door Bolkesteijn op 27-01-2010 21:22:43 ]
    pi_77354278
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 21:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Haha. Dat is wel een theorie die ik heel vaak toe pas en met goed gevolg; probeer nooit de prof te slim af te zijn. Het zou overigens best kunnen dat ik teveel met al die theorieën bezig ben, eigenlijk moest ik maar eens gaan beleggen.

Onze docent is optiehandelaar geweest, iedere college behandeld hij naast 2 uur stof ook een uurtje zijn vak als optiehandelaar. Toch wel mooi om te zien wat je allemaal met opties kunt doen. De payoff van een aandeel nabouwen, geen probleem, maar wel met het voordeel dat je alleen de optiepremie kwijt bent ipv de volle mep voor het aandeel moet betalen. Aan de andere kant, ik ben te risicoavers om met dit soort dingen te gaan experimenteren.
    Ik ben van nature erg allergisch als ik iets hoor wat indruist tegen principes die ik zelf toepas en waarin ik geloof! Nee, we hebben het hier niet over religies maar simpele wiskundige modellen!

En ja, ik ga veel te vaak tegen leraren in. Soms werpt dat vruchten af, soms niet. Het vak waar dat cijfer inviel heeft alleen wel te leiden onder mijn eigen stommiteiten. Dat moet ik natuurlijk voorkomen.

Respect voor een professor is belangrijk. Bang en nerveus zijn of niet durven iets te vragen omdat het een stomme vraag lijkt te zijn is iets anders. En bij ons tijdens hoorcolleges is het of/of. Niet er tussen in..

Grappig dat je overigens over risico avers begint. Dat was 1 van de onderdelen die we moesten leren voor micro economie dit semester. Uncertainty, de utility functies.
    pi_77469640
    Heeft iedereen al naar buiten gekeken? Prachtig zo met de (volle?) maan en de sneeuw.
      Moderator zondag 31 januari 2010 @ 02:52:04 #229
    236264 crew  capricia
    pi_77469676
    Het is hier (Utrecht) wel wit...en het is geen coke.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_77469718
    Jammer dat het niet wat kouder is. Het schijnt fantastisch te zijn om door een besneeuwde omgeving te schaatsen met maanlicht, er is zoveel licht dat je prima kunt zien waar je schaatst.

Bevalt het modden trouwens?
      Moderator zondag 31 januari 2010 @ 03:01:55 #231
    236264 crew  capricia
    pi_77469745
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 02:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Jammer dat het niet wat kouder is. Het schijnt fantastisch te zijn om door een besneeuwde omgeving te schaatsen met maanlicht, er is zoveel licht dat je prima kunt zien waar je schaatst.

Bevalt het modden trouwens?
    Heb eigenlijk nog niet zoveel moeten modden...
    Het stukje waar wij op zitten is best wel okay! (qua users).
    There is a name for it:
    We call them Poor"
      zaterdag 6 februari 2010 @ 13:27:31 #232
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_77700514
    Terug van vakantie in de Filippijnen. Even wat picca's

Zo reis je dan rond in de wat meer afgelegen gebieden, in een gepimpte jeepney

Lekke band op een bergweg met rechts een (leeg) rijstveld. Totaal 3x een lekke band gehad, 1x een bus zelf moeten aanduwen en 1x halverwege gestrand vanwege een in de prak gedraaid differentieel

Rijstvelden in Batad, Noord Luzon. Dit is Unesco Werelderfgoed. Voor een guesthouse met ongeveer dit uitzicht betaalde ik 150 pesos ( ¤2,30 ) per nacht. Niet per auto of brommer te bereiken, je moet zelf eerst lopend een berg over (ca 2 uur). Geen elektriciteit in het dorp op de foto, maar wel in het guesthouse (hoger op de berg)

Geld is hier nog echt iets waard. Als mensen hout nodig hebben dan kunnen ze dat in het bos gaan hakken, maar omdat dat eigendom is van de barrangay (kleinste bestuurseenheid binnen een stad/ dorp) moeten ze hiervoor aan de barrangay betalen en bouwen ze dus een schuld op. Het bord hierboven hangt op een centrale plek in het dorp en laat die schulden zien. Bedenk dat 1 peso = ¤0,015 ....

In de bergen van noord Luzon zitten breezermeisjes niet de hele dag op MSN, maar ze werken gewoon hard, bijvoorbeeld rijst stampen. De mannen zie ik trouwens vooral kaarten en bier drinken, zoals het hoort.

Ik had het geluk om een uitbarsting van de Mayon vulkaan mee te maken . Gezien vanaf het balkon van m'n hotel in Legazpi, zuid Luzon, op 15km afstand van de vulkaan (tot 8km afstand waren mensen geevacueerd). Wel jammer dat m'n (brakke, oude) camera geen belichtingstijden toestond van >1 sec, dus de foto is erg donker.

De beroemde Chocolat Hills op het eiland Bohol

En een tarsier, de kleinste primaat ter wereld, ook op Bohol. Die beestjes zijn echt schattig .

De Filippijnen maken een bevolkingsexplosie door, dus het wemelt overal van de kinderen. Door de enorm snelle groei van de bevolking neemt ondanks een redelijke economische groei het GDP per capita nauwelijks toe en moet ondanks de enorme hoeveelheid rijstvelden toch 10% van de rijst worden geimporteerd. (foto in Loboc, Bohol).

Enkele minuten nadat ik deze foto nam op het prachtige eilandje Siquijor reed ik op een afdaling over een onverharde trail een motorfiets (en mezelf) in de puin . Resultaat: zes hechtingen in m'n knie (ik kon het bot zien) en veel schaafwonden. Hoewel de motorfiets aardig krom was kon ik er gelukkig nog de 20km naar het ziekenhuis mee rijden. Op zich wel een mooie kans om eens een ziekenhuis van binnen te zien op een straatarm eilandje met 80.000 inwoners. Ik moet zeggen dat ze me uitstekend hebben dichtgenaaid. Ik kreeg zelfs een verdoving, tetanusprik en antibiotica. Maar Filippijnse verpleegsters zijn dan ook wereldberoemd . Heb wel een week ofzo niet kunnen lopen.

De ondergrondse rivier in Sabang op het eiland Palawan is de op één na langste bevaarbare ondergrondse rivier ter wereld. Op de foto zie je de opening. Binnenin is het prachtig (maar geen picca's vanwege brakke camera). De standaard tour gaat zo'n 1,5km naar binnen, maar je kunt tot zo'n 4,5km. Helaas kreeg ik het niet meer geregeld om de volle 4,5km te gaan (moet je van tevoren aanvragen en hangt af van de drukte).

In Sabang (Palawan) hebben ze ook toffe mangroves. Op één tour van een uurtje zag ik 3 mangrove snakes, 1 python en diverse ijsvogels. Oh, en veel muggen...

Island hoppen van het ene paradijseilandje naar het andere in El Nido, Palawan was een van de hoogtepunten van m'n reis.

En een sub-hoogtepunt was elke keer de lunch BBQ

Al met al een schitterende 2-maanden in de Filippijnen
    Filippijnen

Bovenstaande foto's zijn slechts een kleine selectie van waar ik allemaal ben geweest en wat heb gezien
    Mijn reisverslagen
    pi_77701345
    Damn wat een gave foto's . Was je niet bang infecties e.d. op te lopen toen je knie open lag !
      zaterdag 6 februari 2010 @ 13:55:24 #234
    179598 Deprater
    werken fijn, niks doen beter
      zaterdag 6 februari 2010 @ 14:01:18 #235
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_77701664
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 13:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
    Was je niet bang infecties e.d. op te lopen toen je knie open lag !
    Ja, ik zat er wel een beetje over in wat de medische fasciliteiten zouden zijn op zo'n straatarm eilandje. Ik hield ook al rekening met dichtnaaien met een botte naald en zonder verdoving, maar ze hadden het prima voor elkaar. Infecties was ik niet meer bang voor na een tetanus prik en antibiotica, maar als ze dat niet hadden gehad dan was ik misschien naar een grote stad gegaan op een naburig eiland. Dan ben je alleen wel een halve dag verder.
    Mijn reisverslagen
      zaterdag 6 februari 2010 @ 14:02:16 #236
    179598 Deprater
    pi_77701739
    Wow, dat ziet er echt avontuurlijk uit.
    Greece
      zaterdag 6 februari 2010 @ 14:59:26 #238
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_77703137
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 14:02 schreef Deprater het volgende:
    heb je ook een kaartje / map van de tour / route
    Route in blauw.
    Belangrijkste stops in magenta

Mijn reisverslagen
    pi_77703716
    mooi hoor
      zaterdag 6 februari 2010 @ 15:37:31 #240
    179598 Deprater
    pi_77704187
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 14:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Route in blauw.
    Belangrijkste stops in magenta

[ afbeelding ]
    hoe staan de pijltjes ?? Start manilla en dan, heb je ook een weblog ergens?
    Ben je op miniloc geweest? Hoe groot is dat?

[ Bericht 6% gewijzigd door Deprater op 06-02-2010 15:43:21 ]
      zaterdag 6 februari 2010 @ 16:43:23 #241
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_77706046
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 15:37 schreef Deprater het volgende:

[..]

hoe staan de pijltjes ?? Start manilla en dan, heb je ook een weblog ergens?
    Manila > Baguio > Sagada > Banaue > Batad >Tuguegarao > Manila > Legazpi > Donsol > Tacloban > Cebu > Tagbilaran > Loboc > Dumaguete > Siquijor > Dumaguete > Camiguin > Cagayan de Oro > Davao > Puerto Princesa > Sabang > El Nido > Puerto Princesa > Manila
    quote:
    Ben je op miniloc geweest? Hoe groot is dat?
    [ afbeelding ]
    Ja, klein.
    Nee, geen weblog (ik ga geen laptop meeslepen )
    Mijn reisverslagen
    pi_77706085
    Plaatjes zijn uiteraard ubertof, hoe zit dat eigenlijk met de volgende vakantie SeLang? Ik dacht dat je dit jaar meer dan 6 maand op vakantie wou ?
      Moderator zaterdag 6 februari 2010 @ 16:48:01 #243
    236264 crew  capricia
    pi_77706163
    Damn, wat een gave reis zeg! Hoe lang ben je er uiteindelijk geweest?
    There is a name for it:
    We call them Poor"
      zaterdag 6 februari 2010 @ 16:52:53 #244
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_77706307
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 16:44 schreef sitting_elfling het volgende:
    Plaatjes zijn uiteraard ubertof, hoe zit dat eigenlijk met de volgende vakantie SeLang? Ik dacht dat je dit jaar meer dan 6 maand op vakantie wou ?
    6 maanden is de target
    Volgende reis weet ik nog niet.
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 16:48 schreef capricia het volgende:
    Damn, wat een gave reis zeg! Hoe lang ben je er uiteindelijk geweest?
    2 maanden. Dat is de tijdsduur waar ik nu op ga standardiseren voor verre reizen want dat is net een mooie tijdsduur. Niet te kort en niet te lang. Moet toch een beetje in touch blijven met de beurs enzo
    Mijn reisverslagen
    pi_77706772
    Hoe zit het met de taal daar eigenlijk? Ik heb geen idee wat ze daar spreken en of ze daar enigsinds engels verstaan? (bijv. toen je in het ziekenhuis was .. is dat handen en voeten en gebaren werk of toch nog enige conversatie door middel van een tolk?)
      zaterdag 6 februari 2010 @ 17:28:59 #246
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_77707314
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:
    Hoe zit het met de taal daar eigenlijk? Ik heb geen idee wat ze daar spreken en of ze daar enigsinds engels verstaan? (bijv. toen je in het ziekenhuis was .. is dat handen en voeten en gebaren werk of toch nog enige conversatie door middel van een tolk?)
    Er wordt over het algemeen prima Engels gesproken, dus geen problemen in het ziekenhuis. Bijna nergens in Azie heb je zo weinig taalproblemen. De officiele taal is Tagalog, maar er zijn >100 regionale talen.
    Mijn reisverslagen
    pi_77707988
    Mooie platen SeLang, en welkom terug. Nog bij de beurs van Manilla geweest?
      zaterdag 6 februari 2010 @ 17:57:40 #248
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_77708174
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 17:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Mooie platen SeLang, en welkom terug. Nog bij de beurs van Manilla geweest?
    Ja!
    (alleen vergeten fotos van te maken).
    Mijn reisverslagen
      zaterdag 6 februari 2010 @ 22:59:57 #249
    89730 Drugshond
    pi_77726988
    Zo dat ziet er weer uit als een mooie lange reis selang.

Ik heb het moeten doen met 1 week skivakantie waar ik net van terug ben. Onze organisator had wel een fanatastisch chalet op de piste geregeld. Goed weer gehad, alleen de laatste dag veel sneeuw, maar dat is ook wel weer leuk om door de verse sneeuw te skieen.
    pi_78215037
    Simmu is bevallen van twee jongetjes!! Gisteravond om 23:47 kwam Ravi met 1235 gram en om 23:48 Kiro met ong. 800 gram. Beide zagen er goed uit, ze hebben een goede start gehad. Kiro had wel een klein beetje bloedverlies maar over een paar uur horen we hoe het echt met ze is.

Simmu zelf maakt het goed.
    pi_78220960
    Gefeliciteerd, wat een lichte kindjes zijn dat zeg, ik hoop voor jullie dat alles goed gaat komen dan. Veel succes ermee
    pi_78228548
    Gefeliciteerd! Hoe gaan ze heten? Alex en Xander?

Een hele, hele slechte pun..
    Greece
    pi_78230185
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 17:07 schreef sitting_elfling het volgende:
    Ik vind die Spaanstalige voornamen altijd zo opvallend.
    pi_78230255
    Ah, nieuwe toekomstige FOK!kers, gefeliciteerd.
    pi_78230372
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 09:54 schreef Basp1 het volgende:
    Gefeliciteerd, wat een lichte kindjes zijn dat zeg, ik hoop voor jullie dat alles goed gaat komen dan.
    Ik ben er niet heel goed in ingevoerd ( ) maar volgens mij is het gebruikelijk bij tweelingen dat beide kinderen minder gewicht hebben, dismaturiteit noemen ze dat dacht ik (is er toch nog wat blijven hangen van de biologieles).
    pi_78230975
    Gefeli
      zaterdag 20 februari 2010 @ 16:01:15 #258
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_78231399
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 01:53 schreef sangdrax het volgende:
    Simmu is bevallen van twee jongetjes!! Gisteravond om 23:47 kwam Ravi met 1235 gram en om 23:48 Kiro met ong. 800 gram. Beide zagen er goed uit, ze hebben een goede start gehad. Kiro had wel een klein beetje bloedverlies maar over een paar uur horen we hoe het echt met ze is.

Simmu zelf maakt het goed.
    Gefeliciteerd!!
    pi_78232668
    CongratS
    Een tweeling! Jullie gaan het druk krijgen!
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_78232753
    Feli
    Veel geluk gewenst met jullie gezinsuitbreiding.
    Geld maakt meer kapot dan je lief is.
    Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
      zaterdag 20 februari 2010 @ 16:47:22 #261
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_78232760
    Wanneer gaan ze naar de beurscrash creche ?
    Mijn reisverslagen
      zaterdag 20 februari 2010 @ 16:57:07 #262
    179598 Deprater
    pi_78265228
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 15:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben er niet heel goed in ingevoerd ( ) maar volgens mij is het gebruikelijk bij tweelingen dat beide kinderen minder gewicht hebben, dismaturiteit noemen ze dat dacht ik (is er toch nog wat blijven hangen van de biologieles).
    Dat is gebruikelijk maar lang niet zo licht als deze. Ze zijn vroeg gehaald (met 30 weken) omdat de kleinste in de problemen kwam door slechte doorstroming in de navelstreng.

Ze doen het trouwens allebei uitstekend, en Simmu ook.
    pi_78268589
    gefeliciteerd simmu en sangdrax !!!!

en goed om te lezen dat het goed met ze gaat.
    Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
    pi_78508212
    Het lijkt mij een aardig idee om weer een AEX-meeting te organiseren. De laatste bespiegelingen op de economie uitwisselen, beleggingsstrategieën onder de loep nemen, en dat alles met een lekker biertje er bij.
    pi_78508319
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 00:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Het lijkt mij een aardig idee om weer een AEX-meeting te organiseren. De laatste bespiegelingen op de economie uitwisselen, beleggingsstrategieën onder de loep nemen, en dat alles met een lekker biertje er bij.
    Helemaal voor!!
    Vond vorige keer echt super geslaagd!
    Liefst met eten erbij..leuk om jou weer eens te zien!!
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_78508510
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 01:00 schreef capricia het volgende:
    Helemaal voor!!
    Vond vorige keer echt super geslaagd!
    Liefst met eten erbij..leuk om jou weer eens te zien!!
    Ik zal er binnenkort wel even een topic over openen. Rotterdam is de meest uitgelezen plek voor de meeting ( ), maar het ziet er naar uit dat ik vanaf maart dakloos ( ) ben dus dat is jammer, want anders zouden er logees bij mij terecht kunnen.
    pi_78508560
    Dakloos? Dat klinkt niet goed...hoe dat zo?
    Rotterdam is trouwens geen probleem voor mij...ga graag met de trein.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_78508625
    Dakloos omdat het er naar uit ziet dat ik uit mijn kamer in Rotterdam moet (de verhuurder wil er wat anders mee gaan doen), dus dan ga ik maar weer even thuis wonen totdat ik voor een redelijke prijs weer een nieuwe kamer te pakken heb.
    pi_78508674
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 01:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Dakloos omdat het er naar uit ziet dat ik uit mijn kamer in Rotterdam moet (de verhuurder wil er wat anders mee gaan doen), dus dan ga ik maar weer even thuis wonen totdat ik voor een redelijke prijs weer een nieuwe kamer te pakken heb.
    Klote...
    En waar is 'thuis'.. ook Rotterdam?
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_78508776
    'Thuis' is in Amersfoort. Het is wel jammer want ik zat wel op een mooi plekje, aan de andere kant zit ik er vanaf de zomer al helemaal alleen, dus dat begint ook wel heel erg saai te worden. En de verhuurder is een prima gast dus ik ga er geen problemen van maken. Het is niet anders.
    pi_78508806
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 01:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
    'Thuis' is in Amersfoort. Het is wel jammer want ik zat wel op een mooi plekje, aan de andere kant zit ik er vanaf de zomer al helemaal alleen, dus dat begint ook wel heel erg saai te worden. En de verhuurder is een prima gast dus ik ga er geen problemen van maken. Het is niet anders.
    Meet in Amersfoort is ook niet slecht!
    Goed idee om er een topic over te starten, en anders wil ik dat wel!
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_78508948
    Tsja, Amersfoort, het moet wel gezellig worden toch? Wat mij ook leuk lijkt is om er een AvA/cijferpublicatie bezoek (gewoon 1 aandeel kopen en klaar ben je) aan te koppelen, voor de mensen die daar zin in hebben. Ik ben daar echt nog nooit geweest en volgens mij is dat wel leuk om een keer te zien hoe dat allemaal gaat. Ik besef wel dat ik in een riante positie zit, want ik heb bijvoorbeeld eind april vakantie, en dan is ook het AvA hoogseizoen.
    pi_78509053
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 01:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Tsja, Amersfoort, het moet wel gezellig worden toch?
    Een leuke eettent en een leuke kroeg is genoeg..liefst gecombineerd.
    Vorig jaar verbaasde het mij hoeveel mensen er toch uit het oosten van het land kwamen..in die zin is Utrecht of Amersfoort westerlijk genoeg..maar laten we eerst eens een datum prikken...en er een topic over starten!
    Wil jij dat doen, of wil je dat ik het doe?
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_78509083
    Amersfoort is totale horror vanuit Nijmegen met de trein hoor (er kwamen toch drie mensen uit Nijmegen de vorige keer?), maar we komen daar vanzelf wel uit welke plaats het handigst is denk ik. Start jij er maar een topic over, dat blauw staat lekker officieel. En ik ben de laatste tijd erg weinig op FOK!.
    pi_78509483
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 01:38 schreef capricia het volgende:
    en ik denk in maart ergens..een zaterdag of een vrijdag of zo.
    Maart kan ik zeker niet. Eind april (vanaf zaterdag de 24ste tot in mei) kan pas bij mij , pluspunt is dat er dan een grotere kans is op goed weer. En dat S_E kan regelen dat hij dan ook kan komen, en dat we nog genoeg tijd hebben om Lemmeb op te duikelen.
    pi_78509742
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 01:43 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maart kan ik zeker niet. Eind april (vanaf zaterdag de 24ste tot in mei) kan pas bij mij , pluspunt is dat er dan een grotere kans is op goed weer. En dat S_E kan regelen dat hij dan ook kan komen, en dat we nog genoeg tijd hebben om Lemmeb op te duikelen.
    Had een heel antwoord getyped met ieders naam daarin...gooi ik het zo weg! Kut.
    Maar het lijkt jij leuk om de veel postende, minder meetende mensen te ontmoeten!
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_78510088
    Absoluut voor, ik kom .
    pi_78522945
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja.
    [..]

Abstract is eigenlijk niet het goede woord. Al die organisatie en marketing theorieën zijn ook abstract, maar wat ik het grote voordeel vind aan de wiskundige aanpak is dat je precies weet wat bepaalde variabelen inhouden. Zo is volatiliteit gedefinieerd als de variantie van het rendement, een bladzijde en je bent klaar. Bij organisatietheorieen wijden ze er gerust 5 pagina's aan en dan heb je op het eind nog steeds geen strakke definitie. Het grote nadeel daarvan is dat het tot spraakverwarring kan leiden. Bij de wiskundige aanpak die men vaak bij finance doet heb je daar geen problemen mee.
    [..]

Toch is het wel noodzakelijk bij een wetenschappelijke opleiding. De wetenschap wil een verklaring achter gebeurtenissen vinden en dus ontkom je er niet aan met theorieën zoals het CAPM, APT, Black-Scholes, en het micro-economische kader te werken. Dat wil nog niet zeggen dat die theorieën ook altijd tot bruikbare resultaten kunnen leiden, ze zijn nog in ontwikkeling.

Overigens is Black-Scholes juist heel goed praktisch toe te passen, dus dat zou je moeten aanspreken. Al die optiehandelaren werken met een verbeterd Black-Scholes model op hun handelsconsoles (dus niet meer aannemen dat de prijzen van onderliggende waarden Normaal verdeeld zijn maar bijvoorbeeld Student verdeeld zijn). Bij LTCM ging het ook goed, behalve toen Jeltsin grappen uit ging halen met de Russische munt.
    Het maakt niet echt uit welk model je gebruikt. het probleem met modellen is altijd de volatiliteit. Alle variabelen kunnen correct zijn maar als de volatiliteit niet klopt dan is de output waardeloos. Volatiliteit zal altijd een probleem blijven met modellen. De kredietcrisis was een 6-sigma gebeurtenis
    pi_78797384
    Zag gisteren iemand op de faculteit lopen die echt sprekend op Paul Krugman leek. Ik was echt even 20 seconden vertwijfeld, totdat ik hem vloeiend Nederlands hoorde spreken.
      Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 00:18:35 #281
    236264 crew  capricia
    pi_78801422
    Ik ben deze week overgestapt van Alex naar Lynx. Zoveel mogelijk afgebouwd bij Alex (en dat duurde wel even...dus ik was blij dat de AEX deze week zo lekker steeg).
    Lynx is toch wel ff andere koek dan Alex of Binck.
    Ik heb meteen toegang tot 60 beurzen...
    En ook de ordersoorten zijn iets uitgebreider dan bij Alex...heb nu een stuk of 20...plus allerlei scenario's die ik vast kan leggen om op te orderen.
    Optiestraddles e.d. kun je apart kwijt in een optie-window: De meest voorkomende mogelijkheiden kosten je dan maar 1X aan (of verkoop)kosten.
    Het diepteboek is veel en veel uitgebreider.

Maar ik moet het wel allemaal even bestuderen voordat ik er mee aan de slag kan gaan.
    Voordat ik met Lynx zo de weg kan als bij Alex, duurt denk ik wel ff.
    Het is een 'iets' meer advanced tradingplatform.

Volgens mij werken ze met het platform van Interactive Brokers.
    En zoals ze zelf zeggen:
    quote:
    Geen bewaarloon, geen beheerskosten, geen kosten voor inning van dividenden of administratieve kosten. Een call AEX dec 08 500 kost u 2,25 euro. 200 maal Fortis aankopen kost u 9 euro. Een future op de DAX kost u 3 euro.
    Ik ben benieuwd hoe en of het gaat bevallen!
    (want het geld staat zo weer op Alex als het moet)
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_78801557
    Klinkt indrukwekkend capricia. Ga je nu ook een eigen hedgefund oprichten? En handel je ook in optie?
    pi_78801638
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 00:18 schreef capricia het volgende:
    Ik ben deze week overgestapt van Alex naar Lynx. Zoveel mogelijk afgebouwd bij Alex (en dat duurde wel even...dus ik was blij dat de AEX deze week zo lekker steeg).
    Lynx is toch wel ff andere koek dan Alex of Binck.
    Ik heb meteen toegang tot 60 beurzen...
    En ook de ordersoorten zijn iets uitgebreider dan bij Alex...heb nu een stuk of 20...plus allerlei scenario's die ik vast kan leggen om op te orderen.
    Optiestraddles e.d. kun je apart kwijt in een optie-window: De meest voorkomende mogelijkheiden kosten je dan maar 1X aan (of verkoop)kosten.
    Het diepteboek is veel en veel uitgebreider.

Maar ik moet het wel allemaal even bestuderen voordat ik er mee aan de slag kan gaan.
    Voordat ik met Lynx zo de weg kan als bij Alex, duurt denk ik wel ff.
    Het is een 'iets' meer advanced tradingplatform.

Volgens mij werken ze met het platform van Interactive Brokers.
    En zoals ze zelf zeggen:
    [..]

Ik ben benieuwd hoe en of het gaat bevallen!
    (want het geld staat zo weer op Alex als het moet)
    Hou ons van je bevindingen op de hoogte ben erg benieuwd namelijk. Ben momenteel niet meer aan het traden, maar wellicht binnenkort wel en dan wil ik idd ook lynx of today's brokers
      Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 00:24:57 #284
    236264 crew  capricia
    pi_78801649
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 00:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Klinkt indrukwekkend capricia. Ga je nu ook een eigen hedgefund oprichten? En handel je ook in optie?
    Dat moest ik wel aangeven..of ik ging hedgen...snap daar niets van...dus heb NEE ingevuld...
    En opties: Ik wil wat vaker calls schrijven op aandelen die ik bezet...maar behalve wat ishares op de AEX (via alex) heb ik nu niets in portefeuiile
    Ik moet zeggen dat het me wel een beetje overdonderde. Wat moet ik met al die beurzen?
    De AEX is voor mij al spannend genoeg!
    There is a name for it:
    We call them Poor"
      Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 00:25:52 #285
    236264 crew  capricia
    pi_78801679
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 00:24 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hou ons van je bevindingen op de hoogte ben erg benieuwd namelijk. Ben momenteel niet meer aan het traden, maar wellicht binnenkort wel en dan wil ik idd ook lynx of today's brokers
    Nou, ik geloof dat ik eerst iets te bestuderen heb...damn, dit is echt andere koek.
    En je moet min. 3,5K storten. Maar acht, dat hoef je niet perse te beleggen.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 06-03-2010 00:30:58 ]
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_78802720
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 01:43 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja! Ik wil komen! Heb het dit jaar wel drukker dan vorig jaar maar ben meer 'toegestaan' om eens wat dagen te skippen. Dus ja, als er ergens rond April - July een meet van de AEX komt zal ik mijn best doen om te komen!
      Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 01:04:15 #287
    236264 crew  capricia
    pi_78802805
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja! Ik wil komen! Heb het dit jaar wel drukker dan vorig jaar maar ben meer 'toegestaan' om eens wat dagen te skippen. Dus ja, als er ergens rond April - July een meet van de AEX komt zal ik mijn best doen om te komen!
    Dat zou ik hartstikke tof vinden! Wat mij betreft kiezen we een datum uit dat jij zeker kunt!
    Noem jij maar eens wat, welke datum zou jij willen?
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_78802900
    Na 23 april, en voor halverwege juni graag S_E.
      Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 01:15:09 #289
    236264 crew  capricia
    pi_78803095
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Mei is vaak wel een mooie maand
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_78803132
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Hehe. Mijn probleem is alleen dat ik mijn examen data (presentaties/afronden projecten/examens) nog niet exact weet en dat valt tussen midden april en rondom Juni. Plus nog (bestuurs)werk wat continu doorloopt. Maar zoals gezegd, ik heb nu meer mogelijkheden om eventueel een dag te skippen. Enige echte momenten die ik niet kan skippen zijn 6 specifieke momenten in die periode . Ik denk dat laatste week april/1e week mei. Of rondom Juni. Ik zal er sowieso voor moeten terugkomen uit Londen dus het is wat geregel. Zal kijken of ik er een dagje aan vast kan plakken en anders is de volgende dag weer terug.

Wat hadden jullie eigenlijk in gedachten? Eten + drinken = latertje en dan ieder weer richting huis?
    pi_78803295
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 01:16 schreef sitting_elfling het volgende:
    Hehe. Mijn probleem is alleen dat ik mijn examen data (presentaties/afronden projecten/examens) nog niet exact weet en dat valt tussen midden april en rondom Juni. Plus nog (bestuurs)werk wat continu doorloopt. Maar zoals gezegd, ik heb nu meer mogelijkheden om eventueel een dag te skippen. Enige echte momenten die ik niet kan skippen zijn 6 specifieke momenten in die periode . Ik denk dat laatste week april/1e week mei. Of rondom Juni. Ik zal er sowieso voor moeten terugkomen uit Londen dus het is wat geregel. Zal kijken of ik er een dagje aan vast kan plakken en anders is de volgende dag weer terug.
    Ik zit ook met drie hele belangrijke tentamens, en nog een scriptie schrijven die echt halverwege juli af moet zijn. Maar zie maar wat jou het best uit komt. Ik kan nog wel wat schuiven en passen en meten, voor jou is dat lastiger omdat je verder moet reizen en meer moet plannen.
    quote:
    Wat hadden jullie eigenlijk in gedachten? Eten + drinken = latertje en dan ieder weer richting huis?
    Ja zoiets. Ik kan jullie nog gaan vervelen met een lezing over het libertarisme en de kansen die het kapitalisme biedt, maar ik vermoed dat daar weinig animo voor gaat zijn.
    pi_78803297
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 00:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat moest ik wel aangeven..of ik ging hedgen...snap daar niets van...dus heb NEE ingevuld...
    En opties: Ik wil wat vaker calls schrijven op aandelen die ik bezet...maar behalve wat ishares op de AEX (via alex) heb ik nu niets in portefeuiile
    Ik moet zeggen dat het me wel een beetje overdonderde. Wat moet ik met al die beurzen?
    De AEX is voor mij al spannend genoeg!
    In beleggen? Ik denk dat 75% van mijn aandelen portfolio Chinees is
    pi_78803360
    Had trouwens een 10 gehaald voor een tentamen over een vak over beleggingsstrategieën, optiestrategieen (ook met Black-Scholes), real options (zegt iemand dat wat?), futures, CDS'en en nog een hele berg andere derivaten.
    pi_78803402
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 01:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zit ook met drie hele belangrijke tentamens, en nog een scriptie schrijven die echt halverwege juli af moet zijn. Maar zie maar wat jou het best uit komt. Ik kan nog wel wat schuiven en passen en meten, voor jou is dat lastiger omdat je verder moet reizen en meer moet plannen.
    Het wordt voor mij inderdaad even uitvogelen qua vliegen/trein en slaapplek of de nacht door en de dag erna weer terug naar Londen.
    quote:
    Ja zoiets. Ik kan jullie nog gaan vervelen met een lezing over het libertarisme en de kansen die het kapitalisme biedt, maar ik vermoed dat daar weinig animo voor gaat zijn.
    Hehe, kijk. Een goede hap eten, een borrel en een goed gesprek, Rotterdam staat dus al wel zo'n beetje vast? Waar was het vorige keer? Utrecht?

[ Bericht 0% gewijzigd door sitting_elfling op 06-03-2010 01:35:53 ]
    pi_78803438
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 01:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Had trouwens een 10 gehaald voor een tentamen over een vak over beleggingsstrategieën, optiestrategieen (ook met Black-Scholes), real options (zegt iemand dat wat?), futures, CDS'en en nog een hele berg andere derivaten.
    Hehe, congratz. Maar ik betwijfel of dat vak echt heel diep inging op elke specifiek financieel asset. Of was het zo'n tentamen met 10 vragen (10 onderwerpen) waar je er 3 van kon uitkiezen?
    pi_78803669
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 01:27 schreef sitting_elfling het volgende:
    Hehe, kijk. Een goede hap eten, een borrel en een goed gesprek, Rotterdam staat dus al wel zo'n beetje vast? Waar was het vorige keer? Utrecht?
    Plaats staat nog niet vast, het maakt mij zoveel niet uit. Als er maar bier is en een beetje lekker eten. Rotterdam kan dat wel bieden dus we moeten maar eens kijken wat het handigst is voor iedereen.
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 01:28 schreef sitting_elfling het volgende: Hehe, congratz. Maar ik betwijfel of dat vak echt heel diep inging op elke specifiek financieel asset. Of was het zo'n tentamen met 10 vragen (10 onderwerpen) waar je er 3 van kon uitkiezen?
    Héél diep werd er niet op in gegaan, maar zaken als duration, swaps, black-scholes, valutarisico hedgen (docent was daarop gepromoveerd en is daarvoor 7 jaar valutahandelaar geweest) en real options zijn uitgebreid aan bod gekomen. Tentamen bestond uit 40 MC vragen met 4 opties, maar als het een tentamen was met open vragen had ik het net zo goed gemaakt denk ik, ik kon gewoon echt alles uitrekenen en beredeneren, dus al zijn er dan 100 keuzeopties, je pikt het juiste antwoord er zo tussenuit. Ze proberen de modus altijd zo rond de 6 te krijgen dus ik ben wel vet blij met dit cijfer.

AEX is goed voor je cijfers. Tenminste sinds de kredietcrisis haal ik echt veel hogere cijfers.
      Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 02:19:46 #297
    236264 crew  capricia
    pi_78804324
    Wat mij betreft zetten we de datum zo snel mogelijk vast...afhankelijk van jullie tentamen- of examendata.
    Geven jullie samen maar een datum door dat het kan. Een zaterdag of vrijdag zou mijn voorkeur hebben.
    De locatie is even ondergeschikt...Utrecht is voor mij makkelijker, maar Rotterdam kan ook.
    What ever suits you guys!
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_78805038
    Ik zal wel even wat data publiceren van het weekend die mij gunstig uit komen.
      Moderator zaterdag 6 maart 2010 @ 03:26:37 #299
    236264 crew  capricia
    pi_78805046
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 03:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Ik zal wel even wat data publiceren van het weekend die mij gunstig uit komen.
    Ja, doen!
    kan ik mijn vakantie daarop afstemmen...
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_78824571
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 01:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Welke opleiding doe je dan?
    pi_78826952
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 19:57 schreef abovenalles het volgende:

[..]

Welke opleiding doe je dan?
    Economie.
    pi_78827523
    Ex-mods van tegenwoordig, topic sluiten zonder een nieuwe te openen .

Hier verder: [AEX SC #3] Economie is (g)een wetenschap.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')