abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71337813
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:06 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik krijg enorm veel zin om die presentator te wurgen, wat een mongool.
"I'm bullish on the US!!!" einz zwei drei
pi_71342136
quote:
Een topmakelaar van Citigroup eist dat de Amerikaanse bank honderd miljoen dollar aan beloofde premies uitbetaalt. Dat bericht de krant The Wall Street Journal vandaag.

Bonus 2009
De 58-jarige toptrader Andrew Hall is hoofd van Phibro, de divisie energie-trading van de groep. Hij eist dat Citigroup zijn belofte nakomt en zijn bonus voor 2009 uitkeert. Hall is kunstverzamelaar en tevens de trotse eigenaar van een Duits kasteel. Vorig jaar streek hij een premie van 100 miljoen dollar op omdat Phibro ondanks de financiële crisis goed presteerde.

Overheid
Zo is Citigroup in een lastig parket beland. De bank wil uiteraard haar beste makelaars behouden, maar het is voor haar ook allesbehalve evident om riante bonussen uit te keren. Sinds vorig jaar ontving Citigroup immers al 45 miljard dollar aan staatssteun. De Amerikaanse overheid is sindsdien ook de belangrijkste aandeelhouder. Eerder kreeg ook verzekeringsmaatschappij AIG al de wind van voren omdat ze ondanks massale staatssteun bonussen wou uitkeren.
http://www.demorgen.be/dm(...)lar-premies-op.dhtml

Ik hoop dat er een wild hert over de slotgracht van zijn kasteel springt en vervolgens zijn/haar behoefte doet op het meest waardevolle stuk in zijn kunstcollectie.

En als er facaliën over zouden zijn op zijn gezicht, maar da's natuurlijk bonus.
pi_71342934
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:43 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

http://www.demorgen.be/dm(...)lar-premies-op.dhtml

Ik hoop dat er een wild hert over de slotgracht van zijn kasteel springt en vervolgens zijn/haar behoefte doet op het meest waardevolle stuk in zijn kunstcollectie.

En als er facaliën over zouden zijn op zijn gezicht, maar da's natuurlijk bonus.
ik hoop vooral dat je inziet hoe zeer je door de media bullshit machine gebruikt wordt.

Wishfull thinking natuurlijk. Sign of the times. Manisch. danwel

Over bonus zullen we het maar niet hebben, stel je voor dat iemand boven het maaiveld uitsteekt, godsamme.....
pi_71343056
quote:
Op zondag 26 juli 2009 13:50 schreef pberends het volgende:

[..]

"I'm bullish on the US!!!" einz zwei drei
populist 2.0, maar hey, d'er staat een PI bij,nietwaar
pi_71345176
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71345718
quote:
Opmerkelijk hoe Roubini vol lof over Bernanke spreekt, terwijl hij tegelijkertijd zegt dat hij de bubbles heeft veroorzaakt .
  zondag 26 juli 2009 @ 20:11:18 #167
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71347116
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik hoop vooral dat je inziet hoe zeer je door de media bullshit machine gebruikt wordt.

Wishfull thinking natuurlijk. Sign of the times. Manisch. danwel

Over bonus zullen we het maar niet hebben, stel je voor dat iemand boven het maaiveld uitsteekt, godsamme.....
Dan moet de grasmaaier er eens goed overheen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zondag 26 juli 2009 @ 20:34:42 #168
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71347770
Zou Rabobank stiekem wat kosten willen besparen door sponsoring van de wielersport te staken? Nu kan het mooi onder het mom van de slechte sportieve prestaties

http://www.spitsnieuws.nl(...)k_niet_tevreden.html
quote:
De overwinning van Juan Manuel Garate op de Mont Ventoux vond Heleen Crielaard een geweldige prestatie. Maar het optreden van de Rabobankploeg noemde het hoofd sponsoring van de bank 'niet best'.

Of daar consequenties aan verbonden worden, wilde Crielaard zondag in Parijs niet zeggen. "Uiteraard evalueren we na afloop een grote ronde. Als het goed is gegaan, zoals in de Giro, doen we dat net zo.''

"Natuurlijk zijn er redenen aan te voeren, maar het overall-beeld van deze Tour was niet best. Ik heb genoten van Laurens ten Dam en Juan Antonio Flecha die, hoe gehavend ze ook waren, toch hun best deden. De strijdlust van een aantal jongens is me in positieve zin opgevallen. Op andere momenten was het minder maar het is niet aan mij om de individuele prestaties van de renners te evalueren.''
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71347978
ha, het echte hoofd sponsoring is Vincent Pijpers hoor

En zoals de rest van dit topic is die alleen geinteresseerd in exposure, niet in waarheden
  maandag 27 juli 2009 @ 15:02:40 #171
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 27 juli 2009 @ 15:10:13 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_71366623
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:02 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk dat lijkt me nou weer een leuk boekwerkje. Voor op vakantie of zo.
Werkt prima zo te zien, Journalism 2.0..

Ook van Barry Ritholtz verscheen recent.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 27 juli 2009 @ 15:37:47 #173
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_71367478
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Werkt prima zo te zien, Journalism 2.0..

Ook [ link | afbeelding ] van Barry Ritholtz verscheen recent.
Ritholtz is een 'Alte' bekende...
Nou ja reken er maar op dat over deze crisis nog veel 'goeds - in termen van verhelderend' geschreven gaat worden.... Het leukste is al deze premature werkjes staan op de vooravond van rocket-stage-2 (Alt-A, Option ARM en de resets).
Vraag me eerder af hoe Bernanke en Paulson achter de curve zijn beland om de dollar een beetje te beschermen. En hoe ze de volgende tidal wave gaan behandelen.

Pro
In heel de wereld is het kut met peren zoveel sterke munten blijven er niet over met een gezonde in- en export verhouding.

Cons
Groeiende werkeloosheid verdampt alles wat kredietwaardig leek.
=========================================================================
Blijkt een bijzondere precaire balans tussen bank instituties onderling. FED, BOE, ECB bla bla bla.
Maar 1 ding is wel duidelijk...... we smijten een veelvoud van miljarden in het systeem (We jump all together) en de burgeraap merkt er niks van. En dat alles voor een status-quo van voor 2007
pi_71368658
quote:
Verkoop nieuwe huizen stijgt in juni harder dan verwacht
27-07-2009 16:16:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De verkoop van nieuwe eengezinswoningen in de Verenigde Staten is in juni van dit jaar voor de derde maand op rij op maandbasis gestegen. Dat blijkt maandag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van handel.

Het aantal verkochte nieuwe woningen in juni komt uit op 384.000, een stijging van 11,0% op maandbasis. Economen rekenden vooraf op een stijging met 2,3% tot 350.000 verkochte huizen. De meevallende cijfers leveren nieuw bewijs dat de Amerikaanse huizenmarkt herstellende is van de crisis. Kopers worden aangetrokken door de lage prijzen. Een mogelijk herstel van de huizenmarkt gaat echter langzaam. Bestaande huizen zijn wegens de gedwongen verkopen nog steeds goedkoper dan nieuwe huizen.

De gemiddelde verkoopprijs voor een huis in de Verenigde Staten kwam in juni 2008 uit op $206.200, een daling van 12% ten opzichte van $234.300 in juni 2008. In mei kostte een nieuw huis gemiddeld nog $219.000.

Op jaarbasis is er nog steeds sprake van een daling van het aantal verkochte nieuwe huizen. Ten opzichte van juni 2008 werden er de afgelopen maand 21,3% minder nieuwe huizen verkocht.

In mei is cijfer opwaarts bijgesteld naar 346.000 van 342.000 eerder.
Green shoots!
pi_71368978
daar is een foutje ingeslopen. Zal wel juni 2008 en daarna juni 2009 zijn
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  FOK!fotograaf maandag 27 juli 2009 @ 17:33:48 #176
18921 freud
Who's John Galt?
pi_71370771
AEX sloot vrijdag 0,0007% hoger

En wie zegt er dat pberends alleen maar doemdenker is . Moet zeggen dat ik bijna lle topics meelees, en serieuze complimenten wil geven aan de posters hier .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_71371689
quote:
Op maandag 27 juli 2009 17:33 schreef freud het volgende:
AEX sloot vrijdag 0,0007% hoger

En wie zegt er dat pberends alleen maar doemdenker is . Moet zeggen dat ik bijna lle topics meelees, en serieuze complimenten wil geven aan de posters hier .
Ik doe mee aan de "crisis-is-voorbij-hype". Worden de putjes goedkoper.
  FOK!fotograaf maandag 27 juli 2009 @ 19:48:26 #178
18921 freud
Who's John Galt?
pi_71374365
quote:
Op maandag 27 juli 2009 18:13 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik doe mee aan de "crisis-is-voorbij-hype". Worden de putjes goedkoper.
Begin dan positief nieuws wel met "Er was eens...".
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_71374553
quote:
Op maandag 27 juli 2009 15:37 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ritholtz is een 'Alte' bekende...
Nou ja reken er maar op dat over deze crisis nog veel 'goeds - in termen van verhelderend' geschreven gaat worden.... Het leukste is al deze premature werkjes staan op de vooravond van rocket-stage-2 (Alt-A, Option ARM en de resets).
Vraag me eerder af hoe Bernanke en Paulson achter de curve zijn beland om de dollar een beetje te beschermen. En hoe ze de volgende tidal wave gaan behandelen.

Pro
In heel de wereld is het kut met peren zoveel sterke munten blijven er niet over met een gezonde in- en export verhouding.

Cons
Groeiende werkeloosheid verdampt alles wat kredietwaardig leek.
=========================================================================
Blijkt een bijzondere precaire balans tussen bank instituties onderling. FED, BOE, ECB bla bla bla.
Maar 1 ding is wel duidelijk...... we smijten een veelvoud van miljarden in het systeem (We jump all together) en de burgeraap merkt er niks van. En dat alles voor een status-quo van voor 2007
Och niets dat een beetje hoge inflatie niet kan oplossen. Het kan gewoon niet anders of we gaan die kant op. En dat is helemaal niet erg.
pi_71380672
Even spammen:

pberends' nieuwe column: Waarom de VS een diepere recessie nodig hebben

http://frontpage.fok.nl/column/10056/1/

pi_71396220
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Hou toch op. Het enige waarmee die traders boven de massa uitsteken, is het het walgelijk misbruik van hun positie door zulke bonussen te verlangen. Van mij mogen ze tegen 99% belast worden. En dan komen ze er nog goed af vergeleken met hun oudklasgenoten op de Lagere Uitgeestse Lampenhandelschool.
pi_71398162
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:42 schreef dvr het volgende:

[..]

Hou toch op. Het enige waarmee die traders boven de massa uitsteken, is het het walgelijk misbruik van hun positie door zulke bonussen te verlangen. Van mij mogen ze tegen 99% belast worden. En dan komen ze er nog goed af vergeleken met hun oudklasgenoten op de Lagere Uitgeestse Lampenhandelschool.
Dit dus.

Het is je ontgaan dat er gigantische bonussen uitgekeerd zijn aan lui die door aanhoudende verkeerde beslissingen miljardenbedrijven tegen de grond hebben gekregen?
Niet iets dat beloond hoeft te worden vind ik.

Votron van Fortis geeft trouwens les crisismanagement aan een of andere universiteit in Zwitserland.
Ik zou 'm nog niet laten managen moesten er binnen een half uur 500 gasten voor mijn deur staan voor een wijn en anthraxparty met nog geen één tafel gedekt en een serieus te kort aan kaasblokjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door tony_clifton- op 28-07-2009 15:42:01 ]
pi_71398817
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:34 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Dit dus.

Het is je ontgaan dat er gigantische bonussen uitgekeerd zijn aan lui die door aanhoudende verkeerde beslissingen miljardenbedrijven tegen de grond hebben gekregen?
Niet iets dat beloond hoeft te worden vind ik.

Votron van Fortis geeft trouwens les crisismanagement aan een of andere universiteit in Zwitserland.
Ik zou 'm nog niet laten managen moesten er binnen een half uur 500 gasten voor mijn deur staan voor een wijn en anthraxparty met nog geen één tafel gedekt en een serieus te kort aan kaasblokjes.
het is je ontgaan zijn dat er een veelvoud van mensen zijn onder het niveau van de Votrons die hun werk wel goed doen, en die je vervolgens vrolijk over dezelfde kam scheert?
pi_71400879
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het is je ontgaan zijn dat er een veelvoud van mensen zijn onder het niveau van de Votrons die hun werk wel goed doen, en die je vervolgens vrolijk over dezelfde kam scheert?
Ehm, Votron is nog altijd de verantwoordelijke? Hij is degene die de poen schept, hij is degene die zijn handtekening onder de belangrijke documenten zet, en vooral, hij en hij alleen was de architect van de groei en de ondergang?

Als hij inderdaad niet wil luisteren naar zijn lakeien die 't wel goed hadden is dat zijn probleem, en een reden te meer om hem in plaats van bonusgeld toe te stoppen gewoon buiten te zetten.

Ik hoop dat we het erover eens zijn dat hoogmoed de reden is waarom 't zo mis is gegaan?
Er zijn in ieder geval talloze bronnen die bevestigen dat Votron zich als een soort god begon te zien, dat hij alleen capabel was en op die manier de boel verder de soep in draaide. Bovendien had hij genoeg aanzien en hielenlikkers om zijn positie te kunnen verdedigen tegen een paar aanvallen van de raad van bestuur.
pi_71400969
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:55 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ehm, Votron is nog altijd de verantwoordelijke? Hij is degene die de poen schept, hij is degene die zijn handtekening onder de belangrijke documenten zet, en vooral, hij en hij alleen was de architect van de groei en de ondergang?

Als hij inderdaad niet wil luisteren naar zijn lakeien die 't wel goed hadden is dat zijn probleem, en een reden te meer om hem in plaats van bonusgeld toe te stoppen gewoon buiten te zetten.
het gaat mij erom dat je elke medewerker klakkeloos geschakeld met Votron.

Bonus als scheldwoord.

Relativeren.
pi_71401114
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het gaat mij erom dat je elke medewerker klakkeloos geschakeld met Votron.

Bonus als scheldwoord.

Relativeren.
Huh?

Dat geld van de bonussen wordt echt niet netjes verdeeld onder de kaderleden hoor?

En daarbij, waarom zouden zij geld toe moeten krijgen wanneer 't duidelijk is dat de zaken slecht gaan? Ook al doen ze hun job goed, daarvoor krijgen ze hun loon!
pi_71401302
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:02 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Huh?

Dat geld van de bonussen wordt echt niet netjes verdeeld onder de kaderleden hoor?

En daarbij, waarom zouden zij geld toe moeten krijgen wanneer 't duidelijk is dat de zaken slecht gaan? Ook al doen ze hun job goed, daarvoor krijgen ze hun loon!
en dus is iedereen fout?

veel functies in de financiele wereld brengen een laag vast loon, en de rest is variabel en resultaatafhankelijk.

Er werken echt meer mensen dan alleen Votron in de financiele wereld hoor.
pi_71401411
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en dus is iedereen fout?

veel functies in de financiele wereld brengen een laag vast loon, en de rest is variabel en resultaatafhankelijk.

kijk, jij hebt een punt dat er heus nog wel ergens vaardige bestuurders te vinden zijn, maar anderen hebben ook gelijk dat als er aan alle kanten bezuinigd en ontslagen wordt, die bonussen ook weg moeten.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71401517
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:13 schreef simmu het volgende:

[..]

kijk, jij hebt een punt dat er heus nog wel ergens vaardige bestuurders te vinden zijn, maar anderen hebben ook gelijk dat als er aan alle kanten bezuinigd en ontslagen wordt, die bonussen ook weg moeten.
waarom, je zou juist denken dat je in deze moeilijke tijden vooral vaardig talent wil aantrekken of vasthouden die iets beter en efficienter kan dan een ander?

De crux is dat er teveel incapabele mensen uit de ruif aten, maar waarom moet dat dan direct neerslaan op iedereen?

Niks mis met een resultaat afhankelijke beloning, juist in deze tijd niet om de kosten laag te houden. Als ik iets efficienter of beter kan dan een ander, moet dat ook anders beloont worden. Waardoor de kosten minimaal zijn.
pi_71402236
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en dus is iedereen fout?

En wat versta jij onder een vast laag loon, 2* modaal.

Ik vind een laag loon gewoon iets boven minimum ongeveer 1550 bruto per maand dus.
pi_71402310
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wat versta jij onder een vast laag loon, 2* modaal.

Ik vind een laag loon gewoon iets boven minimum ongeveer 1550 bruto per maand dus.
touché

maar niet helemaal realistisch

Ik ben overigens zelf ZZP'er, dus beschouw mijn hele fee maar als variabel. Maar ik weet verdomde goed waarom bedrijven mij inhuren. Dan leer je meer waarderen dat je alleen aan de bak komt als je gewoon iets beter doet dan de rest. Mag daar dan voor betaald worden, Votron niet tenoverstaande?
pi_71402493
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

touché

maar niet helemaal realistisch

Ik ben overigens zelf ZZP'er, dus beschouw mijn hele fee maar als variabel. Maar ik weet verdomde goed waarom bedrijven mij inhuren.
Wat is dan realistisch?

Ik ben in het MKB werkzaam en mensen in de productie hebben zulke "lage/normale" salarissen, dan krijgen ze nog een ploegentoeslag erbij en houdt het wel op.

ZZP'er, ik neem aan dat jij klanten hebt die gewoon een opdracht hebben, jij geeft een prijs voor die opdracht af, en hoeveel uur jij er daarna over doet zal de opdrachtgever worst wezen zolang die opdracht maar voor de deadline en het opgegeven bedrag uitgevoerdt word. Ik neem niet aan dat je ze gewoon aannemen en zeggen beste dinosaur_Sr we zien aan het eind wel hoeveel uur je er over gedaan hebt. En als ze dat wel doen weten die klanten vaak ook totaal niet waar men zelf mee bezig is. Wat natuurlijk ook goed mogelijk is maar weer een heel ander verhaal is.
pi_71402953
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat is dan realistisch?

Ik ben in het MKB werkzaam en mensen in de productie hebben zulke "lage/normale" salarissen, dan krijgen ze nog een ploegentoeslag erbij en houdt het wel op.

ZZP'er, ik neem aan dat jij klanten hebt die gewoon een opdracht hebben, jij geeft een prijs voor die opdracht af, en hoeveel uur jij er daarna over doet zal de opdrachtgever worst wezen zolang die opdracht maar voor de deadline en het opgegeven bedrag uitgevoerdt word. Ik neem niet aan dat je ze gewoon aannemen en zeggen beste dinosaur_Sr we zien aan het eind wel hoeveel uur je er over gedaan hebt. En als ze dat wel doen weten die klanten vaak ook totaal niet waar men zelf mee bezig is. Wat natuurlijk ook goed mogelijk is maar weer een heel ander verhaal is.
dat laatste is eigenlijk wel het geval. Alhoewel ik met even veel plezier een kluls aanneem hoor.

Niet iedereen die in de financiele wereld rondloopt is een profiteur. Er zijn zeker mensen die ook gewoon presteren voor de riante vergoedingen die betaald worden. Dan heb ik het niet over vele miljoenen +, dat gaat mijn bevattingsvermogen te boven.
pi_71483858
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat laatste is eigenlijk wel het geval. Alhoewel ik met even veel plezier een kluls aanneem hoor.

Niet iedereen die in de financiele wereld rondloopt is een profiteur. Er zijn zeker mensen die ook gewoon presteren voor de riante vergoedingen die betaald worden. Dan heb ik het niet over vele miljoenen +, dat gaat mijn bevattingsvermogen te boven.
Citi heeft 11,1% van zijn staatssteun aan bonussen uitgekeerd. Zie bonusbonanzatopic.
pi_71487158
Chart of the Day
Today's chart presents the Dow divided by the price of one ounce of gold. This results in what is referred to as the Dow / gold ratio or the cost of the Dow in ounces of gold. For example, it currently takes 9.8 ounces of gold to “buy the Dow.” This is considerably less that the 44.8 ounces it took back in 1999. When priced in gold, the US stock market has been in a bear market for the entire 21st century and is currently trading 78% off its 1999 highs. The recent five-month rally, however, has the Dow (priced in gold) putting in a significant test of resistance of an accelerated downtrend that began in mid-2007.

pi_71487391
Wat is het nut daarvan? De dollar is toch al lang nietmeer gekoppeld aan het goud?
pi_71499033
wat gebeurt er met de dollar -1.4% :S
pi_71499465
en hop olie weer terug naar 70 dollar
pi_71503007
quote:
quote:
If Timothy Geithner is as bad at handling the economy as he is at picking bathroom tiles, he won't need to sell his house.
Geniaal filmpje
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71512223
is hier nog wat gebeurd?
ik heb zo`n 10 delen gemist vanaf de vakantie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_71513192
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
is hier nog wat gebeurd?
ik heb zo`n 10 delen gemist vanaf de vakantie
Banken met idiote winsten vielen mij het meest op de afgelopen weken, het wordt steeds meer een grote klucht, als er nog geen sprake was van een financiële sprookjeswereld, dan is die er nu wel. Zo kunnen de banken afschrijvingen nu uitstellen totdat het activum echt op geen enkele manier meer de cash-inflow kan genereren waarvoor hij in de boeken staat. Meer info in deze post :

Bonusbonanza Amerikaanse banken houdt maar aan

Je wordt er soms echt moedeloos van en ik hoop eigenlijk op nog een flinke bancaire crisis, het kan niet zo zijn dat het hele corporatistische gezwel van financiële multinationals, centrale banken, en overheid hier sterker uit komt dan ze er in gingen.
pi_71515213
Wat een gelul allemaal, maar wel erg entertaining.

Iedereen weet allang dat er pas weer een èchte bullmarkt komt als het grootste deel van de babyboomers de pijp uit is. Dat duurt dus nog wel 15 jaar. It's the demography, stupd!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:35:35 #209
141482 Q.
JurassiQ
pi_71515961
Zijn die lui echt zo dom? Dat geloof je toch niet?
For great justice!
pi_71516595
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:35 schreef Q. het volgende:
Sowieso, 5 experts Kan het niet wat minder .

Maar dit is precies hetzelfde gelul als we vanaf de top van de markt in 2007 horen.
pi_71531913
http://www.washingtontime(...)?feat=home_top5_read

Just 25 percent of likely voters believe Mr. Obama's $787 billion economic stimulus has helped the economy, the Rasmussen survey showed.
pi_71531940
Misschien al gepost, ergens !?

Realistic look at GDP

http://www.zerohedge.com/article/realistic-look-gdp

Economic indicators that many were looking to for an advance signal of the inflection point of the recession did not materialize. Most notably, consumer spending fell a more than expected 1.2%, after a 0.6% improvement in Q1, and even the Q1 blip was merely a function of one-time tax rebates that concluded in May. On an adjusted basis excluding the benefits of one-off consumer fiscal stimuli, the consumer deterioration is truly unprecedented. As Rosenberg puts it:

"Imagine, government transfers to the household sector exploded at a 33% annual rate, while tax payments imploded at a 33% annual rate and the best we can do is a -1.2% annualized decline in consumer spending in real terms and flat in nominal terms? What do we do for an encore? In the absence of the fiscal largesse, it is quite conceivable that consumer spending would have shrunk at a 10% annual rate last quarter!
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_71532541
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:35 schreef Q. het volgende:
De meeste mensen die acteren in het You Tube-geweld van Pberends stonden niet vooraan bij het uitdelen van de verstandelijke vermogens.
pi_71535055
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

De meeste mensen die acteren in het You Tube-geweld van Pberends stonden niet vooraan bij het uitdelen van de verstandelijke vermogens.
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_71540971
Volgens mij dient de helft van die mensen om desinformatie te verspreiden. Het is vaak zo ongelooflijk dom wat ze uitkramen dat ik het me niet voor kan stellen dat ze echt niet beter weten. Uit hun manier van praten blijkt dit ook vind ik, Peter Schiff lijkt wel de enige realistische down to earth persoon die er bij zit.
pi_71541019
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Volgens mij dient de helft van die mensen om desinformatie te verspreiden. Het is vaak zo ongelooflijk dom wat ze uitkramen dat ik het me niet voor kan stellen dat ze echt niet beter weten. Uit hun manier van praten blijkt dit ook vind ik, Peter Schiff lijkt wel de enige realistische down to earth persoon die er bij zit.
Peter Schiff overdrijft ook en je ziet hem in discussies ook steeds meer in de problemen komen, nu het toch niet helemaal zo lijkt te gaan als hij voorspeld heeft.
pi_71541646
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:34 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Peter Schiff overdrijft ook en je ziet hem in discussies ook steeds meer in de problemen komen, nu het toch niet helemaal zo lijkt te gaan als hij voorspeld heeft.
Ik weet niet waar je precies op doelt, maar ligt dat niet mede aan de idiote maatregelen die de overheid + fed nemen? Gerald Celente heeft dit probleem zegt hij zelf, er worden zulke onvoorstelbare dingen gedaan dat dit onvoorspelbaar is.
pi_71541847
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je precies op doelt, maar ligt dat niet mede aan de idiote maatregelen die de overheid + fed nemen? Gerald Celente heeft dit probleem zegt hij zelf, er worden zulke onvoorstelbare dingen gedaan dat dit onvoorspelbaar is.
Dat klopt wel. Maar daarmee komen de doemscenario's van Peter Schiff voorlopig dus ook niet uit, terwijl die daar toch ook een hele grote mond over had.

Dan kun je wel zeggen "ja maar dat komt omdat de FED er zulke belachelijke bedragen in pompt", maar iemand die echt goed kan voorspellen, voorspelt dat natuurlijk ook.

Afijn, verder niets ten nadelen van Peter Schiff, want hij heeft de huizencrisis wel perfect voorspeld en ik neem hem ook zeker wel serieus. Maar feit is gewoon dat niemand in de toekomst kan kijken, ook Peter Schiff niet, en dat we dus pas achteraf kunnen oordelen of iemand een idioot is of een een profeet.
pi_71542748
Wat Schiff en Celente zeggen is dat het niet uitmaakt wat de Fed en de overheid doet, want of ze nu niets doen of wel iets doen, het zal beide -uiteindelijk- resulteren in een Depressie voor de VS.

Of ze grijpen in en creëren daarmee hyperinflatie en een val van de dollar.

Of ze grijpen niet in, en later zo een veel diepere recessie toe.
pi_71542952
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:39 schreef pberends het volgende:
Wat Schiff en Celente zeggen is dat het niet uitmaakt wat de Fed en de overheid doet, want of ze nu niets doen of wel iets doen, het zal beide -uiteindelijk- resulteren in een Depressie voor de VS.

Of ze grijpen in en creëren daarmee hyperinflatie en een val van de dollar.

Of ze grijpen niet in, en later zo een veel diepere recessie toe.
Nouja, daar begint dus langzaam een beetje twijfel over te rijzen. Schiff roept echt al maanden dat de dollar "nu hard minder waard wordt en zeer binnenkort toch echt gaat vallen!". Ondertussen schommelt die dollar al maanden rond dezelfde 1.41/¤ en lijkt er van een verdere val geen sprake. Maar hij blijft het maar herhalen, elke keer weer al maanden lang.

Niet zo gek ook, want zonder val van de dollar kan Schiff wel inpakken.
pi_71543373
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:47 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Nouja, daar begint dus langzaam een beetje twijfel over te rijzen. Schiff roept echt al maanden dat de dollar "nu hard minder waard wordt en zeer binnenkort toch echt gaat vallen!". Ondertussen schommelt die dollar al maanden rond dezelfde 1.41/¤ en lijkt er van een verdere val geen sprake. Maar hij blijft het maar herhalen, elke keer weer al maanden lang.

Niet zo gek ook, want zonder val van de dollar kan Schiff wel inpakken.
Schiff is een long-term investor hoor, die heeft echt een tijdspan van meer dan 5 jaar. Als hij zegt dat de dollar gaat crashen dan heeft ie het over de wat langere termijn.

Versus de euro heeft de USD geen nieuwe lows gemaakt, maar de USD index wel.
pi_71544680
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Schiff is een long-term investor hoor, die heeft echt een tijdspan van meer dan 5 jaar. Als hij zegt dat de dollar gaat crashen dan heeft ie het over de wat langere termijn.

Versus de euro heeft de USD geen nieuwe lows gemaakt, maar de USD index wel.
Als je tijdspanne maar lang genoeg is, krijg je vanzelf een keer gelijk met je voorspelling. En ik heb het idee dat veel van dit soort 'goeroes' dat verrekte goed door hebben.
pi_71545720
Dit is ook zo ongelofelijk:
quote:
laatst gewijzigd: 02-08-2009 15:41

'Fed zal rente niet voor 2011 verhogen'

De Fed zal de rente niet voor 2011 gaan verhogen, omdat er in de VS nog steeds een gevaar voor deflatie is. Dit zegt Paul McCully van Pimco in een interview op de Australische televisie.

Pimco is de grootste obligatiebelegger van de wereld. McCully zegt ook zijn portefeuille op deze voorspelling aan te passen. Hij verwacht dat de Amerikaanse economie op een groeipercentage van 3 procent uitkomt en niet meer op het gemiddelde tussen de 5 en 7 procent waarmee de economie de voorgaande jaren groeide.
5 tot 7 procent? Waar?

Bij een groei van 3% zou de VS onderhand hyperinflatie hebben (als ze rente dan vrolijk op 0 blijft).
pi_71545777
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:28 schreef pberends het volgende:
Dit is ook zo ongelofelijk:
[..]

5 tot 7 procent? Waar?

Bij een groei van 3% zou de VS onderhand hyperinflatie hebben (als ze rente dan vrolijk op 0 blijft).
onzin, bij 3% groei zitten de VS in 2011 misschien op hetzelfde niveau van 2007. Waarom zou dat hyperinflatie tot gevolg hebben?
pi_71545795
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

onzin, bij 3% groei zitten de VS in 2011 misschien op hetzelfde niveau van 2007. Waarom zou dat hyperinflatie tot gevolg hebben?
Olieprijzen staan nu bij een krimp al op 70 dollar. Op hoeveel gaat olie staan als de VS daadwerkelijk 3 procent zou groeien?
pi_71545884
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Olieprijzen staan nu bij een krimp al op 70 dollar. Op hoeveel gaat olie staan als de VS daadwerkelijk 3 procent zou groeien?
Dat hangt vooral van het aantal speculanten a la pberends af.
Leg de handel in futures en andere bullshit stil, en de olieprijs staat in een week op 30 USD.
Er liggen schepen te wachten om ze niet gelost kunnen worden, terwijl Shell op sommige plekken op slechts 30% capactiteit draait.

De olieprijs is een farce door alle goudzoekers.

Een beetje de berichten uit het US congress gevolgd de laatste weken?
pi_71545932
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat hangt vooral van het aantal speculanten a la pberends af.
Leg de handel in futures en andere bullshit stil, en de olieprijs staat in een week op 30 USD.
Er liggen schepen te wachten om ze niet gelost kunnen worden, terwijl Shell op sommige plekken op slechts 30% capactiteit draait.

De olieprijs is een farce door alle goudzoekers.

Een beetje de berichten uit het US congress gevolgd de laatste weken?
Eens, maar bij een groei van 3 procent zijn de vraag veel en veel groter moeten worden.
pi_71545965
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Eens, maar bij een groei van 3 procent zijn de vraag veel en veel groter moeten worden.
het is
A. een druppel op de gloeiende plaat, het is eerder Azie wat deze vraag stuurt
B. er is wezenlijk iets veranderd in het denken van Amerikanen, geloof me
pi_71550694
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja als je creditcard niet meer werkt en je salaris is gehalveerd dan moet je wel he
en het refinance gebeuren van het huis niet meer gaat, dan is het op
pi_71551601
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het is
A. een druppel op de gloeiende plaat, het is eerder Azie wat deze vraag stuurt
Azie . VS is nog steeds de grootste consumer hoor. Als de Amerikaanse economie fors groeit moet de vraag naar olie exploderen.
pi_71551947
Iedereen onderschat de grootste economie ter wereld. Onderschatting is iets goeds. De EU zal het stokje overnemen van de VS als sterktste economie ter wereld. Totdat Azië het stokje definitief van haar over zal nemen, over een jaar of 30.
pi_71562012
Australië (4%) en Nieuw Zeeland (6%) hebben ook gevaarlijk grote handelstekorten. Geen idee waarom men zo bullish is over de currencies van deze twee landen.
pi_71562055
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:16 schreef jkdjjsop het volgende:
Iedereen onderschat de grootste economie ter wereld. Onderschatting is iets goeds. De EU zal het stokje overnemen van de VS als sterktste economie ter wereld. Totdat Azië het stokje definitief van haar over zal nemen, over een jaar of 30.
Ik ben zeker niet negatief over de Europese economie eigenlijk. De Amerikaanse economie is een kaartenhuis, en de Chinezen liegen keihard over hun groeicijfers, die eerder bij de 2-3% liggen.

Jammergenoeg zitten Europese banken wel dieper in de shit dan Aziatische en Amerikaanse banken.
pi_71562700
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet negatief over de Europese economie eigenlijk. De Amerikaanse economie is een kaartenhuis, en de Chinezen liegen keihard over hun groeicijfers, die eerder bij de 2-3% liggen.

Jammergenoeg zitten Europese banken wel dieper in de shit dan Aziatische en Amerikaanse banken.
Allemaal waar. Maar wij hebben de Duitsers.
pi_71564369
Is de term greenshoots eigenlijk nieuw van deze crisis? Weet ondertussen wel wat 't is maar nog nooit eerder gehoord.
pi_71564446
'Einde Amerikaanse crisis erg dichtbij'

Blijft echt geniaal deze vent. Ondanks dat hij de geloofwaardigheid heeft van een Nina Brink, luistert toch iedereen nog naar hem.
pi_71564456
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:35 schreef tony_clifton- het volgende:
Is de term greenshoots eigenlijk nieuw van deze crisis? Weet ondertussen wel wat 't is maar nog nooit eerder gehoord.
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_shoots
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')