quote:Ik ben het spuug- en spuugzat. Ik ben al hartpatėnt en 31 december heb ik mij haast letterlijk kapot gefietst. Kwestie van 'we zijn er bijna' tegen jezelf zeggen, maar dan 28 keer ofzo. 1 januari zat ik in de auto en had al het idee dat er iets niet in orde was. Leek net alsof bij elke hobbel mijn hart heen en weer rammelde. Maarja, even een par dagen rust en dan komt het wel weer goed. Nee dus.
De maandag er op gewerkt (ik werk in de metaal), maar het volde niet goed. Dinsdag, woensdag en donderdag zo'n beetje hetzelfde, maar het werd elke dag wat erger. Vrijdag (9 januari) naar de huisarts, die stuurt me door naar het ziekenhuis, in het ziekenhuis alle trucendozen open getrokken alleen ze konden niet meer vinden dan te weinig zuurstof in mijn bloed dus maar weer terug naar huis.
De maandag er op rustig gewerkt en op een gegeven moment zelfs om een bureaufunctie gevraagd. Dat kon. maar op den duur werd ook dat teveel want soms moet je toch eens een beetje lopen om iets op te zoeken ofzo, en sinds zo'n beetje halverwege januari zit ik thuis op mijn luie reet.
Hele dag beetje Fokken, forummen en soms wat prutsen met de Lego. Autorijden vertrouw ik mezelf niet meer toe (voel me soms wat licht in het hoofd en ik merk dat ik soms wel erg diep na moet denken voor simpele dingen) dus ergens heen gaan gaat ook niet zo makkelijk. En hoewel ik mij over het algemeen prima kan vermaken met een computer + internet, begin ik het nu wel compleet zat te worden. Zeker omdat ik inmiddels al zo ver heen ben dat ik gewoon bekaf ben als ik alleen maar gedouched heb. Dan is het net alsof ik de hele dag zwaar werk heb verricht (tillen, sjouwen, rennen, vliegen, draven, dat soort gedoe).
Inmiddels heb ik al wat onderzoeken gehad (catheterisatie, inspanningstest, longfunctietest, 24-uurs ECG's en dat soort gedoe) en pas 21 april zie ik mijn cardioloog weer. En hoewel ik het niet zeker weet, vermoed ik dat die dan gaat zeggen wat er aan de hand is en wat er aan gaat gebeuren. En dat duurt lang. Bah.
Wil jij 2cv ook steunen, dan kun je de kaart hieronder via paint bewerken met je eigen persoonlijke boodschap! En daarna upload je hem via de bekende sites weer hier in het topic!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:06 schreef 2cv het volgende:
Vandaag is op mijn werk straling gemeten. Het lijkt er op dat ik het lassen op moet geven helaas. Of ik moet leren met gestrekte armen te lassen. Daarbij mag ik niet op handen en voeten achter de nieuwe/kleine draaibank rondkruipen en is de grote draaibank een risico (dat ik niet ga nemen). Ik mag wel met de plasmasnijder werken, maar niet op de transformatorkast gaan liggen. Heftruck rijden op de oude heftruck is ook geen punt, als ik er maar rechtop op bijf zitten en er niet op ga liggen. Helaas ben ik vergeten te meten hoe het zit met heftrucks die LPG als brandstof hebben en heftrucks die een hoogfrequente besturing hebben.
En als je na het lezen van het bovenstaande zoiets hebt van 'Uhhhh... het zal wel' dan kan ik me dat goed voorstellen.
Wat mij bij de metingen opviel (ik heb alles zelf mogen meten) is dat de straling heel snel ophoudt naar mate je meer afstand neemt tot de stralingsbron. Stel dat op 45cm afstand de meter volledig uitslaat dan kan het goed zijn dat de meter op 50cm op (bijna) 0 staat.
Waarschijnlijk komt er nog een meting en wel als ik de pacemaker al heb. Dan wordt de straling niet alleen met een losse meter gemeten, maar ook met een meter in de vorm van plakkers op de borstkas. Tevens kan dan de pacemaker uitgelezen worden (ter plekke!) om beter te zien hoe die reageert. Maar dat is pas na de operatie, als ik uit het ziekenhuis ban, enzovoorts.
Het vervelende is dat het vandaag bloedheet en benauwd was. Ik ben een paar keer bijna onderuit gegaan.
goed plan, alleen kan ik de op blijkbaar niet meer aanpassen..... hij staat wel op de kaartquote:Op maandag 13 juli 2009 11:20 schreef Maruna het volgende:
en een nieuwe TVP.
Ik vind dat de fruitmand wel in de OP mag trouwens
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:03 schreef 2cv het volgende:
Ik verwacht dat mijn contract af loopt als ik in het ziekenhuis lig. Mijn baas is wettelijk verplicht na afloop van mijn huidige contract OF mij te ontslaan OF mij een contract voor onbepaalde tijd aan te bieden. Mijn baas is wel goed maar nog steeds niet Gekke Henkie, dus ik krijg niet een contract als ik in het ziekenhuis lig. In plaats daar van ga ik de WW in. Zal mij een zorg zijn, als je in het ziekenhuis ligt wordt je eten betaald door de zorgverzekeraar (nu betalen mijn ouders mijn eten) en over het algemeen ben je dan te zwak/ziek/misselijk om geld uit te geven (alleen uitgaven voor de huur van TV en wat kosten voor het gebruik van een telefoon, geen van beide verplicht zolang je er maar geen gebruik van maakt). Als ik dan weer uit het ziekenhuis kom en weer in staat ben om te werken dan wil mijn baas mij zeer hoogstwaarschijnlijk wel weer aannemen. Wat voor functie is nog niet geheel duidelijk, maar ik stuur aan op mijn huidige functie waar dan het element lassen uit gesloopt wordt in verband met de straling. Dan gaat mijn baas mij minder betalen dan nu en vult het UWV de rest aan.
Hoe ik dit weet ? Vandaag een gesprek gehad met mijn baas + een UWV meneer. Er wordt altijd veel gekankerd op uitkeringsinstanties en bazen die mensen die al een bril dragen niet aannemen maar ik denk dat als alles volgens plan verloopt er toch even het tegenovergestelde bewezen wordt.
Ik ben blij met mijn baas, met het UWV, mijn collega's die mij wanneer ik mar wil ophalen om even op mijn werk te kijken en de rest van de bewoners op deze planeet die dit mogelijk hebben gemaakt en ik nog vergeten ben.
Hulde voor allen, je vergeet je Fok!kers te noemen!quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:03 schreef 2cv het volgende:Ik ben blij met mijn baas, met het UWV, mijn collega's die mij wanneer ik mar wil ophalen om even op mijn werk te kijken en de rest van de bewoners op deze planeet die dit mogelijk hebben gemaakt en ik nog vergeten ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Is er al een bloemetje gestuurd?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:07 schreef BigKahuna het volgende:
Schopje R&P?
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:06 schreef 2cv het volgende:
Mijn baas is super. Hij is ook eerlijk, en dat bevalt me wel. Gister heeft hij tijdens het gesprek gezegd dat hij mij soms wel achter het behang kan plakken. Ik heb maar niet gezegd dat dat soms ook wederzijds isMaar toch: al met al ben ik blij met die kerel. Ik durf te wedden dat ik er bij elk ander bedrijf allang uit gegooid was.
Ik spring zometeen even op de fiets (fietsen gaat beter dan lopen).daar kun je van op aan, of dan was het een nog langere en vervelender situatie geworden. Wat dat betreft is die baas van jou idd geen gekke kerl.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dus je hebt recht op een uitkering, maar toch ook weer niet :squote:dat ik met terugwerkende kracht recht heb op 1 jaar WaJong uitkering maar ik dat niet krijg omdat ik toen gewoon geld verdiende
Mij boeit het niet hoe ze het noemen. Het is gewoon theoretisch, regelementair gelul zeg maar dat moet kloppen. Ik vind het helemaal prima.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:22 schreef Maruna het volgende:
ah, 2cv, je leeft nog! Had het topic al een tijdje niet zien worden gekicked in m'n ActTopics.
[..]
Dus je hebt recht op een uitkering, maar toch ook weer niet :s
Laat ze dan zeggen, je krijgt geen uitkering, omdat....
Sja, dat lijken mij redelijk standaard gevallen. Er zullen wel meer vrouwen zijn die een 0-uren contract hebben die zwanger waren/zijn/worden. Overigens, jouw werkgever betaalt onder het mom van 'jij werkt toch maar 0 uur per week/maand' helemaal niets tijdens je zwangerschapsverlof e.d. ?quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:29 schreef freecell het volgende:
Goede zaak 2CV
Voor mij is het UWV ook altijd lief hoor!(probeer als flexwerker met een 0-uren contract maar eens een zwangersschaps en bevallingsverlof te krijgen
)
Ik ben flexwerker (gastouder), werk ongeveer 30 uur per week, maar als ik ziek ben, mijn kind ziek is, oppaskind ziek is, ouders oppaskind vakantie hebben ed. werk ik niet, dus verdien ik ook niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 19:36 schreef 2cv het volgende:
Sja, dat lijken mij redelijk standaard gevallen. Er zullen wel meer vrouwen zijn die een 0-uren contract hebben die zwanger waren/zijn/worden. Overigens, jouw werkgever betaalt onder het mom van 'jij werkt toch maar 0 uur per week/maand' helemaal niets tijdens je zwangerschapsverlof e.d. ?
Ontslagbrief? Maar je mocht toch terugkomen na de operatie. Of krijg je dan een nieuw contract?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:52 schreef 2cv het volgende:
Afgelopen zaterdag te bootjevaren geweest, zondag en maandag op de camping gestaan en gisteravond in Berlikum geweest. Het was absoluut leuk, maar ik ben wel behoorlijk brak. Daarbij voel ik het niet meer goed als ik honger heb, heb ik steeds meer/vaker last van mijn keel en heb ik het gevoel dat al mijn bloed in 1 keer naar mijn kop stroomt als ik buk. Het gaat dus weer fijn. NOT. Tevens heb ik vandaag de ontslagbroef van mijn werk ontvangen. Dat was een officiėle, maar zeker ook persoonlijke en vriendelijke brief, maar ik kan niet zeggen dat ik er blij van word.
Mobieltjes schijnen niet direct heel erg gigantisch gevaarlijk te zijn. Lasapparaten wel ...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:30 schreef Martinovibes het volgende:
HMMM
Dus als ik het begrijp mag je niet te dicht in de buurt komen van electro magnetische straling ?
Hoe zit dat dan met mobieltjes enzo , als die op vol vermogen zenden omdat je ver van de mast zit komt daar ook 2 watt pure HF straling uit.
Ik wil je IIG sterkte wensen en ik hoop dat je ondanks alles. weer een nieuwe baan vind !
9 september loopt mijn huidige contract af. Dan kom ik tijdelijk in de WW. Het plan is dat ik, wanneer ik weer ene beetje OK ben, weer mijn oude baan terug krijg.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:05 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Ontslagbrief? Maar je mocht toch terugkomen na de operatie. Of krijg je dan een nieuw contract?
Dankje.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:19 schreef Charged het volgende:
2cv,veel beterschap,ik snap niet zo veel van die kaart die hier rond gaat,ben geen pc held.
Dat het maar op welke manier dan ook goed moge komen..
Dat kan ik me voorstellen, je gaat er immers niet heen voor zweetvoeten.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:10 schreef 2cv het volgende:
. Ik ben best zenuwachtig ...
Sterkte! Erg veel sterkte!quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:10 schreef 2cv het volgende:
Zonet even gebeld met het ziekenhuis. Een exacte datum is er nog niet bekend, maar waarschijnlijk word ik volgende week geopereerd. Als zij mij vrijdag niet bellen moet ik hun bellen. Ik ben best zenuwachtig ...
Maok is contactpersoon voor Fok. Zij heeft ook het nummer van m'n ouders voor als je op bezoek wilt komen, meer wilt weten of wat dan ook.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 07:31 schreef freecell het volgende:
Das wel dichtbij nu hč? Wij wensen je in ieder geval een heleboel succes! En we komen een keer bij je langs! SMS/Mail/PM je je contactgegevens even naar iemand in ons bereik?
Dankje !quote:
maar 4 september is dan wel 100% zeker?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:14 schreef 2cv het volgende:
Vandaag heb ik gebeld met het ziekenhuis. De operatie is niet de 31e maar het is/wordt nu 4 september. Waarom het weer uitgesteld is hebben ze mij niet verteld. Ik weet ook niet of ik het erg vind. Enerzijds is de operatie natuurlijk nodig, maar anderzijds vind ik het ook eng. Dus dan is een beetje uitstel niet dramatisch. Het voordeel is dat ik nu wel wat langer tijd heb om aan Criezel (= mijn auto) te werken.
Dat hebben ze niet gezegd, dus ik ga er maar van uit dat dat niet zo is. Spoedgevallen heb je altijd ...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:05 schreef ASroma het volgende:
[..]
maar 4 september is dan wel 100% zeker?
quote:
neequote:Op woensdag 2 september 2009 17:12 schreef ColdFeet het volgende:
Is Maok een vent?
Heftig dat je morgen al wordt opgenomen en vrijdag geopereerd, 2cv. Sterkte!
Mensen volgen je hier al maaaaaaaaandenlang, tonen meer interesse dan ze in hun eigen familie zouden doen, sturen een fruitmand op...quote:Op woensdag 2 september 2009 20:20 schreef 2cv het volgende:
Iedereen bedanktIk heb even geen zin om overal nu op in te gaan.
Ik zal vragen of mijn moeder de paint zo snel mogelijk print voor me.
Nee, raar hč? Kijken of jij nog met je gedachten bij een internetforum bent terwijl je weet dat ze binnen een paar dagen in je hart gaan snijden waarbij er een uiteraard best een kans is dat je het niet haalt en als je het wel haalt dat je weken/maanden nodig hebt om te herstellen.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:37 schreef Otis. het volgende:
[..]
Mensen volgen je hier al maaaaaaaaandenlang, tonen meer interesse dan ze in hun eigen familie zouden doen, sturen een fruitmand op...
en meneer heeft éven geen zin om er op in te gaan.
Als mensen zoveel interesse tonen zou ik inderdaad wel even die paar minuten de tijd nemen om ze te antwoorden.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, raar hč? Kijken of jij nog met je gedachten bij een internetforum bent terwijl je weet dat ze binnen een paar dagen in je hart gaan snijden waarbij er een uiteraard best een kans is dat je het niet haalt en als je het wel haalt dat je weken/maanden nodig hebt om te herstellen.
Dan had ik ook wel wat anders te doen dan hier reageren. Buiten dat: moet je persé een bedankje krijgen als je iemand sterkte wenst? Voor wat hoort wat? Echt, dat vind ik pas asociaal.
Ja vast.:')quote:Op donderdag 3 september 2009 16:33 schreef Otis. het volgende:
[..]
Als mensen zoveel interesse tonen zou ik inderdaad wel even die paar minuten de tijd nemen om ze te antwoorden.
Wat een vreemde conclusies trek jij zeg.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja vast.:')
Volgens mij heeft hij al meerdere malen aangegeven dat hij blij is met de belangstelling. Moet hij op zijn knietjes om je te bedanken?
Als je van je steunbetuiging toch niets meent blijf dan weg.
Dat heeft ie al die tijd gedaan en een dag voor zijn opname even niet.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:33 schreef Otis. het volgende:
[..]
Als mensen zoveel interesse tonen zou ik inderdaad wel even die paar minuten de tijd nemen om ze te antwoorden.
Niet de maok die ik ken, nee.quote:
Moet jij niet nuchter blijven voor de operatie? Dat was toch 24 uur??quote:Op donderdag 3 september 2009 17:26 schreef 2cv het volgende:
Nu ga ik even mijn neus ontsmetten. Dat moet omdat ze er slangetjes in gaan stampenDaarna is het etenstijd
PM lukt niet, ik kan niet inloggen. Maar ik heb al een oplossing. Toch bedankt !quote:Op donderdag 3 september 2009 17:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
2cv, mocht het pm-en van het adres niet meer lukken, dan wil ik ook eventueel wel als doorgeefluik fungeren? Ik woon op nog geen 100 meter van het ziekenhuis.
Ik hoef niet te verhongerenquote:Op donderdag 3 september 2009 17:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Moet jij niet nuchter blijven voor de operatie? Dat was toch 24 uur??
quote:Op donderdag 3 september 2009 17:26 schreef 2cv het volgende:@Otis.: je reactie kan ik me ergens voorstellen, maar ik wil jou nog wel eens horen als jij geopereerd moet worden aan je hart (ik hoop het niet voor je). Toen ik even geen zin had om overal op in te gaan was mijn waardering voor alle reacties 100% maar tevens werd ik op dat moment haast gek van de zenuwen. Ik MOEST iets anders gaan doen, iets waardoor ik even niet aan die vervelende maar noodzakelijke operatie zou denken. En als je dan overal op in moet gaan denk je daar aan. Dus ik ben toen maar weer met mijn auto aan het prutsen geslagen en dat hielp. Ik hoop dat je nu snapt waarom ik (of iemand anders in een vergelijkbare situatie) even niet heel uitgebreid wil reageren.
Sterkte man!quote:Op donderdag 3 september 2009 18:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
PM lukt niet, ik kan niet inloggen. Maar ik heb al een oplossing. Toch bedankt !
[..]
Ik hoef niet te verhongeren6 uur niet eten en 2 uur niet drinken is de regel, maar daar maken ze voor de zekerheid 8 uur van. Dus vanaf 00:00u mag ik niet meer eten en vanaf 06:00u niet meer drinken. Er staan al een paar kratten bier klaar
Via het slangetje?quote:Nu ga ik even mijn neus ontsmetten. Dat moet omdat ze er slangetjes in gaan stampen Daarna is het etenstijd
quote:Hallo allemaal,
Vandaag is 2cv opgenomen in het ziekenhuis in Groningen.
Hij wordt morgen (vrijdag) geopereerd.
Wij zijn morgen de hele dag in Groningen.
Via de mail, vanaf dit mailadres of vanaf het mailadres van zus, houden we jullie op de hoogte.
Ik kom net uit Groningen. Alles was goed met 2cv. Ondanks dat hij ontzettend tegen de operatie opziet houdt hij zich heel erg flink.
Groet pap en mam.
Ik heb contact met zijn ouders, ik zal in de loop van de dag wel even bellen/mailen hoe het gaat en wat zijn adres is.quote:Op donderdag 3 september 2009 17:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
2cv, mocht het pm-en van het adres niet meer lukken, dan wil ik ook eventueel wel als doorgeefluik fungeren? Ik woon op nog geen 100 meter van het ziekenhuis.
Toch leuk dat z'n ouders hem ook 2cv noemenquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:16 schreef maok het volgende:
Ondanks danks dat 2cv zelf ook nog een update heeft gegegeven hier ook nog even eentje via zijn ouders (gisteravond verstuurd):
[..]
quote:
En dat zijn ouders zich naar mij toe ook pap en mam noemenquote:
quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:53 schreef maok het volgende:
[..]
En dat zijn ouders zich naar mij toe ook pap en mam noemen
ik wilde net zeggen, dat ziet er prima fris & fruitig uitquote:Op zondag 6 september 2009 09:01 schreef teigan het volgende:
Hij is wel weer snel van de IC af zeg!
En hij ziet er zo op het eerste gezicht al weer goed uit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |