abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71380672
Even spammen:

pberends' nieuwe column: Waarom de VS een diepere recessie nodig hebben

http://frontpage.fok.nl/column/10056/1/

pi_71396220
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Over bonus zullen we het maar niet hebben, stel je voor dat iemand boven het maaiveld uitsteekt, godsamme.....
Hou toch op. Het enige waarmee die traders boven de massa uitsteken, is het het walgelijk misbruik van hun positie door zulke bonussen te verlangen. Van mij mogen ze tegen 99% belast worden. En dan komen ze er nog goed af vergeleken met hun oudklasgenoten op de Lagere Uitgeestse Lampenhandelschool.
pi_71398162
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:42 schreef dvr het volgende:

[..]

Hou toch op. Het enige waarmee die traders boven de massa uitsteken, is het het walgelijk misbruik van hun positie door zulke bonussen te verlangen. Van mij mogen ze tegen 99% belast worden. En dan komen ze er nog goed af vergeleken met hun oudklasgenoten op de Lagere Uitgeestse Lampenhandelschool.
Dit dus.

Het is je ontgaan dat er gigantische bonussen uitgekeerd zijn aan lui die door aanhoudende verkeerde beslissingen miljardenbedrijven tegen de grond hebben gekregen?
Niet iets dat beloond hoeft te worden vind ik.

Votron van Fortis geeft trouwens les crisismanagement aan een of andere universiteit in Zwitserland.
Ik zou 'm nog niet laten managen moesten er binnen een half uur 500 gasten voor mijn deur staan voor een wijn en anthraxparty met nog geen één tafel gedekt en een serieus te kort aan kaasblokjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door tony_clifton- op 28-07-2009 15:42:01 ]
pi_71398817
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:34 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Dit dus.

Het is je ontgaan dat er gigantische bonussen uitgekeerd zijn aan lui die door aanhoudende verkeerde beslissingen miljardenbedrijven tegen de grond hebben gekregen?
Niet iets dat beloond hoeft te worden vind ik.

Votron van Fortis geeft trouwens les crisismanagement aan een of andere universiteit in Zwitserland.
Ik zou 'm nog niet laten managen moesten er binnen een half uur 500 gasten voor mijn deur staan voor een wijn en anthraxparty met nog geen één tafel gedekt en een serieus te kort aan kaasblokjes.
het is je ontgaan zijn dat er een veelvoud van mensen zijn onder het niveau van de Votrons die hun werk wel goed doen, en die je vervolgens vrolijk over dezelfde kam scheert?
pi_71400879
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het is je ontgaan zijn dat er een veelvoud van mensen zijn onder het niveau van de Votrons die hun werk wel goed doen, en die je vervolgens vrolijk over dezelfde kam scheert?
Ehm, Votron is nog altijd de verantwoordelijke? Hij is degene die de poen schept, hij is degene die zijn handtekening onder de belangrijke documenten zet, en vooral, hij en hij alleen was de architect van de groei en de ondergang?

Als hij inderdaad niet wil luisteren naar zijn lakeien die 't wel goed hadden is dat zijn probleem, en een reden te meer om hem in plaats van bonusgeld toe te stoppen gewoon buiten te zetten.

Ik hoop dat we het erover eens zijn dat hoogmoed de reden is waarom 't zo mis is gegaan?
Er zijn in ieder geval talloze bronnen die bevestigen dat Votron zich als een soort god begon te zien, dat hij alleen capabel was en op die manier de boel verder de soep in draaide. Bovendien had hij genoeg aanzien en hielenlikkers om zijn positie te kunnen verdedigen tegen een paar aanvallen van de raad van bestuur.
pi_71400969
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:55 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ehm, Votron is nog altijd de verantwoordelijke? Hij is degene die de poen schept, hij is degene die zijn handtekening onder de belangrijke documenten zet, en vooral, hij en hij alleen was de architect van de groei en de ondergang?

Als hij inderdaad niet wil luisteren naar zijn lakeien die 't wel goed hadden is dat zijn probleem, en een reden te meer om hem in plaats van bonusgeld toe te stoppen gewoon buiten te zetten.
het gaat mij erom dat je elke medewerker klakkeloos geschakeld met Votron.

Bonus als scheldwoord.

Relativeren.
pi_71401114
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het gaat mij erom dat je elke medewerker klakkeloos geschakeld met Votron.

Bonus als scheldwoord.

Relativeren.
Huh?

Dat geld van de bonussen wordt echt niet netjes verdeeld onder de kaderleden hoor?

En daarbij, waarom zouden zij geld toe moeten krijgen wanneer 't duidelijk is dat de zaken slecht gaan? Ook al doen ze hun job goed, daarvoor krijgen ze hun loon!
pi_71401302
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:02 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Huh?

Dat geld van de bonussen wordt echt niet netjes verdeeld onder de kaderleden hoor?

En daarbij, waarom zouden zij geld toe moeten krijgen wanneer 't duidelijk is dat de zaken slecht gaan? Ook al doen ze hun job goed, daarvoor krijgen ze hun loon!
en dus is iedereen fout?

veel functies in de financiele wereld brengen een laag vast loon, en de rest is variabel en resultaatafhankelijk.

Er werken echt meer mensen dan alleen Votron in de financiele wereld hoor.
pi_71401411
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en dus is iedereen fout?

veel functies in de financiele wereld brengen een laag vast loon, en de rest is variabel en resultaatafhankelijk.

kijk, jij hebt een punt dat er heus nog wel ergens vaardige bestuurders te vinden zijn, maar anderen hebben ook gelijk dat als er aan alle kanten bezuinigd en ontslagen wordt, die bonussen ook weg moeten.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71401517
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:13 schreef simmu het volgende:

[..]

kijk, jij hebt een punt dat er heus nog wel ergens vaardige bestuurders te vinden zijn, maar anderen hebben ook gelijk dat als er aan alle kanten bezuinigd en ontslagen wordt, die bonussen ook weg moeten.
waarom, je zou juist denken dat je in deze moeilijke tijden vooral vaardig talent wil aantrekken of vasthouden die iets beter en efficienter kan dan een ander?

De crux is dat er teveel incapabele mensen uit de ruif aten, maar waarom moet dat dan direct neerslaan op iedereen?

Niks mis met een resultaat afhankelijke beloning, juist in deze tijd niet om de kosten laag te houden. Als ik iets efficienter of beter kan dan een ander, moet dat ook anders beloont worden. Waardoor de kosten minimaal zijn.
pi_71402236
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en dus is iedereen fout?

En wat versta jij onder een vast laag loon, 2* modaal.

Ik vind een laag loon gewoon iets boven minimum ongeveer 1550 bruto per maand dus.
pi_71402310
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wat versta jij onder een vast laag loon, 2* modaal.

Ik vind een laag loon gewoon iets boven minimum ongeveer 1550 bruto per maand dus.
touché

maar niet helemaal realistisch

Ik ben overigens zelf ZZP'er, dus beschouw mijn hele fee maar als variabel. Maar ik weet verdomde goed waarom bedrijven mij inhuren. Dan leer je meer waarderen dat je alleen aan de bak komt als je gewoon iets beter doet dan de rest. Mag daar dan voor betaald worden, Votron niet tenoverstaande?
pi_71402493
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

touché

maar niet helemaal realistisch

Ik ben overigens zelf ZZP'er, dus beschouw mijn hele fee maar als variabel. Maar ik weet verdomde goed waarom bedrijven mij inhuren.
Wat is dan realistisch?

Ik ben in het MKB werkzaam en mensen in de productie hebben zulke "lage/normale" salarissen, dan krijgen ze nog een ploegentoeslag erbij en houdt het wel op.

ZZP'er, ik neem aan dat jij klanten hebt die gewoon een opdracht hebben, jij geeft een prijs voor die opdracht af, en hoeveel uur jij er daarna over doet zal de opdrachtgever worst wezen zolang die opdracht maar voor de deadline en het opgegeven bedrag uitgevoerdt word. Ik neem niet aan dat je ze gewoon aannemen en zeggen beste dinosaur_Sr we zien aan het eind wel hoeveel uur je er over gedaan hebt. En als ze dat wel doen weten die klanten vaak ook totaal niet waar men zelf mee bezig is. Wat natuurlijk ook goed mogelijk is maar weer een heel ander verhaal is.
pi_71402953
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 17:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat is dan realistisch?

Ik ben in het MKB werkzaam en mensen in de productie hebben zulke "lage/normale" salarissen, dan krijgen ze nog een ploegentoeslag erbij en houdt het wel op.

ZZP'er, ik neem aan dat jij klanten hebt die gewoon een opdracht hebben, jij geeft een prijs voor die opdracht af, en hoeveel uur jij er daarna over doet zal de opdrachtgever worst wezen zolang die opdracht maar voor de deadline en het opgegeven bedrag uitgevoerdt word. Ik neem niet aan dat je ze gewoon aannemen en zeggen beste dinosaur_Sr we zien aan het eind wel hoeveel uur je er over gedaan hebt. En als ze dat wel doen weten die klanten vaak ook totaal niet waar men zelf mee bezig is. Wat natuurlijk ook goed mogelijk is maar weer een heel ander verhaal is.
dat laatste is eigenlijk wel het geval. Alhoewel ik met even veel plezier een kluls aanneem hoor.

Niet iedereen die in de financiele wereld rondloopt is een profiteur. Er zijn zeker mensen die ook gewoon presteren voor de riante vergoedingen die betaald worden. Dan heb ik het niet over vele miljoenen +, dat gaat mijn bevattingsvermogen te boven.
pi_71483858
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 18:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat laatste is eigenlijk wel het geval. Alhoewel ik met even veel plezier een kluls aanneem hoor.

Niet iedereen die in de financiele wereld rondloopt is een profiteur. Er zijn zeker mensen die ook gewoon presteren voor de riante vergoedingen die betaald worden. Dan heb ik het niet over vele miljoenen +, dat gaat mijn bevattingsvermogen te boven.
Citi heeft 11,1% van zijn staatssteun aan bonussen uitgekeerd. Zie bonusbonanzatopic.
pi_71487158
Chart of the Day
Today's chart presents the Dow divided by the price of one ounce of gold. This results in what is referred to as the Dow / gold ratio or the cost of the Dow in ounces of gold. For example, it currently takes 9.8 ounces of gold to “buy the Dow.” This is considerably less that the 44.8 ounces it took back in 1999. When priced in gold, the US stock market has been in a bear market for the entire 21st century and is currently trading 78% off its 1999 highs. The recent five-month rally, however, has the Dow (priced in gold) putting in a significant test of resistance of an accelerated downtrend that began in mid-2007.

National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71487391
Wat is het nut daarvan? De dollar is toch al lang nietmeer gekoppeld aan het goud?
pi_71499033
wat gebeurt er met de dollar -1.4% :S
pi_71499465
en hop olie weer terug naar 70 dollar
pi_71503007
quote:
quote:
If Timothy Geithner is as bad at handling the economy as he is at picking bathroom tiles, he won't need to sell his house.
Geniaal filmpje
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71512223
is hier nog wat gebeurd?
ik heb zo`n 10 delen gemist vanaf de vakantie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_71513192
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 12:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
is hier nog wat gebeurd?
ik heb zo`n 10 delen gemist vanaf de vakantie
Banken met idiote winsten vielen mij het meest op de afgelopen weken, het wordt steeds meer een grote klucht, als er nog geen sprake was van een financiële sprookjeswereld, dan is die er nu wel. Zo kunnen de banken afschrijvingen nu uitstellen totdat het activum echt op geen enkele manier meer de cash-inflow kan genereren waarvoor hij in de boeken staat. Meer info in deze post :

Bonusbonanza Amerikaanse banken houdt maar aan

Je wordt er soms echt moedeloos van en ik hoop eigenlijk op nog een flinke bancaire crisis, het kan niet zo zijn dat het hele corporatistische gezwel van financiële multinationals, centrale banken, en overheid hier sterker uit komt dan ze er in gingen.
pi_71515213
Wat een gelul allemaal, maar wel erg entertaining.

Iedereen weet allang dat er pas weer een èchte bullmarkt komt als het grootste deel van de babyboomers de pijp uit is. Dat duurt dus nog wel 15 jaar. It's the demography, stupd!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 15:35:35 #209
141482 Q.
JurassiQ
pi_71515961
Zijn die lui echt zo dom? Dat geloof je toch niet?
For great justice!
pi_71516595
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 15:35 schreef Q. het volgende:
Zijn die lui echt zo dom? Dat geloof je toch niet?
Sowieso, 5 experts Kan het niet wat minder .

Maar dit is precies hetzelfde gelul als we vanaf de top van de markt in 2007 horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')