abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71499033
wat gebeurt er met de dollar -1.4% :S
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71499465
en hop olie weer terug naar 70 dollar
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71503007
quote:
quote:
If Timothy Geithner is as bad at handling the economy as he is at picking bathroom tiles, he won't need to sell his house.
Geniaal filmpje
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71512223
is hier nog wat gebeurd?
ik heb zo`n 10 delen gemist vanaf de vakantie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_71513192
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
is hier nog wat gebeurd?
ik heb zo`n 10 delen gemist vanaf de vakantie
Banken met idiote winsten vielen mij het meest op de afgelopen weken, het wordt steeds meer een grote klucht, als er nog geen sprake was van een financiële sprookjeswereld, dan is die er nu wel. Zo kunnen de banken afschrijvingen nu uitstellen totdat het activum echt op geen enkele manier meer de cash-inflow kan genereren waarvoor hij in de boeken staat. Meer info in deze post :

Bonusbonanza Amerikaanse banken houdt maar aan

Je wordt er soms echt moedeloos van en ik hoop eigenlijk op nog een flinke bancaire crisis, het kan niet zo zijn dat het hele corporatistische gezwel van financiële multinationals, centrale banken, en overheid hier sterker uit komt dan ze er in gingen.
pi_71515213
Wat een gelul allemaal, maar wel erg entertaining.

Iedereen weet allang dat er pas weer een èchte bullmarkt komt als het grootste deel van de babyboomers de pijp uit is. Dat duurt dus nog wel 15 jaar. It's the demography, stupd!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:35:35 #209
141482 Q.
JurassiQ
pi_71515961
Zijn die lui echt zo dom? Dat geloof je toch niet?
For great justice!
pi_71516595
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:35 schreef Q. het volgende:
Sowieso, 5 experts Kan het niet wat minder .

Maar dit is precies hetzelfde gelul als we vanaf de top van de markt in 2007 horen.
pi_71531913
http://www.washingtontime(...)?feat=home_top5_read

Just 25 percent of likely voters believe Mr. Obama's $787 billion economic stimulus has helped the economy, the Rasmussen survey showed.
pi_71531940
Misschien al gepost, ergens !?

Realistic look at GDP

http://www.zerohedge.com/article/realistic-look-gdp

Economic indicators that many were looking to for an advance signal of the inflection point of the recession did not materialize. Most notably, consumer spending fell a more than expected 1.2%, after a 0.6% improvement in Q1, and even the Q1 blip was merely a function of one-time tax rebates that concluded in May. On an adjusted basis excluding the benefits of one-off consumer fiscal stimuli, the consumer deterioration is truly unprecedented. As Rosenberg puts it:

"Imagine, government transfers to the household sector exploded at a 33% annual rate, while tax payments imploded at a 33% annual rate and the best we can do is a -1.2% annualized decline in consumer spending in real terms and flat in nominal terms? What do we do for an encore? In the absence of the fiscal largesse, it is quite conceivable that consumer spending would have shrunk at a 10% annual rate last quarter!
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_71532541
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:35 schreef Q. het volgende:
De meeste mensen die acteren in het You Tube-geweld van Pberends stonden niet vooraan bij het uitdelen van de verstandelijke vermogens.
pi_71535055
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

De meeste mensen die acteren in het You Tube-geweld van Pberends stonden niet vooraan bij het uitdelen van de verstandelijke vermogens.
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_71540971
Volgens mij dient de helft van die mensen om desinformatie te verspreiden. Het is vaak zo ongelooflijk dom wat ze uitkramen dat ik het me niet voor kan stellen dat ze echt niet beter weten. Uit hun manier van praten blijkt dit ook vind ik, Peter Schiff lijkt wel de enige realistische down to earth persoon die er bij zit.
pi_71541019
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Volgens mij dient de helft van die mensen om desinformatie te verspreiden. Het is vaak zo ongelooflijk dom wat ze uitkramen dat ik het me niet voor kan stellen dat ze echt niet beter weten. Uit hun manier van praten blijkt dit ook vind ik, Peter Schiff lijkt wel de enige realistische down to earth persoon die er bij zit.
Peter Schiff overdrijft ook en je ziet hem in discussies ook steeds meer in de problemen komen, nu het toch niet helemaal zo lijkt te gaan als hij voorspeld heeft.
pi_71541646
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:34 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Peter Schiff overdrijft ook en je ziet hem in discussies ook steeds meer in de problemen komen, nu het toch niet helemaal zo lijkt te gaan als hij voorspeld heeft.
Ik weet niet waar je precies op doelt, maar ligt dat niet mede aan de idiote maatregelen die de overheid + fed nemen? Gerald Celente heeft dit probleem zegt hij zelf, er worden zulke onvoorstelbare dingen gedaan dat dit onvoorspelbaar is.
pi_71541847
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je precies op doelt, maar ligt dat niet mede aan de idiote maatregelen die de overheid + fed nemen? Gerald Celente heeft dit probleem zegt hij zelf, er worden zulke onvoorstelbare dingen gedaan dat dit onvoorspelbaar is.
Dat klopt wel. Maar daarmee komen de doemscenario's van Peter Schiff voorlopig dus ook niet uit, terwijl die daar toch ook een hele grote mond over had.

Dan kun je wel zeggen "ja maar dat komt omdat de FED er zulke belachelijke bedragen in pompt", maar iemand die echt goed kan voorspellen, voorspelt dat natuurlijk ook.

Afijn, verder niets ten nadelen van Peter Schiff, want hij heeft de huizencrisis wel perfect voorspeld en ik neem hem ook zeker wel serieus. Maar feit is gewoon dat niemand in de toekomst kan kijken, ook Peter Schiff niet, en dat we dus pas achteraf kunnen oordelen of iemand een idioot is of een een profeet.
pi_71542748
Wat Schiff en Celente zeggen is dat het niet uitmaakt wat de Fed en de overheid doet, want of ze nu niets doen of wel iets doen, het zal beide -uiteindelijk- resulteren in een Depressie voor de VS.

Of ze grijpen in en creëren daarmee hyperinflatie en een val van de dollar.

Of ze grijpen niet in, en later zo een veel diepere recessie toe.
pi_71542952
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:39 schreef pberends het volgende:
Wat Schiff en Celente zeggen is dat het niet uitmaakt wat de Fed en de overheid doet, want of ze nu niets doen of wel iets doen, het zal beide -uiteindelijk- resulteren in een Depressie voor de VS.

Of ze grijpen in en creëren daarmee hyperinflatie en een val van de dollar.

Of ze grijpen niet in, en later zo een veel diepere recessie toe.
Nouja, daar begint dus langzaam een beetje twijfel over te rijzen. Schiff roept echt al maanden dat de dollar "nu hard minder waard wordt en zeer binnenkort toch echt gaat vallen!". Ondertussen schommelt die dollar al maanden rond dezelfde 1.41/¤ en lijkt er van een verdere val geen sprake. Maar hij blijft het maar herhalen, elke keer weer al maanden lang.

Niet zo gek ook, want zonder val van de dollar kan Schiff wel inpakken.
pi_71543373
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:47 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Nouja, daar begint dus langzaam een beetje twijfel over te rijzen. Schiff roept echt al maanden dat de dollar "nu hard minder waard wordt en zeer binnenkort toch echt gaat vallen!". Ondertussen schommelt die dollar al maanden rond dezelfde 1.41/¤ en lijkt er van een verdere val geen sprake. Maar hij blijft het maar herhalen, elke keer weer al maanden lang.

Niet zo gek ook, want zonder val van de dollar kan Schiff wel inpakken.
Schiff is een long-term investor hoor, die heeft echt een tijdspan van meer dan 5 jaar. Als hij zegt dat de dollar gaat crashen dan heeft ie het over de wat langere termijn.

Versus de euro heeft de USD geen nieuwe lows gemaakt, maar de USD index wel.
pi_71544680
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Schiff is een long-term investor hoor, die heeft echt een tijdspan van meer dan 5 jaar. Als hij zegt dat de dollar gaat crashen dan heeft ie het over de wat langere termijn.

Versus de euro heeft de USD geen nieuwe lows gemaakt, maar de USD index wel.
Als je tijdspanne maar lang genoeg is, krijg je vanzelf een keer gelijk met je voorspelling. En ik heb het idee dat veel van dit soort 'goeroes' dat verrekte goed door hebben.
pi_71545720
Dit is ook zo ongelofelijk:
quote:
laatst gewijzigd: 02-08-2009 15:41

'Fed zal rente niet voor 2011 verhogen'

De Fed zal de rente niet voor 2011 gaan verhogen, omdat er in de VS nog steeds een gevaar voor deflatie is. Dit zegt Paul McCully van Pimco in een interview op de Australische televisie.

Pimco is de grootste obligatiebelegger van de wereld. McCully zegt ook zijn portefeuille op deze voorspelling aan te passen. Hij verwacht dat de Amerikaanse economie op een groeipercentage van 3 procent uitkomt en niet meer op het gemiddelde tussen de 5 en 7 procent waarmee de economie de voorgaande jaren groeide.
5 tot 7 procent? Waar?

Bij een groei van 3% zou de VS onderhand hyperinflatie hebben (als ze rente dan vrolijk op 0 blijft).
pi_71545777
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:28 schreef pberends het volgende:
Dit is ook zo ongelofelijk:
[..]

5 tot 7 procent? Waar?

Bij een groei van 3% zou de VS onderhand hyperinflatie hebben (als ze rente dan vrolijk op 0 blijft).
onzin, bij 3% groei zitten de VS in 2011 misschien op hetzelfde niveau van 2007. Waarom zou dat hyperinflatie tot gevolg hebben?
pi_71545795
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

onzin, bij 3% groei zitten de VS in 2011 misschien op hetzelfde niveau van 2007. Waarom zou dat hyperinflatie tot gevolg hebben?
Olieprijzen staan nu bij een krimp al op 70 dollar. Op hoeveel gaat olie staan als de VS daadwerkelijk 3 procent zou groeien?
pi_71545884
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Olieprijzen staan nu bij een krimp al op 70 dollar. Op hoeveel gaat olie staan als de VS daadwerkelijk 3 procent zou groeien?
Dat hangt vooral van het aantal speculanten a la pberends af.
Leg de handel in futures en andere bullshit stil, en de olieprijs staat in een week op 30 USD.
Er liggen schepen te wachten om ze niet gelost kunnen worden, terwijl Shell op sommige plekken op slechts 30% capactiteit draait.

De olieprijs is een farce door alle goudzoekers.

Een beetje de berichten uit het US congress gevolgd de laatste weken?
pi_71545932
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat hangt vooral van het aantal speculanten a la pberends af.
Leg de handel in futures en andere bullshit stil, en de olieprijs staat in een week op 30 USD.
Er liggen schepen te wachten om ze niet gelost kunnen worden, terwijl Shell op sommige plekken op slechts 30% capactiteit draait.

De olieprijs is een farce door alle goudzoekers.

Een beetje de berichten uit het US congress gevolgd de laatste weken?
Eens, maar bij een groei van 3 procent zijn de vraag veel en veel groter moeten worden.
pi_71545965
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:37 schreef pberends het volgende:

[..]

Eens, maar bij een groei van 3 procent zijn de vraag veel en veel groter moeten worden.
het is
A. een druppel op de gloeiende plaat, het is eerder Azie wat deze vraag stuurt
B. er is wezenlijk iets veranderd in het denken van Amerikanen, geloof me
pi_71550694
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja als je creditcard niet meer werkt en je salaris is gehalveerd dan moet je wel he
en het refinance gebeuren van het huis niet meer gaat, dan is het op
pi_71551601
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het is
A. een druppel op de gloeiende plaat, het is eerder Azie wat deze vraag stuurt
Azie . VS is nog steeds de grootste consumer hoor. Als de Amerikaanse economie fors groeit moet de vraag naar olie exploderen.
pi_71551947
Iedereen onderschat de grootste economie ter wereld. Onderschatting is iets goeds. De EU zal het stokje overnemen van de VS als sterktste economie ter wereld. Totdat Azië het stokje definitief van haar over zal nemen, over een jaar of 30.
pi_71562012
Australië (4%) en Nieuw Zeeland (6%) hebben ook gevaarlijk grote handelstekorten. Geen idee waarom men zo bullish is over de currencies van deze twee landen.
pi_71562055
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 23:16 schreef jkdjjsop het volgende:
Iedereen onderschat de grootste economie ter wereld. Onderschatting is iets goeds. De EU zal het stokje overnemen van de VS als sterktste economie ter wereld. Totdat Azië het stokje definitief van haar over zal nemen, over een jaar of 30.
Ik ben zeker niet negatief over de Europese economie eigenlijk. De Amerikaanse economie is een kaartenhuis, en de Chinezen liegen keihard over hun groeicijfers, die eerder bij de 2-3% liggen.

Jammergenoeg zitten Europese banken wel dieper in de shit dan Aziatische en Amerikaanse banken.
pi_71562700
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 13:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet negatief over de Europese economie eigenlijk. De Amerikaanse economie is een kaartenhuis, en de Chinezen liegen keihard over hun groeicijfers, die eerder bij de 2-3% liggen.

Jammergenoeg zitten Europese banken wel dieper in de shit dan Aziatische en Amerikaanse banken.
Allemaal waar. Maar wij hebben de Duitsers.
pi_71564369
Is de term greenshoots eigenlijk nieuw van deze crisis? Weet ondertussen wel wat 't is maar nog nooit eerder gehoord.
pi_71564446
'Einde Amerikaanse crisis erg dichtbij'

Blijft echt geniaal deze vent. Ondanks dat hij de geloofwaardigheid heeft van een Nina Brink, luistert toch iedereen nog naar hem.
pi_71564456
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:35 schreef tony_clifton- het volgende:
Is de term greenshoots eigenlijk nieuw van deze crisis? Weet ondertussen wel wat 't is maar nog nooit eerder gehoord.
http://en.wikipedia.org/wiki/Green_shoots
pi_71564647
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:35 schreef tony_clifton- het volgende:
Het zijn groene scheuten.
pi_71566061
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:37 schreef pberends het volgende:
'Einde Amerikaanse crisis erg dichtbij'

Blijft echt geniaal deze vent. Ondanks dat hij de geloofwaardigheid heeft van een Nina Brink, luistert toch iedereen nog naar hem.
maar als hij had gezegd dat iedereen de crisis onderschat, was het natuurlijk een held

Ook voor Greenspan geldt: als je maar vaak genoeg met een quote in het nieuws komt, krijg je vanzelf een keer gelijk.
pi_71566099
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:55 schreef pberends het volgende:
'Herstel economie nabij'

Belastingverhogingen? Daar gaat het herstel .
ik denk dat ze niet echt een keus hebben, toch, althans op termijn? Wel een rare timing.

Overigens, als de belastingen omhoog gaan, is dit direct de eerste en laatste termijn van Obama. Als er iets onvergeeflijk is in de USA, is het dat wel. Welke puinhoop komt de USA dan in terecht, midden in healthcare reform een andere koers?
  maandag 3 augustus 2009 @ 15:42:25 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_71566201
Toch bijzonder triest dat de tering naar de nering zetten iets onvergeeflijks is geworden, terwijl dat nu juist het toppunt van fiscaal gezond beleid zou moeten zijn.

There is no such thing as a free lunch.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_71566265
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik denk dat ze niet echt een keus hebben, toch, althans op termijn? Wel een rare timing.

Overigens, als de belastingen omhoog gaan, is dit direct de eerste en laatste termijn van Obama. Als er iets onvergeeflijk is in de USA, is het dat wel. Welke puinhoop komt de USA dan in terecht, midden in healthcare reform een andere koers?
Wat ik schokkender vind in de VS is dat bij elke recessie geroepen wordt: "Verlaag de belastingen, dan komen we uit de recessie!!!"

Als dat de oplossing is, waarom dan niet direct alle belastingen op 0.
pi_71566383
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:44 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat ik schokkender vind in de VS is dat bij elke recessie geroepen wordt: "Verlaag de belastingen, dan komen we uit de recessie!!!"

Als dat de oplossing is, waarom dan niet direct alle belastingen op 0.
dat begrijp je zelf ook wel, stemmingsmakertje
pi_71566442
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat weet ik zo net nog niet. De volgende President komt in dezelfde puinhoop terecht. Die zal toch ook de belasting moeten verhogen.
pi_71566995
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:50 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Dat weet ik zo net nog niet. De volgende President komt in dezelfde puinhoop terecht. Die zal toch ook de belasting moeten verhogen.
Bush had de belastingen al moeten verhogen, maar zowel Bush, Obama als the next one gaan het niet doen.
pi_71567097
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 15:50 schreef jkdjjsop het volgende:

[..]

Gewoon op naar de hyperinflatie van de dollar, dan stijgen de lonen van normale mensen flink door, de ambtenaren laat men minder snel stijgen en de prijzen van goederen gaan helemaal door het dak heen. Waardoor ze door de btw op goederen veel meer geld gaan binnenkrijgen, ambtenaren worden geodkoper hierdoor slinkt het begrotingstekort. Ze hebben de belastingen niet hoeven te verhogen en de ambtenaren salarissen niet hoeven te korten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')