Hij heeft gister zijn teen gestoten tegen de kleerkast!quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er eigenlijk nog nieuws over Steve?
Heeft een Chinees van het dak gegooidquote:Op donderdag 23 juli 2009 17:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er eigenlijk nog nieuws over Steve?
En bij non-conformiteit zelfs verwachtte levensduur.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:00 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Dat is wat Apple je wilt laten geloven, maar je hebt minimaal 1/2 jaar garantie hoor. Iets met Europese wet en normaal gebruik.
Wat gebeurt er als je twee keer op [tab] drukt (nog steeds een irritante workaround natuurlijk maar beter dan [ctrl]-[4])?quote:Op donderdag 23 juli 2009 18:51 schreef TwyLight het volgende:
Is er een oplossing voor de photoshop-spaces combinatie?
Als je photoshop op alle spaces instelt dan heeft die al zn schermpjes verspreid (bestanden) en als die op 1 space staat ingesteld (bv space 4) en ik zit op space 2 en ik klik photoshop aan dan opent die de tools van photoshop op space 2 en moet ik handmatig naar space 4 om mn bestanden te zien.
beetje irritant..
Gewoon het zelfde, het probleem is dat de tools van photoshop spaces gewoon negeert en als gevolg werkt het dus nietquote:Op donderdag 23 juli 2009 19:33 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als je twee keer op [tab] drukt (nog steeds een irritante workaround natuurlijk maar beter dan [ctrl]-[4])?
... of 1 keer naar links natuurlijkquote:Op donderdag 23 juli 2009 19:35 schreef TwyLight het volgende:
was redelijk irritant is gezien ik safari op space 1 heb en photoshop op space 4 dus moet ik eerst naar rechts en dan naar onder
Irritant. Wat gebeurt er als je Photoshop onder Parallels draait (quote:command - tab -> photoshop en dan NOG een keer command - tab - photoshop werkt wel, alleen dat is ook veel werk want met veel programmas open moet je command - tab - tab - tab - tab - tab doen wil je weer bij photoshop terecht komen
Anders dan dat Tim Kuik je kat komt verzuipen? Volgens mij niet, nee.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:13 schreef xSann het volgende:
Hey, weet iemand of er problemen zijn als je op mac iets download (met crack etc) ?
Hey hey geintje hequote:
Dat valt helaas niet meequote:
En daar is niets geks aan ook, natuurlijk: en app die jij uitvoert kan dingen doen met jouw gewone user-bevoegdheden, en als je je password moet invoeren is 't nog erger.quote:Malware masquerading as part of Apple's iWork 09 productivity suite is targeting unsuspecting Mac users foolish enough to install pirated software downloaded on warez sites.
Nouja, ik heb gelukkig nog nooit problemen gehadquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:14 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Hey hey geintje he
[..]
Dat valt helaas niet mee![]()
In de basis is het security-wise aardig geregeld op de Mac maar code uit niet vertrouwde bron kan:in het geval van een app je home-dir om zeep helpen en allerlei naars in de achtergrond draaien, of zelfs in het geval van een installer package: alles doen wat jij met sudo kunt
[..]
En daar is niets geks aan ook, natuurlijk: en app die jij uitvoert kan dingen doen met jouw gewone user-bevoegdheden, en als je je password moet invoeren is 't nog erger.
Little Snitch blijft muisstil als je een getrojande iWork of wat dan ook binnen haalt. Little Snitch is bovendien met jouw credentials geïnstalleerd en kan met diezelfde credentials gesaboteerd worden. Tenslotte is er lang niet altijd netwerkverkeer nodig om je enorm te naaien (denk aan de (windows-)trojan die je bestanden encryptte waarna je een key mocht kopen van de "ontwikkelaar"). Het is pure schijnveiligheid voor dit soort gevallen waar je de code zelf op je systeem laadt en uitvoert.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:19 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nouja, ik heb gelukkig nog nooit problemen gehadligt er ook aan waar je het vandaan haalt denk ik
Altijd een handig programma is in ieder geval: little snitch
Staat volgens mij heel duidelijk wanneer je wel of niet in aanmerking komt:quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:44 schreef Christiaan het volgende:
Kan ik trouwens ook Snow Leopard voor dat tientje aanvragen?
quote:Als je op of na 8 juni 2009 een in aanmerking komende computer of Xserve hebt gekocht waarop Mac OS X Snow Leopard nog niet is geïnstalleerd, kun je je systeem alsnog upgraden voor ¤ 8,95.*
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/
Ja, dat dan weer welquote:Op donderdag 23 juli 2009 21:43 schreef TwyLight het volgende:
Mja ik doelde daar ook niet op eigenlijk, meer een handig programma in het algemeen
Daar staat niet of dat ook voor het buitenland geldt. Niet duidelijk dus.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:45 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Staat volgens mij heel duidelijk wanneer je wel of niet in aanmerking komt:
[..]
Beter wel, goedkoper niet. Wat wil je nu dat we zeggenquote:Op donderdag 23 juli 2009 22:15 schreef xSann het volgende:
Maar i kan dus beter iwork kopen ipv downloaden ?of is er niet zo'n groot gevaar? o.o
Vergeet niet te vermelden dat je zowel moet aanmelden als het programma moet downloaden voordat jij extra ruimte krijgt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:10 schreef TwyLight het volgende:
Dropbox is een leuk (en handig programma'tje) waarmee je gratis opslag ruimte krijgt die je op elke computer kan benaderen [14.gif]
Als het je wat lijkt meld je dan a.u.b. aan via mijn link, dan krijg ik extra ruimte!
https://www.getdropbox.com/referrals/NTE2MDQwMjc5 (als je op die link klikt gebeurd er nog niks)
Ik heb zelfs al 3GBquote:Op donderdag 23 juli 2009 23:08 schreef TwyLight het volgende:
Mooi is dat, jullie hebben het allemaal al
Uiteraard:quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:47 schreef Edwinuss het volgende:
Heb m'n iMac nu een dik halfjaar en zal nooit meer terug gaan naar Windows, ik zit alleen met 1 vraag.
Is het mogelijk om te zorgen dat Finder automatisch je folders etc sorteert? Want als ik nu een bestand weghaal in een map met 5 bestanden is er dus een plekje open.
[ afbeelding ]
Dit dus.
Is dat toevallig te verhelpen? Dat zou de boel een stuk overzichtelijker maken!

Da's alleen niet de juiste optiequote:Op donderdag 23 juli 2009 23:50 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Uiteraard:
[ afbeelding ]
Dan krijg je een venstertje:
[ afbeelding ]
We hebben het wel over een Mac-gebruiker hequote:Op donderdag 23 juli 2009 23:55 schreef TwyLight het volgende:
Klopt ja, maar ging er van uit dat dat vanzelfsprekend was eigenlijk
Je kan een Mac heel gemakkelijk upgraden naar een nieuwe versie, al je bestanden en instellingen blijven dan gewoon bewaardquote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:00 schreef nelisb het volgende:
Als strak snow Leopard uit is.
Doen jullie dan een schone installatie of gewoon upgraden?
Indien een schone installatie? Waar back up ik al mijn files? Externe harde schijf?
Heb zoiets nooit eerder gedaan en vraag me af wat wijsheid is.
Ik denk dat ik de gelegenheid aangrijp om eens opnieuw te installaren - en dan mijn bestanden terughaal uit mijn Time Machine back-up. Voor de zekerheid zal ik tevoren nog een image maken met iets als CCC.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:00 schreef nelisb het volgende:
Je hebt nu toch hopelijk wel een back-up van je spullen heequote:Indien een schone installatie? Waar back up ik al mijn files? Externe harde schijf?
Aansluiten en iets van "Ja" klikken als je Mac vraagt of je je schijf als Time Machine schijf wilt gebruikenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:05 schreef nelisb het volgende:
Blijft er dan geen rommel achter?
Ik heb er een paar 1000 foto's opstaan en wat films/muziek.
Verder niks. Programma 's. Zijn zo weer te installeren.
Dus opzich een schone installatie zou wel mooi zijn. Misschien ook weer wat sneller.
Edit: nee geen backup. Moet ik wel eens doen. Doe ik dat met een externe harde schijf? Die moet ik dit weekend ff kopen.
En dan?
Van Tiger naar Leopard heb ik eerst geupgrade, maar ik vond het niet 100%, dus toch maar een schone installatie.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:00 schreef nelisb het volgende:
Indien een schone installatie? Waar back up ik al mijn files? Externe harde schijf?
Kijk eens naar de map "Library" in je usermap. Onder "Preferences" staan alle instellingen van geinstalleerde applicaties. Onder "Mail" staat je complete mail-map, enz. Zo kun je na een verse installatie selectief het e.e.a. terugzetten.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:10 schreef nelisb het volgende:
Dat maar eens doen dan.
Doet ie dan alles backuppen? Ook programma's?
Dan is een schone installatie helemaal makkelijk.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 00:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Van Tiger naar Leopard heb ik eerst geupgrade, maar ik vond het niet 100%, dus toch maar een schone installatie.
Eventueel kun je ook je home-directory naar een hardeschijf zetten en achteraf terugplaatsen, dan heb je alles weer terug (lukt je niet met Windows!), al is dat volgens mij hetzelfde als een upgrade uitvoeren.
Ik kopieer dan mijn harde schijf ineens naar een externe disk en kopieer die weer terug daarna?
Blijven instellingen bewaard? Moet ik in iTunes weer al mijn cd's ordenen met covers enzo? Of maalt time Machine daar ook een backup van?
Moet ik wel zeggen dat Snow Leopard met name om de performance gaat, en er qua filestructuur e.d. waarschijnlijk niet veel veranderd gaat worden. Misschien dat een upgrade dan toch wel lekker gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |