abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78508904
Zo even uit m'n hoofd:
- Langst zittende minister ooit
- Soepele introductie van de Euro
- Een vuistregel voor begrotingsdiscipline introduceren (Zalm-norm)
  zaterdag 27 februari 2010 @ 01:28:12 #122
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78509060
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 01:17 schreef capricia het volgende:Komen jullie naar de AEX-meet
Waar wanneer
pi_78509163
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 01:28 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Waar wanneer
Zie het SC topic. Dat zal gezellig worden zeg, met jou.
pi_78509328
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 01:28 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Waar wanneer
Waar en wanneer? Das nog niet echt duidelijk...maar wel ergens in de randstad, en ik denk in maart ergens..een zaterdag of een vrijdag of zo.
Op de SC hebben we daar net een gesprek over...beter is een eigen topic!
Maar zou jij dan ook komen? Want dat lijkt me wel leuk! En vooral interessant!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78512110
Die overdreven neplach geeft me gewoon plaatsvervangende schaamte
pi_78514479
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 06:43 schreef VanLotje het volgende:
Die overdreven neplach geeft me gewoon plaatsvervangende schaamte
Ik kan je echt verzekeren dat het geen neplach is. Ik vind de grijnzen van Verhagen en Bos veel enger.
  zaterdag 27 februari 2010 @ 13:02:52 #127
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78517023
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 01:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo even uit m'n hoofd:
- Langst zittende minister ooit
- Soepele introductie van de Euro
- Een vuistregel voor begrotingsdiscipline introduceren (Zalm-norm)
Onderbouw je die meningen ook even met linkjes uit het internet anders zijn het weer eenzijdige subjectieve berichten waar we hier niks mee kunnen
pi_78592770
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 maart 2010 @ 15:17:50 #129
862 Arcee
Look closer
pi_78592771
Dat idd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_78592898
Nou dat is heel goed nieuws voor Zalm. Nu kan hij volledig aan de slag om zijn reputatie weer op te vijzelen en proberen er nog wat van te maken bij ABN-Amro. En de politiek ligt op zijn gat, dus dat boek kan ook meteen gesloten worden.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:34:51 #131
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78593482
Er is dus iets heel erg mis in NL dat zoiets kan en mag gebeuren

Ik stel voor dat we gelijk maar ff Dirk Scheringa minister van Financien maken en Nijpels staatssecretaris

Wat een zelfreinigend vermogen zeg
pi_78593597
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Er is dus iets heel erg mis in NL dat zoiets kan en mag gebeuren

Ik stel voor dat we gelijk maar ff Dirk Scheringa minister van Financien maken en Nijpels staatssecretaris

Wat een zelfreinigend vermogen zeg
Wat heb jij een verwrongen wereldbeeld zeg...
  maandag 1 maart 2010 @ 15:37:58 #133
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78593599
VERSCHIL VAN MENING DNB EN AFMDSB-toets valt gunstig uit voor Zalm

De Nederlandsche Bank heeft een positief oordeel gegeven over de deskundigheid en betrouwbaarheid van Gerrit Zalm. De Autoriteit Financiële Markten heeft echter negatief geadviseerd. Per saldo mag hij aanblijven als topman van ABN Amro omdat DNB de leidende toezichthouder is.

Dat blijkt uit verklaringen die maandag zijn uitgegeven door het ministerie van Financiën, professor Michiel Scheltema en ABN Amro.

DNB en AFM hebben in de afgelopen maanden oud-bestuurders en oud-commissarissen van DSB Bank opnieuw getoetst op deskundigheid en betrouwbaarheid. De herbeoordeling van één persoon was twee weken gestuurd naar professor Michiel Scheltema, die moest beoordelen of DNB en AFM hun herbeoordeling goed hadden uitgevoerd. Dat is blijkbaar het geval

http://www.fd.nl/artikel/14319810/dsb-toets-valt-gunstig-zalm

Verklaring Min van Fin
http://www.minfin.nl/dsresource?objectid=79450&type=org
pi_78593679
Overigens mis ik Zalm op de post minister van financien. Wat heeft Bos er een zooitje van gemaakt zeg. En de enige die Bos daarop vroegtijdig op attendeerde was (hoe spijtig ook voor ikweethetniet) Mark rutte. De rest van de politiek ontbreekt het van enig economisch inizcht, inclusief het hele ministerie.
  maandag 1 maart 2010 @ 15:50:59 #135
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78594121
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:37 schreef piepeloi55 het volgende:
gewoon feiten vriend

Gerrit Zalm kan aanblijven als topman van ABN Amro
Gerrit Zalm mag blijven bij ABN. DNB en AFM staan echter lijnrecht tegenover elkaar. De AFM vond Zalm bij DSB onvoldoende deskundig.

AFM vs. DNB
Toezichthouders AFM en DNB onderzochten de rol van Zalm bij DSB. Dat onderzoek werd door professor Scheltema getoetst. Opmerkelijk is dat de AFM van Zalm afwilde , maar DNB hem wilde handhaven. Scheltema kiest partij voor De Nederlandsche Bank.

http://www.rtl.nl/(/finan(...)ng_zalm_positief.xml
  maandag 1 maart 2010 @ 16:02:37 #136
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78594567
Waar is de woede?

De wereldeconomie is in crisis. Het vertrouwen in de politiek en in de banken is sterk gedaald. Mensen zijn boos op de banken en op een economisch systeem waar slechts een handjevol mensen de exorbitante vruchten van plukt. Toch blijven massale protesten uit. Hoe komt dat? Waar blijft de woede? En waar leidt de onvrede tot verandering? Tegenlicht vraagt het aan socioloog Manuel Castells en filosoof Peter Sloterdijk en maakt kennis met de energieke revolutionairen van de nieuwe Do-It-Yourself cultuur.

[Tegenlicht] Waar is de woede? (1 maart 20:55 uur Ned. 2)
  maandag 1 maart 2010 @ 16:08:33 #137
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78594836
AFM wilde vertrek Zalm

DEN HAAG - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft bij collega-toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) aangedrongen op het vertrek van Gerrit Zalm als topman van ABN Amro.

De AFM verwijt Zalm gedurende zijn periode als financieel topman bij DSB Bank dat er op een aantal punten te weinig deskundigheid was en dat hij niet krachtig genoeg heeft geopereerd om de koers van de bank bij te stellen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-vertrek-Zalm.dhtml

Gelukkig is hij nu wel deskundig en krachtig genoeg om ABN AMRO te leiden

Oja die zelfde eigenschappen heeft Wellink ook niet dat komt mooi uit zeg
  maandag 1 maart 2010 @ 16:34:44 #138
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78595962
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:37 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik vraag me af wie hier nu last van een verwrongen wereldbeeld heeft

Reactie Zalm

Zalm zegt in een reactie het volgende: 'Ik ben blij dat uit de hernieuwde toets blijkt dat mijn betrouwbaarheid en deskundigheid buiten twijfel staan. Het rapport doet mijns inziens recht aan mijn eigen zienswijze: ik heb bij DSB veel zaken de goede richting op geduwd, maar het werk was nog niet af. Ik sluit hiermee, ook voor mij persoonlijk, een lastige periode af.' Verder zegt hij zich nu te richten op het integreren van ABN Amro en Fortis Bank Nederland

http://www.fd.nl/artikel/14319810/dsb-toets-valt-gunstig-zalm

Heeft hij zeker het oordeel van de AFM die hij zelf heeft opgericht niet gelezen

Gekke Gerrit
pi_78596386
Ik dacht dat jij de AFM een grote criminele faaltent vond? Nu loop je er ineens mee weg...
  maandag 1 maart 2010 @ 16:49:26 #140
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78596567
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik dacht dat jij de AFM een grote criminele faaltent vond? Nu loop je er ineens mee weg...
AFM= Alleen Flinke Missers en dat blijft zo maar als je die club van incompetente debielen die jezelf hebt opgericht als Zalm zijnde dan zelf niet eens serieus neemt wat moet je dan met Zalm zijn geloofwaardigheid en de AFM die dus niets heeft te vertellen
pi_78596820
De AFM was een logische opvolger van de STE, dus in dat opzicht vind ik het niet raar. Zalm heeft als minister alleen zijn handtekening onder het geheel gezet en volgens mij ook de financiële bijsluiter geïntroduceerd voor financiële producten waar men risico op loopt (niet de DSB hypotheken dus).
  maandag 1 maart 2010 @ 16:59:23 #142
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78597018
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
De AFM was een logische opvolger van de STE, dus in dat opzicht vind ik het niet raar. .............
En waarom is de STE opgevolgd door de AFM

Omdat de STE destijds in de jaren negentig zo geblunderd heeft dat een naamswijziging en een directiewisseling noodzakelijk was

En de tweede kamer vond dat de STE zich moest kunnen revancheren voor de blunders in de jaren 90

Nu blijkt dat deze faalhazen nog steeds en alleen maar groter blunderen

En weer worden ze door het min van fin gedekt

AFM= Alleen Flinke Missers
STE= Sukkels Ter Eliminatie
pi_78597498
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
En waarom is de STE opgevolgd door de AFM
De STE hield toezicht op het echte effectenverkeer, worden orders adequaat uitgevoerd en geadministreerd, hebben de banken hun interne controle van dit verkeer op orde, zijn er aanwijzingen voor ongewenste activiteiten op de effectenmarkt (handel met voorkennis). De AFM heeft een bredere rol, namelijk naast toezicht op het effectenverkeer ook toezicht houden op consumentenmarkten voor financiële producten. De naam van de AFM dekt dus beter de taken van de AFM, ook is het vanuit organisatorisch oogpunt handig om, als de taken van een organisatie omvangrijk worden uitgebreid, daar een naamswijziging aan te koppelen. Een vers begin zeg maar.
  maandag 1 maart 2010 @ 17:15:01 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78597694
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De STE hield toezicht op het echte effectenverkeer, worden orders adequaat uitgevoerd en geadministreerd, hebben de banken hun interne controle van dit verkeer op orde, zijn er aanwijzingen voor ongewenste activiteiten op de effectenmarkt (handel met voorkennis). De AFM heeft een bredere rol, namelijk naast toezicht op het effectenverkeer ook toezicht houden op consumentenmarkten voor financiële producten. De naam van de AFM dekt dus beter de taken van de AFM, ook is het vanuit organisatorisch oogpunt handig om, als de taken van een organisatie omvangrijk worden uitgebreid, daar een naamswijziging aan te koppelen. Een vers begin zeg maar.
En dat is dus niet het echte verhaal, het echte verhaal heb ik beschreven boven jou
het verhaal van jou is de bullshit die naar buiten is gebracht

Bel jij maar eens naar de AFM en vraag naar het onderzoeksrapport van begin jaren 90 over kleine commissionairshuizen zoals bijv regio effekt

Laat je niet afpoeieren met de samenvatting maar vraag het hele rapport zo een 300 pagina's
Geheid dat ze bloed nerveus worden daar en dat je afgezeken wordt
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:47:20 #145
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78629514
Zalm blijft met een blauw oog zitten

Gerrit Zalm is gezakt, maar toch krijgt hij zijn diploma. In het toezichtsdoolhof van het Nederlandse geldwezen kan het.
Veel absurder had de conclusie van het onderzoek naar Zalms verleden bij de Wognumse Bank niet kunnen uitpakken. Omdat DNB uiteindelijk beslist blijft de vuistslag van de AFM zonder gevolgen, maar Zalm houdt er wel een permanente blauwe plek aan over . De conclusie roept bovendien vragen op over het toezicht op de financiële wereld.
De oordelen van de toezichthouders over Zalm moeten geheim blijven. Om de Tweede Kamer toch iets van inzicht te geven heeft professor Michiel Scheltema ze getoetst.
Uit zijn rapport blijkt dat volgens AFM, die toezicht houdt op gedrag, Zalm ‘niet deskundig genoeg’ is om een grote bank te leiden. Hij zou ‘onvoldoende oog’ hebben gehad voor de risico’s van de verkoopmethoden van DSB. Bovendien heeft hij ‘onvoldoende tegenwicht geboden’ aan de andere bankbestuurders.

Grof geschut
In goed Nederlands: Zalm heeft in de twintig maanden dat hij bij DSB werkte amper iets gedaan aan de woekerpolissen en liet over zich heen lopen door Scheringa. Reden om het grofste geschut in te zetten: een aanbeveling tot heenzending van Zalm.

Scheltema geeft DNB gelijk. Hij is vol lof over het ‘uitvoerige oordeel’ en maakt gehakt van de AFM. Volgens de hoogleraar heeft die niet goed onderbouwd waarom Zalm verkeerde prioriteiten zou hebben gesteld. Ook hield AFM te weinig rekening met de zwakke positie van Zalm bij DSB, waar Scheringa als bestuursvoorzitter en grootaandeelhouder zo’n beetje alles voor het zeggen had.
Maar die ‘onjuiste bestuursstructuur’, zoals Scheltema het noemt, had DNB zelf bij het verlenen van een bankvergunning geaccepteerd. En ‘voortdurende pogingen’ van DNB om daar verandering in te brengen bleven zonder resultaat, concludeert Scheltema ook.
Dat roept opnieuw vragen op over de effectiviteit van het toezicht door DNB. Zeker omdat Zalm door DNB werd gezien als de man die de bank op het juiste spoor moest brengen. Vlak voor zijn aantreden wilde de centrale bank een zogenaamde stille curator bij DSB aanstellen. Toen Zalm zich aandiende, zag DNB daar vanaf omdat hij beter in staat werd geacht om Dirk Scheringa op te voeden.
Nu dat plan is mislukt, volgt DNB een merkwaardige redenering. Zalm kon weinig doen omdat hij geen macht had. Maar dat hij geen macht had, lag onder meer aan DNB zelf. En het was een van de problemen die Zalm had moeten oplossen.
Maar ook de AFM komt niet ongeschonden uit de strijd. Want hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat zo’n belangrijke conclusie zo slordig tot stand is gekomen? Het onderzoek was bedoeld om de vraagtekens over Zalm weg te nemen. Dat is niet gelukt. En er zijn alleen nog maar meer vraagtekens bij gekomen over het toezicht op de Nederlandse financiële wereld. DNB mikt het advies om Zalm heen te zenden in de prullenbak

http://www.depers.nl/binn(...)lauw-oog-zitten.html

Wat een grote bende daar zeg
DNB=De Nationale Beerput
pi_78635488
De Pers heeft natuurlijk wel aardig partij gekozen in deze kwestie. Het is zo ongeveer het partijkrantje van de DSB-haters geworden. Mensen die nooit op de eigen verantwoordelijkheid van de DSB klanten willen wijzen, zaken als zorgplicht worden bedacht om hen daarvan op semi-intellectuele wijze van te kunnen ontslaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bolkesteijn op 02-03-2010 14:24:10 ]
pi_78648010
De AFM is ook niet objectief. De AFM wil vooral het publiek ophitsen om zo meer subsidie en regelgeving los te krijgen, zodat ze nog meer ambtenaren naleving van nutteloze regeltjes kunnen laten controleren...
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:43:28 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78649007
En de idioot die het onderzoek naar Zalm heeft geleidt heet

Theodor Kockelkoren

Ik heb verschillende functies gehad bij de AFM en sinds februari 2008 ben ik lid van het bestuur. In mijn portefeuille zit het toezicht op de financiële dienstverlening aan consumenten. We bevorderen dat de dienstverlening klantgerichter wordt. Consumenten moeten bijvoorbeeld bij hen passende adviezen krijgen over sparen, lenen, beleggen en verzekeren.

Ik ben het bewijs dat er niet alleen economen en juristen bij de AFM werken. Ik heb Elektrotechniek gestudeerd en als consultant gewerkt bij McKinsey & Company. Er zijn meer overeenkomsten dan je op het eerste gezicht zou denken.

Als u deze idioot op straat tegenkomt hard wegrennen
  dinsdag 2 maart 2010 @ 20:07:35 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_78650385
AFM staakt onderzoek naar rol Nijpels bij DSB

AMSTERDAM - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft het onderzoek naar oud-DSB-bestuurder Ed Nijpels gestaakt. Dat maakte een woordvoerder van de AFM dinsdag bekend. Sinds het aftreden van Nijpels bij het ambtenarenpensioenfonds ABP ziet de toezichthouder geen grond voor toetsing meer

De AFM kreeg afgelopen najaar van de toenmalige minister van Financiën Wouter Bos de opdracht om onderzoek te doen naar oud-DSB-bestuurders, die in een beleidsbepalende positie zitten. Ed Nijpels was toen nog voorzitter van ABP.

Sinds Nijpels eind februari opgestapt is bij ABP, en hij dus niet meer in een beleidsbepalende positie zit, heeft toezichthouder AFM geen grond meer voor toetsing. ''Bestuurders toetsen wij wel. Niet-bestuurders niet'', zei de woordvoerder van de AFM.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ijpels-bij-DSB.dhtml

Dus is er geen beletsel voor Nijpels om weer een andere beleidsbepalende financiele functie aan te nemen

En kunnen we weer wachten op een onderzoek naar zijn deskundigheid als het weer is mis gegaan
AFM
pi_78651729
Wat begrijp je niet aan het feit dat AFM niet-bestuurders niet toetst?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')