Nou vooruit.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:20 schreef Jarno het volgende:
TVP.
Keertje kalibreren?quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:24 schreef Pheno het volgende:
Hoe lang gaat een accu trouwens mee. Ik heb een intel macbook (de eerste generatie met RSS etc, men kent de kinderziektes van toen nog wel). Het ding begint steeds rapper leeg te geraken.
Blijkbaar wel (zie TUAW + links aldaar). Ook niet echt vreemd, Apple biedt een methode (de library .xml file) aan voor read-only access tot muziek in iTunes. Maar dan moet je zelf software schrijven, en daar had Palm duidelijk geen zin in.quote:
Onmogelijk.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:21 schreef Jarno het volgende:
Ik heb trouwens vorig weekend met een MacBook 13 inch unibody staan spelen in Antwerpen en meeeeeeeeeen.. Ik ben vlieft. Wat een dingskie zeg!
Het zou een uitloopexemplaar kunnen zijnquote:Op woensdag 15 juli 2009 22:23 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Onmogelijk.MB = shiny white. MBP = alu. Zeikerig, I know.
Of geen tijd voor.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:38 schreef Zpottr het volgende:
Blijkbaar wel (zie TUAW + links aldaar). Ook niet echt vreemd, Apple biedt een methode (de library .xml file) aan voor read-only access tot muziek in iTunes. Maar dan moet je zelf software schrijven, en daar had Palm duidelijk geen zin in.
Met dit tooltje kan je bijhouden hoe lang je batterijduur is.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:24 schreef Pheno het volgende:
Hoe lang gaat een accu trouwens mee. Ik heb een intel macbook (de eerste generatie met RSS etc, men kent de kinderziektes van toen nog wel). Het ding begint steeds rapper leeg te geraken.
Dat is ook weer goed nieuws, misschien maar eens aanschaffen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:58 schreef GoeRoe86 het volgende:
De t-mobile belstatus app werkt weer
Twijfel ook om een Macbook Pro te halen.quote:
Slechte berichten, Tijn. Mijn iPhone zou begin augustus moeten werken en mijn oude abonnement zou er dan mee moeten ophouden. Eens zien of dat goed gaat...quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:31 schreef Tijn het volgende:
T-Mobile is echt onwijs hard aan het falen. Nu werkt m'n oude telefoon met m'n oude Orange SIM-kaart niet meer en m'n iPhone met de nieuwe T-Mobile SIM-kaart doet ook niks. Kortom, ik kan nu helemaal niet meer bellen of gebeld worden
quote:
Zo lang nog?:Pquote:Op woensdag 15 juli 2009 22:27 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Het zou een uitloopexemplaar kunnen zijn
Aan de ene kant flauw van Apple, aan de andere kant was het ook waanzinnig lui van Palm om op die manier mee te liften met iTunes. Je kunt gewoon je device 'officieel' iTunes geschikt maken, volgens mij heeft Creative dat in het verleden wel eens gedaan.quote:Op donderdag 16 juli 2009 01:56 schreef Junkie het volgende:
[..]
![]()
En hierbij is het bevestigd....
Confirmed: iTunes 8.2.1 Breaks Pre Syncing
Apple vindt Jon Rubenstein echt niet meer aardig.
Lekker rustig Tijn !quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:31 schreef Tijn het volgende:
T-Mobile is echt onwijs hard aan het falen. Nu werkt m'n oude telefoon met m'n oude Orange SIM-kaart niet meer en m'n iPhone met de nieuwe T-Mobile SIM-kaart doet ook niks. Kortom, ik kan nu helemaal niet meer bellen of gebeld worden
Ik heb het nog even opgezocht en het moet inderdaad mogelijk zijn om meerdere externe hdd's te kunnen aansluiten op die Airport Extreme.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:28 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Of idd aan een Airport Extreme hangen, maar ik weet niet of die meer dan één externe hd pakt. Je zult sowieso met een usb-hub moeten werken want er zit maar één poort op.
En wil je met zowel windows als apple werken, dan moet de schijf FAT32 geformatteerd zijn (en dan mogen je bestanden weer niet groter dan ...ik meen 3 gb zijn oid).
Hmz, ik twijfel nu weer of ik over zal stappen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:31 schreef Tijn het volgende:
Deze reactie is een klassieker.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:41 schreef GoeRoe86 het volgende:
Microsft opent winkels:
http://tweakers.net/nieuw(...)st-apple-stores.html
De winkels moeten naast Apple winkels komen.
Handig man, winkels waar je niks kunt kopenquote:De winkels zouden vooral de merknamen van Microsoft bekender moeten maken bij de consument en, in tegenstelling tot de Apple Stores, niet zozeer als verkooppunten bedoeld zijn.
En ze willen dat naast Apple Stores zetten? Lijkt me een dure hobby worden, zo in de wereldsteden. Alleen al in Ginza (duur district in Tokio) moeten ze een paar leuke bedrijven er uit kopen om op te vallenquote:Op donderdag 16 juli 2009 14:56 schreef Tijn het volgende:
Volgens Microsoft zijn ze hier bezig met innovatie en zeker niet met imitatie. Nou, daar zouden ze nog wel eens gelijk in kunnen hebben, want hun plan is toch wel vrij uniek te noemen:
[..]
Handig man, winkels waar je niks kunt kopen
Nou ja, misschien verkopen ze op Regent Street gewoon keihard 50 miljoen muizen per jaar straks. Ik bedoel, het zou kunnen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:04 schreef Tijn het volgende:
Ja, een winkel naast de Apple Stores op 5th Avenue in New York en Regent Street in Londen is ook niet goedkoop. Zeker als je niks verkoopt
Misschien dat ze daarom 200 euro voor de Home-versie van Windows 7 gaan vragen, terwijl Apple genoegen neemt met 30 euro voor Snow Leopard.
Fictief scnariootje straks:quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:04 schreef Tijn het volgende:
Ja, een winkel naast de Apple Stores op 5th Avenue in New York en Regent Street in Londen is ook niet goedkoop. Zeker als je niks verkoopt
Nou ja, doosjes Windows verkopen voor gebruik met het Bootcamp van de buurman zou kunnen werken natuurlijkquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:15 schreef Jarno het volgende:
[..]
Fictief scnariootje straks:
Klant: "Nou hey, dat ziet er allemaal wel mooi uit dat Windows (hey, ik zei fictief he!), doet u mij er maar 2 van. Inpakken hoeft niet!"
Verkoper: "Ja eh, zo werkt dat niet he. Als u een OS wilt kopen dan doet u dat maar elders!"
Klant: "Ik probeer het hiernaast nog eens...."
Ik ga morgen naar Londen voor een weekendje, een bezoekje aan Regent Street zit er zeeekerk in.quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:04 schreef Tijn het volgende:
Misschien dat ze daarom 200 euro voor de Home-versie van Windows 7 gaan vragen, terwijl Apple genoegen neemt met 30 euro voor Snow Leopard.
En hebben we hopelijk ook de plaatjes terug.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:25 schreef Tomasso het volgende:
Volgend topic koop ik m'n MBP.
Ik verwacht voor #300 ook mijn oude MB te vervangen door een nieuwe MBP.quote:
do itquote:Op donderdag 16 juli 2009 21:40 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik verwacht voor #300 ook mijn oude MB te vervangen door een nieuwe MBP.
Dat weet ik niet, maarquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:41 schreef TwyLight het volgende:
Hoe stel ik in dat een bepaalde app maar 1 core mag gebruiken?
1 |
Ik snap het niet echt?quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:58 schreef Zpottr het volgende:
Dat weet ik niet, maar
[ code verwijderd ]
kan je wellicht helpen bij wat je wilt bereiken (je vertelt niet wat je echte doel is)
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:23 schreef super-muffin het volgende:
ik heb een nieuwe baan als iPhone developerbegin maandag al
en begin ook gelijk aan een erg toffe app. mag er verder niks overzeggen want ik heb een NDA moeten tekenen, maar de app zien jullie ongetwijfeld als het af is
![]()
Heb je "man nice" in een terminal ingetyped? Met nice kun je de priority van de processen van een applicatie instellen. Zet je die heel laag (=een hoog getal in nice) dan krijgen alle andere processen voorrang.quote:
Laat dat nu maar aan je systeem over, je kunt beter dat proces nicen dan dat je nog maar één core beschikbaar hebt voor je game - als je dan al per se stevig wilt gamen terwijl je video's converteertquote:Mijn doel is gewoon dat visualhub bij het converteren beide cores gebruikt wat resulteert in dat games sloom lopen, dus als ik kan instellen dat VH maar 1 van de 2 cores gebruikt heb ik er nog een over voor andere taken
Ja, hij is heel fijnquote:Op woensdag 15 juli 2009 21:21 schreef Jarno het volgende:
Ik heb trouwens vorig weekend met een MacBook 13 inch unibody staan spelen in Antwerpen en meeeeeeeeeen.. Ik ben vlieft. Wat een dingskie zeg!
Proficiatquote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:23 schreef super-muffin het volgende:
en begin ook gelijk aan een erg toffe app. mag er verder niks overzeggen want ik heb een NDA moeten tekenen, maar de app zien jullie ongetwijfeld als het af is
![]()
Zo'n beetje elke moderne NAS heeft wel itunes server tegenwoordig. Mijn thecus had het, mijn tarus heeft het nu en de sitecom NAS die na de zomer uitkomt ookquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:33 schreef Pheno het volgende:
Synologie NAS'en hebben nu ook Time Machine support d.m.v. de nieuwste beta firmware. Handig dus als je niet perse een externe Apple HDD wilt hebben hangen in je netwerk.
Dat is wel extreem handig trouwens. Geld dat voor alle modellen?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:33 schreef Pheno het volgende:
Synologie NAS'en hebben nu ook Time Machine support d.m.v. de nieuwste beta firmware.
Ik heb de 207+, maar volgens mij geldt dat voor alle modellen de 7, 8 en 9 seriequote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is wel extreem handig trouwens. Geld dat voor alle modellen?
Ik heb een Popcorn Hour, maar da's meer een streamer-met-HD-en-extra-snufjes dan een echt Mediacenter. Op zich heb ik nog wel interesse in een NAS, maar ik kom er qua selectie nooit uit en tob dan maar verder met externe schijven aan m'n Mac enzo.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:25 schreef ikheetmartijn het volgende:
Wat gebruiken jullie als mediacenter dan?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 01:23 schreef super-muffin het volgende:
![]()
Ik heb een synology 207+. Prima Apple support en een van de weinige fabrikanten die wel luistert naar hun klanten. Ze doen ook wat met commentaar, ideeën etc. Tenminste, dat vind ik danquote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:25 schreef ikheetmartijn het volgende:
Wat gebruiken jullie als mediacenter dan?
Nu alleen nog iTunes-Server inbouwen...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:23 schreef Jarno het volgende:
Zo'n Popcorn Hour is echt de beste aanschaf die ik in tijden heb gedaan. Ook al is het geen Apple kwaliteit qua usability en heeft het een aardig hoog hobbygehalte, ik heb nog nooit zo makkelijk zo veel films en series gekeken (en gedownload mbv de ingebouwde torrentclient) als de afgeloepn tijd..
Mediaplayers ftw!
Ik ben nu een beetje met Final Cut Express aan het spelen; ook leuk.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:15 schreef TwyLight het volgende:
iMovie 8.0.4 in software update
Ik heb ook wel zitten nadenken over een Popcorn Hour. Maar toen kwam ik het programma "Plex" tegen. In combinatie met een MacBook (of Mac Mini) en een externe schijf werkt dat ook perfectquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:23 schreef Jarno het volgende:
Zo'n Popcorn Hour is echt de beste aanschaf die ik in tijden heb gedaan. Ook al is het geen Apple kwaliteit qua usability en heeft het een aardig hoog hobbygehalte, ik heb nog nooit zo makkelijk zo veel films en series gekeken (en gedownload mbv de ingebouwde torrentclient) als de afgeloepn tijd..
Mediaplayers ftw!
Volgens mij was dat alleen voor betalende bezoekers...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:55 schreef Tijn het volgende:
Kun je ook de normale layout op je iPhone krijgen? Ik zit nu met die achterlijke oranje layout
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:55 schreef Tijn het volgende:
Kun je ook de normale layout op je iPhone krijgen? Ik zit nu met die achterlijke oranje layout
Serieus? Ok, dat zou voor mij de eerste reden zijn om een abo te nemenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:58 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Volgens mij was dat alleen voor betalende bezoekers...
Nou ja, ik weet het niet zeker. En Swets geeft thumbs up bij een plaatje dat bij mij geen enkel effect heeft als ik daar iets verander dus wie weet is er wat voodoo nodig ergens.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Serieus? Ok, dat zou voor mij de eerste reden zijn om een abo te nemen
Was je nog iets verder gekomen hiermee?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:06 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik snap het niet echt?
Mijn doel is gewoon dat visualhub bij het converteren beide cores gebruikt wat resulteert in dat games sloom lopen, dus als ik kan instellen dat VH maar 1 van de 2 cores gebruikt heb ik er nog een over voor andere taken
Twee repen werkt sneller dan eentje.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:48 schreef Roeni3 het volgende:
En klopt het dat ipv 1 staafje van bijv. 4 gig 2 staafjes van 2 gig sneller is?
Het antwoord is ja. Verbazend dat je daar anderhalf uur op gaat zitten wachten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:19 schreef Roeni3 het volgende:
Ok, merci. En iemand een idee mbt de prijzen?
Denk dat je eerst even moet uitloggen (mobiel)quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:43 schreef Tijn het volgende:
Er gebeurt bij mij ook helemaal niks als ik de optie van swets verander
Pardon? Denk je dat ik verder niets beters te doen heb dan continu F5-en oidquote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:26 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Het antwoord is ja. Verbazend dat je daar anderhalf uur op gaat zitten wachten.
Dat heb ik gedaan, maar nog altijd zit ik tegen die rare gele shit aan te kijkenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Denk dat je eerst even moet uitloggen (mobiel)
Hehe, echt niet? Je vraagt hier drie keer binnen een uur of 2 naar een simpele prijsvergelijking.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:50 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Pardon? Denk je dat ik verder niets beters te doen heb dan continu F5-en oid? Ik stel een normale vraag, waardeer een normaal antwoord ook zeer, maar begrijp erg weinig van een reactie als de jouwe.
cookies?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan, maar nog altijd zit ik tegen die rare gele shit aan te kijken
ga naar Library/Internet Plug-Ins (direct op je harde schijf, niet in je user folder) en verwijder de veoh plug-ins en alles werkt weer als het goed is.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:28 schreef ElizabethR het volgende:
Grmblllllll!Ik moet hier even een vraag stellen, want ik kom er zelf niet uit.
Ik probeer op een bepaalde site over fotografie wat quicktime filmpjes te kijken, maar ze hebben daar een Veoh Web Kit Plug-In die dus niet laadt op mijn MAC omdat ie niet ondersteund wordt. Waarom niet? Ik heb in de advanced Quicktime settings de 'enable legace encoders' al aangezet, maar dat helpt niet.
Iemand enig idee?
Dude, waar héb je het over?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:05 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Hehe, echt niet? Je vraagt hier drie keer binnen een uur of 2 naar een simpele prijsvergelijking.
Een vergelijking, nog wel, tussen zelf iets on-line bestellen en monteren aan de ene kant, en iets kopen en laten installeren in een heuse winkel aan de andere kant. Wat zou duurder zijn? Spannend.
Zitten pushen voor een antwoord dat je makkelijk zelf kunt verzinnen (of anders binnen 2 min opgelost hebt met dat geweldige internet van tegenwoordig en eventueel een telefoontje)... ja dan kleed ik mijn (overigens correcte) antwoord wel aan ja.
Vreselijk, dat elitaire geblaas van jullie.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 19:38 schreef TwyLight het volgende:
Ik heb zelf ook nog een vraag: kan ik net als in iTunes de albums op mn iPhone ook op artiestennaam sorteren ipv op albumnaam?
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:53 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Vreselijk, dat elitaire geblaas van jullie.
Rly?? heb je dat aan Danny gevraagd?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook dat heb ik zojuist geprobeerd, maar helaashet blijkt een abo-only feature te zijn
Nee, maar het is wel door meerdere Fokkers bevestigd. Het schijnt tevens dat er een iPhone layout aan zit te komen trouwens, die wel posticons en PI's laat zien enzo.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rly?? heb je dat aan Danny gevraagd?
Kan je dan je user agent niet faken ofzo in de iphone? Er zullen anders wel meer sites zijn die je een mobiele layout voorschotelen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel door meerdere Fokkers bevestigd. Het schijnt tevens dat er een iPhone layout aan zit te komen trouwens, die wel posticons en PI's laat zien enzo.
Thanks, maar dat werkt dus nietquote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:34 schreef TwyLight het volgende:
[..]
ga naar Library/Internet Plug-Ins (direct op je harde schijf, niet in je user folder) en verwijder de veoh plug-ins en alles werkt weer als het goed is.
maak wel ff een backupje van die plugins voor de zekerheid
Sluimerstand voldoet eigenlijk altijd wel. Je kan hem gerust 's nachts laten slapen. Niet voor niets hebben de meeste Mac users de meest bizarre uptime. Met een paar weken niet uitzetten ben je geen uitzondering.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:54 schreef Keepvogel het volgende:
* En wanneer kan ik het beste gebruik maken van de sluimerstand? Standaard in de sluimerstand zetten, of 's nachts gewoon uit schakelen en 's ochtends weer aan? Is het raadzaam om de MBP te vervoeren in sluimerstand, of juist niet?
Congrats, mooi ding.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:54 schreef Keepvogel het volgende:
Mijn allereerste Mac is binnen!
MBP 15" - 2.53GHz (Hooray, Hooray!)
Gewoon aan de voeding wanneer mogelijk. Elke maand of zo een keertje goed leeg laten lopen (ergens op de Apple site vind je een documentje hierover). Verder niet te veel tobben.quote:Echter heb ik een praktische vraag, mbt het accugebruik.
* Wat is wijsheid hoe de accu te gebruiken, zoveel mogelijk op de lichtnetadapter of juist niet?
Dichtklappen en laten slapen. Zo kun je 'm ook prima meenemen. Dit is net één van de dingen die zo veel beter werkt dan op een Windows notebook!quote:* En wanneer kan ik het beste gebruik maken van de sluimerstand? Standaard in de sluimerstand zetten, of 's nachts gewoon uit schakelen en 's ochtends weer aan? Is het raadzaam om de MBP te vervoeren in sluimerstand, of juist niet?
Ik bedoelde usericons en PI'squote:Op zondag 19 juli 2009 00:45 schreef broer het volgende:
[..]
Posticons én PI's? Dat klinkt haast te mooi om waar te zijn.
http://batteryuniversity.comquote:Op zondag 19 juli 2009 12:54 schreef Keepvogel het volgende:
Mijn allereerste Mac is binnen!
MBP 15" - 2.53GHz (Hooray, Hooray!)
Waarom ik nooit eerder de overstap heb gemaakt blijft me een raadsel. Alles werkt perfect en is optimaal geïntegreerd met elkaar; wat een verademing na jarenlange irritaties met Microsoft producten!
Echter heb ik een praktische vraag, mbt het accugebruik.
* Wat is wijsheid hoe de accu te gebruiken, zoveel mogelijk op de lichtnetadapter of juist niet?
* En wanneer kan ik het beste gebruik maken van de sluimerstand? Standaard in de sluimerstand zetten, of 's nachts gewoon uit schakelen en 's ochtends weer aan? Is het raadzaam om de MBP te vervoeren in sluimerstand, of juist niet?
MTS wordt helaas niet lekker ondersteund in OSX. Daarom zet iMovie/ Final Cut Express/Pro ze ook om in QT bestanden met de Apple Intermediate Codec (of bij Pro in ProRes). Je zou ook VoltaicHD van Shedworx kunnen gebruiken.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:31 schreef nelisb het volgende:
Terug uit Indonesie.
MTS files in HD formaat haperen in VLC Player.
Iemand een oplossing?
deze specs heeft mijn macbook
Modelnaam: MacBook
Modelaanduiding: MacBook4,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2.4 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 3 MB
Geheugen: 2 GB
Bussnelheid: 800 MHz
Opstart-ROM-versie: MB41.00C1.B00
SMC-versie (systeem): 1.31f0
Serienummer (systeem): W88132F40P1
Sudden Motion Sensor:
Status: Ingeschakeld
Ja, maar dat laat het batterijmanagement van je MacBook dan ook niet toequote:Op zondag 19 juli 2009 13:52 schreef Junkie het volgende:
Batterijen gaan sneller kapot als je ze alleen maar aan 't opladen bent.
Dat is voor je accu niet nodig, wel voor energieverbuik lader (en brandgevaarquote:Ik haal mn MacBook altijd 's nachts van de lader.
Dat is wel een goed idee; wacht een paar seconden tot het lampje "ademt" voor je je sleeve/ tas dichtritst.quote:Alleen wacht ik wel totdat hij helemaal in slaap is gegaan voordat ik hem in mn tas stop (...).
Wat een onding zegquote:Op zondag 19 juli 2009 16:07 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
$799 Batman's Black iMac Is Damn Cool Until You Turn It Around
Avertec doet wel heel veel moeite om op een iMac te lijken.
Ja, idd. Maar goed, over die aansluitingen op de zijkan, dat is weliswaar lelijk maar ook véél handiger dan bij de iMac.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:18 schreef Tijn het volgende:
Ai, wat een fail met die gekleurde audioaansluitingen
Invertor is stuk. Net als twee maanden terug. En vorig jaar een keertje.quote:
Someone must reaaaaally hate youquote:Op zondag 19 juli 2009 19:24 schreef Geqxon het volgende:
O hai, het is weer eens tijd voor een reparatie. Morgen maar even wegbrengen.
Ik heb nog maar een paar originele onderdelen:quote:Op zondag 19 juli 2009 19:36 schreef Pheno het volgende:
Herkenbaar. Maar alles laten vervangen is de sleutel. Jammer dat de HDD buiten garantie naar d eklote ging. Maar ach, het was het eerste intelkindje toentertijd, eigen schuld.
The good ol' random shutdowns zijn iig voorbij
Core Duo he.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:48 schreef Adelante het volgende:
Ik ben achteraf ook wel blij geweest met applecare: 6 keer issie weggeweest voor diverse reparatiesNu is de garantieperiode echt afgelopen, dus tijd voor vervanging.
Jup, een van de eerste modellen, nog geen core2duo, maar coreduoquote:
Dank je, dat was een epische faal.quote:
quote:Er was een meisje uit Epen
die het voltooid deelwoord niet had begrepen
na haar daad,
sprak ze met een mond vol zaad
heb ik nou gepijpt of gepepen ?
Nee kan niet, kan alleen als je zo'n dock er bij hebt.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:28 schreef TN-FR het volgende:
Ik heb nu een set nieuwe headphones zonder microfoon e.d., maar nu vroeg ik me af of ik met mijn apple remote toch mijn iPhone kan bedienen zonder steeds mijn iPhone uit mijn broekzak/tas te halen.
Een iPhone heeft volgens mij geen IR-ontvanger toch?
Nee, maar daar zou je in een broekzak of tas ook niet zo veel mee opschietenquote:Op zondag 19 juli 2009 20:28 schreef TN-FR het volgende:
Ik heb nu een set nieuwe headphones zonder microfoon e.d., maar nu vroeg ik me af of ik met mijn apple remote toch mijn iPhone kan bedienen zonder steeds mijn iPhone uit mijn broekzak/tas te halen.
Een iPhone heeft volgens mij geen IR-ontvanger toch?
Ik heb dit weekend in Londen een nieuwe batterij voor mijn MBP gekocht (bijna twee jaar oud), en de genius in de winkel vertelde mij hetzelfde. Eigenlijk moet je zo veel mogelijk op de batterij werken, en alleen opladen als het nodig is. Verder ongeveer 1 keer per maand helemaal leegtrekken en weer opladen. Als je veel en lang achter elkaar aan het snoer wil werken, kun je het beste de batterij er zelfs uithalen, al heb je dan wel het risico dat je je werk kwijt bent als de stroom eraf gaat.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:52 schreef Junkie het volgende:
[..]
http://batteryuniversity.com
http://www.apple.com/batteries
Batterijen gaan sneller kapot als je ze alleen maar aan 't opladen bent.
Dus gebruik de batterij gewoon. En laad hem op naar behoefte.
Ik haal mn MacBook altijd 's nachts van de lader.
En na iets meer dan 2 jaar doet hij het nog perfect.
Sluimer naar wens gebruiken.![]()
Soms herstart ik mn MacBookje dagen niet. En vervoer hem ook gewoon in mn rugtas. Alleen wacht ik wel totdat hij helemaal in slaap is gegaan voordat ik hem in mn tas stop of mee ga bewegen.
Sorry, maar dat advies klopt van geen kanten.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb dit weekend in Londen een nieuwe batterij voor mijn MBP gekocht (bijna twee jaar oud), en de genius in de winkel vertelde mij hetzelfde.
Ten eerste gaat de levensduur van een moderne accu voornamelijk achteruit evenredig met het aantal oplaadcycles. Werk je opzettelijk veel op de accu dan jaag je er elke dag minstens een cyclus doorheen! Dit is belachelijk slecht advies.quote:Eigenlijk moet je zo veel mogelijk op de batterij werken, en alleen opladen als het nodig is.
Dit is het enige dat klopt.quote:Verder ongeveer 1 keer per maand helemaal leegtrekken en weer opladen.
Dit is onzin om 3 redenen:quote:Als je veel en lang achter elkaar aan het snoer wil werken, kun je het beste de batterij er zelfs uithalen, al heb je dan wel het risico dat je je werk kwijt bent als de stroom eraf gaat.
Na drie jaar bij mij wel, maar ik ben het eens weer aan het caibreren. Toen het beestje in slaapstand ging ha dhet dus nog 1 %. Na een dag wachten was het kreng nog niet uitgegaan, dus even opengeklapt: 9%. Cool, zelfopladend, nu ook zonder snoerquote:Op maandag 20 juli 2009 10:31 schreef Geqxon het volgende:
Na een paar maanden bijna alleen maar aan het stroom gehangen te hebben kan ik je verklappen dat mijn accu er met geen procentje op achteruit is gegaan.
Dus: wel zoveel mogelijk op netstroom werken?quote:Op maandag 20 juli 2009 10:28 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Sorry, maar dat advies klopt van geen kanten.
[..]
Ten eerste gaat de levensduur van een moderne accu voornamelijk achteruit evenredig met het aantal oplaadcycles. Werk je opzettelijk veel op de accu dan jaag je er elke dag minstens een cyclus doorheen! Dit is belachelijk slecht advies.
[..]
Dit is het enige dat klopt.
[..]
Dit is onzin om 3 redenen:
1) Moderne Apple notebooks werken langzamer als je de accu er uit haalt. Dit is gedaan zodat de voeding ontworpen kan worden op gemiddelde vraag, niet op piekverbruik.
2) Met je MagSafe (en missend vierde pootje) is dat ronduit riskant
3) Met de nieuwste MacBook Pro's kan dit helemaal niet meer.
Vergeet wat die kerel gezegd heeft, en laat battery management gewoon aan je MacBook over
Als je al iets wilt doen: zorg dat je MBP zo koel mogelijk blijft, dus zet 'm op een metalen standaardje oid en zeker niet op bed of bank. Hoge temperaturen tijdens (ont)laden helpen je accu nl. wel sneller om zeep.
Met af en toe gebruik van de accu, jaquote:Op maandag 20 juli 2009 10:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dus: wel zoveel mogelijk op netstroom werken?
Dank je Zpottr, ik ga me er in verdiepen.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:46 schreef Zpottr het volgende:
Oikwoot mezelf.
Nou ja, dan maak ik er ook iets nuttigs van: op eBay kun je voor weinig geld Griffin RF remotes kopen met een dock connector doosje en een losse afstandsbediening (AirClick). Die werken ook op de iPhone. Wel vrij bulky.
Weet niet of ik exact dit model heb, maar de mijne werkt met iPhone 3G. Aanschaf op eigen risico
Model is de juiste, heb het even gechecked. Je krijgt de accessory warning, daarna werkt het perfect.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:07 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Dank je Zpottr, ik ga me er in verdiepen.
The piano player's out - the music stoppedquote:Op maandag 20 juli 2009 13:14 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Model is de juiste, heb het even gechecked. Je krijgt de accessory warning, daarna werkt het perfect.
I'm Mike D. and I get respect
Your cash and your jewelry is what I expect
quote:Op maandag 20 juli 2009 14:53 schreef Pheno het volgende:
Toch nog een vraagje over de accu: ik heb het dus in het weekend gecalibreerd, maar wat het nu doet heb ik nog niet eerder gezien: laden -> niet laden -> laden -> niet laden. Het lampje en de batterijindicator in OSX blijven rondspringen over het feit wat de batterij nu aan het doen is. Het laadt (volgens OSX) uiteindelijk wel, ik zie steeds dat percentagegetal wel wat ophogen, maar helemaal zuiver lijkt het me toch nietWat kan er aan de hand zijn?
Edit:
Ladingsinformatie:
Resterende lading (mAh): 1483
Volledig opgeladen: Nee
Bezig met opladen: Ja
Volledige laadcapaciteit (mAh): 1635
Statusinformatie:
Aantal cycli: 278
Conditie: Controleer batterij
Batterij geïnstalleerd: Ja
Ampèrage (mA): 217
Voltage (mV): 12552
Mag ik gaan huilen of niet. Als ik het vergelijk met de nieuwe macbook die we hier ook hebben is de laadcapaciteit wel erg laag bij deze.
Nieuwe accu van een Core Duo.quote:Charge Information:
Charge remaining (mAh): 1418
Fully charged: No
Charging: No
Full charge capacity (mAh): 5012
Health Information:
Cycle count: 6
Condition: Good
Battery Installed: Yes
Amperage (mA): -1724
Voltage (mV): 11185
Als je durft kan het voor ¤40,-quote:Op maandag 20 juli 2009 15:29 schreef Pheno het volgende:
Ja, zag die regeling al, 31 mei
139 euro voor een nieuwe, dan maar zonder batterij.
Dat is omdat je logic board is vervangen, die heeft een blanco serienummer.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:45 schreef Pheno het volgende:
Hmm, ik weet niet of ik die serie heb, waar kan ik dat vinden? Iig niet bij systemprofile. Daar staat iets wazigs als:
Modelnaam: MacBook
Modelaanduiding: MacBook1,1
Processornaam: Intel Core Duo
Processorsnelheid: 1.83 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 2 MB
Geheugen: 2 GB
Bussnelheid: 667 MHz
Opstart-ROM-versie: MB11.0061.B03
SMC-versie (systeem): 1.4f12
Serienummer (systeem): SystemSerialNumb
Sudden Motion Sensor:
Status: Ingeschakeld
CD MacBookquote:Op maandag 20 juli 2009 15:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat is omdat je logic board is vervangen, die heeft een blanco serienummer.
Ik heb er zo een. Ik vertrouw 'm voor geen meter, maar hij functioneert al een maand of 5 prima.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:32 schreef Zpottr het volgende:
Edit: zie dat die lui zelfs knock-off MagSafe adapters verkopen. Die heb ik nog nooit ergens gezien.
Apple Store Londen was 97 pond, ook niet goedkoop, iets van 115 euro bij de huidige koers.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:29 schreef Pheno het volgende:
Ja, zag die regeling al, 31 mei
139 euro voor een nieuwe, dan maar zonder batterij.
Holy crapquote:Op maandag 20 juli 2009 14:12 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
The piano player's out - the music stopped
His boy had beef - and he got dropped
Zowiezow even Perian en divx installeren. Dan kan je de meeste films ook in QuickTime afspelen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:20 schreef andre347 het volgende:
Hier een nieuwe mac-er. Ik typ dit op mijn 3 weken 'oude' MacbookPro 15,4 inch
Ik had even een vraag. Ik heb op mijn Windows PC een aantal films/series staan die ik graag wil bekijken op mijn MacbookPro. Via gedeelde mappen krijg ik al mijn bestanden keurig te zien maar wanneer ik dan bijvoorbeeld een .avi wil afspelen dan wil dat niet. VLC player start op en je ziet 2 seconden beeld en dan blijft ie hangen.
Is er een manier, of beter gezegd een andere manier, om je video's van je Windows PC naar je Mac te streamen?
Perian had ik al geïnstalleerd, divx zal ik zometeen even doen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:35 schreef Junkie het volgende:
[..]
Zowiezow even Perian en divx installeren. Dan kan je de meeste films ook in QuickTime afspelen.
Je kan de buffer van VLC iets vergroten, meestal streamt hij dan wat beter.
Heb je de HD versies of de gewone (300mb: series - 700mb:films) versies?
En doe je het via een bedraad netwerk of draadloos?
quote:Op maandag 20 juli 2009 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb er zo een. Ik vertrouw 'm voor geen meter, maar hij functioneert al een maand of 5 prima.
Als je een Windows PC hebt ff het tooltje van Danisoft downloaden om films om te zetten en je kan ze daarna probleemloos op je Mac goed af spelen zonder dat gezeur met dvx e.d af te spelen. Je kan trouwens alle . extensies instellen voor je verandering met Danisoft.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:20 schreef andre347 het volgende:
Hier een nieuwe mac-er. Ik typ dit op mijn 3 weken 'oude' MacbookPro 15,4 inch
Ik had even een vraag. Ik heb op mijn Windows PC een aantal films/series staan die ik graag wil bekijken op mijn MacbookPro. Via gedeelde mappen krijg ik al mijn bestanden keurig te zien maar wanneer ik dan bijvoorbeeld een .avi wil afspelen dan wil dat niet. VLC player start op en je ziet 2 seconden beeld en dan blijft ie hangen.
Is er een manier, of beter gezegd een andere manier, om je video's van je Windows PC naar je Mac te streamen?
Wat?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Mini-DVI-DVI? Of Videoport->DVI of Mini-DVI->VGA of Videoport-?VGA?
Waar heb je die vandaan gehaald? Ga ik dat ook ff proberen vanavond.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
Volgens mij is het echt een kut-release van VLC. Ik ben net weer terug gegaan naar 0.8.6i, geen problemen meer. Hoe ze die 1.0.0 nou Stable kunnen noemen, weet ik ook niet..
Ik heb de oude Image nog.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:31 schreef nelisb het volgende:
[..]
Waar heb je die vandaan gehaald? Ga ik dat ook ff proberen vanavond.
Zal ik het anders uitleggen: Ik heb op mijn windows pc een aantal films/series staan die ik graag op mijn MacbookPro wil kijken. Ik kopieer nu alles nog op een USB-stick om het vervolgens op mijn Macbookpro te zetten. Is er een andere manier om dit te doen. Ik wil namelijk mijn Windows PC gebruiken voor het downloaden en mijn macbookpro voor school/werk.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:37 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Als je een Windows PC hebt ff het tooltje van Danisoft downloaden om films om te zetten en je kan ze daarna probleemloos op je Mac goed af spelen zonder dat gezeur met dvx e.d af te spelen. Je kan trouwens alle . extensies instellen voor je verandering met Danisoft.
Check Danisoft hier en het mooie is trouwens dat je ook gelijk
je DRM spullen kunt converteren waarna je drm vrij het kunt afspelen zoveel je wilt.
Niemand?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:58 schreef couleurs het volgende:
Heeft iemand enig idee welke kabel ik nodig heb om mijn MacBook aan te sluiten aan mijn beeldscherm (Samsung Syncmaster T240), aangezien de bijgeleverde kabels nergens past.
Kijk eens boven je?quote:
Maar als ik dan videobestanden afspeel vanaf mijn mac wil dat niet. Het ligt niet aan de codecs want .avi's en .mkv's die op mijn mac staan kan ik prima afspelen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:27 schreef Swetsenegger het volgende:
gewoon schijf delen op je windows bak.
Wat voor aansluiting hebben je scherm en je mac? DVI?quote:
Dan kan het toch nog steeds aan je codecs liggen. Als je mkv en avi kan afspelen betekent dat niet automatisch dat je DUS alle videobestanden ondersteunt.... Voor wmv is flip4mac toch wel noodzakelijk. En perian voor de rest, eventueel vlc installeren en dan heb je de meeste codecs wel te pakken.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 20:21 schreef andre347 het volgende:
[..]
Maar als ik dan videobestanden afspeel vanaf mijn mac wil dat niet. Het ligt niet aan de codecs want .avi's en .mkv's die op mijn mac staan kan ik prima afspelen.
BeejiveIM is goed, maar die kost wel een paar euro (7,99 volgensmij)quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:45 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Iemand enig idee wat een goed programma'tje is om te msnen op de iPod Touch/iPhone?
En bestaat er iets van een DJ programma, dat je zeg maar 2 plaatjes enzo in elkaar kan mixen?
Ik neem aan dat je niet op m'n antwoord hebt zitten wachten, maar je kan gewoon gelijk de cd erin duwen en installeren. Hij neemt alles verder zelf over.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:42 schreef nelisb het volgende:
Heb nu Ilife08 op mijn macbook.
09 is net binnengekomen.
Kan ik de cd gewoon in mn macbook stoppen en installeren? Neemt ie dan alle foto's over van Iphoto08?
Moet ik 08 nog verwijderen?
En er zijn genoeg DJ programma's in de App Store te vinden. Zoek maar eens op "DJ" en je krijgt genoeg opties. Met Mobilee Mix is 2 plaatjes door elkaar mixen iig mogelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:45 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Iemand enig idee wat een goed programma'tje is om te msnen op de iPod Touch/iPhone?
En bestaat er iets van een DJ programma, dat je zeg maar 2 plaatjes enzo in elkaar kan mixen?
Je werkt op een Mac. Wat denk je?quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:42 schreef nelisb het volgende:
Heb nu Ilife08 op mijn macbook.
09 is net binnengekomen.
Kan ik de cd gewoon in mn macbook stoppen en installeren? Neemt ie dan alle foto's over van Iphoto08?
Moet ik 08 nog verwijderen?
ik heb hem gekocht, ik hoop dat ie mij bevaltquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:51 schreef Maravilla het volgende:
[..]
En er zijn genoeg DJ programma's in de App Store te vinden. Zoek maar eens op "DJ" en je krijgt genoeg opties. Met Mobilee Mix is 2 plaatjes door elkaar mixen iig mogelijk.
rechtsbijstand om apple te dwingen bij non-conformiteit gewoon onder garantie te vervangen zoals het hoort ipv mensen de garantie waar ze recht op hebben voor veel geld te verkopen.quote:
nou zijn de meeste rechtsbijstandsverzekeringen ook niet geweldig, maar vooruit. Ik zat meer te denken aan een schade en diefstal verzekering bijvoorbeeld. Als hij defect mocht gaan dan [zelfkennis] dan is de kans groot dat het door mezelf komt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
rechtsbijstand om apple te dwingen bij non-conformiteit gewoon onder garantie te vervangen zoals het hoort ipv mensen de garantie waar ze recht op hebben voor veel geld te verkopen.
De nood is niet zo hoog, maar ben van plan voor 34 euro een iPod Touch bij te bestellen en die dan voor een hoger bedrag te verkopen, om enigzins de kosten van de best wel dure iMac te compenseren. Dus ik denk dat ik hem binnenkort aanschaf.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:19 schreef TwyLight het volgende:
Als je nu een nieuwe computer nodig hebt: doen!
Als je nog ff kan wachten dan zou het een keus kunnen zijn om dat te doen tot er weer een update komt (in de herfst ergens waarschijnlijk)
Tenzij die update heel interessant is, zou ik er niet aan beginnen. Er staat tenslotte in computerland altijd wel een update om de hoekquote:Op woensdag 22 juli 2009 17:19 schreef TwyLight het volgende:
Als je nu een nieuwe computer nodig hebt: doen!
Als je nog ff kan wachten dan zou het een keus kunnen zijn om dat te doen tot er weer een update komt (in de herfst ergens waarschijnlijk)
Klopt, maar bij Apple weet je ongeveer wanneer de nieuwe modellen uit komen dus daar kan je dan rekening mee houden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tenzij die update heel interessant is, zou ik er niet aan beginnen. Er staat tenslotte in computerland altijd wel een update om de hoek.
http://www.manytricks.com/namemangler/quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:53 schreef nelisb het volgende:
Noob vraagje!
Ik heb een hele map bestanden waarvan ik ineens de naam wil wijzigen. Van al die bestanden.Hoe doe ik dat? In Windows kon ik alles selecteren en naam wijzigen doen.
Heb 8 cd's met foto's van de Hema en elke cd heeft foto 1 tm 27.
Waarom een boek lezen als je ook de film kan kijkenquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:56 schreef super-muffin het volgende:
dat kan ook met Automatorecht een nuttige app als je er een beetje mee om kan gaan.
Ik denk het wel..quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:03 schreef TwyLight het volgende:
NVIDIA GeForce 9400 - 256MB
die?
Zo ja:
Dan kan het makkelijk, ik heb de sims 3 er ook op staan, alles op high en loopt vloeiend.
Ik heb wel 4GB ram
eBuddy of Fring (Beide gratis!)quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:45 schreef RoOoYtJuH het volgende:
NameChangerquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:53 schreef nelisb het volgende:
Noob vraagje!
Ik heb een hele map bestanden waarvan ik ineens de naam wil wijzigen. Van al die bestanden.Hoe doe ik dat? In Windows kon ik alles selecteren en naam wijzigen doen.
Heb 8 cd's met foto's van de Hema en elke cd heeft foto 1 tm 27.
Dus je hebt liever een inferieur toetsenbord, puur omdat een tekstje anders staat?quote:Op donderdag 23 juli 2009 01:05 schreef xSann het volgende:
[..]
Aw jammer, dan maar de nederlandse layout, bedankt
Als je alleen door de text "return" een andere tobo neemt dan vind je hem ook niet heel fijn, dan zou het namelijk niks uit makenquote:Op donderdag 23 juli 2009 01:05 schreef xSann het volgende:
[..]
Aw jammer, dan maar de nederlandse layout, bedankt
Inderdaad, alsof je ooit op je tobo kijkt voordat je op enter drukt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 01:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dus je hebt liever een inferieur toetsenbord, puur omdat een tekstje anders staat?
return...quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:04 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Inderdaad, alsof je ooit op je tobo kijkt voordat je op enter drukt.
Ik ga lachen als de iMac-lijn wordt vernieuwd (ok niet, maar dan annuleer ik mijn bestelling van gisteravond)quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef flashermx het volgende:
ow spannend de apple store wordt bijgewerkt!
Dat is wat Apple je wilt laten geloven, maar je hebt minimaal 1/2 jaar garantie hoor. Iets met Europese wet en normaal gebruik.quote:
UAFaker in Cydiaquote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kan je dan je user agent niet faken ofzo in de iphone? Er zullen anders wel meer sites zijn die je een mobiele layout voorschotelen.
Hij heeft gister zijn teen gestoten tegen de kleerkast!quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er eigenlijk nog nieuws over Steve?
Heeft een Chinees van het dak gegooidquote:Op donderdag 23 juli 2009 17:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er eigenlijk nog nieuws over Steve?
En bij non-conformiteit zelfs verwachtte levensduur.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Dat is wat Apple je wilt laten geloven, maar je hebt minimaal 1/2 jaar garantie hoor. Iets met Europese wet en normaal gebruik.
Wat gebeurt er als je twee keer op [tab] drukt (nog steeds een irritante workaround natuurlijk maar beter dan [ctrl]-[4])?quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:51 schreef TwyLight het volgende:
Is er een oplossing voor de photoshop-spaces combinatie?
Als je photoshop op alle spaces instelt dan heeft die al zn schermpjes verspreid (bestanden) en als die op 1 space staat ingesteld (bv space 4) en ik zit op space 2 en ik klik photoshop aan dan opent die de tools van photoshop op space 2 en moet ik handmatig naar space 4 om mn bestanden te zien.
beetje irritant..
Gewoon het zelfde, het probleem is dat de tools van photoshop spaces gewoon negeert en als gevolg werkt het dus nietquote:Op donderdag 23 juli 2009 19:33 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je twee keer op [tab] drukt (nog steeds een irritante workaround natuurlijk maar beter dan [ctrl]-[4])?
... of 1 keer naar links natuurlijkquote:Op donderdag 23 juli 2009 19:35 schreef TwyLight het volgende:
was redelijk irritant is gezien ik safari op space 1 heb en photoshop op space 4 dus moet ik eerst naar rechts en dan naar onder
Irritant. Wat gebeurt er als je Photoshop onder Parallels draait (quote:command - tab -> photoshop en dan NOG een keer command - tab - photoshop werkt wel, alleen dat is ook veel werk want met veel programmas open moet je command - tab - tab - tab - tab - tab doen wil je weer bij photoshop terecht komen
Anders dan dat Tim Kuik je kat komt verzuipen? Volgens mij niet, nee.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:13 schreef xSann het volgende:
Hey, weet iemand of er problemen zijn als je op mac iets download (met crack etc) ?
Hey hey geintje hequote:
Dat valt helaas niet meequote:
En daar is niets geks aan ook, natuurlijk: en app die jij uitvoert kan dingen doen met jouw gewone user-bevoegdheden, en als je je password moet invoeren is 't nog erger.quote:Malware masquerading as part of Apple's iWork 09 productivity suite is targeting unsuspecting Mac users foolish enough to install pirated software downloaded on warez sites.
Nouja, ik heb gelukkig nog nooit problemen gehadquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:14 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Hey hey geintje he
[..]
Dat valt helaas niet mee![]()
In de basis is het security-wise aardig geregeld op de Mac maar code uit niet vertrouwde bron kan:in het geval van een app je home-dir om zeep helpen en allerlei naars in de achtergrond draaien, of zelfs in het geval van een installer package: alles doen wat jij met sudo kunt
[..]
En daar is niets geks aan ook, natuurlijk: en app die jij uitvoert kan dingen doen met jouw gewone user-bevoegdheden, en als je je password moet invoeren is 't nog erger.
Little Snitch blijft muisstil als je een getrojande iWork of wat dan ook binnen haalt. Little Snitch is bovendien met jouw credentials geïnstalleerd en kan met diezelfde credentials gesaboteerd worden. Tenslotte is er lang niet altijd netwerkverkeer nodig om je enorm te naaien (denk aan de (windows-)trojan die je bestanden encryptte waarna je een key mocht kopen van de "ontwikkelaar"). Het is pure schijnveiligheid voor dit soort gevallen waar je de code zelf op je systeem laadt en uitvoert.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:19 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nouja, ik heb gelukkig nog nooit problemen gehadligt er ook aan waar je het vandaan haalt denk ik
Altijd een handig programma is in ieder geval: little snitch
Staat volgens mij heel duidelijk wanneer je wel of niet in aanmerking komt:quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:44 schreef Christiaan het volgende:
Kan ik trouwens ook Snow Leopard voor dat tientje aanvragen?
quote:Als je op of na 8 juni 2009 een in aanmerking komende computer of Xserve hebt gekocht waarop Mac OS X Snow Leopard nog niet is geïnstalleerd, kun je je systeem alsnog upgraden voor ¤ 8,95.*
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/
Ja, dat dan weer welquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:43 schreef TwyLight het volgende:
Mja ik doelde daar ook niet op eigenlijk, meer een handig programma in het algemeen
Daar staat niet of dat ook voor het buitenland geldt. Niet duidelijk dus.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:45 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Staat volgens mij heel duidelijk wanneer je wel of niet in aanmerking komt:
[..]
Beter wel, goedkoper niet. Wat wil je nu dat we zeggenquote:Op donderdag 23 juli 2009 22:15 schreef xSann het volgende:
Maar i kan dus beter iwork kopen ipv downloaden ?of is er niet zo'n groot gevaar? o.o
Vergeet niet te vermelden dat je zowel moet aanmelden als het programma moet downloaden voordat jij extra ruimte krijgt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:10 schreef TwyLight het volgende:
Dropbox is een leuk (en handig programma'tje) waarmee je gratis opslag ruimte krijgt die je op elke computer kan benaderen [14.gif]
Als het je wat lijkt meld je dan a.u.b. aan via mijn link, dan krijg ik extra ruimte!
https://www.getdropbox.com/referrals/NTE2MDQwMjc5 (als je op die link klikt gebeurd er nog niks)
Ik heb zelfs al 3GBquote:Op donderdag 23 juli 2009 23:08 schreef TwyLight het volgende:
Mooi is dat, jullie hebben het allemaal al
Uiteraard:quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:47 schreef Edwinuss het volgende:
Heb m'n iMac nu een dik halfjaar en zal nooit meer terug gaan naar Windows, ik zit alleen met 1 vraag.
Is het mogelijk om te zorgen dat Finder automatisch je folders etc sorteert? Want als ik nu een bestand weghaal in een map met 5 bestanden is er dus een plekje open.
[ afbeelding ]
Dit dus.
Is dat toevallig te verhelpen? Dat zou de boel een stuk overzichtelijker maken!
Da's alleen niet de juiste optiequote:Op donderdag 23 juli 2009 23:50 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Uiteraard:
[ afbeelding ]
Dan krijg je een venstertje:
[ afbeelding ]
We hebben het wel over een Mac-gebruiker hequote:Op donderdag 23 juli 2009 23:55 schreef TwyLight het volgende:
Klopt ja, maar ging er van uit dat dat vanzelfsprekend was eigenlijk
Je kan een Mac heel gemakkelijk upgraden naar een nieuwe versie, al je bestanden en instellingen blijven dan gewoon bewaardquote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:00 schreef nelisb het volgende:
Als strak snow Leopard uit is.
Doen jullie dan een schone installatie of gewoon upgraden?
Indien een schone installatie? Waar back up ik al mijn files? Externe harde schijf?
Heb zoiets nooit eerder gedaan en vraag me af wat wijsheid is.
Ik denk dat ik de gelegenheid aangrijp om eens opnieuw te installaren - en dan mijn bestanden terughaal uit mijn Time Machine back-up. Voor de zekerheid zal ik tevoren nog een image maken met iets als CCC.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:00 schreef nelisb het volgende:
Je hebt nu toch hopelijk wel een back-up van je spullen heequote:Indien een schone installatie? Waar back up ik al mijn files? Externe harde schijf?
Aansluiten en iets van "Ja" klikken als je Mac vraagt of je je schijf als Time Machine schijf wilt gebruikenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:05 schreef nelisb het volgende:
Blijft er dan geen rommel achter?
Ik heb er een paar 1000 foto's opstaan en wat films/muziek.
Verder niks. Programma 's. Zijn zo weer te installeren.
Dus opzich een schone installatie zou wel mooi zijn. Misschien ook weer wat sneller.
Edit: nee geen backup. Moet ik wel eens doen. Doe ik dat met een externe harde schijf? Die moet ik dit weekend ff kopen.
En dan?
Van Tiger naar Leopard heb ik eerst geupgrade, maar ik vond het niet 100%, dus toch maar een schone installatie.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:00 schreef nelisb het volgende:
Indien een schone installatie? Waar back up ik al mijn files? Externe harde schijf?
Kijk eens naar de map "Library" in je usermap. Onder "Preferences" staan alle instellingen van geinstalleerde applicaties. Onder "Mail" staat je complete mail-map, enz. Zo kun je na een verse installatie selectief het e.e.a. terugzetten.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:10 schreef nelisb het volgende:
Dat maar eens doen dan.
Doet ie dan alles backuppen? Ook programma's?
Dan is een schone installatie helemaal makkelijk.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Van Tiger naar Leopard heb ik eerst geupgrade, maar ik vond het niet 100%, dus toch maar een schone installatie.
Eventueel kun je ook je home-directory naar een hardeschijf zetten en achteraf terugplaatsen, dan heb je alles weer terug (lukt je niet met Windows!), al is dat volgens mij hetzelfde als een upgrade uitvoeren.
Ik kopieer dan mijn harde schijf ineens naar een externe disk en kopieer die weer terug daarna?
Blijven instellingen bewaard? Moet ik in iTunes weer al mijn cd's ordenen met covers enzo? Of maalt time Machine daar ook een backup van?
Moet ik wel zeggen dat Snow Leopard met name om de performance gaat, en er qua filestructuur e.d. waarschijnlijk niet veel veranderd gaat worden. Misschien dat een upgrade dan toch wel lekker gaat.
Dat heb ik ook. Maar ik heb nog steeds dat gat, ik kan het natuurlijk zelf sorteren, maar het zou fijn zijn als hij dit zelf deed en het gat zou opvullen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:50 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Uiteraard:
[ afbeelding ]
Dan krijg je een venstertje:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |