Die Bertone heeft al wat ontwerpen op zijn naamquote:Op zaterdag 29 november 2008 20:53 schreef 2cv het volgende:
Da's de Volvo Tundra.
Maar met een berg ruimte waar een gemiddelde Volvo stationcar niet aan kan tippen. En ze kunnen ook nog eens een berg spullen vervoeren zonder compleet ander weggedrag te gaan vertonen.quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:20 schreef kabelhaspel het volgende:
Het blijven kenkerlelleke hokken
Zoals onder deze BX:quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:19 schreef Nesto het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe Bix! Welke velgen ga je eronder doen?
Nah, weet je zeker dat een gemiddelde Volvo stationcar er niet aan kan tippen?quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:40 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Maar met een berg ruimte waar een gemiddelde Volvo stationcar niet aan kan tippen. En ze kunnen ook nog eens een berg spullen vervoeren zonder compleet ander weggedrag te gaan vertonen.
Nou, dan MAG het er wat mij betreft lelijk uizien.
Ah, GTi exemplaren. Mooi hoor.quote:
Geregeld door wat ? Rijhoogte ? En de vering vna ene BX zit ONDER de laadvloer, niet in het interieur. Daardoor kan je -naar het schijnt- gewoon een europallet achterin zetten.quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nah, weet je zeker dat een gemiddelde Volvo stationcar er niet aan kan tippen?
En deze 960 estates zijn ook geleverd met nivomats; regelbare luchtvering.
[ afbeelding ]
Dat subframe is inderdaad wel bijzonder, maar dat is niet erg want het is gefixt. Ik heb er nog niet onder gekeken, maar ik heb vernomen dat er ook al het 1 en ander aan leidingwerk vervangen is ooit. Hij heeft slechts 270k gedraaid.quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:58 schreef Nesto het volgende:
[..]
Ah, GTi exemplaren. Mooi hoor.
Ook mooi dat er al veel aan gedaan is. Al verbaast me dat gaatje in het subframe wel; dacht dat dat voornamelijk een type 1 issue was. Wat is de kilometerstand?
Volvo nivomats (eigenlijk Monroe) worden door een luchtcompressor opgeblazen. Dat kan je dus zelf instellen. Het is geen hydropneumatisch systeem, maar heeft in principe wel dezelfde werking.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Geregeld door wat ? Rijhoogte ? En de vering vna ene BX zit ONDER de laadvloer, niet in het interieur. Daardoor kan je -naar het schijnt- gewoon een europallet achterin zetten.
Als je met draaiende motor een pallet stenen achterin legt, komt de achterkant dan vanzelf weer omhoog of moet je dan met knopjes spelen ?quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:14 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Volvo nivomats (eigenlijk Monroe) worden door een luchtcompressor opgeblazen. Dat kan je dus zelf instellen. Het is geen hydropneumatisch systeem, maar heeft in principe wel dezelfde werking.
Dat de veerpoten boven de laadvloer uitkomen heb je wel gelijk in.
Geen idee eigenlijk, volgens mij kan het beide bij dit systeem. Je hebt knopjes voorin, maar hij stelt zichzelf ook bij. Er kan ook een systeem opzitten (is bij een Volvo 360 het geval) die de rijhoogte altijd kan behouden, zonder dat de vering inzakt na een tijdje stilstaan.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als je met draaiende motor een pallet stenen achterin legt, komt de achterkant dan vanzelf weer omhoog of moet je dan met knopjes spelen ?
In het begin, bij het wegrijden, hangt je kont en na een honderd meter is het weer op niveau.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:23 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, volgens mij kan het beide bij dit systeem. Je hebt knopjes voorin, maar hij stelt zichzelf ook bij. Er kan ook een systeem opzitten (is bij een Volvo 360 het geval) die de rijhoogte altijd kan behouden, zonder dat de vering inzakt na een tijdje stilstaan.
quote:Op zondag 30 november 2008 01:09 schreef MaGNeT het volgende:
Doet me denken aan een grapje van 12 jaar terug, toen ik in Kollumerpomp woonde ( ).
Ik had een overbuurman met een oude Citroen, en als hij hem geparkeerd had zakte z'n kont natuurlijk als een plumppuddinkje.
Zo stonden mijn overbuurman en ik eens te praten met wat jongens die ook in het dorp woonden.
Ik vroeg "kunnen jullie dit?".
Ik pakte de Citroen bij de trekhaak, keek alsof ik moest poepen en tilde hem zo 15cm op.
Met mijn 1m98 en (toen) 73 kilo was ik nu niet echt van het type "bodybuilder", dus een jongen met een grote mond en fors postuur zou het wel even nadoen...
..er gebeurde nagenoeg niets...
Heerlijk, die vering als het laatste beetje eruit is
want ze zijn nog voor het grootste deel eerlijk, zonder computerzooi. En roesten kunnen ze dankzij grote hoeveelheden kunststof bijna niet.quote:Op zondag 30 november 2008 13:13 schreef Dimitri_ het volgende:
Maar zijn dat een beetje goede auto's? Ik ben (zacht uitgedrukt) niet zo'n fan van de kwaliteit van huidige Citroens..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |