quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:24 schreef sombie het volgende:
Dankjewel, lieve Moonah en Diaan en alle anderen die ons een hart onder de riem steken.Hoezeer ik het Leonieke en ieder ander gun, soms overheerst het: IK. WIL. OOK. En dat wil ik natuurlijk ook als een ander niet zwanger raakt, maar op zo'n moment word ik weer erg geconfronteerd met het feit dat ik hier al jaren zit en nog steeds niet zwanger ben. Maar wie weet, de punctie van vorige week is omgezet in een IUI (mijn eitjes waren al gesprongen
) dus misschien is het deze keer gelukt.
Hoe is het met je, Leonieke? Durf je het al een beetje te geloven? Fijn dat er nog een bloedtest wordt gedaan en dat je al snel een echo krijgt. Dan wordt het toch iets tastbaarder.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:29 schreef miss_sly het volgende:
Saffier, kan me wel voorstellen dat je ook zin hebt in het traject. Het geeft tenminste echte kansen en je doet iets ipv alleen maar wachten! Succes, ik hoop op snel het gewenste resultaat
sombie, meisje...je zit hier ook echt al veeeel te lang. Ik hoop dat de IUI voldoende bleek en je ook snel hier vertrekt. Het heeft nu echt wel meer dan lang genoeg geduurd
Andere meiden ookNatuurlijk voel je steekjes, zonder de ander het geluk te misgunnen. Het is alleen toch wel verdrietig als je weer achterblijft, terwijl je ook zo graag wil
Lief van je!quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:23 schreef flugeltje het volgende:
Voor alle meiden hier
Ik weet zeker dat het goedkomt, de één doet er alleen wat langer over dan de ander. Maar mama zullen we worden, allemaal
Sombie dat is een hele logische gedachte en iedereen die lang bezig is om zwanger te worden, heeft dat volgens mij.... het is ook gewoon soms zooo frustrerend... maar ooit zal het jou ook lukken hoorquote:Op woensdag 8 juli 2009 09:24 schreef sombie het volgende:
Dankjewel, lieve Moonah en Diaan en alle anderen die ons een hart onder de riem steken.Hoezeer ik het Leonieke en ieder ander gun, soms overheerst het: IK. WIL. OOK. En dat wil ik natuurlijk ook als een ander niet zwanger raakt, maar op zo'n moment word ik weer erg geconfronteerd met het feit dat ik hier al jaren zit en nog steeds niet zwanger ben. Maar wie weet, de punctie van vorige week is omgezet in een IUI (mijn eitjes waren al gesprongen
Hoe is het met je, Leonieke? Durf je het al een beetje te geloven? Fijn dat er nog een bloedtest wordt gedaan en dat je al snel een echo krijgt. Dan wordt het toch iets tastbaarder.
Logisch. Begrijpelijk. Ontzeg jezelf dat gevoel vooral niet. Zolang het steekt sta je er niet onverschillig in, en het is in zo'n traject superbelangrijk dat je beseft dat het niet niks is. Ik weet niet hoeveel jaren de jkaren bij jou zijn, maar wij hebben er ook 3 jaar opzitten. De maand dat we 3 jaar bezig waren vond de eerste IVF plaats en over een week of 3 verwachten wij ons wonder.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:24 schreef sombie het volgende:
25 juli is de zomerstop over, en als het goed is word ik rond die datum weer ongesteld...quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:33 schreef Ticootje het volgende:
fijn orea. Hebben ze volgende maand geen zomerstop?
Dankjewel, McLaura.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:45 schreef McLaura het volgende:
[..]
Logisch. Begrijpelijk. Ontzeg jezelf dat gevoel vooral niet. Zolang het steekt sta je er niet onverschillig in, en het is in zo'n traject superbelangrijk dat je beseft dat het niet niks is. Ik weet niet hoeveel jaren de jkaren bij jou zijn, maar wij hebben er ook 3 jaar opzitten. De maand dat we 3 jaar bezig waren vond de eerste IVF plaats en over een week of 3 verwachten wij ons wonder.
Blijf jaloers, en houd die steken, houd hoop en blijf erin geloven.
Jaa!! Een heus knipperlichtje voor Leonie!!quote:Op maandag 13 juli 2009 13:26 schreef leonieke het volgende:
Het knipperde![]()
![]()
Maar man, mijn hart stond stil toen ik niets hoorde (maar dat is blijkbaar normaal aangezien ze maar luisteren bij twijfel omdat dat niet zo goed zou zijn)
9.7 mm, volgens de echo 7 weken. Op 28 juli afsluitend gesprek in het CRG.
Zo pril in de zwangerschap gebruiken ze liever geen geluid omdat die straling veel sterker is, vandaar alleen het knipperenquote:Op maandag 13 juli 2009 13:26 schreef leonieke het volgende:
Het knipperde![]()
![]()
Maar man, mijn hart stond stil toen ik niets hoorde (maar dat is blijkbaar normaal aangezien ze maar luisteren bij twijfel omdat dat niet zo goed zou zijn)
Ja hee....quote:Op maandag 13 juli 2009 14:00 schreef bixister het volgende:
leonieke, wat fijn!
prinseszondererwt, hoe is 't met jou? [edit]sorry ik ben uiteraard zeker benieuwd hoe 't met je is maar toen ik deze vraag typte verwarde ik je even met iemand anders...[/edit]
Ooooooh wat goed!!!!quote:Op maandag 13 juli 2009 13:26 schreef leonieke het volgende:
Het knipperde![]()
![]()
Vreselijk moe (zeker vandaag aangezien ik vorige nacht geen oog heb dichtgedaan en we vanmiddag bezoek hadden... ik heb echt mijn middagdutje nodig tegenwoordigquote:Op maandag 13 juli 2009 15:29 schreef peterfan het volgende:
Wat heerlijke Leonieke! Nogmaals gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap!![]()
Hoe voel je je eigenlijk? Buiten natuurlijk alle ongeloof, shock en blijdschap? Niet moe, misselijk?
Ik heb dat ook zo geleden in de brochure. Heeft het niets te maken met de ruimte ofzo? Bij de terugplaatsing mag hij er misschien wel bij zijn (bij de IUI mocht mijn man er alleszins bij zijn, daar zei de verpleegster zelfs elke keer dat mijn man gewoon naast mij mocht zitten). Hopelijk is het bij jullie ook zo.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Enige jammere van de puntie vind ik dat mijn vriend niet mee mag (schijnt nooit te mogen in Jette). Hij vindt het geloof ik nog minder leuk want hij kan al niet tegen wachten en nu natuurlijk helemaal niet. Vanacht in ieder geval een korte nacht want we moeten ons om 7:30 in Jette melden, dus moeten we om 5:00 uur van huis en ik mag na 12:00 uur vanacht niet meer eten en drinken!
Yep dat is vrijwel bij iedereen zo. Nu begint het zorgen maken pas goed lijkt wel, en dat gaat helaas nooit meer overquote:Op maandag 13 juli 2009 20:26 schreef leonieke het volgende:
Thx voor de gelukwensenMaar het is echt allemaal nog zo onwerkelijk eigenlijk. En nu maar hopen dat de volgende echo ook zo goed meevalt.
Al vrees ik dat er vanaf nu altijd wel iets zal zijn waar ik me nerveus zal over maken.
Vraag me ook af of dat bij iedereen zo is en of het weggaat...
Kijk en voor dat soort vragen is Z&G uitgevondenquote:Op maandag 13 juli 2009 20:26 schreef leonieke het volgende:
Thx voor de gelukwensenMaar het is echt allemaal nog zo onwerkelijk eigenlijk. En nu maar hopen dat de volgende echo ook zo goed meevalt.
Al vrees ik dat er vanaf nu altijd wel iets zal zijn waar ik me nerveus zal over maken.
Vraag me ook af of dat bij iedereen zo is en of het weggaat...
quote:Op maandag 13 juli 2009 14:13 schreef draculettetje het volgende:
*kruipt uit lurk stand*
hiervoor moet ik gewoon even naar hier komen!
Van Harte Leonieke! en nu lekker van genieten he!
Wow dat is ook geen lachertje als je er dan zo vlug moet zijn. Maar ik zal zelfs niet opperen of je eventueel niet kunt vragen of het misschien iets later kan. Zo zijn ze namelijk niet in Jettequote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Leonieke, zondag worden we tussen 10 en 11 uur gebeld of er een terugplaatsing gedaan kan worden. Er valt voor ons sowieso gemiddeld 50% extra af door de PGD selectie die ze op de emmy's gaan doen. Maar ik ga er stiekem toch wel vanuit dat er in ieder geval ééntje overblijft. Zodra ze zondag bellen moeten we dus op het moment dat ze bellen dat het doorgaat moeten we direct in de auto springen en naar Brussel racen, want daar moesten we dan geloof ik rond 1 uur/half 2 zijn.
Thanks voor alle lieve berichtjes iedereen!
de goede insteekquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja CRG is ook een centrum waar ook buitenlandse mensen terecht kunnen als een "normale" dokter geen raad meer met ze weet. Sowieso zijn ze wat PGD en vruchtbaarheidsbehandelingen in het algemeen in Jette het verst in Europa dacht ik. De 3 ziekenhuizen in NL waar PGD aangeboden wordt werken ook allemaal samen met Jette. Sowieso tussen Maastricht en Jette is de samenwerking heel nauw.
Voor wat betreft wetenschappelijk onderzoek, dat geef ik in de collecteweek aan de Stichting Spierziekten in NLin de hoop dat zij ooit iets vinden waardoor Huntington genezen/vertraagd kan worden. Maar inderdaad een heel goed idee, zij helpen jou, jij helpt hun.
Dat heb ik ook in mijn hoofd voor als ik zwanger zou mogen worden, dan wil ik ook meedoen aan het project moeders voor moeders, omdat daar dan ook weer mensen mee geholpen kunnen worden.
Wel door die post van Nikki vroeg ik me net hetzelfde af. Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoordquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:16 schreef Ynske het volgende:
[..]
de goede insteek
Leo, bestaat er in België ook zoiets als het Moeders voor Moeders hier in NL?
Gekkerdquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ow Leonieke, ik bedoelde er ook niets mee hoor.Sorry als het lullig overkwam, dat was niet de bedoeling!
Oh, maar de taak van het CRG zit er sowieso na 9 weken zwangerschap opquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
Vanuit het CRG doen ze helemaal niet moeilijk als je de overige onderzoeken etc. in NL wil doen. Ze juichen het zelfs toe, het was ook niet ons eigen idee. De gyn kwam daarmee en hij had nog wat contacten in NL waardoor wij in het LUMC in Leiden terechtgekomen zijn (was wel een geregel, want in NL willen ze liever niet aan iets meewerken van in NL niet mag, zeurpieten). Het LUMC is voor ons 15 min rijden dus perfect. LUMC faxt dan alle resultaten van echo's en bloed telkens door aan het CRG en het CRG belde mij dan weer. Het is een beetje omslachtig, maar dit is eigenlijk perfect gegaan. Ook bij een eventuele zwangerschap zal ik de onderzoeken gewoon in NL doen, dan zit de taak van het CRG er zegmaar op.
Nee, op dit moment weten we nog niets. We zijn nét het traject ingestapt zeg maar. 31 juli de eerste uitslagen en ik gok dat van daaruit bekeken wordt hoe verder.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Ynske het volgende:
Flugel, is bij jou bekend waarom het steeds misgaat?
Ik kan het me zo goed voorstellen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:00 schreef sombie het volgende:
Dank je, BE. Ja, ik moet er ook zo van huilen weer.
Mijn man zegt dat je hier wel hoort, want dit is een topic voor mensen die (nog) geen kindje krijgen. En als je wel zwanger wordt maar niet blijft, hoor je hier toch evengoed?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:46 schreef flugeltje het volgende:
Ik durf hier eigenlijk (nog) niet zo goed mee te postenIk weet dat het topic zwanger worden/blijven heet, maar op dit moment posten er met name mensen die moeite hebben met zwanger worden. Ik vind het alleszins lullig om dan zowat om de maand weer een dubbele streep te piesen. Bovendien denk
Ik duim heel hard voor jullie!quote:Op zondag 19 juli 2009 08:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Oeh, nog 1,5 tot 2,5 uur en dan weten we hoeveel embryo's er zijn ontstaan en of we naar Brussel moeten voor een terugplaatsing! Mijn stemming is nu zowelals
. Van gedachten als: van de 18 zal er toch wel ééntje zijn overgebleven... gaan mijn gedachten naar: joepie vandaag terugplaatsing. Ik weet eigenlijk niet wat te denken en
ook niet.
Wacht.... wacht..... wacht.... wacht.... wacht.... gek word ik van dat wachten.
Thanks voor alle lieve berichtjes van jullie!Tis fijn om te weten dat er zoveel mensen met je meeleven.
I'll keep you posted!
Pattex is ook goed, mij maakt het weinig uit, zolang het maar blijft plakken!quote:Op zondag 19 juli 2009 21:32 schreef leonieke het volgende:
Wel Poezebeest, ik vind dat omdat ze in Brussel zijn 'gemaakt' ze met Pattex moeten blijven plakken![]()
Het zal hier waarschijnlijk ook zoiets wordenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:27 schreef Diaan73 het volgende:
Saffier, wat een goed nieuwsHeel veel succes met spuiten en hopelijk is de 1e ICSI meteen raak.
Leonieke, ik had het ook wel een beetje hoor, kon pas echt blij zijn na de echo's en vooral na de 20-weken echo
Leonie, hier verder ook nog geen roze wolk ofzo. Vind het wel tof en zeker na de echo, maar verder vooral last van alle zwangerschapskwalen en proberen door de dag te komen. En ik heb er niet zo heel lang over gedaan om zwanger te worden...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:18 schreef leonieke het volgende:
Wauw netjes hoor die cyclus Saffier. Al direct 1 van 15 mm(ik haalde dat denk ik na 18 dagen spuiten
). Zo zie je maar hoe verschillend het allemaal kan zijn
![]()
En geen wachtlijst is nog extra goed meegenomen.
Welke hormonen moet je spuiten?
Heerlijk zwanger? Nog niet helemaal eigenlijk![]()
Ik had het totaal ander verwacht, zit zeker nog niet op die fameuze roze wolk waar er zoveel over gepraat wordt, hyper niet ofzo. Maar voor zover ik het van bv McLaura en Miss_sly begrepen heb, komt dat blijkbaar vaak voor bij mensen die net langer hebben moeten wachten en die behandelingen achter de rug hebben. Maar ik gun mezelf nog tijd
Het is alvast een geruststelling dat ik niet de enige ben met die gevoelens
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:42 schreef Silmarwen het volgende:
Saffier wat spannend!Gaaf hoor en veel succes!
Leonie, dat is echt niet vreemd. HEt wordt ook altijd afgebeeld als een en al fantastisch terwijl je de eerste maanden moe, misselijk en ellendig bent. Je voelt nog niets, en alles is zo onzeker. Ik heb tot zeker halverwege mijn zwangerschap, constant gecontroleerd of ik niet bloedde of andere enge dingen. Zwangerschap is fijn, en als je gaat voelen et cetera wordt het echter. Maar zwanegr zijn was voor mij ook best wel eng, de angst dat stel nou toch..... Is nooit weggegaan bij me. En als je kindje er eenmaal is, pieker je je ook rot over wat er allemaal wel niet zou kunnen gebeuren. Het gaat vanzelf wel echter voelen, doe rustig aan en alles valt heus wel op zijn plek.![]()
Nu kun je idd nog niets voelen, Nikki. Al begrijp ik wel wat je doormaakt. Ik heb dat ook constant gedaan. Altijd direct tegen mijn man gezegd dat het wel niets ging zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2009 10:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Saffier, met mij is alles ok. Alleen krijg ik er een steeds slechter gevoel bij, ik heb geen idee waarom. Op dit moment heb ik echt zoiets van, het is mislukt, op naar de volgende poging. Terwijl... dat kun je volgens mij helemaal niet weten, zeker nu nog niet, maar 't zit gewoon tussen m'n oren ofzo. Misschien is het wel zelfbescherming, om de teleurstelling straks niet te groot te maken, ik weet het niet. Nouja, nog 1,5 week afwachten, we houden stug vol!
ik hoop stiekum van nietquote:
Wat lief! Dankjewelquote:Jij succes met je wolk vinden dan(als dat nog nodig is, of had je m al gevonden?)
Op dinsdag 21 juli 2009 23:16 schreef Brighteyes het volgende:
Saffier, daar ga je meid, niks wachten gelukkig!
Oh, echt, mijn duimen draaien op volle sterkte!![]()
Jemig, balen zeg!quote:Op maandag 27 juli 2009 14:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Onze droom is even voorbij.Zojuist zijn de
gearriveerd. Teminste, het is nu bruinig bloedverlies, dus nog even afwachten wanneer het doorzet. Stiekem hoop ik nog dat het hierbij blijft, maar die kans is natuurlijk nihil.
Op naar de volgende poging waar we verplicht nog 3 maanden ofzo op moeten wachten
Inderdaad.... Na de 20 weken echo. Dan is je HCG ook een stuk lager, plus dat je weet dat alles goed is met je zoon of dochter, en met een beetje mazzel voel je dan af en toe ook al wat.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:27 schreef Diaan73 het volgende:
Leonieke, ik had het ook wel een beetje hoor, kon pas echt blij zijn na de echo's en vooral na de 20-weken echo
Ik hoop echt zo hard met je meequote:Op maandag 27 juli 2009 20:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
BE ik heb nu geen bloedverlies meer gehad.ik weet echt niet wat ik ervan moet denken. Ik zweef een beetje tussen hoop en vrees op het moment. Nouja meer dan afwachten kunnen we toch niet. En omdat ik er nu teveel op let voel ik elk pijntje of dingetje in mn buik. Morgen zien we weer verder...
Dat zou wel heel fijn zijn jaquote:Leo, ik hoop dat de stand na morgen toch minstens op 3-1 staat!
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 11:20 schreef Ticootje het volgende:
ik heb 2 volledige icsi pogingen gedaan en 5 cryo terugplaatsingen gehad. Jen was de slechtste.
Wat lief!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:24 schreef leonieke het volgende:
Saffier, ik zit al de hele avond aan jou te denken. Is de eerste inspuiting gelukt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |